Olen kuunnellut ja lukenut parikymmentä lopunajan tulkintaa mitkä on Venäjän hyökkäyssota synnyttänyt. Petri Paavola, Mauno Mattila,
Leo Meller, Juha Ahvio, muita Patmoksen puhujia, Ristinvoiton ja Kirkko ja kaupungin kirjoituksia, vanhoja hell puhujia, poliitikoista Ano Turtiainen, Laura H, blokisteista Tako Hjelt, Weijo..jne
Kyllä on hyvin erilaista tulkintaa. Kuitenkin sama Raamattu lähteenä. Fiksua js vähemmän fiksua.
Erilaiset tulkinnat Raamatun lopunennustuksista
77
728
Vastaukset
- Anonyymi
No eihän Venäjän sota liity mitenkään Raamatun teksteihin. Hihhuleitten propagandaa. Ja monet menevät lankaan...
- Anonyymi
Mölyapina huutaa puussa vailla ymmärrystä totuudesta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mölyapina huutaa puussa vailla ymmärrystä totuudesta..
Saalemeilla ?
- Anonyymi
Jes.40:13-14 Kuka on Herran Henkeä ohjannut, ollut hänen neuvonantajansa ja opettajansa? Kenen kanssa hän on neuvotellut, joka olisi hänelle ymmärrystä antanut ja opettanut oikean polun, opettanut hänelle ymmärryksen tien? Room.11:34-35 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 1Kor.2:16-17 Sillä: kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä? Mutta meillä on Kristuksen mieli. Jer.23:18. Fil.2:5
- Anonyymi
Job.15:7-8 Sinäkö synnyit ihmisustä ensimmäisenä, luotiiko sinut ennenkuin kukkulat? Oletko sinä kuulijana Jumalan neuvottelussa ja anastatko viisauden itsellesi? Sananl.8:22-31
- Anonyymi
Koko raamattuhöpinä on huuhaata.
- Anonyymi
Anonyymi
06.04.2022 02:34
Et voi noin sanoa, jos et itse ymmärrä ja et edes ole tutkinut asiaa.
Googista ei pitäisi olla mitään epäilystä. Raamattu ilmoittaa asiat Jerusalemista katsottuna.
Vain venäjä on pohjan äärillä, eli suoraan Jerusalemista pohjoiseen jäämeren ranalla oleva .
Goog on kaikkien näiden pääruhtinas
Googin sota
Hes: 38:
1. Minulle tuli tämä Herran sana:
2. "Ihmislapsi, suuntaa kasvosi kohti Maagogin maata. Ennusta Googia, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta vastaan
3. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinua vastaan, Goog, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
4. Minä käännän sinut ympäri, panen koukut sinun leukoihisi ja tuon sinut ulos maastasi, sinut ja koko sotaväkesi, hevoset ja ratsumiehet, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, kaikki komeasti pukeutuneita, kaikki miekkamiehiä.
5. Persia, Kuus ja Puut ovat heidän kanssaan, kaikilla kilvet ja kypärät,
6. Goomer ja kaikki sen joukot, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen joukot – mukanasi on monia kansoja.
7. Ole valmis ja varustaudu, sinä ja kaikki sinun joukkosi, jotka ovat kokoontuneet luoksesi, ja ole sinä heidän päällikkönsä.
8. Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuosien lopulla sinun on mentävä maahan, joka on toipunut miekan jäljiltä, ja kansan luo, joka on koottu monien kansojen seasta. Sinun on mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa ovat olleet rauniomaana. Se kansa on tuotu pois kansojen seasta ja kaikki asuvat siellä turvallisesti.
9. Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, joka peittää maan. Sinä hyökkäät kaikkine joukkoinesi, ja mukanasi on monia kansoja.
- Anonyymi
Job.38:4 Biblia (1776) Kussas silloin olit, koska minä maan perustin? Ilmoita se, jos sinulla se ymmärrys on.
- Anonyymi
Lähi-idän jumaltarinoista, Sumeri, Egypti, koottu Raamattu ei tuntenut muuta kun Mesopotamian, Syyrian ja Egyptin alueet, Raamatun maailmakuva syntyi näistä. Amerikan lahkojen saarnaajat löytävät raamatusta kyllä kaiken kun käyttää mielikuvitusta ja oikein tarkkaan lukee.
- Anonyymi
2Tim.3:1-5 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Siillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
- Anonyymi
Mitä on hekuma?
Puhutaanko tässä ihmisistä, jotka ovat jumalattomia ja kristittyjä?
Rakastavat Jumalaa ( kristityt ) mutta enemmän hekuma rakastuttaa heitä?
Ahaa: https://www.suomisanakirja.fi/hekuma
No nyt tiedän että ainakin itse rakastan Jumalan kiitos, enemmän Jumalaa. Pystyn luopumaan hekumassa elämisestä:
Röökinpoltto loppui Jumalan pelossa ( Paavo Järvisen tulinen puhe tupruttajista )
Lisäksi salasin häveten tupakointini tupakoimattomilta ja mietin missä välissä tulee tilaisuus mennä salaa tupakalle.
Alkoholi on jäänyt pois pelastumisen menettämisen tuskassa, juomarina en pelastu ja mikään ei ole tärkeämpää kuin välttää joutumasta ikuisesti Helvettiin.
Naiset kierrän kaukaa. Puhumisen kautta en suostu huoruuteen tai mitä lie tunnustelevat.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on hekuma?
Puhutaanko tässä ihmisistä, jotka ovat jumalattomia ja kristittyjä?
Rakastavat Jumalaa ( kristityt ) mutta enemmän hekuma rakastuttaa heitä?
Ahaa: https://www.suomisanakirja.fi/hekuma
No nyt tiedän että ainakin itse rakastan Jumalan kiitos, enemmän Jumalaa. Pystyn luopumaan hekumassa elämisestä:
Röökinpoltto loppui Jumalan pelossa ( Paavo Järvisen tulinen puhe tupruttajista )
Lisäksi salasin häveten tupakointini tupakoimattomilta ja mietin missä välissä tulee tilaisuus mennä salaa tupakalle.
Alkoholi on jäänyt pois pelastumisen menettämisen tuskassa, juomarina en pelastu ja mikään ei ole tärkeämpää kuin välttää joutumasta ikuisesti Helvettiin.
Naiset kierrän kaukaa. Puhumisen kautta en suostu huoruuteen tai mitä lie tunnustelevat.
Selef UrgeSe on jännä miten VL-liikkeessä saa tupakoida mutta ei juoda -kun taas Jehivan todistajissa saa bailata yökerhoissa,ottaa kuppia (tosin ei änkyräkännäystä) mutta tupakoinnista seuraa erottaminen liikkeestä.. Helluntaiseurakunta tuomitsee kaikista väkevimmin lsbo ja homosuhteet ja tupakoitsija saa lähinnä osakseen hieman säälinsekaisia katseita
- Anonyymi
Alfa teevee kertoo kyllä raamatun opit. Sanna Ukkola profetioi ukrainasta.
- Anonyymi
2Tess.2:3-12 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tahi jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille.? Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, tuo, joka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä ja kaikkilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan miellistyneet vääryyteen. 2Kor.4:3. 2Tim.4:3-4
- Anonyymi
>>>Olen kuunnellut ja lukenut parikymmentä lopunajan tulkintaa mitkä on Venäjän hyökkäyssota synnyttänyt. Petri Paavola, Mauno Mattila,
Leo Meller,<<<
Aloittaja, sinulla ei ole arvostelukykyä. Miksi ihmeessä olet mennyt näitä eksyttäjiä kuuntelemaan? Etkö tajua, että he eivät opeta Raamattua oikein? Miten he sitten osaisivat selittää lopun ajan tapahtumiakaan oikein?- Anonyymi
Sinäkö sen päätät mikä on Raamatun oikea opetus? Maailmassa on tuhansia kirkkokuntia erilaisine opetuksineen, joilla on on se ainoa oikea oppi ja Pyhä henki. Mikä sinä olet sanomaan mikä niistä on oikea?
- Anonyymi
Esa Heiskalla on voimaruno. Synnissä ja loassa sìinnyt rypevä saastainen Suomi ei kuule enää Finlandia hymnin huilua ja viulua kun vieras maa polkee nyt sen. Voi sitä turmeluksen, pahuuden määrää.
- Anonyymi
Ei video ollut Esa Heiskan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei video ollut Esa Heiskan.
Sorry Tarkoitin että yleisellä tasolla Esa eläytyy äärimmäisen voimakkaasti ukrainalaisten kärsimyksiin ja pelkää sotaa tännekin saastaisuutemme takia.
- Anonyymi
Ei tuo lahkolaisten höpiseminen ns. lopunajoista ole mitään outoa niissä porukoissa. Lahkolaiset uskovat jopa ihmeparantajiaan ja seuraavat suu auki ja silmät ymmyrkäisinä niitten touhuja.
- Anonyymi
Jeesus uskoi, että Hänen opetuslapset parantavat ihmisiä. Näi tapahtuu tänäkin päivänä.
NÄMÄ MERKIT SEURAAVAT NIITÄ JOTKA USKOVAT
Mark.16:
14. Myöhemmin Jeesus ilmestyi yhdelletoista opetuslapselle heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseena.
15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, MUTTA joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."
19. Kun Herra Jeesus oli puhunut heille, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle.
20. Opetuslapset lähtivät ja saarnasivat kaikkialla. Ja Herra toimi yhdessä heidän kanssaan vahvistaen sanan sitä seuraavien merkkien kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus uskoi, että Hänen opetuslapset parantavat ihmisiä. Näi tapahtuu tänäkin päivänä.
Mark.16:
14. Myöhemmin Jeesus ilmestyi yhdelletoista opetuslapselle heidän ollessaan aterialla. Hän moitti heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseena.
15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, MUTTA joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17. Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18. nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."
19. Kun Herra Jeesus oli puhunut heille, hänet otettiin ylös taivaaseen ja hän istuutui Jumalan oikealle puolelle.
20. Opetuslapset lähtivät ja saarnasivat kaikkialla. Ja Herra toimi yhdessä heidän kanssaan vahvistaen sanan sitä seuraavien merkkien kautta.Kirkojen ja lahkojen johtopoppoo voisi antaa esimerkkiä vahvasta uskostaan juomalla syanidia tai jotain erittäin syövyttävää happoa tai nostamalla käsin kuningaskobria, taipaaneita ja kalkkarokäärmeitä.
Jo ensimmäisen vaihtoehdon toteuttaminen vakuuttaisi aivopestyt seuraajat narsistijohtajien uskosta, joten miksi he eivät halua näyttää esimerkkiä seuraajilleen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mark.16:
20. Opetuslapset lähtivät ja saarnasivat kaikkialla. Ja Herra toimi yhdessä heidän kanssaan vahvistaen sanan sitä seuraavien merkkien kautta.Mites on oman uskosi laita?
Ei taida merkit seurata sua sen enempää kuin yhtäkään tämän palstan tai eri uskonlahkojen helppoheikkiä.
Olenpa siitä 101% varma.
>>Alkoholi on jäänyt pois pelastumisen menettämisen tuskassa, juomarina en pelastu ja mikään ei ole tärkeämpää kuin välttää joutumasta ikuisesti Helvettiin.>>
Minä juon viiniä.- Anonyymi
No sä et pelastukaan. Joudut iankaikkiseen piinahelvettiin rakastavan Jumalan kidutettavaksi. Siellä voit sitten lauleskella "onneni on olla Herraa lähellä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sä et pelastukaan. Joudut iankaikkiseen piinahelvettiin rakastavan Jumalan kidutettavaksi. Siellä voit sitten lauleskella "onneni on olla Herraa lähellä".
Tyypillistä tuomiovallan omaan käyttöön ottamista. Tuomio kuuluu vain Jumalalle. Sinä et tunne ihmisiä etkä tiedä heidän loppuelämänsä kuvioita. Kuvitteletko olevasi oikea tosi-uskovainen?
- Anonyymi
Itse olen Leo Mellerin kannalla, mitä olen hänen muutamia puheita kuullut, venäjä on goog ja sillä sipuli.
- Anonyymi
Kyllä, Mellerin mukaan Neuvostoliitto on jo vallannut Suomen.
Sitä lähti eräs helluntailaissuku Canadaan karkuun vuosikymmenet sitten.
Osa on jo siellä maanmullissa - ja Keuruulla ovat käyneet kesäisin.
Eli Mellerin edottoman varman ennustusten mukaan.
Etkös olekin nähneet Neuvostoliiton valtauksen. Siihenhän pitää edottomasti uskoa, kun Melleri- sanomalehtisaarnaaja on näin puhunut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkös olekin nähneet Neuvostoliiton valtauksen. Siihenhän pitää edottomasti uskoa, kun Melleri- sanomalehtisaarnaaja on näin puhunuthttps://www.kotimaa.fi/artikkeli/sanansaattaja-kohusaarnaaja-leo-meller-on-vihdoinkin-rehellinen-olen-tunnustuksellinen-horo/
Melleri on tullut synnintuntoon ja lupaa lahjoittaa väärillä profetioillaan ansaitsemansa omaisuuden Israelin seksuaalivähemmistöjen ja palestiinalaisten tukemiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkös olekin nähneet Neuvostoliiton valtauksen. Siihenhän pitää edottomasti uskoa, kun Melleri- sanomalehtisaarnaaja on näin puhunutNo hyvä että kerroit!
APUUVAAA!!Oon on ollu täysin tietämätön, että Putlerin joukot on jo valloittaneet Suomen?!!!
Milloin tämä Mellerin mukaan tapahtui, että tiedän välittää profetiaa eteen päin, kun taitaa moni muukin olla täysin tietämätön tästä profetian toteutumisesta? - Anonyymi
Siittä vaan. Sinun aikanasi Venäjä ei Israeliin hyökkää, ja kun sinä työnnät koiranputkea, kukaan muukaan ei muista sinun väitettäsi, joka on ihmisten itse keksimä.
- Anonyymi
Mainitsemasi povariukot ovat eksyneitä kuten moni muukin itseään esille tuova "julkku."
Oman lihansa innoittamina he jupisevat herkullisia juttuja.
Oikean Jumalan sanansaattajan tunnistaa siitä, että hän on kykeneävä elämään 10. käskyn mukaisesti, koska hän on täytetty Pyhällä Hengellä.
Ensinnäkin moni menee harhaan siinä, että he eivät erota menneisyyttä ja tulevaisuutta. Moni näistä povariukoista yhä uskoo olevansa 1000-vuotisen valtakunnan hallitsija. Eli paholaisen vallassa ovat ja valtaa himoavat.
Todellisuudessa 1000-vuotinen valtakunta meni jo.
Moni luulee vielä haureellisen elämän jälkeen olevansa yksi niistä 144 000 Jumalan pyhistä, vaikka on selvästi ilmoitettu, että nämä ovat neitseitä poikamiehiä.
En kohdista varoitustani nimenomaan näihin mainittuihin vaan kaikkiin, jotka ylentävät itsensä. Moni tekee sen sokeuttaan ja moni tahallaan eksyttämällä.- Anonyymi
"Mainitsemasi povariukot ovat eksyneitä kuten moni muukin itseään esille tuova "julkku.""
No sano nyt rehellisesti mulkku, kun niin kuitenkin ajattelet.
- Anonyymi
Ilm.20:8 Biblia (1776) Ja hän menee ulos pakanoita viettelemään, jotka neljällä maankulmalla ovat, Gog ja Magog, että hän heitä sotaan kokoais, joiden luku on niinkuin meren santa. Ilm.16:14 Sillä he ovat perkeleiden henget, jotka ihmeitä tekevät ja menevät maan ja koko maanpiirin kuningasten tykö, kokoamaan heitä sotaan suurena kaikkivaltiaan Jumalan päivänä. Ilm.17:14
- Anonyymi
Hes.38:1-12 Minulle tuli tämä Herran sana. Ihmislapsi, käänä kasvosi kohti Googin Maagogin maata, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas. Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leikoihisi ja nostatan sotaan sinun ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti pujettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki. Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla. Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi. Ole valmis, varustaudu, sinä ja kaikki joukkosi, jotka ovat kokontuneet sinun luoksesi, ja ole sinä varalla heitä varten. Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä, koottu monien kansain seasta - mentävä Israelin vuorille, jotka kauvan aikaa olivat olleet rauniomaana; se on tuotu pois kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyyni. Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, peittääksesi maan, sinä ja kaikki sotalaumasi ja lukuisat kansat, jotka ovat sinun kanssasi. Näin sanoo Herra, Herra: Mutta sinä päivänä tulee mieleesi jotakin, ja sinä mietit pahan juonen ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyyni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia. Sinä aiot saalista saada, ryöstettävää ryöstää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on saatu asutuksi, ja kansaa kohti, joka on koottu pakanakansain seasta, joka on hankinut karjaa ja omaisuutta ja asuu maan navassa.
- Anonyymi
Jer.49:31-39 Nouskaa, käykää kansan kimpuun, joka asuu rauhassa ja turvallisena, sanoo Herra; ei ole sillä ovia eikä salpoja, asuvat yksinänsä. Ja heidän kamelinsa joutuvat ryöstettäviksi ja heidän karjansa paljous saaliiksi; ja minä hajotan heidät kaikkiin tuuliin, nuo päälaen ympäriltä kerityt, ja joka puolelta minä tuotan heille turmion, sanoo Herra. Ja Haasor tulee aavikkosutten asunnoksi, autioksi iankaikkisesti; ei kenkään ole siellä asuva, ei yksikään ihmislapsi siellä oleskeleva. Herra sanaq, joka tuli profeetta Jeremialle Eelamia vastaan Juudan kuninkaan Sidkian hallituksen alussa; se kuului: Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä murran Eelamin jousen, heidän väkevyytensä parhaimmat. Ja minä tuotan Eelamia vastaan neljä tuulta taivaan neljältä ääreltä ja hajoitan heidät kaikkiin näihin tuuliin; eikä ole oleva kansaa, johon ei tulisi Eelamin karkoitettuja. Ja minä saatan Eelamin kauhistumaan vihollistensa edessä, niiden edessä, jotka etsivät heidän henkeänsä, ja minä annan onnettomuuden kohdata heitä, vihani hehkun, sanoo Herra, ja minä lähetän heidän jälkeensä miekan, kunnes minä heidät lopetan. Ja minä asetan valtaistuimeni Eelamiin ja hävitän sieltä kuninkaan ja ruhtinaat, sanoo Herra. Mutta aikojen lopulla minä käännän Eelamin kohtalon, sanoo Herra. Jer.48:47 Mutta minä käännän Mooabin kohtalon aikojen lopulla, sanoo Herra.
- Anonyymi
Jer.23:19-20 Katso, Herran myrsky, kiivaus, puhkeaa, pyörremyrsky vyöryy kohti jumalattomien päätä. Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään. Jer.30:23-24 Katso, Herran myrsky, kiivaus, puhkeaa, pyörremyrsky vöryy kohti jumalattomien päätä. Eikä Herran vihan hehku asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen ymmärtämään.
- Anonyymi
Kuuntele mieluummin Robert Breakeria, Raymond Thomasia ja Charles Lawsonia, jos haluat kuulla totuuden Raamatusta.
Ja nyt voit antaa lausuntosi lopun aikaan olennaisesti kuuluvasta hirvityksestä, digitaalisesta henkilöllisyydestä. Jo satoja lausuntoja. Virastot lähes kaikki kannattavat, yksilöt melkein kaikki vastustavat: https://www.lausuntopalvelu.fi/FI/Proposal/Participation?proposalId=84718182-2704-47c4-8141-90802dcbd22d
Kiire, kiire! Aikaa on vain huomiseen. Kertokaa niin monelle kaverillenne kuin ehditte. Jos vaikenemme, osoitamme hyväksymistä pedon merkille.- Anonyymi
Pedon merkki on housussas, siellä on oikein pahojen henkien temmellyskenttä.
https://www.bing.com/search?q=hippo pieree youtube&cvid=731fb2221621449a80d828e1c8ce59df&aqs=edge..69i57.6793j0j1&pglt=297&FORM=ANNTA1&DAF1=1&PC=HCTS - Anonyymi
Totuus Raamatusta on, että se on ihmisten mielikuvituksen ja hallusinaatioiden tuotos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus Raamatusta on, että se on ihmisten mielikuvituksen ja hallusinaatioiden tuotos.
Niinhän se on, kun ei käsitä asioita elämässä. Kaikki on hallusinaatiota. Aivan, aivan.
Ymmärrän. Menehän eteenpäin, ehkä se joskus elämässä selkiää.
Mene katsomaan Putinin tekoja, ihminen on hyvä - eikö vain. Pahan puolta ei ole olemassakaan, se on mielikuvitusta. Kun sonta lentää, se on ihanaa - niinhän se on.
Aivan. Se on aivoituksesi lopputulos
- Anonyymi
5Moos.4:28-30 Ja siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä hajua tunne. Mutta sitten sinä siellä etsit Herraa, sinun Jumaalaasi, ja sinä löydät hänet, kun kysyt häntä kaikesta aydämestäsi ja kaikesta sielustasi. 5Moos.31:29-30 Sillä minä tiedän, että te minun kuotuani vajellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jonka minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä aikojen lopulla, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla. Ja Mooses lausui koko Israelin aeurakunnan kuulen tämän virren sanat, alusta loppuun asti:
- Anonyymi
2Moos.32:31-34 Ja Mooses palasi Herran tykö ja sanoi: Voi, tämä kansa on tehnyt suuren synnin! He ovat tehneet itselleen jumalan kullasta. Jospa nyt antaisit heidän rikkomuksena anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat. Mutta Hrra vastasi Moosekselle: Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani. Mene nyt ja johdata kansa siihen paikkaan, josta minä olen sinulle puhunut; katso, minun enkelini käy sinun edelläsi. Mutta kostoni päivänä minä kostan heille heidän rikoksensa. Ps.69:23-29 Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi, ansaksi noille suruttomille. Soetkoon heidän silmänsä, niin etteivät näe, ja saata heidän lanteensa alati horjumaan. Vuodata vihastuksesi heidän päällensä, ja yllätköön heidät sinun vihasi hehku. Joutukoon heidän leiripaikkansa autioksi, älköön heidän majoissansa asukasta olko. Sillä he vainoavat niitä, jota sinä olet lyönyt, he juttelevat niiden tuskista, joita sinä olet haavoittanut. Lisää heille rikosta rikoksen päälle, ja sinun vanhurskauteesi he älkööt pääskö. Pyyhittäköön heidät pois elämän kirjasta, älköönkä heitä kirjoitettako vanhurskasten lukuun. Room.11:7-14 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavutanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet, niinkuin kirjotettu on: Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti. Ja Daavid sanoo: Tulkoon heidän päytänsä heille paulaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi, soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan. Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankesivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyivät kiivauteen. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljon enemmän heidän täyteytensä! Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkani kunniassa, sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
- Anonyymi
No luettelitpa koko joukon tyyppejä joiden toiminta on vähintään epäilyttävää. Eivät todellakaan Jumalan asialla vaan lietsomassa pelkoa ja vesittämässä rakkauden ja armon ihmeellistä sanomaa, Kristuksen evankeliumia.
- Anonyymi
Room.11:14 Biblia (1776) Jos minä tahtoisin jollakin tavalla niitä, jotka minun lihani ovat, kiivaaksi saada ja muutamakin heistä autuaaksi saattaa. Juud.1:22-25 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten; toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihaa tahraamaa ihokastakin. Mutta hänelle , joka voi varjella teidät lankeemasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkauteensa eteen, hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Harramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesi! Amen. 1Piet.5:11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.
- Anonyymi
Raamattu ei mainitsekaan sellaista sanaa lainkaan.
Hepr. 9: 11 - 14 🌐⌛ - Anonyymi
Ap.t.13:45-51 Mutta nähdessään kansanjoukot Juutalaisen tulivat kiihkoa täyteen ja vättelivät Paavalin puhetta puheita vastaan ja herjasivat. Silloin Paavali ja Brnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnätte sen luotanne etekä katso itseänne mahdolliseksi iankaikkiseen elämää, niin katso, me käännymme pakanain puoleen. Sillä näin on Herra meitä kaskenyt: Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti. Sen kuulessaan pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankiaikkiseen elämään. Ja Herra sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan. Mutta juutalaiset yllyttivät jumalanpelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan, ja ajoivat heidät pois alueiltansa. Niin he puhdistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
- Anonyymi
Matt.21:43 Biblia (1776) Sentähden sanon minä teille: Jumalan valtakunta pitää oettaman pois ja annettava pakanoille, jotka sen hedelmän tekevät.
- Anonyymi
Patmoksen lausuma. "Saako suomessa sanoa mihin uskoo." Mitä sanoo Raamattu? Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.14:8-9 Filippus sanoi hänelle: Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme. Jeesus sanoi hänelle: Niin kauvan aikaa minä olen ollut teidän kansanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: Näytä meille Isä? Kol:1:15-21
- Anonyymi
Joh.14:26 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Joh.17:20-23 Mutta en minä rukoille ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heudän sanansa kautta usovat minuun, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä. Joh.15:9-14
- Anonyymi
Mark.12:31 Toinen on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä. Room.13:8-10 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse, ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttymys.Gal.5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Jaak.2:8-11 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te hyvin teette; mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkoja. Sillä joka pitää koko lain, muttä rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohden. Sillä hän, joka on sanonut: Älä tee huorin, on myös sanonut: Älä tapa; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
- Anonyymi
Matt.7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Matt.22:34-40
- Anonyymi
MITÄ SANOO RÄSÄSEN RAAMATTU TIETÄJÄHENGISTÄ ENNUSTAJISTA
2.Mooseksen kirja:
22:18 Velhonaisen älä salli elää.
3.Mooseksen kirja:
20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."
Matteuksen evankeliumi:
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Biblia (1776)
Matt. 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet? - Anonyymi
Luettelo hörhöuskovaisista. Yhtäkään noista en suostu enää kuuntelemaan, ei ole Jumalan miehiä vaan itseriittoisia ylpeitä harhaanjohtavaa julistusta. Kun on löytänyt viisaita elämää nähneitä nöyriä kristittyjä ei tämmöisten huuhaajutut uppoa. "Koetelkaa kaikki....".
- Anonyymi
Kaikki Ilmestyskirjan tulkinnat on tehty niin, että on hylätty itselle sopimattomia raamatunkohtia ja korostettu niitä, jotka tukevat omaa agendaa. Ilmestyskirjasta ei ole mahdollista tehdä sellaista tulkintaa, jossa kaikki asiat pitäisivät paikkaansa. On pakko antaa asioille omia selityksiä, jotta oma tulkinta saadaan toimimaan.
- Anonyymi
"lopunajoista"
"Hän sanoi heille: "Ei teidän asianne ole tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman
valtansa voimalla on asettanut" Apt: 1: 7 - Anonyymi
On typerää uskoa, että 200 miljoonaa käsittävä armeija hyökkäisi lopun aikana Israeliin, mutta niin Ilmestyskirjassa sanotaan.
- Anonyymi
Raamattu ei tunne lainkaan Venäjää, Aasiaa, Amerikoita ja Afrikkaa Sudanin etelä- ja itäpuolelta (eikä Australiaa).
Rosh (Roos) ei ole Venäjä vaan "pää" eli sen kansan ruhtinas, joka profetian mukaan hyökkää Israeliin (Googin ja Maagogin johtaja).
Raamatussa mainitut kansat ovat kaikki Raamatun maailmaan sisältyviä ja se maailma kattoi Uuden testamenin syntyaikoina Afrikan Sudanista Marokkoon, Euroopan Espanjasta Kreikkaan, Lähi-idän Turkista Pakistaniin ja Saudi-Arabian.- Anonyymi
Goog on venäjä.
Hes. 98:
14. Sen tähden profetoi, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Kun sinä saat tietää, että minun kansani Israel asuu luottavaisena,
15. sinä lähdet liikkeelle asuinpaikastasi perimmäisestä pohjolasta mukanasi monia kansoja. Kaikki ratsastavat hevosilla; se on suuri joukko, lukuisa sotaväki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Goog on venäjä.
Hes. 98:
14. Sen tähden profetoi, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Kun sinä saat tietää, että minun kansani Israel asuu luottavaisena,
15. sinä lähdet liikkeelle asuinpaikastasi perimmäisestä pohjolasta mukanasi monia kansoja. Kaikki ratsastavat hevosilla; se on suuri joukko, lukuisa sotaväki.Perimmäisin tunnettu pohjola oli tuohon aikaan Saksan alapuolella.
- Anonyymi
Ilmestys 17-20 on menossa.
Venäjä on Karitsa
10 kuningasta on entiset neuvostovallat
Peto on EU
Portto on kristillinen kirkko
Väärä profeetta on Islam
Jumalan sana on USA tai Intia
Kirkko ja peto ahnehti lisää Karitsan alueita. Mahdi auttaa Karitsaa ja vie sodan Jerusalemiin eli kirkkoon asti.
Kirkko joko tuhoutuu ydinsodan takia tai siirtyy kahden kotkan siivin autiomaahan vankeuteen vähintään 70 vuoden ajaksi.
Islam ottaa Euroopassa kirkon paikan, mutta erehtyy Jumalan Sanan suhteen. Tulee taistelu, jonka Jumalan Sana voittaa.
Jne.
Kirkko on kohde ja samoin Islam. Molemmista halutaan eroon. Karitsa ja Mahdi ja Jumalan Sana voittavat vähän, mutta muuten häviäjiä on paljon. - Anonyymi
Vain venäjään sopivat ne kuvaukset mitä Googista on ilmoitettu Raamatussa.
Lue Hesekiel luvut . 38. ja 39.- Anonyymi
Goog on Saksa. Ja Hitler oli Maagogin maan Googin ruhtinas. Maagog on Venäjä. Sen joukoista on jonkin verran kuvausta JASHERIN KIRJASSA.
Mutta Googin eli Saksan joukkoihin kuuluu Mesek eli Suomi ja Tobaal eli Ruotsi. Myös Libya Put etc.
Googia Jumala vei koukussa rintamalta rintamalle ja paraateissa esitti sen sotakaluston heikkouden.
Goog tulee Israelin vuorille hyökkään joukkoineen joskus 2500-2800 jkr jälkeen. Mutta Venäjä, Britannia ja Hellut estävät hyökkäyksen onnistumisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Goog on Saksa. Ja Hitler oli Maagogin maan Googin ruhtinas. Maagog on Venäjä. Sen joukoista on jonkin verran kuvausta JASHERIN KIRJASSA.
Mutta Googin eli Saksan joukkoihin kuuluu Mesek eli Suomi ja Tobaal eli Ruotsi. Myös Libya Put etc.
Googia Jumala vei koukussa rintamalta rintamalle ja paraateissa esitti sen sotakaluston heikkouden.
Goog tulee Israelin vuorille hyökkään joukkoineen joskus 2500-2800 jkr jälkeen. Mutta Venäjä, Britannia ja Hellut estävät hyökkäyksen onnistumisen.Paljon erehdytään pitämään Venäjää Googina kun puhutaan Saksan Ruhtinaasta, joka on Mesekin ja Tubaalin ylin ruhtinas niin onkin siten asia että tuo ruhtinas on Maagogin alainen.
Puhutaan Maagogin maan Googin Ruhtinaasta.
SUURRUHTINAS = VENÄJÄ, MAAGOG
RUHTINAS = SAKSA, GOOG
VASALLIT = SUOMI, MESEK JA RUOTSI, TUBAAL TAI TOGARMA EN MUISTA KUMPI.
Joka tapauksessa Venäjä = Andreas Pietari
Saksa = Paavali
Miksi pitää pitää kiinni vanhasta erheellisestä käsityksestä, vaikka Hitlerin sotaretkistä on selvä kuvaus Hesekielissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon erehdytään pitämään Venäjää Googina kun puhutaan Saksan Ruhtinaasta, joka on Mesekin ja Tubaalin ylin ruhtinas niin onkin siten asia että tuo ruhtinas on Maagogin alainen.
RUHTINAS = SAKSA, GOOG
Saksa = Paavali
Miksi pitää pitää kiinni vanhasta erheellisestä käsityksestä, vaikka Hitlerin sotaretkistä on selvä kuvaus Hesekielissä.Hesekiel sanoo Googista tartun koukulla leukoihisi ja kuljetan paikasta paikkaan.
Juuri Saksaa kuljetettiin rintamalta toiselle.
Norja, Britannia, Kreikka, Sahara, Venäjä, jne.
Hakaristilipun merkitys on neljä taittunutta sakaraa merkitsee joutumista neljän rintaman sotaan jotka aina hävitään. Siksi taittuneet kärjet hakaristissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hesekiel sanoo Googista tartun koukulla leukoihisi ja kuljetan paikasta paikkaan.
Juuri Saksaa kuljetettiin rintamalta toiselle.
Norja, Britannia, Kreikka, Sahara, Venäjä, jne.
Hakaristilipun merkitys on neljä taittunutta sakaraa merkitsee joutumista neljän rintaman sotaan jotka aina hävitään. Siksi taittuneet kärjet hakaristissä.Kuvitelmaa kuvitelmaa...salaliittoteoreetikolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon erehdytään pitämään Venäjää Googina kun puhutaan Saksan Ruhtinaasta, joka on Mesekin ja Tubaalin ylin ruhtinas niin onkin siten asia että tuo ruhtinas on Maagogin alainen.
RUHTINAS = SAKSA, GOOG
Saksa = Paavali
Miksi pitää pitää kiinni vanhasta erheellisestä käsityksestä, vaikka Hitlerin sotaretkistä on selvä kuvaus Hesekielissä.Ööö... Raamatun ajan ihmiset eivät edes tienneet mitään Suomesta ja Venäjästä. Heidän maailmankuvansa pohjoisin valtio oli Saksan ALAPUOLELLA! Goog ei voi siis liittyä millään tavalla Venäjään.
- Anonyymi
Venäjän talouskriisit ennakoivat toteutuvaksi :
Venäjä hyökkää liittolaisineen ryöstämään Israelia.
Googin sota
Hes. 38. luku
2. "Ihmislapsi, suuntaa kasvosi kohti Maagogin maata. Ennusta Googia, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta vastaan
3. ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinua vastaan, Goog, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
4. Minä käännän sinut ympäri, panen koukut sinun leukoihisi ja tuon sinut ulos maastasi, sinut ja koko sotaväkesi, hevoset ja ratsumiehet, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, kaikki komeasti pukeutuneita, kaikki miekkamiehiä.
5. Persia, Kuus ja Puut ovat heidän kanssaan, kaikilla kilvet ja kypärät,
6. Goomer ja kaikki sen joukot, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen joukot – mukanasi on monia kansoja.
7. Ole valmis ja varustaudu, sinä ja kaikki sinun joukkosi, jotka ovat kokoontuneet luoksesi, ja ole sinä heidän päällikkönsä.
8. Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuosien lopulla sinun on mentävä maahan, joka on toipunut miekan jäljiltä, ja kansan luo, joka on koottu monien kansojen seasta. Sinun on mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa ovat olleet rauniomaana. Se kansa on tuotu pois kansojen seasta ja kaikki asuvat siellä turvallisesti.
9. Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, joka peittää maan. Sinä hyökkäät kaikkine joukkoinesi, ja mukanasi on monia kansoja.
10. Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä mieleesi tulee eräitä asioita ja sinä mietit pahan juonen.
11. Sinä sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, käyn rauhallisten, luottavaisina asuvien ihmisten kimppuun – he kaikki asuvat muurittomissa asuinpaikoissa, joissa ei ole salpoja eikä portteja.
12. Sinä aiot saada saalista, ryöstää ryöstettävää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on asutettu uudelleen, kansaa kohti, joka on koottu kansojen keskeltä. Se on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja asuu keskellä maata.
13. Saba, Dedan ja Tarsiin kauppiaat sekä kaikki heidän nuoret leijonansa kyselevät sinulta: 'Oletko menossa saamaan saalista? Oletko koonnut joukkosi ryöstämään ryöstettävää, viemään mukanasi hopeaa ja kultaa, ottamaan karjaa ja omaisuutta, ryöstämään suurta saalista?'
15. sinä lähdet liikkeelle asuinpaikastasi perimmäisestä pohjolasta mukanasi monia kansoja. Kaikki ratsastavat hevosilla; se on suuri joukko, lukuisa sotaväki.
16. Päivien lopulla sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, joka peittää maan. Minä tuon sinut maahani, että kansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, niiden nähden.
17. Näin sanoo Herra, Herra: Etkö sinä ole se, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijoitteni, Israelin profeettojen, kautta? He profetoivat tuohon aikaan vuosikausia siitä, että sinut tuodaan minun kansani kimppuun.
18. Mutta sinä päivänä, jona Goog saapuu Israelin maahan, nousee minun vihani hehku.
19. Kiivaudessani, palavassa vihassani, minä vannon: Totisesti, sinä päivänä tulee suuri maanjäristys Israelin maahan, sanoo Herra, Herra.
20. Silloin vapisevat minun edessäni meren kalat, taivaan linnut, kedon eläimet ja kaikki, jotka matelevat maassa, ja myös kaikki ihmiset maan päällä. Silloin vuoret luhistuvat ja vuorenpengermät sortuvat, myös kaikki muurit sortuvat maahan.
21. Minä kutsun kaikille vuorilleni miekan Googia vastaan, sanoo Herra, Herra. Toisen miekka on oleva toista vastaan.
22. Minä käyn oikeutta hänen kanssaan rutolla ja verenvuodatuksella. Rankkasadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä minä annan sataa hänen ja hänen joukkojensa päälle sekä niiden monien kansojen päälle, jotka ovat hänen kanssaan.
23. Näin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä ilmoitan itseni monien kansojen silmien edessä, ja ne tulevat tietämään, että minä olen Herra." - Anonyymi
Mitä sinä ihmisiltä kyselet lopunajan tulkinnoista. Lue raamattua ja jätä asian sen tuomaan toteamukseen.
- Anonyymi
Ai minkä Tuomaan?
- Anonyymi
Hes.39:17-23 Ja sinä, ihmislapsi! Näin sanoo Herra, Herra: Käske lintuja, kaikkia siivekkäitä, ja kaikkia metsän eläimiä: Kokoontukaa, tulkaa, yhtykää joka taholta minun teurasuhrilleni jonka minä teitä varten uhraan, suurelle teurasuhrille Israelin vuorille; syökää lihaa ja juokaa verta. Syökää sankarien lihaa ja juokaa maan ruhtinaitten verta - oinaita, lampaita, kauriita ja härkiä, kaikki tyynni Baasanissa syötettyjä. Syökää itsenne kylläisiksi rasvasta ja juokaa itsenne juovuksiin verestä, teurasuhrista, jonka minä teitä varten uhraan. Tulkaa kylläisiksi minun pöydässäni ratsuista ja vaunuhevosista, sankareista ja kaikenkaltaisista sotamiehistä, sanoo Herra, Herra. Minä asetan kunniani pakanakansojen kesken, ja kaikki pakanakansat saavat nähdä minun tuomioni, jonka minä toimitan, ja käteni, jonka minä lasken heidän päällensä. Mutta Israelin heimo tulee tietämään, että minä, Herra, olen heidän Jumalansa siitä päivästä lähtien eteenpäin. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että Israelin heimo joutui pakkosiirtolaisuuteen syntivelkansa tähden, koska olivat olleet minulle uskottomat, ja minä kätkin heiltä kasvoni, ja niin minä annoi heidät vihollistensa käsiin, ja he kaatuivat miekkaan kaikki tyyni. Hes.36:16-26
- Anonyymi
Olisiko teillä joskus aikaa auttaa näitä vanhuksia ja heikkoja ihmisiä.
He tarvitsevat Kristus-kasvoisesti apua.
Kyllä teillä on aikaa lihaanne tyydyttää näillä palstoilla, mutta kenttätyö on vuosiakatsellen unohtunut.
Minkä olette tehneet edes yhdelle, vähimmistäni, sen olette tehneet Hänelle. - Anonyymi
Ilm.19:17-18 Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten.
- Anonyymi
Ilmestyskirja kertoo valtakunnan perustamisesta.
Näemme valtakunnan sen lopullisessa muodossaan eli uuden Jerusalemin sekä sen yhteyden Eedenin puutarhaan. Messias toteuttaa Jumalan suunnitelmat ja tarkoitusperät.
Siksi>>>>> hänen nimensä on Jumalan Sana.<<<<
Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja." Kansoilla viitataan mihin tahansa etniseen ryhmään, jolla ei ole liittosuhdetta Jumalaan.
Kallisarvoisinta, mitä omistan, on liittosuhde Jumalaan. Kyseessä on uusi liitto. Sanalla uusi viitataan Jumalan valtakuntaan. Kyseessä on Jumalan valtakunnan liitto.
Jumalan käskyistä näkyy hänen luonteensa. Jos Jumala syntyisi ihmiseksi ja eläisi tässä maailmassa, niin kuin hän tekikin, hän noudattaisi Jumalan lakia.
Hän ei rikkoisi sitä. Eikä rikkonut.
Synnittömänä hän kykeni tulemaan sovitusuhriksi häneen turvaaville.
Jae 15: "Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan." Messias saapuu Ilm. 19:ssä.
Hän tulee tuomarina. Hänen viittansa oli kastettu vereen. Vereen kastamisella viitataan lunastukseen. Voidaan ajatella esimerkiksi timantin eri viisteitä. Samasta timantista näkyy eri asioita katsomiskulmasta riippuen.
Sama pätee lakiin ja koko Raamattuun. Vaatteisiin pirskotettu veri ei puhu aina pelkästä lunastuksesta vaan myös tuomiosta.
Jae 17: "Ja minä näin enkelin seisovan auringossa..."
Auringossa ei voi konkreettisesti ajateltuna seistä. Tarkoitus on kertoa, että Jumalan valtakunta on aivan uskomaton. Se on yliluonnollinen.
"Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille:
'Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle..." Tai "suuren Jumalan aterialle."
Linnuilla viitataan Daavidin ja Goljatin väliseen taisteluun. Daavid sanoi: "Linnut eivät syö minun lihaani vaan sinun lihasi, Goljat." Kyseessä on kuva häpeästä.
Raatojen syöminen on vastenmielistä ja löyhkäävää. Kyseessä on häpeällinen loppu.
Sellainen kohtaa niitä, jotka eivät kuulu Jumalan valtakuntaan.
Jälleen puhutaan Messiaan saapumisesta. Hän ei tule vain Ylkänä morsiamensa lähelle.
Tuomion täytyy tulla, ennen kuin siunaus voi toteutua.
Messias tulee sotimaan ja voittaa. Linnut tulevat syömään lunastamattomien raadot.
"Ja minä näin enkelin seisovan auringossa..."
Aurinko merkitsee myös valon lähdettä. Jumala valaisee asian, jotta ymmärrämme sen oikein.
"...ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: 'Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten'."
Tässä tarkoitetaan sitä, ettei Jumala katso ihmiseen. Asemalla tai rikkauksilla ei ole väliä.
Tuomion voi välttää vain uskon kautta, ottamalla vastaan evankeliumin. Usko Messias Jeshuaan ja ota hänet elämäsi Herraksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirja kertoo valtakunnan perustamisesta.
Näemme valtakunnan sen lopullisessa muodossaan eli uuden Jerusalemin sekä sen yhteyden Eedenin puutarhaan. Messias toteuttaa Jumalan suunnitelmat ja tarkoitusperät.
Siksi>>>>> hänen nimensä on Jumalan Sana.<<<<
Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja." Kansoilla viitataan mihin tahansa etniseen ryhmään, jolla ei ole liittosuhdetta Jumalaan.
Kallisarvoisinta, mitä omistan, on liittosuhde Jumalaan. Kyseessä on uusi liitto. Sanalla uusi viitataan Jumalan valtakuntaan. Kyseessä on Jumalan valtakunnan liitto.
Jumalan käskyistä näkyy hänen luonteensa. Jos Jumala syntyisi ihmiseksi ja eläisi tässä maailmassa, niin kuin hän tekikin, hän noudattaisi Jumalan lakia.
Hän ei rikkoisi sitä. Eikä rikkonut.
Synnittömänä hän kykeni tulemaan sovitusuhriksi häneen turvaaville.
Jae 15: "Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan." Messias saapuu Ilm. 19:ssä.
Hän tulee tuomarina. Hänen viittansa oli kastettu vereen. Vereen kastamisella viitataan lunastukseen. Voidaan ajatella esimerkiksi timantin eri viisteitä. Samasta timantista näkyy eri asioita katsomiskulmasta riippuen.
Sama pätee lakiin ja koko Raamattuun. Vaatteisiin pirskotettu veri ei puhu aina pelkästä lunastuksesta vaan myös tuomiosta.
Jae 17: "Ja minä näin enkelin seisovan auringossa..."
Auringossa ei voi konkreettisesti ajateltuna seistä. Tarkoitus on kertoa, että Jumalan valtakunta on aivan uskomaton. Se on yliluonnollinen.
"Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille:
'Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle..." Tai "suuren Jumalan aterialle."
Linnuilla viitataan Daavidin ja Goljatin väliseen taisteluun. Daavid sanoi: "Linnut eivät syö minun lihaani vaan sinun lihasi, Goljat." Kyseessä on kuva häpeästä.
Raatojen syöminen on vastenmielistä ja löyhkäävää. Kyseessä on häpeällinen loppu.
Sellainen kohtaa niitä, jotka eivät kuulu Jumalan valtakuntaan.
Jälleen puhutaan Messiaan saapumisesta. Hän ei tule vain Ylkänä morsiamensa lähelle.
Tuomion täytyy tulla, ennen kuin siunaus voi toteutua.
Messias tulee sotimaan ja voittaa. Linnut tulevat syömään lunastamattomien raadot.
"Ja minä näin enkelin seisovan auringossa..."
Aurinko merkitsee myös valon lähdettä. Jumala valaisee asian, jotta ymmärrämme sen oikein.
"...ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: 'Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten'."
Tässä tarkoitetaan sitä, ettei Jumala katso ihmiseen. Asemalla tai rikkauksilla ei ole väliä.
Tuomion voi välttää vain uskon kautta, ottamalla vastaan evankeliumin. Usko Messias Jeshuaan ja ota hänet elämäsi Herraksi.Kertooko Ilmestyskirja oikeasti lopun ajoista?
No ei. Ilmestyskirja ei kerro oikeasti lopun ajoista. Esimerkkinä Ilmestyskirjan Luvut 17 ja 18, ne eivät kerro lopun ajoista.
Ilmestyskirja on kirjoitettu noin 95jKr. eikä sen kuulijakunta/lukijat olleet 2000-luvun kristityt vaan 100-luvulla eläneet ihmiset. Ymmärtääksemme Ilmestyskirjaa meidän on ymmärrettävä mitä tuon ajan ihmiset ajattelivat. No katsotaan.
Jae 17 puhuu Babylonista. Mikä Babylon on?
Vanhan testamentin mukaan Babylon oli se kaupunki, joka tuhosi Israelin kansan ja sen kaupungin. Naista kutsutaan jakeessa 17 Babyloniksi eli nainen on se kaupunki.
Nainen oli myös rikas:
Johanneksen ilmestys 17:4-6
4. Nainen oli pukeutunut purppuraan ja helakanpunaan ja koristautunut kullalla, jalokivillä ja helmillä. Kädessään hänellä oli kultainen malja, joka oli täynnä iljetyksiä ja hänen haureutensa saastaisuutta. 5. Hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, johon sisältyy salaisuus: ”Suuri Babylon, maan porttojen ja iljetysten äiti.” 6. Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti.
Samoin oli Rooma oli rikas ja vauras.
Tuo nainen istui seitsemän vuoren päällä:
Johanneksen ilmestys 17:9
9 Tässä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu. Ne ovat myös seitsemän kuningasta.
Mikä kaupunki oli rakennettu seitsemän kukkulan päälle?
Rooma
Johanneksen ilmestys 17:18
Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kuninkaita.”
Ihan niin kuin Roomakin.
Ja mikä valta vainosi Jumalaan uskovia?
Johanneksen ilmestys 17:6
Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti.
Kyse on jälleen Roomasta!!!
Ja vielä varmistukseksi Ilmestyskirja sanoo, että:
Nainen, jonka näit, ON se suuri kaupunki, joka HALLITSEE maan kuninkaita.
Hallitsee eli aikamuotona on preesens, hallitsee juuri nyt, 100-luvulla jKr., ei 2000-luvulla eikä sen jälkeenkään.
Kyseessä on siis Rooman kaupunki ja valtakunta. Näin siis Raamattu selittää itseään.
Samoista kertoo myös luku 13.
Lisäksi luku 13 kertoo pedon merkistä. Keisari Nero oli ensimmäinen Rooman keisari, joka teloitti kristittyjä. Aiemmin jo sanottiin, että peto vainosi kristittyjä. Keisari Nero on hepreankielisten numeroiden perusteella laskettuna 666.
Entä puhuuko Ilmestyskirja samaa sanomaa kuin saman Raamatun Jeesus?
Kyllä ja ei. Varsinkin EI!
Ilmestyskirja puhuu monilla tavoin Jeesuksen hyvää sanoma vastaan. Se on oikeastaan täysin Jeesuksen sanoman vastainen. Se ei voi olla Jeesuksen ilmestys ihmiskunnalle.
Jeesus vastusti väkivaltaa ja puhui rakkauden puolesta. Ilmestyskirja puhuu väkivallan tekojen tekemisestä ja tuhoamisesta.
Jeesus puhui omaisuuden keräämistä vastaan. Hän kehotti tavoittelemaan mieluummin Jumalan valtakuntaa ja lahjoittamaan omaisuutensa pois. Ilmestyskirja lupaa uskovaisille suuria rikkauksia, kultaa jalokiviä yms.
Jeesus kehotti olemaan nöyrä ja toisten palvelija. Hän torui opetuslapsia, jotka olivat vallan perässä ja halusivat arvostusta vallan rappusissa. Hän korosti kaikkien palvelemista laupiaan samarialaisen tapaan. Ilmestyskirja laittaa kristityt hallitsemaan ja tuomaroimaan toisia.
Rooman vallan aikaan vauraat ja arvoasteikon yläpäässä olevat eivät olleet nöyriä, eivät kunnioittaneet muita kuin toisia rikkaita tai ylimysluokan jäseniä. He keräsivät rikkauksia. Roomalaiset tuhosivat kristittyjä väkivaltaisilla tavoilla. Ilmestyskirjan ihannoimat asiat olivat HEIDÄN ihanteitaan, eivät Jeesuksen. Jeesuksen maailmassa vain sellaiset pääsivät taivasten valtakuntaan, jotka auttoivat vähäosaisia, olivat nöyriä toisten palvelijoita ja rakastivat lähimmäisiään, eivätkä tehneet väkivallan tekoja. Ilmestyskirja on kertomus ylivallasta ja toisten hallitsemisesta sekä rikkauksista, jotka näiden harjoittajat perivät.
Kysymys kuuluukin: onko Ilmestyskirja yhteneväinen Jeesuksen sanoman kanssa? Onko se Jeesuksen Ilmestys? Ilmestyskirjan kirjoittaja kyllä hyväksyy Jeesuksen ja hänen ajatusmaailmansa mutta ajaa itse ROOMALAISTA ideologiaa. Onko tämä kirja täten Jeesuksen todistuksen mukainen? Vai ajaako se Neron, 666 pedon merkin, asiaa? Ilmestyskirjan mukaan kristittyjen pitäisi hallita muita ja käyttää väkivaltaa asemansa saavuttamiseen. Poissa olollaan loistaa nöyryys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertooko Ilmestyskirja oikeasti lopun ajoista?
No ei. Ilmestyskirja ei kerro oikeasti lopun ajoista. Esimerkkinä Ilmestyskirjan Luvut 17 ja 18, ne eivät kerro lopun ajoista.
Ilmestyskirja on kirjoitettu noin 95jKr. eikä sen kuulijakunta/lukijat olleet 2000-luvun kristityt vaan 100-luvulla eläneet ihmiset. Ymmärtääksemme Ilmestyskirjaa meidän on ymmärrettävä mitä tuon ajan ihmiset ajattelivat. No katsotaan.
Jae 17 puhuu Babylonista. Mikä Babylon on?
Vanhan testamentin mukaan Babylon oli se kaupunki, joka tuhosi Israelin kansan ja sen kaupungin. Naista kutsutaan jakeessa 17 Babyloniksi eli nainen on se kaupunki.
Nainen oli myös rikas:
Johanneksen ilmestys 17:4-6
4. Nainen oli pukeutunut purppuraan ja helakanpunaan ja koristautunut kullalla, jalokivillä ja helmillä. Kädessään hänellä oli kultainen malja, joka oli täynnä iljetyksiä ja hänen haureutensa saastaisuutta. 5. Hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, johon sisältyy salaisuus: ”Suuri Babylon, maan porttojen ja iljetysten äiti.” 6. Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti.
Samoin oli Rooma oli rikas ja vauras.
Tuo nainen istui seitsemän vuoren päällä:
Johanneksen ilmestys 17:9
9 Tässä tarvitaan ymmärrystä ja viisautta: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu. Ne ovat myös seitsemän kuningasta.
Mikä kaupunki oli rakennettu seitsemän kukkulan päälle?
Rooma
Nainen, jonka näit, on se suuri kaupunki, joka hallitsee maan kuninkaita.”
Ihan niin kuin Roomakin.
Ja mikä valta vainosi Jumalaan uskovia?
Johanneksen ilmestys 17:6
Minä näin naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hänet nähdessäni minä ihmettelin suuresti.
Kyse on jälleen Roomasta!!!
Ja vielä varmistukseksi Ilmestyskirja sanoo, että:
Nainen, jonka näit, ON se suuri kaupunki, joka HALLITSEE maan kuninkaita.
Hallitsee eli aikamuotona on preesens, hallitsee juuri nyt, 100-luvulla jKr., ei 2000-luvulla eikä sen jälkeenkään.
Kyseessä on siis Rooman kaupunki ja valtakunta. Näin siis Raamattu selittää itseään.
Samoista kertoo myös luku 13.
Lisäksi luku 13 kertoo pedon merkistä. Keisari Nero oli ensimmäinen Rooman keisari, joka teloitti kristittyjä. Aiemmin jo sanottiin, että peto vainosi kristittyjä. Keisari Nero on hepreankielisten numeroiden perusteella laskettuna 666.
Entä puhuuko Ilmestyskirja samaa sanomaa kuin saman Raamatun Jeesus?
Kyllä ja ei. Varsinkin EI!
Ilmestyskirja puhuu monilla tavoin Jeesuksen hyvää sanoma vastaan. Se on oikeastaan täysin Jeesuksen sanoman vastainen. Se ei voi olla Jeesuksen ilmestys ihmiskunnalle.
Jeesus vastusti väkivaltaa ja puhui rakkauden puolesta. Ilmestyskirja puhuu väkivallan tekojen tekemisestä ja tuhoamisesta.
Jeesus puhui omaisuuden keräämistä vastaan. Hän kehotti tavoittelemaan mieluummin Jumalan valtakuntaa ja lahjoittamaan omaisuutensa pois. Ilmestyskirja lupaa uskovaisille suuria rikkauksia, kultaa jalokiviä yms.
Jeesus kehotti olemaan nöyrä ja toisten palvelija. Hän torui opetuslapsia, jotka olivat vallan perässä ja halusivat arvostusta vallan rappusissa. Hän korosti kaikkien palvelemista laupiaan samarialaisen tapaan. Ilmestyskirja laittaa kristityt hallitsemaan ja tuomaroimaan toisia.
Rooman vallan aikaan vauraat ja arvoasteikon yläpäässä olevat eivät olleet nöyriä, eivät kunnioittaneet muita kuin toisia rikkaita tai ylimysluokan jäseniä. He keräsivät rikkauksia. Roomalaiset tuhosivat kristittyjä väkivaltaisilla tavoilla. Ilmestyskirjan ihannoimat asiat olivat HEIDÄN ihanteitaan, eivät Jeesuksen. Jeesuksen maailmassa vain sellaiset pääsivät taivasten valtakuntaan, jotka auttoivat vähäosaisia, olivat nöyriä toisten palvelijoita ja rakastivat lähimmäisiään, eivätkä tehneet väkivallan tekoja. Ilmestyskirja on kertomus ylivallasta ja toisten hallitsemisesta sekä rikkauksista, jotka näiden harjoittajat perivät.
Kysymys kuuluukin: onko Ilmestyskirja yhteneväinen Jeesuksen sanoman kanssa? Onko se Jeesuksen Ilmestys? Ilmestyskirjan kirjoittaja kyllä hyväksyy Jeesuksen ja hänen ajatusmaailmansa mutta ajaa itse ROOMALAISTA ideologiaa. Onko tämä kirja täten Jeesuksen todistuksen mukainen? Vai ajaako se Neron, 666 pedon merkin, asiaa? Ilmestyskirjan mukaan kristittyjen pitäisi hallita muita ja käyttää väkivaltaa asemansa saavuttamiseen. Poissa olollaan loistaa nöyryys.Ilmestyskirja on kuvaus, joka käsittää historian aina Johanneksen ajoista tähän päivää asti. Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
- Anonyymi
En ole kuunnellut yhtään. Enkä tule kuuntelemaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684541Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004028- 523542
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul362842Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!262593Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa602512- 482399
- 391927
- 471908
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2271663