Mökki, asuntovaunu, vai ei kumpaakaan?

Anonyymi-ap

Suomlaiset kuulemma tykkäävät mökkeilystä. mutta tykkäävätkö palstalaiset? Onko mökkeily teidän juttu? Omistatteko mökin tai haluaisitte omistaa? Vai onko ehkä asuntovaunuilu/-autoilu enemmän mieleen? Vai eikö innosta kumpikaan?

96

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jokaisen viikonlopun olen mökillä. Olisi ihan kauheaa jäädä kotiin viikonlopuksi, pelkkä ajatuskin puistattaa.

• Anonyymi

Osaato sanoa mikä on se juttu sulle siinä mökkeilyssä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaato sanoa mikä on se juttu sulle siinä mökkeilyssä?

Luontohan se on ja kai se on myös omakotitaloelämän korvike.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luontohan se on ja kai se on myös omakotitaloelämän korvike.

Ok. Tulkitsenko oikein, että muuttaisit mielelläsi pois nykyisestä asunnostasi, jos se olisi mahdollista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok. Tulkitsenko oikein, että muuttaisit mielelläsi pois nykyisestä asunnostasi, jos se olisi mahdollista?

Ei nyt ihan niinkään...kun on se jokaviikonloppuinen mökkeily niin elämä on siinä suhteessa ihan OK. Ainahan sitä tietysti haaveilee että saisi asua pienessä torpassa suon reunassa ja sammaloitua sinne mutta ne on haaveita joita ei välttämättä kannata toteuttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nyt ihan niinkään...kun on se jokaviikonloppuinen mökkeily niin elämä on siinä suhteessa ihan OK. Ainahan sitä tietysti haaveilee että saisi asua pienessä torpassa suon reunassa ja sammaloitua sinne mutta ne on haaveita joita ei välttämättä kannata toteuttaa.

OK. Aika moni vaan tuntuu suht tosissaan haaveilevan sinne mökille ainakin osittain muuttamisesta.

• Anonyymi

Aloittaja aloittaa sanomalla, että ei kumpikaan. En tykkää mökkeilystä ja asuntovaunuilu/-autoilu olisi minulle suorastaan painajainen. Mä voin käydä kerran kesässä pitkän viikonlopun tai kokonaisen viikon mökkeilemässä, mutta ei kiitos yhtään enempää.

• Anonyymi

Leikkimökkiin leikkimään. Käy vanhukseltakin.

• Anonyymi

Ei ole saatu perintöä.ei ole olemassa edes perikunnan mökkiä.Itse tykkäisin.Pieni vaatimaton mökki Järven rannalla kuin puilla lämitettävä sauna.Koskaan ei toteudu.Kun en halunnut. En halua miestä pesää rakentaa ja miehen rahat olisi mahdollistannut asian.Miehillä aina isompi liksa ala kuin ala.Toki elän suhtessa mieheen.Mutta eri asunnot ja kumpikin vastaa omat kulut.

• Anonyymi

No mä kyllä tunnen monta naista, joilla on varaa noihin ihan itsekin. Vaan ei se varmaan kaikille mahdollista ole. Käytkö siis vuokramökeillä täyttämässä tuota tarvetta?

• Anonyymi

Molemmat on ihan jees. Lapsuudessani ravattiin joka kesä jollain vuokramökillä. Sitten jossain kohtaa isä osti vanhan Vanajan, joka oli hänen ystävän rakentama matkailuun käypä bussi. Sillä käytiin 2-3 kesänä ainakin lapissa, Norjassa ja Jyväskylässä ralleissa.

Voisin hyvin asuakin sellaisessa bussissa 12 kk vuodessa, pää alkaa heti suunnitella miten jakaisin tilat ja rakentaisin. 😛

Cool❄️

• Anonyymi

Teillä ei toinen osapuoli sitten tuosta innostu?

• Anonyymi

Aikuisena en ole mökeillä käynyt, kun olen asunut lähes jatkuvasti omakotitalossa, joka ajaa kesämökin asiaa hyvin kesälläkin. Toisen talon (sen minun töllin) vieressä oli järvikin. Tämä miehen talo on kuivalla maalla eikä järviä oo ihan vieressä, mutta tarpeeksi lähellä. Pääsee kesällä nopeesti uimaan.

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teillä ei toinen osapuoli sitten tuosta innostu?

Ei ollenkaan. Hän vihaa niin mökkeilyä, kun matkailuautojakin. Omakotitalossakin asuminen on vähän vaikeaa, kun mikään ei oikein huvita, pihatyöt, huoltotyöt. 🥴

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollenkaan. Hän vihaa niin mökkeilyä, kun matkailuautojakin. Omakotitalossakin asuminen on vähän vaikeaa, kun mikään ei oikein huvita, pihatyöt, huoltotyöt. 🥴

Cool❄️

Ymmärrettävää sitten. Tosin en tajua miksi hän on sitten halunnut omakotitaloon. Vai oli oletukset sitten jotenkin ruusuisemmat. Vaan enpä tajunnut tuota samaa omasta eksästänikään. Omakotitaloon oli pakko päästä, haja-asutusalueelle, ison pihan kera, mutta sitten mikään siihen taloon ja pihaan littyvä työ ei napannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrettävää sitten. Tosin en tajua miksi hän on sitten halunnut omakotitaloon. Vai oli oletukset sitten jotenkin ruusuisemmat. Vaan enpä tajunnut tuota samaa omasta eksästänikään. Omakotitaloon oli pakko päästä, haja-asutusalueelle, ison pihan kera, mutta sitten mikään siihen taloon ja pihaan littyvä työ ei napannut.

Hän on asunut lapsesta asti omakotitalossa, maalla. Hänestä omakotitalo oli paras vaihtoehto kaikista. Remppasi tästä hienon ja hyvän kodin ominpäin, mutta sen jälkeen ei ole napannut mikään.

Ehkä se oli se ajatus, perhekotina tilaa ja omaa pihaa. Mutta väkinäistä se ylläpito tuppaa olemaan huoltotöiden suhteen.

Korjataan sitten, kun on rikki tai käyttöikä loppu.

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on asunut lapsesta asti omakotitalossa, maalla. Hänestä omakotitalo oli paras vaihtoehto kaikista. Remppasi tästä hienon ja hyvän kodin ominpäin, mutta sen jälkeen ei ole napannut mikään.

Ehkä se oli se ajatus, perhekotina tilaa ja omaa pihaa. Mutta väkinäistä se ylläpito tuppaa olemaan huoltotöiden suhteen.

Korjataan sitten, kun on rikki tai käyttöikä loppu.

Cool❄️

Noinhan se tietenkin varmaan osalla on, että on kovati tottunut johonkin tiettyyn asumismuotoon. Kaikessa on puolensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinhan se tietenkin varmaan osalla on, että on kovati tottunut johonkin tiettyyn asumismuotoon. Kaikessa on puolensa.

Juu. Pahaa pelkään, että tämä on minulle loputon työleiri ja vanhana en näin isoa alaa jaksa/viitsi kahden ihmisen tarpeiden vuoksi hoitaa. Ja apua tuskin saan sen enempää, kun nytkään.

No minä muutan pienempään, hän voi jäädä tähän. 😄

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Pahaa pelkään, että tämä on minulle loputon työleiri ja vanhana en näin isoa alaa jaksa/viitsi kahden ihmisen tarpeiden vuoksi hoitaa. Ja apua tuskin saan sen enempää, kun nytkään.

No minä muutan pienempään, hän voi jäädä tähän. 😄

Cool❄️

Mä tein sen ratkaisun jo kauan sitten, mutta meillä ei ollutkaan lapsia. Tuo eksä on siis tosiaan syystä eksä. Meni hermo lumitöihin, pihatöihin, nurmikonleikkuisiin, plus kotitöihin. Viimeinen niitti oli kylpyhuoneremotti, joka venyi 2+ vuotiseksi. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä tein sen ratkaisun jo kauan sitten, mutta meillä ei ollutkaan lapsia. Tuo eksä on siis tosiaan syystä eksä. Meni hermo lumitöihin, pihatöihin, nurmikonleikkuisiin, plus kotitöihin. Viimeinen niitti oli kylpyhuoneremotti, joka venyi 2 vuotiseksi. 😂

Heh, meillä ei ole vielä saunaa eikä kattolistojakaan. Asuttu jo seitsemättä vuotta tässä. 😄

Puuttuu muutakin, mutta en niistä viitsi enempää kertoa.

Aina joku palopuhe löytyy miksi ei valmistu... 😁

Mä itse asun vanhana mielummin pienessä kaksiossa tai reilummassa yksiössä. Vapaani käytän vaikka matkailuun, kun työleiriin. Vaikka tykkään pihatöistä, niin ikuisesti en niitä meinaa tehdä.😉

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh, meillä ei ole vielä saunaa eikä kattolistojakaan. Asuttu jo seitsemättä vuotta tässä. 😄

Mä itse asun vanhana mielummin pienessä kaksiossa tai reilummassa yksiössä. Vapaani käytän vaikka matkailuun, kun työleiriin. Vaikka tykkään pihatöistä, niin ikuisesti en niitä meinaa tehdä.😉

Cool❄️

Isäukkokin tyrkyttää taloa maalta mulle 5000 neliön tontilla. Heidän kotia. Mutta niin kiva paikka kun se on, haluan olla realisti. Työleirielämä ei kiinnosta. Mikään ei ittekseen hyvänä pysy.

Äiti taas sanoo, myy pois talo ja osta osake itsellesi.

Minä kun mieluiten pistäsin heidät myymään itse kotinsa ja vaikka syömään rahansa.

Niin sitten suututaan.

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Cool❄️

No saunattomuus nyt vielä menee. Kyllä mä ilman saunaa pärjään. Mutta se on kyllä jo liikaa, kun kotonaan ei päässyt yli kahteen vuoteen suihkuun. Ei anoppilaankaan nyt joka iltalenkin jälkeen jaksa suihkuun lähteä, se kun ei (onneksi) ollut naapurissa. Sitten kun oltiin siellä hevon kuusessa, niin i voinut tyyllin mennä salille ja käydä samalla suihkussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isäukkokin tyrkyttää taloa maalta mulle 5000 neliön tontilla. Heidän kotia. Mutta niin kiva paikka kun se on, haluan olla realisti. Työleirielämä ei kiinnosta. Mikään ei ittekseen hyvänä pysy.

Äiti taas sanoo, myy pois talo ja osta osake itsellesi.

Minä kun mieluiten pistäsin heidät myymään itse kotinsa ja vaikka syömään rahansa.

Niin sitten suututaan.

Cool❄️

Joo, mä sanon suoraan, että tollaseen en suostuisi enää ikinä. Joskus 10-15 vuotta sitten se oli vielä niin, että toisen hommansa kanssa joo, mutta nykyään on kyllä ihan suoraan ei kiitos. Asun mä nykyäänkin omakotitalossa, mutta kaupunkialueella ja kivalla vanhalla omakotialueella. Mun mielenkiintoni "taloon maalla" ja tollaseen yli 4000 neliön pihaan on ollutta ja mennyt, never again. Vähän samaa vikaa tosiaan myäs noiden kesämökkien kanssa, ei ole yhtään mun juttuni, ei kiitos. Vielä kun mä inhoan sellasta jatkuvaa edestakaisin reissaamista kodin ja mökin väliä, niin ei tosiaan. Mä viihdyn erinomaisen hyvin koton ja olen myllännyt ton pihan juuri sellaiseksi, että siellä pyöriessäni en edes huomaa olevani kaupunkialueella ja silti kaikki on kävelymatkan päässä, metsäkin. Jo mä lähden lomalle, niin lähden sitten oikein tosissani lomalle, enkä mökille korjaamaan paikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, mä sanon suoraan, että tollaseen en suostuisi enää ikinä. Joskus 10-15 vuotta sitten se oli vielä niin, että toisen hommansa kanssa joo, mutta nykyään on kyllä ihan suoraan ei kiitos. Asun mä nykyäänkin omakotitalossa, mutta kaupunkialueella ja kivalla vanhalla omakotialueella. Mun mielenkiintoni "taloon maalla" ja tollaseen yli 4000 neliön pihaan on ollutta ja mennyt, never again. Vähän samaa vikaa tosiaan myäs noiden kesämökkien kanssa, ei ole yhtään mun juttuni, ei kiitos. Vielä kun mä inhoan sellasta jatkuvaa edestakaisin reissaamista kodin ja mökin väliä, niin ei tosiaan. Mä viihdyn erinomaisen hyvin koton ja olen myllännyt ton pihan juuri sellaiseksi, että siellä pyöriessäni en edes huomaa olevani kaupunkialueella ja silti kaikki on kävelymatkan päässä, metsäkin. Jo mä lähden lomalle, niin lähden sitten oikein tosissani lomalle, enkä mökille korjaamaan paikkoja.

En minäkään meinaa enää suostua. Mekin asutaan asutusalueella, mutta maalla tämä on. Ei edes taajamassa olla.

Ja mun porukat asuu ihan landella, missä itsekin asuin aiemmin omassa talossani kilsan päässä heistä. Lähin kauppa 17 km päässä, julkiset ei kulje jne.

Onhan siinä puolensa, oma rauha, luonto, nuorena jaksoi. Nyt ei enää jaksa eikä huvita.
        Sen mitä muksut tässä asuu, pyrin jaksamaan tehdä osuuteni. Mutta kyllä mä varmaan muutan omilleni sitten samassa rytäkässä. Käyn kylässä sitten täällä, jos vielä yhdessä ollaa. 😝

Muutenkin kiinnostaa asiat, mitkä toista ei yhtään.

Yks elämä.

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No saunattomuus nyt vielä menee. Kyllä mä ilman saunaa pärjään. Mutta se on kyllä jo liikaa, kun kotonaan ei päässyt yli kahteen vuoteen suihkuun. Ei anoppilaankaan nyt joka iltalenkin jälkeen jaksa suihkuun lähteä, se kun ei (onneksi) ollut naapurissa. Sitten kun oltiin siellä hevon kuusessa, niin i voinut tyyllin mennä salille ja käydä samalla suihkussa.

Oho, toi on keljumpi homma, jos pesulle ei ollenkaan pääse. 😳

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho, toi on keljumpi homma, jos pesulle ei ollenkaan pääse. 😳

Cool❄️

Jep. Voisin ehkä kehua olevani jopa keskivertoa pitkäpinnaisempi naisyksilö, kun kestin tuota tilannetta yli 2 vuotta. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep. Voisin ehkä kehua olevani jopa keskivertoa pitkäpinnaisempi naisyksilö, kun kestin tuota tilannetta yli 2 vuotta. 😂

Todellakin. 😅👍

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut mielikuvitus pelaa! 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut mielikuvitus pelaa! 😆

Voi kunpa tuo olisikin ollut vain kuvitelmaa. Ikävä kyllä ei ollut.

• Anonyymi

minua kyllä haremirraa aina kun xcitrernwlla... jurur aina kun unohedaqn oasaqa aireruunAA KALOILLW

• Anonyymi

En saa kyllä lopusta mitään tolkkua, mutta kerro ihmeessä citrinellalle mikä sinu harmittaa.

• Anonyymi

On kesämökki. Nyttemmin haaveilen sopivan kokoisesta purjeveneestä, jolla kierrellä rannikkomestoja.

• Anonyymi

Purjeveneet, no siinäpä yksi lisä listaan, joka ei aloittaja kiinnosta. Olisi eri juttu, jos asuisin vaikka jossan Karibialla. 😁

• Tykkään mökkeilystä ja olen jo pitkään halunnut päästä mökille. Omaa mökki ei oo. Ja kyllä asuntovaunuilu/autoilu on myös hauskaa. Rakastan päästä luonnonrauhaan missä sielu ja mieli lepää ja rauhoittuu.🙂.

• Anonyymi

Tykkäät, mutta haluisitko oman mökin tmv?

• Anonyymi kirjoitti:

Tykkäät, mutta haluisitko oman mökin tmv?

Joo kyllä se hieno olis...se unohtukin tuohon laittaa. Ei vaan oo rahaa niin että kykenis hankkimaan.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Joo kyllä se hieno olis...se unohtukin tuohon laittaa. Ei vaan oo rahaa niin että kykenis hankkimaan.🙂.

Vuokralle joku kiva mökki, vaikka kertaluontoisesti määräajaksi. 🙂

Cool❄️

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Mä ajattelin, että jossain kohtaa kun likat on isompia, saati kun ovat aikuisia, niin vuokraan etelästä, Espanja tai Kreikka asunnon kuukaudeksi tai kolmeksi. Ei tartte ostaa omaa, eikä tuu omistamisesta kuluja. 😊👍

Cool❄️

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kuten tuossa ehdittiinkin jo ehdottaa, niin vuokramökkejä on maa täynnä. Kun ei pahimpaan sesonkiin yritä vuokrata, niin hinnatkin ovat usein ihan kohtuullisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Vuokralle joku kiva mökki, vaikka kertaluontoisesti määräajaksi. 🙂

Cool❄️

Sitä vuokraamista mä oon parina viime kesänä miettiny. Vaikka pariks viikoks tai kuukaudeks tai miks ei vaan viikoksikin mutta se on jo aika lyhyt aika. Varmasti olis kyllä tosi mukavaa. Vähän pitäis säästää rahaa sitä varten mutta se olis kyllä mahdollisuuksien rajoissa. Yks ongelma olis vaan se että kun itellä ei oo korttia eikä autoo niin pitäis löytää joku kenen kanssa käydä siellä ja kulkee sinne. Tietysti julkisilla jonnekin pääsee mutta tavaroiden vieminen on vähän hankalaa toki kyllä sekin onnistuu jos tosissaan haluaa.

Niin ja hyvää huomenta.😊.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä ajattelin, että jossain kohtaa kun likat on isompia, saati kun ovat aikuisia, niin vuokraan etelästä, Espanja tai Kreikka asunnon kuukaudeksi tai kolmeksi. Ei tartte ostaa omaa, eikä tuu omistamisesta kuluja. 😊👍

Cool❄️

Se olis kanssa kyllä upeeta. Mun yks tuttu muutti viime alkusyksystä perheineen espanjaan. Tekee etätöitä sieltä ja ne vuokraa asuntoo sieltä. Vuoden suunnittelivat olevansa ensin ja kattovat sitten miten haluavat jatkaa.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten tuossa ehdittiinkin jo ehdottaa, niin vuokramökkejä on maa täynnä. Kun ei pahimpaan sesonkiin yritä vuokrata, niin hinnatkin ovat usein ihan kohtuullisia.

Joo on se ollu harkinnassa.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Se olis kanssa kyllä upeeta. Mun yks tuttu muutti viime alkusyksystä perheineen espanjaan. Tekee etätöitä sieltä ja ne vuokraa asuntoo sieltä. Vuoden suunnittelivat olevansa ensin ja kattovat sitten miten haluavat jatkaa.🙂.

Tuokin vaihtoehto olis kiva, että tekis töitä etänä etelässä. Tai itselleni sopisi ihan tehdä töitä paikallisestikin kivijalkatalossa. Puoliso taas viihtyy mielummin täällä kotimaassa kesät talvet vakituisesti asuen ja työssään käyden, talosta velkaa pois maksaen.

Joten perheenä tuollanen ei meillä tulisi kuuloonkaan, kyllä siitä puhuttu on. 🙂

Mä olen enemmän se elämyshakuinen ja utelias maailman suhteen, mieheni taas toteaa ettei siellä muualla sen kivempaa ole yks malkaan ja hän ei elämyksiä saa mistään. Kaikki on yhtä samaa puuroa.

Joten joudun joko yksinäni tai kaverin kanssa lähtemään maailmalle sitten, kun tulee toteutuksen aika ja mahdollisuus. Ehkä aikuiset lapset sitten saattaa innostua lähtemään mukaan. Nythän mä en heitä voi mihkään ominpäin viedä, se olis kaappaus kun isälläkin on sanansa sanottavanaan. Ja lapsistani erossa en vielä halua olla, ovat niin pieniä vielä. 😊

Mutta kyllä mä tuosta haavestani kiinni meinaan pitää... Se vaatii sitten mitä vaatii, mutta vaatikoon.

Muutenkin kunhan työllistyn, alan laittaa taas rahaa säästöön. Mä niin tykkään säästellä ja elää vaatimattomasti. 😄

Cool❄️

• Anonyymi kirjoitti:

Tuokin vaihtoehto olis kiva, että tekis töitä etänä etelässä. Tai itselleni sopisi ihan tehdä töitä paikallisestikin kivijalkatalossa. Puoliso taas viihtyy mielummin täällä kotimaassa kesät talvet vakituisesti asuen ja työssään käyden, talosta velkaa pois maksaen.

Joten perheenä tuollanen ei meillä tulisi kuuloonkaan, kyllä siitä puhuttu on. 🙂

Mä olen enemmän se elämyshakuinen ja utelias maailman suhteen, mieheni taas toteaa ettei siellä muualla sen kivempaa ole yks malkaan ja hän ei elämyksiä saa mistään. Kaikki on yhtä samaa puuroa.

Joten joudun joko yksinäni tai kaverin kanssa lähtemään maailmalle sitten, kun tulee toteutuksen aika ja mahdollisuus. Ehkä aikuiset lapset sitten saattaa innostua lähtemään mukaan. Nythän mä en heitä voi mihkään ominpäin viedä, se olis kaappaus kun isälläkin on sanansa sanottavanaan. Ja lapsistani erossa en vielä halua olla, ovat niin pieniä vielä. 😊

Mutta kyllä mä tuosta haavestani kiinni meinaan pitää... Se vaatii sitten mitä vaatii, mutta vaatikoon.

Muutenkin kunhan työllistyn, alan laittaa taas rahaa säästöön. Mä niin tykkään säästellä ja elää vaatimattomasti. 😄

Cool❄️

Toi on harmi jos on puolison kanssa tollaisissa asioissa niin eri näkemykset. Eihän se mikään ratkaiseva asia oo mutta yhteiset unelmat ja haaveet sen jälkeen kun lapset on aikuisia ja olisi mahdollista niitä toteuttaa olis varmasti hieno asia. Kyllähän niitä sitten voi erilläänkin omiaan toteuttaa eikä sen aina tarvitse varsinaista eroakaan tarkoittaa mutta yleensä siinä taitaa niin käydä että jos ei oo yhteisiä haaveitä ja unelmia tulevaisuudelle niin sitä vaan pikkuhiljaa kasvaa efilleen vaikka toisesta välittäisikin. Ja jotain omia haaveita pitää olla eikä niistä juu luopua kannata missään nimessä. Ja voi niitä tosiaan hyvän kaverinkin kanssa toteuttaa jos ei puoliso halua ja yksin ite tahdo.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Toi on harmi jos on puolison kanssa tollaisissa asioissa niin eri näkemykset. Eihän se mikään ratkaiseva asia oo mutta yhteiset unelmat ja haaveet sen jälkeen kun lapset on aikuisia ja olisi mahdollista niitä toteuttaa olis varmasti hieno asia. Kyllähän niitä sitten voi erilläänkin omiaan toteuttaa eikä sen aina tarvitse varsinaista eroakaan tarkoittaa mutta yleensä siinä taitaa niin käydä että jos ei oo yhteisiä haaveitä ja unelmia tulevaisuudelle niin sitä vaan pikkuhiljaa kasvaa efilleen vaikka toisesta välittäisikin. Ja jotain omia haaveita pitää olla eikä niistä juu luopua kannata missään nimessä. Ja voi niitä tosiaan hyvän kaverinkin kanssa toteuttaa jos ei puoliso halua ja yksin ite tahdo.🙂.

Joo, kyllä muakin harmittaa, kun ennen lapsia oli niin eri ääni miehellä kellossa. Oli halukas lähtemään ulkomaille ja vaikka asumaankin.

Lasten myötä hän muutti mielipiteitään monessa asiassa, vaikkei ikinä myönnä niitä asiasta juteltaessa. Hän ei ikinä myönnä mitään muutoksia itsessään tai erehdyksiään. 😄

Ihan sama, tiiän silti mitä on aiemmin puhunut ja ajatellut. Kun ääneen on ne puhunut mulle.

Mutta joo, ei yksinkään meneminen mahdoton ajatus mulle ole. Ehkä nyt toivoin mieheni olevan se jonka kanssa elää ja kokea, mutta jos häntä ei kerran kiinnosta mikään, menee tervan juonniksi mun haaveet, niiden toteutus niin eihän silloin homma onnistu yhdessä toteuttaa. On mentävä erillään. 😊

En nyt kuitenkaan meinaa kaikesta luooua toisen takiakkaan, olkoonkin itsekästä. Olen helposti liian joustava ja jään itse ilman, siksi olen nyt päättänyt että lapset hoidetaan kunnialla aikuisiksi yhteistuumin ja sovussa. Kun ovat isoja teen sitten ratkaisuja itseänikin ajatellen. Toinen on messissä tai ei ole, valitkoon hänkin.

Yksi elämä...

Cool❄️

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, kyllä muakin harmittaa, kun ennen lapsia oli niin eri ääni miehellä kellossa. Oli halukas lähtemään ulkomaille ja vaikka asumaankin.

Lasten myötä hän muutti mielipiteitään monessa asiassa, vaikkei ikinä myönnä niitä asiasta juteltaessa. Hän ei ikinä myönnä mitään muutoksia itsessään tai erehdyksiään. 😄

Ihan sama, tiiän silti mitä on aiemmin puhunut ja ajatellut. Kun ääneen on ne puhunut mulle.

Mutta joo, ei yksinkään meneminen mahdoton ajatus mulle ole. Ehkä nyt toivoin mieheni olevan se jonka kanssa elää ja kokea, mutta jos häntä ei kerran kiinnosta mikään, menee tervan juonniksi mun haaveet, niiden toteutus niin eihän silloin homma onnistu yhdessä toteuttaa. On mentävä erillään. 😊

En nyt kuitenkaan meinaa kaikesta luooua toisen takiakkaan, olkoonkin itsekästä. Olen helposti liian joustava ja jään itse ilman, siksi olen nyt päättänyt että lapset hoidetaan kunnialla aikuisiksi yhteistuumin ja sovussa. Kun ovat isoja teen sitten ratkaisuja itseänikin ajatellen. Toinen on messissä tai ei ole, valitkoon hänkin.

Yksi elämä...

Cool❄️

Ei se itsekästä mun mielestä ole. En halua sun miestäs mitenkään haukkua tai mollata mutta on mun mielestä typerää jos ei kykene myöntämään että on muuttunut ehkä elämäntilanteiden myötä ja varsinkaan omia erheitään. Tottakai se on se rakas kumppani kenen kanssa haluaisi yhdessä vanheta ja toteuttaa niitä unelmia ja haaveita mitä on ehkä lasten ja sen arjen vuoksi joutunut lykkäämään myöhemmäksi ja luulisi että se olis myös sen toisen haluama asia mutta eihän se tietystikään ja selvästi aina niin mene. Tuntuu vähän(no ei niin vähääkään) pahalta sun puolesta mutta upeasti, oikein ja järkevästi sä kyllä siihen osaat asiaan suhtautua. Ja kyllä tosiaan kun aika tulee niin on hälläkin muutamia valintoja ilmeisesti edessään ja se on aivan oikein.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ei se itsekästä mun mielestä ole. En halua sun miestäs mitenkään haukkua tai mollata mutta on mun mielestä typerää jos ei kykene myöntämään että on muuttunut ehkä elämäntilanteiden myötä ja varsinkaan omia erheitään. Tottakai se on se rakas kumppani kenen kanssa haluaisi yhdessä vanheta ja toteuttaa niitä unelmia ja haaveita mitä on ehkä lasten ja sen arjen vuoksi joutunut lykkäämään myöhemmäksi ja luulisi että se olis myös sen toisen haluama asia mutta eihän se tietystikään ja selvästi aina niin mene. Tuntuu vähän(no ei niin vähääkään) pahalta sun puolesta mutta upeasti, oikein ja järkevästi sä kyllä siihen osaat asiaan suhtautua. Ja kyllä tosiaan kun aika tulee niin on hälläkin muutamia valintoja ilmeisesti edessään ja se on aivan oikein.🙂.

Hän on vähän huono näkemään tai myöntämään kerran kiveen lyötyjen näkemystensä muutoksia. Ikinä en ole sanonnut tai en ikinä ja palopuheet perään. Se on toisilla luonne sellainen, että vaikea myöntää omia muutoksiaan tai kämmejään. Tai pyytää anteeksi jne.

Itsetuntoon varmaan liittyvää? Joku identiteetti käsitys itsestä ei kestä näyttää inhimillistä haurautta tms? Outoa, mutta näin näyttää olevan.

Nojoo, kyllä minäkin oon pienoista pettymystä toisinaan tuntenut asioista, mitkä torpataan, vaikka joskus on oltu ensin kyllä se vaan käypi. Tulee petkutettu olo.. 😄

Mutta voihan se mieli muuttua kai vieläkin, kun se jo muuttui aiemminkin. Katsotaan kuinka meidän käy.

Mulla ei ole onneksi kiire mihinkään, parisuhteet ja ihmiset niissä on aina sellainen ikuisuusprojekti. Kun niihin ryhtyy, täytyy varautua urakoihinkin. 😂

Ei mee aina kuten Strömsössä. Nappiin.

Noo, onhan tässä vielä aikaa muutella mieltään moneen kertaan. Muksutkin on vasta ala-asteella. 😆

Ennen kun tulee tuvan tarkistus päivä, menee jokunen vuosi.

Onnekseni mulla on halu sitoutua meidän perheeseen ja parisuhteeseen, ei tästä mitään muuten tulis, jos lennättäis joka tuulenpuuskan mukaan.

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on vähän huono näkemään tai myöntämään kerran kiveen lyötyjen näkemystensä muutoksia. Ikinä en ole sanonnut tai en ikinä ja palopuheet perään. Se on toisilla luonne sellainen, että vaikea myöntää omia muutoksiaan tai kämmejään. Tai pyytää anteeksi jne.

Itsetuntoon varmaan liittyvää? Joku identiteetti käsitys itsestä ei kestä näyttää inhimillistä haurautta tms? Outoa, mutta näin näyttää olevan.

Nojoo, kyllä minäkin oon pienoista pettymystä toisinaan tuntenut asioista, mitkä torpataan, vaikka joskus on oltu ensin kyllä se vaan käypi. Tulee petkutettu olo.. 😄

Mutta voihan se mieli muuttua kai vieläkin, kun se jo muuttui aiemminkin. Katsotaan kuinka meidän käy.

Mulla ei ole onneksi kiire mihinkään, parisuhteet ja ihmiset niissä on aina sellainen ikuisuusprojekti. Kun niihin ryhtyy, täytyy varautua urakoihinkin. 😂

Ei mee aina kuten Strömsössä. Nappiin.

Noo, onhan tässä vielä aikaa muutella mieltään moneen kertaan. Muksutkin on vasta ala-asteella. 😆

Ennen kun tulee tuvan tarkistus päivä, menee jokunen vuosi.

Onnekseni mulla on halu sitoutua meidän perheeseen ja parisuhteeseen, ei tästä mitään muuten tulis, jos lennättäis joka tuulenpuuskan mukaan.

Cool❄️

Ottamatta nyt suoranaisesti kantaa juuri teidän tilanteeseen, niin mä olen huomannut, että jotkut ihmiset ihan vilpittömästi eivät myöskään aina muista. Joskus sellainen inttäminen on siis ihan aidosti sitä, että jokin ajatus tuntuu heistä niin vieraalta, että ei sellaista ole mitenkään voinut sanoa. Varsinkin jos ne jutut on sanottu suhteen alkuaikoina ja ehkä jopa vähän silleen esittäen jotain muuta kuin oikeasti on ja ehkä hieman "mielenkiintoisempaa" kuin oikeasti on, niin niitä ei osa ihmisistä oikeasti muista. Tyhmäähän tuo on, mutta tosi moni esittää aluksi monenlaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottamatta nyt suoranaisesti kantaa juuri teidän tilanteeseen, niin mä olen huomannut, että jotkut ihmiset ihan vilpittömästi eivät myöskään aina muista. Joskus sellainen inttäminen on siis ihan aidosti sitä, että jokin ajatus tuntuu heistä niin vieraalta, että ei sellaista ole mitenkään voinut sanoa. Varsinkin jos ne jutut on sanottu suhteen alkuaikoina ja ehkä jopa vähän silleen esittäen jotain muuta kuin oikeasti on ja ehkä hieman "mielenkiintoisempaa" kuin oikeasti on, niin niitä ei osa ihmisistä oikeasti muista. Tyhmäähän tuo on, mutta tosi moni esittää aluksi monenlaista.

Joo. Mäkin luulen, että alkuhuumassaan puhunut yhtä ja toista. Nyt ei sitten ole enää muistikuvaa, kun ei oikeastaan silloin tarkoittamut mitä sanoi, niin ei muista.

Oonkin sanonut, että alan nauhottaa hänen puheita, niin usein vänkää ja väittää ettei oo puhunut ikinä tai on sanonut, vaikkei olekkaan sanonut. Ehkä piti sanoa, mutta unohti. 🤷🏼‍♂️

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Mäkin luulen, että alkuhuumassaan puhunut yhtä ja toista. Nyt ei sitten ole enää muistikuvaa, kun ei oikeastaan silloin tarkoittamut mitä sanoi, niin ei muista.

Oonkin sanonut, että alan nauhottaa hänen puheita, niin usein vänkää ja väittää ettei oo puhunut ikinä tai on sanonut, vaikkei olekkaan sanonut. Ehkä piti sanoa, mutta unohti. 🤷🏼‍♂️

Cool❄️

Mut se on heillä ihan sukuvika, että kukaan ei muista oikein asioita. Ja inttää vastaan, vaikka itse on väärässä. Niin tekee koko mieheni perhe, äiti ja sisaruksetkin.

Cool❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Cool❄️

Minä olen jopa toteuttanut tuota, että nauhoitan keskusteluja. Mulla on noissa asioissa niin äärimmäisen (liiankin) hyvä muisti, että mulle ei juurikaan kannata alkaa vastaan väittää, ettei olisi jotain sanonut. Ja tämä on siis ihan keskusteluja nauhoittamalla todistettu, että muistan jopa useamman vuoden päähän varsin tarkasti. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen jopa toteuttanut tuota, että nauhoitan keskusteluja. Mulla on noissa asioissa niin äärimmäisen (liiankin) hyvä muisti, että mulle ei juurikaan kannata alkaa vastaan väittää, ettei olisi jotain sanonut. Ja tämä on siis ihan keskusteluja nauhoittamalla todistettu, että muistan jopa useamman vuoden päähän varsin tarkasti. 😂

Täytyy todeta tohon vielä lisäksi, että en mä nyt ihan vaan pelkkien keskustelujen takia ole niihin nauhoittamisiin päätynyt. Mulle saneleminen on työssäkin sellainen tapa, jolla jäsennän ajatuksiani nopeasti ja laitan pikaisesti erilaisia ajatuksia talteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Mullakin on norsunmuisti, se on sitten eri asia jos minä ja joku muu ymmärtää koko asian erilailla, sitten aletaan inttämään. Menee hermot silloin.

Mä lopetan tuon kanssa jänkäämisen ja aattelen, että pidä pääs, minä silti tiiän miten asia on. 😄

Nauhuria vielä harkitsen.

Cool❄️

• Anonyymi kirjoitti:

Mut se on heillä ihan sukuvika, että kukaan ei muista oikein asioita. Ja inttää vastaan, vaikka itse on väärässä. Niin tekee koko mieheni perhe, äiti ja sisaruksetkin.

Cool❄️

Se on sukuvika kun suksi ei luista niinhän sitä sanotaan. Mä oon tohon sun 11:47:34 kommenttiin ensin heti tuoreeltaan vastannu mutta se hävis jonnekin ja nyt on jo taas 2 kertaa epäilty botiks. Enää en kyllä jaksa samaa litaniaa uudestaan rustata.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Se on sukuvika kun suksi ei luista niinhän sitä sanotaan. Mä oon tohon sun 11:47:34 kommenttiin ensin heti tuoreeltaan vastannu mutta se hävis jonnekin ja nyt on jo taas 2 kertaa epäilty botiks. Enää en kyllä jaksa samaa litaniaa uudestaan rustata.😄.

Jep. 😛👍

Cool❄️

• Anonyymi

Pieni mökki järvenrannalla ja sauna vois olla kiva. Mutta sen pitäisi olla sellainen ettei tarvitse tehdä enää ylimääräisiä piha hommia. Tykkään laittaa omaa pihaa. En jaksais vielä jonnekin mökille mennä kitkemään. Enkä haluaisi että mökkinaapurit on lähellä. Parilla mökillä ollut sitten vaan häiritsee kun siinä naapurit koko ajan yhtä aikaa pihalla yms. Tykkään omasta rauhasta.

• Anonyymi

Lentokenttä, ykkösluokka, kiva kohde ja 4-5 tähden hotelli.
      Mukavaa lomaa.

AV

• Anonyymi

Kuulostaa hyvältä, myös aloittajan makuun.

• Anonyymi

En ole vieläkään ymmärtäny, mikä järki siinä mökkeilyssä on. suomalaiset kun on rakentanu niitä mökkejä todella huonoihin paikkoihin. varjoisiin paikkoihin missä älyttömästi hyttysiä ja niin matala ranta, ettei uimaan pääse. Keskieuroopasta löytyy niin paljon hienoja kaupunkeja, että ois turhaa tuhlata elämää jossain mökillä. Ja mä kun oon niin paljon yksin täällä kotona, niin johan mä ihan sekavaks menisin jos mä vielä jossain mökillä oisin.

• Anonyymi

Aloittaja toteaan että hän ei ala ottamaan kantaa toisten ihmisten mökkien ominaisuuksiin. Oletan, että mökin omistajat itse mökistään pitävät ja maailma on täynnä sellaisia vakituisia asuntojakin, joissa en itse viihtyisi. Kaikki eivät tykkää auringosta, itseänikään eivät hyttyset häiritse (ne jättävät mut yleensä rauhaan) ja kaikki eivät kaipaa uimista tai muksujen kanssa matala ranta on vaan iso plussa. Itse olen aikanaan porukoiden vanhalla kesämökillä kaipaillut nimenomaan matalaa rantaa, mutta nämä on makuasioita.

Minäkin tosiaan matkustan sitten mielummin johonkin sellaiseen paikkaan, jonka itse koen lomaksi, kuten nyt vaikka johonkin kaupunkilomalle tmv. Mökin omistamisen mä koen pikemmin työleiriksi, kun aina siellä on jotakin, joka vaatii laittoa. En koe sitä lomaksi, enkä rentouttavaksi ja palauttavaksi. Jonkun vuokramökin voisi periaatteessa ottaakin, mutta kun se olisi mulle pikemmin rahanhukkaamista kuin asia, jota aidosti haluan.

• Anonyymi

Ei kumpikaan. Rinkka ja pohjoisen luonto on se juttu.

• Anonyymi

Käytkö usein vaeltamassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytkö usein vaeltamassa?

Muutaman kerran vuodessa, riippuu aina vähän siitä kuinka saa vapaita järjestymään.

• Anonyymi

Just tolleen, ettei aina samaa vaan etitään uutta. toisilla suunta pohjonen, toisilla etelä. Just kerroinkin 21.26 miksen mökeistä tykkää. ja kaiken lisäks ne on usein homeessa. mutta joskus oon pohjosessa käyny, niin ei noi autiokämpät oo koskaan ollu homeessa.
        JeroP

• Anonyymi

Minulla ei ole mökkiä eikä asuntovaunua/-autoa. Tässä elämäntilanteessa en haluaisi mitään noista. Ei olisi resursseja ylläpitoon eikä paikkaa isomman auton säilytykseen. Pidän kyllä mökkeilystä ja joskus siitä haaveilinkin, mutta elämäntilanteen muuttuessa luovuin tuosta haaveesta. Vuokrailen aina silloin tällöin mökkejä ja se on oikein passeli systeemi minulle. Voisin jonkun reissun ehkä tehdä asuntoautolla, mutta en kyllä itse haluaisi ajaa eli joku toinen saisi olla kuskina. Ehkä sitten joskus..

• En omista mökkiä, mutta viimeisen kymmenen vuoden aikana parhaat kesämuistoni ovat mökiltä.. - En jaksaisi/pystyisi huoltamaan mökkiä yksin, mutta jos kumppanini olisi innokas mökkielämään, niin se kyllä sopisi minulle. - Etenkin kalaisan järven läheisyydessä 👍
      - En ole innokas karavaanari. - Sitten kun matkustan kotimaassa tai vaikka Pohjoismaissa, ajan mieluummin omalla henkilöautolla ja yövyn sopivissa hotelleissa tai mökeissä matkan varrella.

• Palju, puhdasvetinen järvi, suuri satavuotias sauna, järvimaisema, kaikki mukavuudet sisältävä täysin kunnostettu satavuotias 180m2 päärakennus, metsä, kajakki, sub-lauta. Hiljaisuus, jota häiritsee vain luonnon ja lasten äänet. Lähin naapuri 1.5-2km päässä. Mitä muuta kesään tarvitsee?

Matkustan mielelläni, mutta ehkä mielummin syksyisin tai keväisin. Vaelluksella en ole ollut, mutta lähtisin heti, jos saisin hyvää seuraa. Asuntovaunuilu saattaisi olla liikaa, en välttämättä ole ryhmämatkailutyyppi ollenkaan. Grillaus ja kaljanjuonti porukassa, ei tunnu omalta tavalta matkailla. Mielummin tutustun matkoilla kulttuuriin ja kaupunkiin ja syön ulkona kuin istun nuotion äärellä kalja ja makkara kädessä. Silti, jos matkailuautoloma olisi toiselle tärkeää, varmasti kokeilisin ainakin kerran tuomitsematta.

• 🥰 No joo.. Jos olis tuollainen kesäpaikka, niin voisin tehdä vaikka koko kesän etätyötkin sieltä 👍

• Anonyymi

"Mitä muuta kesään tarvitsee" ... sen, että tuo kaikki olisi toteutettavissa ilman minkäänlaista siirtymää. No juu, minä vihaan sitä mökille raijautumista ja sieltä pois raijautumista. Mä olen jokus vitsaillut, että sittne voin mökkeillä, jos se mökki on niin täydellisesti varusteltu, että mun ei tarvitse sitä varten edes vaatteita mukaani pakata (eli siis, että siellä on toinen täysin varusteltu garderoobi). Toinen juttu on se, että joku muu hoita ihan joka ainoan huoltamiseen ja huolenpitoon liittyvän työtehtävän. Ongelma on myös se, että se toinen, joka hoitaa nuo, ei oikein saisi olla myöskään se mun lomaseurani. Mua vituttaisi sekin pidemmän päälle, jos toinen väsäisi koko ajan jotakin. Välillä tietenkin voin ja kyllähän minäkin kaikenlaista väsäilen, mutta ei jatkuvalla syötöllä jotain rakentamista ja korjaamista ja paukutusta ja kalketta ja maalinkäryä ja vastaavaa. Tosiasiahan on, että tuollainen idylli ei huolla itseään itsestään.

Niin minäkin matkustan mieluiten keväisin ja syksyisin. Mä en ole koskaan kesäaikana ollu missään Pohjoismaiden ulkopuolella. Pohjolan kesä on sen verran lyhyt, että en ole halunnut "tuhlata" sitä muualla. Mulla oikeastaan siinä karavaanaripuuhassa nyppii eniten se liikkumismuoto. Periaatteessa jossain leirintäalueella voin ihan hyvin istuskellakin rannalla rauhassa tai silleen, mutta en tosiaan myöskään noissa kuvaamissasi puitteissa. Lapsena on tullut noillakin reissuilla oltua ja varsinkin autolomilla, kun isäni rakasti niitä. Mä taas oikeasti vihaan sitä puuhaa, vaikka ei niistä reissuista lapsuudessa mitään sen ihmeempiä huonoja kokemuksia. Tiedän vaan niiden perusteella, että ei ole minun juttuni. Eli minä en kokeilisi, vaan sanoisin suoraan, että en lähde mukaan. Mä voin muitta mutkitta lähteä reisuun, jossa siirrytään vaikka Euroopan kohteesta toiseen junalla tai jokin lyhyt pätkä vuokra-autollakin, mutta mihinkään autolomalle en ikäkuuna päivänä lähde. En halua ajaa itse, enkä myöskään istua vieressä, kun toinen ajaa. Mä haluan, että siirtymän aikana voi vaikka käydä syömässä ja liike jatkuu samalla ja maisemat vaihtuvat.

Mielinkiintoista kuulla miten erilaisia ajatuksia ihmisillä näistä herää. Mulle esim. ei tullut edes mieleen tuollainen kuvaamasi kaltainen asuntovaunuilu, ennen kun luin tekstisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitä muuta kesään tarvitsee" ... sen, että tuo kaikki olisi toteutettavissa ilman minkäänlaista siirtymää. No juu, minä vihaan sitä mökille raijautumista ja sieltä pois raijautumista. Mä olen jokus vitsaillut, että sittne voin mökkeillä, jos se mökki on niin täydellisesti varusteltu, että mun ei tarvitse sitä varten edes vaatteita mukaani pakata (eli siis, että siellä on toinen täysin varusteltu garderoobi). Toinen juttu on se, että joku muu hoita ihan joka ainoan huoltamiseen ja huolenpitoon liittyvän työtehtävän. Ongelma on myös se, että se toinen, joka hoitaa nuo, ei oikein saisi olla myöskään se mun lomaseurani. Mua vituttaisi sekin pidemmän päälle, jos toinen väsäisi koko ajan jotakin. Välillä tietenkin voin ja kyllähän minäkin kaikenlaista väsäilen, mutta ei jatkuvalla syötöllä jotain rakentamista ja korjaamista ja paukutusta ja kalketta ja maalinkäryä ja vastaavaa. Tosiasiahan on, että tuollainen idylli ei huolla itseään itsestään.

Niin minäkin matkustan mieluiten keväisin ja syksyisin. Mä en ole koskaan kesäaikana ollu missään Pohjoismaiden ulkopuolella. Pohjolan kesä on sen verran lyhyt, että en ole halunnut "tuhlata" sitä muualla. Mulla oikeastaan siinä karavaanaripuuhassa nyppii eniten se liikkumismuoto. Periaatteessa jossain leirintäalueella voin ihan hyvin istuskellakin rannalla rauhassa tai silleen, mutta en tosiaan myöskään noissa kuvaamissasi puitteissa. Lapsena on tullut noillakin reissuilla oltua ja varsinkin autolomilla, kun isäni rakasti niitä. Mä taas oikeasti vihaan sitä puuhaa, vaikka ei niistä reissuista lapsuudessa mitään sen ihmeempiä huonoja kokemuksia. Tiedän vaan niiden perusteella, että ei ole minun juttuni. Eli minä en kokeilisi, vaan sanoisin suoraan, että en lähde mukaan. Mä voin muitta mutkitta lähteä reisuun, jossa siirrytään vaikka Euroopan kohteesta toiseen junalla tai jokin lyhyt pätkä vuokra-autollakin, mutta mihinkään autolomalle en ikäkuuna päivänä lähde. En halua ajaa itse, enkä myöskään istua vieressä, kun toinen ajaa. Mä haluan, että siirtymän aikana voi vaikka käydä syömässä ja liike jatkuu samalla ja maisemat vaihtuvat.

Mielinkiintoista kuulla miten erilaisia ajatuksia ihmisillä näistä herää. Mulle esim. ei tullut edes mieleen tuollainen kuvaamasi kaltainen asuntovaunuilu, ennen kun luin tekstisi.

Asuntovaunuilla ollaan leirintäalueella yleensä yötä ja itselläni se tuo mielikuvan yhteissuihkuista, yhteis-WC:stä, yhteiskeittiöistä ja yhteisnuotiosta. Kuvittelen siis, että asuntoautolla on vaikea välttää kommuuniasumista ja small talk’ia vieraiden ihmisten kanssa.

Viime kesänä tein lasten kanssa pienen extempore reissun maalta. Hotelleja ei enää olisi saanut kuin reilun tonnin sviitillä, siis otimme mökin mökkikylästä. Kylässä ei ollut kuin puolet mökeistä varattu ja keittiössä sai toimia yksin. Silti oli aika jännittävää käydä suihkukopissa kun ei halunnut pukea kosteassa minikokoisessa kopissa ja sitten kun siirryt pukuhuoneen puolelle pukemaan, sai aina jännittää kuka isäntä ovesta pölähtää sisään juuri silloin. Kerran oli aika lähellä, että yllätin yhden motoristin itse samasta tilasta vahingossa. Vetäisi pyyhkeen ympärille, kääntyi ja virnisteli. Pakarat ehti vilkkua.

Joo, taidan olla enemmän hotellin ja oman rauhan ystävä….

• Anonyymi kirjoitti:

Asuntovaunuilla ollaan leirintäalueella yleensä yötä ja itselläni se tuo mielikuvan yhteissuihkuista, yhteis-WC:stä, yhteiskeittiöistä ja yhteisnuotiosta. Kuvittelen siis, että asuntoautolla on vaikea välttää kommuuniasumista ja small talk’ia vieraiden ihmisten kanssa.

Viime kesänä tein lasten kanssa pienen extempore reissun maalta. Hotelleja ei enää olisi saanut kuin reilun tonnin sviitillä, siis otimme mökin mökkikylästä. Kylässä ei ollut kuin puolet mökeistä varattu ja keittiössä sai toimia yksin. Silti oli aika jännittävää käydä suihkukopissa kun ei halunnut pukea kosteassa minikokoisessa kopissa ja sitten kun siirryt pukuhuoneen puolelle pukemaan, sai aina jännittää kuka isäntä ovesta pölähtää sisään juuri silloin. Kerran oli aika lähellä, että yllätin yhden motoristin itse samasta tilasta vahingossa. Vetäisi pyyhkeen ympärille, kääntyi ja virnisteli. Pakarat ehti vilkkua.

Taas S24 tiputti kirjautumisen ulos.

• Xena-183 kirjoitti:

🥰 No joo.. Jos olis tuollainen kesäpaikka, niin voisin tehdä vaikka koko kesän etätyötkin sieltä 👍

Joo, olen yhdistänyt etää aina lomaan. Kun aloittaa aamulla aikaisin ja tekee välillä lyhenpää päivää, pääsee paljun lämmitykseen jo 14-15. Netti onneksi toimii hyvin, muuten ei onnistuisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa pitkälti riippua siitä vaunusta tai autosta, että kuinka yhteisöllinen tarvitsee olla. Noissa uusissa (ainakin kalliimmissa) on kaikki mukavuudet ihan itsessään. Vaan juu, kyllä siinä piirissä ihan ilmiselvästi osa melko yhteisöllisiä on. Itselläni on muutama tuttava, joiden "mökki" on vakituisesti alueella parkissa oleva vaunu ja kyllä siellä ne "mökkinaapurit" näyttään tuntevan hyvinkin tarkasti. Tuntevat ne vaununaapurinsa paljon paremmin, kuin kotinaapurinsa kerrostalossa.

• Anonyymi

Roadtrippailu parasta -K

• Anonyymi

Suomi, Eurooppa vai vielä kauempana? Ihan mielenkiinnosta, haluatko ajaa paljon vai ajaa paikkaan A ja olla siellä jonkin aikaa ja sitten ajaa paikkaan B. Vapausko siinä miellyttää?

Itse tykkään tehdä samaa, mutta lentäen Eurooppaan ja siellä junalla ympäriinsä. Parissa tunnissa pääsee melkein mihin vaan. Tosin ei auton vuokraaminenkaan perillä mikään huono vaihtoehto olisi, en vain halua itse ajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi, Eurooppa vai vielä kauempana? Ihan mielenkiinnosta, haluatko ajaa paljon vai ajaa paikkaan A ja olla siellä jonkin aikaa ja sitten ajaa paikkaan B. Vapausko siinä miellyttää?

Itse tykkään tehdä samaa, mutta lentäen Eurooppaan ja siellä junalla ympäriinsä. Parissa tunnissa pääsee melkein mihin vaan. Tosin ei auton vuokraaminenkaan perillä mikään huono vaihtoehto olisi, en vain halua itse ajaa.

Hups, kirj. tippui pois.

• Anonyymi kirjoitti:

Hups, kirj. tippui pois.

Ja sama uudestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäkin tykkään ajella paljon. usein meen Ruotsiin ja ajelen etelä ruotsin alueella. En hirveen pitkiä jaksa ajella, niin pohjois osat on niin suomessa kuin ruotsissakin jääny katsomatta. Hienoja hylättyjä paikkoja oon löytänny molemmista maista. Para'asta ois tietenkin jos tuon ruotsin matkailun saisi ajaa SAABilla. mutta ehkä joskus ostan vanhan SAABin, Ainakin korjaajia löytyy jos jää tielle. Virokin ois hieno paikka, mutta en oo uskaltannu vielä. Onhan siellä liikenneturvallisuus paljon parantunu. Mutta tota lainsäädäntöö en noista hylätyistä paikoista oikein tunne. Latviassa taas oli se tehdas kuinka raunioitunu tahansa niin se saattoi olla vielä käytössä.

Junallakin oon joskus menny, että semmonen mitä suosittelen, niin rengas joko Tukholma, göteborg, Malmö ja samalla käydä köpiksessä tai sitten Oslo yhtenä nurkkana.

Mutta tosiaan mökki ei innosta, enkä oikein tunne ees ketään joka mökkeilystä tykkää. meillä oli perikunnalla mökki ja siellä muutaman kerran kävin, mutta ihan vaan siksi kun se oli pyöräilymatkan päässä oulun kaupungista. Ja Oulua mä suosittelen kans sellaseksi parin päivän lomakohteeksi ja siinä on mielenkiintoisia kaupunkeja lähellä mm. Raahe.
        JeroP

• Anonyymi

En omista kesämökkiä, mutt omakotitalon ja suurehkon puutarhan... niin tavallaan mä mökkeilen ympäri vuoden. Lähes 20 km kaupungin keskustasta, antaa jo maaseudun tuntua... kettuineen ja supikoirineen. Hirviä täällä harvemmin näkee, mutt peuroista ei ole puutetta, niitä näkee lähes viikottain, joskus jopa työmatkaliikennettä haittaavina.

Rusakoita on runsaasti, ja niistä on puutarhassa keväisin omat haittansa... Onneksi koiran pitäminen aidatulla tontilla vapaana, on ehdottomasti vähentänyt rusakko tuhoja, mutt lisännyt iltamyöhäisiä häiriö haukuntoja pihapiirissämme.
      Kaiken kaikkiaan, mä rakastan tätä tapaa elää... omanlaistansa elämää kaupungissa. Elän tällä hetkellä aika lähellä maaseutuelämää ja molempien etujen lähellä.
      Parasta tässä on se, ett meri on aivan vieressä... mulla on merenrantaan vajaa kilometri suunnilleen ja yhteislaituriin, jota saisin käyttää, jos mulla olisi oma vene!

Faija myi "rautarouvan", koska se alkoi kuulemma olemaan enää romuraudan arvoinen. Siihen olisi ollut tehtävä perusteellinen korjaus, niin moottoriin kuin kylkiinkin.
      En allekirjoita, koska mun allekirjoituksella ilmeisesti saan aikaiseksi vain vastaukseni poiston. Mua epäiltäisiin taas tahallisesta "peikkoilusta".

• Anonyymi

"En omista kesämökkiä, mutt omakotitalon ja suurehkon puutarhan... niin tavallaan mä mökkeilen ympäri vuoden. Lähes 20 km kaupungin keskustasta, antaa jo maaseudun tuntua... kettuineen ja supikoirineen. Hirviä täällä harvemmin näkee, mutt peuroista ei ole puutetta, niitä näkee lähes viikottain, joskus jopa työmatkaliikennettä haittaavina."

Hieman sama kokemus aloittajalla. Tosin suurehko puutarha on tietenkin suhteellinen juttu ja esimerkiksi aiemman taloni pihapiiriin verrattuna tämä nykyinen on pikkupläntti. Vaan itse koen tän sellaisen helposti hoidettavan kokoisena. Puuhaa rittää sopivasti, ikinä ei pääse muuttumaan työn puolelle. Tuossa tietenkin jokaisella on oma toleranssinsa. Itse en ole samanlainen tehopakkaus, kuin sinä jutuistasi päätellen olet.

Mä asustelen myös sellaisen vähän reilun 20 minuutin päässä keskustasta, Itseasiassa Helsingin keskustasta, mutta kyllä tämä hyvin maaseutumaista on. Heti kun kävelee tohon omakotialueen ulkopuolelle niin pelkkää peltoa ja metsää ja muutama soratie. Supia en ole (onneksi) täällä nähnyt, mutta jokunen kettu pyöri täällä kyllä ja rusakoita on lähes riesaksi saakka. Laito toissakesänä sellaisen aidan, josta ne eivät pihaan tule, tai ainakaan ei ole vielä näkynyt kuin aidan ulkopuolella. Kyllä ne tosta pääsisivät, mutta sen verran vaatisi vaivannnäköä, että kun pihassa tosiaan haisee koira, niin eivät ilmeisesti ole ihan niin itsetuhoisia, että kokeilisivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"En omista kesämökkiä, mutt omakotitalon ja suurehkon puutarhan... niin tavallaan mä mökkeilen ympäri vuoden. Lähes 20 km kaupungin keskustasta, antaa jo maaseudun tuntua... kettuineen ja supikoirineen. Hirviä täällä harvemmin näkee, mutt peuroista ei ole puutetta, niitä näkee lähes viikottain, joskus jopa työmatkaliikennettä haittaavina."

Hieman sama kokemus aloittajalla. Tosin suurehko puutarha on tietenkin suhteellinen juttu ja esimerkiksi aiemman taloni pihapiiriin verrattuna tämä nykyinen on pikkupläntti. Vaan itse koen tän sellaisen helposti hoidettavan kokoisena. Puuhaa rittää sopivasti, ikinä ei pääse muuttumaan työn puolelle. Tuossa tietenkin jokaisella on oma toleranssinsa. Itse en ole samanlainen tehopakkaus, kuin sinä jutuistasi päätellen olet.

Mä asustelen myös sellaisen vähän reilun 20 minuutin päässä keskustasta, Itseasiassa Helsingin keskustasta, mutta kyllä tämä hyvin maaseutumaista on. Heti kun kävelee tohon omakotialueen ulkopuolelle niin pelkkää peltoa ja metsää ja muutama soratie. Supia en ole (onneksi) täällä nähnyt, mutta jokunen kettu pyöri täällä kyllä ja rusakoita on lähes riesaksi saakka. Laito toissakesänä sellaisen aidan, josta ne eivät pihaan tule, tai ainakaan ei ole vielä näkynyt kuin aidan ulkopuolella. Kyllä ne tosta pääsisivät, mutta sen verran vaatisi vaivannnäköä, että kun pihassa tosiaan haisee koira, niin eivät ilmeisesti ole ihan niin itsetuhoisia, että kokeilisivat.

Samoin, 20-30 min. kotoa kaupungin keskustaan, riippuen ihan ruuhkasta, jos sellaiseen joutuu ja keliolosuhteista. Talvisin esim. sillat ovat hyvin liukkaita jäisinä, ja on syytä ajaa silloin hieman hitaammin, varmuuden vuoksi.

Mun Faijalla on kesämökki Kustavissa, saaren puolella, jonne pääsee vain lautalla, jos on autolla liikenteessä. Joskus jonotus lautalle, on hermoja raastavaa. Kaiken lisäksi, näyttää paikallisilla asukkailla olevan etuajo-oikeus lautallekin, ennen mökkiläisiä. Harvemmin nykyään enää sinne tulee mentyä, lähinnä kohteliaisuudesta tulee käytyä, ehkä muutaman kerran vuodessa... ja silloinkin viihdyn paremmin kalastamassa merellä; jommankumman broidin lainapaatilla.
        Kokeilen allekirjoitusta; trolikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin, 20-30 min. kotoa kaupungin keskustaan, riippuen ihan ruuhkasta, jos sellaiseen joutuu ja keliolosuhteista. Talvisin esim. sillat ovat hyvin liukkaita jäisinä, ja on syytä ajaa silloin hieman hitaammin, varmuuden vuoksi.

Mun Faijalla on kesämökki Kustavissa, saaren puolella, jonne pääsee vain lautalla, jos on autolla liikenteessä. Joskus jonotus lautalle, on hermoja raastavaa. Kaiken lisäksi, näyttää paikallisilla asukkailla olevan etuajo-oikeus lautallekin, ennen mökkiläisiä. Harvemmin nykyään enää sinne tulee mentyä, lähinnä kohteliaisuudesta tulee käytyä, ehkä muutaman kerran vuodessa... ja silloinkin viihdyn paremmin kalastamassa merellä; jommankumman broidin lainapaatilla.
        Kokeilen allekirjoitusta; trolikka

Mun siskollani on kesäpaikka tuolla kaakonkulmalla ja se on se mökkipaikka, jossa tulee se noin viikko yleensä kesällä käytyä oleskelemassa. Sisko kun jaksaa joka kesä sinne pyydellä, ihan silleen selkeästi, että "tuletteko ensi viikolla mökille". Mä en siis todellakana harrasta sellaista "satuttiin olemaan täällä päin ajelemassa ja tultiin piipahtamaan" puuhaa, jota joidenkin sukulaiset kuulemma harrastaa. Pikemmin mene kohteliaisuudesta ja vähän pitkin hampain, mutta muksu nyt kuitenkin tykkää ja yleensä roudaan myös meidän äidin mukanani (siskon pyynnöstä).

• Anonyymi

puususua aineegt hammaslääkäfreillä... en tuntenut miktään oikweasti.... aillwi

• Anonyymi

Mökkeily on arkista puuhaa kuvaamista ellei ole erämökki ....

• Anonyymi

Mökkiläisyys työlästä ja tylsää

• Anonyymi

Pää täyteen

• Anonyymi

Sitähän moni mökkeillessään harrastaa.

• Anonyymi

Viinan polttoa

• Anonyymi

Varo, etten polta koko mökkiä.

• Anonyymi

Kiljua

• Anonyymi

Tarpeeksi yksinäisellä mökillä voit kiljuakin rauhassa.

• Ei hitto, ei kumpikaan.
      Oma koti kullan kallis.

Mökkeily on niille jotka haluavat orjuuttaa itsensä viikonloppuisinkin .. palkatta.

Minulla sen verran raskas työ, ettei lisätyöt kiinnosta. Kas kun en ole mikään toimistorotta.

Mikäs sen ihanampaa kun herätä omasta sängystä raukeana viikonloppuaamuun. Ihan parasta. Kotini on linnani.

• Anonyymi

😁 Aloittajalla on tosiaan varsin samanlaiset ajatukset mökkeilystä. Tosin minä "orjuutan" itseäni kotosalla ja olen "konttorirotta". Tosin en mä tee töitä konttorissa, mutta en myöskään tee ruumiillista työtä.

• Anonyymi kirjoitti:

😁 Aloittajalla on tosiaan varsin samanlaiset ajatukset mökkeilystä. Tosin minä "orjuutan" itseäni kotosalla ja olen "konttorirotta". Tosin en mä tee töitä konttorissa, mutta en myöskään tee ruumiillista työtä.

Duuni syö multa jaksamisen, ja koko elämä on joko työhön valmistautumista, työn tekemistä tai siitä palautumista.
        Vapaa-aikaa ei todellakaan halua käyttää työleirillä. Joku kiva allinclusive loma silloin tällöin tai omassa kodissa löpöloma on mun idylli.

Ja eihän se työn raskaus niihin mieltymyksiin vaikuta. Jos rakastaa olla kotona, niin se on ihan fine. Oma koti kullan kallis.

• Anonyymi

Citrinnella osta sellaina aika isokin jäätelö-tuubi lakritsa-sitruunaa

• Anonyymi

tuollainen olisai juuerikin kuin joku temporal displacement device.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      872
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      811
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      667
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      9
      646
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      57
      629
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe