Helluntailaiset eivät tunne Raamattua

Anonyymi

Helluntaiset perustavat uskonsa henkilökohtaiseen kokemukseen ja tunteisiin. He eivät tutki Raamattua sen alkukielillä ja historian lähteistä tai kommentaarien avulla. Saarnat ovat tunteisiin vetoavia hengenkohotustilaisuuksia, joissa irrotetaan Raamatun lauseita asiayhteydestään ja perustellaan oman lahkon uskoa.

124

689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mihin perustat "anonyymi-aloittaja" väitteesi?

      Kerro, onko väitteellesi jokin oikea peruste, vai syytätkö väärin perustein?

      Mutta koskapa asetut Jeesuksen opetuslapseuteen osaavana, niin kerro mitä mieltä Raamatun tietämyksesi alkukielisen osaamisen ja kommentaarieja käyttäen ja uskovan vaelluksen myötä on sinulle opettanut Jeesuksen uudesta käskystä.

      34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
      35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
      ( Joh 13)

      Ketä sinä rakastat?

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Olen käynyt tuhansia kertoja helluntailaisten tilaisuuksissa eikä siellä ole koskaan opetettu systemaattisesti Raamattua. Ei ole paneuduttu tekstin alkuperään, kieleen, sanojen merkitykseen, historiaan, kertomusten todellisuuteen tai fiktiivisyyteen eikä tieteellisestä Raamatun tutkimuksesta puhuta halaittua sanaa puhumattakaan siitä, että sitä harjoitettaisiin. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt tuhansia kertoja helluntailaisten tilaisuuksissa eikä siellä ole koskaan opetettu systemaattisesti Raamattua. Ei ole paneuduttu tekstin alkuperään, kieleen, sanojen merkitykseen, historiaan, kertomusten todellisuuteen tai fiktiivisyyteen eikä tieteellisestä Raamatun tutkimuksesta puhuta halaittua sanaa puhumattakaan siitä, että sitä harjoitettaisiin. :)

        helluntailaisuudessa ei todellakaan ole minkäänlaista kristinuskon historian tuntemusta, ei siis edes niillä, jotka sitten rupee "opettaan", eihän siitä mitään tule, että
        "toinen sokea toista sokeaa taluttaa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt tuhansia kertoja helluntailaisten tilaisuuksissa eikä siellä ole koskaan opetettu systemaattisesti Raamattua. Ei ole paneuduttu tekstin alkuperään, kieleen, sanojen merkitykseen, historiaan, kertomusten todellisuuteen tai fiktiivisyyteen eikä tieteellisestä Raamatun tutkimuksesta puhuta halaittua sanaa puhumattakaan siitä, että sitä harjoitettaisiin. :)

        Ajattelitko sitten kiertää kysymykseni?

        Pyysin vastausta Jeesuksen käskyyn Raamatun tuntemuksesi ja uskonvaelluksesi suhteen.

        Mutta koskapa asetut Jeesuksen opetuslapseuteen osaavana, niin kerro mitä mieltä Raamatun tietämyksesi alkukielisen osaamisen ja kommentaarieja käyttäen ja uskovan vaelluksen myötä on sinulle opettanut Jeesuksen uudesta käskystä.

        34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        ( Joh 13)

        Ketä sinä rakastat?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelitko sitten kiertää kysymykseni?

        Pyysin vastausta Jeesuksen käskyyn Raamatun tuntemuksesi ja uskonvaelluksesi suhteen.

        Mutta koskapa asetut Jeesuksen opetuslapseuteen osaavana, niin kerro mitä mieltä Raamatun tietämyksesi alkukielisen osaamisen ja kommentaarieja käyttäen ja uskovan vaelluksen myötä on sinulle opettanut Jeesuksen uudesta käskystä.

        34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
        35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
        ( Joh 13)

        Ketä sinä rakastat?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        En minä mitään kysymyksiä kierrä. Hellarit eivät tunne Raamattua ja sen historiaa. Tämä on fakta.

        Mitä rakkauteen tulee, niin se ei ole kristinuskon yksinoikeutta. Kun tutkitaan Jahven tekoja, niin hänestä on rakkaus kaukana. Ei voi sadistisempaa olentoa keksiä kuin Raamatun Jumala. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä mitään kysymyksiä kierrä. Hellarit eivät tunne Raamattua ja sen historiaa. Tämä on fakta.

        Mitä rakkauteen tulee, niin se ei ole kristinuskon yksinoikeutta. Kun tutkitaan Jahven tekoja, niin hänestä on rakkaus kaukana. Ei voi sadistisempaa olentoa keksiä kuin Raamatun Jumala. :)

        Ok, vastauksestasi käy ilmi kaikki tarpeellinen.

        Kerro tarkemmin niistä tuhansista tilaisuuksista helluntailaisten kokouksista, joissa olet käynyt.

        Montako kertaa vuodessa?

        Ja mistä tiedät jokaisen helluntailaisen Raamatun tuntemuksen?
        Tunnetko jokaisen helluntailaisen henkilökohtaisesti?
        Osaatko sanoa lukevatko helluntailaiset Raamattua omatoimisesti esim. joka päivä?
        Osaatko sanoa onko helluntaiseurakunnissa Raamattupiirejä?

        Mikä on tärkein "löytö" Raamatun ilmoituksen kautta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, vastauksestasi käy ilmi kaikki tarpeellinen.

        Kerro tarkemmin niistä tuhansista tilaisuuksista helluntailaisten kokouksista, joissa olet käynyt.

        Montako kertaa vuodessa?

        Ja mistä tiedät jokaisen helluntailaisen Raamatun tuntemuksen?
        Tunnetko jokaisen helluntailaisen henkilökohtaisesti?
        Osaatko sanoa lukevatko helluntailaiset Raamattua omatoimisesti esim. joka päivä?
        Osaatko sanoa onko helluntaiseurakunnissa Raamattupiirejä?

        Mikä on tärkein "löytö" Raamatun ilmoituksen kautta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Olen käynyt helluntaissa vuosina 1983-2014 säännöllisesti ja viikoittain. Laske siitä.

        En ole väittänyt tietäväni "jokaisen" helluntailaisen Raamatun tuntemusta. Tiedän teologista koulutusta saaneiden pastoreiden ja saarnaajien tuntevan Raamattua tieteellisen Raamatun tutkimuksen kautta, mutta he vaikenevat tiedoistaan, koska se aiheuttaisi epäuskoa seurakuntalaisissa ja tulojen supistumista. Leipä pitää suut kiinni, vaikka tietoa olisi. :)

        Helluntailaiset lukevat Raamattua vaihtelevasti, miten vain ehtivät ja kiinnostusta riittää. Se ei kuitenkaan auta mitään, että luetaan suomenkielisiä käännöksiä tuntematta lainkaan Raamatun historiaa, kulttuureja, uskontoja, biologiaa, maantietoa ja kieliä. Hellarit eivät ymmärrä lukemaansa kovin hyvin, koska heillä ei ole koulutusta tai yleensäkään kykyä sen ymmärtämiseen.

        Helluntaissa on Raamattupiirejä, mutta ei siellä opeteta systemaattisesti Raamattua. Tulkitaan kaikki seurakunnan perinteisesti hyväksymällä tavalla eikä edes yritetä ottaa selville, mitä Raamatussa alunperin on oikeasti sanottu, ja mitkä ovat kertomusten taustat: kirjoittajat, ajankohta, syy kirjoitukselle, todellinen historia vs. fiktio, jne.

        Raamattu kuvaa sadistista ja murhanhimoista Jumalaa, joka on moraalilta ja oikeustajulta paljon pahempi kuin yksikään tuntemani ihminen. Jopa Raamatun kuvaama saatana on tältä osin parempi kuin Jumala. Tämä on tärkein löytö Raamatusta sen lisäksi, että kyseinen olento on ihmisten keksimä taruolento, ei todellinen. Se tieto vapauttaakin uskonnollisuuden kahleista ja väärästä uskosta. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt helluntaissa vuosina 1983-2014 säännöllisesti ja viikoittain. Laske siitä.

        En ole väittänyt tietäväni "jokaisen" helluntailaisen Raamatun tuntemusta. Tiedän teologista koulutusta saaneiden pastoreiden ja saarnaajien tuntevan Raamattua tieteellisen Raamatun tutkimuksen kautta, mutta he vaikenevat tiedoistaan, koska se aiheuttaisi epäuskoa seurakuntalaisissa ja tulojen supistumista. Leipä pitää suut kiinni, vaikka tietoa olisi. :)

        Helluntailaiset lukevat Raamattua vaihtelevasti, miten vain ehtivät ja kiinnostusta riittää. Se ei kuitenkaan auta mitään, että luetaan suomenkielisiä käännöksiä tuntematta lainkaan Raamatun historiaa, kulttuureja, uskontoja, biologiaa, maantietoa ja kieliä. Hellarit eivät ymmärrä lukemaansa kovin hyvin, koska heillä ei ole koulutusta tai yleensäkään kykyä sen ymmärtämiseen.

        Helluntaissa on Raamattupiirejä, mutta ei siellä opeteta systemaattisesti Raamattua. Tulkitaan kaikki seurakunnan perinteisesti hyväksymällä tavalla eikä edes yritetä ottaa selville, mitä Raamatussa alunperin on oikeasti sanottu, ja mitkä ovat kertomusten taustat: kirjoittajat, ajankohta, syy kirjoitukselle, todellinen historia vs. fiktio, jne.

        Raamattu kuvaa sadistista ja murhanhimoista Jumalaa, joka on moraalilta ja oikeustajulta paljon pahempi kuin yksikään tuntemani ihminen. Jopa Raamatun kuvaama saatana on tältä osin parempi kuin Jumala. Tämä on tärkein löytö Raamatusta sen lisäksi, että kyseinen olento on ihmisten keksimä taruolento, ei todellinen. Se tieto vapauttaakin uskonnollisuuden kahleista ja väärästä uskosta. :)

        No, eihän tuosta tuhansia kertoja tule, jos laskee 50 käyntiä per vuosi x 31 vuotta.
        Se tekee n. 1500 kertaa. Ei tuhansia.

        Olet siis löytänyt sieltä paholaisen ja kirjoitat sen mukaan.

        Toivoisin että käyttäisit jatkossa jotakin tunnistetta kommenteissasi, ettei niihin suotta kommentoisi ja hukkaisi aikaansa.

        Helluntailaiset ja kaikki uskovat ovat Raamatun ilmoitusken kautta löytäneet sieltä pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Hyvä, että tämä asia nyt tuli selväksi, voi jättää kirjoituksesi sivuun, eikä noteerat niitä millään tavalla.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, eihän tuosta tuhansia kertoja tule, jos laskee 50 käyntiä per vuosi x 31 vuotta.
        Se tekee n. 1500 kertaa. Ei tuhansia.

        Olet siis löytänyt sieltä paholaisen ja kirjoitat sen mukaan.

        Toivoisin että käyttäisit jatkossa jotakin tunnistetta kommenteissasi, ettei niihin suotta kommentoisi ja hukkaisi aikaansa.

        Helluntailaiset ja kaikki uskovat ovat Raamatun ilmoitusken kautta löytäneet sieltä pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Hyvä, että tämä asia nyt tuli selväksi, voi jättää kirjoituksesi sivuun, eikä noteerat niitä millään tavalla.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kyllä sä Pasi Toivonen olet paska tyyppi.ei kun jokin usko Toivonen..mutta missä Jeesuksen mukaan tärkein:kristityn armo ja rakkaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, eihän tuosta tuhansia kertoja tule, jos laskee 50 käyntiä per vuosi x 31 vuotta.
        Se tekee n. 1500 kertaa. Ei tuhansia.

        Olet siis löytänyt sieltä paholaisen ja kirjoitat sen mukaan.

        Toivoisin että käyttäisit jatkossa jotakin tunnistetta kommenteissasi, ettei niihin suotta kommentoisi ja hukkaisi aikaansa.

        Helluntailaiset ja kaikki uskovat ovat Raamatun ilmoitusken kautta löytäneet sieltä pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Hyvä, että tämä asia nyt tuli selväksi, voi jättää kirjoituksesi sivuun, eikä noteerat niitä millään tavalla.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Mistä päättelit minun käyneen vain kerran viikossa? Onhan niitä muitakin kokouksia kuin se yksi/ viikko... :)


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä sä Pasi Toivonen olet paska tyyppi.ei kun jokin usko Toivonen..mutta missä Jeesuksen mukaan tärkein:kristityn armo ja rakkaus?

        Enpä sinua moitteestasi soimaa "Aurora".

        Sinulla on oma näkökantasi ja ei se ole minulle vieras vuosikausien kirjoittelusi pohjalta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        P.S. Se on hyvä, että kirjoitat tunnisteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa ei todellakaan ole minkäänlaista kristinuskon historian tuntemusta, ei siis edes niillä, jotka sitten rupee "opettaan", eihän siitä mitään tule, että
        "toinen sokea toista sokeaa taluttaa"

        Tämä pitää paikkansa !


    • Anonyymi

      Hellarit eivät tiedä edes sitä, kuka tai ketkä ovat todennäköisesti kirjoittaneet Raamatun kirjat ja kirjeet ja milloin, koska sellaista ei opeteta heille.

      He luulevat esimerkiksi, että Mooses on kirjoittanut kaikki hänen nimeään kantavat kirjat ja Jesaja samoin oman kirjansa. Tutkijat ovat eri mieltä. :)

      He eivät tiedä sitä, että esimerkiksi Danielin kirjan 10. ja 11. lukujen profetiat on kirjoitettu jälkikäteen, kun kaikki se oli jo tapahtunut, mitä ennustettiin. :)

      Tällaista tietämättömyyttä on pilvin pimein hellareiden joukossa eivätkä saarnaajat ja pastorit paljasta näitä asioita, koska siinä voisi mennä leipä samalla. :)

      Ja kun tietoa ei anneta, niin hellarit uskovat mitä ihmeellisempiä valheita ja huhuja: esimerkiksi, että faraon hukkuneet sotajoukot olisi löydetty Punaisen meren pohjasta. Tämä on törkeä valhe, jota hellarit edelleen levittävät. :)

      Hellarit pitävät kirjaimellisesti totena Raamatun kertomukset, vaikka tutkijat tietävät suuren osan niistä olevan kokonaan fiktiota tai vähintään liioittelua, mutta eihän tällaista voida "seurakunnalle" kertoa, koska he lopettaisivat "lahjoitusten" antamisen... :)

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        helluntailaisuus on väkevä eksytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on sinulle vauvakastettu oman kirkkosi yliopistotason opetusta.

        "Luterilaiset ekumeenikot näkevät mm. muslimit uskon veljinä ja sisarina, jotka uskovat samaan jumalaan."

        http://www.ekumenia.fi/uskontojen_kohtaaminen/arkkipiispa_jukka_paarman_kirje_maamme_muslimijohtajille/?session=90246803

        Mutta eikö tuo ole totta?

        Muslimit uskovat Raamatun Jumalaan aivan niin kuin myös kristityt ja juutalaiset.

        Juutalaiset, kristityt ja muslimit uskovat siis samaan Jumalaan, mutta kukin hieman omalla tavallaan.


    • Anonyymi

      Satanistit keksivät uskonnot ja lahkot ihmisten kontroloimiseksi. Eivät sitten ajattelisi muita asioita. Roomalaiskatolinen Vatikaani on ollut satanistinen vallan käyttäjä maailmassa.
      Usko luomiseen ja Luojaan,Jumalaan ei tarvitse välikäsiä rahastamassa.
      Tärkeätä on tietoisuus. Mitä ylempi sitä parempi. Jos on jättänyt jäsenyyden jossain ei ole huonompi ihminen. Se mitä itse olemme ja miten palvelemme muita ratkaisee kohtalomme.

    • Anonyymi

      Parhamin oppien perään ei kannata lähteä Jeesuksia etsimään. Ei löydy.

      Lopun ajan lahkot lupaavat, että kun menet heidän telttoihinsa kaatuilemaan ja hurmostelemaan, niin sieltä se Jeesus löytyy ja tulee sinun elämääsi, kun vaan "otat sen Jeesuksen vastaan", mitä sieltää löytyy.

      Luuk. 17:23

      Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä."

      • Anonyymi

        Niin, missä päin sijaitsee Parham-kirkkosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, missä päin sijaitsee Parham-kirkkosi?

        Late Mäntylänkö kutsut puhumaan Parham-kirkkoosi?


      • Anonyymi

        Vauvakastettu kuuluu "Kaikkien kirkko" lahkoon.


    • Anonyymi

      Että aikuiset ihmiset jaksavatkin olla typeriä:

      • Anonyymi

        Kauheeta paskanjauhamista.


    • Anonyymi

      Yleensä jos Raamattua ryhdytään kauheasti tutkiskelemaan, niin tarkoituksena on sillä pönkittää omaa harhaoppiaan ja pyrkimys on tuoda uskon ja Hengen tilalle lihallista uskonnollisuutta. Jossa järkeisopeilla korvataan Kristuksen armo ja Hengen voima. Se ei ole millään tavalla tavoiteltava asia.

    • Anonyymi

      Ehkä aloittaja yleistää, esittäessään omia negatiivisia käsityksiään. Itse olen nähnyt vain tiukasti Raamattuun perustuvaa opetusta. Tosin omat kokemuksetkin on suotavaa tuoda julki, sitten kun on saanut kyselyynsä selvän vahvistuksen Jeesukselta tai luotettavalta uskovalta. Pelkkä Raamatun luku voi tuntua joistakin yksitoikkoiselta, ilman persoonallisia kommentteja.

      • Anonyymi

        Onneksi siinä Raamatussa kuitenkin sanotaan että kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.

        Siitä voi tutkiskelun, sanavääntelyn ja harhaoppisen lihallisuuden lisäksi nähdä myös Hengen ilmestyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi siinä Raamatussa kuitenkin sanotaan että kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.

        Siitä voi tutkiskelun, sanavääntelyn ja harhaoppisen lihallisuuden lisäksi nähdä myös Hengen ilmestyksen.

        Eiköhän ne helluntailaisten lahkolaisten henget oli niitä villitseviä hurmohenkiä, joita helluntailaiset hengen ilmestymisillä tarkoittaa.


    • Anonyymi

      Parhami oli paha mies, joka perusti koko Pentecostalismin.

      Kielsi lapsien kastamisen kristityiksi ja vaati vanhempia tuomaan lapsia syliinsä paijaitavaksi.

      Sai syytteen sodomiasta.

      • Anonyymi

        Mitä tekemistä noilla sekavilla höpötyksillä on sen kanssa, että Raamatussa sanotaan että kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi?

        Uskohan perustuu Raamattuun, siihen miten Raamattuu ilmituo ihmisen hengellisyyden ja sen miten hän ojentautuu sen mukaan eikä lihallisen uskonnollisuuden. Joka voi myös olla näennäistä hengellisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä noilla sekavilla höpötyksillä on sen kanssa, että Raamatussa sanotaan että kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi?

        Uskohan perustuu Raamattuun, siihen miten Raamattuu ilmituo ihmisen hengellisyyden ja sen miten hän ojentautuu sen mukaan eikä lihallisen uskonnollisuuden. Joka voi myös olla näennäistä hengellisyyttä.

        "He eivät kunne kirjoituksia, niin he eksyvät"

        Kyllä niitä erilaisia henkiä siellä henkimaailmassa piisaa ihmisiä eksyttämään, kuten on tapahunut Parhamin pesutamalle helluntailaisuudelle.

        Henkimaailman on täynnä erilaisia henkiä.


        1. Kun. 22:22

        Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.'


        Helluntailaisuus on maailmaan lähetetty eksytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "He eivät kunne kirjoituksia, niin he eksyvät"

        Kyllä niitä erilaisia henkiä siellä henkimaailmassa piisaa ihmisiä eksyttämään, kuten on tapahunut Parhamin pesutamalle helluntailaisuudelle.

        Henkimaailman on täynnä erilaisia henkiä.


        1. Kun. 22:22

        Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.'


        Helluntailaisuus on maailmaan lähetetty eksytys.

        Helluntailaisuus on väkevä lopun ajan eksytys

        2. Tess. 2:11

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on väkevä lopun ajan eksytys

        2. Tess. 2:11

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"

        No mitä arvelet Suomen osalta eksytyksestä.

        Jos helluntailaiset pelkästään ovat eksyttäjiä, niin sehän on hyvin pieni joukko ainoastaan, jotka eivät mielestäsi tunne Raamatun ilmoitusta.

        Eikös asiat silloin tämän kansakunnan keskuudessa olekin oikein hyvin.

        Muu osa kansakunnastamme ilmeisesti mielestäsi on oikeita Raamatun tuntijoita ja Jumaln sanan ääressä paljon viihtyviä ja osoittautuvat oikeiksi opetuslapsiksi Jeesusta Kristusta tekemisillään kirkastaen?

        Niinkö se menee?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä arvelet Suomen osalta eksytyksestä.

        Jos helluntailaiset pelkästään ovat eksyttäjiä, niin sehän on hyvin pieni joukko ainoastaan, jotka eivät mielestäsi tunne Raamatun ilmoitusta.

        Eikös asiat silloin tämän kansakunnan keskuudessa olekin oikein hyvin.

        Muu osa kansakunnastamme ilmeisesti mielestäsi on oikeita Raamatun tuntijoita ja Jumaln sanan ääressä paljon viihtyviä ja osoittautuvat oikeiksi opetuslapsiksi Jeesusta Kristusta tekemisillään kirkastaen?

        Niinkö se menee?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        eikä Usko Toivonenkaan ole löytänyt omasta lahkostaan raamatun ydinsanomaa !!!

        "te tutkitte kirjoituksia , sillä teillä on mielestänne niissä elämä, ja ne juuri todistavat minusta" Joh: 5: 39


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikä Usko Toivonenkaan ole löytänyt omasta lahkostaan raamatun ydinsanomaa !!!

        "te tutkitte kirjoituksia , sillä teillä on mielestänne niissä elämä, ja ne juuri todistavat minusta" Joh: 5: 39

        Jeesus lahkoajattelusta:

        38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
        39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        ( Mark 9)

        Pahan puhuminen Jeesukseen uskovista kertoo lahkouskosta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus lahkoajattelusta:

        38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
        39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        ( Mark 9)

        Pahan puhuminen Jeesukseen uskovista kertoo lahkouskosta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        JEESUS sanoo: "te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä elämä, ja ne juuri todistavat minusta" Joh: 5: 39

        että siis., mieti sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JEESUS sanoo: "te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä elämä, ja ne juuri todistavat minusta" Joh: 5: 39

        että siis., mieti sitä.

        Sanoo toki ja sanoo tuossa yhteydessä muutakin.

        39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        ( Joh 5)

        Jeesus sanoo myös todistuksen lahkoajattelusta.

        38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
        39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        ( Mark 9)

        Kenen puolella sinä olet?

        Pahan puhuminen Jeesukseen uskovista kertoo lahkouskosta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo toki ja sanoo tuossa yhteydessä muutakin.

        39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        ( Joh 5)

        Jeesus sanoo myös todistuksen lahkoajattelusta.

        38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
        39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        ( Mark 9)

        Kenen puolella sinä olet?

        Pahan puhuminen Jeesukseen uskovista kertoo lahkouskosta.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        >>>"sanoo toki muutakin<<<"

        NIINPÄ JUURI !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"sanoo toki muutakin<<<"

        NIINPÄ JUURI !!!

        Niin, miksi jätit osan Jeesuksen sanoista tuohon asiaan liittyen pois?

        Ja ovatko Jeesuksen sanat sinulle ohjenuorana Raamatun äärellä ollessasi?

        Mitä mieltä olet Jeesuksen todistuksesta opetuslasten lahkoajatteluun?

        38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä".
        39 Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        40 Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme.
        ( Mark 9)

        Kenen puolella sinä katsot olevasi?

        Pelastuksen evankeliumin sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on väkevä lopun ajan eksytys

        2. Tess. 2:11

        "Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen"

        Maailmaan lähetetty eksytys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmaan lähetetty eksytys.

        Onneksi navit on keksitty, ei ainakaan pahasti eksy ja aina löytää kotiin.


    • Anonyymi

      Parhamilla oli sama henki kuin Sodoman kuninkaalla aikanaan.

      Helluntaialisuus on paha eksytys, mikä kannattaa kiertää kaukaa.

      • Anonyymi

        Olkaahan vauvakastetut "Kaikkien kirkko"-lahkon jäsenet hiljaa.
        Luterilaisesta pride-uskonnosta ei tule mitään hyvää!


      • Anonyymi

        Niin, sitähän on esiintynyt myös valtauskonsuunnissa.

        Pitääkö siis katolisuus ja luterilaisuus kiertää kaukaa.
        Siis ohjeesi perusteen mukaan toimien.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      En ole tavannut yhtään helluntailaista, jossa olisi ollut Totuuden Henki.

      Muita henkiä ja energioita ja tämän maailman heikkoja alkeisvoimia niissä näyttäisi olevan sitäkin enemmän.

      henkien erottamisen armolahjan saanut

      • Anonyymi

        Voiko joku todistaa sinun todistukseesi liittyen?

        "henkien erottamisen armolahjan saanut"

        Kuinka koettelet henget?

        Oletko kirjoittanut jonkin kommentin tähän ketjuun, jotta sen voisi koetella Raamatun ilmoituksen kautta?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Luetko sinä?

    • Anonyymi

      Sodomia
      Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin. Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin ja eläimiinsekaantumiseen. Wikipedia

      Sodomia
      Siirry navigaatioon
      Siirry hakuun

      Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin.[1] Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin (erityisesti homoseksuaaliseen) ja eläimiinsekaantumiseen.[2][3][4] Poikkeuksellisesti Suomessa ja Saksassa sanaa ei kuitenkaan ole koskaan käytetty rikosnimikkeenä, vaan yksinomaan zoofilian synonyyminä. Sana juontuu Raamatun kertomuksesta Sodoman kaupungista, jonka miesasukkaat yrittivät harjoittaa seksiä Lootin vieraiden kanssa.

      Vanhoissa teksteissä sodomialla tarkoitetaan yleensä homoseksuaalisuutta, joskus myös ilman juridista näkökulmaa, uudemmissa useimmiten zoofiliaa.

    • Anonyymi

      Suomessa ainut julkaistu kommentaari raamattu löytyy Aikamedialta. Aikamedia on helluntailaisten omistama ja on kustantanut ko. teoksen.

      Anonyymi on vähän pihalla mututunteisiin perustuvaan käsitykseen helluntailaisten raamatun tuntemisesta.

      Anonyymin käsitys tähän perustuu kokonaan käsien heilutteluun ja uunin peltien kolisteluun.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus uskonlahko, jonka perusti Amerikkalainen miehimys on vasta 100 v. vanha ilmiö. Raamatun hyvin tuntevat eivät pidä sitä ollenkaan Kristinuskoon kuuluvana, vaan Amerikasta tulleena piraatti-uskontona.

        Kristinusko ja vanhat Kristilliset kirkot niiden historia on aukoton ja menee aina sinne seimen äärelle Batlehemiin asti, missä Jeesus syntyi ihmiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus uskonlahko, jonka perusti Amerikkalainen miehimys on vasta 100 v. vanha ilmiö. Raamatun hyvin tuntevat eivät pidä sitä ollenkaan Kristinuskoon kuuluvana, vaan Amerikasta tulleena piraatti-uskontona.

        Kristinusko ja vanhat Kristilliset kirkot niiden historia on aukoton ja menee aina sinne seimen äärelle Batlehemiin asti, missä Jeesus syntyi ihmiseksi.

        Helluntailaiset ja Jehovantodistajat eivät juhli Joulua eikä Pääsiäistä ollenkaan.
        Koska niillä tapahtumilla on vaikea ketään eksyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ja Jehovantodistajat eivät juhli Joulua eikä Pääsiäistä ollenkaan.
        Koska niillä tapahtumilla on vaikea ketään eksyttää.

        Minun käsittääkseni uskovat juhlivat pääsiäistä kaiken aikaa.

        7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
        8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
        ( 1Kor 5)

        On toki hyvä, että pääsiäisen ja joulun aikaan pelastuksen evankeliumi on esillä.
        Onhan paljon ihmisiä, jotka eivät kirkkoon jalallaan astu kuin satunnaisesti.

        Pelastuksen evankeliumin tulisikin olla aina esillä kokouksissa, jotta harvoinkin käyvät saisivat sen kuulla.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolsesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun käsittääkseni uskovat juhlivat pääsiäistä kaiken aikaa.

        7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
        8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
        ( 1Kor 5)

        On toki hyvä, että pääsiäisen ja joulun aikaan pelastuksen evankeliumi on esillä.
        Onhan paljon ihmisiä, jotka eivät kirkkoon jalallaan astu kuin satunnaisesti.

        Pelastuksen evankeliumin tulisikin olla aina esillä kokouksissa, jotta harvoinkin käyvät saisivat sen kuulla.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolsesta.

        Usko Toivonen

        Joulua ei helluntailaiset ainakaan vietä, paitsi kotonaan mässäillen ruoat ja lahjat ja muu krääsä,

        kuuntelin kerran helluntai -pastoria, kun totesi,
        "meidän ei tarvitse Jouluna rynnätä kirkkoon, kun me käymme koko vuoden kirkossa, >seurakunnassa
        että semmonen perustelu niillä Joulu-kirkkoon.

        kertoo kyllä jotakin, mitä eivät itse huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun käsittääkseni uskovat juhlivat pääsiäistä kaiken aikaa.

        7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
        8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
        ( 1Kor 5)

        On toki hyvä, että pääsiäisen ja joulun aikaan pelastuksen evankeliumi on esillä.
        Onhan paljon ihmisiä, jotka eivät kirkkoon jalallaan astu kuin satunnaisesti.

        Pelastuksen evankeliumin tulisikin olla aina esillä kokouksissa, jotta harvoinkin käyvät saisivat sen kuulla.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolsesta.

        Usko Toivonen

        Parhami aloitti eksytyksen perustamassaan raamattu/kielikoulussa helluntain tapahtumilla lupaamalla kaikille helluntailaiseen uskoon kääntyville slummien mustille miehille täydellisen usean vieraan kielen taidon.

        Monet uskoivat paremman kielitaidon avulla pääsevänsä paremmin työelämään.

        Pettymys oli suuri, kukaan ei mitään vieraita kieliä Parhamin raamattukoulussa oppinut puhumaan. Monet erosivat silloin koko Pentecostalismista.

        Mutta niitä harhautettuja kyllä näyttää riittävän tämän sadan vuoden aikana kun Pentecostalismia on julistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulua ei helluntailaiset ainakaan vietä, paitsi kotonaan mässäillen ruoat ja lahjat ja muu krääsä,

        kuuntelin kerran helluntai -pastoria, kun totesi,
        "meidän ei tarvitse Jouluna rynnätä kirkkoon, kun me käymme koko vuoden kirkossa, >seurakunnassa
        että semmonen perustelu niillä Joulu-kirkkoon.

        kertoo kyllä jotakin, mitä eivät itse huomaa.

        Eikös tuo ole aivan Raamatun ilmoituksen mukainen.

        Kyllä se ilouutinen on joulunkin aikaan esillä.

        Mutta kuten totesin, on hyvä että kirkossa on evankeliumi esillä joulun aikaan, koska silloin kirkot ovat enemmän kansoitettuja, kuin muuna aikana.

        Usko tulee evankeliumin kuulemisesta.

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen. ( Apt 11)

        Pelastuksen evankeliumi on Jumalan voima ( Herran käsi ), mikä vaikuttaa käntymyksen kuulijoissa.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun käsittääkseni uskovat juhlivat pääsiäistä kaiken aikaa.

        7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
        8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.
        ( 1Kor 5)

        On toki hyvä, että pääsiäisen ja joulun aikaan pelastuksen evankeliumi on esillä.
        Onhan paljon ihmisiä, jotka eivät kirkkoon jalallaan astu kuin satunnaisesti.

        Pelastuksen evankeliumin tulisikin olla aina esillä kokouksissa, jotta harvoinkin käyvät saisivat sen kuulla.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolsesta.

        Usko Toivonen

        "Vanhassa hapatuksessa"

        Vanha LIITTO vaihtui Alkuseurakunnan aikaan Uuteen LIITTOON Kristuksessa.

        Heillä oli takanaan "vanha" > ympärileikkauksen ja Mooseksen lain ja käskyjen ja uhraamisen liitto, joka VAIHTU , Jumalan antamaan ARMON liittoon Kristuksessa.

        Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen "esikuva"
        "tämän esikuvan mukaan, vesi, nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena, joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton"
        1 Piet: 3: 21

        lukekaa helluntailaiset myös historiaa ENNEN ajanlasku Jeesusta Kristusta, siis ei vuonna 2000 ei enää alku-seurakuntaa voi jäljitellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vanhassa hapatuksessa"

        Vanha LIITTO vaihtui Alkuseurakunnan aikaan Uuteen LIITTOON Kristuksessa.

        Heillä oli takanaan "vanha" > ympärileikkauksen ja Mooseksen lain ja käskyjen ja uhraamisen liitto, joka VAIHTU , Jumalan antamaan ARMON liittoon Kristuksessa.

        Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen "esikuva"
        "tämän esikuvan mukaan, vesi, nyt TEIDÄTKIN pelastaa - kasteena, joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton"
        1 Piet: 3: 21

        lukekaa helluntailaiset myös historiaa ENNEN ajanlasku Jeesusta Kristusta, siis ei vuonna 2000 ei enää alku-seurakuntaa voi jäljitellä

        Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus. Ei siihen tarvita ketään muuta osapuolta sopimaan yhtään mistään. Liitto on eri asia kuin kauppa tai sopimus kahden tasaveroisen sopijapuolen keskenään.
        Uuusi liitto on kasteen liitto, jonka vakuutena on Jeesuksen kuolema, veri ja ylösnousemus.
        Jumalan tekemiä liittoja voi olla voimassa yhtä aikaa useampia.
        Liitot täydentävät toisiaan ja voivat muuttaa joitakin kohtia, niistä. Eläinuhrit vain vaihtuivat Jeesuksen uhriin, mutta esim. Jumalan säätämät ja sormellaan kirjoitetut kymmenen käskyä on edelleen voimassa.

        Matt. 5:17

        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitto on Jumalan yksipuolinen varma lupaus. Ei siihen tarvita ketään muuta osapuolta sopimaan yhtään mistään. Liitto on eri asia kuin kauppa tai sopimus kahden tasaveroisen sopijapuolen keskenään.
        Uuusi liitto on kasteen liitto, jonka vakuutena on Jeesuksen kuolema, veri ja ylösnousemus.
        Jumalan tekemiä liittoja voi olla voimassa yhtä aikaa useampia.
        Liitot täydentävät toisiaan ja voivat muuttaa joitakin kohtia, niistä. Eläinuhrit vain vaihtuivat Jeesuksen uhriin, mutta esim. Jumalan säätämät ja sormellaan kirjoitetut kymmenen käskyä on edelleen voimassa.

        Matt. 5:17

        Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Helluntailaisuuden uskonto on synnistä syntynyt, siksi he haluavat kumota kaikki Jumalan käskyt ja lait ja elää vain sen epämääräisen "rakkauden" avulla, ettei heitä tuomittaisi Jumalan sanan eli lain vastaisista teoista. Ef.4:5 yksi kaste, rikkomin on Jumalan sanan vastainen teko eli synti. Uudestikasteen helluntailaisten lahkon jäseneksi on Jumalan sanan vastainen teko eli synti.

        Matt. 5:19

        Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuuden uskonto on synnistä syntynyt, siksi he haluavat kumota kaikki Jumalan käskyt ja lait ja elää vain sen epämääräisen "rakkauden" avulla, ettei heitä tuomittaisi Jumalan sanan eli lain vastaisista teoista. Ef.4:5 yksi kaste, rikkomin on Jumalan sanan vastainen teko eli synti. Uudestikasteen helluntailaisten lahkon jäseneksi on Jumalan sanan vastainen teko eli synti.

        Matt. 5:19

        Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

        Ei tuo määrittelysi olikein vaikuta helluntailaisuuteen soveltuvan.
        Et varmaankaan tunne helluntailaisuutta ja tunnetko muitakaan vapaakirkollisia suuntauksia.

        Jos ajatellaan nykyistä menoa, niin ei se sovellu ns. vapaisiin suuntiin.

        Onkin aika outoa, kuinka täällä annetaan väärää todistusta kaiken aikaa ja enimmäkseen juuri heidän joukostaan, jotta puhuvat lain noudattamisesta.

        Eihän väärän todistuksen antaminen, pahan puhuminen, ole lain noudattamista, vaan juurikin sitä laittomuutta.

        Tämäkin "suuri", on osoittautunut enemmän tai vähemmän "pieneksi" kommenteissaan.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Emävalheita kirjoitat. Sanoi Veikko Vennamo.

      • Anonyymi

        emävalheita se helluntailaisuus julistaa, siinä olet oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        emävalheita se helluntailaisuus julistaa, siinä olet oikeassa.

        Kerro tarkemmin millaisia emävlheita he julistavat?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Sehän on ihan selvä asia, jos mies tavataan sodomiasta ja on perustanut Pentecostalismin uskonlahkkon, niin valheeen henki siinä lahkossa on silloin takana
      se vaikuttava henkivalta.

      • Anonyymi

        Eikös Pietarikin langennut ulkokultaisuuteen, mikä on kadottava synti.

        Hänet tavattiin vakavasta synnistä.

        Onko siis Pietarin perintö valheen hengen perilliset?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Pietarikin langennut ulkokultaisuuteen, mikä on kadottava synti.

        Hänet tavattiin vakavasta synnistä.

        Onko siis Pietarin perintö valheen hengen perilliset?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        "valheen henki" on jo Aadamin ja Eevan kautta periytynyt, elikkä paratiisissa
        käärme sano,
        "ette suinkaan kuole" 1 Moos: 3 luku,

        ja paratiisista karkotuksen jälkeen perisyntinä on kaikkien ihmisten KUOLEMA,

        "Niinkuin yhden ihmisen kautta tuli synti maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin
        kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet" Room: 5: 12

        kuolema on synnin > perisynnin seuraus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Pietarikin langennut ulkokultaisuuteen, mikä on kadottava synti.

        Hänet tavattiin vakavasta synnistä.

        Onko siis Pietarin perintö valheen hengen perilliset?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Nyt puhutaan helluntailaisuudesta, sen juurista.

        Pentecostalismin uskonsuunnan eli Helluntailaisuuden perusti ja sen kekseiset opit ja henkivallat hyväksyi ja vahvisti sodomiasta v.1907 tavattu miehimys Charles Fox Parham.

        Sodomia on sen tason syntisyyttä, että Sodomassa ja Gomorrassa ei puhuttu mitään rakkauden kaksoiskäskyistä.

        Enkeli julisti: ja nyt pojat, tulta munille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan helluntailaisuudesta, sen juurista.

        Pentecostalismin uskonsuunnan eli Helluntailaisuuden perusti ja sen kekseiset opit ja henkivallat hyväksyi ja vahvisti sodomiasta v.1907 tavattu miehimys Charles Fox Parham.

        Sodomia on sen tason syntisyyttä, että Sodomassa ja Gomorrassa ei puhuttu mitään rakkauden kaksoiskäskyistä.

        Enkeli julisti: ja nyt pojat, tulta munille!

        Ei puhuta, vaan puhutaan ihmisestä.
        Millaisia me ihmiset olemme.

        On kysymys ihmisen sydämen tilasta.

        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        ( Luuk 6)

        Henkivallat vaikuttaa myös pahuutta ihmisessä, myös Pietarin lankeamisen ja ulkokultaisuutensa vuoksi nuori seurakunta oli vaarassa hajota.

        Sinä uskot Parhamiin, koska Parham on sydämessäsi, eikö niin.

        " sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu".

        Jeesuksen pyhä, uskova, ei usko Pietariin, ei Paavaliin, ei Parhamiin, vaan Jeesukseen Kristukseen.

        Ihmisen suusta tuleva puhe puhe paljastaa ihmisen sydämen tilan, mikä on sydämen aarre.

        21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
        ( Matt 6)

        Mutta kerro, miksi Parham on sydämesi valtias, mistä Parhamilaisuutesi kumpuaa?
        Mikä on se syy, mikä sinut katkeroitti?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puhuta, vaan puhutaan ihmisestä.
        Millaisia me ihmiset olemme.

        On kysymys ihmisen sydämen tilasta.

        45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        ( Luuk 6)

        Henkivallat vaikuttaa myös pahuutta ihmisessä, myös Pietarin lankeamisen ja ulkokultaisuutensa vuoksi nuori seurakunta oli vaarassa hajota.

        Sinä uskot Parhamiin, koska Parham on sydämessäsi, eikö niin.

        " sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu".

        Jeesuksen pyhä, uskova, ei usko Pietariin, ei Paavaliin, ei Parhamiin, vaan Jeesukseen Kristukseen.

        Ihmisen suusta tuleva puhe puhe paljastaa ihmisen sydämen tilan, mikä on sydämen aarre.

        21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
        ( Matt 6)

        Mutta kerro, miksi Parham on sydämesi valtias, mistä Parhamilaisuutesi kumpuaa?
        Mikä on se syy, mikä sinut katkeroitti?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        "Parham" = helluntailaisuuden juuret.

        helluntailaisuus ei ole siis kristinuskon juuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Parham" = helluntailaisuuden juuret.

        helluntailaisuus ei ole siis kristinuskon juuria.

        Ei helluntailaisuus perustu Parhamiin, vaan Raamatun ilmoitukseen.

        Pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta löytyy Raamatun ilmoituksesta.

        Uskon perusta siis ratkaisee.

        Sinä julistat Parhamia, uskovat julistavat sitä yhtä ja ainoaa nimessä, missä ihmisen pitäisi pelastuman.

        10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
        ( Apt 4)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei helluntailaisuus perustu Parhamiin, vaan Raamatun ilmoitukseen.

        Pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta löytyy Raamatun ilmoituksesta.

        Uskon perusta siis ratkaisee.

        Sinä julistat Parhamia, uskovat julistavat sitä yhtä ja ainoaa nimessä, missä ihmisen pitäisi pelastuman.

        10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
        12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
        ( Apt 4)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        helluntailaisuudessa ei pääse TOTUUDEN tuntemiseen, siis opetus on eksytys.

        "pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        jotka ovat aina opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen"
        2 Tim: 3: 6-7

        "eivät voi päästä", kun ei ole kristinuskon juuria, ei voi päästä totuuden tuntemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Parham" = helluntailaisuuden juuret.

        helluntailaisuus ei ole siis kristinuskon juuria.

        Onko luterilaisten juuret Katolisessa pedofiilikirkossa vai kansanmurhaaja Lutherissa?
        Nythän se on pride-kirkko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa ei pääse TOTUUDEN tuntemiseen, siis opetus on eksytys.

        "pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        jotka ovat aina opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen"
        2 Tim: 3: 6-7

        "eivät voi päästä", kun ei ole kristinuskon juuria, ei voi päästä totuuden tuntemiseen.

        Mistä tiedät?

        Kirkko on tutkinut myös totuuden tuntoon pääsemisen asiaa.

        "Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan 15-24-vuotiaista suomalaisista vain 15 prosenttia sanoo uskovansa kristinuskon opettamaan jumalaan."

        http://yle.fi/uutiset/jumalaan_uskomattomuus_yleistyy_aatteena/6346462

        Miksi näin?

        Maailman ruhtinas on se, joka sokaisee ihmiset, ettei heille loista valkeus, joka loistaa Kristuksen kirkkauden evankeliumista.

        3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
        4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
        5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
        6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa. ( 2Kor 4)

        Miksi jumalattomuus aatteena yleistyy Suomessa?

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko luterilaisten juuret Katolisessa pedofiilikirkossa vai kansanmurhaaja Lutherissa?
        Nythän se on pride-kirkko.

        Luterilaisten juuren on uskonpuhdistuksessa

        Uudestikastajien juuren on Amerikan pmantereen pridessäs ja pedofiliassa joista ne koko ajan puhuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisten juuren on uskonpuhdistuksessa

        Uudestikastajien juuren on Amerikan pmantereen pridessäs ja pedofiliassa joista ne koko ajan puhuu

        Luterilaisten juuret on uskonpuhdistuksessa, jossa tapettiin anabaptisteja ja juutalaisia.
        Nykyisinkin he tappaisivat anabaptisteja, jos Suomen laki ei suojaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisten juuret on uskonpuhdistuksessa, jossa tapettiin anabaptisteja ja juutalaisia.
        Nykyisinkin he tappaisivat anabaptisteja, jos Suomen laki ei suojaisi.

        Luterilaisuuden juuret ovat uskonpuhdistuksessa, ei tappamisessa

        Uudestikastajien juuren ovat tappamisessa ja raiskaamisessa. Jos laku sallisi, uudestikasaat raiskaisivat jokaisen luterilaisen lapsen.


    • Anonyymi

      Uskomme perustuu Jeesuksen sovitustyöhön. Olet saatanan asialla kun kirjoitat , että uskomme peustuu kokemukseen ja tunteisiin. Varmaan jo peruskoulu on jäänyt sinulta kesken. Kuinka viitsitkin tuollaista kirjoittaa ? Rikot 8. käskyä.

      • Anonyymi

        >>>"uskomme perustuu Jeesuksen sovitustyöhön"<<<

        niinhän te sanotte, ja ette kuitenkaan usko siihen .


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on Antikristuksen ja sodomiamiehen yhteinen projekti.

      Oikean Kristinuskon piraattiversio.

    • Anonyymi

      Minusta ei voida tietenkään yleistää tuollaista suuntausta, joka koskisi aloituksessa mainittuja esityksiä helluntalaisuudesta. Mutta kuitenkin aloittajan mielipiteissä on todellisuus pohjaa noin yleisesti koskien myös muitakin uskontoja globaalissa maailmassa.
      Olen itse havainnut ettei Raamattuja juurikaan käytetä monissa hengellisissä tilaisuuksissa tai kesäjuhlissa. Miksi? On suorastaan pöyristyttävää se, että katseet kohdistetaan pastoriin tai puhujaan intensiivisesti, muttei avata Raamattuja. Uskon etteivät monetkaan aikamme kristityt tutki säännöllisesti ja syvällisesti Jumalan sanaa.

      Jos kristitty laiminlyö kahden keskisen kommunikoinnin Jumalansa kanssa juurikin Raamattua tutkimalla ja rukouksin, ei mikään ihme, ettei näillä ihmisillä ole syvää suhdetta Jumalaan. He elävät aliravitussa tilassa joka on hyvin vaarallinen.
      Raamatun tutkiminen on juuri se tapa, jolla Jumala kommunikoi ihmisen kanssa. Älä siis koskaan laiminlyö hengellisiä rutiinejasi. Pahuuden voimat ovat aktiivisia juuri tänä aikana tarkoituksenaan saada uskomme haaksirikkoon. Ole siis varuillasi.

      • Anonyymi

        Jumala kommunikoi ihmisten kanssa siten, että ihmiset lukevat ihmisten kirjoittamia taruja, legendoja, asiavirheitä historiallisessa kerronnassa ja suoranaisia valheita?

        Jopas jotakin. On sulla usko. :)


    • Anonyymi

      Totuus ei kiinnosta helluntailaisia. He pitävät totena Raamatun epätodet tarut, kirjaimellisesti. Eivät erota totuutta valheista. :)

      • Anonyymi

        Vauvakastettua ei kiinnosta oman luterilaisen seurakunnan jumalanpalvelukset.
        Pitää olla täällä rienaamassa.


    • Anonyymi

      Helluntailaisten mieli ei saa rauhaa kun heille on nettiaikana selvinnyt totuus koko helluntailaisuuden uskonsuunnan perustajan Parhamin sodomiataustasta ja siitä saastasta, mihin sen uskonsuunnan evankeliumin alku perustuu. Jokainen käsittää, että sitä lahkoa ei ole Jumala perustanut.

      • Anonyymi

        Luterilaisen mieli ei saa rauhaa, kun on selvinnyt Lutherin anabaptistien ja juutalaisten murhat.
        Lisäksi hän sai tietää, että hän kuuluu pride-kirkkoon.
        Hän sai myös tietää, että Luterilaisessa kirkossa myös "Kaikkien kirkko lahko".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisen mieli ei saa rauhaa, kun on selvinnyt Lutherin anabaptistien ja juutalaisten murhat.
        Lisäksi hän sai tietää, että hän kuuluu pride-kirkkoon.
        Hän sai myös tietää, että Luterilaisessa kirkossa myös "Kaikkien kirkko lahko".

        Näin luterilainen kirkko opettaa: Late Mäntylä on yksiselitteisesti sitä mieltä, että kirkossa ei tulisi sallia sellaista opetusta, jossa homoutta kutsutaan synniksi. Hänen mukaansa kaikki eivät ymmärrä, kuinka vahingollista sellainen opetus on...Vähän yli nelikymppisenä Mäntylä todella oivalsi, mitä on. Vuonna 2014 itävaltalainen drag-artisti Conchita Wurst voitti Euroviisut. Wurst näytti muuten naiselta, mutta hänellä oli siisti tumma parta. Mäntylä ihmetteli, miten kukaan ihminen voi olla noin vetävän näköinen. Samaan aikaan Mäntylä kävi Sexpon seksuaalineuvojakoulutusta, jossa puhuttiin sukupuolen moninaisuudesta.
        Palikat tuntuivat loksahtavan kohdalleen, ja Mäntylä totesi olevansa muunsukupuolinen.
        – Se tarkoittaa, että en ole nainen tai mies. Olen jotain muuta, Mäntylä selittää.


      • Anonyymi

        Haahaaha, kusi sukassa Parham-luterilaisella...hahahaha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haahaaha, kusi sukassa Parham-luterilaisella...hahahaha

        Ei luterilaiset ole parhameita. sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei luterilaiset ole parhameita. sinä olet.

        Luterilaisen kirkon menot ovat loitsuamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisen kirkon menot ovat loitsuamista.

        Uudestikastajien menot ovat loitsua ja magiaa. Jeesustahan siellä ei ole


    • Anonyymi

      Se ihmisiä kiukuttaa kun Helluntaiseurakunnassa Raamattua opetetaan OIKEIN!!!!! myös siellä olevat asiat joita sanotaan synniksi OVAT SYNTIÄ!!!!! PISTE!!! siksi koska ihmiset eivät NÖYRRY tekemään paranusta ja tunnustamaan että Hellarit opettavat RAamattua OIKEIN - he alkavat niskuroida kaikin voimin!!

      • Anonyymi

        Eiväthän he usko edes Raamattuun


      • Anonyymi

        ei se Parhamkaan kumppaneineen mitään "parannusta" tarvinut, öh, öh, asioistaan . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei se Parhamkaan kumppaneineen mitään "parannusta" tarvinut, öh, öh, asioistaan . . .

        Eikös se parham pitänyt sitä luonnotonta taipumustaan jonkilaisen ylimääräisenä armolahjana, mikä piti virittää palavaksi ja siinä hän onnistuikin. Vietiin vankilaan ja tuli syyte sodomiasta.


    • Anonyymi

      Hellarit on Diaboloksen akvokaatteja. He yrittävät estää lapsien kastamisen Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseniksi kaikella valheen voimalla, uhkauksilla ja herjauksilla, mitä paha henki heidän suuhunsa kulloinkin antaa puhuttavaksi.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

    • Anonyymi

      Helarien pyhät kirjat, joita he raamatuiksi kutsuvat perustuu täysin sen Parhaimin ajatuksiin ja kokemuksiin siellä Los Angelesin punaisten lyhtyjen kadulla.

      Parhamin perustamassa raamattukoulussa kävi kaikki Euroopan ja Suomen helluntaijohtajat ne opit saamansa ja vannomassa uskollisuutta sille opille.

      • Anonyymi

        Ilmankos heille ei käy Jumalan antama sapatti pyhäpäiväksi. He vaan julistelevat, sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.

        Olen 100% varma, että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liitom kristityille.

        1234567---


      • Anonyymi

        "Helarien pyhät kirjat"

        Valehteleva vauvakastettu. Annappas näiden kirjojen nimet.

        Tätä se vauvakaste teetättää!


      • Anonyymi

        Sitä se uudestikaste teettää,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se uudestikaste teettää,

        Et ole kastettu Kristukseen. Et ole ristiinnaulinnut lihaasi himoineen ja haluineen eli et ole Kristukseen kastettu!!!! Tuliko selväksi?????????????
        Et ole pukeutunut Kristukseen. Et pidä itseäsi synnille kuolleena!!! Et ole pukeutunut Kristukseen, luterilainen vainoaja ja herjaaja ja pilkkaaja: Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen..
        Et ole armahtava, et ole ystävällinen, et ole pukeutunut Kristukseen!!!!
        TULIKO SELVÄKSI?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kastettu Kristukseen. Et ole ristiinnaulinnut lihaasi himoineen ja haluineen eli et ole Kristukseen kastettu!!!! Tuliko selväksi?????????????
        Et ole pukeutunut Kristukseen. Et pidä itseäsi synnille kuolleena!!! Et ole pukeutunut Kristukseen, luterilainen vainoaja ja herjaaja ja pilkkaaja: Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen..
        Et ole armahtava, et ole ystävällinen, et ole pukeutunut Kristukseen!!!!
        TULIKO SELVÄKSI?????

        noinko se henki sinulle puhuu ja syyttää sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kastettu Kristukseen. Et ole ristiinnaulinnut lihaasi himoineen ja haluineen eli et ole Kristukseen kastettu!!!! Tuliko selväksi?????????????
        Et ole pukeutunut Kristukseen. Et pidä itseäsi synnille kuolleena!!! Et ole pukeutunut Kristukseen, luterilainen vainoaja ja herjaaja ja pilkkaaja: Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen..
        Et ole armahtava, et ole ystävällinen, et ole pukeutunut Kristukseen!!!!
        TULIKO SELVÄKSI?????

        Minut on kastettu Kritukseen ja saan olla hänen omansa mutta sinun riehumisestasi on kaukana "sydämellinen armahtaivaisuus, ystävällisyyss, nöyryys ja sävyisyys.

        Tuliko selväksi?


    • Anonyymi

      Törkeätä poistattaa asiallinen kommenttini kun täällä ei heikkohipiäiset kestä totuutta kuulla. Sitten nuristaan ja haukutte toinen toisianne. Sanoin ettei alun kirjoittajan kannanottoa tule yleistää pelkästään helluntalaisiin. Sama on monissa muissakin uskonnoissa. Raamattua ei tarpeeksi tutkita säännöllisesti joten monet kristityt ovat hengellisesti aliravittuja tänä aikana. Tila on hyvin vaarallinen. Ja vielä plus jos kristitty ei rukoile aktiivisesti, mitä se kertoo kristitystä? Laitan viestini vaikka 1000 kertaa.
      Tämä vain in totuus. Ikävää ettei täällä jotkut kestä kuulla totuutta. Entäpä jos saman asian sanoisi itse Jeesus Kristus. Itse asiassa evankeliumrista löytää saman ajatuksen hieman eri vivahteella sanottuna.

      • Anonyymi

        Niin, aloituksentekijähän asettaa itsensä "Raamatuntuntijan" asemaan, josta arvostelee.

        Hän myös todistaa tärkeimmäksi löydökseen Raamatun ilmoituksen kautta olevan paholainen. Paholainenhan on valheen isä, uskovien vastustaja.

        Siitä tilanteesta käsin ei olekaan mitään ihmettelemistä, kun hän hyökkää Jeesukseen uskovia vastaan.

        Ja samaa puolta ( paholaisen puolta ) olevat säestävät isäntänsä, valheen isän, talutusnarussa.

        Niin paljon valhetta, törkeyttä, kommentit sisältävät, että ei ole mitään epäilystä siitä, mistä lähteestä sellainen kumpuaa.

        Jos ei ole edes pyrkimyksenä keskustella asiallisesti, niin miksi näihin sitten osallistua,
        Raamatun ilmoitusta valheen hengessä, törkeyksiä kirjoittavat, eivät edes kunnioita.

        Eihän se ole mikään taito puhua pahaa, panetella, valehdella ...
        Se vaatii jotakin, jos kykenee kirjoittamaan kuten uskovan ihmisen tulee kirjoittaa.

        Tämä Pietarin ohje on hyvä ohje keskusteluun.

        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
        ( 1Piet 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, aloituksentekijähän asettaa itsensä "Raamatuntuntijan" asemaan, josta arvostelee.

        Hän myös todistaa tärkeimmäksi löydökseen Raamatun ilmoituksen kautta olevan paholainen. Paholainenhan on valheen isä, uskovien vastustaja.

        Siitä tilanteesta käsin ei olekaan mitään ihmettelemistä, kun hän hyökkää Jeesukseen uskovia vastaan.

        Ja samaa puolta ( paholaisen puolta ) olevat säestävät isäntänsä, valheen isän, talutusnarussa.

        Niin paljon valhetta, törkeyttä, kommentit sisältävät, että ei ole mitään epäilystä siitä, mistä lähteestä sellainen kumpuaa.

        Jos ei ole edes pyrkimyksenä keskustella asiallisesti, niin miksi näihin sitten osallistua,
        Raamatun ilmoitusta valheen hengessä, törkeyksiä kirjoittavat, eivät edes kunnioita.

        Eihän se ole mikään taito puhua pahaa, panetella, valehdella ...
        Se vaatii jotakin, jos kykenee kirjoittamaan kuten uskovan ihmisen tulee kirjoittaa.

        Tämä Pietarin ohje on hyvä ohje keskusteluun.

        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
        ( 1Piet 3)

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        On perin outoa, jos sadistinen murhaaja on sinusta rakastava taivaallinen isä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On perin outoa, jos sadistinen murhaaja on sinusta rakastava taivaallinen isä. :)

        Tarkoitatko Martti Lutheria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko Martti Lutheria?

        Ei, en tarkoita Martti Lutheria. Toki myös hän oli massamurhaaja ja kristittyjen vainooja, mutta häntä paljon pahempi on Raamatun Jumala, joka olisi tappanut eniten ihmisiä maailmanhistoriassa, jos Raamatun kertomukset olisivat totta. Ja hän tappaa ja käskee tappaa mielivaltaisesti ja tosi typeristä syistä, esimerkiksi sapatin rikkomisesta, muiden jumalien palvomisesta ja Herrasta luopumisen julistuksesta (ateismi).


    • Anonyymi

      <<<<<Helluntailaiset eivät tunne Raamattua>>>>

      Mihin tuollainen väite perustuu? Onko aloittaja testannut helluntailaisten raamatuntuntemuksen?

      Tuntevartko luterilaiset Raamatun aloittajan mielestä?

      Onko aloittaja uudestisyntynyt uskovainen?

      • Anonyymi

        ei kaikkien tarvitse olla kirjanoppineita,
        Jeesus sanoo:
        "te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä elämä, ja ne juuri todistavat minusta"

        monet lahkot kyllä "tutkivat", vaan eivät löydä totuutta kirjoituksista, ja niin ollen niitä väärennettyjä evankeliumeita on maailma täynnä.

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"
        "itsensä kanssa" > "Hän muistaa meidät tomuksi" Ps. 103: 14


      • Anonyymi

        Miten luterilaiset voisivat tuntea Raamattua, kun vain 25 % sen jäsenistä edes uskoon kirkon sanomaan ja niistäkin vain pari prosenttia on uudestisyntyneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten luterilaiset voisivat tuntea Raamattua, kun vain 25 % sen jäsenistä edes uskoon kirkon sanomaan ja niistäkin vain pari prosenttia on uudestisyntyneitä.

        uudestisyntyminen EI ole se hurmoskokemus / kielilläpuhuminen, eikä "MINUN tekoni, vaan Jumalan teko.

        Jeesus sanoo RAAMATUSSA:
        "jos joku ei SYNNY vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan"
        Joh: 3: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten luterilaiset voisivat tuntea Raamattua, kun vain 25 % sen jäsenistä edes uskoon kirkon sanomaan ja niistäkin vain pari prosenttia on uudestisyntyneitä.

        Luterilainen kirkko pimittää ristinuskon.
        Oppi on, kun sinut on vauvakastettu älä tee muuta elä synnissä. Kasteensakramentti sovittaa synnit elä kuin pellossa.


      • Anonyymi

        Ehkä ukastajilla kaste sovittaa mutta meillä uskovilla Jeesus sovitti synnit


    • Anonyymi

      Jokaisen kristityn rakkain ja tärkein kirja tulisi olla Raamattu. Varmasti jokainen rakastunut muistaa ainakin vanhaan hyvään aikaan, kuinka tärkeitä olivat saamansa rakkaus kirjeet, kun ihastuttiin ja sitten rakastuttiin palavasti nuorina. Nuo kirjeet rakastetulta olivat jokaiselle nuorelle elämääkin suuremmat. Niitä luettiin uudestaan ja uudestaan ja odotettiin, milloin ihastukselta tulisi postissa uusi kirje.
      On siksi kovin surullista huomata itse henkilökohtaisesti seurakunnissa, kuinka Raamatun arvostus saati lukeminen on kovin heppoisissa kantimissa. Juuri Raamatun kautta saamme yhteyden Jumalaan. Hän puhuu sanansa kautta.

    • Anonyymi

      Kaikilla Jenkkilahkoilla on omat pyhät kirjat, ja novumit ja teesit ja ohjeet, kuinka kristittyjen kanssa väitellään.

      Helluntailaisillakin on kirjalliset ohjeet käännyttäjilleen kuinka Luterilaisten kanssa tulee väitellä kasteesta.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät tunne Raamattua

      nO MITÄ NYT 1800 lahkolaiset osaa amerinkan viinavillistä maailmasta..Lahko mikä lahko! Kuka siihen uskoo?

      • Anonyymi

        Luterilaiset eivät tunne Raamattua.
        95% on jumalattomia. Se näkyy jokapäiväisessä elämässä.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset julkaisivat jo 50 vuotta sitten IRT 1-3 Raamatun tietokirjan ja siinä oli mukana sanahakemisto ja heprean ja kreikan raamatun sanakirjat. Kyllä helluntailaiset alkukielet tuntevat. Helluntailaiset julkaisivat 40 vuotta siitten myös Novum 1-5 UT kreikka-suomi kirja sarjan.

      https://suomenhelluntaikirkko.fi/helluntaikirkko/uskon-paakohdat/

      Pyhä Raamattu on Pyhän Hengen innoituksesta syntynyt Jumalan sana ja oppimme ainoa perusta.

      Hyväksymme Raamatun kaanonin, joka on syntynyt varhaiskristillisinä vuosisatoina ja vahvistettu nykyiseen muotoonsa uskonpuhdistuksen yhteydessä. Raamattu on kirjoitettu tietyissä historiallisissa, kulttuurisissa ja kielellisissä olosuhteissa. Niiden tunteminen eli hermeneuttinen lähestymistapa auttaa Raamatun ymmärtämisessä ja selittämisessä sekä sen sanoman ja periaatteiden soveltamisessa nykypäivään.

      Raamattukäsityksessä tunnustaudumme Lausannen julistukseen Raamatun arvovallasta ja voimasta:

      ”Me tunnustamme Vanhan ja Uuden testamentin kaikkien kirjoitusten jumalallisen inspiraation, totuudenmukaisuuden ja arvovallan ainoana kirjoitettuna Jumalan sanana, joka on virheetön kaikessa, mitä se opettaa, ja ainoana uskon ja käytännön erehtymättömänä ohjeena. Tunnustamme myös Sanan voiman Jumalan pelastustarkoituksen päätökseen saattamisessa. Raamatun sanoma on osoitettu koko ihmiskunnalle. Jumalan ilmoitus Kristuksessa ja Kirjoituksissa on muuttumaton. Sen kautta Pyhä Henki puhuu vielä nytkin. Hän valaisee jokaisessa kulttuurissa Jumalan ihmisten mielen ymmärtämään ilmoitetun totuuden tuoreella tavalla. Täten Pyhä Henki paljastaa koko kirkolle yhä enemmän Jumalan monitahoisesta viisaudesta.”

      • Anonyymi

        paskat tunne, muuta kuin "korvasyyhyynsä" OMIEN eksyttävien tulkintojensa mukaan

        "omien himojensa mukaan KORVASYYHHYYNSÄ haalivat itselleen opettajia"
        2 Tim: 4: 3

        RAAMATUN TOTUUTTA, eivät sieltä löydä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        paskat tunne, muuta kuin "korvasyyhyynsä" OMIEN eksyttävien tulkintojensa mukaan

        "omien himojensa mukaan KORVASYYHHYYNSÄ haalivat itselleen opettajia"
        2 Tim: 4: 3

        RAAMATUN TOTUUTTA, eivät sieltä löydä !!!

        Vauvana kastetulle uskovaiselle on myös olemassa seurakuntia

        Kaikissa niissä herätyksissä maailmalla, joiden keskellä One Way Mission toimii, on vallitsevana käytäntönä baptistinen kastekäytäntö. Tämän käytännön mukaan toimitamme kasteet myös seurakunnissamme Suomessa.
        Jos ihmistä ei ole koskaan kastettu, me kastamme hänet kastekäytäntömme mukaisesti. Saman kastekäytännön mukaisesti myös opetamme kasteesta.
        One Way -seurakunta on niiden ihmisten yhteisö, jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana ja sielunsa pelastajana. Ilman henkilökohtaista uskoa Jeesukseen ei voi liittyä One Way -seurakuntaan.


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe