HALiMONSTERiLLE

Anonyymi

Ajattelin tuoda lohtua murheeseen ja masennuksen mustaan kuiluun. Olit ajatuksissani eilen hyvin vahvasti luettuani ketjusi.
Tiedän palstan perusteella, että tykkäät musiikista. Omasta mielestäni tykkäät eniten musiikista, jota itse kutsun aivoroskaksi. Se paska musiikki kuormittaa myös, usko tai älä.

Musiikki on värähtelyä. Vesi reagoi värähtelyyn hyvin voimakkaasti, ja ihminen on suurimmaksi osaksi vettä.

Joten ajattelin tuoda sinulle linkkejä sielua hyväilevään musiikkiin:

Aloitetaan kevyestä tutustumisesta:
https://www.youtube.com/watch?v=Kbj4bulZX2Y

Jatketaan hauskalla, tässä on hauska animaatio:
https://www.youtube.com/watch?v=Nx-x_1lIXh4

Kiusaajien ja pahisten varalle voimamusiikkia:
https://www.youtube.com/watch?v=cRIfsFefatg

Ja lopuksi, viisauden voimaa tai jotain sinnepäin:
https://www.youtube.com/watch?v=C9K9PfjRjxM

Jos olet valmis antamaan periksi ja hetkeksi unohtamaan ahdistuksesi:
https://www.youtube.com/watch?v=v6qFCYRQKVA&t=406s

Myötätuntoni on puolellasi. On helpompi ilmaista musiikin avulla sitä mitä ajattelen.

32

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Joo, tsempit täältäkin 👍 Ei ole tullut kommentoitua siihen pitkään ketjuun mitään, kun se olisi mennyt lähinnä omista asioistani jankkaamiseen, eikä mulla ole tosiaan masennusta koskaan diagnosoitu. Lääkkeistä voisin kirjoittaa pitkänkin esseen, mutta muistutan tässä kohtaa vain siitä että Googleen ei kannata luottaa läheskään kaikessa asiassa mitä lääkkeisiin tulee. Todella harva suomalainen kirjoittaa lääkkeistä nettiin mitään positiivista, vaan pelkkiä haittavaikutuksia tai päihdekäyttökuolemia, joten siinä vääristyy lähes kaikista lääkkeistä kuva jollain tavalla. Jos ajatellaan, mitä keskimäärin kirjoitetaan vaikkapa Roaccutanista, Lyricasta, bentsoista, miedoista opiaateista (sain niitä pienen määrän haimatulehduksen jälkeen), niin haudassahan tässä pitäisi käytännössä jo olla 😂

Todennäköisesti ekana tarjotaan masennukseen SSRI-mielipidelääkeitä ja hyvällä tuurilla Opamoxeja kylkeen, mutta en osaa noista masennuslääkkeistä sanoa muuta kuin että kokeilet ennakkoluulottomasti ja tarvittaessa voit lopettaa sen lääkärin kanssa sovittuna, jos kokee että siitä saa enemmän haittoja kuin hyötyä.

Samaten hyvähän se on myös keskustella asioista, mitä ne onkaan, jonkun kanssa. Mutta siinäkin pitää tunnistaa se raja, milloin se on tavallaan "puhdistavaa" ja milloin alkaa kuormittaa jo liikaa. Itselle sopi tietyissä elämäntilanteissa intensiivisemmät käynnit, mutta nykyään harvemmat kontaktit tuntuu paremmalta ratkaisulta. Varsinaisessa terapiassa en ole koskaan ollut, se on varmaan vieläkin intensiivisempää kuin mun käynnit kerran viikossa puolen vuoden ajan, ja siihen pitää osata jotenkin sitoutua. Mulle on sitä ehdotettukin, mutta olen kieltäytynyt tai jättänyt sen jonkinlaiseksi "optioksi" roikkumaan.

Ja työasioita ei kannata asettaa oman jaksamisen edelle, ei ne ole sen arvoisia. Kannattaa tehdä työtä elämää varten silloin kun siltä tuntuu, eikä suorittaa elämää työtä varten.

• Anonyymi

Minä erkki-täti internet-rakastan sinua interet-antti. Kuin omaa virtuaalilastani.

Mutta lääkkeiden suhteen olet vaarallinen lammas. Haluaisin sulkea sinut niittykarsinaan vuodeksi. Heinää ja vettä. Loppuu nuo hupattamiset.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä erkki-täti internet-rakastan sinua interet-antti. Kuin omaa virtuaalilastani.

Mutta lääkkeiden suhteen olet vaarallinen lammas. Haluaisin sulkea sinut niittykarsinaan vuodeksi. Heinää ja vettä. Loppuu nuo hupattamiset.

Se tunne, kun tunnen itseni taas päivä päivältä terveemmäksi ja normaalimmaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

On muuten sen verran sekavaa juttua, että on pakko kysyä yksi kryptinen kysymys.
        Oletko koskaan ihan oikeasti käynyt Kiinassa matkalla? Vai muistutatko vain henkilöä, joka on käynyt?

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Se tunne, kun tunnen itseni taas päivä päivältä terveemmäksi ja normaalimmaksi.

Niin. Näytät terveeltä. Ja kun äitisi kuoli, voisit vihdoin keskittyä hieman itsekkästikin omaan olotilaasi.

Sä olet omasta mielestäni huippujäbä. Joskus sulle joululahjaksi askartelin sen tuulelta tuoksuvan tytönkin. Huumorilla ja vähän tosissaan.

Sinä tarvitset elämää ympärillesi. Löydä oma yh, tee pari lasta siihen lisäksi.

Eämä on. Elämä vie. Elämä unohtaa ja muistaa. Elämä on parasta aikaa ihmiselle (sanoi nykänen)

Sä nyt vaan tarttet sen muijan joka täräyttää. Se nainen joka tuoksuu kesältä odottaa sua. Ihan helpatisti yksinäisiä ihmisiä jokaa puolella.

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

On muuten sen verran sekavaa juttua, että on pakko kysyä yksi kryptinen kysymys.
        Oletko koskaan ihan oikeasti käynyt Kiinassa matkalla? Vai muistutatko vain henkilöä, joka on käynyt?

En ole sun kanssasi Kiinassa käynyt.

En kommentoi matkusteluani muuten. Mutta en ole sun matkassa ollut.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin. Näytät terveeltä. Ja kun äitisi kuoli, voisit vihdoin keskittyä hieman itsekkästikin omaan olotilaasi.

Sä olet omasta mielestäni huippujäbä. Joskus sulle joululahjaksi askartelin sen tuulelta tuoksuvan tytönkin. Huumorilla ja vähän tosissaan.

Sinä tarvitset elämää ympärillesi. Löydä oma yh, tee pari lasta siihen lisäksi.

Eämä on. Elämä vie. Elämä unohtaa ja muistaa. Elämä on parasta aikaa ihmiselle (sanoi nykänen)

Sä nyt vaan tarttet sen muijan joka täräyttää. Se nainen joka tuoksuu kesältä odottaa sua. Ihan helpatisti yksinäisiä ihmisiä jokaa puolella.

Joo, kyllä mun kokonaisvaltainen hyvinvointi on jollain tavalla parempi kuin pitkään aikaan, vaikka se ei esim. työasioissa menestymisessä tällä hetkellä näykään. Se oli pitkään sellaista oireiden peittelyä juopottelulla, eikä niinkään ahdistuksen juurisyihin pureutumista. Siinä tapahtui pienessä ajassa todella paljon, kun äitini kuoli, Suomeen rantautui korona, ja silloin pari vuotta sitten huhtikuussa olin itse sen 9 vrk sairaalassa. Se oli melkoinen pläjäys kohdata asioita sittemmin valtaosan ajasta selvinpäin, ja käsitellä asioita monen vuoden ajalta, kun niitä tuli lähinnä juomisella peiteltyä ja painettua taka-alalle päässä.

Ja kyllä mussa sen verran sitä Alonsoa on, että todellakin omasta mielestäni olen huippujäbä 😅 Olen ihan aidosti tyytyväinen ulkonäkööni, ja se vaatii vain tietynlaisen naisen joka ymmärtää mun hieman eksentristä persoonaani ja osaa käsitellä mua. Minkäänlainen mustis, stalkkeri, roikkuja tai viesteillä pommittaja en todellakaan ole, mutta kuten olen monesti kuvaillut niin mun on jotenkin vain vaikea luottaa ihmisiin. Tai naisasioissa siinä menee aika hiuksenhieno raja, milloin koen että mut nähdään miehenä ja kiinnostavana, ja milloin olen kokenut että mua ollaan "esineellistetty" miehenä.
        Ja ehkä viime aikoina mun jotkut harvat lähestymisyritykset ovat ehkä jääneet vähän laimeiksi lataukseltaan, ja sitten on se kun aina koittaa pitää jonkun kunniallisen perääntymistien esillä esim. koronatilanne, omat epävarmat työajat silloin kun teen töitä jne. Siinäkin helposti antaa tahtomattaan tylyn vaikutelman, vaikka tarkoituksena on vain se että pääsee itse viestiketjussa ekana ympäripyöreästi kyseenalaistamaan jonkun aikataulun tms. jos se ei kuitenkaan pidäkään toisen osalta.

Se on ihan totta, että todennäköisemmin mä onnistun jollain tavalla aloitteellisen naisen kanssa, kunhan ei ole liian tyrkky, kun helposti siinäkin menee ensivaikutelma piloille. Esim. se poikuudenmenetys tapahtui niin kerta kaikkiaan absurdissa tilanteessa, ja naisen viemänä, jolloin kaikki meni suoraan sanottuna hyvin. Enkä ole ollenkaan katkera siitä, että hän sittemmin yritti syödä ja säästää kakun samaan aikaan, eli aktivoi jälleen Tinderin. Sellaista sattuu.

En ole moneen viikkoon pyörinyt Tinderissä enkä Datingissa, enkä niinkään ajatellut naisasioita. Yleensä silloin kun niitä vähiten ajattelee, niin voi yllättävissäkin merkeissä tutustua naisiin. Mun yleispätevä motto elämässä on että "Mikään ei toimi, mutta kaikki on mahdollista".
        Toi pätee asumiseen, teknisiin laitteisiin, autoihin, ihmissuhteisiin, lääkkeiden haittavaikutuksiin, julkisen terveydenhuollon toimintaan, oikeastaan ihan kaikkeen 😂 En mä tiedä tuntuuko musta vain siltä, mutta kyllä mulla melkoista Aku Ankan tuuria on ollut pitkin aikuisikää, ja jollain ihmeen kaupalla asiat kuitenkin aina järjestyneet.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole sun kanssasi Kiinassa käynyt.

En kommentoi matkusteluani muuten. Mutta en ole sun matkassa ollut.

Asia ok, ei siitä sen enempää. Kirjoitustyyli muistutti vain erästä henkilöä, ja kun en nimiä halunnut alkaa kyselemään, niin muotoilin kysymyksen liittyen Kiinan matkaan. Vain tollanen ympäripyöreä yksityiskohta, jonka tiedän henkilön elämästä.
        Viikonloput 👍

• Anonyymi kirjoitti:

Ja sanon muuten vielä yhden asian, vain kerran. Ja jos tämä menee väärälle kohteelle, niin ei haukku haavaa tee.

Koita oikeasti käyttäytyä.

Mua on tällä palstalla maalitettu ja kiusattu monta vuotta, ja välillä todella ilkeästi. Älä sä ole seuraava. Mulla ei enää ole ketään läheisiä, joita kiusaajat voisi vetää juttuihin mukaan. Ajattele sä edes McLarenin Formula1-tallin australialaisen kuskin nimikaimaa. Jos et tiedä, niin Google ja Wikipedia on keksitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haimaspesialisti 👌

• Anonyymi kirjoitti:

Haimaspesialisti 👌

Mulla ei ole tähän ketjuun enää mitään lisättävää.

Tsemppiä halimonsterille 👍

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Mulla ei ole tähän ketjuun enää mitään lisättävää.

Tsemppiä halimonsterille 👍

Lohdutuksen sana kun Darkkiksen puoliso kertoi depressiosta? :(

• Anonyymi
        p234racing kirjoitti:

Ja sanon muuten vielä yhden asian, vain kerran. Ja jos tämä menee väärälle kohteelle, niin ei haukku haavaa tee.

Koita oikeasti käyttäytyä.

Mua on tällä palstalla maalitettu ja kiusattu monta vuotta, ja välillä todella ilkeästi. Älä sä ole seuraava. Mulla ei enää ole ketään läheisiä, joita kiusaajat voisi vetää juttuihin mukaan. Ajattele sä edes McLarenin Formula1-tallin australialaisen kuskin nimikaimaa. Jos et tiedä, niin Google ja Wikipedia on keksitty.

Hah 😂 Sanoo herra megaspämmääjä tusinan trollihahmon kanssa. Itse aiheutettua, turha yrittää uhriutua.

• Anonyymi kirjoitti:

Hah 😂 Sanoo herra megaspämmääjä tusinan trollihahmon kanssa. Itse aiheutettua, turha yrittää uhriutua.

No mutta on siinä se pieni ero moneen verrattuna, että tällä herra megaspämmääjällä ja hänen moottoripyöräjengiläis-nimimerkki-kavereillaan palstalla on sen verran moraalia ja selkärankaa, että tollaset vähänkään villimmät jutut koitetaan tukahduttaa järkipuheella eikä aleta kiusaamaan (toista) sairasta ihmistä, vaan päinvastoin muistutin millaista myllytystä se mullakin on ollut pahimmillaan. Voin olla väärillä jäljilläkin, ja mun viestini voi näyttäytyä jotenkin "vainoharhaisina" joillekin, mutta voi kuule ette tiedäkään mitä vainoharhaisuus tässä tapauksessa tarkoittaa, enkä mä aio sitä sen enempää avata. Saisin halutessani hetkessä vanhan Fiestani unohduksiin ja omat RDR-julkaisuviikonlopun tapahtumat myös, mutta mä en ole kuitenkaan pohjimmiltani sen vertaa ilkeä ihminen.

Tsemppiä myös hänelle ihan yhtä lailla, mun osalta ei ole mitään henkilökohtaista skismaa tms. 👍 En vain pidä siitä, että täällä käytetään ihmisten oikeita nimiä ja vihjataan jotenkin vaaralliseksi, vaikka onhan vastuu jonkun asian tosissaan ottamisessa tottakai myös lukijan korvien välissä. Keiden viestien sävy näyttäytyy järkevimpänä jne.

• Minulta myös voimahali Halimonsterille. En ehkä osaa itse auttaa, koska omakohtainen kokemus puuttuu, ja en siksi vastannut alkuperäiseen viestiin.

Minulta löytyy ex-puoliso 12v takaa, jolla oli ensin keskivaikea masennus ja myöhemmin bopolaarisuuus. Siinä mielessä olen nähnyt sen tuskan mitä mt-ongelmat voi tuoda ja olen nähnyt myös asioita, jotka vähitellen parantaa oloa. Vieressä eläneenä antaisin ohjeen:

1) Ole armollinen itsellesi! Saat olla heikko ja nyt on puolisosi vuoro kantaa vuorostaan! 2) Yritä nukkua ja syödä hyvin ja säännöllisesti 3) Yritä saada terapiapäätös (iso ponnistus, tiedän, Itse aikanaan tein taustatyön, jotta ex-puoliso jaksoi tehdä sen mitä en voinut eli soittaa puolesta). 4) Ole itsellesi armollinen myös lääkkeiden suhteen! Lääkkeet turruttaa, mutta ilman niitä terapian jaksaminen voi olla vaikeaa. Lääkkeet voi ajatella väliaikaiseksi avuksi ja tarvitse nyt apua! 5) Harkitse kumppanisi kanssa perheaisianneuvottelukeskuksen perheterapiaa (ei maksa), luultavasti kun teillä on pieniä lapsia, on joku mahdollisuus päästä asiakkaaksi. Kun parisuhde voi hyvin, se tukee sinun parantumista paljon. Tieto, että puoliso on tukena on tärkeää. 6) Liiku tavalla mikä sopii sinulle ja niin paljon tuntuu hyvältä 7) Kaikki mistä saat hyvää mieltä on hyväksi, lisää niitä oli ne sitten ihmissuhteita, puutarhaa, pyöräilyä, lasten kanssa puuhailua, auringon valo tai mitä muuta vaan. 8) Jos löydät tai saat vertaistukea tai sopeutumisvalmennusta tms. ota se vastaan. Itse taisin lähteä aikanaan etsimään ex-puolisolle tukea tämän sivuston kautta: https://www.mtkl.fi/ 9) Muista ettet ole ainoa, suuri osa ihmisistä kokee samoja haasteita jossain kohtaa elämäänsä.

Voimia!

• Kiitti. Mä nyt kuitenkin piristyn siitä oman makuni musiikista, enkä ahdistu. Parasta lohtumusiikkia on musiikki, ilman ihmisääniä.

• Musiikki tuo myös mulle piristystä. Nyt tässä samalla kuuntelen mun tämän hetken lempiaikakausien eli 1960-ja 70 -lukujen musiikkia. Musiikista voi löytää lohtua ja sanomaa ja iloa.

• Norppa83 kirjoitti:

Musiikki tuo myös mulle piristystä. Nyt tässä samalla kuuntelen mun tämän hetken lempiaikakausien eli 1960-ja 70 -lukujen musiikkia. Musiikista voi löytää lohtua ja sanomaa ja iloa.

Musiikki on terapiaa, vaikka viimeaikoina edes musiikki ei ole piristänyt. Enkä ole kuunnellut edes päivittäin enää musiikkia.

Odotan kesää. Toivon, että kesä herättää tästä sumuisesta tunkkaisesta uupuneesta olosta ja piristäisi.

• HALiMONSTERi kirjoitti:

Musiikki on terapiaa, vaikka viimeaikoina edes musiikki ei ole piristänyt. Enkä ole kuunnellut edes päivittäin enää musiikkia.

Odotan kesää. Toivon, että kesä herättää tästä sumuisesta tunkkaisesta uupuneesta olosta ja piristäisi.

Mulla on joskus kausia etten jaksa kuunnella kauheesti musiikkia. Sitten taas on ollu sellaisia kausia, kun kuuntelen sitä paljon.

• HALiMONSTERi kirjoitti:

Tsemppisä sulle.

• Norppa83 kirjoitti:

Tsemppisä sulle.

Kiitos.

• Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

Kiitos.

Tule kaapista, raittiiseen ilmaan,niin ei ahdista.

• Anonyymi kirjoitti:

Tule kaapista, raittiiseen ilmaan,niin ei ahdista.

Mistä kaapista? En edes ole kaapissa.

• Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

Mistä kaapista? En edes ole kaapissa.

Minun mielestä sinun kannattaa viettää pitkiä aikoja yksin rauhassa mietiskellen ilman hälyä ja vaikka lukien jotain selkeää tietoa mielenterveydestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Minun mielestä sinun kannattaa viettää pitkiä aikoja yksin rauhassa mietiskellen ilman hälyä ja vaikka lukien jotain selkeää tietoa mielenterveydestä.

Jaa? Minusta taas olisi parempi miettiä ihan muita juttuja, kun mielenterveyttä.

• Anonyymi

Petäjän päälle kasvaa latvustoon toinenkin mänty, puu hah, pieni kasvaa, hauskan näköinen, latvasta kasvaa pienempi petjä lisäksi.

• Anonyymi

Puun vauva... kasvaa latvasta, pienenä ylemmäs.

• Anonyymi

Musiikin kanssa kannattaa tosiaan olla varovainen masennuksen tai jonkin muun mielen vaivan kanssa. On tosiaan tosiaan niin, että oma mielimusiikki saattaa kuormittaa hyvinkin rankasti. Yleensä tämän kyllä huomaa.

Itselläni masennukseen toimii vain klassinen musiikki, jossa ei ole sanoja ja sekin vain hetkittäin ja harkitusti.

• Anonyymi

Vastasit omalle hahmollesi, et ole terve päästäsi!

• Anonyymi

Jos Hali-Monsterin uusi lempinimi olisi: Pussaus-Frankenstein.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2159
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      797
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe