Maanantai. Uusi viikko uudet kujeet.

Hyvää ja onnellista maanantaita ja alkavaa viikkoa kaikille palstalla. Niin hyville ystäville, mukaville tuntemattomille kuin äksyille mörökölleille jotka ei meikäläisestä erityisemmin pidä.🙂.

72

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Uusi vuosi uudet valheet.

• No hyi sua! Valehtelu on rumaa.😄.

• Anonyymi

Ja tätä paskaa ei vaan voi keksiä

• Anonyymi

Kohta makkaraperunat lounaaksi!

• Sori...ei vieläkään. Meni kanasalaattia mutta älä huoli kyllä mä muistan ilmottaa kun sellasia maistelen.😁.

• Anonyymi

Peruna vai makkara kumpi niistä on pääruoka. Perunahan on yleensä lisuke.

• Anonyymi

Makkara on ihanaa ❤️

• Hyvää maanantaita =)

• Kiitos ystäväiseni.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Kiitos ystäväiseni.🙂.

Aurinko taas paistelee, mutta loppuviikosta tai oliko ensviikon alkupuolella, en enää muista pitäisi sataa vettä ja jopa lunta tai räntää (ainakin täällä Jkylän suunnalla).

• Norppa83 kirjoitti:

Aurinko taas paistelee, mutta loppuviikosta tai oliko ensviikon alkupuolella, en enää muista pitäisi sataa vettä ja jopa lunta tai räntää (ainakin täällä Jkylän suunnalla).

Joo pari päivää pitäs olla vielä aurinkoista vissiin ja sitten ehkä vähän ikävämpää säätä näin mäkin muistelisin että lupailtiin.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Joo pari päivää pitäs olla vielä aurinkoista vissiin ja sitten ehkä vähän ikävämpää säätä näin mäkin muistelisin että lupailtiin.🙂.

Toivoinkin jo vähäks aikaa pilvisempää säätä. En sentään lunta tai räntää, mutta pilvistä ja ehkä hieman viileämpää. Aurinko on paistanu putkeen ihan pitkästä perjantaista vai oliko jo sitä ennen.

• Norppa83 kirjoitti:

Toivoinkin jo vähäks aikaa pilvisempää säätä. En sentään lunta tai räntää, mutta pilvistä ja ehkä hieman viileämpää. Aurinko on paistanu putkeen ihan pitkästä perjantaista vai oliko jo sitä ennen.

No ei se pilvisempi ja vähän viilempi keli mitenkään haittaakaan kunhan ei tosiaan sada mitään mutta kyllä mä tykkään keväisestä auringon paisteesta ja lämpimistä kevät päivistä. Sulais loput lumet pois ja pääsis kukat ja kasvit aloitteleen kasvuaan.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No ei se pilvisempi ja vähän viilempi keli mitenkään haittaakaan kunhan ei tosiaan sada mitään mutta kyllä mä tykkään keväisestä auringon paisteesta ja lämpimistä kevät päivistä. Sulais loput lumet pois ja pääsis kukat ja kasvit aloitteleen kasvuaan.🙂.

Yhtenä päivänä näin yhen leskenlehden ja tänään näin taloyhtiön eessä krookuksia. KYllä se kevät on jo hyvin aluillaan. Koivut punertavat jo ja niissä on norkkoja (kukkia). Kunhan ei lumi tai räntä mikä ennusteen mukaan pitäisi tulla tee liikaa takapakkia keväällä. Mutta tosiaan pilvisempi ja viileämpi sää ei mua haittaa.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Tykkään kyllä aurinkoisestakin kelistä, mutta aurinkoisella säällä näin keväisin ja yleensä myös kesällä saattaa hiostaa liikaa.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No nyt on jo vähän pilvisempää ulkona.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Hyvä kappale Sladelta. "Time to rock". Laitoin kyllä jo tonne mun alottamaan ketjuun Rocknurkka, mutta tällä tavoin tavottaa paremmin ees yhen kuulijan =)
        https://www.youtube.com/watch?v=BeyJc13rfFY
        Oon kuunnellu jo monta kertaa tän peräkkäin. Tykkään tosi paljon. Tästä tais tulla mun uus suosikki Sladelta ja ylipäätään =)

• Norppa83 kirjoitti:

Yhtenä päivänä näin yhen leskenlehden ja tänään näin taloyhtiön eessä krookuksia. KYllä se kevät on jo hyvin aluillaan. Koivut punertavat jo ja niissä on norkkoja (kukkia). Kunhan ei lumi tai räntä mikä ennusteen mukaan pitäisi tulla tee liikaa takapakkia keväällä. Mutta tosiaan pilvisempi ja viileämpi sää ei mua haittaa.

Mä en oo onnistunu vielä yhtään kukkaa näkemään mutta koivuissa kyllä norkoja jo on. Ei kai se hirveesti pakita jos se ei pitkään jatku useampaa päivää räntä/lumisade.🙂.

• Norppa83 kirjoitti:

Tykkään kyllä aurinkoisestakin kelistä, mutta aurinkoisella säällä näin keväisin ja yleensä myös kesällä saattaa hiostaa liikaa.

Keväällä se on vähän pukeutumisestakin kiinni mutta on tietysti se hankaluus että jos aamulla kun lähtee liikkeelle on kylmempi ja päiväks lämpötila nousee niin on sitten taas liikaa vaatetta ja tulee kuuma ja hiki. Kesällä sille ei oikein mitään mahda vaikka alasti kirmais niin hiki tulee kun on tarpeeks lämmin. Mun lääkityskin kyllä vaikuttaa siihen että hikoilee helposti ja paljon. Välillä se on kyllä tosi ikävää ja ahdistavaa.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Mä en oo onnistunu vielä yhtään kukkaa näkemään mutta koivuissa kyllä norkoja jo on. Ei kai se hirveesti pakita jos se ei pitkään jatku useampaa päivää räntä/lumisade.🙂.

Ne norkot just on koivujen kukkia (myös esim. lepän kukkia sanotaan norkoiksi ja niitäkin oon nähny). Ne pitkät kellertävät soirot, joita roikkuu koivujen oksista jo ennen lehtien puhkeamistakin ja mistä lentelee siitepölyä.

Ihan pieniä silmujen alkuja oon nähny jo puissa, tuomessa jo hieman isompiakin.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Keväällä se on vähän pukeutumisestakin kiinni mutta on tietysti se hankaluus että jos aamulla kun lähtee liikkeelle on kylmempi ja päiväks lämpötila nousee niin on sitten taas liikaa vaatetta ja tulee kuuma ja hiki. Kesällä sille ei oikein mitään mahda vaikka alasti kirmais niin hiki tulee kun on tarpeeks lämmin. Mun lääkityskin kyllä vaikuttaa siihen että hikoilee helposti ja paljon. Välillä se on kyllä tosi ikävää ja ahdistavaa.🙂.

Hikoilu ei ole kivaa, mutta ei paleleminenkaan. Mulle tulee kuuma helposti, mutta myös kylmä.

• Norppa83 kirjoitti:

Hyvä kappale Sladelta. "Time to rock". Laitoin kyllä jo tonne mun alottamaan ketjuun Rocknurkka, mutta tällä tavoin tavottaa paremmin ees yhen kuulijan =)
        https://www.youtube.com/watch?v=BeyJc13rfFY
        Oon kuunnellu jo monta kertaa tän peräkkäin. Tykkään tosi paljon. Tästä tais tulla mun uus suosikki Sladelta ja ylipäätään =)

Ei hassumpi yhään. Hyvin rokkaa👍🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Ei hassumpi yhään. Hyvin rokkaa👍🙂.

Jes =)

• Norppa83 kirjoitti:

Ne norkot just on koivujen kukkia (myös esim. lepän kukkia sanotaan norkoiksi ja niitäkin oon nähny). Ne pitkät kellertävät soirot, joita roikkuu koivujen oksista jo ennen lehtien puhkeamistakin ja mistä lentelee siitepölyä.

Ihan pieniä silmujen alkuja oon nähny jo puissa, tuomessa jo hieman isompiakin.

No joo kukkiahan nekin on kyllä mutta ei sellaisia kuin leskenlehdet ja eri väriset vuokot mitä yleensä maasta ensimmäisenä huomaa nousseen.🙂.

• Norppa83 kirjoitti:

Hikoilu ei ole kivaa, mutta ei paleleminenkaan. Mulle tulee kuuma helposti, mutta myös kylmä.

Vähän on samaa vikaa itellä ja on hankalaa välillä tosiaan pukeutua niin ettei kärsis kummastakaan.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No joo kukkiahan nekin on kyllä mutta ei sellaisia kuin leskenlehdet ja eri väriset vuokot mitä yleensä maasta ensimmäisenä huomaa nousseen.🙂.

Jep. Ei mene kauan, kun leskenlehtiä on enemmän ja joskus vapun jälkeen voi pikku hiljaa alkaa näkymään jo voikukkiakin.

• Norppa83 kirjoitti:

Jep. Ei mene kauan, kun leskenlehtiä on enemmän ja joskus vapun jälkeen voi pikku hiljaa alkaa näkymään jo voikukkiakin.

Joo toivotaan näin. Nopeestihan ne sitten tulee kun ilmestyvät.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Vähän on samaa vikaa itellä ja on hankalaa välillä tosiaan pukeutua niin ettei kärsis kummastakaan.🙂.

Joo, ei hyvä.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Joo toivotaan näin. Nopeestihan ne sitten tulee kun ilmestyvät.🙂.

Näinpä =)

• Norppa83 kirjoitti:

Tässä kans älyttömän hyvä kappale Sladelta. "Do you believe in miracles".
        https://www.youtube.com/watch?v=pRXOAHN76Yg

Hyvä biisi tääkin.👍. Mä en oo Slade:iin niin perehtyny mutta tiesin kyllä sen olemassa olosta ja olin siitä kuullut. Nyt mun tarvii mennä nukkumaan kun aamulla on taas aikanen herätys. Hyvät yöt ystäväni.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Hyvä biisi tääkin.👍. Mä en oo Slade:iin niin perehtyny mutta tiesin kyllä sen olemassa olosta ja olin siitä kuullut. Nyt mun tarvii mennä nukkumaan kun aamulla on taas aikanen herätys. Hyvät yöt ystäväni.🙂.

Öitä. Ja hyvää työpäivää =)

• Mikkojuhan kirjoitti:

Slade on yks mun suursuosikeista. Mulla on paljon suosikkeja niin kuin esim. mun profiilistakin voi nähdä.

Slade oli 1970-luvulla yks suosituimmista ja menestyneimmistä bändeistä (perustettu 1966 Englanti), ainakin kotimaassaan Britanniassa ja muualla Euroopassa. Kasarinakin oli vielä suosittu, mutta suosio alkoi hiipua ysäriä kohti tultaessa ja vuonna 1991 tai 1992 alkuperäinen kokoonpano hajosi.

Laulaja Noddy Holder. Muut jäsenet: Kitara Dave Hill, basso ja koskettimet Jim Lea ja rummut Don Powell.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Slade on niin iso rockin jättiläinen, että siihen perehtyminen ottaa aikaa.

• Norppa83 kirjoitti:

Slade on niin iso rockin jättiläinen, että siihen perehtyminen ottaa aikaa.

Joo varmasti riittää paljon tutustuttavaa siinä.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Mullakin riittää, vaikka oon jo useamman vuoden kuunnellu bändin musiikkia. Moniin mun suosikkiartisteihin-ja bändeihin tutustuminen on kysynyt aikaa. Sladen tuotanto on myös aika mittava. Heillä on 15 studioalbumia, yli 50 sinkkua ja neljä livealbumia (katsoin äsken googlesta, mutta tiesin tuotannon mittavaksi jo entuudestaan). Lisäksi on erilaisia kokoelmalevyjä. Itse lähinnä kuuntelen yksittäisiä kappaleita sieltä täältä bändin uran varrelta, mutta olen joskus ajatellut kuunnella joitain kokonaisia levyjäkin, saa nyt nähdä.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Kommentti koski nyt alkuperäistä kokoonpanoa, joka oli kasassa 1960-luvun lopulta vuoteen 1991 tai 1992. On olemassa myös Slade II, mutta en tiedä millainen se on. Mulle ainoa oikea Slade on se mikä käsittää alkuperäisen kokoonpanon (tuolla ylenpänä olen jo kertonut alkuperäiset jäsenet).

• Norppa83 kirjoitti:

Mullakin riittää, vaikka oon jo useamman vuoden kuunnellu bändin musiikkia. Moniin mun suosikkiartisteihin-ja bändeihin tutustuminen on kysynyt aikaa. Sladen tuotanto on myös aika mittava. Heillä on 15 studioalbumia, yli 50 sinkkua ja neljä livealbumia (katsoin äsken googlesta, mutta tiesin tuotannon mittavaksi jo entuudestaan). Lisäksi on erilaisia kokoelmalevyjä. Itse lähinnä kuuntelen yksittäisiä kappaleita sieltä täältä bändin uran varrelta, mutta olen joskus ajatellut kuunnella joitain kokonaisia levyjäkin, saa nyt nähdä.

Laaja on kyllä tuotanto näköjään. Sillä tavalla saa ehkä nopeammin jonkinnäköisen kokonaiskäsityksen bändin musasta kun kuuntelee yksittäisiä biisejä. Sitten kun haluaa tarkemmin perehtyä yksityiskohtaisempiin juttuihin musassa ja sen kehitykseen niin silloin se levy kerrallaan kuuntelu voi olla paikallaan.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Laaja on kyllä tuotanto näköjään. Sillä tavalla saa ehkä nopeammin jonkinnäköisen kokonaiskäsityksen bändin musasta kun kuuntelee yksittäisiä biisejä. Sitten kun haluaa tarkemmin perehtyä yksityiskohtaisempiin juttuihin musassa ja sen kehitykseen niin silloin se levy kerrallaan kuuntelu voi olla paikallaan.🙂.

Juu. Nyt kuuntelen yhtä Sladen levyä vuodelta 1985. Olen viimepäivinä kuunnellut joitain levyn kappaleita ja ihastunut niihin ja päätin sitten kuunnella kokonaan kyseisen levyn. Tykkään. Hieno levy.

Slade teki eri tyylistä musiikkia. Heillä on glam rockia, millä he tulivat tunnetuksi 1970-luvun alussa, hard rockia (jopa lähes AC/DC-tyylistä), poppia ja pop rockia. Tämä levy mitä nyt kuuntelen Youtubesta on enemmän pop vaikutteinen.

Mää tykkään, kun rockbändi tulkitsee myös pop vaikutteisia kappaleita niin kuin vaikka Bad Company ja kasarina esim. Slade, Rush ja Queen. Kuulostaa musta jopa paremmalta kuin pop jonkun popbändin tulkitsemana. Poppia, mutta rockasenteella.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Niin ja Judas Priest teki myös jonkun verran pop vaikutteisia kappaleita kasarina. Tykkään niistäkin, Ei huonoja =D

• Norppa83 kirjoitti:

Juu. Nyt kuuntelen yhtä Sladen levyä vuodelta 1985. Olen viimepäivinä kuunnellut joitain levyn kappaleita ja ihastunut niihin ja päätin sitten kuunnella kokonaan kyseisen levyn. Tykkään. Hieno levy.

Slade teki eri tyylistä musiikkia. Heillä on glam rockia, millä he tulivat tunnetuksi 1970-luvun alussa, hard rockia (jopa lähes AC/DC-tyylistä), poppia ja pop rockia. Tämä levy mitä nyt kuuntelen Youtubesta on enemmän pop vaikutteinen.

Mää tykkään, kun rockbändi tulkitsee myös pop vaikutteisia kappaleita niin kuin vaikka Bad Company ja kasarina esim. Slade, Rush ja Queen. Kuulostaa musta jopa paremmalta kuin pop jonkun popbändin tulkitsemana. Poppia, mutta rockasenteella.

Hyvät bändit ja muusikot osaa tehdä niin monipuolista musaa että oli se sitten melkein minkälaista tahansa niin se kuulostaa hyvältä. Nyt mun täytyy tass jo paeta nukkumaan joten mä toivottelen hyvät yöt ja mukavat unet sulle ystäväiseni.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Tässä yks hyvä kappale Sladelta. Tämä ei ole tuolta vuonna 1985 ilmestyneeltä levyltä "Rogues gallery", jota äsken kuuntelin (tai sisältyy joihinkin painoksiin, itse kuuntelin painosta johon tämä sisältyy), mutta alunperin se on vuodelta 1981 ja ilmestynyt levyllä "Till deaf do us part".
        "Lock up your daughters".
        https://www.youtube.com/watch?v=v6-TnTFH2NY

• Mikkojuhan kirjoitti:

Hyvät bändit ja muusikot osaa tehdä niin monipuolista musaa että oli se sitten melkein minkälaista tahansa niin se kuulostaa hyvältä. Nyt mun täytyy tass jo paeta nukkumaan joten mä toivottelen hyvät yöt ja mukavat unet sulle ystäväiseni.🙂.

Jep. Kuulemisiin ehkä jo huomenna.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Näin on. Jostain syystä kuitenkin pidän monesti ehkä eniten rockbändien tekemästä pop vaikutteisesta musiikista. Mutta kyllä sellainen perus rockin iskee mitä esim. Bad Company teki 1970-luvulla esim. pop vaikutteisten ohella tai vaikka klassinen heavy niin kuin Priest ja Maiden, mutta Priestillakin iskee myös paljon heidän kasarina tekemänsä pop vaikutteiset kappaleet.

• Anonyymi

Mitä uutta tässä maanantaissa on verrattuna edelliseen tai sitä edelliseen?

• No ainakin että se on tämä maanantai ja kevätkin on pidemmällä ja kesä lähempänä ja itellä ainakin on mieluisia asioita tulossa tällä viikolla.🙂.

• Tänään oli oikein mukava maanantai 😃 Siirrettiin paljon parjaamani Uncle A. Keskiluokkaisen kanssa niitä pahuksen maatalouskonemetalliromuja, mutta omista nurkista, joissa täälläkin ne on häntä häirinnyt aina välillä. Mun ehdotuksesta ryhdyttiin hommiin tänään, sillä mulla olisi ollut sellaisenaan vähän kevyt kuorma vietäväksi ruostuneita peltiosia sun muita firman juttuja, joista pitää raaskia luopua edes jollain hinnalla - tässä tapauksessa kilohinnalla. Noh, yläpihalla kaikki sujui hyvin, pellonreunassakin ekalla kerralla, mutta tokalla kerralla nelivetoinen kone upposi akseleitaan myöten saveen, ja siinä sitten 2-3 tuntia äherrettiin, tai siis lähinnä hän 😆 Kyllä mä lautoja ja tiiliä kannoin, mutta lapiohommat oli hänen heiniään, samoin tietenkin etu- ja takakuormaajalla avittaminen hytistä käsin, samalla kun yritti päästä urasta pois.

No lopulta kone irtosi sentään, ja mun pokka kyllä piti koko ajan vaikka hammasta purren 😅 Totesin ainoastaan että "onneksi tapahtui täällä eikä sen kauempana" viitaten viime kesäisiin ideoihin heidän kotitalouden suunnalta 😂
      Kun sairauspäivärahan enimmäisajan ja pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen välisessä 3kk odottelutyhjiössä ilman oikeutta toimeentulotukeen, ja jolloin ainoat varmat tuloni oli asumistuki 77€/kk, luottamus sylikummieni kanssa oli ohuempi kuin pari A4 laskua yhteensä ~600€ tai Hondan peltihommat 3kk varoajalla ennen leimaa.
      Ja olisi pitänyt siinä uupumuksen ja stressin keskellä ryhtyä jotenkin anelemaan jotain pappani 80-luvulla hylkäämiä romuja uuden isännän periferialta, sillä pirun velkagolffilla jota mulla ei koskaan olisi edes ollut, jos mies olisi sanonut toiselle että kyllä sun Honda lokakuuhun mennessä kuntoon laitetaan jos se hylätään.

Oli siis jokseenkin palkitseva päivä, ja itselleni varsinainen kasvojenpesu, sillä en antanut huvitukseni näkyä mitenkään ja olin varsin kieli keskellä suuta muutenkin 😅

Kohta Uncle B. Royalin kanssa virtuaalisen Skoda Fabian rattiin ja lennättämään kuraa (heh) USA:n sorateille 😎👌

• Ajattelin että jotain jäi puuttumaan 🤔 Elikkä se, että noista viime kesän tapahtumista paria vuotta aiemmin järjestettiin yhdessä hautajaiset, nimet todistajina alle perunkirjaan jne. ja noista kaikista mut nähtiin suoriutuvan ihan moitteettomasti. Mutta sitten tuli rokote"psykoosi" - joskin en ole ihan varma että kenelle 🙄 Ainakaan omat päihdehaittoja ehkäisevät valinnat eivät ole sellaista koskaan aiheuttaneet.

• Ai saakeli, nyt ollaan oikein peri(kse)mmäisessä ytimessä 😆👍 Oikein kunnon what would Fernando Alonso do -päivä ollut sulla 🤣 Mä tuun joku toinen kerta jeesiin kuhan ehdin JyystaXin ajovuoroista ja choppauspajan projektien parista 👍

Aamuvedot oli hyvät tänään, eiksniin? Siis meinaan kun vedettiin sitä endurancea se 9 stagea aamulla, ja annettiin toisten verrata väliaikojaan meihin, ja lopulta rikkoa autonsa 😆 Hyvä että sä sentään ajoit varovasti ja ymmärsit työkalusi rajat, kun nyt satoi kaikki 12x 12,5km mitä ajettiin ilman huoltoja ja kahdella vararenkaalla. 🙄 Huomasi selkeesti että tukivarret muljui ja voimansiirto tärisi, kun nelivedon lukot ymmärrettävästi kulutti vaihdelaatikkoa ja perää enemmän kuin kuivassa hiekassa ajaessa jolloin pyörät sutii periaatteessa helpommin. Ralli on itse asiassa yksi harvoja lajeja, missä sateella voi olla jopa enemmän mekaanista pitoa, mutta ei sitä näillä kovilla renkailla kyllä yhtään liikaa ollut. Hyvä et päästiin maaliin taas, ja cupin puolivälistä 7/12 rallin jälkeen jatketaan pisteiden top kolmosessa 🦾

• Mukavaa että on mukava päivä ollut.🙂.

• Oikein aurinkoista tiistaita koko palstan väelle 🌞

Olihan sitä taas sellainen lähihoitsun parin päivän, tai kaupanflikan kolmen päivän bruttopalkan verran jalometallia kärryssä kun kävin viemässä, ja varmaan samanlainen kuorma tulee taas jossain vaiheessa 😃 Eniten tietty painoi joku aura, äes, hihnapyörät yms. ja tuli varastoonkin toki paremmin tilaa kun lähti jotain ruosteisia ovia, apurunkoja, jarruosia jne. kierrätykseen ♻️ Ja oikeastaan vasta ihan pintaraapaisu niistä, jos oikein inhorealistisin lasein ryhtyy joskus käymään läpi noita ja arvioimaan kuntoa, kysyntää tulevaisuudessa jos sitä ei ole 10 viime vuoden aikanakaan ollut jne. 🙄

Hyvä että olen kuitenkin säästänyt tuollaisia ns. pahan päivän varalle, vaikka nyt kyse onkin sinänsä ihan vapaaehtoisesta hommasta, mutta kuitenkin. Isossa kuvassa omalla tavallaan kuitenkin vaikuttaa osaltaan talouteni ja sivutoimisen yritystoimintani liikkumavaraan, maksukykyyn jne.
        Voi tätä siitäkin vinkkelistä miettiä, että vaikka mä olenkin paljon valittanut huonosta tuurista elämässä, ja ne äidin taivaan tuuliin pistämät puolisen miljoonaa toissa vuosikymmenen aikana on yksi syy siihen että mulla on ptsd, mutta kun lukee ja kuulee miten inflaatio (ja joillakin aloilla korona) on vaikuttanut isojenkin yritysten ja yrittäjien tilanteeseen, niin oikeastaan vasta nyt on itsekin havahtunut kuinka paljon ympärillä silti on ollut puskureita, enkä nyt tarkoita pelkästään muovisia, mutta siis kestävyyttä ottaa iskuja vastaan taloudellisesti. Tottakai toi El Plan päätös vaikuttaa merkittävästi, mutta asuin mä 2,5 vuotta sitä ennen kuitenkin yksin, josta saikutin osan, ja silti hautajaisten yms. jälkeen ja inflaation keskellä tollanen joku irvokas 600€ tai Hondan peltihommat osoittautui isoimmaksi ongelmaksi 🙄 Hylätty päätös olisi tietänyt uutta saikkua, ja inhorealistisesti todeten sitä että olisi todennäköisesti pitänyt miettiä asumismuotoa ja/tai myydä tonttimaata, mutta pikkujuttuja nekin verrattuna esim. joidenkin tilanteeseen ketkä ovat ottaneet vakuudellista lainaa ennen koronaa, ravintola-alan yrittäjyyttä varten. Rumaa jälkeä mitä olen kuullut 😐

Samaten hiljattain juttelin tutun keski-ikäisen kanssa puhelimessa, ja hän on työnsä puolesta vähintään ylempää keskiluokkaa, mutta monet kerrat huokaili sen parin tunnin aikana että vielä on 20 vuotta teams-palavereja että pääsee eläkkeelle ja päivitteli asuntolainaa, lapsiperheen kustannuksia yms. Hänen kanssaan ei mitään erimielisyyksiä ole ollut koskaan, varsin mukavia ihmisiä, joten ei ollut mitään syytä piilo- tai suoraan kettuiluun, mutta oli se asetelma omalla tavallaan huvittava kun miettii kenen lapsuuden kanttarellipaikalta hän soitti 😅 Maailma muuttuu ja maailmalla tapahtuu, mutta peruskalliolla oleva kantatila ei pienistä muutoksen tuulista vielä paljoa heilu 😃

• hondakuski125 kirjoitti:

Oikein aurinkoista tiistaita koko palstan väelle 🌞

Olihan sitä taas sellainen lähihoitsun parin päivän, tai kaupanflikan kolmen päivän bruttopalkan verran jalometallia kärryssä kun kävin viemässä, ja varmaan samanlainen kuorma tulee taas jossain vaiheessa 😃 Eniten tietty painoi joku aura, äes, hihnapyörät yms. ja tuli varastoonkin toki paremmin tilaa kun lähti jotain ruosteisia ovia, apurunkoja, jarruosia jne. kierrätykseen ♻️ Ja oikeastaan vasta ihan pintaraapaisu niistä, jos oikein inhorealistisin lasein ryhtyy joskus käymään läpi noita ja arvioimaan kuntoa, kysyntää tulevaisuudessa jos sitä ei ole 10 viime vuoden aikanakaan ollut jne. 🙄

Hyvä että olen kuitenkin säästänyt tuollaisia ns. pahan päivän varalle, vaikka nyt kyse onkin sinänsä ihan vapaaehtoisesta hommasta, mutta kuitenkin. Isossa kuvassa omalla tavallaan kuitenkin vaikuttaa osaltaan talouteni ja sivutoimisen yritystoimintani liikkumavaraan, maksukykyyn jne.
        Voi tätä siitäkin vinkkelistä miettiä, että vaikka mä olenkin paljon valittanut huonosta tuurista elämässä, ja ne äidin taivaan tuuliin pistämät puolisen miljoonaa toissa vuosikymmenen aikana on yksi syy siihen että mulla on ptsd, mutta kun lukee ja kuulee miten inflaatio (ja joillakin aloilla korona) on vaikuttanut isojenkin yritysten ja yrittäjien tilanteeseen, niin oikeastaan vasta nyt on itsekin havahtunut kuinka paljon ympärillä silti on ollut puskureita, enkä nyt tarkoita pelkästään muovisia, mutta siis kestävyyttä ottaa iskuja vastaan taloudellisesti. Tottakai toi El Plan päätös vaikuttaa merkittävästi, mutta asuin mä 2,5 vuotta sitä ennen kuitenkin yksin, josta saikutin osan, ja silti hautajaisten yms. jälkeen ja inflaation keskellä tollanen joku irvokas 600€ tai Hondan peltihommat osoittautui isoimmaksi ongelmaksi 🙄 Hylätty päätös olisi tietänyt uutta saikkua, ja inhorealistisesti todeten sitä että olisi todennäköisesti pitänyt miettiä asumismuotoa ja/tai myydä tonttimaata, mutta pikkujuttuja nekin verrattuna esim. joidenkin tilanteeseen ketkä ovat ottaneet vakuudellista lainaa ennen koronaa, ravintola-alan yrittäjyyttä varten. Rumaa jälkeä mitä olen kuullut 😐

Samaten hiljattain juttelin tutun keski-ikäisen kanssa puhelimessa, ja hän on työnsä puolesta vähintään ylempää keskiluokkaa, mutta monet kerrat huokaili sen parin tunnin aikana että vielä on 20 vuotta teams-palavereja että pääsee eläkkeelle ja päivitteli asuntolainaa, lapsiperheen kustannuksia yms. Hänen kanssaan ei mitään erimielisyyksiä ole ollut koskaan, varsin mukavia ihmisiä, joten ei ollut mitään syytä piilo- tai suoraan kettuiluun, mutta oli se asetelma omalla tavallaan huvittava kun miettii kenen lapsuuden kanttarellipaikalta hän soitti 😅 Maailma muuttuu ja maailmalla tapahtuu, mutta peruskalliolla oleva kantatila ei pienistä muutoksen tuulista vielä paljoa heilu 😃

Kiitos samoin.🌞.

• Anonyymi

hyvä joo sitten kiinnosaa minkälswinrn kojrlsuys yäddäkin yskdin suyodds on, rtilsidis jänniä sinänsä, 600 merusn konelauta muistuttyi alfa romeota.

• Anonyymi

Kiitos, samoin sulle! Maanantait ovat aina vähän... maanantaita. Mutta eiköhän tästäkin ihan hyvä viikko tule 🤔👍

xLiner

• Kyllä niistäkin kuitenkin selviää aina ja siitähän se viikko sitten alkaakin. Vaikka eivät nyt munkaan lempi viikonpäiviä ole sen verran on karvisen vikaa mussakin.🙂.

• Anonyymi

Samoin sinne

• No heissan Mikkojuhan 🙋‍♀️
      Laitanpa sulle tänne biisitervehdyksen, kun tämä ei oikein istu Norpan rocknurkkaan 😄
      Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle!👍

Commodores: Night Shift
      https://youtu.be/sG37S8C9lyw

• Anonyymi

Siinähän se maanantai meni äkkiä. Kiva päivä oli. 😊

Cool❄️

• Hyvä että oli mukavaa. Hauskaa tiistaita myös.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Hyvä että oli mukavaa. Hauskaa tiistaita myös.🙂.

Tiistaikin oli ok. Työpäivä oli ok. Lasten kanssa kaupoilla käynti oli ok.

Nyt meen nukkuu, viime yönä kivut piti hereillä. Ja ukko vaan murjottaa luureihin ja kännykkäänsä hautautuen. En kuule mitään, vältellen, kun koitan puhua jotain. Joten joudan nukkumaan. 😃

Oliko sulla kiva päivä? 😊

Cool❄️

• Anonyymi kirjoitti:

Tiistaikin oli ok. Työpäivä oli ok. Lasten kanssa kaupoilla käynti oli ok.

Nyt meen nukkuu, viime yönä kivut piti hereillä. Ja ukko vaan murjottaa luureihin ja kännykkäänsä hautautuen. En kuule mitään, vältellen, kun koitan puhua jotain. Joten joudan nukkumaan. 😃

Oliko sulla kiva päivä? 😊

Cool❄️

No joo ihan hyvin on päivä menny. Ihan perus tiistai. Harmi että sua on kivut valvottanut ja mieheskin erakoituu omiin oloihinsa. Ei oo kiva juttu. Käy lepäämään ihmeessä jos siltä tuntuu se saattaa vähän hyvällä säkällä piristää. Iteäkin on viime päivinä väsyttänyt jostain syystä ja oon yrittäny levätä normaalia enemmän. Viime viikolla yöunet jäi kyllä liian lyhyiks ja se on tuntunu nyt kostautuvan.🙂.

• Äksyjen mörökölliheimolaisten neutraalimpi siipi kuittaa ja toteaa että kiitos samoin.

Ei tämä nyt mikään hyvä ja onnellinen maanantai ollut mutta uutiset olivat sellaisia että positiivisuus voitti äänin 2-1.
      Markkanen aloitti pakollisen varusmiespalveluksen suorittamisen ja Antti Lindtman tavoittelee sdp:n puheenjohtajuutta. Nuo siis positiivisena mainittakoon mutta se että Atte Harjanne ei tavoittele Vihreiden puheenjohtajuutta oli itselleni pettymys.

• Hyvä että äänet meni niin päin. Toisinpäin olis voinu lipsahtaa vitutuksen puolelle.🙂.

• Tänään on paistanut aurinko, mutta jaksoi paremmin olla ulkona, kun ei ollut niin kuuma. Positiivista, ettei edes hiostanut, vaikka join kahvia.

• Joo kaunis päivä on ollut. Vähän viileä tuuli kyllä välillä. Kiva ettei oo ollu hiostavan nihkee olo vaan mukavampi olla.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Joo kaunis päivä on ollut. Vähän viileä tuuli kyllä välillä. Kiva ettei oo ollu hiostavan nihkee olo vaan mukavampi olla.🙂.

Heti on parempi olo, kun ei ole niin kuuma. Tosin ei ole kivaa, jos paleleekaan, mutta hikoilu ja kuumuus on vielä inhottavampaa. Kylmältä voi paremmin suojautua.

• Anonyymi

Mahtavaa kun saa taas mätkii ämmii turpaan.

T: paras, rikas ja tosi komea mies

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      155
      9127
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2779
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2547
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2521
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1905
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1847
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1783
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      48
      1326
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1191
    Aihe