Poika teki kotitestin ja nappas positiivisen tuloksen. Mulla oli nega... vielä.
Koska lomailen, eikä pakko ole mihinkään rimpuilla, pysytään torpassa sit kummatkin visusti. Jos saman katon alla selviin tuosta taudista ilman tartuntaa, voi pitää hommaa voittona. Sitten jos tarttuu, voi katsoo kuka on kuka.
Meneehän tää loma näinkin. Kaivan kirjan esille ja nostan jalat rahille. Ohhoijaa...
No niin... katsotaanpas koronaa silmiin.
71
658
Vastaukset
- Anonyymi
Oi voi. Onko poika eristetty omaan huoneeseen niin kuin ulkomailta dokumenteissa?
Kovin tätä ollut liikkeellä jo monissa.- Anonyymi
Joo. Trmpais maskin päähän just ja putsattiin vähän ovenkahvoja ja pintoja.
Käsidesiä vähän ja huudellaan nyt matkojrn päästä.
Mutta tätähän se nyt monessa paikassa on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Trmpais maskin päähän just ja putsattiin vähän ovenkahvoja ja pintoja.
Käsidesiä vähän ja huudellaan nyt matkojrn päästä.
Mutta tätähän se nyt monessa paikassa on.Ihan oikein. Perheessä, jossa koronaporitiivinen, pitää ehdottomasti suojautua. Maskit, ruokailut erikseen ja tiheä käsien ja pintojen pesu/desinfiointi.
Hyvältä vaikuttaa siellä teillä. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan oikein. Perheessä, jossa koronaporitiivinen, pitää ehdottomasti suojautua. Maskit, ruokailut erikseen ja tiheä käsien ja pintojen pesu/desinfiointi.
Hyvältä vaikuttaa siellä teillä. :)Katsotaan skippaanko tämänkin?
Monta pöpöä olen skipannut, vaikka muut pärskii jokapuolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsotaan skippaanko tämänkin?
Monta pöpöä olen skipannut, vaikka muut pärskii jokapuolella.Olen kuullut, ettei kaikki perheenjäsenet välttämättä sairastu.
Mutta jos olet kahdesti rokotettu ja saat tartunnan, niin oletpahan sitten sen jälkeen supersuojattu. :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuullut, ettei kaikki perheenjäsenet välttämättä sairastu.
Mutta jos olet kahdesti rokotettu ja saat tartunnan, niin oletpahan sitten sen jälkeen supersuojattu. :DNo ei tarttunut mun kaveriinkaan, vaikka niiden muksulla oli...
- Anonyymi
Kaikki on koronalla mustaa koko maassa, ja hallitus vain hilluu kaljatuoppiensa kanssa jotain vaalia, mitä ei olut ollenkaankaan, mitätön vaali :D
- Anonyymi
No hallitusko se tämänkin olisi estänyt?
- Anonyymi
Day 2. Ei vieläkään mulla koronaa. Poikakin suhteellisen fine.
Vielä taidan huomisen ainakin katsoa, että jos illalla ei ole, eikä seuraavana aamuna, niin enköhän sit skipannut sen pöpön...😄- Anonyymi
Älä vielä nuolaise, se kestää itää keskimäärin 1-5 vrk, ja on ärhäkkäimmillään myös silloin tarttumaan. Mä olen oireillut pariviikkoa, mulla oli bronkiitti ja systerillä koronatartunta kotitestin mukaan. Mä kävin teettämässä itsestäni PCR-testin labrassa koska mun kotitesti oli negatiivinen ja oireet meillä oli suurinpiirtein samanlaiset. Mun testitulokseni labran mukaankin oli negatiivinen. Nyt meillä alkaa taudit olla selätetty, kummallakin.
Huomenna tulee 2 siivoojaa, kaikki pinnat pestään ja desinfioidaan, matot ja vuodevaatteet sekä pyyheliinat lähtevät pesullaan. Vanhempani ja Mimmi palaavat kotiin, jos käly asian hyväksyy... siis jos me systerin kanssa läpäisemme lääkärin tarkastuksen. (kotittestin)
Kyllä se on mahdollista ett taudin voi välttää, hyvällä tuurilla ja kahdella rokotuksella, tosin systerikin oli rokotettu ja silti sairastui. Mä hoitelin meitä kumpaakin sen minkä jaksoin ja nukuin väliajat, silloin kun en kärsinyt päänsärystä tai yskinyt ja oksentanut limaa.
Ikinä ennen mulla ei ole noin pahaa keuhkoputkentulehdusta ollut, veti kyllä yli mun kuntoisuuden-> oon ihan rättipoikki, ja siksi toiset saa kunnostaa kodin putipuhtaaksi.
Pääasia on ett vanhempani ja Mimmi taisivat selvitä täysin ehjin nahoin tästä koettelemuksesta. Pidän peukkuja pystyssä, ett teilläkin tauti menee lievemmässä muodossa pojalla ja sinä itse säilyisit ilman koronaa -> siihen saattaa myös menehtyä, valitettavasti.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vielä nuolaise, se kestää itää keskimäärin 1-5 vrk, ja on ärhäkkäimmillään myös silloin tarttumaan. Mä olen oireillut pariviikkoa, mulla oli bronkiitti ja systerillä koronatartunta kotitestin mukaan. Mä kävin teettämässä itsestäni PCR-testin labrassa koska mun kotitesti oli negatiivinen ja oireet meillä oli suurinpiirtein samanlaiset. Mun testitulokseni labran mukaankin oli negatiivinen. Nyt meillä alkaa taudit olla selätetty, kummallakin.
Huomenna tulee 2 siivoojaa, kaikki pinnat pestään ja desinfioidaan, matot ja vuodevaatteet sekä pyyheliinat lähtevät pesullaan. Vanhempani ja Mimmi palaavat kotiin, jos käly asian hyväksyy... siis jos me systerin kanssa läpäisemme lääkärin tarkastuksen. (kotittestin)
Kyllä se on mahdollista ett taudin voi välttää, hyvällä tuurilla ja kahdella rokotuksella, tosin systerikin oli rokotettu ja silti sairastui. Mä hoitelin meitä kumpaakin sen minkä jaksoin ja nukuin väliajat, silloin kun en kärsinyt päänsärystä tai yskinyt ja oksentanut limaa.
Ikinä ennen mulla ei ole noin pahaa keuhkoputkentulehdusta ollut, veti kyllä yli mun kuntoisuuden-> oon ihan rättipoikki, ja siksi toiset saa kunnostaa kodin putipuhtaaksi.
Pääasia on ett vanhempani ja Mimmi taisivat selvitä täysin ehjin nahoin tästä koettelemuksesta. Pidän peukkuja pystyssä, ett teilläkin tauti menee lievemmässä muodossa pojalla ja sinä itse säilyisit ilman koronaa -> siihen saattaa myös menehtyä, valitettavasti.
trollikkaNo en vielä nuolaise.
Poika sai sen mummoltaan la-su välisenä aikana. Maanantaina oli vielä negatiivinen, sit tiistaina löytyi.
Mä huomenna otan taas illalla testin. Mulle se ois voinut tarttua ehkä just ma-ti, että periaatteessa viikonlopun jos ollaan täällä muista erossa ilman, että mä sairastun, niin sit ois selätetty jo...uskoisin.
Mä kylläkin käyn huomenna jos ei ole oireita, maalla putsaa pihat ja käyn tikkaat, monttupyörän ja kesärenkaat (vaihatan niihin kumit). Oon kuitenkin ihan pihalla vaan ja pois ihmiskontakteista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en vielä nuolaise.
Poika sai sen mummoltaan la-su välisenä aikana. Maanantaina oli vielä negatiivinen, sit tiistaina löytyi.
Mä huomenna otan taas illalla testin. Mulle se ois voinut tarttua ehkä just ma-ti, että periaatteessa viikonlopun jos ollaan täällä muista erossa ilman, että mä sairastun, niin sit ois selätetty jo...uskoisin.
Mä kylläkin käyn huomenna jos ei ole oireita, maalla putsaa pihat ja käyn tikkaat, monttupyörän ja kesärenkaat (vaihatan niihin kumit). Oon kuitenkin ihan pihalla vaan ja pois ihmiskontakteista.Huusholli jynssätty katosta -> lattiaan ja tuuletettu, nyt poltan koivuklapeja uunissa.
Toisenkin pesällisen vielä, koska ovi ja ikkunat olivat auki, niin paljon ja seinät jäähtyivät, vaikka lattialämpö oli päällä. Mä en kertakaikkiaan osannut arvioida, miten paljon pitkä tuuletus huushollia jäähdytti. Istuttiin systerin huoneessa kuuman kaakaotermarin kanssa ja pelattiin.
Portti oli lukittu, joten vieraat ei suoraan pihaan päässeet kulkemaan ja tietokone vahti... kaikkea pihalla liikkuvaa. Kuvassa kävi rusakko sekä varis, etsivät kaiketi ruokaa.
Varis ei jyväjemmarista, joka on tarkoitettu pikkulinnuille, ruokaa saa. Fasaanikukko tulee aina aamuisin, parin rouvansa kanssa aamiaiselle ja ruuan vien vasta sitten kun he ilmoittavat tulleensa.
Ettei rotat pääse apajille, niitä pirulaisia tulee aina suojasäällä pihapiiriini ruuanhakuun, vaikkeivat ole enää aikoihin löytäneet mitään, siitä mä pidän huolen.
Fasaanienkin ruokakepon poistan heti, kun huomaan niiden lähteneen, ikkunasta on suora näköyhteys niiden ruokapaikalle.
Käly tulee huomenna töittensä jälkeen, tekemään tarkastuksen täällä, pääsevätkö evakossa olleet perheenjäseneni kotiutumaan. Luultavasti jokainen heistä huokaisee helpotuksesta... jos evakkoaika päättyy. Faija eteenkin, joka käy nyt kuumana... tottunut olemaan omissa oloissaan ja tekemään mitä haluaa. Toivotaan parasta; eli Mimmi kotiin.
Hyvää illanjatkoa, mä menen kohentelemaan pesää ja lisään klapeja vielä vähäsen!
Toivottavasti selviätte pelkällä säikähdyksellä!
Turha kieltää; kyllä tuollainen tieto säväyttää, kun tietää olevansa ehkä tähtäimessä. trollikka Anonyymi kirjoitti:
Huusholli jynssätty katosta -> lattiaan ja tuuletettu, nyt poltan koivuklapeja uunissa.
Toisenkin pesällisen vielä, koska ovi ja ikkunat olivat auki, niin paljon ja seinät jäähtyivät, vaikka lattialämpö oli päällä. Mä en kertakaikkiaan osannut arvioida, miten paljon pitkä tuuletus huushollia jäähdytti. Istuttiin systerin huoneessa kuuman kaakaotermarin kanssa ja pelattiin.
Portti oli lukittu, joten vieraat ei suoraan pihaan päässeet kulkemaan ja tietokone vahti... kaikkea pihalla liikkuvaa. Kuvassa kävi rusakko sekä varis, etsivät kaiketi ruokaa.
Varis ei jyväjemmarista, joka on tarkoitettu pikkulinnuille, ruokaa saa. Fasaanikukko tulee aina aamuisin, parin rouvansa kanssa aamiaiselle ja ruuan vien vasta sitten kun he ilmoittavat tulleensa.
Ettei rotat pääse apajille, niitä pirulaisia tulee aina suojasäällä pihapiiriini ruuanhakuun, vaikkeivat ole enää aikoihin löytäneet mitään, siitä mä pidän huolen.
Fasaanienkin ruokakepon poistan heti, kun huomaan niiden lähteneen, ikkunasta on suora näköyhteys niiden ruokapaikalle.
Käly tulee huomenna töittensä jälkeen, tekemään tarkastuksen täällä, pääsevätkö evakossa olleet perheenjäseneni kotiutumaan. Luultavasti jokainen heistä huokaisee helpotuksesta... jos evakkoaika päättyy. Faija eteenkin, joka käy nyt kuumana... tottunut olemaan omissa oloissaan ja tekemään mitä haluaa. Toivotaan parasta; eli Mimmi kotiin.
Hyvää illanjatkoa, mä menen kohentelemaan pesää ja lisään klapeja vielä vähäsen!
Turha kieltää; kyllä tuollainen tieto säväyttää, kun tietää olevansa ehkä tähtäimessä. trollikkaKiva kun olette systerin kanssa paranemassa. Kuka hoitaa Mimmiä?
- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Kiva kun olette systerin kanssa paranemassa. Kuka hoitaa Mimmiä?
Wharever...
https://youtu.be/cVzWDH9y_Vk
Hmmm. Nuori tyttö laulaa. Jos Troliikkakin on?
Oisko nätti.? 😁 - Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Kiva kun olette systerin kanssa paranemassa. Kuka hoitaa Mimmiä?
Emo, Faija ja MImmi ovat evakossa, vanhimman veljeni ja hänen vaimonsa luona.
Juntuska, Emon henkilökohtainen avustaja, käy töissä heidän luonaan ja tekee kotitöitä, hoitaa siinä sivussa myös Mimmiä ja avustaa Emoa. Käly hoitaa myös Mimmiä, silloin kun on kotona.
Faija ja broidi avustavat kumpikin Mimmin hoidossa, kykyjensä mukaan ja broidi jos on kotona. Oli 4 päivää putkeentöissään, pois kotoa. Eli vähän jokaisen elämä on ollut poissa arkirutiineistaan. Ainoa jolla on ollut useampia lapsenpiikoja ja vaihtelua elämässään on Mimmi. On protestoinut ainoastaan siitä ett rintaruokinta on nyt loppunut ja on puurojen, vellien, soseruokien, ja hedelmäsoseiden syöjä. Kaupasta ostettu vastikemaito ei kelpaa!
Ainoa missä on maitoa on puurot ja vellit, lehmän täysmaidolla... menettelee, aamuvellissä. Kauravelliä tai mannavelliä, kuulemma. Kaurapuuro persikka soseella tai mustikkasopalla. Mimmi on ottanut kaiken irti palveluksista, nyt hän vasta lellitty mukula on, kun kaikki oikuttelu on annettu periksi. Luultavasti mulla tulee vaikeuksia neitosen kanssa, jos ei ruoka kelpaa... paastotkoon, kyllä se nälkäkin tulee ja ruoka maistuu.
Taitaa kuitenkin pari ensimmäistä päivää mennä Mimmin kanssa lässyttelyyn, mutt tosissaan; ei mulla ole aikomusta kasvattaa likastani pikkudiktaattoria.
Jos tekis lämpimät kauravoileivät juustoista ja kalapihveistä uunissa, systerilläkin on nälkä, teevesi kuulemma kiehuu jo!
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huusholli jynssätty katosta -> lattiaan ja tuuletettu, nyt poltan koivuklapeja uunissa.
Turha kieltää; kyllä tuollainen tieto säväyttää, kun tietää olevansa ehkä tähtäimessä. trollikkaToivottavasti saat Mimmin kotiin.
Täällä taitaa olla jo neljäs päivä miehistä karanteenia. Mulla 4 negatiivinen kotitesti ja kunto hyvä. Poikakin jaksaa hyvin.
Hissunkissun tääkin tästä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emo, Faija ja MImmi ovat evakossa, vanhimman veljeni ja hänen vaimonsa luona.
Juntuska, Emon henkilökohtainen avustaja, käy töissä heidän luonaan ja tekee kotitöitä, hoitaa siinä sivussa myös Mimmiä ja avustaa Emoa. Käly hoitaa myös Mimmiä, silloin kun on kotona.
Faija ja broidi avustavat kumpikin Mimmin hoidossa, kykyjensä mukaan ja broidi jos on kotona. Oli 4 päivää putkeentöissään, pois kotoa. Eli vähän jokaisen elämä on ollut poissa arkirutiineistaan. Ainoa jolla on ollut useampia lapsenpiikoja ja vaihtelua elämässään on Mimmi. On protestoinut ainoastaan siitä ett rintaruokinta on nyt loppunut ja on puurojen, vellien, soseruokien, ja hedelmäsoseiden syöjä. Kaupasta ostettu vastikemaito ei kelpaa!
Ainoa missä on maitoa on puurot ja vellit, lehmän täysmaidolla... menettelee, aamuvellissä. Kauravelliä tai mannavelliä, kuulemma. Kaurapuuro persikka soseella tai mustikkasopalla. Mimmi on ottanut kaiken irti palveluksista, nyt hän vasta lellitty mukula on, kun kaikki oikuttelu on annettu periksi. Luultavasti mulla tulee vaikeuksia neitosen kanssa, jos ei ruoka kelpaa... paastotkoon, kyllä se nälkäkin tulee ja ruoka maistuu.
Taitaa kuitenkin pari ensimmäistä päivää mennä Mimmin kanssa lässyttelyyn, mutt tosissaan; ei mulla ole aikomusta kasvattaa likastani pikkudiktaattoria.
Jos tekis lämpimät kauravoileivät juustoista ja kalapihveistä uunissa, systerilläkin on nälkä, teevesi kuulemma kiehuu jo!
trollikkaOnko sulla lapsi! Oho! En ole ollut täällä pitkään aikaan..
- Anonyymi
Tänään kuulin että joidenkin toimistojen henkilöstöön laajasti iskenyt.. tai sitten se hyvä syy "seli seli" tämä hieman viivästynyt, kun olis muutenkin epärealistisesti arvioitujen aikataulujen takia niin käynyt :)
- Anonyymi
No tuntuu pyyhkivän yli koko Suomen... ei enää kaikki näy edes valtakunnallisesti.. kotitesteillä moni varmistaa itse.
Geenilottoahan tuo nyt loppupeleissä on. Joko olet altis virukselle, tai sitten et. Aika näyttää.
- Anonyymi
Ei taida geeneistä kiinni olla tartunta.
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida geeneistä kiinni olla tartunta.
Jos oleskelet samassa tilassa tartunnan saaneen kanssa, et voi kuin toivoa että kehosi kestää altistuksen virukselle. Toinen saa sen, toinen ei. Tosin noudattamalla hyvää hygieniaa voi edesauttaa sitä ettei sairastu.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Jos oleskelet samassa tilassa tartunnan saaneen kanssa, et voi kuin toivoa että kehosi kestää altistuksen virukselle. Toinen saa sen, toinen ei. Tosin noudattamalla hyvää hygieniaa voi edesauttaa sitä ettei sairastu.
No eikös tämä korona ole siitä kummallinen, ettei ihmiskeho sitä tunnista? Eli vasta-aineet ei osaa lähteä jahtaamaan pöpöä?
Noh, saa nähdä kuitenkin...
- Anonyymi
Koronan silmät 😳
- Anonyymi
👁👃👁
💋 - Anonyymi
JasuM kirjoitti:
Suu on luiskahtanut poskelle. :D
Modernia taidetta.
- Anonyymi
Miten sitä koronaa katsotaan silmiin?
Huh. Toivottavasti poika paranemaan päin ja itse selviät sairastumasta.
Meillon nyt ihan ehdoton kontaktikielto kaikkiin kyläilyihin yms. Kamu saa neljännen rokotteensa ensi viikolla. Mun pitäs lähteä kanssa sitä jostain kyselemään jos antavat mistään. Kohta kaksi kuukautta ollaan oltu seinien sisällä, vain välttämättömät kaupat, hoidot yms tärkeät selvitetty ulkomaailmassa.
Seinät kaatuu päälle. V*ttu.- Anonyymi
Mistä hysteria johtuu?
- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Ööö.... Mikä hysteria?
Maailma on avautumassa, jos koronaa on kotona voi silti itse mennä töihin jos olo ei tunnu kipeältä. Korona on jo ohi mennyttä koko hallituksen, terveydenhuollon ja talouselämän ohjeistuksien valossa. Vantaan kaupunkihan pääsi jopa lehteen kun ilmoitti työntekijöilleen että pienessä koronassa saa tulla töihin.
Miksi pitäisi olla neljän seinän sisällä tilanteessa jossa koko yhteiskunta on avoin sylin ottamassa koronan halaukseen sellaisena kun se on?
AV Anonyymi kirjoitti:
Maailma on avautumassa, jos koronaa on kotona voi silti itse mennä töihin jos olo ei tunnu kipeältä. Korona on jo ohi mennyttä koko hallituksen, terveydenhuollon ja talouselämän ohjeistuksien valossa. Vantaan kaupunkihan pääsi jopa lehteen kun ilmoitti työntekijöilleen että pienessä koronassa saa tulla töihin.
Miksi pitäisi olla neljän seinän sisällä tilanteessa jossa koko yhteiskunta on avoin sylin ottamassa koronan halaukseen sellaisena kun se on?
AVEhkä yhteiskunta on valmis vastaanottamaan.
Yksilötasolla emme ole valmiita. Kamulla ei ole vastustuskykyä. Koronan mikä tahansa muoto ei nyt millään sovi suunnitelmiin. Hoidot, toipuminen, jos edes toipuu. Oma leikkauksenikin siirtyy hamaan tulevaisuuteen jos sairastun.- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Ehkä yhteiskunta on valmis vastaanottamaan.
Yksilötasolla emme ole valmiita. Kamulla ei ole vastustuskykyä. Koronan mikä tahansa muoto ei nyt millään sovi suunnitelmiin. Hoidot, toipuminen, jos edes toipuu. Oma leikkauksenikin siirtyy hamaan tulevaisuuteen jos sairastun.Aika hankalaa on koronaa välttää kun nyt siitä ei kukaan enää oikein välitä. Karaneeni 5 päivää ja se päätös tulee pelkästään taloudellisin perustein. Terveydellisiin syihin vedoten olisi karanteeni aika 10 vuorokautta ollut sopiva. Nyt koko Eurooppa buustaa koronan kansalaisten läpi ja haluaa unohtaa koko pitkän taaperruksen.
AV - Anonyymi
No tänään tein neljännen negatiivisen kotitestin ja ei ole oireita
Mätin katoilta tänään lumia yhteensä noin 35 kuutiota, että ei koronassa onnistuis.
Poika on hyvin ollut matkan päässä ja maski päässä viipottaa muuten, käyttää käsidesiä ja on putsailtu ovdnkahvoja jne.
Poikakin jotain kevyttä puuhailee, ettei tylsisty. Reipas on, vaikka keuhkoihin toi taitaa käydä, eikä paljoa aina jaksa. Nukkuu paljon.
Mut ihan jees kaikki täällä. Anonyymi kirjoitti:
AVKyllä ne peru jo ilmoituksensa.
Anonyymi kirjoitti:
AVMeidän koulussakin jylläsi ja meitä huiskitaan kouluun. En todellakaan halua koronaa, koulut meni nurin myös koronanyrkki just kertoi ohi menossa ja seuraavana päivä sairaalahoito siirsi työntekijöitä kun kuolema aaltotulossa.
Minusta tämä on törkeää levitystä.
Deltavariantti kestää kuukauden että kuolee sitä on rutkasti ollut 5.1. Suomessa vielä ja uus on jo ranrautunut.Anonyymi kirjoitti:
Aika hankalaa on koronaa välttää kun nyt siitä ei kukaan enää oikein välitä. Karaneeni 5 päivää ja se päätös tulee pelkästään taloudellisin perustein. Terveydellisiin syihin vedoten olisi karanteeni aika 10 vuorokautta ollut sopiva. Nyt koko Eurooppa buustaa koronan kansalaisten läpi ja haluaa unohtaa koko pitkän taaperruksen.
AVKyllä nämä levittämiset rokottamattomiin lapsiin on julmaa kun on riskiryhmäläisiä.
Anonyymi kirjoitti:
Mätin katoilta tänään lumia yhteensä noin 35 kuutiota, että ei koronassa onnistuis.
Poika on hyvin ollut matkan päässä ja maski päässä viipottaa muuten, käyttää käsidesiä ja on putsailtu ovdnkahvoja jne.
Poikakin jotain kevyttä puuhailee, ettei tylsisty. Reipas on, vaikka keuhkoihin toi taitaa käydä, eikä paljoa aina jaksa. Nukkuu paljon.
Mut ihan jees kaikki täällä.Onko sinulla FFP2
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut ihan jees kaikki täällä.Pahimmoillaan systeri nukkui Faijan keinutuolissa istualtaan, omassa huoneessaan, täkkiin kääriytyneenä. Hampaat kalisi vilusta ja henki vinkui... yskänkohtaukset siihen aika ajoin. Faijan vanha puinen keinutuoli on siitä hyvä, ett siinä on todella pitkät keinunjalat, eikä kaadu seljälleen.
Se oli varastoituna, mutt otettiin nyt takaisin käyttöön siksi aikaa kun systeri tarvitsi sitä. Palautettu nyt varastoon, kesällä sen paikka tulee olemaan taas terassilla. Ei se tauti mikään helppo sairastettava... ainakaan systerillä ollut.
Minäkin olin sairas, mutt ainoastaan keuhkoputkentulehdus, onneksi. Sekin jo väsytti ja kuume oli välillä 39 astetta, mutt koti hommat piti tehdä. Lopulta kun systeri alkoi toipumaan, mä nukuin 12-14 tuntia vrk. Veti hiukan takin tyhjäksi, joten mä nukuin kun lopultakin uskalsin.
Ottakaa iisisti, ei kannata ylirasittaa itseään, kyllä ne työt ehtii tekemään myöhemminkin.
Tsemppiä, molemmille!
Jk. Mimmi kotiutuu vanhempieni kanssa, huomenna puolenpäivän jälkeen. Syövät kunnon lounaan vielä Broidin luona, mä systeri syödään pinaattikeittoa kotona.
trollikka - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Onko sinulla FFP2
Poika pitää maskia yleisissä tiloissa, mut omassa huoneessaan ei. Ja pihalla.
Ja mä en oo siellä huoneessa käynyt, sekä pyyhditään aika-ajoin pintoja. Aikuisen pojan kanssa vähän eri, se tajuaa miten se voi tarttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahimmoillaan systeri nukkui Faijan keinutuolissa istualtaan, omassa huoneessaan, täkkiin kääriytyneenä. Hampaat kalisi vilusta ja henki vinkui... yskänkohtaukset siihen aika ajoin. Faijan vanha puinen keinutuoli on siitä hyvä, ett siinä on todella pitkät keinunjalat, eikä kaadu seljälleen.
Se oli varastoituna, mutt otettiin nyt takaisin käyttöön siksi aikaa kun systeri tarvitsi sitä. Palautettu nyt varastoon, kesällä sen paikka tulee olemaan taas terassilla. Ei se tauti mikään helppo sairastettava... ainakaan systerillä ollut.
Minäkin olin sairas, mutt ainoastaan keuhkoputkentulehdus, onneksi. Sekin jo väsytti ja kuume oli välillä 39 astetta, mutt koti hommat piti tehdä. Lopulta kun systeri alkoi toipumaan, mä nukuin 12-14 tuntia vrk. Veti hiukan takin tyhjäksi, joten mä nukuin kun lopultakin uskalsin.
Ottakaa iisisti, ei kannata ylirasittaa itseään, kyllä ne työt ehtii tekemään myöhemminkin.
Tsemppiä, molemmille!
Jk. Mimmi kotiutuu vanhempieni kanssa, huomenna puolenpäivän jälkeen. Syövät kunnon lounaan vielä Broidin luona, mä systeri syödään pinaattikeittoa kotona.
trollikkaJoo, no poikakin yski viime yönä aikatavalla. Ja sanoi heränneensä jo kolmelta ahdistukseen. Oli ottanut avaavaa lääkettä, mitä sille on hommattu allergiaa varten.
Tuolla se nyt kolistelee autotallissa ja järkkäilee sitä, kun jotain mieli tekee tehdäkin. Ei jaksa töröttää vaan sisällä... sukuvika kai toi touhuiluntarve. 😁
Mä ehkä teen jotain kotihommia välillä. Vois siistiä paikkoja ja pestä pyykkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, no poikakin yski viime yönä aikatavalla. Ja sanoi heränneensä jo kolmelta ahdistukseen. Oli ottanut avaavaa lääkettä, mitä sille on hommattu allergiaa varten.
Tuolla se nyt kolistelee autotallissa ja järkkäilee sitä, kun jotain mieli tekee tehdäkin. Ei jaksa töröttää vaan sisällä... sukuvika kai toi touhuiluntarve. 😁
Mä ehkä teen jotain kotihommia välillä. Vois siistiä paikkoja ja pestä pyykkiä.Moi Mimmi kotona, kotiutuivat eilen. Eilinen päivä ja ilta meni hiukan haikeissa merkeissä; aluksi Mimmin kasvot olivat iloiset, hymyssä suin nähtiin. Mutt mun syliini ei suostunut tulemaan, vaan piti kaksin käsin Faijasta kiinni.
Mä en ymmärtänyt... enkä ymmärrä nytkään, miks en saanut koskea häneen. Naama vääntyi itkuun kun yritin ottaa hänet Faijan sylistä. Niin Faija hoiti neidin pesut, vaipotuksen ja vellin syötönkin sekä kantoi nukkuvan lapsen pinnasänkyyn.
Aamulla klo 6 jälkeen kuului iloista jokeltelua pinnasängystä ja mä toivotin yhvät huomenet hänelle! Vaihdoin vaipat ja lämmitin puuron sekä lisäsin sosepurkista persikka/päärynää puuron päälle. Hyvin kelpasi ja ruokailu meni sopuisasti.
Nostin neidin kattokeinuunsa ja Mimmi kiljui riemusta potkiessaan itselleen vauhtia, pientä haparointia oli havaittavissa, kun pariin viikkoon ei keinussaan ole ollut.
Eilinen mielenosoitus on ohi ja minä kelpaan taas jopa halailuun. Mulla pyörii vaan päässä; miks Mimmi eilen käyttäytyi niin kuin käyttäytyi ja aamulla ei pienintäkään yrmimistä mua kohtaan. Kuitenkin nyt on kaikki hyvin, ja se on hyvä! Kissat ovat ihmeissään, kun Mimmi välillä innostuu kiljumaan riemusta, katit majailee nyt systerin sängyssä nukkumassa päiväpeitteen päällä. Eivät vahingossakaan joudu tuon barbaarin käsiin.
Pitäis pestä vielä pari koneellista vanhempieni pyykkiä, ja sitt järjestellä Mimmin vaatteet laukuista kaappeihin.
Poikasi kannattaisi pysyä erillään autotallista, siellä saattaa olla sellaisia hajuja tai pölyä, joka vaan pahentaa hengitysteiden ja keuhkojen limaneritystä. Kai hän melkein aikamiehenä jo, tiedä itsekin mitä tekee... mutt ihan varmuuden vuoksi varoittelen.
Hyvää yötä ja pikaisia paranemisia sinne.
Meillä menee jo ihan rutiinilla... ja keskiviikkona mä menen käymään töissä, samalla kun käyn eräässä toimistossa... sekin asia on lopulta hoidettava pois aikajärjestyksestä.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Moi Mimmi kotona, kotiutuivat eilen. Eilinen päivä ja ilta meni hiukan haikeissa merkeissä; aluksi Mimmin kasvot olivat iloiset, hymyssä suin nähtiin. Mutt mun syliini ei suostunut tulemaan, vaan piti kaksin käsin Faijasta kiinni.
Mä en ymmärtänyt... enkä ymmärrä nytkään, miks en saanut koskea häneen. Naama vääntyi itkuun kun yritin ottaa hänet Faijan sylistä. Niin Faija hoiti neidin pesut, vaipotuksen ja vellin syötönkin sekä kantoi nukkuvan lapsen pinnasänkyyn.
Aamulla klo 6 jälkeen kuului iloista jokeltelua pinnasängystä ja mä toivotin yhvät huomenet hänelle! Vaihdoin vaipat ja lämmitin puuron sekä lisäsin sosepurkista persikka/päärynää puuron päälle. Hyvin kelpasi ja ruokailu meni sopuisasti.
Nostin neidin kattokeinuunsa ja Mimmi kiljui riemusta potkiessaan itselleen vauhtia, pientä haparointia oli havaittavissa, kun pariin viikkoon ei keinussaan ole ollut.
Eilinen mielenosoitus on ohi ja minä kelpaan taas jopa halailuun. Mulla pyörii vaan päässä; miks Mimmi eilen käyttäytyi niin kuin käyttäytyi ja aamulla ei pienintäkään yrmimistä mua kohtaan. Kuitenkin nyt on kaikki hyvin, ja se on hyvä! Kissat ovat ihmeissään, kun Mimmi välillä innostuu kiljumaan riemusta, katit majailee nyt systerin sängyssä nukkumassa päiväpeitteen päällä. Eivät vahingossakaan joudu tuon barbaarin käsiin.
Pitäis pestä vielä pari koneellista vanhempieni pyykkiä, ja sitt järjestellä Mimmin vaatteet laukuista kaappeihin.
Poikasi kannattaisi pysyä erillään autotallista, siellä saattaa olla sellaisia hajuja tai pölyä, joka vaan pahentaa hengitysteiden ja keuhkojen limaneritystä. Kai hän melkein aikamiehenä jo, tiedä itsekin mitä tekee... mutt ihan varmuuden vuoksi varoittelen.
Meillä menee jo ihan rutiinilla... ja keskiviikkona mä menen käymään töissä, samalla kun käyn eräässä toimistossa... sekin asia on lopulta hoidettava pois aikajärjestyksestä.
trollikkaPienet äksyää aina vanhemmille, kun ovat olleet hoidossa. Kai se on jonkinlainen promitiivireaktio; mielenilmaus, hyljätyksi tulemisen tunne. . . jotain. Eihän se pieni omille tunteilleen mitään mahda. Etkä sinäkään. Paha mieli kummallakin. Mutta nyt jo anteeksiannettu :)
Älä touhua vielä noin paljon, kun olet ollut kipeänä. Nyt hoidat itsesi kuntoon ja nautit ajasta perheesi kanssa. Eiks niin? :-D- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi Mimmi kotona, kotiutuivat eilen. Eilinen päivä ja ilta meni hiukan haikeissa merkeissä; aluksi Mimmin kasvot olivat iloiset, hymyssä suin nähtiin. Mutt mun syliini ei suostunut tulemaan, vaan piti kaksin käsin Faijasta kiinni.
trollikkaVauvelit kertoo kaiken itkullaan ja siinä ei aina syy ole niin dramaattinen, kuin aikuisen mielestä voisi olla. Elä huoli, kyllä Mimmikka susta diggaa.
No poika on touhukas ja tarkkakin, että ei se epämiellyttäviä juttuja nyt tee. Ja aika iisisti se malttaa olla. Iso jäpikkä jo.
Mulle ei tosiaan korona tarttunut ainakaan nyt ja tänään kävin naiseni kanssa katsomassa elokuvissa sen Hannele Laurin 70 vain nuro-leffan. Oli hyvä ja hauska. Suosittelen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvelit kertoo kaiken itkullaan ja siinä ei aina syy ole niin dramaattinen, kuin aikuisen mielestä voisi olla. Elä huoli, kyllä Mimmikka susta diggaa.
No poika on touhukas ja tarkkakin, että ei se epämiellyttäviä juttuja nyt tee. Ja aika iisisti se malttaa olla. Iso jäpikkä jo.
Mulle ei tosiaan korona tarttunut ainakaan nyt ja tänään kävin naiseni kanssa katsomassa elokuvissa sen Hannele Laurin 70 vain nuro-leffan. Oli hyvä ja hauska. Suosittelen.Oli leffa miten hyvä leffa tahansa, niin teatteriin en lähde. Sen verran likeltä sliippasi korona mua, ja Mimmi on aina myös vaarassa, jos mä saan tartunnan. Kyllä se leffa varmaan myyntiinkin tulee; mä ostan sen, joten mä katselen sen kotona, perheeni kanssa.
"Iso jäpikkä"... luultavasti, muistaakseni sä opetit häntä ajaan autoa, siis vähintäänkin 18 vuotias.
Pyykkikone hurisee toista koneellista jo, ja ensimmäisen olen ripustanut henkareille, ne vaatteet kuivuvat pikkuhiljaa aamuun mennessä. Toisen koneellisen laitan kuivuriin, tunnin kuluttua sieltä varmaan saa kuivaa pyykkiä... kunhan pesukone ensin hoitaa omat hommansa.
Mä taidan hauskuuttaa itseäni pelaamalla, seuraavan ½ h ajan.
Öitä, kaikille palstaa lukeville. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli leffa miten hyvä leffa tahansa, niin teatteriin en lähde. Sen verran likeltä sliippasi korona mua, ja Mimmi on aina myös vaarassa, jos mä saan tartunnan. Kyllä se leffa varmaan myyntiinkin tulee; mä ostan sen, joten mä katselen sen kotona, perheeni kanssa.
"Iso jäpikkä"... luultavasti, muistaakseni sä opetit häntä ajaan autoa, siis vähintäänkin 18 vuotias.
Pyykkikone hurisee toista koneellista jo, ja ensimmäisen olen ripustanut henkareille, ne vaatteet kuivuvat pikkuhiljaa aamuun mennessä. Toisen koneellisen laitan kuivuriin, tunnin kuluttua sieltä varmaan saa kuivaa pyykkiä... kunhan pesukone ensin hoitaa omat hommansa.
Mä taidan hauskuuttaa itseäni pelaamalla, seuraavan ½ h ajan.
Öitä, kaikille palstaa lukeville.Joo, täyttää maaliskuun lopulla jo 19. Ja ensi kesänä lähtee inttiin.
No meitäkin oli leffateatterissa vissiin 5-6, että täällä saa aika rauhassa olla leffassa, mut tosiaan sun ei siellä toviin toinna mennä.
Mutta varmaan sen näet jotenkin. Oli ihan hauska. Ainakin minusta.
Pelailehan ja voi hyvin. 😊 - Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Pienet äksyää aina vanhemmille, kun ovat olleet hoidossa. Kai se on jonkinlainen promitiivireaktio; mielenilmaus, hyljätyksi tulemisen tunne. . . jotain. Eihän se pieni omille tunteilleen mitään mahda. Etkä sinäkään. Paha mieli kummallakin. Mutta nyt jo anteeksiannettu :)
Älä touhua vielä noin paljon, kun olet ollut kipeänä. Nyt hoidat itsesi kuntoon ja nautit ajasta perheesi kanssa. Eiks niin? :-DKiitti myötätunnosta! Minäkin vähän arvelin Mimmi arveli pienessä päässään mun noin vain hyljänneen hänet. Mutt aamulla oli jo unohtanut koko asian ja oli iloinen oma itsensä.
En mä tee mitään rasittavaa, pyykkikone hoitaa sen raskaamman osuuden töistä, nyt kun Mimmikin on jo yöunilla. Eikä noiden koneiden ääni edes kuulu meidän kenenkään makuuhuoneisiin, joten ei haittaa kenenkään lepoa. Faija on koiran kanssa pihalla ja Emo makkarissaan sängyn pohjalla, puoliunessa varmaan.
Aamulla Juntuska tulee Emon avuksi ja samalla minun ja muun perheen, jos joku meistä kehtaa apua tarvita. Juntuska on aarre, mutt kaiketi mun pitää tottua tulemaan toimeen ilman hänen apuaan. Häntä kaivataan jo hoivallakin, koska "vie mennessään, tuo tullessaan ja tekee joutessaan"... ihan aina touhuamassa jotakin asukkaiden hyväksi.
Kun mä lähdin lomaileen, hän suostui vaihtamaan työpaikkaansa meille, Emon henkilökohtaiseksi avustajaksi (huushollarskaks) ja nyt evakkoretkelle vielä perheeni mukana veljeni luokse, huomen aamulla taas tänne. Ollut "reissunaisena"!
Kiitti myötätunnosta! Minäkin vähän arvelin Mimmi arveli pienessä päässään mun noin vain hyljänneen hänet. Mutt aamulla oli jo unohtanut koko asian ja oli iloinen oma itsensä.
En mä tee mitään rasittavaa, pyykkikone hoitaa sen raskaamman osuuden töistä, nyt kun Mimmikin on jo yöunilla. Eikä noiden koneiden ääni edes kuulu meidän kenenkään makuuhuoneisiin, joten ei haittaa kenenkään lepoa. Faija on koiran kanssa pihalla ja Emo makkarissaan sängyn pohjalla, puoliunessa varmaan.
Aamulla Juntuska tulee Emon avuksi ja samalla minun ja muun perheen, jos joku meistä kehtaa apua tarvita. Juntuska on aarre, mutt kaiketi mun pitää tottua tulemaan toimeen ilman hänen apuaan. Häntä kaivataan jo hoivallakin, koska "vie mennessään, tuo tullessaan ja tekee joutessaan"... ihan aina touhuamassa jotakin asukkaiden hyväksi.
Kun mä lähdin lomaileen, hän suostui vaihtamaan työpaikkaansa meille, Emon henkilökohtaiseksi avustajaksi (huushollarskaks) ja nyt evakkoretkelle vielä perheeni mukana veljeni luokse, huomen aamulla taas tänne. Ollut "reissunaisena"!
trollikkaTeillä on oikea aarre tosiaan tuo Juntuska. Miekiin tarviisin just sellaisen, mutta vähän eri tilanteessa.
- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Teillä on oikea aarre tosiaan tuo Juntuska. Miekiin tarviisin just sellaisen, mutta vähän eri tilanteessa.
Sylkäiset kouraan ja ladot seteleitä tarpeeks siihen, niin eiköhän sullekin Juntuska saatais. 😁
Mutta on kai niitä jotain mestoja, mistä saiskin auttavia käsiä kai? Kirkolta? Anonyymi kirjoitti:
Sylkäiset kouraan ja ladot seteleitä tarpeeks siihen, niin eiköhän sullekin Juntuska saatais. 😁
Mutta on kai niitä jotain mestoja, mistä saiskin auttavia käsiä kai? Kirkolta?Mennään viimeiseen asti, kun jaksetaan. Sitten kun toinen ei enää jaksa, täytynee niitä seteleitä tosiaan etsiä.
Ei, en halua toistaiseksi mitään hyväntekeväisyysapua tuntemattomilta. En kyllä tutuiltakaan.- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Mennään viimeiseen asti, kun jaksetaan. Sitten kun toinen ei enää jaksa, täytynee niitä seteleitä tosiaan etsiä.
Ei, en halua toistaiseksi mitään hyväntekeväisyysapua tuntemattomilta. En kyllä tutuiltakaan.No elä vedä suotta tilannetta kireelle, jos voit jostain apua saada. Ei kannata olla liian tiukka itselleen...
Voi kauheata.🥺
- Anonyymi
No ei tää kauheaa ole, vaan elämää tälläinenkin.
Viime kesänä oltiin myös karanteenissa, silloin pelkästään altistumisen takia molemmat.
Näin sinkkupalstalla kun kerran ollaan, niin sinkut elelevät itsekseen.
Oletko koskaan seurannut, tai edes huomannut?- Anonyymi
No jotkut elää, jotkut taas lastensa kanssa tai erillissuhteissa.. kuka mitenkin, miten niin?
- Anonyymi
Ystävä hyvä, sä et ole käsittänyt asiaa oikein. Suomenkielessä yksinasuvalle on olemassa toinenkin sana; ERAKKO.
Viranomaisille minä olen olen sinkku, eli naimaton nainen. Ihan sananmukaisesti se ei kuitenkaan mene, sillä mulla on au-lapsi. Asun vanhempieni ja pikkusysterin kanssa samaa taloutta. Eli meillä on jonkinlainen perheyhteisö, jossa kaikki ihmiset ovat sinkkuja. Vanhempani ovat eronneet yli 10 vuotta sitten, mutt nykyään jälleen yksissä tuumin asustavat minun luonani (molemmat invalideja).
Joten ajattelutapasi on kovin vanhanaikainen, ihminen on pääsääntöisesti laumaeläin.
Siitä samasta asiasta on täällä kova poru; kun parisuhdetta ei saada aikaiseksi.
Samaa valitusta olen itsekin pitänyt! Kyllä nainen aina miehen löytää, mutt ... niin no!
Mulle ei kelpaa ihan äijä kuin äijä... niin mieluummin yksin; kuin huonosti valittu!
Esimerkkinä tyttäreni isä, ex-kihlattuni.
Ystävä hyvä, sä et ole käsittänyt asiaa oikein. Suomenkielessä yksinasuvalle on olemassa toinenkin sana; ERAKKO.
Viranomaisille minä olen olen sinkku, eli naimaton nainen. Ihan sananmukaisesti se ei kuitenkaan mene, sillä mulla on au-lapsi. Asun vanhempieni ja pikkusysterin kanssa samaa taloutta. Eli meillä on jonkinlainen perheyhteisö, jossa kaikki ihmiset ovat sinkkuja. Vanhempani ovat eronneet yli 10 vuotta sitten, mutt nykyään jälleen yksissä tuumin asustavat minun luonani (molemmat invalideja).
Joten ajattelutapasi on kovin vanhanaikainen, ihminen on pääsääntöisesti laumaeläin.
Siitä samasta asiasta on täällä kova poru; kun parisuhdetta ei saada aikaiseksi.
Samaa valitusta olen itsekin pitänyt! Kyllä nainen aina miehen löytää, mutt ... niin no!
Mulle ei kelpaa ihan äijä kuin äijä... niin mieluummin yksin; kuin huonosti valittu!
Esimerkkinä tyttäreni isä, ex-kihlattuni.
trollikkaSinkku voi tarkoittaa myös sitä, että ei ole muita.
Asuu siis yksin, itsekseen, eikä seurustelekaan. Sinkkuna. Sinkku = Single. Ei välttämättä tarkoita ainoastaan avo- tai aviopuolison puuttumista elämästä. Ei esimerkiksi yh-äiti mikään sinkku ole, ainakaan omasta mielestäni. Vapaa, ehkä. Vai onko sittenkään?Kollimaattori kirjoitti:
Sinkku voi tarkoittaa myös sitä, että ei ole muita.
Asuu siis yksin, itsekseen, eikä seurustelekaan. Sinkkuna. Sinkku = Single. Ei välttämättä tarkoita ainoastaan avo- tai aviopuolison puuttumista elämästä. Ei esimerkiksi yh-äiti mikään sinkku ole, ainakaan omasta mielestäni. Vapaa, ehkä. Vai onko sittenkään?Hmm. Nyt Kolli hieman eri mieltä sun kanssa. Mun mielestä sinkku on VAPAA etsimään parisuhdetta, halutessaan. Myös se yksinhuoltaja äiti tai -isä.
elisakettu kirjoitti:
Hmm. Nyt Kolli hieman eri mieltä sun kanssa. Mun mielestä sinkku on VAPAA etsimään parisuhdetta, halutessaan. Myös se yksinhuoltaja äiti tai -isä.
Mikä olisi sitten parempi nimitys yhden hengen talouden asukkaalle?
Kollimaattori kirjoitti:
Pitääkö niitä erotella, miki? Siis eiks voi olla vaan vapaa etsimään parisuhdetta, asui yksin, kaksin tai kommuunin keskellä?
elisakettu kirjoitti:
Pitääkö niitä erotella, miki? Siis eiks voi olla vaan vapaa etsimään parisuhdetta, asui yksin, kaksin tai kommuunin keskellä?
Itse ainakin pitäisin erikseen nimettävänä erona asumista kommuunissa verrattuna sinkkuelämään omassa taloudessa. ; )
Kollimaattori kirjoitti:
Itse ainakin pitäisin erikseen nimettävänä erona asumista kommuunissa verrattuna sinkkuelämään omassa taloudessa. ; )
Mä nyt vielä jankutan tuosta sinkkuudesta. Eikös sinkku ole myös se yksinhuoltajaäiti? Onko lapsen isä enempi sinkku, jos asuu omillaan?`Yhteishuoltajat?
tarkennan siis... Eihän kukaan ole vähemmän tai enemmän sinkku, jos on vapaa parisuhteeseen.
Onko aikuiset lapset omaava sinkku?elisakettu kirjoitti:
Mä nyt vielä jankutan tuosta sinkkuudesta. Eikös sinkku ole myös se yksinhuoltajaäiti? Onko lapsen isä enempi sinkku, jos asuu omillaan?`Yhteishuoltajat?
tarkennan siis... Eihän kukaan ole vähemmän tai enemmän sinkku, jos on vapaa parisuhteeseen.
Onko aikuiset lapset omaava sinkku?"Onko aikuiset lapset omaava sinkku?"
Jos lapset asuvat omillaan, ei seurustele, eikä asunnossa asu muita, niin sittenhän sitä elelee sinkkuna itsekseen.
P.S. Onkohan tällä palstalla yhtäkään toista sinkkua kuin minä tämän "tiukan" määritelmän mukaan?Kollimaattori kirjoitti:
Lapseton tai perheetön sinkku?
Aikuisten lasten vanhemmat vois olla lapsivapaa tai kasvatusvapaa sinkku?
- Anonyymi
Tänään jo 6s kerta testistä negatiivinen... ei tarttunut pojasta korona pirulainen! 💪🤣
Alkaa kuntoutus tällä viikolla, siellä on muitakin. Ihme jos ei saa koronaa osallistumislahjaksi.
Eihän se kaikkii tartu niin herkästi. :)- Anonyymi
No koittaa pitää väliä, käyttää kunnon maskeja, pesee käsiä ja vielä hölvää käsidesiä. Kyllä niillä pitkälle selviää näköjään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1382081
- 1211435
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v3331213Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401180IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk31151Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni631142- 1411119
- 491089
Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast470957Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet98945