Lintubongarit

Anonyymi-ap

Sanovatko olevansa lintubongareita, että voivat pitkillä telobjekteillaan katsella ja kuvailla naisia.
Jos joku utelee, niin toteaa vaan, että on lintubongari ja utelija toteaa, että jaa.
En ole koskaan tajunnut tuota lintubongareiden ideologiaa.
Seistään kaukoputkien vierellä pellon laidassa tuntikausia vesisateessa/räntäsateessa ja viimassa, jos saadaan joku lintu bongattua ja merkattua bongausvihkoon ja hihkutaan ilosta.
Miksi maksaa jopa tuhansia euroja kaukoputkista, kun sen linnunkuvan löytää netitä mukavasti lämpimässä huoneessa istuskellen tietokoneen äärellä.

13

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole kyllä lainkaan varma, että siellä rannoilla tai kosteikoissa tai missä niitä lintuja bongataankaan, liikkuu erityisen paljon vähäpukeisia naisia. 🤔 Minulla ei ainakaan koskaan ole ollut erityistä kutsumusta sellaiseen.
      Eli uskoakseni lintubongarit ovat nimenomaan liikkeellä nähdäkseen mahdollisimman monia eri lintulajeja.

      Mikä ihmisiin nyt vetoaa erilaisissa harrastuksissa? Jotkut tykkäävät urheilla, toiset harrastavat politiikkaa, lintubongausta, postimerkkien keräämistä jne. Jokin siinä vaan kiehtoo. 😄

      • No en usko kanssa että noissa mainituissa vesisateessa/räntäsateessa ja viimassa niitä vähäpukeisia naisia tai miehiäkään(koska moni bongarihan on myös nainen tai saattaa kuulua seksuaalivähemmistöön) ainakaan liikkuu.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No en usko kanssa että noissa mainituissa vesisateessa/räntäsateessa ja viimassa niitä vähäpukeisia naisia tai miehiäkään(koska moni bongarihan on myös nainen tai saattaa kuulua seksuaalivähemmistöön) ainakaan liikkuu.😄.

        No en tiedä onko sadekeli paras mahdollinen lintubongaukseen muutenkaan. 🤔 Taitaa tuulen suunnalla ja voimakkuudella olla eniten vaikutusta siihen, kuinka matalalla vaikka muuttolinnut lentää. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        No en tiedä onko sadekeli paras mahdollinen lintubongaukseen muutenkaan. 🤔 Taitaa tuulen suunnalla ja voimakkuudella olla eniten vaikutusta siihen, kuinka matalalla vaikka muuttolinnut lentää. 🙂

        Joo niinhän se kyllä varmasti on. Ja kun oikein kurja keli on niin eivät taida tosiaan hirveemmin edes lennellä vaan ovat suojaa jostain hakeneet. Tosin joku lempeä kesäsade ei varmasti haittaa paljoa.🙂.


    • Anonyymi

      Mahtaako sellainen olla laulujoutsen ja kuinka monta kertaa sen voi bongata?

    • Anonyymi

      Se on teleobjektiivi. Objekti on se kuvauskohde.

    • Itse en ole millään tavalla lintubongari, enkä omista edes kiikareita, mutta tätä luontoliveä ole seurannut.
      https://wwf.fi/luontolive/saaksi/
      Nyt nuo sääkset vaan olla möllöttää tuolla pesällä. Niillä on yksi muna jo hautumassa. Voisivat olla hieman tehokkaampia ja hankkia sille munalle sisaruksen, eli varamunan.

    • Anonyymi

      Itse olen seurannut lintuja koko ikäni. Huvittaa, kun on tavallaan muotia olla tuntematta lintuja ja jos linnun tunnistaa se on ilmeisesti jotenkin noloa. "Se oli joku varis tai kottarainen" on sellainen puolihuolimaton vastaus jos joku oli näkevinään jonkun erikoisen linnun. Ja vaikka hän tietäisi lajin tarkalleen ei ole muodikasta sanoa sitä ääneen, vaan "joku musta tirppa".

    • Anonyymi

      Vappuna on viskisieppojen bongailu sallittua.

    • No ei tätä mun vanhojen tehtaiden kuvailuakaan moni ymmärrä. Siellä nyt vielä vähemmän vähäpukeisia naisia liikku. Tosin huomasin että sellanenkin alalaji tässä tehdaskuvauksessa on. Yllättävän paljon näitä on esim. Instagramissa.

      • Anonyymi

        Tuli heti mustavalkonäkymä jossain hylätyssä sulatossa, missä alusasunainen poseeraa kamerasta sivuun jonkin ruostuneen rotiskon vieressä. Voi olla, että sinäkin vielä kuvausetsinnöissä törmäät johonkin odottamattomaan, kuka tietää.


    • Anonyymi

      Kyllä sitä nyt kurppaa kannattaakin bongailla. Tulkoon vaikka millaisia räntäsateita päin näköä niin ei se haittaa mitään jos monokulaarissa näkyy kurppa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1788
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1170
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      108
      843
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      787
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      785
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      762
    7. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      730
    8. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      22
      730
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      709
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      706
    Aihe