Tuosta:
https://yle.fi/a/74-20024099
Vähän rasittava tehdä, kun saa rullailla aika paljon eteenpäin. Ja muistakaa klikata sitä Valmis-nappia joka kuvaparin jälkeen ja ihan lopussa vielä kerran, niin kertoo pisteet.
Aika vaikeeta tuo on ja itteäkin helpotti kun on hieman noista perillä, niin tiesin mitä etsiä jotta tunnistan oikein. Siltikin jokusen joutui arvaamaan, mutta ihan hyvin meni kuitenkin.
Kokonaispisteet 10 / 13
Tiistain TekoälyVisa - Erotatko kahdesta kuvasta aidon ja tekoälyn tuottaman?
62
191
Vastaukset
- Anonyymi
Auringonvalon kirkkaus ja liian räikeät värit paljastivat. Toisaalta osa kuvista oli rakeisia, niin ne hämäsivät. 10 oikein. Onko kuva luonnollinen vai ei? - on hyvä kysymys jonka voi itseltään kysyä kun katselee niitä kuvia.
Tulos: 9/12. Osasin kyllä suurimmaks osaks arvioida kumpi on tekoälyn tuottama kuva. Valitsin yleensä sellaisen, joka mun mielestä näytti kuin tietokoneelta tehdyltä, esim. taivas liian sininen ja jotain muuta "koneellisesti" lisättyä.
randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Juu, kyllä niissä vihjeitä aina oli, kun katseli tarkasti.Juu, niin oli.
Tosin muutaman kerran kuvat hämäs ja pieleen meni.
- Anonyymi
Kokonaispisteet 12 / 12 🥳
Sinulla 13 kuvaparia..?
- SheenaMahtava tulos!
Ehkä mua hemmoteltiin kun kylvän visoja palstallekin? 😂
Olet onnistunut loikkaamaan yhden parin yli jotenkin näppärästi, mutta haitanneeko, kun tulos on kova?
10 oikein ja 2 väärin eikös niitä ollu 12 kuvaparia. Eka meni väärin ja loppu päästä yks en muista monesko .🤔.
Loistava tulos!
No voi video... Sitä visaa on muutettu, siinä oli aiemmin kuvat päällekkäin ei rinnakkain, mikä teki sen hankalaksi tehdä. Ja sillon oli 13 kuvaparia.randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
No voi video... Sitä visaa on muutettu, siinä oli aiemmin kuvat päällekkäin ei rinnakkain, mikä teki sen hankalaksi tehdä. Ja sillon oli 13 kuvaparia.Päällekkäin ne oli kun mäkin sen tein mutta ei kyllä ollu kun 12. Se oli kyllä ärsyttävää kelata edestakas vertaillakseen kuvia.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Päällekkäin ne oli kun mäkin sen tein mutta ei kyllä ollu kun 12. Se oli kyllä ärsyttävää kelata edestakas vertaillakseen kuvia.🙂.
Niin ja kännykällä mäkin sen tein.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Päällekkäin ne oli kun mäkin sen tein mutta ei kyllä ollu kun 12. Se oli kyllä ärsyttävää kelata edestakas vertaillakseen kuvia.🙂.
No joo, mutta nyt kun katoin läppäriltä uudelleen, niin ne olikin fiksummin laiteltu sinne... Se oli pirun ärsyttävää, tovin jo mietin viittinkö laittaa sitä ees palstalle 😁
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin ja kännykällä mäkin sen tein.🙂.
Siellä on varmaan sössitty jotain, koska aiemmin se oli läppärilläkin ns. vertikaalinen. Sitten kun se on korjattu, niin korjasivat jotain muutakin ja lähti yksi pari poies, kai.
Siellä on varmaan sössitty jotain, koska aiemmin se oli läppärilläkin ns. vertikaalinen. Sitten kun se on korjattu, niin korjasivat jotain muutakin ja lähti yksi pari poies, kai.
Näin se varmaan on menny.🙂.
Keskustelussa on päädytty melkein world wide webin alkulähteille. Internetin ihmemaailmaan jaettiin sisältönä esim. tekstiä, kuvaa, liikkuvaa kuvaa, taulukoita jne, mutta ei määritelty ihan tarkkaan sitä missä muodossa vastaanottaja niitä katselee. Jossain vaiheessa sisällön ohi ajoi kaikki se miltä kaiken kuuluu näyttää.
Päällekkäin vai vierekkäin. Makuasia. Mutta järjestys ei ole. Toki ensimmäinen voi olla alla tai oikealla, jos kirjoitusjärjestelmä on sellainen, mutta edellinen on silti ennen jälkimmäistä.scrg kirjoitti:
Keskustelussa on päädytty melkein world wide webin alkulähteille. Internetin ihmemaailmaan jaettiin sisältönä esim. tekstiä, kuvaa, liikkuvaa kuvaa, taulukoita jne, mutta ei määritelty ihan tarkkaan sitä missä muodossa vastaanottaja niitä katselee. Jossain vaiheessa sisällön ohi ajoi kaikki se miltä kaiken kuuluu näyttää.
Päällekkäin vai vierekkäin. Makuasia. Mutta järjestys ei ole. Toki ensimmäinen voi olla alla tai oikealla, jos kirjoitusjärjestelmä on sellainen, mutta edellinen on silti ennen jälkimmäistä.Juu, vähän lipsahti kun olen touhunnut sen koodin ja alustojen kanssa alkuhämäristä vielä viime vuosikymmenen puolelle, niin ne on pikkasen tuttuja.
Ja Appleahan meidän on syyttäminen siitä, että enää ei riittänytkään 4:3 tai 16:9 😁
- Anonyymi
Muutama kuva oli hankala erottaa tulos oli 7/12.
- Anonyymi
Hieno tulos!
Kiitos.
Minulle tuli vain 12 kysymystä 😄
Kokonaispisteet 10 / 12Loistava tulos!
Kuten tossa ylempänä Mikkojuhanille selitin, niin sitä visaa on muutettu ja siinä oli aiemmin kuvat päällekkäin ei rinnakkain, mikä teki sen hankalaksi tehdä. Oli tuo päivitetty versio selkeempi, mutta yksi kuvapari tippunut matkalle 😁randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Kuten tossa ylempänä Mikkojuhanille selitin, niin sitä visaa on muutettu ja siinä oli aiemmin kuvat päällekkäin ei rinnakkain, mikä teki sen hankalaksi tehdä. Oli tuo päivitetty versio selkeempi, mutta yksi kuvapari tippunut matkalle 😁Ok. 👍 Kännykällä ne kuvat oli kyllä nytkin päällekkäin 🙂
Xena-183 kirjoitti:
Ok. 👍 Kännykällä ne kuvat oli kyllä nytkin päällekkäin 🙂
Mitähän hittoa... Tosi kumma juttu... Minen ymmärrä, mutta sieltä lopusta laiskana vaan kopioin kokonaispisteeni aloitukseen...
Mitähän hittoa... Tosi kumma juttu... Minen ymmärrä, mutta sieltä lopusta laiskana vaan kopioin kokonaispisteeni aloitukseen...
No tottakai ne voi muuttaa niitä visojansa koska vaan. Ei sillä kannata päätänsä vaivata 😄👍
Xena-183 kirjoitti:
No tottakai ne voi muuttaa niitä visojansa koska vaan. Ei sillä kannata päätänsä vaivata 😄👍
No ei, ei todellakaan, mutta yleensä linkki muuttuu, sen erotuksena onko kyseessä työpöytä- vai mobiili-versio. Ei aina, mutta usein, sillä ihmettelen
Samoin kun ihmettelen mistä se fiilistelykuva siihen aloitukseen on otsikon alle saatu/tullut eli tuo:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17799207/on-se-lunta-satanut-taasrandombypasser kirjoitti:
No ei, ei todellakaan, mutta yleensä linkki muuttuu, sen erotuksena onko kyseessä työpöytä- vai mobiili-versio. Ei aina, mutta usein, sillä ihmettelen
Samoin kun ihmettelen mistä se fiilistelykuva siihen aloitukseen on otsikon alle saatu/tullut eli tuo:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17799207/on-se-lunta-satanut-taasJoo se on kyllä hieno 👍
Minäkin kokeilin ja saan sen kuvan kyllä kopioitua ja liitettyä vaikka Whatsapp viestiin, mutta en aloitukseen.
Täällä tapahtuu jännittäviä asioita.. 😁Xena-183 kirjoitti:
Joo se on kyllä hieno 👍
Minäkin kokeilin ja saan sen kuvan kyllä kopioitua ja liitettyä vaikka Whatsapp viestiin, mutta en aloitukseen.
Täällä tapahtuu jännittäviä asioita.. 😁Jep, outoa menoa. Tutkin kyllä selaimella sen kuvan koodauksen sivuille ja oli juuri niin kuin pitäisikin, kun mietin että onko tekniikkaan tullut jotain häiriötä. Siksipä epäilen, että se aloituksen tekijä kuuluu ylläpitoon 🤔
Jep, outoa menoa. Tutkin kyllä selaimella sen kuvan koodauksen sivuille ja oli juuri niin kuin pitäisikin, kun mietin että onko tekniikkaan tullut jotain häiriötä. Siksipä epäilen, että se aloituksen tekijä kuuluu ylläpitoon 🤔
Minä en pohdi asioita noin syvällisesti 😄
Minun todellisuudessani ovat vain kännykän näpyttelijät kuten minä, tietokoneen käyttäjät kuten kai sinä ja sitten vaan suuri tuntematon bittiavaruus 😂 Että jos tällaisen ohjelman joku joskus on tehnyt, niin sitten vaan tämä juttu pyörii täällä omissa kaasuissaan. - Niin simppeliä. 👍
Vai ylläpidossako on oikeita ihmisiäkin?🤔
No joo, Toki joskus olen ollut näkevinäni sellaisen Jumalansormen, joka on kehottanut vain jatkamaan matkaa eteenpäin, kun alkoi jumittaa. Sillain vähän kuin briteissä, kun kruununjalokiviä pääsee katsomaan jonossa, mikä liikkuu koko ajan; missä ei saa pysähtyä.
Tajunnanvirtaa.. 😉Xena-183 kirjoitti:
Minun todellisuudessani ovat vain kännykän näpyttelijät kuten minä, tietokoneen käyttäjät kuten kai sinä ja sitten vaan suuri tuntematon bittiavaruus 😂 Että jos tällaisen ohjelman joku joskus on tehnyt, niin sitten vaan tämä juttu pyörii täällä omissa kaasuissaan. - Niin simppeliä. 👍
No joo, Toki joskus olen ollut näkevinäni sellaisen Jumalansormen, joka on kehottanut vain jatkamaan matkaa eteenpäin, kun alkoi jumittaa. Sillain vähän kuin briteissä, kun kruununjalokiviä pääsee katsomaan jonossa, mikä liikkuu koko ajan; missä ei saa pysähtyä.
Tajunnanvirtaa.. 😉Oli tuolla jossakin muuten joku taidevisakin 😉 Mielestäni näin sellaisen otsikon ainakin 🤔
Xena-183 kirjoitti:
Tajunnanvirtaa.. 😉No se liittyy enemmän entisiin työtehtäviin (mm. nettisivuja) ja nykyisiin työtehtäviin IT:n parissa, tulee noita animalioita vilkaistua sen verran kun helposti pystyy kotivälinein.
Jo ihan tietoturvasyistä joutuu työn puolesta olemaan koko ajan hereillä, se jää sitten päälle vapaa-ajallakin 😂
No on kaksi vaihtoehtoa. Joko siellä on ihmisiä, vaikkei kukaan ole todistettavasti ikinä kohdannut heitä tai sitten siellä toimii maailman edistyksellisin tekoäly, joka on vieläpä ollut toiminnassa jo vuosikaudet vaikka muu maailma on vasta pääsemmässä samalle tasolle 😂Xena-183 kirjoitti:
Oli tuolla jossakin muuten joku taidevisakin 😉 Mielestäni näin sellaisen otsikon ainakin 🤔
Oli, mutta se me ollaan tehty jo viime vuoden lopulla, muistan sen kyllä. Ihmisen mieli on kummallinen aparaatti... 😂
Oli, mutta se me ollaan tehty jo viime vuoden lopulla, muistan sen kyllä. Ihmisen mieli on kummallinen aparaatti... 😂
Aijaa..😔
No sitten mun täytyy tehdä se vain yksikseni siellä, kun minä en vielä viime vuoden lopulla ollut palstallakaan..Xena-183 kirjoitti:
Aijaa..😔
No sitten mun täytyy tehdä se vain yksikseni siellä, kun minä en vielä viime vuoden lopulla ollut palstallakaan..No voithan sinä jakaa sen tuloksen tähän ketjuun tai tehdä uuden itte, tuskin kaikki tämän päivän visailijatkaan ovat sitä tehneet. YB ja TT varmaan ovat tehneet, mutta molemmat tekis sen kuitenkin uudelleen 😁
No voithan sinä jakaa sen tuloksen tähän ketjuun tai tehdä uuden itte, tuskin kaikki tämän päivän visailijatkaan ovat sitä tehneet. YB ja TT varmaan ovat tehneet, mutta molemmat tekis sen kuitenkin uudelleen 😁
Kiitos, että sain jakaa kanssasi tämän ilon! 😁
Tuloksesi: 9 / 12
Olet taide-expertti!
Upeaa työtä! Suomalaisten maalausten nimeäminen ei tuota sinulle vaikeuksia ja erotat Edelfeltin Järnefeltin teoksista milloin tahansa. Kansallisaiheet ovat sinulle lastenleikkiä – etkä putoa ansaan muotokuvissakaan. Olet selkeästi taiteenystävä ja viihdyt näyttelyissä. Onnistumisesi tässä testissä viestii siitä, että pidät aina silmäsi ja korvasi auki.Xena-183 kirjoitti:
Kiitos, että sain jakaa kanssasi tämän ilon! 😁
Tuloksesi: 9 / 12
Olet taide-expertti!
Upeaa työtä! Suomalaisten maalausten nimeäminen ei tuota sinulle vaikeuksia ja erotat Edelfeltin Järnefeltin teoksista milloin tahansa. Kansallisaiheet ovat sinulle lastenleikkiä – etkä putoa ansaan muotokuvissakaan. Olet selkeästi taiteenystävä ja viihdyt näyttelyissä. Onnistumisesi tässä testissä viestii siitä, että pidät aina silmäsi ja korvasi auki.Loistava tulos! 🤗😁
Xena-183 kirjoitti:
🥳 Kiitos 😁
Ole hyvä 😁
Ja muistaakseni ite sain 7 tai 8 siinä visassa, joten tuloksesi on mainio 😂randombypasser kirjoitti:
Ole hyvä 😁
Ja muistaakseni ite sain 7 tai 8 siinä visassa, joten tuloksesi on mainio 😂Jeeee ✌️
No, tiiän kyllä, että sanoit noin vaan, että minulle tulee hyvä mieli, mutta kiitos siitäkin! 🤗
11/12 Vähän tuossa jäi avoimeksi kuinka alkeista tekoäly on pitänyt loihtia ja minkä verran valmiita "elementtejä" on käytetty.
En ole koskaan työskennellyt kuvien kanssa mutta olen pelannut jonkin verran pelejä, joissa on melko realistisia maisemia erilaisissa säätiloissa ja valaistusolosuhteissa. Sade ja virtaava vesi ovat varmaan edelleen kohtuu haastavia simuloida.Iho on yhä aika haastava. Helpompaa on tehdä uskottava kala tai orava kuin ihmisen käsi tai kasvot.
Johonkin jalkapallopeliin (FifaXxxx?) oli vast'ikään julkaistu uusia naispelaajahahmoja. Tosielämän vastineet sitten kitisevät kun ovat muka ihan väärän näköisiä. En muista tässä vuosien aikana että Lionel Messi, N'Golo Kante tai edes Christiano Ronaldo olisi valittanut aiheesta. Tämä vain todistaa, että naiset eivät koskaan ole tyytyväisiä.Mahtava tulos!
Siis se kuvatekoälyhän saa vain parametrit (hiekkaranta, tyynivaltameri, palmuja, veneitä jne.) ja sitten se kahlaa älyttömän määrän kuvia läpi ja tekee niistä oman sommitelman. Siksi niihin jää herkästi pieniä virheitä, joskus isojakin virheitä.randombypasser kirjoitti:
Mahtava tulos!
Siis se kuvatekoälyhän saa vain parametrit (hiekkaranta, tyynivaltameri, palmuja, veneitä jne.) ja sitten se kahlaa älyttömän määrän kuvia läpi ja tekee niistä oman sommitelman. Siksi niihin jää herkästi pieniä virheitä, joskus isojakin virheitä.No siinä yhdessä parissahan on varmaankin kuva Mostarista ja tekoälyn kehittämä kuva kuvitteellisesta Mostarista. Ei vaan ole olemassa sellaista aineistoa, että voisi tehdä geneerisen eurooppalaisen muslimipikkukaupungin, jonka keskellä virtaa joki.
Vastaavasti esim. se laiturinäkymä voi olla periaatteessa olla esim. todella monesta Välimeren rantakaupungissa.scrg kirjoitti:
No siinä yhdessä parissahan on varmaankin kuva Mostarista ja tekoälyn kehittämä kuva kuvitteellisesta Mostarista. Ei vaan ole olemassa sellaista aineistoa, että voisi tehdä geneerisen eurooppalaisen muslimipikkukaupungin, jonka keskellä virtaa joki.
Vastaavasti esim. se laiturinäkymä voi olla periaatteessa olla esim. todella monesta Välimeren rantakaupungissa.Jep, Mostarista se toinen oli todellakin ja sikäli muistan jotain alueen vanhaan arkkitehtuuriin liittyvä artikkelia, niin sen toisen kuvan joki oli jossain niistä sen artikkelin kuvista. Sama joki, eri kohdasta.
10/12.
Ihan kiva pikku visa. Kiitos siitä.- Anonyymi
Tämä oli hauska keissi, sillä on kerrottu, että minulla on silmää.
Yksi väärin.
(hihitystä)- Anonyymi
Loistava tulos!
Mjoo
Tässä kohtaa tulosta ei lie synny tarvetta avata tätä virhettä?
Tuskin.
Virheet ovat avain kaikkeen. Oikeassa olemisella ei tee mitään.
(hihitystä) Anonyymi kirjoitti:
Mjoo
Tässä kohtaa tulosta ei lie synny tarvetta avata tätä virhettä?
Tuskin.
Virheet ovat avain kaikkeen. Oikeassa olemisella ei tee mitään.
(hihitystä)Tämä on tulosurheilua, vain pisteet ovat olennaisia 😁
- Anonyymi
Tämä on tulosurheilua, vain pisteet ovat olennaisia 😁
No voi paska.
Maailmassani yksi virhe on arvokkaampi kuin sata uutta onnistumista.
(naurua)
Yritin kiinnittää huomiota taivaan väriin/ sävyihin, pilviin ja vesielementin kuvajaiseen. Niistä sai hyviä vinkkejä.
Kokonaispisteet 10 / 12
Miksi sinun aloituksessa on "10 /13"? Oliko siellä joku bonuskysymys? Mulla oli vaan 12 kysymystä, ei 13. Olenko missannut jotain??Loistava tulos!
Ihan alunperin siinä oli 13 kysymystä, mutta muuttivat sen visan tekniikkaa ja samalla tiputtivat yhden kuvaparin pois, jostain syystä.randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Ihan alunperin siinä oli 13 kysymystä, mutta muuttivat sen visan tekniikkaa ja samalla tiputtivat yhden kuvaparin pois, jostain syystä.Oolrait! Tajusin!
Ajattelin jo, että tehdäänkö me nyt eri visailua, tai puuttuuko mun sivulta bonustehtävä? Minulle on tärkeää, että saan vastata kaikkiin tehtäviin tasapuolisesti. 😁👍
Ai, kilpailuhenkinenkö? No ehkä vähän... (ylläri!) 😂tosi.typy kirjoitti:
Oolrait! Tajusin!
Ajattelin jo, että tehdäänkö me nyt eri visailua, tai puuttuuko mun sivulta bonustehtävä? Minulle on tärkeää, että saan vastata kaikkiin tehtäviin tasapuolisesti. 😁👍
Ai, kilpailuhenkinenkö? No ehkä vähän... (ylläri!) 😂Tai ehkä Yle antoi vain mulle bonuskysymyksen että saan edes pienen mahdollisuuden voittaa. Sinut 😁
Sinä kilpailuhenkinen? En usko, ethän sinä kovin usein edes tee näitä visoja, parit vuodessa ehkä tai sinnepäin 😂randombypasser kirjoitti:
Tai ehkä Yle antoi vain mulle bonuskysymyksen että saan edes pienen mahdollisuuden voittaa. Sinut 😁
Sinä kilpailuhenkinen? En usko, ethän sinä kovin usein edes tee näitä visoja, parit vuodessa ehkä tai sinnepäin 😂No joo, ehkä muutaman huomaamattomasti ja matalalla profiililla.
Pelin henki. Se ei pelaa, joka pelkää. 🤣
Tilanteeseen pitää heittäytyä.tosi.typy kirjoitti:
No joo, ehkä muutaman huomaamattomasti ja matalalla profiililla.
Pelin henki. Se ei pelaa, joka pelkää. 🤣
Tilanteeseen pitää heittäytyä.Niin! Ja vain pisteillä on merkitystä, koska tämä tuloslaji!!! 😂
Niin! Ja vain pisteillä on merkitystä, koska tämä tuloslaji!!! 😂
Vaikka ilmassa on usein pientä selittelyn makua, vain lopputuloksella (pisteillä) on merkitystä. 🤣
tosi.typy kirjoitti:
Vaikka ilmassa on usein pientä selittelyn makua, vain lopputuloksella (pisteillä) on merkitystä. 🤣
Ja koska kyseessä on kilpaurheilu, totinen sellainen, niin meriselityksiä pitää ollakin, mielellään täysin asian vierestä 😁
Ja koska kyseessä on kilpaurheilu, totinen sellainen, niin meriselityksiä pitää ollakin, mielellään täysin asian vierestä 😁
Harhauttamisyritykset kuuluvat pelin henkeen. Mitä huikeempi selitys, sen huonompi tulos. Silti erittäin viihdyttävää. 😂
tosi.typy kirjoitti:
Harhauttamisyritykset kuuluvat pelin henkeen. Mitä huikeempi selitys, sen huonompi tulos. Silti erittäin viihdyttävää. 😂
Ja jos on aivan mieletön selitys, saattaa silti voittaa sillä parhaankin tuloksen 🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,614834Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk223657Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699223320- 762232
- 241879
Tekeekö hän
Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.271551Laine voitti oikeudessa
Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?401492Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa
kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois3111384Puistotyöntekijät
Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔131380Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?
Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?321269