Mitä kuuluu

Anonyymi

Tytteli? Ikävöin sua koko ajan. Puss😗

23

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kellä on ikävä?

    • Ep plastala o le ttyleitä!


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Minä mietin pyöreästä talosta jo muumeja. :oD

        Puppelimuumit ne vasta olisikin, olisikohan maailma jo valmis ottamaan ne vastaan?

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puppelimuumit ne vasta olisikin, olisikohan maailma jo valmis ottamaan ne vastaan?

        -harmiseikirj-

        Muumithan on täynnä piiloviestejä.

        "Tiuhti ja Viuhti kanniskelevat rubiinia matkalaukussaan.

        Tutkijoiden mukaan jalokivi symboloi naisten välistä, kirjan kirjoittamisen aikoihin kiellettyä rakkautta.

        - Kirjassa Tiuhtin ja Viuhtin uhkana oli Mörkö. Mörköä oli myös naisten rakkautta varjostamassa, sillä homoseksuaalisuus oli tuohon aikaan rikos, Iltalehti kirjoitti taannoisessa jutussaan.

        - Rubiini muuttui kuin meri. Välillä se oli aivan vaalea, sitten siihen valahti ruusunväriä aivan kuin lumihuipulle auringon noustessa - ja äkkiä sen sisimmästä kohosi tummanpunaisia liekkejä. Se saattoi muuttua aivan kuin mustaksi tulppaaniksi, jonka heteinä hehkuivat pienet säkenet, kirjassa kerrotaan.

        Tutkijat uskovat tämän kohdan viittaavan orgasmiin.

        Sympaattisista muumimukeista kelpaa juoda jo sellaisenaan. Mikä vielä mukavampaa, pian niiden avulla voi kippistellä myös naisten orgasmeille - mitä mainioin tapa esimerkiksi aamukahvipöytään!"

        Lähde:https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/201703242200091259


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puppelimuumit ne vasta olisikin, olisikohan maailma jo valmis ottamaan ne vastaan?

        -harmiseikirj-

        Katselen nettflixistä legendoja-sarjaa ja puolet niistä tuntuu olevan homoja ja lesboja, bi-seksuaaleja.

        Luultavasti muumeistakin vsikka hemulista aikoinan tehdään homo... oisko sit nuuskamuikkunen sen mies? 🤔



      • Niinpä, Tofslan = Tove, Vifslan = Vivica eli Tiuhti ja Viuhti. Ja heidän välinen salattu suhde.


      • Ahaa... No tuolla suatana jo kertoikin, että homo se muumi tais ollakin... ja nyt paljastuu, että piilohomo, kun toisten nukkuessa herättelee homoseksuaalisia mieltymyksiään. :o)

        Voin vaan kuvitella, että muumipappa ja muumimamma ottaisivat ihan lempeästi vastaan muumin ulostulon...ja tokkopa muutkaan siitä pillastuisi...Ärhäkkä myyhän voisi olla lesbo ja niiskuneiti taas bi-seksuaali....täydentäisivät toistensa luonteita... :o)



      • interlocutrice kirjoitti:

        Arvasin... :oD

        Huikeen hyvin arvattu!!! :D


      • Suatana kirjoitti:

        Niinpä, Tofslan = Tove, Vifslan = Vivica eli Tiuhti ja Viuhti. Ja heidän välinen salattu suhde.

        "Olen rakastunut naiseen”

        Tove asui 45 vuotta elämästään yhdessä naisen kanssa, ja sitä ennen hänellä oli elämänsä aikana useita samansukupuolisia suhteita. Hän ei koskaan yrittänyt piilottaa tai peitellä seksuaalista identiteettiään – ei, vaikka se ei ollut noin aikoina sosiaalisesti hyväksytty. Kun hän ensimmäisen kerran rakastui naiseen, homoseksuaalisuus tulkittiin Suomessa rikokseksi ja sairaudeksi pysyen laittomana aina vuoteen 1971 asti.

        Joulukuussa 1946, kun Tove oli 32-vuotias, hän kirjoitti seuraavat sanat ystävälleen Eva Konikoffille:

        ”On tapahtunut jotain mistä minun on ymmärtääkseni puhuttava kanssasi. Olen niin onnellinen ja iloinen, ja niin vapautunut. Sinähän tiedät että tunnen olevani Atoksen vaimo, ja niin tulen varmaan aina tuntemaan. Mutta nyt minulle on käynyt niin, että olen mielettömästi rakastunut naiseen. Ja se tuntuu minusta täysin luonnolliselta ja aidolta – ei mitään ongelmia. Minulla on pelkästään ylpeä ja hillittömän hilpeä olo. Viime viikot ovat olleet silkkaa rikkaiden kokemusten, hellyyden ja intensiteetin tanssia – löytöretki valtaisan yksinkertaisuuden ja kauneuden uudelle maaperälle.”

        "Salaisia rakkauskirjeitä"

        Nainen, johon Tove oli rakastunut, oli agronomi ja karismaattinen teatterijohtaja Vivica Bandler. Heidän välilleen syntyi intohimoinen rakkaussuhde, ja Tove oli onnensa kukkuloilla. Hän halusi kertoa koko maailmalle löytämästään rakkaudesta, mutta Vivica halusi pitää asian yksityisempänä. Heidän käymästään kirjeenvaihdosta käy ilmi kuinka tarkasti Tove joutui harjoittamaan erilaisia varokeinoja, jotta kirjeistä ei ilmenisi hänen lähettäneen rakkauskirjeitä Vivicalle."

        "Rakastuin aina ihmiseen. Joskus tuo ihminen oli mies, ja joskus nainen, eikä sillä ollut merkitystä. Tärkeintä oli se, että rakastuin häneen ihmisenä.”

        -Hienosti kiteytetty, juuri noin. Minkäpä sille mahtaa, kehen rakastuu ja milloin.

        Lähde:https://www.moomin.com/fi/blogi/olen-mielettomasti-rakastunut-naiseen-queer-teemat-tove-janssonin-elamassa-ja-taiteessa/


      • Suatana kirjoitti:

        "Olen rakastunut naiseen”

        Tove asui 45 vuotta elämästään yhdessä naisen kanssa, ja sitä ennen hänellä oli elämänsä aikana useita samansukupuolisia suhteita. Hän ei koskaan yrittänyt piilottaa tai peitellä seksuaalista identiteettiään – ei, vaikka se ei ollut noin aikoina sosiaalisesti hyväksytty. Kun hän ensimmäisen kerran rakastui naiseen, homoseksuaalisuus tulkittiin Suomessa rikokseksi ja sairaudeksi pysyen laittomana aina vuoteen 1971 asti.

        Joulukuussa 1946, kun Tove oli 32-vuotias, hän kirjoitti seuraavat sanat ystävälleen Eva Konikoffille:

        ”On tapahtunut jotain mistä minun on ymmärtääkseni puhuttava kanssasi. Olen niin onnellinen ja iloinen, ja niin vapautunut. Sinähän tiedät että tunnen olevani Atoksen vaimo, ja niin tulen varmaan aina tuntemaan. Mutta nyt minulle on käynyt niin, että olen mielettömästi rakastunut naiseen. Ja se tuntuu minusta täysin luonnolliselta ja aidolta – ei mitään ongelmia. Minulla on pelkästään ylpeä ja hillittömän hilpeä olo. Viime viikot ovat olleet silkkaa rikkaiden kokemusten, hellyyden ja intensiteetin tanssia – löytöretki valtaisan yksinkertaisuuden ja kauneuden uudelle maaperälle.”

        "Salaisia rakkauskirjeitä"

        Nainen, johon Tove oli rakastunut, oli agronomi ja karismaattinen teatterijohtaja Vivica Bandler. Heidän välilleen syntyi intohimoinen rakkaussuhde, ja Tove oli onnensa kukkuloilla. Hän halusi kertoa koko maailmalle löytämästään rakkaudesta, mutta Vivica halusi pitää asian yksityisempänä. Heidän käymästään kirjeenvaihdosta käy ilmi kuinka tarkasti Tove joutui harjoittamaan erilaisia varokeinoja, jotta kirjeistä ei ilmenisi hänen lähettäneen rakkauskirjeitä Vivicalle."

        "Rakastuin aina ihmiseen. Joskus tuo ihminen oli mies, ja joskus nainen, eikä sillä ollut merkitystä. Tärkeintä oli se, että rakastuin häneen ihmisenä.”

        -Hienosti kiteytetty, juuri noin. Minkäpä sille mahtaa, kehen rakastuu ja milloin.

        Lähde:https://www.moomin.com/fi/blogi/olen-mielettomasti-rakastunut-naiseen-queer-teemat-tove-janssonin-elamassa-ja-taiteessa/

        Onhan se väärin, jos kahden ihmisen väliin tulee ihmisen laki, uskonto tai joku muu ihmisen itsensä keksimä manipulointi.

        Ihminen rajaa pelkonsa ja mitä ei tiedä, tunne, se pelottaa. Mutta nykyään onneksi tiedetään enemmän. 😊


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        "Olen rakastunut naiseen”

        Tove asui 45 vuotta elämästään yhdessä naisen kanssa, ja sitä ennen hänellä oli elämänsä aikana useita samansukupuolisia suhteita. Hän ei koskaan yrittänyt piilottaa tai peitellä seksuaalista identiteettiään – ei, vaikka se ei ollut noin aikoina sosiaalisesti hyväksytty. Kun hän ensimmäisen kerran rakastui naiseen, homoseksuaalisuus tulkittiin Suomessa rikokseksi ja sairaudeksi pysyen laittomana aina vuoteen 1971 asti.

        Joulukuussa 1946, kun Tove oli 32-vuotias, hän kirjoitti seuraavat sanat ystävälleen Eva Konikoffille:

        ”On tapahtunut jotain mistä minun on ymmärtääkseni puhuttava kanssasi. Olen niin onnellinen ja iloinen, ja niin vapautunut. Sinähän tiedät että tunnen olevani Atoksen vaimo, ja niin tulen varmaan aina tuntemaan. Mutta nyt minulle on käynyt niin, että olen mielettömästi rakastunut naiseen. Ja se tuntuu minusta täysin luonnolliselta ja aidolta – ei mitään ongelmia. Minulla on pelkästään ylpeä ja hillittömän hilpeä olo. Viime viikot ovat olleet silkkaa rikkaiden kokemusten, hellyyden ja intensiteetin tanssia – löytöretki valtaisan yksinkertaisuuden ja kauneuden uudelle maaperälle.”

        "Salaisia rakkauskirjeitä"

        Nainen, johon Tove oli rakastunut, oli agronomi ja karismaattinen teatterijohtaja Vivica Bandler. Heidän välilleen syntyi intohimoinen rakkaussuhde, ja Tove oli onnensa kukkuloilla. Hän halusi kertoa koko maailmalle löytämästään rakkaudesta, mutta Vivica halusi pitää asian yksityisempänä. Heidän käymästään kirjeenvaihdosta käy ilmi kuinka tarkasti Tove joutui harjoittamaan erilaisia varokeinoja, jotta kirjeistä ei ilmenisi hänen lähettäneen rakkauskirjeitä Vivicalle."

        "Rakastuin aina ihmiseen. Joskus tuo ihminen oli mies, ja joskus nainen, eikä sillä ollut merkitystä. Tärkeintä oli se, että rakastuin häneen ihmisenä.”

        -Hienosti kiteytetty, juuri noin. Minkäpä sille mahtaa, kehen rakastuu ja milloin.

        Lähde:https://www.moomin.com/fi/blogi/olen-mielettomasti-rakastunut-naiseen-queer-teemat-tove-janssonin-elamassa-ja-taiteessa/

        Vivica Bandler myös katui, että hylkäsi Toven. Tove erosi Atos Wirtasesta avomiehestään ja löysi loppuelämäkseen Tuulikin.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Onhan se väärin, jos kahden ihmisen väliin tulee ihmisen laki, uskonto tai joku muu ihmisen itsensä keksimä manipulointi.

        Ihminen rajaa pelkonsa ja mitä ei tiedä, tunne, se pelottaa. Mutta nykyään onneksi tiedetään enemmän. 😊

        Niinhän se on. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vivica Bandler myös katui, että hylkäsi Toven. Tove erosi Atos Wirtasesta avomiehestään ja löysi loppuelämäkseen Tuulikin.

        Yym, Vivican kerrotaan harrastelleen säätöjä. Lyhyitä suhteita reissuillaan ja siellä täällä. Ei tainnut olla romantikko kuten Tove oli. :)


    • Tuttelit on juotu ja pullot pesty.

    • Anonyymi

      Viikaroimassa vain..

      • Anonyymi

        Mitä, onko täälläkin estetiikan asiantuntijoita? Kaikkea muuta ”asiantuntijaa” tuntuu olevan joka lähtöön


    • Olenkin jo unohtanut olenko tyttelö vai poju tässä miehisessä koodikielessä.
      Hyvä niin.

    • Anonyymi

      No vesseli, kaiketi järkeni tähtesi meni ja syömmeni poltteli, peeveli.

    • Anonyymi

      Mikä ihmeen tytteli?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe