Miten suhtautuisit ..

siihen, että tapaamasi kumppaniehdokas olisi erittäin hyvissä väleissä exänsä kanssa.

En nyt tarkoita seksuaalista kanssakäymistä
- tyyliin vanha suola janottaa, vaan että olisivat hyviä ystäviä?

Minulla näyttäisi tulevan läheinen suhde exän kanssa, olisiko sellainen este uudessa suhteessa?

278

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parempi hyvissä väleissä kuin riidoissa. No juu, en mä sinällään varsinaisesti ymmärrä tarvetta olla kaveri exän kanssa, mutta ei se mua mitenkään häiritse.

      • Hän on aina ollut yksi parhaita ystäviäni - luottopakki.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hän on aina ollut yksi parhaita ystäviäni - luottopakki.

        Miksi et ala hänen kanssaan olemaan yhteen kun rakastatte toisianne ja voisitte kumpikin nykyiset kumppanit tutustuttaa toisiinsa ja he voisivat ystävystyä eli käyvät kahdestaan ystävyys treffeillä ja te exät yhdessä jossain eli olette pian kaikki neljä hyvii ystävii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et ala hänen kanssaan olemaan yhteen kun rakastatte toisianne ja voisitte kumpikin nykyiset kumppanit tutustuttaa toisiinsa ja he voisivat ystävystyä eli käyvät kahdestaan ystävyys treffeillä ja te exät yhdessä jossain eli olette pian kaikki neljä hyvii ystävii

        Ja jos kumppaninne ystävystyy toisiinsa niin varmasti saat exäsi kanssa olla kahden ja sinä ja ex miehesi voitte olla lyonasi ja kumppanisi ja ex miehen kumppani ex miehesi luona


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et ala hänen kanssaan olemaan yhteen kun rakastatte toisianne ja voisitte kumpikin nykyiset kumppanit tutustuttaa toisiinsa ja he voisivat ystävystyä eli käyvät kahdestaan ystävyys treffeillä ja te exät yhdessä jossain eli olette pian kaikki neljä hyvii ystävii

        Plääh!


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Plääh!

        Mutta oikeasti voisitte tutustuttaa uudet kumppaninne toisiinsa eikös hienoa että kummallakin on kaveri ja voitte kumpikin olla kavereitesi kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oikeasti voisitte tutustuttaa uudet kumppaninne toisiinsa eikös hienoa että kummallakin on kaveri ja voitte kumpikin olla kavereitesi kanssa

        Ja uskon että jos uudet kumppaninne ystävystyvät niin saat olla ex miehesi kanssa kahden


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oikeasti voisitte tutustuttaa uudet kumppaninne toisiinsa eikös hienoa että kummallakin on kaveri ja voitte kumpikin olla kavereitesi kanssa

        No ei niin pitkälle todellakaan tarvitse mennä. Ei nyxän tarvitse edes tavata exää. Exä kuuluu minun historiaani. Tosin voi olla mahdollista että kohtaavat..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ei niin pitkälle todellakaan tarvitse mennä. Ei nyxän tarvitse edes tavata exää. Exä kuuluu minun historiaani. Tosin voi olla mahdollista että kohtaavat..

        Eli salaa tapailette miksi ja kyllä uudet kumppanitkin voi ystävystyä toisiinsa ja sen jälkeen ei teidän salaa tarvi tapailla vaan saatte luvan kanssa olla yhdessä ehkä pakotetaankin oleen yhdessä ja voihan käydä niinkin että rakastuvat ja muuttavat yhteen ja he ei häiritse enään sen jälkeen teitä koskaan ja menevät naimisiin ja saavat lapsia ja lapsen lapsia ja te exät ette kuulu heidän elämäänsä niin ei tarvi salassa tapailla metsäteillä tai motelleissa tai kun uudet kumppanit töissä


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ei niin pitkälle todellakaan tarvitse mennä. Ei nyxän tarvitse edes tavata exää. Exä kuuluu minun historiaani. Tosin voi olla mahdollista että kohtaavat..

        Se herättäisi kysymylsiä, jos itse ei saisi tavata exää, mutta sinä viettäisit tämän kanssa aikaa.


      • Bartakaweri kirjoitti:

        Se herättäisi kysymylsiä, jos itse ei saisi tavata exää, mutta sinä viettäisit tämän kanssa aikaa.

        Tottakai, halutessaan nyxä voisi tavata exän. Mutta tokkopa exä tykkäisi tavata nyxää.

        Luulisi että tuonko takia hänet jätettiin... tai mistäpä minä hänen luuloistaan tietäisin..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tottakai, halutessaan nyxä voisi tavata exän. Mutta tokkopa exä tykkäisi tavata nyxää.

        Luulisi että tuonko takia hänet jätettiin... tai mistäpä minä hänen luuloistaan tietäisin..

        Siinä tapauksessa exä vielä haaveilisi perääsi, mikä tekisi minusta mustasukkaisen. Jos exä haluaisi olla kaverisi, tulisi hänen hyväksyä että olet siirtynyt elämässä eteenpäin.


      • Anonyymi
        Bartakaweri kirjoitti:

        Siinä tapauksessa exä vielä haaveilisi perääsi, mikä tekisi minusta mustasukkaisen. Jos exä haluaisi olla kaverisi, tulisi hänen hyväksyä että olet siirtynyt elämässä eteenpäin.

        Pirpana leikkii sellaista peliä että nykyinen jättää hänet pettäjä tyttö onkin pirpana mut sit pääsee rakkaansa exänsä luo niin ei normaali mies pirpanaa ja pirpanan touhuja katsele vaan etsii itsellensä kunnon naisen mut nyt tuntemattoman pariin


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hän on aina ollut yksi parhaita ystäviäni - luottopakki.

        Kyllä omatkin exäni olivat aikanaan parhaita ystäviäni ja luotettuja. Siis silloin kun oltiin yhdessä. Noiden siteiden katkeaminen oli se kipein juttu. Oikeastaan paljon kipeämpi, kuin itse parisuhteen loppu. Väleissä olen aina eronnut ja mitään kyräilyä ei ole. Ainoastaan lapseni isän kanssa olen kuitenkin tekemisissä. Hänen kanssaan juttelen kyllä muistakin kun lapsen asioista. Meillä on yhteinen harrastus ja siitä tulee juteltua ja kyseltyä, puolin ja toisin. On myös asioita, joissa todella arvostan hänen mielipidettään ja kysyn sitä. Jos lasta ei olisi niin en usko, että olisimme kuitenkaan enää tekemisissä. En mä meitä ystäviksi laske, enkä oikein edes kavereiksi. Hänen on poikani isä ja se on ihan toisenlainen side.

        Kuten sanottu, niin en varsinaisesti ymmärtäisi, mutta ei se minulle ongelma olisi. Jokainen päättää itse omat ihmissuhteensa. Luultavasti suhteen tiiviys ja muoto kyllä vaikuttaisi. Lähinnä enemmän siihen, että kokisinko siinä olevan tilaa myös minulle. Luin tuolta alempaa, ettet voi vaan jättää, kun exäsi on sairas tai jotain. Tuonkin tajuan kyllä. Omani ei ollut tosin sairas, mutta oli muita syitä miksi en voinut vain lähteä. Niinpä jäin siihen suhteeseen kunnes koin voivani lähteä. Jokainen hoitaa nämä jutut parhaaksi kokemallaan tavalla.


      • Bartakaweri kirjoitti:

        Siinä tapauksessa exä vielä haaveilisi perääsi, mikä tekisi minusta mustasukkaisen. Jos exä haluaisi olla kaverisi, tulisi hänen hyväksyä että olet siirtynyt elämässä eteenpäin.

        Ei exä minun perääni haaveilisi, vaan sen helpon elämän jonka olen hänelle suonut.. vissi ero.

        Se lieneen tullut selväksi exälle, että olen jatkanut matkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pirpana leikkii sellaista peliä että nykyinen jättää hänet pettäjä tyttö onkin pirpana mut sit pääsee rakkaansa exänsä luo niin ei normaali mies pirpanaa ja pirpanan touhuja katsele vaan etsii itsellensä kunnon naisen mut nyt tuntemattoman pariin

        Hyvää leffailtaa..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei exä minun perääni haaveilisi, vaan sen helpon elämän jonka olen hänelle suonut.. vissi ero.

        Se lieneen tullut selväksi exälle, että olen jatkanut matkaa.

        Mutta jotain mätää kuviossa on, jos nyxä ja exä eivät toisiaan voi nähdä. Silloin naisen pitäisi tehdä valinta kahden miehen väliltä, jos minusta olisi kyse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omatkin exäni olivat aikanaan parhaita ystäviäni ja luotettuja. Siis silloin kun oltiin yhdessä. Noiden siteiden katkeaminen oli se kipein juttu. Oikeastaan paljon kipeämpi, kuin itse parisuhteen loppu. Väleissä olen aina eronnut ja mitään kyräilyä ei ole. Ainoastaan lapseni isän kanssa olen kuitenkin tekemisissä. Hänen kanssaan juttelen kyllä muistakin kun lapsen asioista. Meillä on yhteinen harrastus ja siitä tulee juteltua ja kyseltyä, puolin ja toisin. On myös asioita, joissa todella arvostan hänen mielipidettään ja kysyn sitä. Jos lasta ei olisi niin en usko, että olisimme kuitenkaan enää tekemisissä. En mä meitä ystäviksi laske, enkä oikein edes kavereiksi. Hänen on poikani isä ja se on ihan toisenlainen side.

        Kuten sanottu, niin en varsinaisesti ymmärtäisi, mutta ei se minulle ongelma olisi. Jokainen päättää itse omat ihmissuhteensa. Luultavasti suhteen tiiviys ja muoto kyllä vaikuttaisi. Lähinnä enemmän siihen, että kokisinko siinä olevan tilaa myös minulle. Luin tuolta alempaa, ettet voi vaan jättää, kun exäsi on sairas tai jotain. Tuonkin tajuan kyllä. Omani ei ollut tosin sairas, mutta oli muita syitä miksi en voinut vain lähteä. Niinpä jäin siihen suhteeseen kunnes koin voivani lähteä. Jokainen hoitaa nämä jutut parhaaksi kokemallaan tavalla.

        Exäni tarvitsee minua joidenkin asioiden hoitamiseen. Joten autan. Ja meillä on sairas, aikuinen lapsi joka tarvitsee meitä molempia. Joten autan.

        Olen uhrannut lähes koko aikuiselämäni heille ja en voi olla ämmä joka sanoo että kiitti mulle riitti. Ja häipyä.

        Luovin ja soudan hissukseen kohti omaa määränpäätäni. Asetan rajat rakkaudelle niin exän kuin mahdollisen nyxän kanssa.


      • Bartakaweri kirjoitti:

        Mutta jotain mätää kuviossa on, jos nyxä ja exä eivät toisiaan voi nähdä. Silloin naisen pitäisi tehdä valinta kahden miehen väliltä, jos minusta olisi kyse.

        Katsos kun nyksälle voisi olla aikamoinen turn off jos tietäisi että ex asuu seinänaapurinani.
        Kun lähden viemään roskia, saatan viedä naapurinkin roskat samalla. Eilen kävin imuroimassa naapurissa samalla kun imuroin oman kotini. Tänään ex oli laittanut liikaa ruokaa ja kutsui syömään. Joten näin nyt, mutta jos/kun tulee kuvioihin nyxä, meidän yya-sopimus kumoutuu. Tai luulisin.

        Joten riittäisikö sinun itsetuntosi? Tavata ex joka asuu seinänaapurina?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Katsos kun nyksälle voisi olla aikamoinen turn off jos tietäisi että ex asuu seinänaapurinani.
        Kun lähden viemään roskia, saatan viedä naapurinkin roskat samalla. Eilen kävin imuroimassa naapurissa samalla kun imuroin oman kotini. Tänään ex oli laittanut liikaa ruokaa ja kutsui syömään. Joten näin nyt, mutta jos/kun tulee kuvioihin nyxä, meidän yya-sopimus kumoutuu. Tai luulisin.

        Joten riittäisikö sinun itsetuntosi? Tavata ex joka asuu seinänaapurina?

        Kyse on nimenomaan siitä, että itsetuntoni riittäisi exän tapaamiseen. Se ei kuitenkaan riittäisi siihen, että sinä tapailisit exääsi ja minä en häntä saisi tavata.


      • Bartakaweri kirjoitti:

        Kyse on nimenomaan siitä, että itsetuntoni riittäisi exän tapaamiseen. Se ei kuitenkaan riittäisi siihen, että sinä tapailisit exääsi ja minä en häntä saisi tavata.

        Siinä tapauksessa pitäisi järkätä tapaaminen. Exän tunteet toissijaisia nyxään nähden. Nyxä on kuitenkin ensisijainen minulle.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Siinä tapauksessa pitäisi järkätä tapaaminen. Exän tunteet toissijaisia nyxään nähden. Nyxä on kuitenkin ensisijainen minulle.

        Ei tarvi exäsi kunnon nainen heittää sinut pihalle ja exäsi sanoo jätä heidät rauhaan ja mene miehesi luokse ja jos vielä tulet niin soittavat poliisille ja lähestymiskieltoa hakevat ja vainoot heitä ja soittavat nykyiselle miehellesi ja sanovat sano naisellesi että jättää heidät rauhaan eikä kerjää ja mourua kikkelii oven takana niin exä sanoo hänellä on oma nainen jätä rauhaan ja elä omaa elämääsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi exäsi kunnon nainen heittää sinut pihalle ja exäsi sanoo jätä heidät rauhaan ja mene miehesi luokse ja jos vielä tulet niin soittavat poliisille ja lähestymiskieltoa hakevat ja vainoot heitä ja soittavat nykyiselle miehellesi ja sanovat sano naisellesi että jättää heidät rauhaan eikä kerjää ja mourua kikkelii oven takana niin exä sanoo hänellä on oma nainen jätä rauhaan ja elä omaa elämääsi

        No höh ja höh. Sulla hyvä mielikuvitus..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No höh ja höh. Sulla hyvä mielikuvitus..

        No kuka nainen sinua katselee miehensä kimpussa eli neuvo jätä entiset ja keskity nykyiseen tai eroa jos et häntä rakasta eli tämä neuvo on että älä munaa itseäsi niin exäsi on uuden naisen kanssa niin olet aina entinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuka nainen sinua katselee miehensä kimpussa eli neuvo jätä entiset ja keskity nykyiseen tai eroa jos et häntä rakasta eli tämä neuvo on että älä munaa itseäsi niin exäsi on uuden naisen kanssa niin olet aina entinen

        Ja tuskin sinäkään nykyisen miehesi exiä katselet ja siedät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuskin sinäkään nykyisen miehesi exiä katselet ja siedät

        Ja jos me olisimme pari ja exälläni jotain asiaa minulle niin tulkoon eteiseen sen sanomaan sinun kuultesi tai jos sovittuun paikkaan niin sinä tulisit mukaan ja sinun kuultesi sanoo asiansa eli jos sanoo minulle niin sanoo myöskin sinulle ja jos ei sano mitään järkevää niin käsken jättämään meidät rauhaan ja jos sinulle rupee raivoamaan niin lyön vaikka nyrkillä päähän häntä eli sinulle hän ei uhoa niin sinä olet naiseni niin ei minun kuulu sinulta salata mitään enkä edes halua salata mitään niin näin se menisi


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Siinä tapauksessa pitäisi järkätä tapaaminen. Exän tunteet toissijaisia nyxään nähden. Nyxä on kuitenkin ensisijainen minulle.

        Sivusta ...

        Jos se noin helppoa on, niin mikäpä siinä sitten olisi tavata. Omasta exästäni voin sanoa, että hän päättäisi kyllä itse kiinnostaako moiset tapaamiset vai ei ja siinä ei mun sanani paljoa painais.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos me olisimme pari ja exälläni jotain asiaa minulle niin tulkoon eteiseen sen sanomaan sinun kuultesi tai jos sovittuun paikkaan niin sinä tulisit mukaan ja sinun kuultesi sanoo asiansa eli jos sanoo minulle niin sanoo myöskin sinulle ja jos ei sano mitään järkevää niin käsken jättämään meidät rauhaan ja jos sinulle rupee raivoamaan niin lyön vaikka nyrkillä päähän häntä eli sinulle hän ei uhoa niin sinä olet naiseni niin ei minun kuulu sinulta salata mitään enkä edes halua salata mitään niin näin se menisi

        Minulle olisi se ja sama jos tapailisit exääsi. Ei toista voi omistaa.

        Ei kuulu minulle ketä tapailisit ja todellakaan en lähtisi mukaan tapaamaan exääsi. Niin paljoa ei ihminen voi minua kiinnostaa että kiinnostuisin hänen existään.

        Jos mustasukkaisuutta haet, sitä ei löydy.
        Exät on exiä syystä ja jos vanha suola janottaa, niin siitähän pääsee juomalla. Jos menettäisin nyxän hänen exälleen, kertonee vain siitä mitä en merkinnyt hänelle. Eikä sekään olisi iso menetys.

        Toista EI voi omistaa. Jokainen päättää puolestaan. Ja tekee virheensä itse.

        Minun exälläni on esim. lehtolapsi. Enkä pistänyt ollenkaan pahaksi että hän kävi lastansa tapaamassa exänsä luona. Enkä sitä että hänellä oli suhde toisen exänsä kanssa.

        Avoimessa suhteessa ei rajoiteta toista. Mutta nyt se suhde on historiaa, mutta sen ajatusmaailma ei ole minusta poissa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minulle olisi se ja sama jos tapailisit exääsi. Ei toista voi omistaa.

        Ei kuulu minulle ketä tapailisit ja todellakaan en lähtisi mukaan tapaamaan exääsi. Niin paljoa ei ihminen voi minua kiinnostaa että kiinnostuisin hänen existään.

        Jos mustasukkaisuutta haet, sitä ei löydy.
        Exät on exiä syystä ja jos vanha suola janottaa, niin siitähän pääsee juomalla. Jos menettäisin nyxän hänen exälleen, kertonee vain siitä mitä en merkinnyt hänelle. Eikä sekään olisi iso menetys.

        Toista EI voi omistaa. Jokainen päättää puolestaan. Ja tekee virheensä itse.

        Minun exälläni on esim. lehtolapsi. Enkä pistänyt ollenkaan pahaksi että hän kävi lastansa tapaamassa exänsä luona. Enkä sitä että hänellä oli suhde toisen exänsä kanssa.

        Avoimessa suhteessa ei rajoiteta toista. Mutta nyt se suhde on historiaa, mutta sen ajatusmaailma ei ole minusta poissa.

        Antaa asian olla tää olikin ihme juttuu vapaita suhteita eikä millään mitään välii juttuu no ei asiasta sen enempää kaikkee hyvää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Antaa asian olla tää olikin ihme juttuu vapaita suhteita eikä millään mitään välii juttuu no ei asiasta sen enempää kaikkee hyvää

        Rauhaa ja rakkautta...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hän on aina ollut yksi parhaita ystäviäni - luottopakki.

        Viimeistään tämä sun kommentti on hankala että hän on sun paras ystävä. Miten voisin ikinä kilpailla ihmisen kanssa joka on toiselle noin tärkeä.

        Anteeksi ku sanon näin te ette ole täysin sielun voimin eronneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli salaa tapailette miksi ja kyllä uudet kumppanitkin voi ystävystyä toisiinsa ja sen jälkeen ei teidän salaa tarvi tapailla vaan saatte luvan kanssa olla yhdessä ehkä pakotetaankin oleen yhdessä ja voihan käydä niinkin että rakastuvat ja muuttavat yhteen ja he ei häiritse enään sen jälkeen teitä koskaan ja menevät naimisiin ja saavat lapsia ja lapsen lapsia ja te exät ette kuulu heidän elämäänsä niin ei tarvi salassa tapailla metsäteillä tai motelleissa tai kun uudet kumppanit töissä

        Jos salaa tapaa ihmistä eikä halua että uusi kumppani saa tietää.. Ollaan ihan väärällä tiellä.

        Mieti kuinka paljon se loukkaa sun tulevaa kumppania ku oot salaa Ex kanssa


      • Anonyymi
        Bartakaweri kirjoitti:

        Siinä tapauksessa exä vielä haaveilisi perääsi, mikä tekisi minusta mustasukkaisen. Jos exä haluaisi olla kaverisi, tulisi hänen hyväksyä että olet siirtynyt elämässä eteenpäin.

        Nimenomaan Ex pitää hyväksyä ettei ole enää sun kumppani


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Katsos kun nyksälle voisi olla aikamoinen turn off jos tietäisi että ex asuu seinänaapurinani.
        Kun lähden viemään roskia, saatan viedä naapurinkin roskat samalla. Eilen kävin imuroimassa naapurissa samalla kun imuroin oman kotini. Tänään ex oli laittanut liikaa ruokaa ja kutsui syömään. Joten näin nyt, mutta jos/kun tulee kuvioihin nyxä, meidän yya-sopimus kumoutuu. Tai luulisin.

        Joten riittäisikö sinun itsetuntosi? Tavata ex joka asuu seinänaapurina?

        Muuta pois sun Ex naapurista ja aloita Elämä uudestaan.

        Ex saa kyllä joltain muualta apua.

        Ei sun tarvitse sun aikuista lasta hylätä vaikka muutat pois


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Exäni tarvitsee minua joidenkin asioiden hoitamiseen. Joten autan. Ja meillä on sairas, aikuinen lapsi joka tarvitsee meitä molempia. Joten autan.

        Olen uhrannut lähes koko aikuiselämäni heille ja en voi olla ämmä joka sanoo että kiitti mulle riitti. Ja häipyä.

        Luovin ja soudan hissukseen kohti omaa määränpäätäni. Asetan rajat rakkaudelle niin exän kuin mahdollisen nyxän kanssa.

        Käsittääkseni teidän ero on tosi tuore ja vielä noin poikkeuksellinen tilanne...nyt ei ole aika miettiä mitään uusia kumppaneita, hoidat tämän loppuun. Helposti vuoden päivät menee ennenkuin elämä asettuu uusiin uomiin kaikilta osin.
        Niin että unohda nyt uuden hankinta, päädyt vain loukkaamaan montaa ihmistä jos alat säätämään jotain laastarisuhdetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viimeistään tämä sun kommentti on hankala että hän on sun paras ystävä. Miten voisin ikinä kilpailla ihmisen kanssa joka on toiselle noin tärkeä.

        Anteeksi ku sanon näin te ette ole täysin sielun voimin eronneet.

        Minä olen aina kiinni exässä. Koska olen vastuuntuntoinen ja tunnollinen. Olen koko ajan eroprosessissa joka vie aikaa..

        Kuinka kauan - en tiedä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuta pois sun Ex naapurista ja aloita Elämä uudestaan.

        Ex saa kyllä joltain muualta apua.

        Ei sun tarvitse sun aikuista lasta hylätä vaikka muutat pois

        Satumme nyt vaan omistamaan kaksi asuntoa jotka ovat seinänaapureita. Tämä toimii mulle hyvin.

        Ei ole mitään tarkoitusta hylätä entistä elämää kylmästi ja aloittaa alusta. Tämä ei tarkoita että ex mulle mitään merkkaisi romanttisessa mielessä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei exä minun perääni haaveilisi, vaan sen helpon elämän jonka olen hänelle suonut.. vissi ero.

        Se lieneen tullut selväksi exälle, että olen jatkanut matkaa.

        Empä usko mu se hyvä että itse jaksat uskoa tästä hyvää


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Katsos kun nyksälle voisi olla aikamoinen turn off jos tietäisi että ex asuu seinänaapurinani.
        Kun lähden viemään roskia, saatan viedä naapurinkin roskat samalla. Eilen kävin imuroimassa naapurissa samalla kun imuroin oman kotini. Tänään ex oli laittanut liikaa ruokaa ja kutsui syömään. Joten näin nyt, mutta jos/kun tulee kuvioihin nyxä, meidän yya-sopimus kumoutuu. Tai luulisin.

        Joten riittäisikö sinun itsetuntosi? Tavata ex joka asuu seinänaapurina?

        Oppi sulle kantapään kautta jonka lopputuloksesta ei tule mitenkään sulle kaunista ainakaan mu onnea elämääsi kaikesta huolimatta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi exäsi kunnon nainen heittää sinut pihalle ja exäsi sanoo jätä heidät rauhaan ja mene miehesi luokse ja jos vielä tulet niin soittavat poliisille ja lähestymiskieltoa hakevat ja vainoot heitä ja soittavat nykyiselle miehellesi ja sanovat sano naisellesi että jättää heidät rauhaan eikä kerjää ja mourua kikkelii oven takana niin exä sanoo hänellä on oma nainen jätä rauhaan ja elä omaa elämääsi

        Voi harri harri olisit itse miettiny elämässäsi tekemiäsi valintoja siitä miten kukin meistä elää elämänsä ei voi syyttää kuin itse itseään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuka nainen sinua katselee miehensä kimpussa eli neuvo jätä entiset ja keskity nykyiseen tai eroa jos et häntä rakasta eli tämä neuvo on että älä munaa itseäsi niin exäsi on uuden naisen kanssa niin olet aina entinen

        Montako hengenvetoa vielä ennen kuin olet kuollut tukehtuminen tapana kuolla muuten voi si olla melko kivulias ainakin kun joskus meinasin hukkua ni se pelko mikä siinä tulee kun säikähtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos me olisimme pari ja exälläni jotain asiaa minulle niin tulkoon eteiseen sen sanomaan sinun kuultesi tai jos sovittuun paikkaan niin sinä tulisit mukaan ja sinun kuultesi sanoo asiansa eli jos sanoo minulle niin sanoo myöskin sinulle ja jos ei sano mitään järkevää niin käsken jättämään meidät rauhaan ja jos sinulle rupee raivoamaan niin lyön vaikka nyrkillä päähän häntä eli sinulle hän ei uhoa niin sinä olet naiseni niin ei minun kuulu sinulta salata mitään enkä edes halua salata mitään niin näin se menisi

        Hmm tuossa kohti saattaisin miettiä että Montako kertaa olet exnaisesi hakannut ja kuinka kykenevä olet naisia noin yleensäkin hakkaamaan tunnet itsesi varmaan erityisen vahvaksi mieheksi kun uskallat naista lyödä


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minulle olisi se ja sama jos tapailisit exääsi. Ei toista voi omistaa.

        Ei kuulu minulle ketä tapailisit ja todellakaan en lähtisi mukaan tapaamaan exääsi. Niin paljoa ei ihminen voi minua kiinnostaa että kiinnostuisin hänen existään.

        Jos mustasukkaisuutta haet, sitä ei löydy.
        Exät on exiä syystä ja jos vanha suola janottaa, niin siitähän pääsee juomalla. Jos menettäisin nyxän hänen exälleen, kertonee vain siitä mitä en merkinnyt hänelle. Eikä sekään olisi iso menetys.

        Toista EI voi omistaa. Jokainen päättää puolestaan. Ja tekee virheensä itse.

        Minun exälläni on esim. lehtolapsi. Enkä pistänyt ollenkaan pahaksi että hän kävi lastansa tapaamassa exänsä luona. Enkä sitä että hänellä oli suhde toisen exänsä kanssa.

        Avoimessa suhteessa ei rajoiteta toista. Mutta nyt se suhde on historiaa, mutta sen ajatusmaailma ei ole minusta poissa.

        Keksitkö ihan itse miksi kyseisen kaltaiset suhteet ei toimi koskaan kun sen hetken vai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeistään tämä sun kommentti on hankala että hän on sun paras ystävä. Miten voisin ikinä kilpailla ihmisen kanssa joka on toiselle noin tärkeä.

        Anteeksi ku sanon näin te ette ole täysin sielun voimin eronneet.

        Annat heidän kilpailla keskenään ja poistut itse asiallisen rauhallisesti vain kuvioista ja ilkeä jos haluat olla toivotat heille yhteistä hyvää loppuelämää


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Satumme nyt vaan omistamaan kaksi asuntoa jotka ovat seinänaapureita. Tämä toimii mulle hyvin.

        Ei ole mitään tarkoitusta hylätä entistä elämää kylmästi ja aloittaa alusta. Tämä ei tarkoita että ex mulle mitään merkkaisi romanttisessa mielessä.

        Kauniisti sä valehtelet itsellesi toivotaan että se tekee sut onnelliseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeistään tämä sun kommentti on hankala että hän on sun paras ystävä. Miten voisin ikinä kilpailla ihmisen kanssa joka on toiselle noin tärkeä.

        Anteeksi ku sanon näin te ette ole täysin sielun voimin eronneet.

        Siinä joutuisi kasvattamaan kärsivällisyyttä ja luottoa paljon. Exä saattaa sulle olla paras ystävä mutta sä voit olla exälle tyyliin joku jumala. En kyllä usko että semmosta ystävyys-suhdetta haluaa edes mitenkään sössiä? Vai? Mielestäni aika harvinaista herkkua, että on ystävä exän kanssa mutta siinä sitten nyxällä saattaa ajatukset "vähän" karkailla ja toivotaan, ettei musta lähde lapasesta ja sekoa?


    • Anonyymi

      Ei väliä jos pimpulaa saa.

      • Niinkö? Eikös seksi yleensä kuulu suhteeseen.. näin olen ainakin ymmärtänyt...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niinkö? Eikös seksi yleensä kuulu suhteeseen.. näin olen ainakin ymmärtänyt...

        Seksi on se ainoa millä.pystyt uuden siinä pitämään ja sekin toimii korkeintaan sen just vuoden et mu onnea valintoihisi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seksi on se ainoa millä.pystyt uuden siinä pitämään ja sekin toimii korkeintaan sen just vuoden et mu onnea valintoihisi

        Noh.. juuri tuli kaksi vuotta täyteen .. seuraavilla treffeillä juhlitaan vuosipäivää...seksin ja ehkä kakun merkeissä.


    • Anonyymi

      Miksi se olisi? Sillä hyvin mittaantuu henkilön (uuden kumppanin) oma itsevarmuus ja kuinka terve on ihmisenä, jos ymmärtää, että ollaan ihan aikuisia ihmisiä ja asioista voi puhua. Niin kauan kun itse olet selvä rajoista etkä epäselvä, että miten asiat on niin eihän tuossa ole mitään ongelmaa.

      Ainoa tyhmyys ehkä minkä menit tekemää niin on kysyä asiaa tällä palstalla. Mahdollisesti liian monimutkainen aikuisten ihmisten asia täällä purtavaksi. Saatat järkyttää. :D

      • Heh.. minut provosoitiin tekemään aloitus. Eli ensimmäinen sinkut-palstalla. Ny meni neitsyys siinäkin..

        Mutta olet ihan oikeassa. Siinä punnitaan kumppaniehdokkaan tervehenkisyys.. ja kuka heikkoluonteista kumppania haluaisikaan..

        Ja kiva saada mielipiteitä palstalta asiasta joka askarruttaa mieltäni...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh.. minut provosoitiin tekemään aloitus. Eli ensimmäinen sinkut-palstalla. Ny meni neitsyys siinäkin..

        Mutta olet ihan oikeassa. Siinä punnitaan kumppaniehdokkaan tervehenkisyys.. ja kuka heikkoluonteista kumppania haluaisikaan..

        Ja kiva saada mielipiteitä palstalta asiasta joka askarruttaa mieltäni...

        Ja sun sairaus kun pitää tehä tollasia testejä ja roikottaa edellee exääs mukana uudessaki parisuhteessa. uusi kumppanisi on varmaan tyytyväinen joo kun akka on kiinne edellee exässään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sun sairaus kun pitää tehä tollasia testejä ja roikottaa edellee exääs mukana uudessaki parisuhteessa. uusi kumppanisi on varmaan tyytyväinen joo kun akka on kiinne edellee exässään.

        No siinähän sitten ihminen punnitaan...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh.. minut provosoitiin tekemään aloitus. Eli ensimmäinen sinkut-palstalla. Ny meni neitsyys siinäkin..

        Mutta olet ihan oikeassa. Siinä punnitaan kumppaniehdokkaan tervehenkisyys.. ja kuka heikkoluonteista kumppania haluaisikaan..

        Ja kiva saada mielipiteitä palstalta asiasta joka askarruttaa mieltäni...

        Aloita ensi kerralla hieman helpommalla niin useampi henkilö ei ehkä järkyty ja pystyy vastaamaan asiallisesti. Ellei reaktiot ole vain sellaista lisä viihdettä sinulle. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloita ensi kerralla hieman helpommalla niin useampi henkilö ei ehkä järkyty ja pystyy vastaamaan asiallisesti. Ellei reaktiot ole vain sellaista lisä viihdettä sinulle. ;)

        Tässäkään mitään asiatonta ole kirjoitettu. Ihme tulkintaa sulla.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh.. minut provosoitiin tekemään aloitus. Eli ensimmäinen sinkut-palstalla. Ny meni neitsyys siinäkin..

        Mutta olet ihan oikeassa. Siinä punnitaan kumppaniehdokkaan tervehenkisyys.. ja kuka heikkoluonteista kumppania haluaisikaan..

        Ja kiva saada mielipiteitä palstalta asiasta joka askarruttaa mieltäni...

        No tossa kohti jos lähdet luonteen mukaan etsimään ni etit loppuelämäsi ajattelepa tilanne toisinpäin mielessäsi ja mieti miltä se sinusta tuntuisi kun nyxä tekis sulle samoin kuin sinä hänelle


    • Etukäteen ajateltuna ei ehkä haittaisi

      • Hyvä tietää.. exääni en pysty vaihtamaan..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä tietää.. exääni en pysty vaihtamaan..

        Niin....olihan teillä sentään pitkä suhde


      • pujotteIija kirjoitti:

        Niin....olihan teillä sentään pitkä suhde

        25 vuotta ja viime kesänä puhuttiin naimisiin menosta..
        Sulle mainitsinkin exän sairastumisesta.. no eihän vajaakuntoista saa jättää..


    • Anonyymi

      En halua olla minkään exien kanssa tekemisissä. Miltä sinusta tuntuisi, jos uus miehes sitten tekstailis vaikka ex muijansa kanssa kokoajan?

      • Anonyymi

        Riippuu tietty siitä, minkälaisissa väleissä tarvis olla. Joka viikko juosta jossain, tai joka pv vahdata jonkun extra ukkelin naamaa? Ei kiitos.


    • Anonyymi

      Kunnioittaisin häntä enemmän. Kertoo henkilöstä paljon. Ne jotka arvostavat ja tulevat toimeen entisen elämänsä kanssa tulevat toimeen myös uuden elämänsä ihmisten kanssa. Eroaminen ei ole ihmisten vikaa ja se ei tee heistä huonompia tai puutteellisempia. Se miten eroaa ja eron jälkeen ajattelee tekee sen suurimman eron ihmisten välillä.

      Kehun aina ex-puolisoita kaikille, siitäkin huolimatta että joku voi ajatella "miksi sitten erosit".

      AsianVierestä

      • Kumpi erosi?


      • Mikä oli eron syy? nämä minua aina ihmetyttää.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kumpi erosi?

        Minä, vaikka päätös kovasti koski.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä, vaikka päätös kovasti koski.

        AsianVierestä

        Ehkä seuraavaa asiaa, et sitten halua kertoa. Muistelen kyllä yhtä ketjua, sinä siihen taisit kertoakin syyn.


      • Kiitos, toi oli hienosti sanottu. Arvostan taas kerran mielipidettäsi.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ehkä seuraavaa asiaa, et sitten halua kertoa. Muistelen kyllä yhtä ketjua, sinä siihen taisit kertoakin syyn.

        Eroon on yleensä kaksi syytä, luottamuspula tai kasvaminen erilleen jonka lopputuloksena molemmilla on hyvin erilaiset käsitykset siitä miten yhteistä elämää tulisi rakentaa.
        Vika ei ole koskaan ollut naisissa, vain näkemyksissä ja luottamuksessa. Voihan minullakin olla väärät näkemykset joten heitä en voi soimata mistään asiasta. Toivon heille onnea pariutumismarkkinoilla, olisivat he sen ansainneet kun hyviä naisia ovat.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eroon on yleensä kaksi syytä, luottamuspula tai kasvaminen erilleen jonka lopputuloksena molemmilla on hyvin erilaiset käsitykset siitä miten yhteistä elämää tulisi rakentaa.
        Vika ei ole koskaan ollut naisissa, vain näkemyksissä ja luottamuksessa. Voihan minullakin olla väärät näkemykset joten heitä en voi soimata mistään asiasta. Toivon heille onnea pariutumismarkkinoilla, olisivat he sen ansainneet kun hyviä naisia ovat.

        AsianVierestä

        Niin noihin kahteen olen törmännyt suhteessani ja kriisiyttänyt suhdetta molempina kertoina melkein eroon pysyväksi kummassakin tilanteessa jatkui suhde.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eroon on yleensä kaksi syytä, luottamuspula tai kasvaminen erilleen jonka lopputuloksena molemmilla on hyvin erilaiset käsitykset siitä miten yhteistä elämää tulisi rakentaa.
        Vika ei ole koskaan ollut naisissa, vain näkemyksissä ja luottamuksessa. Voihan minullakin olla väärät näkemykset joten heitä en voi soimata mistään asiasta. Toivon heille onnea pariutumismarkkinoilla, olisivat he sen ansainneet kun hyviä naisia ovat.

        AsianVierestä

        Nuoresta iästä johtuen toisen pakottamalla, eikä ole korjaantunut luottamus pula jatkuvaa ja hidas prosessi ja toinen taas parisuhdeterapialla korjaantui sinäänsä näistä johtuen ymmärtää erilaista lähtökohtaa paremmin.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Niin noihin kahteen olen törmännyt suhteessani ja kriisiyttänyt suhdetta molempina kertoina melkein eroon pysyväksi kummassakin tilanteessa jatkui suhde.

        7 lapsen liima on aika vahva:)

        AsianVierestä


    • No kunhan exä ei määrittele sinun elämääsi.

      Minulla on omakohtainen kokemus, vaikka se ei ehkä ole siis hyvä suhde exään, vaan lapset...annas kun kerron...

      Olin erään nsisen kanssa tosi tiiviisti. Kaikki oli sitä hattaraa, mutta yksi hiersi. Exä. Tai oikeastaan se, että hän työnsi lapset minun ja naisen suhteen väliin.

      Itse olin kuin puun ja kuoren välissä. Enhän voinut lapsiakaan hyljätä... ja exä tiesi sen. Mutta uudelle kumppanille se ei ollut läpihuutojuttu.

      Ensin minusta tuntui, että nykyinen nsinen kiukuttelee, mutta hetken päästä tajusin, ettei entinen elämä voi olla nykyisen esteenä ja vain minä voin siihen vaikuttaa. Siispä tein tarkat suunnitelmat exän kanssa, että milloin lspset on missäkin. Silloin sain selvät sävelet myös ajalle uuden kumppanin kanssa.

      Rajat. Ei uudesta kumppanista ja exästä tartte alkaa vääntämään ystäviä keskenään ja/tai toivoa sitä. Uudelle kumppanille pitää olla oma tila elämässä. 😊

      • Peukku ei taas osu aahan millään. 😂


      • Anonyymi

        Kato, Dissellähän on ollut liian helppoa. Moni nainen kun on koko ajan niiden lasten kanssa ja yrittää perustaa uutta suhdetta. Voi olla että yös sinun ex vaimosi piti huolta lapsista suurimman osan ajan ja sinä valitat kun...mieti mitä valitat:)

        AsianVierestä


      • Kyllä meillä se on niin että kaikki mikä on historiaa määrittelee minut sellaiseksi kuin olen. Exä tarvitsee minua vielä joidenkin asioiden hoitamiseksi ja luonnollisesti autan. En voi jättää häntä kylmästi "heitteille".

        Ja hän on todella yksi parhaista ystävistäni. Nyt ja aina.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä meillä se on niin että kaikki mikä on historiaa määrittelee minut sellaiseksi kuin olen. Exä tarvitsee minua vielä joidenkin asioiden hoitamiseksi ja luonnollisesti autan. En voi jättää häntä kylmästi "heitteille".

        Ja hän on todella yksi parhaista ystävistäni. Nyt ja aina.

        Hienoa kuulla tuo, ei ole sinun vikaasi jos tunteet muuttuvat.
        Elämä on.

        AsianVierestä


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä meillä se on niin että kaikki mikä on historiaa määrittelee minut sellaiseksi kuin olen. Exä tarvitsee minua vielä joidenkin asioiden hoitamiseksi ja luonnollisesti autan. En voi jättää häntä kylmästi "heitteille".

        Ja hän on todella yksi parhaista ystävistäni. Nyt ja aina.

        Niin, sinä määrität nykyisen elämäsi rajat. Ja ne löytynee vasta kokemuksien perusteella.... ikävä kyllä.

        Mutta luultavasti osaat sen kyllä avoimesti ja suoraan sanoa tulevalle siipalle. Etsitte yhdessä ne. Eihän mitään hyvää tartte menettää? 😊

        Sinun onnellisuutesi pitäis olla uuden siippasikin onnellisuus. 😊


      • Disse kirjoitti:

        Niin, sinä määrität nykyisen elämäsi rajat. Ja ne löytynee vasta kokemuksien perusteella.... ikävä kyllä.

        Mutta luultavasti osaat sen kyllä avoimesti ja suoraan sanoa tulevalle siipalle. Etsitte yhdessä ne. Eihän mitään hyvää tartte menettää? 😊

        Sinun onnellisuutesi pitäis olla uuden siippasikin onnellisuus. 😊

        Hyvin sanottu. Tosin mitään siippaa ei tule. En vieläkään hae parisuhdetta.

        Mutta toi että itse määrittelen rajani, on minun tehtäväni. Oman arvon tunnetta kehiin...
        Kiitos Disse!


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Tosin mitään siippaa ei tule. En vieläkään hae parisuhdetta.

        Mutta toi että itse määrittelen rajani, on minun tehtäväni. Oman arvon tunnetta kehiin...
        Kiitos Disse!

        Omat rajat ei ole aina vaan itseä varten. Ne hyödyttää muitakin. Luulen, että minun rajani asettelu hyödytti minun lisäksi lapsia ja nyksää, myös exää, joka ehkä tarvitsisi sitä sekavaan elämäänsä. Edes yksi asia oli selkeää...😊


      • Disse kirjoitti:

        Omat rajat ei ole aina vaan itseä varten. Ne hyödyttää muitakin. Luulen, että minun rajani asettelu hyödytti minun lisäksi lapsia ja nyksää, myös exää, joka ehkä tarvitsisi sitä sekavaan elämäänsä. Edes yksi asia oli selkeää...😊

        Hyvä pointti. Kiitoksia taas..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä pointti. Kiitoksia taas..

        Eipä mittään. Nää kokemukset sanoitettuna on ilmaisia. 😀👌

        Mutta noita rajatapauksia tulee olemaan, jos olet jonkun kanssa. Silloin on ostettava aikaa ja funtsittava, mikä itselle on se juttu. Mutta voi niitä tulla jo ennen sitä. Itse hoidit selkeästi yhden vastakkaisen rajatapauksen mallikkaasti. Hait maalisi taksilla. 😊

        Kyllä sun exänkin pitää ymmärtää että sulla on nyt ona elämä ja saat määritellä sen hänestä välittämättä, jos niin käy. 😊


      • Disse kirjoitti:

        Eipä mittään. Nää kokemukset sanoitettuna on ilmaisia. 😀👌

        Mutta noita rajatapauksia tulee olemaan, jos olet jonkun kanssa. Silloin on ostettava aikaa ja funtsittava, mikä itselle on se juttu. Mutta voi niitä tulla jo ennen sitä. Itse hoidit selkeästi yhden vastakkaisen rajatapauksen mallikkaasti. Hait maalisi taksilla. 😊

        Kyllä sun exänkin pitää ymmärtää että sulla on nyt ona elämä ja saat määritellä sen hänestä välittämättä, jos niin käy. 😊

        Kyllä exä tietää että olen mikä olen. Muutama vuosi takaperin kun viimeksi riideltiin, oli hänen paras haukkumisensa sitä että " olet niin saatanan oma ittes" .

        Ja toi taksilla maalin haku oli vain tyypillistä minua itseäni. En anna lannistaa, ja jos lannistunkin - ei mene kauan kun olen taas jaloillani pystypäin.

        Elämä on vaan niin lyhyt...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä exä tietää että olen mikä olen. Muutama vuosi takaperin kun viimeksi riideltiin, oli hänen paras haukkumisensa sitä että " olet niin saatanan oma ittes" .

        Ja toi taksilla maalin haku oli vain tyypillistä minua itseäni. En anna lannistaa, ja jos lannistunkin - ei mene kauan kun olen taas jaloillani pystypäin.

        Elämä on vaan niin lyhyt...

        Tiedän hinesti enemmän kuin ehkä muut. 😊

        Mutta elä aseta rajollesi muita vartijoita. Ne on sun vastuualue. Vaikka exäs sut tuntis, silti se ei kaikkea sinusta tiedä. 😊

        Ootkin reipas nainen... tiedän. 😊


      • Disse kirjoitti:

        Tiedän hinesti enemmän kuin ehkä muut. 😊

        Mutta elä aseta rajollesi muita vartijoita. Ne on sun vastuualue. Vaikka exäs sut tuntis, silti se ei kaikkea sinusta tiedä. 😊

        Ootkin reipas nainen... tiedän. 😊

        Kiitos ystävä hyvä.

        Jotenkin on vielä vaikeaa vetää niitä rajoja. Mut kyllä mä opin vielä...
        Ja onhan mulla sut muistuttelemassa niistä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitos ystävä hyvä.

        Jotenkin on vielä vaikeaa vetää niitä rajoja. Mut kyllä mä opin vielä...
        Ja onhan mulla sut muistuttelemassa niistä.

        No mikä jottei. 😊👌

        Omissakin hakua, mutta ainahan voin kysyy sulta. 😁


      • Disse kirjoitti:

        No mikä jottei. 😊👌

        Omissakin hakua, mutta ainahan voin kysyy sulta. 😁

        Mä en ole tällä hetkellä paras neuvomaan ketään. Aikamoinen murros käynnissä.

        Onks sulla kaikki okei? Ja tytsyn asiat reilassa?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mä en ole tällä hetkellä paras neuvomaan ketään. Aikamoinen murros käynnissä.

        Onks sulla kaikki okei? Ja tytsyn asiat reilassa?

        No et sä sitä voi tietää, ihmisillä on erilaisia tapoja elää, ehkä sun tapa antaakin vastauksia mulle. 😬

        Ehkä mä oon ok? Vaikea sanoa vielä. 😬
        Tytsyn asiat etenee, tein rohkean ulostulon, mikä kääntyy jonnekin. Tyyliin raakana tonttiin.... taas. Hiljensin jengiä ympärillä. Ei nyt pysty sanomaan miten tyttö ja muut siihen liittyvät sen otti. Teoriaa mitä voin vaan sivullisena todeta ääneen. 🙄


      • Disse kirjoitti:

        No et sä sitä voi tietää, ihmisillä on erilaisia tapoja elää, ehkä sun tapa antaakin vastauksia mulle. 😬

        Ehkä mä oon ok? Vaikea sanoa vielä. 😬
        Tytsyn asiat etenee, tein rohkean ulostulon, mikä kääntyy jonnekin. Tyyliin raakana tonttiin.... taas. Hiljensin jengiä ympärillä. Ei nyt pysty sanomaan miten tyttö ja muut siihen liittyvät sen otti. Teoriaa mitä voin vaan sivullisena todeta ääneen. 🙄

        Mä voin vaan kuvitella kun sä olet töräyttänyt itsesi täysillä peliin mukaan. Hyvä sä..!

        Tytsys on vielä sen ikäinen et siihen voi vielä vaikuttaa.. kandee pistää kaikki peliin.

        Jokos poitsu sai kortin?

        Ja mä ny olen vaan mä. Ja hyvä tälläisenään. Ihan niinkuin säkin olet hyvä juur tollasenaan. Aina voi vähän vaikuttaa ja muokkaantua, mutta perustaltaan ollaan mitä ollaan.
        Erilaisia... ja hyvä niin.
        Ja kiitos taas..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mä voin vaan kuvitella kun sä olet töräyttänyt itsesi täysillä peliin mukaan. Hyvä sä..!

        Tytsys on vielä sen ikäinen et siihen voi vielä vaikuttaa.. kandee pistää kaikki peliin.

        Jokos poitsu sai kortin?

        Ja mä ny olen vaan mä. Ja hyvä tälläisenään. Ihan niinkuin säkin olet hyvä juur tollasenaan. Aina voi vähän vaikuttaa ja muokkaantua, mutta perustaltaan ollaan mitä ollaan.
        Erilaisia... ja hyvä niin.
        Ja kiitos taas..

        Ei ole kuulunut pojan hakemuksesta mitään... trafi vissiin ihan tukossa niistä. 🙄

        Niin ja ole vaan kuka olet. Olet siinä hyvä juurikin. Olemaan sinä. 😊


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Ei ole kuulunut pojan hakemuksesta mitään... trafi vissiin ihan tukossa niistä. 🙄

        Niin ja ole vaan kuka olet. Olet siinä hyvä juurikin. Olemaan sinä. 😊

        Disse, tuo yläpuolella oleva kommenttisi on vähän outo.
        "Tiedän hinesti enemmän kuin ehkä muut. 😊"

        Ihmisten pitäisi ymmärää ettei voi nostaa itseään toisten yläpuolelle missään asiassa.
        Maailmassa on 8 miljardia ihmistä enkä usko sinun olevan viisaampi mitä toisetkaan ovat. Jos olisit, et varmasti kirjoittelisi palstalla vaan tekisit tieteellisiä julkaisuja esittämästäsi aihepiiristä.
        Itsetunto korkealla? Tuo helpottaa oloa kunnes huomaa ettei omaa enää vaikutteita menneisyyteen. Sinulle voi tulla myös miettimisen paikkoja ainakin silloin kun se ex löytäisi miehen taas itselleen ja lapset kertoisivat miehen olevan hyvä tyyppi, äidille sopivampi mitä itse olisit:)

        Olemme vain yksilöitä muiden yksilöiden joukossa. Annetaan arvoa myös toisille vaikka olisimme kokeneet enemmän tai vähemmän.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Disse, tuo yläpuolella oleva kommenttisi on vähän outo.
        "Tiedän hinesti enemmän kuin ehkä muut. 😊"

        Ihmisten pitäisi ymmärää ettei voi nostaa itseään toisten yläpuolelle missään asiassa.
        Maailmassa on 8 miljardia ihmistä enkä usko sinun olevan viisaampi mitä toisetkaan ovat. Jos olisit, et varmasti kirjoittelisi palstalla vaan tekisit tieteellisiä julkaisuja esittämästäsi aihepiiristä.
        Itsetunto korkealla? Tuo helpottaa oloa kunnes huomaa ettei omaa enää vaikutteita menneisyyteen. Sinulle voi tulla myös miettimisen paikkoja ainakin silloin kun se ex löytäisi miehen taas itselleen ja lapset kertoisivat miehen olevan hyvä tyyppi, äidille sopivampi mitä itse olisit:)

        Olemme vain yksilöitä muiden yksilöiden joukossa. Annetaan arvoa myös toisille vaikka olisimme kokeneet enemmän tai vähemmän.

        AsianVierestä

        Inside-juttua. Elä huoli, en nosta itseäni muitten ylle, ymmärsit väärin.

        Ja exällä on nyt mies, minkä kanssa viihtyy ja varmaan sopiikin paremmin kuin minä hälle. Eikä mua vaivaa. En mittaa itseäni sillä.

        Voisit jo sanoa, missä vaiheessa mä oon sun muroihin kusassut, kun pitää kokoajan puuttua?


      • Disse kirjoitti:

        Ei ole kuulunut pojan hakemuksesta mitään... trafi vissiin ihan tukossa niistä. 🙄

        Niin ja ole vaan kuka olet. Olet siinä hyvä juurikin. Olemaan sinä. 😊

        Olen maailman paras minä. Ei löydy toista parempaa.

        Näin on näreet.

        Ihan kuten sinä olet maailman paras sinä.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Inside-juttua. Elä huoli, en nosta itseäni muitten ylle, ymmärsit väärin.

        Ja exällä on nyt mies, minkä kanssa viihtyy ja varmaan sopiikin paremmin kuin minä hälle. Eikä mua vaivaa. En mittaa itseäni sillä.

        Voisit jo sanoa, missä vaiheessa mä oon sun muroihin kusassut, kun pitää kokoajan puuttua?

        ”Inside-juttua.” Mutta piti vähä paukutella henkseleitä?

        Btw, tuskin olet kenenkään muroihin kussut, porukka vaan alkaa olla täynnä minäminä juttuasi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olen maailman paras minä. Ei löydy toista parempaa.

        Näin on näreet.

        Ihan kuten sinä olet maailman paras sinä.

        Niih... hassua. 😃

        Meikällä 38 kuumetta...😳
        Kohta lähtee käymään testeissä...🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Inside-juttua.” Mutta piti vähä paukutella henkseleitä?

        Btw, tuskin olet kenenkään muroihin kussut, porukka vaan alkaa olla täynnä minäminä juttuasi.

        No voi voi... helkattiakos kyttäät. Minut voi skipata helposti, mutta minä en voi olla lukematta teidän pässien kommentteja.


      • Disse kirjoitti:

        Niih... hassua. 😃

        Meikällä 38 kuumetta...😳
        Kohta lähtee käymään testeissä...🙄

        Mene jo. Täällä olen huolissaan sinusta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mene jo. Täällä olen huolissaan sinusta.

        13:10 sovittu näytteenotto.

        Sit kotiin huilimaan..


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No voi voi... helkattiakos kyttäät. Minut voi skipata helposti, mutta minä en voi olla lukematta teidän pässien kommentteja.

        Menikö tunteisiin kun henkilöhyökkäsit? En kyttää...Ei vaan voi olla näkemättä jos on vähänkään silmät auki.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Peukku ei taas osu aahan millään. 😂

        Peukku? Aika erikoinen tapa kirjoittaa, mä käytän pikkurilliä useinmiten. Jotkut taas paria etusormeaan textailuun ja jompaa kumpaa peukaloa välilyöntiin. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peukku? Aika erikoinen tapa kirjoittaa, mä käytän pikkurilliä useinmiten. Jotkut taas paria etusormeaan textailuun ja jompaa kumpaa peukaloa välilyöntiin. 😂

        Joo. Pidän puhelinta vasemmassa kädessä, sitten oikean käden etusormi ottaa tukea oikeasta ylälaidasta ja peukku naputtaa tekstin. Toi aa varmaan kiireessä on niin kaukana, että peukku osuu s-kirjaimeen. 😬


    • Anonyymi

      Riippuu siitä minkä näköinen naisen exä on...jos on minua rumempi ja lyhyempi niin ei hätää!

    • Anonyymi

      Kaikilla niitä ex kumppaneita on enemmän, tai vähemmän. Olen itse sovussa ex muijien kanssa, mut en jaksa olla tekemisissä. Siks ihmettelen, että miks tarvis olla "kaveri" exän kanssa? Jos se oikeasti on kaveri, mut äijät aina elättelee toiveita.

      Jos muija tekee selväks, ettei seksuaalisesti halua muita, niin ok. Mut ite ainakin rehellisesti pyydän partneria kertomaan jos tekee jotain syrjähyppyjä, tai jos ei enää halua/välitä, koska siinä kohtaa meitsi lyö pillit pussii, lakkaa tuhlaamasta elämäänsä ja ettii uuden muijan.

    • Asialliset välit olisivat vain plussaa. En kuitenkaan tykkäisi, että olisivat kavereita keskenään. Siinä herkästi alkaa vanha suola janottamaan.

      • Kun ei se suola janottanut suhteessa, niin miten suhteen jälkeen sitten? Unohdat että olimme avoimessa suhteessa...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kun ei se suola janottanut suhteessa, niin miten suhteen jälkeen sitten? Unohdat että olimme avoimessa suhteessa...

        Nyt en ymmärtänyt, että miten se avoin suhde tähän liittyi? Ja teillä ei seksi toiminut suhteessakaan? No se olisi eri juttu.


      • Bartakaweri kirjoitti:

        Nyt en ymmärtänyt, että miten se avoin suhde tähän liittyi? Ja teillä ei seksi toiminut suhteessakaan? No se olisi eri juttu.

        No meillä ei seksi sujunut suhteessakaan..


    • Niin minullakin ja jos haittaa niin voi painua helvettiin ongelmiensa kanssa 👍

      • Anonyymi

        Kiitos
        En oo koskaan katunut eroani


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos
        En oo koskaan katunut eroani

        Olen katunut kaikkea olemustani sydämeni pohjasta vaan nyt voin vaan kiittää kaikesta mitä olen saanut kokea 🙏


      • Asenne ratkaisee...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Asenne ratkaisee...

        Ole oma itsesi äläkä Mukaudu toisen mukaan, niin kadotat "sielusi" toiselle ja alat esittämään muuta kuin olet 👍
        On ihan totta, usko tai älä 😇


      • AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Ole oma itsesi äläkä Mukaudu toisen mukaan, niin kadotat "sielusi" toiselle ja alat esittämään muuta kuin olet 👍
        On ihan totta, usko tai älä 😇

        Minun sieluni on jo kadotettu. Nyt yritän taas sinkkuudesta löytää sen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minun sieluni on jo kadotettu. Nyt yritän taas sinkkuudesta löytää sen.

        Yksin se löytyy parhaiten 👍


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Yksin se löytyy parhaiten 👍

        Ei aina, joskus tarvitsee monta kokemusta ja virhettä kunnes saa sisäisen rauhan ja tiedostaa mikä on parasta. Se paraskin muuttuu tietyllä aikajanalla joten sielullisesti elämä on usein epävakaata myllerrystä. Hurttina huumorina voisi todeta että kuolemme juuri silloin kun olisimme viisaita tietämään miten elämä olisi pitänyt elää:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei aina, joskus tarvitsee monta kokemusta ja virhettä kunnes saa sisäisen rauhan ja tiedostaa mikä on parasta. Se paraskin muuttuu tietyllä aikajanalla joten sielullisesti elämä on usein epävakaata myllerrystä. Hurttina huumorina voisi todeta että kuolemme juuri silloin kun olisimme viisaita tietämään miten elämä olisi pitänyt elää:)

        AsianVierestä

        Monta kokemusta takana vaan ei niitä virheiksi lue vaan opiksi ✌️


      • AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Yksin se löytyy parhaiten 👍

        Samaa mieltä, mutta seksi on kaksin verroin hauskempaa kuin yksin.

        Sielu löytyy parhaiten yksin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Samaa mieltä, mutta seksi on kaksin verroin hauskempaa kuin yksin.

        Sielu löytyy parhaiten yksin.

        Ennemmin käteenveto kuin paska "partneri" ✌️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei aina, joskus tarvitsee monta kokemusta ja virhettä kunnes saa sisäisen rauhan ja tiedostaa mikä on parasta. Se paraskin muuttuu tietyllä aikajanalla joten sielullisesti elämä on usein epävakaata myllerrystä. Hurttina huumorina voisi todeta että kuolemme juuri silloin kun olisimme viisaita tietämään miten elämä olisi pitänyt elää:)

        AsianVierestä

        Mulla niinpäin että olen jo löytänyt sisäisen rauhan. Sen verta on elämä potkinut päähän että se on hyvällä mallilla.

        Sieluni menettänyt sillä kun olen antanut elämässäni kaiken pyytämättä mitään takaisin...
        Nyt on minun elämäni vuoro olla minulle tärkein.
        On minun vuoroni olla itsekäs.


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Monta kokemusta takana vaan ei niitä virheiksi lue vaan opiksi ✌️

        Virheestä pitääkin tehdä analyysi ja oppia kokemastaan.
        Olen itse tehnyt virheitä, ilman niitä ei opi.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla niinpäin että olen jo löytänyt sisäisen rauhan. Sen verta on elämä potkinut päähän että se on hyvällä mallilla.

        Sieluni menettänyt sillä kun olen antanut elämässäni kaiken pyytämättä mitään takaisin...
        Nyt on minun elämäni vuoro olla minulle tärkein.
        On minun vuoroni olla itsekäs.

        Huono rooli jos noin. Toisaalta jos elämä olisi ollut turvallinen ja rauhaisa niin onhan sekin jo hyvä. Rakkauteen ja seksuaaliseen intohimoon kun kuuluvat myös ne negatiiviset ajatukset, rauha ja turvallisuus eivät kuulu intohimoon. Ihmismieli on outo, se mitä emme voi hallita haluttaa eniten. Turvallinen varma = Näkymätön.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huono rooli jos noin. Toisaalta jos elämä olisi ollut turvallinen ja rauhaisa niin onhan sekin jo hyvä. Rakkauteen ja seksuaaliseen intohimoon kun kuuluvat myös ne negatiiviset ajatukset, rauha ja turvallisuus eivät kuulu intohimoon. Ihmismieli on outo, se mitä emme voi hallita haluttaa eniten. Turvallinen varma = Näkymätön.

        AsianVierestä

        Yksi painavimmista syistä erooni on juuri tuon intohimoisen rakkauden kokemisen halu.
        Aika myöhäiselle sen jätin, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä.

        Kaipaan hieman myllerrystä elämääni. Kunhan saan kotipesän kuntoon - olen valmis etenemään ykköspesälle. Ku vaan ei olisi tätä samperin koronaa..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Yksi painavimmista syistä erooni on juuri tuon intohimoisen rakkauden kokemisen halu.
        Aika myöhäiselle sen jätin, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä.

        Kaipaan hieman myllerrystä elämääni. Kunhan saan kotipesän kuntoon - olen valmis etenemään ykköspesälle. Ku vaan ei olisi tätä samperin koronaa..

        Osta yksi ylimääräinen lakanasetti, ilmeisesti tulet sitä tarvitsemaan:)

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta yksi ylimääräinen lakanasetti, ilmeisesti tulet sitä tarvitsemaan:)

        AsianVierestä

        Öljysheikki myy öljyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osta yksi ylimääräinen lakanasetti, ilmeisesti tulet sitä tarvitsemaan:)

        AsianVierestä

        Ostin itselleni neljä lakanasettiä, 160 cm leveän sängyn, kaksi peittoa ja kuusi tyynyä. Ja peilikoristeet makkarin seinään. Ja kattotuulettimen jos meno äityy liian kuumaksi..

        Eli varusteet pitäisi olla kohdallaan. Kunhan ne pirun kamat vaan toimitettaisiin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Öljysheikki myy öljyt.

        Olen jo lupautunut asiakkaaksi...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Yksi painavimmista syistä erooni on juuri tuon intohimoisen rakkauden kokemisen halu.
        Aika myöhäiselle sen jätin, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä.

        Kaipaan hieman myllerrystä elämääni. Kunhan saan kotipesän kuntoon - olen valmis etenemään ykköspesälle. Ku vaan ei olisi tätä samperin koronaa..

        Intohimoinen rakkaus...
        se ei tule ulkopuolelta tai ulkoisten syiden varassa.
        Se on sinussa tai ei ole lainkaan. Kaikki eivät koe intohimoa toiseen ihmiseen koko elämänsä aikana, eivät vastavuoroisena kokemuksena. Intohimoa ja rakkautta voi kokea ilman, että sen kohde on toinen ihminen. Siihen on annettava itselleen lupa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intohimoinen rakkaus...
        se ei tule ulkopuolelta tai ulkoisten syiden varassa.
        Se on sinussa tai ei ole lainkaan. Kaikki eivät koe intohimoa toiseen ihmiseen koko elämänsä aikana, eivät vastavuoroisena kokemuksena. Intohimoa ja rakkautta voi kokea ilman, että sen kohde on toinen ihminen. Siihen on annettava itselleen lupa.

        Juuri näin. Joko suhtaudut elämään ja kaikkeen mitä se sisällään pitää intohimoisesti tai sitten et.


    • Minusta se on positiivista. Pahinta on exänsä haukkuminen..😖

    • En osa antaa suoraa vastausta miten suhtautuisin.

      Riippuu siitä onko yhteisiä asioita kuten lapset, omaisuusjuttuja tai muita seikkoja jotka vaativat kanssakäymistä. Sovussa ne on mukavampi hoitaa kuin riidellen.

      Toinen asia sitten on miten asian tuot meidän suhteeseen. Jos luot kilpailutilanteen niin aika äkkiä menee pohdintaan oma rooli siinä kuviossa. Jos vaikka rakennan lankkuaitaa niin haluatkin tiiliaitaa koska exäsi oli sen kannalla niin aikalailla kulmien alta vilkaisen. Samoin jos sinulla vaikka huonon työpäivän jälkeen on tärkeämpää kertoa asiat exälle kuin minulle niin huonossa hapessa ollaan.

      Kolmas juttu on sitten millainen on tämä luottopakki. Jos on viivapelote jolloin koko ajan saa pelätä laukausta omaa maaliani kohden niin kyllä se jatkuva oman maalin varjelukin iskee jalat hapoille. Toisaalta jos on omalta maaliltaan pitkiä avauksia viljelevä kaveri niin ei siinä sitten mitään.

      Neljäs juttu sitten on aiheet. Jos asia koskee vaikka autoa niin luonnollista että olet exää yhteydessä jos on ammatiltaan autonasentaja. Jos ei ole erikoisosaamista niin toivon että myös minun näkemyksillä on merkitystä.

      • Kyllä se on niin että yhteinen omaisuus ja se että exä tarvitsee jossain määrin apuani.

        Kyse ei olisi vertailuasenteesta. Ja exä on minun luottopakkini siinä mielessä mitä hän on minulle antanut menneessä.

        Tosin minä jätin hänet löytääkseni itseni.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä se on niin että yhteinen omaisuus ja se että exä tarvitsee jossain määrin apuani.

        Kyse ei olisi vertailuasenteesta. Ja exä on minun luottopakkini siinä mielessä mitä hän on minulle antanut menneessä.

        Tosin minä jätin hänet löytääkseni itseni.

        Jep. noi oli sellaisia yleisiä listauksia jotka vaikuttaisi minun suhtautumiseen. Toki minut on sen verran usein jätetty toisen miehen takia että aika herkällä korvalla olisin asian suhteen.


      • M184 kirjoitti:

        Jep. noi oli sellaisia yleisiä listauksia jotka vaikuttaisi minun suhtautumiseen. Toki minut on sen verran usein jätetty toisen miehen takia että aika herkällä korvalla olisin asian suhteen.

        No mulla on vielä irroittautumisvaihe meneillään. Ei 25 vuoden jälkeen lähetä ovet paukkuen ja soitellen sotaan.

        Kyllä tämä on prosessi joka ottaa aikansa. Mutta kiitos mielipiteestäsi. Sinun mielipiteesi takia otan ehkä tulevan kumppanini itsetunnon paremmin huomioon. Enkä olisi niin ehdoton..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mulla on vielä irroittautumisvaihe meneillään. Ei 25 vuoden jälkeen lähetä ovet paukkuen ja soitellen sotaan.

        Kyllä tämä on prosessi joka ottaa aikansa. Mutta kiitos mielipiteestäsi. Sinun mielipiteesi takia otan ehkä tulevan kumppanini itsetunnon paremmin huomioon. Enkä olisi niin ehdoton..

        Joo, tossa vaiheessa sulla on sellanen natural high: vapaus, nyt on minun vuoroni, minun tarpeeni ja haluni etusijalla! Ja se on luonnollista ja ok, mutta suhdetta tossa vaiheessa on turhaa miettiä. Jos itellä menee lujaa, helposti unohtaa että se vastapuoli on todennäköisesti ihan eri paikassa.
        Alusta asti selvät sävelet sille leikkikaverille, niin ketään ei satu. Pelkkää seksiä haluavia miehiä ei todellakaan ole vaikea löytää:)


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä se on niin että yhteinen omaisuus ja se että exä tarvitsee jossain määrin apuani.

        Kyse ei olisi vertailuasenteesta. Ja exä on minun luottopakkini siinä mielessä mitä hän on minulle antanut menneessä.

        Tosin minä jätin hänet löytääkseni itseni.

        Eikö kukaan muu voi auttaa exää?
        Itse en suostuisi tuollaiseen roikkumiseen. Mutta kukin tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tossa vaiheessa sulla on sellanen natural high: vapaus, nyt on minun vuoroni, minun tarpeeni ja haluni etusijalla! Ja se on luonnollista ja ok, mutta suhdetta tossa vaiheessa on turhaa miettiä. Jos itellä menee lujaa, helposti unohtaa että se vastapuoli on todennäköisesti ihan eri paikassa.
        Alusta asti selvät sävelet sille leikkikaverille, niin ketään ei satu. Pelkkää seksiä haluavia miehiä ei todellakaan ole vaikea löytää:)

        "Pelkkää seksiä haluavia miehiä ei todellakaan ole vaikea löytää:)"

        Miehiä, jotka osaavat rakastella, ja kemiat toimii, ei löydy kovinkaan helposti ja jokapaikasta. Miehet ajattelevat liian usein epärealistisesti "naiset saavat seksiä milloin vaan". Toki, jos naiset eivät välitä mistään muusta kuin miehen itsekkäästä lyhyestä kännipanosta.


    • Tasaisemman kaverin ero taitaa olla sellainen, ettei poltettuja siltoja tai raunioita synny.

      Ei siis olisi mikään ongelma, vaan järkevän ihmisen merkki. Sehän osoittaa että ex-suhteeseenkin on alettu ajatuksen kanssa, eikä pelkkien tunteiden tuuliviirinä.

      Sitä paitsi ex on yksi parhaita kavereita itselläkin, että mitä muuta mieltä edes voisin olla.

    • Anonyymi

      Tuollaisesta tulisi lähinnä mieleen nainen joka haluaa syödä sekä säästää kakkua, pitää sen exän vielä "varalla". Eihän siinä mitään mutta jos olisi vakava kumppaniehdokas ei sen ympärillä pyörivät exät eikä muutkaan "vain kaveri" -miehet varmaan kovin helpoksi tekisi seurustelua kun kilpaa koko ajan vonkaisivat sitä naista. Jos haluaa koko ajan kilvoitella sitten se kai olisi ok mutta jos haluaa rauhallista tasapainoista parisuhdetta ei olisi hyvä kuvio, saisi olla ikuisesti vertailtavana niihin exiin ja vain kamuihin, ne varmaan heti iskisivät väliin jos huomaisivat pientäkään säröä uudessa suhteessa. Sinähän tietenkin hyväksyisit uuden sulhasen pari kertaa vuodessa tapahtuvat pattayan reissut joilla käy tapaamassa "vain kamu" -naisiaan? tietenkään ei olisi mitään seksuaalista noissa tapaamissa.

      • Hyväksyisin tietenkin.. jos kokee tarpeelliseksi. Ei toista voi omistaa..

        Ei kyse ole kilpailutilanteesta..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyväksyisin tietenkin.. jos kokee tarpeelliseksi. Ei toista voi omistaa..

        Ei kyse ole kilpailutilanteesta..

        Niinhän sinä nyt sanot, käytännössä asia voisi kuitenkin olla toisin, jos ei olisi pitäisin vähän epäilyttävänä naista joka noin vaan päästäisi poikien reissuille minne vaan. Ei sellaiselle pohjalle ainakaan mitään kunnollista parisuhdetta rakannettaisi veikkaan. Sitäpaitsi, jos minua kiinnostaisi tutustua johonkin naiseen minua ei välttämättä kiinnostaisi tutustua sen äxään joka suurella todennäköisyydellä joku ääliö minkä kanssa ei juurikaan kiinnnostaisi olla tekemisissä millään tasolla.

        Miksi muuten yleensä edes sitten eroat jos et halua päästää irti exästä? sen se nimittäin vaatisi kun jos on kuvio jossa uusimies-äxämies-sinä joku siinä väkisin ainakin ajoittain tuntee olevansa jollain tapaa kolmantena pyöränä eikä se ole hyvä tunne kenellekään, tekisit äxällekin palveluksen jos palaisit yhteen tai sitten irroittautuisit kunnolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä nyt sanot, käytännössä asia voisi kuitenkin olla toisin, jos ei olisi pitäisin vähän epäilyttävänä naista joka noin vaan päästäisi poikien reissuille minne vaan. Ei sellaiselle pohjalle ainakaan mitään kunnollista parisuhdetta rakannettaisi veikkaan. Sitäpaitsi, jos minua kiinnostaisi tutustua johonkin naiseen minua ei välttämättä kiinnostaisi tutustua sen äxään joka suurella todennäköisyydellä joku ääliö minkä kanssa ei juurikaan kiinnnostaisi olla tekemisissä millään tasolla.

        Miksi muuten yleensä edes sitten eroat jos et halua päästää irti exästä? sen se nimittäin vaatisi kun jos on kuvio jossa uusimies-äxämies-sinä joku siinä väkisin ainakin ajoittain tuntee olevansa jollain tapaa kolmantena pyöränä eikä se ole hyvä tunne kenellekään, tekisit äxällekin palveluksen jos palaisit yhteen tai sitten irroittautuisit kunnolla.

        No ei ole pienintäkään intoa palata entiseen. Joudun vain olemaan osana exän elämää. Ja kiva kun ollaan väleissä, sillä ei omena ole kauas puusta pudonnut...
        Pointti oli se että miten suhteuttaa se uuteen suhteeseen...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ei ole pienintäkään intoa palata entiseen. Joudun vain olemaan osana exän elämää. Ja kiva kun ollaan väleissä, sillä ei omena ole kauas puusta pudonnut...
        Pointti oli se että miten suhteuttaa se uuteen suhteeseen...

        Niinhän se sinusta nyt tuntuu mutta entä exästä? entä vuoden päästä? uusi kumppani saisi olla koko ajan tulisilla hiilillä kun exä yrittää lämmittää teidän suhdetta takaisin ennalleen. Ei olisi oikein sitä uutta kohtaan se eikä myöskään exää joka elättelisi jatkuvasti toivoa yhteenpaluusta. Eroaminen on aina julmaa jotain kohtaan, vielä julmempaa se on jos se kestää ja kestää, ei se erotettu varmaan osaa päästä irti sillä tavalla kuin kuuluisi.

        En lähtisi osalliseksi, mistä minä tietäisin miten tuskallista se olisi sille morsiamen exälle jos joutuisi jatkuvasti näkemään minua naisen seurassa? varmaan alkaisi vihaamaan minua vaikka oikeastaan ei olisi mitään syytä minulla siinä kuviossa. Onhan semmoisiakin sattunut että uusi mies on joutunut surmatuksi exän toimesta, ei niitä semmoisia ihan kevyin perustein tehdä ja vaikka miten nainen vakuuttaisi että välit exään on ok se olisi vain sen naisen näkemys.

        Viisainta varmaan olisikin ihan ensimmäiseksi jututtaa sitä exää, että miten se sen ottaa? Samallahan se voisi kertoa naisen mahdollisista vioista, voisi olla että homma peruuntuisi jo siinä kun mukava exämies kertoisi mihin on kätensä iskemässä :D Joo, jos otat uuden miehen järkkääpäs sille ja exälle baari-ilta jonne et itse työnny mukaan, varmaan selviää paljon asioita miesten kesken jutellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se sinusta nyt tuntuu mutta entä exästä? entä vuoden päästä? uusi kumppani saisi olla koko ajan tulisilla hiilillä kun exä yrittää lämmittää teidän suhdetta takaisin ennalleen. Ei olisi oikein sitä uutta kohtaan se eikä myöskään exää joka elättelisi jatkuvasti toivoa yhteenpaluusta. Eroaminen on aina julmaa jotain kohtaan, vielä julmempaa se on jos se kestää ja kestää, ei se erotettu varmaan osaa päästä irti sillä tavalla kuin kuuluisi.

        En lähtisi osalliseksi, mistä minä tietäisin miten tuskallista se olisi sille morsiamen exälle jos joutuisi jatkuvasti näkemään minua naisen seurassa? varmaan alkaisi vihaamaan minua vaikka oikeastaan ei olisi mitään syytä minulla siinä kuviossa. Onhan semmoisiakin sattunut että uusi mies on joutunut surmatuksi exän toimesta, ei niitä semmoisia ihan kevyin perustein tehdä ja vaikka miten nainen vakuuttaisi että välit exään on ok se olisi vain sen naisen näkemys.

        Viisainta varmaan olisikin ihan ensimmäiseksi jututtaa sitä exää, että miten se sen ottaa? Samallahan se voisi kertoa naisen mahdollisista vioista, voisi olla että homma peruuntuisi jo siinä kun mukava exämies kertoisi mihin on kätensä iskemässä :D Joo, jos otat uuden miehen järkkääpäs sille ja exälle baari-ilta jonne et itse työnny mukaan, varmaan selviää paljon asioita miesten kesken jutellessa.

        Sivusta ...

        Mä olen joskus miettinyt, että mistä ajatusmaailmasta tuo "vanha suola janottaa" oikein kertoo. Kertooko se siitä, että ihmiset eroaa liian hätiköiden? Kun mietin tuota omalle kohdalleni, niin ei todellakaan ole pienintäkään pelkoa. Se päätös on niin moneen kertaan pohdittu ja kaikki kortit katottu niin loppuun, että ei todellakaan. Sellasta peliliikettä ei olekaan, että exällä olis mahollisuus tuota muuttaa ja hän tietää se myös. Vai kertooko se siitä, että ihmiset eroaa riidoissa ja sit jos ne riidat sovittais, niin kaikki olis taas jotenkin ok?

        Mä ymmärrän jonkun vanhan avoimeksi jääneen kuvion, jossa asioita ei koskaan katottu loppuun saakka. Sillon siinä ei kuitenkaan janota mitkään vanhat suolat, vaan se kesken jäänyt ja katsomatta jäänyt. Ajatus siitä, että kokonaan kuolleen ja kuopatun parisuhteen muka yrittäs herättää henkiin on musta typerä. Se, että joku uus sellaisesta vihjailis olis oikeestaan vaan loukkaava. Kertois siitä, että ei se tunne mua, ei sitten yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Mä olen joskus miettinyt, että mistä ajatusmaailmasta tuo "vanha suola janottaa" oikein kertoo. Kertooko se siitä, että ihmiset eroaa liian hätiköiden? Kun mietin tuota omalle kohdalleni, niin ei todellakaan ole pienintäkään pelkoa. Se päätös on niin moneen kertaan pohdittu ja kaikki kortit katottu niin loppuun, että ei todellakaan. Sellasta peliliikettä ei olekaan, että exällä olis mahollisuus tuota muuttaa ja hän tietää se myös. Vai kertooko se siitä, että ihmiset eroaa riidoissa ja sit jos ne riidat sovittais, niin kaikki olis taas jotenkin ok?

        Mä ymmärrän jonkun vanhan avoimeksi jääneen kuvion, jossa asioita ei koskaan katottu loppuun saakka. Sillon siinä ei kuitenkaan janota mitkään vanhat suolat, vaan se kesken jäänyt ja katsomatta jäänyt. Ajatus siitä, että kokonaan kuolleen ja kuopatun parisuhteen muka yrittäs herättää henkiin on musta typerä. Se, että joku uus sellaisesta vihjailis olis oikeestaan vaan loukkaava. Kertois siitä, että ei se tunne mua, ei sitten yhtään.

        Kyllä aika monet eronneet on myöhemmin palanneet yhteen, jotkut moneenkin kertaan ja jotain hurmaavaahan siinä exässä on ollut kun se kerran on aiemminkin kumppaniksi kelvannut, miksei se muka voisi uskotella muuttuneensa ja olevansa samanlainen kuin "silloin ennen"? ja joo, varmasti iso osa eroista tapahtuu hätiköiden.

        Sitäpaitsi, harvoin varmaan eroissa on niin että se on molemmille ok, yleensähän se kai menee niin että toinen haluaa eroa ja toinen enemmän tai vähemmän hyväksyy asian. Minusta sitä eroon pakotettua kohtaan on vähän väärinkin jäädä sitten pitämään yhteyttä, sehän on ikäänkuin veitsen kääntämistä haavassa varsinkin jos esittelee vielä uusia kumppanilöydäksiään sille. Parempi olisi että kun on todettu että tämä oli tässä sitten ainakin edes pikkuhiljaa erkaantua, välttämättömät asiat hoitaa ja olla hyvissä väleissä mutta pitää sitten ne tulevat kumppanit kaukana siitä exästä, ne kohtaamiset ei tuota kuin tuskallisia muistoja.

        Nuohan on vain minun mielipiteitä, mutta itse ainakin haluaisin yrittää toimia kaikkia kohtaan oikein ja ottaisin etäisyyttä exään, tulevilta en edes odottaisi mitään kanssakäymistä exän kanssa enkä exältä sitä että joutuisi katselemaan minun uusiokumppaneita.

        Tuo mitä viimeiseksi toteat, miten voisikaan tuntea jos on ihan uusi ihminen elämässäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aika monet eronneet on myöhemmin palanneet yhteen, jotkut moneenkin kertaan ja jotain hurmaavaahan siinä exässä on ollut kun se kerran on aiemminkin kumppaniksi kelvannut, miksei se muka voisi uskotella muuttuneensa ja olevansa samanlainen kuin "silloin ennen"? ja joo, varmasti iso osa eroista tapahtuu hätiköiden.

        Sitäpaitsi, harvoin varmaan eroissa on niin että se on molemmille ok, yleensähän se kai menee niin että toinen haluaa eroa ja toinen enemmän tai vähemmän hyväksyy asian. Minusta sitä eroon pakotettua kohtaan on vähän väärinkin jäädä sitten pitämään yhteyttä, sehän on ikäänkuin veitsen kääntämistä haavassa varsinkin jos esittelee vielä uusia kumppanilöydäksiään sille. Parempi olisi että kun on todettu että tämä oli tässä sitten ainakin edes pikkuhiljaa erkaantua, välttämättömät asiat hoitaa ja olla hyvissä väleissä mutta pitää sitten ne tulevat kumppanit kaukana siitä exästä, ne kohtaamiset ei tuota kuin tuskallisia muistoja.

        Nuohan on vain minun mielipiteitä, mutta itse ainakin haluaisin yrittää toimia kaikkia kohtaan oikein ja ottaisin etäisyyttä exään, tulevilta en edes odottaisi mitään kanssakäymistä exän kanssa enkä exältä sitä että joutuisi katselemaan minun uusiokumppaneita.

        Tuo mitä viimeiseksi toteat, miten voisikaan tuntea jos on ihan uusi ihminen elämässäsi?

        Juu, kyllähän jotkut palaavat. En vaan ole koskaan kuullut sellaisten palanneen, jotka ovat eronsa kanssa täysin tosissaan olleet. On noita eronneita ja palanneita ja taas eronneita ja palanneita omassakin tuttavapiirissä, mutta he nyt ovat tuuliviirejä kaikessa muussakin elämässään. Nuo on-off kuviot ovat ihan oma lukunsa.

        Itse kai se eroon "pakotettu" omasta eron jälkeisestä elämästään päättää. Vai eikö? Voiko siihen muka vaan jäädä väkipakolla kääntämään veistä haavassa? No ei voi. Kyllä ihmisillä on aina syynsä jäädä tai häipyä ja itse jokainen lopulta vastuunsa kantaa. Turha niitä on toisen niskaan yrittää sälyttää. Kaikken pöljintä on ulkopuolisen ruveta ketään "säälimään". Hän kun ei siitä todellisuudesta mitään tiedä.

        No eipä sillä asenteella minua koskaan oppisikaan tuntemaan. Jos on kerta vielä puolituntematon, niin ei silloin toisen elämään puututa ja yritetä sitä määritellä. Jos ei toisen sanomisiin kerta usko, niin miksi sitten yrittääkään kehittää mitään suhdetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Mä olen joskus miettinyt, että mistä ajatusmaailmasta tuo "vanha suola janottaa" oikein kertoo. Kertooko se siitä, että ihmiset eroaa liian hätiköiden? Kun mietin tuota omalle kohdalleni, niin ei todellakaan ole pienintäkään pelkoa. Se päätös on niin moneen kertaan pohdittu ja kaikki kortit katottu niin loppuun, että ei todellakaan. Sellasta peliliikettä ei olekaan, että exällä olis mahollisuus tuota muuttaa ja hän tietää se myös. Vai kertooko se siitä, että ihmiset eroaa riidoissa ja sit jos ne riidat sovittais, niin kaikki olis taas jotenkin ok?

        Mä ymmärrän jonkun vanhan avoimeksi jääneen kuvion, jossa asioita ei koskaan katottu loppuun saakka. Sillon siinä ei kuitenkaan janota mitkään vanhat suolat, vaan se kesken jäänyt ja katsomatta jäänyt. Ajatus siitä, että kokonaan kuolleen ja kuopatun parisuhteen muka yrittäs herättää henkiin on musta typerä. Se, että joku uus sellaisesta vihjailis olis oikeestaan vaan loukkaava. Kertois siitä, että ei se tunne mua, ei sitten yhtään.

        Ihmiset ei todellakaan eroa liian hätiköiden. Pikemminkin aivan päinvastoin. Ihan karmeita suhteita jatkavat. Sääli etenkin, jos on lapsia.


      • Anonyymi

        Parin viikon lomamatkat tai muutkaan exän kanssa on vähän toinen juttu kuin hyvät välit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä nyt sanot, käytännössä asia voisi kuitenkin olla toisin, jos ei olisi pitäisin vähän epäilyttävänä naista joka noin vaan päästäisi poikien reissuille minne vaan. Ei sellaiselle pohjalle ainakaan mitään kunnollista parisuhdetta rakannettaisi veikkaan. Sitäpaitsi, jos minua kiinnostaisi tutustua johonkin naiseen minua ei välttämättä kiinnostaisi tutustua sen äxään joka suurella todennäköisyydellä joku ääliö minkä kanssa ei juurikaan kiinnnostaisi olla tekemisissä millään tasolla.

        Miksi muuten yleensä edes sitten eroat jos et halua päästää irti exästä? sen se nimittäin vaatisi kun jos on kuvio jossa uusimies-äxämies-sinä joku siinä väkisin ainakin ajoittain tuntee olevansa jollain tapaa kolmantena pyöränä eikä se ole hyvä tunne kenellekään, tekisit äxällekin palveluksen jos palaisit yhteen tai sitten irroittautuisit kunnolla.

        Miehelläni on exä, johon hänellä on asialliset välit. Heillä on lapsia, olen myös tutustustunut miehen exään ja tämän jo pitkäaikaiseen nyksään. Rehellisesti voin sanoa, ettei miehen ex eikä hänen miehensä ole ääliötä. Ei todellakaan, mitään sinne päinkään. Viihdyn heidän kanssaan, mutta mieheni ei viihdy lähellekään niin hyvin kuin minä. Tiedän kyllä miksi.

        Tiedän myös, että ihmiset eroavat kaikenlaisista syistä. Eron jälkeen he ovat tekemisissä tai eivät ole. Mutta jokainen voi valita vain omalla kohdallaan kenen kanssa on tekemisissä. On nykyisin paljon eronneita, joilla on perhe ja nyksät molemmilla tai toisella. Uusperheetkin voivat tapailla keskenään ja viettää vaikka juhlapyhiä yhdessä. Jokaisella tilanteen mukaan. Sinun on ihan turha "tekisit äxällekin palveluksen jos palaisit yhteen tai sitten irroittautuisit kunnolla." tällätavalla "neuvoa" kun et tiedä asioista yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehelläni on exä, johon hänellä on asialliset välit. Heillä on lapsia, olen myös tutustustunut miehen exään ja tämän jo pitkäaikaiseen nyksään. Rehellisesti voin sanoa, ettei miehen ex eikä hänen miehensä ole ääliötä. Ei todellakaan, mitään sinne päinkään. Viihdyn heidän kanssaan, mutta mieheni ei viihdy lähellekään niin hyvin kuin minä. Tiedän kyllä miksi.

        Tiedän myös, että ihmiset eroavat kaikenlaisista syistä. Eron jälkeen he ovat tekemisissä tai eivät ole. Mutta jokainen voi valita vain omalla kohdallaan kenen kanssa on tekemisissä. On nykyisin paljon eronneita, joilla on perhe ja nyksät molemmilla tai toisella. Uusperheetkin voivat tapailla keskenään ja viettää vaikka juhlapyhiä yhdessä. Jokaisella tilanteen mukaan. Sinun on ihan turha "tekisit äxällekin palveluksen jos palaisit yhteen tai sitten irroittautuisit kunnolla." tällätavalla "neuvoa" kun et tiedä asioista yhtään mitään.

        Totta turiset. Jokainen tosiaan valitsee itse kenen kanssa on tekemisissä.

        "Viihdyn heidän kanssaan, mutta mieheni ei viihdy lähellekään niin hyvin kuin minä. Tiedän kyllä miksi"

        Vaikka eksiin ja heidän nyksiin on asialliset tai hyvätkin välit, kannattaa tunnustella missä mennään. Kuten tietysti myös silloin, kun välit eivät ole hyviä. Itselläni on kaksi eksää. Toiseen hyvät, toiseen ei niin hyvät välit. Kiitän miestäni, että on osannut erinomaisesti luovia, luottaa ja tukea noissa varsin sekavissa ekskuvioissani.


    • Anonyymi

      Hulvatonta miten me miehet usein ajattelemme miten seksi on se tärkein asia. Menemme siis naisen kanssa yhteen johon se x on upottanut rakkauden sarvensa satoja kertoja ja heti olemme mustasukkaisia jos vielä yhden kerran sen tekisi:)

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Miehet siinä missä naisetkin, oli sarvea tai ei sarvea.


    • Anonyymi

      Teidän narsistien pitäisi päästä terapiaan. Noloo tollainen uusien uhrien loputon etsiminen.

    • Anonyymi

      Ei kuulu minulle. Parempi että olisi hyvät välit, niin ei tule niitä kaiken laisia mielikuvitus riitoja ties mistä. Tai pahimmillaan vainoamista tai jotakin vastaavaa.

    • Anonyymi

      Minä olen hyvissä väleissä exäni kanssa, mutta en sekoita häntä nykyiseen elämääni kumppanini kanssa. Hän kuitenkin tietää että väleissä olemme eikä se ole aiheuttanut minkäänlaisia probleemia.
      En ymmärrä miksi ei voisi olla ystävällisissä väleissä kun mitään sellaista ei välillämme tapahtunut että olisi pitäny alkaa vihaa pitämään. Emme vain löytäneet yhteistä säveltä lopultakaan, ja kumpikin halusi jatkaa eri suuntiin.
      En tapaile exää enkä soittele tai tekstaile mutta jos nokittain satumme voimme istua kahville ja jutella. Tai sitten vain vaihdetaan lyhyesti kuulumisia. Tiedän että hän asuu naisen kanssa joka vihaa minua vaikka ei ole koskaan tavannut, ja kunnioitan sitä enkä yritä sekaantua heidän elämäänsä.
      En ole ihminen joka automaattisesti alkaa vihata tai inhota ihmistä jonka kanssa yhdessä oleminen ei onnistu. Mielestäni se on lapsellista ja typerää. Eri asia jos takana on jotain ilkeää ja pahaa.

      • Minä joudun olemaan exän kanssa tekemisissä. Piste.
        Jos se ei uudelle kumppanille sovi, voi ja voi. Silloin uudella kumppanilla on ongelma - ei minulla.
        Tosin kanssakäyminen exän kanssa lähinnä asioiden hoitamista. Ja tulevan kumppanin on se hyväksyttävä.

        Jos uuden kumppanin mieltä hiertää minun exä, ei hän ehkä ole arvoiseni. Siis uusi kumppanini.
        Mutta avoimella keskustelulla uskoisin pärjääväni uuden kumppanin kanssa asiassa. Kommunikaatio kunniaan...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä joudun olemaan exän kanssa tekemisissä. Piste.
        Jos se ei uudelle kumppanille sovi, voi ja voi. Silloin uudella kumppanilla on ongelma - ei minulla.
        Tosin kanssakäyminen exän kanssa lähinnä asioiden hoitamista. Ja tulevan kumppanin on se hyväksyttävä.

        Jos uuden kumppanin mieltä hiertää minun exä, ei hän ehkä ole arvoiseni. Siis uusi kumppanini.
        Mutta avoimella keskustelulla uskoisin pärjääväni uuden kumppanin kanssa asiassa. Kommunikaatio kunniaan...

        Siitä vaan sitten onnea intohimoisen suhteen etsintään :D


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä joudun olemaan exän kanssa tekemisissä. Piste.
        Jos se ei uudelle kumppanille sovi, voi ja voi. Silloin uudella kumppanilla on ongelma - ei minulla.
        Tosin kanssakäyminen exän kanssa lähinnä asioiden hoitamista. Ja tulevan kumppanin on se hyväksyttävä.

        Jos uuden kumppanin mieltä hiertää minun exä, ei hän ehkä ole arvoiseni. Siis uusi kumppanini.
        Mutta avoimella keskustelulla uskoisin pärjääväni uuden kumppanin kanssa asiassa. Kommunikaatio kunniaan...

        Noilla spekseillä se on mentävä. Eikä välttämättä huonompi homma ollenkaan. Kumppanin on hyväksyttävä sinun elämäsi - aivan samoin kuin sinun hänen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noilla spekseillä se on mentävä. Eikä välttämättä huonompi homma ollenkaan. Kumppanin on hyväksyttävä sinun elämäsi - aivan samoin kuin sinun hänen.

        Naulan kantaan.


    • Anonyymi

      Väleissä oleminen on eri asia kuin että olet hänen kanssa jatkuvasti tekemisissä. Sellainen tulee varmasti aiheuttamaan kitkaa parisuhteeseen.

      • No, todennäköisesti kitkaa ilmassa siis.

        Mutta kun sitä toista ei voi omistaa tai määräillä mielensä mukaan. Ainoa mihin itse voi vaikuttaa on oma asenne. Ja omaan suhtautumistapaan.

        Exä on exä syystä.


      • Anonyymi

        "Jatkuvasti tekemisissä" on aika suhteellinen käsite. Mitä se sinun mielestäsi tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No, todennäköisesti kitkaa ilmassa siis.

        Mutta kun sitä toista ei voi omistaa tai määräillä mielensä mukaan. Ainoa mihin itse voi vaikuttaa on oma asenne. Ja omaan suhtautumistapaan.

        Exä on exä syystä.

        Kannattanee yrittää ensin ajatella omalle kohdalle. Hyvähän se jos pystyy tuohon ja sellainen luotto on olemassa, mutta jos lähdet esim. kahdestaan syömään exän kanssa, se voi olla teko mitä ei uusi sulata, koska se voidaan jo laskea intiimiksi ajan vietoksi.

        Oletko sinun ja exän kahdenkeskiseen ajanviettoon esimerkiksi valmis ottamaan uuden kumppanisi kolmanneksi pyöräksi mukaan ja onko se mukava ja kaikin puolin rento ja avoin tilanne. Jos ei, niin miksi? Jos on valmis tekemään tiettyjä asioita, tulee myös olla valmis käsittelemään niiden seuraukset ja ongelmakohdat.

        Ajatellaan asia myös toisinpäin, jos kumppanillasi olisi exään avoimet välit, kokisitko sen mukavalsi jos he viettäisivät kahdenkeskistä aikaa keskenään, niin että jäät ulkopuolelle. Voi olla nyt helppo sanoa että olisit, mutta jos olisi oikeasti sellainen tilanne. Ja exä olisi esimerkiksi nuorempi ja mahdollisesti jopa paremman näköinen kuin sinä?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No, todennäköisesti kitkaa ilmassa siis.

        Mutta kun sitä toista ei voi omistaa tai määräillä mielensä mukaan. Ainoa mihin itse voi vaikuttaa on oma asenne. Ja omaan suhtautumistapaan.

        Exä on exä syystä.

        Juurikin noin.
        Itselläni 1. ex on ollut mukana elämässäni vuosikymmeniä. Mieluummin jätän uuden suhteen kuin 1. exääni tai ketään muutakaan elämästäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin.
        Itselläni 1. ex on ollut mukana elämässäni vuosikymmeniä. Mieluummin jätän uuden suhteen kuin 1. exääni tai ketään muutakaan elämästäni.

        kuulostaa riippuvuudelta, mut ei se mitään voi se elämä niinkin mennä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuulostaa riippuvuudelta, mut ei se mitään voi se elämä niinkin mennä

        Ei ole riippuvuutta. Jotkut ihmiset vain on ja pysyy, toiset ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattanee yrittää ensin ajatella omalle kohdalle. Hyvähän se jos pystyy tuohon ja sellainen luotto on olemassa, mutta jos lähdet esim. kahdestaan syömään exän kanssa, se voi olla teko mitä ei uusi sulata, koska se voidaan jo laskea intiimiksi ajan vietoksi.

        Oletko sinun ja exän kahdenkeskiseen ajanviettoon esimerkiksi valmis ottamaan uuden kumppanisi kolmanneksi pyöräksi mukaan ja onko se mukava ja kaikin puolin rento ja avoin tilanne. Jos ei, niin miksi? Jos on valmis tekemään tiettyjä asioita, tulee myös olla valmis käsittelemään niiden seuraukset ja ongelmakohdat.

        Ajatellaan asia myös toisinpäin, jos kumppanillasi olisi exään avoimet välit, kokisitko sen mukavalsi jos he viettäisivät kahdenkeskistä aikaa keskenään, niin että jäät ulkopuolelle. Voi olla nyt helppo sanoa että olisit, mutta jos olisi oikeasti sellainen tilanne. Ja exä olisi esimerkiksi nuorempi ja mahdollisesti jopa paremman näköinen kuin sinä?

        Mitä eroa on meneekö esim. exän (mies) vai jonkun miespuolisen ystävänsä kanssa syömään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole riippuvuutta. Jotkut ihmiset vain on ja pysyy, toiset ei.

        Siis on riippuvuutta, miksi ylipäätään erositte? Ja miksi exiä on useampia, jos löytyy nro 1 löytyy varmasti myös väh. nro 2. Ja sit se nyxäkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eroa on meneekö esim. exän (mies) vai jonkun miespuolisen ystävänsä kanssa syömään?

        Niinpä. Ehkä exät keksivät keskenään ottaa jälkkäriä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattanee yrittää ensin ajatella omalle kohdalle. Hyvähän se jos pystyy tuohon ja sellainen luotto on olemassa, mutta jos lähdet esim. kahdestaan syömään exän kanssa, se voi olla teko mitä ei uusi sulata, koska se voidaan jo laskea intiimiksi ajan vietoksi.

        Oletko sinun ja exän kahdenkeskiseen ajanviettoon esimerkiksi valmis ottamaan uuden kumppanisi kolmanneksi pyöräksi mukaan ja onko se mukava ja kaikin puolin rento ja avoin tilanne. Jos ei, niin miksi? Jos on valmis tekemään tiettyjä asioita, tulee myös olla valmis käsittelemään niiden seuraukset ja ongelmakohdat.

        Ajatellaan asia myös toisinpäin, jos kumppanillasi olisi exään avoimet välit, kokisitko sen mukavalsi jos he viettäisivät kahdenkeskistä aikaa keskenään, niin että jäät ulkopuolelle. Voi olla nyt helppo sanoa että olisit, mutta jos olisi oikeasti sellainen tilanne. Ja exä olisi esimerkiksi nuorempi ja mahdollisesti jopa paremman näköinen kuin sinä?

        " valmis ottamaan uuden kumppanisi kolmanneksi pyöräksi mukaan..."

        Itse en ottaisi uutta kumppania mukaan edes naisystävieni tapaamisiin, en miespuolisten ystävien enkä exän. Eikä koskaan sellaista ole edes ehdotettu.

        Vastaavasti homma toimii tietysti myös toisinpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattanee yrittää ensin ajatella omalle kohdalle. Hyvähän se jos pystyy tuohon ja sellainen luotto on olemassa, mutta jos lähdet esim. kahdestaan syömään exän kanssa, se voi olla teko mitä ei uusi sulata, koska se voidaan jo laskea intiimiksi ajan vietoksi.

        Oletko sinun ja exän kahdenkeskiseen ajanviettoon esimerkiksi valmis ottamaan uuden kumppanisi kolmanneksi pyöräksi mukaan ja onko se mukava ja kaikin puolin rento ja avoin tilanne. Jos ei, niin miksi? Jos on valmis tekemään tiettyjä asioita, tulee myös olla valmis käsittelemään niiden seuraukset ja ongelmakohdat.

        Ajatellaan asia myös toisinpäin, jos kumppanillasi olisi exään avoimet välit, kokisitko sen mukavalsi jos he viettäisivät kahdenkeskistä aikaa keskenään, niin että jäät ulkopuolelle. Voi olla nyt helppo sanoa että olisit, mutta jos olisi oikeasti sellainen tilanne. Ja exä olisi esimerkiksi nuorempi ja mahdollisesti jopa paremman näköinen kuin sinä?

        En tule vaatimaan tulevalta kumppaniltani yksinoikeutta itseensä. Olen vakaasti sitä mieltä, että otan mitä annetaan ja jos se ei minulle riitä, vaihdan tai olen yksin.

        Jos tulevalla on halua viettää aikaa oman exänsä kanssa, ei se ole minulta pois. Vaikka olisi nuorempi ja paremman näköinen. Enkä ole ulkonäkökeskeinen, joten se ei vaikuta minuun.

        En voi olettaa että tulevalla kumppanilla olisi eri mahdollisuudet kuin itselläni. Jos hän haluaa, hän haluaa. Vapaa tekemään mitä kokee itsensä kannalta tarpeelliseksi. Siinä vaikuta tulevan ikä tai ulkonäkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " valmis ottamaan uuden kumppanisi kolmanneksi pyöräksi mukaan..."

        Itse en ottaisi uutta kumppania mukaan edes naisystävieni tapaamisiin, en miespuolisten ystävien enkä exän. Eikä koskaan sellaista ole edes ehdotettu.

        Vastaavasti homma toimii tietysti myös toisinpäin.

        Näin se on.
        Ystäväni (nykyisin ex-) mies tuppasi itsensä mukaan kaikkialle mihin ystäväni meni. Jos monien puheiden ja vakuutusten jälkeen ystävä lähti yksin kavereidensa kanssa mihin tahansa, vaikka keskellä päivää kavereiden kanssa kahville, niin mies soitti monta kertaa "koska tulet kotiin" "miten siellä noin kauan kestää" (kauan on yli puoli tuntia). Parissa tunnissa mies ehti soitella viisikin kertaa, lähettää viestejä. Kas kummaa, heille tuli ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis on riippuvuutta, miksi ylipäätään erositte? Ja miksi exiä on useampia, jos löytyy nro 1 löytyy varmasti myös väh. nro 2. Ja sit se nyxäkin...

        Ei kuulu sinulle miksi erosimme. Se on meidän juttu vaikkakin minun aloitteesta. Eikä ollenkaan yksiselitteistä.
        Ex2:n kanssa olin 25v. Häntä en tapaa kuin pakollisissa tilaisuuksissa. Surullinen tapaus.

        Se mikä oli erilaista ex1 ja ex2 kanssa, oli ystävyys. Ex1 kanssa olimme ystäviä ennen parisuhdetta. Ystävyys parisuhteen jälkeenkin oli luontevaa.

        Minulla on myös läheinen ja pitkäaikainen miespuolinen ystävä. Hänen kanssaan olen oppinut sen viimeisen päälle, että parisuhteeseen tarvitaan paljon muuta kuin rakkaus ja luottamus, molemminpuoleinen arvostus.


    • Anonyymi

      Kyllä suhtautuisin, siis hyvin.

      Itsekin olen hyvissä väleissä 1. exäni kanssa. Siitä tulikin mieleen, etten lähtisikään uuteen suhteeseen, jos ehdokkaalla olisi jotain 1. exääni vastaan. Tai muita miespuolisia ystäviä. Tai lapsiani - tai ketä vaan läheisiäni.

    • Anonyymi

      No. Vastaan vain omasta puolesta että todellakin ihmettelisin jos mun tuleva kumppani viettäisi aikaa Ex-kumppanin kanssa. Miettisin miks he erosivat?

      No. Tottakai jos on lapsia entisestä suhteesta ni pitää asialliset välit mutta se että Ex-kumppani olis paras ystävä ni en kyllä oikein pitäis.

      Se kuuluu ihmisen entiseen elämään ja mä kuulun tulevaan ja niitä ei kannata sotkea. Siitä ei hyvää seuraa...

      Vaikka sinulla itselläsi ei olis enää tunteita Ex-kumppania kohtaan ni hänellä voi olla sua kohtaan...

      Ja saattaa käydä niin että Ex-kumppani sabotoi sun tulevaa rakkautta

      • Olenkin tekemisissä exän kanssa vastuuntunnosta. Pyrin olemaan hyvä ihminen.

        Ja exä on järki-ihminen...


    • Anonyymi

      Mun on pakko olla hyvissä väleissä exän kanssa kun on lapsia. Parempi hoitaa asiat sulassa sovussa. Ja lapset menee kaiken edelle.

    • Anonyymi

      Siis onko Pirpanalla jo nyxä olemassa, vaiko asia pohdinnassa tulevaa ajatellen? Sain ensin sen käsityksen, että olisi jo joku olemassa. Silloin vastaukseni on, että tätä asiaa pitää tietenkin kysyä henkilöltä itseltään, ei palstalta.

      Jos taas pohdit asiaa etukäteen, niin silloin ehdottaisin asian esille tuomista jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Kertoisin asian juuri niin, kuin se on. Että ex-kumppani tarvitsee apuasi paljon ja aiot niin tehdä ja olette muutenkin ystäviä. Jää sitten tälle uudelle kumppanille harkittavaksi, onko valmis tähän.

      Jos tämä uusi kumppani olisi etupäässä seksikumppani, niin en usko asian muodostuvan ongelmaksi. Jos on kyseessä ns. seurustelusuhde, niin saattaa ollakin ongelma. Ihan mahdotonta sanoa, koska kaikki riippuu uudesta miehestä ja hänen ajatusmaailmastaan ja mahdollisesta mustasukkaisuudestaan. Vaikka uusi miesystävä olisi ensin "totta kai, ei mitään ongelmaa", niin asia voi jossain vaiheessa kuitenkin muodostua jos ei isoksi ongelmaksi, niin kuitenkin hiertäväksi kiveksi kengässä.

      • Anonyymi

        "tätä asiaa pitää tietenkin kysyä henkilöltä itseltään, ei palstalta."

        Jaa-a. En sanoisi noinkaan. Jokaisen pitää tietää OMAT rajansa niin eksien kuin nyksien suhteen. Ei niitä passaa kysellä esim. siltä nyksältä. Jos tai kun tilanne Pirpanalla on se, että ON hyvät välit eksäänsä, niin silloin ne on. Jos uusi mies ei tätä hyväksy, niin se on hänen ongelmansa.


      • No ei ole parisuhdetta tiedossa. On tietty eräs mies, mutta homma on ihan alkumetreillä.

        Ja pohdintaa ennakkoon. Minut yllytettiin tekemään aloite sinkut palstalle, joten tein aloitteen asiasta joka pyörinyt päässäni. Ja sain monia hyviä mielipiteitä asiasta.

        Ja todellakin ero on tuore. Ilmoitin erosta reilu kuukausi sitten ja viikon verran olen asunut omillani. Mitään vuotta rupea odottelemaan.. miksikään katkeroituneeksi ikisinkuksi ole tarkoitus ruveta...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ei ole parisuhdetta tiedossa. On tietty eräs mies, mutta homma on ihan alkumetreillä.

        Ja pohdintaa ennakkoon. Minut yllytettiin tekemään aloite sinkut palstalle, joten tein aloitteen asiasta joka pyörinyt päässäni. Ja sain monia hyviä mielipiteitä asiasta.

        Ja todellakin ero on tuore. Ilmoitin erosta reilu kuukausi sitten ja viikon verran olen asunut omillani. Mitään vuotta rupea odottelemaan.. miksikään katkeroituneeksi ikisinkuksi ole tarkoitus ruveta...

        ja toissapäivänäkö kävit tyyliin imuroimassa exällä, häh?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja toissapäivänäkö kävit tyyliin imuroimassa exällä, häh?

        Ja tänään pesin keittiön...


      • Anonyymi

        Tähän lisäisin että exä, vaikka olisi miten järkevä, suunnilleen satavarmuudella tulee tekemään myyräntyötään jokaisessa mahdollisessä välissä moittiakseen sitä uutta miestä, varmaan siinä sitten kiva olla uusiokumppanina kun mikään ratkaisu ei ole hyvä, pirppiksen exä jokaiseen asiaan keksii kyllä perustelut miksi sen uuden miehen touhu vaikuttaa tolloilulta. Sitten tilanne olisi toinen jos se exä saisi valita mieleisensä uuden miehen pirppikselle, sopu voisi säilyäkin mutta arvatenkaan sellainen ratkaisu ei pirppikselle käy. Suositukseni on että pirppis kaikessa hiljaisuudessa etsii uuden kumppanin, pitää exät ja nyxät erillään ja sitten vain jossain vaiheessa muuttaa nyxälään, laittaa exälän yhteisasunnon vuokralle. Vuokratuoton jos haluaa voi sitten antaa exälle halutessaan jotta exä voi sitten ihan ostopalveluina hankkia itselleen auttajia. Näin kaikki sopeutuisivat tilanteeseen eikä tulisi turhia kitkoja ihmisten välille.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tähän lisäisin että exä, vaikka olisi miten järkevä, suunnilleen satavarmuudella tulee tekemään myyräntyötään jokaisessa mahdollisessä välissä moittiakseen sitä uutta miestä, varmaan siinä sitten kiva olla uusiokumppanina kun mikään ratkaisu ei ole hyvä, pirppiksen exä jokaiseen asiaan keksii kyllä perustelut miksi sen uuden miehen touhu vaikuttaa tolloilulta. Sitten tilanne olisi toinen jos se exä saisi valita mieleisensä uuden miehen pirppikselle, sopu voisi säilyäkin mutta arvatenkaan sellainen ratkaisu ei pirppikselle käy. Suositukseni on että pirppis kaikessa hiljaisuudessa etsii uuden kumppanin, pitää exät ja nyxät erillään ja sitten vain jossain vaiheessa muuttaa nyxälään, laittaa exälän yhteisasunnon vuokralle. Vuokratuoton jos haluaa voi sitten antaa exälle halutessaan jotta exä voi sitten ihan ostopalveluina hankkia itselleen auttajia. Näin kaikki sopeutuisivat tilanteeseen eikä tulisi turhia kitkoja ihmisten välille.

        -harmiseikirj-

        No, ei kiitos.

        Mielenkiintoinen kannanotto, mutta exä on exä syystä.

        Ja uskon että tämä tulee toimimaan.

        En hae uutta parisuhdetta. Joku kevyt ja kiva ennemminkin mielessä. Nii-i.. olen edelleen lutka..

        Mutta jos kevyestä ja kivasta tulee jotakin vakavampaa, niin siihen ei patenttiratkaisut auta.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ja tänään pesin keittiön...

        mikä oikea ero se sellainen on? Oletko sä hänen omaishoitaja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        mikä oikea ero se sellainen on? Oletko sä hänen omaishoitaja?

        En ole omaishoitaja. Olen vain aina piikonut häntä. Ja nyt pidän huolen että alan rakentamaan rajojani.

        Olen liian kiltti ja kunnollinen. Siinä vika.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No, ei kiitos.

        Mielenkiintoinen kannanotto, mutta exä on exä syystä.

        Ja uskon että tämä tulee toimimaan.

        En hae uutta parisuhdetta. Joku kevyt ja kiva ennemminkin mielessä. Nii-i.. olen edelleen lutka..

        Mutta jos kevyestä ja kivasta tulee jotakin vakavampaa, niin siihen ei patenttiratkaisut auta.

        Minä vähän luulen että kevyt & kiva voi olla vaikea saavuttaa pitkäkestoisesti, ennenpitkää ihmiset yleensä tahtovat enemmän jos oikein kiintyvät. Menet vaan sinne pujikselaan maatilan emännäksi niin ei taatusti tule olemaan kevyttä, kivaa voi sensijaan ollakin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tätä asiaa pitää tietenkin kysyä henkilöltä itseltään, ei palstalta."

        Jaa-a. En sanoisi noinkaan. Jokaisen pitää tietää OMAT rajansa niin eksien kuin nyksien suhteen. Ei niitä passaa kysellä esim. siltä nyksältä. Jos tai kun tilanne Pirpanalla on se, että ON hyvät välit eksäänsä, niin silloin ne on. Jos uusi mies ei tätä hyväksy, niin se on hänen ongelmansa.

        Mitä ihmettä? Tietenkin pitää kysyä siltä nyksältä, että haittaako häntä tiivis yhteydenpito eksään. Jos asia on ongelma, niin suhde ei etene. Miten palsta voisi tietää kyseisen miehen mielipidettä asiasta? Ei se ole mitään luvan kysymistä vaan tilanteen selventämistä. Suhteessa on kaksi osapuolta, molempien pitää olla ok asian kanssa. Eli jos asia ei ole ok _molemmille_, niin ei ole mitään nyksää olemassakaan, ei ainakaan pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        En ole omaishoitaja. Olen vain aina piikonut häntä. Ja nyt pidän huolen että alan rakentamaan rajojani.

        Olen liian kiltti ja kunnollinen. Siinä vika.

        Siis imuroit ja pesit aikuisen ihmisen keittiön? no todellakin piiot. Syntyy mielikuva täysin avuttomasta pienen lapsen kaltaisesta yksilöstä jota pitää hyysätä 24/7, ei siksi että se olisi oikeasti tarpeen vaan siksi että sinä olet siihen opettanut. Nyt olisi kyllä korkea aika jo alkaa opettamaan äxää pärjäämään omillaan ja huolehtimaan itse omista sotkuistaan. Jos se äxäapu olisi tuollaista ei välttämätöntä, vaan pelkästään sen äxän kädettömyyttä ja laiskuutta en todellakaan hyväksyisi uudelta kumppanilta jos ja kun minä samaan aikaan kuitenkin joutuisin siivoamaan itse omia sotkujani.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä vähän luulen että kevyt & kiva voi olla vaikea saavuttaa pitkäkestoisesti, ennenpitkää ihmiset yleensä tahtovat enemmän jos oikein kiintyvät. Menet vaan sinne pujikselaan maatilan emännäksi niin ei taatusti tule olemaan kevyttä, kivaa voi sensijaan ollakin.

        -harmiseikirj-

        Hä, hä.. pujikselaan maatilan emännäksi. Jaa, nytkö sä olet mulle kortit jakanut.. jääs nähtäväksi...
        En tiedä mitä pujiksen kanssa tulee tapahtumaan, en suunittele sitä.. katsellaan ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Tietenkin pitää kysyä siltä nyksältä, että haittaako häntä tiivis yhteydenpito eksään. Jos asia on ongelma, niin suhde ei etene. Miten palsta voisi tietää kyseisen miehen mielipidettä asiasta? Ei se ole mitään luvan kysymistä vaan tilanteen selventämistä. Suhteessa on kaksi osapuolta, molempien pitää olla ok asian kanssa. Eli jos asia ei ole ok _molemmille_, niin ei ole mitään nyksää olemassakaan, ei ainakaan pitäisi olla.

        Palsta voi tukea pirpanaa.
        En kyselisi "haittaako", sillä se selviää kyllä luonnollisesti ja itsestään aikanaan.

        Suhteessa on kaksi osapuolta. Siitä ei silti pääse mihinkään, että iäkkäämmillä ihmisillä on molemmilla pitkä historia takana. Omat vanhemmat, sisarukset, sukulaisia, ystäviä (sukupuoleen katsomatta), lapsia, joihin pidetään yhteyksiä kukin tavallaan, ja nämä tavat voivat poiketa suurestikin toisistaan. Turha silti niissäkään kysellä toiselta "haittaako".


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hä, hä.. pujikselaan maatilan emännäksi. Jaa, nytkö sä olet mulle kortit jakanut.. jääs nähtäväksi...
        En tiedä mitä pujiksen kanssa tulee tapahtumaan, en suunittele sitä.. katsellaan ....

        Minusta sille asialle olisi luonnollinen tilaus olemassa :) Kun ei kerran pujis maatilalle morsian -ohjelmaankaan ole itseään saanut hinattua niin olisihan se kätevää kun kävisi palstan kautta, eikä varmaan ollenkaan huonoin mahdollinen mieskandidaatti olisi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis imuroit ja pesit aikuisen ihmisen keittiön? no todellakin piiot. Syntyy mielikuva täysin avuttomasta pienen lapsen kaltaisesta yksilöstä jota pitää hyysätä 24/7, ei siksi että se olisi oikeasti tarpeen vaan siksi että sinä olet siihen opettanut. Nyt olisi kyllä korkea aika jo alkaa opettamaan äxää pärjäämään omillaan ja huolehtimaan itse omista sotkuistaan. Jos se äxäapu olisi tuollaista ei välttämätöntä, vaan pelkästään sen äxän kädettömyyttä ja laiskuutta en todellakaan hyväksyisi uudelta kumppanilta jos ja kun minä samaan aikaan kuitenkin joutuisin siivoamaan itse omia sotkujani.

        -harmiseikirj-

        Olen pitänyt exää liian hyvin.. hän on tottunut että olen piian ja huoran roolissa. Ja minä olen itse luonut roolin itselleni - ja ollut siihen ihan tyytyväinen. Tähän päivään asti...

        Piikomiseni loppuu aikanaan.. nyt ylimenokausi. Ja todellakin olen valmis lopettamaan kunhan exä on täysin kunnossa.

        Luulisi että juuri sinä ymmärtäisit, olethan niin vanhoillinen. Elämäni ollut kuin viiskytluvulta. Nyt eron myötä palaan tälle vuosituhannelle porrastetusti. Hiljaa hyvä tulee...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olen pitänyt exää liian hyvin.. hän on tottunut että olen piian ja huoran roolissa. Ja minä olen itse luonut roolin itselleni - ja ollut siihen ihan tyytyväinen. Tähän päivään asti...

        Piikomiseni loppuu aikanaan.. nyt ylimenokausi. Ja todellakin olen valmis lopettamaan kunhan exä on täysin kunnossa.

        Luulisi että juuri sinä ymmärtäisit, olethan niin vanhoillinen. Elämäni ollut kuin viiskytluvulta. Nyt eron myötä palaan tälle vuosituhannelle porrastetusti. Hiljaa hyvä tulee...

        No en oikein hyvin ymmärrä siinä mielessä kun itse kuitenkin olen tottunut omat sotkuni aina siivoamaan, en odottaisi semmoista uudelta kumppaniltakaan niin kyllä se oudolta tuntuisi jos exälle käytäisiin antamassa siivousapua. Varmaan väkisin iskisi ahneus ja haluaisin siirtää sen palvelun itselleni eli vähintäänkin samat edut, ja jos sitten se uusi kumppani edelleenkin tahtoisi vielä exälässäkin hypätä siivoamassa niin kyllä sen pitäisi sitten olla laskutushommaa, ja rahat luonnollisesti minulla koska se olisi sitten minun nurkkien siivoamisesta pois.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sille asialle olisi luonnollinen tilaus olemassa :) Kun ei kerran pujis maatilalle morsian -ohjelmaankaan ole itseään saanut hinattua niin olisihan se kätevää kun kävisi palstan kautta, eikä varmaan ollenkaan huonoin mahdollinen mieskandidaatti olisi.

        -harmiseikirj-

        No pujis on sellaista välitöntä ja suoraa tyyppiä joka vetoaa minuun. Eli ei huono vaihtoehto ollenkaan..
        Mutta morsiammeksi on helevatan pitkä matka. Ja vielä pidempi emännäksi.. elä sinä harmisetä ny maalaile piruja seinille..


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en oikein hyvin ymmärrä siinä mielessä kun itse kuitenkin olen tottunut omat sotkuni aina siivoamaan, en odottaisi semmoista uudelta kumppaniltakaan niin kyllä se oudolta tuntuisi jos exälle käytäisiin antamassa siivousapua. Varmaan väkisin iskisi ahneus ja haluaisin siirtää sen palvelun itselleni eli vähintäänkin samat edut, ja jos sitten se uusi kumppani edelleenkin tahtoisi vielä exälässäkin hypätä siivoamassa niin kyllä sen pitäisi sitten olla laskutushommaa, ja rahat luonnollisesti minulla koska se olisi sitten minun nurkkien siivoamisesta pois.

        -harmiseikirj-

        Hauska.

        Juu, tämä on nyt vain vaihe.
        Mä jatkan nyt uuden kämpän remonttia.. palaillaan...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ei ole parisuhdetta tiedossa. On tietty eräs mies, mutta homma on ihan alkumetreillä.

        Ja pohdintaa ennakkoon. Minut yllytettiin tekemään aloite sinkut palstalle, joten tein aloitteen asiasta joka pyörinyt päässäni. Ja sain monia hyviä mielipiteitä asiasta.

        Ja todellakin ero on tuore. Ilmoitin erosta reilu kuukausi sitten ja viikon verran olen asunut omillani. Mitään vuotta rupea odottelemaan.. miksikään katkeroituneeksi ikisinkuksi ole tarkoitus ruveta...

        Voi luoja. 25 vuotta yhdessä etkä"rupea mitään vuotta odottelemaan..etkä ruveta katkeroituneeksi ikisinkuksi".

        Ero on tullut sinun aloitteestasi, ja olet nyt niin voimaantunut, niin voimaantunut....
        Eipä uskoisi sinua aikuiseksi ihmiseksi. Onnittelut eksällesi ja potentiaalisille tuleville tsemppiä ihan h*lvetisti.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olen pitänyt exää liian hyvin.. hän on tottunut että olen piian ja huoran roolissa. Ja minä olen itse luonut roolin itselleni - ja ollut siihen ihan tyytyväinen. Tähän päivään asti...

        Piikomiseni loppuu aikanaan.. nyt ylimenokausi. Ja todellakin olen valmis lopettamaan kunhan exä on täysin kunnossa.

        Luulisi että juuri sinä ymmärtäisit, olethan niin vanhoillinen. Elämäni ollut kuin viiskytluvulta. Nyt eron myötä palaan tälle vuosituhannelle porrastetusti. Hiljaa hyvä tulee...

        Eihän tuo edes ole mikään ero. Asut seinän takana ja kiukuttelet omille valinnoillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo edes ole mikään ero. Asut seinän takana ja kiukuttelet omille valinnoillesi.

        Seinänaapuruus on pahasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seinänaapuruus on pahasta.

        Niinhän se voi olla, jos antaa sen olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi luoja. 25 vuotta yhdessä etkä"rupea mitään vuotta odottelemaan..etkä ruveta katkeroituneeksi ikisinkuksi".

        Ero on tullut sinun aloitteestasi, ja olet nyt niin voimaantunut, niin voimaantunut....
        Eipä uskoisi sinua aikuiseksi ihmiseksi. Onnittelut eksällesi ja potentiaalisille tuleville tsemppiä ihan h*lvetisti.

        25 vuoden parisuhteen jälkeen kannattaa kyllä toimia eikä jäädä odottelemaan. Elämä on loppujen lopuksi lyhyt...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niinhän se voi olla, jos antaa sen olla.

        Tuo voi pitää paikkaansa tai sitten ei.

        Ihmiset usein opetetaankin ajattelemaan tietyllä tavalla "sinusta itsestäsi kiinni" "asenteestasi" "tässä tilanteessa kannattaa toimia näin". Monet myös kuvittelevat kaiken olevan mahdollista eikä vähiten itselleen.

        Jos ihan oikeasti haluat löytää itsesi, lopetat exän palvelut (dealine vähintään on oltava) ja muutat kauemmaksi hänestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25 vuoden parisuhteen jälkeen kannattaa kyllä toimia eikä jäädä odottelemaan. Elämä on loppujen lopuksi lyhyt...

        Toki, mutta se on niin iso elämänmuutos, ettei siitä ihan lyhyessä ajassa uuteen pysty orientoitumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        25 vuoden parisuhteen jälkeen kannattaa kyllä toimia eikä jäädä odottelemaan. Elämä on loppujen lopuksi lyhyt...

        Aika toimelias tässä on tullut oltua. Lokakuussa ilmoitin että se oli tässä nyt. Nyt asun omillani ja jeesailen missä pystyn.

        Elämä on todellakin lyhyt..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo voi pitää paikkaansa tai sitten ei.

        Ihmiset usein opetetaankin ajattelemaan tietyllä tavalla "sinusta itsestäsi kiinni" "asenteestasi" "tässä tilanteessa kannattaa toimia näin". Monet myös kuvittelevat kaiken olevan mahdollista eikä vähiten itselleen.

        Jos ihan oikeasti haluat löytää itsesi, lopetat exän palvelut (dealine vähintään on oltava) ja muutat kauemmaksi hänestä.

        En muuta mihinkään.. minulla ihana omistamani soppi keskellä palveluita.

        Takaraja ( ja muitakin rajoja) on asetettava, siinä olet ihan oikeassa. Kyllä se onnistuu, jos sopu säilyy. Ja minähän en riitele...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta se on niin iso elämänmuutos, ettei siitä ihan lyhyessä ajassa uuteen pysty orientoitumaan.

        Itse orientoiduin puolen vuoden jälkeen uuteen suhteeseen 27 vuoden parisuhteen jälkeen. Yleensäkin ihmissuhteet osuvat kohdalle juuri silloin kuin osuvat. Ei tietyn ennakoidun ajan päästä.


    • Anonyymi

      Pidän positiivisena sitä ettei kumppaniehdokkaalla ole sotaisaa ero (tai useampaa) taustalla. Itsellä on aina jäänyt lämpimät ja sivistyneet välit entisten kanssa eron päätteeksi.

      Nykyisellä miehellä on entisensä kanssa yhä jaettuja lemmikkejä suhteensa ajoilta, joten olemme kaikki hyvissä väleissä sekä naisen että hänen uuden miehensä kanssa.

      Pidämme molemmat mieheni kanssa hyvänä merkkinä sitä, että kummatkin tulevat entistensä kanssa toimeen eikä tarvitse turhaan draamailla.

    • Anonyymi

      No joo, tuota. Läheiset välit exään tai muihin ihmisiin ovat erittäin ok. Siis minun mielestä mitä itse tarkoitan "läheisillä väleillä", joka on yksinkertaistettuna vilpitön henkinen suhde molemminpuolin. Tapaillaan joskus, soitellaan joskus, viestitellään joskus. Joskus vähän useammin kuin joskus.

      Sen sijaan tuo sinun ja exäsi suhde...hmm. Se tosiaan kuulostaa enempi "piikomiselta" sinun puoleltasi eikä tasavertaiselta suhteelta ollenkaan.

      • Tasavertaisuus ollut aika kaukana, myönnettäköön. Mutta oma valintani ollut ja mielestäni olen toiminut oikein.

        En kadu, enkä ole katkera. Olen jopa hieman ylpeä itsestäni. Olen seissyt vaikeassa paikassa leuka pystyssä ja suoraselkäisenä. Nyt on minun vuoroni kohdata maailma.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tasavertaisuus ollut aika kaukana, myönnettäköön. Mutta oma valintani ollut ja mielestäni olen toiminut oikein.

        En kadu, enkä ole katkera. Olen jopa hieman ylpeä itsestäni. Olen seissyt vaikeassa paikassa leuka pystyssä ja suoraselkäisenä. Nyt on minun vuoroni kohdata maailma.

        Ja exäsi vuoro kohdata todellisuus. Pliis, löysää sen palvelun suhteen. Jos exälläsi on sairautta yms. takana, niin hänellä on muitakin mahdollisuuksia saada apua. Toimit itseäsi kohtaan väärin, jos jäät tekemään toisen hommia vielä pitkään eron jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja exäsi vuoro kohdata todellisuus. Pliis, löysää sen palvelun suhteen. Jos exälläsi on sairautta yms. takana, niin hänellä on muitakin mahdollisuuksia saada apua. Toimit itseäsi kohtaan väärin, jos jäät tekemään toisen hommia vielä pitkään eron jälkeen.

        Ehkä pirpana saa siitä pönkitystä itselleen...olen niin tärkeä, hän ei pärjää ilman minua..fucked up situation.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja exäsi vuoro kohdata todellisuus. Pliis, löysää sen palvelun suhteen. Jos exälläsi on sairautta yms. takana, niin hänellä on muitakin mahdollisuuksia saada apua. Toimit itseäsi kohtaan väärin, jos jäät tekemään toisen hommia vielä pitkään eron jälkeen.

        Juu. Nyt on ylimenokausi. Ero pitkälle siitä syystä että mun passausinto on käytetty loppuun.

        Todellakin kun pääsen omilleni kokonaan, loppuu piikominen. Esim tänään exä oli laittanut ruokaa kun tiesi että mä teen remonttia koko päivän.

        Mä taasen hain sille kaupasta kahvia samalla kun kävin itsellenikin.

        Ei tätä yya-sopimusta ikuisesti kestä. Kunnes pääsen itse jaloilleni, en mäkään tarvii enää exää. Ja kunhan exä pian paranee, pärjää hänkin itekseen.

        Sain vasta eroilmoituksen jälkeen tietää että hän on taas menossa leikkaukseen. Se ei nyt muuttanut sitä että halusin erota, mutta muutti sen miten haluan erota. Olen hänen tukenaan. Ja se nyt vaatii piikomista.


    • Anonyymi

      Ellei yhtään pysty luottamaan kumppaniinsa on parempi erota heti tai ei edes aloittaa mitään kumppanuutta.
      Ei saa satavarmaa vastausta kun kysyy alkuvaiheessa uudelta ehdokkaalta haittaako exä vai ei, uuden suhteen huumassa ei haittaa mutta myöhemmin saattaa alkaa haitata.
      Kaukosuhteessakaan ei voi tietää mitä toinen puuhailee toisessa päässä, pitää vaan luottaa jos leikkiin ryhtyy.
      Tälläistä tilannetta kun on ollut 25 vuotta yhdessä ja tulee ero, pidän kevyempänä vaihtoehtona, voi olla aika varma ettei sellaista mielenkiintoa toisiinsa enää ole josta voisi olla jotain uhkaa.
      Se on selvä että jotkut exät yrittävät laittaa kapuloita rattaisiin olemattomia syitä keksimällä ja jos näin käy ja jos se tuottaa tulosta, on kyseessä luottamuspula jonka vuoksi on turha jatkaa.

      Kun ajattelen mun omia lukuisia suhteita niin en ole koskaan ollut huolissani existä vaikka ne on monet kerrat pyörineet kuvioissa mukana. Ainut josta piti olla varuillaan mutta ei huolissaan oli ex-vaimon exä joka uhkasi ampua mutta se olikin härmäläinen.

      Lilliksen exän asuntoon lupasin tehdä sisäpintaremonttia kun siihen ei ole koskaan mitään remonttia tehty ja multa nuo hommat sujuu näppärästi ja nopeasti. Hän ei tainnut ottaa sitä tosissaan koska asia ei ole edennyt yhtään mutta olisinko tarjoutunut tekemään mitään jos exiä en hyväksyisi.
      Jiimen

      • Juu olet oikeassa, ettei 25 vuoden jälkeen erotessa ainakaan mitään keskeneräistä ole jäänyt. Eli exä ei ole uhka.

        Sulla tuntuu olevan hyvä ja järkevä suhtautumistapa exiin.


      • Anonyymi

        Lilliksen exän asuntoon lupasin tehdä sisäpintaremonttia kun siihen ei ole koskaan mitään remonttia tehty ja multa nuo hommat sujuu näppärästi ja nopeasti. Hän ei tainnut ottaa sitä tosissaan koska asia ei ole edennyt yhtään

        Pitikö elvistelijänä ehdottajaa? Mitätöit miehen omaa osaamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lilliksen exän asuntoon lupasin tehdä sisäpintaremonttia kun siihen ei ole koskaan mitään remonttia tehty ja multa nuo hommat sujuu näppärästi ja nopeasti. Hän ei tainnut ottaa sitä tosissaan koska asia ei ole edennyt yhtään

        Pitikö elvistelijänä ehdottajaa? Mitätöit miehen omaa osaamista?

        Mies ei tiedä siitä asiasta mitään, ei juteltu siitä miehen kanssa.
        Miehen osaaminen on aivan eri alueella kuin pintaremontit you know, toisin kuin mulla.
        Jos mua autettaisiin siinä mitä en osaa, suuttuisinko? En.
        Jiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies ei tiedä siitä asiasta mitään, ei juteltu siitä miehen kanssa.
        Miehen osaaminen on aivan eri alueella kuin pintaremontit you know, toisin kuin mulla.
        Jos mua autettaisiin siinä mitä en osaa, suuttuisinko? En.
        Jiii

        Hän ei tainnut ottaa sitä tosissaan koska asia ei ole edennyt yhtään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei tainnut ottaa sitä tosissaan koska asia ei ole edennyt yhtään?

        Lillis ei ottanut asiaa ehkä tosissaan mutta ei väliä koska tein kantani selväksi..ei haittaa exät. Lillis itse puhui siitä, en ole edes käynyt siinä asunnossa, mies ei siinä asu vaikka omistaa sen mutta arvonnousu olisi jonkinlainen viikonlopun työskentelyllä.
        Ei ole tarkoitus exille todistella mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lillis ei ottanut asiaa ehkä tosissaan mutta ei väliä koska tein kantani selväksi..ei haittaa exät. Lillis itse puhui siitä, en ole edes käynyt siinä asunnossa, mies ei siinä asu vaikka omistaa sen mutta arvonnousu olisi jonkinlainen viikonlopun työskentelyllä.
        Ei ole tarkoitus exille todistella mitään.

        Ei ole tarkoitus lillikselle todistella mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarkoitus lillikselle todistella mitään?

        Jiimenin ei tarvitse todistella mitään kenellekään. Voitte vaikka ihan siirtyä seuraavaan asiaan. Turha puida mun yksityiselämään liittyviä asioita täällä, etenkin kun en itse enää ole aktiivinen täällä.

        Mikähän siinäkin muuten on, että mun nikkini nousee täällä, ellei nyt joka ketjussa, niin suunnilleen joka toisessa? Edelleen.

        Poistin profiilini yli 4 kk sitten. Enpä osannut odottaa, että vieläkin jaksaisitte minusta täällä kirjoittaa. En minä oikeasti ole näin mielenkiintoinen.

        Ja hei, en aio kommentoida mitään itseäni koskevia kirjoituksia täällä tämän enempää nyt, joten kuka ikinä nyt trollailee ja kuvittelee olevansa kovinkin hauska esiintyessään minuna täällä, voi vaan suosiolla antaa olla.

        Kyllä, olemme edelleen yhdessä Jiimenin kanssa ja joo, otin remonttiehdotuksen kyllä ihan tosissani, mutta asuntohan ei ole minun, niin kuka minä olen sanomaan siihen mitään. Ja ei, emme ole Jiimenin kanssa hankkimassa mitään lapsia, ei omia eikä adoptoituja ja ei, en todellakaan ole laittanut hänet mihinkään frienzonelle. Tämä on myös mun ainoa viestini tänne, joten turha yrittää trollailla.

        Hyvää joulun odotusta kaikille! 🎄🎁

        Lillis2020


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lillis ei ottanut asiaa ehkä tosissaan mutta ei väliä koska tein kantani selväksi..ei haittaa exät. Lillis itse puhui siitä, en ole edes käynyt siinä asunnossa, mies ei siinä asu vaikka omistaa sen mutta arvonnousu olisi jonkinlainen viikonlopun työskentelyllä.
        Ei ole tarkoitus exille todistella mitään.

        Turha puida mun yksityiselämään liittyviä asioita täällä, etenkin kun en itse enää ole aktiivinen täällä. Ymmärsitkö?

        Lillis2020


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha puida mun yksityiselämään liittyviä asioita täällä, etenkin kun en itse enää ole aktiivinen täällä. Ymmärsitkö?

        Lillis2020

        Höhlä mikä höhlä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarkoitus lillikselle todistella mitään?

        "mutta ei väliä koska tein kantani selväksi..ei haittaa exät. "

        Tämähän tuossa oli pääasia, perustelut pitää löytyä asiaan kuin asiaan, ellei osaa perustella ei ole uskottava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höhlä mikä höhlä.

        Perheriita!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perheriita!

        Puiminen tarkoitti palstalaisia jotka vatvoo asiaa turhanpäiten. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puiminen tarkoitti palstalaisia jotka vatvoo asiaa turhanpäiten. :)

        Älä ruoki trollia :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perheriita!

        Erohan siitä tuli


    • Nooh olenhan ihan väleissä lapseni äidin kanssa Onko se omituista?

    • Riippuisi pitkälti asetelmista. Miten paljon hengailet sen exäsi kanssa ja mistä syistä. Yleensäkään en ole pahoillaan, jos entiset suhteet on osattu nätisti lopettaa ja välille on jäänyt muutakin, kun palaneita siltoja. Mutta eihän se aina tietysti onnistu, milloin mistäkin syistä.


      Jos pystyy puhtaasti pitämään ystävänä/kaverina exäänsä, ettei pelaa mitään pelejä hänen kanssaan selkäni takana, niin kyllä se olis ihan okei.

      • Kiitos kommentistasi. Kiva kun on itsetunnon omaavia olemassa. Eli voin huoletta ajatella että voin löytää miehen joka ei vällää mun exästä.

        Just sain remontin valmiiksi ja vein työkalut exälle. Juotiin iltateet ja turistiin hetki. Ihan kuin kaksi kaverusta. Mitään kipinää, sen enempää kuin katkeruuttakaan ei ole välillämme. Olemme kavereita..


    • Anonyymi

      Hälytyskellot soi samantien jos kumppaniehdokas vuolaasti haukkuu exiä tai puhuu riitaisista eroista.

      En erityisemmin toivoisi kumppaniehdokkaan viettävän kahdenkeskeisiä leffailtoja exänsä kanssa, mutta soisin hänen olevan hyvissä väleissä exiin. Se kertoo mielestäni kypsyydestä ja fiksusti sovituista eroista.

    • Kyllä minä olen lapsen äidin kanssa ihan hyvissä väleissä eikä se ole ketään haitannut.

    • Anonyymi

      Olisi varmasti vain hyvä juttu. Eihän siinä mitään pahaa ole, että on ystäviä. Parisuhde on tietysti ainutlaatuinen kahdenvälinen luottamusta, kunnioitusta sekä seksuaalisuutta sisältävä suhde, mutta ystävyyttä parhaimmillaan sekin. Ei platoniset ystävyyssuhteet sitä pitäisi uhata millään tavalla. Jos näin tekee, niin on suhteessa tai asenteissa jotakin korjattavaa.

      • Samoilla linjoilla täälläkin. Jos ystävyys exän kanssa on ongelma, ei ehkä ole oikea ihminen suhteeseen kanssani.


    • Anonyymi

      Joo ei haittaisi jos tunteet ovat taantuneet täysin kaveruustasolle! Jos jommalla kummalla olisi vielä toiveita suhteen jatkosta niin ei se ikinä pelkkä kaverisuhde olisi.

    • Anonyymi

      Oletteko läheisiä vielä?

      • Läheisiä.. kyllä ja ei. Melkein päivittäin yhteyksissä ja yhdessä suunitellaan asioita.

        Emme halaile tai sellaista. Viikko sitten kävin siellä leipomassa pikkuleipiä, kun on parempi keittiö. Perjantaina kävin korjaamassa viemäröinnin, kun pesukone ei poistanut vettä. Ja hetki sitten sain viestin että hänellä on kotipäivä tänään. Kyllä. Voisin sanoa, että läheisiä, mutta ei romanttisessa mielessä.


    • No ei se olisi ongelma ollenkaan. Alkuun tietty menis jonkun aikaa totutella ajatukseen, mutta ei se sen ihmeempää ole.

      Melkein kaikki mun existä olikin joko hyvissä tai tosi hyvissä väleissä silloiseen exäänsä.

      • No sä tiedät minut muutenkin, mä nyt olen vähän omintakeinen. Ja tiedät että mulla on vastuuta naapureista.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No sä tiedät minut muutenkin, mä nyt olen vähän omintakeinen. Ja tiedät että mulla on vastuuta naapureista.

        Juu, tiiän hyvin. Ja osin tuosta omasta kokemuksestani ja katsantokannastani en niin sitä teidän kuviota ihmetellytkään, oli ihan järkeenkäypää ja kun on vielä ne vastuut päälle, niin mikään muu ei tulisi kysymykseenkään.


    • Anonyymi

      Ei se este uudelleen suhteelle olisi, mutta kaikenlaiset romanttiset tunteet olisi kyllä oltava loppuun asti käsitelty enkä ala kilpailemaan miehen huomiosta. Itse en ole exieni kanssa missään tekemisissä paitsi lapseni isän, mutta sekin vain lasta koskevissa asioissa. Itselleni on siis kaukainen ajatus olla hyvä ystävä exän kanssa, mutta kyllähän jotkut siihen pystyvät. Tilanteet ja ihmiset ovat niin erilaisia. Tärkeää olisi myös se, ettei mies sulkisi minua ulkopuolelle eli jos mies olisi ystävä exänsä kanssa niin, etten minä saisi koskaan tulla mukaan tai asiaa jotenkin piiloteltaisiin, niin se kyllä tuntuisi pahalta.

      • Joo.. ymmärrän. Tulet toimeen eksäsi kanssa lapsen takia.

        Noin se monella on. Tavallaan se on minunkin tilanteeni, mutta tilanne täällä vaatii vähän enemmän kuin vain toimeen tulemista.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo.. ymmärrän. Tulet toimeen eksäsi kanssa lapsen takia.

        Noin se monella on. Tavallaan se on minunkin tilanteeni, mutta tilanne täällä vaatii vähän enemmän kuin vain toimeen tulemista.

        Tulen toimeen exäni kanssa, kun on pakko. Hän on kohdellut minua vuosien saatossa todella huonosti ja sama jatkuu vieläkin, vaikka nykyään tilanne onkin rauhallisempi. Viimeksi syytti minua lapsen Kela-kortin hukkaamisesta ja ivallisesti pilkkasi, miten en osaa huolehtia mistään ja hetken kuluttua kortti löytyikin häneltä. Tuo nyt oli pieni asia, mutta kuvastaa sitä, millaista hänen kanssaan "toimeen tuleminen" on.

        Kaikki aina sanoo, kuten tässäkin ketjussa moni, että kyllä pitää osata olla kypsä ja tulla exänsä kanssa toimeen jne niin joskus se vaan on todella vaikeaa. Joudun kerta toisensa jälkeen asennoitumaan niin, etten ottaisi exäni loukkauksia henkilökohtaisesti. Hän vain osaa olla todella ikävä ihminen, hänellä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö, ja sen kanssa joudun nyt elämään. Hän ei ollut aina tuollainen, vaan vuosien saatossa nämä piirteet ovat vahvistuneet. Ennen kuin joku alkaa urputtaa, että miksi tein lapsen tällaisen ihmisen kanssa..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulen toimeen exäni kanssa, kun on pakko. Hän on kohdellut minua vuosien saatossa todella huonosti ja sama jatkuu vieläkin, vaikka nykyään tilanne onkin rauhallisempi. Viimeksi syytti minua lapsen Kela-kortin hukkaamisesta ja ivallisesti pilkkasi, miten en osaa huolehtia mistään ja hetken kuluttua kortti löytyikin häneltä. Tuo nyt oli pieni asia, mutta kuvastaa sitä, millaista hänen kanssaan "toimeen tuleminen" on.

        Kaikki aina sanoo, kuten tässäkin ketjussa moni, että kyllä pitää osata olla kypsä ja tulla exänsä kanssa toimeen jne niin joskus se vaan on todella vaikeaa. Joudun kerta toisensa jälkeen asennoitumaan niin, etten ottaisi exäni loukkauksia henkilökohtaisesti. Hän vain osaa olla todella ikävä ihminen, hänellä on jonkinlainen persoonallisuushäiriö, ja sen kanssa joudun nyt elämään. Hän ei ollut aina tuollainen, vaan vuosien saatossa nämä piirteet ovat vahvistuneet. Ennen kuin joku alkaa urputtaa, että miksi tein lapsen tällaisen ihmisen kanssa..

        Ymmärrän.. toiset vaan ovat kpäitä, jotka sälyttävät huonon olonsa muiden niskoille. Se ei ole kivaa se. Mutta niidenkin kanssa pitää tulla vain toimeen. Olla isompi ihminen kuin toinen. Varsinkin lapsen takia.

        Sinulle nostan hattua, että osasit irroittautua suhteesta, joka ei ollut terveellä pohjalla exäsi takia. Tsemppiä sinulle. Isosti.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ymmärrän.. toiset vaan ovat kpäitä, jotka sälyttävät huonon olonsa muiden niskoille. Se ei ole kivaa se. Mutta niidenkin kanssa pitää tulla vain toimeen. Olla isompi ihminen kuin toinen. Varsinkin lapsen takia.

        Sinulle nostan hattua, että osasit irroittautua suhteesta, joka ei ollut terveellä pohjalla exäsi takia. Tsemppiä sinulle. Isosti.

        Lapsen takia on ollut pakko niellä omat tunteet ja keskityttävä olennaiseen. Aina se ei ole ollut helppoa, vuosien varrelle mahtuu aivan uskomattomia tempauksia, mutta siitä olen ylpeä, että kertaakaan en ole lasta niille altistanut enkä puhunut lapselle pahaa isästään. Kaiken tämän jälkeenkin exäni on isänä ihan hyvä ja minulle on tärkeintä, että lapsellani on kaikki hyvin.

        Kiitos tsempeistä 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsen takia on ollut pakko niellä omat tunteet ja keskityttävä olennaiseen. Aina se ei ole ollut helppoa, vuosien varrelle mahtuu aivan uskomattomia tempauksia, mutta siitä olen ylpeä, että kertaakaan en ole lasta niille altistanut enkä puhunut lapselle pahaa isästään. Kaiken tämän jälkeenkin exäni on isänä ihan hyvä ja minulle on tärkeintä, että lapsellani on kaikki hyvin.

        Kiitos tsempeistä 😊

        Olet suuri sielu jolla on prioriteetit kohdallaan. Todellakaan lapsen ei tarvitse kärsiä vanhempien epäonnistuneesta parisuhteesta.

        Itse erosta lapselleni kertoessani .. hän oli 24 v. .. tokaisi hän vaan, ettei ollut mikään yllätys.

        Kyllä lapset kasvettuaan ymmärtävät sitten paremmin. Sinä teet ihan oikein, kun suojelet lapsesi isäsuhdetta.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olet suuri sielu jolla on prioriteetit kohdallaan. Todellakaan lapsen ei tarvitse kärsiä vanhempien epäonnistuneesta parisuhteesta.

        Itse erosta lapselleni kertoessani .. hän oli 24 v. .. tokaisi hän vaan, ettei ollut mikään yllätys.

        Kyllä lapset kasvettuaan ymmärtävät sitten paremmin. Sinä teet ihan oikein, kun suojelet lapsesi isäsuhdetta.

        Kiitos ihanista sanoista ❤️

        Lapsen ei tosiaan tule kärsiä vanhempiensa välisistä ongelmista, niin vaikeaa kuin se tunnekuohuissa onkin muistaa. Olen eron jälkeen kokenut tunteita, joihin en tiennyt kykeneväni ja niiden käsittely on kyllä vaatinut kaiken henkisen kapasiteetin, mitä minulla on. Nyt kun katson lastani ja sitä, miten upea ihminen hänestä on kasvamassa, niin tiedän toimineeni oikein ja pystyn seisomaan jokaisen ratkaisuni takana silloinkin, jos lapseni aikuisena haluaa tietää enemmän.

        Vaikeita asioita, mutta ihminen selviää monenlaisesta, vaikka aika ajoin onkin vaikeampaa.


    • Olinkin näköjään jo vastannut tähän. Edelleen olen samaa mieltä, päivitys. Ei ole näkemys muuttunut.

    • Anonyymi

      No kun existä kirjoittaa että on "Läheinen suhde" niin ensimmäinen mielleyhtymä on että nussitte edelleen vaikka muuta suhdetta ei ole.

      Tosin sinun tapauksessasi varmaan ei tarkoita sitä kun oot tommonen kuin oot, mutta mielleyhtymän tasolla.

      Itse lähinnä ihmettelisin että miten jaksat exääsi. Minulla periaatteessa ei ole huonot välit exiin mutta ei vaan jaksa kiinnostaa heidän asiansa, kun lähdettiin eri teille niin minä sitten ihan oikeasti vaan jatkan matkaa.

      • Juu.. mielleyhtymä on tahattomasti aiheutettu.

        Exä on rasittava ja välillä kun hän oikein vittumaiseksi ryhtyy, mä sanon moro ja painun pois kiukuttelujensa tieltä.

        Siis tilannehan on hyvin yksinkertaisesti se, että exä ja lapsemme tarvitsevat minua edelleen. Käytännön asioissa. Ja minä tarvitsen heitä. Joten paree pysyä hyvissä väleissä.


    • Erityisesti jos on lapsia, on suotavaakin, että exän kanssa on vähintäänkin toimivat välit.
      Kun ollaan oltu pitkään parisuhteessa, on minusta ihan luonnollista, että ystävyys jää.

      Minä ainakin haluaisin, että kumppanini olisi myös paras ystäväni. Ei se ystävyys siis heti katoa, jos koskaan.

      • Kyllä.. olimme yhdessä 25 vuotta ja hän oli ja on yhä yksi parhaista ystävistäni. Suhteessa ollessamme, hän oli peruskallioni.

        Ja koska poikamme on autistismin kirjoon kuuluva erityispersoonallisuus, hän tarvitsee päivittäistä läsnäoloa. Tämän vastuun jaamme yhdessä exän kanssa. Homma toimii, kun se on ystäväpohjalta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä.. olimme yhdessä 25 vuotta ja hän oli ja on yhä yksi parhaista ystävistäni. Suhteessa ollessamme, hän oli peruskallioni.

        Ja koska poikamme on autistismin kirjoon kuuluva erityispersoonallisuus, hän tarvitsee päivittäistä läsnäoloa. Tämän vastuun jaamme yhdessä exän kanssa. Homma toimii, kun se on ystäväpohjalta.

        Juuri näin. Vaikka vanhemmat eivät pysty asumaan enää saman katon alla, niin on hyvä, että lapsen ei tarvitse siitä kärsiä yhtään enempää.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Juuri näin. Vaikka vanhemmat eivät pysty asumaan enää saman katon alla, niin on hyvä, että lapsen ei tarvitse siitä kärsiä yhtään enempää.

        Me nyt lähestulkoon asutaan saman katon alla. Seinänaapureina. Molemmilla on avaimet toisen luo. Mutta tämä toimii.


    • Anonyymi

      No problem

    • Hyvät ystävät voivat olla, mutta jos exä puuttuu liikaa naisen ja meidän yhteiseen elämään (pompottelee) sit alkais korpeamaan.

      Mä itse olin joskus se, jota exä pompotti lapsilla ja kaikella siihen viittaavallakin. Ei sitä nyksät jaksais pitkään katsella sivusta. Onneks mulla oli kerran nainen joka ryhdikkäästi ja nätisti sen mulle avas. 😊

      • Niin.. hyviäkin naisia on. Ihan kuin miehiäkin.

        Meillä exä pompottelee minua ja poikaa edelleen, mutta osataan jo suhtautua. Jätetään sitä omaan arvoonsa. Tullaan hyvin toimeen, niin kauan kun mennään hänen ehdoillaan. Tavallaan.

        Mutta joo.. asiat ovat lupsahtaneet uomiinsa täällä näiden parin vuoden aikana. Ei valittamista.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. hyviäkin naisia on. Ihan kuin miehiäkin.

        Meillä exä pompottelee minua ja poikaa edelleen, mutta osataan jo suhtautua. Jätetään sitä omaan arvoonsa. Tullaan hyvin toimeen, niin kauan kun mennään hänen ehdoillaan. Tavallaan.

        Mutta joo.. asiat ovat lupsahtaneet uomiinsa täällä näiden parin vuoden aikana. Ei valittamista.

        Joo, teille kahdelle se onkin jees.

        Mietippäs omalle kohdalle taas,jos menisit vaikka 100 km pääähän miehen luo viikonlopuksi ja vähän väliä sois puhelin, että pitäis saada sitä ja tätä, mies naama punaisena joko tekisi hommat ja jättäisi sut omiin oloihin, tai sitten räyhäis puhelimeen tms.

        Ei ois herkkua se kokemus...

        Kyllä mä ainakin miettisin, että joko minä tai exä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, teille kahdelle se onkin jees.

        Mietippäs omalle kohdalle taas,jos menisit vaikka 100 km pääähän miehen luo viikonlopuksi ja vähän väliä sois puhelin, että pitäis saada sitä ja tätä, mies naama punaisena joko tekisi hommat ja jättäisi sut omiin oloihin, tai sitten räyhäis puhelimeen tms.

        Ei ois herkkua se kokemus...

        Kyllä mä ainakin miettisin, että joko minä tai exä.

        Ei helevattu.. tekikö exäsi noin? Ihan pimeetä. Tiesikös se, että sulla oli nainen kylässä?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei helevattu.. tekikö exäsi noin? Ihan pimeetä. Tiesikös se, että sulla oli nainen kylässä?

        Tiesi. Joskus ei oltu sovittu suoraan miten lspset on krlläkin, niin hän saattoi tuoda ne tähän just kun nainen oli kylässä. Saattoi jopa laittaa viestiin, että psneskelkaa joskus toiste.

        Kun vihdoin ymmärsin, että kyse ei ollut tarpeesta yleendäkin, vaan kyse oli hänen tarpeestaan manipuloida mun elämää, heräsin siihen. Nyt on selkeät sävelet ja ollut jo pitkään.

        Ei se kyllä ollut ystävyyttä...


      • Disseisback kirjoitti:

        Tiesi. Joskus ei oltu sovittu suoraan miten lspset on krlläkin, niin hän saattoi tuoda ne tähän just kun nainen oli kylässä. Saattoi jopa laittaa viestiin, että psneskelkaa joskus toiste.

        Kun vihdoin ymmärsin, että kyse ei ollut tarpeesta yleendäkin, vaan kyse oli hänen tarpeestaan manipuloida mun elämää, heräsin siihen. Nyt on selkeät sävelet ja ollut jo pitkään.

        Ei se kyllä ollut ystävyyttä...

        Sikamaista käytöstä sun exältä. Todella törkeää. Puhdasta kiusantekoa.

        Kyllähän mä jo tiesin, ettei exäs ihan pulmunen ole, mutta että oikea törkimys.

        No hyvä kun olet osannut vetää rajat sille. Mutta kiukuttaa tuollainen kiusanteko joka on vielä ihan tahallista.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sikamaista käytöstä sun exältä. Todella törkeää. Puhdasta kiusantekoa.

        Kyllähän mä jo tiesin, ettei exäs ihan pulmunen ole, mutta että oikea törkimys.

        No hyvä kun olet osannut vetää rajat sille. Mutta kiukuttaa tuollainen kiusanteko joka on vielä ihan tahallista.

        No noista ajoista jo vuosia. Mutta eipä sitä äkkiä voinut mitään tehdäkään asialle siinä hetkessä. Itse olin puun ja kuoren välissä ja kyllähän naistakin keljutti mun puolesta.

        Mutta noissa tuollaisissa tilanteissa sitä vasta tajusi, että miten toinen voi pompotella ja selkeästi nauttii siitä. Itsehän ne sanoo, että eikö voida vaan tarvittaessa sopia asioista jne, mutta kun tulee tilaisuus, ne mulkut kyllä osaa vetää maton alta ja sit v.tuttaa.

        Kyllä mä ainakin pidän exään nykyään selkeät välit. Kaikki löytyy paperilla, minulta, häneltä ja viranomaisilta. Eikä oo tarvinnut vängätä.


      • Disseisback kirjoitti:

        No noista ajoista jo vuosia. Mutta eipä sitä äkkiä voinut mitään tehdäkään asialle siinä hetkessä. Itse olin puun ja kuoren välissä ja kyllähän naistakin keljutti mun puolesta.

        Mutta noissa tuollaisissa tilanteissa sitä vasta tajusi, että miten toinen voi pompotella ja selkeästi nauttii siitä. Itsehän ne sanoo, että eikö voida vaan tarvittaessa sopia asioista jne, mutta kun tulee tilaisuus, ne mulkut kyllä osaa vetää maton alta ja sit v.tuttaa.

        Kyllä mä ainakin pidän exään nykyään selkeät välit. Kaikki löytyy paperilla, minulta, häneltä ja viranomaisilta. Eikä oo tarvinnut vängätä.

        No hyvä, että on menneisyyttä. Mutta tuollainenhan oli sitä että piti vaan sinua pilkkanaan. Pistää vihaksi.

        No hyvä, että kaikki nyt mallillaan. Tai ainakin melkein.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No hyvä, että on menneisyyttä. Mutta tuollainenhan oli sitä että piti vaan sinua pilkkanaan. Pistää vihaksi.

        No hyvä, että kaikki nyt mallillaan. Tai ainakin melkein.

        No ei ainakaan homma ole tuota samaa..


    • Anonyymi

      Miten suhtautuisit ..siihen, että tapaamasi kumppaniehdokas olisi erittäin hyvissä väleissä exänsä kanssa.

      Jokseenkin tuttu tilanne. Eihän mulla ollut mitään sitä vastaan, olihan heillä kaksi poikalastakin yhdessä. Selväksi tehty avioero, ja ex-puolisolla oli vakituinen miesystäväkin. Kihlattuni siis kävi tapaamassa poikiaan, toi usein myös lapset luokseni syömään. Jossain vaiheessa pyysi apuani poikien hoidossa, koska poikien äiti oli kovin sairas eikä jaksanut huolehtia pojista.

      Mies itse teki siinä vaiheessa vielä keikkahommia ympärimaata. Jotenkin mä vaan ajauduin niiden poikien "huoltajaksi", koska heidän äitinsä ei jaksanut (tai viitsinyt)
      nähdä vaivaa, arkielämän pyörittämisessä. Mä vein poikia kouluun ja tarhaan, hain myös pois, pesin heidän vaatteitaan ja korjailin rikkinäisiä.

      Ex-rouvankin pyykki olisi pitänyt pestä, koska hän kuulemma ei jaksanut! Siinä kohtaa mä kieltäydyin kunniasta ja sanoin ett on olemassa pesuloita jotka hoitaa kyllä homman. Mä hoidan ainoastaan poikien pyykit ja kannan heille syötävää,
      vien heidät aamuisin kouluun/tarhaan ja palautan iltapäivisin. Mä en ole palkattu kotiapulaisesi, vaan ex-aviomiehesi nykyinen kihlattu ja huolehdin ainoastaan poikien hyvinvoinnista.

      Mä siis siistin sen sikolätin parvekkeelta; muutaman jätesäkillisen hampurilaisten ympärillä olleita papereita, tyhjiä pitsalaatikoita, italianpata pusseja,( tehty ruokaa lisäämällä ainoastaan kiehuvaan veteen pussin sisältö) Tyhjiä spagetti pakkauksia;
      spagettia kun oli syöty ketsupin kera! Ketsuppi ja majoneesi pulloja, leipäpusseja, munkkilaatikoita, jne. Ja muutama muovikassillinen 1½ l coca-cola pulloja, jotka vein kauppaan ja vaihdoin rahat ruokaan. Jukurttiin ja hedelmiin.

      Talvella tajusin ex-rouvan olevan raskaana ja se vakituinen seuralainen kin oli häipynyt maisemista jättäen raskaana olevan naisen. Hitto että mua suututti, joten mä jäljitin sen rontin... Tampereelle. Mulla oli pieni juttutuokio hänen kanssaan, joka hiukan soitteli jo silloin hälytyskelloja. Mies sanoi ettei lapsi taatusti ollut hänen... ja epäili ett jos on vaikka ex-aviomiehen, tai naapuri rappukäytävässä asuvan nilviäisen, jonka oli muutaman kerran illalla myöhään tavannut, töistä palatessaan!

      Naisella oli ennestään jo kaksi lasta, kolmas siihen lisäksi... oli liikaa suita hänen ruokittavakseen. Koska yksikään lapsista EI taatusti ollut hänen, hän nosti kytkintä; "Kyllä siellä on ollut pukki kaalimaan vartijana!" Soi korvissani, mutt mä ohitin sen!
      Kevättalvella kun lapsi lopulta syntyi ja ex- rouva pääsi tyttärensä kanssa kotiinsa, kihlattuni otti pojat mukaansa ja lähti hakemaan, heidät sairaalasta, koska yksinään lapsen kanssa ei kuulemma kotiin päästetty.

      Olivat kuitenkin ennen sairaalaan menoa hankkineet; lastenvaunut, hoitopöydän ja uuden parisängyn makuuhuoneeseen... Kuulin asian vanhemmalta pojalta, kun soitin heille, illalla... tehdessäni heille iltapalaa.Isi oli myös sanonut ett jäävät yöksi, äidin ja pikkusiskon luokse! Jätin sormukseni ja asunnon avaimet pöydälle ja lappusen.
      Pidä huolta rakkaistasi! Tämä oli tässä nyt!
      ja allekirjoitus.
      (trollikka)

      • Juu.. sun tarinasi.. on surullinen hyväksikäyttötarina. Eritäin törkeä ja sairas sellainen.

        Minulla ei ole mitään millä voisin pyyhkiä olemattomaksi sen tosiasian, että sinua on hyväksikäytetty. Jos voisin, hirttäisin sen sinun exäsi munistaan. Mutta kostaminen ei ole oikea tie.

        Sinulta vaatii paljon, siis paljon, asian sulatteleminen ja olisin varmaankin itse sinun tilanteessasi ihan toivoton. Onneksi sinulla on rakastava perhe ympärillä, joka tukee sinua.
        Ja sinulla on vahva luonne. Muistaisit vain välillä säästää itseäsikin.


    • Anonyymi

      Hitot mä enää menneistä, ne itkut on itketty jo. Mennyt on mennyttä. Mutt mulla on sellainen intuitio, ett ex-kihlattu kuvittelee omaavansa toisen perheen mun luonani.
      Koska änkeämällä itsensä, Faijan suosioon; tulee naapuriin tapaamaan Mimmiä ja jo kahdesti jäänyt yökylään sinne, saaden toisenkin päivän Mimmin seurassa.

      Mä kyllä savustan hänet tavalla tai toisella; helvetin kuuseen! Kuvittelee ilmeisesti ett mä annan ajanmittaan periksi. Mulla tulee vielä välirikko Faijankin kanssa.
      Kehtas sanoa mulle; "Ett tosirakkaus antaa ajanoloon anteeksi, miehen harha-askeleen! Niin mun äitinikin on tehnyt ja nyt he asuvat jälleen yhdessä!"

      "Sanoin hänelle ett taidan keskustella asiasta Emon kanssa, kysyä mitä mieltä hän
      on asiasta! Koska sinä vedät jo Emonkin tähän sotkuun, johon hyvin paljon sinä olet syypää... Asia saattaa tuoda synkkiä pilviä sinunkin taivaallesi."
      Ei ole kovin kilttiä uhkailla omaa isäänsä, mutt ei hänellä ole oikeutta yrittää tehdä, omia ratkaisujaan, mun elämääni! Ja täysin väärin perustein.

      Emohan otti avioeron silloin kun Faijan "toinen perhe" paljastui hänelle.
      Oikeastaan Faijan sairastuminen ja kälyn huoli hänestä... kertoi Emolle miten vakavan tilanteen edessä ollaan, jos Faija Kustaviin mökilleen palaa. Emo KÄSKI mun järjestämään Faijalle hoitokodista paikan, hänen laskuunsa. "Onhan hän sentään lapsieni isä!" Faija toipui... ja Emo eli omaa elämäänsä toisaalla, yhä eronneena.

      Aikaa kului ja Emo sai aivoinfarktin, pääsi sairaalasta ja otin hänet hoivalle. Yöt olivat hänelle kauhuja, ei tiennyt missä oli ja miksi, eikä pystynyt edes kävelemään itse. Pari kertaa lattiallakin, luultavasti yrittänyt kävellä. Ei hän jälkikäteen päivälläkään osannut selittää mitään sekavuudestaan, koska ei muistanut yön tapahtumista mitään. pikkuhiljaa voimat palautuivat ja aloitimme kävelyharjoitukset. Puhekin tuli selvemmäksi, mutt yöt olivat levottomia.

      Kunnes mä keksin ottaa Emon omaan kotiini ja meillä oli parisänky, nukuttiin vierekkäin. Heräsin usein kun Emo näki unta tai harhoja, ihan rauhallisesti selitin ett olen vieressäsi nukkumassa ja meidän kummankin pitää nukkua nyt vielä.
      Toisinaan hänellä oli jano ja pillimehua joi istumaltaan, joskus vessahätä ja käytin vessassa... takaisin nukkumaan. Hiljakseen Emo tottui siihen ett päivät vietti hoivaosastolla, kun mä tein töitä siellä ja yöksi mentiin minun asuntooni.

      Viikko viikolta hänen kuntonsa koheni ja puhekin alkoi olla jo selvempää.
      Muistikatkoksiakaan ei enää tullut ja tiesi tarkaan mitä haluaa.
      Nuorin broideista oli ilmoittanut Faijalle ett emo asuu mun luonani, ett voisitko käydä katsomassa miten he pärjäävät kahdestaan, kun toinen tekee vielä työnsäkin kaiken muun lisäksi. Broidikin idiootti, kyllä Emo päivät kuului hoivan asukkaisiin ja suurimmaksi osaksi toiset hoitivat häntä silloin.

      Yöksi mentiin mun kotiini ja silloin Emokin nukkui jo paremmin mitä hoivalla ollessaan, joskus piti vain laskea käteni hänen kädelleen tai koskettaa häntä muuten... mä olen tässä, nukutaan. Niihin aikoihin Faija tuli katsomaan meitä ja kiittämään Emoa, joka oli järjestänyt hänelle aikaisemmin hoitopaikan hoivalta.
      Halusivat jutella keskenään, joten mä jatkoin töitäni ja jätin heidät keskustelemaan keskenään.

      Lopulta siinä kävi niin, ett Faija oli Emon seurana päivisin ja mä toimitin heille ruuan yläkertaan, ajan oloon Faija toi Emon pyörätuolissa ruokasaliin syömään, päivä päivältä he tulivat jälleen läheisimmiksi toisilleen, kaksi invalidisoitunutta ihmistä, joilla oli yhteinen menneisyys, avioliitto ja lapset. Ainoastaan avioliitto on hajonnut, mutt tänä päivänä he pystyvät olemaan jälleen ystäväsuhteessa oleva pariskunta.

      Eli hitosti on tuossa vuosien aikana tapahtunut; kuten pikkusiskoni muutti meidän luoksemme asumaan. Emo ja systeri ovat paremmissa välilöissä, mitä Faija ja systeri.
      Faija on hankala ja mä olen perinyt saman ominaisuuden häneltä, onneksi systerillä erilaisetgeenit, hiukan sekoittamassa pakkaa, niin me tullaan toimeen keskenämme.
      Meillä kun on yhteinen päänsärky; Faija joka yrittää pompottaa meitä kumpaakin!
      Tässä lyhykäisyydessään, melkein koko selvitys menneestä ja nykyisyydestä! =)))
      trollikka

      • Höh.. sulle on sattunut noita suhteilusekoiluja elämään ihan vissiin riittävästi..

        Tolla historialla ymmärrän sinun nuivahkon asenteen minun tyyppisiin ihmisiin.. siis kevytkenkäisyyteen..
        Hitto kun voisinkin kertoa oman tarinani.. mutta en voi, en siten kuin tahtoisin. Ei ole sovelias tarina julkiseksi, edes anonyymisti.

        Pähkinän kuoressa tiivistäen.. tapasimme exän kanssa sokkotreffeillä, pamahdin pian paksuksi ja perustimme perheen. Poitsullamme todettiin häiriökäyttäytymistä jo alle kaksi vuotiaana ja se diagnosoitiin autismin kirjoon.. no exä pakeni työhön, tehden kolmea työtä.. minä hoidin kodin, perheen ja työni yksin. Olimme yhdessä velvollisuudentunnosta, vaikka opimmekin rakastamaan toisiamme. Exä oppi, ettei hänen tarvinnut tehdä mitään, sillä minä hoidin kaiken. Remonteista ruoanlaittoon. Sit exä sairastui.. useita leikkauksia ja minä hoidin häntä. Kun hän parani ja poitsukin kasvoi aikuisuuteen, erosin.

        Minun ei tulisi mieleenkään aloittaa vakavaa suhdetta. Ei menneisyyteni, eikä tulevaisuuteni takia. Kas kun sairastuin ms-tautiin reilu 10 vuotta sitten. Tulevaisuuteni voip olla hyvinkin .. no vaakalaudalla.

        Siksi kevytsuhteilen. Eli olen suhteessa pujottelijaan, ilman sen kummempia siteitä tai lupauksia. Olen oppinut rakastamaan pujista ja en tekisi tahalleni mitään mikä loukkaisi häntä. Siitä huolimatta en ole luvannut uskollisuutta hänelle, vaikka uskollinen olen ollutkin. En vain usko uskollisuuteen.

        Mutta tuollainen sikailu mitä esimerkiksi exäsi teki, ei tulisi minulla mieleenikään. Hän on törkimys, valitettavaa että ilmeisesti myös lipeväkielinen käärme joka on luikerrellut sinun puutarhaasi...

        Mutta sä olet vahva. Joskus olenkin sanonut, että ihailen sinua. Ja tässä valossa entistä enempi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Höh.. sulle on sattunut noita suhteilusekoiluja elämään ihan vissiin riittävästi..

        Tolla historialla ymmärrän sinun nuivahkon asenteen minun tyyppisiin ihmisiin.. siis kevytkenkäisyyteen..
        Hitto kun voisinkin kertoa oman tarinani.. mutta en voi, en siten kuin tahtoisin. Ei ole sovelias tarina julkiseksi, edes anonyymisti.

        Pähkinän kuoressa tiivistäen.. tapasimme exän kanssa sokkotreffeillä, pamahdin pian paksuksi ja perustimme perheen. Poitsullamme todettiin häiriökäyttäytymistä jo alle kaksi vuotiaana ja se diagnosoitiin autismin kirjoon.. no exä pakeni työhön, tehden kolmea työtä.. minä hoidin kodin, perheen ja työni yksin. Olimme yhdessä velvollisuudentunnosta, vaikka opimmekin rakastamaan toisiamme. Exä oppi, ettei hänen tarvinnut tehdä mitään, sillä minä hoidin kaiken. Remonteista ruoanlaittoon. Sit exä sairastui.. useita leikkauksia ja minä hoidin häntä. Kun hän parani ja poitsukin kasvoi aikuisuuteen, erosin.

        Minun ei tulisi mieleenkään aloittaa vakavaa suhdetta. Ei menneisyyteni, eikä tulevaisuuteni takia. Kas kun sairastuin ms-tautiin reilu 10 vuotta sitten. Tulevaisuuteni voip olla hyvinkin .. no vaakalaudalla.

        Siksi kevytsuhteilen. Eli olen suhteessa pujottelijaan, ilman sen kummempia siteitä tai lupauksia. Olen oppinut rakastamaan pujista ja en tekisi tahalleni mitään mikä loukkaisi häntä. Siitä huolimatta en ole luvannut uskollisuutta hänelle, vaikka uskollinen olen ollutkin. En vain usko uskollisuuteen.

        Mutta tuollainen sikailu mitä esimerkiksi exäsi teki, ei tulisi minulla mieleenikään. Hän on törkimys, valitettavaa että ilmeisesti myös lipeväkielinen käärme joka on luikerrellut sinun puutarhaasi...

        Mutta sä olet vahva. Joskus olenkin sanonut, että ihailen sinua. Ja tässä valossa entistä enempi.

        Ihan oikeesti; kyvyt parisuhde kahden aikuisen ihmisen välillä, ovat ihan OK, silloin kun kumpikin tietää sen suhteen laadun. Eikä kumpikaan kaipaa sen enempää!

        Mutt jos toisen annetaan uskoa siitä suhteesta kehittyvän aivan jotain muuta; kuten uniikkia parisuhdetta, lapsineen. Niin turha kuvitella ett mä ottaisin asian kevyesti!
        Kun ei kuulu mun käsityskantaan alkuunkaan tuollainen kieroilu, tavallisesti.

        Tavallisesti; sanoin siksi ett ihan samalla periaatteella mä hankkiuduin raskaaksi ja tein Mimmin, vastaavasti petoksella. Tarkoitus ei ollut ett äijänrontti ainakaan seuraavan 10 vuoden aikana tulisi tietoiseksi Mimmistä. Toisin kävi, ja nyt ollaan tässä tilanteessa.
        Mimmin takia mä olen niellyt, nuo vierailut, koska Mimmi on täysin ihastunut, sanoisin ett rakastunut isäänsä. Silloin harvoin kun heidät yhdessä olen nähnyt, melkeinpä sanoisin ett tunne näyttäisi olevan molemmin puolinen!

        Mun elämääni tuo ankerias ei kyllä luikertele, millään verukkeella. Enkä mä usko ett vuosia jaksaa yritystäänkään pitää, kun huomaa ettei vastakaikua enää tule.
        Mimmi kasvaa päiväpäivältä ja vähän pelottaa... flikalla on täysin mun luonteeni, mitä on päättänyt niin siinä pysyy! Toisinaan mä tuskastun Mimmin päätöksiin, toisinaan taas en voi kuin nauraa, hänen oivalluksilleen!

        Ei Faijaa naurattanut tässä yks päivä, kun panin Mimmin pottalle istumaan, pissalle.
        Hetken kuluttua neiti nousi pottalta ylös, jolloin Faija sanoi yks kantaan vakavalla äänellä; Mimmi istu heti alas pottalle! Mimmihän istahti potalle ja hetkenkuluttua nousi taas.

        Mä en heti lähtenyt tarkistamaan asiaa... ja Faija ehti sanomaan vielä; "Et varmasti ole pissannut vielä!" Mimmi kumartui otti potan laidasta kiinni ja kaatoi pissat lattialle!
        Pudotti potan siihen ja käveli omaan leikkihuoneeseensa, hyvin päättäväisesti pylly heiluen, pikkaritkin jäivät lattialle!

        Faijalta paloi päreet oitis ja nosti ääntään... johon mä ärähdin; "Jospa menisit omalle puolellesi. Muksu on mun ja samoin lattia, jolle pissat kaatoi! Minä myöskin olen se joka tuon lätäkön kuivaa ja lattian pesee. Mimmi tiesi pissanneensa, joten nousi ylös, ja kun hänet komennettiin takaisin potalle hän totteli ja arvio tilanteen uudelleen, ja todisti pissanneensa! Vai jäikö jotain epäselväksi, sitä ei voi enää toistamiseen kaataa lattialle!"

        Faija lähti ovet paukkuen. Mä siivosin lattian ja kävin pukemassa Mimmille pikkarit ja collegehousut jalkaan. Mimmi ei onneksi taatusti ymmärtänyt mun puhetta Faijalle; joten ei varmaan ottanut siitä mitään oppia, uhmata Paapaansa. Sen hän varmaan tajusi; ett Paapa suuttui, kun pissat päätyivät lattialle, tuskin siis tekee sitä toistamiseen.
        Sattuuhan Mimmin kanssa vaikka minkälaisia surkuhupaisia kommelluksia, mutt ottaen huomioon hänen ikänsä, ei kannata kiukuta! Kyllä se siitä elämä ajanoloon tasaantuu, toivottavasti.

        Illanjatkoja kaikille, mulla olisi vähän muita kiireitä nyt!
        trollikka


    • Anonyymi

      Jossain vaiheessa erittyy nestettä varmasti.

    • Anonyymi

      Riippunee mitä exäsi haluaa sinusta

    • Vanha keskustelu, mutta vastaan silti.

      Suhtautuminen riippuisi tasan siitä minkälaiset välit olisi. Jos olisi flirttiä, yhdessä nukkumista ja pussailua, olisin pitäköön ex omansa, kun selkeästi on asiat vielä kesken.

      Jos taas kaikesta näkee näkee, että kyse on puhdas ystävyys ja varsinkin jos uuden puolison voi ottaa mukaan tapaamisiin välillä (jos uusi ei aiheuta ikäviä tunteita ex, on suhde selkeästi ohi), ex puolison mukana olo elämässä ei haittaisi mitenkään.

      • Tämä todellakin on vanha keskustelu. Mun ihka ensimmäinen aloitus palstalla.

        Olin juuri muuttanut 4 päivää aiemmin omilleni. Nukuin exältä lainaamallani patjalla lattialla. Koko kämppä ihan tyhjä.. maalasin seiniä ja selasin nettiä etsiessäni itselleni huonekaluja ja petivaatteita.

        Me sovittiin jo vuonna nakki ja muussi, että jättäjä ottaa vaatteensa ja lähtee. Joten niin tein. Minulla ei ollut kuin omat henkilökohtaiset hygieniatuotteet, koruni ja vaatteeni. Mutta olin onnellinen. Onnellisempi kuin koskaan.

        Edelleen olemme exän kanssa väleissä. Nytkin pitänee käydä kahtomassa kuis hän voi. On todella kipeänä.. ja minä tietysti hoivaan häntä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tämä todellakin on vanha keskustelu. Mun ihka ensimmäinen aloitus palstalla.

        Olin juuri muuttanut 4 päivää aiemmin omilleni. Nukuin exältä lainaamallani patjalla lattialla. Koko kämppä ihan tyhjä.. maalasin seiniä ja selasin nettiä etsiessäni itselleni huonekaluja ja petivaatteita.

        Me sovittiin jo vuonna nakki ja muussi, että jättäjä ottaa vaatteensa ja lähtee. Joten niin tein. Minulla ei ollut kuin omat henkilökohtaiset hygieniatuotteet, koruni ja vaatteeni. Mutta olin onnellinen. Onnellisempi kuin koskaan.

        Edelleen olemme exän kanssa väleissä. Nytkin pitänee käydä kahtomassa kuis hän voi. On todella kipeänä.. ja minä tietysti hoivaan häntä.

        Muistan jotain pätkiä kuvauksestasi millainen ex parisuhteesi oli. Joskus lähteminen on ainoa toimiva vaihtoehto.


      • Citrinella kirjoitti:

        Muistan jotain pätkiä kuvauksestasi millainen ex parisuhteesi oli. Joskus lähteminen on ainoa toimiva vaihtoehto.

        Erosin kyllä, mutta en oikeastaan lähtenyt. Olen edelleen se johon exä turvautuu ensimmäisenä.. oli se sitten rikkinäinen pesukone, palanut lamppu tai tukkeutunut viemäri..

        Nyt exä on flunssassa ja kyllä sä tiedät mitä se on, kun mies sairastaa.. maailmanloppu vähintään. Pitää minun pitää huusholli kasassa sen aikaa, kunnes toipuu.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe