Menee ihan hukkaan sinkkuna. Miehillä olisi teille paljon käyttöä ja elämänne ei olisi niin tylsää palstailua kun seurustelisitte miehen kanssa.
Kyllä sinkkunainen
70
545
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta sinkkunaisilla ei ole käyttöä miehille.
- Anonyymi
Totta
- Anonyymi
Jaa.
- Anonyymi
Mitä tekisit naisen eteen? Kiitos. Mainospuhe tähän kohtaan.
- Anonyymi
Onko tällä palstalla sinkkunaisiakin?
Kyllä elämäni muuttuisi tylsemmäksi ja ahdistavammaksi jos seurustelisin. Sinkkuna on niin hyvä olla.
Varmaan olisikin seurustelu ahdistavaa jos seurustellaan niinkuin nuoruuden rakkaudessa. Oma teoriani on että vanhempana pitää antaa toiselle puolelle enemmän tilaa ja aikaa myös omiin harrastuksiin. Kun vanhempana ei enää ole niitä perhesuunnitelmiakaan. Ollaan vaan sen verran kun on hyvä.
- Anonyymi
Tuntuu että kaikki hiukan varttuneemmat miehet etsii juuri tuollaista. Mulle tollanen sopii, jos mulla ei sen kummempia fiiliksiä miestä kohtaan ole, sellasta hengailua vaan.
Mutta rakkautta minä edelleen kaipaan, ja siihen ei tollanen kädenlämpönen riitä alkuunkaan. Haluisin intohimoisen, kietoutuneen elämän vaikka matkustellen, seikkaillen, herkutellen...sen jos vielä löydän on siitä etäisyys ja haaleus kaukana. Itsenäisiä sitä jo tässä iässä ollaan ihan lähtökohtaisestikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu että kaikki hiukan varttuneemmat miehet etsii juuri tuollaista. Mulle tollanen sopii, jos mulla ei sen kummempia fiiliksiä miestä kohtaan ole, sellasta hengailua vaan.
Mutta rakkautta minä edelleen kaipaan, ja siihen ei tollanen kädenlämpönen riitä alkuunkaan. Haluisin intohimoisen, kietoutuneen elämän vaikka matkustellen, seikkaillen, herkutellen...sen jos vielä löydän on siitä etäisyys ja haaleus kaukana. Itsenäisiä sitä jo tässä iässä ollaan ihan lähtökohtaisestikin.Varsin sama tunne. En mä tollaaseen omaan harrasteluun mitään parisuhdetta kaipaa. Sitä voin tehdä ihan ilman miestäkin. Jos mä parisuhteen haluan, niin nimenomaan sellasen aidosti yhdessäolevan ja elämää keskenään jakavan parisuhteen.
- Anonyymi
Ei mulle tarvii mitään käyttöä keksiä. Mulla on ihan tarpeeksi tekemistä näinkin. Just tulin kotiin metsäkävelyltä ja söin vähän. Ihana istahtaa hetkeksi ja selata tätä hetki ja sitten taas muihin puuhiin.
- Anonyymi
Vaan siis saahan sitä myyntipuheen pitää. Mitäs siitä pariutumisesta nyt sitten olis hyötyä?
- Anonyymi
Ihana nainen oot! T. Toinen sinkkunainen
Sinkkunaiset ovat onnellisempia kuin varatut. Myös lapsettomat naiset ovat onnellisempia kuin lapsen tehneet..
Vähemmän uutisoitu juttu..
"Lähes kaikissa maissa ja kulttuureissa lasten hankkimista pidetään yhtenä ihmisenä olemisen perustehtävistä. Lasten ajatellaan olevan onnellisuuden ja hyvän elämän edellytys. Todellisuus ei kuitenkaan aina ole niin ruusuinen.
Tutkimus toisensa jälkeen osoittaa, että lapsettomat ovat onnellisempia kuin ne, joilla on lapsia. Onnellisuus näyttäisi karkaavan yhä kauemmaksi lapsiluvun kasvaessa. Kahden lapsen vanhemmat ovat onnettomampia kuin yhden, ja kolmen lapsen vanhemmat onnettomampia kuin kahden. Tämä negatiivinen yhteys lasten määrän ja onnellisuuden välillä pätee maasta toiseen."
https://www.stat.fi/artikkelit/2011/art_2011-02-15_007.html?s=0Joo mutta tossahan luki lopussa, että kahden ja kolmen lapsen vanhemmat on suunnilleen yhtä onnellisia ja yhden lapsen vanhemmat vain vähän onnellisempia. Että voi olla jo virhemarginaalissa toi. Ettei se onni laskekaan lapsiluvun kasvaessa. Paitsi tietenkin sitten jos niitä on älytön lauma. Mutta järkihän sen jo sanoo että liika on liikaa. Mulle ainakin lapsena pikkuveli oli tosi tärkee ja monelta muulta oon samaa kuullu.
JeroP kirjoitti:
Joo mutta tossahan luki lopussa, että kahden ja kolmen lapsen vanhemmat on suunnilleen yhtä onnellisia ja yhden lapsen vanhemmat vain vähän onnellisempia. Että voi olla jo virhemarginaalissa toi. Ettei se onni laskekaan lapsiluvun kasvaessa. Paitsi tietenkin sitten jos niitä on älytön lauma. Mutta järkihän sen jo sanoo että liika on liikaa. Mulle ainakin lapsena pikkuveli oli tosi tärkee ja monelta muulta oon samaa kuullu.
Uskoisin että nuo tulokset johtuvat pitkälti yhteiskunnan odotuksista ja etenkin naisiin kohdistuvasta painostuksesta.. Eli myös ne henkilöt, jotka eivät niin omista lapsista välittäisi, tekevät niitä, koska niin " kuuluu" toimia.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Joo mutta tossahan luki lopussa, että kahden ja kolmen lapsen vanhemmat on suunnilleen yhtä onnellisia ja yhden lapsen vanhemmat vain vähän onnellisempia. Että voi olla jo virhemarginaalissa toi. Ettei se onni laskekaan lapsiluvun kasvaessa. Paitsi tietenkin sitten jos niitä on älytön lauma. Mutta järkihän sen jo sanoo että liika on liikaa. Mulle ainakin lapsena pikkuveli oli tosi tärkee ja monelta muulta oon samaa kuullu.
Niin no se onki eri asia, että jaksaako vanhemmat yhtäältä kaitsee sitä sisarusparvee, ku toisaalta kuitenkin ne sisarukset on ihmisen pitkäaikaisimpia ihmisuhteita ja sellaisina yleensä rikastavat elämää
Anonyymi kirjoitti:
Niin no se onki eri asia, että jaksaako vanhemmat yhtäältä kaitsee sitä sisarusparvee, ku toisaalta kuitenkin ne sisarukset on ihmisen pitkäaikaisimpia ihmisuhteita ja sellaisina yleensä rikastavat elämää
Eihän siinä mitään hirveetä parvee tarvi olla. Kun tulee asuntojen ja autojenkin kanssa ongelmia. Eikä mun lapsuudessakaan kaikki niin hienosti mennyt. Kaksin jouduttiin paljon oleen veljen kanssa. mutta parempi niin. Sisarusten kanssa on kuitenkin erilaista kuin joku kaveri suhde. Et sä kaverille voi mennä kertoon jotain isin kännisekoiluja. Varmaan vanhempien kannaltakin oli helpompi kun oli kaksi lasta. Ja omasta tilanteesta. Että onhan se hienoo nyt olla poikamiehenä, kun on kesä ja lämmintä. Mutta sitten kun on talvi, tai sellanen normi kesä. Kun on viisi astetta ja sataa kaatamalla. Niin sitten se on vähemmän hienoo. Mökötän vaan täällä kotona Että sekin riippuu vähän eri asioista.
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Uskoisin että nuo tulokset johtuvat pitkälti yhteiskunnan odotuksista ja etenkin naisiin kohdistuvasta painostuksesta.. Eli myös ne henkilöt, jotka eivät niin omista lapsista välittäisi, tekevät niitä, koska niin " kuuluu" toimia.
Aika moni, jopa valtaosa, niitä lapsia saa(lapsia saadaan, jos saadaan, ei hankita) ihan sydämen halusta. Iloa lapset tuottaa, iloa ja rakkautta. Suomessa eritoten aina vaan valitetaan lapsista ja lapsiperhe-elämästä. Mun elämäni antoisinta ja tyydyttävintä aikaa oli kun lapset oli pieniä. Vaikka elämässä paljon muutakin antoisaa on.
- Anonyymi
Onko mikään ihme että sinkkunaiset on onnellisempia? Miehistä lähtee kaikki terä, kun ovat parisuhteeseen asettuneet. Laittavat naisen johonkin äidinkorvikkeen asemaan, kun eka huuma on hiipunut. Sitten sen sijaan että katsoisivat pitkään ja hartaasti peiliin, syyttävät naista-omasta henkisestä laiskuudestaan. Ainoastaan ihastus vaikka työpaikan Irmeliin saa niihin eloa taas. Joo osin biologiaa, enemmän sitä henkistä laiskuutta. Miehet on jääneet kehityksessä jälkeen. Kýllä, poikkeuksia on. Mutta hyvin harvoin tarjolla.
- Anonyymi
Jos se ois aika- ja energiasyöppö, siinä tulis imetyks ihan kuiviin.
- Anonyymi
En voisi olla sinkku. Olen ollut sinkku viimeksi v 2003. Sitä ennen olin puoli vuotta sinkku
- Anonyymi
Ei sinkkunainen osaa edes pesukonetta liittää ja huoltaa. Eikä öljyä vaihtaa autoon. Kannatta nyt mies hommata koska miehen tarvitte kuitenkin renkaiden vaihtoon.
- Anonyymi
Pesukone ei ole tuottanu mitään ongelmia. En mä antais yhdenkään miehenkään autoani huoltaa, ellei ole valtuutettu mekaanikko. Haluan takuiden pysyvän voimassa. Renkaat menee siinä samalla kun huoltokin. Halvemmaksi tulee vaihdattaa renkaat liikkeessä, kuin elättää ukkoa pelkkää renkaidenvaihtoa varten.
- Anonyymi
Youtubesta löytyy ohjeet kaikkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Youtubesta löytyy ohjeet kaikkeen.
Tämä on niin totta.
Naisystävä tuossa soitteli ja kyseli neuvoja puutarhaletkuongelmiin. Miksen muistanut omaa ohjettani: Kato tubesta.
- Anonyymi
Lapsia pitää tehdä eikä olla vaan yksin sinkkuna.
- Anonyymi
Ihmisiä on jo tarpeeksi/liikaa. Joku hallittu alasajosuunnitelma pitäisi ennemminkin olla ihmiskunnan pienentämiseksi.
- Anonyymi
Ehkä on hyvä ettei musta tullut ikinä äitiä, tuskin olisin osannut hyvä äiti ollakaan ja suvussa on ollut sairauksia, jotka olisi voinut lapsille periytyä, ei tullut tuota taakkaa kannettavaksi.
- Anonyymi
Naisille ei kelpaa tavis mies.. niin se vain menee.
- Anonyymi
Samma här. Mulle ei kyllä käyttöä tarvitse edes harkita, sen verran puuhaa puuterhan hoidossa ym. tekemistä. Mutt sellainen puuhailuun sopiva sulhasehdokas; olis kyllä tervetullut lisä, näiden juttujen tekemiseen.
Saunan pukuhuoneeseen pitäisi asentaa ilmalämpöpumppu, nyt kesällä se viilentäisi pukuhuoneen ja talvella taas olisi lämmitys laitteena. Kylmä vesi jo saunalle tulee ja valotkin ovat sähköllä toimivat. Näyttää siltä ett lampikin pitäisi puhdistaa... vesi on haihtunut helteellä ja vihertävää leväkasvustoa pinnalla jonkin verran.
Puutarhan kanssa olisi vaikka kokopäiväisen työn mahdollisuus, satoa pukkaa.
Ostin muuten mansikoita 3x5kg laatikot, eli reilut 30 litraa mansikkaa perkaamattomana. Meni viimeyönä aika pitkään niitä peratessa ja pakastimeen laittaessa. Niin ett kyllä mä puolestani sulle käyttötarkoituksen löytäisin! Kiinnostaako sua urakointi, omasta vapaasta tahdostasi?
trollikka- Anonyymi
Ilmalämpöpumpun asennus vaatii jonkinsorttisen pätevyyden. Siinä pelataan sähköjen ja kylmäaineiden kanssa, ei sitä kuka tahansa saa tehdä. Mitä jos soittaisit ihan asennuspalveluita myyvälle firmalle?
Mitä siitä puutarhurin kokopäivähommasta maksetaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmalämpöpumpun asennus vaatii jonkinsorttisen pätevyyden. Siinä pelataan sähköjen ja kylmäaineiden kanssa, ei sitä kuka tahansa saa tehdä. Mitä jos soittaisit ihan asennuspalveluita myyvälle firmalle?
Mitä siitä puutarhurin kokopäivähommasta maksetaan?Kyllä sen ilmalämpöpumpun asennus tulee ihan samasta paikasta hankittuna josta koko aparaatinkin ostin. I4.07 klo n. 10.00 pitäis asentajan ilmaantua tänne sen paikalleen asentamaan. Niillä on oma asennus palvelunsa, tai siis sopimus jonkun sen alan ammattilaisen kanssa. Oli muuten pariviikkoinen odotusaika, ilmeisesti on vähän ruuhkaa näin helteellä.
Mulla on vakituinen apulaispuutarhuri, mutt kun sillä on sydän vika, niin hiukan arveluttaa antaa hänen puutarhassa liikaa rehkiä.
Kunhan nyt sadetukset hoitaa ja herneet kerää, minä yritän itse tehdä parhaani muun työn lisäksi. En ollut tositarkoituksella työtä tarjoamassa kellekkään ulkopuoliselle; kunhan vastasin tälle hyväkkäälle, joka ois parempaakin tekemistä naiselle ollut!
Eikä minun puutarha palstallani ole tylsää, kuin talvella! Siellä ei oikeesti ole mitään tekemistä, jollei luonnonvaraisten lintujen ruokintaa lasketa työksi.
Ihana ilma tänään Turussa, vain 23 astetta ulkona verannalla. ( varjossa)
trollikka - Anonyymi
Ilmalämpöpumpun asentaminen kuuluu ammattilaiselle. Vakuutus ei korvaa jos joku muu sen asentaa jos tapahtuu jotain vahingoja. Eli valtuutettuun liikkeeseen yhteyttä. Mies voi kyllä tehdä puutarhatöitä muuten ja muita remppahommia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmalämpöpumpun asentaminen kuuluu ammattilaiselle. Vakuutus ei korvaa jos joku muu sen asentaa jos tapahtuu jotain vahingoja. Eli valtuutettuun liikkeeseen yhteyttä. Mies voi kyllä tehdä puutarhatöitä muuten ja muita remppahommia.
Taisit lukea mun viesti huonosti, jos ett ymmärtänyt sitä! Minähän nimenomaan kirjoitin ett ammattilaiselta tulee se asennuskin, liikkeessä nimenomaan painotettiin sitä vastuu kysymystä!
" Niillä on oma asennus palvelunsa, tai siis sopimus jonkun sen alan ammattilaisen kanssa. Oli muuten pariviikkoinen odotusaika, ilmeisesti on vähän ruuhkaa näin helteellä."
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisit lukea mun viesti huonosti, jos ett ymmärtänyt sitä! Minähän nimenomaan kirjoitin ett ammattilaiselta tulee se asennuskin, liikkeessä nimenomaan painotettiin sitä vastuu kysymystä!
" Niillä on oma asennus palvelunsa, tai siis sopimus jonkun sen alan ammattilaisen kanssa. Oli muuten pariviikkoinen odotusaika, ilmeisesti on vähän ruuhkaa näin helteellä."
trollikka"Mutt sellainen puuhailuun sopiva sulhasehdokas; olis kyllä tervetullut lisä, näiden juttujen tekemiseen.
Saunan pukuhuoneeseen pitäisi asentaa ilmalämpöpumppu, nyt kesällä se viilentäisi pukuhuoneen ja talvella taas olisi lämmitys laitteena."
Tätä ei voi ymmärtää väärin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutt sellainen puuhailuun sopiva sulhasehdokas; olis kyllä tervetullut lisä, näiden juttujen tekemiseen.
Saunan pukuhuoneeseen pitäisi asentaa ilmalämpöpumppu, nyt kesällä se viilentäisi pukuhuoneen ja talvella taas olisi lämmitys laitteena."
Tätä ei voi ymmärtää väärin.Sivusta ... juu ei voikaan. Uusi kappale, eri asiaa, eivät liity suoraan toisiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutt sellainen puuhailuun sopiva sulhasehdokas; olis kyllä tervetullut lisä, näiden juttujen tekemiseen.
Tätä ei voi ymmärtää väärin."Saunan pukuhuoneeseen pitäisi asentaa ilmalämpöpumppu, nyt kesällä se viilentäisi pukuhuoneen ja talvella taas olisi lämmitys laitteena."
Tätä ei voi ymmärtää väärin."
Mutt ymmärsit näköjään kuitenkin väärin! Ilmeisesti tahallasi, ryökäle.
- Anonyymi
Naiset ei vaan osaa kouluttaa miehiä joten sen hankkiminen ei ehkä ole järkevää jos ei osaa kouluttaa.
- Anonyymi
Sans muuta, mäkin olen yrittänyt saada noita tolvanoita ymmärtämään, etten mä ole mikään kirjailija; joka osaisi aina sovittaa sanansa oikein.
Se on vain heidän osattava ymmärtää mun siansaksaani... siis se mitä mä olen tarkoittanut!
Raivostuttavan yksinkertaisia; kaikki pitäisi kädestä pitäen opettaa! =D))))
trollikka
- Anonyymi
Hoho, tottakai miehillä olisi "käyttöä" sinkkunaisille, senhän nyt kaikki tyhmemmätkin tietää. Mutta sinkkunaisilla ei ole käyttöä miehille.
Hyvin on 30 vuotta mennyt ihan yksinkin. Mutta onko järkee asua yksin näin isossa kämpässa? Kun oma ehdotukseni ois, että ostettais vanha vanhainkoti tai joku vastaava. Sairaala vankila ym. Niitä on paljon myynnissä. Siinä ois jokaisella oma huone. Niissä on usein maatila samassa. Vois viljellä maata ja tehdä yhdessä ruokaa, esim. arkisin. Ja tehdä etätöitä. Ongelmahan on se että pienistä, huonoista asunnoista peritään ihan järkyttävää hintaa ja myös ruoka on kallista.
- Anonyymi
Totta puhut.
- Anonyymi
Onneksi muslimisaatio tulee laittamaan itselliset naiset hellan ja nyrkin väliin joten nauttikaa vielä nyt sinkkuudestanne kun vielä voitte.
Talibanin otettua vallan Afganistanissa, maahamme saapuu taas kymmeniätuhansia muslimeja pakolaisina ja he kyllä tietävät miten verhota naiset päästä varpaisiin mustilla kaavuilla, oli helle tai talvi. Heille olette pelkkiä synnytyskoneita ja p"llunkantotelineitä. - Anonyymi
Melko naiivi ihminen on joka kuvittelee sinkkunaisen olevan yksin. Nainen viihtyy sinkkuna koska voi käyttää 7 eri miestä viikon aikana eikä maksa mitään.
Pienet ja isot remontit maksetaan luonnossa samoin kuin viihteelläolo.- Anonyymi
Kuinka moni nainen on tuollainen? Veikkaan, että hyvin harva.
Miksi siis vihaat naisia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka moni nainen on tuollainen? Veikkaan, että hyvin harva.
Miksi siis vihaat naisia?Erittäin moni nainen toimii noin.
- Anonyymi
Hyvin harva nainen toimii noin. Itse en tiedä yhtään sellaista. Kertoo enemmän sun tuttavapiiristäs, kuin naisista yleensä.
- Anonyymi
Löytyykö tästä maasta sitten sun tietos mukaan paljonkin remppafirmoja, joille voi remontit maksaa luonnossa? Miten sellaset firmat pysyy pystyssä?
- Anonyymi
Käyttöä? Kuten koneelle? Ei kuulosta hyvältä.
Yksin parempi kuin huonossa suhteessa. Jaa, sinkkuna tuskin olis sen tylsempää. Muksut on ihanat olemassa, niiden kanssa voi aina ihmetellä jotain arkisia asioita ja mennä jo yhdessä moniin paikkoihin, kun eivät oo ihan pikkuisia. Ymmärtää ohjeita ja neuvoja.
Ja ne jaksaa aina tykätä ehdoitta, vaikka on miten räjähtänyt ja uupunut, eikä kuulu kritiikkiä mistään jonninjoutavasta.
Parisuhteessa tylsyys tulee itellä ainakin siitä, jos toista ei kiinnosta tehdä yhdessä juuri koskaan oikeen mitään. Ei ole seuraksi lainkaan. Tai on erimielisyyksiä usein.
Möllöttää vaan. Muuten parisuhde on ihan jees, kun molemmilla on touhukkuutta toimia yhdessä ja erikseen. Parhaimmillaan parisuhde on toimiva rakkaus- ja ystävyyssuhde samalla. Silloin se on mahtavaa olla parisuhteessa. Ehdottomasti.- Anonyymi
Ymmärrät kai ettei kaikilla ole noin huonoa parisuhdetta, jotkut valitsee viisaasti ja vain itseään varten.
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrät kai ettei kaikilla ole noin huonoa parisuhdetta, jotkut valitsee viisaasti ja vain itseään varten.
Sulle mun suhde on huono, mulle ei. Joten elä rauhassa itseäsi varten. :)
- Anonyymi
Niin että mitä käyttöä?
Rahani tienaan itse. Omalla autollani ajelen. Asuntoni olen ostanut itse ja yksin.
Talouspuoli siis rullaa hyvin.
En näe omalla kohdallani muuta kuin plussia olla sinkku. Niin paljon en miehistä ole kiinnostunut että ketään vakituisesti nurkkiini haluaisin.
Osaan tehdä yhtä ja toista pientä remonttia ja korjausta itse, kiitos isäni joka jo pikkulikkana osti minulle omia työkaluja ja sain isän kanssa osallistua kaikenlaiseen.
Ja jos en osaa, tilaan korjaajan.
Kaikista paras ja tärkein ja asia josta en luovu koskaan on tämä vapaus!
Olen aina viihtynyt hyvin myös yksin. Jo lapsena vietin aikaa yksin vaikka kavereita on aina ollut. Tarvitsen yksinoloa, nautin siitä. Sisaruksia on kuusi ja osalla perhe joten siinä mielessä en ole yksin. Olemme hyvin läheisiä.
Yksi lapsuudesta asti tunnettu sydänystävä on, sekä kavereita myös työkaverit.
Aina ei jaksa olla sosiaalinen ja silloin oman kodin hiljaisuus ja rauha on korvaamaton.
Vapaa-ajalla vietän paljon aikaa luonnossa. Sieltä haen hiljaisuutta ja rauhaa.
Kotonani en jaksaisi ketään sotkemassa ja häiritsemässä, oma tilani on hyvin tärkeä.
No jos sitten sitä käyttöpuolta ajatellaan niin kai aloituksessa viitataan sitten seksiin? Muuta en keksi?
Mutta kun en halua käyttää ketään enkä alistu kenenkään käytettäväksi. Kukaan tai mikään elävä ei ole käyttöesine. Kunnioitan kaikkea elämää.
Summa summarum; en keksi "käyttöä miehelle" elämässäni, käymään huolin silloin tällöin vaan en olemaan. Vaikka ois kuinka itse omilla rahoillaan ostanu ja maksanu itse itselleen asunnot, autot ja muut turhat härpäkkeet, niin ympäristön kannalta se ei ole kestävää. Esim mulla on kolme huonetta vaikka yhteenkin mahtuisin. Mutta kun ei löydy mitään kätevää solu juttua missä vois asua. Mieluummin vielä sellasta, missä ruokaakin voisi ainakin osittain tehdä yhdessä. Siihen mukaan vielä puutarhanhoitoa ja viljelyä. Että tulis halvaks ja ympäristölle eduksi. On aika hölmöö sanoo että säästää ympäristöö jos ei oo lapsia, jos samalla tuhlaa luonnonvaroja nelihenkisen perheen edestä. Että mulla ainakin on annettavaa kun oon rakennusalan ammattilainen ja viljelystäkin jotain tiedän. Keittiöpuoli ei niin kovin hyvä, mutta tiskata osaan kyllä.
- Anonyymi
No siis ei se nyt ympäristön kannalta pahin mahdollinen ole, jos ostat asunnon ja asistelet siinä koko ikäsi. Jatkuva vaihtaminen ja kuluttaminen on se kestämättömin ratkaisu.
Myönnän, kyllä mulla varmaan itsellänikin liikaa neliöitä on. Tosin mulla on muksu. Vaan silti 90 neliötä paritaloa kahdelle hengelle, onhan siinä turhaakin ja kyllä tähän kolmas mahtuisi.
Mä en usko, että sopeutuisin ikinä kimppa-asumiseen. Opiskuluaikoina tuli asuttua soluissa ja ystävienkin kanssa kimppakämpissä. Vaan ei se mulle toimi, vaikka kuinka saisin itse valita ne asuinkumppanini. Tuollaisessa asumisessa jokaisella on kuitenkin ne omat juttunsa ja koskaan ei voiole olla varma mitä toinen keksii. Parisuhteessa voin toisen kanssa asuakin, kunhan ne ajatukset siitä elämästä osuvat tarpeeksi yksiin. Jossain yhteisössä voisin ehkä asuakin, mutta vain niin, että siihen omien seinien sisällä tapahtuvaan elämään eivät muut puutu ja kaiken elämän kannalta välttämättömän toiminnan voi hoitaa siellä omien seinien sisällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siis ei se nyt ympäristön kannalta pahin mahdollinen ole, jos ostat asunnon ja asistelet siinä koko ikäsi. Jatkuva vaihtaminen ja kuluttaminen on se kestämättömin ratkaisu.
Myönnän, kyllä mulla varmaan itsellänikin liikaa neliöitä on. Tosin mulla on muksu. Vaan silti 90 neliötä paritaloa kahdelle hengelle, onhan siinä turhaakin ja kyllä tähän kolmas mahtuisi.
Mä en usko, että sopeutuisin ikinä kimppa-asumiseen. Opiskuluaikoina tuli asuttua soluissa ja ystävienkin kanssa kimppakämpissä. Vaan ei se mulle toimi, vaikka kuinka saisin itse valita ne asuinkumppanini. Tuollaisessa asumisessa jokaisella on kuitenkin ne omat juttunsa ja koskaan ei voiole olla varma mitä toinen keksii. Parisuhteessa voin toisen kanssa asuakin, kunhan ne ajatukset siitä elämästä osuvat tarpeeksi yksiin. Jossain yhteisössä voisin ehkä asuakin, mutta vain niin, että siihen omien seinien sisällä tapahtuvaan elämään eivät muut puutu ja kaiken elämän kannalta välttämättömän toiminnan voi hoitaa siellä omien seinien sisällä.Oman lapsen kanssa kimppakämpässä. Lapsi säästää rahaa omaa asuntoa varten ja auttaa samalla taloudellisesti vanhempaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman lapsen kanssa kimppakämpässä. Lapsi säästää rahaa omaa asuntoa varten ja auttaa samalla taloudellisesti vanhempaansa.
Rehellisesti sanoen, en mä kyllä sitäkään haluaisi. Jos mietin omaa itseäni nuorena aikuisena niin ei kiitos. Itse ajattelen, että tietty aikuistumisvaihe pitää käydä lävitse ja nousta omille siivilleen.
Siis kyllähän se järjestely oikeanlaisessa asunnossa toimii. Esim siskollani on rinnetalo, kahdessa kerroksessa, jossa alakerta omalla sisäänkäynnillä on ollut lähinnä ihan vaan teinien käytössä. Nyt alkavat olla sen verran isoja, että muuttavat pikkuhiljaa omilleen. Tuossa kohtaa pitäisi olla jo useampi rakennus, jotta jokainen saisi ne ihan omat ulkoseinät, joiden sisällä elämään eivät muut puutu.
Nyt olen itse tosin muutamankin kerran miettinut, että äitini vois mua tarvitakin. Siihen vaan tarvittaisiin erilainen asunto kuin tämä. Ehkä sitten se koko paritalo, jossa mutsi asuis tossa toisella puolella ja piha olisi ainakin osin yhteinen.
- Anonyymi
Njaa, minä en ole luontoa säästellyt kun on kolme lasta. Varmaan olen pääasiallinen syyllinen ilmaston lämpenemiseen ja minua pitää siitä rangaista kovimman mukaan…esim veroilla.
Sinkkukin olen, liian iso asunto, järjettömän kokoinen katumaasturi jolla pääasiassa ajelen yksin ja muutenkin saastuttava hetero, lihaa syövä paskiainen.
No, ikääkin jo yli 50 ja kotileikit ei enää okein nappaa.No lapset on ihan ok. Mutta sinkuilla on usein tapana elää useamman ihmisen edestä. En oikein ymmärrä miksi joka ikisellä pitää olla oma vessanpönttö. Ja mahdollisesti töissä vielä toinen. Sitä ei ymmärrä. Ja kaikki muutkin pesukoneet, tiskikoneet ym.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No lapset on ihan ok. Mutta sinkuilla on usein tapana elää useamman ihmisen edestä. En oikein ymmärrä miksi joka ikisellä pitää olla oma vessanpönttö. Ja mahdollisesti töissä vielä toinen. Sitä ei ymmärrä. Ja kaikki muutkin pesukoneet, tiskikoneet ym.
Niinpä. Jos olisi useampi tuttu entuudestaan niin ns. yhteistalous olisi hyvä vaihtoehto. Jokaisella oma huoneensa tietenkin.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No lapset on ihan ok. Mutta sinkuilla on usein tapana elää useamman ihmisen edestä. En oikein ymmärrä miksi joka ikisellä pitää olla oma vessanpönttö. Ja mahdollisesti töissä vielä toinen. Sitä ei ymmärrä. Ja kaikki muutkin pesukoneet, tiskikoneet ym.
No vessanpönttö nyt ei esineenä varsinaisesti kuulu kovin usein vaihdettaviin. Että jos asunnossa nyt on vessanpönttö niin ei vielä hirveää kulutusjuhlaa ole. Vettäkin se käyttää ihan saman verran, kun useammankin käyttäjän kohdall. Harvassa paikassa sinne noin joukolla ulostetaan, ennen kun vedetään.
Eikä pesukonekaan koneena yhtään sen enempää energiaa ja vettä kuluta sinkulla kuin perheelläkään. Aika monessa perheessäkin sitä pyöritetään ihan tyhjään, puolityhjänä ja lähes puhtaiden vaatteiden pesuun. Noi pesukoneet ei muutenkaan kuulu sellasiin koneisiin, joita jatkuvasti vaihdetaan. Jos enenrgiankulutusta pohtii niin enemmin ongelmallinen on uuni tai sauna. Sillä samalla energiamäärällä kun valmistuu isompikin satsi ruokaa ja saunoo useampi ihminen. Samaten lämmityksessä (tai viilennyksessä) sinkun kulutus on paljon isompi, kun niissä lämmitetyissä neliöissä pyörii vain yksi ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vessanpönttö nyt ei esineenä varsinaisesti kuulu kovin usein vaihdettaviin. Että jos asunnossa nyt on vessanpönttö niin ei vielä hirveää kulutusjuhlaa ole. Vettäkin se käyttää ihan saman verran, kun useammankin käyttäjän kohdall. Harvassa paikassa sinne noin joukolla ulostetaan, ennen kun vedetään.
Eikä pesukonekaan koneena yhtään sen enempää energiaa ja vettä kuluta sinkulla kuin perheelläkään. Aika monessa perheessäkin sitä pyöritetään ihan tyhjään, puolityhjänä ja lähes puhtaiden vaatteiden pesuun. Noi pesukoneet ei muutenkaan kuulu sellasiin koneisiin, joita jatkuvasti vaihdetaan. Jos enenrgiankulutusta pohtii niin enemmin ongelmallinen on uuni tai sauna. Sillä samalla energiamäärällä kun valmistuu isompikin satsi ruokaa ja saunoo useampi ihminen. Samaten lämmityksessä (tai viilennyksessä) sinkun kulutus on paljon isompi, kun niissä lämmitetyissä neliöissä pyörii vain yksi ihminen.Tai jos jääkaappi on perhekokoa, mutta suhteessa lähes tyhjä.
Anonyymi kirjoitti:
Eikä pesukonekaan koneena yhtään sen enempää energiaa ja vettä kuluta sinkulla kuin perheelläkään. Aika monessa perheessäkin sitä pyöritetään ihan tyhjään, puolityhjänä ja lähes puhtaiden vaatteiden pesuun. Noi pesukoneet ei muutenkaan kuulu sellasiin koneisiin, joita jatkuvasti vaihdetaan. Jos enenrgiankulutusta pohtii niin enemmin ongelmallinen on uuni tai sauna. Sillä samalla energiamäärällä kun valmistuu isompikin satsi ruokaa ja saunoo useampi ihminen. Samaten lämmityksessä (tai viilennyksessä) sinkun kulutus on paljon isompi, kun niissä lämmitetyissä neliöissä pyörii vain yksi ihminen.Mutta kyllähän se kuitenki kertaantuu. Esim 4000 sinkkua vaatii 4000 pesukonetta ja saman verran vessanpyttyjä. Mutta sama henkilömäärä nelihenkisenä perheenä tyytyy tuhanteen. Että sinkulla on vähän sellanen periaate että kaikki minulle. Mutta asiaan. Mun kämpässä oikeestaan toi toinen makkari on ainoostaan turha. Olkkaria tarvin, mutta se voisi olla yhteiskäyttönenkin. Samoin vessa ja keittiö. Pesukone on nyt jo taloyhtiön yhteinen. Että ainoo jota tarvin ittelleni on tää 10 neliön huone. Ja siksi mun mielestä olisi järkevämpi asua jossain kimpassa. Jossain missä olisi se isompi keittiö ja vähän maatilaa ym. Sellasta yhdessä tekemistä kaipaisin. En mitään tyhjäpäistä biletystä. Ja sitten kun se tila ois tarpeeks suuri, niin ei tulis niitä ongelmia, mitä pienemmissä soluissa usein on. Eikä tää mitään mun omaa hölmää unelmaa oo, vaan esim. tanskassa tällänen on.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mutta kyllähän se kuitenki kertaantuu. Esim 4000 sinkkua vaatii 4000 pesukonetta ja saman verran vessanpyttyjä. Mutta sama henkilömäärä nelihenkisenä perheenä tyytyy tuhanteen. Että sinkulla on vähän sellanen periaate että kaikki minulle. Mutta asiaan. Mun kämpässä oikeestaan toi toinen makkari on ainoostaan turha. Olkkaria tarvin, mutta se voisi olla yhteiskäyttönenkin. Samoin vessa ja keittiö. Pesukone on nyt jo taloyhtiön yhteinen. Että ainoo jota tarvin ittelleni on tää 10 neliön huone. Ja siksi mun mielestä olisi järkevämpi asua jossain kimpassa. Jossain missä olisi se isompi keittiö ja vähän maatilaa ym. Sellasta yhdessä tekemistä kaipaisin. En mitään tyhjäpäistä biletystä. Ja sitten kun se tila ois tarpeeks suuri, niin ei tulis niitä ongelmia, mitä pienemmissä soluissa usein on. Eikä tää mitään mun omaa hölmää unelmaa oo, vaan esim. tanskassa tällänen on.
On niitä Suomessakin. Ensimmäisen kerran luin sellaisesta jo vuosia sitten. Silloin minun tyttäreni kanssa juteltiin, että sellaisen on hyvä idea ja sen voisi joskus toteuttaa .
- Anonyymi
Sinkkunaiset ovat sinkkuja koska eivät löydä komeaa ja rikasta miestä.
- Anonyymi
Kyllähän noita löytyisi vaikka kuinka. En vaan halua sellaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän noita löytyisi vaikka kuinka. En vaan halua sellaista.
Ota nyt danny koska kohta helmi vanhenee niin danny on vapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota nyt danny koska kohta helmi vanhenee niin danny on vapaa.
No ei kiinnosta vanha, ruma ja rikaskaan.
- Anonyymi
Jaa. Minä olen ihan lomalla, että ei tarvitse lainkaan käydä rasittamaan minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070