Ruska-aika myös elämässä

Anonyymi

Kesä koko Suomen osalta päättyy kahden viikon sisällä.
Lappiin matkustaakin uuden sesongin myötä ne ihmiset jotka haluavat ihailla Tunturi-Lapin ruskan hehkua.

Onkin aika kysyä mitä jäi käteen kesästä 2021? Teittekö jotain sellaista joka antaa jatkossa itselle voimia pimeneviin iltoihin. Aloititteko uusia harrastuksia, olitte harrastamatta jotain sellaista mitä yleensä kesäisin olette tehneet?

Ihmissuhteet. Tuliko uusia ihmisiä elämäänne, lähelle sydäntä. vai etäännyitekö kauemmas lähisuhteista?

Onko vielä jotain suunnitelmia tai haaveita mitä tulisi saada tehdyksi.
Pitääkin kysyä laulun sanoin,
jos maailmasi loppuisi tänään mist sä haluut että sut muistetaan, kesä 2021.

https://www.youtube.com/watch?v=UNKEscKCHGw

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kesä tosiaan on päätymässä ja Elli-Noorankin piti laulaa loppu nopeammin että vielä kerkee laulamaan koko laulun kesän puolella:)

      Itselleni tämä kesä on ollut pitkästä aikaa sellainen jota olen elänyt yrittäen antaa hyviä kokemuksia ja muistoja jollekin toiselle. Tarkoitan sitä että aikaisemmin kesälomat ovat menneet vähän itsekkäästi siten kun itse olen halunnut. Menot ja kokemukset ovat olleet sen mukaisia.
      Parasta kesässä onkin ollut elää pitkästä aikaa toisen ihmisen kokemuksien kautta.
      Iloita onnistumisista, ihmetellä miten ihminen voi kehittyä.
      Voihan sitä tietysti vanhanakin kehittyä mutta hitaammin, menneisyys painaa jaloissa kuin kahden kilon monot. Hidastaa mutta ei pysäytä. Havuja perkele:)

      Tämä on muuten ensimmäinen kesä sen jälkeen kun täytin 18 etten käynyt terasseilla. Hmm..outoa. Näin sitä ihminen vanhenee ja laiskistuu huomaamattaan. Tai hei, kävinhän minä kerran kahvion terassilla syömässä jäätelöt ja juomassa pillimehut, muistikin on jo heikentynyt.

    • Anonyymi

      Kesä on loppu silloin kun pihlajanmarjat punertavat.
      Koivujen lehtien kellertävä väri voi johtua veden puutteesta. Yksi suuri koivu voi imeä 500 litraa vettä vuorokaudessa.

    • Anonyymi

      Nythän vuosi 2021 vasta alkaa. Sitten talven ja kevään ollut aivan helvetillinen kesä. Mitään ei työpäivän jälkeen ole pystynyt tekemään kuin olla sisällä ilmalämpöpumpun viileydessä. Nyt alkaneet vasta ihanat ulkoilukelit. Sadonkorjuuaika. Marjat, sienet, kalat yms ja riistaa alkaa saamaan myös. Sisällä ei tule käytyä kuin nukkumassa. Pian alkava ruska ja luonto on kauneimmillaan. Ja kohta ensi lumihiutaleet värjäävät luonnon vaaleaan sävyyn. Todella kaunista ja mieltä lämmittävää. Kysy sama kysymys 1.1.2022 mitä jäi käteen tästä vuodesta äläkä, nyt kun vuosi vasta pääsee käyntiin.

      • Anonyymi

        Niin ja kesälomanikin aloitan syyskuun toisella viikolla.


      • Anonyymi

        Vuodesta kulunut jo 2/3.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodesta kulunut jo 2/3.

        Maraton alkaa vasta 30 kilometrin kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kesälomanikin aloitan syyskuun toisella viikolla.

        Hyvä sinulle. Normaalit perheelliset ovat osin pakotettuja pitämään kesälomansa koulujen kesälomien aikaan. Syksyllä voi ottaa lomaa sen syyslomaviikon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sinulle. Normaalit perheelliset ovat osin pakotettuja pitämään kesälomansa koulujen kesälomien aikaan. Syksyllä voi ottaa lomaa sen syyslomaviikon.

        Mikäs sen "normaali perheellisen" määrittelee? Käytännössä normi perheellisenä pidän itseänikin.
        Minua ei lomille pakoteta, vaan olen aina sopinut sen työnantajan kanssa. Hänelle sopii koska vaan, kun asian vain paria päivää aikaisemmin ilmoitan.


      • Aika hölmöö olla näin hyvänä kesänä sisällä. Muistan sen hellejakson, kun ei ees malttanu mennä kotiin, kun halus vaan nauttia tästä lämmöstä. Oli muuten erikoinen tilanne, kun lähti joku limatulppakin keuhkoista lämmön ansiosta ja alkoi taas henki kulkeen. Pääsi pitkästä aikaa jo juoksemaankin. Vähentäkää nyt ihmiset vaatetta ja juokaa vettä jos on kuuma. Ei liikaa vaadittu. Ite oon ulkotöissä ja noilla ohjein meni hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sinulle. Normaalit perheelliset ovat osin pakotettuja pitämään kesälomansa koulujen kesälomien aikaan. Syksyllä voi ottaa lomaa sen syyslomaviikon.

        Pidä mielessä, että on erilaisia normaaleja perheellisiä ja samoin sinkkuja.

        Heinäkuu lienee yhä suosituin (pakosta tai ei) lomakuukausi kaikenlaisten ihmisten keskuudessa. Joillakin sen työnantaja määrää, luukku laitetaan kiinni heinäkuuksi ja kaikki työntekijät lomailevat silloin. Monet työpaikat pysyvät kuitenkin auki heinäkuun. Silloin työntekijät tekevät lomatoivelistoja - ja työnantaja päättää kuka lomailee milloin. Monet perheettömät haluaisivat lomailla heinäkuussa, mutta se ei käy, kun joku perheellinen haluaa myös. Lomia joudutaan jakamaan pienemmiksi jaksoiksi.Joillain työpaikoilla on kiertävä lomamalli; esim. vain joka kolmas vuosi esim. saa pitää heinäkuussa lomansa. Perheelliselle se onkin varsin hankalaa jos täytyy lomailla toukokuussa tai syyskuussa.

        Joissakin eliittitöissä.. kuten minulla, lomansa voi pitää silloin kuin haluaa. Tämä perustuu tosin siihen, ettei ihan kaikki halua lomailla neljää viikkoa esim. heinäkuussa.

        - Sheena


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Aika hölmöö olla näin hyvänä kesänä sisällä. Muistan sen hellejakson, kun ei ees malttanu mennä kotiin, kun halus vaan nauttia tästä lämmöstä. Oli muuten erikoinen tilanne, kun lähti joku limatulppakin keuhkoista lämmön ansiosta ja alkoi taas henki kulkeen. Pääsi pitkästä aikaa jo juoksemaankin. Vähentäkää nyt ihmiset vaatetta ja juokaa vettä jos on kuuma. Ei liikaa vaadittu. Ite oon ulkotöissä ja noilla ohjein meni hyvin.

        "Hyvänä kesänä" Hyvä kesä loppuu siihen, kun lämpötila ylittää 23 astetta.
        Yleensä helteestä "nauttii" toimettomat ja joutilaat sekä sama sakki joka ideologisoi jatkuvasti ilmastonmuutosta.
        Kaksinaismoralistista valittaa ilmastoa ja samalla siitä nauttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä mielessä, että on erilaisia normaaleja perheellisiä ja samoin sinkkuja.

        Heinäkuu lienee yhä suosituin (pakosta tai ei) lomakuukausi kaikenlaisten ihmisten keskuudessa. Joillakin sen työnantaja määrää, luukku laitetaan kiinni heinäkuuksi ja kaikki työntekijät lomailevat silloin. Monet työpaikat pysyvät kuitenkin auki heinäkuun. Silloin työntekijät tekevät lomatoivelistoja - ja työnantaja päättää kuka lomailee milloin. Monet perheettömät haluaisivat lomailla heinäkuussa, mutta se ei käy, kun joku perheellinen haluaa myös. Lomia joudutaan jakamaan pienemmiksi jaksoiksi.Joillain työpaikoilla on kiertävä lomamalli; esim. vain joka kolmas vuosi esim. saa pitää heinäkuussa lomansa. Perheelliselle se onkin varsin hankalaa jos täytyy lomailla toukokuussa tai syyskuussa.

        Joissakin eliittitöissä.. kuten minulla, lomansa voi pitää silloin kuin haluaa. Tämä perustuu tosin siihen, ettei ihan kaikki halua lomailla neljää viikkoa esim. heinäkuussa.

        - Sheena

        Normaali = suurinosa.
        Heinäkuussa lomailee noin miljoona suomalaista työntekijää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvänä kesänä" Hyvä kesä loppuu siihen, kun lämpötila ylittää 23 astetta.
        Yleensä helteestä "nauttii" toimettomat ja joutilaat sekä sama sakki joka ideologisoi jatkuvasti ilmastonmuutosta.
        Kaksinaismoralistista valittaa ilmastoa ja samalla siitä nauttia.

        Riippuu tietenkin mistä päin suomee on. Lapissa kun ei juuri lämpö 20 yli nouse. Mutta täällä etelässä nousee ja se on ihan yhtä normaalia kun talven pakkanen. Vuonna 87 oli huono kesä, mutta 88 ja 89 nousi molempina kolmeen kymmeneen. Eikä se silloin ollut mitään erikoista kauheaa. Ymmärtäkää nyt että kesä on kesä ja talvi on talvi. Ympäri vuoden oon ulkona töissä. Mutta ei nää konttorityöläiset sitä tajua.


    • Anonyymi

      Poikkeuksellinen kesä, koska olen nähnyt lapsiani ja muita läheisiä joka viikko projektin merkeissä. Lomalla kävin lähiympäristöissä tutkimusmatkoilla - ja tapasin niinkään lapsia ja ystäviä - kaikkia yksitellen. Hurjan lujaa on mennyt tämä paljon kaikenlaisia tunteita herättävä kesä.

      Uusia ihmisiä, harrastuksia ym. ei mahdu mitenkään 2. koronakesään, eikä haittaa yhtään mitään.

      - Sheena

    • Hyvin meni kesä, kun oli lämpöö ja sai taas itsensä kuntoon. Tollasella ventoliitillä ei mitään hyötyä, vaan ainoo on lämpö joka parantaa. Aika tylsä kun kesä loppuu, mutta toisaalta on aika ylikierroksilla pyöriny, ettei sekuntiakaan menettäis kesästä. Että syksyllä saa vähän rauhoittua. Hienoja uusia paikkoja löyty suomen maasta. Hienoin oli tiurun parantola ja toinen kymin voimala. Harmi vaan kun poliisi tuli ajaan ulos kesken kaiken. Mihinkään lappiin en kyllä lähde, se on se väärä ilmansuunta. Vaikka oishan sielläkin jotain kaivostorneja, mitä voi mennä kattoon.

    • Mitä? Kirjoitat ihan kuin kesä olisi jo ohi..

      • Anonyymi

        Koska se on.
        -sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska se on.
        -sivusta

        Shortsikeli.


    • Anonyymi

      Ruskaan on hyvä maastoutua.

    • Anonyymi

      Niin on . Ihan tuntuu kuin olisi puolukka p…ssa. Se on ruska sit.

    • Juu nyt oon porvoossa ja söin just tosi hyvän jäätelön, mutta nyt pitää lähtee ajeleen kotipaikkakunnalle, että ehtii huomiseks töihin. Ja nikkilässä kävin myös.

    • Anonyymi

      Elokuu on kesäkuukausi. Unohtakaa syksy, sitä voi ajatella sitten myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      68
      5503
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      61
      3684
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      153
      2725
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2166
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      103
      1980
    6. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1299
    7. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1277
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1268
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      1222
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1136
    Aihe