Tämä Jeesuksen ennustus ei toteutunut.

Anonyymi

Jeesus oli huono ennustaja.

Matteuksen evankeliumi:
24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Markuksen evankeliumi:
13:30 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat.

Luukkaan evankeliumi:
21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.

71

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus puhui paluustaan takaisin kun hän tuli Henkensä kautta helluntaina kastamaan Pierarin puheen jälkeen vedellä ja uskon Hengellä 3000 ihmistä opetuslapsikseen.

Jeesus pyysi opetuslapsia odottamaan kristillistä kastetta ennen kuin lähtevät liikkeelle eteenpäin, kunnes heidät kasteessa puetaan voimalla ylhäältä eli Pyhällä uskon Hengellä kasteessa.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun.

Usko on Henki, joka saadaan Kristittyjen kasteessa. Ei lahkokasteissa, ne on pelkkää vettä ja ihmistekoa, niissä ei saada yhtään mitään taivaasta.

• Anonyymi

Jeesus kastoi vedellä, samaa kastetta kuin Johannes Kastajakin.

Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4: 2 (on jonkun Raamattua sulkakynällä kopijoijan jälkeenpäin tekemä oma lisäys, elikkä siis väärennös, enkä siitä edes enään välitä, ja unohtanutkin sen jo autuaasti olen, joten etsii sen ken tahtoo, omasta Raamatustaan.)

"tämä sukupolvi" = "3000 ihmistä" ???

• Anonyymi

Sait kasteessa Parham-hengen ja sodomia tulen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:
        3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4: 2 (on jonkun Raamattua sulkakynällä kopijoijan jälkeenpäin tekemä oma lisäys, elikkä siis väärennös, enkä siitä edes enään välitä, ja unohtanutkin sen jo autuaasti olen, joten etsii sen ken tahtoo, omasta Raamatustaan.)

Helluntailaisuus on valheiden vyyhti ja verkko

Helluntailainen lykkää valheen jokaiseen paikkaan.

Jeesus itse ei kastanut ketään maan päällä eläissään.

Joh. 4:2 " tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa. "

Jeesuksen ei tarvinnut kastaa ketään maan päällä syntien anteeksisaamiseksi,
        eikä hän kastanut ketään silloin käytössä olevalla Johanneksen kasteella, jossa siinäkin kasteessa saatiin synnit anteeksi. Mutta syntisyys piti tunnustaa ennen kastetta.

Luuk. 5:24 Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

Jeesuksella kun oli valta ilman kastettakin antaa synnit anteeksi keitä hän vain tapasikin matkoillaan maan päällä eläissään (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

3000 ihmistä jos olisi kastettu peräjälkeen niin siihen olisi mennyt kokonainen viikko.

Jordanille olisi pitänyt mennä aasilla. Juutalaisten pyhille lammikoille meno olisi tiennyt kivityskuolemaa.

Puhetta oli kuulemassa vain miehet, joita kehotettiin heti kastamaan lapsensa.

Kasteet tehtiin miesten kotona perhekunnittain heti välittömästi Pietarin kehotuksen mukaisesti. Perhekasteet alkoi helluntaina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eikä hän kastanut ketään silloin käytössä olevalla Johanneksen kasteella, jossa siinäkin kasteessa saatiin synnit anteeksi. Mutta syntisyys piti tunnustaa ennen kastetta.

Luuk. 5:24 Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi.

Jeesuksella kun oli valta ilman kastettakin antaa synnit anteeksi keitä hän vain tapasikin matkoillaan maan päällä eläissään (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)

Miksi ensin kertoa monisanaisesti, kahdessa eri luvussa, kuinka Jeesus kastoi vedellä:

Johanneksen evankeliumi:
        3:24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
        3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä."

Johanneksen evankeliumi:

Ja sitten kumota se yhdellä lyhyellä, ikäänkuin tuulesta temmatulla jakeella ? :

Johanneksen evankeliumi:
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -

[ Jeesus puhui halvaantuneelle ]
        [ - vaikka Jeesus ei itse puhunut halvaantuneelle, vaan hänen opetuslapsensa - ]

[ Jeesus hölkkäsi järven yli ]
        [ - vaikka Jeesus ei itse hölkännyt veden päällä, vaan hänen opetuslapsensa - ]

[ Jeesus kastoi ]
        [ - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa - ]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3000 ihmistä jos olisi kastettu peräjälkeen niin siihen olisi mennyt kokonainen viikko.

Jordanille olisi pitänyt mennä aasilla. Juutalaisten pyhille lammikoille meno olisi tiennyt kivityskuolemaa.

Puhetta oli kuulemassa vain miehet, joita kehotettiin heti kastamaan lapsensa.

Kasteet tehtiin miesten kotona perhekunnittain heti välittömästi Pietarin kehotuksen mukaisesti. Perhekasteet alkoi helluntaina.

Kirjoittelet satuja, sodomia kääkkä ja Parham-henki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja JOSTA SINÄ OLET TODISTANU, KATSO, HÄN KASTAA, ja KAIKKI menevät hänen tykönsä."

4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi USEAMPIA kuin Johannes

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:
        3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä."

Sinä siis samalla väität, että Johannes Kastaja olisi todistanut jostain muustakin ihmisestä kuin Jeesuksesta ?!!
        Siispä kerro että kenestä ???

Johanneksen evankeliumi:
        1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."

"Johannes todisti" Jeesuksesta

"Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa,

KENESTÄ MUUSTA, Jeesuksen lisäksi, JOHANNES TODISTI ???

Kiitän jo etukäteen sinua varmaankin valtavan valaisevasta vastauksestasi !

Kiitos !!!

• Anonyymi

"Ei lahkokasteissa, ne on pelkkää vettä ja ihmistekoa, niissä ei saada yhtään mitään taivaasta."

Olen samaa mieltä !
        Olen lapsikastettu Jumalan omaksi !
        Jeesus lapsiympärileikattuna myös Jumalan omaksi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sait kasteessa Parham-hengen ja sodomia tulen.

Mitä ne tommoset henget ja tulet ovat ? En ole ennen kuullutkaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En muuten ole helluntailainen vaan luterilainen ja ihan ite itekseni, ilman minkäänlaista ulkopuolista aivopesevää ohjausta, Raamattuni lukenut ja tutkinut !
        En ole ikinä antanut kenenkään määräillä että mitä Raamatusta saan lukea ja mitä en !

Esimerkiksi raamattukouluja käyneet aivopestyt "raamatuntutkijat" hämmästyisivät että mitä kaikkea heitä on kielletty raamatuistaan lukea :

Jesaja:
        7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Matteuksen evankeliumi:
        4:1 Sitten Henki vei Jeesuksen ylös erämaahan perkeleen kiusattavaksi.

Jaakobin kirje:
        1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Muutama esimerkki vain tuossa !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:

Sinä siis samalla väität, että Johannes Kastaja olisi todistanut jostain muustakin ihmisestä kuin Jeesuksesta ?!!
        Siispä kerro että kenestä ???

Johanneksen evankeliumi:
        1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."

"Johannes todisti" Jeesuksesta

"Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa,

KENESTÄ MUUSTA, Jeesuksen lisäksi, JOHANNES TODISTI ???

Kiitän jo etukäteen sinua varmaankin valtavan valaisevasta vastauksestasi !

Kiitos !!!

Joh.4:2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-

2 dock var det icke Jesus själv som döpte, utan hans lärjungar.

2 - men det var inte Jesus själv utan hans lärjungar som döpte

• Anonyymi

Ai jaa!? Missäs kohtaa Raamatussa lukee jotain tuollaista?

“Katso, minä lähetän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja kirjanoppineita. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia te ruoskitte synagogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin. Näin teidän päällenne tulee kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu aina vanhurskaan Aabelin verestä Sakarjan, Berekjan pojan, vereen asti, hänen, jonka te tapoitte pyhäkön ja alttarin välillä. Totisesti minä sanon teille: kaikki tämä on tuleva tämän sukupolven päälle.”” (Matt 23:34-36, FinRK)

“”Mutta niinä päivinä, tuon ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan, tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella, ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmansuunnalta maan äärestä taivaan ääreen. Oppikaa viikunapuusta tämä vertaus: kun sen oksa virkoaa ja lehdet puhkeavat, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin nähdessänne tämän tapahtuvan tietäkää, että se aika on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin tämä kaikki tapahtuu.” (Mark 13:24-30, FinRK)

“”Auringossa, kuussa ja tähdissä on merkkejä, ja maan päällä on kansoilla ahdistus ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat. Ihmiset menehtyvät pelätessään ja odottaessaan sitä, mikä kohtaa maanpiiriä, sillä taivaiden voimat järkkyvät. Silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. Kun nämä alkavat tapahtua, rohkaiskaa mielenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä.” Vielä hän kertoi heille vertauksen: ”Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita. Kun näette niiden puhkeavan lehteen, te tiedätte kuin itsestään, että kesä on jo lähellä. Samoin nähdessänne tämän tapahtuvan tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu.” (Luuk 21:25-32, FinRK)

Kyllä se on niin, että Jeesus nimenomaan puhui maailmanlopusta eikä mistään muusta!

• Anonyymi

Kuhan kahju uhosi joutavaa.

• Anonyymi

Niinpä niin ja tuota "joutavaa" olet "aivopestynä raamattukoululaisena" täysin kykenemätön kumoamaan, koska et tiedä Raamatusta höläyksen pöläystäkään, ja sekin mitä tiedät, on vain kuulemiasi huhuja ja kuulopuheita jotka ovat yhtä tyhjän kanssa!!!

• Anonyymi

Hän tarkoitti takuulla totisuutta.

• Anonyymi

Matt.24:34 Biblia (1776) Totisesti sanon minä teille: ei suinkaan tämän sukukunnan pidä hukkuman ennen kuin kaikki nämät tapahtuvat. Mark.13:30 Totisesti sanon minä teille: ei suinkaan tämän sukukunnan pidä hukkuman ennen kuin kaikki nämät tapahtuvat. Luuk.21:32 Totisesti sanon minä teille: ei tämän sukukunnan pidä suinkaan hukkuman, siihenasti kuin nämät kaikki tapahtuvat.

• Anonyymi

1 Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
      2 Niinkuin on kirjoitettuna profeetta Esaiaan kirjassa: "Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava sinun tiesi".
      3 "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'",
      4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
      5 Ja koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään antaa syntejä anteeksi ilman kastettakin.
      Pelastaa ja parantaa on sama sana Raamatussa. Syntien anteeksisaaminen tarkoitti pelastamista.

Jeesus ei kastanut itse ketään, ei lapsia eikä aikuisia maan päällä eläissään.

Joh. 4:2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-

Kristillisen kasteen aika alkoi vasta helluntaina.

Sekä Johanneksen kasteen että helluntaina alkaneen Kristityksi kastamisen perusmerkitys on syntien anteeksisaaminen.

• Anonyymi

Kristillisen kasteen aika alkoi vasta Jeesuksen kuolemallaan ja verellään tekemän syntien sovituksen eli veren vuodattamisen jälkeen. Siksi kasteessa saadaan synnit saadaan lahjaksi Jeesuksen omaa Totuuden Henkeä sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi, johon Jumala liittää kasteessa synneistä puhdistamansa sielun ikuisesti elävään Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi.

Kristityksi Kastaminen tarkoittaa selkosuomella syntien pesua ja Kristukseen liittämistä Ylhäältä Jumalan armotekona. Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Room. 6:3

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan Kristityksi kastamisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillisen kasteen aika alkoi vasta Jeesuksen kuolemallaan ja verellään tekemän syntien sovituksen eli veren vuodattamisen jälkeen. Siksi kasteessa saadaan synnit saadaan lahjaksi Jeesuksen omaa Totuuden Henkeä sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi, johon Jumala liittää kasteessa synneistä puhdistamansa sielun ikuisesti elävään Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi.

Kristityksi Kastaminen tarkoittaa selkosuomella syntien pesua ja Kristukseen liittämistä Ylhäältä Jumalan armotekona. Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Room. 6:3

Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan Kristityksi kastamisessa.

Kristityksi kastamisessa ihminen saa lahjaksi synneistä pestyyn sydämeenJeesuksen kärsimykset läpimäynyttä Jeesuksen omaa uskon Henkeä eli Totuuden Henkeä.
        Eli Kristityksi kasteessa meihin tulee Jeesuksen usko lahjaksi.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

En ole vielä tavannut yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityksi kastamisessa ihminen saa lahjaksi synneistä pestyyn sydämeenJeesuksen kärsimykset läpimäynyttä Jeesuksen omaa uskon Henkeä eli Totuuden Henkeä.

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

En ole vielä tavannut yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henkeä.

Kristityksi kastaminen tapahtuu Jeesuksen kastekäskyn valtuutuksin nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Sillä kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa ovat mukana kun ihmisen synnit pestään pois ja Jumala liittää kastetun sielun Kristuksen ikuisesti elävän ylösnousemusruumiin jäseneksi kasteessa.

Yksi kaste, Ef.4:5, Hen Baptisma
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei siellä Totuuden Henkeä saa, mutta saa RIIPPUVUUDEN lahkoon,
        vaihtavat entiset riippuvuutensa lahko-riippuvuuteen.

"ja pauloihinsa kietovat syntien RASITTAMIA, ja monenlaisten HIMOJEN heiteltäviä
        naisparkoja"
        2 Tim: 3: 6

• Anonyymi

En ymmärrä että miten sinä nämä jakeet selität :

Jesaja:
        7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
        7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

Hebrealaiskirje:
        5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Matteuksen evankeliumi:
        27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Markuksen evankeliumi:
        15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Jesaja:
        14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!

Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

Ilmestyskirja:
        22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

Ilmestyskirja:
        2:26 Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,
        2:27 ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, niinkuin saviastiat heidät särjetään - niinkuin minäkin sen vallan Isältäni sain -
        2:28 ja minä annan hänelle kointähden.

Ilmestyskirja:
        2:14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
        2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
        Matteuksen evankeliumi:
        15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
        1.Korinttolaiskirje: 8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityksi kastaminen tapahtuu Jeesuksen kastekäskyn valtuutuksin nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Sillä kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa ovat mukana kun ihmisen synnit pestään pois ja Jumala liittää kastetun sielun Kristuksen ikuisesti elävän ylösnousemusruumiin jäseneksi kasteessa.

Yksi kaste, Ef.4:5, Hen Baptisma
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Hebrealaiskirje:
        3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

Voiko Jumala olla alistettu ?

1.Korinttolaiskirje:
        15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Voiko Jumala olla kiusattavissa ?

Jaakobin kirje:
        1:13 Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.

Oliko Jeesus perkeleen kiusattavissa ?

Luukkaan evankeliumi:
        4:2 ja perkele kiusasi häntä neljäkymmentä päivää. Eikä hän syönyt mitään niinä päivinä, mutta kun ne olivat päättyneet, tuli hänen nälkä.

Sanoiko Jeesus olevansa Jumala ?

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Sanoiko Paavali Jeesuksen olevan Jumalan ?

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

Roomalaiskirje:
        4:24 vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme

1.Korinttolaiskirje:
        8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Hebrealaiskirje:
        3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

Biblia (1776)
        Hebr. 3:1 Sentähden pyhät veljet, jotka taivallisessa kutsumisessa osalliset olette! ottakaat vaari siitä apostolista ja ylimmäisestä Papista, jonka me tunnustamme, Kristuksesta Jesuksesta,

KJV (1789)
        Hebr. 3:1 Wherefore, holy brethren, partakers of the heavenly calling, consider the Apostle and High Priest of our profession, Christ Jesus;

Ruotsi (1917)
        Hebr. 3:1 Därför, I helige bröder, I som haven blivit delaktiga av en himmelsk kallelse, skolen I akta på vår bekännelses apostel och överstepräst, Jesus,

Hebr. 3:1 Sentähren, pyhät veljet, jotka olette taivaallisest kutsumuksest ei sunkka osalliset, kiinnittäkää mielenne meirän tunnustuksemme apostoliin mut kumminki ja ylimmäisse pappiin, Jeesuksse,

1.Tim.2:5 Sil yks o Jumala, yks myäs välimies Jumalan ja ihmisten välil, ihmine Kristus Jeesus,

Joh.17:3 Mut tää o iankaikkine elämä, simmottos sit vaa et ne tuntevat sinut, joka yksin olet ei sunkka totine Jumala, ja hänet, jonka totanoi sää olet ei mar lähettäny, Jeesuksen Kristuksen tiätty.

• Anonyymi

Matt.16:28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan. Mark.9:1 Ja hän sanoi heille: Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa. Luuk.9:27 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan.

• Anonyymi

Trolli! Tämä asia on täällä käsitelty jo miljoonaan kertaan. Jos vaivautuisit lukemaan raamattua, etkä trollaamaan, tietäisit, että sukupolvi koski sitä sukupolvea, joka näkee niiden asioiden tapahtuvan, jotka Jeesus mainitsee samassa luvussa.

Jeesus ei ole mikään "huono" eikä "ennustaja".
      Jos ei ymmärrä, on vika itsessä.

• Anonyymi

Jeesus sanoi palaavansa silloin eläneen sukupolven aikana. Tosin Jeesuksen paluun ajankohda määrää Isä Jumala, ei Jeesus itse. Eikä voinut sitä silloin tietää varmasti.

Kyllä ihmiset odottivat Jeesuksen takaisin tuloa melkein heti helluntain tapahtumien jälkeen.
        Silloin eläneen sukupolven aikana. Kastamisella oli kova kiire. Pietari kehotti heti kastamaan miesten lapset ja koko perheen mahdollisimman pian . Ei vasta viidestoista päivä.

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi TÄMÄN KIEROUTUNEEN SUKUPOLVEN MUKANAN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus sanoi palaavansa silloin eläneen sukupolven aikana. Tosin Jeesuksen paluun ajankohda määrää Isä Jumala, ei Jeesus itse. Eikä voinut sitä silloin tietää varmasti.

Kyllä ihmiset odottivat Jeesuksen takaisin tuloa melkein heti helluntain tapahtumien jälkeen.
        Silloin eläneen sukupolven aikana. Kastamisella oli kova kiire. Pietari kehotti heti kastamaan miesten lapset ja koko perheen mahdollisimman pian . Ei vasta viidestoista päivä.

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi TÄMÄN KIEROUTUNEEN SUKUPOLVEN MUKANAN.

Matt. 24:36

Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 24:36

Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Luuk. 18:19

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Kyllä ihmiset odottivat Jeesuksen takaisin tuloa melkein heti helluntain tapahtumien jälkeen. <<

Varmasti sen sukupolven ihmiset odottivat Jeesusta takaisin vielä saman sukupolven aikana. Niin myös jokainen sukupolvi on samalla tavalla tehnyt. Raamattu on tarkoitettu kestämään sukupolvelta toiselle ja aiheuttamaan saman reaktion jokaisessa sukupolvessa, eli tulemaan uskoon ja pysymään uskossa ja Herran pikaisen paluun odotuksessa.

2. Piet. 3:3 ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia... 4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta. 9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Tämä Pietarin puhe osoittaa, että Jeesuksen opetuslapset tiesivät, ettei paluu tule tapahtumaan ihan heti.

Raamattua ei yleensä voi lukea niin, että ottaa vain yhden jakeen tai sanotun asian ja alkaa siitä sitten kehittämään jotain johtopäätelmiä, lukematta aiheesta mitään muuta tai lukematta edes sitä lukua, mistä sen kohdan löysi. Aiheesta on usein muuallakin, mistä selviää asiat laajemmin.

Tolloa luullakin, että Jeesus olisi sanoissaan erehtynyt. Kyllä ne ovat ne ihmiset, jotka raamatun sanasta noukkivat jotain ja sitten erehtyvät itse tulkinnoissaan.

Asiat tapahtuvat vasta, kun raamatun ilmoittamat merkit täyttyvät. "Kun te siis näette...", sanoi Jeesus ja kertoi sen jälkeen merkeistä, joita pitää nähdä ja joista tiedämme, että aika on lähellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Kyllä ihmiset odottivat Jeesuksen takaisin tuloa melkein heti helluntain tapahtumien jälkeen. <<

Varmasti sen sukupolven ihmiset odottivat Jeesusta takaisin vielä saman sukupolven aikana. Niin myös jokainen sukupolvi on samalla tavalla tehnyt. Raamattu on tarkoitettu kestämään sukupolvelta toiselle ja aiheuttamaan saman reaktion jokaisessa sukupolvessa, eli tulemaan uskoon ja pysymään uskossa ja Herran pikaisen paluun odotuksessa.

2. Piet. 3:3 ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia... 4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta. 9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Tämä Pietarin puhe osoittaa, että Jeesuksen opetuslapset tiesivät, ettei paluu tule tapahtumaan ihan heti.

Raamattua ei yleensä voi lukea niin, että ottaa vain yhden jakeen tai sanotun asian ja alkaa siitä sitten kehittämään jotain johtopäätelmiä, lukematta aiheesta mitään muuta tai lukematta edes sitä lukua, mistä sen kohdan löysi. Aiheesta on usein muuallakin, mistä selviää asiat laajemmin.

Tolloa luullakin, että Jeesus olisi sanoissaan erehtynyt. Kyllä ne ovat ne ihmiset, jotka raamatun sanasta noukkivat jotain ja sitten erehtyvät itse tulkinnoissaan.

Asiat tapahtuvat vasta, kun raamatun ilmoittamat merkit täyttyvät. "Kun te siis näette...", sanoi Jeesus ja kertoi sen jälkeen merkeistä, joita pitää nähdä ja joista tiedämme, että aika on lähellä.

Tuo Pietarin kirje on kirjoitettu 90-152 jKr eli todella kauan aikaa itse tapahtumien jälkeen. Siihen aikaan vasta on ruvettu ajattelemaan, ettei paluu tule tapahtumaan ihan heti. Vielä 90jKr paikkeilla kirjoitetussa Johanneksen ilmestyksessä ajatellaan, että Jeesus tulee PIAN.

• Anonyymi

Kyllä Jeesus tarkoitti silloin elossa olevaa sukupolvea.

Matt. 16:28

Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Mark. 9:1

Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa".

Luuk. 9:27

Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan."

• Anonyymi

Jeesus oli kuitenkin myös erehtyväinen ihminen, tosi ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan"

Kyllä se lapsikin tarvii ylösnousemusruumiin, kuten Jeesuskin tarvitsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>"Jeesus erehtyväinen"<

>RAAMATTU sanoo: "Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17

• Anonyymi

Kuule ei kyllä todella tarkoittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>"Jeesus erehtyväinen"<

>RAAMATTU sanoo: "Sinun sanasi on totuus" Joh: 17: 17

Tuo jae tarkoittaa Jeesuksen Jumalaa, ei Jeesusta !!!

• Anonyymi

Jotta ei tuo aloitus ketään hämäisi, niin suomenkielisessä käännöksessä on tuossa kohtaa virhe !

Siinä on vain käännetty väärin alkukielen sana "genea", joka siis voi tarkoittaa useaa eri asiaa:

Suku / sukukunta / sukupolvi.

Genema tarkoittaa ensisijaisesti syntymää, ja edelleen syntyperää, perhettä, rotua !

Eli oikeammin siis tässä kohtaa juutalaisia eli sukua / syntyperää.

Eli juutalaiset eivät katoa, ennen kuin kaikki tapahtuu.

Vahvistuksena on Paavalin sanat, tähän liittyen:

2. Tessalonikalaiskirje 2

!!!
      1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
      6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
      !!!

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
      10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Eli kyllä Raamatussa on kerrottu selvääkin selvemmin se, siis jo sen sukupolven aikana Paavalin taholta, että Jeesus ei tule, ennenkuin ensin antikristus asettuu rakennettavaan temppeliin ja julistaa itse itsensä Jumalaksi !

Eli esittää ja esiintyy Jeesuksena Kristuksena Vapahtajana !

Joten rienaajien valheet kyllä voi Raamatun Sanalla näyttää valheiksi !

Siis Paavali sai opetuksen suoraan Herralta ja Paavali kirjoitti nuo sanat ja Totuudet sen sukupolven aikana jo, kun moni siis silloin jo alkoi vääristelemään Jeesuksen sanoja !

Eli kuten Sana sanoo: Ei mitään uutta auringon alla !

Samaa eksytystä ja valhetta yritetään tuputtaa loputtomasti yhä uudestaan ja uudestaan..........

• Anonyymi

Helluntailaiset maallikot löytää Raamatusta paljon niitä "käännösvirheitä".

Ja jos opit ei täsmää Parhamin raamattuun kansalle versioon niin ne viivataan yli tai selitetään pelkiksi symbooleiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos opit ei täsmää Parhamin raamattuun kansalle versioon niin ne viivataan yli tai selitetään pelkiksi symbooleiksi.

Kaikilla Amerikasta tulleilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat, vihkot, lehdet ja traktaatit.

Uususkontojen perustajat

Adventismi: Ellen G. White
        Jehovantodistajat: Charles Russell
        Helluntailaisuus: Charles Fox Parham
        Mormonismi: Joseph Smith

Kaikkien näiden uususkontojen perusväite on, että ne on taivaasta Amerikkaan palautettuja Alkuseurakuntia.

• Anonyymi

Pelkästään Paavaliin ei pidä lukittautua, vaan Raamattu on kokonansa totuus.

Room. 3:7

Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole mikään "helluntailainen maallikko" !

Joten pieleen meni pahasti !

Olen vain oppinut sen, että Raamattu ei opeta oikeasti itse itseään vastaan !

Eli jos jossain kohtaa on arvelluttava kohta, joka sotii toista Raamatunkohtaa vastaan, niin silloin on hyvä varmistaa ne molemmat ns. "alkukielestä" !

Mutta muuten en näe tarpeelliseksi tuota "alkukieltä" tutkia, kuin vain silloin jos suomenkielisessä käännöksessä mahdollisesti on virheitä.

Noista 33/38 käännöksessä olevista virheistä on olemassa oikein lehtinen, jossa pahimmat käännösvirheet on korjattu , juurikin verraten niitä alkukieleen.

Iteselläni on käytössä Novumin lineaari, joka on siis sana sanalta käännös, ja jossa on sitten vielä sanasto,joka kertoo kunkin sanan eri käännösvaihtoehdot !

Eli kuten tuossakin oli mahdollisuus tulkintaan, niin silloin on hyvä tutkia muuta Raamatun ilmoitusta ja verrata niitä toisiinsa, jotta ne virheet käännöksessä löytyvät.

Mutta ns. "tekologiseen" tutkintaan en usko, vaan kyllä Pyhä Henki on kykenevä kaikki tarvittavat asiat Raamatusta avaamaan Jumalan lapselle, joka siis on Pyhän Hengen henk koht opetuksessa !

• Anonyymi

"suomenkielisessä käännöksessä on tuossa kohtaa virhe !"

Heh! Heh! Löytyyhän niitä kirjoitusvirheitä aina sieltä, missä raamatunkohdat eivät sovi edes puunuijalla moukaroimalla tosiuskiksen tosiuskoon !!!

2.Timoteuksen kirje:
        4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole mikään "helluntailainen maallikko" !

Joten pieleen meni pahasti !

Olen vain oppinut sen, että Raamattu ei opeta oikeasti itse itseään vastaan !

Eli jos jossain kohtaa on arvelluttava kohta, joka sotii toista Raamatunkohtaa vastaan, niin silloin on hyvä varmistaa ne molemmat ns. "alkukielestä" !

Mutta muuten en näe tarpeelliseksi tuota "alkukieltä" tutkia, kuin vain silloin jos suomenkielisessä käännöksessä mahdollisesti on virheitä.

Noista 33/38 käännöksessä olevista virheistä on olemassa oikein lehtinen, jossa pahimmat käännösvirheet on korjattu , juurikin verraten niitä alkukieleen.

Iteselläni on käytössä Novumin lineaari, joka on siis sana sanalta käännös, ja jossa on sitten vielä sanasto,joka kertoo kunkin sanan eri käännösvaihtoehdot !

Eli kuten tuossakin oli mahdollisuus tulkintaan, niin silloin on hyvä tutkia muuta Raamatun ilmoitusta ja verrata niitä toisiinsa, jotta ne virheet käännöksessä löytyvät.

Mutta ns. "tekologiseen" tutkintaan en usko, vaan kyllä Pyhä Henki on kykenevä kaikki tarvittavat asiat Raamatusta avaamaan Jumalan lapselle, joka siis on Pyhän Hengen henk koht opetuksessa !

"Olen vain oppinut sen, että Raamattu ei opeta oikeasti itse itseään vastaan !"

Esimerkkinä voisit kertoa että miten sulatat ja selität sen kun Raamattu kertoo Jeesuksen olleen samanaikaisesti sekä matkalla Egyptiin että kaikessa rauhassa Marian tissiä seimessään imien Beetlehemissä sekä sitten viikon päästä kaikessa rauhassa käytetyn Jerusalemissa ympärileikattavana, joka vastaa luterilaista lapsikastetta jolloin lapset annetaan ja jätetäänJumalan hyvään huomaan, eikä vain jätetä heitteille ja tuuliajolle.
        Oliko Jeesuksella kaksoisveli ja tällä kaksoisvanhemmat, vaan se ei selitä niitä pikkupoikien teurastamisia joita tapahtui kuulemma koko Palestiinassa, mutta ehkäpä Jeesusta luultiin tytöksl?!?
        Tuo tuli vain siitä mieleeni kun Paavali kirjoitti että Jeesuksen olisi ollut syytä hävetä!
        Paavali tuntui kovasti häpeävän Jeesuksen puolesta !!!
        Paavali kirosikin Jeesuksen koska tämä oli aikaisemmin puhunut hänen omaa evankeliumiaan vastaan !!!
        Ja vaikutti että anteeksi ei anna !!!
        Sieltähän ne itse kukin Raamatusta löytää että mitkä Jeesuksen puheet ne niin hirmuisesti suututtivat Paavali-parkaamme !!!

1.Korinttolaiskirje:
        11:14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olen vain oppinut sen, että Raamattu ei opeta oikeasti itse itseään vastaan !"

Esimerkkinä voisit kertoa että miten sulatat ja selität sen kun Raamattu kertoo Jeesuksen olleen samanaikaisesti sekä matkalla Egyptiin että kaikessa rauhassa Marian tissiä seimessään imien Beetlehemissä sekä sitten viikon päästä kaikessa rauhassa käytetyn Jerusalemissa ympärileikattavana, joka vastaa luterilaista lapsikastetta jolloin lapset annetaan ja jätetäänJumalan hyvään huomaan, eikä vain jätetä heitteille ja tuuliajolle.
        Oliko Jeesuksella kaksoisveli ja tällä kaksoisvanhemmat, vaan se ei selitä niitä pikkupoikien teurastamisia joita tapahtui kuulemma koko Palestiinassa, mutta ehkäpä Jeesusta luultiin tytöksl?!?
        Tuo tuli vain siitä mieleeni kun Paavali kirjoitti että Jeesuksen olisi ollut syytä hävetä!
        Paavali tuntui kovasti häpeävän Jeesuksen puolesta !!!
        Paavali kirosikin Jeesuksen koska tämä oli aikaisemmin puhunut hänen omaa evankeliumiaan vastaan !!!
        Ja vaikutti että anteeksi ei anna !!!
        Sieltähän ne itse kukin Raamatusta löytää että mitkä Jeesuksen puheet ne niin hirmuisesti suututtivat Paavali-parkaamme !!!

1.Korinttolaiskirje:
        11:14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;

Tähän en viitsi enempää kommentoida, kuin että:

Ihan sekavia kirjoittelet.

• Anonyymi

Jeesuksen sanat on totta, kun syntyy ristiriitainen tilanne Paavalin kirjeisiin, silloin pitää valita Jeesuksen sanat. Jeesus on Tie, Totuus, Elämä.

Kyllä Jeesus tarkoitti silloin elossa olevaa sukupolvea. Ei Raamatun tekstejä pidä mennä korjailemaan, kuten hellarit tekevät jatkuvasti.

Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." (Jeesus)

• Anonyymi

Ap.t.2:29-31 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sania, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hä on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan, eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Ps.16:10

• Anonyymi

Kuinka VOI olla näin umpisokeaa porukkaa. Oletteko edes uskossa ja Hengen saaneita, sillä raamatun mukaan Pyhä Henki opettaa uskovaa!

Joh. 14:26 Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

• Anonyymi

1Kor.1:16-17 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Gal.6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! Room.6:4-9

• Anonyymi

Joh.14:26 Biblia (1776) Mutta Lohduttaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimeeni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teille kaikki, mitä minä teille sanonut olen.

• Anonyymi

Niin, faktahan on se että Jeesus luuli maailmanlopun tulevan niin pian, että se tapahtuisi jo saman sukupolven aikana. Hän luuli palaavansa maapallolle jo kuluvan 40 vuoden sisään. Sanoihan Jeesus itsekin, ettei sitä aikaa tiedä poika vaan vain Isä.

Turha keksiä omia selityksiään Jeesuksen omille sanoille, jotka ihan kirkkaasti kertovat miten asia on.

• Anonyymi

Vain Kristityiksi kastetuilla on kasteessa saatu Pyhä Totuuden Henki.

Hellareiden kaste on ihmisteko ja pelkkää vettä ilman Pyhän Hengen lahjaa.

Hellareilla on villitsevä henki, joka viskoo ihmisiä selälleen ja saa ihmisen näkemään ja kuulemaan harhoja.

• Anonyymi

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

Kaikki henkien erottamisen armolahjan saaneet ovat todenneet helluntailaisuuden hengen vääräksi.

• Anonyymi

Tämäkin kohta viittaa lapsien kastamiseen Kristityiksi Jeesuksen opetusLAPSIKSI.

Luuk. 5:38

Vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin.

Kristittyjen Kasteessa pieni ihmistaimi oksastetaan Jaloon viinipuuhun.

• Anonyymi

"Vain Kristityiksi kastetuilla on kasteessa saatu Pyhä Totuuden Henki."

Missäs niin lukee?

• Anonyymi

1Joh.2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. Jer.31:31-34

• Anonyymi

Joh. 6:56

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

Helluntailaisten ehtoollisessa juodaan tiivistemehua ja näin pilkataan Jeesuksen verta.

• Anonyymi

Kristittyjen kasteessa tämä ihme tapahtuu. Pieni ihmistaimi kun kasteessa oksastetaan Jaloon Öljypuuhun eli Ylösnousseeseen Kristukseen.

Room. 11:24

Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

• Anonyymi

> Jeesus oli huono ennustaja.
      Matteuksen evankeliumi:
      24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.

Niin, tämä sukupolvi, eli se sukupolvi joka näkee ne tietyt asiat. Voi olla, että Jeesuksen ajan ihmiset näkivät jo ne asiat.

• Anonyymi

Voihan sitä kuvitella ihan mitä vaan haluaa. Mutta Raamattu ei tue kuvitelmiasi.

• Anonyymi

1.Mooseksen kirja:
      9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.

3Moos. 17:10 Kuka ikinä Israelin heimosta tai muukalaisista, jotka asuvat teidän keskellänne, syö verta, mitä tahansa, sitä ihmistä vastaan, joka verta syö, minä käännän kasvoni ja hävitän hänet kansastansa.
      5Moos. 12:16 Vain verta älkää syökö, vuodattakaa se maahan niinkuin vesi.
      5Moos. 12:23 Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa.
      Ap.t. 15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

• Anonyymi

Siinnä on sana Genea, joka tarkoittaa sukukuntaa, sukupovea, kansanryhmää.
      Tarkoittaa ettei Israelin kansa katoa.
      Obadja.

• Anonyymi

Mikään ei katoa,ei se on kirjattu sinne minne me menemme.
      On valetta mitä syötät,kaikki sinun teotkin tiedetään..
      Älä valehtele !

• Anonyymi

(KJV) Mat 24:33 So likewise ye, when ye shall see all these things, know that it is near, even at the doors.

34 Verily I say unto you, This generation shall not pass, till all these things be fulfilled.

Eli se sukupolvi, joka näkee näiden asioiden toteutuvan, näkee myös Jeesuksen paluun kuninkaana. Uskon, että me olemme se sukupolvi. Israel syntyi uudelleen 1948. Psalmin 90 mukaan sukupolvi on 70-80 vuotta. Jaakobin ahdistuksen aika on seitsemän vuotta. Sitä ennen on kristittyjen ylöstempaus. Laske siitä.

• Anonyymi

Asiayhteydet on tärkeitä. Ei yksittäisten sanojen kääntämisisillä jälkeenpäin kikkailu.

Kyllä Jeesus tarkoitti silloin elossa olevaa sukupolvea. Ei Raamatun tekstejä pidä mennä korjailemaan, kuten hellarit tekevät jatkuvasti.

Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." (Jeesus)

• Anonyymi

Jeesuksen tuloa odotettiin heti kohta helluntain tapahtuminen jälkeen.

Paniikki oli päällä. Heti helluntaina samana päivänä 3000 ihmistä kastiin Kristuksen ruumiin jäseniksi odottamaan Jeesuksen paluuta. Kasteet tehtiin miesten kotona. Lapset kastettiin heti ensimmäiseksi. Pietarin kehotuksen mukaisesti.

1. Piet. 3:21

"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

"Toinen korjataan talteen ja toinen jätetään."

• Anonyymi

"Matt. 16:28
        Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." (Jeesus)"

Tämäkin profetia toteutui pian, kun Pietari ja Johannes näkivät Jeesuksen koko kuninkaallisessa loistossa Kirkastusvuorella.

• Anonyymi

Kun ihminen ei ymmärrä Hengellisiä asioita ja Totuuksia, niin ei kannattaisi alkaa myöskään väittää varmaksi asioita !

Jeesus näet on puhunut kuolemisesta seuraavaa:

Joh. 11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Mutta tälläisiä Hengellisiä Totuuksia ei siis luonnollinen ihminen, eli uskosta osaton käsitä ollenkaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen tuloa odotettiin heti kohta helluntain tapahtuminen jälkeen.

Paniikki oli päällä. Heti helluntaina samana päivänä 3000 ihmistä kastiin Kristuksen ruumiin jäseniksi odottamaan Jeesuksen paluuta. Kasteet tehtiin miesten kotona. Lapset kastettiin heti ensimmäiseksi. Pietarin kehotuksen mukaisesti.

1. Piet. 3:21

"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

"Toinen korjataan talteen ja toinen jätetään."

"näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."

Ketkä näkevät?

Kuinka suuri ja minkä muotoinen?

Ympäröikö koko maapallon tullessaan?

Kuka on kotipihaltaan nähnyt kun avaruusalus laskeutuu maahan?

Kuka on nähnyt auringon paistavan päänsä yläpuolella, samanaikaisesti kun se paistaa Australian yläpuolella?

Mitä jos kiinalaiset ne ovatkin kiinanalaiset jotka näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan?

Mitä jos ne eivät olekaan pohjoisen pallonpuoliskon uskikset jotka näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan?

"Toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.", elikkä "kiinalainen korjataan talteen ja suomalainen jätetään."

"tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan.", elikkä noilla jo 2000 vuotta vanhoilla juutalaisilla on etuoikeus ennen teitä tulla temmatuiksi! Etsikää heidät käsiinne niin pääsette ensimmäisinä heidän mukanaan pilviin!

Onko se ihmisyksilö vai seurakunta ihmisineen joka temmataan?

Jeesuksen ihmeteot
        https://www.youtube.com/watch?v=1h2X33G8YKw

• "Eli se sukupolvi, joka näkee näiden asioiden toteutuvan, näkee myös Jeesuksen paluun kuninkaana. Uskon, että me olemme se sukupolvi. Israel syntyi uudelleen 1948. Psalmin 90 mukaan sukupolvi on 70-80 vuotta. Jaakobin ahdistuksen aika on seitsemän vuotta. Sitä ennen on kristittyjen ylöstempaus. Laske siitä."

Laskettu on. 14. toukokuuta 2021.
      Tai 13. toukokuuta 2022, jos 80 vuotta päättyy vasta vuorokautta ennen kuin 81 vuotta tulee täyteen.
      😄😄😄😄😄

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      20
      3710
    2. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3045
    3. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      61
      3044
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      299
      2414
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2172
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2141
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1341
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      7
      1225
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1200
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1118
    Aihe