tyhmät käy lukion

Anonyymi

61

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tyhmä ajattelee vain rahaa.

• Anonyymi

Älykäs jonottaa leipäjonossa sekä äänestää persuja.

• Anonyymi

Mikä kenellekin on tärkeää. Mutta tottahan se on, että moni duunari tienaa enemmän kuin akateeminen.

• Anonyymi

No ei nyt ihan aina totta toi ole..

• Anonyymi

Ihmettelen sitä jos 5 ihmistä samalla yrityksellä töissä ja esim 5 ihmistä tapetoittee samaa asuntoa jopa samaa huonetta niin miksi jokaisella on eri palkka yksi tienaa 5 euroa tunti toinen 8e ja kolmas 12 neljäs 25e ja viides 55 e tunti minusta jokaiselle sama palkka

• Anonyymi

Miksi?
        Jos ei osaa paljoa, palkkakaan ei voi olla paljon.

• Anonyymi

Yksi tapetoi 4/5 asunnosta siinä ajassa kun ne neljä muuta yhteensä sen 1/5.
        Miksi näille ihmisille pitäisi maksaa sama palkka?

• Ehkä miehillä.

• Anonyymi

Tosimies ei mihinkään lukion humpuukkimeen mee.

• Anonyymi

Tyhmät eivät pääse lukioon. Lukion käynyt pääsee halutessaan mihin tahansa.

• Kiitos, en siis ole tyhmä koska pääsin ekalla heitolla viestintäpainotteiseen lukioon. 😆

• Anonyymi

Tuossa artikkelissa mainittiin, että lukioon menee sellaisia, joiden pisteet ei riitä ammattikouluun. Mihin näiden ihmisten on tarkoitus sitten lukion jälkeen hakea, sinne ammattikouluunko? Turhaa päällekkäistä opetusta, nuo kaksoistutkinnot hyviä. No, koulutuksen yksi tarkoitushan onkin säilöä ihmisiä. Mitä tekee lukion päästötodistuksella, jolla ei pääse ammattikorkeaan tai yliopistoon.

• Anonyymi

Yliopistoon voi mennä toisen asteen tutkinnon pohjalta myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yliopistoon voi mennä toisen asteen tutkinnon pohjalta myös.

Jep, nykyään on kyllä monenlaisia väyliä jatko-opintoihin. Ja melko turhaa tuudittautua ajatukseen että yhdellä tutkinnolla/koulutuksella pärjäisi koko ikänsä.

• Mä olen ollut koulutustani vastaavassa työssä tasan 2kk yli 10 vuotta sitten. Silloin palkkanni oli nettona noin 1650€/kk eli ei nyt mikään kovin hyvä palkka, mutta toki siinä huomioitiin työkokemus yms. Jos olisin jäänyt labrahommiin, veikkaisin että nettotuloni olisi noin parin tonnin tienoilla tällä hetkellä.

Vähemmän mä näistä autohommista tienaan, mutta sellainen ns. reaalituntipalkka onkin paljon parempi. Ja kun en tosiaan ole sen tyylinen että juoksisin materian perässä, niin mulle käy varsin mainiosti että keskimäärin muutaman kympin tienaa päivässä ja aikaa riittää notkua vaikka palstalla jos ei muuta keksi 😅 Viikon päästä 21.3 tulee muuten 10 vuotta kun perustin yritykseni. Jos ei olisi koronaa, niin järjestäisin jonkun kahvitarjoilun tms. yhteistyössä kaverini Bicky Royal miehen omistaman ravintola J:n kanssa 😊😊😊

• Anonyymi

Kävin aikanaan amiksen ja moni sukulainen meni lukioon yms ja näitä arvostettiin toisella tavalla. Kun valmistuin amiksesta vain lähimmät ihmiset onnittelivat, mutta lukion rimaahipoenkin suorittaneet olivat sitä parempaa porukkaa joita juhlittiin.
      No valmistumisen jälkeen olen ollut työelämässä kokoajan. Palkkaani olen tyytyväinen joka on mediaanin yläpuolella reilusti. Elämäni olen työllä maksanut.
      Moni näistä lukion käyneistä on joko edelleen työttöminä tai jääneet hanttihommiin pikkuliksalla ja osa otti uran kotiäitiydestä eli lapsia siihen tahtiin, että töihin ei tarvi mennä ja mies maksaa.
      Koulutuksella pilkkaaminen näkyy olevan edelleen voimissaan ja usein vieläkin amislaisia pilkataan ja ns "korkeammin koulutettuja" pidetään muita parempina ihmisinä. Melko surullista.

• Anonyymi

Tätähän olen aina sanonut, mutta kukaan ei kuuntele. Oma opiskelu kokemus on lukiosta, mutta työelämä yhteydet on amiksen puolelle. Kyllä opettajissa on ero. Lukion opettajat on tyhmiä, oman oppiaineensa vankeja. Amiksen opettajat on enemmän ihmisiä, heidän kanssaan voi keskustella. Erittäin mukavia arviointi tilanteita on ollut ja opettajat aidosti kiinnostuneita. Lukioissa opettajat pudottaa täksäyttivät arvosanan sen kummemmin perustelematta oman päänsä mukaan. Myöskään työelämä yhteyksistä lukiossa ei tiedetä yhtään mitään. Ylioppilas kirjoituksissakaan ei ole mitään järkeä. Miksi tehdä kirjoitukset koneella, mutta kuitenkin estää pääsy nettiin. Itse suoritin aikuisena täydennyskoulutuksessa kokeen ja se tehtiin tietokoneella. Ja täytyy sanoa, että koe oli erittäin vaativa vaikka netti olikin avoin. Ylioppilaskirjoitukset on jääneet ajasta jälkeen. Ei nykyään tarvi päntätä nippelitietoa, vaan sitä pitää soveltaa.

Olen myös tarkemmin perehtynyt suomen koulutushistoriaan. Jo 30 luvun lopulla ylioppilastulva oli ongelma. Tästä on ylijohtaja tohtori Aarno Niinen kirjoittama kirja unohdettu koulu marssii. Niinen ansiosta saatiin sodan jälkeen keskusammattikoulu järjestelmä suomeen. Vaikka ko. Järjestelmä ei suunnitellusti toteutunutkaan se antoi sysäyksen ammattiopetuksen laajentamiseen. Ammattitaitoinen työvoima oli tärkeä jälleenrakennusvaiheessa ja auttoi suomen voimakkaaseen talouskasvuun myöhemmin. Viime vuosien teoretisoituminen on haitannut suomen taloutta ja kuten korona pandemian alkaessa huomasimme, omavaraisuusasteemme on huono.

• Anonyymi

Ammattikoulupropaganda osa #436326

"Kaikkien lukion käyneiden tai kaikkien ammattikoulun käyneiden keskituloissa lukiolaiset ohittavat työuran edetessä ammattikoululaiset.

Työuran alussa ammattikoulun käyneet tienaavat enemmän, mutta lukiolaisten tulot kasvavat suuremmiksi keskimäärin noin 28-vuotiaana. Kolmekymppisinä lukion käyneiden keskimääräinen vuositulo on noin 3 500 euroa ammattikoulun käyneitä korkeampi."

Mitä sitten?

• No onhan hyvä, että jätin lukion kesken ja opiskelin amiksessa. Kolme ja puoli eri ammattia. 😂

• Sain aikoinaan opistoasteelta koulutuspaikan, mutten lähtenyt opiskelemaan sosiaalikasvattajaksi, kun satuin tienaamaan vanhainkodissa markka aikaan 8000-10 000 markan tilejä.

Vuorotyö, pyhätyö, yötyö liksa oli hyvä.

Nyt luultavasti olisin kuitenkin sosiaalikasvattajana opiskellut lisää ja todennäköisesti esimiestyötä silmällä pitäen.

• Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

Sain aikoinaan opistoasteelta koulutuspaikan, mutten lähtenyt opiskelemaan sosiaalikasvattajaksi, kun satuin tienaamaan vanhainkodissa markka aikaan 8000-10 000 markan tilejä.

Vuorotyö, pyhätyö, yötyö liksa oli hyvä.

Nyt luultavasti olisin kuitenkin sosiaalikasvattajana opiskellut lisää ja todennäköisesti esimiestyötä silmällä pitäen.

Olisit kaupungin sosiaalitoimen johtaja 7000 e/kk. Eläkevirka ja hyvä eläke tiedossa.
        Nyt olet vuorotöistä väsynyt kotiäiti ja tuleva eläke???

Elämä on valintoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisit kaupungin sosiaalitoimen johtaja 7000 e/kk. Eläkevirka ja hyvä eläke tiedossa.
        Nyt olet vuorotöistä väsynyt kotiäiti ja tuleva eläke???

Elämä on valintoja.

Kenties.

"Nyt olet vuorotöistä väsynyt kotiäiti ja tuleva eläke???"

-En ole buorotöissä, en ole kotiäitikään (olen sairaslomalla), luultavasti surkea.

Elämä on valintoja, valitsin opintovelkojen poismaksun 19 vuotiaana ja omakotitalon oston 21 vuotiaana, työmyyrän työn, mutta ei ole esimiehen vitukasta vastuuta.

• SheHe kirjoitti:

Kenties.

"Nyt olet vuorotöistä väsynyt kotiäiti ja tuleva eläke???"

-En ole buorotöissä, en ole kotiäitikään (olen sairaslomalla), luultavasti surkea.

Elämä on valintoja, valitsin opintovelkojen poismaksun 19 vuotiaana ja omakotitalon oston 21 vuotiaana, työmyyrän työn, mutta ei ole esimiehen vitukasta vastuuta.

Silti on rahaa lojua kotona. Vaan onhan se töihinkin varmaan vielä mentävä. Työkkäristäkään ei taida paljoa nykyään saada.

• Anonyymi

Vaikka se 28 vuotiaana noususikin, mutta uran alkuvaiheessa sitä rahaa tarvisi enemmän. Kun on maksettavana asunnot, autot ja lapset. Oma kokemus oli että lukion jälkeen oli tosi vaikee saada kunnon töitä. Niin kuin ammatillisen opettajaopiston entinen rehtori sittemmin ammattikasvatushalliruksen pääjohtaja sanoi: Jokaisella koulutuksella tulee olla päämäärä, nimittäin ammatti. Ja tämä pätee vielä nykyäänkin, etenkin nyt.

• Anonyymi

Lukion jälkeen pitää opiskella sitä alaa, jonne haluaa. Näin saa töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukion jälkeen pitää opiskella sitä alaa, jonne haluaa. Näin saa töitä.

Ei välttämättä kannata opiskella liian pitkään. Ennen oli kansalaiskoulu 8 vuotta ja amis siihen 2 vuotta tai vaihtoehtoisesti kauppis. Eli 10 vuodessa oli valmis ammattilainen ja tähän kaksi vuotta lisää niin esimies. Ja hyvin meni suomella. Omalta osalta lukio täysin hukkaan heitettyä aikaa, kun taas ruotsin serkku sai lukion ohessa sähkärin paperit. Nyt se on suomessakin mahdollista, mutta hitaasti asiat täällä eteni.

• Anonyymi

Amislaiset eivät pääse lukioon.

• Pääsee, on pitkään voinut opiskella ammattia ja suorittaa lukiota samalla, ohessa.

• Anonyymi

Miksi sinne pitäisi hakeutua kun voi hakeutua vaikka korkeakouluun. Lukio on pöljille.

• Anonyymi

Niin tuon jutun pointti oli siis se, että ne jotka rimaahipoen pääsevät lukioon, heidän elämän aikaisia tulojaan lukiokoulutus ei nosta. He eivät luultavasti pääse ammatti korkeaan tai yliopistoon. Tuhlaavat työvuosia turhaan lukiokoulutukseen. Suoritettuaan mahdollisesti sen itselleen sopivamman käytännöllisen ammattitutkinnon menevät näihin töihin, joissa lukion todistus ei nosta palkkaa. Osa lukion käyneistä syrjäytyy hakiessaan vuosikausia halajamaansa opinahjoon
      Eri asia sitten se voiko kaikkea mitata rahassa, lukiovuodet voivat kehittää itseä, tuoda rikkaamman elämän.

• Anonyymi

Toisen asteen koulutuksissa tulisi olla yhtäläinen yleissivistävä osuus. Monelle lukio on myös paikka, jossa vielä kypsytellä itseään, ei kaikki tiedä 15-vuotiaana mitä haluaa isona tehdä. Jos taas on vaikka kakarasta asti nikkaroinut ja tuntee intohimoa puusepän töihin niin tottakai sitten amikseen. Mutta seyleissivistävä osuus sais olla suurempi, ihan modernien kansalaistaitojenkin kannalta.
        Hyvä yhteiskunta tarvitsee sekä tekijöitä että pohtijoita eikä niiden välille tarvii mitään arvoasetelmia rakentaa.

• Anonyymi

Homot menee lukioon

• Anonyymi

Pelkkä raha ei tietenkään useinmille ratkaise asiaa, vaan se, mikä työssä kiinnostaa.
      Ylivoimaisesti tärkeintä on, kuinka sitä jaksaa tehdä työtä esim. 40 vuotta. Työn sisältö on tärkein asia, ei raha.

• Anonyymi

Jos haluaa pitää kourissaan rasvasia muttereita 35-40 vuotta, niin siitä vain. Kyllä työn sisältö sentään on useinmille meille on se tärkein asia. Kiinnostava työ, jossa voi myös kehittyä ja oppia uusia asioita. Ottaa ja saada vastuuta ja edetä työuralla, joka käsittää n. puolet elämästä. Valitettavasti raha on osalle se tärkein ja ainoa motivaatio työuran valinnalle.

• Anonyymi

Se että sinä et halua pitää rasvaisia muttereita käsissäsi ei tarkoita etteikö joku muu olisi siitä innoissaan ja halua tehdä työuransa niitä pyörittelemällä.
        Kuka sinunkin autosi huoltaa, jos kaikki olisivat vain niissä "paremmissa hommissa"?
        Ei armeijassakaan kaikki voi olla majureita tai kenraaleja kyllä siellä sitä työväkeäkin tarvitaan.

• Anonyymi

Ja voi se mekaniikka olla se kiinnostava asia johon haluaakin perehtyä ja syventää osaamistaan siinä.
        Molempia tarvitaan ei syytä vastakkainasettelulle.
        Enemmän luonne-ja persoonakysymys minkälaisista työtehtävistä kiinnostuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että sinä et halua pitää rasvaisia muttereita käsissäsi ei tarkoita etteikö joku muu olisi siitä innoissaan ja halua tehdä työuransa niitä pyörittelemällä.
        Kuka sinunkin autosi huoltaa, jos kaikki olisivat vain niissä "paremmissa hommissa"?
        Ei armeijassakaan kaikki voi olla majureita tai kenraaleja kyllä siellä sitä työväkeäkin tarvitaan.

Ei siitä ollut kysymyskään. Tietysti jokainen tekee sitä, mistä on kiinnostunut ja mm. asentajia ym. ammattitekijöitä tarvitaan. Tässä nyt keskusteltiin siitä, mitä elämällään haluaa tehdä. Ei pidä sulkea itseltään vaihtoehtoja. Itsekkin olen tehnyt paljon ns. raakaa työtä, mutta myös täysin toisenlaista. Kaikki on kuitenkin motivaatiosta kiinni.

• Anonyymi

Kiinnostava työ istua toimistopöydän ääressä koko päivän? Todella kiinnostavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siitä ollut kysymyskään. Tietysti jokainen tekee sitä, mistä on kiinnostunut ja mm. asentajia ym. ammattitekijöitä tarvitaan. Tässä nyt keskusteltiin siitä, mitä elämällään haluaa tehdä. Ei pidä sulkea itseltään vaihtoehtoja. Itsekkin olen tehnyt paljon ns. raakaa työtä, mutta myös täysin toisenlaista. Kaikki on kuitenkin motivaatiosta kiinni.

Onks niin vaikeeta ymmärtää että toiset haluaa elämältään sitä asentajan hommaa ja kehittyä siinä? Ja se on ihan tarpeeksi motivoivaa. Toinen intohimo voi olla vaikka rumpujen paukuttelu ja keikkailu kavereiden kanssa. Ihan saman arvoista kuin olla joku ylempi toimihenkilö jos saa ne kicksinsä suunnittelu-ja esimiestyöstä. Ei ole toinen tapa toista parempi. Elämää vain, siitä kannattaa nauttia!

• Anonyymi

Mitä merkitystä on rahalla? Pääasia on mielekäs työ.

- Sheena

• Entä jos on käyny molemmat? Lukiosta pääsin läpi rimaa hipoen ja kirjotuksissa yhden aineen reputtaen. Amiksen taas, tai oikeammin kaksi amista nelosen keskiarvolla, kun numeroasteikko oli 0-5.

• Älykkäät käy vaan elämäm koulun :D

• Kerro lisää tulotason ja älykkyyden korrelaatiosta!

Meneekö se niin, että Trump on ihan v!tun älykäs, ja vaikka Eistein oli aika tyhmä kun ei se pahemmin tienannut?

• Anonyymi

Sait sitten Trumpin tähänkin keskusteluun. Mihin unohdit "kamalat persut" ja "ihanan hallituksen ja ihanat suuret verot"

• Anonyymi kirjoitti:

Sait sitten Trumpin tähänkin keskusteluun. Mihin unohdit "kamalat persut" ja "ihanan hallituksen ja ihanat suuret verot"

Ai verot?
        No voitaishan suomessakin luopua veroista ja hyvinvointiyhteiskunnasta. Sitä persut haluaa.

• Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

Ai verot?
        No voitaishan suomessakin luopua veroista ja hyvinvointiyhteiskunnasta. Sitä persut haluaa.

Julkisten alojen palkkoja voi ensin pudottaa sen 20%. Tämän hallituksen leveilyn jälkeen se on seuraavalla kaudella pakko.

• Anonyymi kirjoitti:

Julkisten alojen palkkoja voi ensin pudottaa sen 20%. Tämän hallituksen leveilyn jälkeen se on seuraavalla kaudella pakko.

Nyt en kyllä oikein ymmärrä mistä leveilystä puhut.

• Nopeammin saa ammatin, kun menee suoraan ammatilliseen kouluun, mutta toisaalta taas lukion jälkeen on leveämpi mahdollisuus jatko-opinnoille ja pohja parempi.

Usein myös tuollainen 9-luokalta päässyt ei varmaksi tiedä, mitä elämässä haluaa tehdä, silloin voi olla lukiosta hyötyä.

Poika meni lukioon ja pärjää siellä minusta hyvin, vaikka kyllä sitä välillä ahdistaa se juuri, että sitten sen jälkeen ei ole vielä mitään. Tuen silti ja sanon tätä samaa... sitten on mahdollisuuksia paljon.

Itse menin suoraan amiskaan sähköpuolelle, eikä minulla ollut epäillystäkään, ettenkö haluis olla sähkäri.

No minulla on nyt tosi hyvä palkka ja viihdyn työssä, vaikka pääosin se on muuta kuin sähkäri hommaa, mutta siitä ammatistakin on työssä etua.
      Toisaalta nyt vanhemmiten olisi kiva, että olisi vaikka lukenut psykologian slslle itsensä, se voisi olla mielenkiintoista. Tosin minä olin tuolloin nuorempana paljon enemmän tekijätyyppi, kuin lukeva ja tutkiva. Poikakin on tekijä, mutta osaa lukea ja tutkia. Olen tuumannutkin, että tehdä voi vapaa-ajalla, mä annan sille kyllä puitteet. Ja kyllähän se touhuaa kaikkea. Sekin on tärkeää tuon ikäiselle. 😃

• Anonyymi

Osaava tekijä tekee työtä myös vapaa-ajallaan jos haluaa ja on työkalut siihen ja useallahan on.
      Kuukaudessa päivätyön lisäksi tehdyt työt lisää tulotasoa niin paljon että todella hyvin tienaava akateeminen pitää olla päästäkseen samaan tulotasoon.
      Akateeminen pitää kädessään kynää, se ei käy liikunnasta kun amislainen käyttää koko vartaloaan, siinä syntyy erot hoikan ja lihavan välillä.

• Anonyymi

Kyllä. Itsekin teen vapaa-ajallani usein tuttavilleni ammattini töitä. Ja kysyntää olis enemmän, kun ehtii tekemään. Ei kynää pyörittämällä samaan kykene.

• Anonyymi

ammatti koulusta pääsee heti työhön mutta yli oppilas ei viellä valmistu ammattiin vaikka lakin saakin ,

• Anonyymi

Ylioppilas pääsee kuitenkin töihin. Esimerkiksi mukaviin toimistotöihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylioppilas pääsee kuitenkin töihin. Esimerkiksi mukaviin toimistotöihin.

Jokainen ylioppilas pääsee toimistotöihin? Miksi esim: insinööreistä on ylitarjontaa.
        Miksi meillä on insinööri duunarin töissä harjoittelijan palkalla? Siksi koska muuta työtä ei tämä insinööri ole saanut.

• Anonyymi

Minä kumminkin antaisin miljoona kertaa ennemmin toistakymmentä vuotta koulutusta lukion ja ylioppilaaksi tulon jälkeen käyneen neurokirurgin operoida kasvaimen aivoistani kun hädin tuskin peruskoulun läpikäyneen juntin kaivella lapiolla päätäni.
      Kumman sinä valitsisit?
      Neurokirurgin keskipalkka Suomessa on 30 000 euroa kuukaudessa. Paljonko sinä tienaat?

• Anonyymi

Missä tuolla mainittiin, että juntti kaivaa lapiolla sinun päästäsi kasvaimen?
        Eiköhän moni halventamasi juntti tienaa pikkaisen enemmän kuin sinä työttömyyskorvauksillasi.

• Anonyymi

Fiksummat opiskelee ja saa samalla sitä henkistä pääomaa, joka on arvokkaampaa kuin maallinen omaisuus tai raha. Suosittelen lukion käymistä, vaikka itse en ole sitä suorittanut aikanaan olleen pakko ruotsin takia. Enkä vanhemmalla iällä enään jaksa opiskella. Asiat hyvä laittaa tärkeys järjestykseen, opiskelu nuorille on kuin laittaisi rahaa pankkiin, tulevan varalle!

• Anonyymi

Eipä lukiossa opi mitään käytännön ammattia, eikä ammattitaitoa mihinkään käytännön työhön.
      Puunkaatokin sujuu paremmin siltä, joka on saanut opastuksen vaikka omilta vanhemmiltaan ja käytännön töissä metsässä puunkaadossa ja kokemuksen myötä taito lisääntyy, mut ei lukion käynyt osaa edes puuta kaataa, vaikka olis kuinka monta ällää kirjoittanut ja mitä ne ällät edes on.

• Anonyymi

Yleissivistys on hyvästä, oppii paremmin ymmärtämään asioita myös laajemmin ja saa työkalut jatko-opiskeluihin. Mitä vähemmän opiskelee, sitä kapeakatseisemmaksi yleensä tulee? Tämän ainakin itse sisäistänyt, vaikken lukiota ole käynytkään. Elämä opettaa monella tapaa, myös kunnioittamaan toisia? Tämä monella puutteena, koskee enemmän vähemmän kouluttautuneita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleissivistys on hyvästä, oppii paremmin ymmärtämään asioita myös laajemmin ja saa työkalut jatko-opiskeluihin. Mitä vähemmän opiskelee, sitä kapeakatseisemmaksi yleensä tulee? Tämän ainakin itse sisäistänyt, vaikken lukiota ole käynytkään. Elämä opettaa monella tapaa, myös kunnioittamaan toisia? Tämä monella puutteena, koskee enemmän vähemmän kouluttautuneita.

Jos lukion opettajia miettii, niin tosi kapeakatseisia ovat. Oman aineensa vankeja. Amiksen opettajat vaikuttaa ymmärtävän asiat paljon laajemmin. Monta kertaa työelämäyhteyksissä olen yhteydessä amiksen opettajiin ja aina on tunne, että voikun tällaisiä opettajia olisi minunkin opiskeluaikana ollut. Kyllähän yleissivistystä voi opiskella vaikka kansalaisopistossa. Itsekin olen suorittanut avoimessa taidehistorian perusteet. Mutta lukioaikoja en kyllä kaipaa yhtään.

• Anonyymi

Kaikista tyhmin omistaa moottorikulkuneuvon, viisaammilla on omat kuskit.

• Anonyymi

Tai sitten ammattikoululainen kilpailee puolalaisen ja virolaisen työmiehen kanssa, ja ne saa palkkansa Kelan lapsilisinä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      18
      1816
    2. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      56
      1784
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1433
    4. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      176
      1408
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      308
      1370
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      21
      1349
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1005
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      62
      984
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      34
      965
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      349
      874
    Aihe