Lisääntyvät vaatimukset

Hyvin suosittuja haastatteluja on, missä puolisoonsa pettynyt nainen 40 vuoden iässä, tai yli, sanoo: "Nyt minä tiedän, mitä minä haluan." Ts. hän puhuu kuin valinnanvara olisi valtava, vaikka todellisuudessa se on supistunut olemattomiin.

Tällaisia runsaita haastatteluja ei julkaista siksi, että niissä olisi mitään neuvoksi otettavaa, vaan siksi, että ne "voimaannuttavat" lukijaa, niillä on siten kysyntää, ne lisäävät lehden menekkiä ja viime kädessä tuloja.

Vaikka kuinka pimittäisi tosiasian, että vastakkaisen sukupuolen laatu on vain, mitä on, ei laatumiehiä riitä monille. On tyydyttävä omaan tasoonsa.

Niin on myös miesten. Aivan tavalliset siskot ovat nättejä, fiksuja, toimeliaita ja pystyviä.🌹👀

212

1272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Elämässä on vain kaksi tragediaa. Se, ettei saa mitä haluaa ja se, että lopulta saa sen"

      -Oscar Wilde-

      Minun mielestäni tärkeämpää on tietää mitä ei halua. Siitä on hyvä lähteä.

      • Anonyymi

        Minun tragedia on, että sitten kun lopulta saan mitä haluan, sillä ei ole ollut enää mitään merkitystä minulle vuosikymmeniin ja olen kasvanut tulemaan toimeen ilmankin.


    • Itse voimaantuneena keski-ikäisenä sinkkuna... sanoisin että koko suurimman osan elämästäni elin muiden odotusten mukaisesti. En tehnyt eropäätöstäni naistenlehtien vaikutuksen alaisena vaan yksinkertaisesti totesin tulleeni tarpeeksi vanhaksi että uskallan olla itsekäs ja elää itselleni.

      Ja mitä tulee siihen markkina-arvoon.. se ei ole koskaan ollut minulla näin korkea. Se johtunee siitä, että määrittelen itse arvoni. Ei minua kiinnostaisikaan keskenkasvuiset vinkujat, oli ne sitten mitä ikäluokkaa tahansa. Jos jollakulla on onkelmia naisen iän tai ulkonäön takia, ei hän ole yksinkertaisesti minun arvoiseni ja sillä hyvä.

      Minulla on ollut monen ikäisiä miehiä ja kenellekään heistä ei ole ollut ongelmana ikäni tai ulkonäköni. En sellaisia huolisi. Olkoon sitten tasoteoriaa, mutta minulle kelpaa vain arvoiseni.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Anonyymi peukutus ja kommentointi alempana.👍


      • Anonyymi

        "Ja mitä tulee siihen markkina-arvoon.. se ei ole koskaan ollut minulla näin korkea."

        HAHAHAHA XD Päivän vitsi. Voihan sitä vanha ja kulahtanut kurppa noinkin itselleen uskotella, niin ei ole paha mieli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mitä tulee siihen markkina-arvoon.. se ei ole koskaan ollut minulla näin korkea."

        HAHAHAHA XD Päivän vitsi. Voihan sitä vanha ja kulahtanut kurppa noinkin itselleen uskotella, niin ei ole paha mieli.

        Jaa, luulitko todella että sinä pääsisit minun markkina-arvoni määrittelemään? Oletko vähän yksikertainen vai ihan simppelisti tyhmä?

        Minä väännän sinulle rautalankamallin..
        Markkina-arvo= se arvo jonka minä itselleni annan.
        Sillä ole mitään tekemistä sinun ymmärtämäsi käsitteen kanssa.
        Joten kun olet selkeästi vähän tyhmä, niin voisit opetella ajattelemaan asioista edes kaksiulotteisesti. Toki ymmärrän että kapasiteettisi ei välttis riitä. Mutta hyvää lauantai-iltaa sinullekin.


      • Anonyymi

        Ehkä juuri siksi olen sinkku.Kun en saanut kenet haluaisin ,enkä ota kakkosvaihtoehtoa. Vain ollakseni jotain kun on mies ystävä.Miestä en tarvii rahan takia,enkä asunon takia. En myöskään ala elätää ja passa häntä.Osa elää ihan yksin ja vastata oma talous kuin elämäni.Kun en saa kenet haluan,en todella ota huonoa vaihtoehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä juuri siksi olen sinkku.Kun en saanut kenet haluaisin ,enkä ota kakkosvaihtoehtoa. Vain ollakseni jotain kun on mies ystävä.Miestä en tarvii rahan takia,enkä asunon takia. En myöskään ala elätää ja passa häntä.Osa elää ihan yksin ja vastata oma talous kuin elämäni.Kun en saa kenet haluan,en todella ota huonoa vaihtoehtoa.

        Montako kertaa jäit peruskoulussa luokalle? Yhdys sanat, mies ystävä, lähi hoitaja, parturi kampaaja.

        Et vaikuta miltää penaalin terävimmältä kynältä.

        Mutta hei. Tottakai jokainen nainen on uniikki lumihiutale ja oman elämänsä satuprinsessa, joka on mielummin yksin jos ei saa kaikista parasta miestä itselleen.

        Se on voimaantumista. Girl power! Boss lady!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä juuri siksi olen sinkku.Kun en saanut kenet haluaisin ,enkä ota kakkosvaihtoehtoa. Vain ollakseni jotain kun on mies ystävä.Miestä en tarvii rahan takia,enkä asunon takia. En myöskään ala elätää ja passa häntä.Osa elää ihan yksin ja vastata oma talous kuin elämäni.Kun en saa kenet haluan,en todella ota huonoa vaihtoehtoa.

        Minä en ole niitä ainoita ja oikeita odottelijoita. Tunnen arvoni, mutta vaatimustasoni ihmiselle on se, että on aito. Ja rehellisyys on ehdoton ehto.
        En kaipaa kumppanuutta, en rakkautta, en sitä oikeaa.
        On kiva kun on syli johon painautua aina silloin tällöin. Läheisyyttä ja seksiä. Se riittää minulle.
        Olen sinkku, koska haluan olla sinkku. En siksi että olen pariton ilman kumppania, vaan olen täysinäinen näin. Ihan ilman sitä paria.
        Se mikä toimii minulle, ei toimisi sinulle. Ja päinvastoin. Ollaan yksilöitä. Ja hyvä niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako kertaa jäit peruskoulussa luokalle? Yhdys sanat, mies ystävä, lähi hoitaja, parturi kampaaja.

        Et vaikuta miltää penaalin terävimmältä kynältä.

        Mutta hei. Tottakai jokainen nainen on uniikki lumihiutale ja oman elämänsä satuprinsessa, joka on mielummin yksin jos ei saa kaikista parasta miestä itselleen.

        Se on voimaantumista. Girl power! Boss lady!

        Oletpa tyly. Onko sinun paha olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mitä tulee siihen markkina-arvoon.. se ei ole koskaan ollut minulla näin korkea."

        HAHAHAHA XD Päivän vitsi. Voihan sitä vanha ja kulahtanut kurppa noinkin itselleen uskotella, niin ei ole paha mieli.

        Täällä yksi 38 vuotias eronnut! Vientiä on enemmän, mitä 20 . En tiedä tarkalleen ottaen miksi? Kai siksi, että olen sinut itseni kanssa ja sitä kautta rehellisesti avoin ja ennakkoluuloton. Parikymppisenä olin hieman kaikkitietävän oloinen sekä leikin miesten tunteilla, mitä en enää tekisi. Se oli typerää teinimeininkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yksi 38 vuotias eronnut! Vientiä on enemmän, mitä 20 . En tiedä tarkalleen ottaen miksi? Kai siksi, että olen sinut itseni kanssa ja sitä kautta rehellisesti avoin ja ennakkoluuloton. Parikymppisenä olin hieman kaikkitietävän oloinen sekä leikin miesten tunteilla, mitä en enää tekisi. Se oli typerää teinimeininkiä.

        Sama kokemus on valtaosalla naisista, jotka ovat ns. uudelleen vapautuneet parisuhdemarkkinoille neljänkympin hujakoilla. Ei valtaosalla parikymppisenä oikeasti ole mitään valtavaa menekkiä ja ihailijalaumaa. Hyvä jos yhden miehen kiinnostuksen onnistuu jotenkin herättämään, eikä sekään mies oikeasti juuri kiinnosta. Just sellasta typerää teinimeininkiä.

        En mäkään tiedä varmaksi mistä se johtuu, mutta ehkä hyvinkin itsevarmuudesta, avoimuudesta ja siitä, että on vaan oma itsensä ilman mitään esitystä.


      • Anonyymi

        Markkina-arvon sinulle määrittelevät muut, et sinä itse. Sinä itse päätät kelpaavatko markkina-arvosi mukaiset henkilöt sinulle. Voihan nimittäin olla niin että arvosi mukaiset henkilöt ovat niin vastenmielisiä että on parempi olla yksin kuin heidän seurassaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Markkina-arvon sinulle määrittelevät muut, et sinä itse. Sinä itse päätät kelpaavatko markkina-arvosi mukaiset henkilöt sinulle. Voihan nimittäin olla niin että arvosi mukaiset henkilöt ovat niin vastenmielisiä että on parempi olla yksin kuin heidän seurassaan.

        Minä olen asiassa eri mieltä. Minä määrittelen itse oman arvoni. Minä piut paut veisaan koko tasoteoriasta ja ytmeistä/ätmeistä. Tai onko joku kurppa...
        Ensisijaisesti katson että ollaan kaikki ihmisiä.. ja vastenmieliseksi ihmiseksi katson ihmisen, joka ei ole aito. Jo se että joku viitsii arvostella toisia ihmisiä ja arvottaa heitä omien harhakuviensa perusteella on äärimmäisen epämiellyttävä piirre. Keskenkasvuista ja typerää.
        Minulla on tasan se arvo jonka itselleni annan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako kertaa jäit peruskoulussa luokalle? Yhdys sanat, mies ystävä, lähi hoitaja, parturi kampaaja.

        Et vaikuta miltää penaalin terävimmältä kynältä.

        Mutta hei. Tottakai jokainen nainen on uniikki lumihiutale ja oman elämänsä satuprinsessa, joka on mielummin yksin jos ei saa kaikista parasta miestä itselleen.

        Se on voimaantumista. Girl power! Boss lady!

        Törkeä kommentti ! Miksi ? Täällä kirjoittaa muutkin kuin Suomea äidinkielenään puhuvat/kirjoittavat henkilöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako kertaa jäit peruskoulussa luokalle? Yhdys sanat, mies ystävä, lähi hoitaja, parturi kampaaja.

        Et vaikuta miltää penaalin terävimmältä kynältä.

        Mutta hei. Tottakai jokainen nainen on uniikki lumihiutale ja oman elämänsä satuprinsessa, joka on mielummin yksin jos ei saa kaikista parasta miestä itselleen.

        Se on voimaantumista. Girl power! Boss lady!

        *No reps* :,D

        Aikas ihanaa sarkasmia, minäkin voimaanuin, vaikken pysty ihan tuohon!

        "Tottakai jokainen nainen on uniikki lumihiutale ja oman elämänsä satuprinsessa, joka on mielummin yksin jos ei saa kaikista parasta miestä itselleen."

        t.sxth


      • Kyllä. Teen sen ihan pian.. treffit lauantaina. Ihan teen sen jopa mielelläni.


    • Anonyymi

      Äläpäs aloittaja höpötä. Nainen on seksikkäisin juurikin siinä 40 vuoden paikkeilla. Osittain johtuu juurikin siitä, että tietää mitä tahtoo, eikä ole kokematon petipuuhissakaan.

      Ylä-asteen kollit ja me varttuneemmat/<40 vuotiaat miehet kyllä tiedämme sen. Siinä välissä oli se sekava vaihe, kun ihaili nuoria naisia, jotka pelkäävät ja tärisevät sängyssä. Lisäksi ovat kaikessa samaa mieltä, koska ovat niin ihqun umpirakastuneita.

      Ei pojat, ei sellaista. Kyllä naisella pitää olla oma tahto ja elämän kokemusta. Meillä karvan alle 50:llä boomereilla on jo poikasetkin (ainakin osa) lentäneet pesästä ja tämä on sitä kunnon elämää. Taitoa ja kokemusta löytyy elämästä, eikä pikkuasiat tee lamaantuneeksi.

      • Anonyymi

        Valkoritari ratsasti paikalle pelastamaan naisia ja keräämään itselleen pisteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valkoritari ratsasti paikalle pelastamaan naisia ja keräämään itselleen pisteitä.

        Ritarista nyt en tiedä mitään, mutta ihan omia mielipiteitäni omassa ominaisuudessani kirjoitan. Jos se sinun mielestä on ritarillista, niin kannattaa tarkastella omaa käyttäytymistä.

        Olen sitten >Simiti< kuka kirjoittaa anonyymina ja löydät varmasti kirjoituksiani ihan rekisteröidyllä nimimerkilläkin.

        Kaltaisesi mukaviisaiden pentujen takia en ole pitkiin aikoihin viitsinyt kirjoittaa muuta, kuin anonyymina. Te pennut ette vain osaa ja tuhoatte itsenne. Te olette ns. menetetty sukupolvi.

        Ehkä se on meidän vika, kun lellimme teitä liikaa ja raivasimme esteet tieltänne. Jokaisen sukupolven on ilmeisesti kohdattava ne vaikeudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ritarista nyt en tiedä mitään, mutta ihan omia mielipiteitäni omassa ominaisuudessani kirjoitan. Jos se sinun mielestä on ritarillista, niin kannattaa tarkastella omaa käyttäytymistä.

        Olen sitten >Simiti< kuka kirjoittaa anonyymina ja löydät varmasti kirjoituksiani ihan rekisteröidyllä nimimerkilläkin.

        Kaltaisesi mukaviisaiden pentujen takia en ole pitkiin aikoihin viitsinyt kirjoittaa muuta, kuin anonyymina. Te pennut ette vain osaa ja tuhoatte itsenne. Te olette ns. menetetty sukupolvi.

        Ehkä se on meidän vika, kun lellimme teitä liikaa ja raivasimme esteet tieltänne. Jokaisen sukupolven on ilmeisesti kohdattava ne vaikeudet.

        ”Kaltaisesi mukaviisaiden pentujen takia en ole pitkiin aikoihin viitsinyt kirjoittaa muuta, kuin anonyymina. Te pennut ette vain osaa ja tuhoatte itsenne. Te olette ns. menetetty sukupolvi.

        Ehkä se on meidän vika, kun lellimme teitä liikaa ja raivasimme esteet tieltänne. Jokaisen sukupolven on ilmeisesti kohdattava ne vaikeudet.”

        👏👏👏


    • Anonyymi

      Valinnan varahan on valtava. Maailma on parittomia miehiä täynnä. Sitten on vielä se vaihtoehto, että on onnellinen yksikseen. Se on lopulta hyvin helppo ja houkutteleva vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Jokainen nainen tavoittelee miehiä mihin ei oma taso riitä. Sitten ovat sinkkuja ja yrittävät väittää olevansa onnellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen nainen tavoittelee miehiä mihin ei oma taso riitä. Sitten ovat sinkkuja ja yrittävät väittää olevansa onnellisia.

        Saat kuvitella mitä haluat. Mikään määrä tota katkeraa vuodatuata ei nosta sun menekkiäsi, eikä laske mun menekkiäni. Niii se vaan on, yli 35:nen mies on mennyttä, ellei rikastu niin maan hemmetisti. Naisen menekki ei koskaan lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat kuvitella mitä haluat. Mikään määrä tota katkeraa vuodatuata ei nosta sun menekkiäsi, eikä laske mun menekkiäni. Niii se vaan on, yli 35:nen mies on mennyttä, ellei rikastu niin maan hemmetisti. Naisen menekki ei koskaan lopu.

        "Naisen menekki ei koskaan lopu."

        Hahahahah XD

        Naisen markkina-arvo on korkeimmillaan noin 18-25 vuotiaana. Sen jälkeen alkaa alamäki, joka loppuu kuolemaan.

        Naisella on arvoa enintään Vauva-lehden keskustelupalstalla, jossa katkerat feministiakat kehuu kilpaa toisiaan ja moittii miehiä. Pelkkää kuvitteellista menekkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisen menekki ei koskaan lopu."

        Hahahahah XD

        Naisen markkina-arvo on korkeimmillaan noin 18-25 vuotiaana. Sen jälkeen alkaa alamäki, joka loppuu kuolemaan.

        Naisella on arvoa enintään Vauva-lehden keskustelupalstalla, jossa katkerat feministiakat kehuu kilpaa toisiaan ja moittii miehiä. Pelkkää kuvitteellista menekkiä.

        Ja kuitenkin lähes jokanen nainen huomaa ihan itse omassa elämässään miten nelikymppisenä on enemmän vientiä kuin koskaan ennen. Se ei sun kiukuttelullas muutu. Juokse sä rauhassa nuorten naisten perässä, ei se meidän elämää muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuitenkin lähes jokanen nainen huomaa ihan itse omassa elämässään miten nelikymppisenä on enemmän vientiä kuin koskaan ennen. Se ei sun kiukuttelullas muutu. Juokse sä rauhassa nuorten naisten perässä, ei se meidän elämää muuta.

        "nelikymppisenä on enemmän vientiä kuin koskaan ennen"

        Hahahahah XD

        Joopa joo. Ja lehmät lentää. Naisen markkina-arvo on korkeimmillaan 18-25 vuotiaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "nelikymppisenä on enemmän vientiä kuin koskaan ennen"

        Hahahahah XD

        Joopa joo. Ja lehmät lentää. Naisen markkina-arvo on korkeimmillaan 18-25 vuotiaana.

        No sitten ne ilmeisesti lentää, tuo kun on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten ne ilmeisesti lentää, tuo kun on fakta.

        "Naisen markkina-arvo on korkeimmillaan 18-25 vuotiaana."

        Tämä on fakta. Kaikki muu on yksinkertaisten feministiämmien märkää päiväunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisen markkina-arvo on korkeimmillaan 18-25 vuotiaana."

        Tämä on fakta. Kaikki muu on yksinkertaisten feministiämmien märkää päiväunta.

        Ihan miten vaan. Ei silti muuta sanomaani. Tuo sanomasi kai sitten toimii jossain karjamarkkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisen menekki ei koskaan lopu."

        Hahahahah XD

        Naisen markkina-arvo on korkeimmillaan noin 18-25 vuotiaana. Sen jälkeen alkaa alamäki, joka loppuu kuolemaan.

        Naisella on arvoa enintään Vauva-lehden keskustelupalstalla, jossa katkerat feministiakat kehuu kilpaa toisiaan ja moittii miehiä. Pelkkää kuvitteellista menekkiä.

        Tapasin kerran miehen joka jauhoi samanlaisia feministijauhantaa. Kysyin, että mikä siinä riepoo. Hän vastasi että ne feministinaiset pelottaa. Paljon!
        Pointsit rehellisyydestä. Ei huolta pelkoon, maailma pysyy radallaan naiset rakastaa miehiä ja toisinpäin. Ei vie feministinaiset naisia. Mutta sen sanon, että nolo uikutus kyllä pitää nuoret ja vanhemmat naiset loitolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "nelikymppisenä on enemmän vientiä kuin koskaan ennen"

        Hahahahah XD

        Joopa joo. Ja lehmät lentää. Naisen markkina-arvo on korkeimmillaan 18-25 vuotiaana.

        Äxdee äxdee. Inceli elää ilmeisesti irg-galleria ajassa.
        Komppaan naista siinä että vientiä riittää nelikymppisillä. Mutta enpä ole huomannut että kukaan olisi tämän Incel miehen kanssa samaa mieltä vielä ollut. "Totuus" ja totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisen markkina-arvo on korkeimmillaan 18-25 vuotiaana."

        Tämä on fakta. Kaikki muu on yksinkertaisten feministiämmien märkää päiväunta.

        Kuinka sitten selität puumat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen nainen tavoittelee miehiä mihin ei oma taso riitä. Sitten ovat sinkkuja ja yrittävät väittää olevansa onnellisia.

        Ja on naisia, jotka tavoittelevat niitä varattuja komistuksia, joita eivät kuitenkaan omakseen saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen nainen tavoittelee miehiä mihin ei oma taso riitä. Sitten ovat sinkkuja ja yrittävät väittää olevansa onnellisia.

        Se on ihan tutkittu juttu, että parisuhde heikentää naisten elämänlaatua, mutta lisää sitä miehille.

        Voimme siis syystäkin olettaa, että sinun kohdallasi olisi teeskentelyä väittää olevansa sinkkuna onnellinen. Naisten taas ei tarvitse ”yrittää väittää…”, koska he mitä todennäköisimmin sitä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja on naisia, jotka tavoittelevat niitä varattuja komistuksia, joita eivät kuitenkaan omakseen saa.

        He ovat kyllä tosi pieni vähemmistö naisten joukossa.


    • Anonyymi

      Huonostipa tunnet tosimaailman. Tosin sähän olet kyllä kertonutkin, ettet enää kotoa poistu.

      Maailmassa riittää miehiä reilusti yli tarpeen Laadukkaitakin on lopulta tarjolla joka kulmalla. Jokainen tietysti myös määrittelee sen laadun eri tavalla.

      Voitte puhua ihan mitä tahansa nuoren naisen markkina-arvosta, mutta oma, tuttavien ja lähipiirin kokemus sekä se mitä tuolla maailmalla on ympärilleen katsellut, niin nuoren naisen markkina-arvo on helkkarin matala. Silloin pitää ottaa ne rippeet mitä sattuu saamaan, jollei ole supermallitasoa. Iän myötä laadukas miestarjonta (myös parisuhteisiin) räjähtää ihan eri sfääreihin. Osa naisita toki rajottaa ihan itse sitä omaa tarjontaansa, kun ei katso esim. niitä nuorempia tarjokkaita. Jos nainen oikeasti kasvaa aikuiseksi ja lakkaa vatut välittämästä mielipiteistä niin saisi vaikka haaremin yksiavoisia miehiä.

      • Anonyymi

        Voihan sitä noinkin itselleen uskotella ettei tule paha mieli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä noinkin itselleen uskotella ettei tule paha mieli.

        Ei tarvitse uskotella, kun homman toteaa todeksi oikeassa elämässä. Sinä taas saat toki uskotella itsellesi, ettei se olisi totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse uskotella, kun homman toteaa todeksi oikeassa elämässä. Sinä taas saat toki uskotella itsellesi, ettei se olisi totta.

        Ja höpöhöpö. Feministi ei tosiasioita ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpöhöpö. Feministi ei tosiasioita ymmärrä.

        Sun harmiksesi nuo puheet ei realimaailmaa muuta. Saat huudella ihan rauhassa, mutta todellisessa maailmassa asiat menee kuten kerroin. 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun harmiksesi nuo puheet ei realimaailmaa muuta. Saat huudella ihan rauhassa, mutta todellisessa maailmassa asiat menee kuten kerroin. 😅

        Feministillä meni tunteisiin XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministillä meni tunteisiin XD

        Sua tässä näkyy enemmän harmittavan. Mulla ei ole mitään tarvetta harmistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sua tässä näkyy enemmän harmittavan. Mulla ei ole mitään tarvetta harmistua.

        Kuitenkin kiukuttelet ja väität vastaan. Mene Vauva-lehden keskustelupalstalle moittimaan miehiä ja kuvittelemaan itsestäsi liikoja muiden vajaaälyisten akkojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin kiukuttelet ja väität vastaan. Mene Vauva-lehden keskustelupalstalle moittimaan miehiä ja kuvittelemaan itsestäsi liikoja muiden vajaaälyisten akkojen kanssa.

        Sähän siinä kiukuttelet. Ei ketään kiinnosta sun harhat, kun todellisuudessa asiat menevät toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähän siinä kiukuttelet. Ei ketään kiinnosta sun harhat, kun todellisuudessa asiat menevät toisin.

        Feministiakka ei ymmärrä todellisuudesta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministiakka ei ymmärrä todellisuudesta yhtään mitään.

        Ei siitä tarvitse ymmärtää. Riittää kun elää ja todistaa mitä todellisuudessa tapahtuu ja se on se mitä sulle kerroin. Saat toki kuvitella toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä tarvitse ymmärtää. Riittää kun elää ja todistaa mitä todellisuudessa tapahtuu ja se on se mitä sulle kerroin. Saat toki kuvitella toisin.

        Oletko yksinkertainen? Et selviä helpoimmastakaan tehtävästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko yksinkertainen? Et selviä helpoimmastakaan tehtävästä.

        Sä ilmeisesti ainakin olet, kun et tajua, ettei sun huutelut muuta todellisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministiakka ei ymmärrä todellisuudesta yhtään mitään.

        Tätä miestä feministinaiset pelottaa. Koitetaan ymmärtää. Tuo pelko vie häneltä viimeisetkin tsäänssit saada naista. Ehkä ihan hyväkin.


    • Anonyymi

      Sinullakin on tuo miesten lapsellinen kuvitelma, että jokaisen naisen elämän tarkoitus olisi ”saada” mies. Ei ole.

      Kun nainen oppii elämänkokemuksestaan tietämään mitä haluaa, se ei välttämättä tarkoita ollenkaan ”nyt tiedän minkälaisen miehen haluan”. Tavallisesti se tarkoittaa sitä, ettei nainen suostu enää kynnysmatoksi ja muiden toiveiden täyttäjäksi, vaan osaa pistää oman elämänsä etusijalle uhrautumisen sijaan.

      • Tyylisi on hyperbola, liioittelu. Opin sen jo koulussa. Oikeasti en luulle, että KAIKKI naiset haluaisivat miehen, vaan USEIMMAT. Samoin useimmat miehet toivovat vaimoa tai seksikumppania, eivät kaikki.

        Lisäksi se on mielestäsi "miesten lapsellinen kuvitelma". Tämä käsitys on oikeasti yhtä useilla naisillakin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyperbola


      • Anonyymi

        Tutuus: vanhoilla naisilla ei ole vanhana läheskään niin paljon valinnan varaa miesten suhteen kuin nuorena.

        Noi kynnysmattojutut on ihan höpöhöpöä. Tekosyy sille miten sinkkuus on muka "oma valinta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutuus: vanhoilla naisilla ei ole vanhana läheskään niin paljon valinnan varaa miesten suhteen kuin nuorena.

        Noi kynnysmattojutut on ihan höpöhöpöä. Tekosyy sille miten sinkkuus on muka "oma valinta".

        Huomaa, ettet ole nainen. Jokainen itse tuntemani nelikymppinen on todennut, että menekkiä olisi yhtäkkiä enemmän kuin koskaan ennen. Miehiä saa välillä rasittavuuteen saakka. Ei sellasta tilannetta nuorempana ikinä ollut. Jos tämä on sitä menekin huononemista ja markkina-arvon laskua, niin kuka hitto kestää korkeaa markkina-arvoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa, ettet ole nainen. Jokainen itse tuntemani nelikymppinen on todennut, että menekkiä olisi yhtäkkiä enemmän kuin koskaan ennen. Miehiä saa välillä rasittavuuteen saakka. Ei sellasta tilannetta nuorempana ikinä ollut. Jos tämä on sitä menekin huononemista ja markkina-arvon laskua, niin kuka hitto kestää korkeaa markkina-arvoa?

        Huomaa ettei sinulla ole aivoja. Valehtelet yhtä paljon kuin feministi, eli olet yksinkertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa ettei sinulla ole aivoja. Valehtelet yhtä paljon kuin feministi, eli olet yksinkertainen.

        Aivot tai niiden puute ei muuta todellisuutta. Se ei muutu mihinkään sun itkupotkuraivareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivot tai niiden puute ei muuta todellisuutta. Se ei muutu mihinkään sun itkupotkuraivareista.

        Kyllä sillä on melko paljon merkitystä onko järkeä päässä vai ei ole (niin kuin sinun tapauksessasi). Älä selitä itkupotkuraivareista yhtään mitään, koska olet vain yksinkertainen feministi ja juttusi ovat lasten tasolla. Anteeksi, ei saa vähätellä lapsia. Nekin ovat sinua älykkäämpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillä on melko paljon merkitystä onko järkeä päässä vai ei ole (niin kuin sinun tapauksessasi). Älä selitä itkupotkuraivareista yhtään mitään, koska olet vain yksinkertainen feministi ja juttusi ovat lasten tasolla. Anteeksi, ei saa vähätellä lapsia. Nekin ovat sinua älykkäämpiä.

        Ei näy todellisuus muuttuvan. Saat kuvitella mitä haluat, mutta ei sun sanat todellisuutta muuta. Ei ketään kiinnosta kelpaisko sulle, kun kelpaa erinomasesti kymmenelle paremmalle. Kiukuttele sä ihan rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näy todellisuus muuttuvan. Saat kuvitella mitä haluat, mutta ei sun sanat todellisuutta muuta. Ei ketään kiinnosta kelpaisko sulle, kun kelpaa erinomasesti kymmenelle paremmalle. Kiukuttele sä ihan rauhassa.

        Ajateelitko mennä Vauva-lehden keskustelupastalle rinkipeukuttamaan muiden kommentteja (ja itseäsi) kilpaa?

        Siellä on sinun älykkyysosamäärällesi sopivaa väkeä enemmänkin. Eli yksinkertaisia feministiakkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajateelitko mennä Vauva-lehden keskustelupastalle rinkipeukuttamaan muiden kommentteja (ja itseäsi) kilpaa?

        Siellä on sinun älykkyysosamäärällesi sopivaa väkeä enemmänkin. Eli yksinkertaisia feministiakkoja.

        Sä ilmeisesti vietät siellä enemmänkin aikaasi. Syytön minä siihen olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä ilmeisesti vietät siellä enemmänkin aikaasi. Syytön minä siihen olen.

        En vietä. Sinä vietät. Minulla on parempaakin tekemistä. Mutta sinä siellä vietät aikaa, koska olet yksinkertainen feministi ja pelkästään nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En vietä. Sinä vietät. Minulla on parempaakin tekemistä. Mutta sinä siellä vietät aikaa, koska olet yksinkertainen feministi ja pelkästään nainen.

        Suahan ne vauvat tuntuu niin kovasti kiinnostavan. Mä tykkään kyllä niiden tekemisestä, mutta lopputulos ei kiinnosta. Mutta saat sä vauvoista keskustella. Ei siinä mitään väärää ole ja saa miesoletettukin vauvakuumeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suahan ne vauvat tuntuu niin kovasti kiinnostavan. Mä tykkään kyllä niiden tekemisestä, mutta lopputulos ei kiinnosta. Mutta saat sä vauvoista keskustella. Ei siinä mitään väärää ole ja saa miesoletettukin vauvakuumeilla.

        Älä muuta puheenaihetta. Kommenttisi osoitta sinun olevan ainoastaan yksinkertainen feministiakka ja täysin turha ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta puheenaihetta. Kommenttisi osoitta sinun olevan ainoastaan yksinkertainen feministiakka ja täysin turha ihminen.

        Sinähän niistä vauvoista jatkuvasti jauhat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän niistä vauvoista jatkuvasti jauhat.

        Vauva oli mahassasi kun kypsytit siellä uutta yhtä vajaaälyistä ihmistä maailmaan kuin itsekin olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauva oli mahassasi kun kypsytit siellä uutta yhtä vajaaälyistä ihmistä maailmaan kuin itsekin olet.

        Taisin jo sanoa miten tuo mun kohdallani menee. Sulla taitaa olla paha vauvakuume, kun et osaa muuta ajatella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa, ettet ole nainen. Jokainen itse tuntemani nelikymppinen on todennut, että menekkiä olisi yhtäkkiä enemmän kuin koskaan ennen. Miehiä saa välillä rasittavuuteen saakka. Ei sellasta tilannetta nuorempana ikinä ollut. Jos tämä on sitä menekin huononemista ja markkina-arvon laskua, niin kuka hitto kestää korkeaa markkina-arvoa?

        Tämä on Niin totta! En olisi uskonut, mutta viime viikolla taas kaksi miestä ilmaisi kiinnostuksen ihan töissä. Tinderiin en jaksa enää edes mennä. Ja oikeastaan haluan vain hengähtää yksin jonkin aikaa ja selvitä erosta.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Tyylisi on hyperbola, liioittelu. Opin sen jo koulussa. Oikeasti en luulle, että KAIKKI naiset haluaisivat miehen, vaan USEIMMAT. Samoin useimmat miehet toivovat vaimoa tai seksikumppania, eivät kaikki.

        Lisäksi se on mielestäsi "miesten lapsellinen kuvitelma". Tämä käsitys on oikeasti yhtä useilla naisillakin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyperbola

        Se on miesten lapsellinen kuvitelma, että MIES olisi naisen elämän täyttymys. Näkeehän sen tämänkin palstan miesoletettujen kirjoituksista. Aina he kuvittelevat naisten tekevän kaiken elämässään (aivan kaiken) MIESTEN takia.

        Toisaalta se tietysti on ymmärrettävääkin, koska miesten elämä näyttää pyörivän kokonaan naisten(pillun) ympärillä. Tuokin asia tulee hyvin ilmi näitä miesoletettujen tekstejä lukiessa. Varmasti te oletatte miesten olevan naisille yhtä tärkeä asia (ja toivotte, että olisi tärkeämpikin) kuin mitä miehet ovat naisille.

        Millään te ette pysty ymmärtämään, että nainen on sata kertaa mielummin yksin, kuin huonossa suhteessa. Miehethän ovat sata kertaa mielummin huonossa suhteessa, kuin yksin.

        Sinä kun peräänkuulutat naisia tyytymään omaan tasoonsa, niin minkälainen mies mielestäsi olisi sen eronneen 40 naisen tasoa?

        Naisen markkina-arvonhan määrittää hänen ulkonäkönsä ja ikänsä. 40 nainen on siis tasoltaan romahtanut. Tasoltaan romahtanut/ikänsä alhaisella tasolla ollut mies siis vastaisi häntä. Olisiko se alkoholisoitunut, eläkeikää lähestyvä mies? Vai kenties heikkolahjainen, hidasälyinen mies?

        Omasta- ja monien monien muiden naisten puolesta voin vastata, että emme huolisi noista edellä mainituista kumpaakaan. Niin epätoivoisia me emme yksin jäädessämme koskaan tule olemaan! Miehet tiettävästi huolivat ihan minkälaisen kassialman tahansa, ettei tarvitse olla yksin. Naiset eivät pääsääntöisesti toimi samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutuus: vanhoilla naisilla ei ole vanhana läheskään niin paljon valinnan varaa miesten suhteen kuin nuorena.

        Noi kynnysmattojutut on ihan höpöhöpöä. Tekosyy sille miten sinkkuus on muka "oma valinta".

        Sinulle miehenä se sinkkuus ei ole oma valinta. Miehet kun eivät pärjää ilman naista.

        Monelle naiselle sinkkuus on oma valinta. Nainen ei enää nykyaikana tarvitse miestä ”tuomaan leipää pöytään”, vaan hän voi tuoda sen itsekin. Parisuhde ei myöskään paranna naisten elämänlaatua samalla tavalla, kuin miesten-. Nainen useinkin pystyy ihan hyvin elämään sinkkuna (jos sopivaa kumppania ei löydy) toisin kuin mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on miesten lapsellinen kuvitelma, että MIES olisi naisen elämän täyttymys. Näkeehän sen tämänkin palstan miesoletettujen kirjoituksista. Aina he kuvittelevat naisten tekevän kaiken elämässään (aivan kaiken) MIESTEN takia.

        Toisaalta se tietysti on ymmärrettävääkin, koska miesten elämä näyttää pyörivän kokonaan naisten(pillun) ympärillä. Tuokin asia tulee hyvin ilmi näitä miesoletettujen tekstejä lukiessa. Varmasti te oletatte miesten olevan naisille yhtä tärkeä asia (ja toivotte, että olisi tärkeämpikin) kuin mitä miehet ovat naisille.

        Millään te ette pysty ymmärtämään, että nainen on sata kertaa mielummin yksin, kuin huonossa suhteessa. Miehethän ovat sata kertaa mielummin huonossa suhteessa, kuin yksin.

        Sinä kun peräänkuulutat naisia tyytymään omaan tasoonsa, niin minkälainen mies mielestäsi olisi sen eronneen 40 naisen tasoa?

        Naisen markkina-arvonhan määrittää hänen ulkonäkönsä ja ikänsä. 40 nainen on siis tasoltaan romahtanut. Tasoltaan romahtanut/ikänsä alhaisella tasolla ollut mies siis vastaisi häntä. Olisiko se alkoholisoitunut, eläkeikää lähestyvä mies? Vai kenties heikkolahjainen, hidasälyinen mies?

        Omasta- ja monien monien muiden naisten puolesta voin vastata, että emme huolisi noista edellä mainituista kumpaakaan. Niin epätoivoisia me emme yksin jäädessämme koskaan tule olemaan! Miehet tiettävästi huolivat ihan minkälaisen kassialman tahansa, ettei tarvitse olla yksin. Naiset eivät pääsääntöisesti toimi samoin.

        Naisten mieshakuisuus, samoin kuin miesten naishakuisuus, on eri yksilöillä eritasoinen ja geneettisesti määräytyvä ominaisuus. Ne, jotka tuntevat enemmän vetoa vastakkaiseen sukupuoleen, lisääntyvät eniten, eli jättävät jälkeensä eniten geenimuunnelmia. Muut kuolevat pois. Biologista perustietoa evoluutiosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on miesten lapsellinen kuvitelma, että MIES olisi naisen elämän täyttymys. Näkeehän sen tämänkin palstan miesoletettujen kirjoituksista. Aina he kuvittelevat naisten tekevän kaiken elämässään (aivan kaiken) MIESTEN takia.

        Toisaalta se tietysti on ymmärrettävääkin, koska miesten elämä näyttää pyörivän kokonaan naisten(pillun) ympärillä. Tuokin asia tulee hyvin ilmi näitä miesoletettujen tekstejä lukiessa. Varmasti te oletatte miesten olevan naisille yhtä tärkeä asia (ja toivotte, että olisi tärkeämpikin) kuin mitä miehet ovat naisille.

        Millään te ette pysty ymmärtämään, että nainen on sata kertaa mielummin yksin, kuin huonossa suhteessa. Miehethän ovat sata kertaa mielummin huonossa suhteessa, kuin yksin.

        Sinä kun peräänkuulutat naisia tyytymään omaan tasoonsa, niin minkälainen mies mielestäsi olisi sen eronneen 40 naisen tasoa?

        Naisen markkina-arvonhan määrittää hänen ulkonäkönsä ja ikänsä. 40 nainen on siis tasoltaan romahtanut. Tasoltaan romahtanut/ikänsä alhaisella tasolla ollut mies siis vastaisi häntä. Olisiko se alkoholisoitunut, eläkeikää lähestyvä mies? Vai kenties heikkolahjainen, hidasälyinen mies?

        Omasta- ja monien monien muiden naisten puolesta voin vastata, että emme huolisi noista edellä mainituista kumpaakaan. Niin epätoivoisia me emme yksin jäädessämme koskaan tule olemaan! Miehet tiettävästi huolivat ihan minkälaisen kassialman tahansa, ettei tarvitse olla yksin. Naiset eivät pääsääntöisesti toimi samoin.

        Oho tuolla toisen kappaleen lopussa oli tarkoitus kirjoittaa ”..kuin mitä NAISET ovat MIEHILLE”.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Naisten mieshakuisuus, samoin kuin miesten naishakuisuus, on eri yksilöillä eritasoinen ja geneettisesti määräytyvä ominaisuus. Ne, jotka tuntevat enemmän vetoa vastakkaiseen sukupuoleen, lisääntyvät eniten, eli jättävät jälkeensä eniten geenimuunnelmia. Muut kuolevat pois. Biologista perustietoa evoluutiosta.

        Tuokaan ei pidä paikkaansa. Tuo on yksinkertaistettu päätelmä, joka pitää pintansa lähinnä runsaasti jälkeläisiä tuottavien ja vähän tai ei lainkaan niitä hoivaavien lajien kohdalla. Paljon ja pitkäaikaista hoivaa vaativia jälkeläisiä tuottavien lajien kohdalla on dna tutkimuksissa jo aikaa sitten osoitettu, että laatu korvaa määrän. On aivan sama kuinka massiivisesti tuotat jälkeläisiä, jos ne eivät jää henkiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuokaan ei pidä paikkaansa. Tuo on yksinkertaistettu päätelmä, joka pitää pintansa lähinnä runsaasti jälkeläisiä tuottavien ja vähän tai ei lainkaan niitä hoivaavien lajien kohdalla. Paljon ja pitkäaikaista hoivaa vaativia jälkeläisiä tuottavien lajien kohdalla on dna tutkimuksissa jo aikaa sitten osoitettu, että laatu korvaa määrän. On aivan sama kuinka massiivisesti tuotat jälkeläisiä, jos ne eivät jää henkiin.

        Jo aikoja sitten on biologiassa ollut selvä, että runsailla jälkeläisillä on heikompi geneettinen taso kuin vähemmillä, mutta kyse ei olekaan siitä, kumpi kuolee sukupuuttoon, vaan siitä, mikä on ilmiöiden resultantti.

        Vedät kurvit suoriksi.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Jo aikoja sitten on biologiassa ollut selvä, että runsailla jälkeläisillä on heikompi geneettinen taso kuin vähemmillä, mutta kyse ei olekaan siitä, kumpi kuolee sukupuuttoon, vaan siitä, mikä on ilmiöiden resultantti.

        Vedät kurvit suoriksi.

        Jälkeläisten määrä ei korreloi lainkaan niiden geneettiseen tasoon. Tämä on asia, jonka tiedät taatusti, jos vähänkään aihetta oikeasti tunnet. Runsaammilla tai vähäisemmällä määrällä ei ole mitään tekemistä geneettisen tason kanssa. Geneettinen"taso" on muutoinkin hyvin pitkälti verrannollinen esimerkiksi valitsevien olosuhteiden kanssa. Se mikä on "laadukasta" nyt voi olla huomisen maailmassa kuollutta. Vain variaatio on populaation elinvoimaisuuden ja sopeutumiskyvyn kannalta oleellista. Yksilön geenien jatkumisen kannalta taas vain henkiinjääminen ja taas suvun jatkaminen on oleellista.

        Sinun päätelmäsi ovat kovin karkeita yleistyksiä.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Naisten mieshakuisuus, samoin kuin miesten naishakuisuus, on eri yksilöillä eritasoinen ja geneettisesti määräytyvä ominaisuus. Ne, jotka tuntevat enemmän vetoa vastakkaiseen sukupuoleen, lisääntyvät eniten, eli jättävät jälkeensä eniten geenimuunnelmia. Muut kuolevat pois. Biologista perustietoa evoluutiosta.

        Ehkä sata vuotta sitten oli vielä niin, että ”mieshakuisammat” naiset lisääntyivät enemmän, kuin ne vähemmän ”mieshakuiset”. Ehkäisykeinot ovat kuitenkin muuttaneet lisääntymistä radikaalisti. Välttämättä ne kaikkein ”mieshakuisimmat” naiset eivät lisäänny ollenkaan. Geenien levitys on joka tapauksessa tasoittunut näiden molempien ryhmien välillä, kun naisten ei ole enää pakko tulla raskaaksi muuta kuin halutessaan.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Naisten mieshakuisuus, samoin kuin miesten naishakuisuus, on eri yksilöillä eritasoinen ja geneettisesti määräytyvä ominaisuus. Ne, jotka tuntevat enemmän vetoa vastakkaiseen sukupuoleen, lisääntyvät eniten, eli jättävät jälkeensä eniten geenimuunnelmia. Muut kuolevat pois. Biologista perustietoa evoluutiosta.

        Lähde tuolle "biologiselle perustiedolle", kiitos?

        Paljon on tullut biologiaa luettua mutta tuollaiseen tutkimukseen ei ole tullut törmättyä, jossa väitettäisiin että kiinnostuksen määrä toista sukupuolta kohtaan korreloisi lisääntymisen määrän kanssa.

        Olisi mielenkiintoista lukea tuo tutkimus, mistä mahtaa löytyä ja millä nimellä ja kuka/ ketkä ovat kyseisen/kyseiset tutkimukset tehneet?


    • Anonyymi

      Eihän tuo oman mielihalun kirkkaus viittaa mitenkään valinnanvaraan. Luulisi teidän palstaprinssien sen tietävän hyvinkin, kun niitä kaksikymppisiä instafitnessmalleja kuolaatte. Aina voi ja saa haluta, eikä vähempään tarvitse tyytyä. Eri asia on se, saako sen mitä haluaa. Tämän kanssa on kuitenkin helppo elää, koska ei tarvitse enää omaa epävarmuuttaan tyytyä sekundaan.

      Itse olen 45 kurppa, täysi muumio siis, mutta en enää missään nimessä huoli huonoa miestä. Tästä syystä olen elänyt jo monta vuotta yksin. Seksiä saisin, jos huono jyystö kiinnostaisi, mutta olen todennut kaalimadon huomattavasti paremmaksi. Yhteen mieheen olen ollut näiden sinkkuvuosien aikana todella ihastunut, mutta hän ei ollut saavutettavissa. Olen täysin sinut tilanteeni kanssa, koska kuten aloituksessa sanotaan: tiedän, mitä haluan (ja mitä EN halua).

      • Fitnessharrastus on erehdys. Olkoonpa nainen minkä ikäinen tahansa, luonnollinen on viehättävämpi kuin muskelimimmi. Yhtälailla, kuin jotkut erehtyvät harrastamaan punnerrusta, yhtälailla jotkut erehtyvät luulemaan, että laatumiehet ihanoituisivat fitnesstytöistä, eivät ihanoidu, eivätkä kuolaa.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Fitnessharrastus on erehdys. Olkoonpa nainen minkä ikäinen tahansa, luonnollinen on viehättävämpi kuin muskelimimmi. Yhtälailla, kuin jotkut erehtyvät harrastamaan punnerrusta, yhtälailla jotkut erehtyvät luulemaan, että laatumiehet ihanoituisivat fitnesstytöistä, eivät ihanoidu, eivätkä kuolaa.

        Ja tuoko oli ainoa asia, mihin pystyit vastauksessa puuttumaan? Eikö aiheena ollutkaan valikoivuus eli nirsous, kun naiset eivät ymmärrä, että vanhoina harppuina heillä ei ole mitään valinnanvaraa, vaan pitäisi se pulsu passattavaksi huolia. Tai ainakin antaa seksiä, kun on niin väärin, että miehet joutuvat olemaan puutteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuoko oli ainoa asia, mihin pystyit vastauksessa puuttumaan? Eikö aiheena ollutkaan valikoivuus eli nirsous, kun naiset eivät ymmärrä, että vanhoina harppuina heillä ei ole mitään valinnanvaraa, vaan pitäisi se pulsu passattavaksi huolia. Tai ainakin antaa seksiä, kun on niin väärin, että miehet joutuvat olemaan puutteessa.

        Nyt puhut joistakin muista miehistä. En ole koskaan, en MILLOINKAAN sanonut, että naisen pitäisi antaa seksiä tai passata kelvotonta miestä. Jos mies on kelvoton, naisella on milloin tahansa oikeus poistua liitosta.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Nyt puhut joistakin muista miehistä. En ole koskaan, en MILLOINKAAN sanonut, että naisen pitäisi antaa seksiä tai passata kelvotonta miestä. Jos mies on kelvoton, naisella on milloin tahansa oikeus poistua liitosta.

        No etkös sinä juuri tässä(kin) aloituksessasi julista, että naisten pitäisi ”laskea rimaa” eli huolia niitä kelvottomia miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No etkös sinä juuri tässä(kin) aloituksessasi julista, että naisten pitäisi ”laskea rimaa” eli huolia niitä kelvottomia miehiä.

        En minä julista, että naisen PITÄISI laskea rimaa, vaan kerron tosiasian, että useimmat naiset laskevat rimaa. Nainen on täydelleen vapaa tulemaan mihin tahansa päätökseen, ei ole pakko antautua sorretuksi, kuten ennen.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        En minä julista, että naisen PITÄISI laskea rimaa, vaan kerron tosiasian, että useimmat naiset laskevat rimaa. Nainen on täydelleen vapaa tulemaan mihin tahansa päätökseen, ei ole pakko antautua sorretuksi, kuten ennen.

        Julistat väärää tosiasiaa. Tosiasia on se, että naiset eivät laske tadoaan. Tason laskeminennon hyvin harvinaista. Nykysuomessa naiset useammin toteavat, että sinkkuus on varsin positiivinen mahdollisuus. Sinkkuus lisää naisen elämänlaatua, vaikka miehillä vaikutus onkin päinvastainen. On siis hyvin epätodennäköistä, että sinkkuelämään tottunut nainen enää laskisi vaatimustasoaan. Useinmiten siinä käy päinvastoin. Nuori nainen laskee vaatimustasoaan huomattavasti helpommin kuin vanhempi nainen. Tämä taas johtuu varmasti pitkälti epävarmuudesta ja mukautumisesta ympäristön vaatimuksiin. Iän myötä valtaosa naisista enää paskat nakkaa mitä heiltä odotetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Julistat väärää tosiasiaa. Tosiasia on se, että naiset eivät laske tadoaan. Tason laskeminennon hyvin harvinaista. Nykysuomessa naiset useammin toteavat, että sinkkuus on varsin positiivinen mahdollisuus. Sinkkuus lisää naisen elämänlaatua, vaikka miehillä vaikutus onkin päinvastainen. On siis hyvin epätodennäköistä, että sinkkuelämään tottunut nainen enää laskisi vaatimustasoaan. Useinmiten siinä käy päinvastoin. Nuori nainen laskee vaatimustasoaan huomattavasti helpommin kuin vanhempi nainen. Tämä taas johtuu varmasti pitkälti epävarmuudesta ja mukautumisesta ympäristön vaatimuksiin. Iän myötä valtaosa naisista enää paskat nakkaa mitä heiltä odotetaan.

        En julista omaa käsitystäni, vaan sosiologisen tutkimuksen tulosta. Professori kiteytti: "Kukin pyrkii saamaan niin korkealta kuin voi, mutta joutuu lopulta tyytymään omaan tasoonsa." Huom.! Koskee yhtälailla miehiä.

        Näin on juuri perheenperustamisvaiheessa. Myöhemmin voi jo relata.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        En julista omaa käsitystäni, vaan sosiologisen tutkimuksen tulosta. Professori kiteytti: "Kukin pyrkii saamaan niin korkealta kuin voi, mutta joutuu lopulta tyytymään omaan tasoonsa." Huom.! Koskee yhtälailla miehiä.

        Näin on juuri perheenperustamisvaiheessa. Myöhemmin voi jo relata.

        Ikävä kyllä professorisi on puhunut puutaheinä, jos hän on todella teille tuollaisia opettanut. Olisi ehkä kannattanut jo silloin kysellä enemmän lähteiden perään. Kannattaa tutustua uudempaa tutkimukseen niin saat faktasi kohdilleen.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        En julista omaa käsitystäni, vaan sosiologisen tutkimuksen tulosta. Professori kiteytti: "Kukin pyrkii saamaan niin korkealta kuin voi, mutta joutuu lopulta tyytymään omaan tasoonsa." Huom.! Koskee yhtälailla miehiä.

        Näin on juuri perheenperustamisvaiheessa. Myöhemmin voi jo relata.

        Kuka professori oli kyseessä ja mistä hänen tutkimuksiaan pääsee muutkin lukemaan?

        Tiedät varmasti että lähdetiedot on oltava jakaa, jos lainaa toisten sanomisia.


    • Anonyymi

      40 v naisilla on todella korkeat vaatimukset miehille. Siksi 40 v kurpat ovatkin sinkkuja. Mies 44 v voi mennä baariin ja iskeä 25 v naisen yhdeksi yöksi ja saa siitä enemmän irti kun 40 v naisen kanssa joka ei jaksa edes halailla enää.

      • Anonyymi

        Sama pätee toisinpäin. On hyvin helppoa mennä baariin ja ottaa mukaan 25:nen nuorukainen. Intoa riittää ja kunto kestää, toisin kuin 40:llä miehellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama pätee toisinpäin. On hyvin helppoa mennä baariin ja ottaa mukaan 25:nen nuorukainen. Intoa riittää ja kunto kestää, toisin kuin 40:llä miehellä.

        Et sitä voi valita yhtään mitään. Nainen vanhenee kuin mätääntyvä vihannes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitä voi valita yhtään mitään. Nainen vanhenee kuin mätääntyvä vihannes.

        Kannattaa joskus käy kodin seinien ulkopuolella. Nuoria miehiä sais vaikka monin kappalein mukaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa joskus käy kodin seinien ulkopuolella. Nuoria miehiä sais vaikka monin kappalein mukaansa.

        Sinä et ainakaan saa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ainakaan saa yhtään mitään.

        Sun kuvitelmat ei muuta todellisuutta. ☺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kuvitelmat ei muuta todellisuutta. ☺

        Minä puhun totta ja sinä et ole mitään muuta kuin inisevä feministiakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä puhun totta ja sinä et ole mitään muuta kuin inisevä feministiakka.

        Sä et selvästikään tiedä mitään totuudesta, kuvittelet vaan. Totuus on se, mitä oikeasti tapahtuu ja se on helppo testata ja nähdä. Se on se mitä sinulle kerroin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä et selvästikään tiedä mitään totuudesta, kuvittelet vaan. Totuus on se, mitä oikeasti tapahtuu ja se on helppo testata ja nähdä. Se on se mitä sinulle kerroin.

        Sinä et ymmärrä totuudesta mitään, etkä mistään muustakaan, koska olet aivopesty ja yksinkertainen feministiakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä totuudesta mitään, etkä mistään muustakaan, koska olet aivopesty ja yksinkertainen feministiakka.

        Totuus on se mitä oikeasti tapahtuu, ei se mitä sinä kuvittelet ja selität totuutena.


      • Anonyymi

        Mikseivät sitten tee niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitä voi valita yhtään mitään. Nainen vanhenee kuin mätääntyvä vihannes.

        Kateellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateellinen.

        Siitä juurihan noissa kaikissa viesteissä on kysymys. Itse ei kelpaa ja toiset kelpaavat, vaikkeivät edes halua kelvata. Vittutaahan se varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitä voi valita yhtään mitään. Nainen vanhenee kuin mätääntyvä vihannes.

        Kokemusta on! Nuoria miehiä saa aina.


    • Anonyymi

      Joskus käy vähän sääliksi nelikymppisiä naisia. Tiedän että olen aika tavallinen mies eli naisten silmissä ihan täysi paskamies, mitätön jonninjoutava kalpea ameebamainen olento. Silti heidän tulisi löytää tästä surkeasta miespuolisesta biomassasta ne omat sisäiset ja ulkoiset sankarinsa. Ei ole helppo homma vaikka olisi kuinka kuunnellut Kaija Koota.

      • Anonyymi

        Mitä jos hankkisit ihan ensin itsellesi pallit. Naisia ei tule sääliä.


      • Anonyymi

        😂😂😂👌

        No et nyt ihan ameebantasoinen ole, lol.

        Lueskelin tätä ketjua voi herranjee mitä riitelyä ja itsekeskeistä sössötystä, kyllä se on niin, että hyvän kumppanin löytää semmoiset jotka ei lähde parisuhteeseen saama-tai riitelymielellä.

        En ainakaan itse mitään supersankaria etsi, sellaiset bätmänit on mun mielestä helvetin rasittavia..

        Mut tää biisi selventää KAIKEN, ei nyt kuitenkaan Kaijan tuotantoa:

        https://youtu.be/i1XjN9k7aLw


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂😂😂👌

        No et nyt ihan ameebantasoinen ole, lol.

        Lueskelin tätä ketjua voi herranjee mitä riitelyä ja itsekeskeistä sössötystä, kyllä se on niin, että hyvän kumppanin löytää semmoiset jotka ei lähde parisuhteeseen saama-tai riitelymielellä.

        En ainakaan itse mitään supersankaria etsi, sellaiset bätmänit on mun mielestä helvetin rasittavia..

        Mut tää biisi selventää KAIKEN, ei nyt kuitenkaan Kaijan tuotantoa:

        https://youtu.be/i1XjN9k7aLw

        Tuossa laulussa on modulaatio heti alussa. Se kertoo jo siitä että ollaan jossain sellaisessa maailmassa johon ei tavallinen mies yllä.


      • Anonyymi

        Jos tuollaisia ajatuksia ja ennakkoluuloja pää on täynnä, niin suosittelen jotain Minkkisen retriittiä, terapiaa tai jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa laulussa on modulaatio heti alussa. Se kertoo jo siitä että ollaan jossain sellaisessa maailmassa johon ei tavallinen mies yllä.

        Ai etkö löydä sydäntäsi enää? Aijai, niinhän se monella. Kyllä se on sielä tallessa.

        Kun aikuistuu ja järjistyy, näkee maailman vihdoin sellainena kun se on, eikä sellaisena kun olisi toivonut sen olevan. Tämä on toki monelle se suurin pettymys.

        Sitten seuraa se vaikein. On opittava rakastamaan sitä Totuutta, tultava alas järjen vuorelta. Nöyrryttävä näkemään oma ja muiden heikko inhimillisyys. Empaattinen armo tässä kohtaa estää päätä tippumasta😉

        Se ei olekkaan ihan helppo juttu. Aikuisten ihmisten ylijärkeily, armottomuus ja negatiivinen asenne on tosiaankin tavallista.

        Tuon biisin kirjoittaja on tietenkin musiikkialan ihmisiä, eli tunneihmisiä. Heille tunteen säilyttäminen on jo työn kannalta ihan elintärkeää.


    • Anonyymi

      Jaa, huoh…näitä taas!

      • Anonyymi

        Hyvin argumentoitu! Girl power! Boss lady!


    • Huonoon suhteeseen ei kannata jäädä koko elämäkseen. Vaikka ei saisi toista mahdollisuutta.

      • Olen täsmälleen samaa mieltä, vaikka olenkin tältä tarpeelta välttynyt. Ei kukaan naimisiin mennessään voi varmuudella tietää, mihin tilanne kehittyy. Se on arpapeliä, vaikka onnistuneilla onkin kiusaus selittää onnistuminen omasta taidostaan johtuvaksi.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Olen täsmälleen samaa mieltä, vaikka olenkin tältä tarpeelta välttynyt. Ei kukaan naimisiin mennessään voi varmuudella tietää, mihin tilanne kehittyy. Se on arpapeliä, vaikka onnistuneilla onkin kiusaus selittää onnistuminen omasta taidostaan johtuvaksi.

        No juu, mutta luulisi nyt parissa vuodessa asian selviävän. Pitkissä liitoissa toki on myös huonoja kausia ja toinen voi jopa totaalisesti pettää luottamuksen, mutta tämä on ihan normaalia kun on pitkä liitto.

        Jos liitto kestää 20 vuotta taloudellisista syistä, niin on tehnyt huorin ja pilannut puolisonsa elämää.

        Jos olisi eronnut ajoissa,niin puolisokin olisi ehtinyt etsiä uuden ja aidomman kumppanin.

        Ja kyllä sanon, että miehissäkin riittää niitä, jotka odottavat naiselta ties mitä ihmetemppuja ja hurjaa menoa ja kokoaikaista nostatusta, muuten mennään vieraisiin, ei seksi kiinnosta jne

        Kyse on siis siitä, että on kiinnostunut toisen ihmisen tarjoamasta elämäntyylistä ja kokee sen omaksi mahdollisuudeksi saavuttaa jotain "hienoa", eikä ole kiinnostunut toisesta ihmisestä kumppanina, vaan pelkästään siitä mitä toinen voi tarjota ja ihan selvästä omaisuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No juu, mutta luulisi nyt parissa vuodessa asian selviävän. Pitkissä liitoissa toki on myös huonoja kausia ja toinen voi jopa totaalisesti pettää luottamuksen, mutta tämä on ihan normaalia kun on pitkä liitto.

        Jos liitto kestää 20 vuotta taloudellisista syistä, niin on tehnyt huorin ja pilannut puolisonsa elämää.

        Jos olisi eronnut ajoissa,niin puolisokin olisi ehtinyt etsiä uuden ja aidomman kumppanin.

        Ja kyllä sanon, että miehissäkin riittää niitä, jotka odottavat naiselta ties mitä ihmetemppuja ja hurjaa menoa ja kokoaikaista nostatusta, muuten mennään vieraisiin, ei seksi kiinnosta jne

        Kyse on siis siitä, että on kiinnostunut toisen ihmisen tarjoamasta elämäntyylistä ja kokee sen omaksi mahdollisuudeksi saavuttaa jotain "hienoa", eikä ole kiinnostunut toisesta ihmisestä kumppanina, vaan pelkästään siitä mitä toinen voi tarjota ja ihan selvästä omaisuudesta.

        Niin luulisi, mutta pahinta on oikeastaan se lapsenmielinen usko, että asiat kääntyy vielä parhaitenpäin. Kuuluisa ”sitkun”-elämä.

        ”Sitkun muutetaan yhteen, menee paremmin. Sitkun mennään naimisiin, menee paremmin, sitkun on lapset, menee paremmin...sitkun, sitkun”


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Niin luulisi, mutta pahinta on oikeastaan se lapsenmielinen usko, että asiat kääntyy vielä parhaitenpäin. Kuuluisa ”sitkun”-elämä.

        ”Sitkun muutetaan yhteen, menee paremmin. Sitkun mennään naimisiin, menee paremmin, sitkun on lapset, menee paremmin...sitkun, sitkun”

        Sitku elämä kuitenkin antaa mahdollisuuden muutokseen. Ilman vahvaa sitku-uskoa, että parisuhde kääntyy vielä uuteen nousuun, se ei ainakaan käänny nousuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitku elämä kuitenkin antaa mahdollisuuden muutokseen. Ilman vahvaa sitku-uskoa, että parisuhde kääntyy vielä uuteen nousuun, se ei ainakaan käänny nousuun.

        ”Sitku”-eläminen on itselleenkin valehrelemista, mutta niin tavallista... varsinkin joku lapsiperhe-eläminen on usein sitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitku elämä kuitenkin antaa mahdollisuuden muutokseen. Ilman vahvaa sitku-uskoa, että parisuhde kääntyy vielä uuteen nousuun, se ei ainakaan käänny nousuun.

        Tämä on ihan totta, jokin aika sitten kuulun kertomuksen avio parista. Heillä oli 35yhteistä vuotta takana, joista ne viimeiset viisi onnellista. Eivät he omin päin olisi vuosien dynamiikasta päässeet eteenpäin, mutta saivat hyvän terapeutin tueksi ja sitoutuivat ohjelmaan.

        Uskoisin, että on kuitenkin paljon pareja joiden henkilökohtaista hyvinvointia edistäisi, ettei jää huonoon liittoon, vaan tajuaa puhaltaa pilliin hyvissä ajoin.


    • Anonyymi

      40 vuotiaana olen saanut 25 v naisia sänkyyn.

    • Anonyymi

      Onko se nyt niin vaikea ymmärtää, että nykyään naiset ovat mielummin itsekseen kuin huonossa suhteessa?

      • Anonyymi

        Ei sitä ole vaikea ymmärtää. Joidenkin yksilöiden on vain mahdoton hyväksyä sitä.


    • Keskustelu suistui raiteiltaan. Alkoi jo siinä vaiheessa, kun joku alkoi puhutella KAIKKIA palstan miehiä samalla halveksivalla puhuttelulla, kuin ei olisi erilaisia miehiä olemassakaan. Aivan sama kuvio kuin rasismissa: kun pari vierasrotuista on rikollisia, KAIKKIIN sopii suhtautua kuin rikollisiin.

      Tällä tavalla toiselle puolelle jäävät provosoituvat ja alkavat kohtuuttoman KAIKKIEN naisten herjaamisen. Sota on syntynyt, ja kaikki järkevä keskustelu käy mahdottomaksi.

      • Anonyymi

        Mitähän sä taas horiset? Luin ketjun läpi, enkä nähnyt yhtään viestiä, jossa olisi puhuteltu kaikkia miehiä tai syytetty kaikkia miehiä jostain. Mistähän viestistä mahdat puhua. Voisitko lainata sen tähän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sä taas horiset? Luin ketjun läpi, enkä nähnyt yhtään viestiä, jossa olisi puhuteltu kaikkia miehiä tai syytetty kaikkia miehiä jostain. Mistähän viestistä mahdat puhua. Voisitko lainata sen tähän?

        Näyttää kadonneen. Kirjoittaja puhutteli miehiä käyttäen sanaa palstaprinssit.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Näyttää kadonneen. Kirjoittaja puhutteli miehiä käyttäen sanaa palstaprinssit.

        Palstaprinssithän ei viittaa lainkaan kaikkiin miehiin. Se viittaa tiettyihin miehiin tällä palstalla. Voi ihan hyvin olla tasan yksi palstaprinssi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstaprinssithän ei viittaa lainkaan kaikkiin miehiin. Se viittaa tiettyihin miehiin tällä palstalla. Voi ihan hyvin olla tasan yksi palstaprinssi.

        Toivomme näin. Niin tolaltaan ryöstäytynyttä ja herjaavaa keskustelu on.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Toivomme näin. Niin tolaltaan ryöstäytynyttä ja herjaavaa keskustelu on.

        Eihän tuossa näytä olevan kuin yksi herjaava keskustelija huutelemassa.


    • Minäkin tiedän mitän haluan, tiedän senkin mitä en todellakaan halua.

      En vain olisi lainkaan varma löytäisinkö sellaista jonka kanssa kumpikin haluaisi toisensa. Kas siinpä olisi ikäsinkkuna pahin pulma.

    • Anonyymi

      Mun mielestä tuo seikka, että "pettyy puolisoonsa", on aika falski syy erota. Kun siinähän on itae ollut sinä toisena osapuolena rakentamassa yhteistä elämää, miten kehtaa sit pettyä siihen toiseen ihmiseen, eikä itteensä tai elämään yleensä?

      Itten vaikea ymmärtää, miten joku voi lähtee 20 vuoden avioliitosta. Eikö siinä ajassa se oma kumppani ole jo muotoutunut niin olennaiseksi osaksi omaa elämää ja on läheisin ihminen? Tai ainakin pitäisi olla, jos on kerran naimisiinkin menty ja voisi olettaa toisen siksi olevan pidetty ja läheinen.

      Jos on taas menty naimisiin, kun odotetaan puolisolta jonkinlaista huippuelämää ja on pettynyt, kun toinen ei sitä pystynytkään tarjoamaan ja siitä syystä erotaan ja aletaan odottaa "sitä oikeaa", niin siinä kyllä lähdetään karskisti toiselle kierrokselle samoilla periaatteilla kun ensimmäisellekkin.

      Mut jotkuthan on suorastaan luotuja pettymään elämässä. Kauheat odotukset, jäätävä tavallisuus ja peukalo keskellä kämmentä.

      Ette ole erityisiä, elämä on mitä on. Ette ole "ansainneet" yhtään mitään erityistä ellette itse sitä hiellä ja verellä rakenna. Toisilta ihmisiltä ei saa yhtään mitään rakennusaineita siihen. Ihan turha toivoa.

      Loppuhuipennustakaan ei ole tulossa.

      Haudan partaalla voi sitten miettiä mitä tuli tehtyä ja mitä se tuli maksamaan itselle ja muille kun eli pää niin syvällä perseessä että tappoi kaiken aidon ja hyvän elämästään heti kättelyssä🌚

      Minä olen jo menossa alimpaan Helvettiin, joten voin sanoa mitä ajattelen.

      • Anonyymi

        Pettymyksestä. Rakastut ja menet naimisiin, huomaat elämässä tulevan tilanteita vastaan, joissa näkee toisen luonnon ääritilanteessa. Esimerkiksi onnettomuus, lapsen syntymä ja rahattomuus jne. Näissä tilanteissa punnitaan suhde. Jos huomaat ottaneeksi puolisoksi ihmisen joka pakenee ääritilanteessa, petyt. Sellaisen joka ei käänny puolesi vaan luottaa ajatuksensa jollekin toiselle, petyt. Aikaa menee ja jossain kohti koet tehneeksi kaiken, että tukeutuisitte toisiinne, mutta toteat luovuttamisen olevan parempi ratkaisu, koska olette kaksi ihmistä jotka tavallaan elää eri elämää saman katon alla. Siihen päälle jos pamahtaa ihastumisen tunteita jotain kolmatta osapuolta kohtaan, huomaat viimeistään, että alitajunta etsii jotain pakoreittiä päästä pois. Vuosien henkinen hylkääminen on raskasta. Henkiset pakit on yhtä paha asia ihmiselle, kuin seksipakit.


      • Anonyymi

        On myös avoeroja. Eikä kaikki suhteet kestä 20v.

        On eroja, joissa eroaminen tuo paljon hyvää. Suurin osa ymmärtää sellaiseksi syyksi fyysisen tai henkisen väkivallan, päihteiden ongelmakäytön tai vaikeat mt-ongelmat (joissa potilas ei suostu hoitoon) liveilmiöineen esim. bipolaarinen voi tuhotakaiken omaisuuden, saa raivokohtauksia ja voi pitää haaremia. Myös jatkuva pettäminen voi tehdä suhteen ahdistavaksi.

        Jos puoliso ei suostu puhumaan, ei kuuntelemaan, on aina henkisesti tai fyysisesti poissa, ei ota kontaktia, kieltäytyy läheisyydestä, kosketuksesta, silmiin katsomisesta, torjuu kaikki henkiset ja fyysiset lähestymisen eikä halua seksiä. Jos huono jos tilanne jatkuu vuosia, on ilman suhdetta luultavasti parempi olla.

        Hyvin harva eroaa hyvästä rakastavasta liitosta vain uutuuden viehätyksen takia. Usein ongelmia on yritetty ratkoa vuosia tuloksetta. Usein jätetyksi tullut osapuoli ei ole itse halunnut osallistua suhteen parantamiseen tai ei ole arvostanut toisen perustarpeita.


      • Anonyymi

        Todella moni mies haluaa vaihtaa vaimonsa nuorempaan, kun tämä on kahdessakymmenessä vuodessa saanut ryppyjä naamaansa. Ei siinä silloin mitkään ”läheisin ihminen-jutut” vaakakupissa paina yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella moni mies haluaa vaihtaa vaimonsa nuorempaan, kun tämä on kahdessakymmenessä vuodessa saanut ryppyjä naamaansa. Ei siinä silloin mitkään ”läheisin ihminen-jutut” vaakakupissa paina yhtään.

        Lopeta nyt jo tuo lapsellinen trollaus. Mitä luulet saavuttavasi? Kyseenalaista omat päähän pinttyneet ajatukset. Ettei vain sinulle olisi käynyt niin? Vaimo vaihtoi nuorempaan? Vaikka mammanpojalta vaikutat. Taisit rakastua vanhempaan naiseen, joka ei sinua huolinut ja nyt sitten ”kostat” sen kaikille keski-ikäisille naisille. Onnea vaan yritykseen. Aika menee talteen varmasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todella moni mies haluaa vaihtaa vaimonsa nuorempaan, kun tämä on kahdessakymmenessä vuodessa saanut ryppyjä naamaansa. Ei siinä silloin mitkään ”läheisin ihminen-jutut” vaakakupissa paina yhtään.

        Tuollaiset miehet joutaa vapaaksi päästämäänkin. Joka pinnan perässä naisen arvottaa, niin suksikoon vaan helvettiin. Oikea rakkaus ei lopu ulkokuoren muutoksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta nyt jo tuo lapsellinen trollaus. Mitä luulet saavuttavasi? Kyseenalaista omat päähän pinttyneet ajatukset. Ettei vain sinulle olisi käynyt niin? Vaimo vaihtoi nuorempaan? Vaikka mammanpojalta vaikutat. Taisit rakastua vanhempaan naiseen, joka ei sinua huolinut ja nyt sitten ”kostat” sen kaikille keski-ikäisille naisille. Onnea vaan yritykseen. Aika menee talteen varmasti.

        Se oli kylläkin naisen kirjoitus.


      • Anonyymi

        Ero kannattaa, vaikka 30 vuoden jälkeen, jos toinen on muuttunut vastakohdakseen eikä arki enää suju mitenkään.


    • Anonyymi

      Yli 40-vuotias mies on armottomasti setäosastoa nuorelle 25v naiselle. En itse olisi antanut vanhan limaisen kuolaavan sedän iskeä itseäni kun olin vielä nuori. Poikkeuksen tekee hyvin karismaattiset miehet, heille riittää vientiä minkä ikäisen kanssa tahansa, eikä heidän tarvitse haukkua naisia palstoilla. Lisäksi elintason nostoa etsivä jae naisia ottaa vanhemman mielellään kunhan lompakko on riittävän suuri. Tämä osuus suomalaisista naisista on pieni, mutta venäjän ja itäaeuroopan nuorissa naisia heitä löytyy jo enemmän.

      Osa nuorista miehistä näkee yli 40v naisen kurppana, mutta moni näkee vanhemman naisen puumana ja näkevät vapautuneemman seksin houkuttelevana ajatuksena. Naisen seksuaalisuus ja halukkuus on voimakkaimmilaan yli 40v, toisin kun miehellä usein 25v. Aika monella yli 40v alkaa erektio olla heikko ja haluja ei löydy enää niin kuin ennen, eikä seksin eteen viitsi nähdä vaivaa. Eikä varsinkaan baari-illan jälkeen tahdo onnistua. Yksilöiden erot on toki isompia kuin iän vaikutukset.

      Olen itse 40-50v. En ole kaunotar, mutta silti seksiä saa, jos viitsisi käydä baarissa tai hakea seuraa netissä. Ei ole viitsinyt…. Ja tosiaan niin kuin aiemmat naiset sanoo, on vientiä ennemmän kuin alle 25v. Iso osa hakee varmaan puuma-kokemusta, näin kuvittelisin, mutta silti halutessaan seuraa saa.

      Sanoisin itse, että kummallakin naisilla ja miehillä yli 40v on kapeammat parisuhdemarkkinat, jos rajaa liian nuoret (kuka aikuinen jaksaisi jälkiteiniä ja nuoruuden mustavalkoisuutta seurustelukumppanilla?) ja selkeästi eläkeikäiset pois ja yhden illan iloja etsivät pois. Yli 40v ne, jotka on ongelmaisia, ongelmat on ehtinyt kärjistyä sille tasolle ettei merkittävä osuus ikäluokista ole enää terveen ja tervettä elämää elävän ihmiseen vaihtoehtoja. Lisäksi hyvin iso osa hyvistä kandidaateista on parisuhteessa ja perheellisiä. Vain pieni osuus on vapaana ja harva hyvä vaihtoehto kiertää baareja vakituisesti kuin ehkä kesän tai pikkujoulukauden ajan niin kauan kun haku on päällä. Tinderi tai muut seuranhakukanavat taas saavat ihmiset sarjadeittaamaan, eikä kuva ja lyhyt teksti juuri kerro mitään sisäisestä ihmisestä. Pitää olla sika hyvä tuuri, että hyvää ja oikeaan törmää.

      Kun on huono parisuhde takana ja itse on halunnut suhteesta pois, miksi haluaisi toisen huonon tilalle? Elämä on nyt paljon parempaa ja tasapainoisempaa! Suhteeseen kannattaa lähteä, jos törmää siihen oikeaan ja se oikea ei ole ongelmakimppu. En ole koskaan kokeillut FWB-suhdetta, mutta nyt voisin ekaa kertaa elämässäni sellaista harkita. Tosin vain fiksun ja mukavan miehen kanssa. Suhde voisi kannattaa, jos kumpikin saa siitä jotain, löytyy sama henkinen aaltopituus, kumpikin haluaa seksiä, läheisyyttä ja kosketusta, mutta ei jostain syytä ole valmis oikeana suhteeseen.

      Huonolle parisuhteelle siis ehdoton ei. Sille oikealle kyllä tosimielellä. Ja kevyemmälle tapailulle ehkä.

      • Yhdyn moniin kohtiin kirjoituksestasi, seestynyttä ja tasapainoista. En ollut vielä lukenut kirjoitustasi, kun itse kirjoitin klo 7.56. Ikävuodetkin sattuivat samoin. 🌹👀


    • Anonyymi

      Kasvuliitto ja harjoituslapset ovat nykyaikaa ja interseksionaalisen feminismin voittokulkua. Nainenkin saa epäonnistua!

    • Anonyymi

      Ehkäisypilleri vapautti naisen ennen aikaiselta avioliitolta, aikuiseksi kasvamiselta ja vastuunkantamiselta.

      • Anonyymi

        Alistetuksi tuleminen ei sillä miksikään muuksi muutu, että se uudelleennimetään joksikin toiseksi asiaksi, vaikkapa vastuun kantamiseksi.

        🦄


    • Jostakin luin, että miesten voimakkain seksuaalinen tarve on KESKIMÄRIN 25 ikävuoden vaiheilla, ja siitä se sitten vähitellen laskee. Naisen taas nousee vähitellen ja on voimakkain 40 ikävuoden vaiheilla.

      Netin, henkilökohtaisten kertomusten ja lehtiartikkelien perusteella voi myös havaita, että nelissäkymmenissä olevat siskot kertovat olevansa seksuaalisesti KESKIMÄÄRIN paljon vapautuneempia kuin teini-iässä. Moni suorastaan on ihanoitunut seksuaalisesta VAPAUTUNEISUUDESTA.

      Teini-iässä saattoi olla järisyttävä juttu, jos oli seksuaalista toimintaa, hirmuinen katumus ja hyväksikäytetyn tunne, jos romanssi ei onnistunutkaan. Nelissäkymmenissä tällaiset tuntemukset on tiessään. Saattaa antautua yhden yönkin juttuihin täydellä nautinnolla.

      Vaikka monet kertovat teini-iän levottomista kokeiluista, vielä useammat kertovat nelissäkymmenissä seksuaalisesta riemusta ja vapautuneisuudesta.

      Toisaalta tutkimukset kertovat, että naisen paras markkina-arvo MIESTEN SILMISSÄ on ennen 25 ikävuotta. Ei tässä ole ristiriitaa, markkina-arvo ei ole sama kuin seksuaalinen tunne ja todellinen seksuaalinen käyttäytyminen. 40-vuotias nainen ei suinkaan ole siten rupsahtanut, ettei löytäisi seuraa.

      Moni nuorikin mies nauttii mieluummin seestyneen ja vapautuneen naisen seurassa kuin tinttarehtavan teinitytön.

      Luulen, että henkilökohtainen kokemus vapautumisesta on saanut tuntumaan, että kysyntä olisi kasvanut. Paremminkin on usein kyse siitä, että antaa kysynnälle helpommin myöten.

      Joka tapauksessa: naiset ovat kauniita, fiksuja, sitkeitä, pystyviä, empaattisia ja herttaisia. 🌹👀

      • Anonyymi

        Omasta kokemuksestani sanon, että se kysynnän lisääntyminen parikymppisestä on ihan fakta, ei näkökulmakysymys. Silloin ei ihan faktiaeati ollut seuraan pyrkijöitä siinä määrin kuin nyt. Silloin sai istua aivan yksikseen, vaikka olisi seuraa halunnutkin ja tuonut itseään tykö. Nykyään miehet tulevat jutulle ihan itse, pyytämättä ja kutsumatta ja jopa niin, etten ole edes huomannut heidän läsnäoloaan.

        Kyse ei ole vaikka siitä, että ottaisin nykyään enemmän katsekontaktia tmv. Nuorena tein sitä paljon enemmän ja flirttailin ym. Nyt kohta nelikymppisenä ei tarvitsisi, kun seuraa saa ilmankin. Itse en muuten edes nykyään harrasta irtoseksiä, nuorena taas olisi hyvinkin voinut herua vähän satunnaisemmallekin. Ei minulta juuri koskaan edes irtoseksiä kysellä, vaan ihan treffikutsuja jne. mä nykyään saan ja vasta myöhemmin mietitään seksiä. Nuorena sekin meni toisinpäin ja vain irtoseksiä valtaosa halusi, ei mitään muuta. Ja ihan sama kokemus tosiaan on oikeastaan kaikilla tutuilla, joiden kanssa on tullut tästä juteltua. Tilanne on hämentävä, sillä kyllähän jokainen meistäkin on kuullut usein tuota "naisen markkina-arvo on korkeimmillaan parikymppisenä". Vaan ei se jostain syystä näytä käytännön elämässä menevän niin.

        Tässä markkina-arvokysymyksessäkin lienee pitkälti kysymys yksilöllisistä toiveista ja mieltumyksistä. Siitä mitä etsii on valmis "maksamaan enemmän" ja jokainen etsii hieman eri asiaa. Jos joku etsii kumppania perustaakseen perheen, niin tietysti parikymppinen on parempi vaihtoehto. Jos taas ei halua lapsia, niin hyvin säilynyt noin nelikymppinen voi olla tuon joukon parissa markkina-arvoltaa paljon parikymppistä korkeammassa huudossa. Moni muukin asia voi vaikuttaa ja varmasti vaikuttaakin.

        En tietenkään voi sanoa varmaksi mitään. Ehkä joskus aiempina vuosikymmeninä tuo markkina-arvo on jotenkin selkeämpi tekijä. Ehkä vaikuttavia tekijöitä ovat myös nykyhetken individualistinen näkökulma ja se, että ympäristön paineesta välitetään vähemmän. Nykyään useampi etsii sellaisen kumppanin, jonka aidosti itse haluaa eikä sellaista, joka hänen oletaan haluavan. Tuollainen ajattelutavan muutos vaikuttavaa väistämättä myös markkinoihin.


      • Anonyymi

        Lisäksi jos mietitään tuota kysymystä naisen markkina-arvosta, niin jokainen historiaa vähänkään tunteva tietää sen(kin) kaavan muuttuneen paljon historian saatossa. On ihan harhakuvitelmaa, että pelkkä kauneus olisi joku ikuinen naisen markkina-arvon mitta. Se on noussut monille miehille tärkeimmäksi jutuksi hyvinvoinnin ja elintason nousun myötä. Siksi onkin ihan loogista, että nykyajassa huomaa miehen ulkonäön nousseen naisille hyvin tärkeäksi tekijäksi. Naisten oman henkilökohtaisen taloudellisen tilanteen ja hyvinvoinnin myötä miehen ulkonäön merkitys korostuu.

        Ulkonäkö on ns. luksusominaisuus. Sitä ei tarvita määräänsä enempää. Historiassa naisenkin markkina-arvoa nostavista ominaisuuksista korkeimmalla ovat olleet varallisuus, status, suku, jne. -kaikka samat jutut joilla mieskin voi markkina-arvoaan nostaa. Hyvin harvassa ovat historiassa ne naiset, jotka ovat pelkällä ulkonäöllä ja nuoruudella saaneet itselleen hyvän naimakaupan. Historiassa on toki paljon naisia, joita on pidetty "satumaisina kaunottarina", mutta rajastaan jokainen heistä on ollut myös rikas ja hyvässä asemassa oleva nainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omasta kokemuksestani sanon, että se kysynnän lisääntyminen parikymppisestä on ihan fakta, ei näkökulmakysymys. Silloin ei ihan faktiaeati ollut seuraan pyrkijöitä siinä määrin kuin nyt. Silloin sai istua aivan yksikseen, vaikka olisi seuraa halunnutkin ja tuonut itseään tykö. Nykyään miehet tulevat jutulle ihan itse, pyytämättä ja kutsumatta ja jopa niin, etten ole edes huomannut heidän läsnäoloaan.

        Kyse ei ole vaikka siitä, että ottaisin nykyään enemmän katsekontaktia tmv. Nuorena tein sitä paljon enemmän ja flirttailin ym. Nyt kohta nelikymppisenä ei tarvitsisi, kun seuraa saa ilmankin. Itse en muuten edes nykyään harrasta irtoseksiä, nuorena taas olisi hyvinkin voinut herua vähän satunnaisemmallekin. Ei minulta juuri koskaan edes irtoseksiä kysellä, vaan ihan treffikutsuja jne. mä nykyään saan ja vasta myöhemmin mietitään seksiä. Nuorena sekin meni toisinpäin ja vain irtoseksiä valtaosa halusi, ei mitään muuta. Ja ihan sama kokemus tosiaan on oikeastaan kaikilla tutuilla, joiden kanssa on tullut tästä juteltua. Tilanne on hämentävä, sillä kyllähän jokainen meistäkin on kuullut usein tuota "naisen markkina-arvo on korkeimmillaan parikymppisenä". Vaan ei se jostain syystä näytä käytännön elämässä menevän niin.

        Tässä markkina-arvokysymyksessäkin lienee pitkälti kysymys yksilöllisistä toiveista ja mieltumyksistä. Siitä mitä etsii on valmis "maksamaan enemmän" ja jokainen etsii hieman eri asiaa. Jos joku etsii kumppania perustaakseen perheen, niin tietysti parikymppinen on parempi vaihtoehto. Jos taas ei halua lapsia, niin hyvin säilynyt noin nelikymppinen voi olla tuon joukon parissa markkina-arvoltaa paljon parikymppistä korkeammassa huudossa. Moni muukin asia voi vaikuttaa ja varmasti vaikuttaakin.

        En tietenkään voi sanoa varmaksi mitään. Ehkä joskus aiempina vuosikymmeninä tuo markkina-arvo on jotenkin selkeämpi tekijä. Ehkä vaikuttavia tekijöitä ovat myös nykyhetken individualistinen näkökulma ja se, että ympäristön paineesta välitetään vähemmän. Nykyään useampi etsii sellaisen kumppanin, jonka aidosti itse haluaa eikä sellaista, joka hänen oletaan haluavan. Tuollainen ajattelutavan muutos vaikuttavaa väistämättä myös markkinoihin.

        Lienee kai selvää, että vaikka yhtaikaakin, todellisuudessa on meneillään kahdet markkinat, avioliittomarkkinat ja seuramarkkinat, ja kummillakin markkinoilla on ihmisellä eri markkina-arvo.

        Vieläpä niin, että ihminen ei varmasti tiedä, kummilla markkinoilla hän on. Saattaa lipua toisilta toisille. Neljänkymmenen iässä avioliittomarkkinat ovat jokseenkin ohi. Harva on enää perhettä perustamassa.

        Nyt pysyvämpikin kumppanuus tapahtuu ystävyyspohjalta, mutta on myös mahdollista, ettei harrasta minkäänlaisia pitempiä suhteita. Tutkimusten mukaan myös sinkuilla on vilkkaahko seksielämä, mutta lapsia ei tehdä, vaikka se joillekin vielä olisi mahdollista. On aika elää ja nauttia.

        Tämän mahdollisuuden on tietysti tuonut valtavasti pidentynyt elinikä ja elinkeinomuutos maalaisesta tilanpidosta vieraaseen työhön, ja tietysti suuri asennemuutos niiden seurauksena.


      • Anonyymi

        Kummalla tässä sitten on ristiriita, miehillä vai naisilla? Miehet tuntuvat kovasti kamppailevan tämän naisten haluttavuuden kanssa. Kovasti halutaan painottaa, että 25 v. nainen on kaikkein paras ja haluttavin, vanhalla kurpalla ei tee mitään. Silti näiden kurppien (seksi)elämä tuntuu kiinnostavan jopa enemmän kuin nuorten naisten.

        Sinä myös painotat, että keski-ikäisten naisten haluttavuus onkin oikeastaan vain tunne naisten päässä, ei siis mikään oikea tosiasia, ja toisaalta taas sanot, että nämä vapautuneet vanhat naiset olisivatkin kysytympiä seksikumppaneita kuin nuoret naiset. Eikö tuossa nyt ole melkoinen ristiriita?

        En kyllä kadehdi teitä miehiä, kun teette itse näistä asioista itsellenne noin vaikeita. Naiset eivät mieti tippaakaan miesten kollektiivista haluttavuutta, vaan keskittyvät niihin itseään miellyttäviin. Hyvin yksinkertaista ja helppoa.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Lienee kai selvää, että vaikka yhtaikaakin, todellisuudessa on meneillään kahdet markkinat, avioliittomarkkinat ja seuramarkkinat, ja kummillakin markkinoilla on ihmisellä eri markkina-arvo.

        Vieläpä niin, että ihminen ei varmasti tiedä, kummilla markkinoilla hän on. Saattaa lipua toisilta toisille. Neljänkymmenen iässä avioliittomarkkinat ovat jokseenkin ohi. Harva on enää perhettä perustamassa.

        Nyt pysyvämpikin kumppanuus tapahtuu ystävyyspohjalta, mutta on myös mahdollista, ettei harrasta minkäänlaisia pitempiä suhteita. Tutkimusten mukaan myös sinkuilla on vilkkaahko seksielämä, mutta lapsia ei tehdä, vaikka se joillekin vielä olisi mahdollista. On aika elää ja nauttia.

        Tämän mahdollisuuden on tietysti tuonut valtavasti pidentynyt elinikä ja elinkeinomuutos maalaisesta tilanpidosta vieraaseen työhön, ja tietysti suuri asennemuutos niiden seurauksena.

        Ei tuo eriytyneet markkinat ole mikä juuri nykyajan ilmiö. Tilanne on aina ollut tuo. Ihmiset ovat aina harrastaneet sivusuhteita ja niissä ulkonäkö on aina ollut vahvin valintakriteeri. Riittävän vahvassa asemassa olevat ovat olleet ihan avoimiakin niiden sivusuhteidensa kanssa ja se asema on ollut jopa hyvin tavoiteltu asema.

        Harhakuvitelma, että "avioliittomarkkinat" liittyisivät pelkästään perheenperustamiseen. Ensinnäkin nykymaailmassa moni jättää avioliiton väliin, vaikka perustaisi perheen ja toisaalta moni menee naimisiin, vaikkei aikoisi jälkikasvua hankkia. Avioliitto ei ole ainoa vakiintuneen ja luotettavan parisuhteen muoto. Se on hyvin vanhakantaista ajattelua. Hyvin harva ihminen mieltää esim. avoliiton "ystävyyspohjalla" olevaksi suhteeksi.


      • Anonyymi

        No mikä se markkina-arvo on, jos ei seksuaalinen tunne ja käyttäytyminen? Ei kai niitä alle 25 -vuotiaita naisia koriste-esineeksi haluta?

        Jos mulle tulisi vastaan mies, joka ensin paasaisi silmät sitten täyteen nuorten naisten paremmuudesta ja sen jälkeen vonkaisi minulta seksiä, koska vanhojen kurppien kanssa se on mukavampaa, niin pitäisin tuollaista miestä totaalisen päävikaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä se markkina-arvo on, jos ei seksuaalinen tunne ja käyttäytyminen? Ei kai niitä alle 25 -vuotiaita naisia koriste-esineeksi haluta?

        Jos mulle tulisi vastaan mies, joka ensin paasaisi silmät sitten täyteen nuorten naisten paremmuudesta ja sen jälkeen vonkaisi minulta seksiä, koska vanhojen kurppien kanssa se on mukavampaa, niin pitäisin tuollaista miestä totaalisen päävikaisena.

        Itseasiassa juuri näytillehän niitä nuoria naisia halutaan, koristamaan kainaloa. Sillä voi sitten viestittää muille uroksille omaa korkeaa statustaan, jos on vanhempana setämiehenä onnistunut sellaisen koristeen itselleen hankkimaan.

        Nuori kaunotar voi pihdata, nalkuttaa, nakella niskojaan, vaatia, kiukutella ja tyhjentää sugar-daddyn tilin. Kaiken tämän voi nuorelta naiselta hyväksyä, koska se kauniin koristeen rinnalla kulkeminen on niin suuri statussymboli ettei muulla väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa juuri näytillehän niitä nuoria naisia halutaan, koristamaan kainaloa. Sillä voi sitten viestittää muille uroksille omaa korkeaa statustaan, jos on vanhempana setämiehenä onnistunut sellaisen koristeen itselleen hankkimaan.

        Nuori kaunotar voi pihdata, nalkuttaa, nakella niskojaan, vaatia, kiukutella ja tyhjentää sugar-daddyn tilin. Kaiken tämän voi nuorelta naiselta hyväksyä, koska se kauniin koristeen rinnalla kulkeminen on niin suuri statussymboli ettei muulla väliä.

        Statussymbolit ovat pitkälti juuri niiden "omistajien" henkilökohtaisia kuvitelmia. Henkilö itse kuvittelee vaikka sen helvetin kalliin (, mutta jatkuvasti korjausta vaativan auton) tai mauttoman kultaketjun tai hyvännäkösen (, mutta selvästi täysin aivottoman ja naukuvaäänisen) nuoren naisen jotenkin kohottavan statustaan, vaikka todellisuudessa muut lähinnä naureskelevat asialle seläntakana. Ihan jokainen tunnistaa ton ilmiön ja hyvin harva pitää niitä toisten statussymboleja oikeasti tavottelemisen arvosina. Lähinnä niille tosiaan naureskellaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mikä se markkina-arvo on, jos ei seksuaalinen tunne ja käyttäytyminen? Ei kai niitä alle 25 -vuotiaita naisia koriste-esineeksi haluta?

        Jos mulle tulisi vastaan mies, joka ensin paasaisi silmät sitten täyteen nuorten naisten paremmuudesta ja sen jälkeen vonkaisi minulta seksiä, koska vanhojen kurppien kanssa se on mukavampaa, niin pitäisin tuollaista miestä totaalisen päävikaisena.

        Nuoren naisen KYSYNTÄ on painottunut perheen perustamisen tavoitteluksi, vanhemman naisen kumppaniksi ilman perheenperustamistarkoitusta. Kullakin ikäkaudella on eriävät prioriteettinsa, eivätkä nämä kaksi markkina-arvoa ole yhtenevät.

        Ei ole MITÄÄN pahaa eikä sopimatonta, että tavoitteet muuttuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa juuri näytillehän niitä nuoria naisia halutaan, koristamaan kainaloa. Sillä voi sitten viestittää muille uroksille omaa korkeaa statustaan, jos on vanhempana setämiehenä onnistunut sellaisen koristeen itselleen hankkimaan.

        Nuori kaunotar voi pihdata, nalkuttaa, nakella niskojaan, vaatia, kiukutella ja tyhjentää sugar-daddyn tilin. Kaiken tämän voi nuorelta naiselta hyväksyä, koska se kauniin koristeen rinnalla kulkeminen on niin suuri statussymboli ettei muulla väliä.

        Evoluutiobiologinen tutkimus on paljastanut, että kauneus korreloi positiivisesti terveyden kanssa.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Nuoren naisen KYSYNTÄ on painottunut perheen perustamisen tavoitteluksi, vanhemman naisen kumppaniksi ilman perheenperustamistarkoitusta. Kullakin ikäkaudella on eriävät prioriteettinsa, eivätkä nämä kaksi markkina-arvoa ole yhtenevät.

        Ei ole MITÄÄN pahaa eikä sopimatonta, että tavoitteet muuttuvat.

        Miten siis voimme ylipäänsä puhua jostain markkina-arvosta yleisellä tasolla? Ei ole olemassa mitää yleistä markkina-arvoa, joka kattaisi kaiken.

        Perheasunnon markkina-arvo ei ole suuri opeskelijoiden keskuudessa. Urheoluautoharrastaja ei arvosta laadukasta perheautoa. Esteratsastaja ei näe hyvän ravurin markkina-arvoa. Käyttölinjaista koiraa etsivä ei näe näyttelylinjaisen koiran arvoa ... esimerkkejä löytyisi loputtomasti. Ei ole olemassakaan mitään yleismaailmallista markkina-arvoa, joka kattaa kaiken.

        Nuoren naisen tai miehen markkina-arvo ei ole sen kummempi, kuin vanhemmankaan yksilön. Nuorikaan kumppani ei todellakaan kelpaa kaikille ja moni nuoruuteen liittyvä ominaisuus on hyvin epäedullinen ja jopa erittäin huono. Joku on valmis sietämään niitä ja toinen ei ikinä. Kaikki, siis ihan kaikki, tässä maailmassa on suhteellista. Mitä induvidualistisemmin ihmiset elämäänsä suhtautuvat, niin sitä pirstaloituneempi parisuhdemarkkina on.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Evoluutiobiologinen tutkimus on paljastanut, että kauneus korreloi positiivisesti terveyden kanssa.

        Tietyssä määrin kyllä, mutta vain rajaansa saakka. Kauneus on lisäksi täysin katsojan silmässä eikä yleismaailmallista kauneutta ole olemassakaan. Monet "kauniina" pidetyt pirteet ovat myös terveyttä heikentäviä. Kauneus on myös hyvin vahvasti kulttuurisidonnaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten siis voimme ylipäänsä puhua jostain markkina-arvosta yleisellä tasolla? Ei ole olemassa mitää yleistä markkina-arvoa, joka kattaisi kaiken.

        Perheasunnon markkina-arvo ei ole suuri opeskelijoiden keskuudessa. Urheoluautoharrastaja ei arvosta laadukasta perheautoa. Esteratsastaja ei näe hyvän ravurin markkina-arvoa. Käyttölinjaista koiraa etsivä ei näe näyttelylinjaisen koiran arvoa ... esimerkkejä löytyisi loputtomasti. Ei ole olemassakaan mitään yleismaailmallista markkina-arvoa, joka kattaa kaiken.

        Nuoren naisen tai miehen markkina-arvo ei ole sen kummempi, kuin vanhemmankaan yksilön. Nuorikaan kumppani ei todellakaan kelpaa kaikille ja moni nuoruuteen liittyvä ominaisuus on hyvin epäedullinen ja jopa erittäin huono. Joku on valmis sietämään niitä ja toinen ei ikinä. Kaikki, siis ihan kaikki, tässä maailmassa on suhteellista. Mitä induvidualistisemmin ihmiset elämäänsä suhtautuvat, niin sitä pirstaloituneempi parisuhdemarkkina on.

        Markkina-arvon syntymisestä kehotan kääntymään taloustieteen puoleen. Säännöt ovat samat. Pitkälle jo pääset sillä, että ymmärrät markkina-arvon keskiarvona. Eriytyneiden markkinoiden tutkailuun kehotan alan tutkimukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietyssä määrin kyllä, mutta vain rajaansa saakka. Kauneus on lisäksi täysin katsojan silmässä eikä yleismaailmallista kauneutta ole olemassakaan. Monet "kauniina" pidetyt pirteet ovat myös terveyttä heikentäviä. Kauneus on myös hyvin vahvasti kulttuurisidonnaista.

        Naisen kauneus miehen silmissä ja miehen komeus naisen silmissä, korreloi myös kohteen iän kanssa. Tällä on merkittävä vaikutus lisääntymismenestykseen ja koko evoluutioon.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Markkina-arvon syntymisestä kehotan kääntymään taloustieteen puoleen. Säännöt ovat samat. Pitkälle jo pääset sillä, että ymmärrät markkina-arvon keskiarvona. Eriytyneiden markkinoiden tutkailuun kehotan alan tutkimukseen.

        Näyttää pikemmin siltä, että sinulla on vaikeuksia ymmärtää markkina-arvon käsitettä markkinataloudessa.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Naisen kauneus miehen silmissä ja miehen komeus naisen silmissä, korreloi myös kohteen iän kanssa. Tällä on merkittävä vaikutus lisääntymismenestykseen ja koko evoluutioon.

        Ikävä kylla noin ei ole. Ei ole juurikaan tutkimuksia, joissa juuri ikä olisi se oleellisin kauneuteen tai komeuteen liitetty tekijä. Mutta linkitä ihmeessä, jos selkaisen tutkimuksen löydät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kylla noin ei ole. Ei ole juurikaan tutkimuksia, joissa juuri ikä olisi se oleellisin kauneuteen tai komeuteen liitetty tekijä. Mutta linkitä ihmeessä, jos selkaisen tutkimuksen löydät.

        Biologista perustietoa.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Biologista perustietoa.

        Eipäs olekaan. Tutkimukset eivät tue moista väitettä. Kuten sanottu, laita ihmeessä linkki jos tuollaisen tutkimustuloksen jostain löydä. Saat sitten vastineeksi useamman, jossa on toisenlaisia loppupäätelmiä. Päästään vertailemaan tutkimusten päätelmiä ja luotettavuutta. ☺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs olekaan. Tutkimukset eivät tue moista väitettä. Kuten sanottu, laita ihmeessä linkki jos tuollaisen tutkimustuloksen jostain löydä. Saat sitten vastineeksi useamman, jossa on toisenlaisia loppupäätelmiä. Päästään vertailemaan tutkimusten päätelmiä ja luotettavuutta. ☺

        En pyri kilpailemaan ideologisten näkemysten kanssa.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        En pyri kilpailemaan ideologisten näkemysten kanssa.

        Oma tietoni on puhdasta biologista tutkimusta, jolla ei ole mitään tekoa ideologioiden kanssa. Sinun ajatuksesiko pohjaavat ideologiohin? Jos näin on niin sitten ei todellakaan kannata jatkaa. En viitsi jutella ideologisten huhaa ihmisten kanssa, mutta oikeasta tieteestä voin puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten siis voimme ylipäänsä puhua jostain markkina-arvosta yleisellä tasolla? Ei ole olemassa mitää yleistä markkina-arvoa, joka kattaisi kaiken.

        Perheasunnon markkina-arvo ei ole suuri opeskelijoiden keskuudessa. Urheoluautoharrastaja ei arvosta laadukasta perheautoa. Esteratsastaja ei näe hyvän ravurin markkina-arvoa. Käyttölinjaista koiraa etsivä ei näe näyttelylinjaisen koiran arvoa ... esimerkkejä löytyisi loputtomasti. Ei ole olemassakaan mitään yleismaailmallista markkina-arvoa, joka kattaa kaiken.

        Nuoren naisen tai miehen markkina-arvo ei ole sen kummempi, kuin vanhemmankaan yksilön. Nuorikaan kumppani ei todellakaan kelpaa kaikille ja moni nuoruuteen liittyvä ominaisuus on hyvin epäedullinen ja jopa erittäin huono. Joku on valmis sietämään niitä ja toinen ei ikinä. Kaikki, siis ihan kaikki, tässä maailmassa on suhteellista. Mitä induvidualistisemmin ihmiset elämäänsä suhtautuvat, niin sitä pirstaloituneempi parisuhdemarkkina on.

        "Ei ole olemassakaan mitään yleismaailmallista markkina-arvoa, joka kattaa kaiken."

        Aivan. Ei myöskään ole "markkina-arvoa", joka edes yksilöiden (parisuhdetta ajatellen kahden yksilön) kohdalla kattaisi kaiken. Jos tai kun suosii tiettyä ominaisuutta tai asiaa kumppanissa, se ilman muuta karsii kuin itsestään epäsopivat ehdokkaat, riippumatta jostain yleisestä markkina-arvosta.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa juuri näytillehän niitä nuoria naisia halutaan, koristamaan kainaloa. Sillä voi sitten viestittää muille uroksille omaa korkeaa statustaan, jos on vanhempana setämiehenä onnistunut sellaisen koristeen itselleen hankkimaan.

        Nuori kaunotar voi pihdata, nalkuttaa, nakella niskojaan, vaatia, kiukutella ja tyhjentää sugar-daddyn tilin. Kaiken tämän voi nuorelta naiselta hyväksyä, koska se kauniin koristeen rinnalla kulkeminen on niin suuri statussymboli ettei muulla väliä.

        👌
        Juuri mäin se menee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Statussymbolit ovat pitkälti juuri niiden "omistajien" henkilökohtaisia kuvitelmia. Henkilö itse kuvittelee vaikka sen helvetin kalliin (, mutta jatkuvasti korjausta vaativan auton) tai mauttoman kultaketjun tai hyvännäkösen (, mutta selvästi täysin aivottoman ja naukuvaäänisen) nuoren naisen jotenkin kohottavan statustaan, vaikka todellisuudessa muut lähinnä naureskelevat asialle seläntakana. Ihan jokainen tunnistaa ton ilmiön ja hyvin harva pitää niitä toisten statussymboleja oikeasti tavottelemisen arvosina. Lähinnä niille tosiaan naureskellaan.

        Kuka nauraa, kuka ei.
        Kateuttaan ne toiset miehet näille ”naureskelevat”. Oikeasti se tunne on ihailunsekaista kateutta, ja korkean statuksen merkkinä he pitävät nuorta kaunotarta vanhan setämiehen rinnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nauraa, kuka ei.
        Kateuttaan ne toiset miehet näille ”naureskelevat”. Oikeasti se tunne on ihailunsekaista kateutta, ja korkean statuksen merkkinä he pitävät nuorta kaunotarta vanhan setämiehen rinnalla.

        Tuo kateuskortti on se tyypillisin vähättelyn ja väheksynnän muoto, jolla esimerkiksi oman toiminnan typeryyttä pyritään piilottamaan. Jos joku sanoo, että karseat silikonit, niin hän o kateellinen. Ai mistä? Niistä ylisuurista muovipalloista, jotka kuka vaan voi halutessaan itseensä lisätäkö? Tai jos joku toteaa autovalinnan olevan naurettava, niin hän on kateellinen. Ai mistä? Rumasta, epäkäytännöllisestä ja ylihinnoitellusta jatkuvasti rikkinäisestä kulkuneuvostako?

        Juuri mitään muuta tässä maailmassa ei oikeastaan ole helpompi saada, kuin nuorta ja naiivia naista tai miestä. Valtaosa ihmisistä tiedostaa tuon ja kokee lähinnä myötähäpeää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikä se markkina-arvo on, jos ei seksuaalinen tunne ja käyttäytyminen? Ei kai niitä alle 25 -vuotiaita naisia koriste-esineeksi haluta?

        Jos mulle tulisi vastaan mies, joka ensin paasaisi silmät sitten täyteen nuorten naisten paremmuudesta ja sen jälkeen vonkaisi minulta seksiä, koska vanhojen kurppien kanssa se on mukavampaa, niin pitäisin tuollaista miestä totaalisen päävikaisena.

        😂😂😂😂 näin se menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kateuskortti on se tyypillisin vähättelyn ja väheksynnän muoto, jolla esimerkiksi oman toiminnan typeryyttä pyritään piilottamaan. Jos joku sanoo, että karseat silikonit, niin hän o kateellinen. Ai mistä? Niistä ylisuurista muovipalloista, jotka kuka vaan voi halutessaan itseensä lisätäkö? Tai jos joku toteaa autovalinnan olevan naurettava, niin hän on kateellinen. Ai mistä? Rumasta, epäkäytännöllisestä ja ylihinnoitellusta jatkuvasti rikkinäisestä kulkuneuvostako?

        Juuri mitään muuta tässä maailmassa ei oikeastaan ole helpompi saada, kuin nuorta ja naiivia naista tai miestä. Valtaosa ihmisistä tiedostaa tuon ja kokee lähinnä myötähäpeää

        Ai että kenen tahansa vanhan ukkelin on äärettömän helppo saada nuori ja naivi nainen?
        Ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että kenen tahansa vanhan ukkelin on äärettömän helppo saada nuori ja naivi nainen?
        Ei ole.

        Aika pitkälle kenen vaan, jolla nyt on jotain korviensakin välissä. Yksi onnistuu materialla ja toinen huijaamalla. Helppoa se jokatapauksessa on. Maailma on täynnä nuoria, naiiveja, nättejä ja köyhiä. Mikään ei (ikävä kyllä) ole helpompaa kuin saada yksi sellanen mukaansa.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Evoluutiobiologinen tutkimus on paljastanut, että kauneus korreloi positiivisesti terveyden kanssa.

        Miten tuo nyt liittyi asiaan?

        Miksi vanhan sairaan miehen tulisi siis saada kainaloaan koristaan kaunis, terve nuori nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pitkälle kenen vaan, jolla nyt on jotain korviensakin välissä. Yksi onnistuu materialla ja toinen huijaamalla. Helppoa se jokatapauksessa on. Maailma on täynnä nuoria, naiiveja, nättejä ja köyhiä. Mikään ei (ikävä kyllä) ole helpompaa kuin saada yksi sellanen mukaansa.

        Ei onnistu noin helposti (no ehkä kehitysvammaisia…)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei onnistu noin helposti (no ehkä kehitysvammaisia…)

        Kyllä onnistuu ja ihan vammattomien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pitkälle kenen vaan, jolla nyt on jotain korviensakin välissä. Yksi onnistuu materialla ja toinen huijaamalla. Helppoa se jokatapauksessa on. Maailma on täynnä nuoria, naiiveja, nättejä ja köyhiä. Mikään ei (ikävä kyllä) ole helpompaa kuin saada yksi sellanen mukaansa.

        On yksi asia, jota on helpompi saada - seksi. Seksi on maailman helpoiten saatava "tavoiteltu" asia. Seksiä on niin helppo saada, että siitä kieltäytyminen vaatii enemmän vaivaa kuin sen saaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On yksi asia, jota on helpompi saada - seksi. Seksi on maailman helpoiten saatava "tavoiteltu" asia. Seksiä on niin helppo saada, että siitä kieltäytyminen vaatii enemmän vaivaa kuin sen saaminen.

        Ah, tuo on kyllä täysin totta.


    • Anonyymi

      Tutustuin naiseen kerran ja se kysyi onko minulla kesämökkiä. On kesämökki ja nainen kysyi kuinka iso ja kerroin sille ja se oli heti että ai se on niin pieni. Nainen olis halunnut et on iso huvila ja sitten se antoi pakit.

      • Anonyymi

        No hyvä. Nainen etsi huvilaa, miehellä ei niin väliä.

        Itse tutustuin aikoinaan mieheen, sanoin etten pidä mökkeilystä. Vähän ajan kuluttua mies kysyi tulenko hänen mökilleen hoitamaan puutarhaa. Pakit tuli. Kysyin vielä miksi mies pyysi hoitamaan mökkinsä puutarhaa, eikö hän kuunnellut, etten pidä mökkeilystä. Kyllä kuuli, mutta ajatteli minun kiinnostuvan siitä ja puutarhan hoidosta. Jaahas.


    • Anonyymi

      "Hyvin suosittuja haastatteluja on, missä puolisoonsa pettynyt nainen 40 vuoden iässä, tai yli, sanoo: "Nyt minä tiedän, mitä minä haluan." Ts. hän puhuu kuin valinnanvara olisi valtava, vaikka todellisuudessa se on supistunut olemattomiin."

      Missä "todellisuudessa" se 4kymppisen naisen valinnanvara on supistunut olemattomiin?
      En voi tietenkään puhua kuin oman kuplan kokemuksista, mutta tuttavapiirissä 4kymppisillä ns. haku päällä olevilla naisilla ei näy olevan valinnanvarasta puutetta.

      Nykyään kun ei ole 4kymppiselle harvinaista eikä häpeällistä olla paritta, niin heidän deittailuelämänsä vaikuttaa melko vapautuneelta. Ei ole enää paineita löytää kumppania lisääntymiseen, vaan katsastellaan markkinoita josko löytyisi riittävän hyvää seuraa muuten vaan. Jos ei mieleistä löydy, niin näkyvät olevan varsin tyytyväisiä ilmankin.

      • Kirjoitin klo 7.56 siitä, miten nelikymppiset siskot ovat keskimäärin paljon rennompia kuin nuoret tinttarehtijat. Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä. Vähät leskimiehet menevät kuin kuumille kiville.

        Kielikurssilla yli 40:n oleva sisko kertoi kertoneensa tyttärelleen, kuinka oli ollut yhteissaunassa. Tytär oli kauhistunut. Tässä ehkä myös näkyi nuoren ja seestyneen ero.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Kirjoitin klo 7.56 siitä, miten nelikymppiset siskot ovat keskimäärin paljon rennompia kuin nuoret tinttarehtijat. Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä. Vähät leskimiehet menevät kuin kuumille kiville.

        Kielikurssilla yli 40:n oleva sisko kertoi kertoneensa tyttärelleen, kuinka oli ollut yhteissaunassa. Tytär oli kauhistunut. Tässä ehkä myös näkyi nuoren ja seestyneen ero.

        Miksi oletat että nelikymppinen nainen olisi avioliitto mielessään seuraa hakemassa?

        Kummallisen vanhanaikainen ajatus, että ollakseen "vakavasti otettava" parisuhde, siihen täytyisi saada se papin aamen vahvistukseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi oletat että nelikymppinen nainen olisi avioliitto mielessään seuraa hakemassa?

        Kummallisen vanhanaikainen ajatus, että ollakseen "vakavasti otettava" parisuhde, siihen täytyisi saada se papin aamen vahvistukseksi.

        Niinpä. Miksi juuri 40 etsisivät avioliittoa, kun eivät monet nuoremmatkaan etsi. Todella vanhakantaista ajattelua tosiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi oletat että nelikymppinen nainen olisi avioliitto mielessään seuraa hakemassa?

        Kummallisen vanhanaikainen ajatus, että ollakseen "vakavasti otettava" parisuhde, siihen täytyisi saada se papin aamen vahvistukseksi.

        Mistä tuollainen luulo? Olenko tullut sanoneeksi, että nelikymppiset olisivat avioliittomielessä markkinoilla? Olenko sanonut, että papin aamen olisi suotava? Tarkoitukseni on ollut TÄYSIN päinvastainen. Nykyinen tyyli suo naisellekin pitkän sorron jälkeen todella vapaan valinnan.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Mistä tuollainen luulo? Olenko tullut sanoneeksi, että nelikymppiset olisivat avioliittomielessä markkinoilla? Olenko sanonut, että papin aamen olisi suotava? Tarkoitukseni on ollut TÄYSIN päinvastainen. Nykyinen tyyli suo naisellekin pitkän sorron jälkeen todella vapaan valinnan.

        Sivusta ... selvennä sitten ihmeessä mitä ajoot takaa mm. seuraavilla lauseillasi:

        "Neljänkymmenen iässä avioliittomarkkinat ovat jokseenkin ohi."

        "Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä."

        Miksi puhut juuri avioliitoista ja aviomiehistä, jollei avioliitto ole olennainen asia ja markkinoilla ei oltaisi juuri avioliittomielessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Miksi juuri 40 etsisivät avioliittoa, kun eivät monet nuoremmatkaan etsi. Todella vanhakantaista ajattelua tosiaan.

        En todellakaan tiedä sanoneeni, että 40 -siskot etsisivät avioliittoa.

        Jää sellainen kuva, että edellinen kirjoittaja on lukenut joidenkin luusereiden kirjoituksia, ja ominut ne minullekin, koska olen mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... selvennä sitten ihmeessä mitä ajoot takaa mm. seuraavilla lauseillasi:

        "Neljänkymmenen iässä avioliittomarkkinat ovat jokseenkin ohi."

        "Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä."

        Miksi puhut juuri avioliitoista ja aviomiehistä, jollei avioliitto ole olennainen asia ja markkinoilla ei oltaisi juuri avioliittomielessä?

        Vaikka noita pätkiä olisi lainannut pidemminkin, niin merkitys minkään muun kuin juuri AVIOliiton kohdalta jää täysin epäselväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... selvennä sitten ihmeessä mitä ajoot takaa mm. seuraavilla lauseillasi:

        "Neljänkymmenen iässä avioliittomarkkinat ovat jokseenkin ohi."

        "Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä."

        Miksi puhut juuri avioliitoista ja aviomiehistä, jollei avioliitto ole olennainen asia ja markkinoilla ei oltaisi juuri avioliittomielessä?

        Kuvailin lauseillani markkinoiden luonnetta. Markkinat ovat erilaiset, kuin ennen perheenperustamistarkoituksessa. Eivätkä ne biologisista syistä enää voi olla samanlaiset, eikä siinä ole vähääkään moittimista


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Kuvailin lauseillani markkinoiden luonnetta. Markkinat ovat erilaiset, kuin ennen perheenperustamistarkoituksessa. Eivätkä ne biologisista syistä enää voi olla samanlaiset, eikä siinä ole vähääkään moittimista

        Selityksesi ei nyt oikein uppoa ... miksi juuri AVIOliitto on olennaista? Miksi puhut juuri AVIOmiehistä? Miksi käytät etuliitettä avio- ellei se olennaista? Se kun ei kerro yhtään mitään mistään muusta kuin naimisiin menemisestä, joka taas ei nykyaikana ole niin erityisen olennaista kertomaan mitään parisuhteen luonteesta. Yli 50% pysyvistäkään pariskunnista ei enää nykysuomessa mene naimisiin. Avoliitot kestävät yhtä hyvin kuin avioliitot, joista myös 50% päättyy eroon. Lapsista taitaa jo nykysuomessa valtaosa syntyä avioliiton ulkopuolelle. Naimisiin menevät myös pariskunnat, joilla ei ole aikeitakaan tehdä lapsia tai joiden lapset on jo tehty. Mitä AVIOliitto ja AVIOmiehet siis liittyvät mihinkään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selityksesi ei nyt oikein uppoa ... miksi juuri AVIOliitto on olennaista? Miksi puhut juuri AVIOmiehistä? Miksi käytät etuliitettä avio- ellei se olennaista? Se kun ei kerro yhtään mitään mistään muusta kuin naimisiin menemisestä, joka taas ei nykyaikana ole niin erityisen olennaista kertomaan mitään parisuhteen luonteesta. Yli 50% pysyvistäkään pariskunnista ei enää nykysuomessa mene naimisiin. Avoliitot kestävät yhtä hyvin kuin avioliitot, joista myös 50% päättyy eroon. Lapsista taitaa jo nykysuomessa valtaosa syntyä avioliiton ulkopuolelle. Naimisiin menevät myös pariskunnat, joilla ei ole aikeitakaan tehdä lapsia tai joiden lapset on jo tehty. Mitä AVIOliitto ja AVIOmiehet siis liittyvät mihinkään?

        Se on kielellinen lipsaus. Kun itse menin naimisiin yli 50 vuotta sitten, ei vielä noudatettu avoliittoja. Nykyisin pitäisi kai käyttää käsitettä kiinteä liitto tai avoliitto.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Se on kielellinen lipsaus. Kun itse menin naimisiin yli 50 vuotta sitten, ei vielä noudatettu avoliittoja. Nykyisin pitäisi kai käyttää käsitettä kiinteä liitto tai avoliitto.

        Tai mitäs jos puhuisit parisuhteista, seksisuhteista ja vaikkapa satunnaisista suhteista. Lisäksi sinun kannattaisi ymmärtää, että myös sanan "perhe" merkitys on murroksessa.

        Vaan edelleen jää epäselväksi, että mitä tarkoitat tuolla sanalla käytäessäsi sitä juuri 40 vuotiaista naisista. Kuvitteletko, että heillä on vaikeuksia löytää parisuhteita? Tuo pitää osin paikkansa. Se pitää paikkansa sellaisten yksilöiden kohdalla (niin miesten kuin naistenkin), jotka eivät ole tuohon ikään mennessä oikein ikinä olleet parisuhteessa. Usein tuollaisissa yksilöissä on jotain pariutumista olennaisesti vaikeuttavaa "vikaa" ja ne harvemmin lievenevät iän myötä. Sen sijaan ns. uudelleen parisuhdemarkkinoille palaavat pariutuvat usein hyvinkin nopeasti uudelleen, vaikka vaatimukset parisuhteelle tyypillisesti kasvavat jokaisella uudella yrityksellä.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Kirjoitin klo 7.56 siitä, miten nelikymppiset siskot ovat keskimäärin paljon rennompia kuin nuoret tinttarehtijat. Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä. Vähät leskimiehet menevät kuin kuumille kiville.

        Kielikurssilla yli 40:n oleva sisko kertoi kertoneensa tyttärelleen, kuinka oli ollut yhteissaunassa. Tytär oli kauhistunut. Tässä ehkä myös näkyi nuoren ja seestyneen ero.

        " Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä."

        Nelikymppiset naiset eivät todellakaan välttämättä tavoittele avioliittoa tai sen kaltaista parisuhdetta.

        Suuri osa naisista inhoaa saunomista - kenenkään kanssa. Itse saunon kerran vuodessa tai joka toinen vuosi. Yksin Suomessa tai yhteissaunassa uimapuku päällä Virossa.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä."

        Nelikymppiset naiset eivät todellakaan välttämättä tavoittele avioliittoa tai sen kaltaista parisuhdetta.

        Suuri osa naisista inhoaa saunomista - kenenkään kanssa. Itse saunon kerran vuodessa tai joka toinen vuosi. Yksin Suomessa tai yhteissaunassa uimapuku päällä Virossa.

        - Sheena

        "Nelikymppiset naiset eivät todellakaan välttämättä tavoittele avioliittoa tai sen kaltaista parisuhdetta."

        Tämä! Ja he jotka etsivät yleensä löytävät sen varsin kivuttomasti.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        En todellakaan tiedä sanoneeni, että 40 -siskot etsisivät avioliittoa.

        Jää sellainen kuva, että edellinen kirjoittaja on lukenut joidenkin luusereiden kirjoituksia, ja ominut ne minullekin, koska olen mies.

        "kynä.mi
        31.10.2021 09:29

        Kirjoitin klo 7.56 siitä, miten nelikymppiset siskot ovat keskimäärin paljon rennompia kuin nuoret tinttarehtijat. Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä. Vähät leskimiehet menevät kuin kuumille kiville."

        Ihan näyttäisi sinun nimimerkilläsi olevan kirjoitettu tuo.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Mistä tuollainen luulo? Olenko tullut sanoneeksi, että nelikymppiset olisivat avioliittomielessä markkinoilla? Olenko sanonut, että papin aamen olisi suotava? Tarkoitukseni on ollut TÄYSIN päinvastainen. Nykyinen tyyli suo naisellekin pitkän sorron jälkeen todella vapaan valinnan.

        "kynä.mi
        31.10.2021 09:29

        Kirjoitin klo 7.56 siitä, miten nelikymppiset siskot ovat keskimäärin paljon rennompia kuin nuoret tinttarehtijat. Aviomiehiksi kelpaavat ovat jo vähissä. Vähät leskimiehet menevät kuin kuumille kiville."

        Kannattaisi varmaan sitten miettiä tarkemmin mitä kirjoittaa, ettei tarvitse jälkeenpäin selitellä sanomisiaan.
        Monessa muussakin kohtaa tätä keskustelua olet käyttänyt termiä "avioliitto" puhuessasi nelikymppisten pariutumishaluista ja -mahdollisuuksista.


    • Anonyymi

      NAISILLE EI KELPAA KUNNOLLINEN JA KILTTI MIES!!!!

      HALUTAAN VAAN JOTAIN VÄKIVALTAISIAA JÄNNÄMIES TAPPAJA ÖYKKÄREITÄ JA SITTEN ITKETÄÄN SIITÄ KUN JÄNNÄMIES LYÖ TAI TAPPAA!!!!

      KILTIN JA KUNNOLLISEN MIEHEN KANSSA TÄTÄKÄÄN ONGELMAA EI OLISI!!! MIKSI NAISET EIVÄT RAKASTA KILTTEJÄ JA KUNNOLLISIA KILTTIMIEHIÄ????

      • Anonyymi

        Selitäs vähän tarkemmin, miten ne "väkivaltaisten jännämies tappaja öykkäreiden" tappamiksi tulleet naiset jälkeenpäin itkee sitä että ovat tulleet tapetuiksi?


      • Anonyymi

        OIKEASTI kiltit miehet eivät huuda isoilla kirjaimilla.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selitäs vähän tarkemmin, miten ne "väkivaltaisten jännämies tappaja öykkäreiden" tappamiksi tulleet naiset jälkeenpäin itkee sitä että ovat tulleet tapetuiksi?

        Etkö kuule kun pilven reunalla rinputtavat harppua ja laulavat, ettei olisi pitänyt sortua jännämieheen. 😂


    • Anonyymi

      Olkinuorakin vaatii lisää köyttä.

    • Anonyymi

      Luin vanhoja päiväkirjojani ja totesin olleeni voimaantunut jo teini-iästä, ehkäpä aiemminkin. En allekirjoita "tasoja" vaan yksinkertaisesti yhteensopivuutta. Riittää kun tietää millaista kumppania EI halua, muita vaatimuksia ei ole. "Laatumies" on mies, joka minulle sopii.

      Lähes koko aikuisiän olen ollut parisuhteessa, se on ihme, sillä minulle sopiva mies on todella paljon. Pulaa ei ole sopivasta miehestä ollut, pikemminkin päinvastoin.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Naisten vapausrintama. LIITY nvr

    • Näyttää olevan mahdotonta keskustella tieteellisen tutkimuksen pohjalta. Tutkimus on neutraalia sen kannalta, onko tutkija mies vai nainen. Nyt joudun kuitenkin vastailemaan kysymyksiin, jotka on innoittanut jonkun luuserimiehen mututuntemus.

      Parinhaku tuntuu olevan niin tulehtunut kysymys, ettei asiallinen keskustelu ole mahdollinen.

      • Anonyymi

        Kokoajanhan minä yritän keskustella kanssasi nimenomaan tieteellisesti. Voisitko toimia kuten tuossa kerrot ja käydä asiapohjaista tieteellistä keskustelua. Ymmärrän kyllä, jos tietosi ovat vanhentuneita. En laske sitä sinun viaksesi. Sensijaan kykenemättömyys muokata käsityksiään ei kuulu tieteeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokoajanhan minä yritän keskustella kanssasi nimenomaan tieteellisesti. Voisitko toimia kuten tuossa kerrot ja käydä asiapohjaista tieteellistä keskustelua. Ymmärrän kyllä, jos tietosi ovat vanhentuneita. En laske sitä sinun viaksesi. Sensijaan kykenemättömyys muokata käsityksiään ei kuulu tieteeseen.

        Biologinen tieto evoluution mekanismista ei ole muuttunut.


      • Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

        Biologinen tieto evoluution mekanismista ei ole muuttunut.

        Ei tietenkään ole, mutta valtaosa puheistasi ei perustu noihin mekanismeihin.


      • Anonyymi

        Linkitätkö sitten tähän keskusteluun sen tieteellisen tutkimuksen, josta haluat keskustella?

        Olisi helpompaa muidenkin keskustella juuri siitä mistä sinä haluat, kun lähdemateriaali olisi muillekin luettavaksi jaettu.


    • Anonyymi

      Harva mies tajuaa, varsinkaan ne jotka tuijottaa niitä muokattuja kuvia päivästä toiseen. Sitä paitsi päältä kaunis voi olla jotain ihan muuta sisältä. Eikä edes välttämättä pysyvää.

    • Kun repliikkejä on tullut jo 186, niin kuin tätä kirjoittaessani, ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi on tullut jo kauan sitten, että kommentoijat eivät jaksa lukea aikaisempia kirjoituksia, vaan esittävät uudestaan ja uudestaan samoja kysymyksiä.

      Olen koko päivän vastaillut, mutta mitä enemmän vastaan, sitä enemmän kysymyksiä, jotka ovat itse asiassa siitä johtuvia, että olen mies, ja kysyjä OLETTAA minun ajattelevan niin kuin hänen olettamansa miesstereotyyppi.

      Nytkin tuli 50 minuutin aikana 12 kommenttia. Likaa minulle. Vetäydyn toistaiseksi levolle. 🌹👀

      • Anonyymi

        Se onkin parempi poistua saunasta jos ei kestä löylyjä.

        Ehkä jatkossa olisi fiksumpaa ettet itse olisi lämmittämässä sitä saunaa, ellet ole yhtään löylymiehiä.


    • Jospa sillä "nyt minä tiedän, mitä haluan" ei edes tarkoiteta miestä, elämänkumppania tms. vaan ihan vain elämää.
      Yli neliviisikymppinen tietää, mitä haluaa elämältä, ja jos on eronnut, syystä tai toisesta, voin kuvitella, että elämä tavallaan avautuu. Ei ole enää mikään pakko pariutua ja jos kuitenkin pariutumiseen päätyy, voi ainakin valita suhteen laadun ja tyypin. Eli vaikkapa erillään asumisen ja seurustelun samaan aikaan. Yli nelikymppisellä ei enää ole tarvetta perustaa perhettä, joko lapsia on tai ei, mutta lisää ei enää yleensä kaivata. Silloin ei tarvitse miettiä sitäkään, millainen mies voisi olla sopiva isä lapsille.

      Ehkäpä se tuntuu tylyltä että neliviisikymppinen nainen ei enää kaipaa välttämättä perinteistä parisuhdetta, jos esim. pitkän sellaisen lopettaa. Mutta siinäkin on kyse elämästä. Miksei viimeisiä vuosikymmeniä viettäisi juuri niin kuin haluaa, ei niin, mitä muut oikeana elämäntapana pitävät tai mitä arvostavat. Seuran tai seurattomuuden voi valita, luonteensa mukaisesti.

      • Anonyymi

        Ihan tuota samaa mäkin mietin, että miksi tuon pitäisi liittyä parisuhteisiin tai miehiin ylipäänsä. Itsekin tiedän nykyään mitä haluan, eikä se liity mitenkään miehiin. Tiedän mitä haluan elämältäni ja aika hyvin myös sen miten siihen pääsen.

        Ja vaikka kyse oliaikin miehestä, niin se mitä halutaan voi hyvin olla joko tietynlainen mies tai ei miestä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tuota samaa mäkin mietin, että miksi tuon pitäisi liittyä parisuhteisiin tai miehiin ylipäänsä. Itsekin tiedän nykyään mitä haluan, eikä se liity mitenkään miehiin. Tiedän mitä haluan elämältäni ja aika hyvin myös sen miten siihen pääsen.

        Ja vaikka kyse oliaikin miehestä, niin se mitä halutaan voi hyvin olla joko tietynlainen mies tai ei miestä lainkaan.

        Aloitus on sen takia tuon tyyppinen, koska miehet (lähes järjestään) kuvittelevat hallitsevansa naisten elämää ja ajatusmaailmaa ihan yhtä paljon, kuin naiset hallitsevat heidän ajatusmaailmaansa ja elämäänsä. Ei mies voi ymmärtää, että kyse voisi naisen kohdalla olla jostakin muusta kuin pariutumisesta, koska hänen kohdallaan kyse olisi pelkästään siitä.


    • Anonyymi

      Naisilla ei ole sen kummempia vaatimuksia kuin miehillä. Miehet ei vaan uskalla naisia lähestyä koska ei ole itseluottamusta eikä miehet osaa jutella naisille. Pelkäätte naisia ettekä uskalla mennä juttelee.

    • Anonyymi

      Joskus taustalla on pelkkä itsekkyys, mitä MINÄ haluan elämältä. Parisuhteesta haetaan liian usein automaattista onnellisuutta mutta usein onnellisuus tulee monista arjen elämän onnistumisista ja liiat vaatimukset on unohdettava.
      Ymmärrettävää on miettiä omaa elämää mitä voi tehdä, jos vastakumppani elää itsekkäästi ja kunnioitus omiin mielipiteisiin ja toimiin puuttuu. Perhe elämässä vaaditaan tasapainottavaa ymmärrystä, ongelmien yhdessä läpi käymistä toistaan tukemalla, syyttely ei korjaa koskaan mitään. Jos tätä puuttuu tehdään kumppanin elämästä turhan raskasta ja se johtaa helposti eroon.

    • Anonyymi

      Tuon jo kliseeksi tulleen sanonnan - tietää mitä haluaa- naisen suusta, olen aina mieltänyt tarkoittavan miehe(i) stä riippumatonta loppuelämän kokonaisvaltaista hyvinvointia. - cu-

    • " Aivan tavalliset siskot ovat nättejä, fiksuja, toimeliaita ja pystyviä. "

      Noh, eipä liioitella. Jos naiseen pätee samaan aikaan edes kaksi noista adjektiiveista, niin tuskinpa on vapaa.

      • Anonyymi

        No jaa ... jos ihminen on fiksu, toimelias ja pystyvä, niin miksi sellainen edes lähtisi parisuhteeseen? 🤔 😉


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1874
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      234
      1538
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      243
      1497
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      50
      1379
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1318
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1179
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1142
    8. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1131
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1123
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe