Suhdematematiikkaa.

Kaikkihan muistaa + ja - säännöt?

+ x += +
- x + = -
+ x - = -
- x - = +

Jos noi kertolaskujen plussat on ihmisiä joille emotionaalinen tunteminen on tärkeää ja miinukset taas sellaisia, joille emotionaalisista tunteista ei ole tietoa, eikä sen puoleen tarvettakaan, niin vastaukset taas tarkoittaa sitä, että + tarkoittaa, että suhde toimii ja - tarkoittaa että ei.

Minusta tuo on totuus.

118

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allekirjoitan!

      • Moni vaan pitää kiltteyttä ja hyväntahtoisuutta ns. plussana, vaikka emotionaaliset kyvyt on siellä pakkasen puolella.

        Sitä tuo kaava ei kerro.

        Varsinkin naisista on vaikeaa sanoa, että onko + vai -... mun ikäryhmän naiset on tottuneet nuoresta pitäen miellyttämään, mikä lienee sitä kulttuurin tuomaa "maskausta".


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Moni vaan pitää kiltteyttä ja hyväntahtoisuutta ns. plussana, vaikka emotionaaliset kyvyt on siellä pakkasen puolella.

        Sitä tuo kaava ei kerro.

        Varsinkin naisista on vaikeaa sanoa, että onko vai -... mun ikäryhmän naiset on tottuneet nuoresta pitäen miellyttämään, mikä lienee sitä kulttuurin tuomaa "maskausta".

        Minä arvostan ihmisissä kiltteyttä, hyväntahtoisuutta ja auttavaisuutta ja ennenkaikkea aitoa, pyyteetöntä auttamista. Itse en kuitenkaan pidä kiltteyttä ja puolensapitämättömyyttä samana asiana, yhdistän kiltteyden enemmän toimintana ja hyväntahtoisuutena toisia kohtaan, mutta puolensa saa ja pitääkin pitää. Pyyteettömän auttamisen riskit tulee hyväksikäytössä, mutta siis itse en siedä hyväksikäyttöä asiassa kuin asiassa lainkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä arvostan ihmisissä kiltteyttä, hyväntahtoisuutta ja auttavaisuutta ja ennenkaikkea aitoa, pyyteetöntä auttamista. Itse en kuitenkaan pidä kiltteyttä ja puolensapitämättömyyttä samana asiana, yhdistän kiltteyden enemmän toimintana ja hyväntahtoisuutena toisia kohtaan, mutta puolensa saa ja pitääkin pitää. Pyyteettömän auttamisen riskit tulee hyväksikäytössä, mutta siis itse en siedä hyväksikäyttöä asiassa kuin asiassa lainkaan.

        Niin.... ihmisiä ja heidän motiivejaan ei aina voi tietää, vaikka pohtisi näin...


    • Jep!

      • Heh... hauska nikki sulla. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Heh... hauska nikki sulla. 😁

        Se mikä on 😄


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Se mikä on 😄

        No ei nyt tosissaan 😅 mut joo. On siinä osittainen totuus. Yhtälailla kun sun aloituksessa 😊


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        No ei nyt tosissaan 😅 mut joo. On siinä osittainen totuus. Yhtälailla kun sun aloituksessa 😊

        No ei sen puoleen... ihastuminen on kivaa... hetken ainskin höpöilee. Voi siihenkin addiktoitua. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No ei sen puoleen... ihastuminen on kivaa... hetken ainskin höpöilee. Voi siihenkin addiktoitua. 😄

        Taidan seuraavaksi addiktoitua suhun 😄 no ei. Sun juttujas on kiva lueskella,sen myönnän 😊👍


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Taidan seuraavaksi addiktoitua suhun 😄 no ei. Sun juttujas on kiva lueskella,sen myönnän 😊👍

        No kiva että kolisee. Mulla onkin kerrankin ollut jotain asiantynkää ja mielenkiintoista palstapohdittavaa. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No kiva että kolisee. Mulla onkin kerrankin ollut jotain asiantynkää ja mielenkiintoista palstapohdittavaa. 😄

        Joo, kyllä tuntuu että sulla on jalat maassa. Sun jutut yleensäkin on ihan semmosia normaaleja asioita ja kaikenmoista pohdittavaa saa 😊


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Joo, kyllä tuntuu että sulla on jalat maassa. Sun jutut yleensäkin on ihan semmosia normaaleja asioita ja kaikenmoista pohdittavaa saa 😊

        No kyllä ne välillä yhä alta lähtee, mutta koitan itseni vuoksi pysyä maassa tukevasti. Tunteilu on ihanaa parhaimmillaan, mutta sen ei pidä viedä elämää alta. Sen merkitys on tunteita todellisempaa... mutta tunteet kuitenkin vie meitä. Vaikka kuuluisassa autohankinnassa. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No kyllä ne välillä yhä alta lähtee, mutta koitan itseni vuoksi pysyä maassa tukevasti. Tunteilu on ihanaa parhaimmillaan, mutta sen ei pidä viedä elämää alta. Sen merkitys on tunteita todellisempaa... mutta tunteet kuitenkin vie meitä. Vaikka kuuluisassa autohankinnassa. 😄

        Totta 😄


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Joo, kyllä tuntuu että sulla on jalat maassa. Sun jutut yleensäkin on ihan semmosia normaaleja asioita ja kaikenmoista pohdittavaa saa 😊

        Tuli tää biisi mieleen nimimerkistäsi, sinusta.

        https://youtu.be/Z-ChyVXzbjA

        😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Tuli tää biisi mieleen nimimerkistäsi, sinusta.

        https://youtu.be/Z-ChyVXzbjA

        😄

        Siinähän se sit tuli ihan selkeästi esille 😄


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Siinähän se sit tuli ihan selkeästi esille 😄

        Niinpäs tulikin. 😛☺️


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niinpäs tulikin. 😛☺️

        😄😊


    • Anonyymi
      • No tulee mieleen oma inttiaika ja yhteenkuuluvuus.

        Mutta ei ehkä parisuhteeseen liittyvää...

        Mutta minusta ois voinut tietyssä yhteydessä vaikka tulla vaikka moottoripyörä- tai muu jengiläinen...oon kuitenkin joukkuelajeista saanut tarpeeks tuohon tarpeeseen tyydytystä. 😊 Ja vähän töistä...


    • Onneksi tunneälyään voi kehittää 👍

      • Jos sen kokee itse tarpeelliseksi...


      • Disseisback kirjoitti:

        Jos sen kokee itse tarpeelliseksi...

        Puhuit kuitenkin suhteesta.

        Jos suhteeseen asti on päädytty, saattaa asian, siis itsensä kehittämisen, kokeakin tarpeelliseksi. Etenkin, jos suhteessa pystytään avoimeen kommunikaatioon.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Puhuit kuitenkin suhteesta.

        Jos suhteeseen asti on päädytty, saattaa asian, siis itsensä kehittämisen, kokeakin tarpeelliseksi. Etenkin, jos suhteessa pystytään avoimeen kommunikaatioon.

        Niinpä... saattaa... ei välttämättä, jos ei koe itsessään olevan mitään kehitettävää.

        Omakohtaisesti minulla on mututuntuma, että he, joita tuolla emotionaalisen kyvyttömyyden kykenettämyydellä kaavassa puhun nyt vaikka niiksi - merkeiksi, ei ole kykyä nähdä emotionaalisia ilmiöitä. Halaamisesta ei välity aivoihin mielihyvää aiheuttavia biokemiallisia hormoneja tai mitä lie ovatkaan... ei sellainen ihminen voi käsittää ihan tuosta vaan, että mikä merkitys jollain hänelle olemattomalla asialla on toiselle... ja mistä se tulee, tai mitä se on...

        Mulle joku pyhä henki on yhtä mysteeri... en koe mitään yhteyttä jumalaan... olisi uskonnolisella mielellä ajateltuns - merkkinen tuossa kaavassa...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niinpä... saattaa... ei välttämättä, jos ei koe itsessään olevan mitään kehitettävää.

        Omakohtaisesti minulla on mututuntuma, että he, joita tuolla emotionaalisen kyvyttömyyden kykenettämyydellä kaavassa puhun nyt vaikka niiksi - merkeiksi, ei ole kykyä nähdä emotionaalisia ilmiöitä. Halaamisesta ei välity aivoihin mielihyvää aiheuttavia biokemiallisia hormoneja tai mitä lie ovatkaan... ei sellainen ihminen voi käsittää ihan tuosta vaan, että mikä merkitys jollain hänelle olemattomalla asialla on toiselle... ja mistä se tulee, tai mitä se on...

        Mulle joku pyhä henki on yhtä mysteeri... en koe mitään yhteyttä jumalaan... olisi uskonnolisella mielellä ajateltuns - merkkinen tuossa kaavassa...

        " he, joita tuolla emotionaalisen kyvyttömyyden kykenettämyydellä kaavassa puhun nyt vaikka niiksi - merkeiksi, ei ole kykyä nähdä emotionaalisia ilmiöitä."

        Eikö emotionaalista kyvyttömyyttä juuri voisikin kehittää, kaikenlisäksi helposti. Ei kaikkien tarvitsekaan itse tuntea valtaisaa tarvetta syleillä maailmaa eikä edes halata yhtä ihmistä. Riittää jos tietää tämän yhden ihmisen, etenkin jos se on kumppani, tykkäävän halaamisesta, niin miksei siihen ryhtyisi, parisuhteen vuorovaikutuksen vuoksi? Vain yksi pienen pieni teko ja tällä kehittäisi omaa emotionaalista kyvykkyyttä ja toisi parisuhteeseen hyvää.


      • Disseisback kirjoitti:

        Niinpä... saattaa... ei välttämättä, jos ei koe itsessään olevan mitään kehitettävää.

        Omakohtaisesti minulla on mututuntuma, että he, joita tuolla emotionaalisen kyvyttömyyden kykenettämyydellä kaavassa puhun nyt vaikka niiksi - merkeiksi, ei ole kykyä nähdä emotionaalisia ilmiöitä. Halaamisesta ei välity aivoihin mielihyvää aiheuttavia biokemiallisia hormoneja tai mitä lie ovatkaan... ei sellainen ihminen voi käsittää ihan tuosta vaan, että mikä merkitys jollain hänelle olemattomalla asialla on toiselle... ja mistä se tulee, tai mitä se on...

        Mulle joku pyhä henki on yhtä mysteeri... en koe mitään yhteyttä jumalaan... olisi uskonnolisella mielellä ajateltuns - merkkinen tuossa kaavassa...

        Olet oikeassa siinä, että kyseessä tarvitaan henkilön oma tahtotila. En kuitenkan päättäisi matemaattisia kuvioitasi lopputuloksella MOT 🙂

        Emotionaalinen säätelyhäiriö ilmenee monella eri tavalla. Kenellä tahansa voi olla hetkiä, jolloin tunteet purkautuvat ei_toivotulla tavalla. Ominaisuus voi kuitenkin liittyä myös johonkin psyykkiseen häiriöön tai juontua vaikka lapsuuden traumasta. Silloin henkilöllä voi tosiaan olla vaikeuksia ylläpitää ihmissuhteita.
        Olisi tosi hyvä, jos henkilö tuolloin itse ymmärtäisi hakea asiantuntijan apua tai jos hänen läheisensä, perheenjäsenet tai ystävät ohjaisivat hänet kehittämään tunteiden hallintaa ja tunneälyä.

        Uskonto on asia erikseen. Minä uskon Jumalaan, mutta minun mielestäni jokainen saa uskoa mihin tahansa jumalaan tai olla uskomatta mihinkään. Ei uskoon tai johonkin omaan maailmankatsomukseen saa pakottaa ketään. Minä ajattelen mieluummin niin, että on olemassa jokin korkeampi voima ja asioilla on tarkoitus, kuin pelkkään sumuun ja sattumaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " he, joita tuolla emotionaalisen kyvyttömyyden kykenettämyydellä kaavassa puhun nyt vaikka niiksi - merkeiksi, ei ole kykyä nähdä emotionaalisia ilmiöitä."

        Eikö emotionaalista kyvyttömyyttä juuri voisikin kehittää, kaikenlisäksi helposti. Ei kaikkien tarvitsekaan itse tuntea valtaisaa tarvetta syleillä maailmaa eikä edes halata yhtä ihmistä. Riittää jos tietää tämän yhden ihmisen, etenkin jos se on kumppani, tykkäävän halaamisesta, niin miksei siihen ryhtyisi, parisuhteen vuorovaikutuksen vuoksi? Vain yksi pienen pieni teko ja tällä kehittäisi omaa emotionaalista kyvykkyyttä ja toisi parisuhteeseen hyvää.

        Hyvä kysymys... miksi ei?

        No kyse onkin siitä, että miksi sen näkee tärkeäksi...minusta. Jos kokee sen toiselle tärkeäksi, niin kyllä sen varmaan tekeekin ja ehkä oppii nauttimaankin sen tuottamisesta... mutta jos ei usko siihen, että se on tärkeä, tai ei vaan välitä, niin siksi sitä ei tee...

        Tuolla ylrmpänä sanoin, etten uskonnollisessa mielessä usko itse mihinkään taivaallisiin voimiin. En kyllä alkaisi rukoilrmaan jumalaa vain toisen puolesta, vaikka hän siitä pitäisi ja se olisi hälle tärkeää... enkä hommaisi jäniksenkäpälää tyynyn alle, jos olisi joku muu hihhuli kyseessä...mutta käsitän, että olisinkin itse se miinus siinä..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä, että kyseessä tarvitaan henkilön oma tahtotila. En kuitenkan päättäisi matemaattisia kuvioitasi lopputuloksella MOT 🙂

        Emotionaalinen säätelyhäiriö ilmenee monella eri tavalla. Kenellä tahansa voi olla hetkiä, jolloin tunteet purkautuvat ei_toivotulla tavalla. Ominaisuus voi kuitenkin liittyä myös johonkin psyykkiseen häiriöön tai juontua vaikka lapsuuden traumasta. Silloin henkilöllä voi tosiaan olla vaikeuksia ylläpitää ihmissuhteita.
        Olisi tosi hyvä, jos henkilö tuolloin itse ymmärtäisi hakea asiantuntijan apua tai jos hänen läheisensä, perheenjäsenet tai ystävät ohjaisivat hänet kehittämään tunteiden hallintaa ja tunneälyä.

        Uskonto on asia erikseen. Minä uskon Jumalaan, mutta minun mielestäni jokainen saa uskoa mihin tahansa jumalaan tai olla uskomatta mihinkään. Ei uskoon tai johonkin omaan maailmankatsomukseen saa pakottaa ketään. Minä ajattelen mieluummin niin, että on olemassa jokin korkeampi voima ja asioilla on tarkoitus, kuin pelkkään sumuun ja sattumaan.

        No minäkin olen sitä mieltä, että ih.isillä voi olla tunnelukkoja, ihan fysiologisia poikkeavuuksia ja siltä väliltä, että emotionaalinen käytös estyy...

        Mutta tuo kaava on totta... joku + merkkinen voi ymmärtää -merkkisen ongelmat ja saa tarvittavan + merkin sitten siitä ymmärryksestään tms... mutta ei muokkaa kaavaa....

        Tuon uskonnon vaan sanoin karkeana esimerkkinä... uskonnollisia toimia tekee vaan uskonnolliset ihmiset... muilta niitä ei saa...


      • Disseisback kirjoitti:

        No minäkin olen sitä mieltä, että ih.isillä voi olla tunnelukkoja, ihan fysiologisia poikkeavuuksia ja siltä väliltä, että emotionaalinen käytös estyy...

        Mutta tuo kaava on totta... joku merkkinen voi ymmärtää -merkkisen ongelmat ja saa tarvittavan merkin sitten siitä ymmärryksestään tms... mutta ei muokkaa kaavaa....

        Tuon uskonnon vaan sanoin karkeana esimerkkinä... uskonnollisia toimia tekee vaan uskonnolliset ihmiset... muilta niitä ei saa...

        Olet oikeassa. Kirjoitin väärin.

        En siis väitä toisin matematiikasta, mutta pysyn kannassani siitä, että tunteiden ja ihmissuhteiden kyseessä ollen ei noin yksioikoisia päätelmiä voi tehdä. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Olet oikeassa. Kirjoitin väärin.

        En siis väitä toisin matematiikasta, mutta pysyn kannassani siitä, että tunteiden ja ihmissuhteiden kyseessä ollen ei noin yksioikoisia päätelmiä voi tehdä. 🙂

        Hei, saa korjata jos tulee huteja...

        Tuosta kaavastahan tavallaan ei mun ymmärrykseen mukaan voi poiketa, kun se on fakta. Mutta mä en määritä mikä se + tai - oikeasti on... siihen pitäis tehdä jo ihan uusi juttu. 😊

        Idea vaan on tämä: että noi + nerkkiset tarjoaa jotain, mitä - merrkiset ei edes tajua, mutta tarvitsevat myös sitä itse, että saavat myös jotain suhteesta. Merkityksellisintä on tuo viimeinen rivi.... - x - = +.... siinä on toivo -merkkisillekin... ei tarvitse olla jotain mitä ei ole, kun sitä ei tarvitakkaan. 😊

        Ei tää niin lohduton yhtälö ole. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Hei, saa korjata jos tulee huteja...

        Tuosta kaavastahan tavallaan ei mun ymmärrykseen mukaan voi poiketa, kun se on fakta. Mutta mä en määritä mikä se tai - oikeasti on... siihen pitäis tehdä jo ihan uusi juttu. 😊

        Idea vaan on tämä: että noi nerkkiset tarjoaa jotain, mitä - merrkiset ei edes tajua, mutta tarvitsevat myös sitä itse, että saavat myös jotain suhteesta. Merkityksellisintä on tuo viimeinen rivi.... - x - = .... siinä on toivo -merkkisillekin... ei tarvitse olla jotain mitä ei ole, kun sitä ei tarvitakkaan. 😊

        Ei tää niin lohduton yhtälö ole. 😄

        Kyllä kyllä, lohtu on tärkeää 👍

        Ja sydänsuruja ei saa vähätellä. Jokainen ansaitsee tulla rakastetuksi, merkistä riippumatta. 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kyllä kyllä, lohtu on tärkeää 👍

        Ja sydänsuruja ei saa vähätellä. Jokainen ansaitsee tulla rakastetuksi, merkistä riippumatta. 🤗

        No rakkauskaan ei ole aina lämpimiä tunteita, vaan rakkaus voi olla sitäkin, että päästää irti, kun ei voi kantaa. Rakkaus on iso asia mikä koostuu niin monenlaisesta eri jutusta. 😊

        Isänä oon oppinut paljon ja lisää oppia tulee. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No rakkauskaan ei ole aina lämpimiä tunteita, vaan rakkaus voi olla sitäkin, että päästää irti, kun ei voi kantaa. Rakkaus on iso asia mikä koostuu niin monenlaisesta eri jutusta. 😊

        Isänä oon oppinut paljon ja lisää oppia tulee. 😊

        Mä annan sut pois, mä päästän sut pois...

        Rakkaus ilmenee tosiaan monella tavalla. Ja yksi niistä on irti päästäminen.

        Lapsista puheen ollen, minä olen aina ollut varsinainen leijonaemo ja siksi olen tosissaan joutunut työstämään päässäni sitä elämänvaihetta, kun emon täytyy raottaa tiukkoja siipiään, jotta lapset pääsevät lentämään pesästä ja kokeilemaan omiakin siipiään. - Juuri tänään muistelin työkaverille tilannetta, kun tyttäreni lähti vaihto-oppilaaksi ja vein hänet lentokentälle. Kaikki meni hyvin siihen saakka, kunnes hänen oli aika mennä läpi passintarkastuksesta. Minä aloin itkeä ja tytärtäkin alkoi itkettää, vaikka hän olikin tosi reipas. - Sitten kun en nähnyt enää hänen selkäänsäkään, menin vessaan ja itkin niin hysteerisesti, että en saanut henkeä. Joku ulkomaalainen nainen tuli huolestuneena kysymään olenko kunnossa ja nikotellen sain kerrottua, että kaikki on ok, mutta lapseni vain lähti vuodeksi vaihtoon.. Siitäkin selvittiin.😅

        Ymmärrän tuon edellisen kommenttisi myös parisuhteeseen. Joskus vain ero on ainoa oikea ratkaisu, vaikka kuinka haluaisi pitää toisesta kiinni. Se voi olla myös ainoa oikea ratkaisu oman itsensä vuoksi. Pitää osata rakastaa terveellä tavalla itseään, jotta voit rakastaa toista.

        Niin. Rakkautta on.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Mä annan sut pois, mä päästän sut pois...

        Rakkaus ilmenee tosiaan monella tavalla. Ja yksi niistä on irti päästäminen.

        Lapsista puheen ollen, minä olen aina ollut varsinainen leijonaemo ja siksi olen tosissaan joutunut työstämään päässäni sitä elämänvaihetta, kun emon täytyy raottaa tiukkoja siipiään, jotta lapset pääsevät lentämään pesästä ja kokeilemaan omiakin siipiään. - Juuri tänään muistelin työkaverille tilannetta, kun tyttäreni lähti vaihto-oppilaaksi ja vein hänet lentokentälle. Kaikki meni hyvin siihen saakka, kunnes hänen oli aika mennä läpi passintarkastuksesta. Minä aloin itkeä ja tytärtäkin alkoi itkettää, vaikka hän olikin tosi reipas. - Sitten kun en nähnyt enää hänen selkäänsäkään, menin vessaan ja itkin niin hysteerisesti, että en saanut henkeä. Joku ulkomaalainen nainen tuli huolestuneena kysymään olenko kunnossa ja nikotellen sain kerrottua, että kaikki on ok, mutta lapseni vain lähti vuodeksi vaihtoon.. Siitäkin selvittiin.😅

        Ymmärrän tuon edellisen kommenttisi myös parisuhteeseen. Joskus vain ero on ainoa oikea ratkaisu, vaikka kuinka haluaisi pitää toisesta kiinni. Se voi olla myös ainoa oikea ratkaisu oman itsensä vuoksi. Pitää osata rakastaa terveellä tavalla itseään, jotta voit rakastaa toista.

        Niin. Rakkautta on.

        Ymmärsit hyvin miyä kirjoitin...

        Mutta lisään pikkuisen...aina se ero ei ole hyvä pelkästään itsensä vuoksi, vaan myös toisen vuoksi. Jos joku mahdollistaa jonkun kehittymisen merkitsemättömyyden, voittaa hänkin joka kokee sitten tarvetta kehittyä. 😊

        Hellsten sanoi, että usein hätä saa ihmisen heräämään. Uskon siihen..


      • Disseisback kirjoitti:

        Ymmärsit hyvin miyä kirjoitin...

        Mutta lisään pikkuisen...aina se ero ei ole hyvä pelkästään itsensä vuoksi, vaan myös toisen vuoksi. Jos joku mahdollistaa jonkun kehittymisen merkitsemättömyyden, voittaa hänkin joka kokee sitten tarvetta kehittyä. 😊

        Hellsten sanoi, että usein hätä saa ihmisen heräämään. Uskon siihen..

        Kyllä. Pitää paikkansa.

        On hyvä kun esimerkiksi kunnat ja seurakunnat tarjoavat parisuhdeterapioita. Niissä on turvallista käydä läpi kenties kipeitäkin tapahtumia parisuhteessa ja kertoa kumppanille, että toivoo hänen osaavan jatkossa toimia eri tavalla, toisen kumppanin kanssa. On asioita, joita voi antaa anteeksi, mutta ei koskaan unohtaa.

        Turvallisella keskustelulla tarkoitan myös sitä, että pari saattaa olla henkisesti niin eri vaiheessa käsittelemässä mahdollista tulevaa eroa, että puhutaan toisen ohi eikä kuunnella. Terapeuttien kanssa yhdessä keskustellessa asia saattaa mennä paremmin perille, tai siitä voi jäädä takaraivoon edes joku muistijälki 🙂

        Muitakin tapoja tietysti on. Puhuminen kannattaa aina.👍


    • Anonyymi

      Kerropa, mitä ovat emotionaaliset tunteet ja emotionaalinen tunteminen?

      • Laaja käsite, mutta empaattisuus ja sympaattinen käytös on selkeämpiä näkyväisempiä emotionaalisen käyttäytymisen tunnusmerkkejä. Käyttäytymiseen liittyy siis myötäelävä tunnetila, joka saa käyttäytymään ihmisen niin. Lisäksi he kokevat itse tarvetta vastavuoroisesti kokea itse tälläistä vastaavaa käyttäytymiatä. Jos se on luontevaa, sen kokee niin, jos se on opeteltua käytöstä, senkin huomaa.

        Näin noin karkeesti itse osaan sanoittaa homman.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Laaja käsite, mutta empaattisuus ja sympaattinen käytös on selkeämpiä näkyväisempiä emotionaalisen käyttäytymisen tunnusmerkkejä. Käyttäytymiseen liittyy siis myötäelävä tunnetila, joka saa käyttäytymään ihmisen niin. Lisäksi he kokevat itse tarvetta vastavuoroisesti kokea itse tälläistä vastaavaa käyttäytymiatä. Jos se on luontevaa, sen kokee niin, jos se on opeteltua käytöstä, senkin huomaa.

        Näin noin karkeesti itse osaan sanoittaa homman.

        Voi vittu näit sun juttuja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi vittu näit sun juttuja

        No kerro toki itse paremmin, jos olen väärässä?


    • Eikö olisi mitään muita symboleja noihin yhtälöihin? Tulee ihan matikantunnit koulussa mieleen.

      Vaikka muumihahmot. Mörkö, Haisuli ja Jäärouva miinuksia ja Muumimamma, Niisku-neiti ja Hemuli plussia.

      • No oikeasti se kohderyhmä jolle tuo kaava oikeasti on tarkoitettu selitykseksi, ymmärtää paremmin noita merkkejä. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No oikeasti se kohderyhmä jolle tuo kaava oikeasti on tarkoitettu selitykseksi, ymmärtää paremmin noita merkkejä. 😄

        Okei, en varmaan ole sitten kohderyhmää ja jatkan tykönäni ihmisten tyypittelyä ei Ojalan mutta Muumilaakson laskuopilla 😌


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Okei, en varmaan ole sitten kohderyhmää ja jatkan tykönäni ihmisten tyypittelyä ei Ojalan mutta Muumilaakson laskuopilla 😌

        Veikkaan, että et taida olla... tosin ei ole moni muukaan, joka on jo vastannut. 😄


    • Ihan tuon viimeisen kaavan kirjoittaisin -x-=0

      Jos puhutaan emotionaalisesti etäisistä ihmisistä niin kyseiset ihmiset enemmänkin rakentavat suojamuureja kuin avautuvat tunteistaan. Toki jos suhde perustuu esim. materiaan tai taloudellisti järkevään yhteiseloon joka pitää sen pystyssä niin minusta se on yhdessä asumista eikä suhde.

      Muuten hyvin hoksattu rinnastus.

      • No mutta ehkä se tuo viimeinen ei ole emotionaalisuuteen vaan vaikka materiaan ja käytännöllisyyteen perustuva suhde? Ei menneisiltä ajoiltaan niinkään omituinen vaan nimettiin usein avioliitoksi. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No mutta ehkä se tuo viimeinen ei ole emotionaalisuuteen vaan vaikka materiaan ja käytännöllisyyteen perustuva suhde? Ei menneisiltä ajoiltaan niinkään omituinen vaan nimettiin usein avioliitoksi. 😄

        Ennen ei kannattanut sanoa vanhemmilleen vastaan sillä he saattoivat valita sinulle puolison.


      • M184 kirjoitti:

        Ennen ei kannattanut sanoa vanhemmilleen vastaan sillä he saattoivat valita sinulle puolison.

        Niinpä... ei emotionaalisuuksilla edes luututu lattiaa. 😄


    • Anonyymi

      Yritin järkeillä sun kaavioo keskivertoa pidempään, mutta huonoin seuraamuksin. :(

      Suhteelle ei ole hyväksi, jos pidetään emotionaalista etäisyyttä toisesta jatkuvasti onlinessa. Se ei pääse silloin muodostumaan hyötysuhteeksi. Jonkinasteinen, välttelevä etäisyys fyysisesti voi olla emotionaaliselle jonkinlainen merkki, joka hänen on kohdattava.
      Toiveet ja tarpeet muodostavat ei-tuntevalle välillisen kiintymyksen toiseen.

      • Tuo ei ole tasaveroista tuossa kaaviossa.... plussat sntaa jotain, mutta tarvitsevatkin, mikä saa kaavan toimimaan. Miinukset ei anna mitään kun ei ole mistä antaa...

        Tulee mieleen yks vanha biisi...päivänsäteen ymmärrys ei riitä pitämään häntä hengissä...

        https://youtu.be/MzheWNd65x4

        Sokeus ja hengissäpysyminen ei ole verrannollista.. .


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tuo ei ole tasaveroista tuossa kaaviossa.... plussat sntaa jotain, mutta tarvitsevatkin, mikä saa kaavan toimimaan. Miinukset ei anna mitään kun ei ole mistä antaa...

        Tulee mieleen yks vanha biisi...päivänsäteen ymmärrys ei riitä pitämään häntä hengissä...

        https://youtu.be/MzheWNd65x4

        Sokeus ja hengissäpysyminen ei ole verrannollista.. .

        Unohdat päivänsäteelle kohdistuvan signaalin, johon olisi kutkuttavaa tarttua. Olisihan se tae hengissäpysymiseen.
        Tulisiko kysyä paradoksaalisesta vapaudesta, vaiko suoda jonkinasteinen kompromissi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Unohdat päivänsäteelle kohdistuvan signaalin, johon olisi kutkuttavaa tarttua. Olisihan se tae hengissäpysymiseen.
        Tulisiko kysyä paradoksaalisesta vapaudesta, vaiko suoda jonkinasteinen kompromissi.

        Esitän hypoteesin.,.

        Miksi?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Esitän hypoteesin.,.

        Miksi?

        Huomaamattani luon usein erinäisiä tilanteita, joissa inhimillisyys ylittyy yli merkityksen.
        Toiseksi; et tarvitse syy-vastausta. Koska jäsentämisestäni tulisi esiin vääränlaista heikkoutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaamattani luon usein erinäisiä tilanteita, joissa inhimillisyys ylittyy yli merkityksen.
        Toiseksi; et tarvitse syy-vastausta. Koska jäsentämisestäni tulisi esiin vääränlaista heikkoutta.

        No itse olen saanut ihmissuhteissa sen verran siipeen, että oon esittänyt tuon kysymyksen itselle myös ja kun en fiksua vastausta tiedä siihen, olen jättänyt idean suhteesta taka-alalle.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No itse olen saanut ihmissuhteissa sen verran siipeen, että oon esittänyt tuon kysymyksen itselle myös ja kun en fiksua vastausta tiedä siihen, olen jättänyt idean suhteesta taka-alalle.

        Ymmärrettävää. Käyn vissiin olosuhteiden vanavedessä useita kyssäreitä läpi.
        Yksin tyytyväisyys, vastassa, onnellisuus suhteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrettävää. Käyn vissiin olosuhteiden vanavedessä useita kyssäreitä läpi.
        Yksin tyytyväisyys, vastassa, onnellisuus suhteessa.

        Mä oon tässä jo jonkinaikaa katsellut ympärille ja kyllä sitä läheisissä suhteissa joutuu henkisellä tasolla todella koville. Lisäksi siihen päälle nämä maailman olosuhteet jatkuvat muutokset yms...

        Tulee mieleen, että jos vaan pärjää ilman suhdesotkuja, niin mieluusti pysyn niistä nyt erossa. 😁👌


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä oon tässä jo jonkinaikaa katsellut ympärille ja kyllä sitä läheisissä suhteissa joutuu henkisellä tasolla todella koville. Lisäksi siihen päälle nämä maailman olosuhteet jatkuvat muutokset yms...

        Tulee mieleen, että jos vaan pärjää ilman suhdesotkuja, niin mieluusti pysyn niistä nyt erossa. 😁👌

        No ei kannata 😘 paljon se ottaa mutta paljon se myös antaa ☺️


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        No ei kannata 😘 paljon se ottaa mutta paljon se myös antaa ☺️

        No ehkä sellainen oikeanlainen suhde voi antaakin enempi kuin vie. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No ehkä sellainen oikeanlainen suhde voi antaakin enempi kuin vie. 😊

        No tämä on totta ❤️


      • Disseisback kirjoitti:

        No ehkä sellainen oikeanlainen suhde voi antaakin enempi kuin vie. 😊

        Kysynpä huvikseni. Mitä sulle on oikeanlainen suhde? Tai siis että mikä sen määrittelee. Monella tähän on varmaan vastaus. Pitäs melkein tehdä tästä erillinen aloitus. Mutta pitäs keksiä siihen joku naseva aloitus ettei häviä muiden kysymyksien sekaan 😅


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä oon tässä jo jonkinaikaa katsellut ympärille ja kyllä sitä läheisissä suhteissa joutuu henkisellä tasolla todella koville. Lisäksi siihen päälle nämä maailman olosuhteet jatkuvat muutokset yms...

        Tulee mieleen, että jos vaan pärjää ilman suhdesotkuja, niin mieluusti pysyn niistä nyt erossa. 😁👌

        Olen totaalisen eri mieltä, miten kohdistat läheissuhteiden kohtaamisen ja läpikäymisen. Ymmärrettävää on tietty välttää, jos pettyminen on ollut jatkuvaa ja musertavaa.
        Mun henkinen taso ja varaus perustuu ihan omaan mekanismiin. Koostuu harvoista kokemuksista.
        Pessimistisyys kuluttaa ja saattaa sulkea pois läheltä oletetun suhteen. On annettava mahdollisuus, jos sille on näkyvissä pienikin henkiinherääminen. Sotkut ovat alkuvaiheessa nähtävissä ja niitä tulee välttää.
        Maailmankuva on kehittynyt vuosikymmeniä omia aikojaan ja kehittyy. Kannattaako itseään pitää maailmankuvan ohjenuorassa minimaalisuutta enemmän. Ei kannata.


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Kysynpä huvikseni. Mitä sulle on oikeanlainen suhde? Tai siis että mikä sen määrittelee. Monella tähän on varmaan vastaus. Pitäs melkein tehdä tästä erillinen aloitus. Mutta pitäs keksiä siihen joku naseva aloitus ettei häviä muiden kysymyksien sekaan 😅

        No se "eiväärä". 😁👌

        Kai sellainen suhde...siis oikea, muovautuu ajan kanssa, siihen kuuluu sen verta hyvää, että sopii myös huonoakin, eikä se tunnu raskaalta. Suljuva.

        Tyttö tuumas, että ei kannata rynnätä aamusta, että hän haluaa nukkua ja laittautua. Joten lämmitän varaajan mahdollisimman täyteen ja pakkailen, sekä ilmoittaudun hotelliinkin, niin ei ole kiirettä mullakaan. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen totaalisen eri mieltä, miten kohdistat läheissuhteiden kohtaamisen ja läpikäymisen. Ymmärrettävää on tietty välttää, jos pettyminen on ollut jatkuvaa ja musertavaa.
        Mun henkinen taso ja varaus perustuu ihan omaan mekanismiin. Koostuu harvoista kokemuksista.
        Pessimistisyys kuluttaa ja saattaa sulkea pois läheltä oletetun suhteen. On annettava mahdollisuus, jos sille on näkyvissä pienikin henkiinherääminen. Sotkut ovat alkuvaiheessa nähtävissä ja niitä tulee välttää.
        Maailmankuva on kehittynyt vuosikymmeniä omia aikojaan ja kehittyy. Kannattaako itseään pitää maailmankuvan ohjenuorassa minimaalisuutta enemmän. Ei kannata.

        No se pessimistisyys tulee siitä, että hyvistäkään tyypeistä ei voi lopulta tietää, mitä lopulta olevat, ennenkuin on jo suhteessa, missä on tunteet pelissä paljon. Silloin kun mennään jo vauhdilla, poishyppääminen sattuu aina.


      • Disseisback kirjoitti:

        No se "eiväärä". 😁👌

        Kai sellainen suhde...siis oikea, muovautuu ajan kanssa, siihen kuuluu sen verta hyvää, että sopii myös huonoakin, eikä se tunnu raskaalta. Suljuva.

        Tyttö tuumas, että ei kannata rynnätä aamusta, että hän haluaa nukkua ja laittautua. Joten lämmitän varaajan mahdollisimman täyteen ja pakkailen, sekä ilmoittaudun hotelliinkin, niin ei ole kiirettä mullakaan. 😁

        Niin se tietenkin, "eiväärä" 😄 saat rauhakseen mennä sitten tämän aamupäivän ☺️


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Niin se tietenkin, "eiväärä" 😄 saat rauhakseen mennä sitten tämän aamupäivän ☺️

        No joo... latasin mä pyykkikoneen päälle vielä, kun näytti tuossa pakatessa alushousutilsnne huolestuttavalle. 😁
        Sitten käyn vaihtaa vielä auton...lainaan mutsin autoo, kun tuolla lavahäkkyrällä ei ole kiva ja kannatavakaan ajaa pitkää matkaa. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No joo... latasin mä pyykkikoneen päälle vielä, kun näytti tuossa pakatessa alushousutilsnne huolestuttavalle. 😁
        Sitten käyn vaihtaa vielä auton...lainaan mutsin autoo, kun tuolla lavahäkkyrällä ei ole kiva ja kannatavakaan ajaa pitkää matkaa. 😁

        Nonii, puhtaat alushousut on kyllä hyvä olla 😂 kaikenmoista pientä hommaa siis siinä vielä sulla. Joko tytsystäs on kuulunut että onko hereillä 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No joo... latasin mä pyykkikoneen päälle vielä, kun näytti tuossa pakatessa alushousutilsnne huolestuttavalle. 😁
        Sitten käyn vaihtaa vielä auton...lainaan mutsin autoo, kun tuolla lavahäkkyrällä ei ole kiva ja kannatavakaan ajaa pitkää matkaa. 😁

        Onko sulla kuinka pitkä matka ajella ?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No se pessimistisyys tulee siitä, että hyvistäkään tyypeistä ei voi lopulta tietää, mitä lopulta olevat, ennenkuin on jo suhteessa, missä on tunteet pelissä paljon. Silloin kun mennään jo vauhdilla, poishyppääminen sattuu aina.

        Sitoutuminen on aina sen hetkinen valinta. Helposti unohtuu arjen esiintulo ja tylsien päivien mukanaolo, jolloin tunteet asettuvat - merkin puolelle.
        Tunteista saattaa muodostua peloittava intiimiyssuhde pahimmillaan ja se jos mikä sattuu, jos ei kykene kohtaamaan ja käsittelemään, ettei riippuvuutta ylläpitoa tule ruokkia.


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Nonii, puhtaat alushousut on kyllä hyvä olla 😂 kaikenmoista pientä hommaa siis siinä vielä sulla. Joko tytsystäs on kuulunut että onko hereillä 😄

        Kyllä. No palatessa niitä taas löytyy reippaasti.

        Kyllä se hereillä oli ja saa nyt tälläytyä rauhassa...se kun noilla vaatii aikaa. 🤣


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Onko sulla kuinka pitkä matka ajella ?

        Oisko joku 120 km?


      • Disseisback kirjoitti:

        Oisko joku 120 km?

        No siinä on matkaa 😄 hyvä vaan hakea sit luotettavampi auto tuollaisilla kilometreille, ettei jää matkan varrelle 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Kyllä. No palatessa niitä taas löytyy reippaasti.

        Kyllä se hereillä oli ja saa nyt tälläytyä rauhassa...se kun noilla vaatii aikaa. 🤣

        No se vie aikansa 🤭😂 kokemuksesta tiedän 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitoutuminen on aina sen hetkinen valinta. Helposti unohtuu arjen esiintulo ja tylsien päivien mukanaolo, jolloin tunteet asettuvat - merkin puolelle.
        Tunteista saattaa muodostua peloittava intiimiyssuhde pahimmillaan ja se jos mikä sattuu, jos ei kykene kohtaamaan ja käsittelemään, ettei riippuvuutta ylläpitoa tule ruokkia.

        Joo, siis mulla itsellä on voinut olla noissa suhteissa vaikea käsitellä tunteita....mutta vaikea ssnoa oliko se ainoa syy? 🤷‍♂️


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        No se vie aikansa 🤭😂 kokemuksesta tiedän 😄

        Yllättävän pitkään...🤯

        Mut nyt jatkan matkaa. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Yllättävän pitkään...🤯

        Mut nyt jatkan matkaa. 😊

        😅
        Turvallista ajoa 😊


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        😅
        Turvallista ajoa 😊

        Ei tullut turvallisia onneksi vastaan. 😄

        Mutta minigolffissa tuli kuokkaan, biljardissa pärjäsin paremmin, prison islandissa tehtiin yhteistiimi ja rymyttiin ja ratkottiin tiiminä tunti. Syötiin, turistiin ja kaikkee. 😄

        Pisteenä iin päälle mun hotskuhuoneessa on sauna. 😄👌

        Kiva päivä ja kyllä sama huisa neiti täältä löytyi, vaikka pitkään aikaan ei oo nähnyt. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei tullut turvallisia onneksi vastaan. 😄

        Mutta minigolffissa tuli kuokkaan, biljardissa pärjäsin paremmin, prison islandissa tehtiin yhteistiimi ja rymyttiin ja ratkottiin tiiminä tunti. Syötiin, turistiin ja kaikkee. 😄

        Pisteenä iin päälle mun hotskuhuoneessa on sauna. 😄👌

        Kiva päivä ja kyllä sama huisa neiti täältä löytyi, vaikka pitkään aikaan ei oo nähnyt. 😊

        Okei, nyt naurahdin ääneen 😂 hyvä ettei tullut turvallisia vastaan,ois käynyt pian huonosti 🙈😂😂😂

        Mutta sulla on ollut loistava päivä ❤️😍 ja nyt sauna varmaan jo lämpiää? 😊


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Okei, nyt naurahdin ääneen 😂 hyvä ettei tullut turvallisia vastaan,ois käynyt pian huonosti 🙈😂😂😂

        Mutta sulla on ollut loistava päivä ❤️😍 ja nyt sauna varmaan jo lämpiää? 😊

        Tässä jo kävin eka löylyissä ja huilin parvekkeella. 😄👌

        Huikee päivä ja ae että tekköö hyvvää olla nyt vaan ja öllöttää. 🤣

        Alle satkulla sain tään huoneen ja ihan yyberi. Aamupala vielä tähän, niin mähän oon uus ukko kokonaan. 😄

        Ja kyllä neitin kanssa oli kiva puuhata ja olla pitkästä aikaa...e-passi vinkui, mutta hyvä niitäkin on käytellä pois. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Tässä jo kävin eka löylyissä ja huilin parvekkeella. 😄👌

        Huikee päivä ja ae että tekköö hyvvää olla nyt vaan ja öllöttää. 🤣

        Alle satkulla sain tään huoneen ja ihan yyberi. Aamupala vielä tähän, niin mähän oon uus ukko kokonaan. 😄

        Ja kyllä neitin kanssa oli kiva puuhata ja olla pitkästä aikaa...e-passi vinkui, mutta hyvä niitäkin on käytellä pois. 😊

        No oot saanu kyllä hyvän huoneen alle satkulla 😊 mistähän semmosia huoneita oikein löytyy 🤭

        Oliko mimmoset löylyt? Varmaan ihan kuitenkin hyvät 😊 jos viilentymässä välillä olet.

        Isän ja tyttären aika on kyllä parasta ❤️ tai ainakin näin kun tyttären näkökulmasta ajattelee,välillä kun tulee se pieni tytsky itsessäkin esiin, niin isän seurassa on edelleen mukavaa, päivittäin melkeinpä soitellaan isän kans ❤️


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        No oot saanu kyllä hyvän huoneen alle satkulla 😊 mistähän semmosia huoneita oikein löytyy 🤭

        Oliko mimmoset löylyt? Varmaan ihan kuitenkin hyvät 😊 jos viilentymässä välillä olet.

        Isän ja tyttären aika on kyllä parasta ❤️ tai ainakin näin kun tyttären näkökulmasta ajattelee,välillä kun tulee se pieni tytsky itsessäkin esiin, niin isän seurassa on edelleen mukavaa, päivittäin melkeinpä soitellaan isän kans ❤️

        No yllätyin itsekin....😜 KeskiSuomen alueeltahan tää löytyy...🙃

        No yllättävän hyvät löylyt, toi sauna on ainakin 6-8 henkilölle. Ja suihkukoppejakin 2, vaikka sänkyjä 1... hienoinen retro paistaa, mutta siisti huone kuin mikä. 😁

        No myö tytsyn kanssa kyllä osataan olla rennosti. Mä hölötän kaikkee ja hän naureksii. Huumoria paljon ja huikeita ilmeitä. 😉🤣😜


      • Disseisback kirjoitti:

        No yllätyin itsekin....😜 KeskiSuomen alueeltahan tää löytyy...🙃

        No yllättävän hyvät löylyt, toi sauna on ainakin 6-8 henkilölle. Ja suihkukoppejakin 2, vaikka sänkyjä 1... hienoinen retro paistaa, mutta siisti huone kuin mikä. 😁

        No myö tytsyn kanssa kyllä osataan olla rennosti. Mä hölötän kaikkee ja hän naureksii. Huumoria paljon ja huikeita ilmeitä. 😉🤣😜

        Oho. Että täällä päin olet 😜 harvemmin sitä tulee katseltua hotellihuoneita täältä 😅🙈

        No perus isä tytär suhde varmaankin ❤️ ainakin itsellä edelleen tuollaista 😁


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Oho. Että täällä päin olet 😜 harvemmin sitä tulee katseltua hotellihuoneita täältä 😅🙈

        No perus isä tytär suhde varmaankin ❤️ ainakin itsellä edelleen tuollaista 😁

        KeskiSuomen pääkaupungissa... joku tunnistaa rallikaupungiksikin...😁

        Taidan sammuttaa saunan, pistää releet niskaan ja piipahdan tuossa pubissa. Sitten tuun takas ja jos saunottaa, napsautan uudelleen kiukaan tulille. 😁

        Jos on viettänyt 2 kk omassa kellarissaan vääntelemässä kierteitä rautaputkiin ja riehumassa varaajaa ja kattilaa sinne, niin tiedätkö, että tälläinen touhu on ihan taivaallista. 😜
        Ei pojat miten tykkään nyt hei. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        KeskiSuomen pääkaupungissa... joku tunnistaa rallikaupungiksikin...😁

        Taidan sammuttaa saunan, pistää releet niskaan ja piipahdan tuossa pubissa. Sitten tuun takas ja jos saunottaa, napsautan uudelleen kiukaan tulille. 😁

        Jos on viettänyt 2 kk omassa kellarissaan vääntelemässä kierteitä rautaputkiin ja riehumassa varaajaa ja kattilaa sinne, niin tiedätkö, että tälläinen touhu on ihan taivaallista. 😜
        Ei pojat miten tykkään nyt hei. 🤣

        Niin ja tuohon isäsuhteeseen... se on tärkeää, että tytöllä on isä. Sen olen huomannut monessa naisessa, että se pitää naisen elämässä kii, kun on isä kuulunut koko elämään. Ja se lisää piirun verran minunkin roolia... tuosta tytöstä pidän kiinni ja pysyn hänen elämässään, tuli mitä tuli. 😊👌❤️


      • Disseisback kirjoitti:

        KeskiSuomen pääkaupungissa... joku tunnistaa rallikaupungiksikin...😁

        Taidan sammuttaa saunan, pistää releet niskaan ja piipahdan tuossa pubissa. Sitten tuun takas ja jos saunottaa, napsautan uudelleen kiukaan tulille. 😁

        Jos on viettänyt 2 kk omassa kellarissaan vääntelemässä kierteitä rautaputkiin ja riehumassa varaajaa ja kattilaa sinne, niin tiedätkö, että tälläinen touhu on ihan taivaallista. 😜
        Ei pojat miten tykkään nyt hei. 🤣

        No voin uskoa 😊 nyt nautit oikein kunnolla 👍😁 miniloma😊

        Rallikaupunki on oikein tuttu paikka...😜


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin ja tuohon isäsuhteeseen... se on tärkeää, että tytöllä on isä. Sen olen huomannut monessa naisessa, että se pitää naisen elämässä kii, kun on isä kuulunut koko elämään. Ja se lisää piirun verran minunkin roolia... tuosta tytöstä pidän kiinni ja pysyn hänen elämässään, tuli mitä tuli. 😊👌❤️

        Hyvä niin ❤️ nyt mä menen unille. Ja pidähän sinä mukava ilta ja nautit nyt oikein kunnolla minilomastasi ❤️


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        KeskiSuomen pääkaupungissa... joku tunnistaa rallikaupungiksikin...😁

        Taidan sammuttaa saunan, pistää releet niskaan ja piipahdan tuossa pubissa. Sitten tuun takas ja jos saunottaa, napsautan uudelleen kiukaan tulille. 😁

        Jos on viettänyt 2 kk omassa kellarissaan vääntelemässä kierteitä rautaputkiin ja riehumassa varaajaa ja kattilaa sinne, niin tiedätkö, että tälläinen touhu on ihan taivaallista. 😜
        Ei pojat miten tykkään nyt hei. 🤣

        No oho! Tänään oli aktiviteettia. Kävin Villa Ranan tapahtumissaja pyörin keskustassa. Aika useassa liikkeessä, kahvilla ja pubissakin kävin. Halusin vaan nähdä ja pysähtyä kuvaamaan. Mukavat muistot kameraan jäi ja varmaan myös itselläsi 😀👍


      • Ihastuja_addikti kirjoitti:

        Hyvä niin ❤️ nyt mä menen unille. Ja pidähän sinä mukava ilta ja nautit nyt oikein kunnolla minilomastasi ❤️

        Hei, näinpä teen. 😊👌


      • Anonyymi kirjoitti:

        No oho! Tänään oli aktiviteettia. Kävin Villa Ranan tapahtumissaja pyörin keskustassa. Aika useassa liikkeessä, kahvilla ja pubissakin kävin. Halusin vaan nähdä ja pysähtyä kuvaamaan. Mukavat muistot kameraan jäi ja varmaan myös itselläsi 😀👍

        Juu. Touhupäivä oli. 😁👌


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Juu. Touhupäivä oli. 😁👌

        Oli tosi mukavasti porukkaa liikkeellä. Itselläni on pientä ohjelmaa huomiseksikin. Oon miettinyt, jos ostaisin täältä asunnon jo useamman vuotta. En vaan tiedä mistä osasta kaupunkia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli tosi mukavasti porukkaa liikkeellä. Itselläni on pientä ohjelmaa huomiseksikin. Oon miettinyt, jos ostaisin täältä asunnon jo useamman vuotta. En vaan tiedä mistä osasta kaupunkia...

        Siinäpähän on miettiminen. 😁👌


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, siis mulla itsellä on voinut olla noissa suhteissa vaikea käsitellä tunteita....mutta vaikea ssnoa oliko se ainoa syy? 🤷‍♂️

        Vastapuoli haluaa myös kuulla että välität ja kuinka tärkeä toinen on eri elämän tilanteissa. Yksi syy johtaa helposti toiseen - merkkiseen ja vaikeus ottaa yliotteen. Ja siksi ei ole taitoa, riittävästi välittämistä, vaan antaa tapahtua. Tulee satutettua toista että itseään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastapuoli haluaa myös kuulla että välität ja kuinka tärkeä toinen on eri elämän tilanteissa. Yksi syy johtaa helposti toiseen - merkkiseen ja vaikeus ottaa yliotteen. Ja siksi ei ole taitoa, riittävästi välittämistä, vaan antaa tapahtua. Tulee satutettua toista että itseään.

        No ilmeisesti vähempikin olisi riittänyt? 🤷‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli tosi mukavasti porukkaa liikkeellä. Itselläni on pientä ohjelmaa huomiseksikin. Oon miettinyt, jos ostaisin täältä asunnon jo useamman vuotta. En vaan tiedä mistä osasta kaupunkia...

        Joku ripeä naisimmeinen kävi kutkuttaa kyljistä ja karkas. 😁

        Hyvä fiilis täällä pubissa, mutta taidan ottaa enää tään yhden ja pakenen hotskuun takas... huomenna jaksaa taas. Aamupala ja kotiin takas. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ilmeisesti vähempikin olisi riittänyt? 🤷‍♂️

        Suurieleisesti sanottuna olisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurieleisesti sanottuna olisi.

        No mä mietin niin, että kummassakin tapauksessa huomiolle oli tilausta, mutta ei ehkä sitä mitä oli tarjous... itsellä taas oli jäänyt piippuun niin paljon, että saattoi mennä jotenkin överikskin...

        Mutta sellaista se...ja silloin... ja nyt näin... voin mä iloita katselemalla vaikka nuoria ja muistella mukavia. Ihan hyvä mieli siitäkin tulee. Oonpahan joskus pistänyt kaiken ihanan menemään ja saanut paljon... 😊

        Mä oon jo ollut niin onnekas lopulta. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä mietin niin, että kummassakin tapauksessa huomiolle oli tilausta, mutta ei ehkä sitä mitä oli tarjous... itsellä taas oli jäänyt piippuun niin paljon, että saattoi mennä jotenkin överikskin...

        Mutta sellaista se...ja silloin... ja nyt näin... voin mä iloita katselemalla vaikka nuoria ja muistella mukavia. Ihan hyvä mieli siitäkin tulee. Oonpahan joskus pistänyt kaiken ihanan menemään ja saanut paljon... 😊

        Mä oon jo ollut niin onnekas lopulta. 😁

        Läpikäymisen oikeanlainen kohtaaminen kaikkineen on ymmärrettävissä oikeaan aikaan, juuri silloin kun sen kuuluu selkiintyyä. Kaikelle on oma aikansa.
        Luopuessaan on helpompi toipua silloisista muisteloista. Luopuminen antaa tilaa ja tuo uusia tilalle, mikä on hyvä tietää ja tuntea omalla kohdalla.
        Vaikka minä-kuva kolhiintuu, puolustusmekanismi toimii ja pysyt selvänäköisenä tulevissa onnenkoitoksissa. Sä tulet edelleen läpikäymään järki-tunneperäisiä haasteita:)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Läpikäymisen oikeanlainen kohtaaminen kaikkineen on ymmärrettävissä oikeaan aikaan, juuri silloin kun sen kuuluu selkiintyyä. Kaikelle on oma aikansa.
        Luopuessaan on helpompi toipua silloisista muisteloista. Luopuminen antaa tilaa ja tuo uusia tilalle, mikä on hyvä tietää ja tuntea omalla kohdalla.
        Vaikka minä-kuva kolhiintuu, puolustusmekanismi toimii ja pysyt selvänäköisenä tulevissa onnenkoitoksissa. Sä tulet edelleen läpikäymään järki-tunneperäisiä haasteita:)

        Mä nostan käden pystyyn, että olen tunnrmaailman aloittelija. ✋️😄

        Meni 40 v. Kun annoin tunteiden tulla ja lopun aikaa tänne 45 v maailmaa nähneeksi (likipitäin) totutellaan ksikenlaisiin. 😊

        Pitää ihmetellä vähän kaikkea...en nyt muista mikä tää aloitus olikaan taas, mutta lähiaikoina ei oo tullut kivoja, paitsi tänään niitäkin. Eikä mitään... sellaista se tuppaa olemaan. Nyt ei laksista mitään maton alle. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä nostan käden pystyyn, että olen tunnrmaailman aloittelija. ✋️😄

        Meni 40 v. Kun annoin tunteiden tulla ja lopun aikaa tänne 45 v maailmaa nähneeksi (likipitäin) totutellaan ksikenlaisiin. 😊

        Pitää ihmetellä vähän kaikkea...en nyt muista mikä tää aloitus olikaan taas, mutta lähiaikoina ei oo tullut kivoja, paitsi tänään niitäkin. Eikä mitään... sellaista se tuppaa olemaan. Nyt ei laksista mitään maton alle. 😊

        No joo, tässä nyt sen erikoisempaa olla pystyttämässä. Väliin tulee aukoa lukkoja suuntiin, ollut niin selvää ja tuntein kertomilla, ettei kahta sanaa.
        Helposti unohtaa aiheen, ovat väliin niin ankeita ettei saa juuta jaata enempää tunnepuolelta esiin.
        Joku sana saa sopivasti säpsähtämään, tiedostamalla kuin tyhjästä. Synnyttää oudon heräämisen, en keksi muuta.


    • Anonyymi

      Tuo on täysin totta ja toivon että jatkossa kaikki asburgerit uittavat kikkeliään muualla kuin normaaliväestössä.

    • Anonyymi

      Saman yksinkertaistuksen voi halutessaan ulottaa kaikkeen. Älykkyyteen, varakkuuteen, statukseen yms.

      • Totta tuokin...


    • Anonyymi

      " + tarkoittaa, että suhde toimii ja - tarkoittaa että ei. "

      Aivan, kun seksi toimii niin suhde toimii. Muuten ei.

    • Anonyymi

      Kyllä toi aika hyvin pitää paikkansa. Positiiviset luo positiivisuutta ja negatiiviset yhdessä voi yhdessä negailla ja sehän voi tuntua varsin positiiviselta. Hirveän negatiivinen ihminen vetää helposti positiivisen ihmisenkin mukanaan suohon ja siis tarkoitan semmoista perusnegatiivista ihmistä.

      • No joskus kuuntelin jotain ylen keskusteluohjelmaa, missä puhuttiin ystävyydestä. Siinä joku sanoi, että niin pitkään kun siitä ystävyydestä saa myös itse jotain, se pysyy, mutta jos siitä ei saa enää oikein mitään, ei siihen itsekään jaksa panostaa. Siitä tulisi taakka.
        Sama varmasti koskee parisuhteita...

        Ja jos tuollainen miinus ei itse saa vaikka esimerkiksi hellyyden osoittamisesta mitään, niin ei hän sitä pitkään jaksa vain toisen puolesta tehdä. Aika loogista..


    • Anonyymi

      Kyllä on totta.

      Emotionaaliset ihmiset ovat rasittavia vauvoja, jotka eivät kestä totuutta. Järkevämpi ihminen ei voi olla niiden lähellä edes oma itsensä ja jakaa ajatuksiaan vapaasti, kun heti loukkaantuvat. Pitäisi esittää samanmielistä niiden tyhmien ajatusten kanssa. Jos toteaa oman mielipiteensä ne pitävät heti sitä väittelevänä ja sinua toksisena ihmisenä. Ei kiitos näitä tunnevauvoja enää.

      • Mielipiteitä saa ja pitääkin voida sanoa/kuunnella, olipa millainen ihminen kyseessä tahaansa. Mutta myös perustelut. Vakavammankin asian voi esittää kyllä niin, ettei se loukkaa. Jotkin mielipiteet tai sanomiset voi kirpaista, mennä ihon alle ihan kaikenlaisilla ihmisillä, mutta se on luonnollista...reagointitavoissa on se ero sitten.

        Mutta kyllä vährmmän emotionaalisten kannattaa pysyä keskenään, niin ei tule konflikteja.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mielipiteitä saa ja pitääkin voida sanoa/kuunnella, olipa millainen ihminen kyseessä tahaansa. Mutta myös perustelut. Vakavammankin asian voi esittää kyllä niin, ettei se loukkaa. Jotkin mielipiteet tai sanomiset voi kirpaista, mennä ihon alle ihan kaikenlaisilla ihmisillä, mutta se on luonnollista...reagointitavoissa on se ero sitten.

        Mutta kyllä vährmmän emotionaalisten kannattaa pysyä keskenään, niin ei tule konflikteja.

        Noinhan se ei käytännössä mene. Esimerkkinä vaikka miten te palstan (tunnevauva)suvaitsevisto aikoinaan kävitte harmiksen kimppuun, koska "väärä mielipide".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se ei käytännössä mene. Esimerkkinä vaikka miten te palstan (tunnevauva)suvaitsevisto aikoinaan kävitte harmiksen kimppuun, koska "väärä mielipide".

        Kävitte kimppuun?

        Tämä on keskustelusivusto. Täällä jokainen altistaa mielipiteensä kritiikille. Myös minä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kävitte kimppuun?

        Tämä on keskustelusivusto. Täällä jokainen altistaa mielipiteensä kritiikille. Myös minä.

        Ette ota mielipiteitä mielipiteinä, vaan henkilö on muka toksinen kun ei esitä kieli ojossa sitä mitä te esitätte.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ette ota mielipiteitä mielipiteinä, vaan henkilö on muka toksinen kun ei esitä kieli ojossa sitä mitä te esitätte.

        No kieltämättä Harmiksen kohdalla jotkut mieliipiteet on aika toksisia, kuten vaikka tuo Putinin touhu...

        Eli jos maassa on sisällissota, naapurimaa saa ampua tasaseksi kaikki rakennukset ja lapsista mummoihin teurastaa sillä syyllä kaikki. Kyllä se kieltämättä toksista on...ei voi mitään...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kieltämättä Harmiksen kohdalla jotkut mieliipiteet on aika toksisia, kuten vaikka tuo Putinin touhu...

        Eli jos maassa on sisällissota, naapurimaa saa ampua tasaseksi kaikki rakennukset ja lapsista mummoihin teurastaa sillä syyllä kaikki. Kyllä se kieltämättä toksista on...ei voi mitään...

        Ei ole toksinen. Et vaan itse kestä katsoa totuutta. Menet tunteet edellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole toksinen. Et vaan itse kestä katsoa totuutta. Menet tunteet edellä.

        No ei minun totuutta täältä asti tarvitse nähdä, riittää kun en katsois uutisia jne.
        Mutta eipä se totuus siitä miksikään muutu, vaikka työntäis päänsä pensaaseen.


      • Anonyymi

        Amen.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kieltämättä Harmiksen kohdalla jotkut mieliipiteet on aika toksisia, kuten vaikka tuo Putinin touhu...

        Eli jos maassa on sisällissota, naapurimaa saa ampua tasaseksi kaikki rakennukset ja lapsista mummoihin teurastaa sillä syyllä kaikki. Kyllä se kieltämättä toksista on...ei voi mitään...

        Jos joku on sitä mieltä, että sä olet imaissut aimoannoksen sotapropagandaa ja reagoit propagandaan täysin tunteilevasti etkä järkevästi. Sekö on toksisuutta?

        Järkevä ihminen ei siis voi todeta omia rauhallisesti ajateltuja näkemyksiään kun sä kiljut jo toksisuutta.

        Mietipä hetki kuka on yhtälössä se toksinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku on sitä mieltä, että sä olet imaissut aimoannoksen sotapropagandaa ja reagoit propagandaan täysin tunteilevasti etkä järkevästi. Sekö on toksisuutta?

        Järkevä ihminen ei siis voi todeta omia rauhallisesti ajateltuja näkemyksiään kun sä kiljut jo toksisuutta.

        Mietipä hetki kuka on yhtälössä se toksinen.

        Aikahyvin länsimediassa sitten trikkikuvaavat sortuneita kerrostaloja ja palaneita tankkeja...vaikka oikeasti se on venäläisten rauhanturvaoperaatio, missä jaetaan vain päivänkakkaroita.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Aikahyvin länsimediassa sitten trikkikuvaavat sortuneita kerrostaloja ja palaneita tankkeja...vaikka oikeasti se on venäläisten rauhanturvaoperaatio, missä jaetaan vain päivänkakkaroita.

        Missäs ne rintamakuvat ja videot edelleen viipyy? Ei oo näkynyt. Luulisi kunnon sotaa käytävän kun miljardeja lähetellään vai pesuunko menee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missäs ne rintamakuvat ja videot edelleen viipyy? Ei oo näkynyt. Luulisi kunnon sotaa käytävän kun miljardeja lähetellään vai pesuunko menee?

        Kyllähän niitä löytyy myös, jos vaan etsii...

        https://youtu.be/XtDoPvaCbFQ

        Mutta näitähän voi hyvin feikata vaikka sota pelillä...

        Ja miljoonat pakolaisethan voi olla vaan paremman elintason perässä...kyllähän työ Putinin pyllyn pussaajat krksitte vaikka mitä selityksiä.


    • Anonyymi

      2 + 1 = 2, eli jos jo parisuhteessa oleva löytää paremman kolmannen pyörän, niin yksi jää ylimääräisenä pois pelistä.

    • Anonyymi

      Niin, kolmas pyörä, ylimääräinen voi olla vaikka lapsikin sitten eli on valittava joko elinkumppani tai se lapsi.

      Toisaalta tuossa laskennassa voisi käyttää myös jotain loogisia operaattoreita kuten: 1 AND 2 = 0.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe