Palstatauko? Ihme käsite...

Tässä on parin viikon aikana tullut parit palstakatkot, jokunen muukin niitä puntaroinut. Jäin sitten kelaan.

En ymmärrä miksi palstakatkosta tarvitsee tiedottaa etukäteen. Onhan se tavallaan kohteliasta, mutta silti ihan tarpeetonta. Yksilö tekee niitä juttuja mitä kulloinkin diggaa ja voi olla, että joskus valinnat droppaavat jotkin henkilöt pihalle omasta sisäkehästä, hups.

Toisekseen en hiffaa palstalle kirjoitettuja pohdintoja palstakatkon tarpeista. Oon ollu tääl nii pitkään, oon tääl vähä joka päivä, tää on pois muusta, ei tääl oo oikeita ystävii. Bull shit.

Jos olet palstalla, etenkin toistuvasti/pidempään, niin sinulla on sen hetkisessä elämässäsi tarve olla kontaktissa toisiin juuri tällä tavalla. Saat tästä jotain, ehkä paljonkin. Ei se ole mikään suuri saatana, sen toistuvuus päivästä toiseen ei ole saatanan poika vaan tarve, eikä se todellakaan ole pois muusta useimpien elämässä, koska useimmat eivät ole addiktoituneet palstailuun, vaan ovat ainoastaan kehittäneet tavan täyttää jokin hetki päivästä (tarve/tyhjiö) elämässään palstailulla juuri siinä oman jatkumonsa hetkessä. Trust me, se kyllä muuttuu, kun IRL tulee jotain mikä on mielekkäämpää.

Kommentit Palstakamulta, Jasulta, AV:lta ja Emberiziltä tervetulleita, te kun olette viimeisimpinä asiaa käsittelleet 😛

Sana vapaa, en välttämättä osallistu keskusteluun.

114

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onpas kummaa, kellään ei ole kommentoitavaa, vaikka palstataukoilmoituksia saa lukea miltei joka viikko. Vaikea aihe? Pannut miettimään omaa palstailua tai sen taukoa uudelleen?

• Anonyymi

Mä nyt poikkean milloin sattuu jututtamaan, mutta enemmän irliä kun tätä. Se on terveellisempää mulle itselleni nimenomaan.

Kun tympii, häivyn. Kun tuntuu höpinä tarvetta tuun tänne. Nimimerkkiä en enää ota, en tykkää olla silmään pistävä ja takerruttava. :)

Arvaatko kuka?

• Saatan arvatakin, tapa sanoittaa ajatuksensa on tutuhko, mutta en harrasta arvailuja :)

Lähdetkö joskus kahville Punaiseen Paroniin? Ihan vain höpöttelemään, en todellakaan elättele mitään harhakuvitelmia, elämä itsessään on riittävän rikasta :)

• randombypasser kirjoitti:

Saatan arvatakin, tapa sanoittaa ajatuksensa on tutuhko, mutta en harrasta arvailuja :)

Lähdetkö joskus kahville Punaiseen Paroniin? Ihan vain höpöttelemään, en todellakaan elättele mitään harhakuvitelmia, elämä itsessään on riittävän rikasta :)

Pukaron paroniin, vtun puhelin....

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Saatan arvatakin, tapa sanoittaa ajatuksensa on tutuhko, mutta en harrasta arvailuja :)

Saatanpa lähteäkkin. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanpa lähteäkkin. :)

Näyttäis tulevan 57 km pihasta pihaan Paroniin. Piti tsekata, että olinhan kartalla, olin. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Näyttäis tulevan 57 km pihasta pihaan Paroniin. Piti tsekata, että olinhan kartalla, olin. :)

Ei paha, mulla tulee snadisti enemmän, taitaa olla liki tuplat, mut tietty motarii, et puoli tuntia 🤣

• Anonyymi

Ei paha, mulla tulee snadisti enemmän, taitaa olla liki tuplat, mut tietty motarii, et puoli tuntia 🤣

Heh, jaiks. Itseppä ehdotit. :"D

Vanhasta kotipaikasta tulis 54 km. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Heh, jaiks. Itseppä ehdotit. :"D

Vanhasta kotipaikasta tulis 54 km. :)

Ei mua haittaa, diggaan ajamisesta, vaik en niin paljoo, et joka viikonloppu huvittais ajaa vaikkapa lauantaina Ouluun ja takas, sunnuntaina Lappeenrantaan ja takas :)

Hmmm, 57 vs. 54, ei oo iso ero, jäit kotiseuduille?

• Aika nopee johtopäätös, mutta pidä siitä kiinni, ainakin se tuo väriä sun elämään, ellei muuta 👍

• Anonyymi

Ei mua haittaa, diggaan ajamisesta, vaik en niin paljoo, et joka viikonloppu huvittais ajaa vaikkapa lauantaina Ouluun ja takas, sunnuntaina Lappeenrantaan ja takas :)

Hmmm, 57 vs. 54, ei oo iso ero, jäit kotiseuduille?

Sattuu olemaan asuinpakat kaukana toisistaan, mutta reitit Paroniin suht saman mittaiset. :)

Asuin aiemmin itäisellä-uudellamaalla nyt päijät-hämeessä.

• Anonyymi

Heh, sitten pitäisi miettiä tarkemmin uskaltaisko tavata. :)

Ei vaan olis mukavaa tavata joskus Lilliskin, mutta siihen liittyy muttia. Niin niin tuskin me vasiten tavataan, vahingossa ehkä. Tuskin hän edes suostuis ja ymmärrän hyvin jos ja kun ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Heh, sitten pitäisi miettiä tarkemmin uskaltaisko tavata. :)

Ei vaan olis mukavaa tavata joskus Lilliskin, mutta siihen liittyy muttia. Niin niin tuskin me vasiten tavataan, vahingossa ehkä. Tuskin hän edes suostuis ja ymmärrän hyvin jos ja kun ei.

Luulisin, että meidän välillä tapaamisessa ei ole mitään riskiä, elli nyt sitä että **ttuunnut, mutta tokko kuitenkaan :)

Lilliksen suhteen... Joo, kannattaa miettiä tarkoin ennenkuin siihen ryhdyt, se voi muuttaa koko elämäsi ja noin minuutissa ❤

• Anonyymi

Luulisin, että meidän välillä tapaamisessa ei ole mitään riskiä, elli nyt sitä että **ttuunnut, mutta tokko kuitenkaan :)

Lilliksen suhteen... Joo, kannattaa miettiä tarkoin ennenkuin siihen ryhdyt, se voi muuttaa koko elämäsi ja noin minuutissa ❤

Heh, en halua mitenkään loukata tai vähätellä viehätysvoimaasi, mutta omani takaa ettei ole mitään hätää. :D

Joo, hän on tolkun ihminen sen tiedän, minä taas olen se joka on seonnut ja ahdistava kai sen vuoksi, välteltävä. Joten joo, olisin epämukava tavattava siinä mielessä etten välttämättä selviäisi ilman takotsuboa ja ambulanssia siitä reissusta. Mutta tämä nyt on vaan juttua. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Heh, en halua mitenkään loukata tai vähätellä viehätysvoimaasi, mutta omani takaa ettei ole mitään hätää. :D

Joo, hän on tolkun ihminen sen tiedän, minä taas olen se joka on seonnut ja ahdistava kai sen vuoksi, välteltävä. Joten joo, olisin epämukava tavattava siinä mielessä etten välttämättä selviäisi ilman takotsuboa ja ambulanssia siitä reissusta. Mutta tämä nyt on vaan juttua. :)

No mulla ei juuri viehätysvoimaa ole, joten en ota nokkiini, semminkään kun mistään sellaisesta ei ole kyse, vain kahvittelusta joka piti järjestää jo 2010, samaisessa paikassa :)

En tunne Lillistä edes hahmona, joten en tiedä mitään, mutta juttujen perusteella luotan sanaasi, etenkin niiltä osin miten itsesi siinä asiayhteydessä esität, olet hyvin selkeä sen osalta.

• Anonyymi

No mulla ei juuri viehätysvoimaa ole, joten en ota nokkiini, semminkään kun mistään sellaisesta ei ole kyse, vain kahvittelusta joka piti järjestää jo 2010, samaisessa paikassa :)

En tunne Lillistä edes hahmona, joten en tiedä mitään, mutta juttujen perusteella luotan sanaasi, etenkin niiltä osin miten itsesi siinä asiayhteydessä esität, olet hyvin selkeä sen osalta.

Nojuu huumorilla nämä viehätysvoimaan osuvat jutut. Ihmisiä yhtä kaikki. Näinpä. :)

Joo ja se mitä minä kirjoitan on sitten myös vaan mun näkemys ja fiilis, joten ihan yksipuolinen näkemys, jonka mukaan hänestä ei kannata ainakaan mitään keljua kenenkään ajatella. Mä olen vaan tunteistani ahdustuneena avautunut varmaan liikaakin. En ikinä arvannut höpsähtäväni näin. Mutta hän mukava ollut aina palstallakin, tuskin kukaan muukaan muuta mieltä voi olla.

• Anonyymi kirjoitti:

Nojuu huumorilla nämä viehätysvoimaan osuvat jutut. Ihmisiä yhtä kaikki. Näinpä. :)

Joo ja se mitä minä kirjoitan on sitten myös vaan mun näkemys ja fiilis, joten ihan yksipuolinen näkemys, jonka mukaan hänestä ei kannata ainakaan mitään keljua kenenkään ajatella. Mä olen vaan tunteistani ahdustuneena avautunut varmaan liikaakin. En ikinä arvannut höpsähtäväni näin. Mutta hän mukava ollut aina palstallakin, tuskin kukaan muukaan muuta mieltä voi olla.

Joo, ei tässä viehätysvoimalle ole tarvetta :)

No ainakaan minä en ole Lillis-jutuista, kenenkään, saanut mitään huonoa kuvaa, päinvastoin. Tiedä vaikka itsekin ihastuisin 😳😜

• Anonyymi

Joo, ei tässä viehätysvoimalle ole tarvetta :)

No ainakaan minä en ole Lillis-jutuista, kenenkään, saanut mitään huonoa kuvaa, päinvastoin. Tiedä vaikka itsekin ihastuisin 😳😜

Jep. :)

Häneen on kyllä hyvin vaikeeta olla ihastumatta, ellei ihan tutka pimeenä kulje. Toisissa on sitä jotain karismaa ja viehättävää. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Jep. :)

Häneen on kyllä hyvin vaikeeta olla ihastumatta, ellei ihan tutka pimeenä kulje. Toisissa on sitä jotain karismaa ja viehättävää. :)

Mulla ei ole tutkaa ikinä ollutkaan, sokkona olen juoksennellut, pääosin päin seiniä, mutta kauniita sellaisia 🤗😜

• Anonyymi

Mulla ei ole tutkaa ikinä ollutkaan, sokkona olen juoksennellut, pääosin päin seiniä, mutta kauniita sellaisia 🤗😜

Nojoo minunkin tutka on varmaan väärillä taajuuksilla, mutta havaitsee sentään mielenkiintoiset ihmiset. :)

Nyt alkaa väsyttää siihen malliin, että alan oikomaan itseeni petiin. Huomenna on muksujen kanssa höösättävää. Hyvät yöt. :)

Prkl, ette pyytäneet mua kimppaan.

*murjotusta*

• elisakettu kirjoitti:

Prkl, ette pyytäneet mua kimppaan.

*murjotusta*

Ellu-hyvä, kyllä minulle sopii kolmen kimppa, nyt kun toit tahtosi esille ;)
        Mutta vain mikäli se sopii kaikille osapuolille ja todella saadaan jokin miitti sovittuakin. Enkä näe syytä etteikö tuota päälukua voisi kasvattaakin, voisi olla viihdyttävääkin.

• Anonyymi

Ellu-hyvä, kyllä minulle sopii kolmen kimppa, nyt kun toit tahtosi esille ;)
        Mutta vain mikäli se sopii kaikille osapuolille ja todella saadaan jokin miitti sovittuakin. Enkä näe syytä etteikö tuota päälukua voisi kasvattaakin, voisi olla viihdyttävääkin.

Sopii mullekin ottaa Ellu messiin. Ihan pian miitti ei vaan pääse toteutumaan, mulla alkaa kaksi avokuntoutusta tässä justiinsa, työkokeilu ja ne kestää kesään. Naimisissa aikataulujen kanssa. Kuntoutukset, työkuviot, lapset, vapaa.

Ja jos nyt ikinä pääsen kirurgille asti tissieni kanssa operoitavaksi, se on avoinna. Jatkuvasti elää aikataulut koronan takia ja puolison työn. :(

Onko kesä huono ajankohta? Pystyisin varmaan paremmin järkkäämään kotona livahtamis vapaata. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Sopii mullekin ottaa Ellu messiin. Ihan pian miitti ei vaan pääse toteutumaan, mulla alkaa kaksi avokuntoutusta tässä justiinsa, työkokeilu ja ne kestää kesään. Naimisissa aikataulujen kanssa. Kuntoutukset, työkuviot, lapset, vapaa.

Ja jos nyt ikinä pääsen kirurgille asti tissieni kanssa operoitavaksi, se on avoinna. Jatkuvasti elää aikataulut koronan takia ja puolison työn. :(

Onko kesä huono ajankohta? Pystyisin varmaan paremmin järkkäämään kotona livahtamis vapaata. :D

Elämän ruuhkavuosia ja siihen päälle terveysharmeja, sellaista se on, ei tässä kiire ole mihinkään.

Kesähän sopii paremmin kuin hyvin, tiiä vaikka vois istua ulkosalla turisemassa, kun nyt se olis hiukan vilakampaa se :)

• Anonyymi

Elämän ruuhkavuosia ja siihen päälle terveysharmeja, sellaista se on, ei tässä kiire ole mihinkään.

Kesähän sopii paremmin kuin hyvin, tiiä vaikka vois istua ulkosalla turisemassa, kun nyt se olis hiukan vilakampaa se :)

Joo. Toisilla on ruuhkavuodet jo eletty tähän ikään mennessä, minulla vasta aika alussa vielä. :)

Moni on jo isovanhempikin mun iässä!

Terveyshuolet on asap listalla, kun ne vaikuttaa ihan kaikkeen elämään. Mutta kesä on rennompaa aikaa, kipujakin yleensä vähemmän niin irvistelyn sijaan irtoo hymy. :)

• Anonyymi

Tauolle mennään. Tauosta ei ilmoiteta.

• Anonyymi

Mielestäni palstan ja kirjoitusten takana olevien OIKEIDEN IHMISTEN vähättely on vähän typerää.

Kyllä tämä on siinä missä muukin somettelu, niin ihan oikeata sosiaalista toimintaa. Palstalla puhuvat ihmiset, ei mielipiteet.

En itse välitä facesta enkä instasta, koska koen sen, etten saa niistä mitään realistista, tunnelma on aina pinnallinen tai korkeintaan someraivokas, eli vähän tylsä ja ikävä. Facessa olen lähinnä meemien sun muun vastaavan viihdeannin vuoksi.

Itse palstailen kun huvittaa ja pidän useiden päivien väliä. Välin jälkeen ihmiset täällä tuntuvat huomattavasti siedettävimmiltä ja normaalimmiltakin. Paljo palstailu on vähän aivoja rasittavaa.

• Väsyttääks sua tai jotain? En mielestäni vähätellyt ketään, lähinnä kyseenalaistin tietyt normit ja toimintamallit, koska halusin kuulla miksi asia pitää nostaa esille erikseen, sen sijaan että yksinkertaisesti vaan ottaa taukoa kun siltä tuntuu.

• Anonyymi

Väsyttääks sua tai jotain? En mielestäni vähätellyt ketään, lähinnä kyseenalaistin tietyt normit ja toimintamallit, koska halusin kuulla miksi asia pitää nostaa esille erikseen, sen sijaan että yksinkertaisesti vaan ottaa taukoa kun siltä tuntuu.

Toi oli mun mielipide asiasta tauko palstalla, ei mitenkään kohdistunut sinun kirjoitukseen.

Joo ja kyllä jo väsyttää eikä ole lähirillejäkään; ihan kaikkea ei tule huomioitua niin tarkasti😴

• Anonyymi kirjoitti:

Toi oli mun mielipide asiasta tauko palstalla, ei mitenkään kohdistunut sinun kirjoitukseen.

Joo ja kyllä jo väsyttää eikä ole lähirillejäkään; ihan kaikkea ei tule huomioitua niin tarkasti😴

No sitten kätellään ja jatketaan matkaa. Jos luomia painaa, niin kannattaa luottaa niiden viestiin ja palata palstalle toisella hetkellä :)

• Anonyymi

No sitten kätellään ja jatketaan matkaa. Jos luomia painaa, niin kannattaa luottaa niiden viestiin ja palata palstalle toisella hetkellä :)

Ei kun valvon väkisin niin myöhään että aivot alkaa lyömään tyhjää ja sitten vasta alkaakin kunnon palstailu😃😃😃

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kun valvon väkisin niin myöhään että aivot alkaa lyömään tyhjää ja sitten vasta alkaakin kunnon palstailu😃😃😃

Hmm, saatat muuten olla oikeassa, kunnon action alkaa vasta puolen yön jälkeen 😂

• Anonyymi

Hmm, saatat muuten olla oikeassa, kunnon action alkaa vasta puolen yön jälkeen 😂

👍kyllä näin on. Silloin kun yö alkaa, niin ihmiset joko nukahtavat tai heräävät;)) buaahaaaahaaaa...

mut anyway, taidan siirtyä nyt kuitenkin nettishoppailun pariin, boozt-kaupassa on ystävänpäivän kunniaksi taas alen ale.

• Anonyymi kirjoitti:

👍kyllä näin on. Silloin kun yö alkaa, niin ihmiset joko nukahtavat tai heräävät;)) buaahaaaahaaaa...

mut anyway, taidan siirtyä nyt kuitenkin nettishoppailun pariin, boozt-kaupassa on ystävänpäivän kunniaksi taas alen ale.

Sinne meni palkka, oisit vaan jäänyt lätisemään tänne :)

• Olen ollut ilmoittamatta ison osan tästä illasta tauolla. 😂 Välillä johonkin lyhyesti vastannut. Teen muuta samaan aikaan…

En ole itse ole tauolla, enkä ollut sinkuissa kovin kauaa ollut edes. Olen puhunut siitä, että olen täällä hetken, en pidempää.

Olen eksovertti ja nautin (tuttujen) ihmisten seurasta myös irl. Jos jään ja jatkan yhtä aktiivisena kuin tämän lyhyen hetken, en pysty käyttämään aikaani liikunnan aloittamiseen. Jos saisin valita, kävisin mieluiten liikkumassa vaikka sen ihan oikean miehen tai ystävän kanssa sen sijalta että istun nenä kiinni iPhonessa. Käynkin jo nyt, mutta voisin käydä enemmänkin.

Nämä keskustelut ei oikein toimi, niin että vastaa yhteen keskusteluun ja häviää kahdeksi viikoksi. Keskustelu elää ja aiemmat keskustelut välillä liittyy aiempiin ketjuihin. Siis joko voi käydä välillä aktiivisesti ja sitten taas hävitä, tai sitten täyttää sama kolo jollain muulla.

• Anonyymi

Mä oon tosi introvertti ja palsta on mulle kyllä melko tärkeä asukkeineen. Etäisyys on tosi ok mulle sosiaalisesti.

En itse koe, että olisin mitenkään velvollinen palaan keskusteluihin, vaan voin häipätä kesken kaiken palaamatta aiheeseen koskaan.

En oikein usko, että mun läsnäololla loppuun saakka jossain keskustelussa olisi niin suurta merkitystä kellekkään. Haluisin myös ajatella, et ihmiset tajuaa, et oon vaan mennyt pois enkä haluu dissata tarkoituksella.

En jaksa kela kymmenien vastausten ketjuja muutenkaan, se on puhelimella hankalaakin kun joskus ketjut ei lataudu loppuun saakka.

• Hmmm. Toki keskustelujen katkeaminen on oma haasteensa, mutta itse en ole kokenut sitä ongelmaksi, olen vain käynyt keskutelua kulloisessakin kontekstissa ja jos on ollut vaikka taukoa, on aiempien keskusteluiden henkilöiden kanssa palattu kyllä siihen menneeseen, mikäli tarpeen. Sinällään kuin perinteisessä ystävyydessäkin, mikä hiukan itsestä tuntuu oudolta, mutta se on vain oma mieleni joka hölmöilee.

Itse olen vertti, nautin läheisistäni, mutta hallitusti ja rajallisesti. Läheiseni ymmärtävät, ainakin enimmäkseen tämän ja antavat minun tulla ja mennä omien tarpeiteni mukaan. Aina olen saavutettavissa ja jos on todellinen tarve, olen paikalla yhdellä viestillä.

Nyt palstailen enemmän, hyväksyn sen itsessäni ja tiedän, että tulee päivä jolloin katoan täältä, ehkä viikoksi, kahdeksi, ehkä vuosiksi. Palatakseni taas joskus, ehkä lyhyesti, ehkä pidemmälti, se nähdään sitten. En koe, että menetän aikaani täällä siten, että se olisi pois joltain muulta, koska kun jotain muuta on, en ole palstalla, marssijärjestys on selvä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä oon tosi introvertti ja palsta on mulle kyllä melko tärkeä asukkeineen. Etäisyys on tosi ok mulle sosiaalisesti.

En itse koe, että olisin mitenkään velvollinen palaan keskusteluihin, vaan voin häipätä kesken kaiken palaamatta aiheeseen koskaan.

En oikein usko, että mun läsnäololla loppuun saakka jossain keskustelussa olisi niin suurta merkitystä kellekkään. Haluisin myös ajatella, et ihmiset tajuaa, et oon vaan mennyt pois enkä haluu dissata tarkoituksella.

En jaksa kela kymmenien vastausten ketjuja muutenkaan, se on puhelimella hankalaakin kun joskus ketjut ei lataudu loppuun saakka.

Ymmärrän sinua todella hyvin, tunnistan itseni monilta osin kommentistasi. En intro enkä etenkään ekstro, mutta pidän oman yksityisyyteni ja valintani ominani enkä vaivaudu niitä selittelemään, pois lukien vanhempani ja puolisoni, silloin kun puoliso sattuu olemaan.

Jatka omalla tielläsi, ota se mitä palstasta tarvitset ja anna jotain takaisin :)

• Anonyymi

Hmmm. Toki keskustelujen katkeaminen on oma haasteensa, mutta itse en ole kokenut sitä ongelmaksi, olen vain käynyt keskutelua kulloisessakin kontekstissa ja jos on ollut vaikka taukoa, on aiempien keskusteluiden henkilöiden kanssa palattu kyllä siihen menneeseen, mikäli tarpeen. Sinällään kuin perinteisessä ystävyydessäkin, mikä hiukan itsestä tuntuu oudolta, mutta se on vain oma mieleni joka hölmöilee.

Itse olen vertti, nautin läheisistäni, mutta hallitusti ja rajallisesti. Läheiseni ymmärtävät, ainakin enimmäkseen tämän ja antavat minun tulla ja mennä omien tarpeiteni mukaan. Aina olen saavutettavissa ja jos on todellinen tarve, olen paikalla yhdellä viestillä.

Nyt palstailen enemmän, hyväksyn sen itsessäni ja tiedän, että tulee päivä jolloin katoan täältä, ehkä viikoksi, kahdeksi, ehkä vuosiksi. Palatakseni taas joskus, ehkä lyhyesti, ehkä pidemmälti, se nähdään sitten. En koe, että menetän aikaani täällä siten, että se olisi pois joltain muulta, koska kun jotain muuta on, en ole palstalla, marssijärjestys on selvä.

Ja joillain ihmisillä on tosiaan suurempi sosiaalisuuden tarve ja he nauttii juttelusta ja kirjottelusta ja jos se on se oma juttu mikä viihdyttää, niin en näe mitään pahaa siinä sen enempää kun esim pelaamisessa tai töllön tuijottamisessa tai maailman täyttämisessä käsitöillä joilla ei oikeasti tee yhtään mitään ja rahaa palaa tolkuttomasti...

Varmaan palstalla hengailevien ihmisten aivot pysyy kivasti virkeinä ja välttyy muistisairauksilta paremmin, kun on aktiivinen ajattelutyössä.

Minun isomummo teki ristisanatehtäviä yli 90-vuotiaana ja oli ihan skarppi kunnes kuoli lopulta flunssaan kolmessa päivässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja joillain ihmisillä on tosiaan suurempi sosiaalisuuden tarve ja he nauttii juttelusta ja kirjottelusta ja jos se on se oma juttu mikä viihdyttää, niin en näe mitään pahaa siinä sen enempää kun esim pelaamisessa tai töllön tuijottamisessa tai maailman täyttämisessä käsitöillä joilla ei oikeasti tee yhtään mitään ja rahaa palaa tolkuttomasti...

Varmaan palstalla hengailevien ihmisten aivot pysyy kivasti virkeinä ja välttyy muistisairauksilta paremmin, kun on aktiivinen ajattelutyössä.

Minun isomummo teki ristisanatehtäviä yli 90-vuotiaana ja oli ihan skarppi kunnes kuoli lopulta flunssaan kolmessa päivässä.

Maailman täyttäminen näennäisesti tarpeettomilla käsitöillä on siunaus! Mistä minäkin reppana olisin muuten saanut hankittua kaikki ihanat villasukkani? No onhan noita toki tullut sukulaisilta, äidiltä, anopeilta, mutta kuitenkin :)

• Anonyymi

Ymmärrän sinua todella hyvin, tunnistan itseni monilta osin kommentistasi. En intro enkä etenkään ekstro, mutta pidän oman yksityisyyteni ja valintani ominani enkä vaivaudu niitä selittelemään, pois lukien vanhempani ja puolisoni, silloin kun puoliso sattuu olemaan.

Jatka omalla tielläsi, ota se mitä palstasta tarvitset ja anna jotain takaisin :)

Joo toi on hyvä tyyli:)

Kyllä toivon hyvää täälä ihan kaikille ja autan jos näyttää siltä että jollain on tosi paha olo. Myöhään yöllä näihin törmää useinkin täälä ja tiedän itekkin kuinka pahalta yksinäisyys voi joskus tuntua. Vähän empatiaa peliin, se voi merkitä jollekkin tosi paljon just sillä hetkellä.

https://youtu.be/MV_3Dpw-BRY

• Anonyymi kirjoitti:

Joo toi on hyvä tyyli:)

Kyllä toivon hyvää täälä ihan kaikille ja autan jos näyttää siltä että jollain on tosi paha olo. Myöhään yöllä näihin törmää useinkin täälä ja tiedän itekkin kuinka pahalta yksinäisyys voi joskus tuntua. Vähän empatiaa peliin, se voi merkitä jollekkin tosi paljon just sillä hetkellä.

https://youtu.be/MV_3Dpw-BRY

Näillä mennään, olemme sinut, myös maailman kanssa ja tähtäämme siihen, etteivät muut ainakaan kärsisi :)

Suurin ongelma on aika. Ja se, että olen tyypiltäni sellainen, että teen asioita joko kunnolla ja intohimoisesti tai sitten tasan ja juuri ja juuri riman yli tasan sen mitä odotetaan. Tietyllä tavalla tässäkin kirjoittelussa, on vaikea olla mukana kurkkaamalla kerran viikossa mitä kirjoitetaan.

Nyt en taida enää tänään kirjoitella, sain viattoman viestin ihmiseltä, ketä en ole nähnyt 8 kuukauteen. Yksi viesti sekoitti sekunnissa päässäni kaiken mitä olen kahden vuoden ajan työstänyt.

• Emberizi kirjoitti:

Suurin ongelma on aika. Ja se, että olen tyypiltäni sellainen, että teen asioita joko kunnolla ja intohimoisesti tai sitten tasan ja juuri ja juuri riman yli tasan sen mitä odotetaan. Tietyllä tavalla tässäkin kirjoittelussa, on vaikea olla mukana kurkkaamalla kerran viikossa mitä kirjoitetaan.

Nyt en taida enää tänään kirjoitella, sain viattoman viestin ihmiseltä, ketä en ole nähnyt 8 kuukauteen. Yksi viesti sekoitti sekunnissa päässäni kaiken mitä olen kahden vuoden ajan työstänyt.

Isoin kysymys saattaa olla se, että kuka odottaa jotain suoritetasoa, kuka sen tason asettaa tavoitteeksi?

Tunnistan tuon vaikeuden olla täällä mukana vaikkapa kerran viikossa, mutta olen ymmärtänyt jo aikoja sitten sen, että se liittyy pelkoon missata jotain mielenkiintoista, hyvin arkinen ja tiedostamaton juttu koskien miltei jokaista meistä. En sano päässeeni sen yli palstan tapauksessa, mutta olen luullakseni kuitenkin niskan päällä.

Toivottavasti saamasi viesti oli mieluisa ja olet saanut ajatuksesi jälleen järjestykseen ❤

Isoin kysymys saattaa olla se, että kuka odottaa jotain suoritetasoa, kuka sen tason asettaa tavoitteeksi?

Tunnistan tuon vaikeuden olla täällä mukana vaikkapa kerran viikossa, mutta olen ymmärtänyt jo aikoja sitten sen, että se liittyy pelkoon missata jotain mielenkiintoista, hyvin arkinen ja tiedostamaton juttu koskien miltei jokaista meistä. En sano päässeeni sen yli palstan tapauksessa, mutta olen luullakseni kuitenkin niskan päällä.

Toivottavasti saamasi viesti oli mieluisa ja olet saanut ajatuksesi jälleen järjestykseen ❤

En näe palstaa suoritetasona. Olen vaan tyypiltäni aktiivinen: joko tai. Pidän intensiivisestä keskustelusta, jos en seuraa edes vähän, on vaikea osallistua intensiivisesti. Hyvä esimerkki itsestäni, että lopetin joskus valmentamisen vaiheessa, jossa urheilijat 10-vuoden työn jälkeen useampi valittiin nuorten maajoukkueeseen. En siksi, etten olisi tykännyt työstä tai nuoret olisi olleet tärkeitä (vietin heidän kanssa enemmän aikaa kuin omat vanhemmat), vaan koska en olisi voinut enää tehdä asiaa kunnolla. Jotta olisin voinut antaa heille sen mitä he urheilijoina tarvitsivat, olisi siviili ammatti pitänyt jättää.

En oikeastaan pelkää edes menettäväni mitään, jos olen välillä pois. Syy on enemmän se, etten itse jaksa hyvää päivää kirvesvartta-keskustelua ja siihen se helposti jää, jos ei osallistua kunnolla.

Viesti oli mukava ja neutraali. Se vaan aiheutti suuren hämmennyksen. Miksi kyseinen ihmisten ottaa yhteyttä pitkän ajan jälkeen? Siihen on kaksi mahdollista syytä ja kolmas on vaan kohtelias kuulumisien kysely, joka ei kuitenkaan ole ihmiselle tyypillistä,.. ehkä se tässä vielä selviää kun vastaa minulle jossain kohtaa.

• Emberizi kirjoitti:

En näe palstaa suoritetasona. Olen vaan tyypiltäni aktiivinen: joko tai. Pidän intensiivisestä keskustelusta, jos en seuraa edes vähän, on vaikea osallistua intensiivisesti. Hyvä esimerkki itsestäni, että lopetin joskus valmentamisen vaiheessa, jossa urheilijat 10-vuoden työn jälkeen useampi valittiin nuorten maajoukkueeseen. En siksi, etten olisi tykännyt työstä tai nuoret olisi olleet tärkeitä (vietin heidän kanssa enemmän aikaa kuin omat vanhemmat), vaan koska en olisi voinut enää tehdä asiaa kunnolla. Jotta olisin voinut antaa heille sen mitä he urheilijoina tarvitsivat, olisi siviili ammatti pitänyt jättää.

En oikeastaan pelkää edes menettäväni mitään, jos olen välillä pois. Syy on enemmän se, etten itse jaksa hyvää päivää kirvesvartta-keskustelua ja siihen se helposti jää, jos ei osallistua kunnolla.

Viesti oli mukava ja neutraali. Se vaan aiheutti suuren hämmennyksen. Miksi kyseinen ihmisten ottaa yhteyttä pitkän ajan jälkeen? Siihen on kaksi mahdollista syytä ja kolmas on vaan kohtelias kuulumisien kysely, joka ei kuitenkaan ole ihmiselle tyypillistä,.. ehkä se tässä vielä selviää kun vastaa minulle jossain kohtaa.

Ei palstaa suoritetasona, vaan se miten itse otat asiat käsittelyysi, joko tai. Olen itse joiltain osin samanlainen, asiat tehdään kunnolla ja mielellään hieman ylikin tai ei edes kannata aloittaa. Mutta maailma ei ole sellainen, maailma sietää puolivillaista jälkeä ja keskinkertaisuutta. Sitä olen opetellut, ainakin pari vuotta, sitä että sallin itselleni keskinkertaisuuden ja toisaalta sitä että suostun alaisten tekevän vain riittävän hyvää jälkeä.

Hmmm, voisitko kysyä ihmiseltä suoraan miksi hän juuri nyt otti yhteyttä? Jos hän tuntee sinut hyvin, hän ei varmastikaan ota kysymystäsi pahalla. Tuon osalta sinun reaktiosi kuulostaa kovin itseltäni, välitön analyysi toisen mahdollisista vaikuttimista ja todennäköisyyksien nopea laskeminen :)

Ei palstaa suoritetasona, vaan se miten itse otat asiat käsittelyysi, joko tai. Olen itse joiltain osin samanlainen, asiat tehdään kunnolla ja mielellään hieman ylikin tai ei edes kannata aloittaa. Mutta maailma ei ole sellainen, maailma sietää puolivillaista jälkeä ja keskinkertaisuutta. Sitä olen opetellut, ainakin pari vuotta, sitä että sallin itselleni keskinkertaisuuden ja toisaalta sitä että suostun alaisten tekevän vain riittävän hyvää jälkeä.

Hmmm, voisitko kysyä ihmiseltä suoraan miksi hän juuri nyt otti yhteyttä? Jos hän tuntee sinut hyvin, hän ei varmastikaan ota kysymystäsi pahalla. Tuon osalta sinun reaktiosi kuulostaa kovin itseltäni, välitön analyysi toisen mahdollisista vaikuttimista ja todennäköisyyksien nopea laskeminen :)

Hän kysyi kuulumisia. Ei siihen voi reagoida: ”mitä ihmettä sä otat yhteyttä?”. 😆 Enkä niin edes ajattele, sanoin takaisin, että kiva kun kirjoitit. Kysyin kuulumisia takaisin eli odotan hänen vastaavan. Sinänsä kun hän otti yhteyttä, olen jollain tasolla käynyt mielessä. Sitä en todellakaan osannut odottaa ja jo se hämmentää. Mutta se taustalla oleva asia voi olla ihan puhtaasti ammatillista. Se kyllä selviää ajallaan. 😉

• Emberizi kirjoitti:

Hän kysyi kuulumisia. Ei siihen voi reagoida: ”mitä ihmettä sä otat yhteyttä?”. 😆 Enkä niin edes ajattele, sanoin takaisin, että kiva kun kirjoitit. Kysyin kuulumisia takaisin eli odotan hänen vastaavan. Sinänsä kun hän otti yhteyttä, olen jollain tasolla käynyt mielessä. Sitä en todellakaan osannut odottaa ja jo se hämmentää. Mutta se taustalla oleva asia voi olla ihan puhtaasti ammatillista. Se kyllä selviää ajallaan. 😉

Aina voi olla hämillään ja todeta "kiitos, hyvää kuuluu, yllätit kun otit yhteyttä näin pitkän ajan jälkeen, onko jotain erityistä tapahtunut?" 😅

Pahoitteluni, vaan huvittaa tuo tapasi analysoida asian mahdolliset taustat auki ja poimia sieltä todennäköisimmät vaihtoehdot, mutta itselleni tosiaan hymähtelen, olen tuossa yksittäisessä asiassa niin samanlainen 😂

Aina voi olla hämillään ja todeta "kiitos, hyvää kuuluu, yllätit kun otit yhteyttä näin pitkän ajan jälkeen, onko jotain erityistä tapahtunut?" 😅

Pahoitteluni, vaan huvittaa tuo tapasi analysoida asian mahdolliset taustat auki ja poimia sieltä todennäköisimmät vaihtoehdot, mutta itselleni tosiaan hymähtelen, olen tuossa yksittäisessä asiassa niin samanlainen 😂

Ei siihen mitä hän kirjoitti voi noinkaan reagoida. Kyseinen ihminen on joskus minulle sanonut, että tunnut jotenkin niin tutulta, vähän niin kuin omalta perheeltä ja yleensä vuorovaikutus on ollut hyvin avointa ja suoraa. Joku side meillä on kuitenkin ollut, ja arvostan häntä hyvin korkealle. Kyseessä ei ole ex eikä ex-tapailu. En nyt viitsi selittää mitä tässä on taustalla. Selittäisi hämmennyksen paremmin. 😆

Siis vain odotan mitä hän vastaa. Sillä se selviää.

• Niin .. en tiedä tarkalleen sanoa juuri kuin vain mielipiteeni. Henkilökohtaisesti palstailusta on tullut tapa. Olen palstaillut sinkuissa on - off tyyliin parisen vuotta.
      Kuvittelisin että pidempään palstailtuani tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne itse palstaan ja joihinkin palstalaisiin on syynä näihin ilmoituksiin. Ja kai tuon kaltainen yhteenkuuluvuuden tunne velvoittaa ilmoittamaan poistumisistaan.
      Toisena näkökantana nostan esiin sen oman tärkeyden nostattamisen.. en tiedä, olisikos siinä oman ja itsensä tärkeäksi kokemisen tunnetta mukana. Palstalla meinaan.
      Kolmantena näkökantana ajattelisin että sellainen väsymisen tunne palstaan että jättää tavallaan jäähyväiset. Julkilausuman myötä.
      Neljäntenä tulee mieleen, ehkä se, että todistelee itselleen oikeasti jättävänsä palstan. Jäähyväisten muodossa.
      Viidentenä se, että haluaa huomiota palstalaisilta.
      Kuudentena näkökulmana, että jättää jäähyväisensä juurikaan sitä tarkemmin ajattelematta.

Noin niinkuin äkkiseltään ajateltuna. Mutta uskoisin että en kyennyt ajattelemaan asiaa kovinkaan laajasti. Jään mielenkiinnolla odottelemaan mitä jäähyväisporukka sanoo motiiveistaan.

• Hyvin haarukoit vaihtoehtoja, et päässyt siinä yllättämään, mutta ylipäätään kommentoimalla yllätit hieman :)

Myönnän sen, että olen huono kyseenalaistamaan sitä mistä aloituksen tein. Jos tunnen tarvetta jättää jotain taakseni, väliaikaisesti tai pysyvästi, vain teen sen ilmoittelematta kummemmin. Ainoat joille ilmoittelen mieleni poikkeavista liikkeistä ovat vanhempani. Jos olisi puoliso, hänen kanssaan keskustelisin ennen mitään poikkeavaa liikettä, en ole kävelemässä ulos kenenkään elämästä vain siksi että tänään työnsin tikkarin nenääni.

Pidän monista henkilöistä palstalla, mutta en sinällään koe tarvetta ilmoittaa mahdollisesta poistumisestani, oli se lyhytaikaista tahi pidempää, siteemme ei ole sillä tavalla kiinteä, vaan pikemminkin etäisyyden hyväksyvä ja se on jotain mitä arvostan todella paljon. Kuten nyt viimeksi esim. Jasun, YB ja Elisaketun kanssa, palailimme vuosien takaiseen palstaystävyyteen muitta mutkitta, vaikka minä syntinen olen ollut poissa vuosia ja nytkin esiinnyn heille tuntemattomalla nikillä.

Hyvin haarukoit vaihtoehtoja, et päässyt siinä yllättämään, mutta ylipäätään kommentoimalla yllätit hieman :)

Myönnän sen, että olen huono kyseenalaistamaan sitä mistä aloituksen tein. Jos tunnen tarvetta jättää jotain taakseni, väliaikaisesti tai pysyvästi, vain teen sen ilmoittelematta kummemmin. Ainoat joille ilmoittelen mieleni poikkeavista liikkeistä ovat vanhempani. Jos olisi puoliso, hänen kanssaan keskustelisin ennen mitään poikkeavaa liikettä, en ole kävelemässä ulos kenenkään elämästä vain siksi että tänään työnsin tikkarin nenääni.

Pidän monista henkilöistä palstalla, mutta en sinällään koe tarvetta ilmoittaa mahdollisesta poistumisestani, oli se lyhytaikaista tahi pidempää, siteemme ei ole sillä tavalla kiinteä, vaan pikemminkin etäisyyden hyväksyvä ja se on jotain mitä arvostan todella paljon. Kuten nyt viimeksi esim. Jasun, YB ja Elisaketun kanssa, palailimme vuosien takaiseen palstaystävyyteen muitta mutkitta, vaikka minä syntinen olen ollut poissa vuosia ja nytkin esiinnyn heille tuntemattomalla nikillä.

Onnistuinko yllättämään.. ?

Toi miten ihminen kokee siteen johonkin tai johonkuhun on niin yksilöllistä. Täällä palstallakin olemme kaikki vain merkkijonoja ja mitään takeita ei mistään ole. Silti syntyy tunneyhteys jollakin tasolla joko palstaan tai palstailijaan/palstailijoihin.
        Se miten syvä tuo yhteys on, riippuu niin monista seikoista.

Hyvinkin itselliset kokevat riippumattomuuden tärkeänä, kun taas toiset kokee tarvetta sille yhteenkuuluvuudelle enemmän.

Itse olen samankaltainen kuin sinä.. ellen jopa pahempi. En ilmoittele kenellekään. Olin aikanaan sairaalassa ja kuntoutuksessa 4 kk enkä ilmoittanut siitä kuin työnantajalle. Toki kumppanini tiesi, mutta kun en halunnut ketään vierailulle, hän kunnioitti päätöstäni. En suostunut tapaamaan edes poikaani.

Toisena esimerkkinä.. livahdin salaa karkuun 30 vuotis synttäreiltäni. Halusin tanssimaan, joten dumppasin ystäväni ja häippäsin.
        Olen ekstrovertiksi hyvin epäsosiaalinen. Tosin taidan olla ambivertti. Minä tunnen itseni introvertiksi, mutta kaikki kuvailevat minua ekstrovertiksi.

Toi on tuttua minullekin, että tilaa annetaan. Lapsuudenystäväni tietävät, ettei minusta aina kuulu mitään.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Toi miten ihminen kokee siteen johonkin tai johonkuhun on niin yksilöllistä. Täällä palstallakin olemme kaikki vain merkkijonoja ja mitään takeita ei mistään ole. Silti syntyy tunneyhteys jollakin tasolla joko palstaan tai palstailijaan/palstailijoihin.

Hyvinkin itselliset kokevat riippumattomuuden tärkeänä, kun taas toiset kokee tarvetta sille yhteenkuuluvuudelle enemmän.

Itse olen samankaltainen kuin sinä.. ellen jopa pahempi. En ilmoittele kenellekään. Olin aikanaan sairaalassa ja kuntoutuksessa 4 kk enkä ilmoittanut siitä kuin työnantajalle. Toki kumppanini tiesi, mutta kun en halunnut ketään vierailulle, hän kunnioitti päätöstäni. En suostunut tapaamaan edes poikaani.

Toisena esimerkkinä.. livahdin salaa karkuun 30 vuotis synttäreiltäni. Halusin tanssimaan, joten dumppasin ystäväni ja häippäsin.
        Olen ekstrovertiksi hyvin epäsosiaalinen. Tosin taidan olla ambivertti. Minä tunnen itseni introvertiksi, mutta kaikki kuvailevat minua ekstrovertiksi.

Toi on tuttua minullekin, että tilaa annetaan. Lapsuudenystäväni tietävät, ettei minusta aina kuulu mitään.

Onnistuit, en odottanut sinulta mitään kommenttia :)

Sinäkin olet vertti, tilanteesta riippuen intro-, ekstro- tai ambi, miten sitä kukakin haluaa nimetä. Itse olen hylännyt omalta osaltani koko sen keinotekoisen käsitteen, minä olen omanlaiseni eri tilanteissa ja sen kanssa muut joutuvat elämään, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa miten muut sen kokevat. Vanhemmilleni ja työnantajalleni kerron toki asiat, myös tietysti kumppanille silloin kun sellainen elämässäni on, muut saavat elää tyhjyyden kanssa ellen muuta saa päähäni.

Omat ystäväni ovat aina olleet hieman ihmeissään siitä, miten vähän välitän ympäröivästä maailmasta oman elämäni ja valintojeni kanssa, sovinnaisuuksiin nojaten ja välillä sovinnaisuuksia vastaan rikkoen, kuitenkaan koskaan ihmisyyttä tai yhteiskuntarauhaa häiritsemättä. Itse en vain ole ikinä nähnyt siinä mitään erikoista ja vaikka nykyisellään ymmärrän tuon hämmästelyn, en edelleenkään näe omassa toiminnassani mitään erikoista.

Olen ulkopuolinen, jotenkin erilainen, poikkeava. Paitsi etten ole, koen vain niin.

Onnistuit, en odottanut sinulta mitään kommenttia :)

Sinäkin olet vertti, tilanteesta riippuen intro-, ekstro- tai ambi, miten sitä kukakin haluaa nimetä. Itse olen hylännyt omalta osaltani koko sen keinotekoisen käsitteen, minä olen omanlaiseni eri tilanteissa ja sen kanssa muut joutuvat elämään, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa miten muut sen kokevat. Vanhemmilleni ja työnantajalleni kerron toki asiat, myös tietysti kumppanille silloin kun sellainen elämässäni on, muut saavat elää tyhjyyden kanssa ellen muuta saa päähäni.

Omat ystäväni ovat aina olleet hieman ihmeissään siitä, miten vähän välitän ympäröivästä maailmasta oman elämäni ja valintojeni kanssa, sovinnaisuuksiin nojaten ja välillä sovinnaisuuksia vastaan rikkoen, kuitenkaan koskaan ihmisyyttä tai yhteiskuntarauhaa häiritsemättä. Itse en vain ole ikinä nähnyt siinä mitään erikoista ja vaikka nykyisellään ymmärrän tuon hämmästelyn, en edelleenkään näe omassa toiminnassani mitään erikoista.

Olen ulkopuolinen, jotenkin erilainen, poikkeava. Paitsi etten ole, koen vain niin.

Heh. Meissä on kuin onkin yhtäläisyyksiä. Ehkä jopa enemmän kuin arvaisikaan.

Laitoin juuri musaketjuusi biisin joka on minua kovin kuvaava ja sit luin ton sun viestisi. Huvittaa..

Kyllä sä olet ulkopuolinen, ihan kuten minäkin olen. Kuten kaikki meistä tavallaan on.
        Koskaan ei voi olla niin sisällä, etteikö tuntisi ulkopuolisuuden tunnetta ajoittain.

Silloin joskus aikanaan kun tuli exän kanssa kinattua, hänen haukkumisensa minusta oli..
        " Sä olet niin sä!"
        Niin, mä olen mä ja jos ei tykkää, nii voi mielestäni olla tykkäämättä. Mua jonkun tykkäämiset ei paljon liikuta.

Taidat olla levoton vanha sielu. Tuskin uskot sieluun tai sen vaellukseen, mutta minun täytyy myöntää, että minä osittain ja tavallaan uskon, vaikka hömppää onkin.
        Se selittää vaan sen, miksi ihmisiä on niin kovin eri kehitysasteilla henkisyyden saralla.

No taas höpäjän omiani, älä vällää...

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

"Halusin tanssimaan, joten dumppasin ystäväni ja häippäsin."

Onpa ihmeellistä toimintaa.

Räväkkää tyyliä Pirpanalta :-D

Mutta, minä ymmärrän. Mulla on vähän sama - tai olisi - jos annettaisiin siihen mahdollisuus. Kun yleensä ei anneta.

Itse koen olevani kaikkia noita suuntautumisia, mutta se riippuu hetkestä, asiasta, tilasta ... mm..
        Mulla on paha tapa myös "kadota", silloin kun siihen on siimaa. Esim ei-läsnä olevat kontaktit ovat helppo hoitaa hiljaisuudella, mutta kyllä mulla aina silti kytee syyllisyys ja huono omatunto kontaktimattomuudesta. Kyllä ne ihmiset ovat - mielessäni silti.

• elisakettu kirjoitti:

Räväkkää tyyliä Pirpanalta :-D

Mutta, minä ymmärrän. Mulla on vähän sama - tai olisi - jos annettaisiin siihen mahdollisuus. Kun yleensä ei anneta.

Itse koen olevani kaikkia noita suuntautumisia, mutta se riippuu hetkestä, asiasta, tilasta ... mm..
        Mulla on paha tapa myös "kadota", silloin kun siihen on siimaa. Esim ei-läsnä olevat kontaktit ovat helppo hoitaa hiljaisuudella, mutta kyllä mulla aina silti kytee syyllisyys ja huono omatunto kontaktimattomuudesta. Kyllä ne ihmiset ovat - mielessäni silti.

No,olen elänyt räväkästi aina kuin siihen tulee mahdollisuus. Olen ollut hyvin sidoksissa elämääni ja olen tarvinnut irtiottoja. Minulle sallitaan se katoaminen, sillä kaikki läheiseni tietävät sen, että olen yksinäinen susi.

Läheiseni ovat mielessäni, ajatuksissani ja sydämessäni. Osaan sanoa heille, että rakastan heitä, mutta en kertoa syytä miksi tarvitsen irtiottoja. Olen vaan itsellinen. En itsekäs vaan itsekeskeinen.
        Noista synttäreistä vielä sen verran, että niitä vietettiin yleisön pyynnöstä karaokebaarissa.. ja en voi sietää karaokea. Minulla oli vapaailta ja halusin tanssimaan. Joten sen sijasta, että olisin kitunut ystävieni tahdon mukaisesti lähdin tekemään jotakin mitä rakastan. Hyvin itsekeskeinen päätös livahtaa karkuun.

Minä taasen hyvin kylmästi olen jäädyttänyt syyllisyyteni kontaktittomuudesta. Syyllisyydentunne on turhaa. Se tunne syntyy siitä oletuksesta, että toinen odottaisi kontaktia. Sellaisia on toki paljon jota sitä tekee, mutta ei kaikki. Siksi läheiseni ovat yhteydessa minuun, kun odottavat kontaktia minulta. Minä olen sellainen, johon ei tarvitse olla yhteyksissä sen yhteydenpidon takia. Enkä minä ole yhteyksissä vain sen takia, että pitäisin yhteyttä.

Joten ymmärrän kyllä sinua. Elämä vaan on. Ei siitä ainakaan kannata syyllisyyttä kantaa. Minulle riittää se, että tiedän että läheiseni välittävät minusta .. ja vielä sellaisena kuin olen.

Heh. Meissä on kuin onkin yhtäläisyyksiä. Ehkä jopa enemmän kuin arvaisikaan.

Laitoin juuri musaketjuusi biisin joka on minua kovin kuvaava ja sit luin ton sun viestisi. Huvittaa..

Kyllä sä olet ulkopuolinen, ihan kuten minäkin olen. Kuten kaikki meistä tavallaan on.
        Koskaan ei voi olla niin sisällä, etteikö tuntisi ulkopuolisuuden tunnetta ajoittain.

Silloin joskus aikanaan kun tuli exän kanssa kinattua, hänen haukkumisensa minusta oli..
        " Sä olet niin sä!"
        Niin, mä olen mä ja jos ei tykkää, nii voi mielestäni olla tykkäämättä. Mua jonkun tykkäämiset ei paljon liikuta.

Taidat olla levoton vanha sielu. Tuskin uskot sieluun tai sen vaellukseen, mutta minun täytyy myöntää, että minä osittain ja tavallaan uskon, vaikka hömppää onkin.
        Se selittää vaan sen, miksi ihmisiä on niin kovin eri kehitysasteilla henkisyyden saralla.

No taas höpäjän omiani, älä vällää...

Hmm, ehkä uskon sua, olen tosiaan koko ikäni kokenut voimakasta ulkopuolisuuden tunnetta pois lukien lähinnä lähisukuni ja kulloinenkin pidempiaikainen kumppani, eikä jälkimmäistenkään osalta ole voinut välttyä ulkopuolisuuden tunteelta kuin kahden kanssa.

Tuon kanssa kesti jonnekin kolmenkymmenen korville ennenkuin sen ymmärsi ja sitten piti pari vuotta marinoida ajatuksiaan kunnes sen hyväksyi. Vieläkin ajoittain tuo tuottaa haasteita elämässä, mutta onneksi nykyään enemmän itseni ulkopuolisille ihmisille.

En tiedä levottomasta, mutta ns. vanha sielu kyllä, sen allekirjoitan. En sinällään usko erilaisiin elämän jälkeisiin ismeihin, mutten kiistäkään niitä, mistäpä minä tietäisin mitä kaikkea tapahtuu, kun fyysinen elämä päättyy.

No,olen elänyt räväkästi aina kuin siihen tulee mahdollisuus. Olen ollut hyvin sidoksissa elämääni ja olen tarvinnut irtiottoja. Minulle sallitaan se katoaminen, sillä kaikki läheiseni tietävät sen, että olen yksinäinen susi.

Läheiseni ovat mielessäni, ajatuksissani ja sydämessäni. Osaan sanoa heille, että rakastan heitä, mutta en kertoa syytä miksi tarvitsen irtiottoja. Olen vaan itsellinen. En itsekäs vaan itsekeskeinen.
        Noista synttäreistä vielä sen verran, että niitä vietettiin yleisön pyynnöstä karaokebaarissa.. ja en voi sietää karaokea. Minulla oli vapaailta ja halusin tanssimaan. Joten sen sijasta, että olisin kitunut ystävieni tahdon mukaisesti lähdin tekemään jotakin mitä rakastan. Hyvin itsekeskeinen päätös livahtaa karkuun.

Minä taasen hyvin kylmästi olen jäädyttänyt syyllisyyteni kontaktittomuudesta. Syyllisyydentunne on turhaa. Se tunne syntyy siitä oletuksesta, että toinen odottaisi kontaktia. Sellaisia on toki paljon jota sitä tekee, mutta ei kaikki. Siksi läheiseni ovat yhteydessa minuun, kun odottavat kontaktia minulta. Minä olen sellainen, johon ei tarvitse olla yhteyksissä sen yhteydenpidon takia. Enkä minä ole yhteyksissä vain sen takia, että pitäisin yhteyttä.

Joten ymmärrän kyllä sinua. Elämä vaan on. Ei siitä ainakaan kannata syyllisyyttä kantaa. Minulle riittää se, että tiedän että läheiseni välittävät minusta .. ja vielä sellaisena kuin olen.

Hassua, tavallaan, monilta osin on kuin olisin kirjoittanut tuon tekstin itse. Hauskaa ja huojentavaa huomata etten ole sinällään ainutlaatuinen tuossa mielessä :)

Hassua, tavallaan, monilta osin on kuin olisin kirjoittanut tuon tekstin itse. Hauskaa ja huojentavaa huomata etten ole sinällään ainutlaatuinen tuossa mielessä :)

Laitoin jo, että luulen että on meillä yhteistäkin. Vaikka "kolaroimme" aina välillä.

• Anonyymi

Ei tarvi katkoilla eikä lakkoilla, kyllästyn tähän satavarmasti ennen kesää. Häiriköinyt olen täällä pari kuukautta ja ei tämä näyttäis loppujen lopuksi olevankaan kovin monen persoonan tuotoksia pullollaan. Satunnainen ohikulkija siis täälläkin ja se mikä eniten on tähän mennessä pistänyt silmään miten harvassa tyypit joiden tuotokset ovat kommentointi/lukukelpoisia ja enkä väitä välttämättä kommenttieni mitenkään tasoa nostavan, mutta silti...

• Anonyymi

Okei. Vähän kauemmin kuin minä. En kyllä voi kovin lukukelpoisiksi omia tuotoksiani väittää. En kehtaa edes rekkautua 🤭

Aikaisemminkin kun täällä olin, etsin lähinnä musiikkia ja joidenkin kirjoittajien kirjoituksia, joista muusta syystä pidin. Keskusteluja vähemmän, kun niitä ei ollut niin aikaa seurata.

t.sxth

• Omilla kommenteillasi ja keskustelullasi saattaisit pidemmän päälle nostaa palstan tasoa niin, että se antaisi myös itsellesi enemmän, eikö?

• Anonyymi

Omilla kommenteillasi ja keskustelullasi saattaisit pidemmän päälle nostaa palstan tasoa niin, että se antaisi myös itsellesi enemmän, eikö?

Palstan tasosta en tiedä, mutta selkeästi omaa tasoani kyllä :) Ikävä muotoilu tuossa viimeisessä lauseessa. Osoittaa sen, ettei kanssasi ehkä kannata väitellä, heh.

• Anonyymi kirjoitti:

Palstan tasosta en tiedä, mutta selkeästi omaa tasoani kyllä :) Ikävä muotoilu tuossa viimeisessä lauseessa. Osoittaa sen, ettei kanssasi ehkä kannata väitellä, heh.

Olen yllättynyt sanoistasi, en tarkoittanut mitään negatiivista, mutta sanoja voi lukea monin tavoin.

• Anonyymi

Omilla kommenteillasi ja keskustelullasi saattaisit pidemmän päälle nostaa palstan tasoa niin, että se antaisi myös itsellesi enemmän, eikö?

Löytyy niitä tälläkin hetkellä täältä (höpinöitä), myönnän että mielialat ovat toisinaan vaikuttaneet lausuntojen laatuun, mikä mihinkäkin suuntaan. Mutta kun puhutaan promilleista palstalla niin niillä ei jostain syystä ole samaa vaikutusta kuin promilleilla täällä 😁. Sinä voit kyllä jatkaa samaan malliin kuin tähänkin asti, ok tapaus. Itse yritän olla päästämättä irti huonoja puoliani liian usein ja niihin ei kuulu ylimielisyys vaikka ehkä joskus siltä vaikuttaisikin?

• Anonyymi

Olen yllättynyt sanoistasi, en tarkoittanut mitään negatiivista, mutta sanoja voi lukea monin tavoin.

Höps. En sitä niin ottanut :) Mutta kun enemmän olen ollut täällä kuitenkin hölmöilemässä ja pulassa, syystä että. noh... Jäi sellainen tasapainoinen, asiallinen ja tiettyyn asiaan fokusoitunut palstaprofiili itsestään luomatta :)
        t.sxth

• Anonyymi

No huomenna ainakin olen poissa täältä. Koko illaksi on ohjelmaa. Saa sitten nähdä miten myöhään siellä menee ja jäänkö palatessani kukkumaan ylivirkeänä tänne aamutunneille asti. Ei kyllä tee hyvää seuraavalle viikolle ei. Mut nyt tuli luvattua näin :)
      t.sxth

• Olen aika varma, että ilmestyt palstalle noin 3:30 jättämään jälkesi :)

• Anonyymi

Olen aika varma, että ilmestyt palstalle noin 3:30 jättämään jälkesi :)

Ööh..Oikeasti toivon ettei näin käy, ettei tasoani laske entisestään! :D

• Anonyymi kirjoitti:

Ööh..Oikeasti toivon ettei näin käy, ettei tasoani laske entisestään! :D

Klo 3:30 ei ole tason laskemista, se on vain ajankohta jolloin piti avautua jostain :)

• Anonyymi

Klo 3:30 ei ole tason laskemista, se on vain ajankohta jolloin piti avautua jostain :)

Nyt menikin salaperäiseksi. Ei saa syöttää hulluja ajatuksia huomisen päähän. Lähes pelottava ajatus, huh, jos meinaat sitä avautumista ja rapinaa, lähti tämäkin ajatus jo melkein käsistä :)
        t.sxth

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt menikin salaperäiseksi. Ei saa syöttää hulluja ajatuksia huomisen päähän. Lähes pelottava ajatus, huh, jos meinaat sitä avautumista ja rapinaa, lähti tämäkin ajatus jo melkein käsistä :)
        t.sxth

Hmm, en huomannut klo 3:30 avatumisia, joten lottoamiseni meni vihkoon :)

😂😂😂🤣🤣😂😂

• Anonyymi

No eikö se ole hyvä että ilmoittaa että lopettaa tai vähentää tai pitää taukoa eli minusta normaalia ihmisten käytöstä eli kertoo eli kirjoituskavereille kertoo ettei yhtäkkiä lopeta ja ihmetellään mitä tapahtunut onko kuollut yhtäkkiä vaan normaalit ihmiset kertoo minusta ihan normaalia

• On kyllä, kohteliasta nimenomaan. Mutta yleensä ne ilmoitukset on hieman dramaattisempia ja pitkittyneitä täällä. Sen lisäksi jäin miettimään, että miksi ylipäänsä pitää ilmoitella että tarvitsee palstataukoa, kun tarvehan se on joka on palstalle ajanutkin. Ristiriita on ilmeinen.

• Anonyymi

Voit olla oikeassa, jäin kaipaamaan Temppuilija nimistä kirjoittajaa, joka ihan muutaman kerran vastasi minulle kivasti. Oli siihen aikaan paljon yksinäisempi olo, vaikka elämää oli ympärillä paljon enemmän.

Sen lisäksi muistan YB:n ja Genion, jotka ainakin molemmat heittivät kohteliaasti hyvät yöt. Noh, minun nimmari vaihtua niin usein, ettei mitään toivotuksia kukaan olisi edes odottanut... ainakaan täällä.

t.sxth

• Anonyymi kirjoitti:

Voit olla oikeassa, jäin kaipaamaan Temppuilija nimistä kirjoittajaa, joka ihan muutaman kerran vastasi minulle kivasti. Oli siihen aikaan paljon yksinäisempi olo, vaikka elämää oli ympärillä paljon enemmän.

Sen lisäksi muistan YB:n ja Genion, jotka ainakin molemmat heittivät kohteliaasti hyvät yöt. Noh, minun nimmari vaihtua niin usein, ettei mitään toivotuksia kukaan olisi edes odottanut... ainakaan täällä.

t.sxth

Temppuilija... jotain kello soittelee, mutta ei sen tarkemmin.
        YB oli ja on enkelistä seuraava, Genio taasen oli enkeli tai saatana, keskustelukumppanista riippuen.

• Anonyymi

On kyllä, kohteliasta nimenomaan. Mutta yleensä ne ilmoitukset on hieman dramaattisempia ja pitkittyneitä täällä. Sen lisäksi jäin miettimään, että miksi ylipäänsä pitää ilmoitella että tarvitsee palstataukoa, kun tarvehan se on joka on palstalle ajanutkin. Ristiriita on ilmeinen.

En tiedä mitä ajat takaa mutta jos täällä ollut jo jonkin aikaa niin normaalit ihmiset kertoo mitä ihmeellistä ja ihmeteltävää siinä on minusta normaalia ja syyn miksi lopettaa vähentää ym eli vaikka mielipiteet olis eri yms niin kummiskin palstalaiset on kirjoituskavereita ja kavereille kerrotaan syy eli jos livessä palstalaiset tapais ja olis keskenään niin kavereita olisivat vaikka jokaisella eri mielipiteet ja ns kaverien välistä kinaa joka sovitaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

t.sxth

Normaalia niin jokainen palstalainen on kirjoituskaveri ja ns kaveri ja joidenkin kanssa samaa mieltä toisten kanssa eri mieltä ja ns kaverillista toraa mut silti kavereita ollaan ja välitetään toisistamme eli kyllä kaverit puhuu toisilleen ja sanoo syyn ja livessä monesta tulis hyviä kavereita ja ystäviä ehkä joku rakastuisikin ja parejakin tulis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

t.sxth

Mitä sinulle merkitsee, että toivottelet jonkun tuntemattoman kanssa hyvät yöt tai että joku vastaa kivasti? Entä jos niin ei käy, onko sillä sitten millainen merkitys sinulle?

• Anonyymi

On kyllä, kohteliasta nimenomaan. Mutta yleensä ne ilmoitukset on hieman dramaattisempia ja pitkittyneitä täällä. Sen lisäksi jäin miettimään, että miksi ylipäänsä pitää ilmoitella että tarvitsee palstataukoa, kun tarvehan se on joka on palstalle ajanutkin. Ristiriita on ilmeinen.

Ehkä jos jollakin dramaattisempaa niin ehkä syy voi olla että on loukkaantunut jostakin tms ja kaipaisi lohdutusta ja täytyis ilmoittaa että ei lopettais ja pidämme hänestä kun kummiskin olemme kaikki kirjoituskavereita ainakin eli ei kukaan oikeasti pahaa halua toisillemme

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinulle merkitsee, että toivottelet jonkun tuntemattoman kanssa hyvät yöt tai että joku vastaa kivasti? Entä jos niin ei käy, onko sillä sitten millainen merkitys sinulle?

Eikö normaalit ihmiset ja kaverit toivota hyväö yötä lopuksi samoin kun tervehtiminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tuntematon mutta silti kirjoituskaveri on ja jos täällä ollut kuukausia vuosia niin kyllä se kirjoituskaveri on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se et joku vastasi kivasti, jätti lähtemättömän jäljen, kun oikeasti tarvitsin jonkun tukea.

Mutta ei minulle koskaan kukaan mitään toivottanut, vaan koko palstalle kuin tyyliin "elvis has left the building" :) En voi itselleni mitään odottaa. Enkä edes muista, olenko itsekään hyvää yötä täällä sanonut. Jos olen, niin ehkä ajatuksella, että nyt kyllä nukuttaa.

Ehkä täällä on paljon tyhjää, mihin kuitenkin tottunut. Juu, ei se ehkä se jättää joskus vielä tyhjemmän olon, mikä ei niin kiva.

t.sxth

• Anonyymi

YB oli ja on enkelistä seuraava, Genio taasen oli enkeli tai saatana, keskustelukumppanista riippuen.

Samaa mieltä muista :) Nimimerkki Temppuilija katosi kummallisesti. Saattoi olla joku läkkäämpi ihminen. Viimeisin viesti jonka myöhemmin löysin, oli poistumistaan enteilevä ja surullinen. Ei suoranaisesti hyvästejä, vaan viesti astumisestaan jonnekin muualle. Eli sen verran utelias olin, että halusin tietää, jos hän missä muualla kirjoittelee.

t.sxth

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se et joku vastasi kivasti, jätti lähtemättömän jäljen, kun oikeasti tarvitsin jonkun tukea.

Mutta ei minulle koskaan kukaan mitään toivottanut, vaan koko palstalle kuin tyyliin "elvis has left the building" :) En voi itselleni mitään odottaa. Enkä edes muista, olenko itsekään hyvää yötä täällä sanonut. Jos olen, niin ehkä ajatuksella, että nyt kyllä nukuttaa.

Ehkä täällä on paljon tyhjää, mihin kuitenkin tottunut. Juu, ei se ehkä se jättää joskus vielä tyhjemmän olon, mikä ei niin kiva.

t.sxth

Kiitos rehellisestä vastauksesta :)

YB ON enkeli. Ja aivan huippuihminen - myös itsenään.

• Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä muista :) Nimimerkki Temppuilija katosi kummallisesti. Saattoi olla joku läkkäämpi ihminen. Viimeisin viesti jonka myöhemmin löysin, oli poistumistaan enteilevä ja surullinen. Ei suoranaisesti hyvästejä, vaan viesti astumisestaan jonnekin muualle. Eli sen verran utelias olin, että halusin tietää, jos hän missä muualla kirjoittelee.

t.sxth

sxth.... Minä muistan kyllä sinut ajoilta ennen tätä.

Tuosta Temppuilijasta kysyit. Temppu on kohtelias, huomioonottava ja myös älykäs ihminen. Mulla on aika paljonkin muistoja Tempusta.

Temppuilija ei ole mikään ikäihminen, mutta ehkä hieman sua vanhempi. Ja on olemassa edelleenkiin. Hänen kiinnostuksensa on vain nykyään muualla. Ja se vielä, että hänellä - kuten meillä kaikilla - on omat kipualueemme.

Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka saat kommentillasi manattua hänet esille. Tännekin :)

• elisakettu kirjoitti:

YB ON enkeli. Ja aivan huippuihminen - myös itsenään.

En ole tavannut, vieläkään, mutta se on puhtaasti oma vikani :)

• Anonyymi

Saatana oli enkeli. Valontuoja. Hän loisti kirkkaammin kuin kukaan muu, jopa Jumala. Ja sen tähden hänestä ei pidetty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

t.sxth

Genio kirjoittaa palstalla säännöllisesti anonyyminä. Viimeksi muutama päivä sitten rokotuksista ja koronasta, teki aiheesta aloituksen. Hän ei allekirjoita kommenttejaan, mutta hänet tunnistaa siitä, että haukkuu muut kirjoittajat ja kehuu omia kirjoituksiaan. Lisäksi tekee musiikkialoituksia säännöllisesti. Niissä hänet tunnistaa tietyistä toistuvista bändeistä ja musiikista sekä siitä, miten haukkuu muiden laittamaa musiikkia ja muistelee edesmennyttä isäänsä. Aina jos Jasu vastaa hänen aloitukseensa, alkaa kova meteli. Samoin mm. Disse ja Valtakunta olivat hänen hampaissaan, joskus myös YB. Flowersreally on ainoa, jota hän kehuu. Siksi onkin epäilty että kyseessä on Genion oma nikki.

• Anonyymi kirjoitti:

Genio kirjoittaa palstalla säännöllisesti anonyyminä. Viimeksi muutama päivä sitten rokotuksista ja koronasta, teki aiheesta aloituksen. Hän ei allekirjoita kommenttejaan, mutta hänet tunnistaa siitä, että haukkuu muut kirjoittajat ja kehuu omia kirjoituksiaan. Lisäksi tekee musiikkialoituksia säännöllisesti. Niissä hänet tunnistaa tietyistä toistuvista bändeistä ja musiikista sekä siitä, miten haukkuu muiden laittamaa musiikkia ja muistelee edesmennyttä isäänsä. Aina jos Jasu vastaa hänen aloitukseensa, alkaa kova meteli. Samoin mm. Disse ja Valtakunta olivat hänen hampaissaan, joskus myös YB. Flowersreally on ainoa, jota hän kehuu. Siksi onkin epäilty että kyseessä on Genion oma nikki.

Aaaah, kuulostaapa todella tutulta ja sinällään kotoisalta 😂
        No en tiedä, kirjoittelee muumina ehkä, minä en tunnista kun en jaksa keskittyä henkilöiden esiintymisen tapaan tunnisteena.

• Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

sxth.... Minä muistan kyllä sinut ajoilta ennen tätä.

Tuosta Temppuilijasta kysyit. Temppu on kohtelias, huomioonottava ja myös älykäs ihminen. Mulla on aika paljonkin muistoja Tempusta.

Temppuilija ei ole mikään ikäihminen, mutta ehkä hieman sua vanhempi. Ja on olemassa edelleenkiin. Hänen kiinnostuksensa on vain nykyään muualla. Ja se vielä, että hänellä - kuten meillä kaikilla - on omat kipualueemme.

Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka saat kommentillasi manattua hänet esille. Tännekin :)

Ai muistat minut? Ööh, en tiedä olisinko tuosta enemmän nolona! Enemmän kun kirjoittelen tänne täysin älyvapaita :)

Mukava kuulla että Temppu kunnossa, kiitos tiedosta sinulle :) Jotenkin vain jäin kaipaamaan niitä ystävällisiä ja viisaita sanoja, josta tietty kuvittelin että paljon vanhempi minua. Ja kun hän oli hyvin ymmärtäväinen tosi monille. Se on mukava muisto hänestä.

t.sxth

• Anonyymi

”Olla kontaktissa toisiin juuri tällä tavalla” ja tässä hetkessä ja niin edelleen. Ai että. Varmasti näin ja joillakin voi olla myös tarve kontrolloida eri keskustelua, sanoa oma sanansa näihin keskusteluihin tai jopa poissulkea itsensä näistä keskusteluista.

• Anonyymi

Ei yksinäiset palstalaiset voi pitää palsta taukoa. Jos on nimimerkki niin ovat sitten anonyymeja ja kirjoittelevat niin ettei kukaan tunnista mutta täällä samat kuitenkin vuosia. Tyylistä selvii ja kirjoitus asusta miten kirjoittelevat.

Mutta ei kukaan täällä arvostele toisiaan vaan kaikkien pitääkin olla saman arvoisia mikä on hyvä asia joten voi kirjoitella tauonkin jälkeen vapaasti.

• Anonyymi

Suuruudenhulluutta, suuruudenhulluutta veliseni.
      Alusta on ja pysyy, tyypit ja nimimerkit vaihtuu.

Pidemmän linjan naputtelijana muistan eräätkin suurieleiset testamentit.

-keinovaginamies-

• Jep, niin muistan minäkin, jokusetkin pitkät jäähyväiset :)

• Anonyymi

Kuulostaako tutulta tai jollain tuttu kellä samoista aiheista puhuttu.
      Eka oot valvonut pitkään tehny Duunii kotona Oottaa Ruoka ja on siivottu,mut tuntuu,että Naineselle ei mikään riitä mulle kaverit koittaa sanoa,että miehenä pitäis nähdä,että se nianen tekee ison työn hoitaa kodin lapsen ja koitan sanoo,että nukkuu,ku lapsi nukkuu,mutta se valvoo ja on väsynyt ja sitten jää meidän seksielämä vähäiseksi mä en vittu tajua tätä ite nukun,kun tuun töistä miksi vaimo ei. Miten musta tuntuu että, vaikka monen perheessä sama moni mies ymmärtää vaimoa paremmin mä en tuntuu,että mä en sitte se mulle Raivio,ku en muka ymmärrä,että se tekee kaikkensa ja se alkaa usein vaikuttaa tosi turhautuneena no vittu olen minäkin Vietän lasten kanssa aikaa sitte,ku oon on nukkunut vois tuo muinakin vittu nukkuu saatana menee hermot mikä ämmä🤬

• Anonyymi

👍🧠👍

• Anonyymi

Jatkumoa loputtomalle minäminä-puheelle se vain on.

Kysymys onkin: millainen ihmistyyppi haluaa (kokee tarvetta) profiloitua henkilönä tällaisella anonyymipalstalla?

• Anonyymi

Ihmisen persoonan vaikutus on vahva, profiloitumista tapahtuu, ei siinä mitään ihmistyyppiä tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen persoonan vaikutus on vahva, profiloitumista tapahtuu, ei siinä mitään ihmistyyppiä tarvita.

Erona onkin se, että nuo hyvästejä jättävät ja minäminä-puhetta harrastavat YRITTÄVÄT kaikin tavoin rakentaa profiiliaan palstalla kun toiset vain ovat mitä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erona onkin se, että nuo hyvästejä jättävät ja minäminä-puhetta harrastavat YRITTÄVÄT kaikin tavoin rakentaa profiiliaan palstalla kun toiset vain ovat mitä ovat.

Tulkitset negatiivisen kautta. Kuten normielämässäkin jotkut sanovat heipat vähäksiaikaa, kun on muuta tekemistä. Jotkut taas samassa tilanteessa eivät sano. Kumpikaan tapa ei ole sen enempää hyvä tai huono.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulkitset negatiivisen kautta. Kuten normielämässäkin jotkut sanovat heipat vähäksiaikaa, kun on muuta tekemistä. Jotkut taas samassa tilanteessa eivät sano. Kumpikaan tapa ei ole sen enempää hyvä tai huono.

Ei toteamukseni sisällä arvottamista. Se oli sinun tulkintaasi.

On todettavissa helposti, että joillekin palsta toimii alustana ”Jasu-showlle” jossa keskiössä on oman persoonan ja elämän esiin tuominen. Toisille palsta on keskustelupaikka, jossa vuorovaikutus on tasapainoisempaa (annetaan/otetaan tilaa vuorotellen). Empiirisesti tarkasteltuna näkyvien hyvästien jättäjät kuuluvat lähes poikkeuksetta ensimmäiseen ryhmään.

• Ihan asiallahan sinä palstaa ravistelet hyvä Randomi. Henkilköohtaisesti mua surettaa aina nuo poistumiset. Tulee... (lainaan erästä toista palstakirjoittajaa) eräänlainen ikävän kaltainen suru. Pidän monista palstailijasta ja kaipaan heidän omaa persoonaansa kirjoituksineen.

Itse en ole hirveästi pitänyt meteliä tulemisista ja menemisistä. Kun mie nyt menen ja tulen miten sattuu, huvittaa tai kykenen.

Tämänkin kommentin myötä taas poistun. Siksi, että minua oikeasti tarvitaan muualla. Joku ihminen, joka tarvitsee minua kipeämmin kuin palstalaiset minua. Ja minä tarvitsen häntä.

Toki, toisinaan minäkin tarvitsen palstaa ja sen ihmisiä¨. Niin kummalle kuin se joistakin voi kuulostaa. Ehkä jo huomenna.

Hyvää lauantaita sinulle Random. Kuten muillekin palstalaisille.

• Kirjoittelet Ellu paljon asiaa, vähän kuin olisin itse kirjoitellut jatkoa avautumiseeni.

Kaipaan erinäisiä palstailijoita, mutta toisaalta ymmärrän heidän tarvettaan olla toisaalla ja sitten palsta unohtuu, menettää merkityksensä sen hetkisessä elämässään, hyvin normaalia. Väliin nämä kadonneet arjen sankarit palaavat palstalle, kun asiat elämässä muuttuvat, mikä on aina kiva yllätys.

Sosiaalisena kontaktiverkostona tämä on mielenkiintoinen ja vielä mielenkiintoisempi siinä mielessä, että täällä kiintyy täysin tuntemattomiin nimimerkkeihin ja kokee heitä kohtaa jopa tietynlaista velvollisuutta. Ihminen on kertaluokkaa käsittämätön otus.

Hyvää viikonlopun jatkoa, Ellu :)

• Itse näen, että on kiva, jos meinaa olla poissa ja viitsii sanoa heipat. Varsinkin kun on korona, käy helposti mieleen, että on käynyt jotain, jos vain häviää. Varsinkin, jos ihmisen kokee tärkeäksi tai merkitykselliseksi, on kivempi jatkaa palstailua kun tietää ettei mitään vakavampaa ei ole käyny. Enkä nyt tarkoita 1-3 päivän normaalielämään liittyvää taukoa. vaan vaikka viikkojen, kuukausien tai vuosien katkoa.

Velvollisuutta sanoa, että häviää palstalta ei tietenkään ole, mutta muita huomioivaa se on. Eikä siitä nyt mitään haittaa ole.

• En väitä vastaan, onhan se kohteliasta ja kilttiä kertoa jos aikoo ottaa etäisyyttä palstaan. En vain itse koe sitä kovin merkittäväksi alkujaan jo siksi, etten tiedä kauanko olen poissa. En näe syytä ilmoittaa poistumisestani ellen tiedä kertoa koska palaan, edes suunnilleen. Vähän sama jos ottaisin töistä ylityövapaata ja sanoisin että tulen ehkä joskus takaisin tai sitten en, en tiedä vielä, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tulleessaan.

En muutenkaan ole kiinnittynyt ihmisiin sillä tavalla, että kokisin mainittavasti minkäänlaisia velvoitteita heitä kohtaan, edes kohteliaita velvoitteita, olen hyvin epämuodollinen siinä suhteessa enkä odota läheisiltäni mitään muuta itseäni kohtaan. Vain kaikkein läheisimpiä kohtaan koen velvollisuuden tunnetta, mikä on käytännössä vanhempani ja kulloinenkin kumppanini.

• Anonyymi

Käyn kusella mutta palaan takas viiden minuutin kuluttua. Heippa!

• Anonyymi

Ai, perhana. Unohdin ilmottautua. :/

• Anonyymi

Mä en ole sanonut pitäväni palstataukoa tai lopettavani, kai?

Mutta nikin hävitin ja harvakseltaan on tullut nykyään pyörähdettyä. En nimittäin aio kieltää mitään itseltäni, vaan oon pois tai katsomatta jos ei hotsita. Ja nikitönnä on helpompi unohtaa joku shaiba, mikä ei johda mihinkään. Ei ole vellikelloa ja toisaalta kaikki ei tunnista. Voi vaan tupsauttaa mielipiteen ja thats it.

Mä oon aina ollut sitä mieltä, että "sä voit lähteä palstalta, palsta ei sinusta". Ja se on niin.. eikä se ole huono juttu, jos siitä ei sitten itse sitä tee.

Terveisin Disse

• No en nyt kyllä muista saagaa kokonaisuudessaan, joten voi hyvin olla, ettet ole mitään poissaolosta todennutkaan.

En kykene sitä ymmärtämään, että nikitönnä on jotenkin helpompaa jättää asioita taakseen tai heittää kommenttia, mutta siitä ei kannata välittää, mun pääni vaan toimii eri tavalla :)

• Anonyymi

No en nyt kyllä muista saagaa kokonaisuudessaan, joten voi hyvin olla, ettet ole mitään poissaolosta todennutkaan.

En kykene sitä ymmärtämään, että nikitönnä on jotenkin helpompaa jättää asioita taakseen tai heittää kommenttia, mutta siitä ei kannata välittää, mun pääni vaan toimii eri tavalla :)

No tämänkin vastauksen hain, kun kyttäsin sitä etusivulla. Jos taas oisin mennyt nukkumaan ja touhunnut päivän huomenna muuta, katsonut seuraavaksi vaikka keskiviikkona taas palstaa, tämä aloitus on ehkä pudonnut etusivulta, enkä enää edes muistais tätä...

Mut jos ois rekattu nikki, niin vellikellostahan se löytyis... vaikka ens kesänä..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4140
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3231
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2333
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2208
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      93
      2014
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1857
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1840
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1577
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1547
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1521
    Aihe