Mitä kuuluu

Anonyymi

Tytteli? Ikävöin sua koko ajan. Puss😗

23

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kellä on ikävä?

    • Ep plastala o le ttyleitä!


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Minä mietin pyöreästä talosta jo muumeja. :oD

        Puppelimuumit ne vasta olisikin, olisikohan maailma jo valmis ottamaan ne vastaan?

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puppelimuumit ne vasta olisikin, olisikohan maailma jo valmis ottamaan ne vastaan?

        -harmiseikirj-

        Muumithan on täynnä piiloviestejä.

        "Tiuhti ja Viuhti kanniskelevat rubiinia matkalaukussaan.

        Tutkijoiden mukaan jalokivi symboloi naisten välistä, kirjan kirjoittamisen aikoihin kiellettyä rakkautta.

        - Kirjassa Tiuhtin ja Viuhtin uhkana oli Mörkö. Mörköä oli myös naisten rakkautta varjostamassa, sillä homoseksuaalisuus oli tuohon aikaan rikos, Iltalehti kirjoitti taannoisessa jutussaan.

        - Rubiini muuttui kuin meri. Välillä se oli aivan vaalea, sitten siihen valahti ruusunväriä aivan kuin lumihuipulle auringon noustessa - ja äkkiä sen sisimmästä kohosi tummanpunaisia liekkejä. Se saattoi muuttua aivan kuin mustaksi tulppaaniksi, jonka heteinä hehkuivat pienet säkenet, kirjassa kerrotaan.

        Tutkijat uskovat tämän kohdan viittaavan orgasmiin.

        Sympaattisista muumimukeista kelpaa juoda jo sellaisenaan. Mikä vielä mukavampaa, pian niiden avulla voi kippistellä myös naisten orgasmeille - mitä mainioin tapa esimerkiksi aamukahvipöytään!"

        Lähde:https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/201703242200091259


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puppelimuumit ne vasta olisikin, olisikohan maailma jo valmis ottamaan ne vastaan?

        -harmiseikirj-

        Katselen nettflixistä legendoja-sarjaa ja puolet niistä tuntuu olevan homoja ja lesboja, bi-seksuaaleja.

        Luultavasti muumeistakin vsikka hemulista aikoinan tehdään homo... oisko sit nuuskamuikkunen sen mies? 🤔



      • Niinpä, Tofslan = Tove, Vifslan = Vivica eli Tiuhti ja Viuhti. Ja heidän välinen salattu suhde.


      • Ahaa... No tuolla suatana jo kertoikin, että homo se muumi tais ollakin... ja nyt paljastuu, että piilohomo, kun toisten nukkuessa herättelee homoseksuaalisia mieltymyksiään. :o)

        Voin vaan kuvitella, että muumipappa ja muumimamma ottaisivat ihan lempeästi vastaan muumin ulostulon...ja tokkopa muutkaan siitä pillastuisi...Ärhäkkä myyhän voisi olla lesbo ja niiskuneiti taas bi-seksuaali....täydentäisivät toistensa luonteita... :o)



      • interlocutrice kirjoitti:

        Arvasin... :oD

        Huikeen hyvin arvattu!!! :D


      • Suatana kirjoitti:

        Niinpä, Tofslan = Tove, Vifslan = Vivica eli Tiuhti ja Viuhti. Ja heidän välinen salattu suhde.

        "Olen rakastunut naiseen”

        Tove asui 45 vuotta elämästään yhdessä naisen kanssa, ja sitä ennen hänellä oli elämänsä aikana useita samansukupuolisia suhteita. Hän ei koskaan yrittänyt piilottaa tai peitellä seksuaalista identiteettiään – ei, vaikka se ei ollut noin aikoina sosiaalisesti hyväksytty. Kun hän ensimmäisen kerran rakastui naiseen, homoseksuaalisuus tulkittiin Suomessa rikokseksi ja sairaudeksi pysyen laittomana aina vuoteen 1971 asti.

        Joulukuussa 1946, kun Tove oli 32-vuotias, hän kirjoitti seuraavat sanat ystävälleen Eva Konikoffille:

        ”On tapahtunut jotain mistä minun on ymmärtääkseni puhuttava kanssasi. Olen niin onnellinen ja iloinen, ja niin vapautunut. Sinähän tiedät että tunnen olevani Atoksen vaimo, ja niin tulen varmaan aina tuntemaan. Mutta nyt minulle on käynyt niin, että olen mielettömästi rakastunut naiseen. Ja se tuntuu minusta täysin luonnolliselta ja aidolta – ei mitään ongelmia. Minulla on pelkästään ylpeä ja hillittömän hilpeä olo. Viime viikot ovat olleet silkkaa rikkaiden kokemusten, hellyyden ja intensiteetin tanssia – löytöretki valtaisan yksinkertaisuuden ja kauneuden uudelle maaperälle.”

        "Salaisia rakkauskirjeitä"

        Nainen, johon Tove oli rakastunut, oli agronomi ja karismaattinen teatterijohtaja Vivica Bandler. Heidän välilleen syntyi intohimoinen rakkaussuhde, ja Tove oli onnensa kukkuloilla. Hän halusi kertoa koko maailmalle löytämästään rakkaudesta, mutta Vivica halusi pitää asian yksityisempänä. Heidän käymästään kirjeenvaihdosta käy ilmi kuinka tarkasti Tove joutui harjoittamaan erilaisia varokeinoja, jotta kirjeistä ei ilmenisi hänen lähettäneen rakkauskirjeitä Vivicalle."

        "Rakastuin aina ihmiseen. Joskus tuo ihminen oli mies, ja joskus nainen, eikä sillä ollut merkitystä. Tärkeintä oli se, että rakastuin häneen ihmisenä.”

        -Hienosti kiteytetty, juuri noin. Minkäpä sille mahtaa, kehen rakastuu ja milloin.

        Lähde:https://www.moomin.com/fi/blogi/olen-mielettomasti-rakastunut-naiseen-queer-teemat-tove-janssonin-elamassa-ja-taiteessa/


      • Suatana kirjoitti:

        "Olen rakastunut naiseen”

        Tove asui 45 vuotta elämästään yhdessä naisen kanssa, ja sitä ennen hänellä oli elämänsä aikana useita samansukupuolisia suhteita. Hän ei koskaan yrittänyt piilottaa tai peitellä seksuaalista identiteettiään – ei, vaikka se ei ollut noin aikoina sosiaalisesti hyväksytty. Kun hän ensimmäisen kerran rakastui naiseen, homoseksuaalisuus tulkittiin Suomessa rikokseksi ja sairaudeksi pysyen laittomana aina vuoteen 1971 asti.

        Joulukuussa 1946, kun Tove oli 32-vuotias, hän kirjoitti seuraavat sanat ystävälleen Eva Konikoffille:

        ”On tapahtunut jotain mistä minun on ymmärtääkseni puhuttava kanssasi. Olen niin onnellinen ja iloinen, ja niin vapautunut. Sinähän tiedät että tunnen olevani Atoksen vaimo, ja niin tulen varmaan aina tuntemaan. Mutta nyt minulle on käynyt niin, että olen mielettömästi rakastunut naiseen. Ja se tuntuu minusta täysin luonnolliselta ja aidolta – ei mitään ongelmia. Minulla on pelkästään ylpeä ja hillittömän hilpeä olo. Viime viikot ovat olleet silkkaa rikkaiden kokemusten, hellyyden ja intensiteetin tanssia – löytöretki valtaisan yksinkertaisuuden ja kauneuden uudelle maaperälle.”

        "Salaisia rakkauskirjeitä"

        Nainen, johon Tove oli rakastunut, oli agronomi ja karismaattinen teatterijohtaja Vivica Bandler. Heidän välilleen syntyi intohimoinen rakkaussuhde, ja Tove oli onnensa kukkuloilla. Hän halusi kertoa koko maailmalle löytämästään rakkaudesta, mutta Vivica halusi pitää asian yksityisempänä. Heidän käymästään kirjeenvaihdosta käy ilmi kuinka tarkasti Tove joutui harjoittamaan erilaisia varokeinoja, jotta kirjeistä ei ilmenisi hänen lähettäneen rakkauskirjeitä Vivicalle."

        "Rakastuin aina ihmiseen. Joskus tuo ihminen oli mies, ja joskus nainen, eikä sillä ollut merkitystä. Tärkeintä oli se, että rakastuin häneen ihmisenä.”

        -Hienosti kiteytetty, juuri noin. Minkäpä sille mahtaa, kehen rakastuu ja milloin.

        Lähde:https://www.moomin.com/fi/blogi/olen-mielettomasti-rakastunut-naiseen-queer-teemat-tove-janssonin-elamassa-ja-taiteessa/

        Onhan se väärin, jos kahden ihmisen väliin tulee ihmisen laki, uskonto tai joku muu ihmisen itsensä keksimä manipulointi.

        Ihminen rajaa pelkonsa ja mitä ei tiedä, tunne, se pelottaa. Mutta nykyään onneksi tiedetään enemmän. 😊


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        "Olen rakastunut naiseen”

        Tove asui 45 vuotta elämästään yhdessä naisen kanssa, ja sitä ennen hänellä oli elämänsä aikana useita samansukupuolisia suhteita. Hän ei koskaan yrittänyt piilottaa tai peitellä seksuaalista identiteettiään – ei, vaikka se ei ollut noin aikoina sosiaalisesti hyväksytty. Kun hän ensimmäisen kerran rakastui naiseen, homoseksuaalisuus tulkittiin Suomessa rikokseksi ja sairaudeksi pysyen laittomana aina vuoteen 1971 asti.

        Joulukuussa 1946, kun Tove oli 32-vuotias, hän kirjoitti seuraavat sanat ystävälleen Eva Konikoffille:

        ”On tapahtunut jotain mistä minun on ymmärtääkseni puhuttava kanssasi. Olen niin onnellinen ja iloinen, ja niin vapautunut. Sinähän tiedät että tunnen olevani Atoksen vaimo, ja niin tulen varmaan aina tuntemaan. Mutta nyt minulle on käynyt niin, että olen mielettömästi rakastunut naiseen. Ja se tuntuu minusta täysin luonnolliselta ja aidolta – ei mitään ongelmia. Minulla on pelkästään ylpeä ja hillittömän hilpeä olo. Viime viikot ovat olleet silkkaa rikkaiden kokemusten, hellyyden ja intensiteetin tanssia – löytöretki valtaisan yksinkertaisuuden ja kauneuden uudelle maaperälle.”

        "Salaisia rakkauskirjeitä"

        Nainen, johon Tove oli rakastunut, oli agronomi ja karismaattinen teatterijohtaja Vivica Bandler. Heidän välilleen syntyi intohimoinen rakkaussuhde, ja Tove oli onnensa kukkuloilla. Hän halusi kertoa koko maailmalle löytämästään rakkaudesta, mutta Vivica halusi pitää asian yksityisempänä. Heidän käymästään kirjeenvaihdosta käy ilmi kuinka tarkasti Tove joutui harjoittamaan erilaisia varokeinoja, jotta kirjeistä ei ilmenisi hänen lähettäneen rakkauskirjeitä Vivicalle."

        "Rakastuin aina ihmiseen. Joskus tuo ihminen oli mies, ja joskus nainen, eikä sillä ollut merkitystä. Tärkeintä oli se, että rakastuin häneen ihmisenä.”

        -Hienosti kiteytetty, juuri noin. Minkäpä sille mahtaa, kehen rakastuu ja milloin.

        Lähde:https://www.moomin.com/fi/blogi/olen-mielettomasti-rakastunut-naiseen-queer-teemat-tove-janssonin-elamassa-ja-taiteessa/

        Vivica Bandler myös katui, että hylkäsi Toven. Tove erosi Atos Wirtasesta avomiehestään ja löysi loppuelämäkseen Tuulikin.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Onhan se väärin, jos kahden ihmisen väliin tulee ihmisen laki, uskonto tai joku muu ihmisen itsensä keksimä manipulointi.

        Ihminen rajaa pelkonsa ja mitä ei tiedä, tunne, se pelottaa. Mutta nykyään onneksi tiedetään enemmän. 😊

        Niinhän se on. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vivica Bandler myös katui, että hylkäsi Toven. Tove erosi Atos Wirtasesta avomiehestään ja löysi loppuelämäkseen Tuulikin.

        Yym, Vivican kerrotaan harrastelleen säätöjä. Lyhyitä suhteita reissuillaan ja siellä täällä. Ei tainnut olla romantikko kuten Tove oli. :)


    • Tuttelit on juotu ja pullot pesty.

    • Anonyymi

      Viikaroimassa vain..

      • Anonyymi

        Mitä, onko täälläkin estetiikan asiantuntijoita? Kaikkea muuta ”asiantuntijaa” tuntuu olevan joka lähtöön


    • Olenkin jo unohtanut olenko tyttelö vai poju tässä miehisessä koodikielessä.
      Hyvä niin.

    • Anonyymi

      No vesseli, kaiketi järkeni tähtesi meni ja syömmeni poltteli, peeveli.

    • Anonyymi

      Mikä ihmeen tytteli?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe