Mies, joka nostaa törppöilystään käden pystyyn ja ottaa vastuun.
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/20096b01-ab28-44a7-9023-62bca9a38e59
Ja uskon, että tyypille löytyy vielä muita hommia tämänkin jälkeen. Oma valinta toi ero, mutta muutenkin rehellinen ulostulo, kun on mokannut. Toivottavasti kasvoi myös miehenä.
Kerrankin...
76
593
Vastaukset
- Anonyymi
Lehtimäen olisi kannattanut jodlata S24 sinkut palstalle tuntemattomana. Täällä se on enemmän kuin sallittua. Kukaan ei ahdistu, kun täällä saa herkille tunnustuksille julmaakin julmemmat kommentit. Päälle haukutaan lerpuksi ätmiksi tai kurpaksi, joka kuvittelee liikoja itsestään
- Anonyymi
Oli nostanut käden pystyyn hameen alla. Yle kertoi...
- Anonyymi
En ihan hirveän tarkasti noita juttuja lukenut, mutta silmiini pisti, että asia piti olla käsitelty ja sovittukin molempien osapuolten kanssa. Näin naisena minua häiritsee tuo todella. Tuo käsittely pitäisi ehdottomasti avata. Onko se hoidettu totaalisen löperösti vain onko naisella todella oikeus nostaa asiasta uudestaan meteli, vaikka asia olisi virallisesti sovittu?
Enkä nyt sano, että ko. herra olisi toiminut oikein. Väärinhän hän teki ja sen ilmeisesti myöntänyt jo aiemmin. Tuo koko juttu vaan tuntuu epäasialliselta niin monin tavoin. Ei asioita voida sopia ja sitten repiä taas sopivassa kohtaa esille.- Anonyymi
On se kuitenkin todella paljon, että eroaa virastaan. Muuta vaihtoehtoa ei ole enää ollut, jos tulee julkiseen käsittelyyn. Jos hänellä on perhettä ja läheisiä, on siitäkin omat vaurionsa. Ja vaikka ei käsitellä julkisesti, niin läheiset välit silti kärsii.
No harmillisia hommia sinäällään, mutta toisaalta jonkun pitää näyttää tietä ja nyt se on tämä mies. Arvostan hänen ryhtiään myöntää virheet ja osoittaa, että kantaa vastuun. Ehkä eroa.inen oli liioiteltua, mutta ehkäpä sillä ei ollut hälle niin väliä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kuitenkin todella paljon, että eroaa virastaan. Muuta vaihtoehtoa ei ole enää ollut, jos tulee julkiseen käsittelyyn. Jos hänellä on perhettä ja läheisiä, on siitäkin omat vaurionsa. Ja vaikka ei käsitellä julkisesti, niin läheiset välit silti kärsii.
Jos asia oli aidosti jo sovittu niin minusta tuo on täysin kohtuuton seuraamus. Se, että julkisuutta käytetään aseena on minusta myös ehdottomasti tuomittavaa. Jos ei oikeasti halua sopia niin ei pidä sitten sopia!
Jos asia kerta tuodaan julkiseksi niin se pitäisi sitten todella olla ihan kokonaan julkinen, tuota sopimisprosessia myöten. Uhrillaei ole vastuuta rikkeestä, mutta todellakin hänellä on vastuu siitä, että hän on tuon asian sopinut ja silti tuonut julkisuuteen. Rehellinen mielipiteeni, helvetin ämmämäistä käytöstä. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No harmillisia hommia sinäällään, mutta toisaalta jonkun pitää näyttää tietä ja nyt se on tämä mies. Arvostan hänen ryhtiään myöntää virheet ja osoittaa, että kantaa vastuun. Ehkä eroa.inen oli liioiteltua, mutta ehkäpä sillä ei ollut hälle niin väliä...
Minäkin arvostan hänen suoraselkäisyyttään, mutta pidä tuota "sopimista" todella arveluttavana ja se pitäisi ehdottomasti tuoda avoimesti julkisuuteen. Joku siinä on väistämättä toiminut väärin, jos noin on päässyt käymään.
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin arvostan hänen suoraselkäisyyttään, mutta pidä tuota "sopimista" todella arveluttavana ja se pitäisi ehdottomasti tuoda avoimesti julkisuuteen. Joku siinä on väistämättä toiminut väärin, jos noin on päässyt käymään.
No jos joku on perseillyt takana, niin hän sai tuossa nokilleen. Ja jos Lehtimäki nyt nostaisi sen esiin, kuka vuoti jutun, hänen ulostulonsa asiasta menettäis pohjan.
Paras jättää toi vaan tuohon ja mennä eteenpäin.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jos joku on perseillyt takana, niin hän sai tuossa nokilleen. Ja jos Lehtimäki nyt nostaisi sen esiin, kuka vuoti jutun, hänen ulostulonsa asiasta menettäis pohjan.
Paras jättää toi vaan tuohon ja mennä eteenpäin.Eihän siellä ole kukaan muu saanut nenilleen. Joku on tällä hetkellä kuin koira veräjästä ja se todellinen mätäpaise on vielä puhkomatta. Onko joku pakottanut "sovun"? Vai onko se toinen sopijaosapuoli yhtäkkiä yksipuolisesti päättänyt, että enpäs sopinutkaan? Ehdottomasti tuota pitää pitää meteliä ja varmasti se esiin kaivetaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siellä ole kukaan muu saanut nenilleen. Joku on tällä hetkellä kuin koira veräjästä ja se todellinen mätäpaise on vielä puhkomatta. Onko joku pakottanut "sovun"? Vai onko se toinen sopijaosapuoli yhtäkkiä yksipuolisesti päättänyt, että enpäs sopinutkaan? Ehdottomasti tuota pitää pitää meteliä ja varmasti se esiin kaivetaankin.
Ja siis se kaikkein suurin epäkohtahan on nyt avaamatta ja se on tuo "sopiminen". Tuollaiset sopimiset kun eivät tuollaisessa ympäristössä ole vain niiden kahden osapuolen keskinäinen asia. Esimerkiksi työpaikalla tuollaisessa on mukana työuojelu ja esimiehet. Jokin tuossa haisee ja pahasti. Yhden miehen ero ei sitä hajua hävitä.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siellä ole kukaan muu saanut nenilleen. Joku on tällä hetkellä kuin koira veräjästä ja se todellinen mätäpaise on vielä puhkomatta. Onko joku pakottanut "sovun"? Vai onko se toinen sopijaosapuoli yhtäkkiä yksipuolisesti päättänyt, että enpäs sopinutkaan? Ehdottomasti tuota pitää pitää meteliä ja varmasti se esiin kaivetaankin.
Henkisesti on saanut. Lehtimäki oikeasti katui ja teki mitä piti.
Ja nyt sai hölmöilynsä nollattua uran puolesta, jos kotijoukot kuuli tästä, ehkä sekin oli hyväksi hälle. Oppirahat joutuu maksamaan, jos ei osaa käyttäytyä ja sillä siisti.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Henkisesti on saanut. Lehtimäki oikeasti katui ja teki mitä piti.
Ja nyt sai hölmöilynsä nollattua uran puolesta, jos kotijoukot kuuli tästä, ehkä sekin oli hyväksi hälle. Oppirahat joutuu maksamaan, jos ei osaa käyttäytyä ja sillä siisti.Kuinka niin? Ei tuossa kukaan muu oli nenilleen saanut. Jos siellä taustalla on joku, joka on esimerkiksi pakottanu sen sovun ja hiljentänyt uhrin niin se on ehdottomasti kaivettava esiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka niin? Ei tuossa kukaan muu oli nenilleen saanut. Jos siellä taustalla on joku, joka on esimerkiksi pakottanu sen sovun ja hiljentänyt uhrin niin se on ehdottomasti kaivettava esiin.
On aivan turha puhua jostain ilmapiirin puhdistamisesta ja kymmenestä muusta hienosta ja hyvästä, jos tuollainen epämääräinen sopimismalli saisi edelleen olla olemassa.
Anonyymi kirjoitti:
On aivan turha puhua jostain ilmapiirin puhdistamisesta ja kymmenestä muusta hienosta ja hyvästä, jos tuollainen epämääräinen sopimismalli saisi edelleen olla olemassa.
No ilmeisesti sieltä ei kukaan nosta mitään juttua tästä...
Vapaavuoren sössötykset kyllä epäilyttää... se on turha äijä...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Vapaavuoren sössötykset kyllä epäilyttää... se on turha äijä...Itse en kyllä varsin luottavainen siihen, että useammassakin toimituksessa on havaittu sama mädän lemu. Tuossa on niin ilmiselvästi paljon muutakin pielessä kuin yhden miehen viestittely.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en kyllä varsin luottavainen siihen, että useammassakin toimituksessa on havaittu sama mädän lemu. Tuossa on niin ilmiselvästi paljon muutakin pielessä kuin yhden miehen viestittely.
siis olen luottavainen
Anonyymi kirjoitti:
siis olen luottavainen
No toisaalta on naistenkin aika ottaa Lenita Airistosta mallia. Sanoo suoraan mitä ja milloin, jos jotain jää setvimättä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Vapaavuoren sössötykset kyllä epäilyttää... se on turha äijä...No niin samaa mieltä Vapaavuoresta. Ärsytti kuunnella sitä sönkönsönkönsönkötystä!
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No toisaalta on naistenkin aika ottaa Lenita Airistosta mallia. Sanoo suoraan mitä ja milloin, jos jotain jää setvimättä.
No siis sitä taisin alunperin sanoakin, että eniten minua naisena juuri se jos on AIDOSTI sovittu ja silti lopputulos on tuo. Itse peräänkuulutan suoraselkäisyyttä kaikilta, myös naisilta. Silloin sanotaan suoraa, kun on aihetta sanoa, mutta selän takana ei räkytetä.
Itse, jos olen jotain joskus sopinut, niin myös seison sen takana. Olisin ihan itse julkisesti sanomassa, että asia on sovittu ja siitä ei ole mitään tarvetta nostaa myrskyä vesilasissa. Anonyymi kirjoitti:
No siis sitä taisin alunperin sanoakin, että eniten minua naisena juuri se jos on AIDOSTI sovittu ja silti lopputulos on tuo. Itse peräänkuulutan suoraselkäisyyttä kaikilta, myös naisilta. Silloin sanotaan suoraa, kun on aihetta sanoa, mutta selän takana ei räkytetä.
Itse, jos olen jotain joskus sopinut, niin myös seison sen takana. Olisin ihan itse julkisesti sanomassa, että asia on sovittu ja siitä ei ole mitään tarvetta nostaa myrskyä vesilasissa.No tämmöiset voi olla sellaiseen ensiaskelia.
Itseäkin kylmäsi, kun Lenita täräytti Spedestä totuuden... mutta puoli seiska ohjelmassa sanoi suoraan miksi teki niin.
Jos on pokkaa olla hölmö, sitten pitää olla pokkaa myös kuulla se, että on hölmö.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No tämmöiset voi olla sellaiseen ensiaskelia.
Itseäkin kylmäsi, kun Lenita täräytti Spedestä totuuden... mutta puoli seiska ohjelmassa sanoi suoraan miksi teki niin.
Jos on pokkaa olla hölmö, sitten pitää olla pokkaa myös kuulla se, että on hölmö.Mikä ensiaskel muka? Eihän kukaan ole sanonut mitään suoraan. Pelkkää taustoissa suhmurointia. Toivottavasti joku toimittaja on ottanut tuosta jo kopin.
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ensiaskel muka? Eihän kukaan ole sanonut mitään suoraan. Pelkkää taustoissa suhmurointia. Toivottavasti joku toimittaja on ottanut tuosta jo kopin.
No jotain uutta tässä kuitenkin oli...
Ehkä tästä eteenpäin tulee virlä selkeämpää ja suorempaa juttua?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jotain uutta tässä kuitenkin oli...
Ehkä tästä eteenpäin tulee virlä selkeämpää ja suorempaa juttua?Jaa, no minusta tässä ei ollut mitään uutta. Näitä nyt on nähty.
Minusta Lehtimäki vaikuttaa jollain tasolla syntipukilta, vaikka toki on itsekin toiminut väärin. Ikään kuin toive olisi, että kun hän poistuu niin enempää ei kaivettaisi. Jos tuollainen sopiminen on oikeasti tehty ja jopa niin, että siitä ovat jotkut muutkin tienneet niin silloin on selvää, että jossain kohtaa on myös toimittu väärin, kun lopputulos on tämä. Jos totuutta ei vaivaudu kukaan kaivamaan esiin, niin homma on ihan tasan samaa vanhaan p.skaa kuin aina ennenkin ja toimintatavat eivät muutu. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mikalla on kotona vaimo Eeva....
- Anonyymi
Niin että kun p..ka tekee p..koja tekoja ja sitten jää kiinni, eroaa kun on pakko koska muuten erotettaisiin sen tarvitsee vain muka pyytää anteeksi ja se saa sun kunnioituksen? P..ka ei olisi koskaan eronnut jos ei olisi jäänyt kiinni.
-harmiseikirj-Ei sitä ois erotettu, kun asiat oli jo sovittu. Ja mistä sä tiedät mitä se on sanonut naisille? Vaikka lutkitellut, niinkuin sinäkin oot tehnyt? Sinä taas voit olla anonyymi ja jatkaa samaa suoltamista.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ei sitä ois erotettu, kun asiat oli jo sovittu. Ja mistä sä tiedät mitä se on sanonut naisille? Vaikka lutkitellut, niinkuin sinäkin oot tehnyt? Sinä taas voit olla anonyymi ja jatkaa samaa suoltamista.
Uli uli, ihan eri asia todeta yleisellä tasolla tosiasioita suominaisista kuin ahdistella niitä, tietenkään tuollainen typerys ei sitäkään tajua niin kuin ei montaa muutakaan juttua.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Uli uli, ihan eri asia todeta yleisellä tasolla tosiasioita suominaisista kuin ahdistella niitä, tietenkään tuollainen typerys ei sitäkään tajua niin kuin ei montaa muutakaan juttua.
-harmiseikirj-Sulla nyt on aina vaikka mitä selityksiä...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sulla nyt on aina vaikka mitä selityksiä...
Älä kuuntele sitä. Pian olette samassa sotkussa.
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-No ihan yksilöäkin kohtaan hyökkäöt...kuten tässä....
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16175103/jatin-hyvan-ja-kiltin-miehen#comment-100236123
Ja näitä löytyis julkisuuden henkilöistäkin taatusti...Anonyymi kirjoitti:
Älä kuuntele sitä. Pian olette samassa sotkussa.
Täh? Mä en mihinkään sotkuihin lähde...
- Anonyymi
Pojat, älkääs kirjoitelko yöllä tekstareita! Vain päivällä 😂
- Anonyymi
Päivälläkin asiallisesti -ei kaverillisesti.
- Anonyymi
Hyvä, rauhallinen ja rehellisen kuuloinen puheääni.
- Anonyymi
Vapaavuoreen en sen sijaan luota yhtään. En ole koskaan luottanut siihen esiitymiseen.
- Anonyymi
Mä vaan mietin oliko tuo nyt edes mikään iso juttu vai mikä homma.
Riittävän iso...
Tuon ikäisillä miehillä tuppaa olemaan naisiin omituinen asenne...ikävä kyllä..🙄
Yks tuomari viime viikonloppuna puhutteli naistoimitsijaa vieressäni sihteeriköksi ja tytötteli. Itse olin kellossa, mutta ruomari kertoi minulle maalintekijän ja syöttäjän, vaikka nainen piti pöytäkirjaa...ihan kuin tahallaan, mutta luultavasti vaan konservatiivinen setämies... 🙄 Noloa... mutta yllättävän tyypillistä vielä.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Riittävän iso...
Tuon ikäisillä miehillä tuppaa olemaan naisiin omituinen asenne...ikävä kyllä..🙄
Yks tuomari viime viikonloppuna puhutteli naistoimitsijaa vieressäni sihteeriköksi ja tytötteli. Itse olin kellossa, mutta ruomari kertoi minulle maalintekijän ja syöttäjän, vaikka nainen piti pöytäkirjaa...ihan kuin tahallaan, mutta luultavasti vaan konservatiivinen setämies... 🙄 Noloa... mutta yllättävän tyypillistä vielä.No juuh, outo keissi. Setämiehiä riittää…
Anonyymi kirjoitti:
No juuh, outo keissi. Setämiehiä riittää…
Pahinta lienee, että ne ei edes ymmärrä mitätöivänsä ketään...🙄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Pahinta lienee, että ne ei edes ymmärrä mitätöivänsä ketään...🙄
Niin ja sitten kun on muka tarpeeks vielä asemaa ja valtaa. Kyllä sieltäkin alas tullaan kolisten tarvittaessa juu.
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sitten kun on muka tarpeeks vielä asemaa ja valtaa. Kyllä sieltäkin alas tullaan kolisten tarvittaessa juu.
Ei tarvitse edes olla mitään valtaa... moni jättää huomauttamatta, kun katsoo jo jalkaterien asentoa, sääliksi käy jo muutenkin...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Riittävän iso...
Yks tuomari viime viikonloppuna puhutteli naistoimitsijaa vieressäni sihteeriköksi ja tytötteli. Itse olin kellossa, mutta ruomari kertoi minulle maalintekijän ja syöttäjän, vaikka nainen piti pöytäkirjaa...ihan kuin tahallaan, mutta luultavasti vaan konservatiivinen setämies... 🙄 Noloa... mutta yllättävän tyypillistä vielä.Otitko itse asiaan kantaa ja sanoit setämiehelle, että helvettiäkö niitä mulle sössotät?
Anonyymi kirjoitti:
Otitko itse asiaan kantaa ja sanoit setämiehelle, että helvettiäkö niitä mulle sössotät?
Jossain vaiheessa kysyin naiselta, että kuulitko mitä tuomari sanoi? Ja katselin itse muualle välinpitämättömästi, kun tuomari toimitti jotain.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jossain vaiheessa kysyin naiselta, että kuulitko mitä tuomari sanoi? Ja katselin itse muualle välinpitämättömästi, kun tuomari toimitti jotain.
Eli et oikeasti ottanut kantaa. Olisi kannattanut.
Anonyymi kirjoitti:
Eli et oikeasti ottanut kantaa. Olisi kannattanut.
No alkuun kaikki kävi niin äkkiä ja oli muuta hötinää, sitten tuomari kävi vaan tuumimassa tilanteita kentältä, ei siinä ollutkaan mahkuja jälkeenpäin.
Ja toisaalta ei oo mun homma puuttua, kun mistä mä tiesin tarkkaan, miten se nainen ois sen halunnut ottaa esiin tai siis oisko halunnut ottaa esiin?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No alkuun kaikki kävi niin äkkiä ja oli muuta hötinää, sitten tuomari kävi vaan tuumimassa tilanteita kentältä, ei siinä ollutkaan mahkuja jälkeenpäin.
Ja toisaalta ei oo mun homma puuttua, kun mistä mä tiesin tarkkaan, miten se nainen ois sen halunnut ottaa esiin tai siis oisko halunnut ottaa esiin?Tyypillistä vastuunpakemijan puhetta. Se olisi itsestäänselvästi ollut sinun hommasi, koska sinulle. Sinun olisi pitänyt ilmaista, että et ole se henkilö, jolle ne asiat ilmoitetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä vastuunpakemijan puhetta. Se olisi itsestäänselvästi ollut sinun hommasi, koska sinulle. Sinun olisi pitänyt ilmaista, että et ole se henkilö, jolle ne asiat ilmoitetaan.
Kyllä. Vaikenija antaa kiusaamiselle hiljaisen hyväksyntänsä. Hän toimii yhtälailla huonosti kuin kiusaajakin. Juuri tuo on monien ongelma. He näkevät väärän käytöksen ja toiminnan, mutta ovat hiljaa ja antavat sen jatkua. Kiusattu tarvitsee useinmiten tukea voidakseen nousta kiusaajaa vastaan. Hän saattaa ihan hyvin kuvitella, ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin sietää.
Tuolla on tuo Kyniksen aloitus, jossa ihannoidaan turpiinvetämistä, kun se on niin kauhean miehekästä puolustamista. Todellisuudessa esimerkiksi tuollaiseen kiusaamiseen ihan verbaalisesti puuttuminen olisi sitä oikeanlaista puolustamista (kiusatun sukupuolesta riippumatta). Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä vastuunpakemijan puhetta. Se olisi itsestäänselvästi ollut sinun hommasi, koska sinulle. Sinun olisi pitänyt ilmaista, että et ole se henkilö, jolle ne asiat ilmoitetaan.
No itselläni oli oma homma ja se oli ensisijainen hoitaa. Ei siinä tilanteessa ennätä puuttua muuhun ja on kaksi pointtia, miksi en edelleenkään puuttuisi.
1. Nainen, jota minun mielestä tuli väärinkohdelluksi, ei siitä liiemmin välittänyt. Joten en kokenut tarvetta puolustaa/nostaa asiaa esiin.
2. Se tuomari saattoi katsoa minuun, vaikka puhui meille kaikille kolmelle.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No itselläni oli oma homma ja se oli ensisijainen hoitaa. Ei siinä tilanteessa ennätä puuttua muuhun ja on kaksi pointtia, miksi en edelleenkään puuttuisi.
1. Nainen, jota minun mielestä tuli väärinkohdelluksi, ei siitä liiemmin välittänyt. Joten en kokenut tarvetta puolustaa/nostaa asiaa esiin.
2. Se tuomari saattoi katsoa minuun, vaikka puhui meille kaikille kolmelle.Älä sitten yrittä kiillottaa omaa kilpeäsi sen setämiehen kustannuksella tai naureskella hänelle. Ole aivan yhtä törppö ja syyllinen, kun et vaivautunut edes noin helppoon, että olisi vinkannut kenelle ne jutut olisi pitänyt sanoa. Nuo kiireet ja muut ovat pelkkiä tekosyitä.
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten yrittä kiillottaa omaa kilpeäsi sen setämiehen kustannuksella tai naureskella hänelle. Ole aivan yhtä törppö ja syyllinen, kun et vaivautunut edes noin helppoon, että olisi vinkannut kenelle ne jutut olisi pitänyt sanoa. Nuo kiireet ja muut ovat pelkkiä tekosyitä.
Enpä mä mitään kilpeä kiillotellutkaan. Kerroin vain havainnosta. Ja voisin olla ihan yhtä typerä kun se setämies jotenkin toisin ja saa mulle sanoakin.
Jos tuomari olisi vaikka sanonut suoraan, ettei halua sanoa millekään sihteerille tuloksia, vaan miehelle, niin sitten olisin voinut puuttuakin.
Noita tulee vastaan jonkinverran, eikä niihin siinä hetkellä sivullisena älyäkään tehdä mitään. Mutta toivoisin, että naiset itse uskaltaisivat täräyttää sanoa suoraan, jos joku meistä miehistä ei kohtele häntä tasavertaisena.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Enpä mä mitään kilpeä kiillotellutkaan. Kerroin vain havainnosta. Ja voisin olla ihan yhtä typerä kun se setämies jotenkin toisin ja saa mulle sanoakin.
Jos tuomari olisi vaikka sanonut suoraan, ettei halua sanoa millekään sihteerille tuloksia, vaan miehelle, niin sitten olisin voinut puuttuakin.
Noita tulee vastaan jonkinverran, eikä niihin siinä hetkellä sivullisena älyäkään tehdä mitään. Mutta toivoisin, että naiset itse uskaltaisivat täräyttää sanoa suoraan, jos joku meistä miehistä ei kohtele häntä tasavertaisena.Saahän sitä toki aina sanoa, mutta siihen sanomiseen tarvitaan yleensä tuollainen "Lenita 2.", joka sitten saa sen noita-akan maineen. Ja hän saa sen maineen, koska te miehet, jotka jonkun tuollaisen asian huomaatte, olette hiljaa. Niin kylläpä se nainen sanoo, jos sitä häiritsee. No ei se sano, koska saa niiltä setämiehiltä niin paljon paskaa niskaansa, jos sanoo. Valtaosa naisistaa sietää kiltisti tuon, enemmin kun ottaa sen paskamyrskyn. Niin se vaan menee, että maailma tarvitsee vielä pirun paljon enemmän vittumaisia ämmiä, koska miehet ovat hiljaa, vaikka heille sanominen olisi sata kertaa helpompaa.
Anonyymi kirjoitti:
Saahän sitä toki aina sanoa, mutta siihen sanomiseen tarvitaan yleensä tuollainen "Lenita 2.", joka sitten saa sen noita-akan maineen. Ja hän saa sen maineen, koska te miehet, jotka jonkun tuollaisen asian huomaatte, olette hiljaa. Niin kylläpä se nainen sanoo, jos sitä häiritsee. No ei se sano, koska saa niiltä setämiehiltä niin paljon paskaa niskaansa, jos sanoo. Valtaosa naisistaa sietää kiltisti tuon, enemmin kun ottaa sen paskamyrskyn. Niin se vaan menee, että maailma tarvitsee vielä pirun paljon enemmän vittumaisia ämmiä, koska miehet ovat hiljaa, vaikka heille sanominen olisi sata kertaa helpompaa.
No varmaan minäkin tästä vähän viisastun ja opin avaamaan suutani enempi, kun huomaan sen.
.inäkin olen itse 43 v ja minun aikana on ollut lähes normaalia joskus kaikenmaailman tytöttelyt jne. eikä niillä oikeasti monellakaan ole tarkoitus naisen mieltä pahoittaa, mutta ei sen puoleen osata ajatella miltä se voisi tuntua...
Mutta pistämpäs tämän korvan taa ja olen valppaampi. Tasaveroisuus sukupuolten välillä on molempien etu. Tai pitäisi kai sanoa, että kaikkien etu. 😊
- Anonyymi
Otti "vastuun" vasta sitten, kun asia tuli julkiseksi. Sitä ennen otti nimitykset vastaan menestyksen portailla. Suoraselkäinen mies.
- Anonyymi
Miksi kenekään pitäisi ottaa "vastuu" jostakin, joka piti olla jo sovittu? En minäkään ottaisi , vaikka olen nainen. Ei kävisi edes mielessäni, että sellaiselle voisi olla tarvetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kenekään pitäisi ottaa "vastuu" jostakin, joka piti olla jo sovittu? En minäkään ottaisi , vaikka olen nainen. Ei kävisi edes mielessäni, että sellaiselle voisi olla tarvetta.
Just noin. Jos asia on on sovittu ja teostaan on saanut varoituksen (joka siis on työelämässä on ihan virallinen rangaistustoimenpide) niin ei kenelläkään ihmisellä olisi syytäkää kokea, että tarvitsisi kantaa enemmän vastuuta. Mahdollinen lisävastuu kuuluisi niiden ihmisten jotka hoitivat tuo sopimisprosessin ja päästivät vain varoitukella, jos tuosta olisi pitänyt rangaista enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just noin. Jos asia on on sovittu ja teostaan on saanut varoituksen (joka siis on työelämässä on ihan virallinen rangaistustoimenpide) niin ei kenelläkään ihmisellä olisi syytäkää kokea, että tarvitsisi kantaa enemmän vastuuta. Mahdollinen lisävastuu kuuluisi niiden ihmisten jotka hoitivat tuo sopimisprosessin ja päästivät vain varoitukella, jos tuosta olisi pitänyt rangaista enemmän.
Paitsi että ei oltu sovittu ja oli myös vuosia jatkunutta epäasiallista kohtelua, myös fyysistä. Jotta näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että ei oltu sovittu ja oli myös vuosia jatkunutta epäasiallista kohtelua, myös fyysistä. Jotta näin.
Kaikkien kommenttien mukaan oli sovittu ja hän oli saanut kirjallisen varoituksenkin. Vaikka on toiminut väärin, niin silti väärintekijälläkin pitää olla oikeus luottaa siihen, että prosessi on oikein hoidettu ja hän on saanut ansaitsemansa rangaistuksen. Ei hänen kuuluisi pohtia sitä, että onko häntä rangaistu riittävästi. Kuripidollinen puoli ja asian selvittely on tuossa selvästi hoidettu TODELLA huonosti. Ketkä ikinä ovat tuon kuvion hoitaneet ovat aivan yhtälailla vastuussa.
Tekijä on vastuussa vain teoistaan, ei saamistaan rangaistuksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien kommenttien mukaan oli sovittu ja hän oli saanut kirjallisen varoituksenkin. Vaikka on toiminut väärin, niin silti väärintekijälläkin pitää olla oikeus luottaa siihen, että prosessi on oikein hoidettu ja hän on saanut ansaitsemansa rangaistuksen. Ei hänen kuuluisi pohtia sitä, että onko häntä rangaistu riittävästi. Kuripidollinen puoli ja asian selvittely on tuossa selvästi hoidettu TODELLA huonosti. Ketkä ikinä ovat tuon kuvion hoitaneet ovat aivan yhtälailla vastuussa.
Tekijä on vastuussa vain teoistaan, ei saamistaan rangaistuksista.Tilannehan haisee sitten vielä entistä enemmän, kun Vapaavuorikin on ihan kameralle sanonut asioiden olleen sovittu ja jos nyt käykin selville, ettei ollut edes sovittu. Onko se varoitus sitten annettu ilman asian läpikäyntiä molempien osapuolien kanssa? Tuohan on vielä monin verroin pahempi juttu ja ei todellakaan yksin Lehtimäen vastuulla. Tuskin hän itse sitä varoitusta on itselleen antanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekijä on vastuussa vain teoistaan, ei saamistaan rangaistuksista."Tekijä on vastuussa vain teoistaan, ei saamistaan rangaistuksista."
No siis juuri noin. Rangaistusten antajilla on oikeasti myös tosi iso vastuu siinä kuinka vakavaksi he sen teon määrittelevät, millainen se rangaistus on ja millä nimikkeellä se rangaistus annetaan. Jo oikeasti on annettu varoitus epäasiallisesta käytöksestä ja teoissa on ollut myös fyysisiä tekoja niin tuohan on vakava virhe. Miksi varoitusta ei ole annettu seksuaalisesta häirinnästä?
Ja jos tekijälle annetaan selkeä kuva siitä, että hän on rangaistuksensa saanut ja että hänen tekonsa oli vain vakavan varoituksen arvoinen niin eikö hänellä ole syytä olettaa rangaistuksen antajien punninneen sen asian oikein? Pitäisikö hänen kyetä toimimaan itse omana "oikeusistuimenaan"? Varsinkin jos se viesti vaikka koko uran ajan on ollut, että ei tuollaiset nyt niin vakavia juttuja ole.
Rangaistuksilla on aidosti myös ihan valtavan suuri informaatioarvo. Sillä on aidosti väliä yleisen mielipiteen kannalta millaisia rangaistuksia annetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tekijä on vastuussa vain teoistaan, ei saamistaan rangaistuksista."
No siis juuri noin. Rangaistusten antajilla on oikeasti myös tosi iso vastuu siinä kuinka vakavaksi he sen teon määrittelevät, millainen se rangaistus on ja millä nimikkeellä se rangaistus annetaan. Jo oikeasti on annettu varoitus epäasiallisesta käytöksestä ja teoissa on ollut myös fyysisiä tekoja niin tuohan on vakava virhe. Miksi varoitusta ei ole annettu seksuaalisesta häirinnästä?
Ja jos tekijälle annetaan selkeä kuva siitä, että hän on rangaistuksensa saanut ja että hänen tekonsa oli vain vakavan varoituksen arvoinen niin eikö hänellä ole syytä olettaa rangaistuksen antajien punninneen sen asian oikein? Pitäisikö hänen kyetä toimimaan itse omana "oikeusistuimenaan"? Varsinkin jos se viesti vaikka koko uran ajan on ollut, että ei tuollaiset nyt niin vakavia juttuja ole.
Rangaistuksilla on aidosti myös ihan valtavan suuri informaatioarvo. Sillä on aidosti väliä yleisen mielipiteen kannalta millaisia rangaistuksia annetaan."Varsinkin jos se viesti vaikka koko uran ajan on ollut, että ei tuollaiset nyt niin vakavia juttuja ole."
Tämähän se on ollut "oikeutus" tekoihin aina. Viesti muilta miespomoilta on varmaankin ollut naurunhörähdys. Mitä luulet asiattomasti kohdeltujen naisten tuumineen?
Tekijä on ihan varmasti tiennyt tekojensa tason ja yritti nyt eroamisellaan lopettaa asioiden penkomisen sen enempää, koska tiesi, että siellä on paljon rankempaa kamaa, kuin vain pari epäasiallista viestiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Varsinkin jos se viesti vaikka koko uran ajan on ollut, että ei tuollaiset nyt niin vakavia juttuja ole."
Tämähän se on ollut "oikeutus" tekoihin aina. Viesti muilta miespomoilta on varmaankin ollut naurunhörähdys. Mitä luulet asiattomasti kohdeltujen naisten tuumineen?
Tekijä on ihan varmasti tiennyt tekojensa tason ja yritti nyt eroamisellaan lopettaa asioiden penkomisen sen enempää, koska tiesi, että siellä on paljon rankempaa kamaa, kuin vain pari epäasiallista viestiä.Ei ole kyse mistään oikeutuksesta. Mä ymmärrän kyllä, että on houkuttelevaa kuvitella ihmisellä olevan synnynnäinen moraalinen kompassi. Vaan ikävä kyllä meillä ei ole sellaista. Oikea ja väärä ovat pitkälti asioita, jotka me opimme esimerkin ja sosiaalisen paineen kautta. Me myös opimme pois oikean ja väärän olettamista, jos jokin yhteisö yhtäkkiä sallii meille jotain. Tuo on asia, joka jokaisen kannattaisi sisäistää. Ihan jokaisessa meissä elää sisällä jopa potentiaalinen hirviö. Se ei ole tärkeää siksi, että se toisi oikeutuksen. Se on tärkeää siksi, että tajuamme miten nopeasti hyvätkin rakenteet voivat rapautua, jollei niistä pidetä huolta.
Moni ihminen tajuaa tekojensa tason, vasta kun tajuaa vastareaktion. Samaan tapaan kuin pieni lapsi muistaa tehneensä väärin siinä kohtaa, kun tajuaa tulossa olevan jotain seuraamuksia. Ja siis jos nyt ihan rehellisia ollaan niin emmehän me tiedä mitä kaikkea vielä paljastuu ja onko hän toiminut olettamastasi syystä, vai onko häntä painostettu. Itse en yllättyisi tuosta jälkimmäisestä, sillä tuossa lienee monella muullakin menetettävää. Oman kokemukseni mukaan näissä harvoin on kyse vain yhden ihmisen tekemisistä, vaan joku on toiminut vähintään tietoisesti mahdollistajana. Varsinkin kun ottaa huomioon, että Lehtimäki toimi melkein kuin suoraan kriisiviestinnän käsikirjasta niin voi kysyä kenen ohjeiden mukaan on toimittu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse mistään oikeutuksesta. Mä ymmärrän kyllä, että on houkuttelevaa kuvitella ihmisellä olevan synnynnäinen moraalinen kompassi. Vaan ikävä kyllä meillä ei ole sellaista. Oikea ja väärä ovat pitkälti asioita, jotka me opimme esimerkin ja sosiaalisen paineen kautta. Me myös opimme pois oikean ja väärän olettamista, jos jokin yhteisö yhtäkkiä sallii meille jotain. Tuo on asia, joka jokaisen kannattaisi sisäistää. Ihan jokaisessa meissä elää sisällä jopa potentiaalinen hirviö. Se ei ole tärkeää siksi, että se toisi oikeutuksen. Se on tärkeää siksi, että tajuamme miten nopeasti hyvätkin rakenteet voivat rapautua, jollei niistä pidetä huolta.
Moni ihminen tajuaa tekojensa tason, vasta kun tajuaa vastareaktion. Samaan tapaan kuin pieni lapsi muistaa tehneensä väärin siinä kohtaa, kun tajuaa tulossa olevan jotain seuraamuksia. Ja siis jos nyt ihan rehellisia ollaan niin emmehän me tiedä mitä kaikkea vielä paljastuu ja onko hän toiminut olettamastasi syystä, vai onko häntä painostettu. Itse en yllättyisi tuosta jälkimmäisestä, sillä tuossa lienee monella muullakin menetettävää. Oman kokemukseni mukaan näissä harvoin on kyse vain yhden ihmisen tekemisistä, vaan joku on toiminut vähintään tietoisesti mahdollistajana. Varsinkin kun ottaa huomioon, että Lehtimäki toimi melkein kuin suoraan kriisiviestinnän käsikirjasta niin voi kysyä kenen ohjeiden mukaan on toimittu.Just noin. On täyson naiivia kuvitella, että tuossa olisi nyt vain yksi mies "tiennyt tekojensa tason ja yritti nyt eroamisellaan lopettaa asioiden penkomisen sen enempää, koska tiesi, että siellä on paljon rankempaa kamaa, kuin vain pari epäasiallista viestiä". Kyllä tuossa aivan taatusti suojellaan useampaa persnahkaa ja on tehty sopimus siitä, että Lehtimäki "kantaa vastuun".
Oma valinta nyt on enemmän näkökulmakysymys. Minusta tuo kyllä näyttää enemmän pakotetulta omalta erolta jolla pelastettiin komitean maine.
Kyse oli ilmeisesti kahdelle naiselle lähetetyistä tekstareista yöaikaan. Viestejä on jälkeenpäin pyydetty anteeksi ja anteeksi myös saatu. Työnantaja oli tästä antanut rangaistuksena kirjallisen varoituksen joka on kova rangaistus; syynä epäasiallinen käytös. Ilmeisesti otti opikseen kun ei uutta rangaistusta ole saanut. Käytännössä tuplarangaistus samasta hölmöilystä.
Mielenkiintoista nähdä onko Kokoomus- ja sukupuolikilvet riittävän vahvoja suojatakseen Vapaavuoren, Rahkamon ja Multalan jatkopaikat johtajistossa.
En oikein jaksa uskoa että niillä kahdella naisella jotka joutuivat viestien uhriksi olisi tarvetta ollut nostaa asiaa uudelleen esille. Joku halusi varmistaa että Vapaavuoresta ei tule presidenttiehdokasta. Oma lukunsa on sitten se että onko Suomalaisen huippu-urheilun tila nyt sellainen että Lehtimäen jatko ilman avointa hakua olisi ollut perusteltu.- Anonyymi
Noniin, tuskinpa asian puiminen päättyy tuohon painostettuun eroamiseen https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008714227.html . Kyllähän tuo "kurinpidollinen menettely" haisee todella pahalta ja joku on sössinyt pahasti. Lehtimäellä on ollut ihan rehellinen syy olettaa, että asia on ollut hoidettu ja hän on rangaistuksensa aikanaan saanut. Nyt samasta teosta on rangaistu kahdesti, koska alkuperäinen prosessi on hoidettu löperösti.
No mä en oikeastaan koko juttua edes kovin tarkkaan lueskellut ja tutkiskellut. Vaan lähinnä minua kiinnosti tuo lehdistötilaisuus, mikä eilen oli. Siinä Lehtimäki tuumi minusta fiksusti ja suoraselkäisesti.
Koko kuvaa en tiedä, eikä se oikeastaan liittynytkään aloitukseen, vaan se lehtistötilaisuus vaan...
- Anonyymi
Asia "käsiteltiin" aluksi vain Vapaavuoren sekä ”naispuolisten varapuheenjohtien” kanssa. Tarkoitus oli antaa Lehtimäelle varoitus, painaa asia muutoin villasella ja olla hiljaa. Yle pahus meni ja selvitti taustoja, asia tuli julkisuuteen.
Vahvasti epäilen, että Lehtimäkeä on kehotettu eroamaan "oma-aloitteisesti", niin että komitean hallitus saisi huokaista helpostuksesta. Aivan ilmeisesti siellä ei ole hallussa toiminta epäasiallisen käytöksen suhteen. - Anonyymi
Ytmit on ahdistelijoita. Naisia ei haittaa että mies ahdistelee.
- Anonyymi
Jotain hämärää siellä meneillään Olympiakomiteassa. Voisi erota koko johto, huonosti hoidettu keissi.
- Sheena - Anonyymi
Jotain enemmän hämärää siellä tosiaan on
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yle-mika-lehtimaen-tapauksessa-mukana-myos-fyysista-kajoamista/8390550
Mitä vielä?
- SheenaJoo. Mä en edes miettinyt koko juttua aloitusta tehdessä. Minua kiinnosti vsin ja ainoastaan se lehdistötilaisuus ja siinä tullut suoraselkäinen ulostulo. Sinäänsä se jos saa törkeämpiä totuuksia, pudottaa se pohjaan siltä idealta mikä minulla alkujaan oli...
Se voipi olla, että innostuin liian aikaisin...pitänee odottaa kymmenen vuotta lisää, että sukupolvet vaihtuu ja fiksummat miehet vaihtuu tilalle...🙄
- Anonyymi
Jotkut kommentoijat haistoivat tilanteen hyvin. Siis takana on paljon enemmän kuin pari tekstaria parille naiselle. Ilmankos "suoraselkäisesti" erosi.
- Anonyymi
Dissen suoraselkäinen sankarimies.
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/dcb85dc2-932b-4799-9fba-553d2c4d49e6
Eilen sain vihaa niskaan kun epäilin disssen jalustalle nostamaa sankaria tässä ketjussa, taas varmaan tulee ikävää palautetta.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Mitä sanoo Rahkamo Kokko?
- Anonyymi
Pitänyt Mikaa järki ihmisenä, mut toi alistamis yritykset olivat minusta yllätys. Kyl tässä minusta on ollut pyrkimys pienemmän pahan kautta päästä yli, kun paljastuminen tullut ja pelko, et voi pahemmaksi paljastua? Myöntäminen julkisesti pienempi paha, ruokkinut tilanteen kärjistämistä.
Alisteisuus ja sen hyödyntäminen näin on minusta aina törkeää. Siksi Mikakin maksoi tästä kovan hinnan omalla maineella ja työpaikan menetyksellä. Uskon, että otti opiksi. Mut oliko tämä tässä vai kaivellaako tilannetta vielä enemmän julki? Toisilla voi olla motivaatio sillekin? - Anonyymi
Mitäs meni myöntämään. Ei myöntänyt Roope Salminenkaan vaikka tuomio tuli seksiin pakottamisesta, ei tosin valittanutkaan. Roopella hommat vaan jatkuu. Mtv3 luottomies....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2297053Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442917- 452380
- 1032300
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382071Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321560- 951558
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151423Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81372Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3921359