Valehtelevatko Jehovan todistajat aina?

Anonyymi

Minulle soitti nuori JT-tyttö. Väitti tekevänsä vapaaehtoistyötä ensimmäinen valhe!

Työn tarkoitus ei ole käännyttää ketään, toinen valhe!

Luvattua uusintasoittoa ei kuulunut, vaikka sovimme aiheenkin. Kolmas valhe!

131

889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä.
      Se on kunnia asia heille, valehdella Jehovan nimeen.
      He nimittävät sitä teokraattiseksi sodankäynniksi.

Mutta ilmestyskirja sanoo, etteivät sellaiset peri Jumalan valtakuntaa.
      Ai,niin, mutta eihän he sinne ole menossakaan. He ovat menossa vartiotorniparatiisiin.
      Siellä he hymyillen lippaavat paskoo 500 ensimmäistä vuotta. Ja jos sitten esim. 50:n vuoden lippaamisen jälkeen sanoo:" nyt riittää ", niin aletaan mököttämään ja kun 100 vuotta on mennyt, kivitetään.

• Eihän nyt toki. Vain silloin, kun huulet liikkuvat.

• Anonyymi

Jatketaan siitä mihin jäätiin

• Anonyymi

• Anonyymi

Voit minun puolesta nimitellä häntä vaikka miksi mutta älä tee pilkkaa ihmisten vammoista, oli ne sitten fyysisiä tai henkisiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Voit minun puolesta nimitellä häntä vaikka miksi mutta älä tee pilkkaa ihmisten vammoista, oli ne sitten fyysisiä tai henkisiä.

Eihän noilla jt ole tunnetusti mitään häpyä.

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

• Anonyymi

• Anonyymi

Taidatkin olla jehvana kun jehovasta puhut.

• Anonyymi

Vai kaikkeuden suvereeni, buah hah hah.

• Anonyymi

Ei muulla eläkään.

• Anonyymi

Osaat laskea kymmeneen, aivan mahtavaa mutta pystytkö töräyttää kymmen kertaa peräkkäin, prööt prööt!

• Anonyymi

Onhan se tosi ikävää kun saat osaksesi noita saastaviestejä, itse kun kirjoitat aina niin kauniisti. Pyydä jessulilta apua jotta kestäisit pilkkaa niinkuin herrasi kesti ristillä kärsiessään.

• Vasta kaksi mielenterveysongelmaisen viestiä. Noh, pystytte parempaan. Ja mielikuvitusta peliin sitten.

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

Vasta kaksi mielenterveysongelmaisen viestiä. Noh, pystytte parempaan. Ja mielikuvitusta peliin sitten.

Kuules ystävä hyvä, vastassasi on paljon suuremmat ja pimeämmät voimat kuin jotkut jt uskikset.
        Etkö edelleenkään tajua sitä pikkuriikkisillä aivoillasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuules ystävä hyvä, vastassasi on paljon suuremmat ja pimeämmät voimat kuin jotkut jt uskikset.
        Etkö edelleenkään tajua sitä pikkuriikkisillä aivoillasi.

Hänellä on pakkomielle jehovista, näkee niitä kaikkialla vaikkei olisikaan, sillekin löytyy oma diagnoosi.

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

On aivan sairasta esim. pilkata toisia mielenterveysongelmaisiksi.

• Anonyymi

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

Vasta kaksi mielenterveysongelmaisen viestiä. Noh, pystytte parempaan. Ja mielikuvitusta peliin sitten.

• Anonyymi

Ensinnäkin EN OLE YSTÄVÄSI, kunhan vittuilin. Toiseksi en pysty samanlaiseen paskanjauhamiseen kuin sinä, sen myönnän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin EN OLE YSTÄVÄSI, kunhan vittuilin. Toiseksi en pysty samanlaiseen paskanjauhamiseen kuin sinä, sen myönnän.

Sillä ei ole yhtään ystävää, kuka nyt tuollaisen haisulin kanssa haluaisi olla. Ilmiselvästi koulukiusattu lapsi, surullista.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä ei ole yhtään ystävää, kuka nyt tuollaisen haisulin kanssa haluaisi olla. Ilmiselvästi koulukiusattu lapsi, surullista.

Olet ilmeisesti sitä mieltä että koulukiusaaminen on sen kohteiden vika?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet ilmeisesti sitä mieltä että koulukiusaaminen on sen kohteiden vika?

En ole, kommenttini oli sopimaton, olen pahoillani.

• Anonyymi kirjoitti:

Et pysty samantasoiseen, koska siihen ei kaksi aivosolua riitä. Kirosanojen ja sekoviestien syytämiseen ne näköjään riittävät

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

Onko sinusta mukava haukkua ihmisiä mielenterveysongelmaisiksi, häpeäisit.

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

Et pysty samantasoiseen, koska siihen ei kaksi aivosolua riitä. Kirosanojen ja sekoviestien syytämiseen ne näköjään riittävät

Aivan mahtavaa verbaliikkaa, buah hah haa.

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

Mitä jos ottaisit yhteyttä kaveriisi jessuliin, häntäkin pilkattiin, hänellekin kiroiltiin.
        Jessuli ymmärtää ja tukee sinua niin että voit jatkaa iloisemmalla mielellä siionin s-kaasujen päästelyä.

• Anonyymi

Raamattu on satukirja, ei kukaan järkevä sen satuihin usko, saati niistä kirjoittelisi mutta jokainen tyylillään.

• Anonyymi

Kuka niitä peräilmakommentteja on muka kirjoitellut?

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on satukirja, ei kukaan järkevä sen satuihin usko, saati niistä kirjoittelisi mutta jokainen tyylillään.

Älä. Luulikos kirjoittaneesi jotain fiksua. HOHOHOHO.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

Älä. Luulikos kirjoittaneesi jotain fiksua. HOHOHOHO.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kana meni tien yli.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä tämä yksi onneton se vaan anelee jatkamista. Kuule jos ei omat rahkeet riitä, niin ei se jatkaminen vaan onnistu. Koita ymmärtää tämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antaa sen vaan uskoa satuihinsa.

• Anonyymi

Lopettakaa kaikki kookoon viestien kommentoiminen, antaa hänen mesota yksin.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeassa olet, ei kannata heittää helmiä sioille, menipä tuo sanonta kerrankin kohdalleen. Hyvää pääsiäistä sinullekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukavat pyhät!

• Anonyymi

• Anonyymi
        kookoo2 kirjoitti:

Ja tämä tämä yksi onneton se vaan anelee jatkamista. Kuule jos ei omat rahkeet riitä, niin ei se jatkaminen vaan onnistu. Koita ymmärtää tämä.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää pääsiästä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Ulkona tuulee.

• Anonyymi

Perästä tulee kuulumaan.

• Anonyymi

Pöllö lensi kanalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinusta mukava haukkua ihmisiä mielenterveysongelmaisiksi, häpeäisit.

Uskonharhaisuus on saarnamiesten aiheuttama ongelma. Siinä ilmenee todellisuustajun vääristymistä, harhauskomuksia, kaksoisajatteluna, puheena mielikuvitusolennoille, jne. Pahimmissa tapauksissa saadaan viestejä jumalolennoilta. Se eroaa muista mielenterveysongelmista ainoastaan siinä, ettei sille ole virallista tautiluokitusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonharhaisuus on saarnamiesten aiheuttama ongelma. Siinä ilmenee todellisuustajun vääristymistä, harhauskomuksia, kaksoisajatteluna, puheena mielikuvitusolennoille, jne. Pahimmissa tapauksissa saadaan viestejä jumalolennoilta. Se eroaa muista mielenterveysongelmista ainoastaan siinä, ettei sille ole virallista tautiluokitusta.

Mutta ateistille ja jumalankieltäjälle on oma tautiluokituksensa.
        Se tautiluokitus löytyy Raamatusta.
        Sitä sanotaan siellä "hulluudeksi". Miten osuva termi.
        Täsmennyksenä alaosio." seinähulluus".

• Anonyymi

Jehovan todistaja saa lyhyeen lauseeseen "haluaisin keskustella Raamatusta" mahtumaan peräti kolme valhetta:

- ensinnäkin työ on vastenmielistä ja sitä tehdään pakosta, oman aseman ja pelastuksen takia
      - toisekseen kyse ei ole aidosta kaksisuuntaisesta keskustelusta, vaan yksisuuntaisesta saarnaamisesta, jossa toisen ajatuksista ei olla aidosti kiinnostuneita, vaan halutaan lopulta vain syöttää omia näkemyksiä
      - kolmanneksi huomio kohdistuu Vartiotornin oppiin, Raamattu on rekvisiittaa, jota voidaan käyttää tai ohittaa tarpeen mukaan

• Anonyymi

Kohtaan numero 1 on sanottava, että vaikka Jehovan todistajien odotetaan tekevän tuota sanomansa levittämistyötä, suurin osa tekee sitä mielellään. Pienelle vähemmistölle se on vastenmielistä tai vaikeaa. Ihmisiä hekin ovat omine luonteineen, kaikki eivät ole ulospäinsuuntautuvia ja sosiaalisesti lahjakkaita. Myös Jehovan todistaja voi olla ujo tai arka, jolloin ihmisten kohtaaminen voi olla taakka.

Mitä sanot valehtelusta, ei ole varsinaisesti valehtelua, sillä he uskovat omaan asiaansa. Sinä itse sen sijaan valehtelet, sillä tuskin voit olla tietämättä heidän uskostaan ja luottamuksestaan, jos olet niin kiinnostunut Jehovan todistajana olemisesta kuin olet olevinasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kohtaan numero 1 on sanottava, että vaikka Jehovan todistajien odotetaan tekevän tuota sanomansa levittämistyötä, suurin osa tekee sitä mielellään. Pienelle vähemmistölle se on vastenmielistä tai vaikeaa. Ihmisiä hekin ovat omine luonteineen, kaikki eivät ole ulospäinsuuntautuvia ja sosiaalisesti lahjakkaita. Myös Jehovan todistaja voi olla ujo tai arka, jolloin ihmisten kohtaaminen voi olla taakka.

Mitä sanot valehtelusta, ei ole varsinaisesti valehtelua, sillä he uskovat omaan asiaansa. Sinä itse sen sijaan valehtelet, sillä tuskin voit olla tietämättä heidän uskostaan ja luottamuksestaan, jos olet niin kiinnostunut Jehovan todistajana olemisesta kuin olet olevinasi.

Kuten itsekin myönnät, kaikki jehovantodistajat eivät ole ulospäinsuuntautuneita. Silti kaikki pakotetaan samaan saarnaajan muottiin, vaikka se ei olisi itselle ollenkaan luontevaa. Tiedän, että monille todistajille "kenttäpalvelus" on todella vaikeaa ja vastenmielistä, mutta tästä ei mielellään ääneen puhuta (koska järjestö kuitenkin työtä vaatii) ja vastenmielisyys tunnustetaan vain tutumman porukan kesken.

Jehovan todistajissa ei ole mitään sisäistä prosessia, jossa voisi tuoda esille, jos kokee järjestön jotkin vaatimukset itselleen sopimattomiksi. Niistä ei voi neuvotella. Järjestön linjaa arvostelevaa pidetään automaattisesti väärässä olevana ja hengellisesti heikkona, jopa luopioajatuksia omaksuneena. Kyvyttömyys itsekritiikkiin ja eriävien näkemysten tukahduttaminen on kulttien eräs keskeinen piirre.

• Anonyymi

On paremmin kuin hyvin sanottu. Ei enemmän totta voisi olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten itsekin myönnät, kaikki jehovantodistajat eivät ole ulospäinsuuntautuneita. Silti kaikki pakotetaan samaan saarnaajan muottiin, vaikka se ei olisi itselle ollenkaan luontevaa. Tiedän, että monille todistajille "kenttäpalvelus" on todella vaikeaa ja vastenmielistä, mutta tästä ei mielellään ääneen puhuta (koska järjestö kuitenkin työtä vaatii) ja vastenmielisyys tunnustetaan vain tutumman porukan kesken.

Jehovan todistajissa ei ole mitään sisäistä prosessia, jossa voisi tuoda esille, jos kokee järjestön jotkin vaatimukset itselleen sopimattomiksi. Niistä ei voi neuvotella. Järjestön linjaa arvostelevaa pidetään automaattisesti väärässä olevana ja hengellisesti heikkona, jopa luopioajatuksia omaksuneena. Kyvyttömyys itsekritiikkiin ja eriävien näkemysten tukahduttaminen on kulttien eräs keskeinen piirre.

Niin, miksi ihmeessä sitä saarnaamistyötä odotetaan kaikkien tekevän, kun kaikki eivät nauti siitä, vasn kärsivät. Kun on aika lähteä saarnaamaan, toivoo sairastuvansa. Jos sattumalta huomaa, että nyt on tosiaan huono olo, ja voi perua saarnareissun, on suuresti helpottunut, taas vähäksi aikaan. Sitä paitsi, ei minullekaan totuutta kukaan tuonut ovelleni, vaan tutkin ja hankinntietoa itse, rikä ollut tietokoneita ja värikkäitä lehtä, vaan oli hyvin vastimatonta kaikki. Miksi minä pystyin itse ottamaan selvää asiasta, ja muut eivät pysty mihinkään, vaikka on tietokoneet ja värikkäät lehdet, ja jehovan todistajat ovat jo kaikkien tuntemia? He seisovat näyttävästi pömpeleineen ympäri kaupunkeja, ja vielä pitäisi juosta kotiin puhumaan. Ainakin minä olisin kiitollisempi, jos postiluukusta pudotettaisiin lehtiä ja muuta kirjallisuutta, jota katselen, ja jos kiinnostaa, otan itse yhteyttä. En halua myöskään tutkia kenenkään kanssa. Olen muuten toinen kommentoija tässä välissä, mutta samaa ajattelen kuin hänkin. Ja se seisominen ja käveleminen jonkun toisen kanssa vielä lisäksi, on suoraan sanoen hirveää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, miksi ihmeessä sitä saarnaamistyötä odotetaan kaikkien tekevän, kun kaikki eivät nauti siitä, vasn kärsivät. Kun on aika lähteä saarnaamaan, toivoo sairastuvansa. Jos sattumalta huomaa, että nyt on tosiaan huono olo, ja voi perua saarnareissun, on suuresti helpottunut, taas vähäksi aikaan. Sitä paitsi, ei minullekaan totuutta kukaan tuonut ovelleni, vaan tutkin ja hankinntietoa itse, rikä ollut tietokoneita ja värikkäitä lehtä, vaan oli hyvin vastimatonta kaikki. Miksi minä pystyin itse ottamaan selvää asiasta, ja muut eivät pysty mihinkään, vaikka on tietokoneet ja värikkäät lehdet, ja jehovan todistajat ovat jo kaikkien tuntemia? He seisovat näyttävästi pömpeleineen ympäri kaupunkeja, ja vielä pitäisi juosta kotiin puhumaan. Ainakin minä olisin kiitollisempi, jos postiluukusta pudotettaisiin lehtiä ja muuta kirjallisuutta, jota katselen, ja jos kiinnostaa, otan itse yhteyttä. En halua myöskään tutkia kenenkään kanssa. Olen muuten toinen kommentoija tässä välissä, mutta samaa ajattelen kuin hänkin. Ja se seisominen ja käveleminen jonkun toisen kanssa vielä lisäksi, on suoraan sanoen hirveää.

Jos jää lopulta väsynernä koko toihuun pois asiasta, ja ei käy enää kokouksissa, jotka nekin ovat yhtä vastenmielistä pakkopullaa kuin saarnaaminen, tosin saarnaaminen on kauheinta mitä tiedän, niin tullaan kotiin Vartiotornien ja kirjojen ja Raamattujen kanssa keskustelemaan, tarkoituksena alkaa tutkia. Juuri sitä, mitä inhoan. Minua ei kukaan saa tekemään mitään minkäänlaisilla tutkisteluilla. Ei kannettu vesi kauannkaivossa pysy, niin kuin sananlasku sanoo totuuden. Nyt kysytään varmaan, että mitä sinä sitten haluat, kun mikään ei kelpaa. Sitä, että saan vapaasti tulla ja mennä kokoukseen, tai olla pois, tai mitä miten tahansa, ilman että muut kritisoivat, olinpa miten tahansa ”mukana”. Ja saarnaamista tehdä omilla tavoillaninvaikkavyksin, joka todellakin on minulle se ainoa oikea tapa ilman kenttäkaveria, ja tehd sitä silloin, kun siltä tuntuu, ja jossa on sydän mukana, eikä ai, nyt on taas se pakollinen vastenmielinen homma lähdettävä tekemään, vaikka sydän ei ole siinä mukana. Niin, miksi sitä muut vahtivat, teenkö vai enkö? Omasta uskosta on kuitenkin kyse. Miksi toinen ottaa päällepäsmärin roolin ja paikan omasta uskostani?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos jää lopulta väsynernä koko toihuun pois asiasta, ja ei käy enää kokouksissa, jotka nekin ovat yhtä vastenmielistä pakkopullaa kuin saarnaaminen, tosin saarnaaminen on kauheinta mitä tiedän, niin tullaan kotiin Vartiotornien ja kirjojen ja Raamattujen kanssa keskustelemaan, tarkoituksena alkaa tutkia. Juuri sitä, mitä inhoan. Minua ei kukaan saa tekemään mitään minkäänlaisilla tutkisteluilla. Ei kannettu vesi kauannkaivossa pysy, niin kuin sananlasku sanoo totuuden. Nyt kysytään varmaan, että mitä sinä sitten haluat, kun mikään ei kelpaa. Sitä, että saan vapaasti tulla ja mennä kokoukseen, tai olla pois, tai mitä miten tahansa, ilman että muut kritisoivat, olinpa miten tahansa ”mukana”. Ja saarnaamista tehdä omilla tavoillaninvaikkavyksin, joka todellakin on minulle se ainoa oikea tapa ilman kenttäkaveria, ja tehd sitä silloin, kun siltä tuntuu, ja jossa on sydän mukana, eikä ai, nyt on taas se pakollinen vastenmielinen homma lähdettävä tekemään, vaikka sydän ei ole siinä mukana. Niin, miksi sitä muut vahtivat, teenkö vai enkö? Omasta uskosta on kuitenkin kyse. Miksi toinen ottaa päällepäsmärin roolin ja paikan omasta uskostani?

Raamatussa sanotaan, että ”ei pakosta”, mutta toiset tekevät siitä pakon. Ovilla käyminen on vastenmielistä ja raskasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kyllä, elämässä on paljon asioita, joita joutuu tekemään vaikka ei haluaisi.

Työnantaja vaatii tiettyjä asioita jonka seurauksena saa toimeentulon.
        Kela vaatii tiettyjä asioita joiden seurauksena saa toimeentulon jos ei ole työtä.
        Perhe vaatii huomiota, läsnäoloa, ylläpitoa ja toimintaa.
        Suku vaatii yhteyden- ja huolenpitoa.
        Omasta hygieniastakin joutuu huolehtimaan.
        Jumalakin vaatii Elämänantajana jotain. Olet kunnolla ja kerrot muille siitä, miksi Hän on tärkeä.

Jostain syystä viimeinen on vastenmielisin asia vaikka se mahdollistaa kaikki edelliset kohdat. Kyse on siis siitä, ettei usko muuhun kuin omaan mukavuuteensa. Jos asioita tekee "silloin kun siltä tuntuu", kaikki tietävät miten siinä käy. Varsinkin jos se tuntuminen ei ole mukavaa.

"Vahtimisasia" syntyy usein omassa päässä kun muut ovat innokkaita ja itse ei. Jos heittäytyy ihan passiiviseksi niin kyllä joku käy kysymässä että onko jotain ongelmia koska onhan se merkki jostain. Jos kukaan ei kysyisi, niin sitten syytettäisiin siitä, ettei kukaan välitä.

Jos ei kuukauden aikana saa millään keinoin itseään edes yrittämään kertoa Jumalan tahdosta jollekulle muulle, niin kuinka vakuuttunut silloin on uskostaan? Tulee mieleen Jeesuksen vertaus isännästä, joka jätti omaisuutensa hoidon kolmelle palvelijalleen. Yksi heistä hautasi haltuunsa uskotun omaisuuden maahan. Piiloon. Siitä ei ollut seurauksena ainakaan kehuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kyllä, elämässä on paljon asioita, joita joutuu tekemään vaikka ei haluaisi.

Kela vaatii tiettyjä asioita joiden seurauksena saa toimeentulon jos ei ole työtä.
        Jumalakin vaatii Elämänantajana jotain. Olet kunnolla ja kerrot muille siitä, miksi Hän on tärkeä.

Jostain syystä viimeinen on vastenmielisin asia vaikka se mahdollistaa kaikki edelliset kohdat. Kyse on siis siitä, ettei usko muuhun kuin omaan mukavuuteensa. Jos asioita tekee "silloin kun siltä tuntuu", kaikki tietävät miten siinä käy. Varsinkin jos se tuntuminen ei ole mukavaa.

"Vahtimisasia" syntyy usein omassa päässä kun muut ovat innokkaita ja itse ei. Jos heittäytyy ihan passiiviseksi niin kyllä joku käy kysymässä että onko jotain ongelmia koska onhan se merkki jostain. Jos kukaan ei kysyisi, niin sitten syytettäisiin siitä, ettei kukaan välitä.

Jos ei kuukauden aikana saa millään keinoin itseään edes yrittämään kertoa Jumalan tahdosta jollekulle muulle, niin kuinka vakuuttunut silloin on uskostaan? Tulee mieleen Jeesuksen vertaus isännästä, joka jätti omaisuutensa hoidon kolmelle palvelijalleen. Yksi heistä hautasi haltuunsa uskotun omaisuuden maahan. Piiloon. Siitä ei ollut seurauksena ainakaan kehuja.

On tarpeetonta ja typerää kierrellä ovilla tai soitella tuntemattomille ihmisille maassa, jossa kristinusko on ollut jo satoja vuosia ja evankeliumi kaikkien kiinnostuneiden saatavilla. Apostolien aikana saattoi olla toisin, mutta eiväthän jehovantodistajat muutenkaan ota mallia kaikesta, mitä apostolit tekivät, eivätkä noudata kaikkea, mitä Jeesus käski. Sitä paitsi edes Jeesuksen opetuslapset eivät kaikki osallistuneet saarnaamistyöhön henkilökohtaisesti, vaan Jeesus esimerkiksi valitsi 72 opetuslasta kulkemaan edellään, hän ei siis lähettänyt kaikkia. Paavali puolestaan mainitsee evankelistan tehtävän muiden seurakunnan tehtävien joukossa.

Vartiotorni on tehnyt saarnaamisesta tavaramerkkinsä ja pääsylipun porukkaan. Kultit usein kuormittavat jäseniään turhalla työllä, jolla jäsenet voivat osoittaa sitoutumisensa kulttiin. Ihminen ei myöskään niin helposti kyseenalaista sellaista asiaa, jonka eteen ponnistee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostavaa, että mainitset yhteydenpidon perheeseen ja sukuun velvollisuutena. Onko karttaminen silti suurempi velvollisuus? Vai onko joitakin tilanteita, missä karttaminen joutuu väistymään tärkeämmän velvollisuuden tieltä?

Ankeaa tuo Jehovan todistajana oleminen, kun joutuu Vartiotornista tarkistamaan "oman" näkemyksensä. Eikä sekään riitä, vaan pitää seurata, vaatiiko uusin Vartiotorni uskomaan eri tavalla kuin ennen. Koskaan et voi etukäteen tietää, mikä nykyisistä "totuuksista" tulee muuttumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurinuo pakkotoiminnot työssä käymisenkin 5akia ovat kauheita. En pidä yhtään klo 8 - 4 töistä. Olen ollutkin aikoinaan vuosia urakkatyössä, missä tein t,itä omaan tahtiini. Sitä olen myös unelmoinut, että pääsisin jonnekin maaseudulle jonnekin mökkiin asumaan, missä saisin olla omassa rauhassa, ja saisin elantoni omasta maasta I tarvitsematta juosta missään pakonomaisesti. En olekoskaan sopeutunut työelämän vaatimuksiin. Voin vain huonosti. En pysty myöskään saarnaajan töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on vuosikymmeniä saarnannut, sitä intoa ei enää ole. Uusi järjestelmä ei ole tullut saarnauksista huolimatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harha opista ei pitäisi puhua kenellekkään.
        Jos sitä tekee ja saa jonkun liittymään lahkoonne,on ihminen on kadotuksen tiellä ja joutuu vervelkaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne kaikkein virkaintoisimmat ääriuskonnolliset jehovan todistajat saisivat asua omassa reservaatissaan, ja lentää kuoltuaan taivaaseen. Näin muut normaalit ihmiset saisivat olla rauhassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ikävä kyllä ja plaa plaa plaa" niinkuin kasteella käyminen 8 vuotiaana lapsena . Elinikäinen sitoutuminen ja jos huomaa myöhemmin että ei tiennyt mitä teki.Joutuu oman perheen jäsenien karttamiseksi jos ovat samaa lahkoa.
        Äläkä nyt vetoa lapsikasteeseen luterilaisuudessa. Siellä ei karteta jos eroaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tarpeetonta ja typerää kierrellä ovilla tai soitella tuntemattomille ihmisille maassa, jossa kristinusko on ollut jo satoja vuosia ja evankeliumi kaikkien kiinnostuneiden saatavilla. Apostolien aikana saattoi olla toisin, mutta eiväthän jehovantodistajat muutenkaan ota mallia kaikesta, mitä apostolit tekivät, eivätkä noudata kaikkea, mitä Jeesus käski. Sitä paitsi edes Jeesuksen opetuslapset eivät kaikki osallistuneet saarnaamistyöhön henkilökohtaisesti, vaan Jeesus esimerkiksi valitsi 72 opetuslasta kulkemaan edellään, hän ei siis lähettänyt kaikkia. Paavali puolestaan mainitsee evankelistan tehtävän muiden seurakunnan tehtävien joukossa.

Vartiotorni on tehnyt saarnaamisesta tavaramerkkinsä ja pääsylipun porukkaan. Kultit usein kuormittavat jäseniään turhalla työllä, jolla jäsenet voivat osoittaa sitoutumisensa kulttiin. Ihminen ei myöskään niin helposti kyseenalaista sellaista asiaa, jonka eteen ponnistee.

Se on typerää myös siksi, että Jeesus sanoi:" älkää menkö talosta taloon."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ikävä kyllä ja plaa plaa plaa" niinkuin kasteella käyminen 8 vuotiaana lapsena . Elinikäinen sitoutuminen ja jos huomaa myöhemmin että ei tiennyt mitä teki.Joutuu oman perheen jäsenien karttamiseksi jos ovat samaa lahkoa.
        Äläkä nyt vetoa lapsikasteeseen luterilaisuudessa. Siellä ei karteta jos eroaa.

Tuo "ikävä kyllä" -kirjoittaja antoi esimerkin siitä, että Jehovan todistajat eivät tunne mitään myötätuntoa niitä kohtaan, jotka kokevat lahkon vaatimukset vaikeiksi. Vika on aina yksilössä. Aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielellään kenen luonne sallii.
        Sehän on pätemistapa esimies tahoon, ja he pyrkivät pitämään alempana yllytyshulluina kun sanovat normit eniten ylittänyttä esimerkilliseksi.
        Joille se on vastenmielistä eivät pidä itselleen valehtelemisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pienen otannan perusteella ei voi nimetä valehtelijoiksi. Alimman tason todistajat ja käännynnäiset lienevät rehellisiä hyväuskoisia hölmöjä. Mitä ylemmäs hierarkiassa edetään, sitä paatuneempaa väki on. Paatunut on pahmpi kuin valehtelija. Jossain vaiheessa hänen on täytynyt ymmärtää, opettavansa humpelijuttuja, mutta paatuneena hän ei enää edes ajattele sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo "ikävä kyllä" -kirjoittaja antoi esimerkin siitä, että Jehovan todistajat eivät tunne mitään myötätuntoa niitä kohtaan, jotka kokevat lahkon vaatimukset vaikeiksi. Vika on aina yksilössä. Aina.

Ihmisiä ne todistajatkin ovat, mutta "Jehova" tekee heidät kylmiksi ja tunteettomiksi. Myötätunto on heiltä kiellettyä. Sairasta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En, en todellakaan mikään pakkotyöläinen halua olla. Muuta saavat tehdä kellon ja kalenterin mukaan jos haluavat. Itse teen mututuntumalta milloin siltä tuntuu. En todellakaan tuollaiseen osallistu. Uskosta ei kerrota kalenteri kädessä ja kello kaulassa, vasn silloin, kun todella haluaa niin tehdä. Olkoon se vaikka kerran vuodessa. Eikä se kuulu kenellekään muulle, miten tässä asiassa toimin. Raamatussa sanotaan, että ei pakosta. Jt uskonto kuitenkin pakottaa. Ei sovi minulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanonpa noihin sinun rutiininomaisiin pakkotoimintoihin, että kaikille ei sovi työksi mikään säännöllinen pakkojuokdinen yöihon tuollasella orjuuttavslla tavalla. Eivät taiteilijatkaan tee johtajan alaisuudessa kello kahdeksasta neljään töitä. Itsekin olen tehnyt ja järjestellyt asioitani niin, että on mahdollisimman vähön porvarillisia pakkotöitä. En ole niitä ohmisiä, jotka sopeutuvat tuollaisiin töihin. Ne ovat vihoviimeisiä tuollaiset työssä juoksemiset kellon tahdissa, ja olemiset jossain ikävässä ja vasten mielisessä työpaikassa kellon tahdissa, jossa vaan seuraa kelloa, että pääsisi vaan äkkiä täältä pois. On aivan kauhistus, että JY ovat tehneet uskonnosta ryöpaikan samalla tavalla. Ei vastenmielisempää voisi olla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanonpa noihin sinun rutiininomaisiin pakkotoimintoihin, että kaikille ei sovi työksi mikään säännöllinen pakkojuokdinen yöihon tuollasella orjuuttavslla tavalla. Eivät taiteilijatkaan tee johtajan alaisuudessa kello kahdeksasta neljään töitä. Itsekin olen tehnyt ja järjestellyt asioitani niin, että on mahdollisimman vähön porvarillisia pakkotöitä. En ole niitä ohmisiä, jotka sopeutuvat tuollaisiin töihin. Ne ovat vihoviimeisiä tuollaiset työssä juoksemiset kellon tahdissa, ja olemiset jossain ikävässä ja vasten mielisessä työpaikassa kellon tahdissa, jossa vaan seuraa kelloa, että pääsisi vaan äkkiä täältä pois. On aivan kauhistus, että JY ovat tehneet uskonnosta ryöpaikan samalla tavalla. Ei vastenmielisempää voisi olla!

Isäni ei suostunut tekemään töitä kenenkään johtajan alaisuudessa, vaan hän perusti oman yrityksen. Hän sanoi, että ei iknä kenenkään käskytettäväksi. Sama oli äidilläni, hänkin teki itsenäistä työtä, josss ei kukaan hengitä niskasn ja käskytö. Sama minulla. Oli vasten mielistä olla johtajan alaisuudessa. Vihasin sitä. Lopulta sain järjestettyä asiani niin, että kaikenlaiset niskasn hengittäjät lähtivät elämästä i. Elämäkin alkoi maistua. Mutta JT pakkotyö on vihonviimeinen orjatyö niskaanhengittäjinren ja käskyttäjineen. Omaa uskoa ei kukaan toinen voi käskyttää tekemään. Sellainen uskonto saa mennä, missä toiset pakottavat ja vahtivat. Ennemmin kuolen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isäni ei suostunut tekemään töitä kenenkään johtajan alaisuudessa, vaan hän perusti oman yrityksen. Hän sanoi, että ei iknä kenenkään käskytettäväksi. Sama oli äidilläni, hänkin teki itsenäistä työtä, josss ei kukaan hengitä niskasn ja käskytö. Sama minulla. Oli vasten mielistä olla johtajan alaisuudessa. Vihasin sitä. Lopulta sain järjestettyä asiani niin, että kaikenlaiset niskasn hengittäjät lähtivät elämästä i. Elämäkin alkoi maistua. Mutta JT pakkotyö on vihonviimeinen orjatyö niskaanhengittäjinren ja käskyttäjineen. Omaa uskoa ei kukaan toinen voi käskyttää tekemään. Sellainen uskonto saa mennä, missä toiset pakottavat ja vahtivat. Ennemmin kuolen.

En yhtään ihmettele, miksi Jt uskonto on vihatuin uskonto Islamin jälkeen. Olisi varmaan ykkönen, jos sitä pääsisivät kielletyihin maihin saarnaamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämässä ei ole loppujen lopuksi psljonasioita, joita pakolla joutuu tekemään. Ihmiset ovat itse saaneet sellaisen systeemin aikaan. Näin kerran tv:sdä dokumentin, jossa venäläinen mökkissä maalla asuva mummo sanoi, että hän ei tarvitse mitään muilta ihmisiltä, vasn hän kasvattaa omst vihannekset itse ja on täysin omavarainen. Ainoa ssia, mitä hän tarvitsee, on sokeri, jota hän käy kerran kuussa ostamassa kaupungista. Eikä sekään ole välttämätöntä. Minä en osallistu mihinkään uskonnosta saarnaamiseen pakkotyönä. Minuun vetoaa täysi vapaus ja vapaaehtoisuus kaikessa ilman pakkoa ja tilintekoa kenellekään. Minkäänlainen pakkotyö ei kauaa minun kohdalla toimi. Se loppuu pikavauhtia. Sellaista vain ei jaksa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämässä ei ole loppujen lopuksi psljonasioita, joita pakolla joutuu tekemään. Ihmiset ovat itse saaneet sellaisen systeemin aikaan. Näin kerran tv:sdä dokumentin, jossa venäläinen mökkissä maalla asuva mummo sanoi, että hän ei tarvitse mitään muilta ihmisiltä, vasn hän kasvattaa omst vihannekset itse ja on täysin omavarainen. Ainoa ssia, mitä hän tarvitsee, on sokeri, jota hän käy kerran kuussa ostamassa kaupungista. Eikä sekään ole välttämätöntä. Minä en osallistu mihinkään uskonnosta saarnaamiseen pakkotyönä. Minuun vetoaa täysi vapaus ja vapaaehtoisuus kaikessa ilman pakkoa ja tilintekoa kenellekään. Minkäänlainen pakkotyö ei kauaa minun kohdalla toimi. Se loppuu pikavauhtia. Sellaista vain ei jaksa.

Rangaistuksena on seuran karttaminen. Se ei tehoa minuun. Minua ei tuollaisilla keinoilla saa liikauttamaan eväänikään. En kaipaa kenenkään seuraa. Ohjelmaa riittää muutenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä elämässä ei ole pakko tehdä mitään muuta kuin kuolla.

• Anonyymi

Jehovan todistajat valehtelevat aina, kun järjestön etu vaatii. Heidät valmennetaan siihen. Esimerkiksi jw.org -sivuston "usein kysyttyä" -osiossa on tavallisiin kysymyksiin kieroja, valheellisia vastauksia, joita Jehovan todistajan odotetaan tarjoavan ulkopuoliselle kiinnostuneelle. Jehovan todistajat itse lukevat kuitenkin toimintaohjeensa Vartiotornin tutkittavasta versiosta. Esimerkiksi kun "usein kysyttyä" sanoo "emme karta", tutkittava Vartiororni sanoo, että meidän pitää karttaa.

Totuuden kätkemistä ja vääristelyä järjestön hyväksi sanotaan myös teokraattiseksi sodankäynniksi. Jehovan todistajat eivät itse pidä sitä valehteluna, koska siinä vastaanottaja ei ansaitse tietää totuutta.

• Anonyymi

Väität siis että JWorgissa ja Vartiotornissa on erilaiset toimintaohjeet? Mikä logiikka siinä olisi?

JWorgin "usein kysyttyä" osio on rakennettu sellaisille ihmisille jotka eivät ole Jehovan todistajia ja haluavat lyhyen vastauksen mieltään askarruttavaan asiaan. Jos näin ei olisi, hän etsisi vastausta käyttämällä hakutoimintoa josta tietoa löytyy aiheesta kuin aiheesta.

Kun vastaus on jouduttu typistämään kaikkein oleellisempaan, on selvää ettei asiaa voi käsitellä kovin laajasti. Jos vastaus jää vaivaamaan mieltä, asiaan voi syventyä käyttämällä enemmän aikaa ja materiaalia koko JWorgia hyödyntämällä.

Väität että osiossa olisi "kieroja, valheellisia vastauksia". Mitä hyötyä siitä olisi? Esimerkkiväitteesi voit tarkistaa käymällä JWorg-sivustolla kun nähtävästi et ole sitä viitsinyt tehdä vaan toistelet kuulemiasi juttuja. Muutenkin harhauttamisella olisi varsin lyhyet jäljet kun kuitenkin asiaa käsitellään tarkemmin parin klikkauksen päässä.

Seurakunnan kesken käsiteltävä Vartiotorni on tarkoitettu sellaisille, joille perusasioita ei tarvitse enää selittää. Ne käsittelevät useinmiten sitä, miten Raamattua voi käyttää oman elämän ohjekirjana ja miten Raamattuun voi löytää uusia näkökulmia. Tutkittavan Vt:n aineisto ei välttämättä ole jollekin "usein kysyttyä" tasoiselle tutustujalle kaikkein mielenkiintoisinta luettavaa koska se ei ole mitään "pikaruokaa" vaan vaatii syventymistä. Sisällöltään se ei tietenkään poikkea JWorgista tai mistään muustakaan ajankohtaisesta materiaalista ja oikeastaan lehti löytyy myös JWorgin kirjastosta.

Teokraattinen sodankäynti liittyy Saatanaa vastaan käytävään henkiseen taisteluun jossa oman uskon jatkuva kasvattaminen on keskeisessä osassa. Ef.6:11-17 puhutaan hengellisestä sota-asusta, jonka avulla voi suojautua ovelan vastustajan hyökkäyksiä vastaan. Saatana haluaisi ettei kukaan saavuttaisi hyväksyttyä asemaa Jumalan edessä ja siihen hänellä on käytössään laaja arsenaali aseita. Koska Saatanalla on käytössään myös maallisten hallitusten resursseja (tämän maailman hallitsija Joh.12:31) niin joissain tilanteissa kannattaa käyttää taktista pelisilmää sinisilmäisyyden sijasta. Joskus voi olla parempi esimerkiksi kertomatta kaikkea mitä tietää jos siitä saattaisi olla haittaa järjestön toiminnalle. On kuitenkin selvää, että "Jumala vihaa --- valehtelevaa kieltä" (Sananl.6:16) joten erilaisissa tilanteissa pitää toimia sen periaatteen mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väität siis että JWorgissa ja Vartiotornissa on erilaiset toimintaohjeet? Mikä logiikka siinä olisi?

JWorgin "usein kysyttyä" osio on rakennettu sellaisille ihmisille jotka eivät ole Jehovan todistajia ja haluavat lyhyen vastauksen mieltään askarruttavaan asiaan. Jos näin ei olisi, hän etsisi vastausta käyttämällä hakutoimintoa josta tietoa löytyy aiheesta kuin aiheesta.

Kun vastaus on jouduttu typistämään kaikkein oleellisempaan, on selvää ettei asiaa voi käsitellä kovin laajasti. Jos vastaus jää vaivaamaan mieltä, asiaan voi syventyä käyttämällä enemmän aikaa ja materiaalia koko JWorgia hyödyntämällä.

Väität että osiossa olisi "kieroja, valheellisia vastauksia". Mitä hyötyä siitä olisi? Esimerkkiväitteesi voit tarkistaa käymällä JWorg-sivustolla kun nähtävästi et ole sitä viitsinyt tehdä vaan toistelet kuulemiasi juttuja. Muutenkin harhauttamisella olisi varsin lyhyet jäljet kun kuitenkin asiaa käsitellään tarkemmin parin klikkauksen päässä.

Seurakunnan kesken käsiteltävä Vartiotorni on tarkoitettu sellaisille, joille perusasioita ei tarvitse enää selittää. Ne käsittelevät useinmiten sitä, miten Raamattua voi käyttää oman elämän ohjekirjana ja miten Raamattuun voi löytää uusia näkökulmia. Tutkittavan Vt:n aineisto ei välttämättä ole jollekin "usein kysyttyä" tasoiselle tutustujalle kaikkein mielenkiintoisinta luettavaa koska se ei ole mitään "pikaruokaa" vaan vaatii syventymistä. Sisällöltään se ei tietenkään poikkea JWorgista tai mistään muustakaan ajankohtaisesta materiaalista ja oikeastaan lehti löytyy myös JWorgin kirjastosta.

Teokraattinen sodankäynti liittyy Saatanaa vastaan käytävään henkiseen taisteluun jossa oman uskon jatkuva kasvattaminen on keskeisessä osassa. Ef.6:11-17 puhutaan hengellisestä sota-asusta, jonka avulla voi suojautua ovelan vastustajan hyökkäyksiä vastaan. Saatana haluaisi ettei kukaan saavuttaisi hyväksyttyä asemaa Jumalan edessä ja siihen hänellä on käytössään laaja arsenaali aseita. Koska Saatanalla on käytössään myös maallisten hallitusten resursseja (tämän maailman hallitsija Joh.12:31) niin joissain tilanteissa kannattaa käyttää taktista pelisilmää sinisilmäisyyden sijasta. Joskus voi olla parempi esimerkiksi kertomatta kaikkea mitä tietää jos siitä saattaisi olla haittaa järjestön toiminnalle. On kuitenkin selvää, että "Jumala vihaa --- valehtelevaa kieltä" (Sananl.6:16) joten erilaisissa tilanteissa pitää toimia sen periaatteen mukaan.

Pienten lastenkinko täytyy tutkia tuollaisia asioita, mitä on tutkittavassa Vartiotornissa? Täytyykö lastenkin käydä sotaa Saatanaa vastaan kuin aikuiset? Useille ihmisille tuollaisten asioiden lukeminen ja tutkiminen on aivan liikaa. Henkinen voimavarat eivät riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Logiikka on peitellä sellaisia oppeja ja käytäntöjä, jotka olisivat noloja tai jopa laillisuuden kannalta kyseenalaisia. Usein kysyttyä -osiolla on tarkoitus antaa harhaanjohtava, kaunisteltu vastaus ulkopuolisille. Todelliset, jehovantodistajille tarkoitetut toimintaohjeet annetaan tutkittavassa materiaalissa ja seurakunnan kokouksissa. Esimerkiksi karttamisesta syntyy aivan erilainen kuva riippuen siitä, tarkasteleeko usein kysyttyä -osiota vai muuta, todistajille itselleen tarkoitettua materiaalia.

Kyseenalaisesti toimiville lahkoille ja kulteille on tavallista, että yhteisön sisäinen ja ulkoinen tiedotus eroavat huomattavasti toisistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajien "hengellinen sota asu" on "kaikille samankokoiset vaatteet ja kengät".
        Määräys on:"muistakaa valehdella".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajien "hengellinen sota asu" on "kaikille samankokoiset vaatteet ja kengät".

Jehovan todistajissa on vähän niin kuin banaanivaltion armeijassa olisi. Mitään yksilöllisyyttä ei ole ja pakko totella hulluja kenraaleja, tai muuten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kohtuuton vaatimus, ei ainoastaan lasten takia, vaan monien muidenkin ihmisten takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajissa on vähän niin kuin banaanivaltion armeijassa olisi. Mitään yksilöllisyyttä ei ole ja pakko totella hulluja kenraaleja, tai muuten.

Väkisinkin jehovan todistajien riveistä poistuu ihmisiä, jotka ovat yksilöllisempiä, koska eivät kestä oman persoonan repimistä valtavirran jehovan todistajien mieleisiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väkisinkin jehovan todistajien riveistä poistuu ihmisiä, jotka ovat yksilöllisempiä, koska eivät kestä oman persoonan repimistä valtavirran jehovan todistajien mieleisiksi.

Toi oli hyvin sanottu.
        Juuri noin se on.
        Jehovan todistajana ei saa olla liian rehellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi oli hyvin sanottu.
        Juuri noin se on.
        Jehovan todistajana ei saa olla liian rehellinen.

Totta tuokin on. Jehovan todistajana ei saa olla liian rehellinen. Joutuu tavalla tai toisella vaikeuksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Logiikka on peitellä sellaisia oppeja ja käytäntöjä, jotka olisivat noloja tai jopa laillisuuden kannalta kyseenalaisia. Usein kysyttyä -osiolla on tarkoitus antaa harhaanjohtava, kaunisteltu vastaus ulkopuolisille. Todelliset, jehovantodistajille tarkoitetut toimintaohjeet annetaan tutkittavassa materiaalissa ja seurakunnan kokouksissa. Esimerkiksi karttamisesta syntyy aivan erilainen kuva riippuen siitä, tarkasteleeko usein kysyttyä -osiota vai muuta, todistajille itselleen tarkoitettua materiaalia.

Kyseenalaisesti toimiville lahkoille ja kulteille on tavallista, että yhteisön sisäinen ja ulkoinen tiedotus eroavat huomattavasti toisistaan.

Jos pyrit johonkin ryhmään jäseneksi niin onko suurin kiinnostuksen kohteesi siitä irrottautumisen käytännöt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tuollaisen määräyksen löydät? Huutelu on helppoa jos ei edes halua ottaa selvää mistä on kysymys. Perässävedettävää velttoa lihaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tuollaisen määräyksen löydät? Huutelu on helppoa jos ei edes halua ottaa selvää mistä on kysymys. Perässävedettävää velttoa lihaa.

Tuo perässävetäminen on älyttömintä mitä voi olla. Siinä on vain yksi motivaatio eli vetäjän. Harvoin kukaan on puytänyt vetoapua. Itse mennään vetämään, ja sitten valitetaan, kun ei vedettävä edisty. Ketään ei voi uskonasioissa vetää perässään. Motivaatio ei tartu vetämällä. Ihan typerää tuollainen perässä vetäminen. Sitten vielä syytetään, kun ei liiku. Ei tuollalailla ketään saa toimimaan. JT hyörivät liikaa ihmisten ympärillä työntämässä toimintaan, johon ei ole itsellä. JT :llä olisi paljon opittavaa psykologiasta.

• Anonyymi

Pyramidistruktuurin korkeimman kohdan satanistieliittiä ei ole olemassa -ensimmäinen valhe

satanistieliitti ei mikrosiruta jo vauvoja ajatustenhallintamikrosiruilla -toinen valhe

Corona-virus ei ole eliitin depopulaatiohanke -kolmas valhe

• Anonyymi

Ikävin panettelu ja valehtelu tapahtuu vanhinten kesken, heidän omissa juorukokouksissaan.

• Anonyymi

On niin mukavaa puhua ihmisille skeidaa järjestön nimessä.
        T:Anthony Austin Mini kolomonen.

• Anonyymi

Minä kommentoin. Todistajien työ on vapaaehtoista. Tosin Jeesus velvoittaa seuraajiaan tuohon työhön, koska se on tärkeintä työtä, mitä voimme tänä aikana tehdä. Sinun myös kuulutpa mihin tahansa uskontoon tulee osallistua hengelliseen todistustyöhön.
      Jokaisella kristityllä on syvä arvostus kaikkea sitä kohtaan, mitä Jumala on meille antanut.
      Kyllä. Työn tarkoitus ei voi olla käännyttää ketään, koska ketään ei voida käännyttää mihinkään vastentahtoisesti. Julistus työ on tehtävä jokatapauksessa ja jokainen voi päättää mitä tekee saamallaan tiedolla.
      Ja kolmas. Ikävää ettei hän sitten soittanut. Lähes pääsääntöisesti Jehovan todistajat tekevät sen mitä lupaavat. Ehkä on tapahtunut jotakin mitä et tiedä tai muuta vastaavaa. Kyllä soittelevat kun niin lupaavat

• Anonyymi

"Kyllä. Työn tarkoitus ei voi olla käännyttää ketään, koska ketään ei voida käännyttää mihinkään vastentahtoisesti."

Älä nyt viitsi valehdella, kyllä ihmisiä on käännytetty vastentahtoisesti, kautta historian sivun.
        Lasten käännyttämisen on usein vastentahtoista todistajissa.

• Anonyymi

Ei Jeesus mitään velvoittanut, että pitäisi kulkea ovelta ovelle. Rutherford sen keksi. Vielä Russellin aikana ei saarnaamistyötä tehty samalla tavalla kuin nykyään, vaikka Jehovan todistajien mukaan russellilaiset olivatkin aikansa "tosi kristittyjä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesus mitään velvoittanut, että pitäisi kulkea ovelta ovelle. Rutherford sen keksi. Vielä Russellin aikana ei saarnaamistyötä tehty samalla tavalla kuin nykyään, vaikka Jehovan todistajien mukaan russellilaiset olivatkin aikansa "tosi kristittyjä".

Saarnaaminen ja evankeliumin julistaminen on kaksi eri asiaa.
        Evankeliumia julistetaan 24/7, jo pelkällä omalla olemuisella, ihan missä vain.
        Ovelta ovelletyötä/ saarnaamista min. 15 min tai pelkkä puhelinsoitto ryhmänjohtajalle vaikka ei olisi tehnyt mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saarnaaminen ja evankeliumin julistaminen on kaksi eri asiaa.
        Evankeliumia julistetaan 24/7, jo pelkällä omalla olemuisella, ihan missä vain.
        Ovelta ovelletyötä/ saarnaamista min. 15 min tai pelkkä puhelinsoitto ryhmänjohtajalle vaikka ei olisi tehnyt mitään.

Vartiotorni on tehnyt määrätyn muotoisesta "kenttäpalveluksesta" suorituksen, jolla todistajat osoittavat uskollisuutensa järjestölle. Todistajat lisäksi tunnistavat tästä toisensa, eli jos ei suostu tekemään kenttäpalvelusta, ei ole oikea Jehovan todistaja, vaan epäilyttävää seuraa, vaikka olisikin kastettu seurakunnan jäsen.

Kristityt sen sijaan keskittyvät kristittynä elämiseen.

1. Tim. 2:1 Kehotan ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, 2 kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää, kaikin tavoin hurskaasti ja arvokkaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä. Työn tarkoitus ei voi olla käännyttää ketään, koska ketään ei voida käännyttää mihinkään vastentahtoisesti."

Älä nyt viitsi valehdella, kyllä ihmisiä on käännytetty vastentahtoisesti, kautta historian sivun.
        Lasten käännyttämisen on usein vastentahtoista todistajissa.

Puhut palturia. Ketään ei voida pakko käännyttää varsinkaan vastentahtoisesti. Se on sama jos joutuisit pitämään vastentahtoasi pissaisia housuja jatkuvasti jalassasi. Jossain vaiheessa mittasi tulee takuulla täyteen.
        Sama on käännyttämisen vastentahtoisesti. Se ei tule kestämään kovin pitkään rikä voisikaan. Siinäkin kuten esimerkissäni mitta tulee takuulla täyteen= usko lopahtaa. Miksi? Koska ihmisen motivaatio on väärä eli hän elää valhetodellisuudessa. Sellainen elämäntapa ja valinta.....usko vaan, pitkässä juoksussa puuduttaa kovimmankin esittäjän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut palturia. Ketään ei voida pakko käännyttää varsinkaan vastentahtoisesti. Se on sama jos joutuisit pitämään vastentahtoasi pissaisia housuja jatkuvasti jalassasi. Jossain vaiheessa mittasi tulee takuulla täyteen.
        Sama on käännyttämisen vastentahtoisesti. Se ei tule kestämään kovin pitkään rikä voisikaan. Siinäkin kuten esimerkissäni mitta tulee takuulla täyteen= usko lopahtaa. Miksi? Koska ihmisen motivaatio on väärä eli hän elää valhetodellisuudessa. Sellainen elämäntapa ja valinta.....usko vaan, pitkässä juoksussa puuduttaa kovimmankin esittäjän.

Aikoinaan lahkon painotuotteita kaupustelivat kolportöörit, jotka siis saivat sovitun osan kauppatavaran hinnasta itselleen.
        Äänilevyjä lahko soitatti myös. Ja aloitettiin radiossa markkinointi, mutta yleinen paheksunta ja vastustus sai tämän jehovakanavaksi itseään kutsuvan toimeksiantajan katumapäälle ja lopettamaan kyseisen markkinointitavan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikoinaan lahkon painotuotteita kaupustelivat kolportöörit, jotka siis saivat sovitun osan kauppatavaran hinnasta itselleen.
        Äänilevyjä lahko soitatti myös. Ja aloitettiin radiossa markkinointi, mutta yleinen paheksunta ja vastustus sai tämän jehovakanavaksi itseään kutsuvan toimeksiantajan katumapäälle ja lopettamaan kyseisen markkinointitavan.

Eikä tuota aikaa tarvitse mennä taaksepäin kun 1970- luvulle. Kun minä aloitin silloin "kolportöörääminsen" eli tienraivauksen, sain myydyistä lehdistä, että kirjoista osan saaduista rahoista itselleni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä tuota aikaa tarvitse mennä taaksepäin kun 1970- luvulle. Kun minä aloitin silloin "kolportöörääminsen" eli tienraivauksen, sain myydyistä lehdistä, että kirjoista osan saaduista rahoista itselleni.

Tuo on ollut tavallaan reilumpi systeemi kuin nykyinen, jossa todistajan pitää tehdä työtä ilmaiseksi ja vielä mielellään maksaa levittämänsä aineisto.

• Anonyymi

Olisiko se niin että jatketaan siitä mihin jäätiin.

• Anonyymi

"Väität että osiossa olisi "kieroja, valheellisia vastauksia". Mitä hyötyä siitä olisi?"

Tietenkin sitä hyötyä, että järjestöstä tulisi ulkopuolisille positiivisempi kuva. Juuri sen takia ko. osio valehtelee ja harhaanjohtaa esimerkiksi karttamista koskevassa kysymyksessä. Sen sijaan että se vastaisi suoraan kysymykseen, vastaus käsitteleekin laskelmoivasti toimettomia, joilla ei ole kysymyksen kannalta mitään merkitystä. Samalla itse kysymys jää kokonaan käsittelemättä.

Tämä ei ole mikään vahinko järjestöltä vaan laskelmoitua harhaanjohtamista. Mutta sellaisia kultit ovat.

"JW.ORG - Usein kysyttyä Jehovan todistajista"

https://www.kotimaa.fi/blogit/jw-org-usein-kysyttya-jehovan-todistajista/

• Anonyymi

Tosi Kristittyjä vainotaan erityisesti lopun aikoina, joita paraikaa elämme. Jokainen voisikin itse nyt valita oikein puolensa: paholainen vai Tosi Jumala!

Valitse oikein

Tässä edelläkin joku lähtee kuorossa haukkumaan Järjestön toimintaa tuntematta sitä itse mitenkään! Valheiden levittely tuntuu olevan joillekin suuren luokan huvia!

Valitse Raamattu

Omasta ja toistenkin kokemuksista tiedän, että Raamatun Jumalan tahdon mukainen elämäntapa on onnellisinta maailmassa! Sitä kannattaa tavoitella ja siitä kannattaa pitää kiinni! Jos on haksahtanut maailmallisuuden kirouksiin ja nyt pettyneenä ja kateellisena huutelee pilkkaa julistajien niskaan, voisi miettiä paluun mahdollisuutta takaisin Jumalan yhteyteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi Kristittyjä vainotaan erityisesti lopun aikoina, joita paraikaa elämme. Jokainen voisikin itse nyt valita oikein puolensa: paholainen vai Tosi Jumala!

Valitse oikein

Tässä edelläkin joku lähtee kuorossa haukkumaan Järjestön toimintaa tuntematta sitä itse mitenkään! Valheiden levittely tuntuu olevan joillekin suuren luokan huvia!

Valitse Raamattu

Omasta ja toistenkin kokemuksista tiedän, että Raamatun Jumalan tahdon mukainen elämäntapa on onnellisinta maailmassa! Sitä kannattaa tavoitella ja siitä kannattaa pitää kiinni! Jos on haksahtanut maailmallisuuden kirouksiin ja nyt pettyneenä ja kateellisena huutelee pilkkaa julistajien niskaan, voisi miettiä paluun mahdollisuutta takaisin Jumalan yhteyteen!

Valitse sinä oikein ja lähde Jehovan todistajista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitse oikein

Valitse Raamattu

Tosi kristittyjä vainotaan Jeesus nimen vuoksi, ei amerikkalaisen kultin vuoksi nineltä Jehovan todistajat.

• Anonyymi

Taas puhelin kenttää tekevä Jehovan todistaja valehteli, tällä kertaa mies. Väittäen että Norjankielisessä Raamatusta löytyisi Jehova nimi. Mahdollinen norjalainen UM on eri asia.

• Anonyymi

Lainaus:
      Minulle soitti nuori JT-tyttö. Väitti tekevänsä vapaaehtoistyötä ensimmäinen valhe!

Työn tarkoitus ei ole käännyttää ketään, toinen valhe!

Luvattua uusintasoittoa ei kuulunut, vaikka sovimme aiheenkin. Kolmas valhe!

Vastaus:
      Ensimmäinen väitteesi ei pidä paikkaansa. Ota tosiasioista selvää ennenkuin väität mitään tuollaista. Kysymys on todellakin vapaaehtoistyöstä. Mitään palkkaa ei makseta siitä, että Jehovan todistajat soittavat tai käyvät kertomassa sanomaansa ihmisten ovilla tai missä vain on mahdollista kertoa hyvää uutista Valtakunnasta, joka tuo kauan kaivatun muutoksen ihmiskunnalle. Tätäkään todistajaa ei kukaan ole pakottanut tarttumaan luuriin ja pirauttamaan. Omaa aikaa ja varoja he käyttävät tehdessään elämää pelastavaa hengellistä kylvötyötä. Työnantaja on Jumala ja esimies on Jeesus Kristus. He maksavat aikanaan palkan hyvin tehdystä työstä.

Väite kaksi mikä liittyy kirjoittajan mukaan käännyttämiseen. Tämäkään väitteesi ei pidä lainkaan paikkaansa, koska todellisuudessa et voi käännyttää ketään. Homma ei toimi niin. Ei ole mahdollista vastentahtoisesti käännyttää ketään. Valtakunnan hyvän uutisen on delegoinut seuraajilleen Jeesus Kristus yli 2000 vuotta sitten. Hänen opetuslapsensa tunnettiin aktiivisesta hengellisestä evankelioimis työstä. Varsinkin Apostolien teot Raamatussa antaa selkeän käsityksen siitä, että evankelioiminen eli Valtakunnan hyvän uutisen innokas levittäminen on jokaisen kristityn vastuu ja velvollisuus ilman mitään poikkeuksia. Se ei ole käännytystyötä. Jokainen tuon sanoman kuuleva voi tehdä vapaana luomuksena päätöksen, miten hän suhtautuu kuulemaansa sanomaan. On vain kaksi vaihtoehtoa joista valita mieleisensä. Sanoman voi ottaa uskossa vastaan. Voit myös kääntää sille selkäsi. Molemmat vaihtoehdot siis ovat valittavissa. Kukaan ei pakota mihinkään. Jos joku pakkottaisi silloinhan se olisi juurikin toisen käännyttämistä johonkin.
      Sanoma on Jumalalta lähtöisin. Jumala kyllä ilmoittaa ajoissa kun tämä tärkein työ maanpäällä on tehty hänen tarkoittamassa määrin loppuun. Sen jälkeen ei ole enää mahdollisuutta asennoitua Kristuksen puolelle.

Ja sitten aloittajan kolmas väite joka liittyi kyseisen Jehovan todistaja sisaren luvattuun uusinta soittoon. Kysymys ei ole valehtelusta. Ehkä hän soittaa uudestaan tai sitten joku muu. Kyllä uskon että nämä lupaukset pidetään. Jokin hyvä syy varmasti on miksei soittoa ole kuulunut. En osaa sanoa mitään muuta kuin, että odota kärsivällisesti.

Kiva että kuitenkin ehdit jutella jotakin kyseisen puhelun aikana. Ajattele niin, eikö ole todella rakkaudellista että joku sinulle tuntematon välittää lähimmäisistään kun kirkot ja muut uskonnot ovat vetäytyneet vastuustaan auttaa kanssaihmisiä löytämään pelastus ja Jumalan tuntemus elämäänsä. Eipä heitä juuri näy kertomassa pelastavaa sanomaa nykypäivänä. Jeesus osoitti puheissaan, että lähimmäisten rakastaminen on edellytys pelastuksen saamiseen yhtenä piirteenä. Mikä se parempi tapa osoittaa todellista lähimmäisen rakkautta kuin kertoa Jumalasta ja Jeesuksesta.

• Anonyymi

Eihän sen puhelun kanssa ole sen kummempi asia kuin kiire bussille, jos vartiotornikaupustelijat huomaavat oven avaajan tuntevan Raamattua ja olevan perillä lahkon synkistä syövereistä.

Värvääminenhän aloitetaan ns. rakkauspommituksella, jolloin avaajan asunto kehutaan, avaaja itse imarrellaan ja sitten puhutaan muuten mukavia. Joka antaa tämän kutitella itseään saa kohta kutsun todistajakotiin kahvillekin. Täällä toisen kahvia hörppiessä odotetaan olevan vähemmän herkkä kriittisille kysymyksille kun vartiotornit otetaan esille.

• Anonyymi

Olipa mainospuhe. Palkkaa ei makseta rahana, mutta saarnata täytyy oman pelastuksen saadakseen, eli onko se oikeasti kovin vapaaehtoista, jos saarnaamatta jättäminen merkitsee kuolemantuomiota?

Saarnaamisen tarkoitus on saada uusia jäseniä, tämän on järjestö itsekin myöntänyt. Jos kohdehenkilö tekee selväksi, ettei aiokaan liittyä todistajiin, ei häneen yleensä käytetä kovin paljoa aikaa.

• Anonyymi

"Varsinkin Apostolien teot Raamatussa antaa selkeän käsityksen siitä, että evankelioiminen eli Valtakunnan hyvän uutisen innokas levittäminen on jokaisen kristityn vastuu ja velvollisuus ilman mitään poikkeuksia."

Kaikki eivät olleet tuolloinkaan evankelistoja, vaan Kristuksen ruumiin eli seurakunnan rakentamiseen saattoi osallistua erilaisilla tavoilla. Missään Raamatussa ei sanota, että evankeliumin vieminen talosta taloon olisi jokaisen kristityn velvollisuus, vaan tämän keksi Rutherford aikoinaan.

Raamatussa evankeliumin vieminen kaikille kansoille on kristittyjen kollektiivinen velvollisuus, mutta toteutus jätetään heidän harkittavakseen, eivätkä samat menetelmät välttämättä sovi kaikkiin aikakausiin ja olosuhteisiin. Voi olla tehokkaampaa, että evankelioimiseen keskittyvät ne, jotka siihen ovat halukkaimpia ja parhaiten sopivia, muiden tukiessa heitä mm. taloudellisesti. Jehovan todistajien kaltainen pakkosaarnaaminen, jossa jo päällepäin näkee, että saarnaaja hermoilee eikä pidä tehtävästään, herättää lähinnä myötähäpeän tunteita.

• Anonyymi

Ei todellakaan ole kysymys mistään "vapaaehtoistyöstä" silloin kun kun se tehdään pakosta sosiaalisen paineen alla, tosin siitä ei makseta palkkaa.

Varsinaisesta evankelioimis työstä Jehovan todistajain kohdalla ei ole kysymys, vaan käännytyskohde pyritään saamaan omaksumaan JT-aatemailma, joka ei oikeastaan perustu Raamattuun. Toki Jehovan todistajain ansioksi on mainittava, se että jotkut ovat heidän työnsä innoittamana alkaneet lukea Raamattua ja tulleet uskoon. Seurakunta yhteys on löytynyt valtakirkosta tai vapaista suunnista.

Minunkin työpaikalla oli kaksi Jehovan todistajaa, en ollut potentiaalinen käännytys kohde ennekuin kerroin tulleeni uskoon. Toinen heistä sanoi myöhemmin "nyt vasta olen tullut tuntemaan totuuden" liityttyään Luterilaiseen kirkkoon.

Entisenä poliitikkona pystyn ymmärtämään Jehovan todistajia sikäli, että kaikki ihmissuhteet olivat liikkeen varassa.

Jehovan todistajain "raamattu" on myös aika karkea väärennös, nyt on eläkeläisenä aikaa opiskella Raamattua.

Jumalan Valtakunta tuo sen vastaanottaneille muutoksen , teillä vai on käsitteet menneet aika pahasti sekaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei todellakaan ole kysymys mistään "vapaaehtoistyöstä" silloin kun kun se tehdään pakosta sosiaalisen paineen alla, tosin siitä ei makseta palkkaa.

Varsinaisesta evankelioimis työstä Jehovan todistajain kohdalla ei ole kysymys, vaan käännytyskohde pyritään saamaan omaksumaan JT-aatemailma, joka ei oikeastaan perustu Raamattuun. Toki Jehovan todistajain ansioksi on mainittava, se että jotkut ovat heidän työnsä innoittamana alkaneet lukea Raamattua ja tulleet uskoon. Seurakunta yhteys on löytynyt valtakirkosta tai vapaista suunnista.

Minunkin työpaikalla oli kaksi Jehovan todistajaa, en ollut potentiaalinen käännytys kohde ennekuin kerroin tulleeni uskoon. Toinen heistä sanoi myöhemmin "nyt vasta olen tullut tuntemaan totuuden" liityttyään Luterilaiseen kirkkoon.

Entisenä poliitikkona pystyn ymmärtämään Jehovan todistajia sikäli, että kaikki ihmissuhteet olivat liikkeen varassa.

Jehovan todistajain "raamattu" on myös aika karkea väärennös, nyt on eläkeläisenä aikaa opiskella Raamattua.

Jumalan Valtakunta tuo sen vastaanottaneille muutoksen , teillä vai on käsitteet menneet aika pahasti sekaisin.

Vapaaehtoistyöllä yleensä tarkoitetaan sellaista, mistä tekijä saa hyödykseen hyvän mielen, sosiaalisia kontakteja, mahdollisuuden kehittää itseään tms. Sen sijaan muun hyödyn, kuten vaikkapa paratiisipaikan vuoksi tehty työ, ei varsinaisesti ole vapaaehtoistyötä vaan palkkion edestä tehty suoritus.

• Anonyymi

Lainaus:
      Anonyymi
      2023-02-05 23:56:55
      Olipa mainospuhe. Palkkaa ei makseta rahana, mutta saarnata täytyy oman pelastuksen saadakseen, eli onko se oikeasti kovin vapaaehtoista, jos saarnaamatta jättäminen merkitsee kuolemantuomiota?

Vastaus:
      Kristityllä on vastuuasema Kristuksen ja Jumalan edessä tullessansa tekemisiin kristillisen elämäntavan kanssa. Tähän sisältyy muutosten välttämättömyys asenteissa, puheissa, teoissa jne. Ennen kristillistä kastetta yksilö sitoutuu rukouksessa antamaan elämänsä Jumalan tahdon tekemiseen johon sisältyy esimerkiksi tärkeä evankelioiminen, joka on edellytys kristitylle hyväksytyn tilan saamiseen Jumalan edessä. Jumalan tahdon tekemiseen sisältyy saarnaamis työ joka on elämää pelastavaa ja Jumalan asettama tahto jokaiselle kristitylle.
      Kasteessahan kuten todettiin ihminen hyväksyy tottelevaisuuden ja kasteen mukana tuoman vastuuasetelman, joka sitoo häntä jatkossa tekemään Jumalan tahdon elämässään. Ihminen siis sitoo itsensä tottelevaiseen elämäntapaan, johon liittyy hyvän uutisen evankeliointi, koska nimenomaan tämän työn tärkeyttä Jeesus korosti ennen taivaaseen nousemista delegoiden aloittamansa työn jatkon opetuslapsilleen. Uskova ihminen tekee oman tärkeän osansa johon hänen oma vapaaehtoinen valinta velvoittaa asennoituessansa Kristuksen käyttöön. Vai onko oletusarvo se, ettei kristityllä ole mitään velvoitteita Jumalaa ja lähimmäisiään kohtaan? Kyllä se olisikin helppoa olla ns. nimellinen kristitty tarvitsematta tehdä mitään uskoa ja tottelevaisuutta ilmaisevia tekoja. Minullekkin kelpaisi kyllä löhöily lämpöisellä sohvalla katsellen telkkarin saippuasarjoja, pyöritellä sormia odottaessani Kristuksen paluuta vuosi vuoden perää. Tätähän suuri osa aikamme kristityistä juuri tekee. Ottavat pullan päältä pelkästään rusinat.

Tälläistä hengen laiskuutta ja haaleutta uskoakseni Jeesuskin katsoo paheksuvasti. Ilmestyskirjassa sanomassa eräälle Vähä-aasian seurakunnalle ajanlaskumme ensimmäisen vuosisadan loppupulella Jeesus selvästi paheksuu tuon mainitsemattoman seurakunnan asennetta kovasanaisesti. Mikä tämän seurakunnan heikkous kokonaisuudessa oli? He olivat tulleet vuosien saatossa hengellisesti haaleiksi ja välinpitämättömiksi siihen vastuuasemaan liittyen, johon heidän omaksuma usko velvoitti heidät. Mikä todellinen vaara Jeesuksen taholta tuota haaleaa seurakuntaa ja sen yksilöitä kohtaa varmasti, jos heidän asenne ei korjautuisi varoituksen saatuaan? Jeesus lupasi oksentaa heidät suustaan!

Eli. Kysymys ei siis ole siitä, että jotakuta kiristetetään ..... jos et saarnaa niin kuolet varmasti. On ymmärrettävä asia suuremmassa asetelmassa. Kuten totesin kasteessahan yksilö sitoo itsensä ikäänkuin Kristukseen, joka asetti jokaisen seuraajansa vastuuksi evankelioimistyön. Joku väitti tuolla, ettei kaikki olleet evankelistoja Jeesuksen aikana. Väite on täysin ristiriitainen evankeliumin tekstien kanssa. Eikö Jeesuksen opetuslapset tehneet hänen kanssa lähes kolmen ja puolen vuoden ajan pääsääntöisesti opetustyötä, siis saarnasivat pelastukseen liittyviä totuuksia kaikkialla missä he kulkivat?

Kun kristillinen seurakunta perustettiin vuonna 33, sama evankelioimis into pyhän hengen johdolla jatkui ennenkokemattomalla dynaamisella, ilolla ja kestävyydellä, jota selvästi Kristus taivaasta johti. Paavalin päiviin tultaessa Raamattu toteaa, että hyvää uutista on levitetty jo maan ääriin asti kuten Jeesuksen toivomus ja käsky kuului ennen nousemistaan taivaaseen. Kyllä tämä kaikki on kuulkaas tuotu esille Raamatun teksteissä selkeästi ja ymmärrettävästi. Luetteko te lainkaan Raamattua?
      On siksi turha väittää ettei velvoite saarnata koskisi jokaista uskovaa kristittyä. Kyllä takuulla koskee. Tapoja tehdä on vaikka kuinka paljon. Voit kirjoittaa kirjeessä jotakin hengellisesti rohkaisevaa, tarjota kridtillistä kirjallisuutta, jutella Jeesuksesta linja autopysäkillä tai puistossa jne. Kyllä tilaisuuksia puhua ja olla hedelmää tuottava on vaikka kuinka paljon. Kysymys on lopultakin omasta asenteesta ja vastuuasemansa ymmärtämisestä. Jokaisella kristityllä on velvoitteet lähimmäisiä kohtaan. Tätä totuutta emme pääse pakoon vaikka keksisimme mitä verukkeita tai puolusteluja tahansa.

• Anonyymi

"Eli. Kysymys ei siis ole siitä, että jotakuta kiristetetään ..... jos et saarnaa niin kuolet varmasti."

Asiaa ei ehkä sanota noin suorasukaisesti, mutta ei paljon muutenkaan. Vai mistä on kysymys esimerkiksi seuraavien lainausten valossa ellei siitä, että järjestöä täytyy totella pelastuakseen (mihin sisältyy saarnaaminen)?

---

Ainoastaan Jehovan kristityt todistajat, jotka menestyksellisesti läpäisevät tämän koetuksen, varjeltuvat elossa ja tulevat esiin kuin tulessa puhdistettu kulta Jumalan käyttöön hänen kallisarvoisessa uudessa järjestyksessään.
        (Vartiotorni 15. helmikuuta 1976 sivu 85)

Sinun täytyy kuulua Jehovan järjestöön ja tehdä Jumalan tahto saadaksesi hänen ikuisen elämän siunauksensa. - Ps.133:1-3
        (Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maanpäällä 1983 sivu 255)

Kaikkien niiden, jotka toivovat säilyvänsä elossa "uuteen maahan" täytyy myös olla selvästi tunnistettavissa Jehovan palvojaksi.
        (Elossa säilyminen uuteen maahan 1984 sivu 92)

Vain Jehovan todistajilla ... on yhdistyneenä järjestönä Korkeimman Organisaattorin suojeluksessa raamatullinen toivo säilyä elossa tämän Saatana Panettelijan hallitseman tuomitun järjestelmän uhkaavasta lopusta. (Ilm.7:9-17; 2.Kor.4:4)
        (Vartiotorni 1. syyskuuta 1989 sivu 19)

Jos haluamme säilyä elossa Harmagedonista, meidän täytyy pysyä hengellisesti valveilla ja pitää yllämme vertauskuvalliset vaatteet, joista meidät tunnistetaan Jehova Jumalan uskollisiksi todistajiksi.
        (Vartiotorni 1. joulukuuta 1999 sivu 18)

Se on elintärkeää työtä, koska "loppu" merkitsee tuhoa niille, jotka eivät ole kuunnelleet hyvää uutista.”
        (Vartiotorni 1. elokuuta 2000 sivu 21)

Myös tulevaisuudessa enkelit panevat toimeen Jumalan langettavan tuomion. Jeesus tulee ”voimallisten enkeliensä kanssa liekehtivässä tulessa, kun hän tuottaa koston niille, jotka eivät tunne Jumalaa, ja niille, jotka eivät tottele – – hyvää uutista” (2. Tessalonikalaisille 1:7, 8). Tuo tuho kohtaa kuitenkin vain niitä, jotka eivät osoita vastakaikua sille sanomalle, jota nyt saarnataan kautta maailman enkelien tuella. Niitä, jotka etsivät Jumalaa ja noudattavat Raamatun opetuksia, ei vahingoiteta (Sefanja 2:3).
        (Vartiotorni 15. tammikuuta 2006 sivu 6)

Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä.
        (Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23)

https://johanneksenpoika.fi/pelastus.html

• Anonyymi

"On siksi turha väittää ettei velvoite saarnata koskisi jokaista uskovaa kristittyä. Kyllä takuulla koskee. Tapoja tehdä on vaikka kuinka paljon."

Näytä minulle Raamatusta, että jokaisen kristityn täytyy suoranaisesti osallistua saarnaamistyöhön.

Kristitty voi toki edistää evankeliumia monella tavalla, kuten tukemalla seurakunnan toimintaa ja myös elämäntavallaan, joka antaa hyvää todistusta kanssaihmisille. Tässä oli nyt kuitenkin puhe siitä, pitääkö kaikkien olla saarnaajia, kuten Jehovan todistajissa opetetaan, että pitäisi.

• Anonyymi

Lainaus:
      Vapaaehtoistyöllä yleensä tarkoitetaan sellaista, mistä tekijä saa hyödykseen hyvän mielen, sosiaalisia kontakteja, mahdollisuuden kehittää itseään tms. Sen sijaan muun hyödyn, kuten vaikkapa paratiisipaikan vuoksi tehty työ, ei varsinaisesti ole vapaaehtoistyötä vaan palkkion edestä tehty suoritus.

Vastaus:
      Jos motiivi tehdä vapaaehtoistyötä on pelkästään saada varmistettua paikka paratiisiin vievään junaan, pidän tälläisen yksikön asennetta hyvin vääristyneenä. Motiivi on silloin luonteeltaan pelkästään yksipuolinen ja itsekäs. Henkilö ajattelee tuossa lähinnä omaa mukavuutta tai saatavia etuja. Oikea motiivi tehdä julistus työtä tulisi olla rakkaus. Ehdottomasti näin on. Ennenkaikkea rakkaus Jumalaa kohtaan, joka on suonut syntiselle ihmiselle ainutlaatuisen tilaisuuden olla itse Jumalan työtoveri viedessään pelastuksen sanomaa ilman toivoa oleville lähimmäisillemme. Koska Jumala rakastaa meitä, on meidän velvollisuus rakastaa toinen toisiamme ja osoittaa se teoilla. . Varsinkin näinä koettelevina kaaoksen päivinä nyt kun ihmiskunta ui syvissä tummissa vesissä, rakkauden merkitys korostuu entisestään.
      Joten se miksi todistajat tekevät julistustyötä liittyy kuten totesin aiemmin rakkauteen Jumalaa sekä lähimmäisiämme kohtaan jonka perusta lepää tottelevaisuudessa Jumalaa kohtaan. Tottelevaisuus on todellista uskoa ja usko ilman tekoja on kuollutta uskoa, jolla ei ole mitään arvoa Jumalan silmissä.

• Anonyymi

Palvelisitko Jumalaa samalla tavalla, jos hän ei tarjoaisi pelastusmahdollisuutta?

• Anonyymi

Lainaus:

Minkälainen mielestäsi on JT- aatemaailma, jonka he yrittävät saada ”käännytyskohteensa käyttääkseni ilmaustasi” omaksumaan? Valota hieman ajatustasi. Kukaan JT ei julista omaa agendaansa. Kaikki perustuu varmasti Raamattuun. Kaiken perusta on siis Raamattu- ei kenenkään oma henkilökohtainen tai järjestöperiaatteinen aatemaailma. Kysymys ei ole meistä ihmisistä vaan Jumalasta. Hänen agendaansa ja suunnitelmaa ihmiskunnan tulevaisuuden hyväksi JT: t vievät eteenpäin iloiten.

• Anonyymi

Kenestäkään ei tule Jehovan todistajaa pelkästään Raamattua lukemalla, vaan tarvitaan kymmeniä ja taas kymmeniä valmennustunteja, joissa todistaja selostaa järjestön julkaisuja käyttäen, miten Raamattua tulee ymmärtää. Jehovan todistajiin liittyminen vaatii lisäksi muutakin, kuten säännöllistä kokouksissa käymistä ja kastamattomana julistajana toimimista ennen kasteelle pääsyä, vaikka sellaistakaan vaatimusta Raamatussa ei ole.

"Raamattukurssilla" oppilaalle kerrotaan esimerkiksi mikä Raamatussa pitää ottaa kirjaimellisena ja mikä kuvaannollisena, mikä on voimassa nykyään ja mikä ei taas enää ole, mikä koskee vain "voideltuja" ja mikä kaikkia, jne. Kyseessä on varsinainen selitysten verkosto, joten väite siitä, että kaikki perustuisi Raamattuun, on kyllä täysin valheellinen. Jos perustuisi, niin silloinhan Jehovan todistajista kiinnostunutta voitaisiin kehoittaa vain lukemaan Raamattua ja odottaa, että hän löytää sieltä Jehovan todistajien opin omatoimisesti.

• Anonyymi

Jehovan todistajain aatemailma on on vain hallintoelimen opillisten linjausten toistoa, edellekkään siitä ei ole hyvä mennä. Sitten Jehovan todistaja valehteli, tai toisti opetetun valheen Jehova nimestä Raamatussa. Väliaikaisessa käännöksessä se toki esiintyy alaviitteessä ja joissain vanhoissa luterilaisten hartauskirjoissa . Lestadiolaisten Raamatussa ei sen sijaan ole ja sitä käännöstä käytetään meillä päin yleisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajain aatemailma on on vain hallintoelimen opillisten linjausten toistoa, edellekkään siitä ei ole hyvä mennä. Sitten Jehovan todistaja valehteli, tai toisti opetetun valheen Jehova nimestä Raamatussa. Väliaikaisessa käännöksessä se toki esiintyy alaviitteessä ja joissain vanhoissa luterilaisten hartauskirjoissa . Lestadiolaisten Raamatussa ei sen sijaan ole ja sitä käännöstä käytetään meillä päin yleisesti.

Ihanteellinen Jehovan todistaja ei mene edelle, eikä jää jälkeen, ei sooloile muutenkaan, ja suostuu kantamaan syyllisyyden hallintoelimen virheistä, ikään kuin olisi itse nuo opit keksinyt. Lisäksi hän on aktiivinen kokouksissa ja kentällä. Käräyttää lahkotoverinsa virheestä. Valehtelee tarvittaessa ulkopuolisille ja lahkon sisällä alemmilleen, mutta ei koskaan ylemmilleen.

• Anonyymi

Kun Jehovan todistaja sanoo "haluaisin keskustella kanssasi Raamatusta", tuohon lyhyeen lauseeseen mahtuu peräti kolme epätotuutta.

- Kyse ei ole ensisijaisesti hänen halustaan, vaan järjestön vaatimuksesta, jonka mukaan saarnaamistyö on edellytys pelastukselle ja hyväksytylle asemalle seurakunnassa. Nämä saadakseen Vartiotornin maailmankuvan sisäistäneellä todistajalla ei ole paljon muuta mahdollisuutta kuin "haluta" tehdä saarnaamistyötä, vaikka sitten hampaat irvessä.
      - Tarkoitus ei niinkään ole keskustella, pyrkimyksenä aitoon kaksisuuntaiseen dialogiin, vaan saarnata ja opettaa järjestönsä oppia, tehtävänään yrittää hankkia uusia jäseniä. Todistaja ei ole kovin kiinnostunut toisen näkemyksistä muuten kuin siinä mielessä, että saa niistä tarttumapintaa järjestönsä asian edistämiseen.
      - Tarkastelun kohteena ei lopulta ole Raamattu, vaan Jehovan todistajien järjestön opetusmateriaali ja raamatuntulkinnat. Se, mitä Raamattu sanoo tai ei sano, voidaan tarvittaessa aina ohittaa tai selittää pois sen perusteella mitä järjestön materiaali opettaa. Jehovan todistajien järjestö ei ota suinkaan kaikkea Raamatussa käskettyä tai kiellettyä nykyaikana voimassa olevana, vaikka se olisi ollut sitä omana aikanaan.

Todistajan halua keskustella Raaamatusta voi testata esimerkiksi esittämällä hänelle vaatimuksen, että keskustelemme sitten vain Raamatusta ilman oheismateriaalia. Jos todistajalle ei anna mahdollisuutta esittää järjestönsä materiaalia, vaan pitää kiinni vaatimuksesta käyttää vain Raamattua, hän ei koe keskustelua kovinkaan mielekkäänä eikä se jatku pitkään.

Toinen testi voisi olla, että suostuu keskustelemaan Raamatusta ja vaikka järjestön materiaalistakin, mutta tekee heti alkuun selväksi, ettei kuuna päivänä tule liittymään Jehovan todistajiin. Todistaja tuskin haaskaa aikaansa keskustelemalla kovin pitkään ihmisen kanssa, joka tekee kantansa näin selväksi. Koska tarkoitushan ei ole ensisijaisesti keskustella Raamatusta, vaan opettaa järjestön oppia ja hankkia jäseniä.

• Anonyymi

Eivät Jehovantodistajat aina valehtele.
      Silloin kyllä kun siitä oletetaan olevan lahkolle hyötyä.

• Anonyymi

Niin, itsekkäästi tai huvikseen ei saisi valehdella. Mutta kun lahko hyötyy, se on eri asia.

Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3015
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1550
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe