Taivastienne johtaa teidät helvettiin rakkaat vellut!

KR 1933/-38
1Joh. 4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Raamatussa ei ole sanaa "taivastie'. Se sana on vl-saarnamiesten päissään keksimä sana tukemaan vl-"uskomassa valhetta. Valhetta joka kieltää Jeesuksen Herruuden

Minä olen Tie,- Totuus,- ja Elämä :sanoi Jeesus!

Room
10:6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas.
10:7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

187

1855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herjaajalle tiedoksi: En ole ollut missään bannissa!

      Kun hoette nimeä Jumala, pelastus on kaukana teistä!

      Jeesuksen nimeä ei tarvitse hokea mutta Hänetpitää tunnustaa Herraksi!

      KR 1933/-38
      Ap.t. 4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

      Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      Matt. 1:21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
      Ap.t. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.

      Mutta jos uskot vl-ihmiseen- ja seurakuntaan niin huonosti käy.
      Jeesuksen nimen mantraaminen valhemantrassa tuo vain tuomion.

      • Anonyymi

        Saalemi shiittaa pesäänsä, tapansa kullakin. ex-saalemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalemi shiittaa pesäänsä, tapansa kullakin. ex-saalemista.

        Etkö pysty asialliseen keskusteluun?


      • Anonyymi

        Ah vai silleen tuumaa saalemi.


      • Anonyymi

        "Jumala" ei ole nimi, vaan se on Elävän olennon olentokategoria, siinä missä Enkeli tai Eläin.
        Se tarkoittaa "korkeinta olentoa, Luojaa" , ei "Ihminen" sitä tarkoita. Ihminen tarkoittaa tiedon takia langennutta enkeliä, joka silti pelastuu helposti, mistä tahansa vaarasta, uskomalla Jumalan Pelastajaan(mitä Jeesus varsinkin on), ja tekee sen silti paljon helpommin kuin pahat enkelit - joille se avun pyytäminen muilta on lähes mahdotonta... Jonkun luomisasian täydellisessä suorittamisessa voi ihminenkin saada tittelin "Jumala", ja vaikka YLIJUMALIA on olemassa ikuisesti vain yksi, HÄN ON SE, joka tietää, mitä oli ennen olemattomuutta, ja mitä kaaoksen ja järjestyksen jälkeen tulee?! Ja joka itse kaiken kaikessa tekee olevaiseksi tai olemattomaksi, sitä enkeliensä avulla sekoittaen tai järjestäen. Minäkö en tiedä? Älkää pyytäkö minua tietämään mitään puolestanne, koska saisitte Yli-Jumalanne mieleenne vaikka niin hölmöllä tavalla, että kutsutte Ukkoa, joka on silti vain maskuliinisen tyhjyyden esiin manaamista, ja tavallisesti pian Jumalatar rikko sen, ja tekee sen tunteenkin keskelle jotakin havaittavaa... Syntisenä älkää häntä lähestykö, koska hän paheksuu teidät SEN pahan virheen takia kuitenkin helposta havaitsemisestaan heti poies... Jos silti haluatte Yli-Jumalanne kohdata, teidän täytyy silti uskoa seemiläistenkin kansojen pelastajaan Jeesus, kuopusveljen auttaminen on hänelle helpompaa, koska kyllä kuopuskansat isoveljeensä suhtautuu yleensä luonnostaan paremmin, kuin ne, jotka ovat itsekin "seemiläisiä"... Älkää purkako muidenkaan vanhojen uskontojen uskomuksia niin helposti, ne harvoin ovat vääriä kaikki - esim. sananlaskujen viisasteluja, vaikka luonnontieteelliset tietonsa yleensä olivatkin - kelvottoman pieniä...
        Kommentoikaa jotakin! Minua alkaa väsyttää se, että muuan panettelijani ei halunnut antaa kenenkään keskustella kanssani, en tiedä miksi hän sen teki... Vaikka, kestän yksinäisyyden nykyään melko hyvin, vaikka HENKENI(ajatuksenikaan) eivät ole kauaakaan koskaan yksin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala" ei ole nimi, vaan se on Elävän olennon olentokategoria, siinä missä Enkeli tai Eläin.
        Se tarkoittaa "korkeinta olentoa, Luojaa" , ei "Ihminen" sitä tarkoita. Ihminen tarkoittaa tiedon takia langennutta enkeliä, joka silti pelastuu helposti, mistä tahansa vaarasta, uskomalla Jumalan Pelastajaan(mitä Jeesus varsinkin on), ja tekee sen silti paljon helpommin kuin pahat enkelit - joille se avun pyytäminen muilta on lähes mahdotonta... Jonkun luomisasian täydellisessä suorittamisessa voi ihminenkin saada tittelin "Jumala", ja vaikka YLIJUMALIA on olemassa ikuisesti vain yksi, HÄN ON SE, joka tietää, mitä oli ennen olemattomuutta, ja mitä kaaoksen ja järjestyksen jälkeen tulee?! Ja joka itse kaiken kaikessa tekee olevaiseksi tai olemattomaksi, sitä enkeliensä avulla sekoittaen tai järjestäen. Minäkö en tiedä? Älkää pyytäkö minua tietämään mitään puolestanne, koska saisitte Yli-Jumalanne mieleenne vaikka niin hölmöllä tavalla, että kutsutte Ukkoa, joka on silti vain maskuliinisen tyhjyyden esiin manaamista, ja tavallisesti pian Jumalatar rikko sen, ja tekee sen tunteenkin keskelle jotakin havaittavaa... Syntisenä älkää häntä lähestykö, koska hän paheksuu teidät SEN pahan virheen takia kuitenkin helposta havaitsemisestaan heti poies... Jos silti haluatte Yli-Jumalanne kohdata, teidän täytyy silti uskoa seemiläistenkin kansojen pelastajaan Jeesus, kuopusveljen auttaminen on hänelle helpompaa, koska kyllä kuopuskansat isoveljeensä suhtautuu yleensä luonnostaan paremmin, kuin ne, jotka ovat itsekin "seemiläisiä"... Älkää purkako muidenkaan vanhojen uskontojen uskomuksia niin helposti, ne harvoin ovat vääriä kaikki - esim. sananlaskujen viisasteluja, vaikka luonnontieteelliset tietonsa yleensä olivatkin - kelvottoman pieniä...
        Kommentoikaa jotakin! Minua alkaa väsyttää se, että muuan panettelijani ei halunnut antaa kenenkään keskustella kanssani, en tiedä miksi hän sen teki... Vaikka, kestän yksinäisyyden nykyään melko hyvin, vaikka HENKENI(ajatuksenikaan) eivät ole kauaakaan koskaan yksin...

        Hieman oli nyt sekavaa tekstiä etten ihan pysynyt perässä, mutta lähinnä kiinnostaa miten olet tullut tällaisiin johtopäätöksiin? Sieniä tullut syötyä?


      • Anonyymi

        Kylläpä Saaleminpastori on oikeassa, että hänelle käy huonosti jos jatkaa sivuraiteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä Saaleminpastori on oikeassa, että hänelle käy huonosti jos jatkaa sivuraiteella.

        Vl-riivaajien opeista haluan pysyäkin eri raiteella. Jeesukseen uskominenko on sinusta sivuraide?

        KR 1933/-38
        2Tim. 4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja


    • Anonyymi

      Matt. 7:1

      "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. [Luuk. 6:37,38,41,42 : Room. 2:1; 1. Kor. 4:5; Jaak. 4:11]

      Etsitkö tikkua toisen silmästä jos malka onkin omassa ?

      Miksi syytä vl:iä tuomitsemasta kun itse sitä teet ?

      • Joh. 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään

        Varoitan väärästä tiestä teitä vellut. Voi minua ellen minä sitä tekisi!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään

        Varoitan väärästä tiestä teitä vellut. Voi minua ellen minä sitä tekisi!

        Saalemista pahaa epätoivoista itsensä ylentävää soopaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemista pahaa epätoivoista itsensä ylentävää soopaa.

        Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Saarn. 12:14 Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.
        1Piet. 4:5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Saarn. 12:14 Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.
        1Piet. 4:5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita

        Kuules saalemi, mikset tee tarpeitasi sinne missä kyykkäät. Turha sinun on ulostaa tälle saitille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuules saalemi, mikset tee tarpeitasi sinne missä kyykkäät. Turha sinun on ulostaa tälle saitille.

        Hebr. 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Matt. 12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Saarn. 12:14 Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.
        1Piet. 4:5 Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita

        Sinulla onkin vähä vaille paljon noita turhia sanoja.
        Kohdallasi vältetty kirjoitus on paras kirjoitus.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hebr. 10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä

        Tämä on erittäin vakava varoitus sinulle. Oppi-isäsi haluaisi myöskin minut hukuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on erittäin vakava varoitus sinulle. Oppi-isäsi haluaisi myöskin minut hukuttaa.

        Jaak.
        4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?


    • Saarnamiehenne ovat suoraan sielunvihollisen saatanan talutusnuorassa.
      Vain saatana käskee sanoa:

      "Olen uskomassa"

      "Olen taivastiellä"

      Vain usko Jeesukseen pelastaa ja siksi vl-saarnamiespaholainen käskee käyttää noita em. korvikesanoja JOILLA VL-USKOVAINEN TOSIASIASSA KIELTÄÄ USKONSA JEESUKSEEN!

      Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä

      • Anonyymi

        Nyt sanot vihdoin asiaa, saarnamiehenne sinä mukaan lukien olette sellaisessa talutusnuorassa, että sieltä ei noin vain avioeroa oteta.


      • Matt. 12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.


      • Hes. 2:7 Vaan puhu heille minun sanani, kuulkoot tai olkoot kuulematta; sillä uppiniskaisia he ovat.


    • Anonyymi

      En tunne genreä, mutta totean, että uskominen olisi kyllä tosi vaikeaa. Pitäisi tietää älyttömän paljon, että uskoisi oikein. Ja riitely tuntuu olevan tavallista lahkossa kuin lahkossa. Olkoot sitten herätysliikkeitä, kirkkota tms.

      Joten ei kiitos!

      • Ei tarvitse tietää älyttömän paljon ,vaan uskomisen kohteen joka sinullakin näyttää olevan hukassa. Se sitten paljastaa ilmeisen vl-taustasi.
        Kristityillä uskon kohde on Jeesus. Näennäiskistityillä velluilla uskon kohde on heidän uskonsa taikauskoon jossa 'usko" kulkee viestikapulana, jonka tahranpoistorättinä he käyttävät Jeesusta.

        Ymmärrän kuitenkin hyvin näkökantaasi ja kaikella ystävyydellä suorasukaisen vastaukseni sinulle annoin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei tarvitse tietää älyttömän paljon ,vaan uskomisen kohteen joka sinullakin näyttää olevan hukassa. Se sitten paljastaa ilmeisen vl-taustasi.
        Kristityillä uskon kohde on Jeesus. Näennäiskistityillä velluilla uskon kohde on heidän uskonsa taikauskoon jossa 'usko" kulkee viestikapulana, jonka tahranpoistorättinä he käyttävät Jeesusta.

        Ymmärrän kuitenkin hyvin näkökantaasi ja kaikella ystävyydellä suorasukaisen vastaukseni sinulle annoin.

        Kiitos vastauksestasi! Ei todella ole kuitenkaan vl. Mutta kun kaikenlaiset uskovaiset laittelette nuita raamatunkohtia ja riitelette niiden tulkinnoista ja käsitteistä.

        Olen aina kuvitellut, että uskominen olisi ihanaa, rakastavaa ja anteeksi antavaa. Mutta kirjoittelunne ei tue sitä ajattelua


      • Miksi uskoon, jos se koskee Jeesusta kaikkivaltiaana Herrana on vaikeaa?
        Lahkot sen tekevät vaikeiksi ja jopa kielletyksi.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei tarvitse tietää älyttömän paljon ,vaan uskomisen kohteen joka sinullakin näyttää olevan hukassa. Se sitten paljastaa ilmeisen vl-taustasi.
        Kristityillä uskon kohde on Jeesus. Näennäiskistityillä velluilla uskon kohde on heidän uskonsa taikauskoon jossa 'usko" kulkee viestikapulana, jonka tahranpoistorättinä he käyttävät Jeesusta.

        Ymmärrän kuitenkin hyvin näkökantaasi ja kaikella ystävyydellä suorasukaisen vastaukseni sinulle annoin.

        Sinä nyt et ole mikään kristitty, vaan paremminkin tyhjän höpöttäjä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi uskoon, jos se koskee Jeesusta kaikkivaltiaana Herrana on vaikeaa?
        Lahkot sen tekevät vaikeiksi ja jopa kielletyksi.

        Sinunkin olisi hyvä uskoa siihen, että Jeesus sovitti sinunkin valtavan alati jatkuvan syntitaakan, mutta ethän sinä ymmärrä. Jeesus on Herra , ei kuitenkaan sydämestään pahalle ihmiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkin olisi hyvä uskoa siihen, että Jeesus sovitti sinunkin valtavan alati jatkuvan syntitaakan, mutta ethän sinä ymmärrä. Jeesus on Herra , ei kuitenkaan sydämestään pahalle ihmiselle.

        MOT


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkin olisi hyvä uskoa siihen, että Jeesus sovitti sinunkin valtavan alati jatkuvan syntitaakan, mutta ethän sinä ymmärrä. Jeesus on Herra , ei kuitenkaan sydämestään pahalle ihmiselle.

        Älä minun synneistä huolta kanna, olen uudestisyntynyt, oletko Sinä?
        Onko Jeesus myös mielestäsi kaikkivaltias?
        Miksi kirjoitat "alati jatkuvan syntitaakan? Mihin se perustuu?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä minun synneistä huolta kanna, olen uudestisyntynyt, oletko Sinä?
        Onko Jeesus myös mielestäsi kaikkivaltias?
        Miksi kirjoitat "alati jatkuvan syntitaakan? Mihin se perustuu?

        Sananl. 21:4
        Ylpeät silmät, pöyhkeä sydän -- jumalattoman lyhdyt synnin tiellä


      • Anonyymi kirjoitti:

        MOT

        Ottakaa nimimerkki pinnasängyn sanoma tosissaan Oulunseudun vellut ja muutkin.
        Hänellä on kiivaus totuuden puolesta, ei aina taidon jälkeen kuten ei minullakaan. Ihmisiä kun mekin vain olemme.

        Meillä kaikilla olisi opeteltavaa, siis vellut teidätkin mukaan lukien ,anteeksipyytämisen taidossa. Hyväkin asia kääntyy pahan palveijaksi kun sen sanansaattajaksi tulee viha. Toinen synti, ylpeys ,estää sitten anteeksipyytämisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sananl. 21:4
        Ylpeät silmät, pöyhkeä sydän -- jumalattoman lyhdyt synnin tiellä

        Kenelle nuo on kirjoitettu? Jäi muuten sanomatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Ei todella ole kuitenkaan vl. Mutta kun kaikenlaiset uskovaiset laittelette nuita raamatunkohtia ja riitelette niiden tulkinnoista ja käsitteistä.

        Olen aina kuvitellut, että uskominen olisi ihanaa, rakastavaa ja anteeksi antavaa. Mutta kirjoittelunne ei tue sitä ajattelua

        Uskominen mihin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Ei todella ole kuitenkaan vl. Mutta kun kaikenlaiset uskovaiset laittelette nuita raamatunkohtia ja riitelette niiden tulkinnoista ja käsitteistä.

        Olen aina kuvitellut, että uskominen olisi ihanaa, rakastavaa ja anteeksi antavaa. Mutta kirjoittelunne ei tue sitä ajattelua

        Riippuu siitä mihin uskot?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kenelle nuo on kirjoitettu? Jäi muuten sanomatta.

        "jumalattomalle" - onko sinulla lukihäiriö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "jumalattomalle" - onko sinulla lukihäiriö?

        Minulla ei ole lukihäiriö.
        Mutta Sinulla ei ole minkäänlaista kompetenssia, joten siirryit noppeiluun ja sekin meni täysin pieleen.
        Kirjaa ei ole kirjoiteta "jumalattomille", ei edes pakanoille, koska se on osa Tanakia, joka on VAIN Israelin kirjoista.

        Ennekuin kommentoi, kysy viisaammilta tai tutustu aiheeseen.


    • Anonyymi

      Ei Vl mihinkään helvettiin joudu. Kerran kastettu niin aina on kastettu. Maanpäällistä helvettiä vissiin tarkoitit.

      • Yhtään VL:ää ei ole kastettu, ripoteltu vaan.


      • En tuomitse ketään helvettiin, varoitan vain vl-taivastiestätiestä joka ei ole Jeesuksen Tie,-Totuus-, ja Elämä.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En tuomitse ketään helvettiin, varoitan vain vl-taivastiestätiestä joka ei ole Jeesuksen Tie,-Totuus-, ja Elämä.

        Juuri nämä neuvot ovat tarpeen Velluille.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Juuri nämä neuvot ovat tarpeen Velluille.

        Saalemin pastori/pinnasänky ja muut kymmenet nikit jolla trollailet, oletko koskaan miettinyt että se sinun uskosi ei ehkä olekaan oikea?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalemin pastori/pinnasänky ja muut kymmenet nikit jolla trollailet, oletko koskaan miettinyt että se sinun uskosi ei ehkä olekaan oikea?

        Saat jopa Sinä kommentoida sitä, sillä olen kastettu Kristukseen, näinollen uudestisyntynyt, joka tunnustaa Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi, sekä kaikkivaltiaaksi Herraksi. Tämä saa aikaan turvallisuutta siitä, että nimi on Elämän Kirjassa, jota Jeesus ei poista. Ilm 3;
        5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        Olisiko mielestäsi jotain, joka pitäisi lisätä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Saat jopa Sinä kommentoida sitä, sillä olen kastettu Kristukseen, näinollen uudestisyntynyt, joka tunnustaa Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi, sekä kaikkivaltiaaksi Herraksi. Tämä saa aikaan turvallisuutta siitä, että nimi on Elämän Kirjassa, jota Jeesus ei poista. Ilm 3;
        5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        Olisiko mielestäsi jotain, joka pitäisi lisätä?

        Raamatussa ei tuollaisia tunnustuksia vaadita. Saalemistien muunnos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei tuollaisia tunnustuksia vaadita. Saalemistien muunnos.

        Miten suhtaudut tähän; Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä

        Mistä tulee nimi elämän Kirjaan kasteen myötä, jolloin uudestisyntyy.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Saat jopa Sinä kommentoida sitä, sillä olen kastettu Kristukseen, näinollen uudestisyntynyt, joka tunnustaa Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi, sekä kaikkivaltiaaksi Herraksi. Tämä saa aikaan turvallisuutta siitä, että nimi on Elämän Kirjassa, jota Jeesus ei poista. Ilm 3;
        5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        Olisiko mielestäsi jotain, joka pitäisi lisätä?

        Kuka tahansa voi sanoa uskovansa noin. Melkein kaikki uskovat Jeesukseen. Mutta jos oppi on väärä niin mitä väliä sillä on? Mietippä seuraavan kerran kun menet seurakuntasi kokoukseen että kunnioitetaanko siellä Jumalaa vai ihmistä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten suhtaudut tähän; Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä

        Mistä tulee nimi elämän Kirjaan kasteen myötä, jolloin uudestisyntyy.

        1. Joh. 2:23
        Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. [Joh. 15:23]
        1. Joh. 4:15
        Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.

        Ei tarvitse kuin tunnustaa, että Jeesus on ja Hän on Jumalan poika. Saalemit laittaa turhia mausteita ollakseen jotain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 2:23
        Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. [Joh. 15:23]
        1. Joh. 4:15
        Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi, hänessä Jumala pysyy, ja hän pysyy Jumalassa.

        Ei tarvitse kuin tunnustaa, että Jeesus on ja Hän on Jumalan poika. Saalemit laittaa turhia mausteita ollakseen jotain.

        Miten kommentoit tämän; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Ja vahvistusta Dan. 7:14.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten kommentoit tämän; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Ja vahvistusta Dan. 7:14.

        Joh. 14:28
        Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.
        Valtuuttaja on valtuutettua suurempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 14:28
        Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.
        Valtuuttaja on valtuutettua suurempi.

        Kysyin kommenttia tuohon Matt 28 luvun jakeeseen?

        Tajuatko?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kysyin kommenttia tuohon Matt 28 luvun jakeeseen?

        Tajuatko?

        Älä uhoo. Vaatii malttia ja Raamatun tuntemusta , mikä tuon jakeen mukaisen asian tila on.
        Hepr. 2:8
        panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan
        Mark.12:36
        Daavid itse on Pyhän Hengen innoittamana sanonut: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle.
        Hepr.10:
        12 Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle. [Hepr. 1:3, Hepr. 8:1]
        13 Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle, [Hepr. 1:13


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä uhoo. Vaatii malttia ja Raamatun tuntemusta , mikä tuon jakeen mukaisen asian tila on.
        Hepr. 2:8
        panit kaiken hänen valtansa alle. Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan
        Mark.12:36
        Daavid itse on Pyhän Hengen innoittamana sanonut: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle.
        Hepr.10:
        12 Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle. [Hepr. 1:3, Hepr. 8:1]
        13 Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle, [Hepr. 1:13

        Jos Sinusta tuntuu, että uhoon? Kerro missä?
        Mutta älä kopioi minulle muuta vastuksesi esittämästäni tärkeästä Uuden Testamentin jakeesta, joka on Uuden Testamentin agenda.

        Taidat olla puilla paljailla, ko jakeen sanomasta?

        Kokeile kuitenkin uhoomatta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jos Sinusta tuntuu, että uhoon? Kerro missä?
        Mutta älä kopioi minulle muuta vastuksesi esittämästäni tärkeästä Uuden Testamentin jakeesta, joka on Uuden Testamentin agenda.

        Taidat olla puilla paljailla, ko jakeen sanomasta?

        Kokeile kuitenkin uhoomatta.

        Heh,heh veitikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh,heh veitikkaa.

        ????
        Etkö selitä Matteus 28;18, etkä sitä VT;n Dan 7/14, nehän on Kristittyjen Raamatussa.
        Kokeile, en nolaa itseäsi enemmän, kun heh, heh


      • pinnasänky kirjoitti:

        Miten kommentoit tämän; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Ja vahvistusta Dan. 7:14.

        Kuka on antanut Isälle kaiken? Ei kukaan, kaikki on jo hänen.
        Kuka on antanut vallan Jeesukselle? Isä, jonka palvelija hän on.
        Faarao antoi hallintovallan Joosefille, mutta oli silti valtaistuinta ylempänä. Joosefilla oli valta kaikkeen faaraon luvalla.

        Kuka tässä on kaikkivaltias? Jeesuksella ei ole valtaa Isään, jolta on vallan saanut.
        Isällä on valta Jeesukseen ja kaikkeen muuhunkin.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Kuka on antanut Isälle kaiken? Ei kukaan, kaikki on jo hänen.
        Kuka on antanut vallan Jeesukselle? Isä, jonka palvelija hän on.
        Faarao antoi hallintovallan Joosefille, mutta oli silti valtaistuinta ylempänä. Joosefilla oli valta kaikkeen faaraon luvalla.

        Kuka tässä on kaikkivaltias? Jeesuksella ei ole valtaa Isään, jolta on vallan saanut.
        Isällä on valta Jeesukseen ja kaikkeen muuhunkin.

        Laitatko Raamatun kohdat selventämään tilannetta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Laitatko Raamatun kohdat selventämään tilannetta.

        [1. Aik 29:11]
        Sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä.
        14) Sillä mitä olen minä, ja mitä on minun kansani antamaan tällaisia vapaaehtoisia lahjoja? Vaan kaikki tulee sinulta, ja omasta kädestäsi olemme sen sinulle antaneet.

        [Room 11:34]
        Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?

        [Matt 28:18]
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Jeesukselle valta on siis annettu, mutta Isä ei ole sitä keneltäkään saanut.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        En tuomitse ketään helvettiin, varoitan vain vl-taivastiestätiestä joka ei ole Jeesuksen Tie,-Totuus-, ja Elämä.

        Jumala katsoo sydämeen,eikä ihminen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Yhtään VL:ää ei ole kastettu, ripoteltu vaan.

        Saalemin pastorille kuitenkin se tuttu varoitus: "Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka tahansa voi sanoa uskovansa noin. Melkein kaikki uskovat Jeesukseen. Mutta jos oppi on väärä niin mitä väliä sillä on? Mietippä seuraavan kerran kun menet seurakuntasi kokoukseen että kunnioitetaanko siellä Jumalaa vai ihmistä.

        Ei nuo ole kovinkaan eri asia, "kunnioittaako ihmistä vai Jumalaa". Onko teidän keskuudessanne ollut ihmisenä koskaan Jumalaa, Korkeinta Olentoa, jossakin asiassa jopa maailman mestareitakin taitavempaa ihmistä, jossakin taidossa tai tiedossa?

        "Toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne!" - sanoi apostoli. Ei kunnioitus silti herää monillakaan vielä nuorella iällä, vaan myöhemmällä iällä. Vasta hiukan kypsempinä ymmärrämme, miksi Jumala "antaa tuonkin elää", ja vaikka ei antaisikaan - kuolleiden henkien virheet hauskuuttavat eläviä vieläkin suuresti. Syntisen virheet silti murehduttavat.. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan mielen mukainen elämä on vanhurskaus ja ikuinen elämä. En tarkoita että omassa maailmassamme ruumis vieläkään voisi elää yhdessä elämässä ikuisesti, eikä Kuolleiden henget ole ruumiiltaan olemattomia, vaan heidän muistonsa voi tulla elävänä lohduttamaan heitä surevia ihmisiä... Etsikää kuitenkin kuolleenakin sitten joskus Kuoleman Jumalaa, joka vahingoniloisesti muistaakseni toteaa, se olit "Sinä"... Vaikka et ymmärtänyt useinkaan, että sana Jehova(MINÄ OLEN) sitä tarkoittaa... Ei pappi ole kuitenkaan Jumala sotilaalle, eikä sotilas ole Jumala papille... Molemmatko vain Saman Jumalan palvelijoita?! Ei - Sebaot on Sodan Jumala Israelin mytologiassa, Saatana oli muinaisaikona, ennen ihmisapinankin syntyä - sen ensimmäisiä palvelijoita. Ja Jeesus on Pappiskuningas ja henkisen Isänsä Jahven ja Hänenkin Isänsä Saklaksen Pojan Poika, ettekö vieläkään muista tätä KNOSTILAISTEN opetusta? Sotapelit koroittavat sodan Jumalat johtoon, ja silloin on jokaisen murhattava joku, mutta Rauhan Jumala koroittaa vain Isää Rakkauden Jumalaa ja poikiaan, kuten Jeesusta...Niin nkauan kuin maaillinen rauha kestää, ei ole lupa etsiä Saatanaa tai Sebaottia... Perkelekin on rauhan aikana pelimies, ja teidän on pakko voittaa peleissä perkele Rauhan aikana, tai syttyy sota...


    • Anonyymi

      Huoh, uskominen on siis ainaista riitelyä ja toraa. Ei todeksi uskoisi. :(

      • 2Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        2Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja

        Vältän siis uskovaksi (uskovaiseksi) tulemista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vältän siis uskovaksi (uskovaiseksi) tulemista.

        Se on helppoa, koska omasta halustasi et voi tullakaan Jeesukseen uskovaksi. Voit saada etsikon ajan jolloin tunnet voimakkaan kutsun Jeesuksen omaksi. Ovi ei ole kauaa auki, on oma valintasi hylkäätkö kutsun. Jotkut voivat saada kutsun jopa kaksi tahi kolme kertaakin elämänsä aikana, sillä Herra on suuri armossaan.

        Joh
        6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vältän siis uskovaksi (uskovaiseksi) tulemista.

        Uskovainen nimenä ei ole -92, eikä alkutekstissä lainkaan, joten muut käännökset ovat väärin käännetty.
        Toisaalta, ehkä lestadiolaisiakaan siellä esiinny, joten kaiketi sopii kuvioihin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Uskovainen nimenä ei ole -92, eikä alkutekstissä lainkaan, joten muut käännökset ovat väärin käännetty.
        Toisaalta, ehkä lestadiolaisiakaan siellä esiinny, joten kaiketi sopii kuvioihin.

        Kumpikaan , saalemi ja pinnasänky eivät mahdu mihinkään kuvioon, kun rakentavasti keskustellaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikaan , saalemi ja pinnasänky eivät mahdu mihinkään kuvioon, kun rakentavasti keskustellaan.

        Mainitse muutama esimerkki?

        Päästään juttuun.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Mainitse muutama esimerkki?

        Päästään juttuun.

        Rakentava keskustelu ja sen puute-syytös vellujen taholta vaikuttaa huonolta huumorilta.
        Vellut kyllä pystyvät sellaiseenkin anonyyminä tai niin että hänen selustansa on turvattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikaan , saalemi ja pinnasänky eivät mahdu mihinkään kuvioon, kun rakentavasti keskustellaan.

        Eikö?
        Voitko mainita edes 10 meidän esittämiin Raamatullisiin kysymyksiin, joka on vastus?
        Kaikki on kuten Sinä; saalemi ja pinnasänky eivät mahdu mihinkään kuvioon, kun rakentavasti keskustellaan.
        Pääsi menee vain syvemmälle pensaaseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö?
        Voitko mainita edes 10 meidän esittämiin Raamatullisiin kysymyksiin, joka on vastus?
        Kaikki on kuten Sinä; saalemi ja pinnasänky eivät mahdu mihinkään kuvioon, kun rakentavasti keskustellaan.
        Pääsi menee vain syvemmälle pensaaseen.

        Älä viitsi puska-jussi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö?
        Voitko mainita edes 10 meidän esittämiin Raamatullisiin kysymyksiin, joka on vastus?
        Kaikki on kuten Sinä; saalemi ja pinnasänky eivät mahdu mihinkään kuvioon, kun rakentavasti keskustellaan.
        Pääsi menee vain syvemmälle pensaaseen.

        Saiko palstalla oleva "Roomulla taivaaseen" avaus sinut raivostumaan? Kaikkea sitä kirjoitellaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi puska-jussi.

        Miksi olet katkera?
        Oletko tehnyt tyhmiä päätöksiä?


    • Anonyymi

      Alkukielessä ei ole helvettiä, joten jospa pakenisit muutamaksi vuodeksi vuorille häpeämään.

      • Eikö? Miten selität tämän; Šeol esiintyy Heprealaisessa Raamatussa 66 tai 65 kertaa, laskutavasta riippuen


      • pinnasänky kirjoitti:

        Eikö? Miten selität tämän; Šeol esiintyy Heprealaisessa Raamatussa 66 tai 65 kertaa, laskutavasta riippuen

        Eipä pystynyt selittämään mitenkään. Nostetaanoa taas tämä aloitus näkyviin.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Eipä pystynyt selittämään mitenkään. Nostetaanoa taas tämä aloitus näkyviin.

        Kyllä se siellä on, kuten kirjoitin, mutta meillä on hieman eri kieli. meillä Suomi, heillä hebrea.
        Kun katsoo Israelilaisia alkukieliä, niistä löytyy paikka kadotukselle, mutta koineen kreikka oli suppeampi ja siinä sitä ei ole ymmärretysti tuotu esille.
        pitempi aikaisesta tukituksesta on etua tässä asiassa, ja siihen liittyy muutakin, mm. se, ettei Israelin kansa ja huone juuri ollut kiinnostunut "tuonpuoleisesta", heitä kiinnosti ainoastaan elämä Lain, mizvojen mukaan.

        Josko jotain apua.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Eikö? Miten selität tämän; Šeol esiintyy Heprealaisessa Raamatussa 66 tai 65 kertaa, laskutavasta riippuen

        [Ilm 9:6]
        Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        [Job 3:13]
        Minä lepäisin haudassa aivan hiljaa, nukkuisin, minulla olisi rauha.

        [Saar 9:5]
        Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään.

        Miksi ihmiset "etsivät kuolemaa" jos ovat mahdollisesti uskottomia ja siksi menossa "helvettiin"?
        Miksi Job sanoo, että hänellä olisi rauha kuollessaan?


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        [Ilm 9:6]
        Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

        [Job 3:13]
        Minä lepäisin haudassa aivan hiljaa, nukkuisin, minulla olisi rauha.

        [Saar 9:5]
        Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään.

        Miksi ihmiset "etsivät kuolemaa" jos ovat mahdollisesti uskottomia ja siksi menossa "helvettiin"?
        Miksi Job sanoo, että hänellä olisi rauha kuollessaan?

        Kerrotko pointtisi, jae jakeelta, katsotaan sitten, mutta älä sekoita mielivaltaisesti Liittoja keksinään.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Kerrotko pointtisi, jae jakeelta, katsotaan sitten, mutta älä sekoita mielivaltaisesti Liittoja keksinään.

        Sanoit, että helvetin tuntee jo heprealainen Raamattu, mutta Job tai Saarnaaja ei ainakaan näytä sitä tunteneen.
        Ilmestyskirjakaan ei vaikuta polttokidutushelvettiä tuntevan.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Sanoit, että helvetin tuntee jo heprealainen Raamattu, mutta Job tai Saarnaaja ei ainakaan näytä sitä tunteneen.
        Ilmestyskirjakaan ei vaikuta polttokidutushelvettiä tuntevan.

        Ensin pitää ymmärtää ja tietää se, että Raamattu (lähinnä VT) on kasattu n 5000 eri Rabbistisista kirjoituksista ja Kaanoniin on otettu rajoitetusti eri aihe, kokemus, ja profetialasia kirjoituksia, jotta ihminen saa täydellisen käsityksen siitä mitä Jumala meidän haluaa tietää Jeesuksessa.
        Jotain mainitsemistasi kirjoista.

        Saarnaajan kirja on yksi Vanhan testamentin kirjoista. Se sisältää runoutta ja proosaa. Saarnaajan kirja ei ole kirjoitettu yhtenäisesti vaan ajatuksen virtana, ja sen merkitys löytyy kirjan sisällöstä.
        Saarnaajan kirja oli Daavidin pojan, Jerusalemin kuninkaan, sanoja
        Saarnaaja pohtii kirjassaan oman elämänsä rajallisuutta ja Israelin viisauden perintöä. Hän miettii elämän viisautta ja huomaa, että Jumalan pelko on viisauden alku. Saarnaaja kertoo vapaasti omasta elämästään. Hän muistuttaa meitä Salomosta vaikkei mainitse Salomon nimeä. Saarnaajasta tulee selville, että hän on Israelin kuningas, ajattelija ja israelilainen. Saarnaajan ääni ei ole ainoa, joka kuuluu kirjassa, vaan siinä on myös kertoja, joka voi olla kirjoittaja, ja hän tulee mukaan kirjan ratkaisevissa kohdissa. yhtäläisyydet Psalmien ja Sananlaskujen kirjojen kanssa, "viisauden" ajatuksen yleisyys, sekä kirjan sommittelun tyyli ja luonne. Suurin osa tutkijoista ajoittaa kirjan kuitenkin Babylonian vankeuden aikoihin, tosin ainut kirjassa mainittu valuutta, kesita, viittaisi patriarkkojen aikaan

        Siksi siinä ei esiinny helvetti sanana, koska kansamme silloin ei ollut siitä kiinnostunut, eikä Jumala pannut sitä vielä tärkeäksi.

        Taas Job  onTalmudilaisen (Talmud on Tooran seliteteos, kuten katekismus Suomessa)perimätiedon mukaan Job eli joko Abrahamin aikana tai Jaakobin aikana. Levi ben Lahma esitti, että Job eli Mooseksen aikana, ja että Mooses kirjoitti kirjan.

        Toisten mielestä kirjan on kirjoittanut Job itse, tai Elihu tai Jesaja.
        Tekstin sisäisten viitteiden perusteella on esitetty, että kirja olisi kirjoitettu kuningas Daavidin tai kuningas Salomon aikana. Tällaisia viitteitä ovat kirjan mielialan ja kielen. Siksi vain "juutalainen" tuntee kansansa olemuksen ja ajattelutavan. Pakana taas tiedollisen oppimisen kautta. Ero on suuri.
        Parhaiten se ilmenee Tuhlaajapoika vertauksessa, pakana ei voi sitä oikeasti lanseerata.
        Sitten tuo "helvetti" ilmestyksessä.
        Helvetti on jo olemassa, mutta ketään ei vielä ole heitetty sinne. Sinne joutuvat
        Ilmestyskirjan mukaan ensin Ilmestyskirjan Peto ja tämän työtoverina toimiva
        ’väärä profeetta’ (Ilm. 19:19-20). Sitten koittaa 1000-vuotinen rauhanajan
        kuningaskunta maan päällä. Se on Suuren oikeudenkäynnin aikaa. Sinä aikana
        tutkitaan kaikkien langenneiden enkelien, muiden langenneiden henkiolentojen ja
        kuolleiden ihmisten teot.
         1000-vuotisen ajanjakson (milleniumin) lopulla otetaan Saatana kiinni ja
        heitetään helvettiin. Sitten myös Kuolema ja Tuonela heitetään helvettiin.
        Kuolema on olotila ja Tuonela on kuolleiden olinpaikka maan sisuksissa. Myös ne
        ihmiset, joiden nimeä ei Suuren oikeudenkäynnin aikana löydy jo maailman
        perustamisesta asti kirjoitettuna olevasta Karitsan Elämänkirjasta, heitetään oikeudenkäynnin
        lopuksi helvettiin (Ilm. 20:11-15). Siihen on siis vielä aikaa ainakin yli 1000 vuotta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ensin pitää ymmärtää ja tietää se, että Raamattu (lähinnä VT) on kasattu n 5000 eri Rabbistisista kirjoituksista ja Kaanoniin on otettu rajoitetusti eri aihe, kokemus, ja profetialasia kirjoituksia, jotta ihminen saa täydellisen käsityksen siitä mitä Jumala meidän haluaa tietää Jeesuksessa.
        Jotain mainitsemistasi kirjoista.

        Saarnaajan kirja on yksi Vanhan testamentin kirjoista. Se sisältää runoutta ja proosaa. Saarnaajan kirja ei ole kirjoitettu yhtenäisesti vaan ajatuksen virtana, ja sen merkitys löytyy kirjan sisällöstä.
        Saarnaajan kirja oli Daavidin pojan, Jerusalemin kuninkaan, sanoja
        Saarnaaja pohtii kirjassaan oman elämänsä rajallisuutta ja Israelin viisauden perintöä. Hän miettii elämän viisautta ja huomaa, että Jumalan pelko on viisauden alku. Saarnaaja kertoo vapaasti omasta elämästään. Hän muistuttaa meitä Salomosta vaikkei mainitse Salomon nimeä. Saarnaajasta tulee selville, että hän on Israelin kuningas, ajattelija ja israelilainen. Saarnaajan ääni ei ole ainoa, joka kuuluu kirjassa, vaan siinä on myös kertoja, joka voi olla kirjoittaja, ja hän tulee mukaan kirjan ratkaisevissa kohdissa. yhtäläisyydet Psalmien ja Sananlaskujen kirjojen kanssa, "viisauden" ajatuksen yleisyys, sekä kirjan sommittelun tyyli ja luonne. Suurin osa tutkijoista ajoittaa kirjan kuitenkin Babylonian vankeuden aikoihin, tosin ainut kirjassa mainittu valuutta, kesita, viittaisi patriarkkojen aikaan

        Siksi siinä ei esiinny helvetti sanana, koska kansamme silloin ei ollut siitä kiinnostunut, eikä Jumala pannut sitä vielä tärkeäksi.

        Taas Job  onTalmudilaisen (Talmud on Tooran seliteteos, kuten katekismus Suomessa)perimätiedon mukaan Job eli joko Abrahamin aikana tai Jaakobin aikana. Levi ben Lahma esitti, että Job eli Mooseksen aikana, ja että Mooses kirjoitti kirjan.

        Toisten mielestä kirjan on kirjoittanut Job itse, tai Elihu tai Jesaja.
        Tekstin sisäisten viitteiden perusteella on esitetty, että kirja olisi kirjoitettu kuningas Daavidin tai kuningas Salomon aikana. Tällaisia viitteitä ovat kirjan mielialan ja kielen. Siksi vain "juutalainen" tuntee kansansa olemuksen ja ajattelutavan. Pakana taas tiedollisen oppimisen kautta. Ero on suuri.
        Parhaiten se ilmenee Tuhlaajapoika vertauksessa, pakana ei voi sitä oikeasti lanseerata.
        Sitten tuo "helvetti" ilmestyksessä.
        Helvetti on jo olemassa, mutta ketään ei vielä ole heitetty sinne. Sinne joutuvat
        Ilmestyskirjan mukaan ensin Ilmestyskirjan Peto ja tämän työtoverina toimiva
        ’väärä profeetta’ (Ilm. 19:19-20). Sitten koittaa 1000-vuotinen rauhanajan
        kuningaskunta maan päällä. Se on Suuren oikeudenkäynnin aikaa. Sinä aikana
        tutkitaan kaikkien langenneiden enkelien, muiden langenneiden henkiolentojen ja
        kuolleiden ihmisten teot.
         1000-vuotisen ajanjakson (milleniumin) lopulla otetaan Saatana kiinni ja
        heitetään helvettiin. Sitten myös Kuolema ja Tuonela heitetään helvettiin.
        Kuolema on olotila ja Tuonela on kuolleiden olinpaikka maan sisuksissa. Myös ne
        ihmiset, joiden nimeä ei Suuren oikeudenkäynnin aikana löydy jo maailman
        perustamisesta asti kirjoitettuna olevasta Karitsan Elämänkirjasta, heitetään oikeudenkäynnin
        lopuksi helvettiin (Ilm. 20:11-15). Siihen on siis vielä aikaa ainakin yli 1000 vuotta.

        Ei kukaan meistä pysty Ilmestyskirjaa enää tulkkaamaan. Se on täynnä symboliikkaa.
        Universalistina uskon kaikkien pelastuvan, vaikka sitten vastentahtoaan.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ensin pitää ymmärtää ja tietää se, että Raamattu (lähinnä VT) on kasattu n 5000 eri Rabbistisista kirjoituksista ja Kaanoniin on otettu rajoitetusti eri aihe, kokemus, ja profetialasia kirjoituksia, jotta ihminen saa täydellisen käsityksen siitä mitä Jumala meidän haluaa tietää Jeesuksessa.
        Jotain mainitsemistasi kirjoista.

        Saarnaajan kirja on yksi Vanhan testamentin kirjoista. Se sisältää runoutta ja proosaa. Saarnaajan kirja ei ole kirjoitettu yhtenäisesti vaan ajatuksen virtana, ja sen merkitys löytyy kirjan sisällöstä.
        Saarnaajan kirja oli Daavidin pojan, Jerusalemin kuninkaan, sanoja
        Saarnaaja pohtii kirjassaan oman elämänsä rajallisuutta ja Israelin viisauden perintöä. Hän miettii elämän viisautta ja huomaa, että Jumalan pelko on viisauden alku. Saarnaaja kertoo vapaasti omasta elämästään. Hän muistuttaa meitä Salomosta vaikkei mainitse Salomon nimeä. Saarnaajasta tulee selville, että hän on Israelin kuningas, ajattelija ja israelilainen. Saarnaajan ääni ei ole ainoa, joka kuuluu kirjassa, vaan siinä on myös kertoja, joka voi olla kirjoittaja, ja hän tulee mukaan kirjan ratkaisevissa kohdissa. yhtäläisyydet Psalmien ja Sananlaskujen kirjojen kanssa, "viisauden" ajatuksen yleisyys, sekä kirjan sommittelun tyyli ja luonne. Suurin osa tutkijoista ajoittaa kirjan kuitenkin Babylonian vankeuden aikoihin, tosin ainut kirjassa mainittu valuutta, kesita, viittaisi patriarkkojen aikaan

        Siksi siinä ei esiinny helvetti sanana, koska kansamme silloin ei ollut siitä kiinnostunut, eikä Jumala pannut sitä vielä tärkeäksi.

        Taas Job  onTalmudilaisen (Talmud on Tooran seliteteos, kuten katekismus Suomessa)perimätiedon mukaan Job eli joko Abrahamin aikana tai Jaakobin aikana. Levi ben Lahma esitti, että Job eli Mooseksen aikana, ja että Mooses kirjoitti kirjan.

        Toisten mielestä kirjan on kirjoittanut Job itse, tai Elihu tai Jesaja.
        Tekstin sisäisten viitteiden perusteella on esitetty, että kirja olisi kirjoitettu kuningas Daavidin tai kuningas Salomon aikana. Tällaisia viitteitä ovat kirjan mielialan ja kielen. Siksi vain "juutalainen" tuntee kansansa olemuksen ja ajattelutavan. Pakana taas tiedollisen oppimisen kautta. Ero on suuri.
        Parhaiten se ilmenee Tuhlaajapoika vertauksessa, pakana ei voi sitä oikeasti lanseerata.
        Sitten tuo "helvetti" ilmestyksessä.
        Helvetti on jo olemassa, mutta ketään ei vielä ole heitetty sinne. Sinne joutuvat
        Ilmestyskirjan mukaan ensin Ilmestyskirjan Peto ja tämän työtoverina toimiva
        ’väärä profeetta’ (Ilm. 19:19-20). Sitten koittaa 1000-vuotinen rauhanajan
        kuningaskunta maan päällä. Se on Suuren oikeudenkäynnin aikaa. Sinä aikana
        tutkitaan kaikkien langenneiden enkelien, muiden langenneiden henkiolentojen ja
        kuolleiden ihmisten teot.
         1000-vuotisen ajanjakson (milleniumin) lopulla otetaan Saatana kiinni ja
        heitetään helvettiin. Sitten myös Kuolema ja Tuonela heitetään helvettiin.
        Kuolema on olotila ja Tuonela on kuolleiden olinpaikka maan sisuksissa. Myös ne
        ihmiset, joiden nimeä ei Suuren oikeudenkäynnin aikana löydy jo maailman
        perustamisesta asti kirjoitettuna olevasta Karitsan Elämänkirjasta, heitetään oikeudenkäynnin
        lopuksi helvettiin (Ilm. 20:11-15). Siihen on siis vielä aikaa ainakin yli 1000 vuotta.

        [Mal 3:2]
        Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niin kuin kultasepän tuli ja niin kuin pesijäin saippua.

        Ei selvästikään kysy tahtoa.

        [Jes 45:24]
        Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan.

        Tämän perusteella kirjoitettiin
        [Fil 2:10]
        Niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.


      • Älä nyt.
        Olen useita 1v. 2v. ja kolmevuotisia Ilmestyksen Raamattu tuntien kokomaisuutta, jossa on ollut mukana myös teologeja.
        Se on selvää Jumalan sanaa, mutta ennen sitä tulee tuntea koko Raamattu.

        Sitten eilisestä. En ottanut kovin tarkoin kantaa Helvetistä, mutta pohdin töissä ja Henki sen avasi. Kyllä Helvetti on sillä nimellä jo olemassa.

        Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.

        Sama alkukielessä; 41. Silloin hän myös sanoo niille, jotka ovat hänen vasemmalla puolellaan: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen!

        Kiitos Herran.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Sanoit, että helvetin tuntee jo heprealainen Raamattu, mutta Job tai Saarnaaja ei ainakaan näytä sitä tunteneen.
        Ilmestyskirjakaan ei vaikuta polttokidutushelvettiä tuntevan.

        Sitten eilisestä. En ottanut kovin tarkoin kantaa Helvetistä, mutta pohdin töissä ja Henki sen avasi. Kyllä Helvetti on sillä nimellä jo olemassa.

        Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.

        Sama alkukielessä; 41. Silloin hän myös sanoo niille, jotka ovat hänen vasemmalla puolellaan: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen!

        Kiitos Herran.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Älä nyt.
        Olen useita 1v. 2v. ja kolmevuotisia Ilmestyksen Raamattu tuntien kokomaisuutta, jossa on ollut mukana myös teologeja.
        Se on selvää Jumalan sanaa, mutta ennen sitä tulee tuntea koko Raamattu.

        Sitten eilisestä. En ottanut kovin tarkoin kantaa Helvetistä, mutta pohdin töissä ja Henki sen avasi. Kyllä Helvetti on sillä nimellä jo olemassa.

        Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.

        Sama alkukielessä; 41. Silloin hän myös sanoo niille, jotka ovat hänen vasemmalla puolellaan: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen!

        Kiitos Herran.

        Ei, tulkkaukset ovat vain kuvitelmia ja toiveita.
        Sitä salakieltä on mahdoton avata enää.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Ei, tulkkaukset ovat vain kuvitelmia ja toiveita.
        Sitä salakieltä on mahdoton avata enää.

        Miksi.
        Mikä siellä on salakieltä mielestäsi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Miksi.
        Mikä siellä on salakieltä mielestäsi.

        Kukaan ei enää ajattele kuten 2000 vuotta sitten. Ilmestyskirjan tutkijat katsovat sitä "modernien silmälasien läpi".
        Se on symboliikkaa ja koodikieltä tuon ajan ihmisille.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Kukaan ei enää ajattele kuten 2000 vuotta sitten. Ilmestyskirjan tutkijat katsovat sitä "modernien silmälasien läpi".
        Se on symboliikkaa ja koodikieltä tuon ajan ihmisille.

        Se avautuu, kuten muutkin Hengen voidelluilta.


    • Palstalla näyttää yhä olevan epäilijöitä jotka uskovat minun olevan sama ihminen kuin nimimerkkiä pinnasänky käyttävä ihminen on.

      Olkoot tuokin todistuksena siitä että meitä johtaa sama Totuuden Henki, kun vl-valheapostolit eivät pysty erottamaan että samaa Totuudensanomaa tuovat eri ihmiset.

      Jeesus on Herra, sen vielä tunnustavat paatuneimmatkin vellut. !

      Asia ei ole mitään saamien itsearvostksen hakua vaan Raamatun ydinsanomaa!

      KR 1933/-38
      Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      Ap.t. 2:36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      Room. 14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
      1Kor. 8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
      Ilm. 5:13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!

      • Anonyymi

        Olen sivusta seurannut riitelyänne ja minunkin on vaikea havaita kuka on kuka, koska niin samalla tapaa toraisia ovat kirjoituksenne. Tämä koskee myös joitakin muita.

        Harmittaa kun sinänsä tärkeästä asiasta pitää noin riidellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen sivusta seurannut riitelyänne ja minunkin on vaikea havaita kuka on kuka, koska niin samalla tapaa toraisia ovat kirjoituksenne. Tämä koskee myös joitakin muita.

        Harmittaa kun sinänsä tärkeästä asiasta pitää noin riidellä.

        Vaikutat hyvin tekopyhältä hurskastelijalta. Pahaa ei saa koskaan mielistellä, eikä varsinkaan vl-pahaa.

        Matt.
        10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vaikutat hyvin tekopyhältä hurskastelijalta. Pahaa ei saa koskaan mielistellä, eikä varsinkaan vl-pahaa.

        Matt.
        10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
        10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        10:35 Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        10:36 ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'

        Niin olen tekopyhä hurskastelija. Ei siinä sinänsä uutta. Lakkaan nyt käymästä Saalemissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin olen tekopyhä hurskastelija. Ei siinä sinänsä uutta. Lakkaan nyt käymästä Saalemissa.

        Tuo uhkaus ei minua hetkauta, enkä kanna huolta saalemien kävijämääristä.
        Mutta minulla on vara pyytää anteeksi liian suorasukaista tylyltä näyttävää kommenttiani. Olen näköjään kyynistynyt ,enkä osannut ottaa huomioon että tarkoitit todella mitä sanoit. Pyydän siis anteeksi Sinulta!

        Rauha ja rakkaus olkoot tavoitteemme. Riita ei ole näissä keskusteluissa tavoitteena eikä itsetarkoituksena. Mutta onko oikein hylätä totuus vain sen takia että tulisi konsensus?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuo uhkaus ei minua hetkauta, enkä kanna huolta saalemien kävijämääristä.
        Mutta minulla on vara pyytää anteeksi liian suorasukaista tylyltä näyttävää kommenttiani. Olen näköjään kyynistynyt ,enkä osannut ottaa huomioon että tarkoitit todella mitä sanoit. Pyydän siis anteeksi Sinulta!

        Rauha ja rakkaus olkoot tavoitteemme. Riita ei ole näissä keskusteluissa tavoitteena eikä itsetarkoituksena. Mutta onko oikein hylätä totuus vain sen takia että tulisi konsensus?

        Minusta on typerää yrittää käännyttää toisia kristittyjä johonkin muuhun puolueeseen (seurakuntaan).
        Kun terroristit asettavat kristityt riviin ja aikovat ampua nämä, he eivät kysele kirkkokuntia tms, vaan ampuvat kaikki, koska terroristien mielestä kaikki nuo puolueet edustavat samaa. Vain kristityt ovat eri mieltä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tuo uhkaus ei minua hetkauta, enkä kanna huolta saalemien kävijämääristä.
        Mutta minulla on vara pyytää anteeksi liian suorasukaista tylyltä näyttävää kommenttiani. Olen näköjään kyynistynyt ,enkä osannut ottaa huomioon että tarkoitit todella mitä sanoit. Pyydän siis anteeksi Sinulta!

        Rauha ja rakkaus olkoot tavoitteemme. Riita ei ole näissä keskusteluissa tavoitteena eikä itsetarkoituksena. Mutta onko oikein hylätä totuus vain sen takia että tulisi konsensus?

        Kirjoitat aivan kuin vellu. Vika ei ole sinussa, mutta pyydät anteeksi (vellu pahoittelee), mutta et kupaa muuttaa mitään. Olet kaiken yläpuolella, kuten vellu.

        Vellujen anteeksipyynnössä/annossa on se vika, ettei se johda parempaan. Ellei parempana pidetä oman sielun puhdistamista. Vaikka ei sekään puhdistu, jollei paranna tapojaan.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Minusta on typerää yrittää käännyttää toisia kristittyjä johonkin muuhun puolueeseen (seurakuntaan).
        Kun terroristit asettavat kristityt riviin ja aikovat ampua nämä, he eivät kysele kirkkokuntia tms, vaan ampuvat kaikki, koska terroristien mielestä kaikki nuo puolueet edustavat samaa. Vain kristityt ovat eri mieltä.

        Ymmärrän pointtisi että ulkopuolisen katsantokannassa kristitty on kristitty, vaikka mitä oppisuuntaa siitä kannattaisi.

        Jos yrittäisin käännyttää jotakin/joitakin, olisin paholaisen asialla, sillä ainoastaan Jumala voi antaa mielenmuutoksen. Ojennan- ja varoitan, se on velvollisuuteni.

        2.Tim
        2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
        2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
        2:26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat aivan kuin vellu. Vika ei ole sinussa, mutta pyydät anteeksi (vellu pahoittelee), mutta et kupaa muuttaa mitään. Olet kaiken yläpuolella, kuten vellu.

        Vellujen anteeksipyynnössä/annossa on se vika, ettei se johda parempaan. Ellei parempana pidetä oman sielun puhdistamista. Vaikka ei sekään puhdistu, jollei paranna tapojaan.

        Siis väärin sammutettu:-)

        Noin sanoi entinen palopäällikkö harmistuneena siitä kun liian myöhään palopaikalle tuli.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ymmärrän pointtisi että ulkopuolisen katsantokannassa kristitty on kristitty, vaikka mitä oppisuuntaa siitä kannattaisi.

        Jos yrittäisin käännyttää jotakin/joitakin, olisin paholaisen asialla, sillä ainoastaan Jumala voi antaa mielenmuutoksen. Ojennan- ja varoitan, se on velvollisuuteni.

        2.Tim
        2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
        2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
        2:26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.

        Ovatko

        Katolilaiset
        Ortodoksit
        Luterilaiset
        Helluntailaiset
        Baptistit
        Körtit
        Evankeliset

        oikeita kristittyjä vai johtaako heidänkin tiensä helvettiin?


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Ovatko

        Katolilaiset
        Ortodoksit
        Luterilaiset
        Helluntailaiset
        Baptistit
        Körtit
        Evankeliset

        oikeita kristittyjä vai johtaako heidänkin tiensä helvettiin?

        Vain Herra Jeesus on Hän jolla on valta tuomita. Van Jeesus näkee sydämeen.

        Ilm.
        2:23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vain Herra Jeesus on Hän jolla on valta tuomita. Van Jeesus näkee sydämeen.

        Ilm.
        2:23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        Kerroit, että mikä tämä taivastie onkaan johtaa helvettiin. Ajattelin, että osaat sanoa sen kaikista muistakin suuntauksista.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Kerroit, että mikä tämä taivastie onkaan johtaa helvettiin. Ajattelin, että osaat sanoa sen kaikista muistakin suuntauksista.

        Et ymmärrä mitään, olen heittänyt helmiä sioille.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Et ymmärrä mitään, olen heittänyt helmiä sioille.

        No, sille nyt ei vain voi mitään.


    • Anonyymi

      Onko sinun sydämesi oikea Jumalan edessä. 8:22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.
      5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."
      5:3 Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
      5:4 älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
      5:5 Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa.

      Kuunnelkaa mikä sävy on aidolla kristityllä ja sydämen tila, rakentaa rauhaa ja yhteen kuuluvaisuutta yhdessä Kristuksen Jeesuksen kanssa. - niinkuin pyhien sopii -

      • Missä Jumala tuomitsee ihmisen?
        Kylläkin kansat ja ryhmät jotka ovat antisemitistisiä.

        Lue tämä; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Mutta vielä tärkeämpi, Jeesus istuu nyt yksin Valtaistuimella; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        On varmaan vaikea yrittää kirjoittaa Palstalle, kun ei ole Jeesusta, eikä lähetystyötä. Jumala ei pelasta, ja Jeesuskin vain omansa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Missä Jumala tuomitsee ihmisen?
        Kylläkin kansat ja ryhmät jotka ovat antisemitistisiä.

        Lue tämä; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Mutta vielä tärkeämpi, Jeesus istuu nyt yksin Valtaistuimella; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        On varmaan vaikea yrittää kirjoittaa Palstalle, kun ei ole Jeesusta, eikä lähetystyötä. Jumala ei pelasta, ja Jeesuskin vain omansa.

        [1. Tim 2:4]
        (Jumala) TAHTOO, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.

        [Job 23:13]
        Mitä hän (Jumala) TAHTOO, sen hän TEKEE.

        [Ps 115:3]
        Meidän Jumalamme on taivaissa. Kaiken, mitä hän TAHTOO, hän TEKEE.

        [Ps 135:6]
        Kaiken, mitä Herra TAHTOO, hän TEKEE taivaassa ja maan päällä, merissä ja kaikissa syvyyksissä.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        [1. Tim 2:4]
        (Jumala) TAHTOO, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden.

        [Job 23:13]
        Mitä hän (Jumala) TAHTOO, sen hän TEKEE.

        [Ps 115:3]
        Meidän Jumalamme on taivaissa. Kaiken, mitä hän TAHTOO, hän TEKEE.

        [Ps 135:6]
        Kaiken, mitä Herra TAHTOO, hän TEKEE taivaassa ja maan päällä, merissä ja kaikissa syvyyksissä.

        1. Tim 2:4]
        (Jumala) TAHTOO, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. ** Totuus on Jeesus.
        Joh. 14:6 
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Siinä Hän myös sanoo "minä olen", joka kertoo, että Hän on Jumala.

        [Job 23:13]
        Mitä hän (Jumala) TAHTOO, sen hän TEKEE.**Teki silloin kun Hänellä oli kaikki valta, nyt se on Jeesuksella. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        [Ps 115:3]
        Meidän Jumalamme on taivaissa. Kaiken, mitä hän TAHTOO, hän TEKEE.** Teki aikoinaan, kun oli Vallassa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        1. Tim 2:4]
        (Jumala) TAHTOO, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. ** Totuus on Jeesus.
        Joh. 14:6 
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Siinä Hän myös sanoo "minä olen", joka kertoo, että Hän on Jumala.

        [Job 23:13]
        Mitä hän (Jumala) TAHTOO, sen hän TEKEE.**Teki silloin kun Hänellä oli kaikki valta, nyt se on Jeesuksella. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        [Ps 115:3]
        Meidän Jumalamme on taivaissa. Kaiken, mitä hän TAHTOO, hän TEKEE.** Teki aikoinaan, kun oli Vallassa.

        [1. Kor 15:28]
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA.

        Isä ei selvästikään ole jäänyt sivustaseuraajaksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä Jumala tuomitsee ihmisen?
        Kylläkin kansat ja ryhmät jotka ovat antisemitistisiä.

        Lue tämä; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Mutta vielä tärkeämpi, Jeesus istuu nyt yksin Valtaistuimella; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        On varmaan vaikea yrittää kirjoittaa Palstalle, kun ei ole Jeesusta, eikä lähetystyötä. Jumala ei pelasta, ja Jeesuskin vain omansa.

        "Jeesus istuu nyt yksin valtaistuimella"
        Miksi yrität sijoittaa Jeesusta Jumalan paikalle?
        Hepr. 8:1
        Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. [Mark. 12:36 ]
        Hepr. 12:2
        katse suunnattuna Jeesukseen, uskomme perustajaan ja täydelliseksi tekijään. Edessään olleen ilon tähden hän häpeästä välittämättä kesti ristillä kärsimykset, ja nyt hän istuu Jumalan valtaistuimen oikealla puolella. [Hepr. 3:1 | Hepr. 11:26 | Hepr. 1:3]


      • pinnasänky kirjoitti:

        1. Tim 2:4]
        (Jumala) TAHTOO, että KAIKKI ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden. ** Totuus on Jeesus.
        Joh. 14:6 
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Siinä Hän myös sanoo "minä olen", joka kertoo, että Hän on Jumala.

        [Job 23:13]
        Mitä hän (Jumala) TAHTOO, sen hän TEKEE.**Teki silloin kun Hänellä oli kaikki valta, nyt se on Jeesuksella. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        [Ps 115:3]
        Meidän Jumalamme on taivaissa. Kaiken, mitä hän TAHTOO, hän TEKEE.** Teki aikoinaan, kun oli Vallassa.

        [Room 1:7]
        Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta! *Eikö Isä jäänytkään eläkkeelle?

        [Room 1:8]
        Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, *Miksi Isää kiitetään jos hän ei tee mitään?

        [Room 7:25]
        Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta!
        *Jeesuksen kautta, ei siis Jeesukselle?

        [Room 15:5]
        Kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne, *Eihän Isän pitänyt tehdä enää mitään, vai?

        [Room 15:6]
        Niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen isää.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        [1. Kor 15:28]
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA.

        Isä ei selvästikään ole jäänyt sivustaseuraajaksi.

        Luppa -92 kirjaa. siinä on fissi ero; 28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, SILLOIN HÄN ITSE, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Mieti mikä on ajankota ja konteksti?
        Kopioidahan voi, vaikkei ymmärräkään.

        Miten kommentoit alkutekstiä; 28. Ja kun kaikki on alistettu hänelle, silloin alistetaan hän, poika, hänelle, että kaikki on alistettu hänelle, että Jumala on oleva kaikki kaikessa.
        Minä kyllä ymmärrän juonenne. Suomessa on kaksi lahkoa, jotka leikkivät kristittyjä, mutta halveksivat Kristusta, Vellut ja JT;t.

        Se tie vie tulimereen.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Luppa -92 kirjaa. siinä on fissi ero; 28 Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, SILLOIN HÄN ITSE, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.

        Mieti mikä on ajankota ja konteksti?
        Kopioidahan voi, vaikkei ymmärräkään.

        Miten kommentoit alkutekstiä; 28. Ja kun kaikki on alistettu hänelle, silloin alistetaan hän, poika, hänelle, että kaikki on alistettu hänelle, että Jumala on oleva kaikki kaikessa.
        Minä kyllä ymmärrän juonenne. Suomessa on kaksi lahkoa, jotka leikkivät kristittyjä, mutta halveksivat Kristusta, Vellut ja JT;t.

        Se tie vie tulimereen.

        1992 käännöksessä kerrotaan olevan eniten virheitä, enkä siksi välitä sitä lukea. Eikös 70% siitä ollut virheellistä.
        Mikä kirjoituksessani on "kristittyjä vastaan".

        Ei tarvitse olla juonittelija ollakseen eri mieltä.
        En edes usko, että Jumala olisi sellainen barbaari, joka hukuttaa suurimman osan ihmisistä laavaan.

        Ajattele, että poimit hiekka-aavikolta joka vuosi yhden hiekanjyvän.
        Kuinka kauan kestää ennen kuin olet koonnut aavikon tyhjäksi?
        Kuka hyötyy siitä, että jotkut kärsivät vielä pitempään kuin sinä poimit hiekkaa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Missä Jumala tuomitsee ihmisen?
        Kylläkin kansat ja ryhmät jotka ovat antisemitistisiä.

        Lue tämä; Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,

        Mutta vielä tärkeämpi, Jeesus istuu nyt yksin Valtaistuimella; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        On varmaan vaikea yrittää kirjoittaa Palstalle, kun ei ole Jeesusta, eikä lähetystyötä. Jumala ei pelasta, ja Jeesuskin vain omansa.

        Yksi harhaisimpia Raamatun vastaisia kommentteja. Oletko käynyt paikalla toteamassa?


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        1992 käännöksessä kerrotaan olevan eniten virheitä, enkä siksi välitä sitä lukea. Eikös 70% siitä ollut virheellistä.
        Mikä kirjoituksessani on "kristittyjä vastaan".

        Ei tarvitse olla juonittelija ollakseen eri mieltä.
        En edes usko, että Jumala olisi sellainen barbaari, joka hukuttaa suurimman osan ihmisistä laavaan.

        Ajattele, että poimit hiekka-aavikolta joka vuosi yhden hiekanjyvän.
        Kuinka kauan kestää ennen kuin olet koonnut aavikon tyhjäksi?
        Kuka hyötyy siitä, että jotkut kärsivät vielä pitempään kuin sinä poimit hiekkaa?

        >>>1992 käännöksessä kerrotaan olevan eniten virheitä, enkä siksi välitä sitä lukea. Eikös 70% siitä ollut virheellistä.
        Mikä kirjoituksessani on "kristittyjä vastaan".** Sehän riippuu, missä piireissä pyörii?

        Olen tutkinut tiiviisti Raamatun eri käännöksiä yli 50 vuotta ja opiskellut ylimmällä tasolla aiheesta lähes 10 vuotta.

        Se havainto on "fiksuimmissa" ihmisissä, että he tajuavat, että suurimmat Raamattu- käännös negaatioista tulee lahkoilta,ja ihmisiltä, jotka eivät tunne alkutekstejä ollenkaan.

        Tunnetko Sinä ja paljonko luet eri käännöksiä.

        >>Ei tarvitse olla juonittelija ollakseen eri mieltä.
        En edes usko, että Jumala olisi sellainen barbaari, joka hukuttaa suurimman osan ihmisistä laavaan. '' Lueppa vaikka käännöksestä 1992 miten jakaantuu pelastetut, käyttäen 1/3 suhdetta.

        Ilm. 9:15 
        Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta. [Ilm. 8:7-12]
        Ilm. 9:18 
        Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa.

        Alkutekstissä sama;
        15. Ja neljä enkeliä vapautettiin; nämä, jotka oli valmistettu sille hetkelle ja päivälle, ja kuukaudelle ja vuodelle, tappaakseen ihmislapsista kolmasosa.
        18. Ja näistä kolmesta vitsauksesta tapettiin kolmasosa ihmislapsista; tulesta ja tulikivestä ja savusta, joka lähti niiden suusta.
        Oliko jotenkin eri sanoma?
        Kirjoitat; "`En edes usko, että Jumala olisi sellainen barbaari, joka hukuttaa suurimman osan ihmisistä laavaan. *** Ethän Sinä usko Jeesukseenkaan? Joten vain SRK;hon, joiden oppia levität.

        Miksi sekoitat tuomioihin Jumalan, Hän tuomitsee vain maat, kansat ja lahkot, jotka ovat panettelijoita Israelia kohtaan, mutta Jeesuksella on kaikki valta, Hän tuomitsee ihmiset.

        Eli vain Jumalan omaisuuskansa
        Room. 11:26 
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

         Jes. 59:20 Vahvistus VT;ssä.20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra. 

        Se on Vanhaa Testamenttia, onko se oikein käännetty tutkimuksiesi mukaan?

        Laita kommentti?

        Minä en kerää hiekanjyviä, ainoastaan kerään ihmisiä Jeesuksen omaksi.

        Nämä hiekka hommat jäävät lahkoille, vaikka Jumala kyllä hiekan mainitsee. Hän mainitsee sen, että tekee Israelin kansan paljouden niin suureksi kun meren hiekka, joten sitä ei kukaan pysty laskemaan.

        Kai tiesit sen.

        Maititseppa vaikka 70 virhettä, ei prosentteja? Katsotaan sitten joko valehtelet, tai minä en tiedä.

        Oletko tietoinen siitä, että 38 ja -92 on käännetty työvaliokunnan käännöksenä alkukielistä, mutta biblia on käännöksen käännös, eli käännetty King Jamesin englannin kielisetä puutteellisesta Bibliasta.

        Sitten miten selität sen, kun Gumronin kääröt löytyvät -38 käännöksen jälkeen? Paljon tuli asiaa lisää.

        Virheet. jotka ei ole siinä virheitä, on saattaminen Suomalaiselle tajuttavaan muotoon


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi harhaisimpia Raamatun vastaisia kommentteja. Oletko käynyt paikalla toteamassa?

        En, mutta minulla on kotona Raamattu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>>1992 käännöksessä kerrotaan olevan eniten virheitä, enkä siksi välitä sitä lukea. Eikös 70% siitä ollut virheellistä.
        Mikä kirjoituksessani on "kristittyjä vastaan".** Sehän riippuu, missä piireissä pyörii?

        Olen tutkinut tiiviisti Raamatun eri käännöksiä yli 50 vuotta ja opiskellut ylimmällä tasolla aiheesta lähes 10 vuotta.

        Se havainto on "fiksuimmissa" ihmisissä, että he tajuavat, että suurimmat Raamattu- käännös negaatioista tulee lahkoilta,ja ihmisiltä, jotka eivät tunne alkutekstejä ollenkaan.

        Tunnetko Sinä ja paljonko luet eri käännöksiä.

        >>Ei tarvitse olla juonittelija ollakseen eri mieltä.
        En edes usko, että Jumala olisi sellainen barbaari, joka hukuttaa suurimman osan ihmisistä laavaan. '' Lueppa vaikka käännöksestä 1992 miten jakaantuu pelastetut, käyttäen 1/3 suhdetta.

        Ilm. 9:15 
        Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta. [Ilm. 8:7-12]
        Ilm. 9:18 
        Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa.

        Alkutekstissä sama;
        15. Ja neljä enkeliä vapautettiin; nämä, jotka oli valmistettu sille hetkelle ja päivälle, ja kuukaudelle ja vuodelle, tappaakseen ihmislapsista kolmasosa.
        18. Ja näistä kolmesta vitsauksesta tapettiin kolmasosa ihmislapsista; tulesta ja tulikivestä ja savusta, joka lähti niiden suusta.
        Oliko jotenkin eri sanoma?
        Kirjoitat; "`En edes usko, että Jumala olisi sellainen barbaari, joka hukuttaa suurimman osan ihmisistä laavaan. *** Ethän Sinä usko Jeesukseenkaan? Joten vain SRK;hon, joiden oppia levität.

        Miksi sekoitat tuomioihin Jumalan, Hän tuomitsee vain maat, kansat ja lahkot, jotka ovat panettelijoita Israelia kohtaan, mutta Jeesuksella on kaikki valta, Hän tuomitsee ihmiset.

        Eli vain Jumalan omaisuuskansa
        Room. 11:26 
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

         Jes. 59:20 Vahvistus VT;ssä.20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra. 

        Se on Vanhaa Testamenttia, onko se oikein käännetty tutkimuksiesi mukaan?

        Laita kommentti?

        Minä en kerää hiekanjyviä, ainoastaan kerään ihmisiä Jeesuksen omaksi.

        Nämä hiekka hommat jäävät lahkoille, vaikka Jumala kyllä hiekan mainitsee. Hän mainitsee sen, että tekee Israelin kansan paljouden niin suureksi kun meren hiekka, joten sitä ei kukaan pysty laskemaan.

        Kai tiesit sen.

        Maititseppa vaikka 70 virhettä, ei prosentteja? Katsotaan sitten joko valehtelet, tai minä en tiedä.

        Oletko tietoinen siitä, että 38 ja -92 on käännetty työvaliokunnan käännöksenä alkukielistä, mutta biblia on käännöksen käännös, eli käännetty King Jamesin englannin kielisetä puutteellisesta Bibliasta.

        Sitten miten selität sen, kun Gumronin kääröt löytyvät -38 käännöksen jälkeen? Paljon tuli asiaa lisää.

        Virheet. jotka ei ole siinä virheitä, on saattaminen Suomalaiselle tajuttavaan muotoon

        Tuohon 1/3 ryhmään kuuluu pedofilit ja vääristelivät Jeesuksen Sanasta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        >>>1992 käännöksessä kerrotaan olevan eniten virheitä, enkä siksi välitä sitä lukea. Eikös 70% siitä ollut virheellistä.
        Mikä kirjoituksessani on "kristittyjä vastaan".** Sehän riippuu, missä piireissä pyörii?

        Olen tutkinut tiiviisti Raamatun eri käännöksiä yli 50 vuotta ja opiskellut ylimmällä tasolla aiheesta lähes 10 vuotta.

        Se havainto on "fiksuimmissa" ihmisissä, että he tajuavat, että suurimmat Raamattu- käännös negaatioista tulee lahkoilta,ja ihmisiltä, jotka eivät tunne alkutekstejä ollenkaan.

        Tunnetko Sinä ja paljonko luet eri käännöksiä.

        >>Ei tarvitse olla juonittelija ollakseen eri mieltä.
        En edes usko, että Jumala olisi sellainen barbaari, joka hukuttaa suurimman osan ihmisistä laavaan. '' Lueppa vaikka käännöksestä 1992 miten jakaantuu pelastetut, käyttäen 1/3 suhdetta.

        Ilm. 9:15 
        Niin päästettiin irti nämä neljä enkeliä, jotka olivat valmiina tätä tuntia, päivää, kuukautta ja vuotta varten: niiden oli määrä surmata kolmannes ihmiskunnasta. [Ilm. 8:7-12]
        Ilm. 9:18 
        Näihin kolmeen vitsaukseen -- tuleen, savuun ja rikin katkuun, jotka suitsivat hevosten suusta -- kuoli kolmannes ihmiskuntaa.

        Alkutekstissä sama;
        15. Ja neljä enkeliä vapautettiin; nämä, jotka oli valmistettu sille hetkelle ja päivälle, ja kuukaudelle ja vuodelle, tappaakseen ihmislapsista kolmasosa.
        18. Ja näistä kolmesta vitsauksesta tapettiin kolmasosa ihmislapsista; tulesta ja tulikivestä ja savusta, joka lähti niiden suusta.
        Oliko jotenkin eri sanoma?
        Kirjoitat; "`En edes usko, että Jumala olisi sellainen barbaari, joka hukuttaa suurimman osan ihmisistä laavaan. *** Ethän Sinä usko Jeesukseenkaan? Joten vain SRK;hon, joiden oppia levität.

        Miksi sekoitat tuomioihin Jumalan, Hän tuomitsee vain maat, kansat ja lahkot, jotka ovat panettelijoita Israelia kohtaan, mutta Jeesuksella on kaikki valta, Hän tuomitsee ihmiset.

        Eli vain Jumalan omaisuuskansa
        Room. 11:26 
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

         Jes. 59:20 Vahvistus VT;ssä.20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra. 

        Se on Vanhaa Testamenttia, onko se oikein käännetty tutkimuksiesi mukaan?

        Laita kommentti?

        Minä en kerää hiekanjyviä, ainoastaan kerään ihmisiä Jeesuksen omaksi.

        Nämä hiekka hommat jäävät lahkoille, vaikka Jumala kyllä hiekan mainitsee. Hän mainitsee sen, että tekee Israelin kansan paljouden niin suureksi kun meren hiekka, joten sitä ei kukaan pysty laskemaan.

        Kai tiesit sen.

        Maititseppa vaikka 70 virhettä, ei prosentteja? Katsotaan sitten joko valehtelet, tai minä en tiedä.

        Oletko tietoinen siitä, että 38 ja -92 on käännetty työvaliokunnan käännöksenä alkukielistä, mutta biblia on käännöksen käännös, eli käännetty King Jamesin englannin kielisetä puutteellisesta Bibliasta.

        Sitten miten selität sen, kun Gumronin kääröt löytyvät -38 käännöksen jälkeen? Paljon tuli asiaa lisää.

        Virheet. jotka ei ole siinä virheitä, on saattaminen Suomalaiselle tajuttavaan muotoon

        - Luen ja kerään Raamatun eri käännöksiä.
        - En itse tiedä, mikä kaikki on virheellistä, mutta Jeesusta ei ainakaan tuon mukaan tarvitse tunnustaa Kristukseksi, vain ihmiseksi.
        - "Jumala tahtoo, että kaikki pelastuvat" ja toteuttaa tuon Jeesuksen kautta.
        - Ilmestyskirjan luvut ovat symbolisia.
        - Kuka sanoo, etten usko Jeesukseen? En kuulu mihinkään seurakuntaan.
        - Kuka hyötyy siitä, että toinen kärsii aikakaudesta aikakauteen?


    • Anonyymi

      Kylläkin kansat ja ryhmät jotka ovat antisemitistisiä.

      Ilman Jeesusta ei ole elämää.
      Jeesu oli uskollinen Jumalalle.

      Juutalaiset, kyy käärmeen sikiöt, kirosivat Jeesuksen, ja olivat uskottomia Jumalalle.
      Ne tiesivät, mutta heissä ei ollut elämää. He ei ottaneet vastaan Jeesusta.
      Voi te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
      Lain tehtävä on tehdä syntisiä, ei vanhurskaita, jotta he voivat ottaa Jeesuksen armossa vastaan ja saa syntinsä anteeksi, sitä varten Jeesus tuli ihmiseksi. Se oli Jumalan tahto.
      Aamen!

      • Jeesuksessa ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, joten voisitko lopettaa tuon mustamaalaamisen molempiin suuntiin, kiitos.


      • Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

        Jeesuksessa ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, joten voisitko lopettaa tuon mustamaalaamisen molempiin suuntiin, kiitos.

        Jeesuksessa on vain yksi suunta ja se on vain hyvää ja täydellistä. totuutta ja rakkautta ja armoa ja laupeutta.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Jeesuksessa ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, joten voisitko lopettaa tuon mustamaalaamisen molempiin suuntiin, kiitos.

        Ei kannata kiittää.
        Olet paljastunut, enkä juuri enää vastaile Sinulle, koska olet SRK;N mobilisoima terroristi kristittyjen vastukseen.


      • Jeesus on kaikkivaltias NYT.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei kannata kiittää.
        Olet paljastunut, enkä juuri enää vastaile Sinulle, koska olet SRK;N mobilisoima terroristi kristittyjen vastukseen.

        Kukaan ei vieläkään kertonut, millä tavoin tulee ilmi, että vastustan kristittyjä.


      • Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

        Jeesuksessa ei ole juutalaista eikä kreikkalaista, joten voisitko lopettaa tuon mustamaalaamisen molempiin suuntiin, kiitos.

        Lue Kirjaa, älä usko niitä velluja; 1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan ja Abrahamin pojan, sukuluettelo:

        Liitetiedosto; Luuk. 3:23-38 : Matt. 27:17,22 | 2. Sam. 7:16; Matt. 9:27, Matt. 15:22, Matt. 20:30,31; Luuk. 1:32; Joh. 7:42; Room. 1:3 | 1. Moos. 22:18.

        Miksi höperrät ja aliarvioit Jumalan kansaa. Ks myös Gen 12; 1-3., jos on Kirja?

        Muuten, Hänhän oli Temppelissä, joten väännä tästä lisää VL soopaasi; (Luuk. 21:37) Jos hän ei olisi ollut juutalainen, häntä ei olisi edes päästetty temppelin alueelle.


      • Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

        Kukaan ei vieläkään kertonut, millä tavoin tulee ilmi, että vastustan kristittyjä.

        Mm siksi, kun et kirjoittele juuri, että JEESUKSELLA ON KAIKKI VALTA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mm siksi, kun et kirjoittele juuri, että JEESUKSELLA ON KAIKKI VALTA.

        Tokihan hänelle on väliaikaisesti valta annettu, mutta Isä ei ole sitä mistään saanut ja voi ottaa sen pois milloin vain.
        Jos tarkkoja ollaan, niin Isällä on kaikki valta, jota Jeesus saa käyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue Kirjaa, älä usko niitä velluja; 1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan ja Abrahamin pojan, sukuluettelo:

        Liitetiedosto; Luuk. 3:23-38 : Matt. 27:17,22 | 2. Sam. 7:16; Matt. 9:27, Matt. 15:22, Matt. 20:30,31; Luuk. 1:32; Joh. 7:42; Room. 1:3 | 1. Moos. 22:18.

        Miksi höperrät ja aliarvioit Jumalan kansaa. Ks myös Gen 12; 1-3., jos on Kirja?

        Muuten, Hänhän oli Temppelissä, joten väännä tästä lisää VL soopaasi; (Luuk. 21:37) Jos hän ei olisi ollut juutalainen, häntä ei olisi edes päästetty temppelin alueelle.

        Jeesus toki oli juutalainen, mutta nykyään hän on eläväksi tekevä henki.
        "Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa". "Liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa".
        En ole VL, enkä aliarvioi ketään.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus on kaikkivaltias NYT.

        Kerrotko, kuinka se kaikkivaltius näkyy?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus on kaikkivaltias NYT.

        Hepr. 8:1
        Tulemme nyt asian ytimeen: Meillä on ylipappi, joka on asettunut taivaissa istuimelleen Majesteetin valtaistuimen oikealle puolelle. [Mark. 12:36 ]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko, kuinka se kaikkivaltius näkyy?

        Ensinnäkin, - Minä olen.
        Panen toisen, jos siitä on apua.

        Jeesus on Portti Jumalan luokse, kukaan sinne ei pääse ilman Hänen lupaa, eikä Jumala vastaa kenellekään ilman Jeesuksen lupaa: Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Joten kaikki yritykset Isän luokse vaatii Jeesuksen sisäisen tuntemuksen ja seuraamisen.

        Lisää; Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ensinnäkin, - Minä olen.
        Panen toisen, jos siitä on apua.

        Jeesus on Portti Jumalan luokse, kukaan sinne ei pääse ilman Hänen lupaa, eikä Jumala vastaa kenellekään ilman Jeesuksen lupaa: Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

        Joten kaikki yritykset Isän luokse vaatii Jeesuksen sisäisen tuntemuksen ja seuraamisen.

        Lisää; Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20.

        Miten selität tämän. Jeesus rukoilee taivaassa Jumalan oikealla puolella omiensa puolesta.
        Kenelle Hän osoittaa rukouksen, Jumalalle. Kyllä Jumala on kaikkivaltiain.
        Room.8:
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten selität tämän. Jeesus rukoilee taivaassa Jumalan oikealla puolella omiensa puolesta.
        Kenelle Hän osoittaa rukouksen, Jumalalle. Kyllä Jumala on kaikkivaltiain.
        Room.8:
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]

        Se selviää kahdesta edeltävä jakeesta, sekä kahdesta seuraavasta.
        Niissä se seisoo selitys, sekä liitekohdista, jotka näkee helposti -92 Raamatusta.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Jeesus toki oli juutalainen, mutta nykyään hän on eläväksi tekevä henki.
        "Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa". "Liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa".
        En ole VL, enkä aliarvioi ketään.

        Näytätkö minulle Raamatunkohdan jossa sanotaan Jeesuksen muuttuneen hengeksi?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Näytätkö minulle Raamatunkohdan jossa sanotaan Jeesuksen muuttuneen hengeksi?

        [2. Kor 5:16]
        Niinpä emme enää tunne ketään lihan mukaan. Jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

        [Joh 6:63]
        Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä

        [Luuk 20:36]
        (Ylösnousseet) He eivät enää voi kuolla, sillä he ovat enkelien kaltaisia.
        (Enkelit ovat henkiä)

        [1. Kor 15:50]
        Mutta sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        [2. Kor 5:16]
        Niinpä emme enää tunne ketään lihan mukaan. Jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

        [Joh 6:63]
        Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä

        [Luuk 20:36]
        (Ylösnousseet) He eivät enää voi kuolla, sillä he ovat enkelien kaltaisia.
        (Enkelit ovat henkiä)

        [1. Kor 15:50]
        Mutta sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

        Yksi suurimmista paholaisen eksytyksistä on uskotella Jeesuksen muuttuneen hengeksi kuoltuaan.

        Luukas
        24:36 Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!
        24:37 Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.
        24:38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne
        24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        24:40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa
        24:41 Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
        24:42 Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
        24:43 Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Yksi suurimmista paholaisen eksytyksistä on uskotella Jeesuksen muuttuneen hengeksi kuoltuaan.

        Luukas
        24:36 Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!
        24:37 Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.
        24:38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne
        24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        24:40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa
        24:41 Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
        24:42 Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
        24:43 Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.

        Tuota ei vahvista mikään. "Kuoletettiin lihassa ja tehtiin eläväksi hengessä" on sen sijaan todettu useampaan kertaan.
        Ylösnoussut Jeesus on tietysti enkelin kaltainen, koska hänen lihansa ei voi periä Jumalan valtakuntaa.
        Jos hän kykenee kulkemaan seinien läpi ja ottamaan muodon kuin muodon, on hän henki.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Tuota ei vahvista mikään. "Kuoletettiin lihassa ja tehtiin eläväksi hengessä" on sen sijaan todettu useampaan kertaan.
        Ylösnoussut Jeesus on tietysti enkelin kaltainen, koska hänen lihansa ei voi periä Jumalan valtakuntaa.
        Jos hän kykenee kulkemaan seinien läpi ja ottamaan muodon kuin muodon, on hän henki.

        Raamattu on kristinuskon ylin auktoriteetti, mutta sinulla riittää julkeutta kiistää selkeä Raamatun ilmoitus. En keskustele kanssasi enää, tekisin sen omaksi turmiokseni.

        Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Raamattu on kristinuskon ylin auktoriteetti, mutta sinulla riittää julkeutta kiistää selkeä Raamatun ilmoitus. En keskustele kanssasi enää, tekisin sen omaksi turmiokseni.

        Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu.

        "Raamattu on kristinuskon ylin auktoriteetti".
        Ei kai kukaan sitä ole kieltämässäkään.

        [Fil 3:21]
        Joka on muuttava meidän nöyrän ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi

        Ylösnousseet ovat enkelien kaltaisia ja Jeesuksen kaltaisia, mikä tarkoittaa sitä, että Jeesus ylösnousseena oli myös kuin enkeli, jotka ovat henkiä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Raamattu on kristinuskon ylin auktoriteetti, mutta sinulla riittää julkeutta kiistää selkeä Raamatun ilmoitus. En keskustele kanssasi enää, tekisin sen omaksi turmiokseni.

        Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu.

        Saalemihan on aina kättänyt viallista vaakaa.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Raamattu on kristinuskon ylin auktoriteetti, mutta sinulla riittää julkeutta kiistää selkeä Raamatun ilmoitus. En keskustele kanssasi enää, tekisin sen omaksi turmiokseni.

        Sinut on punnittu ja köykäiseksi havaittu.

        Minun oli pakko tehdä myös tuolle SRK;n terroristille kielto.
        Hän aloitti hienosti, muttei vastannut juuri koskaan asiaan, vaan pani listan mielivaltaisa muita jakeita, että juuri me väsyisimme.
        Raamattuhan sanoo vapaasti käännettynä; -heitä pois, joka pahentaa!
        Hän todella saastuttaa jopa palstaa, ja velluihinhan se menee kun Isän k...i tytön housuihin.

        Pidetään linja.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minun oli pakko tehdä myös tuolle SRK;n terroristille kielto.
        Hän aloitti hienosti, muttei vastannut juuri koskaan asiaan, vaan pani listan mielivaltaisa muita jakeita, että juuri me väsyisimme.
        Raamattuhan sanoo vapaasti käännettynä; -heitä pois, joka pahentaa!
        Hän todella saastuttaa jopa palstaa, ja velluihinhan se menee kun Isän k...i tytön housuihin.

        Pidetään linja.

        Jossain kirjoitit, että nimesi on elämän kirjassa ja olet Jeesuksen seuraaja. Miten kommenttisi tukevat noita valintoja? Poljet Jeesuksen jalkarättiä alemmaksi. Saatko jonkun nautinnon, kun saat ilmaista itseäsi sisintäsi myöden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jossain kirjoitit, että nimesi on elämän kirjassa ja olet Jeesuksen seuraaja. Miten kommenttisi tukevat noita valintoja? Poljet Jeesuksen jalkarättiä alemmaksi. Saatko jonkun nautinnon, kun saat ilmaista itseäsi sisintäsi myöden.

        Siinä Jeesuksen ylikäyvä synnin toiselle saarnaaja puhuu Häpeä.
        Kastamaton ei näistä jutuista mitään tajua.
        Pidä vaan omat tulkintasi, minua ne ei hätkäytä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Siinä Jeesuksen ylikäyvä synnin toiselle saarnaaja puhuu Häpeä.
        Kastamaton ei näistä jutuista mitään tajua.
        Pidä vaan omat tulkintasi, minua ne ei hätkäytä.

        Miten maa kantaa päällään noin ilkeää ihmistä?


      • pinnasänky kirjoitti:

        Minun oli pakko tehdä myös tuolle SRK;n terroristille kielto.
        Hän aloitti hienosti, muttei vastannut juuri koskaan asiaan, vaan pani listan mielivaltaisa muita jakeita, että juuri me väsyisimme.
        Raamattuhan sanoo vapaasti käännettynä; -heitä pois, joka pahentaa!
        Hän todella saastuttaa jopa palstaa, ja velluihinhan se menee kun Isän k...i tytön housuihin.

        Pidetään linja.

        Jos tämä "terroristi" olen minä, niin huomautan, että vastasin kyllä kysymyksiin ja "mielivaltaiset jakeet" oli poimittu Raamatusta vahvistamaan, etten puhu omiani.
        Ei ole väärin olla eri mieltä.

        Vainiota lainaten: Suoraan sanottuna suurin piirtein sellaista elämä on.


      • Anonyymi
        IltakuntoHoo kirjoitti:

        Jos tämä "terroristi" olen minä, niin huomautan, että vastasin kyllä kysymyksiin ja "mielivaltaiset jakeet" oli poimittu Raamatusta vahvistamaan, etten puhu omiani.
        Ei ole väärin olla eri mieltä.

        Vainiota lainaten: Suoraan sanottuna suurin piirtein sellaista elämä on.

        Joidenkin täytyy löysätä kravattia pissalla käydessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joidenkin täytyy löysätä kravattia pissalla käydessään.

        Se on välttämätön toimenpide ,kun pissa tulee päästä.


      • IltakuntoHoo kirjoitti:

        Jos tämä "terroristi" olen minä, niin huomautan, että vastasin kyllä kysymyksiin ja "mielivaltaiset jakeet" oli poimittu Raamatusta vahvistamaan, etten puhu omiani.
        Ei ole väärin olla eri mieltä.

        Vainiota lainaten: Suoraan sanottuna suurin piirtein sellaista elämä on.

        Missä tähtiryhmä lymyää?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Missä tähtiryhmä lymyää?

        En tiedä mikä tuo "tähtiryhmä" on, mutta sen tiedän, että tähdet "lymyävät" taivaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saalemihan on aina kättänyt viallista vaakaa.

        Raamattu ei ole kristinuskon ylin auktoriteetti, vaan Elävä Jeesus, apostolinsa ja muutama patriarkkakin, joiksi kutsuttiin Jaakobin(Israel) poikiakin... Ettekö havaitse Jeesusta missään elävänä, sitä alkuperäistä?! Jos ette, luulette Kuoleman voittaneen Jeesuksen, ja että Hän olisi taas kohta se 0-vuotias kehtovauva ja mitä- siis Jeesuksen hahmonkaan kuolemaa - ei ole vielä edes minun pienessä humalaharhassani - tai ilmankin sitä - tapahtunut edes minulle...

        Mutta jos joskus etsitte viisauttakin, niin otatte oppia, muiltakin Mestareilta, jopa esim. Isaac Newtonilta aluksi, joka johdattaisi teidät fysiikan alkeisiin, tai esim. Boolelta ja mm. DeMorganilta saisitte mahtavat logiikkaopit, joita ilman ei ole mahdollista edes tietää tietää tavallista valitsemis-totuutta tarkasti, tai edes niin tarkasti kuin ihminen voi. Nuokin olivat kristittyjä, melko turvallisia veljiä meillekin siis,- varsinkin meille suomalaisille, koska hekin olivat "jaafetilaisia"... Kyseiset henkilöt saattavat olla TÄLLÄ HETKELLÄ kuolleempia kuin Jeesus, mutta kuka sitäkään voi vertailla?!

        Jeesus itse muuten kävi ikävuosinaan 13-29 Budhankin maissa ja Intiassa, opiskelemassa, ettekö tätä edes tiedä?!
        Evankeliumit alkaa jatkua siitä kohdasta, kun Jeesus tupsahti takaisin Israeliin, ja alkoi kerätä opetuslapsia - kuten Budhakin teki. Jeesus oli muutamassa opissaan älykkäämpi kuin Budha, koska kun Budha halusi tukahduttaa "Kärsivän Elämän Janon" kieltäymyksillä, Jeesus sanoi: "Joka on janoissaan, tulkoon luokseni ja juokoon"... Eli jos ei halua pelkästään kärsiä, koska kuka hyvänsä, jos tekee hyvää, voi päästä hiukan nauttimaan elämän hyvääkin puolta, eikä vain sitä aiempien elämien pahaa lapsellisen kärsimyksensä karmaa...

        Raamattuhan on silti melko tarkka selonteko muutamasta Israelin historian tapahtumasta, ja ajasta jolloin maailma oli syvästi synnin turmelema, mutta koska Messias - Jeesus - tuli, ja näytti mallin, miten "jokaisen on ristinsä kannettava", vaikka se risti olikin kristityillä aluksi olematon, älkää pelätkö ottaa taakkoja sitten, kun voimanne kasvavat. Kuolemaan asti meidän on oltava silti Kristittyinä uskollinen kristuksille, meidän on hyväksyttävä koetukset, vaikka hetihän Jumala senkin huomaa kun emme jotakin kestä enää hyvin. Vaikka emme me silloinkaan tiedä, kummasta se johtui, hyvästä vai pahasta, jos pääsemme jostakin koetuksesta jotenkin irtikin. Kuitenkin jopa Muhammed tiesi varoittaa kantamasta jumalattomien taakkoja, mutta hän ei täysin ymmärtänyt että ei kaikkia just kerran epäuskoisen sanan tai teon tehtyään voi heti ikuisesti teilata uskottomaksi, varsinkaan kadotuksen lapsiksi, eli kääntymys on mahdollista aina, jos joku ymmärtää minkä pahan synnin tai vaikka hyvänkin ja muita kovasti naurattaneen virheen oli tehnyt... Älkää etsikö iloa, jos ette itse kestä sitä, kun teette itse virheen, ja pahaa alisuoritumista eli syntiä ei koskaan olisi kenenkään pitänyt tehdä, pilkan tarkoitus oli poistaa niitä piirteitä kenestä hyvänsä, mutta eräs alkuoli ihastui siihen ettei se enää välittänyt omista pahoista virheistään ja alisuoriutumisesta Jumalansa käskyjen kanssa ja pilkkasi hyvää tehneitä, mikä ei ollut Jumalan itsensä tahto.
        Se tuhosi monta lakia ja oppia, että pilkkaa käytettiin myös hyvää tehneitä vastaan, koska heitähän olisi pitänyt kiittää, mutta tapahtuma johtui luonnonlaeista, että Jumalalla olisi loppunut konstit pitää omat enkelinsä kiitollisina, jos ei olisi ollut vertailun vuoksi oikeasti pahuuteen eksyneitäkin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jeesus on kaikkivaltias NYT.

        Jeesus ei halua jättää heitä henkisesti vajakeiksi:" Pitäkää pelkkänä kaikkea ilona sitä koetusta, johon Jumala - kuten Jeesus meitä vie, ettemme tuhoutuisi maailman pahinten lasten tavoin!"(apostolinsa)


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Näytätkö minulle Raamatunkohdan jossa sanotaan Jeesuksen muuttuneen hengeksi?

        "Isä Jumalaa pitää rukoilla hengessä ja totuudessa, koska Hän on Henki". Ja Jeesus on Jumalan Poika, enemmän silti edelleen palvelijakin, joten kyllä jopa Jumalan palvelija pääsee osalliseksi Jumalan 7-hengestä! Pelkästään tyhjähkössä tilavuudessa ilmenee paljon informaatiota, jota ei näe paljaalla silmällä, sekin kaikki voi olla tietyllä tavalla hengellistä koodiakin. Tilavuus oli maailmankaikkeuden fysikaalisuudessa 1. Jumalan luomistyö johon Taivaan Isä vieläkin samaistuu, ja kaikki mitä siihen tuodaan näkyväksi on Jumalattaren tekosia... Jumalan ensimmäinen luomistyö oli silti sanan koodaus, jonka ihminen ymmärtää merkkeinä, äänteinä ja numeroina... Tai niiden avulla. Ne eivät ole henki, tämä näkemänne kirjain/numero-shaiba on hengen ensimmäinen ruumis... Ihmisen ruumis on melko monimutkainen aistihärveli, jota Jumala käyttää saadakseen informaatiota haluamiinsa asioihin, ihan samoin kuin ihminen käyttää mittareitaan, tai muita antureita. Älkää pistäkö vastaa, jos Jumala haluaa tietoa vaikka vain hulluudesta, typeryydestä, älykkyydestä, järjestä tai viisaudesta. Vain siitä syystä Jumala on kaikkitietävä että Hän loi Maailman, Eliöineen, jossa tutkii kaikkea meille tapahtuvaa...


      • AkiKarppinen kirjoitti:

        "Isä Jumalaa pitää rukoilla hengessä ja totuudessa, koska Hän on Henki". Ja Jeesus on Jumalan Poika, enemmän silti edelleen palvelijakin, joten kyllä jopa Jumalan palvelija pääsee osalliseksi Jumalan 7-hengestä! Pelkästään tyhjähkössä tilavuudessa ilmenee paljon informaatiota, jota ei näe paljaalla silmällä, sekin kaikki voi olla tietyllä tavalla hengellistä koodiakin. Tilavuus oli maailmankaikkeuden fysikaalisuudessa 1. Jumalan luomistyö johon Taivaan Isä vieläkin samaistuu, ja kaikki mitä siihen tuodaan näkyväksi on Jumalattaren tekosia... Jumalan ensimmäinen luomistyö oli silti sanan koodaus, jonka ihminen ymmärtää merkkeinä, äänteinä ja numeroina... Tai niiden avulla. Ne eivät ole henki, tämä näkemänne kirjain/numero-shaiba on hengen ensimmäinen ruumis... Ihmisen ruumis on melko monimutkainen aistihärveli, jota Jumala käyttää saadakseen informaatiota haluamiinsa asioihin, ihan samoin kuin ihminen käyttää mittareitaan, tai muita antureita. Älkää pistäkö vastaa, jos Jumala haluaa tietoa vaikka vain hulluudesta, typeryydestä, älykkyydestä, järjestä tai viisaudesta. Vain siitä syystä Jumala on kaikkitietävä että Hän loi Maailman, Eliöineen, jossa tutkii kaikkea meille tapahtuvaa...

        Ehkä Aki olisi hyvä ollut painottaa nykytilaa, Jeesushan on kaikkivaltias, Jumala Jumalasta.
        Jumala levähtää, mutta aktivoituu silloin, kun Jeesus luovuttaa Hänelle valtansa silloin, kun Hän on laskeutunut maan päälle Paratiisissa.
        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Siellä on Ilmestyksen mukaan kaikki maailman ihmiset, Heistä pelastuu vain kolmannes ja pelastaja ei ole Ihminen, vaan Messias Jeesus.

        Myös maailman luominen on Jeesuksen ansio Jumalana. Joh 1;1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        Alkuteksti; 1. Siellä alussa oli se sana, ja hän itse oli se sana siellä Jumalan luona, ja Jumala, hän itse oli se sana.

        Jumala ei ole koskaan puhunut pakanoille, mutta Uudessa Jerusalemissa se tapahtuu, sillä siellä on vain Jeesuksen pelastaneita, jotka Isä on hyväksynyt.

        Siunausta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ehkä Aki olisi hyvä ollut painottaa nykytilaa, Jeesushan on kaikkivaltias, Jumala Jumalasta.
        Jumala levähtää, mutta aktivoituu silloin, kun Jeesus luovuttaa Hänelle valtansa silloin, kun Hän on laskeutunut maan päälle Paratiisissa.
        Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Siellä on Ilmestyksen mukaan kaikki maailman ihmiset, Heistä pelastuu vain kolmannes ja pelastaja ei ole Ihminen, vaan Messias Jeesus.

        Myös maailman luominen on Jeesuksen ansio Jumalana. Joh 1;1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        Alkuteksti; 1. Siellä alussa oli se sana, ja hän itse oli se sana siellä Jumalan luona, ja Jumala, hän itse oli se sana.

        Jumala ei ole koskaan puhunut pakanoille, mutta Uudessa Jerusalemissa se tapahtuu, sillä siellä on vain Jeesuksen pelastaneita, jotka Isä on hyväksynyt.

        Siunausta.

        Missä Raamatussa sanotaan ,että Jumala lepää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan ,että Jumala lepää?

        Asioissa on olemassa asioiden summa, ja sitä voidaan käyttää mm. selventämään tilanteita, lähinnä opetuksessa Kolmiyhteisyydestä.
        Jumala (Adoni) on hallinnut maailmaa, avaruutta sekä hengellisyyttä aina aikaan, kun Jeesus oli saanut Isältään (Jumalalta) kaiken vallan, n 32vuotiaana (sen löydät itsekin Raamatusta, Vahasta ja Uudesta Testamentista.

        Raamattuhan alkaa; Alussa Jumala loi Taivaan ja maan (Vahvistus Joh 1;1) ja vasta sen jälkeen Rabbiinisten kirjoitusten mukaan se alkoi muodostua mantereeksi ja eri meriksi.

        Jumala ei ollut heti alussa täällä alhaalla, mutta pani enkelinsä, Luchiveruksen seuraamaan kehitystä, ja Hän raportoin koko ajan Isälle ja kun se aika koitti, alkoi varsinainen Luomistyö.

        Gen 1;11 Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihreyttä, siementä tekeviä kasveja ja hedelmäpuita, jotka maan päällä kantavat hedelmissään kukin lajinsa mukaista siementä." Ja niin tapahtui.

        Sitten Hänen teki vuosituhansia, tai teki kuinka kauan hyvänsä, Hänen vuosihan oli tuhat vuotta ihmisvuosissa.
        Sekin vaati veronsa ja kun Hän totesi ihmisen pahentuvan vuosi vuodelta, ja Halu Hänellä oli tulla luomansa ihmisen luokse, kuten Paratiisiin.

        Se luonnisti vain Viattoman (viimeisellä) verellä, mutta Hän antoi ennen rikkoneille ihmisille syntivelat anteeksi.

        En ota kantaa siihen, kuinka vanha maa on? Onko se miljardeja, vai tuhansia vuosia, mutta siihen, mutta se on kuitenkin kokonaisuuden summa, että Isä on kaiken alkuun panija, ja Poika, joka tuli neitseestä sai vallan, jolloin Isä lepäsi.

        Sitä ei ole mahdollista kyseenalaistaa, mutta Isän lepoajasta taivaassa ei puhuta mitään muuta, kun Hänen valmistamastaan Uudesta Jerusalemista. Jes 66; 22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.

        Sitten Jeesus luovuttaa Hänelle vallan takaisin. Asia joka kertoo, että on levähtänyt osallistumatta johtamiseen; 1. Kor. 15:24

        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        Vahvistus Dan. 2:44, Dan. 7:14,27.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Asioissa on olemassa asioiden summa, ja sitä voidaan käyttää mm. selventämään tilanteita, lähinnä opetuksessa Kolmiyhteisyydestä.
        Jumala (Adoni) on hallinnut maailmaa, avaruutta sekä hengellisyyttä aina aikaan, kun Jeesus oli saanut Isältään (Jumalalta) kaiken vallan, n 32vuotiaana (sen löydät itsekin Raamatusta, Vahasta ja Uudesta Testamentista.

        Raamattuhan alkaa; Alussa Jumala loi Taivaan ja maan (Vahvistus Joh 1;1) ja vasta sen jälkeen Rabbiinisten kirjoitusten mukaan se alkoi muodostua mantereeksi ja eri meriksi.

        Jumala ei ollut heti alussa täällä alhaalla, mutta pani enkelinsä, Luchiveruksen seuraamaan kehitystä, ja Hän raportoin koko ajan Isälle ja kun se aika koitti, alkoi varsinainen Luomistyö.

        Gen 1;11 Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihreyttä, siementä tekeviä kasveja ja hedelmäpuita, jotka maan päällä kantavat hedelmissään kukin lajinsa mukaista siementä." Ja niin tapahtui.

        Sitten Hänen teki vuosituhansia, tai teki kuinka kauan hyvänsä, Hänen vuosihan oli tuhat vuotta ihmisvuosissa.
        Sekin vaati veronsa ja kun Hän totesi ihmisen pahentuvan vuosi vuodelta, ja Halu Hänellä oli tulla luomansa ihmisen luokse, kuten Paratiisiin.

        Se luonnisti vain Viattoman (viimeisellä) verellä, mutta Hän antoi ennen rikkoneille ihmisille syntivelat anteeksi.

        En ota kantaa siihen, kuinka vanha maa on? Onko se miljardeja, vai tuhansia vuosia, mutta siihen, mutta se on kuitenkin kokonaisuuden summa, että Isä on kaiken alkuun panija, ja Poika, joka tuli neitseestä sai vallan, jolloin Isä lepäsi.

        Sitä ei ole mahdollista kyseenalaistaa, mutta Isän lepoajasta taivaassa ei puhuta mitään muuta, kun Hänen valmistamastaan Uudesta Jerusalemista. Jes 66; 22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.

        Sitten Jeesus luovuttaa Hänelle vallan takaisin. Asia joka kertoo, että on levähtänyt osallistumatta johtamiseen; 1. Kor. 15:24

        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

        Vahvistus Dan. 2:44, Dan. 7:14,27.

        Älä kirjoita omias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä kirjoita omias.

        Älä pidä minua profeettana , äläkä Jumalana. Olen vain Jeesuksen sanan levittäjä, ja nuo Raamatun lauseet on teille, kuten itsekin tajuat aivan outoja, mutta nyt ne on luettavissa.
        Pidä ne ominasi.


    • Anonyymi

      Jeesus tuli taivaasta kaikkein pyhimmästä, suorittamaan vapaaehtoisesti synnin sovituksen.
      Je oli Jumalan teko ja tahto, suuressa armossaan jota saatananpalvojat ei voi edes aavistaa, saatikka ymmärtää saastaisuudessaan.
      He ovat Juudas Iskariot aatemaailmaa. Pettureita ja ilkeitä,
      "Isä anna heille anteeksi, he eivät tiedä mitä tekevät.": Jeesus ristillä.
      Säälittävää, rukoilkaa niiden puolesta, te, jotka rakastatte Jeesusta.

      • Anonyymi

        Vapaaehtoisesti? Enpä tuota täysin usko. Pakosta tai vapaaehtoisesti, pääasia että onnistui!
        Jeesus teki silti pakostakin velvollisuuteensa siinä, että keksi jopa Aadaminsa tuolloin pelastaa "alimmasta manalasta", minne Paratiisin Aadam oli joutunut, muutaman väärinpäin arvotun tietonsa vuoksi... Hänet kirjoitusten mukaan kävi sieltä pelastamassa juurikin Muhammedillekin esiintynyt ENKELI MIKAEL, jonka nimisiä ihmisiä oli jo Jeesuksen Haades-käynnin jälkeen useitakin, etsimässä Herran Sebaotin sotaisessakin hengessä Tuonelaansa Ristinkoomansa aikana elämään takaisin toivoneita henkilöitä. Auringon pimennys joka tapahtui, Jeesuksen koomaan vaipumisen hetkillä, oli valona melko kauan hänellä jopa nykyissäkin Haadeksessa. Jeesus oli/on suuri näkijä, edelleenkin yksi maailman suurimmista, mikä ei ole mahdollista muille kuin edes kypsän sielunikänsä aluksi nöyrille ja usein vain vanhaan poikuuteen tuohon saakka jääneille ihmisille...
        Käsittääkseni Jeesuksesta tuli silti kuolleista noustuaan piankin Kunniallinen Isä, eihän Raamatun mukaan Jeesus kuollut(apostolien teot 1-luku kertoo mm.) ristin takia vielä ja Maria Magdaleenan kanssa lienee saanut kolme lasta, jotka murhattiin aikuisinakin ehkä kaikki, kun Rooma kävi suorittamassa uuden Diasporan Israelilla vuonna 70. Jeesuksen elinikä oli 70 => 74, minkä Daavid oli luvannut normaaliksi kuoliniäksi tuolloiselle ihmiskunnalle. Jeesus eli tuon jälkeen ainakin sata vuotta, seuraavassa olomuodossaan, muistojemme haamuna ja henkisinä sanoinaan, sitä en siltä tiedä, mikä sitä seuraava olomuotonsa on.... Tämä silti tapahtuu kaikille ihmisille, enemmän tai vähemmän, mutta itselleni saatu armoni ei ole vielä nähdä Jeesusta 70-vuotiaana pappana, vaan melko tarkoin 46 vuotiaana, mikä itsekin olen nytten... Isäni on nyt tosin jo 86=> 87 vuotta... Ykseys ajatteluun ei kaikki pysty, vaikka sama henki kiertää kaikissa saman lajin eliöissä... Mitä se nyt sinulle sanoo ajatukseesi, valehteleeko henkesi nyt vai puhuuko jopa totta?
        Tärkeämpää kuin muinaisten seemiläisten gurujen kanssa liika vehtailu, on silti se, että kestämme oman nykyisen elämämme lähimmäiset mahdollisimman hyvin, mutta emme siihen tietysti pysty, ilman Raamatunkin kertomuksia, joissa emme saa tehdä liian usein SAMOJA virheitä kuin monetkin Raamatun henkilöt tekivät - Jeesuksen vertausten opetus oli juuri tuo...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaaehtoisesti? Enpä tuota täysin usko. Pakosta tai vapaaehtoisesti, pääasia että onnistui!
        Jeesus teki silti pakostakin velvollisuuteensa siinä, että keksi jopa Aadaminsa tuolloin pelastaa "alimmasta manalasta", minne Paratiisin Aadam oli joutunut, muutaman väärinpäin arvotun tietonsa vuoksi... Hänet kirjoitusten mukaan kävi sieltä pelastamassa juurikin Muhammedillekin esiintynyt ENKELI MIKAEL, jonka nimisiä ihmisiä oli jo Jeesuksen Haades-käynnin jälkeen useitakin, etsimässä Herran Sebaotin sotaisessakin hengessä Tuonelaansa Ristinkoomansa aikana elämään takaisin toivoneita henkilöitä. Auringon pimennys joka tapahtui, Jeesuksen koomaan vaipumisen hetkillä, oli valona melko kauan hänellä jopa nykyissäkin Haadeksessa. Jeesus oli/on suuri näkijä, edelleenkin yksi maailman suurimmista, mikä ei ole mahdollista muille kuin edes kypsän sielunikänsä aluksi nöyrille ja usein vain vanhaan poikuuteen tuohon saakka jääneille ihmisille...
        Käsittääkseni Jeesuksesta tuli silti kuolleista noustuaan piankin Kunniallinen Isä, eihän Raamatun mukaan Jeesus kuollut(apostolien teot 1-luku kertoo mm.) ristin takia vielä ja Maria Magdaleenan kanssa lienee saanut kolme lasta, jotka murhattiin aikuisinakin ehkä kaikki, kun Rooma kävi suorittamassa uuden Diasporan Israelilla vuonna 70. Jeesuksen elinikä oli 70 => 74, minkä Daavid oli luvannut normaaliksi kuoliniäksi tuolloiselle ihmiskunnalle. Jeesus eli tuon jälkeen ainakin sata vuotta, seuraavassa olomuodossaan, muistojemme haamuna ja henkisinä sanoinaan, sitä en siltä tiedä, mikä sitä seuraava olomuotonsa on.... Tämä silti tapahtuu kaikille ihmisille, enemmän tai vähemmän, mutta itselleni saatu armoni ei ole vielä nähdä Jeesusta 70-vuotiaana pappana, vaan melko tarkoin 46 vuotiaana, mikä itsekin olen nytten... Isäni on nyt tosin jo 86=> 87 vuotta... Ykseys ajatteluun ei kaikki pysty, vaikka sama henki kiertää kaikissa saman lajin eliöissä... Mitä se nyt sinulle sanoo ajatukseesi, valehteleeko henkesi nyt vai puhuuko jopa totta?
        Tärkeämpää kuin muinaisten seemiläisten gurujen kanssa liika vehtailu, on silti se, että kestämme oman nykyisen elämämme lähimmäiset mahdollisimman hyvin, mutta emme siihen tietysti pysty, ilman Raamatunkin kertomuksia, joissa emme saa tehdä liian usein SAMOJA virheitä kuin monetkin Raamatun henkilöt tekivät - Jeesuksen vertausten opetus oli juuri tuo...

        Jeesus teki silti pakostakin velvollisuuteensa siinä, että keksi jopa Aadaminsa tuolloin pelastaa "alimmasta manalasta", minne Paratiisin Aadam oli joutunut, muutaman väärinpäin arvotun tietonsa vuoksi... >>>>> Laitako paikan Kirjasta, joka tukee näkemystäsi?

        >>Hänet kirjoitusten mukaan kävi sieltä pelastamassa juurikin Muhammedillekin esiintynyt ENKELI MIKAEL, jonka nimisiä ihmisiä oli jo Jeesuksen Haades-käynnin jälkeen useitakin, etsimässä Herran Sebaotin sotaisessakin hengessä Tuonelaansa Ristinkoomansa aikana elämään takaisin toivoneita henkilöitä. >>>> Raamattu ei tunne pelastusta siihen aikaan, koska ei ollut vielä syntiäkään, se tuli Mooseksen laissa vasta, 618 mizvassa.

        Muhamed on saatanan lakeija, ei muuta. Hänellä oli Mahdi, ei Messiasta. Hän oli pelkkä kateellinen hevoskuski. Ilman Häntä maailma olisi sata kertaa parempi.

        Mihin perustuu Auringon (ja kuun) pimennys Golgatalla Haadeseen? Jeesus ei ollut koomassa, vaan kuoli kerralla Toisaalta Raamattu ei puhu mitään Auringon pimennyksestä, vaan lue jae; Luuk 23; 44 Oli jo kuudes tunti. Silloin, keskipäivällä, aurinko pimeni. Pimeys tuli koko maan ylle, ja sitä kesti yhdeksänteen tuntiin saakka

        Muhamed kai ei ollut paikalla. Haadeksen valoisuutta et taida tietää.

        >>Käsittääkseni Jeesuksesta tuli silti kuolleista noustuaan piankin Kunniallinen Isä, ** Ei Jeesuksesta tullut mitään Isää, vaan Hänet kirkastettiin Messiaana Taivaaseen (Jonne on mennyt vain alle 5 ihmistä) odottamaan toimia Tempaamiseen, sekä pahan Voittamiseen milleniumin jälkeen.
        Raamattu sanoo selvästi, että Jeesus kuoli.
        Matt. 20:28 
        Ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta."
        ja
        Matt. 27:50 
        Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
        Sekä puolenkymmentä muuta jaetta.

        Taitaa Koraani olla Sinulle tutumpi, mitä Raamattu.

        Jeesus ei ole esiintynyt kirkastumisensa jälkeen Maan päällä, Raamatun mukaan. Meillä Diasporan ihmisillä on siitä varma tieto.
        UT ei muutenkaan kerro Ihmisen ikä- määrittelyjä.

        Daavid oli profeetta, ei Jumala.

        Guruja on maailma täynnä, ja vastaan yhdelle sellaiselle ja hieman huvittaa.

        Virheiden määrää ei Raamattu lanseeraa, sen tekee saatana, lähinnä muslimeissa, mutta sehän saadaan anteeksi, kun tapetaan yksi meikäläisistä,,,,,,, näennäisesti.


    • Anonyymi

      Kylläkin kansat ja ryhmät jotka ovat antisemitistisiä.

      Kaikki jolla ei ole Jeesusta on antisemitistisiä, ei kuulu Jeesus kansaan. Jeesus on kompastuskivi, kulmakivi, - ei ole kysymys rotu hygieniasta, vaan hengestä. Kaikilla sama Abrahamin usko.
      Oikeita juutalaisia olemme, me joilla sydämen ympärileikkaus. Jeesus purki erottavan väliseinän.
      Kaikki on yhtä Jeesuksesta.

      Joh. 10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

      Kaikki yhtä ovat Isä Poika ja Pyhä Henki. Ei yhtään erotusta.

      • Anonyymi

        Joo, vaikka on joidenkin mielestä jopa nerokasta plagioida Raamattua, ja koska "ei ohi sen mitä on kirjoitettu", niin yrittäkäätte teihin asumaan tulleen Jumalan Antaman Henkenne avulla löytää hiukan parempia täsmävastauksia, mihin tahansa ongelmaan, vaikka sanotaan, että "ÄLÄ TAPA"; niin totuuden sanat, vaikka ne aina heittävät valehtelijat vihaansa ja pelkoonsa ja kateuteenkin, ovat aina mahdollisimman tarkkoja kuvauksia kaikista tilanteistamme, mihin joudumme. SIlloin on turvallista, kun puhutaan VAIN totta, mutta ei tietenkään sekään kaikkia kiinnosta... Kuolevaisuutemme jatkuva toitottaminen ei ole silti turvallista, vaikka se on ruumiimme nykyisen olomuotomme materiassa suhteen totta, älkää sitä liikaa miettikö, eli jopa Jeesusta ei kiinnosta meitä pelastaa, jos koko ajan uhkailisimme itsareilla sun muilla muidenkin murhilla, jos emme lavean tien kulkijoiden tapaan saa heti kaikkea mitä toivomme.... On parempiakin tapoja saada läpi edes se yksi toive per vuosi, ja se on se, että "ora et labora", vaikka ilman palkkaa työkin muuttuu monilla varasteluksi...
        Ihan sama se on silti, jos vain siten saisi palkkansa, jos rehellisessäkin palkan maksussa vain työnantaja varsinkin tekee melko todennäköisesti konkurssin... Valtiomme vaikuttaisi olla konkurssissa, jos velkaa on jo 200 miljardia kohta pelkästään Suomella?! Se on myös Galaksimme tähtien määrä, mutta miten se tähän liittyy?!

        Tietokone on meitä onnekkaampi ainakin yhdessä asiassa, ja se on se, että sen ymmärrin on äärimmäisen kova siinä, että valhe jätetään ikuisesti suorittamatta, jos koodia ei muuta, ja vaikka mikä hyvänsä asia saadaan silti ohjelmallisesti esiin, vääräkin toiminta, jos ohjelmassa on paha bugi, joka tekee väärän toiminnan true-ehdon alla olevaksi... Se toiminta on aina ohjelmoijan vika, eli syyttäkää kaikista ongelmistanne silti vain Jumalaa, Hänhän meidät loi, älkää veljiänne tai sisarianne. Saatanaa jos syytätte, niin silloin todella olette omiaan, saatana rakastaa enemmän kuin kukaan, syyttämistä, ja syytöksien läpimenemistä. eli "SEKIN ISOVELI VALVOO"!... Jeesus on turvallisempi isoveli kuin Saatana silti, koska ei tuo muinainen lisko ole vieläkään muuta kuin se valaan kokoinen punainen lohikäärme-dragoni... Joka haahuilee näkymättämänä kaikkialla minne pääsee..,. Palvokaa mieluummin välillä vaikka valas-kalaa, kuin Saatanaa, ei häntä enää ole, fyysisessä massassa edes olemassa, mutta norsukin on elävämpi: "Parempi elävä norjalainen norsu, kuin kuollut saksalainen dragoni..."


      • Missä Adam kertoi uskonsa Messiaakseen? Ei missään.
        Kristityn usko on Jeesuksessa, Abrahamin Jumalassa, eri testamentin juttuja.

        Mutta tämä on hyvä tietää; Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."


    • Anonyymi

      Ulkona muuten sataa.

    • Anonyymi
    • Miettikääpä sitä, miksi ette voi sanoa että olette uskossa Jeesukseen!

      • Anonyymi

        Koska Antikristus on tulossa, Hän ei ole seemiläinen(ei edes muslimi käsittääkseni), vaan joko Haamilainen tai Euroopan valtaväestön tapaan Jaafetilainen. Todennäköisesti Illuminaatti-tiedeuskontoon liittynyt eurooppalainen, joka haluaa vihata satunnaisesti mitä tahansa uskontoa, koska joskus tajuaa, ettei ilman uskoa ole edes tulevaisuutta - kellään... Sitä Hän juuri tavoittelee...

        Ei minun ole enää vaikeaa tunnustaa, että Jeesus pelasti minut varsinkin henkisesti, montakin kertaa, ja siksikin uskon häneen... Vaikeampaa silti minulle on rakastaa suomalaisia veljiäni, tiedättekö mistä se JOHTUU?! Rahan himoista on mahdotonta rakastaa paljoa, koska ei hän himoitse silloin Jumalaa, eli sosiaaliset suhteet ovat hänelle rahan himojensa hetkillä täysin merkityksettömiä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska Antikristus on tulossa, Hän ei ole seemiläinen(ei edes muslimi käsittääkseni), vaan joko Haamilainen tai Euroopan valtaväestön tapaan Jaafetilainen. Todennäköisesti Illuminaatti-tiedeuskontoon liittynyt eurooppalainen, joka haluaa vihata satunnaisesti mitä tahansa uskontoa, koska joskus tajuaa, ettei ilman uskoa ole edes tulevaisuutta - kellään... Sitä Hän juuri tavoittelee...

        Ei minun ole enää vaikeaa tunnustaa, että Jeesus pelasti minut varsinkin henkisesti, montakin kertaa, ja siksikin uskon häneen... Vaikeampaa silti minulle on rakastaa suomalaisia veljiäni, tiedättekö mistä se JOHTUU?! Rahan himoista on mahdotonta rakastaa paljoa, koska ei hän himoitse silloin Jumalaa, eli sosiaaliset suhteet ovat hänelle rahan himojensa hetkillä täysin merkityksettömiä...

        Voitko kiteyttää pariin luseeseen mitä halusit minulle sanoa? En oikein ymmärrä noin rönsyävää tekstiä.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Voitko kiteyttää pariin luseeseen mitä halusit minulle sanoa? En oikein ymmärrä noin rönsyävää tekstiä.

        Lauseeseen,- korjaan.


    • Anonyymi

      Jeesuksen oikea nimimerkitys onnistuu ainoastaan Suomessa: "Jeesus järjestelee Satunnaisuuden". Hän on Kaaos-Jumalan Saklas ja Jahve-Järjestelijän pojan poika.
      Olemattomuus - Kaiken(Ken on KAI?!) Alku on ikuisesti noissa tiloissa, Kaaos/Järjestys, ei kukaan tiedä, kenen olemattomin oivallus sattuu edes yhtä asiaa valitessa edes oikeaan...

      Jos joku ei tunnusta Jeesusta, ei hän kykene rakastamaan edes isoveljeään, ei millään tasollakaan... Vain Pyhän Hengen pilkka, veljensä vihaaminen on ikuinen synti, ei se, että emme vauvoina ymmärtäneet biologista isäämme, emme lapsina eläimiä/koneita, emme nuorina metafyysisiä käsitteitä, emme kypsinäkään silmän palvontaa tai ismejään, eikä edes se, ettemme vanhoinakaan joutuisi olemattomuuden valtaan hengessämme.... Vain sillä kadotatte Jeesuksen, ettette tiedä Hänen olleen se henkimaailmojen neropatti, omassa tähtijärjestelmässämme, joka oli Isä, jokaiselle joka ei pelännyt etsiä Hyvää Henkeään - eli välillä liikaakin puhua tai kirjoittaa, vaikka Salomon viisaus sanoikin, että "paljossa puheessa piilee synti", ja että "jokainen valheeseen verhottu, asia, jota ei teilata heti olemattomaksi tai vitsiksi" on se vääryyden aikaansaama todellisuus, jossa jopa HENKI voi kuolla...

      Ei Jeesus sitä ihmettele, jos ette suhtaudu häneen kuin Hellään Homoseksuaaliin, eikä edes sitä, että ette pidä teitä oman elämämme onnistumisten mestaruuksienne Herrana, vain sitä, ettette kuitenkin tiedä, että se joka Pahoin Kohtelee Jeesusta, kohtelee vielä pahemmin Muhammedia ja pahiten hindu/budhan-gurujaan, vaikka vain shakkia/goota pelatessaan... Ja sellainen etsii lopulta vain veljiensä syyttämistä ja murhaamista.

      Saatanasta teille on turha paasata(1/3 antisaikojen liskolinnuista - mahdollisesti jopa nisäkkäät siitä polveutuivat jotain 100 miljoonan vuoden aikana), sitäkin nimeä suomalaiset hokee kirotun ja about 7 kertaa useammin kuin Jeesusta avukseen, mutta ei sekään ole kirottua, koska Saatana on hyvä puolustaja niille, jotka uskaltavat fyysisen olemuksen kannalta vaarallisia matseja ottaa kanssaan, ja paha ja törkeä alisuoriutuja niille, joiden henkinen totuus on Hänelle vieras...

      Mikaeli kuten Agricola on Suomen kirjakielen Isä, vaikka olikin Saksalainen ja eräs Lutherin oppilaista. Mika/Mikko tms. on alituinen kamppailija, eikä tuo ihmisenkelijumala koskaan osannut edes pelätä nopeaakaan Kuolemaa...

      Gabriel on harvinainen nimi Suomessa, mutta Hän on Jumal'olento muusikoille...
      Minä olen, nimeltäni vain Aki(lles), tai mikä vielä lyhyempää - Akbar- Aki...
      Milloin tämän equ/xor notin => SE ON! merkitys teille selviää...

    • Anonyymi

      Niin kauan kuin te uskotte Rooman kirkon lanseeraamaan helvettioppiin, teidän kaikkien uskonto on yhtä ja samaa paskaa hieman eri paketissa. Ja tuolla paskalle te peitätte evankeliumin, joka kuuluu

      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.

      • Anonyymi

        Eli kelekkin pelastuu, niinkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli kelekkin pelastuu, niinkö?

        Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        Saanko taas syytökset siitä etten osaa tulkita Raamattua?


      • Juuri noin se menee. Huomaa etteii kaikki ole Rooman vihanviinin orjia.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ilm. 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

        Saanko taas syytökset siitä etten osaa tulkita Raamattua?

        Tuo jae on sinun nimikkojae.


    • Anonyymi

      Demonipesä vois hetken olla hilijaa!

      • Olin jo unohtanut tuon herjan. Mikset kirjoita enää tähtiryhmä nimimerkillä?


      • Anonyymi


      • Vl-perinteet elää kauttasi. Hulluksi nimittely on vanha hoitokokousperinne.


    • Anonyymi

      TOIVOTTAVASTI TUO "SOTA" EI ENÄÄ JATKU MARRASKUULLE ?!!!
      RULLASIN ALUSTA ASTI JA VOI MAHOTONTA, EN JAKSA KÄSITTÄÄ ENNEE YHTÄÄN, MISTÄ "LOKEROSTA" LIENEE PONGAHTANUT TÄMÄKIN JUTTUSARJA ??
      AJATTELIN JO ETTÄ "SAALEMI" ON "PARANTUNUT", MUTTA LIENEE "KORKKI" KUN PULPAHTANUT PINTAAN !?
      JOKU POLIITIKKO ON SAMAN TYYLINEN, JOKU "PAAVO", muistelen !! : ) ( en voi laittoo sopivoo hymiötä, kun on vanha kone, myös kirjoittaja samoin, vanhahko !! Heh !

      • Hyvää Marraskuuta ja ilman sotaa. Totuus on kuin korkki joka ponnahti aina pinnalle.


    • Anonyymi

      Älkää tuomitsiko ettei teitä tuomita.

    • "Jos ette kenellekään Helvettituomiota julista, ei sitä teillekään julisteta"(Jeesus)

      • En julista tuomiota vaan varoitan väärästä tiestä.

        Jos et voi kertoa olevasi uskossa Jeesukseen, mutta kuljet jotakin vl-valhepuhujan taivastietä, osoite on selvä.

        Vain Jeesustie johtaa elämään:

        Johanneksen evankeliumi:
        14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Jeesus ei sanonut että siinä pitää olla vielä joku vellu tientukkona.


      • Paikka ja konteksti, Pleace?


    • Anonyymi

      VOI hyvää päivää, niinpä vain jatkuu marraskuulle tämä "kolmen koplan" keskustelu !
      Muutama yrittää jotain väliin, anonyyminä !!
      Onko kukaan tehnyt väitöskirjaa näistä keskusteluista, tuskin, kun siitä tulisi kokonainen kirja, ehkä lisäosilla ! Ei kukaan jaksaisi sellaista tehdä !! Huoh ! huokasen...

    • Aina ajankohtainen varoitus!

    • Anonyymi

      Hyvää Uutta vuotta!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe