Taivastiellä

Taivastiellä on Ruotsin yleisradioyhtiö SVT:n tuottama sarja, jossa perehdytään Ruotsin eri uskontokuntiin. Kuudennessa jaksossa toimittaja tutustuu Arkenin karismaattiseen herätysliikkeeseen, jossa ylistyksen lisäksi kamppaillaan paholaista vastaan ja puhutaan kielillä. Jaksossa haastatellaan myös erästä herätysliikkeen työntekijää, joka kertoo omasta kamppailustaan sekä näyttää, miten kielillä puhutaan.

Jakso on hyvä esimerkki maailmaan lähetetystä eksytyksestä, jonka kanssa helluntailaisuudella on paljon yhteisiä piirteitä. Ohjelmassa täytytään Pyhällä Hengellä saarnajan kosketusesta, ilman uskoontuloa. Kielilläkin puhutaan aina kun halutaan. Ikään kuin pakotetaan Pyhä Henki luokseen, tapahtuuhan kielillä puhuminen aina Pyhän Hengen voimasta ja johdatuksesta.

Vastaavia karismaattisia seurakuntia ja lahkoja löytyy pilvin pimein myös Suomesta. Helluntaikirkko on yksi suurimmista.

Taivastiellä, jakso 6
https://areena.yle.fi/1-1805889

204

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, ovathan nämä asiat ja mm. Arken jo kauan olleet tunnettuja epäraittiista maineestaan uskovien parissa.

    • Anonyymi

      Kirjoitit:

      " Kielilläkin puhutaan aina kun halutaan. Ikään kuin pakotetaan Pyhä Henki luokseen, tapahtuuhan kielillä puhuminen aina Pyhän Hengen voimasta ja johdatuksesta. "

      Et taida itse ymmärtää yhtään mitään oikeasta kielilläpuhumisesta.

      Etkä selvästikkään omista tuota armolahjaa !

      Armolahjan omaava voi todellakin puhua kielillä ihan milloin vain ja kuinka paljon vain haluaa.

      Ei siinä ole mitään ongelmaa, avaa vain suunsa ja puhuu kielillä, eli sen kanssa on vähän samanlaista, kuin pyörällä ajo, kun sen kerran oppii, niin sen sitten osaa.

      • Anonyymi

        Ei kielilläpuhuminen mitään Pyhän Hengen pakottamista silti ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kielilläpuhuminen mitään Pyhän Hengen pakottamista silti ole.

        Kirjoitinko minä jotain pakottamisesta ?

        Joten mitä halusit sanoa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitinko minä jotain pakottamisesta ?

        Joten mitä halusit sanoa ?

        >>Kirjoitinko minä jotain pakottamisesta ? Joten mitä halusit sanoa ? <<


        "Ikään kuin pakotetaan Pyhä Henki luokseen, " -> Kyllä tässä kommentissa pakottamisesta mielstäni puhuttiin. Oli sitten sinun tai jonkun muun kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kielilläpuhuminen mitään Pyhän Hengen pakottamista silti ole.

        Persekielilläkö.. ? Tiedätkö,Satan on jos puhuu kielillä.
        Lusifer on sen sielussa!


      • Katso YouTubesta Sara Forsberg, kielinainen, joka puhuu täyttä hölynpölyä, joka kuulostaa oikealta kieleltä: https://youtu.be/ybcvlxivscw

        Ihminen voi halutessaan tuottaa täyttä siansaksaa, eikä tällainen kielillä puhuminen ole mikään merkki Pyhän Hengen vaikutuksesta. Miksi ihmeessä Jumala haluaisi meidän kokouksissamme puhua täyttä siansaksaa?


    • Anonyymi

      Pahahenki työssään jälleen. Ohjelmassa nimenomaan haastateltava painottaa uudestisyntyneensä, ottaneensa Jeesuksen elämäänsä ennen henkikastetta. Sitä on sinulle paatuneelle valehtelijalle tosin turha sanoa, koska tiedät sen itsekin, sinä perkeleen oikea käsi. Helluntaikirkko nykyaikana on kaukana elävästä kristillisyydestä, joten sieltä lienee turha hakea elävää kristillisyyttä. Enemmän sitä löytyy luterilaisesta kirkostakin

      • Anonyymi

        >>Pahahenki työssään jälleen.... sinulle paatuneelle valehtelijalle... sinä perkeleen oikea käsi <<

        Olen itsekin rukoillut sairaan puolesta, joka parani vaivastaan. Sinun 'hengellinen arviointi- ja näkökykysi' tuli todistetuksi kommenttisi kautta siis täysin selvästi.

        Herra itse sinua ojentakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Pahahenki työssään jälleen.... sinulle paatuneelle valehtelijalle... sinä perkeleen oikea käsi <<

        Olen itsekin rukoillut sairaan puolesta, joka parani vaivastaan. Sinun 'hengellinen arviointi- ja näkökykysi' tuli todistetuksi kommenttisi kautta siis täysin selvästi.

        Herra itse sinua ojentakoon.

        Katsoin ohjelman,esim.kun rukoiltiin sairaan puolesta,perittiin toimistomaksu!!!!!!Niin teeskenneltyä hömppää,tekooyhiä,ja juurikin sitä mautonta lippujen liehuntaa.Olen seurannut tätä ohjelmaa taivastiellä ja hämmästynyt todella,miten luonnollisia ihmisiä on muissa uskonnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Pahahenki työssään jälleen.... sinulle paatuneelle valehtelijalle... sinä perkeleen oikea käsi <<

        Olen itsekin rukoillut sairaan puolesta, joka parani vaivastaan. Sinun 'hengellinen arviointi- ja näkökykysi' tuli todistetuksi kommenttisi kautta siis täysin selvästi.

        Herra itse sinua ojentakoon.

        Olet kova valehtelija henki/repe, tai millä nimellä nyt haluatkin esiintyä. Tee parannus, käänny teiltäsi. Kenties Jumala sinuakin vielä armahtaa. Vai onko kohdallasi liian myöhäistä? Itse tiedät vastauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin ohjelman,esim.kun rukoiltiin sairaan puolesta,perittiin toimistomaksu!!!!!!Niin teeskenneltyä hömppää,tekooyhiä,ja juurikin sitä mautonta lippujen liehuntaa.Olen seurannut tätä ohjelmaa taivastiellä ja hämmästynyt todella,miten luonnollisia ihmisiä on muissa uskonnoissa.

        Valehtelija. Ei peritty mitään toimistomaksua. Kaikki antaminen perustuu vapaaehtoisuuteen. Ohjelman haastateltavat myös painottavat, että Jumalalta ei voi mitään ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin ohjelman,esim.kun rukoiltiin sairaan puolesta,perittiin toimistomaksu!!!!!!Niin teeskenneltyä hömppää,tekooyhiä,ja juurikin sitä mautonta lippujen liehuntaa.Olen seurannut tätä ohjelmaa taivastiellä ja hämmästynyt todella,miten luonnollisia ihmisiä on muissa uskonnoissa.

        Herra ei ole raamatussa käskenyt tai antanut lupaa periä siitä mitään hintaa tai vaatia mitään muutakaan ihmisiltä, kun rukoilemme heidän puolestaan.

        Kysymys on siis rahastamisesta, jos rukouksesta pyydetään rahaa vastineeksi. Tai jos siitä pyydetään tai vaaditaan jotain muuta vastineeksi, se on aina ihmisistä hyötymistä vastoin raamatun sanaa.

        Tämä oli itselleni ensimmäinen kerta, kun kuulin tällaista tehtävän rukouksen yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kova valehtelija henki/repe, tai millä nimellä nyt haluatkin esiintyä. Tee parannus, käänny teiltäsi. Kenties Jumala sinuakin vielä armahtaa. Vai onko kohdallasi liian myöhäistä? Itse tiedät vastauksen.

        Eihän sinussa ole mitään taitoa. En minä mikään henki/repe ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sinussa ole mitään taitoa. En minä mikään henki/repe ole.

        Ei ole taitoa ei, jos olisi, en viitsisi kanssasi vängätä. Mutta tietoa, sitä minulla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole taitoa ei, jos olisi, en viitsisi kanssasi vängätä. Mutta tietoa, sitä minulla on.

        Arkenin epäraittius on tiedetty asia. Ja helluntailaisuudenkin piirissä esiintyvä epäraittius. Vaikka en Henki-nikin kanssa uskonasioista yleensä ottaen olekaan samaa mieltä, pidän silti hyvänä sitä, että eksytykset paljastetaan. Tuli se sitten kenen aloitteesta tahansa.

        Myös luterilaisuus on saanut ihan ansaittua sapiskaa osakseen. Ja adventismi, katolilaisuus ym.

        Raamatun mukaan meno vain epäraitistuu loppua kohden. Jos siis joku muuta väittää, ei tunne raamattua alkeisoppeja pidemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole taitoa ei, jos olisi, en viitsisi kanssasi vängätä. Mutta tietoa, sitä minulla on.

        Herralta saatua: "Jos olenkin oppimaton puheessa, en kuitenkaan tiedossa."

        Luotan enemmän Herran arvioon itsestäni. Varsinkin kun olen asioista ja eksytyksistä itsekin julkisesti kirjoittanut. Hänen kehotuksestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arkenin epäraittius on tiedetty asia. Ja helluntailaisuudenkin piirissä esiintyvä epäraittius. Vaikka en Henki-nikin kanssa uskonasioista yleensä ottaen olekaan samaa mieltä, pidän silti hyvänä sitä, että eksytykset paljastetaan. Tuli se sitten kenen aloitteesta tahansa.

        Myös luterilaisuus on saanut ihan ansaittua sapiskaa osakseen. Ja adventismi, katolilaisuus ym.

        Raamatun mukaan meno vain epäraitistuu loppua kohden. Jos siis joku muuta väittää, ei tunne raamattua alkeisoppeja pidemmälle.

        Kyllä, kaikki elää harhassa, ja mihinkään ei kannata mennä. Ovi säppiin, ja kymmenen munalukkoa, ruoka tuodaan räppänästä, ja paskotaan akkunasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelija. Ei peritty mitään toimistomaksua. Kaikki antaminen perustuu vapaaehtoisuuteen. Ohjelman haastateltavat myös painottavat, että Jumalalta ei voi mitään ostaa.

        Itse olet saatanan lapsi,valehtelija!!!!!!Siinä perittiin toimistomaksu!!!!!!!!!!!Saatanallista,sairasta,hyvin eoämiellyttävää lahkon toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet saatanan lapsi,valehtelija!!!!!!Siinä perittiin toimistomaksu!!!!!!!!!!!Saatanallista,sairasta,hyvin eoämiellyttävää lahkon toimintaa.

        Uuuh toimistomaksu toimistomaksu!!!!! Toimitusmaksu!!!!taksilasku!!!!perslasku!!!
        Väitteesi on oiva kasku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuuh toimistomaksu toimistomaksu!!!!! Toimitusmaksu!!!!taksilasku!!!!perslasku!!!
        Väitteesi on oiva kasku.

        Juuri tätä tarkoitan näillä sairailla lahkolaisillä,elävät valheessa,eivät halua nähdä totuutta,fanaattista,samaa kuin islam.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitan näillä sairailla lahkolaisillä,elävät valheessa,eivät halua nähdä totuutta,fanaattista,samaa kuin islam.

        Sivusta,katsoin myös ohjelman ja kyllä peritään toimistomaksu.Ohjelma oli todella pelkkää teatteria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri tätä tarkoitan näillä sairailla lahkolaisillä,elävät valheessa,eivät halua nähdä totuutta,fanaattista,samaa kuin islam.

        Suosittelen sinuakin menemään johonkin arkenin kaltaiseen elävään seurakuntaan, jossa palvellaan elävää Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa. Halleluja! Vai vastustasko sinussa asuva elävää kristillisyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen sinuakin menemään johonkin arkenin kaltaiseen elävään seurakuntaan, jossa palvellaan elävää Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa. Halleluja! Vai vastustasko sinussa asuva elävää kristillisyyttä?

        Ainakin ohjelmassa esiintynyt vaalea naisihminen vastasi ihan rehellisesti, että kyllä, kun toimittaja totesi, että tämähän on kuin yritys.

        Jeesus ei käskenyt perustaa nimelleen yrityksiä. Hän itse perusti seurakunnan. Ja seurakuntana se tänäkin päivänä tunnetaan, eikä minään yrityksenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta,katsoin myös ohjelman ja kyllä peritään toimistomaksu.Ohjelma oli todella pelkkää teatteria.

        Olet oikeassa, kohdassa 16.00 todellakin puhutaan toimistomaksusta, joka on euroissa 17 euroa. Katsoin ensin huolimattomasti kun oli kiire vänkäämään. Mutta, sangen ymmärrettävää. Maksaa se rukoilijoillekin tulla paikan päälle. Heti kuitenkin todettiin, että tälläkään rahalla ei voi ostaa Jumalalta mitään. Pidin esitystä kokonaisuudessaan oikein Pyhän Hengen täyttämänä, ja koin väkevää voimavirtaa. Hallelujaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, kohdassa 16.00 todellakin puhutaan toimistomaksusta, joka on euroissa 17 euroa. Katsoin ensin huolimattomasti kun oli kiire vänkäämään. Mutta, sangen ymmärrettävää. Maksaa se rukoilijoillekin tulla paikan päälle. Heti kuitenkin todettiin, että tälläkään rahalla ei voi ostaa Jumalalta mitään. Pidin esitystä kokonaisuudessaan oikein Pyhän Hengen täyttämänä, ja koin väkevää voimavirtaa. Hallelujaa!

        Nimenomaan esitys,ei Pyhää henkeä,sielullista hömppää,Kristuksen kohtaa tavallisten,ulkopuolella näiden lahkojen olevien kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen sinuakin menemään johonkin arkenin kaltaiseen elävään seurakuntaan, jossa palvellaan elävää Jumalaa Jeesuksessa Kristuksessa. Halleluja! Vai vastustasko sinussa asuva elävää kristillisyyttä?

        Olen niin vapaa,Jeesukseen uskova,en halua mennä sairaannuttavien lahkolaisten tuhottavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan esitys,ei Pyhää henkeä,sielullista hömppää,Kristuksen kohtaa tavallisten,ulkopuolella näiden lahkojen olevien kautta.

        Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella. Kyllä Jeesus tavattavissa on arkkenissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella. Kyllä Jeesus tavattavissa on arkkenissakin.

        Mene ihmeessä sinne sekoilemaan,terveet,järkevästi ajattelevat pysyvät poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelija. Ei peritty mitään toimistomaksua. Kaikki antaminen perustuu vapaaehtoisuuteen. Ohjelman haastateltavat myös painottavat, että Jumalalta ei voi mitään ostaa.

        Jumalalta ei voi ostaa mitään koska kaikki on jo Jumalan.
        Ne rahatkin, jolla maksettaisiin, ovat jo Jumalan. Niin miten
        ostat yhtään mitään? Sitäpaitsi Jumala ei tarvitse rahaa.
        Jeesus ei käsitellyt rahaa ollenkaan. Hän ei halunnut sotkea
        käsiään rahaan. Hänellä oli rahastonhoitaja ja rahoittajia,
        jotka hoitivat Hänenkin raha-asiat. Jeesus keskittyi siihen,
        mikä oli Hänen tehtäväkseen annettu. Se ei ollut rahan
        hankkiminen eikä edes sen käistteleminen, hallitseminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene ihmeessä sinne sekoilemaan,terveet,järkevästi ajattelevat pysyvät poissa.

        Sekoilu Herrassa on sangen elähyttävää. En ole pitkiin aikoihin käynyt missään, mutta teevee seiska on voimani, Kristuksen sanan lisäksi. Jos johonkin menisin, niin arkenin kaltaiseen ilman muuta. Suap heilua ja huitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilu Herrassa on sangen elähyttävää. En ole pitkiin aikoihin käynyt missään, mutta teevee seiska on voimani, Kristuksen sanan lisäksi. Jos johonkin menisin, niin arkenin kaltaiseen ilman muuta. Suap heilua ja huitoa.

        Niinhän ne tekevät,henkisesti tasapainottomat,joilla ei ole käsitystä normaalista ekämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilu Herrassa on sangen elähyttävää. En ole pitkiin aikoihin käynyt missään, mutta teevee seiska on voimani, Kristuksen sanan lisäksi. Jos johonkin menisin, niin arkenin kaltaiseen ilman muuta. Suap heilua ja huitoa.

        Eihän siinä mitään, jos raajat heiluu ja huitoo, mutta opillista heilumista ei voi sallia. Tunne nyt sentään jotain itsesuojeluvaistoa itseäsi kohtaan.

        Kumpaa oikein rakastat, Jeesusta ja totuutta, vaiko seurakunnan kokouksia ja itseilmaisun vapautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne tekevät,henkisesti tasapainottomat,joilla ei ole käsitystä normaalista ekämästä.

        Tarkoitan ELÄMÄSTÄ,jossa olemme lähimmäisiä,normaalisti käyttätyviä,ilman jeesustelua,esitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, kohdassa 16.00 todellakin puhutaan toimistomaksusta, joka on euroissa 17 euroa. Katsoin ensin huolimattomasti kun oli kiire vänkäämään. Mutta, sangen ymmärrettävää. Maksaa se rukoilijoillekin tulla paikan päälle. Heti kuitenkin todettiin, että tälläkään rahalla ei voi ostaa Jumalalta mitään. Pidin esitystä kokonaisuudessaan oikein Pyhän Hengen täyttämänä, ja koin väkevää voimavirtaa. Hallelujaa!

        En itsekään tuon itse rukoustilanteen suhteen mitään väärää kokenut. Mutta se toimistomaksu ym. oheisasiat kyllä menivät yli kirjoitusten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, kohdassa 16.00 todellakin puhutaan toimistomaksusta, joka on euroissa 17 euroa. Katsoin ensin huolimattomasti kun oli kiire vänkäämään. Mutta, sangen ymmärrettävää. Maksaa se rukoilijoillekin tulla paikan päälle. Heti kuitenkin todettiin, että tälläkään rahalla ei voi ostaa Jumalalta mitään. Pidin esitystä kokonaisuudessaan oikein Pyhän Hengen täyttämänä, ja koin väkevää voimavirtaa. Hallelujaa!

        >> Katsoin ensin huolimattomasti kun oli kiire vänkäämään. <<

        Hah, hah, mitä ihanaa rehellisyyttä. Se on kunnon toimintaa, että virheet myönnetään ja omat viat siinä sivussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä mitään, jos raajat heiluu ja huitoo, mutta opillista heilumista ei voi sallia. Tunne nyt sentään jotain itsesuojeluvaistoa itseäsi kohtaan.

        Kumpaa oikein rakastat, Jeesusta ja totuutta, vaiko seurakunnan kokouksia ja itseilmaisun vapautta?

        Kirjain kuolettaa, Henki se on joka eläväksi tekee. Kaikki me hairahdumme monin tavoin. Näitä raamatunjakeita mietiskeltyä voi jättää jarrun painamisen ja palokuntahommat. Syvemmälle armon virtaan, ja vapaaseen seurakuntaan huhtomaan hiki päässä. Vapaa ei tässä tarkoita fakkiintunutta Vapaakirkkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Katsoin ensin huolimattomasti kun oli kiire vänkäämään. <<

        Hah, hah, mitä ihanaa rehellisyyttä. Se on kunnon toimintaa, että virheet myönnetään ja omat viat siinä sivussa.

        No,myönsi,mutta vääryys hyväksytään siunaamalla,ei uponnut minuun,haukkui minua valehtelijaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,myönsi,mutta vääryys hyväksytään siunaamalla,ei uponnut minuun,haukkui minua valehtelijaksi.

        Juu ei haukkumista tietysti siunata. Keskenkasvuisuus paistaa haukkumisissa. Mutta joidenkin synnit ovat kaikkien nähtävissä, toisilla taas ovat enempi piilosyntejä. Kaikki ne silti ovat syntejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilu Herrassa on sangen elähyttävää. En ole pitkiin aikoihin käynyt missään, mutta teevee seiska on voimani, Kristuksen sanan lisäksi. Jos johonkin menisin, niin arkenin kaltaiseen ilman muuta. Suap heilua ja huitoa.

        >> Sekoilu Herrassa <<

        Raamattu käskee kaikki koettelemaan raamatun valossa. Voin ihan raamatun perusteella todeta väitteesi vääräksi. Raamattu kertoo Herran olevan järjestyksen ja rauhan Jumala. Ja että Pyhä Henki vaikuttaa uskovissa hyvää hedelmää, jotka ovat Jumalan omia ominaisuuksia, kuten rauhaa, iloa ym. Mistä tämä hedelmä puuttuu, siellä riehuu joko liha tai perkele, tai molemmat yhdessä.


      • >>> Ohjelmassa nimenomaan haastateltava painottaa uudestisyntyneensä, ottaneensa Jeesuksen elämäänsä ennen henkikastetta...

        En tiedä, mistä henkikasteesta oikein puhut, mutta kohdassa noin 6:20-6:30 haastateltava (Ann-Sofi) kertoo itse, kuinka saarnaaja pani kätensä hänen päänsä päälle (haastateltava oli tuolloin 13-vuotias) ja hän "täyttyi Pyhällä Hengellä" kuitenkaan ymmärtämättä koko tapahtumaa.

        Ymmärrrän, että totuus saattaa sattua, siksi kehotankin pitämään turhat mölyt mahassa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Ohjelmassa nimenomaan haastateltava painottaa uudestisyntyneensä, ottaneensa Jeesuksen elämäänsä ennen henkikastetta...

        En tiedä, mistä henkikasteesta oikein puhut, mutta kohdassa noin 6:20-6:30 haastateltava (Ann-Sofi) kertoo itse, kuinka saarnaaja pani kätensä hänen päänsä päälle (haastateltava oli tuolloin 13-vuotias) ja hän "täyttyi Pyhällä Hengellä" kuitenkaan ymmärtämättä koko tapahtumaa.

        Ymmärrrän, että totuus saattaa sattua, siksi kehotankin pitämään turhat mölyt mahassa.

        >> En tiedä, mistä henkikasteesta oikein puhut, mutta kohdassa noin 6:20-6:30 haastateltava (Ann-Sofi) kertoo itse, kuinka saarnaaja pani kätensä hänen päänsä päälle (haastateltava oli tuolloin 13-vuotias) ja hän "täyttyi Pyhällä Hengellä" kuitenkaan ymmärtämättä koko tapahtumaa. Ymmärrrän, että totuus saattaa sattua, siksi kehotankin pitämään turhat mölyt mahassa. <<

        En tiedä, kelle tuon kommenttisi osoitit, mutta vastaan sivusta, että mainitsemasi kohdan jälkeen Ann-Sofi mainitsee saaneensa henkikasteen.

        Joten mitähän nyt itse oikein ajoit takaa kommentillasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> En tiedä, mistä henkikasteesta oikein puhut, mutta kohdassa noin 6:20-6:30 haastateltava (Ann-Sofi) kertoo itse, kuinka saarnaaja pani kätensä hänen päänsä päälle (haastateltava oli tuolloin 13-vuotias) ja hän "täyttyi Pyhällä Hengellä" kuitenkaan ymmärtämättä koko tapahtumaa. Ymmärrrän, että totuus saattaa sattua, siksi kehotankin pitämään turhat mölyt mahassa. <<

        En tiedä, kelle tuon kommenttisi osoitit, mutta vastaan sivusta, että mainitsemasi kohdan jälkeen Ann-Sofi mainitsee saaneensa henkikasteen.

        Joten mitähän nyt itse oikein ajoit takaa kommentillasi?

        Tarkoitin tietenkin sitä, että Ann-Sofin kertoma tapahtumien järjestys on täysin väärä. Ann-Sofi kertoo, että hän täyttyi Pyhällä Hengellä ei sen vuoksi, että hän olisi uskonut, vaan siksi, että saarnaaja teki jotain. Ensin pitää olla usko, sitten kaste. Käsien paneminen jonkun pään päälle ei ole kumpaakaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tarkoitin tietenkin sitä, että Ann-Sofin kertoma tapahtumien järjestys on täysin väärä. Ann-Sofi kertoo, että hän täyttyi Pyhällä Hengellä ei sen vuoksi, että hän olisi uskonut, vaan siksi, että saarnaaja teki jotain. Ensin pitää olla usko, sitten kaste. Käsien paneminen jonkun pään päälle ei ole kumpaakaan.

        Mitä ihmettä höpöttelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä höpöttelet?

        >> Ann-Sofi kertoo, että hän täyttyi Pyhällä Hengellä ei sen vuoksi, että hän olisi uskonut, vaan siksi, että saarnaaja teki jotain. <<

        A-S kertoi varttuneensa Pelastusarmeijan vaikutuspiirissä ja menneensä karismaattiseen jumalanpalvelukseen. Joten "vaikutuspiirissä varttuminen" viittaa mielestäni uskon olemassaoloon.

        >> Ensin pitää olla usko, sitten kaste. Käsien paneminen jonkun pään päälle ei ole kumpaakaan. <<

        Käsiä laitetaan päälle niin uskoontulossa, henkikasteessa kuin vähän yhdessä jos toisessakin tilanteessa. Usein niin tehdään siunaamisen merkkinä, joskus tavan vuoksi tai sen takia, että välitetään Jumalan voimaa käsien kautta.

        A-S kertoi saarnaajan koskeneen, laittaneen kätensä hänen päälleen, jolloin hän täyttyi Hengellä. Hän kertoo selvästi muuttuneensa sen jälkeen, ei hän siis väitä tulleensa uskoon sillä hetkellä. Hänhän nimenomaan tähdentää sen jälkeen, että "Henki asettuu ihmiseen, kun ihminen ottaa Jeesuksen sydämeensä ja ihminen uudestisyntyy". Sitten hän puhuu "täyttymisestä, mikä antaa voiman".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Ann-Sofi kertoo, että hän täyttyi Pyhällä Hengellä ei sen vuoksi, että hän olisi uskonut, vaan siksi, että saarnaaja teki jotain. <<

        A-S kertoi varttuneensa Pelastusarmeijan vaikutuspiirissä ja menneensä karismaattiseen jumalanpalvelukseen. Joten "vaikutuspiirissä varttuminen" viittaa mielestäni uskon olemassaoloon.

        >> Ensin pitää olla usko, sitten kaste. Käsien paneminen jonkun pään päälle ei ole kumpaakaan. <<

        Käsiä laitetaan päälle niin uskoontulossa, henkikasteessa kuin vähän yhdessä jos toisessakin tilanteessa. Usein niin tehdään siunaamisen merkkinä, joskus tavan vuoksi tai sen takia, että välitetään Jumalan voimaa käsien kautta.

        A-S kertoi saarnaajan koskeneen, laittaneen kätensä hänen päälleen, jolloin hän täyttyi Hengellä. Hän kertoo selvästi muuttuneensa sen jälkeen, ei hän siis väitä tulleensa uskoon sillä hetkellä. Hänhän nimenomaan tähdentää sen jälkeen, että "Henki asettuu ihmiseen, kun ihminen ottaa Jeesuksen sydämeensä ja ihminen uudestisyntyy". Sitten hän puhuu "täyttymisestä, mikä antaa voiman".

        >> A-S kertoi saarnaajan koskeneen, laittaneen kätensä hänen päälleen, jolloin hän täyttyi Hengellä. Hän kertoo selvästi muuttuneensa sen jälkeen, ei hän siis väitä tulleensa uskoon sillä hetkellä. Hänhän nimenomaan tähdentää sen jälkeen, että "Henki asettuu ihmiseen, kun ihminen ottaa Jeesuksen sydämeensä ja ihminen uudestisyntyy". Sitten hän puhuu "täyttymisestä, mikä antaa voiman". <<

        Uskoontulo ja uudetisyntymä, jossa Henki saadaan sydämeen asumaan ja täyttyminen Pyhällä Hengellä ovat siis eri asioita. Vaikka joskus ne voivat kyllä tapahtua samalla hetkelläkin.

        Itse en tiedä, koska täytyin Hengellä ensi kerran. Olen uskoni alussa saanut profeetallisuuden lahjan ja palon evankelioimiseen, mutta en muista kokeneeni mitään täyttymisen kokemusta. Huomasin ne vain yhtäkkiä itsessäni. Uskoontuloni sen sijaan oli hyvinkin voimakas kokemus, joka tuntui niin hengessä kuin ruumiissakin.

        Toiset uskovat saattavat olla kauankin täyttymättä Hengellä ja olla täysin voimattomia uskovia, joissa ei ole puhtia ja intoa mihinkään Herran palvelukseen, vaan he ovat lähinnä vastaanottajan asemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra ei ole raamatussa käskenyt tai antanut lupaa periä siitä mitään hintaa tai vaatia mitään muutakaan ihmisiltä, kun rukoilemme heidän puolestaan.

        Kysymys on siis rahastamisesta, jos rukouksesta pyydetään rahaa vastineeksi. Tai jos siitä pyydetään tai vaaditaan jotain muuta vastineeksi, se on aina ihmisistä hyötymistä vastoin raamatun sanaa.

        Tämä oli itselleni ensimmäinen kerta, kun kuulin tällaista tehtävän rukouksen yhteydessä.

        Jopa ongella Herra opetti, kun kalan suussa oli raha keisaria varten, etkö ole lukenut, oppia ja opetusta?
        Suomessa, kun elämme, nyt on kylmä, tarvitaan toimitila, jossa on lämmin, istuimet, ikkunat, ovet, vesi, sähkö, eli kiinteistö. Keisari on määrännyt kiinteistölle kiinteistöveron, keisari on antanut sähkölaitokselle luvan myydä sähköä, keisari on antanut luvan ja määrännyt vesilaitoksen ja vessan, josta on kuluja, vakuutusyhtiö ottaa omansa. Eli se uhri, joka rakkaudesta annetaan, on keisarille kuuluva raha, joka tulee kalan suusta.

        Kannattaa lukea kirjoituksia ja YMMÄRTÄÄ lukemansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa ongella Herra opetti, kun kalan suussa oli raha keisaria varten, etkö ole lukenut, oppia ja opetusta?
        Suomessa, kun elämme, nyt on kylmä, tarvitaan toimitila, jossa on lämmin, istuimet, ikkunat, ovet, vesi, sähkö, eli kiinteistö. Keisari on määrännyt kiinteistölle kiinteistöveron, keisari on antanut sähkölaitokselle luvan myydä sähköä, keisari on antanut luvan ja määrännyt vesilaitoksen ja vessan, josta on kuluja, vakuutusyhtiö ottaa omansa. Eli se uhri, joka rakkaudesta annetaan, on keisarille kuuluva raha, joka tulee kalan suusta.

        Kannattaa lukea kirjoituksia ja YMMÄRTÄÄ lukemansa

        Hölöttäjä. Seurakunnassa ei ole keisareita.


    • Anonyymi

      Myös kirkollisvero on vastoin Jumalan sanaa. Vapaaehtoiset lahjoitukset kuuluvat uuteen liittoon. Vanhassa liitossa oli vielä voimassa verojenkeruu lain majaa varten.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      UT galatalaiskirje.

      • Anonyymi

        Kannattaa tosiaan kukea, niin ei joudu lain alle, vaan vapauteen Kristus meidät vapautti. Älkää olko ihmisten orjia. Vapautukaa arkkenissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa tosiaan kukea, niin ei joudu lain alle, vaan vapauteen Kristus meidät vapautti. Älkää olko ihmisten orjia. Vapautukaa arkkenissa

        Teen mahdollisimman paljon hyvää, että en vaan joutuisi lain alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen mahdollisimman paljon hyvää, että en vaan joutuisi lain alle.

        Mitä raamattu sanoo oikeasta Jumalanpalveluksesta,käydä katsomassa leskiä sairaita,orpoja,ym.apua tarvitsevia,ei pitää tuollaisia sielullisia hyppykokouksia,jossa saarnatautinen pappi tuo omaa egoaan esiin ja yleisö hurraa ja aplodeeraa transsissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä raamattu sanoo oikeasta Jumalanpalveluksesta,käydä katsomassa leskiä sairaita,orpoja,ym.apua tarvitsevia,ei pitää tuollaisia sielullisia hyppykokouksia,jossa saarnatautinen pappi tuo omaa egoaan esiin ja yleisö hurraa ja aplodeeraa transsissa.

        Jaa, tuo on sitä lihallista tulkintaa kirjoituksista, eli ihmisen juttua.
        Otan verrokin, että ymmärrät.
        Jossain vaiheessa käskettiin mennä työhön ilman kukkaroa, toisella kertaa käskettiin ostamaan jopa miekka. Eli työ on ajankohtaan aina rakentuva.
        Herran omat kokoontuu seurakunnassa, mutta Hengen hedelminä he ajallaan käyvät siellä leskiä ja sairaita katsomassa.
        Jopa sairaan kehotetaan ottamaan seurakuntaan yhteyttä ja kutsua kotiinsa, kirjoituksissa.
        Että silleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, tuo on sitä lihallista tulkintaa kirjoituksista, eli ihmisen juttua.
        Otan verrokin, että ymmärrät.
        Jossain vaiheessa käskettiin mennä työhön ilman kukkaroa, toisella kertaa käskettiin ostamaan jopa miekka. Eli työ on ajankohtaan aina rakentuva.
        Herran omat kokoontuu seurakunnassa, mutta Hengen hedelminä he ajallaan käyvät siellä leskiä ja sairaita katsomassa.
        Jopa sairaan kehotetaan ottamaan seurakuntaan yhteyttä ja kutsua kotiinsa, kirjoituksissa.
        Että silleen

        Nimenomaan,sinun tulkintasi on lihallista,ylpeän lahkolaisen esitys.Hellarit ovat,kylmiä,kovia hyväksikäyttäjiä,joita kiinnostaa vain oma ego,kyllä voidaan muka huomioida ja huolehtia,kun on yleisö ja saa kerskata omalla hyvyydellään.Ollaan kokouksissa transsissa,epänormaaleja.


    • Anonyymi

      Vaikka Arken on tunnetusti joissakin toimissaan ja uskomuksissaan epäraitis, on sanottava dokumentin ja siinä esiintyneen perheen hyväksi, että perhe toi hyvin ja rauhallisesti esiin mm. sen, mitä on usko Jeesukseen ja sen, minkälainen on uskova perhe.

      Toimittaja jos joku esiintyi dokumentissa negatiivisesti. Hänen tuomiohenkinen asenteensa esim. Jumalan parantamistoimintaa, kolehtia ym. asioita kohtaan oli sitä varsin tavanomaista ei-uskovan kielteistä ja tietämätöntä asennetta, mitä tulee kaikkialta kristinuskoa ja uskovia vastaan. Sitä samaa asennetta oli itsessänikin ennen uskoontuloa uskovia kohtaan.

      Toimittajan puheiden lisäksi myös hänen kehonkielensä ja kasvojensa ilmeet kokouksessa henkivät juuri sitä sielunmaisemaa, mitä raamattu sanookin: "syntiset eivät kestä vanhurskasten seurakunnassa".

      • Anonyymi

        Höpö,höpö,olen uskossa,olisin suhtautunut juuri samalla tavalla.Teeskentelyä kaikki.Tämä toimittaja oli oikeilla jäljillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö,höpö,olen uskossa,olisin suhtautunut juuri samalla tavalla.Teeskentelyä kaikki.Tämä toimittaja oli oikeilla jäljillä.

        Höpö höpö olet itse, jos toimittajaa pidät oikeilla jäljillä olevana. Toimittaja on ei-uskova, joka muistakin sarjan jaksoista päätellen on hyvin kallellaan itämaisiin ja new age-henkisiin uskonkäsityksiin, jossa jokainen saa vapaasti muodostaa oma käsityksensä siitä, kuka on Jumala ja mitä hän ihmisestä tahtoo. Se kävi selvästi ilmi tämänkin dokumentin lopusta, koska toimittaja puuttui siihen, kuinka Ann-Sofi pitää omaa uskontoaan ainoana oikeana. Sitähän maailma juuri toitottaa ja uskoo; eli että olisi monia eri teitä Jumalan luokse. Mikä on täysin raamatun vastaista ja kadottaa ihmisen, joka niin uskoo. Toimittaja on siis täysin pihalla totuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö olet itse, jos toimittajaa pidät oikeilla jäljillä olevana. Toimittaja on ei-uskova, joka muistakin sarjan jaksoista päätellen on hyvin kallellaan itämaisiin ja new age-henkisiin uskonkäsityksiin, jossa jokainen saa vapaasti muodostaa oma käsityksensä siitä, kuka on Jumala ja mitä hän ihmisestä tahtoo. Se kävi selvästi ilmi tämänkin dokumentin lopusta, koska toimittaja puuttui siihen, kuinka Ann-Sofi pitää omaa uskontoaan ainoana oikeana. Sitähän maailma juuri toitottaa ja uskoo; eli että olisi monia eri teitä Jumalan luokse. Mikä on täysin raamatun vastaista ja kadottaa ihmisen, joka niin uskoo. Toimittaja on siis täysin pihalla totuudesta.

        Kertoisitko, mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jumalan luo? Onko se mahdollisesti Ann-Sofin kulkema tie?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kertoisitko, mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jumalan luo? Onko se mahdollisesti Ann-Sofin kulkema tie?

        Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä, kertoo raamattu. "Ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani", sanoi Jeesus. Ja siihen uskon, mitä raamattu sanoo. ja näin uskon entisenä new age-ihmisenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä, kertoo raamattu. "Ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani", sanoi Jeesus. Ja siihen uskon, mitä raamattu sanoo. ja näin uskon entisenä new age-ihmisenä.

        Erotat selvästi Isän ja Jeesuksen toisistaan eli et pidä Jeesusta Jumalana. Siksi esitän edellisen kysymyksen uudelleen, mutta hieman eri tavalla:

        Mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jeesuksen luo?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Erotat selvästi Isän ja Jeesuksen toisistaan eli et pidä Jeesusta Jumalana. Siksi esitän edellisen kysymyksen uudelleen, mutta hieman eri tavalla:

        Mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jeesuksen luo?

        Todellakin Jeesus on Jumala. Niin raamatun kuin minunkin mielestäni.

        Ja Raamatun sanoin vastasin kysymykseesi suoraan niin kuin itse uskon ja raamatussa opetetaan.

        Kysyit tietä Jumalan luokse (" Kertoisitko, mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jumalan luo? ) - ja vastasin siihen jo selvästi.

        Toisessa kommentissasi vaihdoit kysymyksesi kysymykseen: "Mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jeesuksen luo?"

        Vastaus on, että tie Jeesksen luokse, hänen löytämiseensä on Isä, joka vetää ihmistä puoleensa, on antanut sanansa ja Pyhän Henkensä. Pyhä Henki johtaa totuuteen. Totuus on Jeesus, joka tuli maailmaan ilmoittamaan Jumalan, Isän, ja täyttämään hänen tahtonsa, kuolemalla syntiemme sovitukseksi ristillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin Jeesus on Jumala. Niin raamatun kuin minunkin mielestäni.

        Ja Raamatun sanoin vastasin kysymykseesi suoraan niin kuin itse uskon ja raamatussa opetetaan.

        Kysyit tietä Jumalan luokse (" Kertoisitko, mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jumalan luo? ) - ja vastasin siihen jo selvästi.

        Toisessa kommentissasi vaihdoit kysymyksesi kysymykseen: "Mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jeesuksen luo?"

        Vastaus on, että tie Jeesksen luokse, hänen löytämiseensä on Isä, joka vetää ihmistä puoleensa, on antanut sanansa ja Pyhän Henkensä. Pyhä Henki johtaa totuuteen. Totuus on Jeesus, joka tuli maailmaan ilmoittamaan Jumalan, Isän, ja täyttämään hänen tahtonsa, kuolemalla syntiemme sovitukseksi ristillä.

        Niinpä, kysyin tietä Jumalan, en siis Isän luo, ja kysymyksellä tarkoitin nimenomaan Jeesusta, joka on myös Jumala. Jostain syystä se ei tullut aivan selväksi ensimmäisellä kerralla. Siksi jouduin esittämään toisen, tarkentavan kysymyksen.

        Pohditaan nyt vastaustasi hieman tarkemmin. Jeesus on eräänlainen vartiolaitoksen virkamies, joka joko päästää ihmiset rajan yli (Isän luo) tai sitten ei ("Ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani"). Isä vetää ihmisiä puoleensa, hän ei siis vedä ihmisiä Jeesuksen luo. Sen tekee sanojesi mukaan Pyhä Henki ("Pyhä Henki johtaa totuuteen. Totuus on Jeesus."). Raamattu opettaa, että Pyhä Henki (PH) saadaan uskon kautta Jeesukseen (Ef. 1:13). Tämä tarkoittaa sitä, että ensin pitää olla usko ja vasta sitten kaste ja sitä kautta PH. Tämä on selvästikin ristiriidassa ilmoituksesi kanssa, jonka mukaan PH johdattaisi Jeesuksaen luo. Kysymys ainoasta oikeasta tiestä Jeesuksen luo on siis edelleen avoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö olet itse, jos toimittajaa pidät oikeilla jäljillä olevana. Toimittaja on ei-uskova, joka muistakin sarjan jaksoista päätellen on hyvin kallellaan itämaisiin ja new age-henkisiin uskonkäsityksiin, jossa jokainen saa vapaasti muodostaa oma käsityksensä siitä, kuka on Jumala ja mitä hän ihmisestä tahtoo. Se kävi selvästi ilmi tämänkin dokumentin lopusta, koska toimittaja puuttui siihen, kuinka Ann-Sofi pitää omaa uskontoaan ainoana oikeana. Sitähän maailma juuri toitottaa ja uskoo; eli että olisi monia eri teitä Jumalan luokse. Mikä on täysin raamatun vastaista ja kadottaa ihmisen, joka niin uskoo. Toimittaja on siis täysin pihalla totuudesta.

        Sinä olet täysin pihalla,hörhö helluntailainen.Olen lukenut kirjan,voitto on sittenkin meidä,jossa hyvin tuodaan,hellareiden pumeys.Itsekkin siellä tuossa hömpötyksessä olleena,pahasti traumasoituneena,tänään olen vapaampi,olen uskossani vahvistunut,koen syvää rauhaa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Niinpä, kysyin tietä Jumalan, en siis Isän luo, ja kysymyksellä tarkoitin nimenomaan Jeesusta, joka on myös Jumala. Jostain syystä se ei tullut aivan selväksi ensimmäisellä kerralla. Siksi jouduin esittämään toisen, tarkentavan kysymyksen.

        Pohditaan nyt vastaustasi hieman tarkemmin. Jeesus on eräänlainen vartiolaitoksen virkamies, joka joko päästää ihmiset rajan yli (Isän luo) tai sitten ei ("Ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani"). Isä vetää ihmisiä puoleensa, hän ei siis vedä ihmisiä Jeesuksen luo. Sen tekee sanojesi mukaan Pyhä Henki ("Pyhä Henki johtaa totuuteen. Totuus on Jeesus."). Raamattu opettaa, että Pyhä Henki (PH) saadaan uskon kautta Jeesukseen (Ef. 1:13). Tämä tarkoittaa sitä, että ensin pitää olla usko ja vasta sitten kaste ja sitä kautta PH. Tämä on selvästikin ristiriidassa ilmoituksesi kanssa, jonka mukaan PH johdattaisi Jeesuksaen luo. Kysymys ainoasta oikeasta tiestä Jeesuksen luo on siis edelleen avoin.

        Raamattu puhuu Jeesuksesta tienä ja ovena, jonka kautta päästään Isä Jumalan yhteyteen, rauhaan ja sovintoon hänen kanssaan, joka on Korkein, Pyhä Jumala, joka ei voi syntiä katsoa, minkä vuoksi tarvittiin Jeesus, Jumalan Poika, syntiuhri. Raamattu erottaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen omiksi 'persoonikseen'. Kaikki ovat silti sama raamatun Jumala. Sanasi: "kysyin tietä Jumalan, en siis Isän luo", on siis täysin outo raamatun valossa.

        Paremmin en osaa vastata. Raamattu ei tyhjentävästi selitä Jumalan olemusta ja kaikkea 'tehtäväjakoa' aivan selvästi. Vastasin sen mukaan, miten raamattu asioista ymmärtääkseni puhuu. Ja näillä eväin löysin Jeesuksen ja Jumalan luokse, vaikka omat sanani ja selitykseni menisivät yli hilseen tai olisivat epäjohdonmukaisia, enkä raamattua ja Jumalaa oikein tai tyhjentävästi osaa selittää. Tai sitäkään, kuinka Jeesus-tielle löysin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu puhuu Jeesuksesta tienä ja ovena, jonka kautta päästään Isä Jumalan yhteyteen, rauhaan ja sovintoon hänen kanssaan, joka on Korkein, Pyhä Jumala, joka ei voi syntiä katsoa, minkä vuoksi tarvittiin Jeesus, Jumalan Poika, syntiuhri. Raamattu erottaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen omiksi 'persoonikseen'. Kaikki ovat silti sama raamatun Jumala. Sanasi: "kysyin tietä Jumalan, en siis Isän luo", on siis täysin outo raamatun valossa.

        Paremmin en osaa vastata. Raamattu ei tyhjentävästi selitä Jumalan olemusta ja kaikkea 'tehtäväjakoa' aivan selvästi. Vastasin sen mukaan, miten raamattu asioista ymmärtääkseni puhuu. Ja näillä eväin löysin Jeesuksen ja Jumalan luokse, vaikka omat sanani ja selitykseni menisivät yli hilseen tai olisivat epäjohdonmukaisia, enkä raamattua ja Jumalaa oikein tai tyhjentävästi osaa selittää. Tai sitäkään, kuinka Jeesus-tielle löysin.

        Helpotetaan vähän ja kysytään selkosuomeksi (joku muukin saa vastata):

        Onko olemassa vain ja ainostaan yksi oikea tie Jeesuksen luo (niin kuin vapaissa suunnissa on tapana opettaa, heidän tie on ainoa oikea) vai kulkeeko jokainen ihminen omaa ainutlaatuista polkua vapahtajansa luo? Kysymyksellä en tarkoita itse tien laatua, vaan määrää eli onko Jeesuksen luo johtavia teitä yksi vai monta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Helpotetaan vähän ja kysytään selkosuomeksi (joku muukin saa vastata):

        Onko olemassa vain ja ainostaan yksi oikea tie Jeesuksen luo (niin kuin vapaissa suunnissa on tapana opettaa, heidän tie on ainoa oikea) vai kulkeeko jokainen ihminen omaa ainutlaatuista polkua vapahtajansa luo? Kysymyksellä en tarkoita itse tien laatua, vaan määrää eli onko Jeesuksen luo johtavia teitä yksi vai monta.

        Vaihdat koko ajan kysymyksiäsi ja sen sisältöä, pallotellen Isältä Pojalle. Sinulle raamattu tuntuu olevan sanojen ja lauseiden atomiksi halkomista ja jotain järjellistä päättelytehtävää, joka pitää ratkaista jotenkin älyllisesti selittelemällä. Vanhurskas on kuitenkin elävä uskosta, jonka Jumala vaikuttaa. Kai se sitten on vissiin liian helppo tie, kun vain uskoa pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet täysin pihalla,hörhö helluntailainen.Olen lukenut kirjan,voitto on sittenkin meidä,jossa hyvin tuodaan,hellareiden pumeys.Itsekkin siellä tuossa hömpötyksessä olleena,pahasti traumasoituneena,tänään olen vapaampi,olen uskossani vahvistunut,koen syvää rauhaa.

        Ettäs kehtaatkin haukkua hellariksi.

        Olet näköjään niin vapaa, ettei totuuskaan enää takerru liepeeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdat koko ajan kysymyksiäsi ja sen sisältöä, pallotellen Isältä Pojalle. Sinulle raamattu tuntuu olevan sanojen ja lauseiden atomiksi halkomista ja jotain järjellistä päättelytehtävää, joka pitää ratkaista jotenkin älyllisesti selittelemällä. Vanhurskas on kuitenkin elävä uskosta, jonka Jumala vaikuttaa. Kai se sitten on vissiin liian helppo tie, kun vain uskoa pitäisi.

        Vastaan selkosuomeksi. Raamattu opettaa, että "kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun (Jeesuksen) kauttani". Tämä tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee etsiä yhteyttä Jeesukseen, joka on samalla Jumala ja häntä tarkoitin, kun kysyin mikä on oikea tie Jumalan (lue Jeesuksen) luo. Tämä kysymys on edelleen avoin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Vastaan selkosuomeksi. Raamattu opettaa, että "kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun (Jeesuksen) kauttani". Tämä tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee etsiä yhteyttä Jeesukseen, joka on samalla Jumala ja häntä tarkoitin, kun kysyin mikä on oikea tie Jumalan (lue Jeesuksen) luo. Tämä kysymys on edelleen avoin.

        Olet totisesti eksyttäjä. Vastaat omaan kysymykseesi, ja ihan oikein, ja silti tämä kysymys on edelleen avoin. Uskomatonta saivartelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet totisesti eksyttäjä. Vastaat omaan kysymykseesi, ja ihan oikein, ja silti tämä kysymys on edelleen avoin. Uskomatonta saivartelua.

        Jos tie Isän luo käy Jeesuksen kautta, niin voitko kertoa ja perustella Raamatulla, mikä on se oikea tie Jeesuksen luo?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Vastaan selkosuomeksi. Raamattu opettaa, että "kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun (Jeesuksen) kauttani". Tämä tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee etsiä yhteyttä Jeesukseen, joka on samalla Jumala ja häntä tarkoitin, kun kysyin mikä on oikea tie Jumalan (lue Jeesuksen) luo. Tämä kysymys on edelleen avoin.

        Ei ole avoin kysymys. Eikä ole mitään "vapaiden suuntien ainoaa oikeaa tietä". Kaikilla on sama tie, joka on Jeesus-tie. Uskomalla evankeliumi Jeesuksesta on Jeesus-tie.

        Jos tarkoitat sitä, pelastuuko joku ehkä vaikkapa vauvakasteessa, eikä uskon kautta, niin ei pelastu, vaan vauvakastettukin pelastuu vasta, kun usko syntyy. Sen nyt huomaa kirkon jäsenistöstäkin, ettei kaikki kastetut ja jäsenet ole uskossa. Ja sen ovat jopa kirkonmiehet itse kertoneet.

        Kaikilla on sama vaatimus, sama tie. Olettamukset uskon synnystä voivat kyllä olla erilaisia. Mutta raamattu ja Jumala ei tunne mitään erilaisia teitä. Jumala ei esim. pelasta luterilaisia siten kuin luterilaiset haluavat uskoa tai helluntailaisia siten kuin he haluavat uskoa, vaan kaikki pelastuvat niin kuin Herra raamatussa opettaa, ymmärsitpä sen oikean tavan tai et. Jumala on kyllä voimallinen sen uskon ja pelastuksen saamaan aikaiseksi, vaikka me kiistelemme uskon syntymisen ja pelastumisen tavoista ja uskomme pelastuvamme jollain tietyllä tavalla. Siltikin hän pelastaa vain yhdellä ja ainoalla, oikealla tavalla.

        Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle. Usko on se pelastava tekijä. Sen jälkeen vasta tulee muut asiat, kuten vesikaste. Vesikaste ilman uskoa on täysin hyödytön, olipa sitten aikuinen tai lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettäs kehtaatkin haukkua hellariksi.

        Olet näköjään niin vapaa, ettei totuuskaan enää takerru liepeeseen.

        Kyllä on niin lapsellinen ihminen,ettei voi muuta olla kuin häiriintynyt lahkolainen.Siitä heidät tunnetaan,ettei totuus ole heidän hedelmänsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole avoin kysymys. Eikä ole mitään "vapaiden suuntien ainoaa oikeaa tietä". Kaikilla on sama tie, joka on Jeesus-tie. Uskomalla evankeliumi Jeesuksesta on Jeesus-tie.

        Jos tarkoitat sitä, pelastuuko joku ehkä vaikkapa vauvakasteessa, eikä uskon kautta, niin ei pelastu, vaan vauvakastettukin pelastuu vasta, kun usko syntyy. Sen nyt huomaa kirkon jäsenistöstäkin, ettei kaikki kastetut ja jäsenet ole uskossa. Ja sen ovat jopa kirkonmiehet itse kertoneet.

        Kaikilla on sama vaatimus, sama tie. Olettamukset uskon synnystä voivat kyllä olla erilaisia. Mutta raamattu ja Jumala ei tunne mitään erilaisia teitä. Jumala ei esim. pelasta luterilaisia siten kuin luterilaiset haluavat uskoa tai helluntailaisia siten kuin he haluavat uskoa, vaan kaikki pelastuvat niin kuin Herra raamatussa opettaa, ymmärsitpä sen oikean tavan tai et. Jumala on kyllä voimallinen sen uskon ja pelastuksen saamaan aikaiseksi, vaikka me kiistelemme uskon syntymisen ja pelastumisen tavoista ja uskomme pelastuvamme jollain tietyllä tavalla. Siltikin hän pelastaa vain yhdellä ja ainoalla, oikealla tavalla.

        Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle. Usko on se pelastava tekijä. Sen jälkeen vasta tulee muut asiat, kuten vesikaste. Vesikaste ilman uskoa on täysin hyödytön, olipa sitten aikuinen tai lapsi.

        Pikkuhiljaa aletaan kerääntyä lämpimän totuuden äärelle ja symbolisen iltanuotion liekit kasvavat kasvamistaan: usko Jeesukseen pelastaa. Tämä on se tie, joka vie Jumalan valtakuntaan. Tulkitsen, että on olemassa lukuisia tapoja/tilanteita (lue teitä/polkuja) miten ihmisen usko syntyy ja millainen suhde ihmisillä on Jeesukseen.

        Olemme siis pelatuksen tiellä ja tulemme symboliseen T-risteykseen, jossa odottaa jo seuraava pelastuksen kannalta tärkeä kysymys:

        Yksin armosta vai tekojen kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on niin lapsellinen ihminen,ettei voi muuta olla kuin häiriintynyt lahkolainen.Siitä heidät tunnetaan,ettei totuus ole heidän hedelmänsä.

        SINÄ olet lahkolainen. Minä en lahkoihin kuulu.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Pikkuhiljaa aletaan kerääntyä lämpimän totuuden äärelle ja symbolisen iltanuotion liekit kasvavat kasvamistaan: usko Jeesukseen pelastaa. Tämä on se tie, joka vie Jumalan valtakuntaan. Tulkitsen, että on olemassa lukuisia tapoja/tilanteita (lue teitä/polkuja) miten ihmisen usko syntyy ja millainen suhde ihmisillä on Jeesukseen.

        Olemme siis pelatuksen tiellä ja tulemme symboliseen T-risteykseen, jossa odottaa jo seuraava pelastuksen kannalta tärkeä kysymys:

        Yksin armosta vai tekojen kautta?

        >> Tulkitsen, että on olemassa lukuisia tapoja/tilanteita (lue teitä/polkuja) miten ihmisen usko syntyy ja millainen suhde ihmisillä on Jeesukseen. <<

        Tottakai niitä "teitä" (joita itse kyllä tavoiksi nimittäisin) on useampia. Eli miten eri tavoin se usko sitten syntyy. Ei tietenkään kaikki tule uskoon esim. traktaatista asiasta luettuaan. Jotakuta Pyhä Henki puhuttelee vaikkapa Jeesus-filmin kautta, jotakuta helvetinpelon kautta, turhautumisen kautta jne. Näitä tapoja on varmasti satoja ja tuhansia, kuinka hän herättelee ihmisiä ja johdattaa uskoa syntymään. Mutta usko on kaikissa tapauksissa siis Se Tie ja se syntyy evankeliumin kautta, tavalla tai toisella saatuna.

        Ja koska se tulee näin eli puhtaasti Jumalan Hengen vaikuttamana ja aikaansaamana, niin armosta tietenkin usko silloin saadaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SINÄ olet lahkolainen. Minä en lahkoihin kuulu.

        Hörhö,minä en käy yhdessäkään lahkossa,ei kukaan terveellä järjellä varustettu,noihin lahkolaisten sekoiluihin mene,elämässä on paljon ihanampia asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hörhö,minä en käy yhdessäkään lahkossa,ei kukaan terveellä järjellä varustettu,noihin lahkolaisten sekoiluihin mene,elämässä on paljon ihanampia asioita.

        Harhassa sinä olet haukkuessasi minua hörhöksi ja ties miksi. Taivaassa viimeistään saat punastua hiusmartoasi myöten sanojesi takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhassa sinä olet haukkuessasi minua hörhöksi ja ties miksi. Taivaassa viimeistään saat punastua hiusmartoasi myöten sanojesi takia.

        Taivaassa minua odottaa Jeesus,joka rakkaudella ottaa minut vastaan!!!Sitä eivät oikeassa olevat lahkolaiset voi estää!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaassa minua odottaa Jeesus,joka rakkaudella ottaa minut vastaan!!!Sitä eivät oikeassa olevat lahkolaiset voi estää!!!!!

        Herran on kosto kaikista lahkohaukkumisista ja pilkanteoista. Tervemenoa vaan parannuksentekoa kohti. Kyllä Herra hoitaa asiattomuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hörhö,minä en käy yhdessäkään lahkossa,ei kukaan terveellä järjellä varustettu,noihin lahkolaisten sekoiluihin mene,elämässä on paljon ihanampia asioita.

        >>>>>>>>Hörhö,minä en käy yhdessäkään lahkossa,ei kukaan terveellä järjellä varustettu,noihin lahkolaisten sekoiluihin mene,elämässä on paljon ihanampia asioita.<<<<<<<<<< LOPETA VELJEN KIUSAAMINEN!
        M.T


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herran on kosto kaikista lahkohaukkumisista ja pilkanteoista. Tervemenoa vaan parannuksentekoa kohti. Kyllä Herra hoitaa asiattomuudet.

        Niin hoitaa,valehtelevat,henkistä väkivaltaa käyttävät lahkokaiset,joiden tähden monen elämä on tuhottu,on itsemurhan tehneitä,hyväksikäyttöä,helvetillä pelottelua,jos ei ole samaa mieltä ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Tulkitsen, että on olemassa lukuisia tapoja/tilanteita (lue teitä/polkuja) miten ihmisen usko syntyy ja millainen suhde ihmisillä on Jeesukseen. <<

        Tottakai niitä "teitä" (joita itse kyllä tavoiksi nimittäisin) on useampia. Eli miten eri tavoin se usko sitten syntyy. Ei tietenkään kaikki tule uskoon esim. traktaatista asiasta luettuaan. Jotakuta Pyhä Henki puhuttelee vaikkapa Jeesus-filmin kautta, jotakuta helvetinpelon kautta, turhautumisen kautta jne. Näitä tapoja on varmasti satoja ja tuhansia, kuinka hän herättelee ihmisiä ja johdattaa uskoa syntymään. Mutta usko on kaikissa tapauksissa siis Se Tie ja se syntyy evankeliumin kautta, tavalla tai toisella saatuna.

        Ja koska se tulee näin eli puhtaasti Jumalan Hengen vaikuttamana ja aikaansaamana, niin armosta tietenkin usko silloin saadaan.

        Vastausta voidaan tulkita niin, että "yksin armosta"-opetus ei edellytä ihmiseltä mitään konkreettisia toimia. Riittää, että ihminen odottelee kaikessa rauhassa, kyllä se usko sieltä vielä tulee. Näen tässä kuitenkin perustavanlaatuisen ongelman: ihmisellä on vapaus valita, mutta tässä skenaariossa vapautta ei enää ole. Uskoa tullaan tuputtamaan tavalla tai toisella joka tapauksessa. Nimittäin kristittyjen tarkoittama epäuskokin on uskoa, mutta se on uskoa johonkin muuhun kuin Raamatun Jumalaan. Esim. johonkin määrittelemättömään hyvään, joka ei käske uhraamaan omia lapsia tai kehota raiskaamaan naisia jne.

        Usko vaatii kyllä tietoisia valintoja eli tekoja. Yksi niistä on ihmisen halu uskoa johonkin. Ilman sitä halua ei tule mitään uskoakaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Vastausta voidaan tulkita niin, että "yksin armosta"-opetus ei edellytä ihmiseltä mitään konkreettisia toimia. Riittää, että ihminen odottelee kaikessa rauhassa, kyllä se usko sieltä vielä tulee. Näen tässä kuitenkin perustavanlaatuisen ongelman: ihmisellä on vapaus valita, mutta tässä skenaariossa vapautta ei enää ole. Uskoa tullaan tuputtamaan tavalla tai toisella joka tapauksessa. Nimittäin kristittyjen tarkoittama epäuskokin on uskoa, mutta se on uskoa johonkin muuhun kuin Raamatun Jumalaan. Esim. johonkin määrittelemättömään hyvään, joka ei käske uhraamaan omia lapsia tai kehota raiskaamaan naisia jne.

        Usko vaatii kyllä tietoisia valintoja eli tekoja. Yksi niistä on ihmisen halu uskoa johonkin. Ilman sitä halua ei tule mitään uskoakaan.

        Siinä sitä on taas eksyttäjähenki vauhdissa. Äkkiä lukien näyttää oikein hyvältä, ja jopa kristilliseltä, tarkemmin perehtyen huomaa januskasvot, jotka ovatkin repe ruutisenkallon perkeleellisesti vääristämät. Raamatun Jumala onkin itseasiassa otus joka ”käskee uhraamaan omia lapsiaan, ja kehottaa raiskaamaan naisia.” Joku määrittelemätön hyvä on, asioitten näit ollen, paljon parempi uskon kohde.

        Etkös jo lakkaa vääristelemästä Jumalan suoria teitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on taas eksyttäjähenki vauhdissa. Äkkiä lukien näyttää oikein hyvältä, ja jopa kristilliseltä, tarkemmin perehtyen huomaa januskasvot, jotka ovatkin repe ruutisenkallon perkeleellisesti vääristämät. Raamatun Jumala onkin itseasiassa otus joka ”käskee uhraamaan omia lapsiaan, ja kehottaa raiskaamaan naisia.” Joku määrittelemätön hyvä on, asioitten näit ollen, paljon parempi uskon kohde.

        Etkös jo lakkaa vääristelemästä Jumalan suoria teitä?

        Repe-kysymys on käsitelty jo moneen kertaan, joten en näe syytä palata siihen tässä uudestaan.

        >>> Raamatun Jumala onkin itseasiassa otus joka...

        Kertoisitko, kuka käski Abrahamia uhrata oman poikansa Iisakin ja millä valtuuksilla Mooses käski sotilaitaan ottamaan naisia väkisin omakseen?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Repe-kysymys on käsitelty jo moneen kertaan, joten en näe syytä palata siihen tässä uudestaan.

        >>> Raamatun Jumala onkin itseasiassa otus joka...

        Kertoisitko, kuka käski Abrahamia uhrata oman poikansa Iisakin ja millä valtuuksilla Mooses käski sotilaitaan ottamaan naisia väkisin omakseen?

        Saatanallisissa harhoissasi matkit Jumalan kolmea persoonaa itsessäsi. Ne ovat Henki, Repe ja he-ma. Ehkä persoonastasi löytyviä demoneja on viljalti enemmänkin?

        Itse kysymykseen: Jumala esti, enkelin välityksellä, Iisakin tappamisen. Mitä taas muutoin vanhaan testamenttiin tulee, se on tehtävänsä tehnyt kuvana ja esisoittona tulevasta. Siirryttiin uuteen liittoon kun Jeesus meni ja uhrasi itsensä kertakaikkisesti, ja yhdellä täydellisellä uhrilla. Mutta senhän jo tiesitkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saatanallisissa harhoissasi matkit Jumalan kolmea persoonaa itsessäsi. Ne ovat Henki, Repe ja he-ma. Ehkä persoonastasi löytyviä demoneja on viljalti enemmänkin?

        Itse kysymykseen: Jumala esti, enkelin välityksellä, Iisakin tappamisen. Mitä taas muutoin vanhaan testamenttiin tulee, se on tehtävänsä tehnyt kuvana ja esisoittona tulevasta. Siirryttiin uuteen liittoon kun Jeesus meni ja uhrasi itsensä kertakaikkisesti, ja yhdellä täydellisellä uhrilla. Mutta senhän jo tiesitkin.

        Kuten totesin aiemmin, Repe-kysymys on käsitelty jo moneen kertaan, joten en näe syytä palata siihen tässä uudestaan.

        >>> Itse kysymykseen...

        Ei vaihdeta puheenaihetta, vaan pysytään itse asiassa. En kysynyt kuka esti tai kuka sovitti. Kysyin kuka alunperin käski ja valtuutti. Kertoisitko sen?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kuten totesin aiemmin, Repe-kysymys on käsitelty jo moneen kertaan, joten en näe syytä palata siihen tässä uudestaan.

        >>> Itse kysymykseen...

        Ei vaihdeta puheenaihetta, vaan pysytään itse asiassa. En kysynyt kuka esti tai kuka sovitti. Kysyin kuka alunperin käski ja valtuutti. Kertoisitko sen?

        Miten vain narsistiselle minällenne kulloinkin sopii.

        Sillä ei tietenkään ole merkitystä. Lopputulema ratkaisee. Jumalan hulluuskin on enemmän kuin ihmisen kaikki viisaus. Niinpä kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta. Jumala ei ole tehnyt ihmisen elämää ja sen tapahtumia objektilleen helpoksi. Ihmisen on itse etsittävä ja uskallettava heittäytyä. Toisin sanoen: luotettava Jumalaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten vain narsistiselle minällenne kulloinkin sopii.

        Sillä ei tietenkään ole merkitystä. Lopputulema ratkaisee. Jumalan hulluuskin on enemmän kuin ihmisen kaikki viisaus. Niinpä kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta. Jumala ei ole tehnyt ihmisen elämää ja sen tapahtumia objektilleen helpoksi. Ihmisen on itse etsittävä ja uskallettava heittäytyä. Toisin sanoen: luotettava Jumalaan.

        >>> Niinpä kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta...

        Vanhan liiton varjosta ollaan varmaankin samaa mieltä. Ongelma on vain siinä, että tuo varjo ei häviä mihinkään, opettaahan Raamattu Jumalan olevan ikuinen, jonka suunnitelmat eivät muutu. Jos tähän otetaan mukaan Jeesuksen omat sanat puun hedelmistä niin ei ole vaikea ymmärtää, miksi moni ihminen karttaa Raamatun Jumalaa kuin ruttoa.

        Mitä tulee aavistuksiin tulevasta niin mielestäni tuo on hengellistä saippuaoopperaa - Jumala ei toimi aavistusten pohjalta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Niinpä kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta...

        Vanhan liiton varjosta ollaan varmaankin samaa mieltä. Ongelma on vain siinä, että tuo varjo ei häviä mihinkään, opettaahan Raamattu Jumalan olevan ikuinen, jonka suunnitelmat eivät muutu. Jos tähän otetaan mukaan Jeesuksen omat sanat puun hedelmistä niin ei ole vaikea ymmärtää, miksi moni ihminen karttaa Raamatun Jumalaa kuin ruttoa.

        Mitä tulee aavistuksiin tulevasta niin mielestäni tuo on hengellistä saippuaoopperaa - Jumala ei toimi aavistusten pohjalta.

        Sanoinko että Jumala aavistelee? En sanonut. Ihmisen osa on aavistella, ja niihin aavisteluihin löytyy pohjatietoa Raamatusta. Tapahtumien alkuvaiheessa ihminen on yhtä tietämätön lopputuloksesta kuin katsellessaan rakennuksen pohjatöitä. Rakennusmestari, arkkitehti ja kaavoittaja tietää miltä pytinki näyttää valmistuttuaan. Jumala on kaikkitietävä ja suuri suunnittelija. Joskus jän voi antaa tietoa tulevasta profeetoilleen, mutta niitäkään sanomia ei aina ymmärretä oikein, kuin vasta kun ne ovat tapahtuneet. Niinpä itsetään selvää on, että vailla Jumalan antamaa uskoa kukaan ei voi olla uskomassa Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoinko että Jumala aavistelee? En sanonut. Ihmisen osa on aavistella, ja niihin aavisteluihin löytyy pohjatietoa Raamatusta. Tapahtumien alkuvaiheessa ihminen on yhtä tietämätön lopputuloksesta kuin katsellessaan rakennuksen pohjatöitä. Rakennusmestari, arkkitehti ja kaavoittaja tietää miltä pytinki näyttää valmistuttuaan. Jumala on kaikkitietävä ja suuri suunnittelija. Joskus jän voi antaa tietoa tulevasta profeetoilleen, mutta niitäkään sanomia ei aina ymmärretä oikein, kuin vasta kun ne ovat tapahtuneet. Niinpä itsetään selvää on, että vailla Jumalan antamaa uskoa kukaan ei voi olla uskomassa Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

        Sanoit, että Raamattuun kirjatut "kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta". Ymmärtääkseni Raamattu on Jumalan sanaa ja siten aavistukset joista kirjoitit ovat Jumalan aavistuksia, eivät ihmisten.

        Toisaalta sanoit myös, että "ihmisen osa on aavistella" ja sitä en nyt aivan ymmärrä. Tarkoitatko, että Raamattu on ihmisten kirjoittama eli on täynnä ihmisten aavistuksia tulevista tapahtumista vai onko Raamatussa Jumalan omia aavistuksia, jotka ihmiset ovat Hengen inspiroimina kirjoittaneet ylös? Voisitko tarkentaa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Sanoit, että Raamattuun kirjatut "kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta". Ymmärtääkseni Raamattu on Jumalan sanaa ja siten aavistukset joista kirjoitit ovat Jumalan aavistuksia, eivät ihmisten.

        Toisaalta sanoit myös, että "ihmisen osa on aavistella" ja sitä en nyt aivan ymmärrä. Tarkoitatko, että Raamattu on ihmisten kirjoittama eli on täynnä ihmisten aavistuksia tulevista tapahtumista vai onko Raamatussa Jumalan omia aavistuksia, jotka ihmiset ovat Hengen inspiroimina kirjoittaneet ylös? Voisitko tarkentaa.

        En ymmärrä kysymystäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä kysymystäsi.

        Muotoilen kysymyksen toisin. Mikä mielestäsi on Raamattu:

        a. Raamattu on Jumalan sanaa, ihmiset kirjoittivat sen Pyhän Hengen inspiroimina
        b. Raamattu on ihmisten kirjoittama teos

        Kysymys liittyy väittämään "kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta" ja sen tarkoituksena on selventää, onko kyse Jumalan vai ihmisten omista aavistuksista.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Muotoilen kysymyksen toisin. Mikä mielestäsi on Raamattu:

        a. Raamattu on Jumalan sanaa, ihmiset kirjoittivat sen Pyhän Hengen inspiroimina
        b. Raamattu on ihmisten kirjoittama teos

        Kysymys liittyy väittämään "kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta" ja sen tarkoituksena on selventää, onko kyse Jumalan vai ihmisten omista aavistuksista.

        Olen jo vastannut kysymykseesi, koten kysymyksesi on tarpeeton.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo vastannut kysymykseesi, koten kysymyksesi on tarpeeton.

        Sovitaan sitten niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin hoitaa,valehtelevat,henkistä väkivaltaa käyttävät lahkokaiset,joiden tähden monen elämä on tuhottu,on itsemurhan tehneitä,hyväksikäyttöä,helvetillä pelottelua,jos ei ole samaa mieltä ym.

        Kuuntele vaihteeksi Pyhää Henkeä omien mielipiteittesi sijaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> Niinpä kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta...

        Vanhan liiton varjosta ollaan varmaankin samaa mieltä. Ongelma on vain siinä, että tuo varjo ei häviä mihinkään, opettaahan Raamattu Jumalan olevan ikuinen, jonka suunnitelmat eivät muutu. Jos tähän otetaan mukaan Jeesuksen omat sanat puun hedelmistä niin ei ole vaikea ymmärtää, miksi moni ihminen karttaa Raamatun Jumalaa kuin ruttoa.

        Mitä tulee aavistuksiin tulevasta niin mielestäni tuo on hengellistä saippuaoopperaa - Jumala ei toimi aavistusten pohjalta.

        >> Raamattu Jumalan olevan ikuinen, jonka suunnitelmat eivät muutu. <<

        Siis Jumala itse on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti raamatun mukaan. Mutta liittoja on kyllä monia. Sen takia ei enää esim. uhrata eläimiä jne.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Muotoilen kysymyksen toisin. Mikä mielestäsi on Raamattu:

        a. Raamattu on Jumalan sanaa, ihmiset kirjoittivat sen Pyhän Hengen inspiroimina
        b. Raamattu on ihmisten kirjoittama teos

        Kysymys liittyy väittämään "kaikki vanhan liiton tapahtumat ovat vain varjo ja aavistus tulevasta" ja sen tarkoituksena on selventää, onko kyse Jumalan vai ihmisten omista aavistuksista.

        Miksi takerrut joka sanaan kommenteissa? Onko sellaista uskovaa, joka ei joskus jossain kohden käyttäisi myös omia ilmaisuja? Niinkuin tuo "aavistaa"-sana on. Eihän meidän nyt sentään koko ajan tarvitse suorilla raamatunlauseilla toisillemme puhua. Joskus tulee myös omia, kenties kömmähtäviä sanavalintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi takerrut joka sanaan kommenteissa? Onko sellaista uskovaa, joka ei joskus jossain kohden käyttäisi myös omia ilmaisuja? Niinkuin tuo "aavistaa"-sana on. Eihän meidän nyt sentään koko ajan tarvitse suorilla raamatunlauseilla toisillemme puhua. Joskus tulee myös omia, kenties kömmähtäviä sanavalintoja.

        Siksi koska hää tykkää väitellä ja sekoittaa sekä luulee voivansa johdattaa uskovia harhaan. Hän valheenlapsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska hää tykkää väitellä ja sekoittaa sekä luulee voivansa johdattaa uskovia harhaan. Hän valheenlapsi

        On aina rauhoittavaa kuulla asiantuntijan analyysiä. Kiitos siitä.

        Mitä tulee itse kysymykseen, niin ei tietenkään tarvitse koko ajan suorilla raamatunlauseilla puhua. Pitää kuitenkin osata ilmaista itseään selvästi tai edes sen verran auttavasti, jotta toinenkin ymmärtäisi mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        On aina rauhoittavaa kuulla asiantuntijan analyysiä. Kiitos siitä.

        Mitä tulee itse kysymykseen, niin ei tietenkään tarvitse koko ajan suorilla raamatunlauseilla puhua. Pitää kuitenkin osata ilmaista itseään selvästi tai edes sen verran auttavasti, jotta toinenkin ymmärtäisi mistä on kyse.

        Paraskin puhuja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paraskin puhuja

        Kiitos harmaasävyisestä kohteliaisuudesta, en kuitenkaan koe olevani paras. Lopullista täydellisyyttä ei ole olemassa, mutta meissä ihmisissä on rajaton potentiaali kasvaa ja kehittyä elämän tiellä. Pyrkikäämme käyttämään lahjojamme viisaasti.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kiitos harmaasävyisestä kohteliaisuudesta, en kuitenkaan koe olevani paras. Lopullista täydellisyyttä ei ole olemassa, mutta meissä ihmisissä on rajaton potentiaali kasvaa ja kehittyä elämän tiellä. Pyrkikäämme käyttämään lahjojamme viisaasti.

        Sinussa on kieltämättä viisautta, nimittäin sitä joka syvyydestä tulee. Demonista lähtöisin olevaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa on kieltämättä viisautta, nimittäin sitä joka syvyydestä tulee. Demonista lähtöisin olevaa.

        Hengellisestä valtavirrasta poikkevat ajatukset eivät tee kenestäkään ateistia tms.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Hengellisestä valtavirrasta poikkevat ajatukset eivät tee kenestäkään ateistia tms.

        Arken on hengellistä valtavirtaa? Toivottavasti, jos ei vielä niin tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kertoisitko, mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jumalan luo? Onko se mahdollisesti Ann-Sofin kulkema tie?

        Ann-Sofilla on oikeus pitää omaa tietään - tai tapaansa uskoa - itselleen oikeana. Ei kukaan väitä, että se on ainoa tapa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Erotat selvästi Isän ja Jeesuksen toisistaan eli et pidä Jeesusta Jumalana. Siksi esitän edellisen kysymyksen uudelleen, mutta hieman eri tavalla:

        Mikä on käsityksesi mukaan se ainoa ja oikea tie Jeesuksen luo?

        On vain yksi Jumala. Jeesus on toki Jumalan poikana jumalallinen. Isässä ja Pojassa on myös sama henki (=Isä ja minä olemme yhtä) . Sekä Pyhän Hengen, että Jeesuksen tehtävänä on johtaa ihmistä Jumalan luo. PH johtaa Jeesuksen luo, joka toimii Jumalan ja ihmisen välimiehenä, ja Jeesus johtaa pelastajana Jumalan luo. Jeesus itse ymmärsi, että Isä ja Poika ovat samasta hengestä huolimatta erillisiä. Se tulee kirkkasti esille Jeesuksen sanoissa: " Sitä hetkeä ei tiedä kukaan, ei edes Poika, ainoastaan Isä yksin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Helpotetaan vähän ja kysytään selkosuomeksi (joku muukin saa vastata):

        Onko olemassa vain ja ainostaan yksi oikea tie Jeesuksen luo (niin kuin vapaissa suunnissa on tapana opettaa, heidän tie on ainoa oikea) vai kulkeeko jokainen ihminen omaa ainutlaatuista polkua vapahtajansa luo? Kysymyksellä en tarkoita itse tien laatua, vaan määrää eli onko Jeesuksen luo johtavia teitä yksi vai monta.

        En ymmärrä kysymystäsi? Mikään vapaa suunta ei opeta, että kaikki tulevat Jeesuksen luo tismalleen samalla tavoin. PH kutsuu jokaista persoonallisella tavalla ja ihminen voi saada uskon lahjan hyvinkin eri tavoin ja eri tilanteissa. Tärkeintä on Jeesuksen kohtaaminen, ei se millä tavoin tilanteeseen päädyttiin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Vastaan selkosuomeksi. Raamattu opettaa, että "kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun (Jeesuksen) kauttani". Tämä tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee etsiä yhteyttä Jeesukseen, joka on samalla Jumala ja häntä tarkoitin, kun kysyin mikä on oikea tie Jumalan (lue Jeesuksen) luo. Tämä kysymys on edelleen avoin.

        "Tämä tarkoittaa sitä, että ihmisen tulee etsiä yhteyttä Jeesukseen,"

        Ei tarkoita. Jeesus myös sanoi: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä". Miten Isä vetää? PH:n kautta. Aikaa, jolloin PH kutsuu ihmistä Jeesuksen ja Jumalan yhteyteen kutsutaan etsikkoajaksi. Raamatun mukaan Jumala kutsuu ihmistä 2-3 kertaa elämän aikana. Jumalan kutsuun liittyy yleensä pitempi prosessi. Luonteesta riippuen alitajuinen tai tietoisen pohdiskeleva. Prosessi se on ollut myös silloin, kun päätös näyttää tapahtuvan nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taivaassa minua odottaa Jeesus,joka rakkaudella ottaa minut vastaan!!!Sitä eivät oikeassa olevat lahkolaiset voi estää!!!!!

        Kai olet huomioinut, että Jeesus ottaa sinut vastaan "lahkolaisten" kanssa.:) Olisi fiksua koettaa sopeutua ajatukseen jo täällä ajassa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Vastausta voidaan tulkita niin, että "yksin armosta"-opetus ei edellytä ihmiseltä mitään konkreettisia toimia. Riittää, että ihminen odottelee kaikessa rauhassa, kyllä se usko sieltä vielä tulee. Näen tässä kuitenkin perustavanlaatuisen ongelman: ihmisellä on vapaus valita, mutta tässä skenaariossa vapautta ei enää ole. Uskoa tullaan tuputtamaan tavalla tai toisella joka tapauksessa. Nimittäin kristittyjen tarkoittama epäuskokin on uskoa, mutta se on uskoa johonkin muuhun kuin Raamatun Jumalaan. Esim. johonkin määrittelemättömään hyvään, joka ei käske uhraamaan omia lapsia tai kehota raiskaamaan naisia jne.

        Usko vaatii kyllä tietoisia valintoja eli tekoja. Yksi niistä on ihmisen halu uskoa johonkin. Ilman sitä halua ei tule mitään uskoakaan.

        "Usko vaatii kyllä tietoisia valintoja eli tekoja. Yksi niistä on ihmisen halu uskoa johonkin. Ilman sitä halua ei tule mitään uskoakaan."

        Ei vaadi. Usko on Jumalan lahja. Sitä ei voi kukaan itsestään pusertaa. Ihminen ei voi kääntyä Jumalan puoleen ilman uskon lahjaa. Teot ovat aina lahjaksi saadun uskon hedelmiä. Niillä ei voi ansaita mitään.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Repe-kysymys on käsitelty jo moneen kertaan, joten en näe syytä palata siihen tässä uudestaan.

        >>> Raamatun Jumala onkin itseasiassa otus joka...

        Kertoisitko, kuka käski Abrahamia uhrata oman poikansa Iisakin ja millä valtuuksilla Mooses käski sotilaitaan ottamaan naisia väkisin omakseen?

        Näkeehän sen nyt sokea Reettakin, että Repe ja Henki ovat eri henkilöitä.:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoinko että Jumala aavistelee? En sanonut. Ihmisen osa on aavistella, ja niihin aavisteluihin löytyy pohjatietoa Raamatusta. Tapahtumien alkuvaiheessa ihminen on yhtä tietämätön lopputuloksesta kuin katsellessaan rakennuksen pohjatöitä. Rakennusmestari, arkkitehti ja kaavoittaja tietää miltä pytinki näyttää valmistuttuaan. Jumala on kaikkitietävä ja suuri suunnittelija. Joskus jän voi antaa tietoa tulevasta profeetoilleen, mutta niitäkään sanomia ei aina ymmärretä oikein, kuin vasta kun ne ovat tapahtuneet. Niinpä itsetään selvää on, että vailla Jumalan antamaa uskoa kukaan ei voi olla uskomassa Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

        Kannattaa opetella lukemaan. Lause "vanhan liiton tapahtumat ovat aavistus tulevasta" ei tarkoita, että "Jumala aavistelee". Kommenttiesi hyökkäävyys ja aggressio ihmetyttävät. Et ehkä huomaa, että viestisi hukkuu aggressioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi takerrut joka sanaan kommenteissa? Onko sellaista uskovaa, joka ei joskus jossain kohden käyttäisi myös omia ilmaisuja? Niinkuin tuo "aavistaa"-sana on. Eihän meidän nyt sentään koko ajan tarvitse suorilla raamatunlauseilla toisillemme puhua. Joskus tulee myös omia, kenties kömmähtäviä sanavalintoja.

        Henki kirjoitti minusta aivan selkeästi. Tottakai vanhan liiton tarinoissa on "aavistus tulevasta" eli uudesta liitosta. Sen ajan ihmiset eivät sitä tietenkään voineet nähdä. Eivät he varmasti ymmärtäneet esim. Jeesukseen liittyviä profetioita. Mutta meille on selvää, että Jumalan suunnitelma oli koko ajan jatkumo. VT:ssa viitataan monin tavoin tulevaan ja UT:ssa viitataan VT:n kirjoituksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henki kirjoitti minusta aivan selkeästi. Tottakai vanhan liiton tarinoissa on "aavistus tulevasta" eli uudesta liitosta. Sen ajan ihmiset eivät sitä tietenkään voineet nähdä. Eivät he varmasti ymmärtäneet esim. Jeesukseen liittyviä profetioita. Mutta meille on selvää, että Jumalan suunnitelma oli koko ajan jatkumo. VT:ssa viitataan monin tavoin tulevaan ja UT:ssa viitataan VT:n kirjoituksiin.

        Älä sekoita taas. Kirjoitti että onko Jumala kovakin aavistelija vai ihminenkö aivastelloo. Hän ei usko aavisteluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntele vaihteeksi Pyhää Henkeä omien mielipiteittesi sijaan.

        Nimenomaan kuuntelen P.Henkeä,joka voimakkaasti varoittaa hellareista ja olen nähnyt ja itse kokenut,mitä tämä lahko on!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan kuuntelen P.Henkeä,joka voimakkaasti varoittaa hellareista ja olen nähnyt ja itse kokenut,mitä tämä lahko on!!!!!

        Arken ole hellareita. Hyvä lahko muuten.


    • Anonyymi

      >> Raamattu opettaa, että Pyhä Henki (PH) saadaan uskon kautta Jeesukseen (Ef. 1:13). Tämä tarkoittaa sitä, että ensin pitää olla usko ja vasta sitten kaste ja sitä kautta PH. Tämä on selvästikin ristiriidassa ilmoituksesi kanssa <<

      Ei ole. Pyhä Henki johdattaa totuuteen. Hän on läsnä jo ennen Hengen "saamistakin", vaikuttamassa ihmisten elämässä.

      Pyhän Hengen saaminen taas tarkoittaa sitä, että Pyhä Henki asettuu yksilöihmisen sydämeen uudestisyntymässä.

      • Tulkitsen eri tavalla PH läsnä olemista. Jeesuksen antaman lupauksen mukaan "te saatte puolustajan, joka kirkastaa...". Jos PH vaikuttaisi kaikkien ihmisten elämässä jo ennen Hengen saamistakin, niin tuota uudelleensyntymistä eli Pyhän Hengen asettumista ihmiseen ei tarvittaisi ollenkaan - ihminen toimisi jo silloin PH ohjeiden mukaisesti ja tuntisi totuuden. Jeesuksen sanojen valossa Pyhä Henki on vain ja ainoastaan kristittyjen puolustaja eli jo uskossa olevien ja vaikuttaa ainoastaan heissä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tulkitsen eri tavalla PH läsnä olemista. Jeesuksen antaman lupauksen mukaan "te saatte puolustajan, joka kirkastaa...". Jos PH vaikuttaisi kaikkien ihmisten elämässä jo ennen Hengen saamistakin, niin tuota uudelleensyntymistä eli Pyhän Hengen asettumista ihmiseen ei tarvittaisi ollenkaan - ihminen toimisi jo silloin PH ohjeiden mukaisesti ja tuntisi totuuden. Jeesuksen sanojen valossa Pyhä Henki on vain ja ainoastaan kristittyjen puolustaja eli jo uskossa olevien ja vaikuttaa ainoastaan heissä.

        Koska et usko kolmiyhteiseen Jumalaan, et edes uudestisyntymiseen Jumalan lapseksi, niin pyrit sekoittamaan selvää asiaa. Kukaan ei tule Isän tykö, jos Isä ei sitä armoa hänelle anna. Jokainen on kutsuttu, mutta harvat on valitut. Yhdentekevää kuka kolmesta Jumalan persoonasta on kulloinkin asialla, mutta koska PH on Jeesuksen vaikuttava Henki maan päällä, olisi luontevaa olettaa Hänen hoitavan hommat täällä. Saivartelusi osoittaa että et edes halua päästä totuuden tuntoon. Uskoon tuleminen ei ole mitään rakettitiedettä, vaan hyvin yksinkertainen asia. Tee parannus, tule mielenmuutokseen, käänny teiltäsi, pyydä Jeesus sydämeesi asumaan, ja tee senkin jälkeen parannusta joka päivä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska et usko kolmiyhteiseen Jumalaan, et edes uudestisyntymiseen Jumalan lapseksi, niin pyrit sekoittamaan selvää asiaa. Kukaan ei tule Isän tykö, jos Isä ei sitä armoa hänelle anna. Jokainen on kutsuttu, mutta harvat on valitut. Yhdentekevää kuka kolmesta Jumalan persoonasta on kulloinkin asialla, mutta koska PH on Jeesuksen vaikuttava Henki maan päällä, olisi luontevaa olettaa Hänen hoitavan hommat täällä. Saivartelusi osoittaa että et edes halua päästä totuuden tuntoon. Uskoon tuleminen ei ole mitään rakettitiedettä, vaan hyvin yksinkertainen asia. Tee parannus, tule mielenmuutokseen, käänny teiltäsi, pyydä Jeesus sydämeesi asumaan, ja tee senkin jälkeen parannusta joka päivä.

        Jos haluat osoittaa tulkintani vääräksi, tee se Sanalla, ei esittämällä epämääräisiä olettamuksia.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tulkitsen eri tavalla PH läsnä olemista. Jeesuksen antaman lupauksen mukaan "te saatte puolustajan, joka kirkastaa...". Jos PH vaikuttaisi kaikkien ihmisten elämässä jo ennen Hengen saamistakin, niin tuota uudelleensyntymistä eli Pyhän Hengen asettumista ihmiseen ei tarvittaisi ollenkaan - ihminen toimisi jo silloin PH ohjeiden mukaisesti ja tuntisi totuuden. Jeesuksen sanojen valossa Pyhä Henki on vain ja ainoastaan kristittyjen puolustaja eli jo uskossa olevien ja vaikuttaa ainoastaan heissä.

        Jumalan Henki on aina ja kaikkialla läsnäoleva. Ei Jumala voi olla ns. "poissa maisemista".

        Ja Pyhä Henki todellakin tarvitaan nimenomaan sydämeen asumaan, ennen kuin ihminen on uudestisyntynyt ja ns. Pyhän Hengen johtama siinä mielessä, missä puhuit. Vasta uudestisyntymässä yksilöihminen saa Pyhän Hengen, Puolustajan ja opettajan sisimpäänsä. Vanhassa liitossakin tunnettiin Pyhä Henki. Mutta tiedettiin, että hän tuli ainoastaan harvojen ja valittujen osaksi.

        Uuden liiton aikakaudella yhdelläkään uskosta osattomalla ihmisellä ei ole Puolustajaa, Henkeä. Heitä vasta johdetaan totuuteen, joka tarkoittaa johtamista Jeesuksen tuntemiseen. Ei hän siis johda heitä samalla tavoin kuin niitä uudestisyntyneitä, joissa Henki asuu. Eivätkä uskosta osattomat tottele Henkeä, ole Hengen johdossa sillä tavoin, että he olisivat hänelle kuuliaisia. He ovat vain ns. Hengen johdateltavina, jotta löytäisivät totuuden.

        Isän ja Krstuksen Henki eli Pyhä Henki lähetettiin, kun Jeesus palasi taivaaseen. Elämme nyt ns. Pyhän Hengen toimikautta. Jeesus ei ole läsnä tässä maailmassa enää itse, hän ei siis vaella täällä enää käyskentelemässä, vaan Pyhä Henki tuli tilalle. Vasta paluussaan hän on jälleen täällä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos haluat osoittaa tulkintani vääräksi, tee se Sanalla, ei esittämällä epämääräisiä olettamuksia.

        Teen sen omalla kommentillasi 17.11.2020;
        ”Taas sama kalkittujen uudestisyntyneiden kitinä jatkuu. Eihän tuossa ketään ihmistä henkilökohtaisesti paneteltu, vaan otettiin kantaa tekoihin. Nämä ovat vissiin eri asioita, joten turha on teidän tässä avautua.”

        Jos ja kun mielestäsi uudestisyntyneet kristityt ovat kalkittuja kitisijöitä katson sinun pyrkivän ainoastaan turhiin väittelyihin, ja tarkoituksesi ole koskaan edes päästä totuuden tuntoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teen sen omalla kommentillasi 17.11.2020;
        ”Taas sama kalkittujen uudestisyntyneiden kitinä jatkuu. Eihän tuossa ketään ihmistä henkilökohtaisesti paneteltu, vaan otettiin kantaa tekoihin. Nämä ovat vissiin eri asioita, joten turha on teidän tässä avautua.”

        Jos ja kun mielestäsi uudestisyntyneet kristityt ovat kalkittuja kitisijöitä katson sinun pyrkivän ainoastaan turhiin väittelyihin, ja tarkoituksesi ole koskaan edes päästä totuuden tuntoon.

        Olen toki otettu kun ajattelet, että vaatimaton kommenttini voisi mennä Sanan edelle. Minulla ei tietenkään ole yhtään syytä muuttaa käsitystäni joistakin uskovista, jotka väittävät olevansa uudestisyntyneitä, mutta ovat todellisuudessa susia lampaiden vaatteissa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olen toki otettu kun ajattelet, että vaatimaton kommenttini voisi mennä Sanan edelle. Minulla ei tietenkään ole yhtään syytä muuttaa käsitystäni joistakin uskovista, jotka väittävät olevansa uudestisyntyneitä, mutta ovat todellisuudessa susia lampaiden vaatteissa.

        ”jotka väittävät olevansa uudestisyntyneitä, mutta ovat todellisuudessa susia lampaiden vaatteissa.”

        Todistat näemmä itsestäsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”jotka väittävät olevansa uudestisyntyneitä, mutta ovat todellisuudessa susia lampaiden vaatteissa.”

        Todistat näemmä itsestäsi

        Vastaus on tyypillinen esimerkki lahkoliasten tavasta toimia. Vääristellään totuutta niin paljon kuin se vain vääntyy ja tehdään ihmisestä rikollinen. Toiminta on hyvin läpinäkyvää, samoin kuin taikatempussa - kerran nähtyä ei enää saa näkemättömäksi.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Vastaus on tyypillinen esimerkki lahkoliasten tavasta toimia. Vääristellään totuutta niin paljon kuin se vain vääntyy ja tehdään ihmisestä rikollinen. Toiminta on hyvin läpinäkyvää, samoin kuin taikatempussa - kerran nähtyä ei enää saa näkemättömäksi.

        Jälleen todistat itsestäsi. Juuri noin toimit. Vääristelet totuutta niin paljon kuin suinkin, tehdäksesi kristittyjen Jumalasta rikollisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen todistat itsestäsi. Juuri noin toimit. Vääristelet totuutta niin paljon kuin suinkin, tehdäksesi kristittyjen Jumalasta rikollisen.

        Jaarittelu alkaa muistuttaa lasten suosimaa "osta norsu"-peliä, mutta antaa lasten leikkiä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jaarittelu alkaa muistuttaa lasten suosimaa "osta norsu"-peliä, mutta antaa lasten leikkiä.

        Eikös olekin jätte kiva, kun ei tarvitse väitellä vain itsensä kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös olekin jätte kiva, kun ei tarvitse väitellä vain itsensä kanssa?

        Eipäs kanssasi paljon mistään väitelty. Toistaiseksi olet hokenut ainoastaan omituisia ja epäselviä horinoita. Kerro toki, jos haluat joskus oikeasti puhua jostain järkevästä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Eipäs kanssasi paljon mistään väitelty. Toistaiseksi olet hokenut ainoastaan omituisia ja epäselviä horinoita. Kerro toki, jos haluat joskus oikeasti puhua jostain järkevästä.

        Häviö ottaa koville, ja totuus kirpaisee? Minulle on yhdentekevää mitä sinä aloituksestasi ajattelet. Olen toki kanssasi samaa mieltä. Koko keskustelun avaus oli omituinen ja epäselvää horinaa, eikä se missään vaiheessa muuksi muuttunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häviö ottaa koville, ja totuus kirpaisee? Minulle on yhdentekevää mitä sinä aloituksestasi ajattelet. Olen toki kanssasi samaa mieltä. Koko keskustelun avaus oli omituinen ja epäselvää horinaa, eikä se missään vaiheessa muuksi muuttunut.

        Onpa sinulla outo ymmärrys sanasta "häviö", mutta kerron sinulle salaisuuden: ei voi hävitä ennen kuin peli on alkanut.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Onpa sinulla outo ymmärrys sanasta "häviö", mutta kerron sinulle salaisuuden: ei voi hävitä ennen kuin peli on alkanut.

        Peli alkoi yli kaksituhatta vuotta sitten, ja voitto tuli kun Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista. Saatana aavisteli jotain suurta olevan tekeillä, mutta ymmärsi häviönsä vasta kun älysi Jeesuksen elävän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peli alkoi yli kaksituhatta vuotta sitten, ja voitto tuli kun Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista. Saatana aavisteli jotain suurta olevan tekeillä, mutta ymmärsi häviönsä vasta kun älysi Jeesuksen elävän.

        Jälleen kerran horiset lauseita, jotka eivät liity itse aiheeseen. Taidatkin olla niitä ihmisiä, jotka puhuvat yhtä, tarkoittavat toista ja tekevät kolmatta. Ovat sellaisia hengellisia kameleontteja, jotka mukautuvat aina tarpeiden mukaan ja hyppivät aiheesta toiseen kuin kirput. Yritähän skarpata nyt edes vähän, alkaa oikeasti tuntua siltä, että ajatuksesi eivät pysy kasassa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jälleen kerran horiset lauseita, jotka eivät liity itse aiheeseen. Taidatkin olla niitä ihmisiä, jotka puhuvat yhtä, tarkoittavat toista ja tekevät kolmatta. Ovat sellaisia hengellisia kameleontteja, jotka mukautuvat aina tarpeiden mukaan ja hyppivät aiheesta toiseen kuin kirput. Yritähän skarpata nyt edes vähän, alkaa oikeasti tuntua siltä, että ajatuksesi eivät pysy kasassa.

        Ymmärrän tämän hyvinkin. Toimit tyypillisen luonnevikaisen tavoin. Sisuskuntasi defenssit projisoi muihin sen mikä itsessäsi on pahasti vialla. Voi henkiriepu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän tämän hyvinkin. Toimit tyypillisen luonnevikaisen tavoin. Sisuskuntasi defenssit projisoi muihin sen mikä itsessäsi on pahasti vialla. Voi henkiriepu.

        Kiviäkin kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kiviäkin kiinnostaa.

        Onneksi kivet eivät huuda


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi kivet eivät huuda

        Taidat olla ihastunut minuun.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Taidat olla ihastunut minuun.

        Säälin sinua


      • Anonyymi kirjoitti:

        Säälin sinua

        Ymmärtäisin vielä jotenkin, jos tuntisit myötätuntoa, mutta sääli... Säälit todellisuudessa itseäsi, koska ajattelet toisen olevan yhtä rajoittunut, kuin sinä itse. Voivottelet ja kauhistelet ihmisten tilanteita. Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan, sillä uskon että pääset elämässäsi eteenpäin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ymmärtäisin vielä jotenkin, jos tuntisit myötätuntoa, mutta sääli... Säälit todellisuudessa itseäsi, koska ajattelet toisen olevan yhtä rajoittunut, kuin sinä itse. Voivottelet ja kauhistelet ihmisten tilanteita. Tunnen myötätuntoa sinua kohtaan, sillä uskon että pääset elämässäsi eteenpäin.

        Ne defenssit ne defenssit. Sinuksi en voi tulla, enkä halua. Minusta tuntuu että olet juuttunut paikoillesi. Se minkä katsot olevan edistystä onkin taantumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne defenssit ne defenssit. Sinuksi en voi tulla, enkä halua. Minusta tuntuu että olet juuttunut paikoillesi. Se minkä katsot olevan edistystä onkin taantumista.

        Sanoinko missään, että sinun pitäisi tulla minuksi tai minun kaltaisekseni? Ei, en sanonut. Sanoin, että ajattelet minun olevan samalla tavalla rajoittunut, kuin sinä itse. Vääntelet jälleen kerran väkisin "omaa totuutta", mutta ajatustemme välillä on valtava ero, kuin päivällä ja yöllä. Joten turha sinun on minulle jostain defensseistä alkaa puhua, kun näinkin yksinkertaiset perusasiat joutuu sinulle rautalangasta vääntämään.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Sanoinko missään, että sinun pitäisi tulla minuksi tai minun kaltaisekseni? Ei, en sanonut. Sanoin, että ajattelet minun olevan samalla tavalla rajoittunut, kuin sinä itse. Vääntelet jälleen kerran väkisin "omaa totuutta", mutta ajatustemme välillä on valtava ero, kuin päivällä ja yöllä. Joten turha sinun on minulle jostain defensseistä alkaa puhua, kun näinkin yksinkertaiset perusasiat joutuu sinulle rautalangasta vääntämään.

        Niin on. Kerrankin puhut totta. Olemme kuin päivä ja yö. Minä olen päivä, koska elän hengessä ja totuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Kerrankin puhut totta. Olemme kuin päivä ja yö. Minä olen päivä, koska elän hengessä ja totuudessa.

        Jos eläisit hengessä ja totuudessa jakaisit viimeisen leipäpalan kanssani. Tarjoaisit suojaa ja osoittaisit myötätuntoa. Sanasi, joilla haluat osoittaa olevasi toisten yläpuolella, kielivät kuitenkin vähän muusta. Uskon, että jonain päivänä ymmärrät tämän ja palaat kotiin. Sinne, missä sinua rakastetaan ja olet turvassa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos eläisit hengessä ja totuudessa jakaisit viimeisen leipäpalan kanssani. Tarjoaisit suojaa ja osoittaisit myötätuntoa. Sanasi, joilla haluat osoittaa olevasi toisten yläpuolella, kielivät kuitenkin vähän muusta. Uskon, että jonain päivänä ymmärrät tämän ja palaat kotiin. Sinne, missä sinua rakastetaan ja olet turvassa.

        Onko sinun nälkä ja jano? Joka isoaa ja janoaa tulkoon Jeesuksen luokse. Hän antaa elävää vettä. Koka sitä juo, ei enää koskaan janoa eikä isoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun nälkä ja jano? Joka isoaa ja janoaa tulkoon Jeesuksen luokse. Hän antaa elävää vettä. Koka sitä juo, ei enää koskaan janoa eikä isoa.

        Mene rauhassa, äläkä tästedes enää syntiä tee.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mene rauhassa, äläkä tästedes enää syntiä tee.

        Sanoo Jeesus sinulle


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos eläisit hengessä ja totuudessa jakaisit viimeisen leipäpalan kanssani. Tarjoaisit suojaa ja osoittaisit myötätuntoa. Sanasi, joilla haluat osoittaa olevasi toisten yläpuolella, kielivät kuitenkin vähän muusta. Uskon, että jonain päivänä ymmärrät tämän ja palaat kotiin. Sinne, missä sinua rakastetaan ja olet turvassa.

        Näillä sanoillasi sinä juuri tuomitsit itse itsesi !

        Sillä sinä ITSE olet se ylpeä ja paisunut, joka ylpistelet muiden yläpuolella, tämän ketjun viestisi sen selvästi osoittavat !

        1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;

        Sinäkin kuvittelet ITSE jo paljon tietäväsi ja ymmärtäväsi ja siten sinä petät itse itsesi !

        Kikkailet ja ärsyttelet muita, ja selvästi muita halveksuvaa on kaiken aikaa kirjoittelusi !

        Tuollaiseen pullisteluun ja muita helveksuvaan kirjoitteluun, ei Herra ketään kehoita, ei todellakaan !

        No, sokeuttasi siis menitkin siis itse tuomitsemaan itsesi, vaikket sitä itse tajunnut !

        Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näillä sanoillasi sinä juuri tuomitsit itse itsesi !

        Sillä sinä ITSE olet se ylpeä ja paisunut, joka ylpistelet muiden yläpuolella, tämän ketjun viestisi sen selvästi osoittavat !

        1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;

        Sinäkin kuvittelet ITSE jo paljon tietäväsi ja ymmärtäväsi ja siten sinä petät itse itsesi !

        Kikkailet ja ärsyttelet muita, ja selvästi muita halveksuvaa on kaiken aikaa kirjoittelusi !

        Tuollaiseen pullisteluun ja muita helveksuvaan kirjoitteluun, ei Herra ketään kehoita, ei todellakaan !

        No, sokeuttasi siis menitkin siis itse tuomitsemaan itsesi, vaikket sitä itse tajunnut !

        Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

        Mitä se sinulle kuuluu? Et ole hän, kenelle sanani osoitin. Joten pidä huoli omista asioistasi äläkä tunge ennakkoluulojasi toisten päähän.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu? Et ole hän, kenelle sanani osoitin. Joten pidä huoli omista asioistasi äläkä tunge ennakkoluulojasi toisten päähän.

        He he. Se on sitten sillä lailla että pitää kysyä pahaltahengeltä lupa jotta saa kommentoida. Me ei muuten kysytä, kun ei itsekään lupia kysele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        He he. Se on sitten sillä lailla että pitää kysyä pahaltahengeltä lupa jotta saa kommentoida. Me ei muuten kysytä, kun ei itsekään lupia kysele.

        Onko sinulla omia ajatuksia?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Onko sinulla omia ajatuksia?

        On


      • Anonyymi kirjoitti:

        On

        Vaikea uskoa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Vaikea uskoa.

        Ei ole


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu? Et ole hän, kenelle sanani osoitin. Joten pidä huoli omista asioistasi äläkä tunge ennakkoluulojasi toisten päähän.

        Ottaako noin paljon päähän, kun jäät itse kiinni siitä juuri, mistä toista syytit ?!

        Niin ja tälläiset kommentit, kuten tämä sinun kommenttisi nyt, kuuluvat juuri nille, jotka kiusaavat "pienempiään" ja nauttivat jopa siitä !!!

        No, onhan se toki ikävää sinun itsesi kannalta, kun joku pystyy sinut ja toimesi paljastamaan ja siten pudottaa sinut siltä jalustalta. jolle olet itse itsesi ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi nostanut !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako noin paljon päähän, kun jäät itse kiinni siitä juuri, mistä toista syytit ?!

        Niin ja tälläiset kommentit, kuten tämä sinun kommenttisi nyt, kuuluvat juuri nille, jotka kiusaavat "pienempiään" ja nauttivat jopa siitä !!!

        No, onhan se toki ikävää sinun itsesi kannalta, kun joku pystyy sinut ja toimesi paljastamaan ja siten pudottaa sinut siltä jalustalta. jolle olet itse itsesi ylpeydessäsi ja paisuneisuudessasi nostanut !

        Mitä oikein sekoilet? Jos on ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa niin kannattaa pysyä hiljaa, näyttää viisaammalta. Osoitat vain sokeutesi, kun taistelet tuulimyllyjä vastaan päivästä toiseen. Hopi hopi lukemaan Cervantesin "Don Quijote".


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä oikein sekoilet? Jos on ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa niin kannattaa pysyä hiljaa, näyttää viisaammalta. Osoitat vain sokeutesi, kun taistelet tuulimyllyjä vastaan päivästä toiseen. Hopi hopi lukemaan Cervantesin "Don Quijote".

        Ongelmallista se on yksinomaan siksi koska roikut täällä aamusta iltaan huitomassa kuin mikäkin tuulimylly. Kaltaisesi tyhjät tynnyrit kumisevat kovimmin. Sanoja sanoja, vailla sisältöä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä oikein sekoilet? Jos on ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa niin kannattaa pysyä hiljaa, näyttää viisaammalta. Osoitat vain sokeutesi, kun taistelet tuulimyllyjä vastaan päivästä toiseen. Hopi hopi lukemaan Cervantesin "Don Quijote".

        Kylläpä nyt ahdistaa kovasti !!! :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmallista se on yksinomaan siksi koska roikut täällä aamusta iltaan huitomassa kuin mikäkin tuulimylly. Kaltaisesi tyhjät tynnyrit kumisevat kovimmin. Sanoja sanoja, vailla sisältöä.

        Mitä se kenellekään kuuluu, missä vietän aikani? Pidä huoli omista asioista ja menoista.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä se kenellekään kuuluu, missä vietän aikani? Pidä huoli omista asioista ja menoista.

        Tänne ei kuulu, mutta näkyy, ja kovasti näyttää olevan tarvetta hakata kirjaimia perätysten.


      • Anonyymi

        "Pyhän Hengen saaminen taas tarkoittaa sitä, että Pyhä Henki asettuu yksilöihmisen sydämeen uudestisyntymässä."

        PH vaikuttaa ihmiseen jo ennen sitä. Sillä PH:n tehtävä on vetää ihmistä jo etsikkoaikana Jumalan puoleen


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Tulkitsen eri tavalla PH läsnä olemista. Jeesuksen antaman lupauksen mukaan "te saatte puolustajan, joka kirkastaa...". Jos PH vaikuttaisi kaikkien ihmisten elämässä jo ennen Hengen saamistakin, niin tuota uudelleensyntymistä eli Pyhän Hengen asettumista ihmiseen ei tarvittaisi ollenkaan - ihminen toimisi jo silloin PH ohjeiden mukaisesti ja tuntisi totuuden. Jeesuksen sanojen valossa Pyhä Henki on vain ja ainoastaan kristittyjen puolustaja eli jo uskossa olevien ja vaikuttaa ainoastaan heissä.

        PH:llä on erilaisia tehtäviä, jotka on lueteltu raamatussa. Ensimmäinen tehtävä, on vetää ihmistä Jumalan puoleen ja ottamaan vastaan uskon lahja. PH:n opetus- ja ohjaustehtävä voi kuitenkin alkaa vasta, kun usko on otettu vastaan. Ilman uskoa on mahdoton olla avoin Jumalan sanan opetuksille, joiden hengellistä merkitystä PH avaa. Ilman uskoa on mahdoton ottaa vastaan myös uskovan henkilökohtaiseen kasvuun liittyvää PH:n ohjausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Kerrankin puhut totta. Olemme kuin päivä ja yö. Minä olen päivä, koska elän hengessä ja totuudessa.

        "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielellä, MUTTA MINULLA EI OLISI RAKKAUTTA, olisin vain helisevä vaski ja kilisevä kulkunen."

        En suoraan sanoen tunnista "henkeä ja totuutta" asennevammasi takaa. Saatat kuvitella olevasi hyvällä asialla. Mutta se hyvä asia ei pääse näkyviin, koska lihan hedelmät vievät kaiken huomion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielellä, MUTTA MINULLA EI OLISI RAKKAUTTA, olisin vain helisevä vaski ja kilisevä kulkunen."

        En suoraan sanoen tunnista "henkeä ja totuutta" asennevammasi takaa. Saatat kuvitella olevasi hyvällä asialla. Mutta se hyvä asia ei pääse näkyviin, koska lihan hedelmät vievät kaiken huomion.

        Kenties, mutta Jeesuskaan hymistelijä ollut. Sanoipa tuon kaltaisia jopa kyykäärmeen sikiöiksi


    • Anonyymi

      Matt.8:4 Ja Jeesus sanoi hänelle: Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille. Mark.1:44 ja sanoi hänelle: Katso, ettet puhu tästä kenellekään mitään, vaan mene ja näytä itsesi papille ja uhraa puhdistumisestasi se, minkä Mooses on säätänyt, todistukseksi heille. Luuk.5:14 Ja hän kielsi häntä siitä kenellekään puhumasta ja sanoi: Mene, näytä itsesi papille, ja uhraa puhdistumisestasi, niinkuin Mooses on säätänyt, todistukseksi heille. Luuk.17:14 Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: Menkää ja näyttäkää itsenne papille. Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.

      • Anonyymi

        Mitä sinä sormipaikkojen jakelija pyrit sanomaan? Taidat olla epävakaa ihminen. Mooses ei kuulu tähän vähääkään, nyt kysymyksessä olevaan asiaan.


    • Anonyymi

      Mtt.9:29-30 Silloin hän kosketti heidän silmiänsä ja sanoi: Tapahtukoon teille uskon mukaan. Ja heidän silmänsä aukenivat. Ja Jeesus varoitti heitä vakavasti sanoen: Katsokaa, ettei kukaan saa tätä tietää.

      • Anonyymi

        Miksi sitten kerrot sen täällä?


    • Anonyymi

      1Kun.22:16 Mutta kuningas sanoi hänelle: Kuinka monta kertaa minun on vannottava sinua, ettet puhu minusta muuta kuin totuutta Herran nimessä? 2Aikak.18:15 Mutta kuningas sanoi hänelle: Kuikka monta kertaa minun vannottava sinulle, ettet puhu minusta muuta kuin totuutta Herran nimeen?

    • Anonyymi

      Kuis tätä katsotte, ei helluntalaisuudesta vielä tiedetty mitään, eli herätysliikkeestä.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Telppäs-niityn_ihme
      leike linkistä

      Telppäs-niityn ihme


      Telppäs-niityn ihme on vuonna 1796 Savossa sattunut tapahtuma, josta katsotaan herännäisyyden eli körttiläisyyden saaneen alkunsa.

      Telppäs-niityllä silloisen Iisalmen pitäjän Savojärven kylässä, Lapinlahden kirkon lähellä, kesken heinänteon tuli voimakas tuulenpuuska ja niityllä olleet kahden talon, Asikkalan ja Heikkilän ihmiset kokivat, että kuin suuri käsi olisi kaatanut heidät maahan. Väki piti tätä Pyhän Hengen ilmestymisenä. Tilanteessa ilmeni myös kielilläpuhumista ja näkyjen näkemistä. Tämä sai aikaan mukana olleissa voimakkaan hengellisen herätyksen, joka levisi aluksi kyläläisten keskuuteen, sitten laajemmalle. Tapahtumaa pidetään Savon herännäisyyden alkuna.[1][2]

      L. J. Niskanen kertoo muistokirjassaan muutamien Telppäs-niityllä mukana olleiden ihmisten saaneen kyvyn vaipua horrostilaan ja saarnata unissaan. Heistä tunnetuin oli Juhana Martiskainen, joka horrostilaan jouduttuaan oli tunnottomassa tilassa. Hän vaipui hartaustilaisuuksissa ja muulloinkin tainnoksiin ja alkoi saarnata. Matthias Akianderin 'Historiska upplysningar om religiösa rörelserna i Finland' -kirjassa olevan Paavo Ruotsalaisen kertomuksen mukaan, hän nuhteli ja tuomitsi horrostilassa ihmisiä, ken oli totisesti Herran edessä, ken petollisesti ja jaetulla sydämellä. Hänen horrostilassa pitämiään saarnoja pidettiin voimallisina ja Raamattuun perustuvina.[3][2]

      Liikkeen johtajaksi nousi Torniosta paikkakunnalle muuttanut pyöräntekijä Juhana Lustig.

      Telppäs-niitylle nykyisessä Lapinlahden kunnassa on sittemmin pystytetty tapahtuneen muistoksi liekkiä kuvaava kivinen muistomerkki. Lisäksi siellä ovat herännäiset järjestäneet joitakin seuratilaisuuksia.

      linkin lainaus päättyy ja ajatus.
      Liikumme 1796 Savossa. Oliko helluntalaisuutta, jonka harhaa moititte?
      Ei ollut.
      Puhuttiinko kielillä? Kyllä!
      Nähtiikö näkyjä? Kyllä!

      Meneekö pohja teidä vaaituksen painoarvolta? Kyllä"!

      Eli puhutte vain oman lihanne mututuntua, ei muuta!
      Mitä kirjoitukset mittaa sanomisianne?
      Jokaisesta sanasta teemme tilin, eli olemme tilivelvollisia!

    • Hetihän tuo blondi nainen paljasti että kyseessä on hänen projektinsa.
      Eli lihantekoja.

      ✌️

      • Asia toinen :

        Eikös kaikkien tulisi ymmärtää kun kielillä joku puhuu?

        Vaikka äidinkieli olisi mikä niin jokainen sen kuulee?

        En ymmärtänyt joten 🤦‍♂️


      • Anonyymi

        Suotta projisoit omat ongelmasi häneen.


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Asia toinen :

        Eikös kaikkien tulisi ymmärtää kun kielillä joku puhuu?

        Vaikka äidinkieli olisi mikä niin jokainen sen kuulee?

        En ymmärtänyt joten 🤦‍♂️

        >> Eikös kaikkien tulisi ymmärtää kun kielillä joku puhuu? <<

        Ja missähän kohtaa raamattua tuollaista muka väitetään?
        Vastaan itse: ei missään.

        Mihin kielien selittämisen armolahjaa tarvittaisiin, jos kielet ymmärrettäisiin??????


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Eikös kaikkien tulisi ymmärtää kun kielillä joku puhuu? <<

        Ja missähän kohtaa raamattua tuollaista muka väitetään?
        Vastaan itse: ei missään.

        Mihin kielien selittämisen armolahjaa tarvittaisiin, jos kielet ymmärrettäisiin??????

        Suosittelen seuraamaan Jeesus Kristusta 👍
        Vertauskuvallinen kieli tulee luonnostaan ja se saa riittää.
        Te voitte, harrastaa tuota... Kröhöm... Mitä onkaan ☀️🙌
        Miksette muuten torilla tuota tee?
        Ai niin kun ette kehtaa ja siksi se on hölynpölyä.

        Vaan kyllä lavalla onnistuu ja lahkolaisten ympäröimänä helposti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> Eikös kaikkien tulisi ymmärtää kun kielillä joku puhuu? <<

        Ja missähän kohtaa raamattua tuollaista muka väitetään?
        Vastaan itse: ei missään.

        Mihin kielien selittämisen armolahjaa tarvittaisiin, jos kielet ymmärrettäisiin??????

        Näitä siis näkee ainoastaan niille tarkoitetuissa tilaisuuksissa, eikö herätä epäilyksiä yhtään? 😁
        Tai kameran edessä.
        Vaan kuka puhuu kielillä nuotion äärellä?
        Ei kukaan kun ei ole katsojia tarpeeksi.


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Näitä siis näkee ainoastaan niille tarkoitetuissa tilaisuuksissa, eikö herätä epäilyksiä yhtään? 😁
        Tai kameran edessä.
        Vaan kuka puhuu kielillä nuotion äärellä?
        Ei kukaan kun ei ole katsojia tarpeeksi.

        Täältä nousee käsi


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Suosittelen seuraamaan Jeesus Kristusta 👍
        Vertauskuvallinen kieli tulee luonnostaan ja se saa riittää.
        Te voitte, harrastaa tuota... Kröhöm... Mitä onkaan ☀️🙌
        Miksette muuten torilla tuota tee?
        Ai niin kun ette kehtaa ja siksi se on hölynpölyä.

        Vaan kyllä lavalla onnistuu ja lahkolaisten ympäröimänä helposti.

        Eikös siinä ohjelmassakin puhunut ihan vaan toimittajan kuunnellessa?


    • Anonyymi

      Tuolla ylempänä Henki saivarteli näin:

      ----------------

      " Niinpä, kysyin tietä Jumalan, en siis Isän luo, ja kysymyksellä tarkoitin nimenomaan Jeesusta, joka on myös Jumala. Jostain syystä se ei tullut aivan selväksi ensimmäisellä kerralla. Siksi jouduin esittämään toisen, tarkentavan kysymyksen.

      Pohditaan nyt vastaustasi hieman tarkemmin. Jeesus on eräänlainen vartiolaitoksen virkamies, joka joko päästää ihmiset rajan yli (Isän luo) tai sitten ei ("Ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani"). Isä vetää ihmisiä puoleensa, hän ei siis vedä ihmisiä Jeesuksen luo. Sen tekee sanojesi mukaan Pyhä Henki ("Pyhä Henki johtaa totuuteen. Totuus on Jeesus."). Raamattu opettaa, että Pyhä Henki (PH) saadaan uskon kautta Jeesukseen (Ef. 1:13). Tämä tarkoittaa sitä, että ensin pitää olla usko ja vasta sitten kaste ja sitä kautta PH. Tämä on selvästikin ristiriidassa ilmoituksesi kanssa, jonka mukaan PH johdattaisi Jeesuksaen luo. Kysymys ainoasta oikeasta tiestä Jeesuksen luo on siis edelleen avoin. "

      ------------------------

      Tuossa olisi enemmänkin korjattavaa, mutta Isä vetää ihmistä puoleensa, se tapahtuu siis siten että Pyhä Henki avaa ENSIMMÄISEN Totuuden ihmiselle, eli ilosanoma eli evankeliumi tulee eläväksi Totuudeksi, eli ihminen sen kautta vasta käsittää sen, että jokaisen ihmisen on valinta tehtävä, ja nyt se on tullut hänen itsensä kohdalle.

      Siis ihminen ei tule Jeesuksen eli Lahjavanhurskauden luo eikä voi tulla uskoon, ilman että Pyhä Henki avaa ilosanoman Eläväksi Totuudeksi.

      Näin siis Jumala vetää ja kutsuu.

      Eli ensimmänen mitä ihminen oikeasti voi Uskoa, on evankeliumin Sana, eikä silloin Pyhä Henki siis ole vielä ihmisessä.

      Mutta kaikki muu oppiminen alkaa vasta siitä kun on tultu sisään, ja on saatu siinä uudestistymymisessä se Pyhä Henki sisimpään henkilökohtaiseksi opettajaksi.

      Siis vain Henki tekee Eläväksi, sitä ennen on kullut kirjain vain, jonka kautta ei uudestisynnytä !

      Siksi siis Pyhän Hengen on tehtävä Eläväksi se ilosanoman Sana, sillä muuten ei ole mahdollista syntyä Hengestä, jos se Totuus ei tule Eläväksi Sanaksi !

      2. Kor. 3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.

      • Anonyymi

        Sori kirjoitusvirheeni:


        Siis vain Henki tekee Eläväksi, sitä ennen on kuollut kirjain vain, jonka kautta ei uudestisynnytä !


      • >>> ...ihminen sen kautta vasta käsittää sen, että jokaisen ihmisen on valinta tehtävä, ja nyt se on tullut hänen itsensä kohdalle.

        Puhut ilmeisesti etsikkoajasta eli ajasta, jolloin Jumala lähestyy ihmistä ja kutsuu tätä. Yleisesti opetetaan, että pari tai kolme kertaa. Opetuksessa on se virhe, että sen tarkoituksena ei ole tuoda iloa, vaan tuskaa ja epätoivoa. Se luo pelkoa siitä, että ihminen joutuisi osattomaksi Jumalan valtakunnasta jos se ei toimi jonain tiettynä ajankohtana. Ihmisen on siis tehtävä oma valinta milloin hän uudestisyntyy, kuten sanoit.

        Evankeliumin tarkoituksena on kuitenkin tuoda ilosanomaa Jeesuksesta, kaikille ihmisille. Pyhä Henki ei siis toimi niin kuin sanoit, vaan niin kuin Jeesus sanoo: "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät" (Joh. 15:16). Kuulkaa ilosanoma uudestaan: Jeesus valitsi teidät kaikki!

        Kutsu on voimassa joka päivä, kaikki ovat tervetulleita. Tässä mielessä koko ihmisen elämä yhtä pitkää etsikkoaikaa. Ei vain ne pari kertaa. Pitää vain kuulla kutsu ja ottaa se vastaan.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> ...ihminen sen kautta vasta käsittää sen, että jokaisen ihmisen on valinta tehtävä, ja nyt se on tullut hänen itsensä kohdalle.

        Puhut ilmeisesti etsikkoajasta eli ajasta, jolloin Jumala lähestyy ihmistä ja kutsuu tätä. Yleisesti opetetaan, että pari tai kolme kertaa. Opetuksessa on se virhe, että sen tarkoituksena ei ole tuoda iloa, vaan tuskaa ja epätoivoa. Se luo pelkoa siitä, että ihminen joutuisi osattomaksi Jumalan valtakunnasta jos se ei toimi jonain tiettynä ajankohtana. Ihmisen on siis tehtävä oma valinta milloin hän uudestisyntyy, kuten sanoit.

        Evankeliumin tarkoituksena on kuitenkin tuoda ilosanomaa Jeesuksesta, kaikille ihmisille. Pyhä Henki ei siis toimi niin kuin sanoit, vaan niin kuin Jeesus sanoo: "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät" (Joh. 15:16). Kuulkaa ilosanoma uudestaan: Jeesus valitsi teidät kaikki!

        Kutsu on voimassa joka päivä, kaikki ovat tervetulleita. Tässä mielessä koko ihmisen elämä yhtä pitkää etsikkoaikaa. Ei vain ne pari kertaa. Pitää vain kuulla kutsu ja ottaa se vastaan.

        Kutsu vielä hyödytä, täytyy olla myös valittu.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> ...ihminen sen kautta vasta käsittää sen, että jokaisen ihmisen on valinta tehtävä, ja nyt se on tullut hänen itsensä kohdalle.

        Puhut ilmeisesti etsikkoajasta eli ajasta, jolloin Jumala lähestyy ihmistä ja kutsuu tätä. Yleisesti opetetaan, että pari tai kolme kertaa. Opetuksessa on se virhe, että sen tarkoituksena ei ole tuoda iloa, vaan tuskaa ja epätoivoa. Se luo pelkoa siitä, että ihminen joutuisi osattomaksi Jumalan valtakunnasta jos se ei toimi jonain tiettynä ajankohtana. Ihmisen on siis tehtävä oma valinta milloin hän uudestisyntyy, kuten sanoit.

        Evankeliumin tarkoituksena on kuitenkin tuoda ilosanomaa Jeesuksesta, kaikille ihmisille. Pyhä Henki ei siis toimi niin kuin sanoit, vaan niin kuin Jeesus sanoo: "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät" (Joh. 15:16). Kuulkaa ilosanoma uudestaan: Jeesus valitsi teidät kaikki!

        Kutsu on voimassa joka päivä, kaikki ovat tervetulleita. Tässä mielessä koko ihmisen elämä yhtä pitkää etsikkoaikaa. Ei vain ne pari kertaa. Pitää vain kuulla kutsu ja ottaa se vastaan.

        Pieleen TAAS !

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Vain harvat ovat valittuja, eivät kaikki !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kutsu vielä hyödytä, täytyy olla myös valittu.

        Nämäkin Jeesuksen sanat ovat totta, mutta ei laiteta kaikkia munia samaan koriin. Tässä käsitellään uskoontuloa, ei vaellusta, joskin käsitteet ovatkin hyvin läheisiä ja yhteydessä toisiinsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pieleen TAAS !

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Vain harvat ovat valittuja, eivät kaikki !!!

        Olen iloinen, jos koet olevasi valittu.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Olen iloinen, jos koet olevasi valittu.

        Olet jo säälittävä, etkö kestä sitä, että valheesi paljastetaan ?

        Niin ja tuo on myös säälittävä tuo "ulkinukke" !


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        >>> ...ihminen sen kautta vasta käsittää sen, että jokaisen ihmisen on valinta tehtävä, ja nyt se on tullut hänen itsensä kohdalle.

        Puhut ilmeisesti etsikkoajasta eli ajasta, jolloin Jumala lähestyy ihmistä ja kutsuu tätä. Yleisesti opetetaan, että pari tai kolme kertaa. Opetuksessa on se virhe, että sen tarkoituksena ei ole tuoda iloa, vaan tuskaa ja epätoivoa. Se luo pelkoa siitä, että ihminen joutuisi osattomaksi Jumalan valtakunnasta jos se ei toimi jonain tiettynä ajankohtana. Ihmisen on siis tehtävä oma valinta milloin hän uudestisyntyy, kuten sanoit.

        Evankeliumin tarkoituksena on kuitenkin tuoda ilosanomaa Jeesuksesta, kaikille ihmisille. Pyhä Henki ei siis toimi niin kuin sanoit, vaan niin kuin Jeesus sanoo: "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät" (Joh. 15:16). Kuulkaa ilosanoma uudestaan: Jeesus valitsi teidät kaikki!

        Kutsu on voimassa joka päivä, kaikki ovat tervetulleita. Tässä mielessä koko ihmisen elämä yhtä pitkää etsikkoaikaa. Ei vain ne pari kertaa. Pitää vain kuulla kutsu ja ottaa se vastaan.

        "Yleisesti opetetaan, että pari tai kolme kertaa. Opetuksessa on se virhe, että sen tarkoituksena ei ole tuoda iloa, vaan tuskaa ja epätoivoa"

        Opetetaan siksi, että Jobin kirjassa puhutaan eri tavoista joilla Jumala kutsuu. Siellä on mainittu tuo, että Jumala kutsuu kerran tai kaksi. Ne ovat tietenkin esimerkkejä. Harva ottaa ne kirjaimellisesti, sillä Jumala toimii eri tavoin eri ihmisten elämässä.

        Koko elämä on isossa mittakaavassa armon aikaa, mutta tosiasia on, että ihminen ei ole aina vastaanottavainen. En minäkään ole ollut. Tiedän myös ihmisiä, jotka ovat jossain elämän vaiheessa halunneet kääntyä Jumalan puoleen, mutta seinä on ollut vastassa. Jotkut ovat kertoneet samaa täällä palstallakin.

        Etsikkoaika on erityinen ajankohta, jolloin ihminen herkistyy PH:n vaikutuksesta niin, että hän kuulee Jumalan kutsun ja pystyy ottamaan vastaan uskon lahjan. Kukaan ei voi luvata, että tulee uusia tilaisuuksia. Eikä toisaalta myöskään väittää, ettei tule. Sen tietää Jumala yksin.

        Evankeliumin julistajan on kuitenkin kerrottava em. totuus, vaikka se aiheuttaisi jollekin ahdistusta. Sen vuoksi myös Paavali kirjoitti: "tänä päivänä, jos kuulette Hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet jo säälittävä, etkö kestä sitä, että valheesi paljastetaan ?

        Niin ja tuo on myös säälittävä tuo "ulkinukke" !

        " 6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. 7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt; 8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä. 9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja; 10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni!!" (Jaakobinkirje 3)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " 6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. 7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt; 8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä. 9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja; 10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni!!" (Jaakobinkirje 3)

        Kyllä, mutta valhettelijat ja Sanan vääristelijät on tuomittava jo ihmisten toimesta, jotta ruoste ei pääse leviämään. On puolustettava evankeliumia jotta se pysyy puhtaana, kuten Paavali tekikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " 6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä. 7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt; 8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä. 9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja; 10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni!!" (Jaakobinkirje 3)

        Kuka on kironnut ihmisiä ???

        Miten tuo Sanankohta tähän kuuluu ???

        Se nyt on minusta todella säälittävää, kun tämä nikki Henki ei kykene myöntämään virheitään, vaan sen sijaan että ne myöntäisi rehdisti, alkaa "olkinukeilla" heittelemään syytöksiä, jotka ovat vailla todellisuus pohjaa !!!

        En ole näet missään väittänyt olevani mikään "valittu", joten ihan selvä "olkinukke" oli kyseessä, jolla Henki yritti vain päästä pälkähästä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on kironnut ihmisiä ???

        Miten tuo Sanankohta tähän kuuluu ???

        Se nyt on minusta todella säälittävää, kun tämä nikki Henki ei kykene myöntämään virheitään, vaan sen sijaan että ne myöntäisi rehdisti, alkaa "olkinukeilla" heittelemään syytöksiä, jotka ovat vailla todellisuus pohjaa !!!

        En ole näet missään väittänyt olevani mikään "valittu", joten ihan selvä "olkinukke" oli kyseessä, jolla Henki yritti vain päästä pälkähästä !!!

        Kukahan tässä selittelee ummet ja lammet? Viittasit itseesi, kun puhuit valituista. Korotat itsesi aina, kun sanot muita valehtelijoiksi. Tämä on sun tapa puhua. Henki ei myöskään sanonut sinua valituksi, vaan muotoili asian hienovaraisesti: "jos koet olevasi valittu". Ymmärrätkö selvän eron vai jäikö peruskoulu käymättä? Veikkaan kyllä jälkimmäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan tässä selittelee ummet ja lammet? Viittasit itseesi, kun puhuit valituista. Korotat itsesi aina, kun sanot muita valehtelijoiksi. Tämä on sun tapa puhua. Henki ei myöskään sanonut sinua valituksi, vaan muotoili asian hienovaraisesti: "jos koet olevasi valittu". Ymmärrätkö selvän eron vai jäikö peruskoulu käymättä? Veikkaan kyllä jälkimmäistä.

        Älä viitsi valehdella !!!

        EN MISSÄÄN viitannut itseeni !

        Se oli sinun ja Hengen harhaisen pään tuotosta, te iTSE HALUSITTE uskoa niin !!!

        Niin ja sinä ja Henki siis valehtelitte, joten vika ja ongelma ei ole minussa, että te valehtelette, se ei ole minun syyni ja vikani !

        Ja jos ja kun minä vain totean totuuden teistä, niin ei se minua mitenkään korota, mutta teitä varmaan ahdistaa kovasti, sen ymmärrän hyvin, sillä eihän kukaan halua paljastua valehtelijaksi, varsinkaan julkisesti !

        Niin ja tiedoksesi siis se, että minä en pidä itseäni minään valittuna, vaan vain kutsuttuna !!!

        Mutta Raamattua tutkiessani olen sen ymmärtänyt, että on niitä Jumalan valittuja joka aikakaudessa !

        Siis kaikki ovat kutsuttuja, mutta vain pieni osa on niitä valittuja, missä sitten lienevätkin ???

        1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        !!!
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        !!!
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
        7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella !!!

        EN MISSÄÄN viitannut itseeni !

        Se oli sinun ja Hengen harhaisen pään tuotosta, te iTSE HALUSITTE uskoa niin !!!

        Niin ja sinä ja Henki siis valehtelitte, joten vika ja ongelma ei ole minussa, että te valehtelette, se ei ole minun syyni ja vikani !

        Ja jos ja kun minä vain totean totuuden teistä, niin ei se minua mitenkään korota, mutta teitä varmaan ahdistaa kovasti, sen ymmärrän hyvin, sillä eihän kukaan halua paljastua valehtelijaksi, varsinkaan julkisesti !

        Niin ja tiedoksesi siis se, että minä en pidä itseäni minään valittuna, vaan vain kutsuttuna !!!

        Mutta Raamattua tutkiessani olen sen ymmärtänyt, että on niitä Jumalan valittuja joka aikakaudessa !

        Siis kaikki ovat kutsuttuja, mutta vain pieni osa on niitä valittuja, missä sitten lienevätkin ???

        1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.
        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        !!!
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        !!!
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
        7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

        Älä kuule yhtään selittele! On kyllä nähty kaikenlaisia selittelijöitä ja raamatunlauseiden vääntelijöitä. Ongelma on nimenomaan sun harhaisessa päässäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kuule yhtään selittele! On kyllä nähty kaikenlaisia selittelijöitä ja raamatunlauseiden vääntelijöitä. Ongelma on nimenomaan sun harhaisessa päässäs.

        Kumpi se kuvittelee päässään asioita, joita ei toinen ole edes kirjoittanut ?

        Joten katso vaan sinne omaan peiliisi, sieltä sinä sen omasta päästä asioiden keksijän löydät, aivan varmasti !!!

        Joten voitaisiinko edes pysyä siinä, mitä toinen on kirjoittanut ???!!!

        Eikä lisäiltäisi omasta päästä niihin sitä ja tätä, ihan selvää valhetta ja vääristelyä !!!


    • Anonyymi

      Ihmisen olemus kertoo paljon ihmisestä. Ann-Sofin olemuksessa häiritsee jotain, hän ei tunnu rehelliseltä ihmiseltä. Laajentuneet pupillit ja arvosteleva sieluun porautuva katse. Mitä kaikkea tekohymyn taakse kätkeytyykään.

      • Anonyymi

        Minä huomasin saman,en haluaisi olla hänen seurassa,oli niin paljon teeskentelyä,joita en lähde tässä ruotimaan.Kiitos aihe on,ettei tarvitse mennä näihin lahkoihin!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä huomasin saman,en haluaisi olla hänen seurassa,oli niin paljon teeskentelyä,joita en lähde tässä ruotimaan.Kiitos aihe on,ettei tarvitse mennä näihin lahkoihin!!!!!

        Lahkot on ihania! Aina menen lahkoon kun suinkin mahdollista! Siellä niin aitoja ihmisiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkot on ihania! Aina menen lahkoon kun suinkin mahdollista! Siellä niin aitoja ihmisiä

        Niin,tuollaiset raukat,epävakaa persoonallisuus,siellä sairaassa transsissa,naurettavaa tanssia lippujen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin,tuollaiset raukat,epävakaa persoonallisuus,siellä sairaassa transsissa,naurettavaa tanssia lippujen kanssa.

        Minun on niin lysti että kädet yhteen lyön. Ma tansdin vaan!!!


    • Anonyymi

      Huomenna keskiviikkona 25.11. ovat vuorossa mandealaiset. Mandealaiset pitävät itseään Johannes Kastajan seuraajina jotka aikanaan pakenivat nykyisen Etelä-Irakin ja Kuwaitin rajaseudulle. Ainakin nykyään he ovat ns. gnostilainen uskonto mutta ovatko he olleet sitä jo alustaan asti on eri kysymys. Lisää heistä löytyy kiinnostuneille netistä. Ihan jos jotakuta kiinnostaa kristinuskon syntyä ajatellen …

    • Anonyymi

      Minäkin rukoilen hintaan 15e per rukous. Eli olen halvempi Tilinumeron laitan tähän myöhemmin. Terv. uskollinen taivaan isän työmies.

    • Anonyymi

      aMERIKKAILAISTA ROSKAA Helluntalaiset!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe