Käyttekö halpiskaupoissa?

Tokmannilla tulee käytyä muutaman kerran kuukaudessa

156

58

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lidlissä säännöllisesti, muissa satunnaisesti.

• Anonyymi

Kyllä käyn ruuat ym ostan prismasta mutta riippuu hinnasta niin prismasta tai halpa hallista tokmanni motonet puuilosta ostan niin ei duunarin palkoilla missään xxl kaupasta mitään osteta esim halppis kaupasta makuupussi tarjouksessa alle 10 euroa -30 eurolla saa hyvän makuupussin xxl kaupassa halvin 169 euroa- ei ole kattoa niin xxl ssä ostetaan firman korteilla maksoi mitä maksoi poistoon ja yhteiskunta maksaa ne niin duunarin on pakko käydä ei riitä palkka ja siitäkin ne haluaa ottaa pois siis siitä vähästäkin otetaan pois ei elä pian ja miten käy kauppojen ja liikkeiden kun duunarit ei pysty käymään ostoksilla ja asiakkaita ei näy

• No ei ole kallis, makuupussi alle 10€

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

No ei ole kallis, makuupussi alle 10€

Huipputarjouksessa 8 euroa normaali hinta joko 13 tai 15 euroa on kylläkin kesämakuupussi ja extreme arvo 0 ja comfort 15 ja 15 eurolla saa extreme -5 ja comfort oliko se 10 ja ihan hyviä makuupusseja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huipputarjouksessa 8 euroa normaali hinta joko 13 tai 15 euroa on kylläkin kesämakuupussi ja extreme arvo 0 ja comfort 15 ja 15 eurolla saa extreme -5 ja comfort oliko se 10 ja ihan hyviä makuupusseja

Voi tulla vähän kylmä noissa, käy vaikka SA kaupasta, tai Varustelekasta armeija ylijäämää. Ei köyhänkään kuitenkaan kaikkeen kiinapaskaan kannata tyytyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi tulla vähän kylmä noissa, käy vaikka SA kaupasta, tai Varustelekasta armeija ylijäämää. Ei köyhänkään kuitenkaan kaikkeen kiinapaskaan kannata tyytyä.

Niin kyllä niillä loppu keväästä syksyyn pärjää ja on ne uusia ei toisten käyttämiä pershikisiä uus on uus ja riippuu missä nukkuu niin talvellakin pärjää ja jos ei pärjää niin sitten nukutaan kotona

• Anonyymi

Mikään ammattimies sinä et kyllä ole, jos palkkasi ei yhtään mihinkään riitä. Itsekin olen duunari ja palkka kyllä riittää ihan normaaliin elämiseen.

• Toki tulee käytyä.
      Tokmannilla monesti hyviä tarjouksia. Varsinkin kodintuotteita ja kosmetiikkaa. 😍
      Naisella ei voi koskaan olla tavaraa liikaa. 😂

• Äskettäin menin Tokmannille verkkareita ostamaan, mainoksen innoittamana. Valitettavasti paljastuivat löysiksi lötköiksi, ei tullut kauppoja

• pujotteIija kirjoitti:

Äskettäin menin Tokmannille verkkareita ostamaan, mainoksen innoittamana. Valitettavasti paljastuivat löysiksi lötköiksi, ei tullut kauppoja

Ei ne vaatteet ole siellä kaupassa kovin laadukkaita. Itse en löydä mieluisia, olen tarkka. 👌 viimeksi ostin sieltä joulukoristeita. Mun karsina alkaa muistuttamaan pientä joulumaata. 😍🎄🕯🎀💖

• Anonyymi
        MissPiggy1 kirjoitti:

Ei ne vaatteet ole siellä kaupassa kovin laadukkaita. Itse en löydä mieluisia, olen tarkka. 👌 viimeksi ostin sieltä joulukoristeita. Mun karsina alkaa muistuttamaan pientä joulumaata. 😍🎄🕯🎀💖

Tarvitsisit miehen joka karsii humpuuki tavarat ja joudut kysymään ja saamaan luvan ostoksille niin mies tekee kodista taas siistin ja hyvän kodin ja sekasotku sikolätistä tulee kunnon siisti koti

• Anonyymi
        MissPiggy1 kirjoitti:

Niin se mies on kumma kun se pistää naisen ja tytön aisoihin ja nainen rauhoittuu

• MissPiggy1 kirjoitti:

Kohtahan joulu on jo ovella

• Anonyymi kirjoitti:

Tarvitsisit miehen joka karsii humpuuki tavarat ja joudut kysymään ja saamaan luvan ostoksille niin mies tekee kodista taas siistin ja hyvän kodin ja sekasotku sikolätistä tulee kunnon siisti koti

Minulla on siisti koti.
        Tykkään että koti on kaunis. 🥰
        minähän en mieheltä lupaa kysele, jos omalla rahalla ostan. 😂
        esteettisyys kaiken a ja o. 👌
        Onneksi ei ole miestä, kun ei sen tavaratkaan mahtuisi minun asuntoon. 🙀

• Anonyymi kirjoitti:

Niin se mies on kumma kun se pistää naisen ja tytön aisoihin ja nainen rauhoittuu

Älä höpötä 😽

• Anonyymi
        MissPiggy1 kirjoitti:

Minulla on siisti koti.

Kyllä ne mahtuu niin sopu tilaa antaa ja mitkä ei mahdu puolin ja toisin kummankin tavarat niin ylimääräinen hävitetään tai roskiin ja oma raha ja oma raha kai silloin on kummankin yhteiset rahat

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne mahtuu niin sopu tilaa antaa ja mitkä ei mahdu puolin ja toisin kummankin tavarat niin ylimääräinen hävitetään tai roskiin ja oma raha ja oma raha kai silloin on kummankin yhteiset rahat

Niin mitä. Ei todellakaan ole yhteiset rahat. Menot hoidetaan puoliksi, mutta mitään asiaa ei ole toisen rahoihin/tilille. Näin olen ennenkin toiminut ja se on just hyvä.
        En elätä ketään eikä kukaan minua.
        Hyh. 😒
        Ja minä en luopuisi yhdestäkään tavarasta miehen takia. 🤗

• Anonyymi
        MissPiggy1 kirjoitti:

Niin mitä. Ei todellakaan ole yhteiset rahat. Menot hoidetaan puoliksi, mutta mitään asiaa ei ole toisen rahoihin/tilille. Näin olen ennenkin toiminut ja se on just hyvä.
        En elätä ketään eikä kukaan minua.
        Hyh. 😒
        Ja minä en luopuisi yhdestäkään tavarasta miehen takia. 🤗

Niin mitä toisen elättämistä niin kun yhdessä asutaan niin kaikki on yhteistä niin en ole koskaan ajatellut jos ostan leivän että se on minun ostamani ja nainen syö siivellä vaan se on meidän leipä tai yhteinen leipä ja puoliksi sen syömme ja kyllä täytyy kysyä lupaa vaikka omalta tililtä ottaisi kun jos esim naisen rahat loppuneet niin minun rahoillani on tultava toimeen kunnes jommalla kummalla on tilipäivä siis kummalla se on ensiksi ja yhdessä kaikki maksetaan ja suunnitellaan no ainakin kumpikin tietää mitä tileillä rahaa ja sen mukaan eletään ja suunnitellaan en osaa selittää

• pujotteIija kirjoitti:

Äskettäin menin Tokmannille verkkareita ostamaan, mainoksen innoittamana. Valitettavasti paljastuivat löysiksi lötköiksi, ei tullut kauppoja

Oliko Davidit?

• MissPiggy1 kirjoitti:

Minulla on siisti koti.

Eikä mieskään mahtuisi, jos täyttä on? 😌

• J-76 kirjoitti:

Oliko Davidit?

En muista, mutta heti huomasin ettei kauppoja tule

• Anonyymi kirjoitti:

Niin mitä toisen elättämistä niin kun yhdessä asutaan niin kaikki on yhteistä niin en ole koskaan ajatellut jos ostan leivän että se on minun ostamani ja nainen syö siivellä vaan se on meidän leipä tai yhteinen leipä ja puoliksi sen syömme ja kyllä täytyy kysyä lupaa vaikka omalta tililtä ottaisi kun jos esim naisen rahat loppuneet niin minun rahoillani on tultava toimeen kunnes jommalla kummalla on tilipäivä siis kummalla se on ensiksi ja yhdessä kaikki maksetaan ja suunnitellaan no ainakin kumpikin tietää mitä tileillä rahaa ja sen mukaan eletään ja suunnitellaan en osaa selittää

En nyt sitä tarkoittanut että esim. ruoat eritellään, vaan että vuorotellen maksellaan ruokaostokset. Varojen mukaan. Kukin hankkii oma juttunsa itse, esim jos minä haluan 200 euron laukun, niin ostan sen omilla rahoilla.
        Käyttöoikeutta ei koskaan kukaan saa minun tililleni enkä itsekään halua toisen tilille päästä.
        Siihen olen tottunut.
        Eikä siinä ole mitään erikoista. Yhdessä yritetään ja autetaan toista tarvittaessa. ❤️

• J-76 kirjoitti:

Eikä mieskään mahtuisi, jos täyttä on? 😌

Ei taida mahtua 🙀

• pujotteIija kirjoitti:

En muista, mutta heti huomasin ettei kauppoja tule

Okei, mä tykkään Davidin verkkareista. Löytyy shortsejakin, kestää ihmeesti kovempaakin rasitusta, siinä missä noi Adidaksetkin. Yllätyin, mutta hyvät on käytössä.

• MissPiggy1 kirjoitti:

Ei taida mahtua 🙀

Liikaa tavaraa. ☝️😄

• J-76 kirjoitti:

Liikaa tavaraa. ☝️😄

Höpsistä. Just hyvä 👌
        Hyvä syy olla hankkimatta miestä ☺️

• MissPiggy1 kirjoitti:

Höpsistä. Just hyvä 👌
        Hyvä syy olla hankkimatta miestä ☺️

Taktikoitu veto siis. 😛

• Anonyymi
        MissPiggy1 kirjoitti:

En nyt sitä tarkoittanut että esim. ruoat eritellään, vaan että vuorotellen maksellaan ruokaostokset. Varojen mukaan. Kukin hankkii oma juttunsa itse, esim jos minä haluan 200 euron laukun, niin ostan sen omilla rahoilla.
        Käyttöoikeutta ei koskaan kukaan saa minun tililleni enkä itsekään halua toisen tilille päästä.
        Siihen olen tottunut.
        Eikä siinä ole mitään erikoista. Yhdessä yritetään ja autetaan toista tarvittaessa. ❤️

En tuota tarkoittanut niin kummallakin käyttö oikeus omiin tileihin ei toisen mutta tarkoitin että kyllä kumppanille näytän mitä tililleni jää rahaa laskujen jälkeen että tietää hänkin miten eletään eli mihin varaa ja mihin ei niin jos itse haluaisin ostaa 200 e tuotteen niin kyllä lupa siihen täytyy saada ja esim nainen näyttää että hänellä esim 30 euroa tilillä niin onko meillä varaa siihen ostokseen vai ei niin en voi vedota siihen että se on minun rahani ja teen sillä mitä tykkään ei se niin ole eli lupa täytyy saada ja yhdessä miettiä onko varaa ostaa ja jos ei niin ei sen ostoksen takia ilman ruokaa tai bensaa olla niin se tuote ostetaan sitten kun on varaa ja saa luvan siihen niin en tiedä osasinko selittää mitä ajan takaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta ...

En mä ainakaan ole ikinä elänyt niin, että kaikki rahat olis jotenkin yhteisiä. On ne yhteiset rahat, joista hoidetaan yhteiset menot. Sitten on ne omat rahat, joista maksetaan omat menot. Yhteiselle tilille voi molemmat laittaa yhdessä sovitun summan ja siitä sitten voidaan maksella yhteiset kulut. Ruokia tosin voi mun mielestä ostella vuorotellen niillä omillakin rahoilla. Toki senkin voin tahtoessaan sopia hoidettavaksi yhteiseltä tililtä. Loppu mikä mun tililleni jää, niin todellakin on minun ja se mikä miehelle jää on hänen. Jos ostan omistani 500 takin, niin sitten ostan ja se ei muille kuulu. Tosin eipä multa ole koskaan olleet tililtä rahat loppu, että olisin toiselta kyselly. Ihan samalla tavalla mun säästöt ja sijoitukset on minun säästöjä ja sijoituksia. Miehen omat on hänen. En mä katso, että toiselle oikeestaan edes kuuluu se mitä mulla on jemmassa ja missä. En ole myöskään kiinnostunut mitä hänellä kenties on säästössä tmv. Jos joskus ollaan yhdessä ostamassa jotain kalliimpaa niin sitten voidaan jutella niistä, joilla on väliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta ...

En mä ainakaan ole ikinä elänyt niin, että kaikki rahat olis jotenkin yhteisiä. On ne yhteiset rahat, joista hoidetaan yhteiset menot. Sitten on ne omat rahat, joista maksetaan omat menot. Yhteiselle tilille voi molemmat laittaa yhdessä sovitun summan ja siitä sitten voidaan maksella yhteiset kulut. Ruokia tosin voi mun mielestä ostella vuorotellen niillä omillakin rahoilla. Toki senkin voin tahtoessaan sopia hoidettavaksi yhteiseltä tililtä. Loppu mikä mun tililleni jää, niin todellakin on minun ja se mikä miehelle jää on hänen. Jos ostan omistani 500 takin, niin sitten ostan ja se ei muille kuulu. Tosin eipä multa ole koskaan olleet tililtä rahat loppu, että olisin toiselta kyselly. Ihan samalla tavalla mun säästöt ja sijoitukset on minun säästöjä ja sijoituksia. Miehen omat on hänen. En mä katso, että toiselle oikeestaan edes kuuluu se mitä mulla on jemmassa ja missä. En ole myöskään kiinnostunut mitä hänellä kenties on säästössä tmv. Jos joskus ollaan yhdessä ostamassa jotain kalliimpaa niin sitten voidaan jutella niistä, joilla on väliä.

Niin kai se eri juttu olisi jis olisi rikas tai varakas mutta köyhillä ei ole asiat niin ei pienillä palkoilla juhlita niin laskujen ja menojen jälkeen ei ole koskaan jäänyt ylimääräistä ja jos palkkoja pienennetään niin ei sillä enään elä eikä pysty maksaan laskuja niin en ole varakas ja rikas vaan köyhä työläinen olen ja palkka on tosiaan olematon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kai se eri juttu olisi jis olisi rikas tai varakas mutta köyhillä ei ole asiat niin ei pienillä palkoilla juhlita niin laskujen ja menojen jälkeen ei ole koskaan jäänyt ylimääräistä ja jos palkkoja pienennetään niin ei sillä enään elä eikä pysty maksaan laskuja niin en ole varakas ja rikas vaan köyhä työläinen olen ja palkka on tosiaan olematon

Mut vaikka olisin rikas niin kyllä se puolisolle kuuluu mitä ostetaan niin hän on naiseni niin en mulkku olisi ehkä ajattelen eritavalla kuin korkeastikoulutetut jännät

• Anonyymi kirjoitti:

En tuota tarkoittanut niin kummallakin käyttö oikeus omiin tileihin ei toisen mutta tarkoitin että kyllä kumppanille näytän mitä tililleni jää rahaa laskujen jälkeen että tietää hänkin miten eletään eli mihin varaa ja mihin ei niin jos itse haluaisin ostaa 200 e tuotteen niin kyllä lupa siihen täytyy saada ja esim nainen näyttää että hänellä esim 30 euroa tilillä niin onko meillä varaa siihen ostokseen vai ei niin en voi vedota siihen että se on minun rahani ja teen sillä mitä tykkään ei se niin ole eli lupa täytyy saada ja yhdessä miettiä onko varaa ostaa ja jos ei niin ei sen ostoksen takia ilman ruokaa tai bensaa olla niin se tuote ostetaan sitten kun on varaa ja saa luvan siihen niin en tiedä osasinko selittää mitä ajan takaa

Ei toki silloin saa ostaa mitään ylimääräistä jos ei ole varaa.
        Sen mukaan eletään kun on rahaa,
        ei se raha onnea tuo.
        Muutoin jos on toisen kanssa hyvä olla, niin ei haittaa vaikka ylimääräistä rahaa ei jäisikään.
        Kunhan saa laskut maksettua ja ruokaa kaappiin.
        Ja lämpöisen sylin mihin saa illalla käpertyä. ☺️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hyvin tulin itse toimeen yksinhuoltajana miniäitiyspäivärahallakin. Olin jopa hetken kotihoidontuellakin, kun halusin lapsen olevan vähän isompi ennen kun menee päiväkotiin. Riippuu varmasti pitkälti menoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvostelen systeemiänne. Emme ikinä näyttele paljonko rahaa omilla tileillä on. Mitä järkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta ...

Juuri näin. Tai sitten niin, että molemmat maksaa tietyt asiat omilta tileiltään. Ne suhteutetaan siten, että kummallekin jää suurin piirtein saman verran omaan käyttöön (tai säästöön).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omat tilit toimii niin pienillä palkoilla (tai yhteiskunnan tuilla) kuin suuremmillakin palkoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut vaikka olisin rikas niin kyllä se puolisolle kuuluu mitä ostetaan niin hän on naiseni niin en mulkku olisi ehkä ajattelen eritavalla kuin korkeastikoulutetut jännät

Jos yhteiset kulut on maksettu, niin miksi se kuuluu, jos omillaan ostaa? Millä tavalla se olisi toiselta pois? Olisiko puolison helpompi olla, jos haudon rahoja vain tililläni? Miten ne häntä sielläkään lämmittävät? Pitäiskö myös säästämiseen pyytää lupa? Varsinkin jos puhutaan avopuolisosta, niin ne toisen rahat eivät ole millään tasolla sinun. Itselleni ei tulisi mieleenkään syynätä miehen ostoksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hyvin tulin itse toimeen yksinhuoltajana miniäitiyspäivärahallakin. Olin jopa hetken kotihoidontuellakin, kun halusin lapsen olevan vähän isompi ennen kun menee päiväkotiin. Riippuu varmasti pitkälti menoista.

En osaa sanoa muuta kuin se mitä jää käteen ja siitä maksaa laskut lopuilla on elettävä niin en tiedä mitä sinulla on yhteensä jäänyt käteen mutta tuskin esim käteen jää 200 euroa ja laskuihin menee 800euroa ei elä eikä maksa laskuja vaan ulosotto kutsuu tai 200 jää käteen ja laskuihin menee 100 niin elämiseen jää 100 euroa ja sillä tultava toimeen kuukausi

• Anonyymi
        MissPiggy1 kirjoitti:

Ei toki silloin saa ostaa mitään ylimääräistä jos ei ole varaa.
        Sen mukaan eletään kun on rahaa,
        ei se raha onnea tuo.
        Muutoin jos on toisen kanssa hyvä olla, niin ei haittaa vaikka ylimääräistä rahaa ei jäisikään.
        Kunhan saa laskut maksettua ja ruokaa kaappiin.
        Ja lämpöisen sylin mihin saa illalla käpertyä. ☺️

Totta tuokin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En osaa sanoa muuta kuin se mitä jää käteen ja siitä maksaa laskut lopuilla on elettävä niin en tiedä mitä sinulla on yhteensä jäänyt käteen mutta tuskin esim käteen jää 200 euroa ja laskuihin menee 800euroa ei elä eikä maksa laskuja vaan ulosotto kutsuu tai 200 jää käteen ja laskuihin menee 100 niin elämiseen jää 100 euroa ja sillä tultava toimeen kuukausi

Minulle riittää hyvin laskujen jälkeen satanen koko kuulle. Olen tullut toimeen pienemmälläkin, mutta silloin ei ollut lasta. Tuolloin lapsen kanssa kotona ollessakin jäi rahaa joka kuukausi säästöön. Lapsilisät olen alusta asti pistänyt lapselle säästöön. Ikäni olen tullut toimeen niin pienillä rahoilla, että en oikeastaan osaa kuluttaa paljoa. Jos ostan jotain kalliimpaa, niin se on sitten useamman vuoden investointi. Nykyään rahat eivät kylläkään enää ole edes tiukalla, mutta en mä silti osaa niitä tuhlata. Palkasta maksan laskut ja sitten laitan säästöön osan ja käyttötilille jätän sen pari sataa kuulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvostelen systeemiänne. Emme ikinä näyttele paljonko rahaa omilla tileillä on. Mitä järkeä.

No se on teidän asianne mutta itse en halua olla sellainen mies tai ei naiseni tarvitse semmoista sietää kun sanoisin haist vit.u ostan mitä tykkään menen mihin tykkään ja tulen koska tykkään ja talo on minun rahoillani ostettu asut siivellä pummi ja lähden yksin ulkomaille sanomatta mitään ja nainen sanoo lähden johonkin niin huudan mene ja ei kiire koska tulet takaisin ei väliä vaikka et tulisi koskaan takaisin minulla on rahaa ja naisia muitakin olen päällikkö ja koti on nimellisesti yhteinen mutta vietän aikaani missä vietän ei en ole tuollainen mies vaikka olenkin köyhä niin kyllä naistani kunnioitan ja arvostan ja hän on minulle se tärkein haluan kertoa hänelle kaiken niin hän on tuki ja turvani ja kaikki asiani kuuluu hänelle samoin toisin päin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se on teidän asianne mutta itse en halua olla sellainen mies tai ei naiseni tarvitse semmoista sietää kun sanoisin haist vit.u ostan mitä tykkään menen mihin tykkään ja tulen koska tykkään ja talo on minun rahoillani ostettu asut siivellä pummi ja lähden yksin ulkomaille sanomatta mitään ja nainen sanoo lähden johonkin niin huudan mene ja ei kiire koska tulet takaisin ei väliä vaikka et tulisi koskaan takaisin minulla on rahaa ja naisia muitakin olen päällikkö ja koti on nimellisesti yhteinen mutta vietän aikaani missä vietän ei en ole tuollainen mies vaikka olenkin köyhä niin kyllä naistani kunnioitan ja arvostan ja hän on minulle se tärkein haluan kertoa hänelle kaiken niin hän on tuki ja turvani ja kaikki asiani kuuluu hänelle samoin toisin päin

No ... minusta miehen itse omalla työllään ansaitsemat rahat ovat hänen omiaan. Jos asumme yhteisessä taloudessa, niin ne yhteisen talouden yhteiset menot maksetaan yhdessä. Loput hän saa halutessaan vaikka polttaa takassa. Tuossa kohtaa tosin varmaankin kysyisin, että miksi ihmessä hän niin tekee, mutta pohjimmiltaan hän päättää itse. Minä kun en ole sellainen nainen, joka pitäisin miehen rahoja ominani.

Lopusta noista horinoistasi en tiedä miten ne tähän aiheeseen liittyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos yhteiset kulut on maksettu, niin miksi se kuuluu, jos omillaan ostaa? Millä tavalla se olisi toiselta pois? Olisiko puolison helpompi olla, jos haudon rahoja vain tililläni? Miten ne häntä sielläkään lämmittävät? Pitäiskö myös säästämiseen pyytää lupa? Varsinkin jos puhutaan avopuolisosta, niin ne toisen rahat eivät ole millään tasolla sinun. Itselleni ei tulisi mieleenkään syynätä miehen ostoksia.

Kuule en sinun rahojasi tarvitsisi niin enkä kauaa kuuntelisi vaan pidä rahasi ja lähde lätkimään rahoinesi ja etsin uuden kumpanin niin rahan takia en yhdessä ole ja vaikka nainen ei tienaisi mitään ei yhtään mitään 0 euroa niin jos hänen kanssaan olen niin mitä tilillä on rahaa niin se on meidän rahamme ja autostani tulee meidän automme ei niin että se on minun autoni ja minä maksan talon teet mitä sanon niin ei normaali nainen moista kuuntele eikä tarvitsekkaan vaan lykkää rahani takapuoleeni ja sanoo pidä rahasi ja lähtee lätkimään eikä tosiaankaan kuulu kuunnella ja sietää moista ja jos muutetaan yhteen niin yhdessä etsitään yhteinen koti en koskaan muuta toisen omistusasuntoon niin saa pitää kämppäs en kovin montaa kertaa kuuntelisi tää on hänen kämppänsä niin ei se ole minun eikä koskaan kotini en edes aloittaisi suhdetta vaan keksisin jonkin syyn itsestäni tai ottaisin syyn niskoilleni että hänestä se ei johdu mutta eroaisin niin en yrittäusi loukata

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sun kuukausipalkka tai tuntipalkka oikein on, kun noin mahdottoman köyhä olet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule en sinun rahojasi tarvitsisi niin enkä kauaa kuuntelisi vaan pidä rahasi ja lähde lätkimään rahoinesi ja etsin uuden kumpanin niin rahan takia en yhdessä ole ja vaikka nainen ei tienaisi mitään ei yhtään mitään 0 euroa niin jos hänen kanssaan olen niin mitä tilillä on rahaa niin se on meidän rahamme ja autostani tulee meidän automme ei niin että se on minun autoni ja minä maksan talon teet mitä sanon niin ei normaali nainen moista kuuntele eikä tarvitsekkaan vaan lykkää rahani takapuoleeni ja sanoo pidä rahasi ja lähtee lätkimään eikä tosiaankaan kuulu kuunnella ja sietää moista ja jos muutetaan yhteen niin yhdessä etsitään yhteinen koti en koskaan muuta toisen omistusasuntoon niin saa pitää kämppäs en kovin montaa kertaa kuuntelisi tää on hänen kämppänsä niin ei se ole minun eikä koskaan kotini en edes aloittaisi suhdetta vaan keksisin jonkin syyn itsestäni tai ottaisin syyn niskoilleni että hänestä se ei johdu mutta eroaisin niin en yrittäusi loukata

Siinäpä se onkin ... jos et niitä tarvitse, niin miksi ne sitten häiritsisivät? Jokainen meistä kai itse tekee ne työt, joista sen palkkansa saa. Jos ei olla yhdessä rahan takia, niin mitä väliä silloin on toisen tilin saldolla? Miksi se pitäisi tietää? Itseäni ei kiinnostakaan tietää

Entäs jos naisella on oma auto? Miksi sinun autosi olisi se "teidän" autonne? Pitäisikö naisen myydä se omansa, jotta olisi sitten vain se yksi auto? Jos asunnon kulut hoidetaan puoliksi, niin yhteinenhän se silloin on ... eikö? Jos se taas on sinun, niin tokkopa sinä sitä vaikka eron sattuessa toiselle annat. Fakta nyt vaan on se, että valtaosa liitoista päättyy eroon ja omakin selustansa on järkevä turvata. Minä en ainakaan omaa asuntoani myisi. Vuokralle voisin ehkä harkita laittavani, jos ei herralle kelpaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinäpä se onkin ... jos et niitä tarvitse, niin miksi ne sitten häiritsisivät? Jokainen meistä kai itse tekee ne työt, joista sen palkkansa saa. Jos ei olla yhdessä rahan takia, niin mitä väliä silloin on toisen tilin saldolla? Miksi se pitäisi tietää? Itseäni ei kiinnostakaan tietää

Entäs jos naisella on oma auto? Miksi sinun autosi olisi se "teidän" autonne? Pitäisikö naisen myydä se omansa, jotta olisi sitten vain se yksi auto? Jos asunnon kulut hoidetaan puoliksi, niin yhteinenhän se silloin on ... eikö? Jos se taas on sinun, niin tokkopa sinä sitä vaikka eron sattuessa toiselle annat. Fakta nyt vaan on se, että valtaosa liitoista päättyy eroon ja omakin selustansa on järkevä turvata. Minä en ainakaan omaa asuntoani myisi. Vuokralle voisin ehkä harkita laittavani, jos ei herralle kelpaisi.

No eikö se ole parempi kun ekojen treffien päätteeksi erotaan ja toivotetaan onnea sen oikean löytämiseen ja moro

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eikö se ole parempi kun ekojen treffien päätteeksi erotaan ja toivotetaan onnea sen oikean löytämiseen ja moro

Ja etsisin toisen persaukisen ja sit on kaksi köyhää yhdessä ja siit on helppo lähteä rakentamaan yhteistä tulevaisuutta ja etsimään yhteistä kotia ja kumpikin luopuu omista sinkkuvuokra kämpistään ja ja tavarat yhteen ja huonokuntoisimmat pois ja paremmat jätetään ja loput hankitaan yhdessä ja sitä mukaan kun rahaa tai rikkoontuu niin vastaavan ostetaan yhdessä niin sitten on kummankin ja jos ero tulee niin kumpikaan ei menetä rahallisesti mitään tai kumpikaan ei saa toisen rahoja tai omaisuutta kun kummallakaan ei ole mitään ja huonekalut puoliksi ja sit tulee taas sinkku koti ja jos ei erota niin ne on meidän tavarat niin kaksi duunaria sopii parhaiten yhteen ja varakkaat varakkaiden kanssa ja jos kaksi autoa niin sitten pidetään kaksi autoa ja kun vaihdetaan niin seuraava hankitaan yhdessä tai seuraavat kaksi autoa on yhdessä hankittu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sun kuukausipalkka tai tuntipalkka oikein on, kun noin mahdottoman köyhä olet?

Ei työllä rikastu niin ei koskaan duunari rikas ole jos tessien mukaan palkan maksetaan niin ei kenelläkään tessin mukaan maksettavalla ole kovin kummoinen tuntipalkka vähän asia muuttuisi jos saisi minimissään 3-4 kertaisen tuntipalkan niin asia eri jos koko tili jää käteen ja joku muu maksaa laskut ja elämisen tai muualta tulee rahat ja tili jää vaan tuhlattavaksi ja se on ylimääräistä rahaa mutta elämis raha tulee muualta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei työllä rikastu niin ei koskaan duunari rikas ole jos tessien mukaan palkan maksetaan niin ei kenelläkään tessin mukaan maksettavalla ole kovin kummoinen tuntipalkka vähän asia muuttuisi jos saisi minimissään 3-4 kertaisen tuntipalkan niin asia eri jos koko tili jää käteen ja joku muu maksaa laskut ja elämisen tai muualta tulee rahat ja tili jää vaan tuhlattavaksi ja se on ylimääräistä rahaa mutta elämis raha tulee muualta

Se on kyllä ihan totta, että ei duunari rikastumaan pääse. Ei pelkällä rehellisellä työllä isoja rikkauksia haalita. Kyllä duunari silti voi tulla hyvin toimeen, elää hyvää elämää ja saada reilusti omaisuutta säästöönkin. Ei tuohon todellakaan mitään 3-4 kertaista palkkaa tarvita. Sulla tuntuu olevan aika rajut kulutustottumukset, jos noin paljon tarvisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No juu. Jos mulla olis nelinkertanen palkka, niin jäishän siitä yli seitsemän tonnia kuussa säästöön. Kyllähän sillä jo potentiaalisesti pääsis ihan rikastumaankin. Olishan se ihan kivaa, kun vois sitten keskittyä enemmän harrastuksiin. Vaikka olen mä ihan tyytyväinen näinkin.

p.s. Ei jää koko tili käteen. Ei maksa kukaan muu laskuja. Ihan yksin maksan elämisen. Ei tuu rahaa muualta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja etsisin toisen persaukisen ja sit on kaksi köyhää yhdessä ja siit on helppo lähteä rakentamaan yhteistä tulevaisuutta ja etsimään yhteistä kotia ja kumpikin luopuu omista sinkkuvuokra kämpistään ja ja tavarat yhteen ja huonokuntoisimmat pois ja paremmat jätetään ja loput hankitaan yhdessä ja sitä mukaan kun rahaa tai rikkoontuu niin vastaavan ostetaan yhdessä niin sitten on kummankin ja jos ero tulee niin kumpikaan ei menetä rahallisesti mitään tai kumpikaan ei saa toisen rahoja tai omaisuutta kun kummallakaan ei ole mitään ja huonekalut puoliksi ja sit tulee taas sinkku koti ja jos ei erota niin ne on meidän tavarat niin kaksi duunaria sopii parhaiten yhteen ja varakkaat varakkaiden kanssa ja jos kaksi autoa niin sitten pidetään kaksi autoa ja kun vaihdetaan niin seuraava hankitaan yhdessä tai seuraavat kaksi autoa on yhdessä hankittu

Mä sanosin, että suht samanlaiset kulutustottumukset on olennaisempi juttu kun samantasoset tulot. Yleensä riidat syntyy niistä menoista ei tuloista.

Itellä oli exän kanssa tosi erilaiset rahankäyttötavat. Miehellä oli reilusti isommat tulot. Hän kuitenki eli aina kädestä suuhun. Kaikki mikä tuli, niin se myös meni. Ite taas olen paljon tarkempi taloudestani, pistän aina päältä säästöön ja harkitsen tarkasti mitä ostan. Miehellä oli rahat loppu joka kuun lopussa. Aina jos tuli joku yllättävä menoerä, niin oltiin minun säästöillä. Jos mies halus ostaa jotain isompaa, niin heti oli pyytelemässä "lainaa" tai perustelemassa miks se juttu on ihan ehdoton ja yhteinen hankinta, johon mun pitää osallistua. Se kun tiesi, että mulla on aina rahaa käyttötilillä vähintään parin kuukauden menoihin. Eihän siitä pidemmän päälle mitään tullu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä sanosin, että suht samanlaiset kulutustottumukset on olennaisempi juttu kun samantasoset tulot. Yleensä riidat syntyy niistä menoista ei tuloista.

Itellä oli exän kanssa tosi erilaiset rahankäyttötavat. Miehellä oli reilusti isommat tulot. Hän kuitenki eli aina kädestä suuhun. Kaikki mikä tuli, niin se myös meni. Ite taas olen paljon tarkempi taloudestani, pistän aina päältä säästöön ja harkitsen tarkasti mitä ostan. Miehellä oli rahat loppu joka kuun lopussa. Aina jos tuli joku yllättävä menoerä, niin oltiin minun säästöillä. Jos mies halus ostaa jotain isompaa, niin heti oli pyytelemässä "lainaa" tai perustelemassa miks se juttu on ihan ehdoton ja yhteinen hankinta, johon mun pitää osallistua. Se kun tiesi, että mulla on aina rahaa käyttötilillä vähintään parin kuukauden menoihin. Eihän siitä pidemmän päälle mitään tullu.

Ole onnellinen että on hyvät tulot että pärjäät ja kun menet pankkiin niin kassa virkailijakin oho olet äveriäs olis muillakin niin ja eläis pyhällä hengellä niin ei tarvis rahaa lainkaan tosiaan olis muillakin niin mutta aina on jotain joku menee rikki auto pesukone imuri ym ym niin olis se kiva itsekkin laittaa säästöön tai ostaa joskus edes tulevalle naiselle suklaa patukan ettei se ole päivän ruuasta pois ja ostaa autoon esim uudet talvirenkaat ettei aina aja vanhoilla renkailla mutta ilmeisesti palkat on suuret että vois ottaa 82% palkoista pois ja vieläkin jää liikaa no nostetaan kaikkia 20 kertaiseksi mutta vieläkin jää liikaa kun elää nuukasti niin ei tarvi rahaa ja vois lopettaa sähkölaitokset kun kukaan ei kuluta sähköä kun ei varaa maksaa kun ei tienaa mitään ja ihmiset ei tarvi sähköä se on pröystäilyä ja tulis kodinturvajoukot kaikki naapurisi viedään pellolle ja saisit mennä konekiväärin taakse ja kuuluu tulta ja saat ampua tuhlari paskoja orgasmi tuli jo ajatuksestako niin muut ei tarvi mitään ja sais elää alkeellisesti ja nälkää nähden syöden silloin tällöin sian virtsaa mutta sinulle kaikki eiks je niin haluu työläinenkin ostaa perheellensä ruokaa ja joskus niille edes kengät ettei paljain jaloin pakkasella tarvi talsia mutta sinusta se on pröystäilyä ja sinulle ja rikkaille kuuluvaa mutta oikeasti saatko sosiksesta kaiken tai eläkettä tai maksaako vanhempasi kaiken vai myytkö huumeita vai mistä rahat niin eikö verottaja kysy mistä rahat kun palkallasi et pysty maksamaan tai ei riitä mutta sinulle jää rahaa pienestä palkastasi niin haluaisin nähdä kotisi ja omaisuutesi ja tulosi vai onko se vaan täällä uhoilua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole onnellinen että on hyvät tulot että pärjäät ja kun menet pankkiin niin kassa virkailijakin oho olet äveriäs olis muillakin niin ja eläis pyhällä hengellä niin ei tarvis rahaa lainkaan tosiaan olis muillakin niin mutta aina on jotain joku menee rikki auto pesukone imuri ym ym niin olis se kiva itsekkin laittaa säästöön tai ostaa joskus edes tulevalle naiselle suklaa patukan ettei se ole päivän ruuasta pois ja ostaa autoon esim uudet talvirenkaat ettei aina aja vanhoilla renkailla mutta ilmeisesti palkat on suuret että vois ottaa 82% palkoista pois ja vieläkin jää liikaa no nostetaan kaikkia 20 kertaiseksi mutta vieläkin jää liikaa kun elää nuukasti niin ei tarvi rahaa ja vois lopettaa sähkölaitokset kun kukaan ei kuluta sähköä kun ei varaa maksaa kun ei tienaa mitään ja ihmiset ei tarvi sähköä se on pröystäilyä ja tulis kodinturvajoukot kaikki naapurisi viedään pellolle ja saisit mennä konekiväärin taakse ja kuuluu tulta ja saat ampua tuhlari paskoja orgasmi tuli jo ajatuksestako niin muut ei tarvi mitään ja sais elää alkeellisesti ja nälkää nähden syöden silloin tällöin sian virtsaa mutta sinulle kaikki eiks je niin haluu työläinenkin ostaa perheellensä ruokaa ja joskus niille edes kengät ettei paljain jaloin pakkasella tarvi talsia mutta sinusta se on pröystäilyä ja sinulle ja rikkaille kuuluvaa mutta oikeasti saatko sosiksesta kaiken tai eläkettä tai maksaako vanhempasi kaiken vai myytkö huumeita vai mistä rahat niin eikö verottaja kysy mistä rahat kun palkallasi et pysty maksamaan tai ei riitä mutta sinulle jää rahaa pienestä palkastasi niin haluaisin nähdä kotisi ja omaisuutesi ja tulosi vai onko se vaan täällä uhoilua

Ja jos maksat vuokran sähkö puhelin laskut auton osamaksuja vakuutukset verot huolto ja korjauskulut uusit joskus pesukonetta tv tä ym ja jos jotain muuta lainaa makselet ja bensat ja eväät töihin ja lopuilla ruokaa niin tuskin kauheasti säästelet ja jos perhettä niin kulut nousevat kun enemmän menee ruokaan ym niin et varmasti säästä siitä jos tessin mukainen palkka ja vaatteita täytyy ostaa ja silti et vielä ole kuin töissä ja kotona ja jos haluat mennä kauppoihin shoppailemaan ja bensaa kuluu matkoihin ja joskus juoda kahvilassa kahvit niin varat ei riitä enään mutta jos joskus haluatkin matkustaa esim naapuri kaupunkiin kun olet ollut jo 5v kotona ja töissä ja virkistäis käydä jossain muuallakin niin ei varaa niin miten säästät ja et syö kalliisti vaatteet on halppis vaatteita eli et pröystäile

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmeellinen asenne sulla. Mistä ihmeestä sä sen päättelet, että mulla olis jotenkin erityisen isot tulot? Saan oma alani tessin mukaisen minimin, eli 2200€/kk brutto. Muita tuloja on lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella, mitään muuta ei ole ja asun pääkaupunkiseudulla. Palkkani on siis reilusti alle suomalaisten mediaanin. Mulle nämä tulot on tosin lähes ruhtinaalliset, kun olen tottunut tulemaan toimeen paljon pienemmällä.

Maksan lyhennystä omasta asunnosta ja tietysti kaikki ihan normaalit asumiseen ja elämiseen liittyvät kulut (vedet, sähköt, ruoat, vakuutukset, internetit, jne). Perhettä on yksi alakouluikäinen lapsi, jonka kulut maksan 100% itse. Löytyypä muuten koirakin. Autokin löytyy, vieläpä uudehko sellainen. En tosin ole ostanut autoa herran aikoihin, vaan ajelen nykyään aina liisatulla. Huolto-, rengas-, ym. lisäkuluja tuossa ei ole, joten minulle liisattu auto tulee kokonaisuudessa halvemmaksi kuin ostaa oma. Siitä on halutessaan paljon helpompi päästä eroonkin. Omia vaatteitani en ikinä osta halparekistä, alennuksella tosin tietysti, jos sellaista on mahdollista saada. Ostan hyvää laatua, jota voin käyttää vielä yli kymmenenkin vuoden kuluttua. Minulla on käytössä esim. lukiolaisena kesätyörahoista vuonna 2000 ostettu villakangastakki, joka tuolloin maksoin reilun 400€. Edelleen hemmetin upea takki, kun on hyvin pidetty. Samoin minulla on yksi nahkatakki samalta ajalta. Sekin oli uutena opiskelijalle pirun kallis investointi, mutta maksanut itsensä takaisin moneen kertaan ja näyttää nykyään jopa paremmalta kuin uutena. Laadukkaat nahkakengätkin kestävät hyvin pidettyinä kevyesti sen kymmenen vuotta. Tarvittaessa voi käyttää suutarilla ja siihen menee joku kymppi. Kaapistani löytyy jopa teininä ostettuja farkkuja, jotka ovatkin nyt viimesen päälle muodikkaita. Pysyypähän paino kurissa ja kroppa kunnossa, kun ei ostele uusia vaatteita. Muksulle ostan kyllä halpaa vaatetta ja kirppariltakin jos vaan löytyy. Menevät niin nopsasti pieniksi. Joka ainoan hankinnan kohdalla käytän aina aikaa löytääkseni taloudellisesti järkevimmän tavan hankkia ko. asia. Esimerkiksi ostin juuri joku viikko sitten television. Oli ollut harkinnassa lähes 2 vuotta ja nyt sattui kohdalle niin hyvä tarjous, että tartuin heti. Onneksi on "vararahastoa" tilillä, niin voin vaan ostaa. Jos menisin ihan minimiin vedetyllä budjetilla, niin kyllä mä näillä tuloillani sellasen tonnin saisin kuussa säästöön. Joku toinen tosin saisi varmasti säästöön enemmänkin. Lapsen kulut tietysti kasvaa kokoajan, mutta jos niihin olisi sitten myöhemmin mahdollista irrottaakin enemmän.

Rehellisesti sanoen tekstiäsi oli hankalaa seurata, enkä ole täysin varma mitä kaikkea kyselit. Toivottavasti sait vastaukset edes joihinkin niistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmeellinen asenne sulla. Mistä ihmeestä sä sen päättelet, että mulla olis jotenkin erityisen isot tulot? Saan oma alani tessin mukaisen minimin, eli 2200€/kk brutto. Muita tuloja on lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella, mitään muuta ei ole ja asun pääkaupunkiseudulla. Palkkani on siis reilusti alle suomalaisten mediaanin. Mulle nämä tulot on tosin lähes ruhtinaalliset, kun olen tottunut tulemaan toimeen paljon pienemmällä.

Maksan lyhennystä omasta asunnosta ja tietysti kaikki ihan normaalit asumiseen ja elämiseen liittyvät kulut (vedet, sähköt, ruoat, vakuutukset, internetit, jne). Perhettä on yksi alakouluikäinen lapsi, jonka kulut maksan 100% itse. Löytyypä muuten koirakin. Autokin löytyy, vieläpä uudehko sellainen. En tosin ole ostanut autoa herran aikoihin, vaan ajelen nykyään aina liisatulla. Huolto-, rengas-, ym. lisäkuluja tuossa ei ole, joten minulle liisattu auto tulee kokonaisuudessa halvemmaksi kuin ostaa oma. Siitä on halutessaan paljon helpompi päästä eroonkin. Omia vaatteitani en ikinä osta halparekistä, alennuksella tosin tietysti, jos sellaista on mahdollista saada. Ostan hyvää laatua, jota voin käyttää vielä yli kymmenenkin vuoden kuluttua. Minulla on käytössä esim. lukiolaisena kesätyörahoista vuonna 2000 ostettu villakangastakki, joka tuolloin maksoin reilun 400€. Edelleen hemmetin upea takki, kun on hyvin pidetty. Samoin minulla on yksi nahkatakki samalta ajalta. Sekin oli uutena opiskelijalle pirun kallis investointi, mutta maksanut itsensä takaisin moneen kertaan ja näyttää nykyään jopa paremmalta kuin uutena. Laadukkaat nahkakengätkin kestävät hyvin pidettyinä kevyesti sen kymmenen vuotta. Tarvittaessa voi käyttää suutarilla ja siihen menee joku kymppi. Kaapistani löytyy jopa teininä ostettuja farkkuja, jotka ovatkin nyt viimesen päälle muodikkaita. Pysyypähän paino kurissa ja kroppa kunnossa, kun ei ostele uusia vaatteita. Muksulle ostan kyllä halpaa vaatetta ja kirppariltakin jos vaan löytyy. Menevät niin nopsasti pieniksi. Joka ainoan hankinnan kohdalla käytän aina aikaa löytääkseni taloudellisesti järkevimmän tavan hankkia ko. asia. Esimerkiksi ostin juuri joku viikko sitten television. Oli ollut harkinnassa lähes 2 vuotta ja nyt sattui kohdalle niin hyvä tarjous, että tartuin heti. Onneksi on "vararahastoa" tilillä, niin voin vaan ostaa. Jos menisin ihan minimiin vedetyllä budjetilla, niin kyllä mä näillä tuloillani sellasen tonnin saisin kuussa säästöön. Joku toinen tosin saisi varmasti säästöön enemmänkin. Lapsen kulut tietysti kasvaa kokoajan, mutta jos niihin olisi sitten myöhemmin mahdollista irrottaakin enemmän.

Rehellisesti sanoen tekstiäsi oli hankalaa seurata, enkä ole täysin varma mitä kaikkea kyselit. Toivottavasti sait vastaukset edes joihinkin niistä.

Täytyy olla aika mojovat lapsilisä ja elatusmaksu mutta jos 2200e siitä verot ym pois niin joku 1600-1800 jäis käteen no sanotaan 1800e jää käteen ja siitä 1000e säästöön eli jää 800e no mitähän menee asumismenoihin onko omakotitalo vai osaketalo ja leasing auton kuukausi erä ja polttoaineet ja muut laskut niin riittääkö 800e tosiaan laskuihin ja loput jää ruokaan ja vieläkinon varaa laittaa säästöön ja mistä tehnyt käsirahan taloon ja nykyään ei kympillä mitään ihmeellistä ruokaa päivässä syödä mutta jos ostat leipää lauantai makkaraa maitopurkin päivässä niin 5e menee niihin niin jos menee 10e päivässä ruokaan niin se on jo 300e kk ssa mutta täytyy mennä alle 1 euro ruokaan päivässä niin aika yksipuolinen ruokavalio ja vuodesta toiseen samaa niin eikö etoa ja halua jotain muuta mutta veikkaan että minimissään menee 5-20 euroa ruokaan päivässä ja vessa ja talous paperi saippuat astianpesuaineet mausteet voi niin välillä menee yllättävän paljon päivässä perustarvikkeisiin ja jos ostaa muuta aamupalaksi kuin leipää ja lauantai makkaraa niin 10e menee aamupalaan ja jos herkuttelee niin 20e eikä siinäkään mitään ihmellistä syödä niin joillakin menee jo 800 e pelkästään vuokraan tietysti jos vuokraa ei tarvis maksaa vaan sekin jäis omaan käyttöön ja mitä leasing autoon menee kuukaudessa riittääkö 200e

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko sinua et 600-800e kuukautta pärjää kai lyhennät velkaa ja onko pmakotitalo vai osake taitaa mennä jo siihen niin osakkeessa yhtiövastike ja sähkö ja omakotitalossa vesi sähkö ym en usko sinua tai sinulla on mies joka maksaa ne mutta jätät sen nyt sanomatta tai vanhemmat antanut rahaa käsirahaan ja antaa rahaa tai olet voittanut jostakin rahaa tai teet laittomuuksia

• Tulee usein käytyä nuissa halpapaikoissa. Ostin tänään Tokmannilta 10 kpl t-paitoja 6 € kpl. Ovat kestävämpiä kuin merkkiliikkeistä ostetut paidat. Ennen ostin aina jostain DressMannelta tms. kalliilla, mutta ne eivät kestäneet pesua.

• Halvallakin saa sitten hyvää

• pujotteIija kirjoitti:

Halvallakin saa sitten hyvää

Halpakaupassa kuuden euron teepaidat ovat jo huippulaatua, muutoin sinua huijataan! :D

Kyllähän sen tuntee jo teepaidan painosta ja paksuudesta onko kestävyyttä ajateltu ollenkaan. Hyvälaatuista kangasta ei myöskään ole mitään järkeä ommella paskasti, vaan samalla tavalla kuin laaduton tuote on kauttaaltaan laaduton, on hyvästä kankaasta tehty teepaita myös ommeltu kunnolla.

• Anonyymi

Luitko pesuohjeet?

• Kollimaattori kirjoitti:

Halpakaupassa kuuden euron teepaidat ovat jo huippulaatua, muutoin sinua huijataan! :D

Kyllähän sen tuntee jo teepaidan painosta ja paksuudesta onko kestävyyttä ajateltu ollenkaan. Hyvälaatuista kangasta ei myöskään ole mitään järkeä ommella paskasti, vaan samalla tavalla kuin laaduton tuote on kauttaaltaan laaduton, on hyvästä kankaasta tehty teepaita myös ommeltu kunnolla.

Aivan totta

• Anonyymi kirjoitti:

Luitko pesuohjeet?

En, mutta 40 asteessa niitä pyöritin. Luulisi paidan sen kestävän.

• Kollimaattori kirjoitti:

Ostin ensin pari kokeilukappaletta ja hyvin ovat kestäneet. Myös materiaali on hyvä hengittävä.

Ei kai ne nyt halpapaikassa huijais 😜

• Sama, haen Tokmannilta t-paitoja nipun, sukkia ja parit boxeritkin. Muutama t-paita on kyllä venähtänyt pesussa, mutta menee kyllä kun ei hienostelemaan ala.

• Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

T-paidan pesukestävyydessä merkittävää on kankaan paksuus.

Paksu puuvillaneulos kestää tietysti kovempaa myllytystä kuin ohut, mutta ohuet ovat päällä tosi mukavia.

Myös linkouksen kierroksia kannattaa laskea minimiin, niin silloin paidat pitävät paremmin muotonsa.

Jos on suosikkipaita, niin sen voi taitella pestäväksi siististi pesupussiin, niin silloin muoto ei muutu yhtään. Tällöin mahdolliset tahrat kannattaa poistaa, pesupussissa tahrat eivät välttämättä lähde yhtä hyvin.

Paidat voi ripustaa kuivumaan henkariin ja vähän oikoa niitä muotoon kosteana.

😃☀

• Anonyymi kirjoitti:

T-paidan pesukestävyydessä merkittävää on kankaan paksuus.

Paksu puuvillaneulos kestää tietysti kovempaa myllytystä kuin ohut, mutta ohuet ovat päällä tosi mukavia.

Myös linkouksen kierroksia kannattaa laskea minimiin, niin silloin paidat pitävät paremmin muotonsa.

Jos on suosikkipaita, niin sen voi taitella pestäväksi siististi pesupussiin, niin silloin muoto ei muutu yhtään. Tällöin mahdolliset tahrat kannattaa poistaa, pesupussissa tahrat eivät välttämättä lähde yhtä hyvin.

Paidat voi ripustaa kuivumaan henkariin ja vähän oikoa niitä muotoon kosteana.

😃☀

Kiitos vinkeistä. Tuo pesupussi oli ihan uusi. Mutta puhdistuuko se paita pienessä mytyssä?

• Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

Nyt kyllä tuli väärin pestyä. Paita laitetaan pesukoneeseen ja vesi sisään mutta konetta ei saa pyörittää. Sitten kestää paita isältä pojalle.

• J-76 kirjoitti:

Sama, haen Tokmannilta t-paitoja nipun, sukkia ja parit boxeritkin. Muutama t-paita on kyllä venähtänyt pesussa, mutta menee kyllä kun ei hienostelemaan ala.

Minä ostin Joensuussa Tokmannilta partakoneen ja joku kesä sitten shortsit. Lahdessa on siis Tokmanni?

• FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

Minä ostin Joensuussa Tokmannilta partakoneen ja joku kesä sitten shortsit. Lahdessa on siis Tokmanni?

On 3 kpl. Launeella, kauppakeskuksissa Karisma ja Trio. Nyt hyvät yöt.

• J-76 kirjoitti:

On 3 kpl. Launeella, kauppakeskuksissa Karisma ja Trio. Nyt hyvät yöt.

Täälläkin tavallaan kolme. Raatekangaalla ilmeisesti Suomen pääkauppa(tosi iso), kauppakeskus Metropolissa ja lähellä Joensuuta Ylämyllyllä. Tokmanni on lähtöisin Joensuusta.

Hyvää yötä!

• Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Tuo pesupussi oli ihan uusi. Mutta puhdistuuko se paita pienessä mytyssä?

Ainakin minun vaatteet kyllä puhdistuu pesupussissa. Spagettiolkaiminen pitsiyöpaita pienessä pesupussissa, satiininen pikkujakku ja pitkä paituli isommassa pesupussissa.

Käytän pesupusseja, joissa on vetoketju ja aina tosiaan viikkaan vaatteen pesupussin kokoiseksi, en ikinä vain myttää sitä sisälle.

Viikkaan myös aina kaikki pyykit pesukoriin siististi odottamaan pesua, niin ei tule turhaa ryttyisyyttä. Jos vaate on mytyssä viikon pesukorissa, niin rypyt eivät välttämättä lähde pesussa. Lisäksi pesukori näyttää siistimmältä.

Siisteys kannattaa, koska se säästää myöhemmältä vaivalta ja kululta.

• Anonyymi

Tietysti! Miksi maksaisin jostain brändin tuotepaketista extraa,jos sisältö on samaa kuin bulkkitavarassa.

• Huomattavia hintaeroja voi olla

• No tulee käytyä, kiva lähteä kävelylle .. mulla Tokmannille matkaa 1.5 km ja liiteriin 2 km. Joskus ihan katson mainokset että pääsisi käymään kävelyn ohessa tarjouksia hakemassa.
      Lähikaupasta ostan ( 50 m) enimmät mutta saan syyn lähteä kävelylle jos on hyviä tarjouksia. Ja tulee hyötyliikuntaa samalla.

• Mukava kävelymatka, minulta Tokmannille suunnilleen 10km. Tokmannin mainoslehtinen tulee kyllä aina katottua

• pujotteIija kirjoitti:

Mukava kävelymatka, minulta Tokmannille suunnilleen 10km. Tokmannin mainoslehtinen tulee kyllä aina katottua

Sama.. tulee vilaistua se lehtinen ihan sen kolmen kilsan kävelyn takia.. ei liian pitkä matka etteikö voisi työpäivän päälle lähteä..
        Ennen kävelin päivittäin sen 10 000 askelta ihan muuten vain.. käveleminen on kivaa kun tietää miten arvokas lahja se on. Nykyään kännyssäni ei toimi laskuri enää.. joten en tiedä miten paljon kävelen päivittäin..

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Sama.. tulee vilaistua se lehtinen ihan sen kolmen kilsan kävelyn takia.. ei liian pitkä matka etteikö voisi työpäivän päälle lähteä..
        Ennen kävelin päivittäin sen 10 000 askelta ihan muuten vain.. käveleminen on kivaa kun tietää miten arvokas lahja se on. Nykyään kännyssäni ei toimi laskuri enää.. joten en tiedä miten paljon kävelen päivittäin..

Seuraavaksi vois ostaa muutamat kalsarit. Enimmäkseen metsässä tulee käveltyä, omassa ja vieraassa sellaisessa

• pujotteIija kirjoitti:

Seuraavaksi vois ostaa muutamat kalsarit. Enimmäkseen metsässä tulee käveltyä, omassa ja vieraassa sellaisessa

Mä kävelin ennen osan työmatkastani. 2.5 km joka päivä joko sauvoilla tai ilman. Nykyään dösät menee niin kivasti ettei kannata kävellä.. tosin jos on kaunis sää tai kovasti ajateltavaa, niin kävely on paikallaan..
        Mulla ei ole metsiä missä samoilla tässä lähistöllä, olen kaupunkilaistunut sen verran että en enää kaipaa metsiä. Muksuna tunsin kaikki silloiset lähimetsät ja olin kova kiipeilemään puissa.

Mä kävelin ennen osan työmatkastani. 2.5 km joka päivä joko sauvoilla tai ilman. Nykyään dösät menee niin kivasti ettei kannata kävellä.. tosin jos on kaunis sää tai kovasti ajateltavaa, niin kävely on paikallaan..
        Mulla ei ole metsiä missä samoilla tässä lähistöllä, olen kaupunkilaistunut sen verran että en enää kaipaa metsiä. Muksuna tunsin kaikki silloiset lähimetsät ja olin kova kiipeilemään puissa.

Harrastatko pyöräilyä? Minä olen aika innokas pyöräilijä

Kyl meidän joskus pitäisi lähteä yhteiselle kävelylle metsään :D

• pujotteIija kirjoitti:

Harrastatko pyöräilyä? Minä olen aika innokas pyöräilijä

Kyl meidän joskus pitäisi lähteä yhteiselle kävelylle metsään :D

Omistan kolme pyörää... on kauppakassi.. jopo ja matkapyörä. Tosin kävelen nykyään mieluummin lyhyet matkat. Joskus kuljen töihin pyörällä 13 km suunta. Mutta harvemmin.

Ja mitähän siitäkin kävelystä metsässä tulisi..

Omistan kolme pyörää... on kauppakassi.. jopo ja matkapyörä. Tosin kävelen nykyään mieluummin lyhyet matkat. Joskus kuljen töihin pyörällä 13 km suunta. Mutta harvemmin.

Ja mitähän siitäkin kävelystä metsässä tulisi..

3 minullakin. Maantie, maasto, ja vanha kolmevaihteinen

Ehkä siitä hyvä mieli tulisi

• pujotteIija kirjoitti:

3 minullakin. Maantie, maasto, ja vanha kolmevaihteinen

Ehkä siitä hyvä mieli tulisi

Kyllä kai metsässä hyvä mieli aina tulee.

Kahdeksan vanhana olin unohtanut avaimet kotiin ja äitee oli kaupassa käymässä muistaakseni.. kiipesin pihapiirin kuusen latvaan, se oli himottanut minua kauan kun sen latva oli haarautunut. No istahdin siihen haaraumakohtaan ja tuumiskelin siinä syntyjä syviä kotvasen... kunnes totesin että olin jumissa. Ajattelin jo että nyt tarvitaan apua..
        äiti olisi saanut slaagin jos olisin jäänyt sinne puun latvaan kiinni.. no onneksi sain nitkutettua itseni irti. Eikä muori tiedä siitä vieläkään mitään. Kiva kokemus, jäisi kyllä tekemättä tänä päivänä..

Mulla se kauppakassi on ollut 3 vaihteinen mutta laitatin 7. Hybridistä on modattu tanko ajoasennon saavuttamiseksi. Koska olen pienikokoinen, niin yletän vaihteisiin paremmin kun stongassa on välikappale. Jopon voitin työpaikan arvonnassa.

Kyllä kai metsässä hyvä mieli aina tulee.

Kahdeksan vanhana olin unohtanut avaimet kotiin ja äitee oli kaupassa käymässä muistaakseni.. kiipesin pihapiirin kuusen latvaan, se oli himottanut minua kauan kun sen latva oli haarautunut. No istahdin siihen haaraumakohtaan ja tuumiskelin siinä syntyjä syviä kotvasen... kunnes totesin että olin jumissa. Ajattelin jo että nyt tarvitaan apua..
        äiti olisi saanut slaagin jos olisin jäänyt sinne puun latvaan kiinni.. no onneksi sain nitkutettua itseni irti. Eikä muori tiedä siitä vieläkään mitään. Kiva kokemus, jäisi kyllä tekemättä tänä päivänä..

Mulla se kauppakassi on ollut 3 vaihteinen mutta laitatin 7. Hybridistä on modattu tanko ajoasennon saavuttamiseksi. Koska olen pienikokoinen, niin yletän vaihteisiin paremmin kun stongassa on välikappale. Jopon voitin työpaikan arvonnassa.

No melkein aina ainakin tulee hyvä mieli

Minä kiipeilen vieläkin puihin, joskus täytyy kiinnittää vaijeri riittävän ylös puuhun, että kaatuu oikeaan suuntaan

Onko säädettävä välikappale?

• pujotteIija kirjoitti:

No melkein aina ainakin tulee hyvä mieli

Minä kiipeilen vieläkin puihin, joskus täytyy kiinnittää vaijeri riittävän ylös puuhun, että kaatuu oikeaan suuntaan

Onko säädettävä välikappale?

Kiinteä. Oli isoin mikä niillä silloin oli. Hybridin runko on suht pieni mut renkaat 28" nii kulkee enemmän kuin uskallan polkea. Ja satula hiertää pimppalooraa ihan julmetusti..
        Siksi hyvä pyörä lähes käyttämättä.. ei se muutoinkaan ole käytännöllinen kaupunkiajossa. Haaveena olisi joskus tehdä joku pyöräreissu jonnekin. Siihen se soveltuisi. Ahvenanmaalle tai Viroon tai jonnekin..

Kiinteä. Oli isoin mikä niillä silloin oli. Hybridin runko on suht pieni mut renkaat 28" nii kulkee enemmän kuin uskallan polkea. Ja satula hiertää pimppalooraa ihan julmetusti..
        Siksi hyvä pyörä lähes käyttämättä.. ei se muutoinkaan ole käytännöllinen kaupunkiajossa. Haaveena olisi joskus tehdä joku pyöräreissu jonnekin. Siihen se soveltuisi. Ahvenanmaalle tai Viroon tai jonnekin..

Mulla ja maantiepyörässä 28 renkaat, maastopyörässä 29. Oletko koittanut pehmustetta hiertävään?

Eipä oo tullut pitkiä reissuja poljettua, pisimmät jotain 50km

• pujotteIija kirjoitti:

Mulla ja maantiepyörässä 28 renkaat, maastopyörässä 29. Oletko koittanut pehmustetta hiertävään?

Eipä oo tullut pitkiä reissuja poljettua, pisimmät jotain 50km

Pehmustetut pökät jeesaa vähän.. mut vika taitaa olla asennossa tai tottumuskysymys.. en ole kerennyt ajattelemaan asiaa.. satulan vaihto voisi auttaa..

Onhan toi 50 km jo hyvä matka. Mä laitan pikkuhiljakseen yöpuulle.. joten hyvää yötä.

Pehmustetut pökät jeesaa vähän.. mut vika taitaa olla asennossa tai tottumuskysymys.. en ole kerennyt ajattelemaan asiaa.. satulan vaihto voisi auttaa..

Onhan toi 50 km jo hyvä matka. Mä laitan pikkuhiljakseen yöpuulle.. joten hyvää yötä.

Hyvää yötä

Pyöräillään unissa

• pujotteIija kirjoitti:

Hyvää yötä

Pyöräillään unissa

Tandemilla mennään...

Tandemilla mennään...

Se onkin vielä kokematta

• Anonyymi

En käy. Suosin kalliimpia kauppoja 😋 Stockmann, Sokos ja Prisma parhaat.

• Tiiä sitten tuleeko paljoakaan kalliimmaksi :D

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Tiiä sitten tuleeko paljoakaan kalliimmaksi :D

No joo on halppis kaupatkin nostaneet hintoja ja välillä pyytää enemmänkin kuin k rauta terra mut puuilo on hyvä kauppa no on motonettikin

• Anonyymi

Oletko mies vai nainen

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko mies vai nainen

Epäsopiva kysymys! 😋

• Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

Epäsopiva kysymys! 😋

Jos nainen niin kyllä mies sitten sanoo ja päättää missä kaupassa tai kaupoissa rupeatte käymään niin sinkkuna voi käydä missä vain mutta mies neuvoo missä järkevää käydä

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Tiiä sitten tuleeko paljoakaan kalliimmaksi :D

Tuskin niin tulee. Sokos, Prisma ja S-market ovat suosikkejani, koska niistä kertyy bonuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nainen niin kyllä mies sitten sanoo ja päättää missä kaupassa tai kaupoissa rupeatte käymään niin sinkkuna voi käydä missä vain mutta mies neuvoo missä järkevää käydä

En anna miehen määrätä. Käyn siellä kun tykkään. Samoin mies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta ...

Miksi antaisin kenenkään muun (edes mieheni) määrätä mihin kauppaan minä omat rahani kannan?

• Anonyymi kirjoitti:

Sehän konu suhde on missä toinen määräilee toista. Kyllä minä käyn kaupassa siellä missä itse haluan ja niin saa tehdä kumppanikin. Jos sitten yhdessä sovitaan keskittää jonnekin, se on sopimus ei määräilyä. Ja tilanne on kokonaan toinen.

Kuulostaa holhoussuhteelta kuule Välis nuo sun kuviot, mitkä toistuu että toinen sanoo mitä tehdään ja toisen vaan pitäisi siihen taipua. Aika raskasta, jos pitää kaikki päättää toisen puolesta. Mitä pukee päälleen, mihin menee kauppaan, mitä harrastaa, mitä syö, mitä saa katsella telkusta jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" sinkkuna voi käydä missä vain ..."

No niin voi parisuhteessakin ollessa. Ihan itsestäänselvää....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" sinkkuna voi käydä missä vain ..."

No niin voi parisuhteessakin ollessa. Ihan itsestäänselvää....

Näinpä ... jos ei saa niin voipi olla, että sitä päättää hyvinkin pian olla taas sinkku.

• Tokmannilla kyllä, Lidlissä joskus. Lidlin valikoima on niin erilaista, että on kuin olisi ulkomailla, tähän pitäisi enemmänkin totutella. Nyt kiireessä ei löydä sieltä mitään.

Prismat ovat myös halvempia kuin Koot, joten sinne.

• Lidl on mulle jäänyt aika vieraaksi

• Anonyymi

Sama juttu lidlistä en osaa ostaa mitään ja maullisesti ei hyviä mikään niin prismassa on maistuvammat ruuat

• Anonyymi

Lidlistä tietenki ruokaa, Tokmannilta pesuaineita yms, kirppiksiltä merkkivaatteita halvemmalla kuin näistä lumppuja.

• Joskus ostin kirppikseltä pirun kestävät Nokian kumpparit

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Joskus ostin kirppikseltä pirun kestävät Nokian kumpparit

Tarkoitatko pirulla wuppista?

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko pirulla wuppista?

En ainakaan tietoisesti :D

• Anonyymi

S-marketista ruokaa...

• Anonyymi

Kyllä käyn, ostan kulutustietoisena kaikki päivittäistavarat ja käyttövaatteet edullisista kaupoista.

Tokmanni on mielestäni erittäin laadukas ja edullinen käyttötavaraliike.

Lidlistä ostan kaikki ruoat ja myös kaikenlaista käyttötavaraa. Lidlin naisten alusvaatteet ovat olleet todella kauniita ja kestäviä. Keittiötarvikkeet ovat olleet vähän heikkolaatuisia, muihin olen ollut ihan tyytyväinen.

Urheiluvaatteet ostan Stadiumilta, niitä menee vuodessa useammalla sadalla eurolla. Stadiumilla on yleensä paljon tarjouspäiviä ja aletavaraa.

Jos haluan jotain nättiä ja laadukasta sisustustavaraa tai esim lakanoita, pyyhkeitä kotiin, niin suuntaan Stockmannille. Se on kauppana huomattavasti mainettaan edullisempi.

Vaatteita ostan useimmiten alehintaan esim h&m,Zara,New Yorker, Triplan kaupat. Yleensä kaikki vaatteeni jäävät lähes käyttämättä komeroon pyörimään vuosiksi, en juurikaan käy missään, missä tarvisi siistimpää asua. Nykyään ostan uutena vaatteet, ennen ostin kirpparilta.

Sinkkunaisen talous toimii pienellä rahalla ja harkituilla ostoksilla. Tuhlaan harrastuksiin.

• Anonyymi

Pitkä kävelymatka, kauppamatka 10 km, tavaroiden kanssa takaisin, onko pilkkuvirhe, tai pitää olla melkoinen kuntoilija. Seurailen tarjouksia, vaikka pyrin välttämään turhaa ostelua. Ruoka K- ja S-kaupoista myös Lidlistä. S-kaupoissa on keskenään hintaeroja, Prismat halvimpia, pieniin S-Marketteihin verraten.

• No siis minä käyn ainakin Tokmannilla autolla

• Mitä urheilulajeja harrastat?

• Tämä siis Stadiumilta ostavalle

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Tämä siis Stadiumilta ostavalle

Käyn salilla, käyntikertoja tulee vuodessa lähemmäs 200 ja lähes aina kunnon hikitreenit, joten vaatteet ja kengät joutuu kovalle kulutukselle.

Yleensä on vaatekerta jokaista viikon treenikertaa varten ja kerran viikossa pesu. Kuivuria en treenivaatteille käytä. Trikoot kuluu puhki parissa kuukaudessa. Kenkiä menee yksi kallis pari vuodessa. Olen käyttänyt joitain kenkiä parikin vuotta joskus, mutta silloin tulee todella pahoja jalkavaivoja, kun pohjan toppaukset painuvat ja jalkapöytä joutuu virheasentoon.

Syksyllä jouduin ostamaan n. 2 kk sitten Lidlistä juoksukengät, kun ei ollut varaa muihin, kun oli jo mennyt muihin urheiluvaatteisiin 200 €. Tosi hyvän malliset kengät, mutta nyt on jo pohjantoppaukset lätistyneet ja vähän jaloille kivuliaat.

Josko kiltti joulupukki pukki toisi Asicsin laatukengät😢😢😢❤❤❤

• Anonyymi kirjoitti:

Käyn salilla, käyntikertoja tulee vuodessa lähemmäs 200 ja lähes aina kunnon hikitreenit, joten vaatteet ja kengät joutuu kovalle kulutukselle.

Yleensä on vaatekerta jokaista viikon treenikertaa varten ja kerran viikossa pesu. Kuivuria en treenivaatteille käytä. Trikoot kuluu puhki parissa kuukaudessa. Kenkiä menee yksi kallis pari vuodessa. Olen käyttänyt joitain kenkiä parikin vuotta joskus, mutta silloin tulee todella pahoja jalkavaivoja, kun pohjan toppaukset painuvat ja jalkapöytä joutuu virheasentoon.

Syksyllä jouduin ostamaan n. 2 kk sitten Lidlistä juoksukengät, kun ei ollut varaa muihin, kun oli jo mennyt muihin urheiluvaatteisiin 200 €. Tosi hyvän malliset kengät, mutta nyt on jo pohjantoppaukset lätistyneet ja vähän jaloille kivuliaat.

Josko kiltti joulupukki pukki toisi Asicsin laatukengät😢😢😢❤❤❤

Aikamoista treenausta, ei ihme että trikoot kuluvat

• Tokmannilla joskus joo.

• Siellä on aika hyvä öljyvalikoima

• pujotteIija kirjoitti:

Siellä on aika hyvä öljyvalikoima

Öljyt haen tutusta varaosakaupasta. Mutta maaleja olen ostellut Tokmannilta ja lasinpesunesteitä. Paskapaperit yms. kodin ja omaan hygieniaan liittyvää.

• J-76 kirjoitti:

Öljyt haen tutusta varaosakaupasta. Mutta maaleja olen ostellut Tokmannilta ja lasinpesunesteitä. Paskapaperit yms. kodin ja omaan hygieniaan liittyvää.

Täällä Tokmanni on lähin paikka mistä saa traktoriin ja muihin koneisiin sopivaa öljyä

• pujotteIija kirjoitti:

Täällä Tokmanni on lähin paikka mistä saa traktoriin ja muihin koneisiin sopivaa öljyä

Tornionmäen vaiko Veturi Tokmanni? Mikään utelias ole...

• J-76 kirjoitti:

Tornionmäen vaiko Veturi Tokmanni? Mikään utelias ole...

Lähempääkin löytyy....Inkeroisista

• pujotteIija kirjoitti:

Lähempääkin löytyy....Inkeroisista

Inkeroinen? Onko se Anjalankoskelle päin?

• J-76 kirjoitti:

Sijaitsee edesmenneen Anjalankosken alueella

• pujotteIija kirjoitti:

Sijaitsee edesmenneen Anjalankosken alueella

Okei eli kartalla ollaan.

• J-76 kirjoitti:

Sellaista paikkaa kuin Anjalankoski ei ole olemassa. Se on ollut vain hallinnollinen nimi. On vanhat Anjalan ja Sippolan pitäjät ja sitten teollistumisen seurauksena esim. Inkeroisten ja Myllykosken teollisuuskylät. Inkeroisten kirkkokin sijaitsee tavallaan tehtaan porttien sisällä.

Mielikuvituksellisempi tai perinteitä kunnioittavampi olisi antanut entiselle kunnalle/kaupungille vaikkapa nimen Ankkapurha.

Joen pohjoisjuoksulla on vähän samanlainen tilanne. Ei ole Kuusankoskea vaan Kuusaan ja Voikkaan kylät. Ja vähän pohjoisempaa löytyy vielä Verla. Menkää käymään, jos ette ole käyneet.

• scrg kirjoitti:

Sellaista paikkaa kuin Anjalankoski ei ole olemassa. Se on ollut vain hallinnollinen nimi. On vanhat Anjalan ja Sippolan pitäjät ja sitten teollistumisen seurauksena esim. Inkeroisten ja Myllykosken teollisuuskylät. Inkeroisten kirkkokin sijaitsee tavallaan tehtaan porttien sisällä.

Mielikuvituksellisempi tai perinteitä kunnioittavampi olisi antanut entiselle kunnalle/kaupungille vaikkapa nimen Ankkapurha.

Joen pohjoisjuoksulla on vähän samanlainen tilanne. Ei ole Kuusankoskea vaan Kuusaan ja Voikkaan kylät. Ja vähän pohjoisempaa löytyy vielä Verla. Menkää käymään, jos ette ole käyneet.

Joo, käyn Lidlissä, harvemmin Tokmannissa. Samaa tavaraahan niissä pitkälti on kuin esim. Prismoissakin.

• Anonyymi

Tosi harvoin tulee käytyä. Ehkä kerran kaks vuoteen. Syynä ei oo se, että vierastaisin "halpakauppoja". Syy on se, että enpä mä oikeen tarvii mitään tavaraa. Ainoo mitä tulee säännöllisesti ostettua on ruoka (ylläri pylläri). Ruoat ostan Prismasta, koska se on täällä se halvin ... eli halpakauppa. Tosin en mä ruokakaupassa läheskään aina halvinta mahollista osta. Ostan sitä mistä tykkään. Nyt tosin just eilen mietin, että muksu tarvis collegehousuja. Niissä on oikeestaan ihan sama mistä ostaa, koska laadukkainkaan ei kauheen kauaa ehjänä pysy. Yritetään mennä siis parhaalla hinta-laatusuhteella. Rikki ne kuitenkin menee ennen kun ovat pienet.

• Eihän sitä välttämättä hirveesti tavaraa tarvi, minä selviän hyvin vähillä vaateostoilla

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Eihän sitä välttämättä hirveesti tavaraa tarvi, minä selviän hyvin vähillä vaateostoilla

Onhan se nähty :D

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan se nähty :D

Hyvä huomio :D

• Anonyymi

Ehkä kerran kukaudessa tulee käytyä. Viimeksi kävin muutama päivä sitten kun tarvitsin leipää, sattui siinä vieressä olemaan ja muistin että leipääkin myyvät niin pääsin helpolla kun ei tarvinnut ruokakauppaan lähteä.

-harmiseikirj-

• Siis mistä kaupasta löytyi leipää?

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Siis mistä kaupasta löytyi leipää?

Tokmannilta, niillä on elintarvikkeitakin. Ei mitkään valtavat valikoimat mutta jotain kuitenkin löytyy.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Tokmannilta, niillä on elintarvikkeitakin. Ei mitkään valtavat valikoimat mutta jotain kuitenkin löytyy.

-harmiseikirj-

Täytyykin seuraavalla käynnillä tarkistaa Tokmannin leivät

• Anonyymi

Selvisi, ei siis maratoonari kysymyksessä autolla käyn minäkin kauppamatkat, ei niitä jaksa kantaa, kuin autolta kotiin. Tokmannilla jotain. Anttilaa kaipaa vieläkin. Vaatteiden löytäminen on työn ja tuskan takana.

• Anonyymi

Anttila oli niin paras. Aivan hirveä kaipaus.

• Anonyymi

Jos saman laatutuotteen iittala ym.saa tokmannilta puolet halvemmalla kuin vaikkapa stockmannilta, niin totta ihmeessä ostan sen tokmannilta. Vaikka korkeesti koulutettu oonkin, niin ei se palkka niin suuri oo, että voisin ilokseni ylimääräistä maksella.

• Sen olen huomannut että jotain työkaluja ei kannata ostaa, vaikka saisikin huomattavasti halvemmalla

• Anonyymi
        pujotteIija kirjoitti:

Sen olen huomannut että jotain työkaluja ei kannata ostaa, vaikka saisikin huomattavasti halvemmalla

No, onhan siellä sitä halppiskamaakin, mutta ihan merkkijuttuja ja toki aina merkkikään ei ole mikään takuu laadusta. Se on totta, että mielummin kannattaa ostaa laadukkaampaa ja vähemmän ihan ympäristönäkulmankin vuoksi. Liksi eibolis varaa ostaa niitä merkkilaukkuja.

• Anonyymi

Hmm, ketjun lukeneena herää kysymys onko kaikki Suomen kaupat halpiskauppoja? Kyllä siltä vaikuttaa. Sanokaapa jokin oikein kallis kauppa?

• Kokemuksieni mukaan K-market on kalliimpi kuin K-supermarket

• Anonyymi

Mielenkiintoisen keskustelun ehkä avauksenkin sais ostoskulttuurista eli siitä, kun miehet syyttää naisia miten paljon ostaa sitä tai tätä, mutta itse asiassa monet miehet ostelee ihan samalla tavoin, mutta eivät vaan jostain syystä huomaa tai halua huomata tätä. Ostavat harrastustarvikkeita, elektroniikkaa ym. Esimerkiksi metsästys, se on hieno juttu ja saahan siinä itse hankittua ruokaa, mutta eipä oo metsästyskään monelle ihan ilmaista. Kaikenmoista vermettä pitää ostaa, autolla ajaa pitkät matkat ym, kyllä se lähimarketin paisti tulis halvemmaks. Samoin kalastus, kyllä niihinkin välineisiin ja reissuihin ym.saa rahaa upotettua. Ei siinä mitään, harrastukset on kiva juttu ja tuottaa hyvää mieltä, mutta miksi sitä pitää perustella taloudellisella hyödyllä ym., sitä se harvalle on, kyllä siellä lähimarketin kalatiskissä on niitä kaloja myös.

• Anonyymi

En käy halpiskaupoissa.
      En osta halpaa krääsää ja rättiä vaan kun ostan. laatua ja kestävää. Ostan esim. vaatteita hyvin harvoin, mutta kun sen teen niin pitkän harkinnan jälkeen. Mietin tarvitsenko tuota todella, ja usein käy niin että jää ostamatta.
      Nyt olen metsästämässä kunnollista talvitakkia. Edellistä käytin kuusi vuotta ja vieläkin hyvässä kunnossa. Maksoin siitä aika ison summan mutta kannatti. Nyt laitan sen kiertoon jonnekin.
      Kenkien kanssa sama. Maksan mieluummin hieman enemmän ja ostan hyvät ja laadukkaat. En ymmärrä ollenkaan ihmisten himoa haalia krääsää nurkkiin, kaikenlaista kertokäyttövaatetta joka venyy ja paukkuu ensimmäisen pesun jälkeen ja on valmiita pois heitettäväksi!
      Pukeutumistyylini on yksilöllinen enkä juokse muodin perässä. Tykkään olla ihan oman näköiseni. Olen aina ollut tarkka vaattteitten suhteen, jo lapsena taisin olla "vaikea" siinä asiassa. Äitini tykkäsi kuitenkin pukea meidät hyvin, siitä kai tämä sitten on jäänytkin.
      Ja kun tullaan sanomaan että maksaa ja kallista, mieti kumpiko tulee kalliimmaksi; halpiskauppojen rievut joita joutuu ostamaan joka viikko uusia vai kunnollinen hieman kalliimpi joka kestää ja pysyy ajattomana kauan?

• Anonyymi

Juu, köyhän ei ole varaa ostaa halpaa.

• Joo. Ostan rälläkät ja hiomakoneet noista. Jos ei kestä vuotta, voi hakee uuden jos vaan kaks tai kolme, ei sijoitus ole paha summa.

Yleensä tuolla on halpaa, mutta jotkut tuotteet yllätyksellisesti voi saadakin muualta halvemmalla. 😊

• Saahan sieltä tismalleen samoja tuotteita edullisemmin: rasvat, pesuaineet ja vessapaperit yms.

Rustassa kävin katsomassa ja Puuilossa on tullut käytyä. Ikeasta ostin viime viikolla pari seinähyllyä.

• Ei sentään paria seinähullua?

Menisit sinäkin Kärkkäiselle!

• Joskus käyn Tokamanilla, viimeksi ostin sieltä sukat ja joskus olen jotain askartelutarvikkeita. Joskus käyn jossain muissakin, esim. jos niistä saa askartelutarvikkeita ja jos Prisma ja Citymarket lasketaan niin sanotuiksi halpakaupoiksi, niin käyn niissä välillä. Ennen tuli käytyä aika paljon Lidlissä, nykyään käyn eniten S-kaupoissa, kun saa bonukset (joskus ennen joulua saatan käydä ostamassa osan ruuista Lidlistä). H&M:ssä en juurikaan käy enkä muissa vastaavissa vaatekaupoissa. Yleensä ostan vaatteita kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista, joskus kuitenkin jostain vaatekaupastakin.

• En tiedä mikä on halpiskaupan tarkka määritelmä, mutta perus ruokaostokset ja päivittäistavarat ostan enimmäkseen Lidlistä. En tykkää liian isoista marketeista, Lidlissä on kaikki oleellinen suht pienessä myymälässä ja hinta-laatusuhde on tosi hyvä. Parisen kertaa viikossa tulee varmaankin käytyä. Eilen söin paistettuja pakastettuja broilerin rintafileitä ja riisiä, tänään todennäköisesti ainakin lounaaksi Lidlin valmiin kaalilaatikon.

Työkaluja, työvaatteita, autotarvikkeita, toimistotarvikkeita yms. ostan vähän vaihtelevasti Biltemasta, Puuilosta ja Motonetistä, tosin viimeksi mainittu ei mielestäni ole varsinaisesti halpakauppa nykyisin. Viimeksi eilen kävin Talouspörssissä jonka laskisin halpiskaupaksi. Ostin kampikäyttöisen 1t vinssin vetoliinalla, reilun metrin kettinkiä, sakkeleita, työvalaisimen, ja litran sytytysnestettä. Noin viidenkympin ostokset olivat kaikkiaan, ja saan ne toki vähennyksiin tuota sytytysnestettä lukuunottamatta, että ei mielestäni kovinkaan kallis setti. Toi vinssi on vähän arvoitus miten se kestää käyttöä, mutta joskus halvatkin työkalut ovat kestäneet todella kovaa käyttöä monen vuoden ajan.

Silloin kun tulee tarvetta uusille vaatteille, niin yleensä asioin HM:ssä mutta myös toisinaan Lidlistä tekee hyviä löytöjä. Ei taida mun vaatekerran yhteishinta tällä hetkellä (sisällä ollessa) olla sitä viittä kymppiäkään 🙄 Viininpunainen yksivärinen huppari oli HM:ssä muistaakseni noin 20e, mustat riipputaskuhousut Biltemasta muistaakseni niin ikään noin 20e, ja alusvaatteet hyvinkin todennäköisesti jotain 3kpl 10 eurolla kampanjatuotteita 😁

• Hups, tuli perinteinen peris-bugi. Sen vinssin virallinen maksimikapasiteetti on 300kg. Eteisessäni on vain jonkin aikaa pyörinyt tyhjä pahvilaatikko, jossa oli tonnin ketjutalja, niin siitä on kai jäänyt tuo painoluokka pyörimään päähän.

• peris234 kirjoitti:

Hups, tuli perinteinen peris-bugi. Sen vinssin virallinen maksimikapasiteetti on 300kg. Eteisessäni on vain jonkin aikaa pyörinyt tyhjä pahvilaatikko, jossa oli tonnin ketjutalja, niin siitä on kai jäänyt tuo painoluokka pyörimään päähän.

Tommosilla paino rajoilla tee mitään. Kunhan ovat jonkun merkin siihen kylkeen lätkäisseet ettei kukaan pääse tekemään mitään oikeus juttua Ameriikan malliin. Seommeinaan itelläkin ollut raileri missä oli joku vanha vinssi ilman mitään paino rajoja ja vähän rispaantuneella vaijjerilla. Eikä meinaan kertaakaan käynyt niin että jokkis auto Tarlettia ei oltaisi saatu kyytiin.

Samaten kun olen joskus hitsannut Jeren Carinaan vähän uutta peltiä niin ei muuta kun talja kiinni jonnekin auto katoksen katto rakenteeseen ja toisesta päästä veto koukkuun. Ja hyvin mahtuu ryömimään auton alle kemppi liima pistoolin kanssa 👍👍👍

Työ kaluja munkin tulee ostettua aikas lailla samoista kaupoista ja myös Tokmannilla on tosi hyvä valikoima miesten vaatteita ja muita tarvikkeita. Nytkin on Tokmannin varkut, ruudullinen flanelli kaulus paita, ja kalastus liivinä myyty monella taskulla varustettu vihreä liivi yllä. Samaten Mennen-partaveteni ostan yleensä kyseisestä kauppaketjusta.

• pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

Tommosilla paino rajoilla tee mitään. Kunhan ovat jonkun merkin siihen kylkeen lätkäisseet ettei kukaan pääse tekemään mitään oikeus juttua Ameriikan malliin. Seommeinaan itelläkin ollut raileri missä oli joku vanha vinssi ilman mitään paino rajoja ja vähän rispaantuneella vaijjerilla. Eikä meinaan kertaakaan käynyt niin että jokkis auto Tarlettia ei oltaisi saatu kyytiin.

Samaten kun olen joskus hitsannut Jeren Carinaan vähän uutta peltiä niin ei muuta kun talja kiinni jonnekin auto katoksen katto rakenteeseen ja toisesta päästä veto koukkuun. Ja hyvin mahtuu ryömimään auton alle kemppi liima pistoolin kanssa 👍👍👍

Työ kaluja munkin tulee ostettua aikas lailla samoista kaupoista ja myös Tokmannilla on tosi hyvä valikoima miesten vaatteita ja muita tarvikkeita. Nytkin on Tokmannin varkut, ruudullinen flanelli kaulus paita, ja kalastus liivinä myyty monella taskulla varustettu vihreä liivi yllä. Samaten Mennen-partaveteni ostan yleensä kyseisestä kauppaketjusta.

No tuskin niitä rajoja nyt ihan tuulesta on temmattu, mutta varmaan turvallisuussyistä ilmoitettu hieman alakanttiin. Enkä mäkään tuolla nyt mitään traktoria aio nostaa ylös, ensimmäinen kohde on varmaan eräs painavahko kuormalava johon olen pultannut pienet pyörät, mutta se on uponnut pehmeään maahan eikä liiku mihinkään. Ja varmasti tulevaisuudessa on hyötyä esim. ajokunnottomien rullaavien autojen siirtämisessä, puiden kaadossa jne.

Mutta pistä nyt herrajumala jotkut pukit, tai vaikkapa pari peltivannetta auton alle, äläkä hillu taljan varassa roikkuvan auton alla 😱

• Anonyymi

Minä käyn Tokmannilla.

• Anonyymi

Toiseen ketjuun kirjoitinkin että kävin jo tokmannilla tänään ostelemassa, oli jo eilenkin suunnitelmissa että tänään no niin tein, kun olin päätänyt tehdä.

Oli hyviä tarjouksia kyllä tuolla. Melkein kaikilla naamamaskit päässä, paitsi tietysti itsekkäillä ihmisillä ei ollut, jotka eivät kunioita toisten elämää lainkaan, heillä ei ole maskeja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      277
      18419
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      101
      10580
    3. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      87
      7503
    4. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      431
      7165
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4678
    6. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4261
    7. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      85
      3484
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      124
      3028
    9. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      97
      2585
    10. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      34
      2382
    Aihe