https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007965064.html
Hiihih, ei ehkä kannata aina tehdä itse.
Oletko tee se itse mies?
11
54
Vastaukset
No kyllä mä aikalailla ksiken itse teen. Vielä ri ole kalliiksi tullut. Pitää tietää mitä tekee. 😁
- Anonyymi
Täytyy olla täysi idiootti, että lähtee vuokra-asunnossa tekemään ite sähkö-tai lvihommia, koska taloyhtiön putkimies tulee ja tekee ne ilmaiseksi.
Todellakin vaihtaa rikkoutuneen hanan.
Viemärien aukipito kuuluu asukkaalle itselleen, ei mikään muu. Ja sulakkeen vaihto jossei ole automaattisulakkeita.Sehän se vuokra-asumisen hyvä puoli just onkin, että vuokranantaja kustantaa kaikki korjaukset ja vastaa siitä jos korjauksissa tulee virheitä.
Mua jäi nyt vähän silti ihmityttämään mista tuo maksuvälinepetos tuohon ilmaantui.JustJust kirjoitti:
Sehän se vuokra-asumisen hyvä puoli just onkin, että vuokranantaja kustantaa kaikki korjaukset ja vastaa siitä jos korjauksissa tulee virheitä.
Mua jäi nyt vähän silti ihmityttämään mista tuo maksuvälinepetos tuohon ilmaantui.Maksuvälinepetos ilmeiseti tuli ilmi tutkinnan yhteydessä tai muutoin käsiteltiin samalla.
Ehkä tarinamme tee-se-itse -mies osti sen uuden hanan petoksella, vaikka väitti sen uuden hanan olleen itsellä ihan vain "jostain syystä". ; )- Anonyymi
JustJust kirjoitti:
Sehän se vuokra-asumisen hyvä puoli just onkin, että vuokranantaja kustantaa kaikki korjaukset ja vastaa siitä jos korjauksissa tulee virheitä.
Mua jäi nyt vähän silti ihmityttämään mista tuo maksuvälinepetos tuohon ilmaantui.Vuokranantaja on vain osakas taloyhtiössä.
Tämmöiset asunto-osakkeen tarpeelliseen toimivuuteen liittyvät epäkohdat kuuluu osakeyhtiölle, ei vuokranantajalle.
Eli otetaan yhteyttä talossa toimivaan huoltoyhtiöön, ei isännöitsijään eilä vuokranantajaan.
Jos ei ole kyseessä akuutti, talon tai asukkaan välitöntä turvallisuutta uhkaava epäkohta, kannattaa ilmoittaa viaasta sähköpostitse. Huoltoyhtiön päivystävissä numeroissa on aika pätemättömät, huoltoyhtiön työntekijät, jotka hoitaa esim. ovenavauksia ja häiriöitä kiinteistöissä tai hätätapauksessa ottavat yhteyttä pikaisesti esim lvi-ammattilaisiin.
Esim kylpyhuoneen kuluvat osat, kuten wcpöntön kansi ja suihkupäät, kuuluu vuokranantajan piikkiin vaihdettaviksi, mutta jos putkimies on omaneduntuntoinen, voi hänkin ne vaihtaa. Anonyymi kirjoitti:
Vuokranantaja on vain osakas taloyhtiössä.
Tämmöiset asunto-osakkeen tarpeelliseen toimivuuteen liittyvät epäkohdat kuuluu osakeyhtiölle, ei vuokranantajalle.
Eli otetaan yhteyttä talossa toimivaan huoltoyhtiöön, ei isännöitsijään eilä vuokranantajaan.
Jos ei ole kyseessä akuutti, talon tai asukkaan välitöntä turvallisuutta uhkaava epäkohta, kannattaa ilmoittaa viaasta sähköpostitse. Huoltoyhtiön päivystävissä numeroissa on aika pätemättömät, huoltoyhtiön työntekijät, jotka hoitaa esim. ovenavauksia ja häiriöitä kiinteistöissä tai hätätapauksessa ottavat yhteyttä pikaisesti esim lvi-ammattilaisiin.
Esim kylpyhuoneen kuluvat osat, kuten wcpöntön kansi ja suihkupäät, kuuluu vuokranantajan piikkiin vaihdettaviksi, mutta jos putkimies on omaneduntuntoinen, voi hänkin ne vaihtaa.Meillä on ilmeisesti vuokranatajan palkkalistoilla olevat huoltomiehet pikkukorjauksia varten. Sen lisäksi on sitten isompi huoltoyhtiö (vieraspaikkakuntalainen) joka vastaa ainakin ovenavauksista ja ehkä laajemmista rempoista. En oikein tiedä tarkkaa roolijakoa.
Meillä käsittääkseni on siksi tarkoitus ottaa yhteyttä isännöitsijään. Käytännössä olen aina tarrannut huoltomiehiä hihasta kun olen heidät pihalla nähnyt, ja pyytänyt katsomaan kun löytyy sopivasti aikaa.
- Anonyymi
Tuokin on ollut tee-se-itse-henkilö: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007965064.html
- Anonyymi
Pönttö piti vaihtaa mutta itse en vaihtanut. Eihän itse voi vaikka osaisinkin koska 15 vuoden kokemus niistä töistä. kerrostalossa kun asut niin itse ei pidä mitään tehdä vaan isännöitsijälle pitää ilmoittaa ja sitten ne hoitaa homman ja joku tulee vaihtamaan.
- Anonyymi
Kuuluukos polttimoiden ja loisteputkien vaihto vuokralaiselle vai huoltoyhtiölle? Sen verran helppo homma, että siinä ei voine kovin pahasti tunaroida... no naisista en tiedä onnistuuko edes polttimon vaihto...
Ainakin meillä esimerkiksi vessan loisteputkivalaisimen vaihto kuuluu taloyhtiölle, koska se kuuluu kiinteisiin kalusteisiin. Tietenkin osaisin sen itsekin tehdä, mutta sit pitäis itse kustantaa myös se lamppu. (Viimeks ne onnistu tunaroimaan sen suojakuvun hajalle ja korjasivat sen jollain laastarinpalasilla. Kamalan näköistä jälkeä.)
Samoin vaikka vuotava pillupuhelin yms. ovat taloyhtiön uusittavia vaikkei ny olekaan vaikeita vaihtaa eikä kalliitakaan.
- Anonyymi
Pilluasi vain...isot tissit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2762043Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131798- 1351283
Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1181280Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1351195- 83817
- 174796
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä176769Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala426700- 52592