Mistä on lähtöisin urbaani legenda

Että miehet pelkäisi älykästä naista?

Tähän oletukseen törmää toisinaan ja minusta se kuulostaa turhan mahtipontiselle ollakseen totta.

181

1029

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mahti-Pontus-Pilatus, ja Gaius Julius Caesar vieköön.

      • Anonyymi

        Älykäs nainen ei ole kaunis, mutta aina ei ole kyse siitä mitä haluaa, vaan selviytymisen vuoksi on tehtävä mikä on PAKKO.
        Älykäs nainen toimii kumppanina, ja on sotilas ja taistelija rinta rinnan.
        Kaunis nainen häipyy kun vaikeudet alkavat.
        Koska elämme suomessa ja sosialismissa, ei muuta olekaan kuin vaikeuksia ja kurjuuden jakamista.
        Mikäli heittäytyy laittomuuksien puolelle, voisi sosialismissakin olla helpompaa. Elämällä laillisesti on pelkkiä ongelmia ja puutetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykäs nainen ei ole kaunis, mutta aina ei ole kyse siitä mitä haluaa, vaan selviytymisen vuoksi on tehtävä mikä on PAKKO.
        Älykäs nainen toimii kumppanina, ja on sotilas ja taistelija rinta rinnan.
        Kaunis nainen häipyy kun vaikeudet alkavat.
        Koska elämme suomessa ja sosialismissa, ei muuta olekaan kuin vaikeuksia ja kurjuuden jakamista.
        Mikäli heittäytyy laittomuuksien puolelle, voisi sosialismissakin olla helpompaa. Elämällä laillisesti on pelkkiä ongelmia ja puutetta.

        Älykäs nainen voi tottakai olla myös kaunis, ja vielä hauska ja mukavakin ja sehän se pahinta myrkkyä on kaikille itsetunnottomille no-lifeille.

        Eli ei ole myytti, mutta ei koske kaikkia. On myös älykkäitä, terve itsetuntoisia miehiä, jotka ilahtuvat toisen kyvyistä sen sijaan että kokisivat ne uhaksi itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykäs nainen voi tottakai olla myös kaunis, ja vielä hauska ja mukavakin ja sehän se pahinta myrkkyä on kaikille itsetunnottomille no-lifeille.

        Eli ei ole myytti, mutta ei koske kaikkia. On myös älykkäitä, terve itsetuntoisia miehiä, jotka ilahtuvat toisen kyvyistä sen sijaan että kokisivat ne uhaksi itselleen.

        Lähinnä on kyse opiskelusta. Tässä tapauksessa nainen opiskellut akateemisenloppututkinnon ja mies ei ole.
        Silloin parin keskustelut eivät kohtaa ja molempien ystäväpiiri on eritasoista.
        Käy siinä sitten kyläilemässä ja illanistujaisissa. Ei onnistu.

        Kun molemmilla on korkeakoulutus mitään ongelmaa ei ole. Päinvastoin.
        Älykäsnainen on miehelle hyväksi.


    • Anonyymi

      Feminismi?

    • Anonyymi

      Kleopatra syököön ja Galicula vieköön vimmatusti.

      Mutta niin erilaisia lempinimiä, jotkut keksivät itse itselleen lempinimiä kun toiset eivät anna.

      Minäkin voisin keksiä itselle jonkin uuden lempinimen Kuningasten Valtias, vaikka :)

    • Anonyymi

      En minä ainakaan pelkää. Älykäs nainen on vaan harvoin kaunis ja kaunis nainen harvoin älykäs.

      • Hmm, onneksi voi aina vaihdella naista tarpeen mukaan.


      • Tämä on vanha ajatus, jo satoja, ellei tuhansia vuosia vanha, mutta näyttää vieläkin olevan ainakin jonkun verran voimissaan. Juontaa juurensa ajoilta, jolloi harvat naiset työskentelivät kodin ulkopuolella eikä naisilla ollut pääsyä opiskelemaan ja varsinkin yliopistoon. Jos nainen halusi perustaa vaikka yrityksen tai päästä yliopistoon, hänen oli käytännössä elettävä kaksoielämää miehenä eli pukeuduttava mieheksi ja käyttäydyttävä kuin mies. Tällaisia tarinoita on, jossa nainen on elänyt miehenä vuosikaudet ja pitänyt bisnestä pystyssä, joskus jopa mennyt naisen kanssa naimisiin. Vieläkin siis jotkut ajattelee, että älykäs nainen on = miesmäinen.

        Mitä tuohon taas tulee, että kaunis nainen harvoin älykäs, niin historian aikana on ollut paljon kauniita ja älykkäitä naisia, jotka ovat hallinneet ja vetäneet naruista miestensä ja rakastajiensa takaa. Tosin he ovat käyttäneet älykkyyttään ja välillä muutakin kuten vaikka seksiä välineenä siihen mitä ovat halunneet saavuttaa, mutta ennen vanhaan naisten täytyi tehdä melkein kaikkensa, jotta pääsisivät tavoitteeseensa ja eteenpäin elämässä ja siinä kauneus ja älykkyys ovat olleet valtteja.


      • Näin ollen vieläkin elää tämä asia, että älykäs nainen on =miesmäinen (jonka jo laitoin) ja toisaalta myös se, että kaunis ja älykäs nainen=viettelijä. Toisaalta myös näyttää elävän vieläkin myös se, että kaunis nainen = bimbo. Eli nainen on joko miesmäinen tai viettelijä tai sitten tyhjänpäiväinen bimbo. Eli ei vain älykäs.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näin ollen vieläkin elää tämä asia, että älykäs nainen on =miesmäinen (jonka jo laitoin) ja toisaalta myös se, että kaunis ja älykäs nainen=viettelijä. Toisaalta myös näyttää elävän vieläkin myös se, että kaunis nainen = bimbo. Eli nainen on joko miesmäinen tai viettelijä tai sitten tyhjänpäiväinen bimbo. Eli ei vain älykäs.

        Mielenkiintoista. Mutta pelottaako miehiä sitten miesmäisyys ja oikeastaan miesmäinen äly, eikä naismainen äly sitten?


      • Mutta nyt eletään eri aikoja ja nainen voi olla älykäs huolimatta siitä onko miesmäinen, todella kaunis vai mitä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mutta nyt eletään eri aikoja ja nainen voi olla älykäs huolimatta siitä onko miesmäinen, todella kaunis vai mitä.

        Mutta edelleen moni nainen ajattelee miesten nimenomaan pelkäävän heidän älykkyyttään. Sitä en ymmärrä.

        En oikeastaan näe siinä mitään mieltä. Ainoa hiukan perusteltu ja järkeen käypä syy voisi olla, että mies kokee naisen kilpailijaksi. Näin ollen uhkaksi menestykselleen. Mutta eikö älykäs nainen olisi juuri menestyksen tae?

        Eikä päinvastoin.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mutta edelleen moni nainen ajattelee miesten nimenomaan pelkäävän heidän älykkyyttään. Sitä en ymmärrä.

        En oikeastaan näe siinä mitään mieltä. Ainoa hiukan perusteltu ja järkeen käypä syy voisi olla, että mies kokee naisen kilpailijaksi. Näin ollen uhkaksi menestykselleen. Mutta eikö älykäs nainen olisi juuri menestyksen tae?

        Eikä päinvastoin.

        Älykäs mies luulisi osaavan nähdä älykkäässä naisessa potentiaalin, joka tuplaa hänenkin onnestumista, jos he voimakaksikkona kilpaavat muita eikä toisiaan vastaan. Mikäli kilpailutilanteita on ylipäänsä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Mutta pelottaako miehiä sitten miesmäisyys ja oikeastaan miesmäinen äly, eikä naismainen äly sitten?

        Nämä kaikki juontavat juurensa kaukaa menneisyydestä. Perinteisesti nainen nähdään apua tarvitseva ja hennon eteerisenä olentona ja äly ja lukeneisuus ei kuulu siihen, koska sen ajatellaan olevan miehisiä ominaisuuksia. Joidenkin mielestä vielä tänä päivänäkin naisen kuuluu olla naisellinen niin käytökseltään kuin pukeutumiseltaan ja tuohon käytökseen ei kuulu äly. Vähän sellainen herttaisen oloinen, ehkä hieman yksinkertainenkin olento, jollaisia esim. Marilyn Monroe elokuvissaan monesti esitti.

        Itse en oikein tiedä mitä on miesmäinen äly ja mitä naismainen äly. Minusta on vain olemassa äly sukupuolesta riippumatta. En ainakaan miellä, että mulla olis jotenkin miesmäinen tai naismainen äly. Eihän tuollaiselle asialle voi ajatella sukupuoolta. Vai voiko?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Mutta pelottaako miehiä sitten miesmäisyys ja oikeastaan miesmäinen äly, eikä naismainen äly sitten?

        En muutenkaan ajattele, että olenko kauheasti miesmäinen vai naismainen (no, jos katon itteeni peilistä, niin en näytä kovin miesmäiseltä). Kai meissä kaikissa on sekä maskuliinisyyttä että feminiinisyyttä, mutta jokaisella ne vain jakautuvat eri tavalla ja tulevat myös ilmi eri tavalla. En myöskään ajattele, että onko mun kuuntelema musiikki nyt miesmäistä vai naismaista ja onko se keskustelun aihe, johon täällä 24:ssa vastaan enemmän miehiä vai naisia kiinnostava, menen mun mielenkiinnon mukaan. Jos mua vaikka sattuu jollain hetkellä kiinnostamaan vaikka vähän naisellisemmat korut ja vaatteet jne. niin se on sitten niin ja jos jonain toisena hetkenä vähän poikamaisemmat tai vähän unisex, niin sitten se on niin. Liikaa päänvaivaa.


      • Anonyymi

        itseasiassa älykkyyden ja kauneuden korrelaatio on aika lailla sama kuin älykkyyden ja koulutuksen. Symmetria nyt vaan ilmaisee hyvin järjestynyttä biologista rakennetta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nämä kaikki juontavat juurensa kaukaa menneisyydestä. Perinteisesti nainen nähdään apua tarvitseva ja hennon eteerisenä olentona ja äly ja lukeneisuus ei kuulu siihen, koska sen ajatellaan olevan miehisiä ominaisuuksia. Joidenkin mielestä vielä tänä päivänäkin naisen kuuluu olla naisellinen niin käytökseltään kuin pukeutumiseltaan ja tuohon käytökseen ei kuulu äly. Vähän sellainen herttaisen oloinen, ehkä hieman yksinkertainenkin olento, jollaisia esim. Marilyn Monroe elokuvissaan monesti esitti.

        Itse en oikein tiedä mitä on miesmäinen äly ja mitä naismainen äly. Minusta on vain olemassa äly sukupuolesta riippumatta. En ainakaan miellä, että mulla olis jotenkin miesmäinen tai naismainen äly. Eihän tuollaiselle asialle voi ajatella sukupuoolta. Vai voiko?

        Hyvä kysymys. Tutkitusti miehet ja naiset on vähän eri asioissa älykkäitä.

        Mutta hajontaa on. Siitä ei voi unohtaa.

        Juu, onhan eteerinen naisellinen nainen hurjan viehättävä olento, mutta tuollainen voi olla älykäskin samaan aikaan. Älykkyys on myös hyvin seksikästä. :)


      • Norppa83 kirjoitti:

        En muutenkaan ajattele, että olenko kauheasti miesmäinen vai naismainen (no, jos katon itteeni peilistä, niin en näytä kovin miesmäiseltä). Kai meissä kaikissa on sekä maskuliinisyyttä että feminiinisyyttä, mutta jokaisella ne vain jakautuvat eri tavalla ja tulevat myös ilmi eri tavalla. En myöskään ajattele, että onko mun kuuntelema musiikki nyt miesmäistä vai naismaista ja onko se keskustelun aihe, johon täällä 24:ssa vastaan enemmän miehiä vai naisia kiinnostava, menen mun mielenkiinnon mukaan. Jos mua vaikka sattuu jollain hetkellä kiinnostamaan vaikka vähän naisellisemmat korut ja vaatteet jne. niin se on sitten niin ja jos jonain toisena hetkenä vähän poikamaisemmat tai vähän unisex, niin sitten se on niin. Liikaa päänvaivaa.

        Näinpä. Hyviä pohdintoja sulla. Ehkä ne on sellaisia kokemusperäisiä juttuja?


      • Anonyymi

        Höpö höpö


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö

        Noh mutta?


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tämä on vanha ajatus, jo satoja, ellei tuhansia vuosia vanha, mutta näyttää vieläkin olevan ainakin jonkun verran voimissaan. Juontaa juurensa ajoilta, jolloi harvat naiset työskentelivät kodin ulkopuolella eikä naisilla ollut pääsyä opiskelemaan ja varsinkin yliopistoon. Jos nainen halusi perustaa vaikka yrityksen tai päästä yliopistoon, hänen oli käytännössä elettävä kaksoielämää miehenä eli pukeuduttava mieheksi ja käyttäydyttävä kuin mies. Tällaisia tarinoita on, jossa nainen on elänyt miehenä vuosikaudet ja pitänyt bisnestä pystyssä, joskus jopa mennyt naisen kanssa naimisiin. Vieläkin siis jotkut ajattelee, että älykäs nainen on = miesmäinen.

        Mitä tuohon taas tulee, että kaunis nainen harvoin älykäs, niin historian aikana on ollut paljon kauniita ja älykkäitä naisia, jotka ovat hallinneet ja vetäneet naruista miestensä ja rakastajiensa takaa. Tosin he ovat käyttäneet älykkyyttään ja välillä muutakin kuten vaikka seksiä välineenä siihen mitä ovat halunneet saavuttaa, mutta ennen vanhaan naisten täytyi tehdä melkein kaikkensa, jotta pääsisivät tavoitteeseensa ja eteenpäin elämässä ja siinä kauneus ja älykkyys ovat olleet valtteja.

        Tälläisen havainnon vain olen itse tehnyt elävässä elämässä, että harvoin henkilö on sekä hyvän näköinen että henkisesti mielenkiintoinen (se on toki muutakin kuin älykkyyttä). Toki kyseessä on oma subjektiivinen näkemykseni. Se mikä ihmistä kiinnostaa ja mihin hän panostaa elämässään näkyy hänessä. Jos asuu salilla on todennäköisesti kroppa kunnossa. Jos asuu kirjastosta on todennäköisesti tarttunut päähän paljon tietoutta yhdestä sun toisesta asiasta ja kykyä käsitellä monimutkaisia asioita. Synnynnäinen kauneus on sitten asia erikseen. Monesti vaatimattoman näköiset ihmiset huomaavat jo nuorena, että he eivät saa ulkonäöstään mitään etua ja panostavat muihin asioihin elämässään.


    • Homovitsi.

      Olipa kerran ruotsalaissyntyinen keksijä, joka asui kaukana kaupungista, syrjäisessä ja hiljaisessa metsätorpassa. Tämä mies sai valmiiksi uuden keksintönsä -autonmoottorin, joka toimii paitsi bensiinillä, myös vaseliinilla.

      Keksijä asensi moottorin vanhaan autoonsa ja lähti ajelemaan kaupunkia kohti, tarkoituksenaan myydä keksintö autotehtaalle. Matka oli pitkä, alkoi hämärtää...

      Samaan aikaan oli varsin itsepäinen ja epäsopuisa perhe lopettelemassa illallistaan. Kinaa synnytti epäselvyys siitä, kuka tiskaisi astiat.

      - Minä en tiskaa, se on akkojen hommaa, karjaisi isä.
      - Minä laitoin ruuan, en tiskaa, valitti äiti.
      - Mä oon tiskannu joka ilta tällä viikolla, ei oo mun vuoro, kimitti tytär.

      Riita jatkui ja jatkui, kukaan ei antanut periksi. Lopulta perhe päätti, että jokainen käy alasti selälleen keittiön lattialle makaamaan. Se, joka ensiksi liikkuisi, nauraisi tai sanoisi jotakin, joutuisi tiskaamaan.

      Perhe riisuutui ja asettui makuulle keittiön lattialle...

      Keksijä huomasi hajamielisyyksissään unohtaneensa tankata autonsa. Auto alkoi nykiä ja lopulta pysähtyi tankki tyhjänä tienposkeen. Keksijä nousi autostaan ja tähyili ympärilleen ja havaitsi valoa muutaman sadanmetrin päässä. Toiveikkaana hän lähti hakemaan bensiiniä lainaksi.

      Keksijä saapui talolle ja koputti oveen. Kukaan ei tullut avaamaan. Outoa, talossa paloi kuitenkin kaikki valot. Hän avasi oven ja astui sisälle. Hämmästyksekseen keksijä näki talonväen makaamassa alastomana keskellä keittiön lattiaa. Hän päätti kuitenkin kysyä apua.

      - Anteeksi, olisiko teillä lainata vähän bensaa, kun minun autoni jäi tuohon tielle ? - Minä maksan tietysti, hän sanoi. Kukaan ei vastannut.

      Keksijä kohautti harteitaan ja alkoi itse etsiskellä bensiiniä. Keittiön komeroita tutkiessaan hän ei voinut olla huomaamatta, kuinka hyvännäköinen perheen tytär oli. Koska kukaan talonväestä ei reagoinut häneen mitenkään, päätti keksijä käyttää tilaisuutta hyväkseen ja naida napautti tytärtä.

      Suoritettuaan toimensa ilman häiriötä keksijä oivalsi, että autotallistahan sitä bensaa pitäisi katsella. Hän meni talliin, mutta etsintä päättyi edelleen tuloksetta.

      Palattuaan takaisin keittiöön hän totesi, ettei äidissäkään oikeastaan mitään vikaa ollut. Ja ei kun toimeen. Keksijä kiksautti perheen äitiäkin.

      Vielä olisi tietenkin mahdollista, että vintillä on kanisteri. Keksijä kipusi ylös, mutta turhaan hän sieltä mitään haeskeli. Bensiiniä ei talossa kertakaikkiaan ollut. Harmistuneena hän jälleen palasi keittiöön. Siinä talonväkeä katsellessaan hän yhtäkkiä muisti moottorinsa erikoisuuden.

      - Olisikohan täällä jossain vaseliinia, hän tokaisi ääneen itselleen.

      Silloin perheen isä nousi pystyyn ja karjaisi:

      - Ei saatana, minä tiskaan !!!

    • Anonyymi

      Älykkäät naiset kiihottuvat eniten luolamiehen kaltaisista ugh-miehistä jotka ei paljoa osaa puhua, mutta sitäkin enemmän jyystää.

      • Anonyymi

        Mites se tuo perustellaan?


      • Niinkö, pistää epäilyttämään puhutko nyt varmasti älykkäistä?


      • Anonyymi

        Jep. Haetaan älykkäästi messiin se yksi olennainen itsestä puuttuva voima.


    • Anonyymi

      Pelkäähän ne! Taistoon ✊

      • Miksi?!?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Miksi?!?

        En tiedä. Kuulosti vain sopivalta tähän kohtaan 🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Kuulosti vain sopivalta tähän kohtaan 🙄

        Hmph.


    • Anonyymi

      Älykkäät miehet ei ainakaan pelkää.

      • Joo, jäljillä.


    • Anonyymi

      Pelkäämisestä en tiedä, mutta osa mieshistä ei pidä älykkäistä naisista. Osa taas pitää juurikin älykkäistä naisista. Vaan siis eihän osa naisistakaan pidä älykkäistä miehistä ja monesti se menee niin, että kovasti itseä älykkäämpi tai oppineempi koetaan lähinnä rasittavaksi.

      • Mikähän tuohon olis sitten syynä, että noin?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Mikähän tuohon olis sitten syynä, että noin?

        Kyllähän liian suuri ero oikeastaan kaikessa nyppii tai alkaa nyppimään. Ja kuinka paljon sitä yhteistä sitten oikeasti on, jos ollaan ihan eri levelillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän liian suuri ero oikeastaan kaikessa nyppii tai alkaa nyppimään. Ja kuinka paljon sitä yhteistä sitten oikeasti on, jos ollaan ihan eri levelillä.

        Ai, voisihan sen ottaa niinkin että onpa mielenkiintoista oppia toisiltaan.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Ai, voisihan sen ottaa niinkin että onpa mielenkiintoista oppia toisiltaan.

        Toki, mutta hyvin monilla ihmisillä ei ole mitäön hirveän suurta halua oppia yhtään mitöön. He vaan olla pollottelevat ja ovat ihan tyytyväisiä oloonsa juuri niin. Ei sellainen ihminen halua seuraansa jotain jatkuvasti pohdiskelevaa "älykköä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta hyvin monilla ihmisillä ei ole mitäön hirveän suurta halua oppia yhtään mitöön. He vaan olla pollottelevat ja ovat ihan tyytyväisiä oloonsa juuri niin. Ei sellainen ihminen halua seuraansa jotain jatkuvasti pohdiskelevaa "älykköä".

        Höh, olen aina ajatellut, että älykkään ihmisen seurasta on mullekin hyötyä. Voin oppia häneltä asioita, joihin en ominpäin olisi älynnyt kiinnittää edes huomiota. Esimerkiksi.

        Olen nauttinut itseäni älykkäämpien seurasta syystä, että se on oiva tilaisuus saada tietoa, oppia uutta. He ei ole uhka, vaan mahdollisuus.


      • Anonyymi

        Riippumatta pariutumisasioista, myös huomattavasti omaa itseä heikompiälyiset tuntuvat rasittavilta. Mitä enemmän tulee ikää ja elämänkokemusta, sitä vähemmän on kiinnostusta viettää vapaaehtoisesti aikaa pöljäkkeiden kanssa.

        Teistäkin suurin osa on ihan taviksia, äo jossain 90 ja 120 välillä.
        Minulla on lukema pitkästi yli 150.

        Koettakaapa asettua asemaani ja miettiä, miltä teistä taviksista tuntuisi elää yhteisössä, jossa suurimman osan älykkyysosamäärä on 50 - 80?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Höh, olen aina ajatellut, että älykkään ihmisen seurasta on mullekin hyötyä. Voin oppia häneltä asioita, joihin en ominpäin olisi älynnyt kiinnittää edes huomiota. Esimerkiksi.

        Olen nauttinut itseäni älykkäämpien seurasta syystä, että se on oiva tilaisuus saada tietoa, oppia uutta. He ei ole uhka, vaan mahdollisuus.

        Kaikki eivät ajattele samalla tavalla. Monet kokee älylliset haasteet stressaaviksi, vaikka älyssä ei mitään varsinaista vikaa oliskaan. Itse törmäsin tähän aika usein edellisessä parisuhteessani. Me olimme exäni kanssa älyllisesti varsin samalla tasolla, mutta hän oli usein sanotaan nyt vaikka älyllisesti vähän laiska. Valtaosaan asioista hänen reaktionsa oli "ihan sama, ei kiinnosta" ja jos ei sitä kunnioittanut niin sitten hän ärtyi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät ajattele samalla tavalla. Monet kokee älylliset haasteet stressaaviksi, vaikka älyssä ei mitään varsinaista vikaa oliskaan. Itse törmäsin tähän aika usein edellisessä parisuhteessani. Me olimme exäni kanssa älyllisesti varsin samalla tasolla, mutta hän oli usein sanotaan nyt vaikka älyllisesti vähän laiska. Valtaosaan asioista hänen reaktionsa oli "ihan sama, ei kiinnosta" ja jos ei sitä kunnioittanut niin sitten hän ärtyi.

        Onhan älykäs ihminen haasteellinenkin, mutta niin on älytönkin. Enemmän älytön stressaa, jolle ratakiskokaan ei auta.

        Suhde on varsin mielenkiintoinen silloin, kun toiselta voi oppia uutta, ylipäänsä toinen toimii kehittävänä ja saa itsenkin skarpiksi. Miettimään vähän asioita.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Onhan älykäs ihminen haasteellinenkin, mutta niin on älytönkin. Enemmän älytön stressaa, jolle ratakiskokaan ei auta.

        Suhde on varsin mielenkiintoinen silloin, kun toiselta voi oppia uutta, ylipäänsä toinen toimii kehittävänä ja saa itsenkin skarpiksi. Miettimään vähän asioita.

        Luulen, että tuskin toinen yhtä älytön kokee älytöntä kumppania läheskään niin rasittavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että tuskin toinen yhtä älytön kokee älytöntä kumppania läheskään niin rasittavaksi.

        Heh, luulen että luulet ihan naulan kantaan. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän liian suuri ero oikeastaan kaikessa nyppii tai alkaa nyppimään. Ja kuinka paljon sitä yhteistä sitten oikeasti on, jos ollaan ihan eri levelillä.

        Tyhmää naista on helpompi hallita.


      • "Monet tutkittavista miehistä ilmoittivat, että he tunsivat älykkäiden naisten seurassa itsensä normaalia vähemmän maskuliinisiksi."

        -Munat surkastuu?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        "Monet tutkittavista miehistä ilmoittivat, että he tunsivat älykkäiden naisten seurassa itsensä normaalia vähemmän maskuliinisiksi."

        -Munat surkastuu?

        Osalla miehillä varmasti selittyy testosteronilla. Kilpailuvietti, pätemisen tarve ja kuvitelma ikuisesta oikeassa olemisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osalla miehillä varmasti selittyy testosteronilla. Kilpailuvietti, pätemisen tarve ja kuvitelma ikuisesta oikeassa olemisesta.

        Hmm, voi ollakin. Mahdollista.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Hmm, voi ollakin. Mahdollista.

        Osa on varmasti myös kulttuurisidonnaista ja sitäsen mihin on tottunut. Jos on tottunut tietynlaiseen asetelmaan, niin toisenlainen järjestys voi tuntua haastamiselta, vaikkei sitä olisi niin tarkoitettukaan. Itse olen törmännyt tähän kuvioon aika usein. Tututun kaavan rikkominen aiheuttaa voimakkaan reaktion ja jos toinenkin osapuoli reagoi siihen väärin niin sitä on vaikea korjata. Varsinkin nuorempana mä itse en vaan yksinkertasesti osannut reagoida oikeen sellaseen "mies kokee minut uhkana maskuliinisuudelleen" tilanteeseen.


    • Anonyymi

      Tänään törmäsit ja sait sätkyn.

      • En ole vielä törmännyt yhteenkään niin älykkääseen naiseen, että olisi alkanut pelottaa. Epäilen ettei sellaista ole olemassakaan, sen enempää kuin pinkkiä norsuakaan.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        En ole vielä törmännyt yhteenkään niin älykkääseen naiseen, että olisi alkanut pelottaa. Epäilen ettei sellaista ole olemassakaan, sen enempää kuin pinkkiä norsuakaan.

        Niin, mutta ASIAAN!


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        En ole vielä törmännyt yhteenkään niin älykkääseen naiseen, että olisi alkanut pelottaa. Epäilen ettei sellaista ole olemassakaan, sen enempää kuin pinkkiä norsuakaan.

        Kop kop...


    • Älykkäät miehet pitävät älykkäistä naisista.

      ...mutta myös tyhmemmistä. ; )

      • No näin kyllä, pitää paikkansa.


      • Anonyymi

        On tyhmää ajatella olevan vain yhdenlaista älykkyyttä. Lajeja on usein, ja monet itseään älykkäänä pitävät eivät tunnista kaikkia. Ihminen on älykäs olio, jokaisessa on jotain älykästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tyhmää ajatella olevan vain yhdenlaista älykkyyttä. Lajeja on usein, ja monet itseään älykkäänä pitävät eivät tunnista kaikkia. Ihminen on älykäs olio, jokaisessa on jotain älykästä.

        Tyhmät yleensä lohduttautuvat tuolla, mutta itse olen inhorealisti myös itseni suhteen olemalla hupsuttelematta turhia.


      • Anonyymi

        Pörh...😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tyhmää ajatella olevan vain yhdenlaista älykkyyttä. Lajeja on usein, ja monet itseään älykkäänä pitävät eivät tunnista kaikkia. Ihminen on älykäs olio, jokaisessa on jotain älykästä.

        Itsestäni taas on ihan älyttömän tyhmää heittää aina älykkyyskeskusteluun tu kommentti. Juu, älykkyyttä on monenlaista ja jokainen vähänkään älyä omaava tietää sen. Typerää olettaa, että muut eivät muka tunnistaisi älykkyyttä, vaikka se olisikin toisin kohdistettua.


    • Anonyymi

      Ehkä sellaiset naiset ovat tylsiä jaarittelijoita tai kovia pätemään. Kumpikaan ei tunnu kovin älykkäältä ominaisuudelta mutta kai se älykkyyskin saadaan haluttaessa määriteltyä jollain ihan käsittämättömällä tavalla.

      • Yym, koppavuuteen olen törmännyt. Se on epäviehättävä piirre. Voisko se pelottaa tai lähinnä olla luotaan työntävää, joka sitten tulkitaan peloksi? Kun naisen käytös on kuitenkin sitten se perimmäinen syy, eikä älykkyyden pelko?


      • Anonyymi

        Tuossakin on kaksi näkökulmaa. Fiksusta ja hyväkäytöksisestäkin ihmisestä saa helposti esiin omahyväisyyttä ja pätemistä, jos itse vähättelee toista ja korostaa itseään. Hyvin monestihan eri ihmisillä on täysin vastakkaisia käsityksiä jostain kolmannesta henkilöstä. Ihmisten vuorovsikutus on aina molemmipuolista ja hyvin harvoin toisella osapuolella ei olisi lopputulokseen osaa eikä arpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossakin on kaksi näkökulmaa. Fiksusta ja hyväkäytöksisestäkin ihmisestä saa helposti esiin omahyväisyyttä ja pätemistä, jos itse vähättelee toista ja korostaa itseään. Hyvin monestihan eri ihmisillä on täysin vastakkaisia käsityksiä jostain kolmannesta henkilöstä. Ihmisten vuorovsikutus on aina molemmipuolista ja hyvin harvoin toisella osapuolella ei olisi lopputulokseen osaa eikä arpaa.

        Tarkoitatko että miehet vähättelevät älykkäitä naisia enemmän kuin muita naisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että miehet vähättelevät älykkäitä naisia enemmän kuin muita naisia?

        En tarkoita. Tarkoitan sitä mitä kirjoitin. Itselläni ei tapana yleistää mitään asiaa yhtenkään ihmisryhmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoita. Tarkoitan sitä mitä kirjoitin. Itselläni ei tapana yleistää mitään asiaa yhtenkään ihmisryhmään.

        Sitten kommenttisi ei liity tähän asiaan mitenkään koska kyse oli juuri tietystä ihmisryhmästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kommenttisi ei liity tähän asiaan mitenkään koska kyse oli juuri tietystä ihmisryhmästä.

        Kyllä vaan liittyi ja ihan täydellisesti liittyikin. Ei missään tässäkään ketjussa ole sanottu kaikkien olevan ja tekevän yhtään mitään.

        "Tarkoitatko että miehet vähättelevät älykkäitä naisia enemmän kuin muita naisia?"

        Kyllä, OSA miehistä tekee tuota. Sitä ihan samaa tekee myös osa naisista. Osa IHMISISTÄ tekee noin.

        Jos tuppaa useinkin törmäämään siihen, että toiset ovat koppavia ja pätevät niin kannattaa ottaa tarkasteluun myös oma käytös. Jos tuntuu, että kategorisesti törmää aina jonkun tietynlaiseen käytökseen tietynnihmisryhmän kanssa niin mikä mahtaa lopulta olla oma kontribuutio siihen kokemukseen? Sitäkin kannattaa miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan liittyi ja ihan täydellisesti liittyikin. Ei missään tässäkään ketjussa ole sanottu kaikkien olevan ja tekevän yhtään mitään.

        "Tarkoitatko että miehet vähättelevät älykkäitä naisia enemmän kuin muita naisia?"

        Kyllä, OSA miehistä tekee tuota. Sitä ihan samaa tekee myös osa naisista. Osa IHMISISTÄ tekee noin.

        Jos tuppaa useinkin törmäämään siihen, että toiset ovat koppavia ja pätevät niin kannattaa ottaa tarkasteluun myös oma käytös. Jos tuntuu, että kategorisesti törmää aina jonkun tietynlaiseen käytökseen tietynnihmisryhmän kanssa niin mikä mahtaa lopulta olla oma kontribuutio siihen kokemukseen? Sitäkin kannattaa miettiä.

        Hiljaiseksi vetää...et ole varmaan viitsinyt edes lukea aloitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljaiseksi vetää...et ole varmaan viitsinyt edes lukea aloitusta.

        Ditto

        Vaan se mitä sanoin, tuli näköjään erinomaisen hyvin perusteltua ja syykin löytyi varsin helposti. Ei tarvinut edes yhtään kaivaa. 🙂


    • Anonyymi

      Kurkistin ikkunasta säätilannetta, naapuri huoltamassa omaa Honda XX isoa motskariaan ikkunan alla, aika hieno ja suuri tuollainen Honda XX, pikkujuttelua ikkunasta hänen kanssaan :)

      • Jeps. Mä lähden nyt muksun kanssa ulos. Tauko. :)


      • Anonyymi

        Mitä isompi moottori sitä pienempi...


    • Anonyymi

      Työelämässä hyvin todettavissa.

      Älykkyyttä on montaa lajia. Se voi ilmetä vaikka ammattitaitona. Pelko taas ilmentyy esim. vähättelynä, pskan puhumisena tai töiden sabotoimisena.

      xLiner

      • Nojoo, aikas hyvä esimerkki. Toisen menestys ja osaaminen koetaan uhkaksi?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Nojoo, aikas hyvä esimerkki. Toisen menestys ja osaaminen koetaan uhkaksi?

        Tuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

        Mutta eihän tuokaan ole sukupuolisidonnaista. Yhtälailla naiset voivat pelätä oman asemansa puolesta ja toimia samalla tavalla.

        Jos alkuperäisessä väitteensä on jotain perää, se taitaa juontaa jonnekin historiaan, jossa yhteisön käyttäytymissäännöt oli tiukemmat. Kaikille oli oma ahdas lokeronsa.

        Tai sitten "älykäs" on sosiaalisesti niin tumpelo, että antaa itsestään ylimielisen vaikutelman. Tai jos pitää itseään älykkäänä ja haluaa vain selittää omat vikansa ja ongelmansa muiden päälle kun mikään ei onnistu? "Olen niin älykäs, ettei miehet kestä minua kumppanina." --- Kuulostaa tekosyyltä. Sama homma, jos on "liian kaunis" 😄

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

        Mutta eihän tuokaan ole sukupuolisidonnaista. Yhtälailla naiset voivat pelätä oman asemansa puolesta ja toimia samalla tavalla.

        Jos alkuperäisessä väitteensä on jotain perää, se taitaa juontaa jonnekin historiaan, jossa yhteisön käyttäytymissäännöt oli tiukemmat. Kaikille oli oma ahdas lokeronsa.

        Tai sitten "älykäs" on sosiaalisesti niin tumpelo, että antaa itsestään ylimielisen vaikutelman. Tai jos pitää itseään älykkäänä ja haluaa vain selittää omat vikansa ja ongelmansa muiden päälle kun mikään ei onnistu? "Olen niin älykäs, ettei miehet kestä minua kumppanina." --- Kuulostaa tekosyyltä. Sama homma, jos on "liian kaunis" 😄

        xLiner

        Heh, hyviä pointteja. Älykkyys tuskin on sukupuolittunutta joo, kuten ei työpaikka kateuskaan. Mikä minusta ei osoita älykkyyttä, kadehtiminen vain henkistä laiskuutta.


    • Anonyymi

      Njaa, ei älykkyys pelota vaan kiehtoo mutta kusipäisyys se vituttaa!

      • Nojaa, minua kusipäisyys lähinnä huvittaa.


    • Anonyymi

      Ihmettelin todella että kenen mahtaa olla tuollainen pyörä honda xx uusi jättikuutioinen, selvisi kun vahingossa näin naapurin huoltamassa sitä :)

      Aika komea ja varmasti tehokas pyörä tuo melko uusi, mutta This Flight Tonight: https://www.youtube.com/watch?v=P9uvpr_gm64

    • Naisilta.... Jotkut kokevat niin.

      Samoin on se, että pelättäis itsevarmaa, hyväpalkkaista jne naista.... tai koettais olo jotenkin epävarmaksi, jos naisella on vaikka korkeampi koulutus ja status...

      Oletuksia, joille joku toisen reagtio antaa vahvistuksen... ??? Mene ja tiedä?

      • Niin, mä en ole keksinyt yhtään syytä miksi kukaan pelkäisi älykästä naista tai sen enempää älykästä miestäkään. Olen miettinyt monta kertaa, mikä heissä muka pelottaisi.

        Ja en keksi.

        Sama kun jonkun ulkonäkö, mikä saa pelkäämään hyvännäköisiä ihmisiä tai heidän lähestymistään?

        Ihmisiähän hekin kuitenkin vain ovat. Heillä vaan on älykkyyttä ja/ tai ulkonäköä suotu. Mutta sitähän kannattaisi hyödyntää ottamalla oppia tai nauttimalla näkymästä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Niin, mä en ole keksinyt yhtään syytä miksi kukaan pelkäisi älykästä naista tai sen enempää älykästä miestäkään. Olen miettinyt monta kertaa, mikä heissä muka pelottaisi.

        Ja en keksi.

        Sama kun jonkun ulkonäkö, mikä saa pelkäämään hyvännäköisiä ihmisiä tai heidän lähestymistään?

        Ihmisiähän hekin kuitenkin vain ovat. Heillä vaan on älykkyyttä ja/ tai ulkonäköä suotu. Mutta sitähän kannattaisi hyödyntää ottamalla oppia tai nauttimalla näkymästä.

        Näinpä. Näitä oetuksia on sukupuolista riippumatta näemmä...

        Ja joku älykäs ihminen ei edes pidä itseään älykkäänä erityisesti...hän vaan on ja elää sen mukaan.

        Jotenkin kun jollain on oikeasti rahaa vaikka kuinka, niin se ei nosta sitä päällimmäiseksi, vaan se on kiinnostunut ihan muusta. :o)


    • Anonyymi

      Tuollainenkin pyörä kuin joku honda xx, niin helpostikin pystyisi hankkimaan mutta olen laittanut työrahani erilaisiin harrastuksiin sitten, mutta todella komea tuo onpi :)

    • Anonyymi

      Ehkä kyse ei ole pelosta vaan siitä mikä miestä viehättää. Kun nainen on miestä vähemmän älykäs miehessä saattaa herätä helpommin suojeluvaisto kuin jos olisi toistepäin. Varmaan samasta syystä miehet viehättyvät itseään lyhyemmistä/hennommista naisista ja naiset taas itseään pidemmistä/kookkaammista miehistä. Sukupuolten välinen kontrasti viehättää monia, mutta ei kaikkia.

      • Hmm, tänään tuosta suojeluvaistosta minulta kysyttiin eri asiayhteydessä vaan. Liittyen naiseen ihastumiseen.

        En nyt tiedä niin, minussa kyllä herää tuo suojeluvaisto ihastuessani naiseen, vaikka nainen olisi minua älykkäämpikin. Luulen, että se ei liity siis niinkään älykkyyteen, ehkä pikemminkin tuohon hennompi vahvempi ajatukseen? Tai vain sukupuolirooliin. Maskuliinisempi vaistomaisesti ottaa femiinimmän suojelukseensa.

        Miten sitten biologisilla miehillä asia on, niin he ehkä siihen osaa sanoa parhaiten faktaa.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Hmm, tänään tuosta suojeluvaistosta minulta kysyttiin eri asiayhteydessä vaan. Liittyen naiseen ihastumiseen.

        En nyt tiedä niin, minussa kyllä herää tuo suojeluvaisto ihastuessani naiseen, vaikka nainen olisi minua älykkäämpikin. Luulen, että se ei liity siis niinkään älykkyyteen, ehkä pikemminkin tuohon hennompi vahvempi ajatukseen? Tai vain sukupuolirooliin. Maskuliinisempi vaistomaisesti ottaa femiinimmän suojelukseensa.

        Miten sitten biologisilla miehillä asia on, niin he ehkä siihen osaa sanoa parhaiten faktaa.

        Mua kiinnostaa tuo että miten määrittelet älykkyyden? Ilmeisesti et ainakaan oikealla äo:llä, koska se selviää vain testeillä eikä sitä voi aina keskustelusta päätellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mua kiinnostaa tuo että miten määrittelet älykkyyden? Ilmeisesti et ainakaan oikealla äo:llä, koska se selviää vain testeillä eikä sitä voi aina keskustelusta päätellä.

        No mä en miellä noita asioita älykkyyteen liittyviksi, suoranaisesti. Pikemminkin viettejä.

        Äo on yksi mittari, käytäntö toinen.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No mä en miellä noita asioita älykkyyteen liittyviksi, suoranaisesti. Pikemminkin viettejä.

        Äo on yksi mittari, käytäntö toinen.

        Vaikka olis äo paperilla miten korkea tahansa, mutta käytännössä ihan tumppu. Ei siitä älykkyydestä ole silloin paljon hyötyä. Tai apua arkeen.


    • Anonyymi

      Käsite on enneminkin yleismaailmallinen kuin urbaani, liittyy tasa-arvoa-asiaan
      sukupuolten jaotteluun/ajatteluun. Lukekaa historiaa enemmän.

      • Jaa, minusta se kuulostaa niin keksityltä, mutta onko sulla tarkempaa suositusta mistä tähän liittyen löytyy historiaa?

        Naishallitsijat kenties?


      • Anonyymi

        Niin. Jo aikojen alussa... :D

        Kautta aikojen on miestä pidetty naista vahvempana ja viisaampana. Eläinmaailmassakin uroot esittelevät voimiaan naaraan edessä. Ihmismaailmassa samaa näkee yökerhon edessä kolmelta aamuyöllä. Voittaja saa naisen, tai ainakin todennäköisemmin.

        Nainen hädässä, ja mies rientää apuun valkoisella ratsulla. Kohteliasta, mutta samalla miehelle halu näyttää ritarilta ja viisaalta. Siksi autonasentaja-autonkuljettaja-katsastusinsinöörinaisenkaan ei tarvitse paskata käsiään jos autonrengas puhkeaa matkalla. Nainen ja työkalu on monelle miehelle järkytys.

        Mies käyttää voimaa siihen mihin äly ei riitä. Ja toisinpäin, nainen käyttää älyä siihen mihin voimat ei riitä. Nainen jopa saa älyllään (ja pienellä kehumisella) miehen käyttämään omia voimiansa siihen mihin naisen voima ei riitä. Esimerkiksi painava laatikko.

        Eli ei ole mikään legenda vaan muinaisjäänteinen ajattelu. Peruja luola-ajoilta.


    • Anonyymi

      Alligaattorit vessanpöntössä... saisi kyllä jo helle hellittää vähän, vähäksi aikaa, tuon takia etelä-euoroopastakin ihmiset tulevat suomeen maahanmuuttajina, aurinkoa, ja sen Kuoleman Katsetta pakoon.

      • Jaa eikö ne ookkaan olkkarissa? :0


    • Anonyymi

      Mun yks naispuolinen tuttava on sanonut, ett miehet pelkäävät hänen älykkyyttään, eivät uskalla lähestyä häntä, mutt tiedäppä tuosta onko oikeasti totta vai ei.

      • Okei, eikä mitään perusteluja kaveri sen enempää kertonut?


    • Anonyymi

      Amerikkalaistutkimus:
      Personality and social Psychology Bulletin, IS, Lauri Seppälän mukaan
      - 105 miestä, ilmoittiva heitä älykkäämpien naisten olevan haluttavia kumppaneita, 86 % ilmoitti näin
      -kun miesten tuli oikeasti tavata itseään älykkäämpiä, olivat nihkeitä vaihtamaan yhteystietoja, järjestämään treffejä
      -monet ilmoittivat tuntevansa itsensä vähemmän maskuliinisiksi
      - jo älykkäämmän naisen läsnäolo toi miehille uhatun olon

      Suomessahan oli jossain vaiheessa kohtaanto ongelma kun vähän koulutetut miehet ja korkeasti koulutetut naiset muita useammin sinkkuja. Nyttemmin naiset ilmeisesti tinkineet vaatimuksistaan, ja tietenkin edellyttänyt löytyneen miehiä, joita tämä ei ole uhannut. Ehkä fyysisen työn tekeminen tuo omanlaistaan itsevarmuutta, jolloin naisen älylle jää oma paikkansa suhteessa.

      Jos älykkyys periytyy lähinnä äidiltä, olisi järkevää mieheltä kiinnittää siihen huomiota kumppanin valinnassaan. Ja toki jos periytyy kummaltakin myös. Oletus aiemmin lienee ollut että lapsi perii äidiltä ulkoisen ja luonteen, isältä älyn.

      • Kyllä se molemmilta periytyy ja molemmilta myös opitaan. Mutta toki älykkyyden maksimointi tietyllä tapaa on älykästä. :P


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Kyllä se molemmilta periytyy ja molemmilta myös opitaan. Mutta toki älykkyyden maksimointi tietyllä tapaa on älykästä. :P

        On tutkittu, että äidin vaikutus on suurempi x-kromosomin kautta. Tätä uutisoitiin laajasti joku vuosi sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tutkittu, että äidin vaikutus on suurempi x-kromosomin kautta. Tätä uutisoitiin laajasti joku vuosi sitten.

        Okei. Täytyy sitten olla ylpeä kun on fiksuja lapsia. Kiitos itselleni. :)


      • Anonyymi

        Mihin perustat väitteesi että kohtaanto ongelmat olisivat vähentyneet ja naiset tulleet järkiinsä vaatimuksiensa kanssa. Ongelma ei ole kyllä poistunut mihinkään, vain kasvanut. Tähän lienee myös syynä että miehet ovat jo niin vittuuntuneita että moni on jättänyt leikin kesken. Itsekin en jaksa etsiä enää ketään aktiivisesti ja olen samalla nostanut mahdollisen kumppanin vaatimustasoa roimasti.


    • Anonyymi

      Hmm ... mä en usko kyse olevan pelosta. Itse törmään kyllä oletettavasti juuri tähän ilmiöön suht usein, mutta en mä sitä osaa peloksi määritellä.

      Mä pystyn erinomaisesti visualisoimaan mielessäni sen tietyn miestyypin, joka reagoi hyvin negatiivisella tavalla naisen älyn osoittamiseen, mutta en osaa lähteä sitä miestyyppiä yksiselitteisesti kuvailemaan. Vaan siis pelkoa se ei ole. Osaa miehistä naisen äly ärsyttää ja suorastaan raivostuttaa, mutta tuo miesporukka on hyvin pieni. Voi myös olla, että heitä ärsyttää yhtälailla toisten miestenkin äly. En osaa sanoa, kun en ole mies. Ehkä se on vaan jotenkin turhan voimakasta kilpailuviettiä?

      Osaa miehistä taas naisen äly selvästi hämmentää. He eivät oikein osaa suhtautua siihen, kun nainen osoittautuu aidosti älykkääksi. Mä oletan, että nuo miehet ovat tottuneet vähän yksinkertasiin ja avuttomiin naisiin (tai ainakin sellasta esittäviin). Näitä miehiä löytyy erityisesti vanhemmista sukupolvista, mutta kyllä heitä nuorissakin on. Näiltä miehiltä tulee monesti varsin rankkaakin vittuilua, mutta yleensä se vaihe loppuu aikanaan. Joko siinä päästään lopulta varsin tasapäiseen tilanteeseen ja hyväksytään toinen tai sitten mies jää edelleen ihmettelemään, että onko tuo nyt lintu vai kala.

      Sitten on vielä se porukka jota naisen äly kyllä kiehtoo ja jotka pitävät siitä, mutta se aiheuttaa arkuutta ja ehkä jotain alemmuudentunnetta (?). Nämä miehet ovat yleensä luonteeltaan ujoja ja hiljasia ja ehkä jopa suht heikolla itsetunnolla varustettuja. Vaan ei se heilläkään ole pelkoa sitä älyä kohtaan, vaan enemmän jotain omien kasvojen menettämisen pelkoa tmv. Sellasta yleistä ujoutta ja arkuutta.

      Sitten on tietysti se iso enemmistö miehistä, joilla naisen(kin) äly on hyvä ja positiivinen juttu. Vaan harvahan kuitenkaan halua sellasta kumppania, jonka rinnalla tuntisi itsensä ihan tolvanaksi. Valtaosa haluaa sellasen suht samanmoisen kuin itsekin on.

      • Heh, jämäkkää tekstiä. :)

        Joo, ei ole mukavaa olla ihan tolvana toisen rinnalla, mutta yhtään ei haittaa muakaan jos kumppani on minua älykkäämpi. Päinvastoin, pidän sitä kiehtovana haasteena, joka kasvattaa muakin.

        Tomppelin kanssa pitkästyy. Ja jottei olis tomppeli, pitää vähän pinnistellä. Siinä motivaattoria kerrakseen.

        T. Pitkästyneen puolison tomppelimpi osapuoli :)


      • Anonyymi

        Hyvää kirjoitusta. Entäpä viisas mies...sellainen varmaan suhtautuu älykkyyteen ihan suopeasti koska ei pidä sitä minään valtavan isona juttuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää kirjoitusta. Entäpä viisas mies...sellainen varmaan suhtautuu älykkyyteen ihan suopeasti koska ei pidä sitä minään valtavan isona juttuna?

        Varmasti sitten osa pitää älykkyyttä tosi hyvänä juttuna jne. Tuo puoli ei vaan yleensä tule niin silmiinpistävänä esille. Jos äly on hyvä juttu niin se on hyvä juttu. Mistäpä sitä näin nainen voi edes varmaksi tietää, että mikä kehu tulee ihan vilpittömänä ja mikä vähän taka-ajatuksen kera? 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää kirjoitusta. Entäpä viisas mies...sellainen varmaan suhtautuu älykkyyteen ihan suopeasti koska ei pidä sitä minään valtavan isona juttuna?

        Vaan siis jotenkin itse kuvittelisin, että juuri viisas ihminen pitää älyä aina isona juttuna. Tai jos nyt ei isona juttuna niin ainakin tärkeänä asiana. En mä ihan heti usko yhdenkään viisaan ihmisen ainakaan dissaavan älykkyyttä ja ajattelukykyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan siis jotenkin itse kuvittelisin, että juuri viisas ihminen pitää älyä aina isona juttuna. Tai jos nyt ei isona juttuna niin ainakin tärkeänä asiana. En mä ihan heti usko yhdenkään viisaan ihmisen ainakaan dissaavan älykkyyttä ja ajattelukykyä

        Eiköhän viisas ihminen pidä sitä ihan yhdentekevänä millainen on ihmisen aivokapasiteetti. Se on hänelle kuin pihalla ruostuvan Valmetin moottorin koko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän viisas ihminen pidä sitä ihan yhdentekevänä millainen on ihmisen aivokapasiteetti. Se on hänelle kuin pihalla ruostuvan Valmetin moottorin koko.

        Omiin korviini tuollainen ihminen ei kuulosta kovin viisaalta. Jokainen ihminen, jota minä mietin todella viisaaksi ja älykkääksi arvostaa visautta ja älyä. Enkä mä nyt tarkota sitä vain kumppanin etsinnässä, vaan ihan yleiselöäkin tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omiin korviini tuollainen ihminen ei kuulosta kovin viisaalta. Jokainen ihminen, jota minä mietin todella viisaaksi ja älykkääksi arvostaa visautta ja älyä. Enkä mä nyt tarkota sitä vain kumppanin etsinnässä, vaan ihan yleiselöäkin tasolla.

        Sekoitat viisauden ja älyn mutta ei se mitään. Sinulla on varmasti aikaa oppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitat viisauden ja älyn mutta ei se mitään. Sinulla on varmasti aikaa oppia.

        En sekoita. Nimenomaan viisaalta tuollainen kuvaamasi kaltainen ihminen ei kuulosta yhtään, vaan ei kyllä minun korviini erityisen älykkäältäkään. En epäile, etteikö varmasti jollain suht kapealla alalla voi ollakin vaikka superälykäs, mutta kovin suurta yleistason älykkyyttä tuo ei minulle kuvasta.


    • Kyllä siinä on perää. Itse haaveilen yhdestä kirjasta. Jos se julkaistaan niin haluaisin lähestyä tuoreena kirjailijana filosofi Heidi Liehua, joka on kuuden laudaturin ylioppilas ja väitteli noin 22-vuotiaana filosofian tohtoriksi laudaturin arvosanalla. Kirjoittaisin toisessa kirjasani vähän hänestä ja siksi haluaisin kysyä mielipidettä häneltä. Sellaisena kirjailijana tuttavuutena hän saattaisi mennä, mutta tyttöystävänä hän mielestäni on monelle miehelle liian älykäs. Itsekin jopa mietin, että kannattaisiko häntä kohdata edes kirjailijana, sillä hänen seurassaan voi tuntea itsensä tyhmäksi.

      • Hmm, tyhmyys on minusta turha tunne tai nimike. Sen sijaan voisi ajatella olevansa tietämätön, kokematon kuin tyhmä.

        Jokainen on jossain hyvin etevä ja älykäskin.

        Minä en ole mikään tietoviisas, enkä neropatti. Mutta olen etevä sosiaalisesti, niin hölmölle kun se melkein erakon kirjoittamana kuulostaakin.

        Mun on helppo tulkita ihmisiä, luoda suhteita, yhdistää erimielisiä sietämään toisiaan, toimia motivaattorina ja ryyhmähengen luojana. Niissä mä olen aina pärjännyt.

        Toinen sana tunneälykkyys, koen olevani tunneälykäs. Se haluanko aina mäyttää olevani, sekin on osa sitä älykkyyttä.

        Mutta muuten olen hyvin keskinkertainen, mutta nopea hoksaamaan. Päättelykyky on hyvä. :)

        Oma kehu haisee... :P


      • Dissaava anonyymi: "Tällä palstallakin sua pidetään tyhmänä."

        20-vuotiaana solunaapurini sanoi tietävänsä minusta kaksi asiaa: "pirun älykäs ja kova naisten perään". Sitten saman ikävuoden kesällä yksi isä kysyi lukioaikaselta luokkakaveriltani, että kuka tuo oli? Tytär sanoi, että luokan välkky. Tytär sai koulusta 4 laudaturia ja yhden magnan, miksi olin immarrellut yhdellä ällä kouluni priimuksen sanoista. Armeijasta lääkäri pisti minut 20-vuotiaana peruskoulutuskauden lopussa pois lausunnolla - "johtopäätös: älykkään yksilön sopetumisvaikeus totalitääriseen yhteisöelämään". Olen ollut yliopiston pääsykokeen paras vaikeasti päästävällä alalla ja muun muassa sanomalehtitoimittaja - joten voisitko lopettaa dissaamisen?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Hmm, tyhmyys on minusta turha tunne tai nimike. Sen sijaan voisi ajatella olevansa tietämätön, kokematon kuin tyhmä.

        Jokainen on jossain hyvin etevä ja älykäskin.

        Minä en ole mikään tietoviisas, enkä neropatti. Mutta olen etevä sosiaalisesti, niin hölmölle kun se melkein erakon kirjoittamana kuulostaakin.

        Mun on helppo tulkita ihmisiä, luoda suhteita, yhdistää erimielisiä sietämään toisiaan, toimia motivaattorina ja ryyhmähengen luojana. Niissä mä olen aina pärjännyt.

        Toinen sana tunneälykkyys, koen olevani tunneälykäs. Se haluanko aina mäyttää olevani, sekin on osa sitä älykkyyttä.

        Mutta muuten olen hyvin keskinkertainen, mutta nopea hoksaamaan. Päättelykyky on hyvä. :)

        Oma kehu haisee... :P

        Joo, olet sosiaalisesti sekä verbaalisesti lahjakas. Sanoissasi ei minusta haissut ollenkaan oma kehu! Hyvää yötä, sillä minä taidan lopetella tämän illan osalta tähän! Öitä! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Joo, olet sosiaalisesti sekä verbaalisesti lahjakas. Sanoissasi ei minusta haissut ollenkaan oma kehu! Hyvää yötä, sillä minä taidan lopetella tämän illan osalta tähän! Öitä! :)

        Kiitti. Kiva, jos ei haissut. :)

        Kohta minäkin ajattelin mennä nukkumaan. Hyvää yötä.


    • Anonyymi

      No tuotahan on tutkittu, tutkimuksissa osoitettu.

      • Mutta onko mikään etenkään tällainen aihe, tutkimus aukoton?


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Mutta onko mikään etenkään tällainen aihe, tutkimus aukoton?

        sitä voi empiirisesti testata/ on testattu teettämällä testi, joka totta tahi ei, ja sen jälkeen järjestämällä parinmuodostussessio, jossa miehille kerrottu omansa ja kunkin naisen saamat pisteet tuosta testistä. Miehet ei tykkää noista jotka menestyneet paremmin. Toisaalta tällaiseen koeasetelmaan osallistuneet luultavasti yliopistotason ihmisiä, joille ominaista kilpailu henkisillä kentillä, luonnollisesti itseä parempi näillä kyseisillä kentillä voi näyttäytyä uhkana. Jos kenttä jolla itse toimii ei samalla tavalla vertailukelpoinen potentiaalisen kumppanin vastaavan kentän kanssa, tällaista kilpailuasetelmaa ei pääse syntymään ja kumpikin voi loistaa sillä omalla parhaalla alueellaan, täydentääkkin toista. Synergia. Tosin sitten luulisi niiden kaikkein älykkäimpien samalla kentälläkin toimivien huomaavan kuinka kaksi olisi enemmän kuin yksi. Toinen sparrais parempiin suorituksiin. Onhan näitä tieteilijäpareja, taiteilijapareja, urheilijapareja jne,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä voi empiirisesti testata/ on testattu teettämällä testi, joka totta tahi ei, ja sen jälkeen järjestämällä parinmuodostussessio, jossa miehille kerrottu omansa ja kunkin naisen saamat pisteet tuosta testistä. Miehet ei tykkää noista jotka menestyneet paremmin. Toisaalta tällaiseen koeasetelmaan osallistuneet luultavasti yliopistotason ihmisiä, joille ominaista kilpailu henkisillä kentillä, luonnollisesti itseä parempi näillä kyseisillä kentillä voi näyttäytyä uhkana. Jos kenttä jolla itse toimii ei samalla tavalla vertailukelpoinen potentiaalisen kumppanin vastaavan kentän kanssa, tällaista kilpailuasetelmaa ei pääse syntymään ja kumpikin voi loistaa sillä omalla parhaalla alueellaan, täydentääkkin toista. Synergia. Tosin sitten luulisi niiden kaikkein älykkäimpien samalla kentälläkin toimivien huomaavan kuinka kaksi olisi enemmän kuin yksi. Toinen sparrais parempiin suorituksiin. Onhan näitä tieteilijäpareja, taiteilijapareja, urheilijapareja jne,

        Tollanen testi on vaan aika vaikea tehdä kulttuurista riippumattomasti. Tulos heijastelee aina jossain määrin sen testimaan asenneilmapiiriä. Vaikka se testiryhmä olis etninen ja kulttuurinen miksaus, niin se ympäröivä yhteiskunta heijastuu aina jotenkin läpi. Tuo pitäis toistaa useissa eri maissa ja ympäristöissä, jotta siitä saa yleismaailmallisen otannan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tollanen testi on vaan aika vaikea tehdä kulttuurista riippumattomasti. Tulos heijastelee aina jossain määrin sen testimaan asenneilmapiiriä. Vaikka se testiryhmä olis etninen ja kulttuurinen miksaus, niin se ympäröivä yhteiskunta heijastuu aina jotenkin läpi. Tuo pitäis toistaa useissa eri maissa ja ympäristöissä, jotta siitä saa yleismaailmallisen otannan.

        Joo, ehkemme ala testailemaan. :)


    • Anonyymi

      Ei kyllä se on niin, että naiset pelkää älykästä miestä, nehän on vallan harvinaisia.

    • Anonyymi

      Muovisia lelu-käärmeitä laitat toisen vessanpyttyyn, jekuksi.

      • Ei passaa, jos refleksi on vetää pönttö. Voipi se mennä tukkoon leikki käärmeistä.


    • Anonyymi

      Minulla on muuten jotain vanhoja jännittäviä käyntikortteja, Rod Edwards, Imperial Wizard of the Ku Klux Klan, ja on muitakin tuollaisia, hauskoja sinänsä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Älykäs nainen on miesmäinen huolimatta pukeutumisesta. Käyttäytyy myöskin miehen lailla. Tämä on niin monesti nähty.

      • Mihin tuo ajatus perustuu? Miehien paremmuuteen?


    • Anonyymi

      Iisebel on Iisebel.

    • Anonyymi

      Ääretön kauneus riittää.😁

      • Silläkin varmasti luovii. :)


      • Anonyymi

        Ai pelkää kaunista?


    • Anonyymi

      Koska älykästä naista ei saa ylipuhuttua sänkyyn. Tyhmä tai sitä esittävä nainen on selvä tapaus.

      Summa summarum; Mies pelkää pakkeja, ei naista.

      • Anonyymi

        Aika hyvä..

        xLiner


      • Jaaaa, pakkien pelkoa. Mut ne voi saada vähemmän älykkäältäkin. Jopa niin hönöltä ettei hönö tajua menettäneensä kultakimpaleen. Miesten mielestä. :D


    • Kyllä tuo taitaa olla totta ainakin minun kohdallani. Pelko nyt ehkä on turhan vahva sana mutta kyllä siinä tuntee itsensä uhatuksi siinä mielessä ettei ole riittävä.

      Vedän mutkat suoriksi ja totean että älykkyys tuo koulutusta ja koulutus tuo hyväpalkkaisen työn. Jos naisten vaatimuksia katsotte deitti-ilmoituksista niin yksi on "tulethan omillasi toimeen". Kuvissa on peukutuksia Lexuksen vieressä, kartanon remontointia ja tietysti matkakuvat alppien lasketteluista, Tahitin sukelluksissta ja Dubain kaupunkilomasta. Minun omillaan toimeentuleminen menee ihan eri sektorilla.

      Toinen vaatimus on usein kyky syvällisiin keskusteluihin. Jos on korkeampi koulutus niin kiinnostusta on varmaan esim kulttuuriin tai ainakin ystäväpiiristä tällaista löytyy. Jos toinen käy teattereissa, filosofien luennoilla ja siteeraa eri ajattelijoita niin aika pieneksi itsensä tuntee jos on käynyt kerran katsomassa superpesistä, katsonut "tankki täyteen"-sarjaa ja pystyy hyräilemään kappaletta Hilma ja Onni.

      Kolmas syy löytyy tuolta ylempää linkistä.
      "Naisten kohdalla odotukset ihannekumppanista ovat monisyisempiä. Kontulan mukaan varsinkin korkeasti koulutettu nainen tuumii usein, mitä oma sosiaalinen verkosto ajattelee mieskumppanin sivistys- ja koulutustasosta.
      Kontula kertoo, että tutkimusten mukaan juuri seurustelun aloittanut nainen vie miehen tyypillisesti näytille parhaalle ystävälle tai isommalle ystäväpiirille ja mahdollisesti vielä äidillekin.
      – Ja sitten odotetaan kommenttia. Jos mies läpäisee tämän testin, silloin suhde voi edetä pidemmälle. Muiden naisten sanalla on vaikutusta siihen, jatkuuko suhde.
      Koska korkeasti koulutettujen naisten ystävät ovat enimmäkseen samalta koulutustasolta, kouluttamaton mies ei ole lähtökohtaisesti erityisen vahvoilla."
      Kyllä minä sen kestän että olisin jonkunlainen näyttelyesine mutta toisen puolesta tuntuu pahalta kun ystäväpiirinsä kyselee että vieläkö sinä olet sen M184:n kanssa.

      Nuorena vielä luulin että jos parisuhteeseen tuo itsensä ja rakkautensa niin se riittää mutta vanhemmiten olen hieman kyynistynyt tuon suhteen.

      • "Nuorena vielä luulin että jos parisuhteeseen tuo itsensä ja rakkautensa niin se riittää mutta vanhemmiten olen hieman kyynistynyt tuon suhteen."

        -Minä olen yhtä naivi edelleen. Sen pitää riittää. Jos se ei riitä, menköön menojaan.

        Sitä kuitenkin voi oppia kumppanin kanssa ihan uusia asioita. Kokea uutta, nähdä maailmaa yms. ilman korkeita koulujakin. Mulla ainakin riittää mielenkiintoa kokea ja nähdä uusia asioita. En ole silleen jämähtävää sorttia.

        Itsensä kehittäminen ja haastaminen on mukavaa.

        Riittämättömyydentunne, voiko se olla vaan omaa ennakkoluuloakin?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        "Nuorena vielä luulin että jos parisuhteeseen tuo itsensä ja rakkautensa niin se riittää mutta vanhemmiten olen hieman kyynistynyt tuon suhteen."

        -Minä olen yhtä naivi edelleen. Sen pitää riittää. Jos se ei riitä, menköön menojaan.

        Sitä kuitenkin voi oppia kumppanin kanssa ihan uusia asioita. Kokea uutta, nähdä maailmaa yms. ilman korkeita koulujakin. Mulla ainakin riittää mielenkiintoa kokea ja nähdä uusia asioita. En ole silleen jämähtävää sorttia.

        Itsensä kehittäminen ja haastaminen on mukavaa.

        Riittämättömyydentunne, voiko se olla vaan omaa ennakkoluuloakin?

        "Kontula kertoo, että tutkimusten mukaan juuri seurustelun aloittanut nainen vie miehen tyypillisesti näytille parhaalle ystävälle tai isommalle ystäväpiirille ja mahdollisesti vielä äidillekin."

        -Ja tämäkin. Älytöntä. Minäkin kyllä esittelin perheelleni mahdolliset kumppanini, mutta lähinnä siksi että he saavat tilaisuuden tutustua ja nähdä ihmisen, jonka olen valinnut elämääni. En hyväksyttääkseni häntä.

        Ei kaikkia ole hyväksytty, mutta opittu sietämään. Minä kun en ole lupaa kysellyt keneen rakastun, enkä kysele vieläkään. Krstää tai ei muut mun valintaani. Olen hyvin itsekäs rakkaudessa. Ja en kuuntele vastaininää. Tykkään kestä tykkään.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        "Kontula kertoo, että tutkimusten mukaan juuri seurustelun aloittanut nainen vie miehen tyypillisesti näytille parhaalle ystävälle tai isommalle ystäväpiirille ja mahdollisesti vielä äidillekin."

        -Ja tämäkin. Älytöntä. Minäkin kyllä esittelin perheelleni mahdolliset kumppanini, mutta lähinnä siksi että he saavat tilaisuuden tutustua ja nähdä ihmisen, jonka olen valinnut elämääni. En hyväksyttääkseni häntä.

        Ei kaikkia ole hyväksytty, mutta opittu sietämään. Minä kun en ole lupaa kysellyt keneen rakastun, enkä kysele vieläkään. Krstää tai ei muut mun valintaani. Olen hyvin itsekäs rakkaudessa. Ja en kuuntele vastaininää. Tykkään kestä tykkään.

        Nämäkin on taas niitä, että en tajua mistä ihmeestä noita tuollaisia naisia oikein kaivetaan. Omaan korkeakoulutettuun tuttavapiiriini kun ei juurikaan tuollaisia mahdu. Minäkin epäilen, että riittämättömyyden tunne on osin omaa epävarmuutta, huonoa itsetuntoa ja ennakkoluuloisuutta.

        En ole ikinä vienyt ketää arvioitavaksi mihinkään. Eikä kukaan ystäväni ole koskaan tuonut ketään arvioitavaksi mihinkään. Ns. näytille toki aina lopulta päätyy, niin ystävien kuin vanhempienkin eteen, mutta kyllä ne päätökset on siinä kohtaa jo tehty. Mä en kykene lainkaan sisäistämään sellasta ajatusmaailmaa, jossa joku keskeneränen "säätö" tuotais näytille. Rehellisesti sanoen, kuulostaa ihan aataminaikaiselta jäänteeltä moinen tapa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nämäkin on taas niitä, että en tajua mistä ihmeestä noita tuollaisia naisia oikein kaivetaan. Omaan korkeakoulutettuun tuttavapiiriini kun ei juurikaan tuollaisia mahdu. Minäkin epäilen, että riittämättömyyden tunne on osin omaa epävarmuutta, huonoa itsetuntoa ja ennakkoluuloisuutta.

        En ole ikinä vienyt ketää arvioitavaksi mihinkään. Eikä kukaan ystäväni ole koskaan tuonut ketään arvioitavaksi mihinkään. Ns. näytille toki aina lopulta päätyy, niin ystävien kuin vanhempienkin eteen, mutta kyllä ne päätökset on siinä kohtaa jo tehty. Mä en kykene lainkaan sisäistämään sellasta ajatusmaailmaa, jossa joku keskeneränen "säätö" tuotais näytille. Rehellisesti sanoen, kuulostaa ihan aataminaikaiselta jäänteeltä moinen tapa.

        Jaa-a mistä lie epävarmojen ja imago ihmisten kasasta.

        Ajatellaan mitä muut ajattelee kumppanistani, eikä sitä että onko hän itselle oikeesti ylipäänsä mieluinen. Muille elämistä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        "Nuorena vielä luulin että jos parisuhteeseen tuo itsensä ja rakkautensa niin se riittää mutta vanhemmiten olen hieman kyynistynyt tuon suhteen."

        -Minä olen yhtä naivi edelleen. Sen pitää riittää. Jos se ei riitä, menköön menojaan.

        Sitä kuitenkin voi oppia kumppanin kanssa ihan uusia asioita. Kokea uutta, nähdä maailmaa yms. ilman korkeita koulujakin. Mulla ainakin riittää mielenkiintoa kokea ja nähdä uusia asioita. En ole silleen jämähtävää sorttia.

        Itsensä kehittäminen ja haastaminen on mukavaa.

        Riittämättömyydentunne, voiko se olla vaan omaa ennakkoluuloakin?

        "Riittämättömyydentunne, voiko se olla vaan omaa ennakkoluuloakin?" Varmasti sitä on mukana, ei käy kiistäminen, eikä tilannetta juurikaan paranna lukuisten pakkien romahduttama itsetunto.

        Kyllä tuolla riittämättömyydellä on myös ihan kokemusperäistä pohjaa. Tällä seudulla jossa on enemmän liito-oravia kuin vapaita naisia tuo riittämättömyys tulee esille ihan jo toiveissa miehen pituudesta ja työtilanteesta.
        Kun olin komennuksilla alueilla jossa oli miesvähemmistö niin ketään ei kiinnostanut millä korkeudella minun aataminomena liikkuu tai likastuuko mulla töissä kädet; melkeinpä riitti toteamus että minulta löytyy rintakarvoja.


      • M184 kirjoitti:

        "Riittämättömyydentunne, voiko se olla vaan omaa ennakkoluuloakin?" Varmasti sitä on mukana, ei käy kiistäminen, eikä tilannetta juurikaan paranna lukuisten pakkien romahduttama itsetunto.

        Kyllä tuolla riittämättömyydellä on myös ihan kokemusperäistä pohjaa. Tällä seudulla jossa on enemmän liito-oravia kuin vapaita naisia tuo riittämättömyys tulee esille ihan jo toiveissa miehen pituudesta ja työtilanteesta.
        Kun olin komennuksilla alueilla jossa oli miesvähemmistö niin ketään ei kiinnostanut millä korkeudella minun aataminomena liikkuu tai likastuuko mulla töissä kädet; melkeinpä riitti toteamus että minulta löytyy rintakarvoja.

        Heh, sulla on hauska tapa kirjoittaa humoristisella otteella.

        No varmasti se vaikuttaa minkä verran on valinnanvaraa. Joku pääkaupunkiseutu voi olla aika vaikea paikka lyödä läpi, jos sattuu olemaan vaikka hiljaisemmasta päästä.

        Vaikka luulis, että juuri sitä porukkaa riittäs kaikille mistä löytyy.

        Syrjäkylissä on muutama hassu ja niistä se on valittava tai tehtävä kuten mä, katottava se kumppani vähän kauempaa kun kotinurkilta. Siinä on tietysti se, että joku muuttaa jonkun luo, jos yhteen mielii. Tai ajelee etäsuhteessa ees taas.


    • Anonyymi

      Muovisia kalkkarokäärmeitä patterineen tärisemässä vessanpöntössä niin tukkeutuu, jooh, mutta

      Huvittavaa kun olen yrittänyt mennä väärään asuntoon, väsyksissä pyöräilylenkinkin jälkeen, miksi tämä avaimeni ei avaakaan ovea?

      Jos on identtisiä taloja, voi erehtyä tuolla tavoin.

      • Kerrankos sitä nyt, mutta jos joka kerta.


    • Anonyymi

      Legendat on legendoja, ei vaikuta onko ruma tai kaunis tai älykäs.

      • Silti pelottaa? :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Silti pelottaa? :)

        Ei koskaan. Olen kai sitten liian älykäs ja tiedän sen, siksi ei tunnu missään.


    • Anonyymi

      Öitään ei pitäisi viettää astralteeveen parissa

    • Anonyymi

      UGH-henkilö siinäkin sanonta joopa-joo.... itseäni hieman harmittaa kun olen kuluttanut polkupyöräin renkaat, pakko ostaa uudet jotta pääsee taas rullailemaan, nyt en uskalla lähteä pitkille lenkeille, koska voi rikkoutua ulkokumi ja sisäkumi milloin tahansa.

      Vaihtosähköä: ACDC-TNT: https://www.youtube.com/watch?v=fGDQ9IukMOc

    • Varmaan samasta lähteestä, jonka mukaan kaikki miehet tykkäävät vain ja ainoastaan isotissisistä naisista.

      • Heh, tää oli hyvä! Nyt etsitään se lähde. :D


    • Anonyymi

      Lukematta koko ketjua läpi.

      Korkeasti koulutetut uranaiset ovat keksineet tuon fraasin, koska miehet eivät viehäty naisen korkeasta koulutuksesta, kuten naiset viehättyvät miehen korkeammasta koulutuksesta. Uraputki aiheuttaa myös ajan käytännöllisiä ongelmia. Jos molemmat ovat kaiken aikansa töissä, silloinhan sama kuin ei olisi parisuhteessa lainkaan. Läpi ihmiskunnan historian miehet ovat pariutuneet lähinnä kotiäitien kanssa, joten se on kovakoodattuna miesten dna:han kuten naisiin on koodattu etsiä menestyvää miestä.

      • Okei. Hmm.


      • Anonyymi

        Totta kai ne on pariutuneet lähinnä kotiäitien kanssa kun naiset ei paljon opiskeluissa ja työelämässä ole muinoin olleet. Se ei ole ollut edes mahdollista.


      • Anonyymi

        Hmm ... mistä ihmeestä sitten johtuu se, että Suomessa juuri korkeammin koulutetut pariutuvat parhaiten ja saavat useammin lapsia? Koskee sekä miehiä, että erityisesti naisia. Suurin pariutumisen vaikeus on kouluttamattomilla miehillä, jotka jäävät kaikkein useimmin tahtomattaan perheettömiksi. Myös heikommin koulutetut naiset jäävät Suomessa useammin ilman parisuhdetta ja myös tahtomattaan lapsettomiksi.


    • Anonyymi

      Älykkäitä naisia pidetään kylminä ja koppavina luonteina jossa on kokemuksieni perusteella jotain totta. Jos haluat perustaa perheen niin älykkäät naiset ovat monesti menestyneitä uraohjuksia ja siihen ei lapset yleensä sovi. Älykkäiden naisten parinvalintakriteeritkään eivät helpota kumppanin löytymistä koska he kelpuuttavat yleensä vain itseään älykkäämmän ja menestyneemmän miehen. Miehet pelkäävät älykkäitä naisia taas kuuluu samaan feministiseen hokeamakategoriaan kuten miehet on putkiaivoja tai naiset on parempia johtajia.

      • Yym, olen törmännyt itsekin koppavuuten. Mutta itse en pidä sitä älykkään ihmisen merkkinä, vaan tyhmän.

        Älykäs kykenee parempaan vuorovaikutukseen ja huomioimaan muut, nekin joista ei ole kiinnostunut.

        Älykkyyden merkki on se miten hienosti osaa ottaa esim. alaisensa huomioon, sillä huomioiva esimies saa parempia alaisia, tunnollisia työntekijöitä ja näin tulostakin.

        Koppava taas tekee pelkkää hallaa itselleen ja suhteilleen.


    • Täällä näyttää tuo älykkyys merkitsevän yhtä kuin korkea koulutus. Mutta älykkyys on muutakin kuin koulutus. Se on myös esim. ongelmanratkaisukykyä, loogista päättelykykyä ja sitä, ettei hauku ja lyttää toisia.

      Älykkyyttä on hyvä myös katsoa eri näkökulmista. Olisiko ihminen kuinka älykäs joidenkin hyönteitsen maailmassa, esim. vaikka muurahaisten tai matojen? Jos ihminen laitettaisiin selviytymään sinne, yhtä pikkuruisena olentona. Vastaavasti selviyityisikö joku hyönteinen älyllään ihmisten maailmassa?

      Joidenkin apinoittenkin on sanottu olevan älykkäitä sekä esim. sian. Myös koirat ja kissat ja hevoset ovat älykkäitä eläimiä ja linnut.

    • Anonyymi

      Minä pidän tytttöjen noista moposkoottereista kun ne eivät kuluta rankaitqakaqan paljon ja hiljaisia, tyylikkäitä

      Muovisia kalkkarokäärmeitä vessanpönttöön ja patterewillaAN PÖ.RISEE.

    • Anonyymi

      Mielestäni pelkkä lentävä sanonta. En ole koskaan kuullut tuolle mitään selitystä. Veikkaan, että keksitty veruke sille, ettei uskalla naista lähestyä. - cu-

    • Mun kokemukseni mukaan se on vain marginaali, joka ei voi sietää naisen opastusta. Mutta tämä ei koske yksin miehiä. On myös naisia, joille on vaikeuksia ottaa vastaan opastusta toiselta naiselta.

      Ehkä kyse on jostain sisäänrakennetusta ajatuksesta, että nainen ei voi olla ohjeistaja, ns johtaja, joka sanoo miten asia pitää hoitaa? Tai mielessään vahvasti oleva arkkityyppiajattelu.

      Silloinhan tämä menee sukupuoliasiaksi. Sinänsä hönttiä, koska jokainen voi olla asiantuntija omalla allaan, ei sitä työtä tai tehtävää sukupuolielimillä hoideta.

      Mitä tulee taas kumppanin valintaan, älykkäättä voi olla monenlaista. Esim vaikka itselläni on koulutusta huomattava paljon enemmän suhteen puolisoni, pidän silti häntä paljon älykkäämpänä, tiedostavampana.

      Tuo älykkyyden mittarointi tai sen valjastaminen aseeksi toista vastaan kertoo minusta hieman siitä, ettei ole halua antaa sitä arvoa ja kunnioitusta toisen tietotaitoon, mitä tämä omaa. Se yritetään mitätöidä vaikka sen sukupuolen, iän tms syyn varjolla vähempiarvoiseksi.

      • Mutta pelkääkö joku mies oikeasti älykästä naista?

        Mun on vaikeaa hahmottaa tuota pelkäämistä todeksi, ehkä siksi etten eläissäni ole törmännyt yhteenkään niin älykkääseen ihmiseen, että sen älykkyys pelottaisi.

        Siinä on oltava jotain häröä mukana. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mutta pelkääkö joku mies oikeasti älykästä naista?

        Mun on vaikeaa hahmottaa tuota pelkäämistä todeksi, ehkä siksi etten eläissäni ole törmännyt yhteenkään niin älykkääseen ihmiseen, että sen älykkyys pelottaisi.

        Siinä on oltava jotain häröä mukana. :)

        Onko se pelkoa välttis?

        Mun mielestä se on paremminkin.. jonkinlaista inhoa tai epämielyttävyydelle reagointia.

        Ne arkkityypit.

        Otetaanpa esimerkki pääministeristämme. Häntähän oikein halveksittiin koulutuksen, iän, sukupuolen ja kokemukseen perustuen, kun nousi pääministeriksi. Vaikeaa tehtävää hoitamaan. Moni reagoi hyvinkin voimakkaaksti. Ja edelleenkin saa kuulla "tyttö" ja "huulipunahallituksesta" yms typerää, aiheenvierestä ja asiatonta moskaa. Ei kukaan ole koskaan kyrpähallituksesta puhunut, vaikka monen olisi mieli tehnyt.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mutta pelkääkö joku mies oikeasti älykästä naista?

        Mun on vaikeaa hahmottaa tuota pelkäämistä todeksi, ehkä siksi etten eläissäni ole törmännyt yhteenkään niin älykkääseen ihmiseen, että sen älykkyys pelottaisi.

        Siinä on oltava jotain häröä mukana. :)

        Jotkut naiset itse sanoo niin, että heidän älykkyys pelottaa.

        Loogista pelkoa sen sijaan olisi, että toinen on epäilyttävä, aggressiivinen, tiedetään vaaralliseksi, käyttäytyy uhkaavasti tai on uhannut jollain jo aiemmin.

        Älykkyys ja ulkonäkö, ne ei tunnu pelottaville. Loogisestikkaan.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Jotkut naiset itse sanoo niin, että heidän älykkyys pelottaa.

        Loogista pelkoa sen sijaan olisi, että toinen on epäilyttävä, aggressiivinen, tiedetään vaaralliseksi, käyttäytyy uhkaavasti tai on uhannut jollain jo aiemmin.

        Älykkyys ja ulkonäkö, ne ei tunnu pelottaville. Loogisestikkaan.

        Tai ihastuneena pelkää, että mokaa mahkunsa. Sekin voi pelottaa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Jotkut naiset itse sanoo niin, että heidän älykkyys pelottaa.

        Loogista pelkoa sen sijaan olisi, että toinen on epäilyttävä, aggressiivinen, tiedetään vaaralliseksi, käyttäytyy uhkaavasti tai on uhannut jollain jo aiemmin.

        Älykkyys ja ulkonäkö, ne ei tunnu pelottaville. Loogisestikkaan.

        Mä en oikein usko tuohon. Siis että pelätään. Jotkut turvautuu älykkyydessä myös aggressioon. Tai alkaa haastamaan toista. Se on tuntuu kenestä tahansa turhauttavalle, Ja tunne tuleekin että haluaa juosta karkuun.


      • elisakettu kirjoitti:

        Onko se pelkoa välttis?

        Mun mielestä se on paremminkin.. jonkinlaista inhoa tai epämielyttävyydelle reagointia.

        Ne arkkityypit.

        Otetaanpa esimerkki pääministeristämme. Häntähän oikein halveksittiin koulutuksen, iän, sukupuolen ja kokemukseen perustuen, kun nousi pääministeriksi. Vaikeaa tehtävää hoitamaan. Moni reagoi hyvinkin voimakkaaksti. Ja edelleenkin saa kuulla "tyttö" ja "huulipunahallituksesta" yms typerää, aiheenvierestä ja asiatonta moskaa. Ei kukaan ole koskaan kyrpähallituksesta puhunut, vaikka monen olisi mieli tehnyt.

        Kenties. Mutta mistä nämä naiset mahtaa saada mieleensä, että juuri se älykkyys pelottaisi yhtään ketään? :)

        Täälläkin välillä näkyy kommenteissa, että älykkyys pelottaa miehiä, siksi olen sinkku tmv. Siitä oikeastaan sain ajatuksen tiedustellakin asiaa.

        Absurdi pelko, ellei olla tilanteessa että älykkäämpi jää henkiin "tyhmemmän" joutuessa kuolemaan. Sitten se pelko on loogistakin jo. Mutta, että parisuhde ei tule kyseeseen pelon vuoksi.. Hämmentävää.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kenties. Mutta mistä nämä naiset mahtaa saada mieleensä, että juuri se älykkyys pelottaisi yhtään ketään? :)

        Täälläkin välillä näkyy kommenteissa, että älykkyys pelottaa miehiä, siksi olen sinkku tmv. Siitä oikeastaan sain ajatuksen tiedustellakin asiaa.

        Absurdi pelko, ellei olla tilanteessa että älykkäämpi jää henkiin "tyhmemmän" joutuessa kuolemaan. Sitten se pelko on loogistakin jo. Mutta, että parisuhde ei tule kyseeseen pelon vuoksi.. Hämmentävää.

        Voihan se pelko olla itseään vastaan suunnattua. Väitetään vain toisen ominaisuudeksi. Että pelkääkin, että itse kyllästyy toiseen henkisen pääoman vuoksi, ei ole tarpeeksi älyllistä haastetta?


      • elisakettu kirjoitti:

        Mä en oikein usko tuohon. Siis että pelätään. Jotkut turvautuu älykkyydessä myös aggressioon. Tai alkaa haastamaan toista. Se on tuntuu kenestä tahansa turhauttavalle, Ja tunne tuleekin että haluaa juosta karkuun.

        Yym, en minäkään usko. Luulen, että itseään pelottavan älykkäänä pitävä vaan käyttäytyy niin, tajuamattaan että on poistyöntävä.

        Viestii ehkä pitävänsä toista kelvottomana kosijana. Sen voi tehdä niin helposti ilmein, elein ja äänenpainoin. Puhein.


      • elisakettu kirjoitti:

        Voihan se pelko olla itseään vastaan suunnattua. Väitetään vain toisen ominaisuudeksi. Että pelkääkin, että itse kyllästyy toiseen henkisen pääoman vuoksi, ei ole tarpeeksi älyllistä haastetta?

        Voi, mutta harva vieraasta miehestä tietää päältä päin sanoa miten älykäs hän on. Koulutuskaan ei kaikjea kerro eikä sen laajuus. Ihminen kun voi olla älypää ihan ominpäinkin. Ja toisaalta älykäskin kumppani voi haluta yhtä älykkään sijaan hauskan ja viihdyttävän, enemmän kuin älyllä loistavan kumppanin. :)

        Mystistä. Mutta mielenkiintoista. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Voi, mutta harva vieraasta miehestä tietää päältä päin sanoa miten älykäs hän on. Koulutuskaan ei kaikjea kerro eikä sen laajuus. Ihminen kun voi olla älypää ihan ominpäinkin. Ja toisaalta älykäskin kumppani voi haluta yhtä älykkään sijaan hauskan ja viihdyttävän, enemmän kuin älyllä loistavan kumppanin. :)

        Mystistä. Mutta mielenkiintoista. :)

        Joo, kyllä miekin haluan sen hauskan ja viihdyttävän, kuin älylllään loistavan :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Yym, en minäkään usko. Luulen, että itseään pelottavan älykkäänä pitävä vaan käyttäytyy niin, tajuamattaan että on poistyöntävä.

        Viestii ehkä pitävänsä toista kelvottomana kosijana. Sen voi tehdä niin helposti ilmein, elein ja äänenpainoin. Puhein.

        MCMLXXVI: "Viestii ehkä pitävänsä toista kelvottomana kosijana. Sen voi tehdä niin helposti ilmein, elein ja äänenpainoin. Puhein."

        Teininä siskoni seurusteli lukiolaispojan kanssa, jonka isosisko oli kirjoittanut ylioppilaaksi saaden kaikista aineistaan laudaturin 10,0 todistuksella. Kaikki oli kymppejä, jopa liikunta. Eli poikafrendin sisko oli täydellinen saadessaan maksimin. Siskon poikaystävä ei halunnut ottaa mallia siskostaan. Ehkä tällä älykkäällä tasan kympin tytöllä on kovat vaatimukset poikaystävästä ja yleensä elämästä. Kuka vaan ei täytä niitä vaatimuksia. Näiden vaatimusten edessä moni mies voi tuntea kyvyttömyyttä ja alemmuutta. Sellainen nainen voi herättää pelko - ei niinkään älykkyydellään kuin vaatimuksillaan ja miehen tason mittareillaan? Kuka vaan ei kelpaa, kun itse noin täydellinen.


      • elisakettu kirjoitti:

        Joo, kyllä miekin haluan sen hauskan ja viihdyttävän, kuin älylllään loistavan :)

        Sopivasti älyä ja hauskaa älykästäkin huumoria, kertakaikkisen maukas pakkaus. Bellissima. 👌


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        MCMLXXVI: "Viestii ehkä pitävänsä toista kelvottomana kosijana. Sen voi tehdä niin helposti ilmein, elein ja äänenpainoin. Puhein."

        Teininä siskoni seurusteli lukiolaispojan kanssa, jonka isosisko oli kirjoittanut ylioppilaaksi saaden kaikista aineistaan laudaturin 10,0 todistuksella. Kaikki oli kymppejä, jopa liikunta. Eli poikafrendin sisko oli täydellinen saadessaan maksimin. Siskon poikaystävä ei halunnut ottaa mallia siskostaan. Ehkä tällä älykkäällä tasan kympin tytöllä on kovat vaatimukset poikaystävästä ja yleensä elämästä. Kuka vaan ei täytä niitä vaatimuksia. Näiden vaatimusten edessä moni mies voi tuntea kyvyttömyyttä ja alemmuutta. Sellainen nainen voi herättää pelko - ei niinkään älykkyydellään kuin vaatimuksillaan ja miehen tason mittareillaan? Kuka vaan ei kelpaa, kun itse noin täydellinen.

        Niin juuri. Se oma käytös naisella myös miehellä voi ajaa muut loitolle, kun arvostaa vähän liikaa jo älykkyyttä, joka kuitenkin on aika subjektiivinen tunne, olen niin älykäs ettei kelpaa tuo tuo tuo.

        Loppujen lopuksi ne 10 tokarissa ei välttämättä kerro muuta, kuin että on hyvä oppimaan muiden painamaa ja kertomaa tietoa. Yhdistämään niitä teoriassa.

        Omasta oivalluskyvystä käytännössä ne ei välttämättä kerro vielä paljonkaan. Ulkoaoppiminen ei sellaista älykkyyttä varsinaisesti ole mihin kaikki ei pystyisi halutessaan.

        Tiedon käyttö oivalluksekkaasti toki on osoitus älystä. Mutta pelkkä ulkotoisto ei.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Niin juuri. Se oma käytös naisella myös miehellä voi ajaa muut loitolle, kun arvostaa vähän liikaa jo älykkyyttä, joka kuitenkin on aika subjektiivinen tunne, olen niin älykäs ettei kelpaa tuo tuo tuo.

        Loppujen lopuksi ne 10 tokarissa ei välttämättä kerro muuta, kuin että on hyvä oppimaan muiden painamaa ja kertomaa tietoa. Yhdistämään niitä teoriassa.

        Omasta oivalluskyvystä käytännössä ne ei välttämättä kerro vielä paljonkaan. Ulkoaoppiminen ei sellaista älykkyyttä varsinaisesti ole mihin kaikki ei pystyisi halutessaan.

        Tiedon käyttö oivalluksekkaasti toki on osoitus älystä. Mutta pelkkä ulkotoisto ei.

        Se oli yhden kaupunginjohtajan tytär, joka joutui opiskelemaan yhden vuoden yliopistossa matematiikkaa ennen kuin pääsi kauppakorkeaan. Taisi löytää unelmiensa miehen Yhdistyneistä Kuningaskunnista eli ilmeisesti Englannista. Suomalainen mies ei tainut kelvata. Minä epäilen, että moni vierastaisi häntä liian älykkäänä?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Niin juuri. Se oma käytös naisella myös miehellä voi ajaa muut loitolle, kun arvostaa vähän liikaa jo älykkyyttä, joka kuitenkin on aika subjektiivinen tunne, olen niin älykäs ettei kelpaa tuo tuo tuo.

        Loppujen lopuksi ne 10 tokarissa ei välttämättä kerro muuta, kuin että on hyvä oppimaan muiden painamaa ja kertomaa tietoa. Yhdistämään niitä teoriassa.

        Omasta oivalluskyvystä käytännössä ne ei välttämättä kerro vielä paljonkaan. Ulkoaoppiminen ei sellaista älykkyyttä varsinaisesti ole mihin kaikki ei pystyisi halutessaan.

        Tiedon käyttö oivalluksekkaasti toki on osoitus älystä. Mutta pelkkä ulkotoisto ei.

        Esimerkiksi viimeisimmissä opinnoissa vedin kiitettäviä kaikista kokeista ja näytöistä, yhtä näyttöä lukuunottamatta.

        Näyttösuunnitelmat sai opettajilta ylistystä, koska ne sisälsi työn kannalta oleellista tietoa mm. työn kemiallisesta puolesta, ajankäytöstä, taloudellisesta puolesta, turvallisuusseikoista, työn toteutuksesta järjestelmällisesti, työvaiheista, lopputyöstä jne.

        Olin keksinyt mitä piti purkaa atomeiksi ja koota kattavana tietona paperille osoittaakseni ymmärtäväni kokonaiskuvan ja kaikki tärkeät osatekijä työn onnistumisen kannalta. Ja tein vaikutuksen myös käytännössä, sisäistettyäni asiat juuri sillä tarkkuudella mitä multa odotetaan.

        Eli ymmärsin asiat mutta ymmärsin myös millä tehdä vaikutus ihmisiin, jotka arvioivat minua. Ja pääsin kiitettäviin arvosanoihin.

        Opettajat siis on myös vaan ihmisiä, joihin voi vaikuttaa. Saada heidät vakuuttuneeksi.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Esimerkiksi viimeisimmissä opinnoissa vedin kiitettäviä kaikista kokeista ja näytöistä, yhtä näyttöä lukuunottamatta.

        Näyttösuunnitelmat sai opettajilta ylistystä, koska ne sisälsi työn kannalta oleellista tietoa mm. työn kemiallisesta puolesta, ajankäytöstä, taloudellisesta puolesta, turvallisuusseikoista, työn toteutuksesta järjestelmällisesti, työvaiheista, lopputyöstä jne.

        Olin keksinyt mitä piti purkaa atomeiksi ja koota kattavana tietona paperille osoittaakseni ymmärtäväni kokonaiskuvan ja kaikki tärkeät osatekijä työn onnistumisen kannalta. Ja tein vaikutuksen myös käytännössä, sisäistettyäni asiat juuri sillä tarkkuudella mitä multa odotetaan.

        Eli ymmärsin asiat mutta ymmärsin myös millä tehdä vaikutus ihmisiin, jotka arvioivat minua. Ja pääsin kiitettäviin arvosanoihin.

        Opettajat siis on myös vaan ihmisiä, joihin voi vaikuttaa. Saada heidät vakuuttuneeksi.

        Periaatteessa vaikket tietäis juuri mitään, kun tiedät valita oikeat sanat pääset jo maaliin. Toki kusisuus tulee sitten eteen käytännössä, jos ei ole oikeesti älynnyt työn kokonaiskuvaa.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Se oli yhden kaupunginjohtajan tytär, joka joutui opiskelemaan yhden vuoden yliopistossa matematiikkaa ennen kuin pääsi kauppakorkeaan. Taisi löytää unelmiensa miehen Yhdistyneistä Kuningaskunnista eli ilmeisesti Englannista. Suomalainen mies ei tainut kelvata. Minä epäilen, että moni vierastaisi häntä liian älykkäänä?

        Juu. No löytyi kuitenkin sopiva lopulta.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu. No löytyi kuitenkin sopiva lopulta.

        En tiedä. Muistini aiheesta on siskon seurustelun ajalta tämän naisen veljen kanssa.

        Hyvät yöt, sillä itse kohta lopettelen! Kiitos kivasta seurasta netissä! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        En tiedä. Muistini aiheesta on siskon seurustelun ajalta tämän naisen veljen kanssa.

        Hyvät yöt, sillä itse kohta lopettelen! Kiitos kivasta seurasta netissä! :)

        Hyvät yöt. :)


    • Anonyymi

      Julkisuudessa on pilvin pimein kauniita naisia joita miehet kohtelee miten milloinkin miellyttää. Aina on kuitenkin hirveä hinku julkisuuteen esittelemään itseään.

      • Yym, miltä se hinku tuntuu?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      375
      1860
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1577
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1270
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1056
    5. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      918
    6. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      712
    7. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      67
      711
    8. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      707
    9. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      101
      678
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      640
    Aihe