Mykkäkoulusta

Anonyymi

Tuleeko teidän ikinä tehtyä tuota? Oletko itse ihminen, joka on tarkoituksella hiljaa jotenkin "rangaistakseen" toista? Tunnetteko ihmisiä, jotka toimivat noin? Onko sua itseäs ikinä syytetty mykkäkoulun pitämisestä? Ymmärrätkö edes koko käsitettä "mykkäkoulu"? Itse en voi oikeastaan tajuta sitä?

Itseäni on useinkin syytetty tuosta. Se on ollut toisinaan suorastaan alistamisyrityksen muoto parin läheiseni taholta alkaa syytellä, että "ahaa, nytkö sitten pidetään mykkäkoulua".

Itse olen varsin kaksijakoinen ihminen, toisinaan puhun paljonkin ja toisinaan olen ihan hiljaa ja omissa oloissani (sosiaalinen introvertti). Sosiaaliset tilanteet vievät multa voimia ja niiden jälkeen kaipaan hiljaisuutta, mutta siihen ei liity mitään tietoista päätöstä olla puhumatta ihan vaan vittuillakseen. Lisäksi jos keskustelu ei etene mihinkään niin mitä järkeä siitä on jauhaa, ainakaan ennen kuin molemmilla on ollut aikaa rauhassa prosessoida. Toisinaan mä en vaan ylipäänsä halua puhua ja toisinaan mulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa puhua jollekin tietylle ihmiselle, en vaan jaksa. Se ei ole rangaistus, ei vaan kiinnosta.

Harrastavatko jotkut ihmiset oikeasti tuollaista "en nyt vaan vittuillakseni puhu sulle"? Mikä teidän kokemus on?

51

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eräs eksäni harrasti tuota. Pisimmillään oli 6 viikkoa puhumatta.
      Ei tullut samaan huoneeseenkaan jossa olin tai poistui kun tulin samaan tilaan. Makuuhuoneeseen kuitenkin tuli mutta toisiimme emme koskeneet.
      Tein kiusaa kun laitoin ruokaa niin söin yksin kaikessa rauhassa. Kun olin syönyt korjasin pöydän ja ruoat pois. Jäin istuskelemaan keittiöön ja selailemaan vaikka sanomalehteä kahvikupin ääressä.
      Tyyppi hiippaili keittiöön kun olin lähtenyt.
      Eräs tuttava jolle hän puhui, oli kysynyt miksi hän jatkaa tuota lapsellista typerää peliä, ja oli vastannut että on niin vaikea enää alkaa kun on ollut hiljaa näin kauan!
      En antanut asian häiritä. Itseltään veti maton alta. Kun ilmoitin että lähden, uusi asunto on katsottuna tuli paniikki. Todella lapsen tasolle jäänyt mies henkisesti. Hätäpäissään paineli vanhempiensa luokse joten sain rauhassa pakata ja lähteä.
      Tuttava kertoi myöhemmin että oli kuulemma asunut yhdessä jonkun naisen kanssa jonkun kuukauden mutta nainen oli käynyt väkivaltaiseksi tuon murjotuksen takia. Mitään ei siis ollut oppinut. Ero tuli heillekin. En kannata väkivaltaa mutta ymmärrän että sekin mieleen tulee. Itse onnistuin säilyttämään järjen enkä provosoitunut siihen. Ei olisi mahdotonta ollut sekään.

• Anonyymi

Kun olisit pyytänyt ruuan valmistumisen jälkeen samaan pöytään, laittanut kynttilän ja tarjonnut viinilasin, olisi jää murtunut.
        Narsistista vetäytymistä tekee ihminen, joka on keinoton ja syvästi loukkaantunut, mutta ei itse tiedä miksi niin. Hän tarvitsee rakkauden ja ymmärryksen, voittakseen häpeän jonka tunnistaa ja jota myös pakenee ja tullakseen tunteensa kanssa ymmärretyksi. Silloin tilanteen ahdistus alkaa lievittyä ja asioiden käsittely aikuisella tavalla tulee mahdolliseksi, edes jotenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun olisit pyytänyt ruuan valmistumisen jälkeen samaan pöytään, laittanut kynttilän ja tarjonnut viinilasin, olisi jää murtunut.
        Narsistista vetäytymistä tekee ihminen, joka on keinoton ja syvästi loukkaantunut, mutta ei itse tiedä miksi niin. Hän tarvitsee rakkauden ja ymmärryksen, voittakseen häpeän jonka tunnistaa ja jota myös pakenee ja tullakseen tunteensa kanssa ymmärretyksi. Silloin tilanteen ahdistus alkaa lievittyä ja asioiden käsittely aikuisella tavalla tulee mahdolliseksi, edes jotenkin.

Hyvä kommentti.

Narsuilla niitä väkisin vääntökeinoja ja itsetehostusboosteja kyllä riittää kaikissa muodoissa.

Ite en niille anna senttiäkään periksi, turha odottaa rakkautta ja ymmärrystä minulta. Sitten kun käyttäytyy normaalisti ja toisen huomioivasti, niin voin antaa jotain huomiota, muuten saa olla vaikka lopun elämäänsä omissa liemissään.

Tosin mulla kokemus, ettei hedonistinen narsisti koskaan muutu, vaan vetää looulta aina sen maton jalkojen alta jossain vaiheessa voitonriemuisena lällätellen. Joten jos huomaan, et ihminen on narsu, niin jätän siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kommentti.

Narsuilla niitä väkisin vääntökeinoja ja itsetehostusboosteja kyllä riittää kaikissa muodoissa.

Ite en niille anna senttiäkään periksi, turha odottaa rakkautta ja ymmärrystä minulta. Sitten kun käyttäytyy normaalisti ja toisen huomioivasti, niin voin antaa jotain huomiota, muuten saa olla vaikka lopun elämäänsä omissa liemissään.

Tosin mulla kokemus, ettei hedonistinen narsisti koskaan muutu, vaan vetää looulta aina sen maton jalkojen alta jossain vaiheessa voitonriemuisena lällätellen. Joten jos huomaan, et ihminen on narsu, niin jätän siihen.

Jos nyt totta puhun, niin tuokin kuulostaa kovin narsistiselta käytökseltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nyt totta puhun, niin tuokin kuulostaa kovin narsistiselta käytökseltä.

Mietin täysin samaa tuota kommenttia lukiessani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kommentti.

Minä olen samaa mieltä - terroristien kanssa ei kannata neuvotella. Minusta siinä ei ole mitään narsistista, että narsistisesti käyttäytyvien kanssa kommunikoidessaan vetää johdonmukaista linjaa ja asettaa selkeät raamit sille mihin ei lähde taipumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen samaa mieltä - terroristien kanssa ei kannata neuvotella. Minusta siinä ei ole mitään narsistista, että narsistisesti käyttäytyvien kanssa kommunikoidessaan vetää johdonmukaista linjaa ja asettaa selkeät raamit sille mihin ei lähde taipumaan.

Tuo pitää tietysti paikkansa, mutta miksi pysyä parisuhteessa tai pitää ylipäänsä yllä ihmissuhdetta terroristina pitämäänsä ihmiseen? Tuo oikeasti kuulostaa narsistiselta, molemmin puolin. "Voittaminen" tuntuu olevan oleellisempaa, kuin tilanteen ratkaiseminen. Itse yksinkertaisesti poistan itseni sellaisesta ihmissuhdeyhtälöstä, jossa tarvitsisi ajatella, että "Ite en niille anna senttiäkään periksi, turha odottaa rakkautta ja ymmärrystä minulta. Sitten kun käyttäytyy normaalisti ja toisen huomioivasti, niin voin antaa jotain huomiota, muuten saa olla vaikka lopun elämäänsä omissa liemissään."

Sori, mutta ei kuulosta aivan terveen yksilön toiminnalta tuokaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo pitää tietysti paikkansa, mutta miksi pysyä parisuhteessa tai pitää ylipäänsä yllä ihmissuhdetta terroristina pitämäänsä ihmiseen? Tuo oikeasti kuulostaa narsistiselta, molemmin puolin. "Voittaminen" tuntuu olevan oleellisempaa, kuin tilanteen ratkaiseminen. Itse yksinkertaisesti poistan itseni sellaisesta ihmissuhdeyhtälöstä, jossa tarvitsisi ajatella, että "Ite en niille anna senttiäkään periksi, turha odottaa rakkautta ja ymmärrystä minulta. Sitten kun käyttäytyy normaalisti ja toisen huomioivasti, niin voin antaa jotain huomiota, muuten saa olla vaikka lopun elämäänsä omissa liemissään."

Ei kuulosta terveeltä ksilön ajattelulta sekään, että rinnastaa kaiken kanssakäymisen parisuhteisiin liittyväksi tai ajattelee naivisti, että kaikkia tilanteita elämässä voi itse valita tai hallita sitä millaisia tilanteita eteen tulee. Mitä tulee esimerkiksi keskustelun voittamiseen, niin ei ole tervettä alkaa diagnasoida toisia kun omaa ajattelua haastetaan. En tainnut edes sitäpaitsi kommentoida aiemmin sinulle. Sekin kertokoon jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on siis sinun narsistinen haavasi liittyen siihen, että joku, en siis minä kirjoittaa, että ei anna tuumaakaan periksi jos kohtelu ei ole rakkaudellista? Minustakin ilmaisutapa on hieman kömpelösti tuotettu, mutta ydinasiana erittäin ymmärrettävä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kuulosta terveeltä ksilön ajattelulta sekään, että rinnastaa kaiken kanssakäymisen parisuhteisiin liittyväksi tai ajattelee naivisti, että kaikkia tilanteita elämässä voi itse valita tai hallita sitä millaisia tilanteita eteen tulee. Mitä tulee esimerkiksi keskustelun voittamiseen, niin ei ole tervettä alkaa diagnasoida toisia kun omaa ajattelua haastetaan. En tainnut edes sitäpaitsi kommentoida aiemmin sinulle. Sekin kertokoon jotain.

Onko sinulla ongelmia luetun ymmärstärtämisessä? Tuossa luki selvästi "parisuhteessa tai pitää ylipäänsä yllä ihmissuhdetta". Mistä keksit, että olisi rinnastettu vain parisuhteisiin? Sellaista ihmissuhdetta (eri asia kuin vain parisuhde) ei olekaan, josta ei voisi poistua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on siis sinun narsistinen haavasi liittyen siihen, että joku, en siis minä kirjoittaa, että ei anna tuumaakaan periksi jos kohtelu ei ole rakkaudellista? Minustakin ilmaisutapa on hieman kömpelösti tuotettu, mutta ydinasiana erittäin ymmärrettävä

Ok, selkeä narskun kommentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok, selkeä narskun kommentti.

Ja taas tuli diagnostinen leima otsaan :D ja muuta ei tarvitse sitten argumentoidakaan, esimerkisi itse asiaa. Minäkn väistän tästä lähtien kaikki ikävät kysymykset tai tlanteet sillä, että kylläpä on narsistista. Jos minulle ei myydä pilkun jälkeen, niin selvä psykopaatti koko pulju

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla ongelmia luetun ymmärstärtämisessä? Tuossa luki selvästi "parisuhteessa tai pitää ylipäänsä yllä ihmissuhdetta". Mistä keksit, että olisi rinnastettu vain parisuhteisiin? Sellaista ihmissuhdetta (eri asia kuin vain parisuhde) ei olekaan, josta ei voisi poistua.

No kyllä on, et voi lähteä työ tai asuinpaikasta niin vain kävelemään, että nyt ei kyllä naamarajat ja muut standardit kohtaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä on, et voi lähteä työ tai asuinpaikasta niin vain kävelemään, että nyt ei kyllä naamarajat ja muut standardit kohtaa

Kyllä tasan tarkkaan voit. Et ehkä pääse pois sillä sekunnilla, mutta pääset kyllä. Töistä voi Suomessa aina irtisanoutua ja asuinpaikasta muuttaa pois. Jääminen on oma valinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tasan tarkkaan voit. Et ehkä pääse pois sillä sekunnilla, mutta pääset kyllä. Töistä voi Suomessa aina irtisanoutua ja asuinpaikasta muuttaa pois. Jääminen on oma valinta.

Et voi kuitenkaan lähteä heti samalla sekunnilla. Työsuhteen loppuminen omalla sekoilulla on myös jokaisen oma valinta josta on turha uhriutua ja syytellä toisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et voi kuitenkaan lähteä heti samalla sekunnilla. Työsuhteen loppuminen omalla sekoilulla on myös jokaisen oma valinta josta on turha uhriutua ja syytellä toisia

Taisin jo sanoa tuon. Eikä kukaan ole edes puhunut ihmissuhteen päättämisestä sillä sekunnilla. Se ei ole normaalia ja asiallista käytöstä. Sen nyt tietää jokainen asiallisesti toisiin ihmisiin suhtautuva yksilö.

Kukaan muu paitsi sinä ei ole myöskään puhunut muiden syyttelemisestä ja uhriutumisesta. Sulla on oikein tollanen tyypillinen uhriutujan asenne, että mä saan käyttäytyä miten tahdon, kun toi alotti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisin jo sanoa tuon. Eikä kukaan ole edes puhunut ihmissuhteen päättämisestä sillä sekunnilla. Se ei ole normaalia ja asiallista käytöstä. Sen nyt tietää jokainen asiallisesti toisiin ihmisiin suhtautuva yksilö.

Kukaan muu paitsi sinä ei ole myöskään puhunut muiden syyttelemisestä ja uhriutumisesta. Sulla on oikein tollanen tyypillinen uhriutujan asenne, että mä saan käyttäytyä miten tahdon, kun toi alotti.

Hmm, eli sinä prosessot jotain kokemusta jossa olet saanut omasta käytöksestäsi samalla mitalla takaisin ja pidät sitä toista osapuolta uhriutujana, kun tekee tai teki sitä samaa mitä sinä aloitit. Just just ja justiinsa juu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmm, eli sinä prosessot jotain kokemusta jossa olet saanut omasta käytöksestäsi samalla mitalla takaisin ja pidät sitä toista osapuolta uhriutujana, kun tekee tai teki sitä samaa mitä sinä aloitit. Just just ja justiinsa juu

Kerroitkin juuri itsestäsi. Mun kanssani sun traumoillasi ei ole tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroitkin juuri itsestäsi. Mun kanssani sun traumoillasi ei ole tekemistä.

Kyllä minä poimin tuon otteen hyvä ihminen ihan siitä, että aloit selostaa jostain uhriutumisesta ja jonkin jutun aloittamisesta mikä ei liittynyt kontekstiin kuitenkaan millään tavalla. Sanoisin, että traumat on ihan siellä suunnassa

• Anonyymi

Ei, vaikeaa semmoinen olisi jos vain mököttää toiselle pitkään eikä käsittelisi asiaa, ei itsensä eikä sen toisen kanssa. Saattaahan hetkellisesti joskus itse kullakin tuollainen hetki tullakkin. Siis periaatteessa mahdollista. Asiat pitäisi kumminkin aina pyrkiä käsittelemään ja sopimaan mahdollisimman pian tapahtuneesta. Heti vaan kun mahdollinen tunnekuohu laantunut ja ajatukset selkeytyvät.

• Anonyymi

En harrasta mökötystä/mykkäkoulua. Voin hiljentyä kyllä, jos koen että parempi vaieta tässä kohtaa kun alkaa kälkättämään. Taikka riitelemään. Riitaa vältän hiljentymällä ja otan asian puheeksi, kun kumpikin on kypsä puhumaan riitelyn sijaan.

Mutta kyllä joskus aniharvoin saatan ärjyäkin, jos pinna palaa tyystin toiseen. Lähinnä sanon just niin suoraan, kun ajattelen siinä kohtaa.

Pikemminkin siis olen äänessä, kun äänetön.

-Jasu-

• Anonyymi

En todellakaan, ennemminkin liiankin suora.

Minuun ei kannata koittaa mitään henkisiä kiristyskeinoja jossei sit tosiaan ole taisteluun valmis. Jopa vuosien taisteluun enkä anna periksi ikinä. Tai sit katkaisen välit kerrasta ja lopullisesti. Yleensä molemmat yhtä aikaa.

Yksi mies käytti seksiä kiristyskeinona eikä siitä hyvää seurannut. Vieläkin inhoan sitä ihmistä syvästi ja pidän yhteistä aikaamme elämäni paskimpana aikana.

• Anonyymi

En ymmärrä mykkäkoulun käsitettä.

Pystyn tekemään monia asioita tässä maailmassa mutta en pysty olemaan puhumatta. 🤔😂

Puhuminen ja kuunteleminen ovat sielun hengitysliikkeitä. Puhumattomuus johtaa tukehtumiseen.

🦄

• Anonyymi

No kyllä minä joskus olen puhumatta. Pari ensimmäistä minuuttia heräämisen jälkeen, pari viimeistä minuuttia ennen nukahtamista ja kymmenen minuuttia, jos olen suuttunut. Myös seurassa, jossa jutut eivät voisi vähempää kiinnostaa, olen hiljaa.

Mutta nuo ovat poikkeuksia pääsääntöön.

🦄

• Anonyymi

Hiljaisuus voi olla asia millä rangaistaan tai sitten hiljaisuus johtuu keinottomuudesta tai väsymyksestä. Aiemmin kun olin hieman kypsymättömämpi turhauduin suuresti jos en päässyt käymään ns closeria esimerkiksi konfliktiin ajautuneissa ystävyyssuhteissa. Tänä päivänä se useimmin olen minä joka vetäytyy ja joskus hljaisuus on paras vastaus.

• Anonyymi

Sanon kerralla asiat selväksi ja niin että kans kuuluu. Sen jälkeen ei ole nokan koputtamista.

• Anonyymi

Jaa, saatan minä välillä hiljaakin olla koska jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin voi olla hiljaa.
      En kyllä rankaise sillä ketään!

• Anonyymi

Itsellenikin on opetettu, että vaikeneminen on usein kultaa. En oikein näe mitään järkeä keskustella, jos tilanne on täysin solmussa. En ainakaan heti, vaan mielummin annan aikaa ja ehkä sitten myöhemmin voi yrittää uudestaan.

ap.

• Anonyymi kirjoitti:

Itsellenikin on opetettu, että vaikeneminen on usein kultaa. En oikein näe mitään järkeä keskustella, jos tilanne on täysin solmussa. En ainakaan heti, vaan mielummin annan aikaa ja ehkä sitten myöhemmin voi yrittää uudestaan.

ap.

On eri asia mököttää kun sanoa, että tarvitsen hetken aikaa vaikka rauhoittuakseni ja sitten olen valmis juttelemaan.

• Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

On eri asia mököttää kun sanoa, että tarvitsen hetken aikaa vaikka rauhoittuakseni ja sitten olen valmis juttelemaan.

Moni ei vaan tunnu näkevän sitä noin, vaan nimenomaan mököttämisenä ja mykkäkouluna. On tullut kuunneltua tuota syyttelyä niin omalla kohdalla kuin myös muihin kohdistuen. Vähän tossa tän ketjun ekassakin langassa sivutaan just tota "narskutusta", joka tuntuu olevan muotia tai jotain.

ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni ei vaan tunnu näkevän sitä noin, vaan nimenomaan mököttämisenä ja mykkäkouluna. On tullut kuunneltua tuota syyttelyä niin omalla kohdalla kuin myös muihin kohdistuen. Vähän tossa tän ketjun ekassakin langassa sivutaan just tota "narskutusta", joka tuntuu olevan muotia tai jotain.

ap.

Hieman oli puistattavaa settiä tämä narskuttelu, joskus sitä termiä viljelee sellaiset joille siihen liittyvä problematiikka on varsin läheinen peilaamisen merkeissä. Ihan vastaavaa juupas eipäs - ite oot väittelyä kuin syytellä puhumatonta jostain henkisestä väkivallasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieman oli puistattavaa settiä tämä narskuttelu, joskus sitä termiä viljelee sellaiset joille siihen liittyvä problematiikka on varsin läheinen peilaamisen merkeissä. Ihan vastaavaa juupas eipäs - ite oot väittelyä kuin syytellä puhumatonta jostain henkisestä väkivallasta.

Voin tietysti olla väärässä, mutta musta tuntuu, että valtaosa aidosti "narskun" kanssa tekemisissä olleista ei todellakaan viljele tuota sanaa kovin helposti. Se tuntuu nykyään olevan pikemmin haukkumasana, keino alistaa ja käyttää valtaa. Jos olet eri mieltä ja kehtaat sen ilmaista, olet narsku. Jos olet erimieltä, et vaivaudu alkamaan vääntää asiasta, mutta et silti ilmaise jotain suurta hyväksyntää, olet narsku. Ja jos olet hiljaa etkä ota kantaa, olet narsku.

• Anonyymi

Sattuu aika paljon tuollainen, kun itsze... olkapää jkyynärpää pahasti rikki, oksettaakin oikein se kipu sitten, mutta niin noniin

• En ole yhtään mököttäjä tyyppi vaan enemmänkin toivon asian selvittämistä.

• Anonyymi

Koo ei ei joo... tunnu kovin kovin kivalle joku juttu jossa Sanna MArin määrää ihmisiä oksentelemaan rahanpuutteen takia:LD

1 ideadi on aika hienokin, jos--- tyttöjen kanss pelejä :D

• Anonyymi

Itse olen kai enemmän mäkättäjä kuin mököttäjä. On nuita mykkäkouluttajia kyllä tullut pari elämän aikana kohdattua. Kaikkein turhauttavinta (v*ttumaisinta) se on silloin kun ei itse ollenkaan tiedä tehneensä mitään väärää.

• Anonyymi

Mykkäkoulu on usein toistuessaan tai pitkään jatkuessaan vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa ☝. Sen tavoite on usein “saada toinen järkiinsä”, eli taipumaan mököttäjän tahtoon tai syyllistää toista.

Useimmat riitelee puhumalla, mykkäkoulu on tavallaan "pause" -tilassa oleva riita ilman sanoja, kun toinen ei puhu eikä pukahda, parhaimmassa tapauksessa murahtelee harvakseen. Arvatenkin se ärsyttää toista osapuolta, kun asiat eivät etene, junnaavat vain, pidetään ikävää.

Mykkäkoulu on siis aivan eri asia kuin introvertti persoonallisuus. Silti riippuu paljon luonteesta miten paljon ja minkä luonteista mykkäkoulua sietää.

Jotkut oikeasti "harrastavat" mykkäkoulua. Näkisin, että se oli ennen suositumpaa kuin nykyään 🙄. Etenkin sota-ajat kokeneilla varsin yleistä, kun vertaan nuorempiin sukupolviin.

"Toisinaan mä en vaan ylipäänsä halua puhua ja toisinaan mulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa puhua jollekin tietylle ihmiselle, en vaan jaksa. Se ei ole rangaistus, ei vaan kiinnosta."

Onko sinulla vielä paljon kenen kanssa puhua? Jos olet vain aniharvoin kiinnostunut puhumaan kenenkään kanssa, voit huomaamattasi antaa itsestäsi hyvinkin negatiivisen kuvan. Eikä kukaan sitten enää haluakaan jakaa ajatuksiaan kanssasi. Ihmiselle luontaista on kiinnostua ihmisistä, jotka haluavat kertoa itsestään, jakaa elämäänsä toisten kanssa. Jos joku ei halua puhua, hänellekään ei haluta puhua "ei sitä kuitenkaan kiinnosta".

- Sheena

• Anonyymi

"Onko sinulla vielä paljon kenen kanssa puhua? Jos olet vain aniharvoin kiinnostunut puhumaan kenenkään kanssa, voit huomaamattasi antaa itsestäsi hyvinkin negatiivisen kuvan. Eikä kukaan sitten enää haluakaan jakaa ajatuksiaan kanssasi. Ihmiselle luontaista on kiinnostua ihmisistä, jotka haluavat kertoa itsestään, jakaa elämäänsä toisten kanssa. Jos joku ei halua puhua, hänellekään ei haluta puhua "ei sitä kuitenkaan kiinnosta"."

Mulla on paljon ihmisiä joille puhua ja valtaosalla ihmisistä on turhankin ruusuinen kuva minusta. Olen ihminen, jonka on hyvin helppo tulla ihmisten kanssa, kun mukaudun suht helposti tilanteisiin.

Tarkoitin tuolla, etten jaksa aina puhua sitä, että ei kiinnosta puhua vaan haluan olla hiljaa. En mä yleensäkään ole aina suuna ja päänä. Lisäksi jos tietää toisen olevan sotajalalla, niin miksi hänelle jaksaisi puhua? Mitä hyötyä siitä olisi, niin kauan kun toinen on sotajalalla? Tai jos jollakin on aina pakottava tarve jyrätä oma mielipiteensä, niin mitä siihen turhaa omaa näkemystään sanomaan. Ei se jyrääjä oikeasti ole mun mielipiteestäni kiinnostunut.

En tosiaan yleensä jaksa kauheasti vääntää omiin silmiini tyhjänpäiväisistä asioista vaan totean, että ihan sama ja ihan miten vaan ja tarkoitan juuri sitä, että minulle on aivan se ja sama miten se kyseinen asia hoidetaan ja hoidetaanko. Enkä mä jaksa sen jälkeen alkaa uudestaan jauhaa samasta asiasta. Jos olen oman näkemykseni kertonut niin mitä sitä hyödyttää toistella satoja kertoja? Ei se ole rakentavaa keskustelua.

ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Onko sinulla vielä paljon kenen kanssa puhua? Jos olet vain aniharvoin kiinnostunut puhumaan kenenkään kanssa, voit huomaamattasi antaa itsestäsi hyvinkin negatiivisen kuvan. Eikä kukaan sitten enää haluakaan jakaa ajatuksiaan kanssasi. Ihmiselle luontaista on kiinnostua ihmisistä, jotka haluavat kertoa itsestään, jakaa elämäänsä toisten kanssa. Jos joku ei halua puhua, hänellekään ei haluta puhua "ei sitä kuitenkaan kiinnosta"."

Mulla on paljon ihmisiä joille puhua ja valtaosalla ihmisistä on turhankin ruusuinen kuva minusta. Olen ihminen, jonka on hyvin helppo tulla ihmisten kanssa, kun mukaudun suht helposti tilanteisiin.

Tarkoitin tuolla, etten jaksa aina puhua sitä, että ei kiinnosta puhua vaan haluan olla hiljaa. En mä yleensäkään ole aina suuna ja päänä. Lisäksi jos tietää toisen olevan sotajalalla, niin miksi hänelle jaksaisi puhua? Mitä hyötyä siitä olisi, niin kauan kun toinen on sotajalalla? Tai jos jollakin on aina pakottava tarve jyrätä oma mielipiteensä, niin mitä siihen turhaa omaa näkemystään sanomaan. Ei se jyrääjä oikeasti ole mun mielipiteestäni kiinnostunut.

En tosiaan yleensä jaksa kauheasti vääntää omiin silmiini tyhjänpäiväisistä asioista vaan totean, että ihan sama ja ihan miten vaan ja tarkoitan juuri sitä, että minulle on aivan se ja sama miten se kyseinen asia hoidetaan ja hoidetaanko. Enkä mä jaksa sen jälkeen alkaa uudestaan jauhaa samasta asiasta. Jos olen oman näkemykseni kertonut niin mitä sitä hyödyttää toistella satoja kertoja? Ei se ole rakentavaa keskustelua.

ap.

Oi tuo kuulostaa niin tutulta 😂

Se tunne kun toinen vaan jauhaa ja jauhaa ja on käynyt jo tunti sitten selväksi, että kompromissia ei tule löytymään. Sitten kun toteat, että aivan sama ja hoida miten haluat niin ei kelpaa sekään. Sitten alkaa toisenlainen syyttely.

Jep, olen jopa joskus laittanut kuulokkeet korvilleni ja kääntänyt selkäni. En siksi, että olisin vihainen tai loukkaantunut, vaan koska mä en hitto vieköön ole jaksanut enää kuunnella ja kaikki pyynnöt keskustelun lopettamiseen kaikuvat kuuroille korville. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ap.

" jos jollakin on aina pakottava tarve jyrätä oma mielipiteensä, niin mitä siihen turhaa omaa näkemystään sanomaan."

Annat jyrien jyrätä rauhassa? Välillä se kannattaa, usein ei. Etenkin krooniselle jyrälle voisi laittaa vähän psykologisesti osuvia kapuloita rattaisiin.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tunne kun toinen vaan jauhaa ja jauhaa ja on käynyt jo tunti sitten selväksi, että kompromissia ei tule löytymään. Sitten kun toteat, että aivan sama ja hoida miten haluat niin ei kelpaa sekään. Sitten alkaa toisenlainen syyttely.

Jep, olen jopa joskus laittanut kuulokkeet korvilleni ja kääntänyt selkäni. En siksi, että olisin vihainen tai loukkaantunut, vaan koska mä en hitto vieköön ole jaksanut enää kuunnella ja kaikki pyynnöt keskustelun lopettamiseen kaikuvat kuuroille korville. 😂

Ihme porukkaa täällä 🤣. Juuri sen vuoksi palsta toimii.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" jos jollakin on aina pakottava tarve jyrätä oma mielipiteensä, niin mitä siihen turhaa omaa näkemystään sanomaan."

Annat jyrien jyrätä rauhassa? Välillä se kannattaa, usein ei. Etenkin krooniselle jyrälle voisi laittaa vähän psykologisesti osuvia kapuloita rattaisiin.

- Sheena

Jos asialla ei ole mulle tuon taivaallista väliä niin "päteköön" rauhassa. Mulle on rehellisesti sanoen aivan yksi lysti miten pahasti sen sössii,kun ei muita kuuntele.

ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkälti juuri noin. Jos on kysytty mielipidettä ja sen on perusteluiden kera antanut niin ei kelpaa. Ainoa mikä tuntuu kelpaavan, on jos alkaisi myötäillä ja sanoa joo olet täysin oikeassa. Jos sanot ok ja ihan sama ja tee miten parhaaksi katsot niin ei kelpaa. Silloin olet " passiivisagressiivinen", vaikka sanoisit tuon ihan vakavissasi. Jos taas kyllästyt siihen saman asian jauhamiseen ja sanot sen nätistikin ja lakkaat kuuntelemasta niin muka mökötät ja pidät mykkäkoulua. Jos taas sanot suoraan, että nyt prkele riittää, niin olet epäkohtelias. Joidenkin yksilöiden kanssa hajoaa pää. 😂

ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos asialla ei ole mulle tuon taivaallista väliä niin "päteköön" rauhassa. Mulle on rehellisesti sanoen aivan yksi lysti miten pahasti sen sössii,kun ei muita kuuntele.

ap.

Varsin samoin ajattelen. En ala vääntää, jos asia ei lopulta muhun vaikuta. Joskus on parempi antaa noiden tyyppien vaan sössiä kunnolla.

tuo yksi ylempää

• Anonyymi

En ole ikinä harrastanut mykkäkoulua. Minusta sellainen on jollain tavalla lapsellista toimintaa.

• Anonyymi

Pulleutuuko kätyesi? Minulla pulleutuu nyt vähän aikaa käsivarsi turpoaa vähän ja pulleutuu :D

Eräs pelijuttu mitä pitäisi suunnitella kaupungin ihmisten kanssa, ai van hienokin idea sinänsä..

• Anonyymi

Hy ä kysymys jollekin naisellekin että: oletko pullea?

• Anonyymi

Mykkänä on tullut joskus ollut ihan kohteliaisuudesta, ettei tilanne mene pahemmaksi. Parempi olla joskus hiljaa kuin ladata tulemaan täyslaidallista, kyllä ne pienet räksyttelyt kestää ilman että on nyt ihan pakko alkaa siltoja polttamaan takanaan ...

• Anonyymi

Tämä justiinsa. Joskus on parempi hiljentyä ja rauhoittua, kun alkaa sotimaan urakalla. Kokeilla sitten kun on cool down järkevämmällä tyylillä ratkoa pulmat.

-Jasu-

• Anonyymi

O-ou. Nyt tuntuu kuin joutuisin tilille sanoistasi "läpipääsemätön muuri ja yksinäinen hiljaisuus". Ei, en tarkoittanut mykkäkoulua, enkä edes pysty pitämään kovin pitkään sellaista, vaikka riidellessä päättäisinkin. Alistumaan voi kuitenkin joutua toisen taidokkaaseen väistelyyn.

On vaan muitakin tilanteita, jotka niin vaikeata, ettei niille enää löydä sanoja. Veikkaampa, että tätäkin aloitusta lukee läpi joku, joka tuntee että ihan turha tänne mitään sanoa, kun kukaan ei ymmärtäisi, eikä jaksa käydä selittämään tai halua tänne edes avata.

t.sxth

• Anonyymi

Jotenkin itseäni hu ittaakin ähän: hitto olet laittanut päälle joku aMD Afterburnerinkin, ja custom Settingbs :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4262
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      37
      2475
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      104
      2426
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      106
      2191
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1927
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1925
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1597
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1578
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1570
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      77
      1366
    Aihe