Kosittu on

Anonyymi

Mitä mieltä olette kumman pitäisi kosia?

Minä kosin miestäni jos olisin odottanut hänen kosintaansa odottaisin sitä varmaan vieläkin. :)

44

56

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumpi vaan voi kosia. Minäkin aikoinaan olin se joka kosi, ei se sukupuolta katso. Minun mielestä.

      Kumpiko sitä avioliittoa hinkuu, niin se kosii.

      • Anonyymi

        Voi voi vaikka romanttisempaa se on jos mies sen tekee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi vaikka romanttisempaa se on jos mies sen tekee.

        Aijaa. Mites naispareilla sitten? :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi vaikka romanttisempaa se on jos mies sen tekee.

        Minusta se mun kosinta oli romanttinen hetki. Ja ainahan mä oon tehnyt miesten juttuja muutenkin. Niin kosintakin menee siinä samassa. :)


      • Suatana kirjoitti:

        Minusta se mun kosinta oli romanttinen hetki. Ja ainahan mä oon tehnyt miesten juttuja muutenkin. Niin kosintakin menee siinä samassa. :)

        Tai voisko sanoa, etten ole noudattanut sukupuolitettuja normeja vaan sumeilematta rikkonut niitä ihan oman fiilikseni mukaan.


      • Anonyymi

        Öhöm.....
        Asia ei ole kuule ihan noin yksinkertainen.
        Jostakin luin, että miehen olisi pyytää morsiaimen kättä appiukolta, että siinähän vasta kova selvittäminen on, kuka on appiukko ja missä appiukko asuu ja mennä suurella jännityksellä appiukon luo pyytämään naisen kättä, jonka jälkeen appiukko arvioi miehen, onko mies sovelias ja kelvollinen tyttärelleen ja ennenkaikkea suvulleen.
        Miehellä täytyy olla kultasormus varalta mukana, jos nainen suostuu, niin nainenhan pitää silloin rengastaa.
        Monimutkaista on tuo kosiminen, ei ole meikäläisen kohdalle sattunut, että olisi tarvinut kosia.
        Appiukko ajaisi haulikon kanssa meikäläisen pihalle, ei kelpuuttaisi tyttärelleen.

        t. Ätmi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Öhöm.....
        Asia ei ole kuule ihan noin yksinkertainen.
        Jostakin luin, että miehen olisi pyytää morsiaimen kättä appiukolta, että siinähän vasta kova selvittäminen on, kuka on appiukko ja missä appiukko asuu ja mennä suurella jännityksellä appiukon luo pyytämään naisen kättä, jonka jälkeen appiukko arvioi miehen, onko mies sovelias ja kelvollinen tyttärelleen ja ennenkaikkea suvulleen.
        Miehellä täytyy olla kultasormus varalta mukana, jos nainen suostuu, niin nainenhan pitää silloin rengastaa.
        Monimutkaista on tuo kosiminen, ei ole meikäläisen kohdalle sattunut, että olisi tarvinut kosia.
        Appiukko ajaisi haulikon kanssa meikäläisen pihalle, ei kelpuuttaisi tyttärelleen.

        t. Ätmi

        Ääh, mitään appiukkoa tarvi vaivata jos täysi-ikäistä kosii. Lähinnä ilmoittaa hääpäivän appivanhemmille, tulkaa silloin juhlimaan meidän häitä. :)

        Me molemmat annoimme toisillemme tismalleen samanlaiset kultaiset kuviottomat ja sileät sormukset. Ja kumpikin sai kihla- ja vihkisormuksen. Eli molemmilla oli kaksi kultaista, suht leveää kultarengasta nimettömissään.

        Minä halusin, että myös sulhanen saa kihla-että vihkisormuksen. Ja näin teimme.


      • Suatana kirjoitti:

        Ääh, mitään appiukkoa tarvi vaivata jos täysi-ikäistä kosii. Lähinnä ilmoittaa hääpäivän appivanhemmille, tulkaa silloin juhlimaan meidän häitä. :)

        Me molemmat annoimme toisillemme tismalleen samanlaiset kultaiset kuviottomat ja sileät sormukset. Ja kumpikin sai kihla- ja vihkisormuksen. Eli molemmilla oli kaksi kultaista, suht leveää kultarengasta nimettömissään.

        Minä halusin, että myös sulhanen saa kihla-että vihkisormuksen. Ja näin teimme.

        Ihan vaan perustuen tasa-arvoon, ei rituaaleihin tuo molemmille yhtä monta sormusta. :D


    • Anonyymi

      Sama tilanne. Kyllä kai se oli kosinta kun erään aamuhetken jälkeen sanoin nykyiselle miehelleni, että mielestäni meidän pitäisi mennä kihloihin.
      Tapahtui 53 vuotta sitten.

      Vuotta myöhemmin hoidin myös kaikki järjestelyt. Mies kieltäytyi kirkkohäistä joten vihkiminen tapahtui kappelissa todistajien läsnä ollessa.

      • Anonyymi

        Entisajan miehet olivat oikeita miehiä kun osasivat kosia vaikka minä sanoinkin että mennään naimisiin mielestäni kosiminen on miehen tehtävä. Nykyajan miehet eivät arvosta avioliittoa vai onko se tämä ajan henki.


    • Anonyymi

      Yleisellä tasolla ... kumpi vaan voi kosia. Hän kosii, jolle asialla on syystä tai toisesta enemmän merkitystä. Musta on aina ollut huvittavia nämä naiset, jotka yrittävät vihjailla miehelle, että voisitkos kosia. Koomista suorastaan. 😁

      Henkilökohtasella tasolla ... juu ei tarvetta kosia. En tule kuitenkaan vastaamaan myöntävästi, kun en aio mennä naimisiin. Avoliitto sopii mulle.

      • Anonyymi

        En koskaan vihjannut miehelleni odotin kyllä että hän niin tekisi. Niiden asioiden pitää tapahtua luonnostaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koskaan vihjannut miehelleni odotin kyllä että hän niin tekisi. Niiden asioiden pitää tapahtua luonnostaan.

        En puhunut sinusta, vaan niistä naisista, jotka tuota vihjailevat ja kertovat asiasta vihjailleensa. Sellaisia naisia on valtavan paljon ja se on koomista.


    • Anonyymi

      Entäpä sellainen tilanne, että jos mies on naiseen ihastunut ja näkee naista siellä jossakin pari kertaa viikossa tai harvemmin, juttelee ja yrittää tutustua naiseen, eikä olosuhteista riippuen voi montaa minuuttia naisen kanssa jutella ja nainenkin juttelee, mutta kun mies pyytää naista kahville, niin nainen kieltäytyy.
      Sehän viestittää miehelle tosiasian, ettei nainen kelpuuta miestä.

      Vähitellen miehen kiinnostus naiseen laantuu ja sammuu.
      Eihän nainen voi miestä kosia, kun osoitti miehelle jo, ettei ole kiinnostunut miehestä, vaikka silloin tällöin juttelee.
      Jos nainen päättäisi kosia, niin tuskin mies siitä innostuisi, koska on jo luovuttanut naisen suhteen, eikä mies halua soutaa ja huopata ja suunnitelmat ovat tämän myötä muuttuneet, ettei nainen enää kiinnosta miestä, kuten alkuvaiheessa, jolloin nainen antoi miehelle pakit.

      Joten asia yksinkertaisuudessaan on, ettei pakit miehelle antanut nainen voi sen jälkeen kosia miestä, sehän olisi noloa ja osoittaisi naisen tyhmyyden.

      • Anonyymi

        Selvä asia miksi jankuttaa?


      • Anonyymi

        Miksi nainen, joka kerran antaa pakit, haluaisi kosia sitä jolle pakit antoi? Ei se mielestäni tyhmää ole, mutta kiinnostaisi kuulla motiivit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nainen, joka kerran antaa pakit, haluaisi kosia sitä jolle pakit antoi? Ei se mielestäni tyhmää ole, mutta kiinnostaisi kuulla motiivit.

        Miten hän kosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hän kosi?

        Mistä sen tietäisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hän kosi?

        Miksi kysyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kysyt?

        Ei se että moikkaa ole kosiminen tai puhuminen. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se että moikkaa ole kosiminen tai puhuminen. 🤣

        Eihän kukaan sellaista ole väittänyt missään? Menikö minulta jotain ohi?


    • Anonyymi

      Sinkut palstalaiset ei kosi ketään eikä kukaan kosi sinkkua. Tällä palstalla on vain ikisinkkuja jotka eivät halua seurustella naisen tai miehen kanssa. Liian nirsoja naisia ja miehet ei kelpaa naisille joten ei tule mitään kosintaa koskaan tämän palstan ihmisille.

      • Anonyymi

        Uskon.


      • Anonyymi

        Tai jo naimisissa olevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jo naimisissa olevia.

        Enemmistö kuitenkin meitä uskollisessa avoliitossa olevia.

        -keinovaginamies-


    • Mulle sanottiin, että nyt mennään naimisiin tai sitten ei mennä ollenkaan.
      Ei ole minua romanttisesti kosittu.

      • Anonyymi

        Miehen kuuluu kosia romanttisesti että empä ihmettele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehen kuuluu kosia romanttisesti että empä ihmettele.

        Kosimiseen kuuluu miehen ryömiä lattialla ja suudella naisen kenkiä.
        Osoittaakseen, että tossun alle ollaa menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kosimiseen kuuluu miehen ryömiä lattialla ja suudella naisen kenkiä.
        Osoittaakseen, että tossun alle ollaa menossa.

        Ei naimisiin meno ole tossun alle menemistä.
        Mutta se on tosi on että nykyajan miehet eivät ole romanttisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehen kuuluu kosia romanttisesti että empä ihmettele.

        Pitäisi olla sellainen äijien vertaistukiryhmä meille tylysti kosituille miehille.

        En voi koskaan tietää olenko rakastettu vai pelkkä avec kaiken maailman kissanristiäisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei naimisiin meno ole tossun alle menemistä.
        Mutta se on tosi on että nykyajan miehet eivät ole romanttisia.

        Nykyäänhän miehet juuri ovat romanttisia, silleen vapaampaa heillä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kosimiseen kuuluu miehen ryömiä lattialla ja suudella naisen kenkiä.
        Osoittaakseen, että tossun alle ollaa menossa.

        Ei kuulu.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Naimisiin meno ja kosiminen on naiselle hyvin tärkeä asia elämän tärkeimpiä asioita ja sen menettäminen ja kokeminen on kova kolaus. Sellainen mies joka ei osaa kosia tai ei pidä sitä tärkeänä niin on tyly ja välinpitämätön.

      • Anonyymi

        Puhu ihan vaan omasta puolestasi. Tämä nainen olisi onnellisempi, jos ukoilla ei olis pakkomiellettä kosia.

        Mulla ei ole aikomustakaan mennä naimisiin. Kahdesti on kosittu ja miehillä on vaikeuksia kestää kieltäytymistä kunniasta, vaikka miten nätisti yrittäisi sanoa, että näin on just hyvä ja täydellistä. Miksi miehillä on pakkomielle naimisiinmenosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu ihan vaan omasta puolestasi. Tämä nainen olisi onnellisempi, jos ukoilla ei olis pakkomiellettä kosia.

        Mulla ei ole aikomustakaan mennä naimisiin. Kahdesti on kosittu ja miehillä on vaikeuksia kestää kieltäytymistä kunniasta, vaikka miten nätisti yrittäisi sanoa, että näin on just hyvä ja täydellistä. Miksi miehillä on pakkomielle naimisiinmenosta?

        Sinä kuulut sitten niihin naisiin jotka eivät pidä naimisiin menoa tärkeänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuulut sitten niihin naisiin jotka eivät pidä naimisiin menoa tärkeänä.

        Kuulun niihin naisiin, jotka pitävät naimisiinmenoa täysin turhana ja typeränä, muinaishistoriallisena jäänteenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu ihan vaan omasta puolestasi. Tämä nainen olisi onnellisempi, jos ukoilla ei olis pakkomiellettä kosia.

        Mulla ei ole aikomustakaan mennä naimisiin. Kahdesti on kosittu ja miehillä on vaikeuksia kestää kieltäytymistä kunniasta, vaikka miten nätisti yrittäisi sanoa, että näin on just hyvä ja täydellistä. Miksi miehillä on pakkomielle naimisiinmenosta?

        Niin oli kyse suurimmasta osasta naisia ajan henki muuttunut vaikuttaa naisiin kun miehiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin oli kyse suurimmasta osasta naisia ajan henki muuttunut vaikuttaa naisiin kun miehiinkin.

        Mistä tollanen tilastotieto löytyy, että syurin osa naisista haluaa naimisiin? Jos noin on, niin miksi avioliittojen määrä on romahtanut? Miehistäkö se vain on kiinni, että jotain 50% pariskunnista menee nykyään Suomessa naimisiin?


    • Anonyymi

      Kumpi vaan voi kosia, jos katsoo aiheelliseksi.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Mielelläni kosisin sopivassa kohden, jos vain hän, nainen kulkisi kanssani tulevassa. Hän vierailee ja kirjoittaa mm. näillä sivuilla. Rakastan häntä. En vain voi nyt juuri saada. Ja tiedän että hänkin rakastaa.

    • Kosiminen on höpöjuttuja niiltä ajoilta, jolloin sulhanen meni puhemiehen kanssa morsiamen taloon, ja yritti tehdä itseään tykö. Kun avioiduin 60-luvulla, oli tapana YHDESSÄ pohtia, onnistuisiko liitto. Ei kosintaa edes olut tapana mainita, antiikkia.

      Kosinta on tullut takaisin muotiin romanttisten amerikkalaisten elokuvien mukana, kuten muutkin ei-suomalaiset häätavat, joita ei vielä edes tunnettu. Järkevät ihmiset miettivät yhdessä.🌹👀

    • Minun mielestäni jos tässä on osallisena yksi mies niin sama kuka kosii kunhan se on mies. Pitää vain ensin hieman antaa aavistusta etukäteen että tällainen saattaa olla tulossa joloin nainen voi valmistella vastauksensa eikä tarvi kosian olla korkeassa polviasennossa niin kauaa että lumpioon sattuu tai kerää sinne nestettä.

      Jos miehiä on enemmän tai vähemmän kuin yksi niin se kosii jonka anoppi keittää paremmat kahvit.

    • Anonyymi

      Seuraava karkausvuosi on 2024 ja päivä siis 29.2.
      Kaikki on silloin nurinkurin ja naurettavaa, joten nainenkin voi kosia.
      Englannissa jo vuosisatoja sitten, Suomeen tuli 1800-luvun lopulla
      Kieltäytyvä mies joutuu ostamaan sen hamekankaan, Englannissa riitti hanskat.

    • Anonyymi

      Olin kerran häissä vieraana, joissa pappi sanoi sulhaselle: Kyllä se Markku on hyvä että sinäkin olet nyt tässä vaiheessa elämää, ei sinulla kuulu olla yhtään sen helpompaa kuin meillä muillakaan miehillä.

      Itsehän olen vapaamatkustaja, ja muija on lahjottu hiljaiseksi tämän asian suhteen. Yhden valmiin hameen sille joku karkausvuosi ostin ennen tuota varsinaista lahjontaa.

      -keinovaginamies-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      382
      4505
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      283
      2502
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1803
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe