koska pelastustyö alkoi jo paljon aikaisemmin.
Jotkut ajattelevat ehkä, että sehän alkoi jo kasteella, mutta oikeastaan sen juuret yltävät vieläkin kauemmas.
Jeesus kantoi kuvaannollisesti ristiä jo lapsuudesta saakka. Hän "naulasi" tunteensa ja himonsa tälle koko elämänsä. Jeesus kehottaa myös opetuslapsiaan kantamaan ristinsä/kieltämään itsensä. Monet luulevat, että risti on rangaistus tai koettelemus, mutta miksi Jeesus olisi tällaisen käskenyt ottamaan mukaan?
Golgata ei ole mitenkään vähäteltävää, mutta monesti unohtuu, että se on "vain" päätöspiste pelastustyölle.
Golgata kirsikkana kakun päällä
4
<50
Vastaukset
Ristin kantaminen pohjautuu Iisakin uhraustarinaan. Tarinassahan Iisak joutui itse kantamaan polttopuut, joilla Aabraham poltti Iisakin tuoksuvana tuliuhrina sen jälkeen kun oli tappanut hänet. Tämä herättää kysymyksen siitä, oliko tämä Jeesuksen uhraaminen vain keksittyä vanhempien myyttien uudelleenlämmittelyä. Itse uskon, ettei Jeesusta ole lainkaan ollut olemassa historiallisena henkilönä.
Tutkijat ovat nykyään sitä mieltä, että Jeesus on ollut olemassa.
Opetuslapset tulivat siihen tulokseen, että heidän rabbinsa on juuri se kärsivä messias, joka Israelin kesken tunnettiin jo kauan ennen häntä.Ashera12 kirjoitti:
Tutkijat ovat nykyään sitä mieltä, että Jeesus on ollut olemassa.
Opetuslapset tulivat siihen tulokseen, että heidän rabbinsa on juuri se kärsivä messias, joka Israelin kesken tunnettiin jo kauan ennen häntä.” Tutkijat ovat nykyään sitä mieltä, että Jeesus on ollut olemassa.”
Kyllä, mutta tutkijoilla ei ole esittää yhtään historiallista lähdettä uskomukselleen. Paavalia pidetään historiallisena henkilönä ja lähes Jeesuksen aikalaisena, mutta ei edes Paavali tavannut ketään Jeesuksen silminnäkijää.Master-Henry kirjoitti:
” Tutkijat ovat nykyään sitä mieltä, että Jeesus on ollut olemassa.”
Kyllä, mutta tutkijoilla ei ole esittää yhtään historiallista lähdettä uskomukselleen. Paavalia pidetään historiallisena henkilönä ja lähes Jeesuksen aikalaisena, mutta ei edes Paavali tavannut ketään Jeesuksen silminnäkijää.Tutkijoilla on varmasti perustelunsa.
Kaikkien uhrien katsottiin olevan yhteydessä Iisakiin. Niinpä ovenpielissäkään ei jumala katsonut lampaan vaan Iisakin verta.
Mutta vahingollisista henkirikoksista ihmisen saattoi vapauttaa vain ylipapin kuolema. Jeesus luettiin ylimmäiseksi papiksi ja hänen kuoltuaan katsottiin, ettei uhreja tarvita.
Juutalaisilla oli monenlaisia tarinoita kärsivästä messiaasta, joka kantoi synnit silloin kun temppeliä ei ollut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232305- 781202
- 491075
- 1151056
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721019Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57977KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.16969Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31930Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55908Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53906