Pitäisköhän pitkästäaikaa polkaista jotain

Keskustelun tynkää nimittäin.

Mitään erikoisempaa aihetta ei ole, mutta väliäkö tuolla. 😬

Ihmeempiä ei ole tullut mietiskeltyä, eikä täälläkään ole tulllut vastaan mitään mielenkiintoista. Mutta siinäpä se saattaakin olla sopiva aihe. Tasapaksu elämä. Onko se oikeasti just hyvä. Ei mitään valittamista, ei jumalatonta painetta mihkään, normiarkea eikä mikään jää vajaaksi? 🤔

https://youtu.be/DYHckYfFEWk

Tulee mieleen tästä kappaleesta tyttö joka kertoo miten se nukke kädessä elää. 😊

122

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Don Tisseposki itse 😅

    • Anonyymi

      Tasaisuus ja sen kestokyky ovat valtteja pitkässä juoksussa. Räväkkä intohimoisuus aiheuttaa useimmiten kupruja matkan varrelle jotka tulevat kalliiksi.

      -kvm-

      • Kyllä intohimoisuudella on paikkansa. Esimerkiksi säbäpelissä kulmavääntöä ei voiteta puurtamalla. 😀

        Pitää tosiaan miettiä viitekehys oikein. 😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Kyllä intohimoisuudella on paikkansa. Esimerkiksi säbäpelissä kulmavääntöä ei voiteta puurtamalla. 😀

        Pitää tosiaan miettiä viitekehys oikein. 😊

        Menee polvi tai nilkka. Minä nylkytän pitkää matkaa tasaisesti ilman palloja tai mailoja.

        -kvm-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menee polvi tai nilkka. Minä nylkytän pitkää matkaa tasaisesti ilman palloja tai mailoja.

        -kvm-

        No itseasiassa kun tilanteeseen menee vahvasti, ennakoi oikein....mutta jos mihin tahaansa tilanteeseen menee varmana, voi linksauttaa jotain rikki. Nimimerkillä ”eturistisiteet poikki mitäänsanomattomasssa tilanteessa”


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No itseasiassa kun tilanteeseen menee vahvasti, ennakoi oikein....mutta jos mihin tahaansa tilanteeseen menee varmana, voi linksauttaa jotain rikki. Nimimerkillä ”eturistisiteet poikki mitäänsanomattomasssa tilanteessa”

        Tasaisesti 70 vuotta ja hautaan. No siinä se sitten on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tasaisesti 70 vuotta ja hautaan. No siinä se sitten on

        70 vuotta tasaisesti on saavutus. Itse tavoittelen viikkoa. 😀


    • Anonyymi

      Eikö palstan turinatiimi ole huikeeta elämää?

      • No turinatiimi toimii. Tiimiläiset ei vaan ole oikeasti tehnyt mitään sopparia, tiimiläisyys perustuu 100%;seen vapaaehtoisuuteen. Turinatiimiläiset voi sanoa toisilleen päin pläsiä ihan mitä vaan ja kappas kun sitä ei oteta v.ttuiluna vaan kritiikkinä.

        Turinatiimi, ketä siihen nyt sit kuuluukaan, toimii kuin sveitsiläinen kello. 😬
        Loogista, simppeliä ja toimivaa, sekä perseilijöitten mielestä ärsyttävää. 😁


    • Tää nainen tekee hyvää musaa...

      https://youtu.be/GYqQyfR9MmU

      Ei ikinä saa elämästä sujuvaa, jos niin luulisi, olisi varmaan paskiainen...😬

    • Anonyymi

      Disse, kun se unelmoiminen loppuu alkaa se tasapaksu elämä, elämän lanka jota on seurannut muuttuu katkonaiseksi. Nuorena on paljon tavoitteita, simppeleitä ja hetkessä olevia. Pakkohan ei ole kuin kuolla mutta ennen sitä voi kuunnella vaikka yhtä mahtavaa laulajaa joka kadoitti omat unelmansa lakaten uskomasta itseensä ikävin seurauksin.

      https://www.youtube.com/watch?v=0_25S5BgTlg

      AsianVierestä

      • En mä ihan tuotakaan tarkoita. Tarkoitan, että tasapaksussa elämisessä on leikattu turhat särmät pois. Amy taas tais juurikin elää sille, että mentiin ääripäästä ääripäähän. 🤔


    • Anonyymi

      Tasapaksu elämä? Tasapaisuunkin mahtuu vaikka minkälaisia variaatioita. Täyttä ja tyhjää. Mut ehkä tarkoitat tylsää? Ei yllätyksiä, samat kaavat? Ei kai sekään huonoa olis, ainakin hetkittäin. Just nyt saattaisin jopa kaivata pelkkiä rutiineja.

      Nyt täytyy kuitenkin painaa yks homma loppuun aika kiireesti..

      xLiner

      • Anonyymi

        Et kai Liner kirjoittanut tuota juttua sängyssä pylly pystyssä läppäriä hakaten..odota hetki niin laitan vielä virkkeen loppuun pisteen, sitten jatketaan...noon niin...

        Elämässä pitäisi olla aina jotain mikä laittaa haaveilemaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=g6Oq0ahimGU

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai Liner kirjoittanut tuota juttua sängyssä pylly pystyssä läppäriä hakaten..odota hetki niin laitan vielä virkkeen loppuun pisteen, sitten jatketaan...noon niin...

        Elämässä pitäisi olla aina jotain mikä laittaa haaveilemaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=g6Oq0ahimGU

        AsianVierestä

        Meikämiehen karvainen prse tekee nousevaa ja laskevaa liikettä, tai ähkin naisen päällä.. mitä nää nyt kaikki olikaan. Ei ookkaan muuten hetkeen noita kirjoituksia ollut. Onkohan kirjoittaja ähkäissyt viimeisen ähkäisynsä?

        Se työ tuli hoidetuksi. Nyt on inan vähemmän kiire...

        xLiner


      • No ei tylsää, eikä sisältökuivaakaan. Eikä ongelmatonta, eikä onnetonta...

        Mietin, että elämähän lopulta menee kuin menee, joskus hyvin, kohta huonosti, mutta kun hyväksyy noi ääripäät ja sietää ne, eikä liioin mene siihen mukaan, on elämä tasapaksua.

        Btw. Tais Peris olla sen nousevan ja laskevan karvaisen hanurin takana? 😁
        Ainakin niin mä käsitän, ei vaan enää jaksanut jatkaa niitä juttuja, tai ei saanut tarpeeksi porukkaa mukaan leikkiin? 🤔🤷‍♂️


    • Anonyymi
      • No jos miettii vaikka tätä Koronaakin... se alkuun sai porukan hysteeriseks. On tullut voittoja ja tappioita sille, mutta nyt se on menettänyt ihmisten mielessä jo ääripäitten tunteet. Lehdistönkin pitää jo keksimällä keksiä siitä uutisia, jotka myy.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No jos miettii vaikka tätä Koronaakin... se alkuun sai porukan hysteeriseks. On tullut voittoja ja tappioita sille, mutta nyt se on menettänyt ihmisten mielessä jo ääripäitten tunteet. Lehdistönkin pitää jo keksimällä keksiä siitä uutisia, jotka myy.

        Suomessa ehkä niin. Mikä voi olla ihan hyväkin asia. Eipähän kaadu yhteiskuntajärjestys sekasortoon ja korvaudu pahemmalla. Kuten historian saatossa on tupannut tapahtumaan. Mutta on vähän eri fiilikset tuolla rokotuspassi-Ranskassa. Tai Britanniassa, jossa lockdownia jatkettu tähän asti ja jengi alkaa olla todella kyrsiintynyttä.

        Hysteria ja sekasorto on suurimmalle osalle ihmisistä kaikista heikoin olotila. Vähän niin kuin hukkuva, joka tarttuu ensimmäiseen alligaattoriin tai ankkurinköyteen mitä vaan heitetään. Joten kapinoinnin lopputuloksetkin on todennäköisesti heikot.

        Mutta se nähdään sitten myöhemmin miksi media loi hysteriaa ja hukkuville heitettiin suurella päättäväisyydellä juuri rokote. Minua henk. koht ei kiinnosta ottaa asiasta selvää kokeilemalla. Meen tällaisella ylirationaalisella otteella eteenpäin, että jos joku yrittää ensin saada mua panikoimaan vedessä ja sitten heittää köyden, niin se on aivan varmasti köysi mihin en tartu. Pitäkööt paniikkinsa. Ja sen jälkeen tulevat kepit ja porkkanat. Mikä vittu siinä köydessä on, alkaa vaan ärsyttää sen heiluttaminen niin kuin koko maailma olisi siitä kiinni.


    • Anonyymi

      Ostin nyt aamulla ruisleipää -30% Kahvin kanssa söin muutaman palaisen. Kyllä tuli juuri äsken mahtava pieru. Harmittaa, kun en kerennyt puhelimella nauhoittamaan.

      Ei mulla muuta, kunhan vain halusin osallistua keskusteluun.

      • Anonyymi

        Minua loukkaa seuraava sukupolvi, jotka ovat itsekkäitä

        Eivät ajattele vanhempien sukulaisten tunteita

        Ei saa edes vilkaista syntynyttä pienokaista

        Se on ilkeää vallankäyttöä


        Sitten ymmärsin ;
        Minun sukulaiseni ovatkin olleet ensiluokkaisesti käyttäytyviä
        He ovatkin harvinaisuuksia
        Kiitos siitä
        En enää vaivaa mieltäni


      • Toivottavasti pieru oli kuivempaa laatua. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua loukkaa seuraava sukupolvi, jotka ovat itsekkäitä

        Eivät ajattele vanhempien sukulaisten tunteita

        Ei saa edes vilkaista syntynyttä pienokaista

        Se on ilkeää vallankäyttöä


        Sitten ymmärsin ;
        Minun sukulaiseni ovatkin olleet ensiluokkaisesti käyttäytyviä
        He ovatkin harvinaisuuksia
        Kiitos siitä
        En enää vaivaa mieltäni

        Itsekkyys on hyvästä ja toisaalta itsensä kannalta pahasta. Ensimmäisen lspsen kohdalla ainakin ihmiset ovat ylivarovaisia, sitä pikkuihmistä vaalitaan, mutta toinen lisää ja kaikki muuttuu.

        Jokun tie se on ains käytävä. Seuraava sukupolvi elää samaa ikää kuin sinäkin, mutta eriajassa, joten ei voi verrata.

        Btw. Minusta nuoret on fiksuja.


    • Nonii, nyt on minutkin sitten rokotettu. Comirnaty pätkähti käsvarteen. Vielä ei tunnu miltään. Iltaa kohden voi vissiin tulla oireita.

      • Nyt pikkasen jotain tuntuu olkavarressa, alkaa aristaa.

        Katotaan kuin käyp. :D


      • Mulla toinen piikki syyskuussa vasta. Poikakin on koittanut saada rokotetta, mutta aikamoista ruuhkaa täällä... taitaa olla Suomen surkeimpia rokotuskuntia tämä...🤨


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mulla toinen piikki syyskuussa vasta. Poikakin on koittanut saada rokotetta, mutta aikamoista ruuhkaa täällä... taitaa olla Suomen surkeimpia rokotuskuntia tämä...🤨

        Juujuu, mulla lokakuussa toinen sitten. Kyllä vähän tuntuu lihaksissa jännälle hartioissa. Just ne paikat mitkä on pitkään jo vaivanneet kaularangan takia.

        Meillä sai ajan soittamalla, 2 vkon jonot. Nytkin näky olevan liuta sakkia hakemassa piikkejä. Jäätiin isäukon kanssa jumiin hölpöttämään yhden tutun ukon kanssa.

        Nyt kolottaa jo kahvihammastakin. :)


      • Anonyymi

        Illalla Pirkko on Matti ja Matti on Pirkko.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juujuu, mulla lokakuussa toinen sitten. Kyllä vähän tuntuu lihaksissa jännälle hartioissa. Just ne paikat mitkä on pitkään jo vaivanneet kaularangan takia.

        Meillä sai ajan soittamalla, 2 vkon jonot. Nytkin näky olevan liuta sakkia hakemassa piikkejä. Jäätiin isäukon kanssa jumiin hölpöttämään yhden tutun ukon kanssa.

        Nyt kolottaa jo kahvihammastakin. :)

        Mulle ei tullut Phizeristä mitään oireita, ei edes pistoskohta kipettynyt. Pelasin katusäbää jo illalla sit. 😀


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mulle ei tullut Phizeristä mitään oireita, ei edes pistoskohta kipettynyt. Pelasin katusäbää jo illalla sit. 😀

        Tuntuu olevan hyvin yksilöllistä. Isännällä meni vatsa sekaisin, mulla vähän lihasoiretta. Isäukolla siitä tuli vaa vähän olkavarsi kipeeks päivän ajan.

        Teki töitä päivän.

        Ihanaa kun on viileämpää.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Tuntuu olevan hyvin yksilöllistä. Isännällä meni vatsa sekaisin, mulla vähän lihasoiretta. Isäukolla siitä tuli vaa vähän olkavarsi kipeeks päivän ajan.

        Teki töitä päivän.

        Ihanaa kun on viileämpää.

        Joo. Mukavampaa on. Mä tässä mietin, että vois päräyttää vähän tänään pyörällä lenkkiä...mut ajankohtaa vielä mietin...🤔


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Tuntuu olevan hyvin yksilöllistä. Isännällä meni vatsa sekaisin, mulla vähän lihasoiretta. Isäukolla siitä tuli vaa vähän olkavarsi kipeeks päivän ajan.

        Teki töitä päivän.

        Ihanaa kun on viileämpää.

        Joo, parempi kun ei ole kauhea helle, jaksan paremmin liikkua, mutta toisaalta taas kun on pitkään ollut kauhean kuuma, niin tällainen viileys tuntuu sitten ainakin näin alkuun jopa melkeen hyiseltä, lähes kuin syksykylmällä. Aattelin jo, et olisko pitäny laittaa takki päälle ja jopa vähän muhkeempi kaulahuivi kaulaan =) Korvanlehdetkin on vähän kylmän tuntuset, kun tuulee.

        Nyt on sitten taas siistitympi tukka. Melko samantyylinen kuin aina ennenkin (ehkä vähän rikotumpi/kerrostetumpi päälliosasta). Sivuista 6mm ja päältä pitempi. Ei ihan ananas tullu, mulla kun tukkaa ei oikein saa laitettua aineilla päälaelle pystyyn tai silleen sliipatummin taakse, kun niin jäykkä ja aineet ei aina kauheesti pysy, mut vähän sen tyyppinen (päälliosan tukka on siis sivulle päin, oikeen käden puolelle).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joo, parempi kun ei ole kauhea helle, jaksan paremmin liikkua, mutta toisaalta taas kun on pitkään ollut kauhean kuuma, niin tällainen viileys tuntuu sitten ainakin näin alkuun jopa melkeen hyiseltä, lähes kuin syksykylmällä. Aattelin jo, et olisko pitäny laittaa takki päälle ja jopa vähän muhkeempi kaulahuivi kaulaan =) Korvanlehdetkin on vähän kylmän tuntuset, kun tuulee.

        Nyt on sitten taas siistitympi tukka. Melko samantyylinen kuin aina ennenkin (ehkä vähän rikotumpi/kerrostetumpi päälliosasta). Sivuista 6mm ja päältä pitempi. Ei ihan ananas tullu, mulla kun tukkaa ei oikein saa laitettua aineilla päälaelle pystyyn tai silleen sliipatummin taakse, kun niin jäykkä ja aineet ei aina kauheesti pysy, mut vähän sen tyyppinen (päälliosan tukka on siis sivulle päin, oikeen käden puolelle).

        Näin tekee. Hupparitakki oli jo vedettävä aamulla niskaan, sen verran viileämmältä keli tuntuu. Mutta ihan toisenlainen olotila muuten, kun pystyy olemaan pihallakin ilman, että grillaantuu hengiltä suorassa auringonpaisteessa. :D

        Nonii, muistin että olet tänään kampaajalle menossa. Niihän mullakin on jakaus oikealle. Näytän kyllä ihan tilheltä kun noi pituudet on silleen ilmavasti päälaella, ikään kuin linnulla hyyppä. :D

        Mutta oikeen kivan ilmava pää, kun ei ole liikaa pituuksia hiostavaa hiusta. Eikä isäkään silloin järkyttynyt pahasti, kun menin mohikaanina kylään. Kyllä se mun päätä lätkytti kädellä, että voi hemmetti taas sun päätäs. Mutta on vissiin sekin jo niin paatunut, ettei enää suuria järkytyksiä koe mun vuokseni. :)


        Se on hyvä, alkaa siedättyä itsestä poikkeavaan ulkonäköön ja habituksiin. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Näin tekee. Hupparitakki oli jo vedettävä aamulla niskaan, sen verran viileämmältä keli tuntuu. Mutta ihan toisenlainen olotila muuten, kun pystyy olemaan pihallakin ilman, että grillaantuu hengiltä suorassa auringonpaisteessa. :D

        Nonii, muistin että olet tänään kampaajalle menossa. Niihän mullakin on jakaus oikealle. Näytän kyllä ihan tilheltä kun noi pituudet on silleen ilmavasti päälaella, ikään kuin linnulla hyyppä. :D

        Mutta oikeen kivan ilmava pää, kun ei ole liikaa pituuksia hiostavaa hiusta. Eikä isäkään silloin järkyttynyt pahasti, kun menin mohikaanina kylään. Kyllä se mun päätä lätkytti kädellä, että voi hemmetti taas sun päätäs. Mutta on vissiin sekin jo niin paatunut, ettei enää suuria järkytyksiä koe mun vuokseni. :)


        Se on hyvä, alkaa siedättyä itsestä poikkeavaan ulkonäköön ja habituksiin. :)

        Nessun Dorma maanataihin ja kahvia taas kitusiin. :)


        https://youtu.be/8ZkFeS9milM


      • MInutkin on rokotettu kertalleen. Seuraavana päivänä oli käsivarsi kipeä piston kohdasta. Samaa ainetta sain minäkin. Toivottavasti sinulle ei tule lisää särkyjä entisten lisäksi? :)

        Dissen aloitukseen lisättynä, että ei se elämä ole tasapaksua, kun pitää käydä koronatesteissä. Itselläni kerran koronavilkku-sovellutus ilmoitti mahdollisesta altistumisesta. Ei ollut taspaksua elämää.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        MInutkin on rokotettu kertalleen. Seuraavana päivänä oli käsivarsi kipeä piston kohdasta. Samaa ainetta sain minäkin. Toivottavasti sinulle ei tule lisää särkyjä entisten lisäksi? :)

        Dissen aloitukseen lisättynä, että ei se elämä ole tasapaksua, kun pitää käydä koronatesteissä. Itselläni kerran koronavilkku-sovellutus ilmoitti mahdollisesta altistumisesta. Ei ollut taspaksua elämää.

        Jos ei tämän pahempaa tule, niin nämä kestää. :)

        Jos on jutut täällä tasapaksuja, niin käväsee välillä muilla suomi24 palstoilla ja johan alkaa tapahtua. :D

        Täys rähinä päällä. No oikeasti pyrin välttelemään miesvihamielisiä ihmisiä, mutta sain sellaisen kintereilleni. En sen enempää naisvihamielisistäkään diggaa. Mutta niihin silti aina törmää palstoilla.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Jos ei tämän pahempaa tule, niin nämä kestää. :)

        Jos on jutut täällä tasapaksuja, niin käväsee välillä muilla suomi24 palstoilla ja johan alkaa tapahtua. :D

        Täys rähinä päällä. No oikeasti pyrin välttelemään miesvihamielisiä ihmisiä, mutta sain sellaisen kintereilleni. En sen enempää naisvihamielisistäkään diggaa. Mutta niihin silti aina törmää palstoilla.

        MCMLXXVI: "Jos on jutut täällä tasapaksuja, niin käväsee välillä muilla suomi24 palstoilla ja johan alkaa tapahtua. :D "

        Ehkä tuo on hyvä neuvo? Jos täällä on tasapaksuja niin tapaa ihmisiä kasvotusten. Itsellekin oli faijan luona piristeenä se, että pikkusisko miehineen oli samaan aikaan. Nyt lähtivät kohti pohjoista ja meinaavat yöpyä Kuopiossa. Tiistaina palaavat sitten Vantaalle, jossa asuvat.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        MCMLXXVI: "Jos on jutut täällä tasapaksuja, niin käväsee välillä muilla suomi24 palstoilla ja johan alkaa tapahtua. :D "

        Ehkä tuo on hyvä neuvo? Jos täällä on tasapaksuja niin tapaa ihmisiä kasvotusten. Itsellekin oli faijan luona piristeenä se, että pikkusisko miehineen oli samaan aikaan. Nyt lähtivät kohti pohjoista ja meinaavat yöpyä Kuopiossa. Tiistaina palaavat sitten Vantaalle, jossa asuvat.

        Mullakin oli vanhemmat tässä jokusen tunnin ja tein ruoan, söivät hekin täällä samalla. Nyt jo lähtivät kotiinpäin tunti sitten, noin.

        Kesälomareissussa ovat he?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Mullakin oli vanhemmat tässä jokusen tunnin ja tein ruoan, söivät hekin täällä samalla. Nyt jo lähtivät kotiinpäin tunti sitten, noin.

        Kesälomareissussa ovat he?

        MCMLXXVI: "Kesälomareissussa ovat he?"

        Joo kesälomareissulla. Siskon miehen pitää olla ilmeisesti töissä keskiviikkona. Omistaa firman ja on sen pääjohtaja. Sen takia kesäloma jäi aika lyhyeen.

        Milloinka teillä on kesälomareissu tänä kesänä?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        MCMLXXVI: "Kesälomareissussa ovat he?"

        Joo kesälomareissulla. Siskon miehen pitää olla ilmeisesti töissä keskiviikkona. Omistaa firman ja on sen pääjohtaja. Sen takia kesäloma jäi aika lyhyeen.

        Milloinka teillä on kesälomareissu tänä kesänä?

        Okei. Esimiestä tarvitaan paikalle.

        Ei olla menossa kesälomareissulle enää tänä kesänä. Isäntä menee yksinään, jahka lomansa alkaa. Jotain pieniä yhteisiä piipahduksia ennätetään tehdä kunnes lapsilla alkaa koulu. Mihinkään kauas ei ole suunnitteilla mennä ennen syyslomia yhdessä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Okei. Esimiestä tarvitaan paikalle.

        Ei olla menossa kesälomareissulle enää tänä kesänä. Isäntä menee yksinään, jahka lomansa alkaa. Jotain pieniä yhteisiä piipahduksia ennätetään tehdä kunnes lapsilla alkaa koulu. Mihinkään kauas ei ole suunnitteilla mennä ennen syyslomia yhdessä.

        Hyvää kesäloman loppua piipahduksilla ja hyvää syyslomaa yhdessä.

        Tänään paljastui, että pikkusisko on läpäissyt Mensan testin, mutta ei ole liittynyt siihen, sillä olisi pitänyt maksaa jotain. Empä tiennyt aikaisemmin, mutta ehkä se Mensan testi mittaa vain kapeaa aluetta älykkyydestä.

        Itse taidan lopetella päivän osalta täällä kirjoittelun, mutta ehkä törmätään illalla?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Hyvää kesäloman loppua piipahduksilla ja hyvää syyslomaa yhdessä.

        Tänään paljastui, että pikkusisko on läpäissyt Mensan testin, mutta ei ole liittynyt siihen, sillä olisi pitänyt maksaa jotain. Empä tiennyt aikaisemmin, mutta ehkä se Mensan testi mittaa vain kapeaa aluetta älykkyydestä.

        Itse taidan lopetella päivän osalta täällä kirjoittelun, mutta ehkä törmätään illalla?

        Jep. Kiitos. :)

        En ole koskaan tehnyt testiä, vaikea sanoa mimmoinen on ja mitä maksaa. Mies on sen joskus tehnyt ja läpäissyt, mutta en osaa sanoa onko hänkään koskaan edes aikonut liittyä mihinkään mensaan. Tuskin, kun ei anna paljon arvoa "titteleille". :)

        Ehkä.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Hyvää kesäloman loppua piipahduksilla ja hyvää syyslomaa yhdessä.

        Tänään paljastui, että pikkusisko on läpäissyt Mensan testin, mutta ei ole liittynyt siihen, sillä olisi pitänyt maksaa jotain. Empä tiennyt aikaisemmin, mutta ehkä se Mensan testi mittaa vain kapeaa aluetta älykkyydestä.

        Itse taidan lopetella päivän osalta täällä kirjoittelun, mutta ehkä törmätään illalla?

        Kävin tekemässä testin. Uteliaana, 101 sain tulokseksi. :(


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kävin tekemässä testin. Uteliaana, 101 sain tulokseksi. :(

        Siis 111, lyöntivirhe. Miten tyhmä mä nyt sitten olen? :D

        Oikeesti ei kiinnosta.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Siis 111, lyöntivirhe. Miten tyhmä mä nyt sitten olen? :D

        Oikeesti ei kiinnosta.

        Käytin 15 minuuttia testiin, paljonko siihen saisi käyttää aikaa?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Hyvää kesäloman loppua piipahduksilla ja hyvää syyslomaa yhdessä.

        Tänään paljastui, että pikkusisko on läpäissyt Mensan testin, mutta ei ole liittynyt siihen, sillä olisi pitänyt maksaa jotain. Empä tiennyt aikaisemmin, mutta ehkä se Mensan testi mittaa vain kapeaa aluetta älykkyydestä.

        Itse taidan lopetella päivän osalta täällä kirjoittelun, mutta ehkä törmätään illalla?

        Sen testin todellinen älykkyystesti on vasta se maksaako jäsenmaksun. Onneksi olkoon siskollesi, läpäisi senkin 😂


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        lista https://www.fi.iqtester.eu/aeo-ta-koskevat-artikkelit/aeo-arvojen-tasot.html ÄO-arvojen tasot

        Jaaha, siinä ja siinä että selviäisin edes korkeakoulusta 15 minuuttia kestävän pikatestin perusteella. Vainiin, vissiin pitää olla huolissaan, nyt on parasta olla hiljaa älykkäämpien seurassa. :)

        "ÄO-arvo 111 - 120
        Kyseessä on keskivertoa korkeampi älykkyys. Korkeakoulussa opiskelu ei tuota näille henkilöille ongelmia. Ahkeruudella voi tällainen henkilö saavuttaa poikkeuksellisen hyvän aseman työmarkkinoilla. Tällaisia arvoja saavuttavat ihmiset muodostavat väestöstä noin 12%."


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Näin tekee. Hupparitakki oli jo vedettävä aamulla niskaan, sen verran viileämmältä keli tuntuu. Mutta ihan toisenlainen olotila muuten, kun pystyy olemaan pihallakin ilman, että grillaantuu hengiltä suorassa auringonpaisteessa. :D

        Nonii, muistin että olet tänään kampaajalle menossa. Niihän mullakin on jakaus oikealle. Näytän kyllä ihan tilheltä kun noi pituudet on silleen ilmavasti päälaella, ikään kuin linnulla hyyppä. :D

        Mutta oikeen kivan ilmava pää, kun ei ole liikaa pituuksia hiostavaa hiusta. Eikä isäkään silloin järkyttynyt pahasti, kun menin mohikaanina kylään. Kyllä se mun päätä lätkytti kädellä, että voi hemmetti taas sun päätäs. Mutta on vissiin sekin jo niin paatunut, ettei enää suuria järkytyksiä koe mun vuokseni. :)


        Se on hyvä, alkaa siedättyä itsestä poikkeavaan ulkonäköön ja habituksiin. :)

        Mun isä aina sanoo, että hyvin leikattu tukka ja niin on ukkikin (isä isä) sanonu. Mummo (äidin äiti) joskus vaan kaihoisasti haikailee niitä aikoja, kun mulla oli pitkä tukka, mutta kyllä hänkin on jo alkanut pikku hiljaa tottumaan tähän lyhyeen ja ei ole pitkään aikaan sanonu mitään tästä (ei sen jälkeen, kun isä joskus keväällä sanoi, että hänen piti leikata taas lyhyempi tukka, kun alkoi päähän tulla enemmän hilseilyä ja mää sanoin, että munkin täytyi siks taas vetästä lyhyempi ja mummo tuumasi siihen, että taitaa olla teillä sukuvika tuo hilseily).


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Näin tekee. Hupparitakki oli jo vedettävä aamulla niskaan, sen verran viileämmältä keli tuntuu. Mutta ihan toisenlainen olotila muuten, kun pystyy olemaan pihallakin ilman, että grillaantuu hengiltä suorassa auringonpaisteessa. :D

        Nonii, muistin että olet tänään kampaajalle menossa. Niihän mullakin on jakaus oikealle. Näytän kyllä ihan tilheltä kun noi pituudet on silleen ilmavasti päälaella, ikään kuin linnulla hyyppä. :D

        Mutta oikeen kivan ilmava pää, kun ei ole liikaa pituuksia hiostavaa hiusta. Eikä isäkään silloin järkyttynyt pahasti, kun menin mohikaanina kylään. Kyllä se mun päätä lätkytti kädellä, että voi hemmetti taas sun päätäs. Mutta on vissiin sekin jo niin paatunut, ettei enää suuria järkytyksiä koe mun vuokseni. :)


        Se on hyvä, alkaa siedättyä itsestä poikkeavaan ulkonäköön ja habituksiin. :)

        Taitaa taas olla aika joku päivä tällä viikolla lähteä alushousuostoksille, kun yhhdestä alushoususta repesi sauma (eikä ollu edes tosi vanhat, jos muistan oikein, niin viime vuonna joulukuussa tai tän vuoden tammikuussa ostettu). Harmittaa, jos menee joidenkin kuukausien jälkeen jo rikki. Enkä myöskään tykkää, jos saumoista kiristää. Pakko se kai on vääntäytyä ostoksille ja etsiä jotkut hyvät (parit kerralla vissiin). Mutta alushousujakin on melko vaikee löytää hyviä, sellasia jotka ei kiristäis ja jotka olis niin kestävät, että kestäis jopa vuoden tai ylikin.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Näin tekee. Hupparitakki oli jo vedettävä aamulla niskaan, sen verran viileämmältä keli tuntuu. Mutta ihan toisenlainen olotila muuten, kun pystyy olemaan pihallakin ilman, että grillaantuu hengiltä suorassa auringonpaisteessa. :D

        Nonii, muistin että olet tänään kampaajalle menossa. Niihän mullakin on jakaus oikealle. Näytän kyllä ihan tilheltä kun noi pituudet on silleen ilmavasti päälaella, ikään kuin linnulla hyyppä. :D

        Mutta oikeen kivan ilmava pää, kun ei ole liikaa pituuksia hiostavaa hiusta. Eikä isäkään silloin järkyttynyt pahasti, kun menin mohikaanina kylään. Kyllä se mun päätä lätkytti kädellä, että voi hemmetti taas sun päätäs. Mutta on vissiin sekin jo niin paatunut, ettei enää suuria järkytyksiä koe mun vuokseni. :)


        Se on hyvä, alkaa siedättyä itsestä poikkeavaan ulkonäköön ja habituksiin. :)

        Ja jos löytyy, niin ne on sitten kalliimmat ja eikä niistäkään oo aina takuita miten kestää.

        Sama sukissa. Ostin kerran parit Finwearin sukat ja toisia käytin pari kertaa ja meni jo toisen jalan sukasta rikki.

        Mieluusti haluisin kestävää ja yritänkin suosia niin paljon kuin mahollista, mutta aina ei oo takuita (etenkin, jos alesta/tarjouksesta ostaa).


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Jaaha, siinä ja siinä että selviäisin edes korkeakoulusta 15 minuuttia kestävän pikatestin perusteella. Vainiin, vissiin pitää olla huolissaan, nyt on parasta olla hiljaa älykkäämpien seurassa. :)

        "ÄO-arvo 111 - 120
        Kyseessä on keskivertoa korkeampi älykkyys. Korkeakoulussa opiskelu ei tuota näille henkilöille ongelmia. Ahkeruudella voi tällainen henkilö saavuttaa poikkeuksellisen hyvän aseman työmarkkinoilla. Tällaisia arvoja saavuttavat ihmiset muodostavat väestöstä noin 12%."

        No, ehkä ei ole tärkeätä tuollaiset testit ja niiden tulokset. Olen opiskellut psykologiaa ja siellä tehnyt esseen älykkyydenmittaamisesta. Joku oli sitä mieltä, että yleisen älykkyyden testi elämässä pärjääminen - se vaatii monenlaista älykkyyttä.

        Itseäni on kaksi kertaa sanottu ääliöksi, mutta samalla älykkääksi. Ensimmäisellä kerralla sanoja oli opiskelijakaveri, joka sanoi minusta "ensivaikutelma sinusta oli nero, mutta ääliö - olen vieläkin samaa mieltä". Toinen oli solunaapuri, joka sanoi minusta, että "älykäs ääliö". Eli älykäs voi olla jonkin mielestä, mutta siitä huolimatta voi löytää arvostelun aihetta. Älykkyys elämässä ei kaikkea ratkaise ja tee maailmaa autuaaksi?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        MInutkin on rokotettu kertalleen. Seuraavana päivänä oli käsivarsi kipeä piston kohdasta. Samaa ainetta sain minäkin. Toivottavasti sinulle ei tule lisää särkyjä entisten lisäksi? :)

        Dissen aloitukseen lisättynä, että ei se elämä ole tasapaksua, kun pitää käydä koronatesteissä. Itselläni kerran koronavilkku-sovellutus ilmoitti mahdollisesta altistumisesta. Ei ollut taspaksua elämää.

        KÄLKKÄTÄTI MOIII!


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        No, ehkä ei ole tärkeätä tuollaiset testit ja niiden tulokset. Olen opiskellut psykologiaa ja siellä tehnyt esseen älykkyydenmittaamisesta. Joku oli sitä mieltä, että yleisen älykkyyden testi elämässä pärjääminen - se vaatii monenlaista älykkyyttä.

        Itseäni on kaksi kertaa sanottu ääliöksi, mutta samalla älykkääksi. Ensimmäisellä kerralla sanoja oli opiskelijakaveri, joka sanoi minusta "ensivaikutelma sinusta oli nero, mutta ääliö - olen vieläkin samaa mieltä". Toinen oli solunaapuri, joka sanoi minusta, että "älykäs ääliö". Eli älykäs voi olla jonkin mielestä, mutta siitä huolimatta voi löytää arvostelun aihetta. Älykkyys elämässä ei kaikkea ratkaise ja tee maailmaa autuaaksi?

        Joo, en paljon jaksanut panostaa testiin. Ei ole mitenkään oleellista elämässäni tuollainen testi. Pärjätty on hyvin ilman mensaakin. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Näin tekee. Hupparitakki oli jo vedettävä aamulla niskaan, sen verran viileämmältä keli tuntuu. Mutta ihan toisenlainen olotila muuten, kun pystyy olemaan pihallakin ilman, että grillaantuu hengiltä suorassa auringonpaisteessa. :D

        Nonii, muistin että olet tänään kampaajalle menossa. Niihän mullakin on jakaus oikealle. Näytän kyllä ihan tilheltä kun noi pituudet on silleen ilmavasti päälaella, ikään kuin linnulla hyyppä. :D

        Mutta oikeen kivan ilmava pää, kun ei ole liikaa pituuksia hiostavaa hiusta. Eikä isäkään silloin järkyttynyt pahasti, kun menin mohikaanina kylään. Kyllä se mun päätä lätkytti kädellä, että voi hemmetti taas sun päätäs. Mutta on vissiin sekin jo niin paatunut, ettei enää suuria järkytyksiä koe mun vuokseni. :)


        Se on hyvä, alkaa siedättyä itsestä poikkeavaan ulkonäköön ja habituksiin. :)

        Ja nyt kun on ollu jo useamman vuoden ajan lyhyt tukka, niin ei ole tarttenu näyttää henkkareita niin useesti (monesti ei ollenkaan), jos vaikka esim. ostan jotain alkotuotetta niin ku silloin, kun oli vielä pitempi tukka, vaikka näytän ikäistäni nuoremmalta.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Siis 111, lyöntivirhe. Miten tyhmä mä nyt sitten olen? :D

        Oikeesti ei kiinnosta.

        Äo 111 on keskivertoa älykkäämpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äo 111 on keskivertoa älykkäämpi.

        No en nyt jonkun kuviohässäkän perusteella mittaisi muuta kuin loogisuutta. Älykkyys on liian laaja spektri mitattavaksi täsmällisellä tarkkuudella.

        Olen noita palikkatestejä tehnyt ennenkin mm. pääsykokeissa, työkkärin jollain ammatinvalintapsykologin "vastaanotolla", koulussa psykologian opinnoissa.

        Onhan niitä ja kyllä ne jotain suuntaa varmasti antaa, mutta ne on järjestettyjä tilanteita jossa on hyvin vähälti materiaalia arvioiravaksi ihmisen älykkyyttä perusteellisesti.

        Riittää, että selviän elämäni läpi vähillä vaurioilla ja tavoitan sen mitä tavoittelen, siihen mun järki kyllä riittää. :)


    • Hei vaan! Täältä kirjastosta kirjoittelen, kun olen nyt keskustassa liikenteessä. Kävin hiusten leikkuussa ja pankissa ja samalla torilla kahvilla.

      Kiva, että on näitä tällaisia turnaketjujakin välillä. Itsekin olen joskus aloittanut sellasen, joskus viikko sitten tai vähän päälle aloitin yhden. No, sellaistahan tää elämä enimmäkseen on, tavallista arkea. Eteenpäin mennään päivä ja viikko ja kuukausi ja vuodenaika kerrallaan ja juhlaa on, kun joskus menee esim. kahville jonnekin tai käveleylle luontoon tai kun kuuntelee jotain mielimusiikkia tai nauttii jotain hyvää ruokaa tai silloin tällöin tölkillisen/pullollisen jotain hyvää olutta tai lasin, pari viiniä. Pienistä asioista ne elämän ilot monesti koostuu, ainakin mulla.

      • No mä mietiskelin tässä päivällä tätäkin aloitusta vähän kauempaa. Tuli mieleen, että on tullut elämässään reagoitua paljon niihin aalloharjoihin ja pohjiin. Ja tämä kaikki muu siinä välissä jää huomiotta. Tasapaksu peruseläminen, vaikka sitähän on enemmän elämästä. Se ei korostu, mikä toisaalta on harmi, paitsi jos sen muistaa välillä nostaa tikunnokkaan. 😄

        Mullakin tänään karvari. 😄


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mä mietiskelin tässä päivällä tätäkin aloitusta vähän kauempaa. Tuli mieleen, että on tullut elämässään reagoitua paljon niihin aalloharjoihin ja pohjiin. Ja tämä kaikki muu siinä välissä jää huomiotta. Tasapaksu peruseläminen, vaikka sitähän on enemmän elämästä. Se ei korostu, mikä toisaalta on harmi, paitsi jos sen muistaa välillä nostaa tikunnokkaan. 😄

        Mullakin tänään karvari. 😄

        Nyt taas kotona ja olutta lasissa =)


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mä mietiskelin tässä päivällä tätäkin aloitusta vähän kauempaa. Tuli mieleen, että on tullut elämässään reagoitua paljon niihin aalloharjoihin ja pohjiin. Ja tämä kaikki muu siinä välissä jää huomiotta. Tasapaksu peruseläminen, vaikka sitähän on enemmän elämästä. Se ei korostu, mikä toisaalta on harmi, paitsi jos sen muistaa välillä nostaa tikunnokkaan. 😄

        Mullakin tänään karvari. 😄

        Tässä sullekin tää hieno Bad Companyn kappale "Pece of mind" (vuodelta 1977).
        https://www.youtube.com/watch?v=7OvS4EKvB0s


      • Norppa83 kirjoitti:

        Nyt taas kotona ja olutta lasissa =)

        Nam. 😋

        Mä taas karvarissa grilli pään päällä. Värit vaikuttaa...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Nam. 😋

        Mä taas karvarissa grilli pään päällä. Värit vaikuttaa...

        En ensin kattonu mihin mun kommenttiin vastasit ja luulin, että toi nam oli vastaus tohon missä laitoin linkin tohon Bad Companyn kappaleeseen =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        En ensin kattonu mihin mun kommenttiin vastasit ja luulin, että toi nam oli vastaus tohon missä laitoin linkin tohon Bad Companyn kappaleeseen =D

        Olutkirjoitukseen. 😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Nam. 😋

        Mä taas karvarissa grilli pään päällä. Värit vaikuttaa...

        Pään lankkaus, kuuma pottu suuhun ja oolalaa kun naiset pyörii ympärillä.
        Vai eka harmaat piiloon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pään lankkaus, kuuma pottu suuhun ja oolalaa kun naiset pyörii ympärillä.
        Vai eka harmaat piiloon?

        Hiusten leikkaus, värjäys ja parran siistintä. Eikä vaikuta naisten parveiluun ympärillä. :oD

        Harmaata ei ole, eikä hiuksen tyypin mukaan edes värjäämällä mulle saa, koska on sellainen hiustyyppi. Blondauskaan ei tee täysin hiuksista vaaleaa...vaikea karkea hiustyyppi mulla.


    • Anonyymi

      Polkaise vanha Honda Goldwingisi käyntiin ja lähde pyöräilemään sillä.

      Hyvä kun keli on vähän viilentynyt, täällä näkee joskus hienoja salamoita, jos iskee lähelle kovaa, mutta ei tähän paikkaan, on noita mäkiä puolella lähellä niihin iskee, valkoinen väläys ja samaan aikaan mörinä-ääni.

      Tänäänkin tulee James-elokuva Rakastettuni, tuntuu että nelonen lähettää jokainen vuosi kaikki ne elokuvat.

      • Ei oo Hondaa, mutta Kawasaki löytyy ja niin sionkin illemmalla tehdä. Saan seuraakin. 😊👌


    • Kun alkoi tänään kesäloma ja nyt on kesän kylmin päivä ja huomena vielä kylmempi niin uskallanko ulos ollenkaan. Tarkeneeko sielä. Suomen kesässä kun on vaan kaksi vaihtoehtoa, kylmä tai vielä kylmempi.

      • No täällä ainakin tarkenee vielä shortseissa ulkona. Mutta vaikka pitäis vetää pitkähihaista ja lahkeista päälle, en huolestuisi. 😁

        Mulla ens kuun puolivälissä vasta lomat. 😀


      • Tai onhan joskus sekin vaihtoehto kesässä, että kuuma tai vielä kuumempi niin kuin viime aikoina on ollut (ja viikonloppuna pitäis taas olla helle).

        Nyt kyllä helteen jälkeen tuntuu, että ihan palelee. Täällä sisälläkin, kun helteen aikaan oli joko sopiva tai sitten vähän hiostava (täällä kämpässä). Nyt ei oikein uskalla parvekkeellekaan mennä. Hyvä puoli tästä viileydestä sitten on se, että ulkona jaksaa paremmin kävellä.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No täällä ainakin tarkenee vielä shortseissa ulkona. Mutta vaikka pitäis vetää pitkähihaista ja lahkeista päälle, en huolestuisi. 😁

        Mulla ens kuun puolivälissä vasta lomat. 😀

        Tai ens viikon alussa, jos ei vielä viikonloppuna (siis helle).


    • Anonyymi

      On huvittavia vempuloita noissa bond-elokuvissa, kultaisessa aseessa lentävä auto ja nyt tuossa rakastettuni on sukeltava Otus-Lotus Esprit Turbo.

    • Anonyymi

      Pakkanen pelottaa, kylmyys kuin Espanjassa aina.

      Itse pitää huoltaa osia urheiluvälineeseni eli polkupyörään, niin erikoiset renkaat koko ja ehkä satulan voisi vaihtaa, tiedän mistä saisi käytettyjä helposti, mutta omassa käytössä turhaa ostaa käytettyjä mitään koska kuluvat käytössä niin paljon.

    • Anonyymi

      Kummallinen napsaus nukkuessa: koska noniin taskunpohjalta jotain kolikoita tipahtanut sängyn päälle silloin aina kylkeäkin kääntäessä joku kolikko tipahtaa, melkein alan jo tunnistaa onko 2-euroinen vai 5-senttinen, jääneet vahingossa peiton päälle ja tipahtyavaty.

    • Anonyymi

      Hassu juttu vähän, en ole miljonääri, mutta kolikot sängyssä, en nuku rahassa, mutta no tavallaan.

    • Anonyymi

      Illalllallal, lallati-lallal aika hyväkin bond-elokuva tulee.

      Iteseäni kyllä huvittaa kun kaikenlaisia kolikoita, peiton välissä sängyssä niitä tipahtelee aina välillä nukkuessa niitä.

      Yritin etsiä ne kaikki mutta vieläkin niitä on piiloutuneina :D

    • Tasapaksun ja arkisen elämän hyvä puoli on helppo ennustettavuus. Rutiinit tuo turvaa ja myös suunnittelu perustuu varmemmalle pohjalle..

      Sitten taas kun katsoo miltä tuo ennuste näyttää niin melkeinpä voisi todeta että sellaista lopun odottelua tämä jo alkaa olla.

      • Sinä et ainakaan tule pettymään. 😂


    • Ihmemies tuo Paul Rodgers. Ei ihme, että hänet on monesti äänestetty yhdesksi kaikkien aikojen parhaimmista rocklaulajista. Tässä konserttitaltiointi 2000-luvun alusta, jossa hän esiintyy yhdessä Queenin Brian Mayn ja Roger Taylorin kanssa. Ääntää piisaa miehellä (ja piisaa edelleen, vaikka täyttää tän vuoden lopussa 72, Brian Mayn ja Roger Taylor kanssa tehtyjen konserttien aikoihin hän oli 55-60 -v).
      https://www.youtube.com/watch?v=5JLyqdgqjI0

      Ja tässä toinen ihmemies, Glenn Hughes (tuli tunnetuksi alunperin bändistä Trapeze ja sitten vuosina 1973-76 oli Deep Purplessa basistina ja tausta-ja kakkoslaulajana, samaan aikaan Purplessa kuin David Coverdale). Myöhemmin on tehnyt soolomusiikkia. Hänkin on vielä vanhemmilla päivillään laulanut kuin ei vuodet olisi vaikuttaneet mitenkään (ulkonäkö on vanhentunut, mutta ääni sen kuin pysyy tai on jopa vahvistunut ja syventynyt niin kuin Paul Rodgersilla).
      https://www.youtube.com/watch?v=KNFmtxlLU4w

      Ja tässä funkimpaa puolta Glenn Hughesistä. Tässä hän tulkitsee Procol harumin kappaleen "Whiter shade of pale". Kappale on kuin tehty Glennille.
      https://www.youtube.com/watch?v=LR-DRCipk3c

      • Sinulla on kyllä vahva kiinnostus musiikkiin, näytät loistavan sitä kuuntelemalla ja keskustelemalla. 😄👌
        Intohimoista, etten sanoisi. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        Sinulla on kyllä vahva kiinnostus musiikkiin, näytät loistavan sitä kuuntelemalla ja keskustelemalla. 😄👌
        Intohimoista, etten sanoisi. 😁

        Juu. Musiikki on yks mun suurimmista mielenkiinnon kohteista (muita esim. elokuvat ja kirjallisuus). Kun ei mussa ole oikein muusikon vikaa (on sanottu, kun kävin joskus teininä pianotunneilla, johtuu siitä, että sormet ei oikein taivu pitkiin kosketinväleihin), niin sitä intohimoisemmin kuuntelen tuota musiikkia. No, on mulle jonkinlaista sävelkorvaa kuitenkin suotu, koska saan melko helposti melodiasta kiinni, jos sei kauhean monimutkainen, vaikka en olis koskaan aiemmin ees kuullu koko kappaletta ja muisti on hyvä, muistan helposti laulun sanat, ei tartte aina ku muutaman kerran kuunnella tai laulaa jotain kappaletta.

        Tykkään keskustella musiikista. Jotenkin sytyn sisäisesti, kun saa höpötellä bändeistä ja artisteista. Ennen muinoin oli sama elokuvien ja elokuvan historian kanssa ja kirjallisuuden (näittenkin vielä välillä, mutta musiikki on nyt kiilannut ykköseks tän koronan aikana, kun on ollu enemmän aikaa kuunnella sitä ja perehtyä siihen, johtuu kai siitä myös, kun ei ole tällä hetkellä teeveetä mulla, kun oli teeve, niin tuli katottua eri kanavilta esim. elokuvia, jos tuli joku mielenkiintoinen).

        Aiemmin mun vakiopalsta täällä 24:ssa oli Musiikki-palsta. Nyt se on enemmän tää Sinkku-palsta, vaikka välillä käyn yhä tsekkaamassa tuon musiikkipuolenkin, jos siellä on joku mielenkiintoinen ketju, johon voi pistää kommentin ja joskus laitan sinne jonkun aloituksen (niitä löytyy sieltä sen palstan syövereistä jonkin verran).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juu. Musiikki on yks mun suurimmista mielenkiinnon kohteista (muita esim. elokuvat ja kirjallisuus). Kun ei mussa ole oikein muusikon vikaa (on sanottu, kun kävin joskus teininä pianotunneilla, johtuu siitä, että sormet ei oikein taivu pitkiin kosketinväleihin), niin sitä intohimoisemmin kuuntelen tuota musiikkia. No, on mulle jonkinlaista sävelkorvaa kuitenkin suotu, koska saan melko helposti melodiasta kiinni, jos sei kauhean monimutkainen, vaikka en olis koskaan aiemmin ees kuullu koko kappaletta ja muisti on hyvä, muistan helposti laulun sanat, ei tartte aina ku muutaman kerran kuunnella tai laulaa jotain kappaletta.

        Tykkään keskustella musiikista. Jotenkin sytyn sisäisesti, kun saa höpötellä bändeistä ja artisteista. Ennen muinoin oli sama elokuvien ja elokuvan historian kanssa ja kirjallisuuden (näittenkin vielä välillä, mutta musiikki on nyt kiilannut ykköseks tän koronan aikana, kun on ollu enemmän aikaa kuunnella sitä ja perehtyä siihen, johtuu kai siitä myös, kun ei ole tällä hetkellä teeveetä mulla, kun oli teeve, niin tuli katottua eri kanavilta esim. elokuvia, jos tuli joku mielenkiintoinen).

        Aiemmin mun vakiopalsta täällä 24:ssa oli Musiikki-palsta. Nyt se on enemmän tää Sinkku-palsta, vaikka välillä käyn yhä tsekkaamassa tuon musiikkipuolenkin, jos siellä on joku mielenkiintoinen ketju, johon voi pistää kommentin ja joskus laitan sinne jonkun aloituksen (niitä löytyy sieltä sen palstan syövereistä jonkin verran).

        Eli höpsähdät ains johonkin ja lujaa. 😄


      • interlocutrice kirjoitti:

        Sinulla on kyllä vahva kiinnostus musiikkiin, näytät loistavan sitä kuuntelemalla ja keskustelemalla. 😄👌
        Intohimoista, etten sanoisi. 😁

        Ja elokuvamusiikkia kuuntelemalla voin yhdistää nuo molemmat kiinnostuksen kohteeni, musiikin ja elokuvat.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja elokuvamusiikkia kuuntelemalla voin yhdistää nuo molemmat kiinnostuksen kohteeni, musiikin ja elokuvat.

        Mukava, kun joku on haltioitunut jostain kovin.

        Itse en malta pitkään samaa, vaan sinkoilen monen jutun kanssa, mutta vain vähän aikaa.😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mukava, kun joku on haltioitunut jostain kovin.

        Itse en malta pitkään samaa, vaan sinkoilen monen jutun kanssa, mutta vain vähän aikaa.😬

        On mullakin monta eri mielenkiinnon kohdetta ja aina välillä joku menee ykköseks, mutta saattaa säilyä nää mielenkiinnon kohteet sitten jopa useita vuosia. Mutta menen tässäkin sen pohjalta, että jos sisäinen tunne menee siihen suuntaan, ettei joku asia enää kiinnosta niin paljon, niin sitten se on niin tai sitten jos se taas alkaa kiinnostaa, niin se on niin.

        Samoin on niiden bändien ja artistien kanssa, joita kuuntelen. Välillä jotkut jää vähemmälle kuuntelulle ja toiset nousee muiden edelle. Jotkut säilyy vuosia ja jotkut vaan vähän aikaa. Sekin vaihtelee mikä tyylilaji milloinkin on se ykkönen tai mitkä tyylilajit. Kun olin teini ja vähän päälle 20-vuotias, niin eniten tuli kuunneltua klassista. Nyt eniten kuuntelen rockia, mutta aina välillä jotain muutakin musiikkia. Mun musiikkimaku on vuosien saatossa laajentunut ja käsittää lähes kaikki tyylilajit (tai ainakin kaikki, joita tiedän) ja niiden artistien ja bändien, joita kuuntelen enemmän tai ees yhen kappaleen verran lista on aika laaja.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Eli höpsähdät ains johonkin ja lujaa. 😄

        Näin voi sanoa, jos jokin alkaa kiinnostaa enemmän. Olen aina ollut kiinnostunut monista eri asioista. Esim. luonto, musiikki, kirjallisuus, elokuvat, historia, taide, askartelu, käsityöt.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Eli höpsähdät ains johonkin ja lujaa. 😄

        Välillä tai silloin tällöin jopa höpsähdän sanaristikoitten tekemiseen. Ostan välillä ristikkolehtiä ja sitten saatan tehdä niitä paljon. Sitten taas voi olla aikoja, etten tee ristikoita. Nyt kesällä olen taas tehny sanaristikoita. Nytkin saatan, kun menen sänkyyn ratkoa vähän.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Eli höpsähdät ains johonkin ja lujaa. 😄

        Tosin vuosien saatossa olen tullut ehkä hieman lyhytjännitteisemmäksi, etenkin kirjojen lukemisen suhteen käynyt vähän näin. On aikoja, kun en jaksa keskittyä kuin lehtien ja/tai tietokirjojen lukemiseen ja sitten taas on aikoja, kun innostun jonkun romaanin tai dekkarin lukemisesta. Välillä saattaa joku kirja jäädä keskenkin, kun en jaksa lukea loppuun tai jatkan sen lukua joskus myöhemmin. Nytkin mulla on luvun alla kolme kirjaa.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Välillä tai silloin tällöin jopa höpsähdän sanaristikoitten tekemiseen. Ostan välillä ristikkolehtiä ja sitten saatan tehdä niitä paljon. Sitten taas voi olla aikoja, etten tee ristikoita. Nyt kesällä olen taas tehny sanaristikoita. Nytkin saatan, kun menen sänkyyn ratkoa vähän.

        No mutta kiva, ett meitä on monenlaisia. 😊

        Mä muuten joskus ratkon sudokuja ja kryptoja. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mutta kiva, ett meitä on monenlaisia. 😊

        Mä muuten joskus ratkon sudokuja ja kryptoja. 😊

        Sudokuja ja kryptoja en ratko, enimmäkseen tavallisia sanaristikkoja. Joskus on tullut myös sellaisia, joissa täytyy kirjainten seasta etsiä erilaisia sanoja. Sanat voi olla pystyyn vaakaan tai vinoon.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sudokuja ja kryptoja en ratko, enimmäkseen tavallisia sanaristikkoja. Joskus on tullut myös sellaisia, joissa täytyy kirjainten seasta etsiä erilaisia sanoja. Sanat voi olla pystyyn vaakaan tai vinoon.

        Joo, mä en taas oikein osaa ristikoita...:o)


    • J ollut myös muita projekteja Glennillä vuosien saatossa kuten 2000-luvulla bändi Black country communion, jossa mukana myös kitaristi Joe Bonamassa ja rumpali Jason Bonham (Zeppelinin edesmenneen rumpalin John Bonhamin poika).

    • Omasta puolestani voin sanoa että se tasapaksu elämä on siunaus. Sellaista aallokkoa ollut tämä elämä, että osaan nauttia tyvenestä.

      Tosin tasapaksuuteen turtuu... unohtaa, että se on oikeasti hieno juttu. Joutuu aina välillä pysähtymään ja todella muistuttamaan itseään siitä, että elämä on hienoa kun ei ole jatkuvaa myllerrystä elämässä.

      Jää ne ilon huiput ja surun matalikot kokematta ja saa ne laimeammassa muodossa. Vaatii luonnetta muistaa se seikka, että tasapaksu ei ole huono juttu. Pitää nähdä ne ilot ja surut pienemmissä muodoissaan.

      Tasapaksuun elämään voi kyllästyä, jos ei ole tarkkana itsensä kanssa. Pitää muistaa ne koetut elämän myllerrykset ja olla skarppina ettei tylsisty. Mutta minulle tasapaksu on kuitenkin siunaus.

      • No itsekin olen valmis luopumaan kaikesta hyvän huipuista, joskin olla latistumatta pohjakolauksista, jos vaan tosiaankin siinä pysyisi.
        Mä oon vähän taipuvainen intoilemaan, mutta toisaalta alamäetkin käy hanuriin ja kroppaan, kun leviää pohjalle, että kultainen keskitie kuullostaa hyvälle ihan. 😀👌


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No itsekin olen valmis luopumaan kaikesta hyvän huipuista, joskin olla latistumatta pohjakolauksista, jos vaan tosiaankin siinä pysyisi.
        Mä oon vähän taipuvainen intoilemaan, mutta toisaalta alamäetkin käy hanuriin ja kroppaan, kun leviää pohjalle, että kultainen keskitie kuullostaa hyvälle ihan. 😀👌

        Hyvät olot saa myös ilman aineita

        Pari päivää tein joogaliikkeitä yöllä, en ees maditoinu. Sen jälkeen iski todella hyvä olo.

        Ihmettelin ja nautin siitä

        Kesti jonkin aikaa

        Uskomatonta mutta totta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät olot saa myös ilman aineita

        Pari päivää tein joogaliikkeitä yöllä, en ees maditoinu. Sen jälkeen iski todella hyvä olo.

        Ihmettelin ja nautin siitä

        Kesti jonkin aikaa

        Uskomatonta mutta totta

        Hyvä juttu! 😁👌


      • interlocutrice kirjoitti:

        No itsekin olen valmis luopumaan kaikesta hyvän huipuista, joskin olla latistumatta pohjakolauksista, jos vaan tosiaankin siinä pysyisi.
        Mä oon vähän taipuvainen intoilemaan, mutta toisaalta alamäetkin käy hanuriin ja kroppaan, kun leviää pohjalle, että kultainen keskitie kuullostaa hyvälle ihan. 😀👌

        Sä et pärjäisi mielestäni kultaisella keskitiellä.. olet sen verran impulsiivinen..
        Tosin voin olla väärässä.

        Elämä huippujen ja syvänteiden aallokossa on kuluttavaa, mutta jotkut saavat omat kiksinsä siitäkin. Jos ei muuta niin valittamisen aihetta...

        Tosin sinä et mielestäni kuulu ihan siihen ihmistyyppiin.. ennemminkin sellaisiin intohimoisiin ihmisiin. Sulla on suuret tunteet ja voin vain kuvitella mimmoista elämä sulla on. Mutta eiköhän siinäkin ole omat hyvät ja huonot puolensa. Kuten kaikella.

        Ja se on nastaa että meitä on joka lähtöön. Erilaisia.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sä et pärjäisi mielestäni kultaisella keskitiellä.. olet sen verran impulsiivinen..
        Tosin voin olla väärässä.

        Elämä huippujen ja syvänteiden aallokossa on kuluttavaa, mutta jotkut saavat omat kiksinsä siitäkin. Jos ei muuta niin valittamisen aihetta...

        Tosin sinä et mielestäni kuulu ihan siihen ihmistyyppiin.. ennemminkin sellaisiin intohimoisiin ihmisiin. Sulla on suuret tunteet ja voin vain kuvitella mimmoista elämä sulla on. Mutta eiköhän siinäkin ole omat hyvät ja huonot puolensa. Kuten kaikella.

        Ja se on nastaa että meitä on joka lähtöön. Erilaisia.

        Mä opiskelin ensin lasten äitistä eron jälkeen näyttämään tunteitani, sitten käsittelemään niitä... ja sillä tiellä ollaan. Siitä se tasapaksuus tulee. Luultavasti? 🤷‍♂️

        Voihan niitä suuria tunteita tulla yhä, mutta luultavammin tiedostan ne paremmin, enkä ihan anna niiden viedä koko systeemiä sekaisin.

        Muistan kun rakastuin siihen erääseen naiseenkin palavasti. Se oli jumankeuta sellaista tykitystä. 😂 Polvistuin korkeaan polviasentoon ja kihlasin, sitten kun meni poikki, rymysin niin syvällä, etten äkkiä keksi. 😁

        Toinen oli jo vähän iisimpi tapaus, mutta noihin aikoihin ei ole palaamista. Ensin sen tajuaminen oli surullista, mutta toisaalta noista on muistoina vaan huiput ja pohjat. Ja sen olen minä itse tehnyt tai ollut huomaamatta sitä tapapaksua tärkeintä aikaa.

        Juu... ehkä näin? 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä opiskelin ensin lasten äitistä eron jälkeen näyttämään tunteitani, sitten käsittelemään niitä... ja sillä tiellä ollaan. Siitä se tasapaksuus tulee. Luultavasti? 🤷‍♂️

        Voihan niitä suuria tunteita tulla yhä, mutta luultavammin tiedostan ne paremmin, enkä ihan anna niiden viedä koko systeemiä sekaisin.

        Muistan kun rakastuin siihen erääseen naiseenkin palavasti. Se oli jumankeuta sellaista tykitystä. 😂 Polvistuin korkeaan polviasentoon ja kihlasin, sitten kun meni poikki, rymysin niin syvällä, etten äkkiä keksi. 😁

        Toinen oli jo vähän iisimpi tapaus, mutta noihin aikoihin ei ole palaamista. Ensin sen tajuaminen oli surullista, mutta toisaalta noista on muistoina vaan huiput ja pohjat. Ja sen olen minä itse tehnyt tai ollut huomaamatta sitä tapapaksua tärkeintä aikaa.

        Juu... ehkä näin? 🤔

        Tasapaksu on mitäänsanomatonta ja tylsää, jos ei ole kokenut kunnon aallokkoa..

        Jokunen vuosi sitten kun mulla alkoi kroppa ilmoittelemaan .. lekuri antoi kolme vaihtoehtoa...

        Tutkailin niitä annettuja vaihtoehtoja sitten netistä ja elinaikaa oli kaikki vaihtoehdot huomioonottaen 1-5 kk, riippuen vaihtoehdosta...

        Sain toki kiireellisen lähetteen jatkotutkimuksiin, mutta asian haaroista johtuen siinä meni 1.5 kk ennen kuin pääsin pään mangneettikuvaukseen..

        Hoitsu ei suostunut kertomaan mitään löydöksistä kuvauksen yhteydessä, mutta sen ilme oli vakava. Jopa torjuva. Joten tiesin että jotain oli löytynyt..

        Meni vielä pari viikkoa ennen kuin tuli kutsu selkäydinnestenäytteenottoon..
        Joten noin kaksi kuukautta elin siinä tiedossa että kuolen kohta..

        Että tämä oli tässä nyt.

        Vaan eipä ollutkaan.. kyllä opetti..monellakin tavalla. Tasainen ja tylsä elämä on siunaus. Ja jokainen auringonlasku on täysin eletty päivä ja jokainen aamu kun saan herätä, on mahdollisuus.

        Joten näin mulla...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tasapaksu on mitäänsanomatonta ja tylsää, jos ei ole kokenut kunnon aallokkoa..

        Jokunen vuosi sitten kun mulla alkoi kroppa ilmoittelemaan .. lekuri antoi kolme vaihtoehtoa...

        Tutkailin niitä annettuja vaihtoehtoja sitten netistä ja elinaikaa oli kaikki vaihtoehdot huomioonottaen 1-5 kk, riippuen vaihtoehdosta...

        Sain toki kiireellisen lähetteen jatkotutkimuksiin, mutta asian haaroista johtuen siinä meni 1.5 kk ennen kuin pääsin pään mangneettikuvaukseen..

        Hoitsu ei suostunut kertomaan mitään löydöksistä kuvauksen yhteydessä, mutta sen ilme oli vakava. Jopa torjuva. Joten tiesin että jotain oli löytynyt..

        Meni vielä pari viikkoa ennen kuin tuli kutsu selkäydinnestenäytteenottoon..
        Joten noin kaksi kuukautta elin siinä tiedossa että kuolen kohta..

        Että tämä oli tässä nyt.

        Vaan eipä ollutkaan.. kyllä opetti..monellakin tavalla. Tasainen ja tylsä elämä on siunaus. Ja jokainen auringonlasku on täysin eletty päivä ja jokainen aamu kun saan herätä, on mahdollisuus.

        Joten näin mulla...

        No ei mun elämä sellaista tasapaksua ole, etteikö väriä löytyis.

        Touhuilen kaikenlaista. Paljon ihmisiä ympärillä. Mahdollisuuksia mihin vaan ja vielä kerkee muutoksiakin tulemaan. Ja eikun vaan. 😊

        Ihmisiä pysäyttää jonkinmoiset tragediat, jos ei osaa muuten himmata. Mun ehkä on nyt aika himmata tää oma muutosprosessi ja palailla elämään sitä tasapaksuutta, ilman joka asian tikunnokkaan nostamista. Alkaa näyttää oikeastaan hyvälle. 😬👌


      • interlocutrice kirjoitti:

        No ei mun elämä sellaista tasapaksua ole, etteikö väriä löytyis.

        Touhuilen kaikenlaista. Paljon ihmisiä ympärillä. Mahdollisuuksia mihin vaan ja vielä kerkee muutoksiakin tulemaan. Ja eikun vaan. 😊

        Ihmisiä pysäyttää jonkinmoiset tragediat, jos ei osaa muuten himmata. Mun ehkä on nyt aika himmata tää oma muutosprosessi ja palailla elämään sitä tasapaksuutta, ilman joka asian tikunnokkaan nostamista. Alkaa näyttää oikeastaan hyvälle. 😬👌

        Se mitä olen sinua lukenut että sun elämäsi vaikuttaa turhankin touhukkaalta ja värikkäältä.. heh, olet appelsiini perunalaarissa.. erotut.

        Se sitten onko se hyvä vai huono asia, riippuukin ihan tekijöistä tai paremminkin vastaanottajasta...

        Mutta jokainen tamplaa tyylillään.. toiset touhuten ja toiset himmaillen..
        Luonteensa mukaan. Minulla nyt on sen verran elämäntilannetta että se himmauttaa pakosti. Mutta elän itselleni rikasta ja antoisaa elämää.. sepä se tärkeintä on.

        Sinä roihuat isolla liekillä.. siinä on se vaara että säiliö tyhjenee.. tosin sulla se hyvä puoli että osaat vissiin kai myös nollata...

        Mä opin himmaamisen sairastumiseni kautta. Tajusin että mun on hyvä hidastaa tahtia niin terveyteni kuin senkin takia, että nautin elämästäni enempi, kun ei ole hoppu mihinkään. Nykyään olen naatiskelija...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Se mitä olen sinua lukenut että sun elämäsi vaikuttaa turhankin touhukkaalta ja värikkäältä.. heh, olet appelsiini perunalaarissa.. erotut.

        Se sitten onko se hyvä vai huono asia, riippuukin ihan tekijöistä tai paremminkin vastaanottajasta...

        Mutta jokainen tamplaa tyylillään.. toiset touhuten ja toiset himmaillen..
        Luonteensa mukaan. Minulla nyt on sen verran elämäntilannetta että se himmauttaa pakosti. Mutta elän itselleni rikasta ja antoisaa elämää.. sepä se tärkeintä on.

        Sinä roihuat isolla liekillä.. siinä on se vaara että säiliö tyhjenee.. tosin sulla se hyvä puoli että osaat vissiin kai myös nollata...

        Mä opin himmaamisen sairastumiseni kautta. Tajusin että mun on hyvä hidastaa tahtia niin terveyteni kuin senkin takia, että nautin elämästäni enempi, kun ei ole hoppu mihinkään. Nykyään olen naatiskelija...

        No tuskin mä miksikään perunaksi muutunkaan, kyllä mä pidän tämän suoran ja äänekkään linjan, mutta ehkäpä en ihan jokakohtaan nokkaani työnnä, vaan siihen mikä vaikuttaa mun elämään.

        Tilanteiden pakosta mulla on nyt vielä vähän liikaakin kaikkea, kun porukat on aika sippi, niin on kaksi omakotitaloa, mitä pihapiirineen täytyy pitää kunnossa. Mutta eiköhän siihenkin tule aikanaan helpotusta, lapsetkin kun kasvaa. 😊

        Nyt mennään jonkinaikaa kädestä suuhun ja sillä siisti. Ei se tapa. 😄


      • interlocutrice kirjoitti:

        No tuskin mä miksikään perunaksi muutunkaan, kyllä mä pidän tämän suoran ja äänekkään linjan, mutta ehkäpä en ihan jokakohtaan nokkaani työnnä, vaan siihen mikä vaikuttaa mun elämään.

        Tilanteiden pakosta mulla on nyt vielä vähän liikaakin kaikkea, kun porukat on aika sippi, niin on kaksi omakotitaloa, mitä pihapiirineen täytyy pitää kunnossa. Mutta eiköhän siihenkin tule aikanaan helpotusta, lapsetkin kun kasvaa. 😊

        Nyt mennään jonkinaikaa kädestä suuhun ja sillä siisti. Ei se tapa. 😄

        Juu.. olisi jo aika sinunkin irroittautua joistakin jutuista.. näin olen ymmärtänyt..
        Mutta minkäs sille mahtaa kun toiset tottuneet siihen että sä hoidat tai tehostelet asioita oikein päin.

        Et säkään tosta nuorru. Eikös olisi jo sun porukoiden aika harkita omakotitalosta luopumista kun käy kohta jo sunkin voimille.
        Tajua ettet pysty pitämään porukoitasi pinnalla.. vaikka kuin tehokas olisitkin. Sä uriudut pian taas uhriutumiseen.. eikös se ole jo koettu juttu. Mutta mitäpä mä mitään tietäisin.. kunhan heittelen mutulla..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. olisi jo aika sinunkin irroittautua joistakin jutuista.. näin olen ymmärtänyt..
        Mutta minkäs sille mahtaa kun toiset tottuneet siihen että sä hoidat tai tehostelet asioita oikein päin.

        Et säkään tosta nuorru. Eikös olisi jo sun porukoiden aika harkita omakotitalosta luopumista kun käy kohta jo sunkin voimille.
        Tajua ettet pysty pitämään porukoitasi pinnalla.. vaikka kuin tehokas olisitkin. Sä uriudut pian taas uhriutumiseen.. eikös se ole jo koettu juttu. Mutta mitäpä mä mitään tietäisin.. kunhan heittelen mutulla..

        No itse haaveilen siitä paikasta. Tään talon vois laittaa lihoiks ja muuttaa sinne. Mutta se on sen verran sivussa kaupungista, että pitää varmistaa noi muksut maailmalle paremmin. Kyse on muutamasta vuodesta... lisäksi työjutut nyt tässä katkolla, et mihin mennään, niin ei tartte edes itse tehdä ratkaisuja. Ei kannata reagoida vielä. 😊

        Mutta yksi vuodikin jo näyttää paljon mihin suuntaan homma kääntyy. Vuoden päästä saatan tietää jo paljon enemmän. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        No itse haaveilen siitä paikasta. Tään talon vois laittaa lihoiks ja muuttaa sinne. Mutta se on sen verran sivussa kaupungista, että pitää varmistaa noi muksut maailmalle paremmin. Kyse on muutamasta vuodesta... lisäksi työjutut nyt tässä katkolla, et mihin mennään, niin ei tartte edes itse tehdä ratkaisuja. Ei kannata reagoida vielä. 😊

        Mutta yksi vuodikin jo näyttää paljon mihin suuntaan homma kääntyy. Vuoden päästä saatan tietää jo paljon enemmän. 😊

        Juips.. ihan ymmärrettävää...
        Joskus on vaan sellaisia jaksaa,jaksaa, aina jaksaa - vuosia ja aikoja. Sulla sellainen vissiin päällä.

        Välillä on tilanteita joissa ei auta kuin odottaa sinnikkäästi että työ tuottaa tulosta.

        Mutta muista se nollaus.. välillä möksälle saunomaan iskelmän soidessa.. tai treffeille Kaisan kanssa.. omaa aikaa. Mutta senhän sä osaat kans. Pidä huolta itsestäsi, sillä ei sitä kukaan muu tee.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juips.. ihan ymmärrettävää...
        Joskus on vaan sellaisia jaksaa,jaksaa, aina jaksaa - vuosia ja aikoja. Sulla sellainen vissiin päällä.

        Välillä on tilanteita joissa ei auta kuin odottaa sinnikkäästi että työ tuottaa tulosta.

        Mutta muista se nollaus.. välillä möksälle saunomaan iskelmän soidessa.. tai treffeille Kaisan kanssa.. omaa aikaa. Mutta senhän sä osaat kans. Pidä huolta itsestäsi, sillä ei sitä kukaan muu tee.

        Joo. On tässä tehty pieniä valmisteluja ja helpotuksia.

        Ja enköhän mä tuossa lomalla kerkee nollaillakin. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo. On tässä tehty pieniä valmisteluja ja helpotuksia.

        Ja enköhän mä tuossa lomalla kerkee nollaillakin. 😁

        Hyvä, hyvä ja kunnon hyvä.

        Mulla menny pari yötä ihan vituiks nukkumisen kanssa.. pitänee mennä yöpuulle.. saisi vähäsen takasinpäin. Jos tässä kökkisi vielä tunnin verran niin kerkeäisi sitten nukkumaan kahdeksan tuntia. Herätys puoli kuusi...

        Ikkuna auki ja joku idari vinguttaa koiran vinkulelua naapuripihalla.. mahtavaa.. not really! Piruuttanikaan en sulje ikkunaa, vaan odotan että vinku loppuu. Ja kärsin...

        Tai sit se on joku viaton luontokappale joka kuulostaa vinkulelulta.. mun tuurilla. Että tämmöistä...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä, hyvä ja kunnon hyvä.

        Mulla menny pari yötä ihan vituiks nukkumisen kanssa.. pitänee mennä yöpuulle.. saisi vähäsen takasinpäin. Jos tässä kökkisi vielä tunnin verran niin kerkeäisi sitten nukkumaan kahdeksan tuntia. Herätys puoli kuusi...

        Ikkuna auki ja joku idari vinguttaa koiran vinkulelua naapuripihalla.. mahtavaa.. not really! Piruuttanikaan en sulje ikkunaa, vaan odotan että vinku loppuu. Ja kärsin...

        Tai sit se on joku viaton luontokappale joka kuulostaa vinkulelulta.. mun tuurilla. Että tämmöistä...

        No muakin väsyttää ihan simona. Varmaan se, kun nyt on kerrankin viileämpää. ☺️

        Mutta tälläsin koneeseen vielä lakanoita peseytyy, niin itsekin valvottava vielä... mulla soi kello tasan 6. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        No muakin väsyttää ihan simona. Varmaan se, kun nyt on kerrankin viileämpää. ☺️

        Mutta tälläsin koneeseen vielä lakanoita peseytyy, niin itsekin valvottava vielä... mulla soi kello tasan 6. 😬

        Mä saan nukkua puolisen tuntia pidempään näin kesäsellä kuin talvella. Se johtuu höslän kesäaikatauluista. Dösät menee myöhemmin.

        Onneksi on liukuva työaika ja nyt on vähän hommia kun meillä tehdas kiinni. Jotain päivystysluontoisia pikkuhommia, mutta siinä kaikki. Mutta TODELLA tylsää mennä töihin jos siellä ei ole mitään tekemistä.

        Tällä ja ensiviikolla ajattelinkin että voin käyttää saldoja ja tehdä minimityöpäivää. Puoli kasista puoli kolmeen..

        Tosin mulla on vaan tämä ja ensiviikko töitä, sitten alkaisi parin viikon loma.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mä saan nukkua puolisen tuntia pidempään näin kesäsellä kuin talvella. Se johtuu höslän kesäaikatauluista. Dösät menee myöhemmin.

        Onneksi on liukuva työaika ja nyt on vähän hommia kun meillä tehdas kiinni. Jotain päivystysluontoisia pikkuhommia, mutta siinä kaikki. Mutta TODELLA tylsää mennä töihin jos siellä ei ole mitään tekemistä.

        Tällä ja ensiviikolla ajattelinkin että voin käyttää saldoja ja tehdä minimityöpäivää. Puoli kasista puoli kolmeen..

        Tosin mulla on vaan tämä ja ensiviikko töitä, sitten alkaisi parin viikon loma.

        Mulla samat työajat ja nää aamuhukit on olleet ihan törkeen kiireisiä...

        Mutta odotan kiltisti lomaa... ei olis kauheen paljon aikaa siihen.. :o)


    • Anonyymi

      Normiarkeen kuuluu, ettei se ole turhan helppoa. Aina tulee eteen uusia seikkailuja, haasteita ja ihkaoikeita ongelmiakin ratkottavaksi. Juuri nämä tekee elämästä kiinnostavaa ja merkityksellistä. Niin, ja jos itsellä sattuu olemaan hiljaisempi hetki, niin jollain läheisellä jokin mieletön juttu meneillään 🕵️‍♀️

      - Sheena

    • Anonyymi

      Olet ollut viimeaikoina haikeen apaattinen, odotteleva.
      Tasainen vaihe menossa, kun leipäkään ei maistu leivältä?
      Pienistä asioista täytyy nauttia.
      Aamiainen on tarjoiltu, uppoaa näköjään paremmin mitä eilen. ilon aihetta kerrakseen.

      AsianVierestä

      • Tänään töihin tullessa ihmettelin, että miten ihminen voi olla näin väsynyt? Menin eilen nukkumaan jo ennen kymmentä ja silti ihan tööt yhä.. Jotenkin noi helteet vissiin veti mehut, minkä huomaa vasta nyt?

        Mutta en mä mielestäni ole apaattinen. Tään palstan "anti" ei vaan nappase. On taas vissiin päässyt ideat loppumaan, kun pohjan sakka taas pöllyää ja marmattava aines pääsee esiin. :oD Mietin vastaavani tuohon mistä kunnon nainen-aloitukseen, että ensin olisi päästävä satuhahmomaailmasta irti, ennenkuin edes etsii puolisoa/kumppania, mutta ei taida maksaa vaivaa. :o)


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tänään töihin tullessa ihmettelin, että miten ihminen voi olla näin väsynyt? Menin eilen nukkumaan jo ennen kymmentä ja silti ihan tööt yhä.. Jotenkin noi helteet vissiin veti mehut, minkä huomaa vasta nyt?

        Mutta en mä mielestäni ole apaattinen. Tään palstan "anti" ei vaan nappase. On taas vissiin päässyt ideat loppumaan, kun pohjan sakka taas pöllyää ja marmattava aines pääsee esiin. :oD Mietin vastaavani tuohon mistä kunnon nainen-aloitukseen, että ensin olisi päästävä satuhahmomaailmasta irti, ennenkuin edes etsii puolisoa/kumppania, mutta ei taida maksaa vaivaa. :o)

        Ihme kysymyksiä esittävät, mistä kunnon nainen tai mies.
        Ei niitä etsimällä löydä, riittää kun itse on vastaanottavainen ja pitää silmänsä auki. Lähtee kiertelemään harrastusten pariin, joskus terasseille tai live musiikkiesityksiin. Jos sattuu vastaan kävelemään, viereen tupsahtamaan niin se on kohtaloa se.

        Itse olen kanssa helkkarin väsynyt, johtuu kyllä siitä kun yritän nyt toteuttaa palstan ohjetta. En vie tytärtä salille joten eilenkin menin vasta lähellä kello 19 kun ensin oli heilunut jälkikasvun kanssa 12 tuntia. Mehut menee kun taas oli aikainen herätys. Meinasin hetkiseksi tuossa torkahtaa mutta ei saa kunnolla 5 minuttia omaa aikaa kun jo sormista vedetään leikkeihin. Vanhana tarttee enemmän palautusaikaa mutta treeniä en lopeta.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihme kysymyksiä esittävät, mistä kunnon nainen tai mies.
        Ei niitä etsimällä löydä, riittää kun itse on vastaanottavainen ja pitää silmänsä auki. Lähtee kiertelemään harrastusten pariin, joskus terasseille tai live musiikkiesityksiin. Jos sattuu vastaan kävelemään, viereen tupsahtamaan niin se on kohtaloa se.

        Itse olen kanssa helkkarin väsynyt, johtuu kyllä siitä kun yritän nyt toteuttaa palstan ohjetta. En vie tytärtä salille joten eilenkin menin vasta lähellä kello 19 kun ensin oli heilunut jälkikasvun kanssa 12 tuntia. Mehut menee kun taas oli aikainen herätys. Meinasin hetkiseksi tuossa torkahtaa mutta ei saa kunnolla 5 minuttia omaa aikaa kun jo sormista vedetään leikkeihin. Vanhana tarttee enemmän palautusaikaa mutta treeniä en lopeta.

        AsianVierestä

        No se se tästä vielä puuttuis, jos pitäis pientä ihmistä paimentaa... :oD

        Mua ei yleensä harrastushommat väsytä, vaikka se oisikin fyysisesti rankkaa. Päinvastoin jotenkin siitä saan virtaa, mutta nyt ei satu säbähommat työn kanssa yksiin... Ehkä sunnuntaina kerkeisi katusäbään... se se voikin olla, etten ole kerennyt liikkumaan, kun on ollut kaikenlaista muuta säätöä sinne ja tänne... Seuraavat vapaat kyllä käytän ihan omiin tarkoituksiin. :o)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe