Noita pyllybikinialoituksia on tullut parikin kappaletta ja pyllyistä tuli mieleeni seuraavaa.
Olen nyt pari kertaa ollut seuraavanlaisessa tilanteessa. Olen ollut kylässä naimisissa olevan ystäväni (nainen) luona, ihan vaan istumassa iltaa selvinpäin. Olen ollut ko. paikassa aiemminkin, ilman mitään ongelmia, mutta jostain syystä tilanne on nyt pari kertaa ollut tämä. Jossain kohtaa iltaa olen ollut esim. täyttämässä lasiani vedellä keittiön hanasta. Ystäväni aviomies tunkee itsensä jääkaapille juuri siinä hetkessä ja sanoo tyyliin "siirräpäs nyt vähän sitä sievää pikku pyllyäsi sivuun". Hommahan olisi ihan ok, jos mulla olisi hehtoperse ja voisin ottaa tuon puhtaasti vittuiluna. Vaan mä olen ihan sopusuhtainen, painoa n. 60 kg ja pituus 165 senttiä. Ystäväni, joka on mua reilusti painavampi, jos ei jopa tuplat, istuu siinä vieressä, kun miehensä tuon sanoo.
Mulle on tullut tuosta varsin ällö olo. Tuntuu, että kas kun ei kohta purista. Mä en tiedä miten reagoisin. Musta se on niin törkeää minua kohtaan, mutta vielä törkeämpää ystävääni kohtaan, jolle tiedän hänen painonsa olevan arka asia. En tiedä nostaako meteli vai olla hiljaa. Ystäväni on ollut siinä mun nähdäkseni hieman vaikean oloisena, mutta mä en ole halunnut nostaa siitä numeroa. Olen väistänyt nopeasti ja mennyt pois. Noiden tapausten jälkeen mä en enää halua mennä sinne. En tiedä pitäsikö minun kommentoida asiaa ystävälleni ja kysyä mitäköhän v.ttua vai mitä? Tosta viimeisimmästä on nyt reilu kuukausi aikaa ja mä en vaan saa otettua asiaa puheeksi. Miten te toimisitte ja mitä ajatuksia tuo herättää?
Miten reagoisit?
199
1506
Vastaukset
Ukko on joko pässi tai piikittelee muijaansa tai molempia. Tai ihastunut suhun?
Mä varmaan kertoisin tuon oloni sille naiselle, miestä en noteerais mitenkään.- Anonyymi
Sitä olen ajatellut, että asiasta pitäisi kai sanoa. Vaan kun en tiedä miten sen tekisin. Mä en haluaisi missään tapauksessa ainakaan nolata ystävääni. Vaikka ukkonsa olisi kuinka riemuidiootti tahansa niin eihän se nyt ystäväni vika ole. Enkä mä halua aiheuttaa mitään turhaa draamaa. Se on epämiellyttävää, mutta en mä sanoihin kuole. Jos tilanne olisi joku muu niin osaisin ihan itse toivottaa herran helvettiin
ap. Anonyymi kirjoitti:
Sitä olen ajatellut, että asiasta pitäisi kai sanoa. Vaan kun en tiedä miten sen tekisin. Mä en haluaisi missään tapauksessa ainakaan nolata ystävääni. Vaikka ukkonsa olisi kuinka riemuidiootti tahansa niin eihän se nyt ystäväni vika ole. Enkä mä halua aiheuttaa mitään turhaa draamaa. Se on epämiellyttävää, mutta en mä sanoihin kuole. Jos tilanne olisi joku muu niin osaisin ihan itse toivottaa herran helvettiin
ap.Miltä tuntuis sanoa tapahtuman jälkeen, jos ootte kaksin ystäväs kanssa? Jos sen mies vielä laukoo tollaisia?
Mik tyyli ottaa puheeks tuntuis luontevalta ystäväsi tuntien?- Anonyymi
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Miltä tuntuis sanoa tapahtuman jälkeen, jos ootte kaksin ystäväs kanssa? Jos sen mies vielä laukoo tollaisia?
Mik tyyli ottaa puheeks tuntuis luontevalta ystäväsi tuntien?No kun ne tilanteet ovat olleet sellaisia, että hän on ne tosiaan ihan selvästi kuullut ja ollut vaikean oloinen, ruvennut todella nopeasti puhumaan mulle jotain ihan muuta, kun olen istahtanut siihen paikalleni. Tyyliin virtahepo olohuoneessa. On tullut tunne, että hän on halunnut nopeasti vain ohittaa sen. Eihän se varsinaisesti mun asiani ole, miten hän antaa itseään kohdella. Mä en oikeasti tiedä miten alottaa. :D
Anonyymi kirjoitti:
No kun ne tilanteet ovat olleet sellaisia, että hän on ne tosiaan ihan selvästi kuullut ja ollut vaikean oloinen, ruvennut todella nopeasti puhumaan mulle jotain ihan muuta, kun olen istahtanut siihen paikalleni. Tyyliin virtahepo olohuoneessa. On tullut tunne, että hän on halunnut nopeasti vain ohittaa sen. Eihän se varsinaisesti mun asiani ole, miten hän antaa itseään kohdella. Mä en oikeasti tiedä miten alottaa. :D
Entäs jos toteet vaan, vaikka jopas oli, kun ukkonsa on murjaissut tuon peppu heittonsa?
Tai sitten voit vaan näyttää boring ilmeen. :D- Anonyymi
Entäs jos toteet vaan, vaikka jopas oli, kun ukkonsa on murjaissut tuon peppu heittonsa?
Tai sitten voit vaan näyttää boring ilmeen. :DSe vaatis, että mun pitäsi mennä sinne. Kai senkin tietenkin voisi tehdä.
ap- Anonyymi kirjoitti:
Se vaatis, että mun pitäsi mennä sinne. Kai senkin tietenkin voisi tehdä.
ap-Niin, mut ehkä sekin tuntuu kaveristas oudolle, jos välttelet?
Vaikea tilanne. Mä nyt saattaisin töksäyttääkin ukolle, että lopeta toi lässytys. Mutta en sitä nyt muille ehdottele ratkaisuksi.- Anonyymi
Niin, mut ehkä sekin tuntuu kaveristas oudolle, jos välttelet?
Vaikea tilanne. Mä nyt saattaisin töksäyttääkin ukolle, että lopeta toi lässytys. Mutta en sitä nyt muille ehdottele ratkaisuksi.Kyllä varmaan tuntuukin. Vaan voiko tossa olla tajuamatta miksi en halua mennä sinne?
Ei mullakaan muutoin olis mitään ongelmaa sanoa miehelle ihan suoraa, että painus nyt kuuseen siitä lässyttämästä. Vaan miten se toinen siihen reagoi. Tuleeko sieltä kuitenkin jos alkukantainen puolustusreaktio, vaikka tajuaisi ihan hyvin miehensä käyttäytyvän huonosti?
Ap. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä varmaan tuntuukin. Vaan voiko tossa olla tajuamatta miksi en halua mennä sinne?
Ei mullakaan muutoin olis mitään ongelmaa sanoa miehelle ihan suoraa, että painus nyt kuuseen siitä lässyttämästä. Vaan miten se toinen siihen reagoi. Tuleeko sieltä kuitenkin jos alkukantainen puolustusreaktio, vaikka tajuaisi ihan hyvin miehensä käyttäytyvän huonosti?
Ap.No sehän siinä on ja voi tulla porttikielto heidän kotiinkin.
- Anonyymi
No sehän siinä on ja voi tulla porttikielto heidän kotiinkin.
Ei kai sillä porttikiellolla lopulta paljon väliä olisi. mähän olen jo itse asettanut itseni vapaaehtoiseen porttikieltoon. :D
ap. Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sillä porttikiellolla lopulta paljon väliä olisi. mähän olen jo itse asettanut itseni vapaaehtoiseen porttikieltoon. :D
ap.Niiii, mutta ottaako se ystäväkin nokkiinsa siinä? On noi keljuja tilanteita. Miksi ei vaan voi osata käyttäytyä toisen ystävien aikana edes. Eikä nolata ketään mölinöillään.
Niiii, mutta ottaako se ystäväkin nokkiinsa siinä? On noi keljuja tilanteita. Miksi ei vaan voi osata käyttäytyä toisen ystävien aikana edes. Eikä nolata ketään mölinöillään.
Jännää sikäli, jps ystäväsi ei miehelleen mitään asiasta sano, kun ovat kahden kotona. Mä kyllä sanoisin, jos mun mies höpöttäis tollasia, että pidä naamas kiinni äläkä nolaa toisia.
- Anonyymi
Jännää sikäli, jps ystäväsi ei miehelleen mitään asiasta sano, kun ovat kahden kotona. Mä kyllä sanoisin, jos mun mies höpöttäis tollasia, että pidä naamas kiinni äläkä nolaa toisia.
Enhän mä tiedä mitä siellä on puhuttu. En mä oikeasti juuri heidän dynamiikkaansa tunne, enkä sitä miestä oikeastaan yhtään. Sen on koko ystäväpiiri huomannut, että yksinään ei ystäväni minnekään tule. Onko se oma halu vai miehen halu, en tiedä. Hetkittäin on tullut sellanen aika "sairaskin" viba siitä puuhasta, mutta en mä voi tietää. Ja siis kyllä mä jopa voisin niinkin ajatella, että tossa Väliksen höpinässä olis totuutta sen verran, että toi voisi jopa olla joku tapa yrittää päästä naisen ystävistä eroon. Toisaalta ihan yhtä hyvin mies voi vaan olla puhtaasti pässi.
ap. Anonyymi kirjoitti:
Enhän mä tiedä mitä siellä on puhuttu. En mä oikeasti juuri heidän dynamiikkaansa tunne, enkä sitä miestä oikeastaan yhtään. Sen on koko ystäväpiiri huomannut, että yksinään ei ystäväni minnekään tule. Onko se oma halu vai miehen halu, en tiedä. Hetkittäin on tullut sellanen aika "sairaskin" viba siitä puuhasta, mutta en mä voi tietää. Ja siis kyllä mä jopa voisin niinkin ajatella, että tossa Väliksen höpinässä olis totuutta sen verran, että toi voisi jopa olla joku tapa yrittää päästä naisen ystävistä eroon. Toisaalta ihan yhtä hyvin mies voi vaan olla puhtaasti pässi.
ap.Yym, ehkäpä mies on jonkinlainen kontrollifriikki ja nainen alistuja? Mistä näistä tietää. Erikoista käytöstä kuitenkin omaa kumppania kohtaan että tämän ystävää kohtaa sillä äijällä.
Jonkunlainen moukka.- Anonyymi
Yym, ehkäpä mies on jonkinlainen kontrollifriikki ja nainen alistuja? Mistä näistä tietää. Erikoista käytöstä kuitenkin omaa kumppania kohtaan että tämän ystävää kohtaa sillä äijällä.
Jonkunlainen moukka.Kyllähän tollasesta toiminnasta hälytyskellot soi, vaan kun ei voi tietää missä mennään.
ap. Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän tollasesta toiminnasta hälytyskellot soi, vaan kun ei voi tietää missä mennään.
ap.Jep. Jotenkin kun itse miettii, niin ei niistä pepuista tartte puhua mitään porukassa kumppanin kaverin seurassa.
Kai sitä vois ihan asiallisestikin käyttäytyä. Mut hyvät yöt. Toivottavasti selvii. :)- Anonyymi
Jep. Jotenkin kun itse miettii, niin ei niistä pepuista tartte puhua mitään porukassa kumppanin kaverin seurassa.
Kai sitä vois ihan asiallisestikin käyttäytyä. Mut hyvät yöt. Toivottavasti selvii. :)Hyvää yötä. Kyllä asiat aina selviää, tavalla tai toisella. Kiitos ajatuksista.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Vai pässi 😁🤣🤭 Arvaa onko ikävä!
- Anonyymi
Itse olen vastaavantyyppisessä tilanteessa ryhtynyt välttelemään vierailuja ystäväni kotona. Nykyään nähdään muualla, paikoissa joissa hänen miehensä ei ole läsnä. Mutta oikeastihan se on sääli jos idioottimiehet särkevät naisten välisen ystävyyden (meidänkin tapaamiset selvästi harventuneet)… toisaalta ei halua puhua ystävälle pahaa hänen miehestään, koska hän on kuitenkin miehensä valinnut… ymmärrän, että hankala tilanne sulla.
- Anonyymi
No siis juuri noin. En mä halua alkaa puhua pahaa, vaikka rehellisesti sanoen pahaa ajattelenkin. En mä halua lähteä ottamaan kantaa heidän suhteeseensa.
Ja siis juuri tuota olen pohtinut, että tavata muualla. Mä kuitenkin tiedän, että häntä on turha pyytää istumaan iltaa mun luokseni. Hän haluaisi luultavasti ottaa sen miehen mukaansa (tai ehkä mies tunkee aina kaikkialle mukaan, en tiedä eikä se ole aiemmin häirinnyt) ja sitten olisi pakko kutsua muitakin ihan vaan varmuuden vuoksi. Enkä mä ole kiinnostunut pitämään mitään juhlia. Jäljelle jää siis käytännössä tavata jossain kahvilla, käydä shoppailemassa tai lounaalla ja tosiaan tavata harvemmin.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siis juuri noin. En mä halua alkaa puhua pahaa, vaikka rehellisesti sanoen pahaa ajattelenkin. En mä halua lähteä ottamaan kantaa heidän suhteeseensa.
Ja siis juuri tuota olen pohtinut, että tavata muualla. Mä kuitenkin tiedän, että häntä on turha pyytää istumaan iltaa mun luokseni. Hän haluaisi luultavasti ottaa sen miehen mukaansa (tai ehkä mies tunkee aina kaikkialle mukaan, en tiedä eikä se ole aiemmin häirinnyt) ja sitten olisi pakko kutsua muitakin ihan vaan varmuuden vuoksi. Enkä mä ole kiinnostunut pitämään mitään juhlia. Jäljelle jää siis käytännössä tavata jossain kahvilla, käydä shoppailemassa tai lounaalla ja tosiaan tavata harvemmin.
ap.Joo, mä olen kanssa miettinyt miten sanoisin, mutta aina jotenkin tulee se tunne, että ei halua ikään kuin laittaa ystävää valitsemaan minun ja miehensä välillä. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta siltä se asetelma tuntuu. Ehkä olisi helpompi puhua asiasta jos hän aloittaisi. En tiiä, mutta vaikka teoriassa ois helppoa sanoa (”ällöttävää” tms mitä on ehdotettu, ihan oikein), niin käytännössä olen ainakin itse kokenut sen tosi hankalaksi.
- Anonyymi
Sen olen huomannut, että silloin kun mulla on mukana miesseuraa, niin ystävän mies käyttäytyy paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mä olen kanssa miettinyt miten sanoisin, mutta aina jotenkin tulee se tunne, että ei halua ikään kuin laittaa ystävää valitsemaan minun ja miehensä välillä. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta siltä se asetelma tuntuu. Ehkä olisi helpompi puhua asiasta jos hän aloittaisi. En tiiä, mutta vaikka teoriassa ois helppoa sanoa (”ällöttävää” tms mitä on ehdotettu, ihan oikein), niin käytännössä olen ainakin itse kokenut sen tosi hankalaksi.
Juuri tuo, niin pöljältä kun se kuulostaa. Mä en halua pakottaa ystävää valitsemaan puoltaan. Kyllähän hänellä varmasti on mielipide asiasta, mutta onko se sitten lopulta se mielipide, jonka mä haluaisin kuulla? Haluanko mä edes kuulla mitään mielipidettä? En oikeestaan. Mä haluan vain, että se mies pitää turpansa kiinni ja mieluiten olis olematta paikalla.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuo, niin pöljältä kun se kuulostaa. Mä en halua pakottaa ystävää valitsemaan puoltaan. Kyllähän hänellä varmasti on mielipide asiasta, mutta onko se sitten lopulta se mielipide, jonka mä haluaisin kuulla? Haluanko mä edes kuulla mitään mielipidettä? En oikeestaan. Mä haluan vain, että se mies pitää turpansa kiinni ja mieluiten olis olematta paikalla.
ap.Niin, te molemmat tiedätte että mies käyttäytyy huonosti, mutta mies ei sitä tunnu tajuavan. Siinä mielessä se, että naiset keskenään puhuu, ei ratkaise mitään, vaan viesti olisi saatava perille nimenomaan miehelle. Perkele, nyt tuli itellekin enemmän fiilistä sanoa mun ystävän miehelle suorat sanat seuraavalla kerralla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Etkö voi ehdottaa tyttöjen iltaa? Pidä kutsut, joissa on mekkopakko. ;D
- Anonyymi
Mä mietin vielä omaa tilannettani (joka siis vastaavanlainen, olen sama kuin eilen sulle tässä langassa vastaillut) ja tajusin, että toihan on vääränlaista lojaaliutta ystävien välillä. Ei halua pahoittaa ystävän mieltä niin ei sano mitään ystävän miehen käytöksestä. Mutta kun se ystävähän on nähnyt ja kuullut sen jo, ja luultavasti jo pahoittanut mielensä, ei siis mun takia vaan miehensä takia! Säkin kirjoitit että ”En mä halua alkaa puhua pahaa, vaikka rehellisesti sanoen pahaa ajattelenkin.” Kyllähän se ystävä sen varmasti aistii ja se asia on teidän välissä. Sitä voi vältellä tapaamalla ystävää muulla, mutta siellä se silti on ja tulee aina esiin kun mies tulee puheeksi.
Toi on tollanen ikiaikainen alistusmekanismi, häpäisemällä mies saa molemmat naiset hiljaiseksi ja naiset kärsivät kukin tahoillaan, ihan vatun väärin! Mä olin jo ajatellut, että kieltäydyn kutsusta heidän mökilleen, mutta tästä keskustelusta inspiroituneena taidankin nyt ottaa kutsun vastaan. Kun mies käyttäytyy huonosti aion sanoa asiasta jotenkin neutraalisti, esim. ”mulle tulee epämiellyttävä olo, voitko jatkossa jättää kommentoimatta mun kroppaa”. Katsotaan sitten mitä tuosta seuraa. Jos mun ystävä loukkaantuu kun kerron tunteistani niin sitten me ei ehkä voida olla ystäviä enää? En mä jaksa enää ”peitellä” miehen huonoa käytöstä ja siten olla osana mahdollistamassa sitä.
Kiitos sulle tästä keskustelusta, se avasi omia silmiä näkemään jo pitkään olohuoneessa röhnöttäneen virtahevon 🙏🙂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä mietin vielä omaa tilannettani (joka siis vastaavanlainen, olen sama kuin eilen sulle tässä langassa vastaillut) ja tajusin, että toihan on vääränlaista lojaaliutta ystävien välillä. Ei halua pahoittaa ystävän mieltä niin ei sano mitään ystävän miehen käytöksestä. Mutta kun se ystävähän on nähnyt ja kuullut sen jo, ja luultavasti jo pahoittanut mielensä, ei siis mun takia vaan miehensä takia! Säkin kirjoitit että ”En mä halua alkaa puhua pahaa, vaikka rehellisesti sanoen pahaa ajattelenkin.” Kyllähän se ystävä sen varmasti aistii ja se asia on teidän välissä. Sitä voi vältellä tapaamalla ystävää muulla, mutta siellä se silti on ja tulee aina esiin kun mies tulee puheeksi.
Toi on tollanen ikiaikainen alistusmekanismi, häpäisemällä mies saa molemmat naiset hiljaiseksi ja naiset kärsivät kukin tahoillaan, ihan vatun väärin! Mä olin jo ajatellut, että kieltäydyn kutsusta heidän mökilleen, mutta tästä keskustelusta inspiroituneena taidankin nyt ottaa kutsun vastaan. Kun mies käyttäytyy huonosti aion sanoa asiasta jotenkin neutraalisti, esim. ”mulle tulee epämiellyttävä olo, voitko jatkossa jättää kommentoimatta mun kroppaa”. Katsotaan sitten mitä tuosta seuraa. Jos mun ystävä loukkaantuu kun kerron tunteistani niin sitten me ei ehkä voida olla ystäviä enää? En mä jaksa enää ”peitellä” miehen huonoa käytöstä ja siten olla osana mahdollistamassa sitä.
Kiitos sulle tästä keskustelusta, se avasi omia silmiä näkemään jo pitkään olohuoneessa röhnöttäneen virtahevon 🙏🙂Vähän liian lussu äänensävy, mutta suunta on oikea! 🙏
"siirräpäs nyt vähän sitä sievää pikku pyllyäsi sivuun"
Tuohon voisi mielestäni vastata myös:
"Sievä pikku pylly ei nyt pysty hievahtamaankaan, koska lähistölle tuli jokin lannalta tuoksuva pylly."
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sulle tästä keskustelusta, se avasi omia silmiä näkemään jo pitkään olohuoneessa röhnöttäneen virtahevon 🙏🙂"Kun mies käyttäytyy huonosti aion sanoa asiasta jotenkin neutraalisti, esim. ”mulle tulee epämiellyttävä olo, voitko jatkossa jättää kommentoimatta mun kroppaa”."
Tuo minusta tuntuu parhaalta tavalta.
Kuten tässä keskustelussa jo todettua, niin ystävä on jo alistetussa asemassa, joten hänelle sanominen tuskin auttaa. Vaikeneminenkaan ei ole hyvä ratkaisu, koska silloin olette molemmat alistujia ja tampio-mie voi jopa ajatella, että tykkäät tuollaisesta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän liian lussu äänensävy, mutta suunta on oikea! 🙏
"siirräpäs nyt vähän sitä sievää pikku pyllyäsi sivuun"
Tuohon voisi mielestäni vastata myös:
"Sievä pikku pylly ei nyt pysty hievahtamaankaan, koska lähistölle tuli jokin lannalta tuoksuva pylly."
🦄Kiitos ehdotuksesta, mutta en halua lähteä yhtään miehen linjalle mukaan, koska se on, niin, älllöttävää. Lisäksi tuo sinun esimerkkisi on mielestäni turhan konfliktinhakuinen. En kaipaa tuohon nyt yhtään sarvien kolistelua.
- Anonyymi
Yogamies kirjoitti:
"Kun mies käyttäytyy huonosti aion sanoa asiasta jotenkin neutraalisti, esim. ”mulle tulee epämiellyttävä olo, voitko jatkossa jättää kommentoimatta mun kroppaa”."
Tuo minusta tuntuu parhaalta tavalta.
Kuten tässä keskustelussa jo todettua, niin ystävä on jo alistetussa asemassa, joten hänelle sanominen tuskin auttaa. Vaikeneminenkaan ei ole hyvä ratkaisu, koska silloin olette molemmat alistujia ja tampio-mie voi jopa ajatella, että tykkäät tuollaisesta.Joo, just näin sen itsekin pähkäilin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sulle tästä keskustelusta, se avasi omia silmiä näkemään jo pitkään olohuoneessa röhnöttäneen virtahevon 🙏🙂Aikalailla tuollaisia samantyyppisiä ajatuksia mäkin tuossa eilen illalla itsekseni mietin. Ei se tilanne tällaisella vääräntyyppisella hienovaraisuudella ratkea. Asiasta on pakko sanoa pässille itselleen ja niin että ystäväni on myös sen kuulemassa. Jos ystäväni tosiaan siitä hermostuu, niin asiahan on sillä selvä ja ystävyys päättyy siihen. Ja tosiaan konfliktihakuisesti ne minäkään halua alkaa asiaa hoitamaan. Jos alan toisen aviomiehen kimppuun kovin rajusti käymään, vaikkakin verbaalisesti, niin se nyt on varma tapa saada kaikkien niskavillat pystyy ja riita aikaiseksi. Kyllä mäkin siitä hermostuisin, jos joku omani kimppuun kävisi, vaikka tämä jotain olisi tehnytkin. Se nyt ei vaan (minusta) ole oikea tapa hoitaa asioita. Aikuisten ihmisten pitäisi osata sanoa ihan asiallisestikin, ilman sarvia ja hampaita. Mun täytyy vaan valmiiksi etukäteen mietti mitä sanon ja miten. Sen verran itseäni tunnen, että saatan joskus kuulostaa turhankin piikikkäältä, kun ärsyttää.
Omalla kohdallani ongelma tosin on myös se, että mulla ei ole lainkaan mielenkiintoa tavata koko miestä. En tiedä kiinnostaako mua mennä mennä sinne, vaikka hän ei ikinä enää mitään tekisikään. Ton tyyppiset ihmiset ei vain ole sellaisia, joiden seurassa mua kiinnostaa aikaani viettää. Sanoin tuolla jossain kohtaa ketjua, että mä en oikeastaan tunne lainkaan tuon ystäväni miestä ja rehellisesti, en mä tän jälkeen edes halua oppia tuntemaan. Ystäväni toki saa olla parisuhteessa kenen kanssa haluaa, enkä mä koe ongelmaksi esim. jotain isomman porukan illanistujaisia. Vaan mennä heille kylään ihan keskenään ... tuskin vaan. Täytyy vaan vähän miettiä miten asettelen sanani, ettei tuo kuulosta väärältä ystäväni korvaan. Hänen kun ei tosiaan tarvitse mitään valita. Mä vaan haluan valita viettää yhdessä aikaa erilaisessa ympäristössä. Jos hän ei sitä ymmärrä niin ehkä ystävyydestä ei sitten tule mitään. Voihan tämäkin tunne toki joskus muuttua, kun aikaa kuluu.
Kiitos sinullekin ajatuksia herättävästä keskustelusta.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikalailla tuollaisia samantyyppisiä ajatuksia mäkin tuossa eilen illalla itsekseni mietin. Ei se tilanne tällaisella vääräntyyppisella hienovaraisuudella ratkea. Asiasta on pakko sanoa pässille itselleen ja niin että ystäväni on myös sen kuulemassa. Jos ystäväni tosiaan siitä hermostuu, niin asiahan on sillä selvä ja ystävyys päättyy siihen. Ja tosiaan konfliktihakuisesti ne minäkään halua alkaa asiaa hoitamaan. Jos alan toisen aviomiehen kimppuun kovin rajusti käymään, vaikkakin verbaalisesti, niin se nyt on varma tapa saada kaikkien niskavillat pystyy ja riita aikaiseksi. Kyllä mäkin siitä hermostuisin, jos joku omani kimppuun kävisi, vaikka tämä jotain olisi tehnytkin. Se nyt ei vaan (minusta) ole oikea tapa hoitaa asioita. Aikuisten ihmisten pitäisi osata sanoa ihan asiallisestikin, ilman sarvia ja hampaita. Mun täytyy vaan valmiiksi etukäteen mietti mitä sanon ja miten. Sen verran itseäni tunnen, että saatan joskus kuulostaa turhankin piikikkäältä, kun ärsyttää.
Omalla kohdallani ongelma tosin on myös se, että mulla ei ole lainkaan mielenkiintoa tavata koko miestä. En tiedä kiinnostaako mua mennä mennä sinne, vaikka hän ei ikinä enää mitään tekisikään. Ton tyyppiset ihmiset ei vain ole sellaisia, joiden seurassa mua kiinnostaa aikaani viettää. Sanoin tuolla jossain kohtaa ketjua, että mä en oikeastaan tunne lainkaan tuon ystäväni miestä ja rehellisesti, en mä tän jälkeen edes halua oppia tuntemaan. Ystäväni toki saa olla parisuhteessa kenen kanssa haluaa, enkä mä koe ongelmaksi esim. jotain isomman porukan illanistujaisia. Vaan mennä heille kylään ihan keskenään ... tuskin vaan. Täytyy vaan vähän miettiä miten asettelen sanani, ettei tuo kuulosta väärältä ystäväni korvaan. Hänen kun ei tosiaan tarvitse mitään valita. Mä vaan haluan valita viettää yhdessä aikaa erilaisessa ympäristössä. Jos hän ei sitä ymmärrä niin ehkä ystävyydestä ei sitten tule mitään. Voihan tämäkin tunne toki joskus muuttua, kun aikaa kuluu.
Kiitos sinullekin ajatuksia herättävästä keskustelusta.
ap.En mäkään normaalisti haluaisi olla missään tekemisissä ystäväni miehen (ja hänen kaltaistensa) kanssa. Mutta koska ystäväni on mulle tärkeä, ja oletettavasti miehensä on taas hänelle tärkeä, niin olen valmis tapaamaan heitä yhdessäkin.
Voihan se olla niinkin, että sitten kun on huomauttanut asiasta, mies ei itse enää halua olla tekemisissä? Voi olla että yhtäkkiä hän haluaa tavata omia kavereitaan tai on jotain muuta tärkeää puuhaa kun menen kylään.
No mä oon mies, mutta sanoisin, että suoraan sanot, että ällöttävää. Ei tarvitse oikeastaan muuta ssnokaan. Kyllä mies tietää mikä.
- Anonyymi
Miehen mielipide on erittäin tervetullut. Toi koko tilanne on ihan hiton absurdi.
Anonyymi kirjoitti:
Miehen mielipide on erittäin tervetullut. Toi koko tilanne on ihan hiton absurdi.
Ja mies ei tajua, jos siihen ei puutu heti. Ole rohkea ja sano heti.
Ei tarvitse olla ilkeä, mutta ei tarvitse hyväksyä tuollaista jatkossa. 😊👌- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ja mies ei tajua, jos siihen ei puutu heti. Ole rohkea ja sano heti.
Ei tarvitse olla ilkeä, mutta ei tarvitse hyväksyä tuollaista jatkossa. 😊👌Aatteletko sä ihan vilpittömästi, että miehelle sanomisesta olisi jotain hyötyä? Eli siis, että mies ei jotenkin oikesti tajuaisi mitä on tehnyt? Tai jos ei tiedä niin hän jotenkin sanomalla sen sisäistäisi? Kun tota mä olen ite miettinyt, että mitä hyötyä siitä olisi ja olisiko mitään? Enkä mä koe edes kaipaavani anteeksipyyntöä tai vastaavia. Mä en vaan halua olla enää uudestaan tossa tilanteessa.
Näitä lukiessani mä olen pohtinut, että kuuluisko mun kokea tarvetta anteeksipyynnölle ja halua jotenkin opettaa miestä. Olen miettinyt, että kuuluisiko mun kokea sen olleen ahdistelu itseäni kohtaan. Voihan se olla, että oli sitäkin.
Kuten mä tuolla alempana yhdelle kommentoijalle vastasin, niin alunperin mä en kokenut niiden kommenttien oikein juuri edes koskeneen minua. Ne oli molemmat tollasia seksuaalissävytteisiä ja samalla kokoon liittyviä kommentteja. Toinen tosin naamioitu ikään kuin koskemaan vaatteitani, mutta toinen tosiaan suoraan peppuun suunnattu ja mä koin siinä hetkessä olevani vain välikappale, jonka kautta v.ttilla vaimolleen. Saatoinhan mä tietenki kokea sen väärin, mutta se oli se vatsanpohjan tunne siinä hetkessä.
ap. Anonyymi kirjoitti:
Aatteletko sä ihan vilpittömästi, että miehelle sanomisesta olisi jotain hyötyä? Eli siis, että mies ei jotenkin oikesti tajuaisi mitä on tehnyt? Tai jos ei tiedä niin hän jotenkin sanomalla sen sisäistäisi? Kun tota mä olen ite miettinyt, että mitä hyötyä siitä olisi ja olisiko mitään? Enkä mä koe edes kaipaavani anteeksipyyntöä tai vastaavia. Mä en vaan halua olla enää uudestaan tossa tilanteessa.
Näitä lukiessani mä olen pohtinut, että kuuluisko mun kokea tarvetta anteeksipyynnölle ja halua jotenkin opettaa miestä. Olen miettinyt, että kuuluisiko mun kokea sen olleen ahdistelu itseäni kohtaan. Voihan se olla, että oli sitäkin.
Kuten mä tuolla alempana yhdelle kommentoijalle vastasin, niin alunperin mä en kokenut niiden kommenttien oikein juuri edes koskeneen minua. Ne oli molemmat tollasia seksuaalissävytteisiä ja samalla kokoon liittyviä kommentteja. Toinen tosin naamioitu ikään kuin koskemaan vaatteitani, mutta toinen tosiaan suoraan peppuun suunnattu ja mä koin siinä hetkessä olevani vain välikappale, jonka kautta v.ttilla vaimolleen. Saatoinhan mä tietenki kokea sen väärin, mutta se oli se vatsanpohjan tunne siinä hetkessä.
ap.No mä todistin tapausta pelikentällä. Nainen oli ottamassa salibandylaitaa peräkärrin kyydistä, kun yksi mies taputti nopeasti kahdella kädellä takapuoleen häntä. Nainen oli vaivaantunut ja naureskeli vaan. Mieskin sitten mietti ääneen, että oliko liikaa?
Mä vaan katsoin suu auki tilannetta... se tuli niin nopeasti ja en ole edes tajunnut tuollaista sattuvan...en tiedä onko sitä tapahtunut ennenkin, mutta en ole välittänyt, mutta jatkossa hittovie avaan suuni ja sanon...
En tiedä onko sillä väliä, oppiiko joku ukko vai ei, mutta jostain kaivsn kyllä sanaisen arkun auki...
Oikeastaan sen pitäisi olla sellaisten velvollisuus, jotka sen tajuaa ja kertoa niille, jotka eivät tajua.
Jostain muutoksen on alettava. 🤔Disseisback kirjoitti:
No mä todistin tapausta pelikentällä. Nainen oli ottamassa salibandylaitaa peräkärrin kyydistä, kun yksi mies taputti nopeasti kahdella kädellä takapuoleen häntä. Nainen oli vaivaantunut ja naureskeli vaan. Mieskin sitten mietti ääneen, että oliko liikaa?
Mä vaan katsoin suu auki tilannetta... se tuli niin nopeasti ja en ole edes tajunnut tuollaista sattuvan...en tiedä onko sitä tapahtunut ennenkin, mutta en ole välittänyt, mutta jatkossa hittovie avaan suuni ja sanon...
En tiedä onko sillä väliä, oppiiko joku ukko vai ei, mutta jostain kaivsn kyllä sanaisen arkun auki...
Oikeastaan sen pitäisi olla sellaisten velvollisuus, jotka sen tajuaa ja kertoa niille, jotka eivät tajua.
Jostain muutoksen on alettava. 🤔Huomasin, että tuolla oli jotain vastausvaihtoehtoja sen pyllyn siirtämisen ehdotukseen...
Miten ois?:
"Ei siirry pylly, jos ei koko ihminen siirry...niin. Olen ihminen, en pelkkä pikku pylly!"- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aatteletko sä ihan vilpittömästi, että miehelle sanomisesta olisi jotain hyötyä? Eli siis, että mies ei jotenkin oikesti tajuaisi mitä on tehnyt? Tai jos ei tiedä niin hän jotenkin sanomalla sen sisäistäisi? Kun tota mä olen ite miettinyt, että mitä hyötyä siitä olisi ja olisiko mitään? Enkä mä koe edes kaipaavani anteeksipyyntöä tai vastaavia. Mä en vaan halua olla enää uudestaan tossa tilanteessa.
ap.Mä olen toi kohtalotoveri joka kommentoi ylempänä. Mietin tosta sanomisen hyödystä (siis miehelle): parhaassa tapauksessa mies tajuaa jotain ja muuttaa käytöstään. Saattaisi jopa nolostua ja ryhtyä välttelemään tai pyytää anteeksi (tää tosin voi olla toiveajattelua).
Mutta vaikka mies ei tajuaisikaan, tai jotenkin tajuaisi mutta alkaisi kostona käyttäytyä vieläkin huonommin, niin merkittävä hyöty mun mielestä sekä mulle itselleni että ystävälleni on sanoa asia ääneen. Mulle ilmaista omat rajani (että en siedä tuollaista käytöstä) mun oman itseni takia, mutta ajattelen, että voi olla tärkeää, että mun ystävä kuulee sen myös. Se tavallaan osoittaa tukea myös mun ystävälleni.
Voi olla että olen ihan hukassa, tai jotenkin ajattelen optimisesti, mutta just nyt tuntuu tärkeältä sanoa se niin että molemmat ystäväni ja hänen miehensä kuulevat sen. Näkee sitten mitä seuraa… ainakin on ”puhdas pöytä”. Anonyymi kirjoitti:
Mä olen toi kohtalotoveri joka kommentoi ylempänä. Mietin tosta sanomisen hyödystä (siis miehelle): parhaassa tapauksessa mies tajuaa jotain ja muuttaa käytöstään. Saattaisi jopa nolostua ja ryhtyä välttelemään tai pyytää anteeksi (tää tosin voi olla toiveajattelua).
Mutta vaikka mies ei tajuaisikaan, tai jotenkin tajuaisi mutta alkaisi kostona käyttäytyä vieläkin huonommin, niin merkittävä hyöty mun mielestä sekä mulle itselleni että ystävälleni on sanoa asia ääneen. Mulle ilmaista omat rajani (että en siedä tuollaista käytöstä) mun oman itseni takia, mutta ajattelen, että voi olla tärkeää, että mun ystävä kuulee sen myös. Se tavallaan osoittaa tukea myös mun ystävälleni.
Voi olla että olen ihan hukassa, tai jotenkin ajattelen optimisesti, mutta just nyt tuntuu tärkeältä sanoa se niin että molemmat ystäväni ja hänen miehensä kuulevat sen. Näkee sitten mitä seuraa… ainakin on ”puhdas pöytä”.Loistava kommentti. Ystävälle pitää olla "raa'ankin rehellinen", olipa se kohde vaikka ystävän rakas.
Olkaa naiset vahvoja!
Minäkin miehenä tiedän, että en pysty ymmärtämään naisien tunteita,vaikka yritän...ja kovasti. Mutta en ole mies, jos en kestä totuutta. Voin tuohtua, voin loukkaantua, kun en tarkoita pahaa, mutta minun täytyy oppia "näkemään". Jotkut eivät ota "vastuuta omista tunteistaan" ja kieltää kaiken, mutta osa näkee... ja niihin pitää luottaa, uskoa...muuta ei voi. Mutta aina on mahdollisuus...ilman sanomista sitä ei tule.
- Anonyymi
No tuli mieleen kaksi asiaa eka mies sanoo siirrä sievää peppuasi niin tarkoittaa olla kohtelias ja että sinulle tuler hyvä mieli eli sanoo et saat itse tuntoo etsiä omaa miestä ja kaksi miksi mies ei sano vaimolleen et ei halua sinua kotiinsa vaan haluaa olla kotonaan kahden vaimonsa kanssa ja rauhassa saisivat kotonaan lempiä tai vaimo sanonut et ole kiltti ja kehu sinua et etsisit omaa miestä
- Anonyymi
No kyllä onkin sitten oikein harvinaisen tyhmä mies. Mä kun pidin häntä vain huonokäytöksisenä, mutta hän onkin sitten tyhmä kuin saapas.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä onkin sitten oikein harvinaisen tyhmä mies. Mä kun pidin häntä vain huonokäytöksisenä, mutta hän onkin sitten tyhmä kuin saapas.
ap.Mitä tyhmää siinä on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Eli mies on muka tyhmä kun haluaa olla vaimonsa kanssa kahden kotonaan mitä tyhmää siinä on ja sanoo vaimolleen että hän sanoo että lähdet omaan kotiisi ja vaimo älä yritä kehua sitä sitä ei oo kukaan mies kehunu tai sanoo kiusaa häntä ja kehu hieman hämiltyy
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tyhmää siinä on
Ai siinä, että nolaa oman vaimonsa. Mitäköhän tyhmää siinä nyt mahtaisi olla? Vaimonsa nyt kuitenkin on se, joka mua sinne aina pyytelee, vaikka mä viihtyisin paremmin omassa kodissani iltaa istumassa. Luulisi olevan helpompaa sanoa vaimolle jo aiemmin, että älä pyydä kun haluaisin olla kaksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai siinä, että nolaa oman vaimonsa. Mitäköhän tyhmää siinä nyt mahtaisi olla? Vaimonsa nyt kuitenkin on se, joka mua sinne aina pyytelee, vaikka mä viihtyisin paremmin omassa kodissani iltaa istumassa. Luulisi olevan helpompaa sanoa vaimolle jo aiemmin, että älä pyydä kun haluaisin olla kaksin.
Ei kukaan mies naistansa nolaa mut oikeassa olet normaali mies sanoisi peru kutsu ja älä toiste kutsu mut ei normaali nainen kutsuisikaan vaan haluavat olla kotonaan kahden
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi änkeät sinne jos et halua mennä sinne sanoisit sinulla muita menoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli mies on muka tyhmä kun haluaa olla vaimonsa kanssa kahden kotonaan mitä tyhmää siinä on ja sanoo vaimolleen että hän sanoo että lähdet omaan kotiisi ja vaimo älä yritä kehua sitä sitä ei oo kukaan mies kehunu tai sanoo kiusaa häntä ja kehu hieman hämiltyy
Teillä sitten ehkä käyttäydytään noin. Ystäväni nyt kuitenkin on ollut selkeästi nolo noiden jälkeen ja tekemällä tehnyt muista tikuista asiaa.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos moneen kertaan pyydetään niin montako kertaa sitä kehtaa sanoa ei milloin milläkin tekosyyllä?
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan mies naistansa nolaa mut oikeassa olet normaali mies sanoisi peru kutsu ja älä toiste kutsu mut ei normaali nainen kutsuisikaan vaan haluavat olla kotonaan kahden
Ai niin joo. sä olit se tyyppi, joka tahtoo vain istua vaimon vieressä perse homeessa 24/7/365
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos moneen kertaan pyydetään niin montako kertaa sitä kehtaa sanoa ei milloin milläkin tekosyyllä?
ap.Aikansa sanotaan nätisti mut jos ei ymmärrä niin sanotaan suoraan en halua tulla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikansa sanotaan nätisti mut jos ei ymmärrä niin sanotaan suoraan en halua tulla
Sulla ei taida juuri ystäviä olla.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin joo. sä olit se tyyppi, joka tahtoo vain istua vaimon vieressä perse homeessa 24/7/365
ap.Joo tuskin kysyisi jos sinulla oma mies niin tietää et sen kanssa haluat olla ja miehesi sanoo et mene sinne vaan ollaan kotona kahdestaan ja katsotte yhdessä tv tä ja rakastelette ja nukutte yhdessä ja syötte aamupalan yhdessä niin kuin normaalit ihmiset tekevät vai oletko rakastunut sen mieheen vai naiseen jotain outoa on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo tuskin kysyisi jos sinulla oma mies niin tietää et sen kanssa haluat olla ja miehesi sanoo et mene sinne vaan ollaan kotona kahdestaan ja katsotte yhdessä tv tä ja rakastelette ja nukutte yhdessä ja syötte aamupalan yhdessä niin kuin normaalit ihmiset tekevät vai oletko rakastunut sen mieheen vai naiseen jotain outoa on
No mä olen aina tavannut ystäviäni ihan normaalisti, vaikka olen ollut parisuhteessakin. Siiamilaisiksi kaksosiksi muuttuminen ei kovin normaalia.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Minä en ystäviä etsi enkä kaipaa paitsi omaa tyttöystävää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mä olen aina tavannut ystäviäni ihan normaalisti, vaikka olen ollut parisuhteessakin. Siiamilaisiksi kaksosiksi muuttuminen ei kovin normaalia.
ap.Ehkä siksi sinkku olet ei kukaan mies tuollaista katsele samoin toisin päin niin miksi kavereiden kanssa olet mut et oman miehesi kanssa muut naiset on oman miehensä kanssa ja miehet naisensa kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ystäviä etsi enkä kaipaa paitsi omaa tyttöystävää
Onnea etsintään. Keskustellaan normaalista parisuhteesta uudestaan sitten, kun olet ensiksi ollut yli kymmenen vuotta parisuhteessa. :)
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siksi sinkku olet ei kukaan mies tuollaista katsele samoin toisin päin niin miksi kavereiden kanssa olet mut et oman miehesi kanssa muut naiset on oman miehensä kanssa ja miehet naisensa kanssa
Kuten tossa sanoin, niin jutellaan asiasta uudestaan, kun olet ollut pitkässä parisuhteessa ... tai parisuhteessa ylipäänsä.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten tossa sanoin, niin jutellaan asiasta uudestaan, kun olet ollut pitkässä parisuhteessa ... tai parisuhteessa ylipäänsä.
ap.Sinä et ole ollut tai sit et ole normaalien miesten kanssa ollut koskaan etkä tunne tai tiedä yhtään kunnon naista niin touhunne ei ole normaalien ihmisten touhua niin ei normaali nainen kutsu yökylään vento vieraita naisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ole ollut tai sit et ole normaalien miesten kanssa ollut koskaan etkä tunne tai tiedä yhtään kunnon naista niin touhunne ei ole normaalien ihmisten touhua niin ei normaali nainen kutsu yökylään vento vieraita naisia
OK. Sittenhän sun vastauksesi voikin jättää täysin huomiotta, sillä en tunne yhtään normaalia ihmistä. Oletuksesi ovat siis täysi irrelevantteja niiden ihmisten kohdalla, jotka tunnen.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OK. Sittenhän sun vastauksesi voikin jättää täysin huomiotta, sillä en tunne yhtään normaalia ihmistä. Oletuksesi ovat siis täysi irrelevantteja niiden ihmisten kohdalla, jotka tunnen.
ap.Pyydän anteeksi luin ja ymmärsin väärin luin että usein yökylään menet ja peppu paljaana esittelet peppuasi ja nyt luin uudestaan no miksi käyt kylässä vaikka lääpitään ym ja miksi hänen vaimonsa ei puutu kun näkee miehensä lääppivän sinua no sinuna en menis toiste kylään ja vaimo joko eroaa tai tekee kamaluuksia eli miehellä ei kivaa sen jälkeen niin tommosta en ymmärrä lainkaan ja oikeasti anteeksi en tiedä miten luin ja sain omiani päähän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydän anteeksi luin ja ymmärsin väärin luin että usein yökylään menet ja peppu paljaana esittelet peppuasi ja nyt luin uudestaan no miksi käyt kylässä vaikka lääpitään ym ja miksi hänen vaimonsa ei puutu kun näkee miehensä lääppivän sinua no sinuna en menis toiste kylään ja vaimo joko eroaa tai tekee kamaluuksia eli miehellä ei kivaa sen jälkeen niin tommosta en ymmärrä lainkaan ja oikeasti anteeksi en tiedä miten luin ja sain omiani päähän
Luit sitten taas väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luit sitten taas väärin.
Niin luin oikeasti anteeksi ja älä mene enään sinne kylään ja miksi sen vaimo ei eroa tai tee kamalia niin loppuu pettämiset ja lääppimiset tuo on anteeksi antamaton teko ei voi satuttaa vaimoaan pahemmin oikeasti älä mene enään koskaan sinne kylään ja jos se miäs ahdistelee sinua niin hanki ase ja tee loppu niin sinua ei lääpi kuin luvallasi oma miehesi ei muut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin luin oikeasti anteeksi ja älä mene enään sinne kylään ja miksi sen vaimo ei eroa tai tee kamalia niin loppuu pettämiset ja lääppimiset tuo on anteeksi antamaton teko ei voi satuttaa vaimoaan pahemmin oikeasti älä mene enään koskaan sinne kylään ja jos se miäs ahdistelee sinua niin hanki ase ja tee loppu niin sinua ei lääpi kuin luvallasi oma miehesi ei muut
Luet edelleen väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luet edelleen väärin.
Miten nyt sitten ymmärsin väärin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
liiottelet tapasi mukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
liiottelet tapasi mukaan
En liioittele mut nyt nukkumaan hyvää yötä ja kauniita unia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En liioittele mut nyt nukkumaan hyvää yötä ja kauniita unia
Olen nukkunut hyvin, siitä huolimatta että kaksi viimeisintä päivää on ollut raskasta, niin ei ollut alunperin tarkoitus, mutta en voinut sille mitään, terveydentilani on huolettanut, siis fyysinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En aina lue väärin, vähän vaihtelee, mutta yritän silti keskittyä parhaani mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole vielä tämän vuoden alussa ollut vaimoa, en ole seurustellut siis aiemmin, ja olen ollut aikaisemmin sinkku, eikä naiskokemusta ole muutenkaan ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.On.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Ei ole ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.En ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ihan normaali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksin olen ollut riittävän pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä sitten ehkä käyttäydytään noin. Ystäväni nyt kuitenkin on ollut selkeästi nolo noiden jälkeen ja tekemällä tehnyt muista tikuista asiaa.
ap.Olen käyttäytynyt täällä väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikansa sanotaan nätisti mut jos ei ymmärrä niin sanotaan suoraan en halua tulla
Suoraan en osaa sanoa asioita, olen sellainen, joskus se on ollut vielä hankalampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo tuskin kysyisi jos sinulla oma mies niin tietää et sen kanssa haluat olla ja miehesi sanoo et mene sinne vaan ollaan kotona kahdestaan ja katsotte yhdessä tv tä ja rakastelette ja nukutte yhdessä ja syötte aamupalan yhdessä niin kuin normaalit ihmiset tekevät vai oletko rakastunut sen mieheen vai naiseen jotain outoa on
Mulla on siis tyttöystävä, nuo on asioita mitkä kuuluu parisuhteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Aluksi suhteessa ei osaa antaa tilaa toiselle, mutta ajan myötä tilanne saattaa muuttua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ystäviä etsi enkä kaipaa paitsi omaa tyttöystävää
Ystäviä mulla ei toistaiseksi ole juuri ollut, mutta tyttöystäväni kaipaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siksi sinkku olet ei kukaan mies tuollaista katsele samoin toisin päin niin miksi kavereiden kanssa olet mut et oman miehesi kanssa muut naiset on oman miehensä kanssa ja miehet naisensa kanssa
Kavereiden, ja tyttöystävän kanssa kuuluukin välillä olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnea etsintään. Keskustellaan normaalista parisuhteesta uudestaan sitten, kun olet ensiksi ollut yli kymmenen vuotta parisuhteessa. :)
ap.Kymmentä vuotta et tuskin jaksa mua odottaa, olet jo siihen mennessä löytänyt toisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyydän anteeksi luin ja ymmärsin väärin luin että usein yökylään menet ja peppu paljaana esittelet peppuasi ja nyt luin uudestaan no miksi käyt kylässä vaikka lääpitään ym ja miksi hänen vaimonsa ei puutu kun näkee miehensä lääppivän sinua no sinuna en menis toiste kylään ja vaimo joko eroaa tai tekee kamaluuksia eli miehellä ei kivaa sen jälkeen niin tommosta en ymmärrä lainkaan ja oikeasti anteeksi en tiedä miten luin ja sain omiani päähän
Tuo on aluksi asiatonta, sen ymmärrän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luit sitten taas väärin.
Välillä en osaa aina keskittyä, en tarkoita sillä mitään pahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole pettänyt häntä, se olisi tullut selville jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole asiasta varma, ymmärrät mua myös paljon oikein toisinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
liiottelet tapasi mukaan
Liioittelen ehkä, mutta se ei ole aina tapaistani.
On sinun joka tapauksessa otettava asia puheeksi kaverisi kanssa kahden.
Tiedän kyllä, kuinka noloa se on kaverille jos hänen kumppaninsa on käyttäytynyt ääliömäisesti, mutta pakkohan se on käsitellä. ; )- Anonyymi
Niin no kai se sitten on. Täytyy vaan keksiä miten sen ottaa puheeksi.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Anteeksi mutta vaikutat aika avuttomalta tyypiltä. 😁 Ei sillä etteikö kaverisi olisi sellainen myös, koska ei saa niljakasta miestään itse toruttua, mutta ei sinun tarvitse solidaarisuuden vuoksi heittäytyä avuttomaksi.
Ongelma ei myöskään ole kaverissasi vaan hänen miehessään, joten en ymmärrä, miksi puhuisit asiasta vain kaverisi kanssa. Molemmat heistä paikalle ja suu puhtaaksi.
🦄 - Anonyymi
Sehän on tosi noloa, tehdä toiselle väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Mieti rauhassa, olen kärsivällinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mutta vaikutat aika avuttomalta tyypiltä. 😁 Ei sillä etteikö kaverisi olisi sellainen myös, koska ei saa niljakasta miestään itse toruttua, mutta ei sinun tarvitse solidaarisuuden vuoksi heittäytyä avuttomaksi.
Ongelma ei myöskään ole kaverissasi vaan hänen miehessään, joten en ymmärrä, miksi puhuisit asiasta vain kaverisi kanssa. Molemmat heistä paikalle ja suu puhtaaksi.
🦄Avuton, ja saamton olen jonkin verran, mutta lopulta Osaan toimia, asioiden suhteen, enkä ole luovuttaja, tilaisuuksia olen antanut mennä elämässäni, jotka on kaduttanut, ja olen niitä jäänyt miettimään pitkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avuton, ja saamton olen jonkin verran, mutta lopulta Osaan toimia, asioiden suhteen, enkä ole luovuttaja, tilaisuuksia olen antanut mennä elämässäni, jotka on kaduttanut, ja olen niitä jäänyt miettimään pitkään.
Sellaista se sitten avuttomilla on. Ja tarvitseeko noin kauan miettiä, mitä vastaisi henkilölle, joka vihjailee sinulle jotain epäsopivaa? Asia tapahtui jo kauan sitten, ja sinä mietit, miten ottaisit asian puheeksi nyt? 😵
Lisäksi ihmettelen logiikkaasi, jonka mukaan asia pitäisi hoitaa ystäväsi kanssa eikä hänen miehensä kanssa. Ystävälle voi ilmoittaa, että ellei meininki muutu, tapaat häntä tästä lähtien ilman miehen seuraa. Väärinkäytökset selvitetään kuitenkin asianomaisten kanssa eikä välihenkilöiden kautta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista se sitten avuttomilla on. Ja tarvitseeko noin kauan miettiä, mitä vastaisi henkilölle, joka vihjailee sinulle jotain epäsopivaa? Asia tapahtui jo kauan sitten, ja sinä mietit, miten ottaisit asian puheeksi nyt? 😵
Lisäksi ihmettelen logiikkaasi, jonka mukaan asia pitäisi hoitaa ystäväsi kanssa eikä hänen miehensä kanssa. Ystävälle voi ilmoittaa, että ellei meininki muutu, tapaat häntä tästä lähtien ilman miehen seuraa. Väärinkäytökset selvitetään kuitenkin asianomaisten kanssa eikä välihenkilöiden kautta.
🦄Sä keskustelet nyt ihan eri ihmisen kanssa kuin aloittaja. Ihan vaan tiedoksi. Saat toki jatkaa hänen kanssaan keskustelua ihan rauhassa. Hän vaan ei ole mitenkään isommin omaa tilannettaan avannut, joten odottellaan lisätietoja.
Mitä siihen avuttomuuteen tulee, niin kaikki on suhteellista. Mä taas koen sun ehdotuksesi turhan konfliktihakuiseksi. Noilla nyt saisi taatusti riidan aikaiseksi, eikä mulla ole siihen tarvetta. Kyse nyt on kuitenkin ystävästä, jonka olen tuntenut useita vuosia. Ei mulla ole mitään tarvetta lähteä hänen kotiinsa tarkoituksella tappelemaan.
Miksikö puhuisin kaverin kanssa? Koska ystäväni on se, jonka kanssa haluan olla väleissä. Mun maailmani ei järkkyisi pätkääkään, vaikken koskaan enää tapaisi hänen miestään. En mä koe mitään tarvetta selvittää asiaa ko. miehen kanssa tai opettaa häntä tavoille. En ole mitenkään järkyttynyt tai kaipaa anteeksipyyntöä tmv. Mä en kaipaa kyseiseltä mieheltä yhtään mitään muuta, kuin että pitää turpansa kiinni jatkossa. Sen taas saisin ihan silläkin, etten vaan enää koskaan näkisi häntä. Vaan tuo on ehkä aika kohtuuton vaatimus ystävääni kohtaan, ettei hän enää saisi mihinkään miehensä kera tulla. Sen takia tuo puoli on nimenomaan ystäväni ja minun välinen asia, jolla ei ole hänen miehensä kanssa mitään tekoa.
Ja miksikö miettiä mitä sanoo? Koska mä osaan olla hyvinkin piikikäs, kun sille päälle satun. Mä tunnen kyllä itseni ja tiedän, että joskus on syytä harkita mitä sanoo ja miten sen sanoo. Näin ainakin silloin, jos niiden keskustelukumppaneiden kanssa olisi ehkä jatkossakin tarkoitus olla tekemisissä.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä keskustelet nyt ihan eri ihmisen kanssa kuin aloittaja. Ihan vaan tiedoksi. Saat toki jatkaa hänen kanssaan keskustelua ihan rauhassa. Hän vaan ei ole mitenkään isommin omaa tilannettaan avannut, joten odottellaan lisätietoja.
Mitä siihen avuttomuuteen tulee, niin kaikki on suhteellista. Mä taas koen sun ehdotuksesi turhan konfliktihakuiseksi. Noilla nyt saisi taatusti riidan aikaiseksi, eikä mulla ole siihen tarvetta. Kyse nyt on kuitenkin ystävästä, jonka olen tuntenut useita vuosia. Ei mulla ole mitään tarvetta lähteä hänen kotiinsa tarkoituksella tappelemaan.
Miksikö puhuisin kaverin kanssa? Koska ystäväni on se, jonka kanssa haluan olla väleissä. Mun maailmani ei järkkyisi pätkääkään, vaikken koskaan enää tapaisi hänen miestään. En mä koe mitään tarvetta selvittää asiaa ko. miehen kanssa tai opettaa häntä tavoille. En ole mitenkään järkyttynyt tai kaipaa anteeksipyyntöä tmv. Mä en kaipaa kyseiseltä mieheltä yhtään mitään muuta, kuin että pitää turpansa kiinni jatkossa. Sen taas saisin ihan silläkin, etten vaan enää koskaan näkisi häntä. Vaan tuo on ehkä aika kohtuuton vaatimus ystävääni kohtaan, ettei hän enää saisi mihinkään miehensä kera tulla. Sen takia tuo puoli on nimenomaan ystäväni ja minun välinen asia, jolla ei ole hänen miehensä kanssa mitään tekoa.
Ja miksikö miettiä mitä sanoo? Koska mä osaan olla hyvinkin piikikäs, kun sille päälle satun. Mä tunnen kyllä itseni ja tiedän, että joskus on syytä harkita mitä sanoo ja miten sen sanoo. Näin ainakin silloin, jos niiden keskustelukumppaneiden kanssa olisi ehkä jatkossakin tarkoitus olla tekemisissä.
ap.Ihmettelin hieman tuon välissä olevan kommentin kirjoitusasua. Ei näyttänyt aloittajan käsialalta. Kaipa tuo vastaaja koki, että tuohon kohtaan on soveliasta kommentoida. 😁 Rauha hänen avuttomuudelleen.
Joo, tässä se ero tulee: minä en ehkä haluaisi olla ollenkaan tekemisissä ihmisten kanssa, jotka käyttäytyvät aloituksessa kuvatulla tavalla. Sen vuoksi heittäisin puolisivistynyttä piikkimattoa esiin jo aika alkuvaiheessa tuollaisten kommenttien jälkeen.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelin hieman tuon välissä olevan kommentin kirjoitusasua. Ei näyttänyt aloittajan käsialalta. Kaipa tuo vastaaja koki, että tuohon kohtaan on soveliasta kommentoida. 😁 Rauha hänen avuttomuudelleen.
Joo, tässä se ero tulee: minä en ehkä haluaisi olla ollenkaan tekemisissä ihmisten kanssa, jotka käyttäytyvät aloituksessa kuvatulla tavalla. Sen vuoksi heittäisin puolisivistynyttä piikkimattoa esiin jo aika alkuvaiheessa tuollaisten kommenttien jälkeen.
🦄Kukaan meistä ei voi ystäviensä ym. puolisoita valita. Toivottavasti omasi jatkossakin valitsevat omansa paremmin.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan meistä ei voi ystäviensä ym. puolisoita valita. Toivottavasti omasi jatkossakin valitsevat omansa paremmin.
ap.Ystävilläni on aina ollut asiallisia miehiä. Ellei olisi, ystävyys loppuisi siihen. Tai sitten sanoisin asianosaiselle ystävälle, että tapaan häntä vain ilman miehen seuraa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ystävilläni on aina ollut asiallisia miehiä. Ellei olisi, ystävyys loppuisi siihen. Tai sitten sanoisin asianosaiselle ystävälle, että tapaan häntä vain ilman miehen seuraa.
🦄No itselleni ei tulisi mieleenkään hylätä ystävää vain hänen puolisonsa takia. Yrittäisin (ja yritän) keksiä jokin muun keinon, mutta mä olenkin vain tälläinen avuton yksilö ;).
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelin hieman tuon välissä olevan kommentin kirjoitusasua. Ei näyttänyt aloittajan käsialalta. Kaipa tuo vastaaja koki, että tuohon kohtaan on soveliasta kommentoida. 😁 Rauha hänen avuttomuudelleen.
🦄Mä olen varmaan niin paljon nähnyt "rakkikoiralähestymistapaa" lapsuudessani ja nuoruudessani eräiden tiettyjen isäni sukulaisten ja näiden puolisoiden taholta, että se jo itsessään nostaa mun niskavillani pystyyn. En todellakaan halua itse käyttäytyä niin ketään kohtaa, jos ei ole jostain syystä aivan ehdoton pakko.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen varmaan niin paljon nähnyt "rakkikoiralähestymistapaa" lapsuudessani ja nuoruudessani eräiden tiettyjen isäni sukulaisten ja näiden puolisoiden taholta, että se jo itsessään nostaa mun niskavillani pystyyn. En todellakaan halua itse käyttäytyä niin ketään kohtaa, jos ei ole jostain syystä aivan ehdoton pakko.
ap.Ymmärrän. Minulla taas on aika korkeat kriteerit kaikille, jotka hyväksyn tuttavapiiriini. Kaikenlainen asiaton lähentely heittäisi heidät heti siitä ulos. Kaikki lähentely ei ole asiatonta. Rakkikoiramaisuus tarkoittaa, että sietää liikaa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän. Minulla taas on aika korkeat kriteerit kaikille, jotka hyväksyn tuttavapiiriini. Kaikenlainen asiaton lähentely heittäisi heidät heti siitä ulos. Kaikki lähentely ei ole asiatonta. Rakkikoiramaisuus tarkoittaa, että sietää liikaa.
🦄Kuten jo sanoin, niin kaikkia ei voi valita. Sehän se vasta asiallista olisi, jos käskisin valitsemaan ystävyyden ja avioliittonsa välillä. Hän tekee itse omat ratkaisunsa. Ei se ole minun asiani,
Ihmiset ovat usein sokeita rakkaidensa suhteen ja silmien avautuminen voi kestää, jos tapahtuu koskaan. Ihmiset ovat usein myös suojelevia rakkaidensa suhteen, vaikka nämä vääriä asioita tekisivätkin. Harvassa on sellainen tilanne, että voisi alkaa toisen miestä haukkumaan syystäkään ja puoliso ei siihen reagoisi tulemalla puolustamaan. Jälkikäteen voi tajutakin mitä siinä on oikeasti tapahtunut ja katua sitä puolustamista, mutta se on primitiivireaktio, että omia puolustetaan.
Mä tarkoitin rakkikoiralla nimenomaan räkyttämistä ja haukkumista. Sitä, että tungetaan paikalle nimenomaan riita mielessä. Siitä ei koskaan hyvää seuraa.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten jo sanoin, niin kaikkia ei voi valita. Sehän se vasta asiallista olisi, jos käskisin valitsemaan ystävyyden ja avioliittonsa välillä. Hän tekee itse omat ratkaisunsa. Ei se ole minun asiani,
Ihmiset ovat usein sokeita rakkaidensa suhteen ja silmien avautuminen voi kestää, jos tapahtuu koskaan. Ihmiset ovat usein myös suojelevia rakkaidensa suhteen, vaikka nämä vääriä asioita tekisivätkin. Harvassa on sellainen tilanne, että voisi alkaa toisen miestä haukkumaan syystäkään ja puoliso ei siihen reagoisi tulemalla puolustamaan. Jälkikäteen voi tajutakin mitä siinä on oikeasti tapahtunut ja katua sitä puolustamista, mutta se on primitiivireaktio, että omia puolustetaan.
Mä tarkoitin rakkikoiralla nimenomaan räkyttämistä ja haukkumista. Sitä, että tungetaan paikalle nimenomaan riita mielessä. Siitä ei koskaan hyvää seuraa.
ap.Ei kenenkään tulisikaan valita rakkaiden ja ystävien välillä. Mutta minun kanssakäymiseni loppuisi siihen, että joutuisin kuuntelemaan aloituksessa kuvattuja asioita, jos ei se loppuisi yhteen kertaan. Se olisi minun valintani. Mikään ystävyys ei olisi niin arvokasta, että kuuntelisin tuollaista.
Aloituksen tilanteessa mies oli se, joka aloitti asiattomuudet.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kenenkään tulisikaan valita rakkaiden ja ystävien välillä. Mutta minun kanssakäymiseni loppuisi siihen, että joutuisin kuuntelemaan aloituksessa kuvattuja asioita, jos ei se loppuisi yhteen kertaan. Se olisi minun valintani. Mikään ystävyys ei olisi niin arvokasta, että kuuntelisin tuollaista.
Aloituksen tilanteessa mies oli se, joka aloitti asiattomuudet.
🦄Ja ne miehen kommentit ovat jotenkin hänen vaimonsa vika? Ystävyys ei taida olla sinulle kauhean arvokasta.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ne miehen kommentit ovat jotenkin hänen vaimonsa vika? Ystävyys ei taida olla sinulle kauhean arvokasta.
ap.Ei se niin arvokasta ole, että kuuntelisin tuollaista. Jokainen saa tietysti tehdä virheitä ja sanoa tyhmiä asioita kerran, mutta toistuvasti en tuollaista kuuntelisi. Ajattelen pariskuntaa ikään kuin "pakettina", ja ellei kanssakäyminen koko "paketin" kanssa ole miellyttävää, jostain vierailusta saattaa tulla viimeinen.
Ennen välien katkaisua tekisin kuitenkin miehelle erittäin selväksi, mitä ajattelen hänen sanomisistaan, ja antaisin mahdollisuuden pahoitteluun ja tapojen korjaamiseen.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se niin arvokasta ole, että kuuntelisin tuollaista. Jokainen saa tietysti tehdä virheitä ja sanoa tyhmiä asioita kerran, mutta toistuvasti en tuollaista kuuntelisi. Ajattelen pariskuntaa ikään kuin "pakettina", ja ellei kanssakäyminen koko "paketin" kanssa ole miellyttävää, jostain vierailusta saattaa tulla viimeinen.
Ennen välien katkaisua tekisin kuitenkin miehelle erittäin selväksi, mitä ajattelen hänen sanomisistaan, ja antaisin mahdollisuuden pahoitteluun ja tapojen korjaamiseen.
🦄Okei. Mä taas koen täysin tarpeettomaksi ilmaista asiaa miehelle. Musta se on ihan tyhjänpäiväistä. Joko hän tietää ihan hyvin käyttäytyvänsä huonosti, eikä välitä tai sitten hän ei oikesti tajua ja asiaa on täysin turha yrittää hänelle selittää. Sinällään mulle on oleellista vain miten voisin jatkaa edelleen ystäväni ystävänä.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Mä taas koen täysin tarpeettomaksi ilmaista asiaa miehelle. Musta se on ihan tyhjänpäiväistä. Joko hän tietää ihan hyvin käyttäytyvänsä huonosti, eikä välitä tai sitten hän ei oikesti tajua ja asiaa on täysin turha yrittää hänelle selittää. Sinällään mulle on oleellista vain miten voisin jatkaa edelleen ystäväni ystävänä.
ap.Heh, ei välttämättä ole turhaa. 😁 Minä en noin 50 %:ssa tapauksista ymmärrä käyttäytyväni huonosti, ennen kuin joku perustelee asian. 🙈 (Tämän palstan feministivihaajien perusteluita sisältämätön, epälooginen lässytys ei kuulu tähän asiaan.)
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, ei välttämättä ole turhaa. 😁 Minä en noin 50 %:ssa tapauksista ymmärrä käyttäytyväni huonosti, ennen kuin joku perustelee asian. 🙈 (Tämän palstan feministivihaajien perusteluita sisältämätön, epälooginen lässytys ei kuulu tähän asiaan.)
🦄Niin ... jos joku oikeasti jaksaa alkaa tuollaisia opettaa. En tiedä millaisella ihmisellä moiseen riittää mielenkiinto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ... jos joku oikeasti jaksaa alkaa tuollaisia opettaa. En tiedä millaisella ihmisellä moiseen riittää mielenkiinto.
Se on erittäin palkitsevaa "opettamista", jos loukkaavan kommentin päästänyt on ollut vilpitön. Muutoinhan se ei voisikaan olla palkitsevaa.
🦄
Älä ainakaan rankaise ystävääsi sillä, ettet halua nähdä häntä. Hänellä on jo ristinään huonokäytöksinen ja epäempaattinen ääliömies. Kysy ystävääsi kodin ulkopuolelle kahdestaan tai pyydä häntä vaikka kävelylle. Alkoholi ei muuten oikeuta ahdisteleva käytöstä….
Jos sama toistuisi, itse miettisin valmiiksi nasevan varauksen. Saattaisin sanoa hyvin määrätietoisella, mutta rauhallisella äänellä esim. ”Nyt on niin huonoa läppää, että kannattaa lopettaa heti”, tai sitten saman tapainen sisältö, mutta huumorin kautta tai jos ei auta käskisin miehen keski-ikäisen aviopepun odottaa rauhassa vuoroaan ja sanoa, että mene korkeitaan minuutti.
Saattaisin myös ottaa mukaan oman myös vesipullon… jota voi täyttää WC:ssä. Sillon ystäväsi ei joudu kärsimään häpeää miehensä käytöksestä (vaikka se ei ole hänen vikansa).
Muistan nuorena ehkä 22-23v bileet jonkun poikaystävän opiskelututun tms. luona. Bileissä oli 10-13 tyyppiä, josta tunsin yhden pariskunnan, pienessä Töölön kaksiossa. Illan isäntä oli kihloissa ja avoliittossa ja emäntä paikalla .Isäntä sitten iski silmänsä minuun… Ensin jutteli asiallisesti ja keskustelu oli jopa mielenkiintoinen, mutta kun muu porukka hävisi keittiöön ja parvekkeelle hetkeksi, alkoi ihan suoraan ehdottaa makuuuhuoneeseen siirtymistä. 🙄😬 Aloin katsoa ikkuna läpi poikaystävää pahalla silmällä (älä jätä mua yksin tän kanssa), mutta kun tuo oli nopeasti humaltunut, ei se hölmö tajunnut mitään. Heitin sitten ensin vastineet huumorin kautta, mutta tuo rontti lähinnä innostui lisää ja alkoi jo ehdotella, että jos pistettäisiin poika/tyttöystävät vaihtoon. 😳 Oma huumori alkoi olla lopussa ja illan emäntä oli vissiin tajunnut miehensä pelin, kun tuli viereen istumaan. Hän selkeästi häpesi ja oli varmaan surullinenkin ja huolissaan, ja vie miehen juttelemaan sivuun. Kaikki empatiani oli naisen puolella, ja yritin paikata mitä pystyin ja pysyä joko tuon naisen tai oman poikaystäväni vieressä, Tuota isäntää ei se edes haitannut ja flirttaili hyvän maun rajalla vieressä olevasta poikaystävästäni huolimatta, jota flirtti ei yhtään haitannut (tiesi kyllä ettei se ole uhka). Lopuksi hermo alkoi mennä niin pahasti, että sanoin lähteväni kotiin. Taisi tuo isäntä tarjoutua mukaan, kun en siinä kohtaa riittävän humalainen poikaystävä ei aluksi meinannut lähteä samaan taksiin. Olin helpottunut kun pääsimme kämpästä ulos ja kiusallinen tilanne oli ohi. Minusta on surullista, että ihminen voi kohdella puolisoaan noin epäreilusti ja epäkunnioittavaksi ja vielä toisen silmien alla. Sikailua!- Anonyymi
Aika yllättävää, että meitä on nyt jo kolme tässä näin pienessä määrässä viestejä, joilla on samantyyppisiä kokemuksia. Kuinkakohan yleisestä ilmiöstä lopulta mahtaakaan olla kysymys?
Sit mä olen tässä miettinyt, että pyydän häntä kahville tai kävelylle tai jotain. Tai shoppailemaan sillä ainakaan sinne mies ei vielä koskaan ole tupannut mukaan. Vaan mitä mieltä olet, sanoako jotain vai ollako hiljaa? Voiko olettaa molempien tietävän minkä virtahevon takia tavataan shoppaillen?
ap. - Anonyymi
No kai mies menee kotonaan jääkaapille koska haluaa mut meneekö vieras jääkaapille vai täytyiskö emännältä tai isännältä kysyä lupaa eli niskasta kiinni ja ovesta ulos vieras ja sanotaan saat.na nyt loppu vieraitten kutsuminen ja jos ostetaan kaksi jäätelöä niin ne ei ole tarkoitettu vieraille
Anonyymi kirjoitti:
Aika yllättävää, että meitä on nyt jo kolme tässä näin pienessä määrässä viestejä, joilla on samantyyppisiä kokemuksia. Kuinkakohan yleisestä ilmiöstä lopulta mahtaakaan olla kysymys?
Sit mä olen tässä miettinyt, että pyydän häntä kahville tai kävelylle tai jotain. Tai shoppailemaan sillä ainakaan sinne mies ei vielä koskaan ole tupannut mukaan. Vaan mitä mieltä olet, sanoako jotain vai ollako hiljaa? Voiko olettaa molempien tietävän minkä virtahevon takia tavataan shoppaillen?
ap.Ei ole huono asia, jos mies tajuaa, ettet pidä käytöksestä! Nainenkin kyllä tajuaa, mutta se myös voi osoittaa hänelle, että et pidä tuota sopivana etkä halua mennä miehen ja ystäväsi väliin.
Muistan myös yhden tarinan. Minulla oli työpaikassa kollega (olimme suurin osa alle 30v ja baletimme yhdessä) kertoi ouotttamuksella, ettei halua mennä toisen työkaverin luo bileissä yöksi, koska tämän mies on naisen nukuttua tullut sohvan viereen (jossa tämä nainen nukkui) ja yrittänyt pussata ja kosketella. Nainen oli aika tiukkasanaisesti torjunut ja mies kömpi omaan sänkyyn, mutta mietti kertooko ystävälleen ja poti tapahtunutta. Nämä naiset oli tuttuja opiskeluajalta, Vaihdoin työpaikkaa ja tämän kaksikon kanssa opiskellut kolmas nainen oli uusi kollegani. Kun puhuimme noista henkilöistä (tiesi, että tunnen heidät) ja kun tutustuimme paremmin, kertoi tasan saman tarinan kun tuo toinenkin nainen… Kumpikaan ei enään suostuneet menennä ystävänsä kotiin,Anonyymi kirjoitti:
No kai mies menee kotonaan jääkaapille koska haluaa mut meneekö vieras jääkaapille vai täytyiskö emännältä tai isännältä kysyä lupaa eli niskasta kiinni ja ovesta ulos vieras ja sanotaan saat.na nyt loppu vieraitten kutsuminen ja jos ostetaan kaksi jäätelöä niin ne ei ole tarkoitettu vieraille
Olet tyhmä. Lue uudestaan ap kirjoitus.
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Ei ole huono asia, jos mies tajuaa, ettet pidä käytöksestä! Nainenkin kyllä tajuaa, mutta se myös voi osoittaa hänelle, että et pidä tuota sopivana etkä halua mennä miehen ja ystäväsi väliin.
Muistan myös yhden tarinan. Minulla oli työpaikassa kollega (olimme suurin osa alle 30v ja baletimme yhdessä) kertoi ouotttamuksella, ettei halua mennä toisen työkaverin luo bileissä yöksi, koska tämän mies on naisen nukuttua tullut sohvan viereen (jossa tämä nainen nukkui) ja yrittänyt pussata ja kosketella. Nainen oli aika tiukkasanaisesti torjunut ja mies kömpi omaan sänkyyn, mutta mietti kertooko ystävälleen ja poti tapahtunutta. Nämä naiset oli tuttuja opiskeluajalta, Vaihdoin työpaikkaa ja tämän kaksikon kanssa opiskellut kolmas nainen oli uusi kollegani. Kun puhuimme noista henkilöistä (tiesi, että tunnen heidät) ja kun tutustuimme paremmin, kertoi tasan saman tarinan kun tuo toinenkin nainen… Kumpikaan ei enään suostuneet menennä ystävänsä kotiin,Niin en heti tajunnut taitaakin olla kyse jännäperheestä ja jännäystävästä eli korkeakoulutetuista niillä on tommost touhuu tekee jänniä asioita joita ei muut ymmärrä kuin jännät
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Olet tyhmä. Lue uudestaan ap kirjoitus.
No taisin lukea aluksi väärin luulin et yö kylään meni usein anteeksi luin väärin no huutais täysillä ja löisi nyrkillä naamaan älä lääpi ja ottaa puukon esiin ja sanoi saat.na minuun ei käydä kiinni no miksi vaimo sietää jos näkee normaali nainen ottais eron ja normaali ystävä ei mene toiste kylään ja sanoo miehesi lääppii minua niin luin väärin
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Ei ole huono asia, jos mies tajuaa, ettet pidä käytöksestä! Nainenkin kyllä tajuaa, mutta se myös voi osoittaa hänelle, että et pidä tuota sopivana etkä halua mennä miehen ja ystäväsi väliin.
Muistan myös yhden tarinan. Minulla oli työpaikassa kollega (olimme suurin osa alle 30v ja baletimme yhdessä) kertoi ouotttamuksella, ettei halua mennä toisen työkaverin luo bileissä yöksi, koska tämän mies on naisen nukuttua tullut sohvan viereen (jossa tämä nainen nukkui) ja yrittänyt pussata ja kosketella. Nainen oli aika tiukkasanaisesti torjunut ja mies kömpi omaan sänkyyn, mutta mietti kertooko ystävälleen ja poti tapahtunutta. Nämä naiset oli tuttuja opiskeluajalta, Vaihdoin työpaikkaa ja tämän kaksikon kanssa opiskellut kolmas nainen oli uusi kollegani. Kun puhuimme noista henkilöistä (tiesi, että tunnen heidät) ja kun tutustuimme paremmin, kertoi tasan saman tarinan kun tuo toinenkin nainen… Kumpikaan ei enään suostuneet menennä ystävänsä kotiin,Kyllä tässä ihan aidosti on tullut sellainen ällötys olo, että en todellakaan halua mennä sinne. En ainakaan vähään aikaan. Ehkä talvella kietoutuneena johonkin paksuun villapalttooseen. Kai se ihan suoraan pitää sanoa. Täytyy vaan jotenkin yrittää tuoda ilmi, ettei tosiaan ole mitään heidän parisuhdettaan vastaan, mutta en vain juuri nyt halua heille tulla ja nähdään muissa merkeissä.
ap. Anonyymi kirjoitti:
No taisin lukea aluksi väärin luulin et yö kylään meni usein anteeksi luin väärin no huutais täysillä ja löisi nyrkillä naamaan älä lääpi ja ottaa puukon esiin ja sanoi saat.na minuun ei käydä kiinni no miksi vaimo sietää jos näkee normaali nainen ottais eron ja normaali ystävä ei mene toiste kylään ja sanoo miehesi lääppii minua niin luin väärin
Koska olen itse väitellyt, ja vielä työskennellyt akateemisessa maailmassa jokusen vuotta, taidan olla superjännä.
Kannattaa suhtautua aiheellisella pelonsekaisella kauhulla ja pysyä riittävän etäällä!- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Koska olen itse väitellyt, ja vielä työskennellyt akateemisessa maailmassa jokusen vuotta, taidan olla superjännä.
Kannattaa suhtautua aiheellisella pelonsekaisella kauhulla ja pysyä riittävän etäällä!Anteeksi vaan mutta olet aito ja oikea jännäjenna tai jännämies tykkäätkö matkustella ulkomailla
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tässä ihan aidosti on tullut sellainen ällötys olo, että en todellakaan halua mennä sinne. En ainakaan vähään aikaan. Ehkä talvella kietoutuneena johonkin paksuun villapalttooseen. Kai se ihan suoraan pitää sanoa. Täytyy vaan jotenkin yrittää tuoda ilmi, ettei tosiaan ole mitään heidän parisuhdettaan vastaan, mutta en vain juuri nyt halua heille tulla ja nähdään muissa merkeissä.
ap.Kohtelias, empaattinen, mutta silti päättäväinen suoruus voi olla paras. Ja voithan vähän pehmentää asiaa ja sanoa, että haluat vähän aikaa rauhoittaa tilannetta ja katsotaan sitten syksymmällä uudestaan miten menee. Ekaa kertaa ei tarvitse edes selittää, jos pyydät ystävääsi johonkin tyttöjen juttuun ja samalla reissulla pääsette puhumaan.
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Kannattaa suhtautua aiheellisella pelonsekaisella kauhulla ja pysyä riittävän etäällä!Puhutaanko nyt ainoastaan tohtorikoulutettavista tai lääketieteen kandeista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutaanko nyt ainoastaan tohtorikoulutettavista tai lääketieteen kandeista?
Heillähän on aina olleet omissa opiskelijapiireissään aivan omanlaiset "Fantasiansa"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heillähän on aina olleet omissa opiskelijapiireissään aivan omanlaiset "Fantasiansa"?
Terveisin Jo Eläköitynyt Jussi Vuosimallia 1981
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saati oman elämänsä neroilla toisin sanoen rakennusmestareilla?
- Anonyymi
Vai etkö jouda, koska siun pitää niin aktiivisesti hoitaa elämässäsi omaa sijoitussalkkuasi?
- Anonyymi
Olen ollut tosi säälittävä, kaikki tuo mainitsemasi, kuulostaa sellaiselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Olen antanut liikaa huomiota, ja siksi keskustelua on riittänyt, vaikka asiat olisi voinut ilmaista selkeämmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jääkaapille menosta ei tarvitse kysyä erillistä lupaa, tai jäätelön ostosta vieraille, käsitän ei siinä ole mitään väärää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin en heti tajunnut taitaakin olla kyse jännäperheestä ja jännäystävästä eli korkeakoulutetuista niillä on tommost touhuu tekee jänniä asioita joita ei muut ymmärrä kuin jännät
Korkeakoulutettu en ole,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tässä ihan aidosti on tullut sellainen ällötys olo, että en todellakaan halua mennä sinne. En ainakaan vähään aikaan. Ehkä talvella kietoutuneena johonkin paksuun villapalttooseen. Kai se ihan suoraan pitää sanoa. Täytyy vaan jotenkin yrittää tuoda ilmi, ettei tosiaan ole mitään heidän parisuhdettaan vastaan, mutta en vain juuri nyt halua heille tulla ja nähdään muissa merkeissä.
ap.Ehkä se on parasta, en tiedä?
- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Kohtelias, empaattinen, mutta silti päättäväinen suoruus voi olla paras. Ja voithan vähän pehmentää asiaa ja sanoa, että haluat vähän aikaa rauhoittaa tilannetta ja katsotaan sitten syksymmällä uudestaan miten menee. Ekaa kertaa ei tarvitse edes selittää, jos pyydät ystävääsi johonkin tyttöjen juttuun ja samalla reissulla pääsette puhumaan.
Odottaminen ei johda mihinkään, kokemusta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutaanko nyt ainoastaan tohtorikoulutettavista tai lääketieteen kandeista?
Molemmista voidaan puhua mun tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fantasiat tavallaan liittyy, tuohon
- Anonyymi
"En tiedä pitäsikö minun kommentoida asiaa ystävälleni ja kysyä mitäköhän v.ttua vai mitä?"
No ei todellakaan.
Sinä esität tuon kysymyksen ystäväsi miehelle, et ystävällesi. Ja mielellään välittömästi sen jälkeen, kun epäilyttävä kommentti on tullut miehen suusta ulos. Plussaa siitä, että esität ylläolevan kysymyksen hieman korotetulla äänellä. 😂
🦄- Anonyymi
Aloituksessa mainitun tilanteen ajatteleminen ällöttää vieläkin. 😵 Suurin syy olisi siinä, että kyseessä olisi varattu henkilö, jonka kumppani olisi kuuloetäisyydellä.
Onneksi lähimpien tuttavieni miehet ovat herrasmiehiä! Heidän suustaan ei ikinä tulisi mitään tuollaista. Enkä minä juurikaan kiroile spontaanisti, mutta epämukavissa tilanteissa kiroilu ja korkea äänenvoimakkuus ovat tehokkaita keinoja saada ei-toivottu henkilö ymmärtämään, että nyt täytyy perääntyä.
Mainitsen vielä, ettei minulla ole mitään pepun silittelyäkään vastaan, kunhan henkilö on oikea. Minähän kotosalla pyydän peppuni silittelyä joka päivä, ellei sitä ole tullut pyytämättä. 😂 Oikean ihmisen lämmin käsi pakaralla tuntuu ihanalta. 😍
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa mainitun tilanteen ajatteleminen ällöttää vieläkin. 😵 Suurin syy olisi siinä, että kyseessä olisi varattu henkilö, jonka kumppani olisi kuuloetäisyydellä.
Onneksi lähimpien tuttavieni miehet ovat herrasmiehiä! Heidän suustaan ei ikinä tulisi mitään tuollaista. Enkä minä juurikaan kiroile spontaanisti, mutta epämukavissa tilanteissa kiroilu ja korkea äänenvoimakkuus ovat tehokkaita keinoja saada ei-toivottu henkilö ymmärtämään, että nyt täytyy perääntyä.
Mainitsen vielä, ettei minulla ole mitään pepun silittelyäkään vastaan, kunhan henkilö on oikea. Minähän kotosalla pyydän peppuni silittelyä joka päivä, ellei sitä ole tullut pyytämättä. 😂 Oikean ihmisen lämmin käsi pakaralla tuntuu ihanalta. 😍
🦄Sehän siinä muakin eniten ällöttää. Jos se olisi vain joku random ukko jossain, niin senhän toivottaisi vaan verbaalisesti helvettiin ja sitten unohtaisi koko tilanteen. Kuten mä alotuksessa sanoin, niin sekin vielä menisi, jos mä voisin ottaa ton vain mauttomana v.ttuiluna ahterini koosta. Toiset ihmiset nyt vaan ovat typeriä ja laukovat typeriä, mutta kun se nyt ei tuossa tilanteessa tunnu lainkaan oikealta tulkinnalta. Jos mä olisin kyennyt sen v.ttuiluna ottamaan niin mähän olisin vaan v.ttuillut takasin.
Täytyy todeta, että mä en kyllä kaipaa pepun silittelyjä missään tilanteessa. Oikea ihminen saa toi niin tehdä, jos haluaa. Mä vaan en siitä mitään kummempia säväreitä saa.
ap.
- Anonyymi
Ostaisin paksupohjaist kengät, että pituuteni kasvaisi edes siedettävälle tasolle.
- Anonyymi
Noi pituusangstit on miesten juttuja. Niihin ei lähdetä ollenkaan mukaan.
Sitäpaitsi on mulla nyt sen verran käytöstapoja, etten tollasilla toisten asunnoissa lompsi.
ap.
- Anonyymi
Olisiko niin että kyseinen heppu haluaakin ison riidan aikaiseksi kaikkien kanssa?
Tuli ensin mieleen- Anonyymi
Sekin mahdollisuus kävi nyt tän ketjun myötä mielessä.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Ite käyn nykyään aina juuri noiden naisten bikinien alaosien takia ukoskassa ja odotan naisen kumartuessa sitä, että hänellä saattaisi vahingossa siinä vaiheessa vilahtaa? Korostan vahingossa?
- Anonyymi
En ole luonteeltani tai pohjimmiltani riidanhakuinen, olen ollut vain hankala, en voi sitä kieltää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ite käyn nykyään aina juuri noiden naisten bikinien alaosien takia ukoskassa ja odotan naisen kumartuessa sitä, että hänellä saattaisi vahingossa siinä vaiheessa vilahtaa? Korostan vahingossa?
Niin juuri vahingossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.En halua mitään riitaa aikaiseksi tarkoituksella
- Anonyymi
Onpas nolo ukko.
- Anonyymi
Siinä mielessä olen, koska menin paniikkin siitä että sain kuulla että mulla on kuulemma vähän elinaikaa jäljellä, mutta se ei ole totta, otin koko asian tosissani.
- Anonyymi
Jaa, mielensä voi pahoittaa kun joku kutsuu istumalihasta pieneksi tai sitten isoksi, pääasia että mielensä voi pahoittaa…vähä-älyistä, huoh!
- Anonyymi
En ole pahoittanut mieltäni sen takia.
- Anonyymi
Eikös se ole ihan luvallista nolata jos käyttäytyy nolosti tai huonosti?
- Anonyymi
Ei ole pakko myöntää.
- Anonyymi
Jaahas. Muutamista vastauksista päätellen täällä on ilmeisesti joku kuvitellut tunnistavansa itsenä. voin vakuuttaa, että olet tunnistanut itsesi väärin. Vaan jos kuitenkin oikeasti tunnistat toimintatapasi, niin lopeta sellainen käytös.
ap. - Anonyymi
Ällö mies. Kannattaisi sanoa jotain siihen suuntaan, että toisten ihmisten pyllyjen ja niiden koon arviointi on hyvin epäkohteliasta.
- Anonyymi
Näinhän se on, pyllyjä kun on jokaisen makuun. Se on ihan makuasia minkä valitsee, makuasioista kun ei sovi kinastella. Sitä minä en sitten tiedä, että miten on pyllyjen omistuksen ja käytön suhteen, puhuvat paljon kilpailutuksesta nykyään, mytta ei se niinkään pyllyjen suhteen voi olla. Pyllyt kulkevat mukanaan ja vaihtavat paikkaa.
- Anonyymi
No ei ukko empatiasta ja hienotunteisuudesta ihan korkeimpia pisteitä nappaa 😁
- Anonyymi
Sääli kumppania. Lähtisi kävelemään suhteesta, voisi paremmin. Varmasti ylipainokin lähtisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääli kumppania. Lähtisi kävelemään suhteesta, voisi paremmin. Varmasti ylipainokin lähtisi.
Tyyli kyllä viittaa siihen ettei tuo ollut ensimmäinen eikä viimeinenkään kerta, voi olla tietty mahdollista että juttu oli harkittu piikki vaimon suuntaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyyli kyllä viittaa siihen ettei tuo ollut ensimmäinen eikä viimeinenkään kerta, voi olla tietty mahdollista että juttu oli harkittu piikki vaimon suuntaan...
Toi oli just se miten mä sen siinä hetkessä koin. Mä en ottanut sitä minkäänlaisena kieroutuneena kehuna omalle ahterilleni, vaan mä koin sen nimenomaan piikiksi ystäävääni kohtaan. Just toi tunne oli se syy miksi mä en osannut reagoida siihen. Jotenkin oudolla tavalla musta tuntui, että mä olisin osallistunut ystäväni piikkittelyyn, jos olisin ottanut tohon kantaa. Mulle tuli siis nimenomaan tunne, että mun pitäis jotenkin puolustaa ystävääni sitä kiusaamista kohtaan, mutta mä olin sen kiusaamisen väline. Tästä samasta syystä mä olen kokenut hankalaksi ottaa sen asian puheeksi. Mä olen kuitenkin ikäänkuin ulkopuolinen, vaikken olekaan. Tai niin mä sen koen, että kyse on heidän riidastaan, jossa mua on käytetty lyömäaseena.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi oli just se miten mä sen siinä hetkessä koin. Mä en ottanut sitä minkäänlaisena kieroutuneena kehuna omalle ahterilleni, vaan mä koin sen nimenomaan piikiksi ystäävääni kohtaan. Just toi tunne oli se syy miksi mä en osannut reagoida siihen. Jotenkin oudolla tavalla musta tuntui, että mä olisin osallistunut ystäväni piikkittelyyn, jos olisin ottanut tohon kantaa. Mulle tuli siis nimenomaan tunne, että mun pitäis jotenkin puolustaa ystävääni sitä kiusaamista kohtaan, mutta mä olin sen kiusaamisen väline. Tästä samasta syystä mä olen kokenut hankalaksi ottaa sen asian puheeksi. Mä olen kuitenkin ikäänkuin ulkopuolinen, vaikken olekaan. Tai niin mä sen koen, että kyse on heidän riidastaan, jossa mua on käytetty lyömäaseena.
ap.Eipä tuommoisessa tilanteessa paljon ole tehtävissä. Suora vastauskaan ukolle ei luultavasti vaikuttaisi mitenkään koska kaveri on jo varautuneella asenteella matkassa.
- Anonyymi
Lähinnä sitä, että ylennät itsesi ja kuvittelet itsestäsi liikoja. Näen jo ilmeesi ja olet kuin koppelo nokka pystyssä valmis tuohtumaan jokaisesta miehen kommentista jos mahdollista. Tyypillistä feminististä uhriutumista asiasta missä kuvitellaan, että kaikki ja jokainen kommentti on vain "minuun suunnattu".
Pariskunnankin puolesta parempi, että pysyt kotona yksiksesi.- Anonyymi
Eli sinusta on täysin ok kommentoida toisten naisten perceitä vaimosi läsnäollessa? Onko se yhtä ok myös toisinpäin ja naisesi saa kommentoida muita miehiä ihan vapaasti? Perceet ovat siis ok, mutta missä susta menee raja - mitä kaikkea on ok kommentoida ja sanoa? Perce on, entä tissit ja kroppa yleensäkin ... oletan, että ne on susta ok. Voiko sanoa vaikka, että "kyllä sua panis" tai että "näyttääkkö p.llus yhtä hyvältä ku perce"?
Yritän tässä nyt kartottaa, että miten sun tyyppinen mies tän asian ajattelee. Eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka tuo ystäväni mies ajattelisi kuten sinä, että tuo on täysin ok.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinusta on täysin ok kommentoida toisten naisten perceitä vaimosi läsnäollessa? Onko se yhtä ok myös toisinpäin ja naisesi saa kommentoida muita miehiä ihan vapaasti? Perceet ovat siis ok, mutta missä susta menee raja - mitä kaikkea on ok kommentoida ja sanoa? Perce on, entä tissit ja kroppa yleensäkin ... oletan, että ne on susta ok. Voiko sanoa vaikka, että "kyllä sua panis" tai että "näyttääkkö p.llus yhtä hyvältä ku perce"?
Yritän tässä nyt kartottaa, että miten sun tyyppinen mies tän asian ajattelee. Eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka tuo ystäväni mies ajattelisi kuten sinä, että tuo on täysin ok.
ap.Raja menee tässä "sut ku sais siihen pöydälle selälleen/mahalleen". Toi menee yli, kaikki muu käy vaikka muija oliski vieressä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raja menee tässä "sut ku sais siihen pöydälle selälleen/mahalleen". Toi menee yli, kaikki muu käy vaikka muija oliski vieressä.
Kiitos. Toi selvensi asioita.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ap.Kysyit mielipidettä ja vastasin. Et ollut tyytyväinen vastaukseeni eli kysymyksen asettelusikin oli alunperin tarkoitettu sinun henkoht mielipiteittesi tukemiseen.
Miksi siis kysyt yleisesti mielipiteitä, jos et hyväksy kuin vain sellaisia vastauksia jotka tukee omaa näkemystäsi?
Toisinsanoen odotat vastaavanlaista jotta pääset uhriutumaan. En usko tarinaasi etenkään vastauksesi jälkeen, koska alunperin pyrit vain uhriutumaan ylipäätään jonkun miehen kommentista. Näin saat buustia feministiseen miesvihaasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyit mielipidettä ja vastasin. Et ollut tyytyväinen vastaukseeni eli kysymyksen asettelusikin oli alunperin tarkoitettu sinun henkoht mielipiteittesi tukemiseen.
Miksi siis kysyt yleisesti mielipiteitä, jos et hyväksy kuin vain sellaisia vastauksia jotka tukee omaa näkemystäsi?
Toisinsanoen odotat vastaavanlaista jotta pääset uhriutumaan. En usko tarinaasi etenkään vastauksesi jälkeen, koska alunperin pyrit vain uhriutumaan ylipäätään jonkun miehen kommentista. Näin saat buustia feministiseen miesvihaasi.Olin erittäin tyytyväinen vastaukseesi. Se on ihan mahdollista, että hän ajattelee kuten sinä. Haluaisin vain ymmärtää paremmin tavallasi ajattelevan miehen ajattelutapaa. Etkö kehtaa valottaa yhtään enempää?
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyit mielipidettä ja vastasin. Et ollut tyytyväinen vastaukseeni eli kysymyksen asettelusikin oli alunperin tarkoitettu sinun henkoht mielipiteittesi tukemiseen.
Toisinsanoen odotat vastaavanlaista jotta pääset uhriutumaan. En usko tarinaasi etenkään vastauksesi jälkeen, koska alunperin pyrit vain uhriutumaan ylipäätään jonkun miehen kommentista. Näin saat buustia feministiseen miesvihaasi.Tästä ketjusta on tähän asti puuttunut täysin tuo sun esittämäsi näkemys. Ihan varmasti moni mies ajattelee noin ja olis oikeasti mukava saada selvennys miten tuo teidän mielestä menee.
Häpeätkö sä sitten kuitenkin jollain tasolla itse tota ajattelutapaasi, kun et suostu lopulta hyvin yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamaan? Onko susta helpompi vain hyökätä kysyjää kohtaan, vaikka kysyisi nätisti? Kai sä nyt kehtaa kertoa, kun kehtaan haukkuakin?
Eli onko tuo siis ihan täysin ok? Missä menee raja vai meneekö missään? Onko myös täysin ok, jos nainen toimii samoin? - Anonyymi
Typerä kommentti. Jos ap:n jotain pitää tehdä, niin tavata ystäväänsä ilman tämän miestä tai muuten hakeutua parempaan seuraan. Jotkut miehet vaan on ääshouleja, ei niitä jaksa käydä kouluttamaan paremmiksi ihmisiksi.
Toisaalta tulee myös mieleen, että miehen tarkoituskin on juuri tuo edellä mainittu, ap.n karkoittaminen heidän kotoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä ketjusta on tähän asti puuttunut täysin tuo sun esittämäsi näkemys. Ihan varmasti moni mies ajattelee noin ja olis oikeasti mukava saada selvennys miten tuo teidän mielestä menee.
Häpeätkö sä sitten kuitenkin jollain tasolla itse tota ajattelutapaasi, kun et suostu lopulta hyvin yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamaan? Onko susta helpompi vain hyökätä kysyjää kohtaan, vaikka kysyisi nätisti? Kai sä nyt kehtaa kertoa, kun kehtaan haukkuakin?
Eli onko tuo siis ihan täysin ok? Missä menee raja vai meneekö missään? Onko myös täysin ok, jos nainen toimii samoin?Montako kertaa meinasit tälläkertaa pahoittaa mielesi vastauksesta? Nyt kaksi. Jos esitetään kysymys ja sä tuohdut vastauksesta vastakysymyksellä olkoonkin, että komppaat tavalliseen feministitapaasi aloittajaa et silloin odota kuin ainoastaan komppaavia vastauksia. Mikä virka on kysymyksellä jos vastaukset ei miellytä?
Passiivisagressiivinen vastakysymys mielipiteeseen kertoo vain kuten sinun kaikki itkusi tällä palstalla syvän miesvihasi. Koita kestää sen kanssa😁 Apuahan sä et suostu hakemaan ongelmiisi useiden kehotuksien jälkeenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa meinasit tälläkertaa pahoittaa mielesi vastauksesta? Nyt kaksi. Jos esitetään kysymys ja sä tuohdut vastauksesta vastakysymyksellä olkoonkin, että komppaat tavalliseen feministitapaasi aloittajaa et silloin odota kuin ainoastaan komppaavia vastauksia. Mikä virka on kysymyksellä jos vastaukset ei miellytä?
Passiivisagressiivinen vastakysymys mielipiteeseen kertoo vain kuten sinun kaikki itkusi tällä palstalla syvän miesvihasi. Koita kestää sen kanssa😁 Apuahan sä et suostu hakemaan ongelmiisi useiden kehotuksien jälkeenkään.Okei, jos sua hävettää kertoa niin ei oo pakko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa meinasit tälläkertaa pahoittaa mielesi vastauksesta? Nyt kaksi. Jos esitetään kysymys ja sä tuohdut vastauksesta vastakysymyksellä olkoonkin, että komppaat tavalliseen feministitapaasi aloittajaa et silloin odota kuin ainoastaan komppaavia vastauksia. Mikä virka on kysymyksellä jos vastaukset ei miellytä?
Passiivisagressiivinen vastakysymys mielipiteeseen kertoo vain kuten sinun kaikki itkusi tällä palstalla syvän miesvihasi. Koita kestää sen kanssa😁 Apuahan sä et suostu hakemaan ongelmiisi useiden kehotuksien jälkeenkään.Ei sun tarvii kertoa, jos et kerta kehtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sun tarvii kertoa, jos et kerta kehtaa.
Vaikka kuinka monta kertaa kysyisit samaa, niin vastasin kysyttyyn kysymykseen ja jos se ei sinua miellytä ja pyrit kääntämään asian vastaajan kontolle häpäisy yrityksineen et siinä onnistu. Hyväksy vastaus ja jos et hyväksy älä kysele sellaisia mihin et hyväksy kuin ainoastaan yhden puolen vastauksia.
Itseäsi sinä häpeät ja pyrit uhriutumaan muita syyllistäen. Opettele hyväksymään myös muut ihmiset ja lopeta tuollainen narsistinen minäminä ajattelutapa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka monta kertaa kysyisit samaa, niin vastasin kysyttyyn kysymykseen ja jos se ei sinua miellytä ja pyrit kääntämään asian vastaajan kontolle häpäisy yrityksineen et siinä onnistu. Hyväksy vastaus ja jos et hyväksy älä kysele sellaisia mihin et hyväksy kuin ainoastaan yhden puolen vastauksia.
Itseäsi sinä häpeät ja pyrit uhriutumaan muita syyllistäen. Opettele hyväksymään myös muut ihmiset ja lopeta tuollainen narsistinen minäminä ajattelutapa.Se on ihan ok. Kävi jo selväksi, että oma asenteesi vähän hävettää itseäsikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan ok. Kävi jo selväksi, että oma asenteesi vähän hävettää itseäsikin.
Itseni minä tunnen et sinä ja kyse oli sinusta ei minusta. En ole tänne avauksia tehnyt. Turha siis yrittää passiivisagressiivisesti edelleen käännyttää vastaustani sinulle häpeäksi omaan elämääni jota en häpeä.
Minulla ja vaimollani on niin mies kuin naispuoleisiakin ystäviä eikä meidän tarvitse uhriutua näiden henkilöiden sanomisista koskaan.
Kyse on siitä, että et osaa vähäisiäkään sosiaalisia taitoja ja siksi otat yksittäiset sanat ja lauseetkin itseesi joka näkyy tuohtumisena joka kerta kun vastaan sinulle.
Opettele vuorovaikutustaidot myös miestenkin kanssa, niin saatat yllättyä ja lopeta "mutu" ajattelumalli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseni minä tunnen et sinä ja kyse oli sinusta ei minusta. En ole tänne avauksia tehnyt. Turha siis yrittää passiivisagressiivisesti edelleen käännyttää vastaustani sinulle häpeäksi omaan elämääni jota en häpeä.
Minulla ja vaimollani on niin mies kuin naispuoleisiakin ystäviä eikä meidän tarvitse uhriutua näiden henkilöiden sanomisista koskaan.
Kyse on siitä, että et osaa vähäisiäkään sosiaalisia taitoja ja siksi otat yksittäiset sanat ja lauseetkin itseesi joka näkyy tuohtumisena joka kerta kun vastaan sinulle.
Opettele vuorovaikutustaidot myös miestenkin kanssa, niin saatat yllättyä ja lopeta "mutu" ajattelumalli.Joo kyllä se jo selväksi, ettet kehtaa ajatteluasi sen enempää avata. Turhan sä siinä jankutat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kyllä se jo selväksi, ettet kehtaa ajatteluasi sen enempää avata. Turhan sä siinä jankutat.
Tosiaankin turhaan jankutan, koska et ole kykeneväinen ottamaan kritiikkiä vastaan. Ennen kun katsot itseäsi peiliin on asiaa turha vatvoa enempää. Mene siis vain keskustelemaan heidän kanssaan jotka tukevat mielipiteitäsi. Muiden kanssa et pysty.
- Anonyymi
Häirintäähän tuo on selkeästi, sekä sinun että miehen vaimon.
- Anonyymi
No ilmanmuuta eikun poliisi paikalle ja vielä kilometri postaus sensuroimattomalle naistenhuoneelle. Kun näitä kolmannen maailman ongelmia lukee ei uskoisi, että euroopassa soditaan ja inflaatio on vuosisadan huippuluokkaa.
- Anonyymi
monet miehet on juuri tuollaisia, jos sinkku nainen menee pariskunnalle , - yksin . . .
jollakin tavalla , sinkkuna / yksin ei kai sopivaa mennä, miehet siis ajattelee just noin, niinkuin ykisnäinen sinkku olisi vapaata riistaa, itse olen jo aikaa sitten välttänyt edes menemästä pariskunnille / tai samaan seuraan "kolmantena pyöränä.
Joskus tuntuu, että sinkkuutta pitäis jollakin tavalla selitellä, puolustella samaan tapaan, kuin oli tää pridemarssi, että siis sinkku nainen on "erilainen" > ei siis "hyväksyttävää" !?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
monet miehet on juuri tuollaisia, jos sinkku nainen menee pariskunnalle , - yksin . . .
jollakin tavalla , sinkkuna / yksin ei kai sopivaa mennä, miehet siis ajattelee just noin, niinkuin ykisnäinen sinkku olisi vapaata riistaa, itse olen jo aikaa sitten välttänyt edes menemästä pariskunnille / tai samaan seuraan "kolmantena pyöränä.
Joskus tuntuu, että sinkkuutta pitäis jollakin tavalla selitellä, puolustella samaan tapaan, kuin oli tää pridemarssi, että siis sinkku nainen on "erilainen" > ei siis "hyväksyttävää" !??Ennakkoluuloinen ja miesvihaa kokevana, vaan parempi että olet yksin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ilmanmuuta eikun poliisi paikalle ja vielä kilometri postaus sensuroimattomalle naistenhuoneelle. Kun näitä kolmannen maailman ongelmia lukee ei uskoisi, että euroopassa soditaan ja inflaatio on vuosisadan huippuluokkaa.
Nämä ovat kylläkin juuri niitä Ensimmäisen maailman pikkuprobleemeja.
Kolmannessa maailmassa kuollaan nälkään tälläkin hetkellä. Ja sodittukin koko ajan.
Toki kaikki lähti liikkeelle Afrikasta, mutta eihän sille toki noin arvokasta nimitystä suoda.
Se on ihan hyvä tietenkin että saamme pitkästä aikaa osamme oikeista ongelmista.
Ensi talvena voi olla jo vilu ja nälkä täälläkin ja kun oikeen perseelleen menee niin sotakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmannessa maailmassa kuollaan nälkään tälläkin hetkellä. Ja sodittukin koko ajan.
Toki kaikki lähti liikkeelle Afrikasta, mutta eihän sille toki noin arvokasta nimitystä suoda.
Se on ihan hyvä tietenkin että saamme pitkästä aikaa osamme oikeista ongelmista.
Ensi talvena voi olla jo vilu ja nälkä täälläkin ja kun oikeen perseelleen menee niin sotakin.Jep. Kommentissani tuli ajatusvirhe. Ensimmäisen maailman ongelmaa tarkoitin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi talvena voi olla jo vilu ja nälkä täälläkin ja kun oikeen perseelleen menee niin sotakin.Usein kun mies ahdistelee naista joku mies toitottaa sen olevan pikkuprobleema, eli naisen mitätöintiä. Se puolestaan on suoraan yhteydessä naisvihaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usein kun mies ahdistelee naista joku mies toitottaa sen olevan pikkuprobleema, eli naisen mitätöintiä. Se puolestaan on suoraan yhteydessä naisvihaan.
Myös naisten perättömät syytökset miehiä kohtaan on suoraa miesvihaa. Samaa sarjaa kuten tässä uhriutuminen sekä muut feministiset miehiin kohdistuvat vihasyytökset jota sinä kylvät tällä palstalla aamusta iltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös naisten perättömät syytökset miehiä kohtaan on suoraa miesvihaa. Samaa sarjaa kuten tässä uhriutuminen sekä muut feministiset miehiin kohdistuvat vihasyytökset jota sinä kylvät tällä palstalla aamusta iltaan.
No entäpä syytteet, joissa on perää? Vai oletatko kaikkien olevan perättömiä?
- Anonyymi
No jos te aina istutte kahdestaan siellä keittiössä tämä mies voi tuntea ittensä hieman ulkopuoliseksi kodissaan ja päästää pahimpansa valloilleen ehkei edes täysin tietoisesti. Ihmiset nyt vaan ovat sellaisia. Mustasukkaisiakin. Jos tekisitte jotain yhdessä hän tutustuisi sinuun paremmin eikä enää ehkä heittelisi noita pinnallisia kommentejaankaan. Vaikka korttia tai muuta vastaavaa.
- Anonyymi
Enhän minä vieraana nyt voi toisten taloudessa määrittää missä siellä istutaan. Kyllähän se on ihan isäntäparin asia.
Ei ole kyllä enää mielenkiintoa tutustua ko. mieheen enempää. Vielä vähemmän haluan hänen oppivan tuntemaan minua. Se juna meni jo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän minä vieraana nyt voi toisten taloudessa määrittää missä siellä istutaan. Kyllähän se on ihan isäntäparin asia.
Ei ole kyllä enää mielenkiintoa tutustua ko. mieheen enempää. Vielä vähemmän haluan hänen oppivan tuntemaan minua. Se juna meni jo.Mikä juna? Olet siis katkera kun hän ei lämmenny sun lähentymis yrityksille enempää? Asia selvä, eli aloituksen idea onkin käänteispsykologinen. Olisit halunnut enemmän, mutta kun et saanut tuohduit.
Parempi siis, että pysyt poissa häiritsemästä heidän parisuhdettaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä juna? Olet siis katkera kun hän ei lämmenny sun lähentymis yrityksille enempää? Asia selvä, eli aloituksen idea onkin käänteispsykologinen. Olisit halunnut enemmän, mutta kun et saanut tuohduit.
Parempi siis, että pysyt poissa häiritsemästä heidän parisuhdettaan.Saat tulkita noinkin. Sun tulkintasihan ei siitä muutu, sanoin mä siihen mitä tahansa.
Tietysti olen aina ollut (tuonkin miehen kohdalla) kiinnostunut tuntemaan ystävieni kumppanit. Musta se kuuluu ihan peruskohteliaisuuteen, että edes jonkinlaista kiinnostusta osoittaa, jos samoissa paikoissa aina välillä pyöritään. Vaan ko. herran kohdalla ei kiinnosta enää. Tajua jos tajuat, ole tajuamatta jos et tajua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä juna? Olet siis katkera kun hän ei lämmenny sun lähentymis yrityksille enempää? Asia selvä, eli aloituksen idea onkin käänteispsykologinen. Olisit halunnut enemmän, mutta kun et saanut tuohduit.
Parempi siis, että pysyt poissa häiritsemästä heidän parisuhdettaan.Kummallinen tuo oletus jostain parisuhteen häiritsemisestä. Onko teillä itsellänne useinkin tapana kutsumalla kutsua koteihinne ihmisiä, joiden koette jotenkin häiritsevän teitä? Lopettakaa nyt hyvät ihmiset sellainen hölmöily, jos noin toimitte. Jos taas puoliso teillä usein kutsuu häiritseviä ihmisiä kylään, niin jutelkaa sen puolisonne kanssa asiasta. Sillä näitsä pääsee.
- Anonyymi
Ei sitä tarvitse mitenkään kommentoida, kyllä se toi vaimo miehensä piikittelyn ymmärtää ihan itsekin. Parisuhteen loppua ennustavat haukkuminen, nälviminen, vähättely ja nolaus. Parasta mitä voi tuollaisessa tilanteessa tehdä on olla tukena ystävälle, antaa muuta ajateltavaa. Eikä missään nimessä suututtaa tuota miestään mitättömillä asioilla. Että jos eroon päätyvät se olisi mahdollisimman kivuton. Toki joillekin tuttu helvetti on kotoisa kun tuntematon pelottaa. Suhteessa on aina kaksi ihmistä, ystäväsi ei ehkä seurassasi näytä pahintaan miestään kohtaan. Pettymykset suhteessa johtavat karuun tapaan olla yhdessä. Ulkopuolisen on mahdoton tietää mitä kaiken takana on. Jos suhteen ilmapiiri alati on kovin hyytävä siitä tietenkin voi esittää huomion mahdollisimman hillitysti.
- Anonyymi
Jos vastaavan avauksen olisi tehnyt mies täällä naurettaisiin miehelle tämän pahoitettua mielen vieraan naisen kommenteista.
Tällä palstalla nämä vastaavat avaukset pitäisi tehdä sukupuolettomina, koska vastaukset tulevat aina sukupuolen mukaan.
Kuten sanottua tämä palsta on kuin sensuroimaton naistenhuone julkisena palstana missä kaikki alkaa "mieheni sitä, mieheni tätä, mieheni sanoi sitä, mieheni teki tätä" jne ja ainoat hyväksytyt vastaukset on tyyliin jätä se sika, vaikka avauksessa lukisi "ero ei ole vaihtoehto". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vastaavan avauksen olisi tehnyt mies täällä naurettaisiin miehelle tämän pahoitettua mielen vieraan naisen kommenteista.
Tällä palstalla nämä vastaavat avaukset pitäisi tehdä sukupuolettomina, koska vastaukset tulevat aina sukupuolen mukaan.
Kuten sanottua tämä palsta on kuin sensuroimaton naistenhuone julkisena palstana missä kaikki alkaa "mieheni sitä, mieheni tätä, mieheni sanoi sitä, mieheni teki tätä" jne ja ainoat hyväksytyt vastaukset on tyyliin jätä se sika, vaikka avauksessa lukisi "ero ei ole vaihtoehto".En ole tehnyt aloitusta, aloituksen on tehnyt nainen, olen siis mies.
- Anonyymi
Tuo on vähän juuri sitä miksi en ole asiaa puheeksi ottanut. Kuten jo tossa aiemmin taisin pariinkin kertaan mainita, niin mä koin siinä hetkessä olevani välikappale jossain asiassa, josta mulla ei ole sen tarkempaa tietoa. Kommenttihan olisi periaatteessa ihan yhtä hyvin voinut olla vaukka että: "Kato, sähän osaatkin ihan itse hakea vettä, eikä tarvii eteen kantaa". Silloin se olis voinut olla piikki, että kokee sen oman puolison aina passuuttavan itseään. Kyllähän noihin huonosti piilotettuihin piikittelyihin aina välillä törmää.
Se asia, jota juuri olen pohtinut on se, että kannattako mun sanoa tuossa mitään. Oliko se kohdistettu minuun vai puolisoon. Olinko mä oikeasti vain välikappale sellaisessa, johon en halua sekaantua.
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on vähän juuri sitä miksi en ole asiaa puheeksi ottanut. Kuten jo tossa aiemmin taisin pariinkin kertaan mainita, niin mä koin siinä hetkessä olevani välikappale jossain asiassa, josta mulla ei ole sen tarkempaa tietoa. Kommenttihan olisi periaatteessa ihan yhtä hyvin voinut olla vaukka että: "Kato, sähän osaatkin ihan itse hakea vettä, eikä tarvii eteen kantaa". Silloin se olis voinut olla piikki, että kokee sen oman puolison aina passuuttavan itseään. Kyllähän noihin huonosti piilotettuihin piikittelyihin aina välillä törmää.
Se asia, jota juuri olen pohtinut on se, että kannattako mun sanoa tuossa mitään. Oliko se kohdistettu minuun vai puolisoon. Olinko mä oikeasti vain välikappale sellaisessa, johon en halua sekaantua.
ap.Ymmärrän ton näkökulman, mutta mun mielestä miehen käytös (riippumatonta sen motiiveista) on asiatonta sekä sua että sun ystävää kohtaan. Sanomalla asiasta puolustat sekä itseäsi että ystävääsi.
- Anonyymi
Ei tämä asia ole sinun ja ystäväsi välinen, joten älä tee siitä sellaista. Silloin teillä voi mennä välit.
Jos mies kommentoi, sano, että lopeta. Ja jatkat niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Jos mies kommentoi uudestaan, sano, että tuo on seksuaalista ahdistelua, lopeta. Jos mies ei vieläkään ymmärrä, kutsu ystävääsi sinun luoksesi.
Et saavuta mitään keskustelemalla tästä ystäväsi kanssa. Sinun pitää vetää rajat miehelle. - Anonyymi
Mä taas sanosin, toisin kun moni muu tässä, että ehottomasti juttele asiasta sen kaveris kanssa.
Olin ite samantyyppisessä tilanteessa ihan joku hetki sitte. Kaverin mies alko laukomaan mulle ja musta ihan asiattomia "kehuja", jotka oli samalla loukkaavia naistaan kohtaan. Mä tein just ton saman, eli en sanonu mitään mut lakkasin käymästä heillä. Meillä oli ollu sellanen tilanne, että mun kaveri oli tossa sairaana jonku aikaa ja mä sitten autoin häntä/heitä ja sen vuoksi vietin siellä heillä aiemmin aika paljonkin aikaa.
Se juttu jäi niin ahistaan mua, että pyysin kaverin erikseen just shoppaileen mun kanssa ja käytiin juomassa parit viinitki siinä. Rehellisesti sanoen vedettiin pienen päiväkännit ja avauduttiin. Kävi ilmi, että miehensä oli ilmeisesti ihastunut muhun. Musta oli puhuttu heillä enemmänkin ja aiheesta oli ollu riitojakin.Se oli mennyt niin pahaksi, että mun kaverini ihan vilpittömästi kysyy multa, että enhän mä vie häneltä miestä. Siis mitä v....a??? Mitä siihenkin asiallisesti vastaa? Sanoin, että juu en, vaikka olis viimenen mies maalimassa. Ei ehkä ihan asiallisin, mutta rehellinen ja meni kännin piikkin.
Aika epämiellyttävä kokemus, mutta ehottomasti se keskustelu piti käydä. Sen jälkeen oli selvä, että mä en siihen huusholliin enää mene. Kehitettin ihan muita harrastuksia, joiden parissa nyt tavataan ja joissa miehensä ei ole mitenkään mukana. Sovittiin, että muiden järjestämiin juhliin ja muihin he tulevat yhessä ja se on molemmille ok. Sen sijaan esim. mun kohta tuleviin tupareihini kyseistä herraa ei kutsuta ja kaveri tulee sinne yksinään.
Että tällasta täällä. Näitä vastauksia ku luki niin tajus, etten taida tosiaan olla yksin tän kokemuksen kanssa.- Anonyymi
Uhri on mun KAVERI, en minä. En mä voi toisen puolesta uhriutua. Kyselepä häneltä noita uhriutumiskokemuksia.
- Anonyymi
Oho. No nyt pistit miettimään asiaa vähän toiselta kantilta. Mä en ollut osannut ees ajatella, että siinä olis oikeesti tollanenkin mahdollisuus. Palstanvaltaaja tais kyllä jo tuolla ihan alussa totakin korttia heilauttaa, mutta mä olen koko ajan ollu jotenkin niin varma, että se on ollu pelkkää piikittelyä vaimoa kohtaa ja se olis lopulta ihan sama kenen ahterin varjolla se olis tehty.
Oliskohan se sitten kuitenkin sen shoppailun ja viininmaistelun aika. Sillä kai tää selviäis. Olis se ainakin miellyttävämpää ku heille kotiin meno ja "kehujen" odottelu. Kiitos!
ap. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho. No nyt pistit miettimään asiaa vähän toiselta kantilta. Mä en ollut osannut ees ajatella, että siinä olis oikeesti tollanenkin mahdollisuus. Palstanvaltaaja tais kyllä jo tuolla ihan alussa totakin korttia heilauttaa, mutta mä olen koko ajan ollu jotenkin niin varma, että se on ollu pelkkää piikittelyä vaimoa kohtaa ja se olis lopulta ihan sama kenen ahterin varjolla se olis tehty.
Oliskohan se sitten kuitenkin sen shoppailun ja viininmaistelun aika. Sillä kai tää selviäis. Olis se ainakin miellyttävämpää ku heille kotiin meno ja "kehujen" odottelu. Kiitos!
ap."Oliskohan se sitten kuitenkin sen shoppailun ja viininmaistelun aika. Sillä kai tää selviäis. Olis se ainakin miellyttävämpää ku heille kotiin meno ja "kehujen" odottelu. Kiitos!"
Suosittelen kyllä. Sulla toki vähän eri tilanne, mutta puhumalla seki selviää johonki suuntaan.
Mä itse sain tosiaan siinä jälkikäteen kuulla, että samalla ku oon käyny auttamassa, niin heillä tapeltiin musta. Kaveri koki, että oli riippuvainen siinä kohtaa siitä mun avusta, mutta toisaalta ei halunnu mua sinne. Aika ikävä tilanne.
- Anonyymi
No en tekisi mitään.
Todennäköisesti tykkää isommista tytöistä,koska sellainen on vaimona,haluaa olla sinulle ystävällinen.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5194342Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183471Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842292Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762169Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.861486- 1571363
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641281Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021276- 641188
- 841134