Miesten vaikutus mieheen.

En edes käytä sitä silmiin käyvää termiä tässä, kun luulen, että siitä saa negatiivisen alun tälle ajatukselle.
Mutta heräsin tuossa miettimään, että vaikka täällä palstalla miesoletetut vaikuttaa todella samanlaisille. Jostain jutuista, kerronnasta ja mieltymyksistä voi erotella kyllä, mutta jotain todella samankaltaisuutta on.

Yksi silmäänpistävemmistä piirteistä on miehisyyden puolustaminen. Ihan kuin se olisi sellainen ”meidän juttu”. Itselle se on selkrä oma juttu, eikä mun tarvitse sitä puolustaa, mutta moni täällä hyökkäilee minuakin kohtaan ja tietenkin naisia.

Jos vaikka vertaa palstan naisoletettuihin, niin heissä näkyy selkeämmin eroja. Ei ole mitään yhtenäistä rintamaa, vaan jokaisen naisellisuus tulee esiin ihan uniikkeina piirteinään. Joitain tietty yhdistää vaikka feministiset ajatukset, mutta heissäkin löytyy selkeitä eroja.

Onko miehillä siis näin kova vaikutus toisiin miehiin? Ja onko jonkun miehen vaikeaa olla mitä on, kun muut miehet potkii ulos jostain ”meidän tiimistä”? 🤔

227

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ” Jos vaikka vertaa palstan naisoletettuihin, niin heissä näkyy selkeämmin eroja. Ei ole mitään yhtenäistä rintamaa, vaan jokaisen naisellisuus tulee esiin ihan uniikkeina piirteinään.”

      Oli muuten kauniisti sanottu tuo miehen suusta. Kiitos. 😊☺️

      • No sillä ei edes ollut tarkoitus olla mitään kaunista, vaan se on minun huomio. Että naisoletetut täällä ovat vaan tuoneet ihan itse minulle tämän esiin. Huomion sanoituksesta voin ottaa kiitoksen vastaan, mutta loput ei ole minun aikaansaannosta. 😬

        Osasinkohan selittää oikein? 🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No sillä ei edes ollut tarkoitus olla mitään kaunista, vaan se on minun huomio. Että naisoletetut täällä ovat vaan tuoneet ihan itse minulle tämän esiin. Huomion sanoituksesta voin ottaa kiitoksen vastaan, mutta loput ei ole minun aikaansaannosta. 😬

        Osasinkohan selittää oikein? 🤔

        Mutta silti se oli. Kaunis havainto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silti se oli. Kaunis havainto.

        Ei, kun havsinto kauniista. 😬☝️


    • Niin ja sanotaan nyt vielä se, että täällä tämän anonyymiyden vuoksi ehkä miesten vaikutus toisiinsa korostuu, en koe tälläistä irl.

      Mutta vaikka se on lievempää irl, eikä näin päällekäyvää, on sitä irl;kin.

      Ja se lievempi miehen vaikutus toiseen mieheen varmaan on salakavalampaa kuin oikein räikeä, palstalta tuttu öyhötys.

      Mutta täälläkin se naisen saaminen korostuu, se on joku miehisyyden meriitti ja virstanpylväs. Ja jos naista ei sattumalta ole elämässä, tuntuu, että on kapeat mahdollisuudet olla mies enää. Silloin sitä ollaan liian hyvä vaikka. Tai ruma, lyhyt, pienimunainen, varaton, pienileukainen. Lisäksi syynä voi olla muut miehet. Heitähän on jännämiehet, ulkomaalaiset ja top 10 ukot.

      Mutta miehet jotka ovat epävarmoja miehisyydestään, pakkautuvat sina nippuun. Itseasiassa kun mietin vaikka ulkomaalaisia tulokkaita, hekin parveilevat porukassa. Naisilla ei näe samaa ilmiötä.

      Tämähän on mielenkiintoista...😬

      • Mikä ihmeen "irl"?
        Mitä se tarkoittaa noin niinku suomeksi?


      • Anonyymi

        Hyviä ajatuksia, jos karanteeni tuottaa tätä, pysy siellä 😄


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mikä ihmeen "irl"?
        Mitä se tarkoittaa noin niinku suomeksi?

        (Illalla ryyppään lärvit?)


      • JustJust kirjoitti:

        Mikä ihmeen "irl"?
        Mitä se tarkoittaa noin niinku suomeksi?

        In real life. Tosielämässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä ajatuksia, jos karanteeni tuottaa tätä, pysy siellä 😄

        Osui eilen ja tänään joku kirjoittelu miesoletetun kanssa ajatushermoon sopivasti, niin se pukkasi tämän ulos tikunnokkaan. Tätäpä nyt on aikaa ihmetellä. Kiitos karanteenin. 😁👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        (Illalla ryyppään lärvit?)

        Ihan Rellestän Leveesti. 😂


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mikä ihmeen "irl"?
        Mitä se tarkoittaa noin niinku suomeksi?

        IRL "in real life", eli oikeassa elämässä/maailmassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        IRL "in real life", eli oikeassa elämässä/maailmassa.

        Musta ihan imotyhmä sana :D

        (tota imoa naureskelin muualla joskus)


    • Minen ainakaan kuulu palstan miesporukkaan, vaikka toki jaan monia mielipiteitä joidenkin kanssa.

      • Anonyymi

        Niin te transihmiset jäitte Disseltä pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin te transihmiset jäitte Disseltä pois?

        Eli miten transmies suhtautuu mieheen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin te transihmiset jäitte Disseltä pois?

        En kyllä ole mikään transihminen. Poikana olen syntynyt ja mies olen edelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli miten transmies suhtautuu mieheen?

        Sitä sun pitää varmaan kysyä tranmiehiltä.
        Luultavasti heiltäkin saisi monenlaisia vastauksia.


      • Emmägää. Mä oon ihan oma yksikköni, individualisti.

        Jollain tapaa koen täällä "tutut" porukakseni, mutten kuitenkaan laumakseni.

        Koen olevani täällä kuten missä vaan ihan erillinen ihminen, en mikään jatke tai osa jotain.

        Perheeni taas koen laumakseni, olen osa laumaani, eikä sukupuolilla ole hitonkaan merkitystä.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        En kyllä ole mikään transihminen. Poikana olen syntynyt ja mies olen edelleen.

        Jaa. Sorppa. Luulin, että olet se transmies.


      • No olet kyllä kiva poikkeus, vaikka on niitä muitakin.

        Mutta oletko itse törmännyt miten siihen, että miehet vaikuttaa vahvasti toisiinsa?

        Ja onko sinua, muualla kuin täällä työnnetty pois ”porukasta”, jos et jaa ihan samaa stereotyyppistä mieheyttä? 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        No olet kyllä kiva poikkeus, vaikka on niitä muitakin.

        Mutta oletko itse törmännyt miten siihen, että miehet vaikuttaa vahvasti toisiinsa?

        Ja onko sinua, muualla kuin täällä työnnetty pois ”porukasta”, jos et jaa ihan samaa stereotyyppistä mieheyttä? 🤔

        No joo, mutta ei mitenkään isommin, koska en mä muutenkaan viihtyisi sellaisissa porukoissa.
        Olen vähän omantien kulkija, ja mitä nyt välillä kun porukoissa vaikka dokaillaan, niin kyllä porukassa on yleensä myös naisia.


    • Anonyymi

      Miehet on karkeasti sanottuna (hyviä) ryhmässätoimijoita. Naiset ei. Miehille on ollut evolutiivista hyötyä siitä. Vahva miesryhmä on aina vahvempi kuin toinen 50% populasta. Naisille ei ole ollut juurikaan hyötyä naisryhmästä. Naiselle on ollut suurinta evolutiivista hyötyä miesten kanssa pärjäämisestä. Joten se on johtanut hieman erilaisiin rooleihin. Riippuen onko ne miehet isä, veljet, puoliso, omat lapset, tai ihan muita miehiä. Voima voima ja voima.

      • Anonyymi

        Niinku Troijan sotajoukot.


      • Anonyymi

        Sinulla ei taida olla ainakaan henkilökohtaista kokemusta naisena olemisesta. Naisilla on noin yleisesti ottaen huomattavasti miehiä vahvemmat sosiaaliset verkostot ja siihen verkostoon kuuluu yleensä myös paljon toisia naisia. Miten tuollaisia verkostoja ylipäänsä voi muodostua, jos naisista ei olisi toisilleen mitään hyötyä ja olennaisinta olisi vain tulla toimeen miesten kanssa? Valtaosalla naisista ei ole mitään miesverkostoja, joiden kanssa erityisesti pitäisi tulla toimeen.


      • Tohon ryhmä ajatteluun se jotenkin perustuu. Jengeissäkin.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Tohon ryhmä ajatteluun se jotenkin perustuu. Jengeissäkin.

        Jos vaikka nyt jengeistä puhutaan niin silloin pelote on monelle se suurin tekijä. Moni yksilö tajuaa tekevänsä väärin ja tekee vastoin sitä mitä oikeasti haluaisi tehdä. Kyse ei siis ole siitä, että ajattelu olisi mitenkään yhtenäistä, vaan pikemmin vähän sen puutteesta. Ne, jotka ajattelevat toisin, eivät osaa yhtenäisesti ilmaista sitä vaan vaikenevat uskoen olevansa ainoa. Kärjistäen miehet ovat vähän enemmän laumasieluisia lampaita, jotka tekevät kun käsketään, vaikka kokisivat sen olevan väärin. Naiset taas ilmaisevat herkemmin eriävän mielipiteen ja jättävät jopa tekemättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikka nyt jengeistä puhutaan niin silloin pelote on monelle se suurin tekijä. Moni yksilö tajuaa tekevänsä väärin ja tekee vastoin sitä mitä oikeasti haluaisi tehdä. Kyse ei siis ole siitä, että ajattelu olisi mitenkään yhtenäistä, vaan pikemmin vähän sen puutteesta. Ne, jotka ajattelevat toisin, eivät osaa yhtenäisesti ilmaista sitä vaan vaikenevat uskoen olevansa ainoa. Kärjistäen miehet ovat vähän enemmän laumasieluisia lampaita, jotka tekevät kun käsketään, vaikka kokisivat sen olevan väärin. Naiset taas ilmaisevat herkemmin eriävän mielipiteen ja jättävät jopa tekemättä.

        Onko miehillä sitten kovempi ryhmäpaine, ikään kuin armeijassa? Jos yksi on heikko lenkki, loputkin on osa samaa heikkoa ketjua?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Onko miehillä sitten kovempi ryhmäpaine, ikään kuin armeijassa? Jos yksi on heikko lenkki, loputkin on osa samaa heikkoa ketjua?

        Miehiä ehkä vähän jo lapsestakin ohjataan ryhmätoimintaan, pelit kuten jääkiekko, futis, sähly, koripallo jne. Toiminta on aika joukkue painotteista. Ihan jo muksusta. Ja se tsemppaus, hyvä me kilpailuhengessä.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Onko miehillä sitten kovempi ryhmäpaine, ikään kuin armeijassa? Jos yksi on heikko lenkki, loputkin on osa samaa heikkoa ketjua?

        En osaa sanoa, kun en ole mies, enkä niin ollen ole koskaan miesryhmässä miehenä ollut. En tiedä onko se paine kuinka todellinen ja missä määrin omien korvien sisällä. Vaan siis kyllä se usein tuolla ihan tavallisessa elämässä näkee miten miehille "kasvojen menettäminen", normista poikkeaminen ja erilaisuus on naisia vaikeampaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei taida olla ainakaan henkilökohtaista kokemusta naisena olemisesta. Naisilla on noin yleisesti ottaen huomattavasti miehiä vahvemmat sosiaaliset verkostot ja siihen verkostoon kuuluu yleensä myös paljon toisia naisia. Miten tuollaisia verkostoja ylipäänsä voi muodostua, jos naisista ei olisi toisilleen mitään hyötyä ja olennaisinta olisi vain tulla toimeen miesten kanssa? Valtaosalla naisista ei ole mitään miesverkostoja, joiden kanssa erityisesti pitäisi tulla toimeen.

        Naisten ja miesten yhtenäisyys on erilaista.

        Jotenkin itselle tulee mieleen, että miehet tarvitsee pönkkää, kun naiset jotain kuuntelua toisiltaan. Jos miettii vaikka moottoripyöräkerhoja tai liivijengejä, niin sen pönkkäämisen kutsu on yhdistävä tekijä.... ja usein ne on vaan miehiä.

        Tuollaisesta jrngistä ulospääseminen ei ole kävelyä pois, mutta naisten ”piireistä” minun käsityksen mielestä, poistuminen käy helposti.

        Mies joka eroaa jostain on hylkiö, mutta nainen joka eroaa jostain porukasta on vaan erimieltä tms. 🤔

        Mutta yksi mielenkiintoinen juttu on naiset, jotka pitää miehiä seurana mukavempina. Tulee mieleen, että ovat ”koiraihmisiä”, eli se lojaalius ja suoruus, ehkä yksinkertaisuus viehättää. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        En osaa sanoa, kun en ole mies, enkä niin ollen ole koskaan miesryhmässä miehenä ollut. En tiedä onko se paine kuinka todellinen ja missä määrin omien korvien sisällä. Vaan siis kyllä se usein tuolla ihan tavallisessa elämässä näkee miten miehille "kasvojen menettäminen", normista poikkeaminen ja erilaisuus on naisia vaikeampaa.

        Hmm, mitä itse olen ollut miesporukoissa ja lapsena kaverinikin olivat pääsääntöisesti poikia, niin kyllä mä näkisin sen perustuvan kilpailuun ja vähän egoboostiksikin.

        Nuorten miesten epävarmuus ja lapsenomaisuus, minuus, minä identiteetti on hyväksynnästä pitkälle riippuvaista. Joku laumahierarkia vaikuttaa.

        Sekin kun nauraa hohotetaan toisen typerille tempuille on osa sitä hyväksynnän hakua, laumaan kuulumisen kalastelua. Epävarmuutta yksin.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Hmm, mitä itse olen ollut miesporukoissa ja lapsena kaverinikin olivat pääsääntöisesti poikia, niin kyllä mä näkisin sen perustuvan kilpailuun ja vähän egoboostiksikin.

        Nuorten miesten epävarmuus ja lapsenomaisuus, minuus, minä identiteetti on hyväksynnästä pitkälle riippuvaista. Joku laumahierarkia vaikuttaa.

        Sekin kun nauraa hohotetaan toisen typerille tempuille on osa sitä hyväksynnän hakua, laumaan kuulumisen kalastelua. Epävarmuutta yksin.

        Osa miehistä on aina riippuvaisia lauman hyväksynnästä, selkään taputtelusta ja osa itsenäistyy, eriytyy ja löytää minäsä erillisenä yksilönä joka tekee itse omat valintansa.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Osa miehistä on aina riippuvaisia lauman hyväksynnästä, selkään taputtelusta ja osa itsenäistyy, eriytyy ja löytää minäsä erillisenä yksilönä joka tekee itse omat valintansa.

        Nimenomaan miehet ovat enemmän "laumaeläimiä"' He kaipaavat enemmän lauman hyväksyntää. Naiset taas harvemmin pyrkivät niin voimakkaasti sopeutumaan laumaan, jos se lauma ei tunnu omalta. Nainen usein etsii mielummin uuden lauman, jossa on parempi olla. Noinhan se vähän kärjistäen menee.

        Vaan kuinka paljon tuosta on sisäsyntyistä käytöstä ja kuinka paljon on opittua käytöstä? Sitä sopii kysyä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Osa miehistä on aina riippuvaisia lauman hyväksynnästä, selkään taputtelusta ja osa itsenäistyy, eriytyy ja löytää minäsä erillisenä yksilönä joka tekee itse omat valintansa.

        Nämä eriytymiskykyiset on sitten niitä jotka helposti koetaan poikkeaviksi, uhkiksi, nössöiksi, ärsyttäviksi laumasta riippuvaisten keskuudessa.

        Vaikka nämä juuri on niitä, jotka pärjää yksinäänkin ilman laumaa ja lössiä märisemässä perässä. Niitä oikeastaan vahvempia yksilöitä henkisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaikka nyt jengeistä puhutaan niin silloin pelote on monelle se suurin tekijä. Moni yksilö tajuaa tekevänsä väärin ja tekee vastoin sitä mitä oikeasti haluaisi tehdä. Kyse ei siis ole siitä, että ajattelu olisi mitenkään yhtenäistä, vaan pikemmin vähän sen puutteesta. Ne, jotka ajattelevat toisin, eivät osaa yhtenäisesti ilmaista sitä vaan vaikenevat uskoen olevansa ainoa. Kärjistäen miehet ovat vähän enemmän laumasieluisia lampaita, jotka tekevät kun käsketään, vaikka kokisivat sen olevan väärin. Naiset taas ilmaisevat herkemmin eriävän mielipiteen ja jättävät jopa tekemättä.

        Itse huomaan vaikka tällä palstalla, että jos esitän jotain ”miehisyyskoodin” vastaista, alkaa pommitus, missä olen naismainen, homo, trans... mitä vaan, mutten mies nyt ainakaan.

        Ihan kuin olisi jokin yhtenäinen ”koodi” mikä aktivoituu, kun joku ”ryhmästä” mies, poikkeaa siitä jotenkin. Itse mietin äkkiä, että täällä vaikuttaa vain muutama mies, jotka työntää samaa agendaa, mutta se voi johtua juuri tästä ”koodista”.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Nämä eriytymiskykyiset on sitten niitä jotka helposti koetaan poikkeaviksi, uhkiksi, nössöiksi, ärsyttäviksi laumasta riippuvaisten keskuudessa.

        Vaikka nämä juuri on niitä, jotka pärjää yksinäänkin ilman laumaa ja lössiä märisemässä perässä. Niitä oikeastaan vahvempia yksilöitä henkisesti.

        Ja joka poikaporukassa on ollut aina se yksi vähän boss, klovni, reppana jota muut jeesaa ja pari hiljaisempaa hymisijää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan miehet ovat enemmän "laumaeläimiä"' He kaipaavat enemmän lauman hyväksyntää. Naiset taas harvemmin pyrkivät niin voimakkaasti sopeutumaan laumaan, jos se lauma ei tunnu omalta. Nainen usein etsii mielummin uuden lauman, jossa on parempi olla. Noinhan se vähän kärjistäen menee.

        Vaan kuinka paljon tuosta on sisäsyntyistä käytöstä ja kuinka paljon on opittua käytöstä? Sitä sopii kysyä.

        Tjaa, en tiedä niin. Paljonko mitäkin on opittua ja mikä sisäsyntyistä.

        En ole ollut koskaan laumaeläjä, silleen että lauma vaikuttais mun elämään tai päätöksiin. Jos se on yrittänyt liikaa vaikuttaa olen hylännyt heidät.

        En tykkää yksilöllisyyteni ulkoistamisesta ja muiden puolesta päättämisistä. Siihen törmään parisuhteessanikin, en siedä pomottelijoita. Kun olen ihan kyvykäs olemaan itse itseni herra.

        Niinpä mulla on aika vähän todellista kokemusta varsinaisesta porukassa elämisestä. Lyhyitä hetkiä tai jaksoja, nekin lähinnä lapsuudessa, nuoruudessa, töissä.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Onko miehillä sitten kovempi ryhmäpaine, ikään kuin armeijassa? Jos yksi on heikko lenkki, loputkin on osa samaa heikkoa ketjua?

        Minusta on. Ja kun otit esiin armeijan, niin siellähän tuetaan toinen toisia kovasti. Vaikka on siellä kiusaamistakin, mutta itsellä on tosi hyvät kokemukset mestasta.
        Minun aikaan se oli minun kohdalla täysin naisvapaa suoritus, jos näin voi sanoa, mutta kyllä siellä tsempattiin ja jeesattiin kaveria, kun usein oli yhteinen porkkana. Jos sitä ei ollut, niin vänisijöitä potkittiin persiille.

        Itse toimin pienryhmien johtajana ja keksin, että esimerkin voimalla sai parhaat tulokset. Jos minä menin sutena joen yli vaatteet päällä rynkky pinnalla, ei yksikään jäänyt vastarannalle keksimään kuivempaa ratkaisua, vaikka ihan varmasti monella kävi mielessä. Heti kun yksi minun lisäksi tuli, tuli loputkin kuin ankanpoikaset. Kukaan ei halua erottua...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Minusta on. Ja kun otit esiin armeijan, niin siellähän tuetaan toinen toisia kovasti. Vaikka on siellä kiusaamistakin, mutta itsellä on tosi hyvät kokemukset mestasta.
        Minun aikaan se oli minun kohdalla täysin naisvapaa suoritus, jos näin voi sanoa, mutta kyllä siellä tsempattiin ja jeesattiin kaveria, kun usein oli yhteinen porkkana. Jos sitä ei ollut, niin vänisijöitä potkittiin persiille.

        Itse toimin pienryhmien johtajana ja keksin, että esimerkin voimalla sai parhaat tulokset. Jos minä menin sutena joen yli vaatteet päällä rynkky pinnalla, ei yksikään jäänyt vastarannalle keksimään kuivempaa ratkaisua, vaikka ihan varmasti monella kävi mielessä. Heti kun yksi minun lisäksi tuli, tuli loputkin kuin ankanpoikaset. Kukaan ei halua erottua...

        Juu, kuulostaa loogiselta.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu, kuulostaa loogiselta.

        Looginen taas kuullostaa erittäin miesmäiselle. Yksinkertainen. Eikö?

        Mutta eikö kaikki yksinkertainen ole samalla mustavalkoista? 🤔


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Nämä eriytymiskykyiset on sitten niitä jotka helposti koetaan poikkeaviksi, uhkiksi, nössöiksi, ärsyttäviksi laumasta riippuvaisten keskuudessa.

        Vaikka nämä juuri on niitä, jotka pärjää yksinäänkin ilman laumaa ja lössiä märisemässä perässä. Niitä oikeastaan vahvempia yksilöitä henkisesti.

        Kuulostaa niin tutulta.


      • JustJust kirjoitti:

        Kuulostaa niin tutulta.

        Uskon, että kuulostaa. Niin minunkin omaan korvaan myös. :)


      • interlocutrice kirjoitti:

        Looginen taas kuullostaa erittäin miesmäiselle. Yksinkertainen. Eikö?

        Mutta eikö kaikki yksinkertainen ole samalla mustavalkoista? 🤔

        "Looginen taas kuullostaa erittäin miesmäiselle."

        - Ei. Vaan johdonmukaiselle, eikä liity mun ajatusmaailmassa sukupuoleen. Joskin olen tavannut enemmän johdonmukaisia ja loogisia miehiä, kuin naisia. Pakko sanoa, vaikka sovinistilta kuulostaisinkin.

        "Yksinkertainen. Eikö?"

        - Ei sitäkään.

        "Mutta eikö kaikki yksinkertainen ole samalla mustavalkoista? 🤔"

        - Ei tartte olla, jos on kyvykäs näkemään asiat väreissäkin. Ja silti niiden loogisuuden eri vivahteissaan ja sävyissään? Loogisuus on ehkä suoraviibaista, muttei välttämättä mustavalkoista lainkaan, mun mielestä. Siinä saattaa olla paljon nyansseja mitkä jää joltain huomaamatta.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        "Looginen taas kuullostaa erittäin miesmäiselle."

        - Ei. Vaan johdonmukaiselle, eikä liity mun ajatusmaailmassa sukupuoleen. Joskin olen tavannut enemmän johdonmukaisia ja loogisia miehiä, kuin naisia. Pakko sanoa, vaikka sovinistilta kuulostaisinkin.

        "Yksinkertainen. Eikö?"

        - Ei sitäkään.

        "Mutta eikö kaikki yksinkertainen ole samalla mustavalkoista? 🤔"

        - Ei tartte olla, jos on kyvykäs näkemään asiat väreissäkin. Ja silti niiden loogisuuden eri vivahteissaan ja sävyissään? Loogisuus on ehkä suoraviibaista, muttei välttämättä mustavalkoista lainkaan, mun mielestä. Siinä saattaa olla paljon nyansseja mitkä jää joltain huomaamatta.

        No oikeastaan mä heitin täkyn....

        Vaikka kivasti tää keskustelu soljuu... ei paljoa tarvii itse kuin lukea. 😁


      • interlocutrice kirjoitti:

        No oikeastaan mä heitin täkyn....

        Vaikka kivasti tää keskustelu soljuu... ei paljoa tarvii itse kuin lukea. 😁

        Okei. Mä en meinaa nähdä lukea, lukulasitkaan ei toimi. Kestää tavata hetken aikaa mitä toinen on kirjoittanut, jos pidempi teksti tai mitä itse kirjoittelee. :D

        Vanhuus perhana..


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        "Looginen taas kuullostaa erittäin miesmäiselle."

        - Ei. Vaan johdonmukaiselle, eikä liity mun ajatusmaailmassa sukupuoleen. Joskin olen tavannut enemmän johdonmukaisia ja loogisia miehiä, kuin naisia. Pakko sanoa, vaikka sovinistilta kuulostaisinkin.

        "Yksinkertainen. Eikö?"

        - Ei sitäkään.

        "Mutta eikö kaikki yksinkertainen ole samalla mustavalkoista? 🤔"

        - Ei tartte olla, jos on kyvykäs näkemään asiat väreissäkin. Ja silti niiden loogisuuden eri vivahteissaan ja sävyissään? Loogisuus on ehkä suoraviibaista, muttei välttämättä mustavalkoista lainkaan, mun mielestä. Siinä saattaa olla paljon nyansseja mitkä jää joltain huomaamatta.

        Netissä, myös tällä palstalla suurin osa loogisesti ajattelevista kirjoittajista on naisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Netissä, myös tällä palstalla suurin osa loogisesti ajattelevista kirjoittajista on naisia.

        Nojoo, jossain asioissa kyllä. Mutta välillä näkee kyllä ihan höpöjä juttujakin oletettavasti naisia tai naisina esiintyviltä. Ei ole päätä ei häntää, toki se on vaan taas mun mielipide eikä mikään universaali totuus. Huvittaa vaan joskus, kun on kaikessa totuudessa tietäjänä ja äänessä, mutta oikeesti näkee ettei ole tajunnut kokonaiskuvaa ollenkaan. Enhän mä itsekkään mikään neropatti ole, eipä sen puoleen. :D

        Miehiltäkin kyllä toki lipee usein aivopieruja. Tuntuu, että täällä on enemmistönä vähän vänkääjiä miehet, enemmänkin kun loogisia. Vängätään vänkäämistä, pakko saada konstilla millä hyvää asia oman mielen mukaan oikealta näyttämään. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Okei. Mä en meinaa nähdä lukea, lukulasitkaan ei toimi. Kestää tavata hetken aikaa mitä toinen on kirjoittanut, jos pidempi teksti tai mitä itse kirjoittelee. :D

        Vanhuus perhana..

        No mä luen palstaa nyt vain vellikellon kautta, muuhun en ehdi. Äskenkin piti selata kirjoituksia nopeasti vaan ja joku minulle suunnattu ehkä jäi huomiotta..😬

        Kyllä tässä innostuksissaankin jää ikävä kyllä paljon sisäistämättä varmaan. 😳


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mä luen palstaa nyt vain vellikellon kautta, muuhun en ehdi. Äskenkin piti selata kirjoituksia nopeasti vaan ja joku minulle suunnattu ehkä jäi huomiotta..😬

        Kyllä tässä innostuksissaankin jää ikävä kyllä paljon sisäistämättä varmaan. 😳

        No luet rauhassa sitten illemmalla vaikka. Mua ei haittaa, jos et mulle vastaa. Tiedän kyllä, että jos keskustelu vetää ei ennätä kaikille vastailemaan ja mielenkiintoisemmat ajatukset ottaa etusijaa.

        Mitä jää pohtimaan ja veivaamaan. Me voidaan näistä jauhaa vaikka irl, joten ihan okei vaikka en ole vastaulistalla. En siitä mieltäni kuules pahoita. :)

        Vastaat kun kerkeet, jos tuntuu että jotain vastata haluat. Napsit nyt ne herkullisimmat kommentit ja ajatukset ja vastaat niihin ekana. Enkä meinaa tälläkään sitä etteikö kaikilla ole herkullisia ja kantaa ottavia yhtä arvokkaita kommentteja, vaan ne mitkä kirvoittaa enemmän käymään keskustelua. You know.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No luet rauhassa sitten illemmalla vaikka. Mua ei haittaa, jos et mulle vastaa. Tiedän kyllä, että jos keskustelu vetää ei ennätä kaikille vastailemaan ja mielenkiintoisemmat ajatukset ottaa etusijaa.

        Mitä jää pohtimaan ja veivaamaan. Me voidaan näistä jauhaa vaikka irl, joten ihan okei vaikka en ole vastaulistalla. En siitä mieltäni kuules pahoita. :)

        Vastaat kun kerkeet, jos tuntuu että jotain vastata haluat. Napsit nyt ne herkullisimmat kommentit ja ajatukset ja vastaat niihin ekana. Enkä meinaa tälläkään sitä etteikö kaikilla ole herkullisia ja kantaa ottavia yhtä arvokkaita kommentteja, vaan ne mitkä kirvoittaa enemmän käymään keskustelua. You know.

        Vaikea seuloa mitään yksittäistä vellikellon mukaan. Saatteena vain muutama sana...

        Mutta pitäis lukea nää aloitukset ajan kanssa uudestaan joskus. Totta, mutta mä oon vähän tuulella käypä. 😬

        Huomenna jo kiinnostun Nissanin apulaitehihnoista ja pensasaidasta vaikka. 😂


      • interlocutrice kirjoitti:

        Vaikea seuloa mitään yksittäistä vellikellon mukaan. Saatteena vain muutama sana...

        Mutta pitäis lukea nää aloitukset ajan kanssa uudestaan joskus. Totta, mutta mä oon vähän tuulella käypä. 😬

        Huomenna jo kiinnostun Nissanin apulaitehihnoista ja pensasaidasta vaikka. 😂

        No sä saat olla sellanen kun olet. Mulle kelpaa.

        Sen mukaan kun itsestä hyvälle tuntuu. Nou hätä. Täällähän nää pysyy, jollei joku botti imase bittiavaruuteen.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        No sä saat olla sellanen kun olet. Mulle kelpaa.

        Sen mukaan kun itsestä hyvälle tuntuu. Nou hätä. Täällähän nää pysyy, jollei joku botti imase bittiavaruuteen.

        Olen tietty. 😀👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Netissä, myös tällä palstalla suurin osa loogisesti ajattelevista kirjoittajista on naisia.

        Samaa mieltä. Tunteistaan sekoavat suurelta osin miesoletettuja.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Nämä eriytymiskykyiset on sitten niitä jotka helposti koetaan poikkeaviksi, uhkiksi, nössöiksi, ärsyttäviksi laumasta riippuvaisten keskuudessa.

        Vaikka nämä juuri on niitä, jotka pärjää yksinäänkin ilman laumaa ja lössiä märisemässä perässä. Niitä oikeastaan vahvempia yksilöitä henkisesti.

        En määkään tartte isoa laumaa ympärilleni. Olen aina tottunu olemaan myös yksin ja tekemään asioita myös yksinäni. En tartte välttämättä toista ihmistä siihen, jos haluan mennä esim.kahville jonnekin tai elokuviin. Vaatekauppoihin ja kirpputoreille menen myös mieluiten yksin, en harrasta sellaista porukalla kaupoissa pyörimistä esim. Sinkkuelämää-sarjan tyyliin. En ole maailman suurin ryhmäytyjä, vaikka ihmisten parissa tykkään välillä ollakin (esim. kaupoissa, kahviloissa, kirjastossa ja ylipäätään muissa paikoissa, joissa näkee toisia ihmisiä, vaikkei heille mitään puhuiskaan tai ainakaan jokaisen kanssa, joskus sitten saatan höpötellä vaikka jollekin myyjälle tai kahvilan työntekijälle tai vaikka jollekin tutulle, jos tulee vastaan).


      • interlocutrice kirjoitti:

        Minusta on. Ja kun otit esiin armeijan, niin siellähän tuetaan toinen toisia kovasti. Vaikka on siellä kiusaamistakin, mutta itsellä on tosi hyvät kokemukset mestasta.
        Minun aikaan se oli minun kohdalla täysin naisvapaa suoritus, jos näin voi sanoa, mutta kyllä siellä tsempattiin ja jeesattiin kaveria, kun usein oli yhteinen porkkana. Jos sitä ei ollut, niin vänisijöitä potkittiin persiille.

        Itse toimin pienryhmien johtajana ja keksin, että esimerkin voimalla sai parhaat tulokset. Jos minä menin sutena joen yli vaatteet päällä rynkky pinnalla, ei yksikään jäänyt vastarannalle keksimään kuivempaa ratkaisua, vaikka ihan varmasti monella kävi mielessä. Heti kun yksi minun lisäksi tuli, tuli loputkin kuin ankanpoikaset. Kukaan ei halua erottua...

        Miesporukat toimivat hierarkisemmin ja sieltä nostetaan nopeasti yksi, joka on johtaja. Naisporukoissa toimitaan demokraattisemmin. (tutkittua juttua) .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä, myös tällä palstalla suurin osa loogisesti ajattelevista kirjoittajista on naisia.

        Sivusta ... mulle ainakaan logiikka ei ole sukupuolisidonnaista. Eikä sitäpaitsi ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa loogisuutta. Valtaosassa asioita on logiikkansa ja asian tajutakseen pitää ensiksi tajuta se logiikka. Vaikkapa kielissä on hyvin montaa erilaista logiikkaa, mutta ei niistä yksikään ole mitenkään toimivampi kuin kaikki muut. Jotkin voivat olla helpompia, ainakin joillekin ihmisille. Esimerkiksi suomenkielen logiikka, jossa taivutetaan kokonaista sanaa on monien mielestä erittäin epäloogista ja epäkäytännöllistä, vaan sepä omalta osaltaan tekee suomenkielestä paljon ilmaisuvoimaisemman kielen kuin moni "yksinkertaisempi" kieli on. Ihan sama kaikessa muussakin logiikassa. Jokin ajattelutapa voi olla yksinkertaisempi sisäistää, vaan kun pääset sisään toisenlaiseen ajattelutapaan niin voitkin yhtäkkiä tajuta sen olevankin suorastaan nerokas tapa lähestyä jotain ongelmaa.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Miesporukat toimivat hierarkisemmin ja sieltä nostetaan nopeasti yksi, joka on johtaja. Naisporukoissa toimitaan demokraattisemmin. (tutkittua juttua) .

        Allekirjoitan. Ja minusta tuo toimiikin miehillä joissain kohden paremmin.

        Vaan en tiedä liittyykö aloitukseen? 🤔


    • Anonyymi

      En tiedä aikuisista miehistä, mutta kasvaviin poikiin ainakin on valtava. Aiemmin, kun minulla oli vain tyttölapsi niin kuvittelin tytön kasvattamisen olevan vaativaa, kun pitää jatkuvasti suojella vähän kaikelta. Vaan nyt poikalapsen myötä olen huomannut, että pojan kasvattaminen häneksi itsekseen, ilman ulkopuolisia paineita ja vaatimuksia, on aivan jumalattoman paljon isompi työsarkka. Sitä oletusta ja vaatimusta tulee niin odottamattomistakin suunnista, että sitä ei heti edes tajua.

      • No kuten tuolla ylempänä kirjoitin, se vaikutus tulee salakavalasti, eikä sillä usein ole mitään pahaa tarkoittavaa merkitystä, vaan usein sillä on motiivina auttaa nuorta miehen alkua pärjäämään.

        Mutta miehen rooli yhteiskunnassa on muuttunut, siinä missä naisenkin. Enää ei tarvitsisi mitään joukkovoimaa, vaan yksilöt saisivat kehittyä ihan omsnlaisiksi. Naiset minun mielestä ovat tämän omaksuneet, mutta miesten kehitystä tässä jurraa vastaan tämä toisten, vanhempien vanhentuneet käsitteet. 🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No kuten tuolla ylempänä kirjoitin, se vaikutus tulee salakavalasti, eikä sillä usein ole mitään pahaa tarkoittavaa merkitystä, vaan usein sillä on motiivina auttaa nuorta miehen alkua pärjäämään.

        Mutta miehen rooli yhteiskunnassa on muuttunut, siinä missä naisenkin. Enää ei tarvitsisi mitään joukkovoimaa, vaan yksilöt saisivat kehittyä ihan omsnlaisiksi. Naiset minun mielestä ovat tämän omaksuneet, mutta miesten kehitystä tässä jurraa vastaan tämä toisten, vanhempien vanhentuneet käsitteet. 🤔

        "Enää ei tarvitsisi mitään joukkovoimaa, vaan yksilöt saisivat kehittyä ihan omsnlaisiksi."

        Ja kun eihän yhdenmukaisuus edes tuo voimaa. On ihan turkittu juttu, että monimuotoisuus on kaikkein tehokkainta. Ei yksilöllisyys tarkoita automaattisesti sitä, etteikö kykenisi toimimaan ryhmässä. Eikä yhdenmukaisuus tuo automaattisesti mukanaan kykyä toimia ryhmässä. Tuollainen ajattelu on hyvin vanhakantaista ja nykytietämyksen mukaan toimimatonta. Lähes jokaisessa ryhmässä on kuitenkin aina ollut ne yksilöt, jotka loistavat niillä omilla uniikeilla ratkaisuillaan. Aina on ollut niitä "sankareita", joille sitten jostain syystä on kuitenkin annettu oikeus poiketa siitä yhdenmukaisuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Enää ei tarvitsisi mitään joukkovoimaa, vaan yksilöt saisivat kehittyä ihan omsnlaisiksi."

        Ja kun eihän yhdenmukaisuus edes tuo voimaa. On ihan turkittu juttu, että monimuotoisuus on kaikkein tehokkainta. Ei yksilöllisyys tarkoita automaattisesti sitä, etteikö kykenisi toimimaan ryhmässä. Eikä yhdenmukaisuus tuo automaattisesti mukanaan kykyä toimia ryhmässä. Tuollainen ajattelu on hyvin vanhakantaista ja nykytietämyksen mukaan toimimatonta. Lähes jokaisessa ryhmässä on kuitenkin aina ollut ne yksilöt, jotka loistavat niillä omilla uniikeilla ratkaisuillaan. Aina on ollut niitä "sankareita", joille sitten jostain syystä on kuitenkin annettu oikeus poiketa siitä yhdenmukaisuudesta.

        Joo. Samaa mieltä. Onhan jo nyt huomattu, kun osa miehistä, syystä tai toisesta hyppää porukasta ulos ja toteuttaa itseään.
        Tulee mieleen vaikka ketä, mutta ains heihin yhdistetään homous tai muu erikoisuus stereotyyppisestä miehestä. 😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Enää ei tarvitsisi mitään joukkovoimaa, vaan yksilöt saisivat kehittyä ihan omsnlaisiksi."

        Ja kun eihän yhdenmukaisuus edes tuo voimaa. On ihan turkittu juttu, että monimuotoisuus on kaikkein tehokkainta. Ei yksilöllisyys tarkoita automaattisesti sitä, etteikö kykenisi toimimaan ryhmässä. Eikä yhdenmukaisuus tuo automaattisesti mukanaan kykyä toimia ryhmässä. Tuollainen ajattelu on hyvin vanhakantaista ja nykytietämyksen mukaan toimimatonta. Lähes jokaisessa ryhmässä on kuitenkin aina ollut ne yksilöt, jotka loistavat niillä omilla uniikeilla ratkaisuillaan. Aina on ollut niitä "sankareita", joille sitten jostain syystä on kuitenkin annettu oikeus poiketa siitä yhdenmukaisuudesta.

        Tämä! Ja oikeastaan tuo miten "sankaruus" oikeuttaa erilaisuuden tekee siitä tietystä miehisestä tasapäistämisestä vielä silmiinpistävämpää. Jos joku on iso sankari, tekee vaikka isoja ja tärkeitä maaleja urheilukentillä, niin se oikeuttaa poikkeamaan normista. On ok olla diiva ja vähän hankala. Vaikka toki kuraakin sataa niskaan, mutta silti se sankarinviittaa suojaa pahimmalta. Muiden taas pitää olla sitä tylsää ja harmaatarivimiestä ja tykinruokaa. Jos jokaisella olisi lupa olla erilainen sillä itselleen ominaisella tavalla ja kehittää sitä niin sankareita löytyisi enemmän. Erilaisuus ja juuri niiden omien kykyjen kehittäminen, kun ei tosiaan automaattisesti tarkoita, ettei kykenisi toimimaan ryhmässä ja tietyn sovitun toimintatavan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! Ja oikeastaan tuo miten "sankaruus" oikeuttaa erilaisuuden tekee siitä tietystä miehisestä tasapäistämisestä vielä silmiinpistävämpää. Jos joku on iso sankari, tekee vaikka isoja ja tärkeitä maaleja urheilukentillä, niin se oikeuttaa poikkeamaan normista. On ok olla diiva ja vähän hankala. Vaikka toki kuraakin sataa niskaan, mutta silti se sankarinviittaa suojaa pahimmalta. Muiden taas pitää olla sitä tylsää ja harmaatarivimiestä ja tykinruokaa. Jos jokaisella olisi lupa olla erilainen sillä itselleen ominaisella tavalla ja kehittää sitä niin sankareita löytyisi enemmän. Erilaisuus ja juuri niiden omien kykyjen kehittäminen, kun ei tosiaan automaattisesti tarkoita, ettei kykenisi toimimaan ryhmässä ja tietyn sovitun toimintatavan mukaan.

        Tuo täytyy kyllä allekirjoittaa. Miehisessä maailmassa on paljon enemmän sankareita ja sankarikultteja. Sankaruudella mies saa anteeksi lähes mitä vaan. Naisen maailmasta on paljon vaikeampi löytää sankareita. Eikä se johdu siitä, ettei heitä olisi. Se johtuu siitä, että naisen erilaisuutta ei tarvitse samalla tavalla perustella jollain, joten nainen ei juurikaan nosta naista jalustalle jonkin teon/tekojen perusteella. Ja siis olennaista minusta on nimenomaan se, miten ns. oma sukupuoli niihin tekoihin suhtautuu. Naiset eivät juurikaan luo sankarikultteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo täytyy kyllä allekirjoittaa. Miehisessä maailmassa on paljon enemmän sankareita ja sankarikultteja. Sankaruudella mies saa anteeksi lähes mitä vaan. Naisen maailmasta on paljon vaikeampi löytää sankareita. Eikä se johdu siitä, ettei heitä olisi. Se johtuu siitä, että naisen erilaisuutta ei tarvitse samalla tavalla perustella jollain, joten nainen ei juurikaan nosta naista jalustalle jonkin teon/tekojen perusteella. Ja siis olennaista minusta on nimenomaan se, miten ns. oma sukupuoli niihin tekoihin suhtautuu. Naiset eivät juurikaan luo sankarikultteja.

        Hyviä pointeja teiltä....

        Mutta miettikääs miten jotkut miessankaritarinat hypettää.... ei ne miehet yksin riitä suosioon. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo täytyy kyllä allekirjoittaa. Miehisessä maailmassa on paljon enemmän sankareita ja sankarikultteja. Sankaruudella mies saa anteeksi lähes mitä vaan. Naisen maailmasta on paljon vaikeampi löytää sankareita. Eikä se johdu siitä, ettei heitä olisi. Se johtuu siitä, että naisen erilaisuutta ei tarvitse samalla tavalla perustella jollain, joten nainen ei juurikaan nosta naista jalustalle jonkin teon/tekojen perusteella. Ja siis olennaista minusta on nimenomaan se, miten ns. oma sukupuoli niihin tekoihin suhtautuu. Naiset eivät juurikaan luo sankarikultteja.

        Halla-ahoa nimittävät seuraajansa mestariksi ja entäs nämä Trumpin fanit..? Trumppi oli kuin joku jumalasta seuraava.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Hyviä pointeja teiltä....

        Mutta miettikääs miten jotkut miessankaritarinat hypettää.... ei ne miehet yksin riitä suosioon. 🤔

        Eihän se niin menekään, että vain miehet "hypettäisivät". Vaan miehilla on taipumus nostaa (yleensä omasta porukastaan) joitain yksilöitä jalustalle. Ovat miehet historian saatossa nostaneet muutamia naisiakin keulakuviksi, mutta niille naisille on yleensä lopulta käynyt todella huonosti.

        Sellaseen tiettyyn hurmokseen on monen vähemmänkin voimakkaasti ajattelevan hyvin helppo ajautua mukaan. Ihmiset ovat pääosin varsin helposti "hurahtavaa" sorttia. Sellaisia täysin hurahtamiselle immuuneja yksilöitä on lopulta hyvin vähän, noin 10% kaikista ihmisistä. Tuolla porukalla ei ole aivoissaan niitä rakenteita, jotka sen hurahtamisen aiheuttavat. Sitten sellaisia todella hurahtamisalttiita, joilla nuo rakenteet toimivat hyvin herkästi on noin 30%.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se niin menekään, että vain miehet "hypettäisivät". Vaan miehilla on taipumus nostaa (yleensä omasta porukastaan) joitain yksilöitä jalustalle. Ovat miehet historian saatossa nostaneet muutamia naisiakin keulakuviksi, mutta niille naisille on yleensä lopulta käynyt todella huonosti.

        Sellaseen tiettyyn hurmokseen on monen vähemmänkin voimakkaasti ajattelevan hyvin helppo ajautua mukaan. Ihmiset ovat pääosin varsin helposti "hurahtavaa" sorttia. Sellaisia täysin hurahtamiselle immuuneja yksilöitä on lopulta hyvin vähän, noin 10% kaikista ihmisistä. Tuolla porukalla ei ole aivoissaan niitä rakenteita, jotka sen hurahtamisen aiheuttavat. Sitten sellaisia todella hurahtamisalttiita, joilla nuo rakenteet toimivat hyvin herkästi on noin 30%.

        Tarkoitin kommentillani oikeastaan sitä, että tätä miehistä ”koodis” tukee osa naisista ja hyväksyy sen, osa on pienten poikien äitejä.

        Ja en syytä, mutta tuumaan vaan, että kyse ei ole yksinomaan vain miesten keskinäisesti aiheuttamasta ongelmasta.... kuten ongelmat yleensäkin, ovat monitahoisia...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tarkoitin kommentillani oikeastaan sitä, että tätä miehistä ”koodis” tukee osa naisista ja hyväksyy sen, osa on pienten poikien äitejä.

        Ja en syytä, mutta tuumaan vaan, että kyse ei ole yksinomaan vain miesten keskinäisesti aiheuttamasta ongelmasta.... kuten ongelmat yleensäkin, ovat monitahoisia...

        Se on totta. Vaan siis eiväthän kaikki naiset(kaan) edes halua olla itseellisiä ja pitää huolta itsestään. Varsin moni on hyvin tyytyväinen siihen, ettei tarvitse ajatella mitään, eikä voi/saa pistää rikkaa ristiin oman elämänsä eteen. Kyllähän nyt vaikka joku kotirouvan homma on myös sellanen, jota voi ajatella hyvin yksinkertasena valintana. Jos ei oikeasti muuta hakua niin tietysti sitä ajatusmallia yrittää kasvattaa myös eteenpäin. Tuo nyt vaan esimerkkinä.

        Kyllähän esim. naisten "ympärileikkauksessa" ja lapsiavioliitoissa jne. ne äidit ja suvun vanhemmat naiset ovat niitä voimakkaimpia promoottoreita. Valtaosin noissa kulttuureissa tuo on ns. naisten juttu, johon isät ja suvun miehet eivät ota kantaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta. Vaan siis eiväthän kaikki naiset(kaan) edes halua olla itseellisiä ja pitää huolta itsestään. Varsin moni on hyvin tyytyväinen siihen, ettei tarvitse ajatella mitään, eikä voi/saa pistää rikkaa ristiin oman elämänsä eteen. Kyllähän nyt vaikka joku kotirouvan homma on myös sellanen, jota voi ajatella hyvin yksinkertasena valintana. Jos ei oikeasti muuta hakua niin tietysti sitä ajatusmallia yrittää kasvattaa myös eteenpäin. Tuo nyt vaan esimerkkinä.

        Kyllähän esim. naisten "ympärileikkauksessa" ja lapsiavioliitoissa jne. ne äidit ja suvun vanhemmat naiset ovat niitä voimakkaimpia promoottoreita. Valtaosin noissa kulttuureissa tuo on ns. naisten juttu, johon isät ja suvun miehet eivät ota kantaa.

        Niin. Eipä tästä ongelmasta kukaan voi pestä käsiään. 😬


    • Tarkoitat, että olisi jokin ryhmäpaine, joka ajaisi miehet ajattelemaan samalla tavalla. Ehkä yläkouluaikoina, en muista tarkasti. Täällä en mitenkään pysty niputtamaan miehiä, niin että jotkut vaikuttaisivat jotenkin samanlaisilta. Sellaiseen näkökulmaharhaan tietenkin on kenen tahansa helppo ajautua, että juuri minä itse olisin erilainen ja kaikki muut enemmän samanlaisia. Ikään kuin olisi yksi aurinko ja paljon tähtiä, mutta kun se oma napa/aurinko nyt vain on lähimpänä.

      • Anonyymi

        Kirjoitat toisella merkilläsi JustJust.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat toisella merkilläsi JustJust.

        Mielenkiintoinen ja yllättävä tulkinta. Mutta kai sillekin jotain perusteita voi nähdä.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mielenkiintoinen ja yllättävä tulkinta. Mutta kai sillekin jotain perusteita voi nähdä.

        Tieto.


      • No miten sitten korn miehissä paljon samankaltaisuutta, mutta naisissa erilaisuutta?

        Kuitenkin löydän miehiä, tässäkin ketjussa justjust, joka ei ole ihan samaa massaa suurimman osan miesoletettu kanssa. 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        No miten sitten korn miehissä paljon samankaltaisuutta, mutta naisissa erilaisuutta?

        Kuitenkin löydän miehiä, tässäkin ketjussa justjust, joka ei ole ihan samaa massaa suurimman osan miesoletettu kanssa. 🤔

        Ehkä sä vain kuitenkin olet kiinnostuneempi naisista ja siten myös heidän ajatuksistaan. Kun huomio sitten on naisoletetuissa, niin havaitset myös enemmän keskinäisiä eroja.


      • scrg kirjoitti:

        Ehkä sä vain kuitenkin olet kiinnostuneempi naisista ja siten myös heidän ajatuksistaan. Kun huomio sitten on naisoletetuissa, niin havaitset myös enemmän keskinäisiä eroja.

        Kyllä löydän, kun tarpeeksi mietin, eroja miesoletetuistakin, kuten taisin jo yllä mainita, mutta jokin ”äijäkoodi” pukkaa läpi, mikä nivoo yhteen miesoletetut.

        Ja miehien välille syntyvä eripura on yleensä sellaista ”kukkoilua”. Siinä ei juuri perustelut vilise, vaan kyse on henkilöhyökkäyksistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tieto.

        Olen kyllä aika usein arvostellut scrg:tä.
        Itseni kanssa en kuitenkaan ole eri mieltä.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Olen kyllä aika usein arvostellut scrg:tä.
        Itseni kanssa en kuitenkaan ole eri mieltä.

        niinpä, tarinaa on pakko vähän sotkea


      • Anonyymi kirjoitti:

        niinpä, tarinaa on pakko vähän sotkea

        En kuitenkaan ole sama henkilö.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        En kuitenkaan ole sama henkilö.

        niinpä niin. Sergei ja Harmiskin ovat sama hlö. Vai idiootti luulee ettei kukaan sitä tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niinpä niin. Sergei ja Harmiskin ovat sama hlö. Vai idiootti luulee ettei kukaan sitä tiedä.

        Mua ei niin kiinnosta mikä nikki on toistensa kanssa sama henkilö. Itse tiedän millä nimimerkillä kirjoittelen, ja tänne olen viimeaikoina kirjoittanut ainoastaan tällä.

        Oikeestaan mulle on sekin ihan sama miksi toiseksi nimimerkiksi mua kuvittelet. Siinähän kuvittelet jos se tekee sut onnelliseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        niinpä niin. Sergei ja Harmiskin ovat sama hlö. Vai idiootti luulee ettei kukaan sitä tiedä.

        Tästä vastaavanlaisesta tähänkin sloitukseen idea lähti, mutta ota foliohattu päästä ja lue mitä muuta tässä aloituksessa on. 😊


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mua ei niin kiinnosta mikä nikki on toistensa kanssa sama henkilö. Itse tiedän millä nimimerkillä kirjoittelen, ja tänne olen viimeaikoina kirjoittanut ainoastaan tällä.

        Oikeestaan mulle on sekin ihan sama miksi toiseksi nimimerkiksi mua kuvittelet. Siinähän kuvittelet jos se tekee sut onnelliseksi.

        Mulle riittääkin se oikea tietoa. Esim. sun mielipiteellä ei sillon ole pennin vertaa väliä.

        Sanoin vaan ääneen, että toisetkin näkevät ja se helpottaa palstailua.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tästä vastaavanlaisesta tähänkin sloitukseen idea lähti, mutta ota foliohattu päästä ja lue mitä muuta tässä aloituksessa on. 😊

        No luen luen ja olen lukenutkin 😄😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulle riittääkin se oikea tietoa. Esim. sun mielipiteellä ei sillon ole pennin vertaa väliä.

        Sanoin vaan ääneen, että toisetkin näkevät ja se helpottaa palstailua.

        Jos oikeasti haluaisit palstailua helpottaa, käyttäisit jotain nimimerkkiä.

        Huutelusi voi siis jättää omaan arvottomuuteensa.


      • Anonyymi

        Hermostuit.

        Kyllä mä oikeille kavereille oikean tiedon kerron. Vierestä en kaverin kusetusta kattele.

        Hän päättää sitten miten tietoon suhtautuu ja mitä sillä tekee.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Jos oikeasti haluaisit palstailua helpottaa, käyttäisit jotain nimimerkkiä.

        Huutelusi voi siis jättää omaan arvottomuuteensa.

        Kaverit tietää kyllä mut ja mitä sanon. Ne oikeat ihmiset , jotka täälläkin käyvät.

        Voitte ettiä muun harrastuksen, mutta dissestä ette harrastusta tiedottamatta tee.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Jos oikeasti haluaisit palstailua helpottaa, käyttäisit jotain nimimerkkiä.

        Huutelusi voi siis jättää omaan arvottomuuteensa.

        ja sinä: mees ota kolmas koronapiikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaverit tietää kyllä mut ja mitä sanon. Ne oikeat ihmiset , jotka täälläkin käyvät.

        Voitte ettiä muun harrastuksen, mutta dissestä ette harrastusta tiedottamatta tee.

        Mä olen oikea ihminen mutten takuulla ole – enkä halua olla – kaverisi.

        Mulle on ihan vitun sama mitä kuvittelet, teet tai haluat tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ja sinä: mees ota kolmas koronapiikki.

        Vastahan mä sain toisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hermostuit.

        Kyllä mä oikeille kavereille oikean tiedon kerron. Vierestä en kaverin kusetusta kattele.

        Hän päättää sitten miten tietoon suhtautuu ja mitä sillä tekee.

        Hermostuin? Ihan niin vakavasti en tätä palstaa ota 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaverit tietää kyllä mut ja mitä sanon. Ne oikeat ihmiset , jotka täälläkin käyvät.

        Voitte ettiä muun harrastuksen, mutta dissestä ette harrastusta tiedottamatta tee.

        Rauhaa. On kiva, että nostat niskavilloja mun takia, mutta ei tartte. 😊

        Nauti vaan kesästä ja tarinoista, oli ne mitä vaan.

        En halua nyt tänne mitään sotia, ne ajat on eletty. 😊👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        No luen luen ja olen lukenutkin 😄😁

        No sit laske selkä selkänojaa vasten ja nauti. 😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No sit laske selkä selkänojaa vasten ja nauti. 😊

        Penkki kaatui jo...😛


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Rauhaa. On kiva, että nostat niskavilloja mun takia, mutta ei tartte. 😊

        Nauti vaan kesästä ja tarinoista, oli ne mitä vaan.

        En halua nyt tänne mitään sotia, ne ajat on eletty. 😊👌

        Jos ei ole tulta, ei ole savua. Pidän savusta. Ja törkypeikot on hyvä savustaa pois. Vertaimevät hyttysetkin karttaa savua. Kuistille vaan kikkare vai mikä se on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hermostuit.

        Kyllä mä oikeille kavereille oikean tiedon kerron. Vierestä en kaverin kusetusta kattele.

        Hän päättää sitten miten tietoon suhtautuu ja mitä sillä tekee.

        Oletko palstan selvännäkijä? 😱


      • interlocutrice kirjoitti:

        Rauhaa. On kiva, että nostat niskavilloja mun takia, mutta ei tartte. 😊

        Nauti vaan kesästä ja tarinoista, oli ne mitä vaan.

        En halua nyt tänne mitään sotia, ne ajat on eletty. 😊👌

        Mäntti vain trollailee.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mäntti vain trollailee.

        Vefä henkeä sinäkin jo suoraan. Lätkäsivätkö toisen piikin ees kankkuun? 😁


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mäntti vain trollailee.

        Niin mikä on olo piikistä? Miltä näyttää kun katsot peiliin? Kasvaako korvan takaa kurpitsa? Raportoipa meille. 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Vefä henkeä sinäkin jo suoraan. Lätkäsivätkö toisen piikin ees kankkuun? 😁

        Ei kun se oli eka. Odottelen oireita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikä on olo piikistä? Miltä näyttää kun katsot peiliin? Kasvaako korvan takaa kurpitsa? Raportoipa meille. 🤔

        Kikkeli meni käkkyrälle.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Kikkeli meni käkkyrälle.

        Oh 🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Penkki kaatui jo...😛

        Nosta pystyyn ja nojaa kepeemmin. 😬


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole tulta, ei ole savua. Pidän savusta. Ja törkypeikot on hyvä savustaa pois. Vertaimevät hyttysetkin karttaa savua. Kuistille vaan kikkare vai mikä se on.

        Täältä ei törkypeikkoja savusteta, vaan nspataan liekkeihin korkeintaan 98 ohtaanista. 😁




      • Wwuwuw kirjoitti:

        Joo. Sitä vain että mitäköhän sen toisen piikin jälkeen..😱😱

        Kusi tulee etusormen kautta. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        Kusi tulee etusormen kautta. 😬

        Sehän olis kätevää.. Tai sitten ei.. olis meinaan tän tabletin näyttö aika kusinen.. 😵


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Sehän olis kätevää.. Tai sitten ei.. olis meinaan tän tabletin näyttö aika kusinen.. 😵

        Ravistele kusen jälkeen ja pyyhdi punttiin. 🤷‍♂️


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ravistele kusen jälkeen ja pyyhdi punttiin. 🤷‍♂️

        Mut jos lirahtelee..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mut jos lirahtelee..

        Hihalla sutaisee....😊

        Meiile biisi näköjään...

        https://youtu.be/O7yJ3wDZsHE

        Osuvia viisejä spotifystä pukkaa. Onks sulla se? 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Hihalla sutaisee....😊

        Meiile biisi näköjään...

        https://youtu.be/O7yJ3wDZsHE

        Osuvia viisejä spotifystä pukkaa. Onks sulla se? 🤔

        Toki olemme. Niin ja ei ole spotifyitä.. meen koisaa.. ja kaivan sormella nenää.


      • interlocutrice
        Wwuwuw kirjoitti:

        Toki olemme. Niin ja ei ole spotifyitä.. meen koisaa.. ja kaivan sormella nenää.

        Meehän. Laitoin epoksivideon jonnekin linkiks... sillä voisit tehdä sikasileen pöydän pinnasta.

        Öetäh! 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat toisella merkilläsi JustJust.

        Tämä on se asia, jota,en oikein tässä palstassa ymmärrä. Täällä tuntuu olevan jotenkin hämmentävän paljon sellaisia, joilla on joku ihme tarve yrittää arvailla henkilöyksiä tekstien takana. Tai sitten täällä on pari ihmistä, joille tuo juttu on valtavan iso asia. Itseänihän taas ei kiinnosta vattujakaan, vaikka joku yksi ja sama ihminen kävisi yksinpuhelua kymmenen nimimerkin ja kahdenkymmenen anonyymin takaa. Musta on hyvin hämmentävää, että joku haluaa tuhlata energiaa tollasen pohtimiseen.


    • Anonyymi

      Sinä vaikutat sellaiselta pehmoukkelilta, jonka seurassa on helppo olla ja hyvä laastaroitua sydänsurujen jälkeen. Hoidat ja hoivaat hellästi tarvittaessa. Pannakin ehkä osaat, ja se on tiettyyn pisteeseen hyvää perusseksiä. Rajojen yli ei mennä eikä niitä kokeilla, ellei nainen aktiivisesti lähde vaatimaan. Aamukahvit järjestyy, aamupano välttämättä ei, en tiedä? Leuan alta rapsutetaan. Hyvä mies, osaat naisten kanssa jutella ja rohkeutta erilaisiin kohtaamisiin löytyy. Kiinnostavuus silti hiipuu leimahduksen jälkeen. Sen uuden oikean kun löydät, jos edes etsit, jää siihen.

      • Anonyymi

        Aika tympeää analysointia. Oletko kyyninen? Miten elämä on sinua kohdellut?


      • Aha. Analyysin pukkasit. 😀

        No enpä tähän saumaan tähän mitään tuumaa, kun nyt kiinnostaa tää varsinainen aihe. Sen verran sanon, että toivottavasti saan jatkumollista yhteyttä johonkin ihmiseen, sitä haluan ja toivon itselleni, niin ja aamupanot on parhaita. Joskus oon miettinyt, että miks hitossa aamulla pitääkin ekaks käydä kusella, se osaa viedä momenttumilta kärjen. Yöherätys kuselle tai isompi rakko on mietinnässä. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika tympeää analysointia. Oletko kyyninen? Miten elämä on sinua kohdellut?

        Ei tuo minusta mikään tympeä ollut..🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Aha. Analyysin pukkasit. 😀

        No enpä tähän saumaan tähän mitään tuumaa, kun nyt kiinnostaa tää varsinainen aihe. Sen verran sanon, että toivottavasti saan jatkumollista yhteyttä johonkin ihmiseen, sitä haluan ja toivon itselleni, niin ja aamupanot on parhaita. Joskus oon miettinyt, että miks hitossa aamulla pitääkin ekaks käydä kusella, se osaa viedä momenttumilta kärjen. Yöherätys kuselle tai isompi rakko on mietinnässä. 😂

        Jospa toi analysoija on tulossa sun kainaloon? Kovasti näyttää siltä kun noin syväluotaavia pistää. 😂


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ei tuo minusta mikään tympeä ollut..🤔

        No hyvä. Mutta Minusta siinä oli alentava, vähättelevä sointu. Niin kuin hänen mielestään olisit ”vain” tätä eli peruskauraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika tympeää analysointia. Oletko kyyninen? Miten elämä on sinua kohdellut?

        Se on sun kokemus. Mieti sitä, miksi tuntuu tympeältä :)

        Elämä on kohdellut, ei ole valittamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jospa toi analysoija on tulossa sun kainaloon? Kovasti näyttää siltä kun noin syväluotaavia pistää. 😂

        Mene ja tiedä? Mulla on kyllä nyt muita suunnitelmia, mitkä vähän torppaa idean. 😁


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Aha. Analyysin pukkasit. 😀

        No enpä tähän saumaan tähän mitään tuumaa, kun nyt kiinnostaa tää varsinainen aihe. Sen verran sanon, että toivottavasti saan jatkumollista yhteyttä johonkin ihmiseen, sitä haluan ja toivon itselleni, niin ja aamupanot on parhaita. Joskus oon miettinyt, että miks hitossa aamulla pitääkin ekaks käydä kusella, se osaa viedä momenttumilta kärjen. Yöherätys kuselle tai isompi rakko on mietinnässä. 😂

        Pidän siitä, miten vastaat.

        Naisesi tulee aamupanoista onnesta kiemuraiseksi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sun kokemus. Mieti sitä, miksi tuntuu tympeältä :)

        Elämä on kohdellut, ei ole valittamista.

        Tuossa ylhäällä vastasin juuri, miksi. Kuvaat Dissen laastariksi. Lauseesi on tyyliin ” pannakin ehkä osaat”. Asetat itsesi toisen yläpuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sun kokemus. Mieti sitä, miksi tuntuu tympeältä :)

        Elämä on kohdellut, ei ole valittamista.

        No sepä näkyy vähättelevästä tyylistäsi, että on kohdellut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No hyvä. Mutta Minusta siinä oli alentava, vähättelevä sointu. Niin kuin hänen mielestään olisit ”vain” tätä eli peruskauraa.

        No itsekään en vauhdikkaista mielipiteistäni täällä tai muualla koe erikoisemmuutta.

        Ulosanti ja asioiden syvällisempi miettiminen on vaan piirteeni. Thats all. 😊


      • Anonyymi

        Miksi pitäisi olla enempää? Miksi pitäisi olla pelimies? Niin kuin eräät.

        Kyllä tuolla onni löytyy ennemmin kuin kaltaisillasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sepä näkyy vähättelevästä tyylistäsi, että on kohdellut.

        Sinuna pohtisin, miksi käyt kuin yleinen syyttäjä vieraan kimppuun :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sepä näkyy vähättelevästä tyylistäsi, että on kohdellut.

        En päivääkään vaihtaisi.

        Jotenkin surkeaa, jos kuka tahansa meistä pettyy elämässä siihen, ettei elämä ole koetellut eikä elämää ole toisin sanoen saanut kokea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuna pohtisin, miksi käyt kuin yleinen syyttäjä vieraan kimppuun :)

        Olet kateellinen Disselle Jan. Näet punaista ja olet raivoissasi. Milloin flippaat taas? Olisiko sulla aika ottaa Palstakamun nimmari taas käyttöön? Raivoa vähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuna pohtisin, miksi käyt kuin yleinen syyttäjä vieraan kimppuun :)

        Vieraan :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidän siitä, miten vastaat.

        Naisesi tulee aamupanoista onnesta kiemuraiseksi :)

        Tykkään onnesta kiemurtelevasta naisesta, siis jos harrastan esimerkiksi seksiä jonkun kanssa, on minulla tunteita häntä kohtaan ja on oikeastaan loputon tai päättymätön tarve osoittaa se hänelle vaikka koskettamalla juuri, kuten hän reagoi siihen ”haluavasti”.

        Tuohon kun lisää vielä katseen, on yhteys saavutettu. Mutta siihen ei moni ikävä kyllä pysty. 🤔
        Häpeä, ”sielun alastomuus”, haavoitettavuus tms. Torppaa usein ihan päätyyn menemisen, mikä on harmi.... ehkä se on se mistä analyysissäsi puutuit? 🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tykkään onnesta kiemurtelevasta naisesta, siis jos harrastan esimerkiksi seksiä jonkun kanssa, on minulla tunteita häntä kohtaan ja on oikeastaan loputon tai päättymätön tarve osoittaa se hänelle vaikka koskettamalla juuri, kuten hän reagoi siihen ”haluavasti”.

        Tuohon kun lisää vielä katseen, on yhteys saavutettu. Mutta siihen ei moni ikävä kyllä pysty. 🤔
        Häpeä, ”sielun alastomuus”, haavoitettavuus tms. Torppaa usein ihan päätyyn menemisen, mikä on harmi.... ehkä se on se mistä analyysissäsi puutuit? 🤔

        Riippuu aivan, mitä tarkoitat päätyyn menemisellä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu aivan, mitä tarkoitat päätyyn menemisellä?

        Yhteys. Sen kyllä tietää ja tuntee, väläyksiä olen kokenut. 😊

        Uskon, että ihminen pääsisi toisen kanssa johonkin yhteyteen, missä tunnetiloja voi välittää jollain ”maagisella” tavalla, mutta sehän on myös pelottavaa.... eikö? Paljastat ehkä jotain mikä onkin pidetty piilossa? Ja miksi se on piilossa?

        Joistakin on täysin selvää, että ihan kaikkea ei tarvitse avata. Uteliaisuus vie kuitenkin joskus voiton, mutta minkälainen ihminen avautuu täysin?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Yhteys. Sen kyllä tietää ja tuntee, väläyksiä olen kokenut. 😊

        Uskon, että ihminen pääsisi toisen kanssa johonkin yhteyteen, missä tunnetiloja voi välittää jollain ”maagisella” tavalla, mutta sehän on myös pelottavaa.... eikö? Paljastat ehkä jotain mikä onkin pidetty piilossa? Ja miksi se on piilossa?

        Joistakin on täysin selvää, että ihan kaikkea ei tarvitse avata. Uteliaisuus vie kuitenkin joskus voiton, mutta minkälainen ihminen avautuu täysin?

        Aivan. Ihmiselle kai on luonteenomaista suojata sisintään monista syistä ja ne syyt ovatkin kai usein niitä piilossa olevia syitä. Rakastumisen ja täyttymisen tunteeseen päätyy antautumalla suojista valoon. Ihminen paljastaa toiseen rakastuessa näin oma haurautensa, nekin puolet, jotka itselle ovat tuntemattomat. Toinen ihminen nostaa niitä tiedostamatta esiin, kun suhde syvenee. Se on toki pelottavaa. Tuon pelon kohtaamisen ja onnistuneen suhteen myötä niiden pelkojen läpikäymisen kautta ihminen voi kokea suurta yhteenkuuluvuutta itsensä, elämän, luonnon ja toisen ihmisen kanssa. Samaten suhteen epäonnistuessa on surun ja menetyksen kautta mahdollista eheytyä. Sekin vaatii helposto kai rohkeutta ja uskaltautumista itsensä kohtaamiseen aiemmasta muuttuneella, uudella tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ihmiselle kai on luonteenomaista suojata sisintään monista syistä ja ne syyt ovatkin kai usein niitä piilossa olevia syitä. Rakastumisen ja täyttymisen tunteeseen päätyy antautumalla suojista valoon. Ihminen paljastaa toiseen rakastuessa näin oma haurautensa, nekin puolet, jotka itselle ovat tuntemattomat. Toinen ihminen nostaa niitä tiedostamatta esiin, kun suhde syvenee. Se on toki pelottavaa. Tuon pelon kohtaamisen ja onnistuneen suhteen myötä niiden pelkojen läpikäymisen kautta ihminen voi kokea suurta yhteenkuuluvuutta itsensä, elämän, luonnon ja toisen ihmisen kanssa. Samaten suhteen epäonnistuessa on surun ja menetyksen kautta mahdollista eheytyä. Sekin vaatii helposto kai rohkeutta ja uskaltautumista itsensä kohtaamiseen aiemmasta muuttuneella, uudella tavalla.

        Vau. Eipä lisättävää. 😀👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kateellinen Disselle Jan. Näet punaista ja olet raivoissasi. Milloin flippaat taas? Olisiko sulla aika ottaa Palstakamun nimmari taas käyttöön? Raivoa vähän.

        Öö, että mitä? Nyt minutkin jo sotkettiin tähän keittoon. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Öö, että mitä? Nyt minutkin jo sotkettiin tähän keittoon. :)

        No minusta normaalia palstafoliohattuilua.... ei aiheuta toimenpiteitä. 😁

        Jatkakaa...😀


      • interlocutrice kirjoitti:

        No minusta normaalia palstafoliohattuilua.... ei aiheuta toimenpiteitä. 😁

        Jatkakaa...😀

        Mulla menee nämä välillä onneksi ohikin. Nyt sattui silmään. :D


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Öö, että mitä? Nyt minutkin jo sotkettiin tähän keittoon. :)

        Onko sinulla vihko hahmojesi salasanoille? Niinhän se on ohjeessa, ”tee muistiinpanoja, näin lisäät keskustelua. Päivitä ja kertaa.” Loppuvuodesta voit saada bonusta.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Mulla menee nämä välillä onneksi ohikin. Nyt sattui silmään. :D

        Oikeasti välillä kadehdin joidenkin ihmisten kykyä nähdä joitakin ihmisiä siellä, missä heitä ei oikeasti ole :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Öö, että mitä? Nyt minutkin jo sotkettiin tähän keittoon. :)

        Tässähän sä olet lukenut tätä koko ajan silmäkovana. Vaihda jo sohvalla asentoa, että veri kiertää vasemmassa jalassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla vihko hahmojesi salasanoille? Niinhän se on ohjeessa, ”tee muistiinpanoja, näin lisäät keskustelua. Päivitä ja kertaa.” Loppuvuodesta voit saada bonusta.

        Ei mulla, kun yksi salasana ja se on tälle nimimerkille. Siinä on 10 merkkiä. Ei mulla olis aikaa ja energiaa näpyttää eri nimimerkeillä ihan erilaista juttua ympäri nettiä. Käyn kuitenkin aika monilla muillakin sivuilla, kun tällä sinkut sivulla.

        Täälläkin tuota aika paljon tekstiä nimierkilläni, joten ei liene vaikea katsella missä kuljen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti välillä kadehdin joidenkin ihmisten kykyä nähdä joitakin ihmisiä siellä, missä heitä ei oikeasti ole :)

        Heh, mä en. Mutta joskus saatan toivoa, että joku olisi siinä missä on jotain mitä haluaisin kuulla häneltä. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän sä olet lukenut tätä koko ajan silmäkovana. Vaihda jo sohvalla asentoa, että veri kiertää vasemmassa jalassa.

        Istun keittiössä baarijakkaralla, läppärillä. :)

        Ja juuri tyhjensin puhtaat astiat astianpesukoneesta kaappeihin.


    • Anonyymi

      Mitä ne miesten esimerkit sitten on? Eikö ryhmä ole oikeastaan hukassa jos sillä ei ole yhtenäistä esimerkkiä miten olla mies ja mihin siinä pyritään. Tai jos se esimerkki on jollain tavalla myrkyllinen.

      Miehisyys on kyllä jossain oudossa limbossa. Mutta ei kuitenkaan kaikkialla maailmassa. Joka johtuu ehkä vain siitä, että muualla miehillä on ne yhteiset esimerkit miten olla mies ja mihin pyritään eikä niissä ole kyseenalaistettavaa. Omassa käytöksessä vain muttei ihanteissa.

      • No onhan niitä vaikka kuinka paljon, mutta minusta ongelmana juurikin on se, että esimerkit, olipa ne mitä vaan, tuupataan aina johonkin lokeroon ja jotenkin miesten maailma jyrää alleen erikoisuuden.

        Toivottavasti nuoret irtaantuu tästä. 😊

        Merkkejä on minusta. Tunnen paljon 19-30 vuotiaita miehiä ja hyvälle näyttää.,😊👌

        Ehkä täällä palstalla 2035 käy yhtenäisempi puheensorina, eikä miesten valitus. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        No onhan niitä vaikka kuinka paljon, mutta minusta ongelmana juurikin on se, että esimerkit, olipa ne mitä vaan, tuupataan aina johonkin lokeroon ja jotenkin miesten maailma jyrää alleen erikoisuuden.

        Toivottavasti nuoret irtaantuu tästä. 😊

        Merkkejä on minusta. Tunnen paljon 19-30 vuotiaita miehiä ja hyvälle näyttää.,😊👌

        Ehkä täällä palstalla 2035 käy yhtenäisempi puheensorina, eikä miesten valitus. 😊

        Niin, miehetkin voisi olla yksilöitä eikä laumansa jatkeita.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Niin, miehetkin voisi olla yksilöitä eikä laumansa jatkeita.

        No mun mieleen tulee moni täältä palstan kirjoituksista, jotka tavallaan kapinoi sitä ”mieskoodia” vastaan.

        Viinamies väittää, että pitää olla kännissä. Harmis sanoo, että naiset ei enää arvosta kilttiä ja kunnollista miestä. Allu ei kelpaa kellekkään ja lisäksi anonyymejä kilvan linkittää toksisen maskuliinisuuden jälkiseuraamuksia ”jännämiesten” tekeminä.

        Kapinointia ei kaikki osaa suunnata oikein.... joku mättää, mutta jokainen näkee sen tavallaan..... mutta minusta taas tilanne näyttää siltä, että miehet itse sahaavat oksaa toisiltaan. 🤔

        Siinä ei kuitenkaan ole kyse ilkeydestä, vaan opettamisesta selviytymään.

        Mä tietty katson tätä jännästä perspektiivistä, sitä en osaa yhdellä, enkä kahdella lauseella voi selvittää, mutta ei liene oleellista. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mun mieleen tulee moni täältä palstan kirjoituksista, jotka tavallaan kapinoi sitä ”mieskoodia” vastaan.

        Viinamies väittää, että pitää olla kännissä. Harmis sanoo, että naiset ei enää arvosta kilttiä ja kunnollista miestä. Allu ei kelpaa kellekkään ja lisäksi anonyymejä kilvan linkittää toksisen maskuliinisuuden jälkiseuraamuksia ”jännämiesten” tekeminä.

        Kapinointia ei kaikki osaa suunnata oikein.... joku mättää, mutta jokainen näkee sen tavallaan..... mutta minusta taas tilanne näyttää siltä, että miehet itse sahaavat oksaa toisiltaan. 🤔

        Siinä ei kuitenkaan ole kyse ilkeydestä, vaan opettamisesta selviytymään.

        Mä tietty katson tätä jännästä perspektiivistä, sitä en osaa yhdellä, enkä kahdella lauseella voi selvittää, mutta ei liene oleellista. 😊

        Juu'u. Tavallaan se pistää silmään, että kiukutellaan asioista mitä itse toteutetaan eli juurikin istutaan oksalla jota itse sahataan samalla.

        Kun voisi tehdä erilaillakin ja lopettaa kiukkuamisen. Ei ole pakko mennä kaavan mukaan, jos ei halua. Aina voi kokeilla mitäs jos teenkin näin enkä noin.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mun mieleen tulee moni täältä palstan kirjoituksista, jotka tavallaan kapinoi sitä ”mieskoodia” vastaan.

        Viinamies väittää, että pitää olla kännissä. Harmis sanoo, että naiset ei enää arvosta kilttiä ja kunnollista miestä. Allu ei kelpaa kellekkään ja lisäksi anonyymejä kilvan linkittää toksisen maskuliinisuuden jälkiseuraamuksia ”jännämiesten” tekeminä.

        Kapinointia ei kaikki osaa suunnata oikein.... joku mättää, mutta jokainen näkee sen tavallaan..... mutta minusta taas tilanne näyttää siltä, että miehet itse sahaavat oksaa toisiltaan. 🤔

        Siinä ei kuitenkaan ole kyse ilkeydestä, vaan opettamisesta selviytymään.

        Mä tietty katson tätä jännästä perspektiivistä, sitä en osaa yhdellä, enkä kahdella lauseella voi selvittää, mutta ei liene oleellista. 😊

        Ja tuosta mieskoodista tuli mieleeni, kun aikoinaan kirjoitelin eri nimikerkillä naisena ja toisella nimimerkillä miehenä. Silloin vielä, kun en uskaltanut olla avoimesti trans ja semmonen kun oikeasti olen. Oli helpompaa olla eri asuissa eri nimissä.

        Niin havaitsin silloin tuon mieskoodin olemassa olon. Mitä enemmän olin miesten puolella ja sovinistimpi, sitä enemmän olin hyvä jätkä.

        Nyt kun bionaisena sanon jotain miehisyyteen liittyvää, olen vaan tyhmä trans joka ei tiedä miehenä olemisesta tai mieheydestä mitään. Ämmä joka esittää miestä korkeintaan.

        Eli se sukupuolittuminen ja mieskooditus on vahvaa, kuin myös se oletusarvoinen käytös. Naiset ei voi tietää mitään mitä miehet, etenkään miehen elämästä ei vaikka olis ihan miehen elämää elänyt armeija poislukien.

        Unohdetaan taas yksilö kokonaan, ei miehetkään ole muuta kuin yksilöitä mutta oletetaan, että mies on joku homogeeninen ryhmä, naiset on jotain mitä lie kuraa joilla ei ymmärrys riitä miehisyyteen. Fuck that.

        Että on se koodi olemassa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ja tuosta mieskoodista tuli mieleeni, kun aikoinaan kirjoitelin eri nimikerkillä naisena ja toisella nimimerkillä miehenä. Silloin vielä, kun en uskaltanut olla avoimesti trans ja semmonen kun oikeasti olen. Oli helpompaa olla eri asuissa eri nimissä.

        Niin havaitsin silloin tuon mieskoodin olemassa olon. Mitä enemmän olin miesten puolella ja sovinistimpi, sitä enemmän olin hyvä jätkä.

        Nyt kun bionaisena sanon jotain miehisyyteen liittyvää, olen vaan tyhmä trans joka ei tiedä miehenä olemisesta tai mieheydestä mitään. Ämmä joka esittää miestä korkeintaan.

        Eli se sukupuolittuminen ja mieskooditus on vahvaa, kuin myös se oletusarvoinen käytös. Naiset ei voi tietää mitään mitä miehet, etenkään miehen elämästä ei vaikka olis ihan miehen elämää elänyt armeija poislukien.

        Unohdetaan taas yksilö kokonaan, ei miehetkään ole muuta kuin yksilöitä mutta oletetaan, että mies on joku homogeeninen ryhmä, naiset on jotain mitä lie kuraa joilla ei ymmärrys riitä miehisyyteen. Fuck that.

        Että on se koodi olemassa.

        JA jopa naiset itse ajaa tätä samaa koodia. Ei me naisena voida tietää miehistä mitään tai mieheydestä mitään. No voipas, jos pikkasenkaan älyilee ja elää miesten matkassa, pääsee kyllä kärryille että ihan ihmisiä ne äijätkin vaan on. Ei mikään oma erityinen rotunsa ja lahkonsa. :)

        Tietysti jos elää jossain kuplassa naiset Venuksesta ja miehet Marsista. Ihmisiä yhtä kaikki, ihan sama mitkä pelit ja vehkeet.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ja tuosta mieskoodista tuli mieleeni, kun aikoinaan kirjoitelin eri nimikerkillä naisena ja toisella nimimerkillä miehenä. Silloin vielä, kun en uskaltanut olla avoimesti trans ja semmonen kun oikeasti olen. Oli helpompaa olla eri asuissa eri nimissä.

        Niin havaitsin silloin tuon mieskoodin olemassa olon. Mitä enemmän olin miesten puolella ja sovinistimpi, sitä enemmän olin hyvä jätkä.

        Nyt kun bionaisena sanon jotain miehisyyteen liittyvää, olen vaan tyhmä trans joka ei tiedä miehenä olemisesta tai mieheydestä mitään. Ämmä joka esittää miestä korkeintaan.

        Eli se sukupuolittuminen ja mieskooditus on vahvaa, kuin myös se oletusarvoinen käytös. Naiset ei voi tietää mitään mitä miehet, etenkään miehen elämästä ei vaikka olis ihan miehen elämää elänyt armeija poislukien.

        Unohdetaan taas yksilö kokonaan, ei miehetkään ole muuta kuin yksilöitä mutta oletetaan, että mies on joku homogeeninen ryhmä, naiset on jotain mitä lie kuraa joilla ei ymmärrys riitä miehisyyteen. Fuck that.

        Että on se koodi olemassa.

        Mä seuraan lätkää paljon. Ja siellä on kuplinut pitkään toisen pelaajan kunnioitus. Päällimmäisenä tulee mieleen sieltäkin tuo ”koodi”. Ja vanhemmat lätkäpelaajat on huolissaan siitä, että nuoremmat ei osaa ottaa taklauksia vastaan. Ei nöyrrytä, vaan pelote jää huomiotta. 🤔

        Huomaa haastatteluista yms. Että enää ei nuoret miehet kavahda auktoriteetteja. Jonkinlainen näyttämö sekin on, mitä olen myös seurannnut.

        Ns. Vanhan liiton pelaajat on jopa huolissaan, että kiekosta tulee ”neitipeli”. Kukaan ei taklaa ja tappelut loppuu hanskalla nenän niistämiseen...

        ”Koodia” kaivataan, koska se on jokin mikä on osa mieheyttä, mitä jää, jos se katoaa?
        Ja mitä teet, jos joku rakas osa sua katoaa, menettää merkitystään?


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä seuraan lätkää paljon. Ja siellä on kuplinut pitkään toisen pelaajan kunnioitus. Päällimmäisenä tulee mieleen sieltäkin tuo ”koodi”. Ja vanhemmat lätkäpelaajat on huolissaan siitä, että nuoremmat ei osaa ottaa taklauksia vastaan. Ei nöyrrytä, vaan pelote jää huomiotta. 🤔

        Huomaa haastatteluista yms. Että enää ei nuoret miehet kavahda auktoriteetteja. Jonkinlainen näyttämö sekin on, mitä olen myös seurannnut.

        Ns. Vanhan liiton pelaajat on jopa huolissaan, että kiekosta tulee ”neitipeli”. Kukaan ei taklaa ja tappelut loppuu hanskalla nenän niistämiseen...

        ”Koodia” kaivataan, koska se on jokin mikä on osa mieheyttä, mitä jää, jos se katoaa?
        Ja mitä teet, jos joku rakas osa sua katoaa, menettää merkitystään?

        Meinaat sellaista aggressiivisuutta mitä miehisyyteen liitetään pelimaailmassakin?

        Niin, ajat muuttuu ja ne rakkaat asiat myös. Miehet on erilaisia keskenään ja vielä sukupolvien kuilussakin aina vaan erilaisempia. Hyvä niin, on siis toivoa että ihminen onkin ihminen eikä apina. :)

        Kykenee oppimaan ja mukautumaan tarpeen mukaan, kun meillä kuitenkin on vähän erilainen yhteiskuntakin kuin serkuillamme apinoilla.

        Mikähän siinä neiteydessä pelottaa? Ymmärrän, ettei sitä aina tunnista omakseen, mutta että aukottomasti jos ei ole tietynlainen mies on neiti sitten. Eiks vois vaan olla ihminen?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ja tuosta mieskoodista tuli mieleeni, kun aikoinaan kirjoitelin eri nimikerkillä naisena ja toisella nimimerkillä miehenä. Silloin vielä, kun en uskaltanut olla avoimesti trans ja semmonen kun oikeasti olen. Oli helpompaa olla eri asuissa eri nimissä.

        Niin havaitsin silloin tuon mieskoodin olemassa olon. Mitä enemmän olin miesten puolella ja sovinistimpi, sitä enemmän olin hyvä jätkä.

        Nyt kun bionaisena sanon jotain miehisyyteen liittyvää, olen vaan tyhmä trans joka ei tiedä miehenä olemisesta tai mieheydestä mitään. Ämmä joka esittää miestä korkeintaan.

        Eli se sukupuolittuminen ja mieskooditus on vahvaa, kuin myös se oletusarvoinen käytös. Naiset ei voi tietää mitään mitä miehet, etenkään miehen elämästä ei vaikka olis ihan miehen elämää elänyt armeija poislukien.

        Unohdetaan taas yksilö kokonaan, ei miehetkään ole muuta kuin yksilöitä mutta oletetaan, että mies on joku homogeeninen ryhmä, naiset on jotain mitä lie kuraa joilla ei ymmärrys riitä miehisyyteen. Fuck that.

        Että on se koodi olemassa.

        Siis niin jännä juttu, että kun sanoo samat asiat miesoletettuna, kun naisoletettuna niin asenne ja asian hyväksyntä muuttuu.

        Miehenä menee hyvin läpi, joojoo just näin näin se on. Mutta kun sanotkin, että olet nainen niin ei se noin ole, ei sinne päinkään. :D

        Eli koodisto siinäkin. Me miehet...


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Meinaat sellaista aggressiivisuutta mitä miehisyyteen liitetään pelimaailmassakin?

        Niin, ajat muuttuu ja ne rakkaat asiat myös. Miehet on erilaisia keskenään ja vielä sukupolvien kuilussakin aina vaan erilaisempia. Hyvä niin, on siis toivoa että ihminen onkin ihminen eikä apina. :)

        Kykenee oppimaan ja mukautumaan tarpeen mukaan, kun meillä kuitenkin on vähän erilainen yhteiskuntakin kuin serkuillamme apinoilla.

        Mikähän siinä neiteydessä pelottaa? Ymmärrän, ettei sitä aina tunnista omakseen, mutta että aukottomasti jos ei ole tietynlainen mies on neiti sitten. Eiks vois vaan olla ihminen?

        No tuosta ”neiteydestä” pompattais jo uuteen aiheeseen, mutta ”koodissahan” puhutaan vaan miehistä. Määritellään mitä se on ja muut on ulkona. Sillä ei oo väliä onko ne ”homoja” vai mitä... kunhan ”äijäkoodi” pysyy...

        Se huomio täytyy vielä mainita, että jopa ”koodin” ulkopuolelle jääneet hehkuttaa ”koodin” tärkeyttä. Siin voi olls katkeruutta, kun ei sovi ”koodiin” mutta se on selitettävissä. Ja niitä täällä palstalla muuten riittää. Vähemmän täällä on niitä, jotka kerskailee olevansa ”koodissa”. Sellaisen ei tarvitse täällä uhoa...

        Mutta heidät kyllä erottaakin näppärästi. Ja yleinen mielipide on myös se, että heidät kannattaa ampua alas. 😁

        Ei vaan ole tullut tätä mietittyä, mutta niinkin se on. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        No tuosta ”neiteydestä” pompattais jo uuteen aiheeseen, mutta ”koodissahan” puhutaan vaan miehistä. Määritellään mitä se on ja muut on ulkona. Sillä ei oo väliä onko ne ”homoja” vai mitä... kunhan ”äijäkoodi” pysyy...

        Se huomio täytyy vielä mainita, että jopa ”koodin” ulkopuolelle jääneet hehkuttaa ”koodin” tärkeyttä. Siin voi olls katkeruutta, kun ei sovi ”koodiin” mutta se on selitettävissä. Ja niitä täällä palstalla muuten riittää. Vähemmän täällä on niitä, jotka kerskailee olevansa ”koodissa”. Sellaisen ei tarvitse täällä uhoa...

        Mutta heidät kyllä erottaakin näppärästi. Ja yleinen mielipide on myös se, että heidät kannattaa ampua alas. 😁

        Ei vaan ole tullut tätä mietittyä, mutta niinkin se on. 😬

        Onks sitten kuitenkin niin, että äijäkoodi osalle on tiukempaa, kun osalle ei haittaa onko homo tai jotain muuta? Minusta kun tuntuu, että homoudellekin naureskellaan ja ne ei oikein siihen äijäkoodin lasketa kuuluviksi?


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Onks sitten kuitenkin niin, että äijäkoodi osalle on tiukempaa, kun osalle ei haittaa onko homo tai jotain muuta? Minusta kun tuntuu, että homoudellekin naureskellaan ja ne ei oikein siihen äijäkoodin lasketa kuuluviksi?

        Et jos et ole lihaa syövä heteromies, joka tappaa kaikki itseään pienemmät yhdellä nyrkin iskulla niin etpä ookkaan muutes edes mies, oot joku vitun soijapoika.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No tuosta ”neiteydestä” pompattais jo uuteen aiheeseen, mutta ”koodissahan” puhutaan vaan miehistä. Määritellään mitä se on ja muut on ulkona. Sillä ei oo väliä onko ne ”homoja” vai mitä... kunhan ”äijäkoodi” pysyy...

        Se huomio täytyy vielä mainita, että jopa ”koodin” ulkopuolelle jääneet hehkuttaa ”koodin” tärkeyttä. Siin voi olls katkeruutta, kun ei sovi ”koodiin” mutta se on selitettävissä. Ja niitä täällä palstalla muuten riittää. Vähemmän täällä on niitä, jotka kerskailee olevansa ”koodissa”. Sellaisen ei tarvitse täällä uhoa...

        Mutta heidät kyllä erottaakin näppärästi. Ja yleinen mielipide on myös se, että heidät kannattaa ampua alas. 😁

        Ei vaan ole tullut tätä mietittyä, mutta niinkin se on. 😬

        Liiallinen koheesio on ryhmän heikkous.

        "Ryhmäajattelulla tarkoitetaan ilmiötä, joka yllyttää ryhmän jäsenet yksimielisyyteen, jotta ryhmän ilmapiiri säilyisi hyvänä. Tällöin ryhmäläiset asettavat keskinäisen solidaarisuutensa kaiken muun edelle, eivätkä uskalla olla kriittisiä tai esittää ryhmän yhteisestä mielipiteestä poikkeavia mielipiteitä. Tämän seurauksena saatetaan päätyä huonoihin ratkaisuihin.

        Vahva koheesio ei siis aina palvele ryhmän päämäärää, vaan kriittinen ajattelu ja sen mukanaan tuomat konfliktit ovat usein välttämättömiä parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi. Ryhmäajatteluun johtavia syitä ovat esimerkiksi tulostavoitteisiin liittyvä stressi, paine samanmielisyyden saavuttamisesta tai ryhmän sulkeutuneisuus omaan maailmaansa, jolloin se ei saa tai suostu vastaanottamaan ryhmän ulkopuolista palautetta."


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        JA jopa naiset itse ajaa tätä samaa koodia. Ei me naisena voida tietää miehistä mitään tai mieheydestä mitään. No voipas, jos pikkasenkaan älyilee ja elää miesten matkassa, pääsee kyllä kärryille että ihan ihmisiä ne äijätkin vaan on. Ei mikään oma erityinen rotunsa ja lahkonsa. :)

        Tietysti jos elää jossain kuplassa naiset Venuksesta ja miehet Marsista. Ihmisiä yhtä kaikki, ihan sama mitkä pelit ja vehkeet.

        ”Äijäkoodissa” naiseus ja varsinkin naisellisuus määritellään tarkoin muuten.

        Naisellinen nsinen on heikkoja hauras jalustalle nostettu kristalliesine, mitä varotaan hajoittamasta.

        Mutta nainen mikä ei ole hauras ja tuo itseään voimakkasti esiin onkin jo ”rekkalesbo” tai muuten hyihyi. 😂

        Tämä lähestyminen taas erilaisten miesten, tai sanotaanko ”koodin” mukaan asettuvien misten mukaan on erinäköinen. Vahvasti asemansa ”koodin” sisällä oleva mies voi tehdä (ehkä) omasta mielestäänkin mitä vaan.

        Kun taas ”koodin” ulkopuolinen saa rippeet, jos saa.

        Tähän ajatukseen kuuluu kuulu palstateoriakin. Siis minun mielestä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liiallinen koheesio on ryhmän heikkous.

        "Ryhmäajattelulla tarkoitetaan ilmiötä, joka yllyttää ryhmän jäsenet yksimielisyyteen, jotta ryhmän ilmapiiri säilyisi hyvänä. Tällöin ryhmäläiset asettavat keskinäisen solidaarisuutensa kaiken muun edelle, eivätkä uskalla olla kriittisiä tai esittää ryhmän yhteisestä mielipiteestä poikkeavia mielipiteitä. Tämän seurauksena saatetaan päätyä huonoihin ratkaisuihin.

        Vahva koheesio ei siis aina palvele ryhmän päämäärää, vaan kriittinen ajattelu ja sen mukanaan tuomat konfliktit ovat usein välttämättömiä parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi. Ryhmäajatteluun johtavia syitä ovat esimerkiksi tulostavoitteisiin liittyvä stressi, paine samanmielisyyden saavuttamisesta tai ryhmän sulkeutuneisuus omaan maailmaansa, jolloin se ei saa tai suostu vastaanottamaan ryhmän ulkopuolista palautetta."

        No mieti tämä koko suomen ylle miehiin ja näet ehkä jossain syrjäytymisissä selitystä. 🤔

        Välttelen kahta sanaa, joten lanseeraan tähän miedomman version. Miesten yhdessä määritelmä miehisyydestä, ajaa monet määritelmän ulkopuoliset ulos jostain, ketkä havittelevat ulkopuolelta tulevan informaation turvin itseään.... kuten lasten ja nuorten kehitys menee....

        Miehiltä puuttuu yhä leveä esimerkkien kavalgaadi. Ja toisaalta vanhempi miesryhmä huitoo esimerkkejä muusta kuin stereotyyppisestä miehestä nurin.

        Itse uskon, että öyhöttävät pierut saa painua loosereina hautaan. Nuoret tekee tuloaan. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        ”Äijäkoodissa” naiseus ja varsinkin naisellisuus määritellään tarkoin muuten.

        Naisellinen nsinen on heikkoja hauras jalustalle nostettu kristalliesine, mitä varotaan hajoittamasta.

        Mutta nainen mikä ei ole hauras ja tuo itseään voimakkasti esiin onkin jo ”rekkalesbo” tai muuten hyihyi. 😂

        Tämä lähestyminen taas erilaisten miesten, tai sanotaanko ”koodin” mukaan asettuvien misten mukaan on erinäköinen. Vahvasti asemansa ”koodin” sisällä oleva mies voi tehdä (ehkä) omasta mielestäänkin mitä vaan.

        Kun taas ”koodin” ulkopuolinen saa rippeet, jos saa.

        Tähän ajatukseen kuuluu kuulu palstateoriakin. Siis minun mielestä...

        Eli koodiston kovin kingi on nk. alfa? :D

        Juu, rekkalesbo tai mies. Nainen ei voi olla vahva mitenkään ellei se ole mies tai miesmäinen rekkalesbo. :D

        Silti niitä vahvoja voimakkaasti itseään esiintuovia naisia on varsin naisellisesti pakatuissa naisissakin. Se on ehkä sellainen kokoonpano mikä ärsyttää ja ehkä hämmentää osaa miehistä.

        Mutta nyt tää lättäjalka menee päikkäreille. Heräsin aamuyöstä ja nyt näyttää kuppa menevän jumiin, jos en nuku. :)

        Palataan.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Et jos et ole lihaa syövä heteromies, joka tappaa kaikki itseään pienemmät yhdellä nyrkin iskulla niin etpä ookkaan muutes edes mies, oot joku vitun soijapoika.

        Ei koodi ole vihamielinen.... sen ei kannata olla tai kukaan ois lähellä.

        Homot ja erityyppiset on heti siinä lähellä, kunhan ottavat oman paikkansa..

        Ootko kuulut sanonnan? ”Saa olla homo, kunhan ei minus ala vokottelee?”.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ei koodi ole vihamielinen.... sen ei kannata olla tai kukaan ois lähellä.

        Homot ja erityyppiset on heti siinä lähellä, kunhan ottavat oman paikkansa..

        Ootko kuulut sanonnan? ”Saa olla homo, kunhan ei minus ala vokottelee?”.

        Ehkä olen kuullu. Olen kuullut senkin, että vitun homot ei tähän pöytään tule. :D

        Mutta nyt on mentävä kuomaseni zzzz krooh pyyh. :) En enää ymmärrä mistään mitään. :)

        (olenko muka joskus ymmärtänyt hahahaha) ;)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ehkä olen kuullu. Olen kuullut senkin, että vitun homot ei tähän pöytään tule. :D

        Mutta nyt on mentävä kuomaseni zzzz krooh pyyh. :) En enää ymmärrä mistään mitään. :)

        (olenko muka joskus ymmärtänyt hahahaha) ;)

        Mutta tuossa hauskassakin sanonnassa, mostä Leikolakin on vitsiä vääntänyt, on syvä ajatus takana. Ettei vaan se homo johtaisi minua väärille teille, ulos ”koodista”.

        Ihan kuten pelätään, että jos tulee muita kivempia houkutteita, hairahdun vielä. 😁

        Vähän sama kuin: ”en mä yksille uskalla lähtee, karkaa vielä lapasesta”. 😀

        Jos tietäisi mitä on ja edustaa, ei epäilisi sitä...

        Hyvät päikyt sinne. 😬


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Mutta tuossa hauskassakin sanonnassa, mostä Leikolakin on vitsiä vääntänyt, on syvä ajatus takana. Ettei vaan se homo johtaisi minua väärille teille, ulos ”koodista”.

        Ihan kuten pelätään, että jos tulee muita kivempia houkutteita, hairahdun vielä. 😁

        Vähän sama kuin: ”en mä yksille uskalla lähtee, karkaa vielä lapasesta”. 😀

        Jos tietäisi mitä on ja edustaa, ei epäilisi sitä...

        Hyvät päikyt sinne. 😬

        Hyvin sanottu tuo ”ulos koodista”!

        …siitä tulikin mieleeni tämä:

        https://youtu.be/2ctcTP9pSHw


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu tuo ”ulos koodista”!

        …siitä tulikin mieleeni tämä:

        https://youtu.be/2ctcTP9pSHw

        Joo, tuossa on muuten sanomaa....

        Joskus itsekin kuunnellut.

        Äkkiä tulee mieleen homoseksuaali, mutta jos sanoja kuuntelee, niin ymmärtää, että kyse ei ole homoseksuaalisesta.,😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ei koodi ole vihamielinen.... sen ei kannata olla tai kukaan ois lähellä.

        Homot ja erityyppiset on heti siinä lähellä, kunhan ottavat oman paikkansa..

        Ootko kuulut sanonnan? ”Saa olla homo, kunhan ei minus ala vokottelee?”.

        Ei homottelulla tarkoiteta edes oikeaa homoseksuaalia, vaan jonkinlaista epämiestä, samaa sarjaa on miesten neidittely ja ämmittely. Sen sanoma on " Et kuule meihin " .


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei homottelulla tarkoiteta edes oikeaa homoseksuaalia, vaan jonkinlaista epämiestä, samaa sarjaa on miesten neidittely ja ämmittely. Sen sanoma on " Et kuule meihin " .

        Tiedän... voisivat sanoa vaikka kakkapylly, niin ei sotkettais kun no.... sotkijat tähän. 😁


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Joo, tuossa on muuten sanomaa....

        Joskus itsekin kuunnellut.

        Äkkiä tulee mieleen homoseksuaali, mutta jos sanoja kuuntelee, niin ymmärtää, että kyse ei ole homoseksuaalisesta.,😊

        Transsukupuolinen☝️


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mutta tuossa hauskassakin sanonnassa, mostä Leikolakin on vitsiä vääntänyt, on syvä ajatus takana. Ettei vaan se homo johtaisi minua väärille teille, ulos ”koodista”.

        Ihan kuten pelätään, että jos tulee muita kivempia houkutteita, hairahdun vielä. 😁

        Vähän sama kuin: ”en mä yksille uskalla lähtee, karkaa vielä lapasesta”. 😀

        Jos tietäisi mitä on ja edustaa, ei epäilisi sitä...

        Hyvät päikyt sinne. 😬

        Heh, homopelko on oikeastaan itsensä pelkäämistä. Jos vaikka minusta paljastuukin homo.

        En tiiä mitä pelättävää siinä sitten on. Minusta se on vaan helpotus, kun kohtaa itsensä ja samalla myös pelkonsa. Tonnin kivireppu tippuu harteilta, kun ymmärtää myöntää itselleen asioita mitkä on saattanut ahdistaa.

        Mut kuten Wuu sanoo, homotus on haukkumista monilla, et kuulu meihin.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Heh, homopelko on oikeastaan itsensä pelkäämistä. Jos vaikka minusta paljastuukin homo.

        En tiiä mitä pelättävää siinä sitten on. Minusta se on vaan helpotus, kun kohtaa itsensä ja samalla myös pelkonsa. Tonnin kivireppu tippuu harteilta, kun ymmärtää myöntää itselleen asioita mitkä on saattanut ahdistaa.

        Mut kuten Wuu sanoo, homotus on haukkumista monilla, et kuulu meihin.

        Homopelko on minusta syytä, että on epävarma omasta seksuaalisuudestaan.
        Ja muutenkin välinpitämättömästi tai agressiivisesti vähemmistöihin suhtautuminen kuuluu ”koodiin”.

        Homottelut, akottelut kuuluu just ”koodista” poissulkemissanastoon. Sinäänsä hauskaa, että nehän on erilisia ihmisiä, eli ”koodin” mukaan elämättölle ne ei ole mitään vähempää, vaikka poissulkija itse niin kokee. 😀 Voisivat sanoa jämäkästi kakkapylly, niin jos se tehois paremmin? 😀


      • interlocutrice kirjoitti:

        Homopelko on minusta syytä, että on epävarma omasta seksuaalisuudestaan.
        Ja muutenkin välinpitämättömästi tai agressiivisesti vähemmistöihin suhtautuminen kuuluu ”koodiin”.

        Homottelut, akottelut kuuluu just ”koodista” poissulkemissanastoon. Sinäänsä hauskaa, että nehän on erilisia ihmisiä, eli ”koodin” mukaan elämättölle ne ei ole mitään vähempää, vaikka poissulkija itse niin kokee. 😀 Voisivat sanoa jämäkästi kakkapylly, niin jos se tehois paremmin? 😀

        Juu'u. Sitä aika usein, joskin inhoksi moni sen päällimmäisenä kokee. Inhottaa ajatus vaikka peppuseksistä. Mutta niin minuakin, vaikken ole edes hetero. :)

        Se koodi joo.

        Niin, se homous on vaan otettu jotenkin pilkkasanaksi. Onhan siinä varmaan mukana vähän sitä sarkastista ivaakin mukana itse homouttakin kohtaan. Ainakin niillä jotka sarkasmia ymmärtää ja viljelee.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu'u. Sitä aika usein, joskin inhoksi moni sen päällimmäisenä kokee. Inhottaa ajatus vaikka peppuseksistä. Mutta niin minuakin, vaikken ole edes hetero. :)

        Se koodi joo.

        Niin, se homous on vaan otettu jotenkin pilkkasanaksi. Onhan siinä varmaan mukana vähän sitä sarkastista ivaakin mukana itse homouttakin kohtaan. Ainakin niillä jotka sarkasmia ymmärtää ja viljelee.

        Ihmeen vähän täällä muuten miesoletettujen mietteitä tästä...🤔


    • Anonyymi

      "Yksi silmäänpistävemmistä piirteistä on miehisyyden puolustaminen. Ihan kuin se olisi sellainen ”meidän juttu”. Itselle se on selkrä oma juttu, eikä mun tarvitse sitä puolustaa, mutta moni täällä hyökkäilee minuakin kohtaan ja tietenkin naisia. "

      Jos et ole huomannut, feminismi on julistettu valtamediassa pyhäksi. Sen sijaan vallassa olevassa kulttuurivallankumouksessa miehiä ja miehisyyttä vastaan hyökätään jatkuvasti. Otetaan esimerkiksi populaarikulttuuri, missä kaikki miehisyys pyritään nykyisin häpäisemään, vaikka se tuottaisi "tuotemerkille" tuhon.

      Tähtien sota, Marvel-sarjakuvat ja elokuvat, Terminator jne... Indiana Jonesista ollaan tekemässä naista, samoinkuin Bondista. He-manin paluussa He-man muutettiin idiootiksi ja tapettiin pois, ja voimat annettiin tietysti kiittämättölle naiselle. https://www.youtube.com/watch?v=u6GUGatFBLo

      Sama marxilainen kulttuurivallankumous on menossa myös politiikassa ja laajemmin koko yhteiskunnassa.

      • Ymmärränkö oikein, että koetetaan tehdä ”korjausliikettä”? 🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ymmärränkö oikein, että koetetaan tehdä ”korjausliikettä”? 🤔

        Ei ole mitään korjausliikettä vaan ideologinen kulttuurivallankumous kuten Kiinassa, mikä taas on mielisairautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään korjausliikettä vaan ideologinen kulttuurivallankumous kuten Kiinassa, mikä taas on mielisairautta.

        Eikös tuollainrn pitäisi olla kuitenkin suunniteltua? Kuka sen takana olisi? 🤔


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Eikös tuollainrn pitäisi olla kuitenkin suunniteltua? Kuka sen takana olisi? 🤔

        Oletko koskaan kuullut esimerkiksi Black Rock rahastosta. https://fi.wikipedia.org/wiki/BlackRock

        "BlackRock on yhdysvaltalainen varainhoitoyhtiö. Yhtiö on maailman suurin varainhoitaja, ja sen hallinnoimat varat olivat 30.6.2021 9,5 biljoonaa dollaria. Yhtiötä kutsutaan myös maailman suurimmaksi varjopankiksi."

        BlackRock mm. ostaa tällähetkellä jenkeissä asuntoja 20% ylihintaan ettei normi kansalaisilla ole niihin enää varaa. Asunnot muutetaan sitten vuokra-asunnoiksi. Milleniaalithan ovat kuulemma onnellisempia kun eivät omista mitään vaan vuokraavat tulevaisuudessa vaatteensakin. Tietenkään nämä rahastot eivät luovu rahoistaan vaikka kommunismiin siirryttäisiinkin, onhan Kiinassakin miljardöörejä. Kyse ei ole enää rahasta vaan absoluuttisesta vallasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut esimerkiksi Black Rock rahastosta. https://fi.wikipedia.org/wiki/BlackRock

        "BlackRock on yhdysvaltalainen varainhoitoyhtiö. Yhtiö on maailman suurin varainhoitaja, ja sen hallinnoimat varat olivat 30.6.2021 9,5 biljoonaa dollaria. Yhtiötä kutsutaan myös maailman suurimmaksi varjopankiksi."

        BlackRock mm. ostaa tällähetkellä jenkeissä asuntoja 20% ylihintaan ettei normi kansalaisilla ole niihin enää varaa. Asunnot muutetaan sitten vuokra-asunnoiksi. Milleniaalithan ovat kuulemma onnellisempia kun eivät omista mitään vaan vuokraavat tulevaisuudessa vaatteensakin. Tietenkään nämä rahastot eivät luovu rahoistaan vaikka kommunismiin siirryttäisiinkin, onhan Kiinassakin miljardöörejä. Kyse ei ole enää rahasta vaan absoluuttisesta vallasta.

        Ooookkeiiii... eliitti vetää naruista? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut esimerkiksi Black Rock rahastosta. https://fi.wikipedia.org/wiki/BlackRock

        "BlackRock on yhdysvaltalainen varainhoitoyhtiö. Yhtiö on maailman suurin varainhoitaja, ja sen hallinnoimat varat olivat 30.6.2021 9,5 biljoonaa dollaria. Yhtiötä kutsutaan myös maailman suurimmaksi varjopankiksi."

        BlackRock mm. ostaa tällähetkellä jenkeissä asuntoja 20% ylihintaan ettei normi kansalaisilla ole niihin enää varaa. Asunnot muutetaan sitten vuokra-asunnoiksi. Milleniaalithan ovat kuulemma onnellisempia kun eivät omista mitään vaan vuokraavat tulevaisuudessa vaatteensakin. Tietenkään nämä rahastot eivät luovu rahoistaan vaikka kommunismiin siirryttäisiinkin, onhan Kiinassakin miljardöörejä. Kyse ei ole enää rahasta vaan absoluuttisesta vallasta.

        Tuo Blackrockin touhu on ihan totisinta totta.

        Me eletään ajassa, jossa teknologia on kehittynyt niin pitkälle että se mahdollistaa vaikka minkälaisen sairaan valvonnan ja sen kautta orjuuttamisen. Puuttuu enää vain vallankumous jolla se saadaan käyttöön. Mutta hyvää vauhtia etenee. Maailmasta kun ei vallanhimoisia hulluja puutu.


      • Anonyymi

        Mies on voimakas otus. Se on vaarallinen, joten sitä kohtaan hyökätään. Se, jolla on voimaa yritetään alistaa. Cancelkulttuuri pyrkii ottamaan haltuun muutenkin ihan jokaisen, jonka sanalla on kuuluvuutta ja voimaa. Kaikessa on kyse vallan poistamisesta.


    • Toksinen maskuliinisuus☝️😊👎

      • Jep. Mutta tympeä ksksisanainrn termi, mikä lietsoo. Ehkä keksitään muuta ja irtaannutaan väsyttävädtä vastakkainasettelusta. Ehkä sit sulle saadaan Marveleita päättymättömästi, ettet tylsisty. 😬


    • Anonyymi

      Valitettavan usein "miehisyyden puolustaminen"on ainoastaan naisten halveksuntaa, ellei ihan naisvihaa. Se alkaa monilla jo lapsena ja jatkuu läpi elämän. Mies ottaa oppia tarkoin läheisten miesten käytöksestä ja jostain vallanhimoisesta kuvitelmasta millainen on miehinen mies. Vaikka todellisuudessa miehinen mies on aivan muuta.

      Edellisen johdosta juuri miehissä on enemmän konservatiiveja, ja niitä, jotka haluavat mieluummin jarruttaa kaikkien ihmisten tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia. Kaikki ne kun koetaan olevan pois vähintään omasta mutta muidenkin miesten miehisyydestä.

      - Sheena

      • Onneksi olen itse havainnut paljon kukkasempaa tulevaisutta eteenpäin. 😁


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Onneksi olen itse havainnut paljon kukkasempaa tulevaisutta eteenpäin. 😁

        Tykkäät niin paljon naisista ettet halua olla kenenkään kanssa:)
        Miesten kanssa pelailet vaikka säbää. Pelkäätkö naisia, rajoittavatko elintilaasi miehenä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tykkäät niin paljon naisista ettet halua olla kenenkään kanssa:)
        Miesten kanssa pelailet vaikka säbää. Pelkäätkö naisia, rajoittavatko elintilaasi miehenä?

        Mitä on oleminen toisen kanssa? En asu kenenkään ventovieraan asunnossa, eikä tänne mun kotiin muuta yks kaks ketään.

        En mä pelkää naisia varsinkaan, miehistä ehkä oudoimpia ja epäsosiaalisesti käyttäytyviä....

        Kepeä seurustelu hartaasti ja pitkään naisen kanssa houkutelee jo. 😁


    • Anonyymi

      Minkä enemmän ikää, niin sen vähemmän ryhmäpaine vaikuttaa. Lähtötasotkin ovat ihmisillä erilaisia, niin miehillä kuin naisilla.

      -keinovaginamies-

      • Totta, mutta mitenkäs ikä vaikuttaa ryhmäpsineen itse jakamiseen. 🤔

        Ja oleellinen kysymys, miksi sitä vielä antaa? 🤔


    • Sanoisin että vaikutus on kuitenkin aika pieni moneen muuhun asiaan verrattuna. Jos miettii sitä että vanhempien huono-osaisuus periytyy helpommin pojalle niin aika harva miettii muiden miesten mielipiteitä kun pitkäaikaistyöttömänä pohtii ostaako loppurahoilla wc-paperia vai ruisleipää.

      Ryhmäpaine sitten taas on nimenomaan ryhmäpaine eikä ole sidottu niin sukupuoleen kuin ryhmän kiinnostukseen. Jos on vaikka kalastusryhmä niin sitä kellä on paras kokemus on se jonka sana painaa; nimenomaan kokemus ja osaaminen, ei sukupuoli, ikä tai postinumero.

      Kyllähän sinä joukkuelajeja harrastavana myös tiedät että toisia arvostetaan myös omien mieltymysten mukaan. Jos on keskushyökkääjä joka haluaa syötön keskialueelle vauhtiin arvostaa hyvää syöttötaitoa omaavaa pakkia enemmän kuin taklaavaa vaikka oma joukkue molempia tarvii.

      Mitä miehisyyden puolustamiseen tulee on myönnettävä että aika hanakasti olen ollut siinä mukana, Minusta se ajatus että naisten aseman parantaminen auttaa myös miehiä on vain puolitotuus ja siinä unohdetaan että myös miesten aseman parantaminen auttaa naisia.
      Kuitenkin kuten onnettomuuksissa ei kannata olla huolissaan meistä jotka jaksetaan täällä olla äänessä, meillä kyllä happi kulkee. Äänettömät ovat ne joista pitää olla huolissaan.

      • Onkohan tuo pitkäaikaistyöttömyyden perimunenkin vaikutusta sille, että miehet ottaa mallia, esimerkiksi isästään? Ja nyt kun tuli tämä puheeksi, monet miehet eivät hakeudu mihinkään muuhun työhön, kuin mihin on koulutus, eikä sitä usein hankita lisää. Esimerkiksi mieshoitohenkilöstöön on tarvetta, mutta moni pitää sitä ”akkojen” hommana. Eli leimaantumisen pelko tässäkin usein kyseessä.

        Tuosta hyökkääjä/pakki esimerkistä en saa kiinni miten se vaikuttaa aloitukseen, mutta noinhan se on, että pelin tulos on paljon kiinni epäitsekkyydestä, että pallo liikkuu kentällä. Itseasiassa olin kerran paikallisen edustusseuran naisporukalle valmentajana eräällä pelireissulla ja haltioiduin siitä, miten kuuliaisesti naiset tekivät, mitä pyysin. Kukaa ei ottanut omaa roolia pelistä, vaan hoidettiin se oma tontti. Kaksi voittoa ja toinen 0-1 voitto sarjakärjestä sellaisella ”kyykkytaktiikalla”, että vastustaja varmaan vieläkin kiroaa, kun ei ollut mitään saumas, vaikka taitotaso oli kovempi.
        Kieltämättä miesten kanssa tuollainen kurinalaisuus on vaikeampaa. Aina on joku, joka lähtee kikkaamaan omiaan.,

        Miehisyyden puolustaminen on minusta turhaa. Ei sitä minusta uhkaa mikään. Se oikeastaan on jännä dilemma, mikä täälläkin puskee usein esille. Esimerkiksi minä saan olla mies ihan rauhassa, en näe mitään uhkaa missään, jos jotain, niin se on esimerkiksi toisen miehen väkivaltaisuus. Pitäisi osoittaa miehisyytensä väkivallalla... mutta en siihen lähde, kävelen pois paikalta.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Onkohan tuo pitkäaikaistyöttömyyden perimunenkin vaikutusta sille, että miehet ottaa mallia, esimerkiksi isästään? Ja nyt kun tuli tämä puheeksi, monet miehet eivät hakeudu mihinkään muuhun työhön, kuin mihin on koulutus, eikä sitä usein hankita lisää. Esimerkiksi mieshoitohenkilöstöön on tarvetta, mutta moni pitää sitä ”akkojen” hommana. Eli leimaantumisen pelko tässäkin usein kyseessä.

        Tuosta hyökkääjä/pakki esimerkistä en saa kiinni miten se vaikuttaa aloitukseen, mutta noinhan se on, että pelin tulos on paljon kiinni epäitsekkyydestä, että pallo liikkuu kentällä. Itseasiassa olin kerran paikallisen edustusseuran naisporukalle valmentajana eräällä pelireissulla ja haltioiduin siitä, miten kuuliaisesti naiset tekivät, mitä pyysin. Kukaa ei ottanut omaa roolia pelistä, vaan hoidettiin se oma tontti. Kaksi voittoa ja toinen 0-1 voitto sarjakärjestä sellaisella ”kyykkytaktiikalla”, että vastustaja varmaan vieläkin kiroaa, kun ei ollut mitään saumas, vaikka taitotaso oli kovempi.
        Kieltämättä miesten kanssa tuollainen kurinalaisuus on vaikeampaa. Aina on joku, joka lähtee kikkaamaan omiaan.,

        Miehisyyden puolustaminen on minusta turhaa. Ei sitä minusta uhkaa mikään. Se oikeastaan on jännä dilemma, mikä täälläkin puskee usein esille. Esimerkiksi minä saan olla mies ihan rauhassa, en näe mitään uhkaa missään, jos jotain, niin se on esimerkiksi toisen miehen väkivaltaisuus. Pitäisi osoittaa miehisyytensä väkivallalla... mutta en siihen lähde, kävelen pois paikalta.

        Tuo pitkäaikaistyöttömyys nyt lähinnä passivoi ja tekee tulevaisuuden näkymät aika synkeiksi. Tietysti minun vaikea sanoa tilannetta jossakin isossa kaupungissa verrattuna tänne jossa perinteinen teollisuus on kadonnut ja esim terveyspuolenkin töitä on rajoitetusti.

        Minä taas näen miehisyyden puolustamisen tärkeänä. Olen esim pitkään joutunut todistamaan että miehisyys mahdollistaa myös hyvän vanhemmuuden.


      • M184 kirjoitti:

        Tuo pitkäaikaistyöttömyys nyt lähinnä passivoi ja tekee tulevaisuuden näkymät aika synkeiksi. Tietysti minun vaikea sanoa tilannetta jossakin isossa kaupungissa verrattuna tänne jossa perinteinen teollisuus on kadonnut ja esim terveyspuolenkin töitä on rajoitetusti.

        Minä taas näen miehisyyden puolustamisen tärkeänä. Olen esim pitkään joutunut todistamaan että miehisyys mahdollistaa myös hyvän vanhemmuuden.

        Jaa? Mitenkä olet joutunut todistamaan, että olet miehenä hyvä vanhempi?


      • Anonyymi
        M184 kirjoitti:

        Tuo pitkäaikaistyöttömyys nyt lähinnä passivoi ja tekee tulevaisuuden näkymät aika synkeiksi. Tietysti minun vaikea sanoa tilannetta jossakin isossa kaupungissa verrattuna tänne jossa perinteinen teollisuus on kadonnut ja esim terveyspuolenkin töitä on rajoitetusti.

        Minä taas näen miehisyyden puolustamisen tärkeänä. Olen esim pitkään joutunut todistamaan että miehisyys mahdollistaa myös hyvän vanhemmuuden.

        Miehet ei aina tule ajatelleeksi, että naisten vasta on todistettava hyvää vanhemmuuttaan. Etenkin erotilanteessa. Mutta muutenkin naisten vanhemmuus on paljolti aliarvostettua. Jos äiti tekee lapsen kanssa jotain, se on tavallista, ei herätä kenenkään tuntoja tai kyseenalaistetaan. Jos isä tekee yhden asian sadasta mitä äiti tekee, hän saa kruunun päähänsä, mahtavaa, taputetaan, ihaillaan ja kannustetaan hyvä hyvä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Onkohan tuo pitkäaikaistyöttömyyden perimunenkin vaikutusta sille, että miehet ottaa mallia, esimerkiksi isästään? Ja nyt kun tuli tämä puheeksi, monet miehet eivät hakeudu mihinkään muuhun työhön, kuin mihin on koulutus, eikä sitä usein hankita lisää. Esimerkiksi mieshoitohenkilöstöön on tarvetta, mutta moni pitää sitä ”akkojen” hommana. Eli leimaantumisen pelko tässäkin usein kyseessä.

        Tuosta hyökkääjä/pakki esimerkistä en saa kiinni miten se vaikuttaa aloitukseen, mutta noinhan se on, että pelin tulos on paljon kiinni epäitsekkyydestä, että pallo liikkuu kentällä. Itseasiassa olin kerran paikallisen edustusseuran naisporukalle valmentajana eräällä pelireissulla ja haltioiduin siitä, miten kuuliaisesti naiset tekivät, mitä pyysin. Kukaa ei ottanut omaa roolia pelistä, vaan hoidettiin se oma tontti. Kaksi voittoa ja toinen 0-1 voitto sarjakärjestä sellaisella ”kyykkytaktiikalla”, että vastustaja varmaan vieläkin kiroaa, kun ei ollut mitään saumas, vaikka taitotaso oli kovempi.
        Kieltämättä miesten kanssa tuollainen kurinalaisuus on vaikeampaa. Aina on joku, joka lähtee kikkaamaan omiaan.,

        Miehisyyden puolustaminen on minusta turhaa. Ei sitä minusta uhkaa mikään. Se oikeastaan on jännä dilemma, mikä täälläkin puskee usein esille. Esimerkiksi minä saan olla mies ihan rauhassa, en näe mitään uhkaa missään, jos jotain, niin se on esimerkiksi toisen miehen väkivaltaisuus. Pitäisi osoittaa miehisyytensä väkivallalla... mutta en siihen lähde, kävelen pois paikalta.

        Ihan perusbiologiaa. Johtaja aina keikautetaan jos koetaan ettei osaa asiaansa. Se on syy miksi kurinalaisuus ei kiinnosta. Valmentaja ei saa kunnioitusta automaattisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan perusbiologiaa. Johtaja aina keikautetaan jos koetaan ettei osaa asiaansa. Se on syy miksi kurinalaisuus ei kiinnosta. Valmentaja ei saa kunnioitusta automaattisesti.

        Nykyään valmentajat ei olekaan auktoritäärisiä. Ennen johdettiin pelolla, nyt taas selitetään, miksi näin ja näin toimitaan.
        Ja jokainen saa tietää, että on tärkeä lenkki joukkuetta.
        Valkku hankkii joukkueen arvostuksen ja kunnioituksen muuten, kun räyhäämällä ja peloittelemalla. Jääkiekossa muutos on näkynyt hyvin..


      • interlocutrice kirjoitti:

        Jaa? Mitenkä olet joutunut todistamaan, että olet miehenä hyvä vanhempi?

        Ihan jo siitä alkaen kun sosiaalitoimessa kyseltiin pystynkö huolehtimaan lasten perustarpeista. En tiedä onko moni äiti joutunut selittämään mitä ruokaa on lapsille laittanut tai miten pystyn viemään lapset päivähoitoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehet ei aina tule ajatelleeksi, että naisten vasta on todistettava hyvää vanhemmuuttaan. Etenkin erotilanteessa. Mutta muutenkin naisten vanhemmuus on paljolti aliarvostettua. Jos äiti tekee lapsen kanssa jotain, se on tavallista, ei herätä kenenkään tuntoja tai kyseenalaistetaan. Jos isä tekee yhden asian sadasta mitä äiti tekee, hän saa kruunun päähänsä, mahtavaa, taputetaan, ihaillaan ja kannustetaan hyvä hyvä.

        Tuo on totta siinä mielessä että naisilla lähtökohdaksi oletetaan jo tuo kprkea osaamistaso. Siinä valitettavasti ei voi kuin hävitä. Toisaalta on surullista että isien kyky oletetaan niin matalaksi että pienikin onnistuminen on jo saavutus.


      • M184 kirjoitti:

        Ihan jo siitä alkaen kun sosiaalitoimessa kyseltiin pystynkö huolehtimaan lasten perustarpeista. En tiedä onko moni äiti joutunut selittämään mitä ruokaa on lapsille laittanut tai miten pystyn viemään lapset päivähoitoon.

        No vaikea sanoa, että miksi kyselevät, mutta toisaalta kysehän on lastensuojelusta ja hyvähän vaan, että varmistavat asian. Sitä olisi syytä tehdä olipa vanhempi dukupuoleltaan mitä vaan.

        Tuumasinkin, että tälläinen vahva sukupuolinen roolittaminen ei ole yksinomaan miesten keskinäinen ongelma, vaan myös osa naisista hiljaakin hyväksyy sellaisen.

        Jossain oli joku yk;n tekrmä tutkimus euroopasta, että tosi moni nainen pitää vieläkin miestä vahvempana henkisesti ja fyysisesti. Joten sukupuoliroolitus on varsinkin vsnhemmalla sukupolvella vahvasti mukana. Sinäkin olet luultavammin törmännyt sosiaalihuollon ihmiseen, joka on syntynyt 70 luvulla tai aikaisemmin, heidän ikäluokka eli aikaa, jossa sukupuolilla oli selkeät roolit.

        Ja vielä tuohon varmisteluun lasten hoitamisesta... monelle nykyihmiselle ihan normi arkitouhujen tekeminen osaa olla outoa. Muistan Foodoran msinoksen, missä pariskunta on katsomassa asuntoa ja välittäjä esittelee, että tässä on keittiö. Kumpikin on äimänä, että mikä?
        Kohta tuo ei ole varmaan ole edes vitsi, vaan totta...


      • interlocutrice kirjoitti:

        No vaikea sanoa, että miksi kyselevät, mutta toisaalta kysehän on lastensuojelusta ja hyvähän vaan, että varmistavat asian. Sitä olisi syytä tehdä olipa vanhempi dukupuoleltaan mitä vaan.

        Tuumasinkin, että tälläinen vahva sukupuolinen roolittaminen ei ole yksinomaan miesten keskinäinen ongelma, vaan myös osa naisista hiljaakin hyväksyy sellaisen.

        Jossain oli joku yk;n tekrmä tutkimus euroopasta, että tosi moni nainen pitää vieläkin miestä vahvempana henkisesti ja fyysisesti. Joten sukupuoliroolitus on varsinkin vsnhemmalla sukupolvella vahvasti mukana. Sinäkin olet luultavammin törmännyt sosiaalihuollon ihmiseen, joka on syntynyt 70 luvulla tai aikaisemmin, heidän ikäluokka eli aikaa, jossa sukupuolilla oli selkeät roolit.

        Ja vielä tuohon varmisteluun lasten hoitamisesta... monelle nykyihmiselle ihan normi arkitouhujen tekeminen osaa olla outoa. Muistan Foodoran msinoksen, missä pariskunta on katsomassa asuntoa ja välittäjä esittelee, että tässä on keittiö. Kumpikin on äimänä, että mikä?
        Kohta tuo ei ole varmaan ole edes vitsi, vaan totta...

        Kyllähän varmasti ikäpolvi ja myös asuinseutu vaikuttaa asenteisiin vaikka kuulin että Tampereella oli nuori isä joutunut vastaavaan tenttiin nuoremman sosiaali-ihmisen kanssa. Vaikka eihän tuo iso vaiva ollut selittää ruokalistoja jne mutta jotenkin tuli epäuskoinen olo.

        Välillä kyllä oikein harmittaa nuo stereotypiat. Viimeiset kymmenisen vuotta ollaan markkinoitu metallialaa jopa kphdennetusti myös tytöille/naisille. Tulokset ei juuri anna aihetta riemuun.


      • M184 kirjoitti:

        Kyllähän varmasti ikäpolvi ja myös asuinseutu vaikuttaa asenteisiin vaikka kuulin että Tampereella oli nuori isä joutunut vastaavaan tenttiin nuoremman sosiaali-ihmisen kanssa. Vaikka eihän tuo iso vaiva ollut selittää ruokalistoja jne mutta jotenkin tuli epäuskoinen olo.

        Välillä kyllä oikein harmittaa nuo stereotypiat. Viimeiset kymmenisen vuotta ollaan markkinoitu metallialaa jopa kphdennetusti myös tytöille/naisille. Tulokset ei juuri anna aihetta riemuun.

        No minusta maailma muuttuu nopeammin ja nopeammin yksilöluonteiseksi ja nuoria näkee eri ammateissa ja innostusta ristiinrastiin.

        Sukupuoliroolituksen purkaminen on varsin uusi oivallus. Mutta parempi katsoa 20 vuotta taaksepäin, kuin koettaa miettiä samanverran eteenpäin. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        No minusta maailma muuttuu nopeammin ja nopeammin yksilöluonteiseksi ja nuoria näkee eri ammateissa ja innostusta ristiinrastiin.

        Sukupuoliroolituksen purkaminen on varsin uusi oivallus. Mutta parempi katsoa 20 vuotta taaksepäin, kuin koettaa miettiä samanverran eteenpäin. 😊

        Tuo on ihan totta, juuri luin tuosta Simone Bilesin tapauksesta ja pakko myöntää että olin onnellinen että tämä henkisten voimavarojen riittävyys on tullut keskusteluun myös urheilupiireissä.


      • M184 kirjoitti:

        Tuo on ihan totta, juuri luin tuosta Simone Bilesin tapauksesta ja pakko myöntää että olin onnellinen että tämä henkisten voimavarojen riittävyys on tullut keskusteluun myös urheilupiireissä.

        No nykyään tulee paineita ihan toisells tavalla kuin jodkus ennen. Juuri Phelps ja vaikka Jamaikan muinoin suvereeni Bolt on varmaan huomanneet mitä on olla tämän tiedostettuskin tiedustetumman maailmsn ykkösnimi. Phelps ymmärtikin nopeasti tapauksen...


    • Anonyymi

      Nykyään ei saa olla mies. Naiset yrittää muokkaa miehistä jonkunlaisia, mutta ne miehet ei ole miehiä.

      Sen takia jännämiehet naisia kai kiinnostaakin, koska jännämies on naiselle suuri haaste josta yritetään muokkaa sellaista ja sellaista. Jännämiehet ei ole vietävissä.

      • Ootko miten kaukana maakuopasta käynyt muitten ihmisten seurassa ja milloin?


    • Anonyymi

      Sekin voi olla syynä että pyrit tuomaan aina täällä esiin omaa erinomaisuuttasi muihin miehiin nähden.

      • Anonyymi

        Kuuluu leijonien luonteeseen...


      • No en mä sun alemmuuskompleksille mitään voi, se on sun ongelma.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No en mä sun alemmuuskompleksille mitään voi, se on sun ongelma.

        Koko aloitus kertoo siitä että olet erilainen ja parempi kuin muut miehet. Kaikki muut miehet ovat samanlaisia keskenään mutta sinä olet positiivinen poikkeus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko aloitus kertoo siitä että olet erilainen ja parempi kuin muut miehet. Kaikki muut miehet ovat samanlaisia keskenään mutta sinä olet positiivinen poikkeus.

        Ja p.skat! Moni muukin elää elämäänsä, ilman että tarvitsee olla tietynlainen, että olisi mies.

        Itseasiassa sodan kokenut ukkini, jo 90-luvulla 87 vuotiaana puunhakureissulla kuollut mies oli tälläinen.

        Kun he mummoni kanssa laittoivat lehmät lihakunnan autoon ja niin sanotut ”miesten työt” loppuivat liki tontilta, ukki tiskasi astioita, teki kastiketta, siivoili ja touhus mitä touhus, ilman että olisi menettänyt, tai edes pelännyt menettävänsä miehuuttaan.

        Tänä päivänä 2021, jos joku kehtaa sanoa, että ei kykene siihen, mitä 1900-luvun teräskantokin on tehnyt omana aikanaan, en juurikaan voi sanoa muuta kuin, että puuttuu munat. Vinkuja, mikä ei osaa kuin valittaa.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ja p.skat! Moni muukin elää elämäänsä, ilman että tarvitsee olla tietynlainen, että olisi mies.

        Itseasiassa sodan kokenut ukkini, jo 90-luvulla 87 vuotiaana puunhakureissulla kuollut mies oli tälläinen.

        Kun he mummoni kanssa laittoivat lehmät lihakunnan autoon ja niin sanotut ”miesten työt” loppuivat liki tontilta, ukki tiskasi astioita, teki kastiketta, siivoili ja touhus mitä touhus, ilman että olisi menettänyt, tai edes pelännyt menettävänsä miehuuttaan.

        Tänä päivänä 2021, jos joku kehtaa sanoa, että ei kykene siihen, mitä 1900-luvun teräskantokin on tehnyt omana aikanaan, en juurikaan voi sanoa muuta kuin, että puuttuu munat. Vinkuja, mikä ei osaa kuin valittaa.

        Jos ei halua vastakkainasettelua niin kannattaa välttää sitä itsekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei halua vastakkainasettelua niin kannattaa välttää sitä itsekin.

        Vastakkainasettelua? Ei tässä ole mistään vastakkainasettusta kyse, vaan harhaluulosta, että miehen täytyisi olla jonkinlainen, että olisi mies.

        Naiset on jo päässeet pitkälti omista rooleistaan ulos ja miehistä osa vaan jaksaa harata vastaan tuulimyllyjä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Vastakkainasettelua? Ei tässä ole mistään vastakkainasettusta kyse, vaan harhaluulosta, että miehen täytyisi olla jonkinlainen, että olisi mies.

        Naiset on jo päässeet pitkälti omista rooleistaan ulos ja miehistä osa vaan jaksaa harata vastaan tuulimyllyjä.

        Koko ketjun aihe koskee juuri tuota harhaluuloa jota ruokit tällä kinaamisella. Sinä saat olla individualisti ja oman elämänsä Indiana Jones ja McGyver ja muut ovat alempiarvoista massaa jotka eivät ymmärrä asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koko ketjun aihe koskee juuri tuota harhaluuloa jota ruokit tällä kinaamisella. Sinä saat olla individualisti ja oman elämänsä Indiana Jones ja McGyver ja muut ovat alempiarvoista massaa jotka eivät ymmärrä asioita.

        Miten ruokin sitä?

        Sanomalla sen ääneen?

        Jos sanon, että burana ei auta luunmurtumaan, vaan se pitää myös kipsata suoraksi ja varoa, lietsonko jotain?
        En kiellä buranaa, vaan sanon totuuden, että se ei yksin auta.

        Täälläkin palstalla monet miesoletetut marisee alvariinsa vaikka mistä ihan juurikin tämän asian tiimoilta. Ja sinä sanot, että minä lietson tätä, kun sanon mistä se johtuu....sinusta pitäisi vaan hyssytellä, vetää buranaa ja odotella että tulisi joku ihme ja lopettaisi miesten tuskan?

        Niinkö?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Miten ruokin sitä?

        Sanomalla sen ääneen?

        Jos sanon, että burana ei auta luunmurtumaan, vaan se pitää myös kipsata suoraksi ja varoa, lietsonko jotain?
        En kiellä buranaa, vaan sanon totuuden, että se ei yksin auta.

        Täälläkin palstalla monet miesoletetut marisee alvariinsa vaikka mistä ihan juurikin tämän asian tiimoilta. Ja sinä sanot, että minä lietson tätä, kun sanon mistä se johtuu....sinusta pitäisi vaan hyssytellä, vetää buranaa ja odotella että tulisi joku ihme ja lopettaisi miesten tuskan?

        Niinkö?

        Kyllä, ruokit vastakkainasettelua sanomalla siitä ääneen ja niin että asetut sille paremmalle puolelle. Sitähän koko netti on täynnä joten ei siinä mitään ihmeellistä tietenkään ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ruokit vastakkainasettelua sanomalla siitä ääneen ja niin että asetut sille paremmalle puolelle. Sitähän koko netti on täynnä joten ei siinä mitään ihmeellistä tietenkään ole.

        Pitääkös joiden sitten väkisin asettua huonommalle puolen, että voivat sanoa, että lietson jotain?

        Itse en sinakaan ymmärrä miksi noin pitäisi käyttäytyä? Eikö se ole uhriutumista?


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Pitääkös joiden sitten väkisin asettua huonommalle puolen, että voivat sanoa, että lietson jotain?

        Itse en sinakaan ymmärrä miksi noin pitäisi käyttäytyä? Eikö se ole uhriutumista?

        Miksi tuollainen oman tiensä kulkija yleensäkään asettuu jollekin puolelle? Jos tarkoitus on miellyttää naisia niin sen kyllä ymmärrän eikä olisi yhtään paheksuttavaa jos myöntäisit sen syyksi. Minä en ainakaan pilkkaisi enkä ilkkuisi hetkeäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuollainen oman tiensä kulkija yleensäkään asettuu jollekin puolelle? Jos tarkoitus on miellyttää naisia niin sen kyllä ymmärrän eikä olisi yhtään paheksuttavaa jos myöntäisit sen syyksi. Minä en ainakaan pilkkaisi enkä ilkkuisi hetkeäkään.

        Ei minun tarvitse ketään miellyttää. Tuo on sinun oma fiilis. Ihan ihmettelen asioita vaan ääneen.

        Eikä minua toisaalta sinäänsä haittaa edes palstan ääripäät enää.

        He nauttivat toisistaan ja vastakkainasettelusta.

        Tälläiset aloitukset on mun juttu. Se on välimaastoa ja tykkään kun syntyy oikeaakin puheensorinaa, mitä tässäkin on ollut. Olet ehkä sinoa ääripään eduustaja, wuppis ehkä toiben, mikä ei tarttunut kovin aiheeseen. Hän etsii ehkä kiimasempia juttuja mihin tarttuu. 😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ei minun tarvitse ketään miellyttää. Tuo on sinun oma fiilis. Ihan ihmettelen asioita vaan ääneen.

        Eikä minua toisaalta sinäänsä haittaa edes palstan ääripäät enää.

        He nauttivat toisistaan ja vastakkainasettelusta.

        Tälläiset aloitukset on mun juttu. Se on välimaastoa ja tykkään kun syntyy oikeaakin puheensorinaa, mitä tässäkin on ollut. Olet ehkä sinoa ääripään eduustaja, wuppis ehkä toiben, mikä ei tarttunut kovin aiheeseen. Hän etsii ehkä kiimasempia juttuja mihin tarttuu. 😀

        Olet melkoinen mitättömyys. Kovalla tohinalla aloitat keskustelun, varmana itsestäsi, ja sitten kerrot sen olleen vain pientä trollailua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet melkoinen mitättömyys. Kovalla tohinalla aloitat keskustelun, varmana itsestäsi, ja sitten kerrot sen olleen vain pientä trollailua.

        Ei tää ole trollailua. Mitä v.ttua selität?

        Ota se pää pois perseestäs ja lue...

        Mutta sinun tarkoitus ainoastaan on saada mut muuttamaan mielipiteeni? Eikö?

        No en muuta. 😄

        Yhyy vaan sinne. 😁


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Ei tää ole trollailua. Mitä v.ttua selität?

        Ota se pää pois perseestäs ja lue...

        Mutta sinun tarkoitus ainoastaan on saada mut muuttamaan mielipiteeni? Eikö?

        No en muuta. 😄

        Yhyy vaan sinne. 😁

        Pelkästään jo hymiöt kertovat että keskustelu oli siinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelkästään jo hymiöt kertovat että keskustelu oli siinä.

        Nimenomaan! 😀👌


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      38
      1376
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      65
      1349
    3. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      249
      1214
    4. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      59
      1171
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1065
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      796
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      768
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      757
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      731
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      707
    Aihe