Jokainentyylillään

Anonyymi

Tänä päivänä vain joka 4 suomalainen on normaalipainoinen.
Mun silmissä lihavia on noin 80%.

Jos ihmiset haluisitte laihduttaa te laihtuisitte. PISTE!
Aina keksitään tekosyitä, geenit ja kilpirauhaset yms diipadaaba. Ei aikaa! Vaikka tänä päivänä aikaa on ihan liikaa jolloin ihminen tulee laiskaksi ja syö ja lihoo!

Joo ehkä 2% voi olla eri geenit mutta se ei tarkoita että voi ahmia silloin mitä haluaa eikä kuluttaa ja opettaa omille lapsille saman tavan ja jo lapsilla on rasvamaksa ja sokeritauteja ja ties mitä ongelmia.

Mutta opetetaan "olet vain eri kokoinen ja se on ok" Mikä on ok?! Kun annat lasten hommata sairauksia ja ongelmia?

Ylipaino EI OLE TERVEELLINEN asia!

Oli sulla geenit tai jotkut.... Lähemmäksi 100% lihavuus on itse aiheutettua.
Ei puuro, salaatti ja kala lihota! JNE

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika moni käy töissä, ei ole aikaa hiihdellä neljää tuntia päivässä.

      • Anonyymi

        Eli sinun TEKOSYYSI ylipainollesi on työ. Kiitos osanotosta - ei voittoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinun TEKOSYYSI ylipainollesi on työ. Kiitos osanotosta - ei voittoa!

        Enhän minä edes käy töissä, enkä muuten ole ylipainoinenkaan.

        Käytöksesi on kieltämättä hieman erikoista ja hyökkäävää, mutta ehkä sinulla on siihen omat syysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä edes käy töissä, enkä muuten ole ylipainoinenkaan.

        Käytöksesi on kieltämättä hieman erikoista ja hyökkäävää, mutta ehkä sinulla on siihen omat syysi.

        Sinä olet lihava, älä väitä muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet lihava, älä väitä muuta.

        Ookkei

        Olen sitten lihava painoindeksillä 22,3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ookkei

        Olen sitten lihava painoindeksillä 22,3

        Anorektikon mielestä normaalipainoinen on lihava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ookkei

        Olen sitten lihava painoindeksillä 22,3

        Minulla indeksi on 18, ja sen vuoksi kirjoittelen päivittäin tällä foorumilla. Minulla ei ole eikä ole ollut koskaan paino-ongelmia. Minä olen uskottava.


    • Anonyymi

      Mitä hel***tiä sinulle kuluu kenenkään lihavuus! Sinulta ei ole kysytty mitään. Hoida itsesi ja omat asiasi ja anna muun olla!

    • Anonyymi

      Jos pidät 80% ihmisitä lihavina, olet ilmeisesti taipuvainen anoreksiaan ja arvioit siksi muita ihmisiä tuolta pohjalta.

      • Anonyymi

        Tilastojen (vaa'an) mukaan ainoastaan 2/3-osaa suomalaisista aikuisista on ylipainoisia! 80 % on siis liioittelua.

        Mitään ei tarvitse tässä maassa tehdä, koska lihavuus on vallitsevaa ja yleisesti hyväksyttyä ja jopa ihanne. Läski rulettaa ja sellaista tavoitellaan.


    • Anonyymi

      Aloittaja, oletko todellakin paheeton. Et siis ylensyö, se on tullut selväksi. Entä
      - käytätkö alkoholia
      - tupakoitko
      - syötkö lääkkeitä
      - onko mahdollisesti joku lievä tai vahva addikti, pelaaminen, seksi...
      - käytkö töissä
      - kaipaatko kavereita jos ei ole, onko
      - puuttuuko elämästäsi jotakin
      Useimmilla meistä on jokin pahe. Sellainen olla korvataan jotakin mitä puuttuu. Minullakin, se ei ole ylipaino. Jos sinulla ei ole mitään, olet täydellinen. Sydämelliset onnittelut! Ja kaikkea hyvää sinulle.

      • Anonyymi

        Raudanpuute saa usein närkästymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raudanpuute saa usein närkästymään.

        Olet vaan maanut sohvalla 56.3447383 minuuttia liikaa ja syönyt dietaarisesti kanannahaa 1834.3912341923 kCal.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vaan maanut sohvalla 56.3447383 minuuttia liikaa ja syönyt dietaarisesti kanannahaa 1834.3912341923 kCal.

        Jeesus ilmestyi minulle VHH annoksen kanssa ja sanoi, poikani, minulla on sinulle ilosanoma, tämän syömällä entiset ongelmasi eivät tunnu enää miltään, nyt elämääsi astuu ummetus, vitamiinipuute ja ärtymys.

        Niin minä sitten kokeilin ja olen ollut tyytyväinen valintaani, vanhat vaivat ei enää kalvaa mieltä, uusissa on sen verran paljon haastetta.


    • Anonyymi

      Sellaisen analyysin voisin tehdä, että aloittajalla on supervähän sekä ikää että elämänkokemusta. Kannattaako 16-vuotiaana antaa painoneuvontaa kenellekään, kun ei tiedä, minkä kanssa itse painii muutaman vuosikymmenen päästä?

      Olen itsekin nk. normaalipainoinen, mutta muissa asioissa en sitten olekaan normaali. Eli tiedän, että "normaali" ei olla pelkällä tahdonvoimalla. Varsin moni asia vaikuttaa ihmisen elämään. Pelkkä paino ei määrittele sen enempää ihmisen hyvyyttä, normaaliutta, toimintakykyä kuin terveyttä.

      BMI ei ole tarkoitettu yksilöiden seurantaan, vaan tutkimusmateriaaliksi. Urheilijat saattavat tulla määritellyiksi lihaviksi BMI:n kautta, mutta heidän painonsa koostuu lihasmassasta. Hyvin matala BMI ei korreloi terveyden kanssa. Alipaino aiheuttaa aivan samoja riskejä kuin ylipainokin, esim. sydänsairausriskiä. Todennäköisesti hyvin laihat vanhukset pärjäävät huonommin kuin pikkuisen tanakat. Laihoilla on myös lihasmassaa liian vähän, ja lihasmassa on halvinta vakuutusta vanhuuden varalta.

      Tärkeää on myös se, mihin suuntaan paino on kehittymässä. Jos taistelee painohaasteiden kanssa, niin hyvää on jo se, että saa pysäytettyä painon nousun. Seuraava askel on, että paino laskee vähän, vaikka kuinka hitaasti tahansa. Terve ja tervejärkinen tavoite ei ole laihduttaa itseään kukkakepiksi. Se ei ole edes hyväksi terveydelle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe