kertomalla työstäsi ja työpäivästäsi.
Katsotaan osuuko oikeaan.
Kerro ammattisi
165
1618
Vastaukset
- Anonyymi
Aikoinaan olin kemian prosessinhoitaja. Nykyjään eläkeläinen ja puin nyrkkiä kaikille.
>simiti<- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Äläs ny valehtele siellä.
Et sä ihan kaikille pui. Nyrkkiäsi siis.Juu tosiaan. Nyt huiputin. Olen osa-eläkkeellä ja tavallaan puolityötön.
Onneksi eläkeyhtiö Varma maksaa puolikastakin 1300€ käteen.
Tosin ei se paljon lohduta, kun aikoinaan sain töissä 4000€ kouraan.
>simiti< - Anonyymi
Olet freelancer pontikankeittäjä , gigolo joka joka tarjoaa nyrkkinaintia.
Toi oli aika helppo. Anonyymi kirjoitti:
Juu tosiaan. Nyt huiputin. Olen osa-eläkkeellä ja tavallaan puolityötön.
Onneksi eläkeyhtiö Varma maksaa puolikastakin 1300€ käteen.
Tosin ei se paljon lohduta, kun aikoinaan sain töissä 4000€ kouraan.
>simiti<No ..
Osaeläkeläisenä saat puida nyrkkiäsi vain osalle porukasta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No ..
Osaeläkeläisenä saat puida nyrkkiäsi vain osalle porukasta.Saanko siis puida nyrkkiä mopopojille klo 6-14 vai 14-22? 🤣
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Saanko siis puida nyrkkiä mopopojille klo 6-14 vai 14-22? 🤣
>simiti<22-6 aina kun huvittaa puida. Parillisilla viikoilla 6-14 ja parittomilla 14-22.
Ja lakisääteiset tauot pitää pitää.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
22-6 aina kun huvittaa puida. Parillisilla viikoilla 6-14 ja parittomilla 14-22.
Ja lakisääteiset tauot pitää pitää.😁 no nyt!
>simiti< - Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17857799o
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Aloitan työt aamuvuorossa kuudelta ja ensimmäisinä asioina käynnistän koneet, lisään öljyä ja muljua. Loppupäivän viilaan pilkkua millin tuhannesosien tarkkuudella. Ja iltavuorossa ensin viilaan pilkkua ja sit sammutan koneet.
Siis mitä teen työkseni?- Anonyymi
Apua. Mikä se on, joka sorvaa metallista kaikkee? Sorvaaja?
Anonyymi kirjoitti:
Apua. Mikä se on, joka sorvaa metallista kaikkee? Sorvaaja?
Juuri näin. Olen ollut kohta kaksi kuukautta sorvari. Eli ammatiltani olen koneistaja.
Noin kuukauden verran vielä..- Anonyymi
Sorvaat? CNC?
❄️ - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.
Annoit hyvät vihjeet. 😊👍
❄️ Anonyymi kirjoitti:
Annoit hyvät vihjeet. 😊👍
❄️Mut hei.. mä teen tota jobia enää kuukauden verran ja palaan si omaan duuniini. Liian raskasta duunia kahdessa vuorossa pienellä palkalla.. ja mä olen kuitenkin mäsä.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mut hei.. mä teen tota jobia enää kuukauden verran ja palaan si omaan duuniini. Liian raskasta duunia kahdessa vuorossa pienellä palkalla.. ja mä olen kuitenkin mäsä.
Hyvä silti, että sait töitä lomautuksen ajalle. Tuloja. 👍
❄️ Anonyymi kirjoitti:
Hyvä silti, että sait töitä lomautuksen ajalle. Tuloja. 👍
❄️Niin.. kyllähän ne olisi minut tuonnekki ottaneet vakituiseksi ja olisin saanut kouluttautuakin mittatekniikassa, mutta nyt kun kokeillut "oikeaa" työntekoa, houkuttaa helppo elämä, mikä minulla on vakiduunissani.
Juu.. tuloja.. saan 200 euroa enemmän kuin mitä saisin liitosta tekemällä töitä. Ero ei ole kovin iso.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. kyllähän ne olisi minut tuonnekki ottaneet vakituiseksi ja olisin saanut kouluttautuakin mittatekniikassa, mutta nyt kun kokeillut "oikeaa" työntekoa, houkuttaa helppo elämä, mikä minulla on vakiduunissani.
Juu.. tuloja.. saan 200 euroa enemmän kuin mitä saisin liitosta tekemällä töitä. Ero ei ole kovin iso.No höh. 200€ ei ole paljoa (suhteellista, mutta tässä tapauksessa). Ja jos on liian raskasta niin hyvä että pääset takas kevyempiin hommiin ja ilmeisesti paremmalla palkallakin.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
No höh. 200€ ei ole paljoa (suhteellista, mutta tässä tapauksessa). Ja jos on liian raskasta niin hyvä että pääset takas kevyempiin hommiin ja ilmeisesti paremmalla palkallakin.
xLinerJoo. Palkka on huomattavasti parempi. Ja työt kevyempiä sekä päivävuoro. Olen inhonnut sitä jobia jo kauan, mutta nyt näen sen tuomat etuisuudet, kun käynyt aloituspalkalla paiskimassa kovaa duunia.
Minun ei kannata tehdä kaksivuorotyötä.. se käy niin oman kuin poikanikin terveyden päälle. Jos vakiduuni loppuu kokonaan, niin haen vain päiväduuneja. Se on mulle oikea vaihtoehto.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Joo. Palkka on huomattavasti parempi. Ja työt kevyempiä sekä päivävuoro. Olen inhonnut sitä jobia jo kauan, mutta nyt näen sen tuomat etuisuudet, kun käynyt aloituspalkalla paiskimassa kovaa duunia.
Minun ei kannata tehdä kaksivuorotyötä.. se käy niin oman kuin poikanikin terveyden päälle. Jos vakiduuni loppuu kokonaan, niin haen vain päiväduuneja. Se on mulle oikea vaihtoehto.Ei mennyt sitten hukkaan tuo kokemus kuitenkaan. Hyvä että on vanha paikka tallella!
Mulle kanssa säännöllinen päivätyö. Sopii paremmin kropalle ja päälle. Kyllä mä päivää venytän ja joskus voin yölläkin tehdä jos on erikoistilanne, mutta vain hyvin hyvin harvakseltaan poikkeustilanteessa.
xLiner
- Anonyymi
Herään 03.00 am, sitten teen jotain, jonka jälkeen menen takaisin nukkumaan 06.00 am.
(hihitystä)- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Lähetät kirjallista tuotosta eteenpäin?
Sun duunista tuli mieleen jokin operaattori, jolla on yksinäinen homma.
Koska tämä aparaatti tässä alla pyörii 24/7, niin et ole sefu, koska nukut yösi.
Tai sitten teet vain kahta vuoroa.
(hihitystä) Anonyymi kirjoitti:
Sun duunista tuli mieleen jokin operaattori, jolla on yksinäinen homma.
Koska tämä aparaatti tässä alla pyörii 24/7, niin et ole sefu, koska nukut yösi.
Tai sitten teet vain kahta vuoroa.
(hihitystä)Kyllä.. olen eräänlainen operaattori, mutta työskentelen tiimissä ja kuitenkin itsenäisesti.
Ja mitä tuo sefu tarkoittaa? Ei tämä pää ymmärrä...- Anonyymi
Lakasin lakasin koneen kuljettaja?
- Anonyymi
Sytytät kaasuvaloja kadunvarsilla, tai sitten toimit koputtajana töihin herääville
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sytytät kaasuvaloja kadunvarsilla, tai sitten toimit koputtajana töihin herääville
Tämä on lähes romantisoitu vastaus varsin kiperään kysymykseen.
Tulin nähneeksi sumuiset sillat, hiljaiset kadut ja kuunvalon kaupungin yllä, kun asettelin painavia tikkaita vasten pylväitä sytyttääkseni nämä pimeät silmät niiden päissä lepattaviksi ja kohiseviksi liekeiksi.
(hirn) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on lähes romantisoitu vastaus varsin kiperään kysymykseen.
Tulin nähneeksi sumuiset sillat, hiljaiset kadut ja kuunvalon kaupungin yllä, kun asettelin painavia tikkaita vasten pylväitä sytyttääkseni nämä pimeät silmät niiden päissä lepattaviksi ja kohiseviksi liekeiksi.
(hirn)...lievää mielihalua irtautua todellisuudesta. Ihmettelen suuresti jos hyödynnät kirjallista lahjakkuuttasi vain täällä joten veikataan seuraavaksi kirjailijaa jolla on neuroosi kirjoittaa öisin vain 03-06, kirjoitusvälineenä sulkakynä?
- Anonyymi
Pöydälläni on suuria paperiarkkeja. Kaikki sikinsokin, joskus joku soittaa mulle, en haluaisi vastata.
Edessäni on tietokone ja näyttö. Syötän koodia ja näytölle piirtyy 3D-kuva.- Anonyymi
Joku suunnittelija, ohjelmoija.
- Anonyymi
Minulle tulee ilmaisjakeluna Kokkolalehti. Siitä on kätevä tarkistaa onko vielä kuollut.
Vakavasti... otin Katjan kuolinilmoituksen talteen.
>simiti<+ - Anonyymi
Teet mallinnuksia?
❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku suunnittelija, ohjelmoija.
Suunnittelija, joka luo 3D-mallin numeerisesti.
Mallia muutetaan koodia editoimalla.
Mallista teen leikkauksia ja luon työpiirustuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teet mallinnuksia?
❄️Ensin pitää suunnitella millainen tuote on.
Sitten mallinnan sen, tietokone tekee mallista lujuuslaskelmat.
Malli palautetaan, jos se ei täytä vaatimuksia.
- Anonyymi
Ajattelen
- Anonyymi
Filosofi
- Anonyymi
Aiheutan joka arkipäivä pahaa mieltä jollekin. Minulla on valta päättää, ja päätökseni voi sotkea pahaa-aavistamattoman elämän.
- Anonyymi
Sossun työntekijä?
❄️ - Anonyymi
Pysäköinninvalvoja
- Anonyymi
No mutta sehän kuulostaa mieltä ylentävältä, siten sinä asiasi esität👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta sehän kuulostaa mieltä ylentävältä, siten sinä asiasi esität👍
Vallan tunne on huikaiseva ✌️
Uhhhuh... Kun osais ees ittelleen suomentaa yhden keskivertopäivänsä...
Paljon puheluita, viestejä ja meilejä. Singahtelua sinne tänne tutkimaan, korjaamaan, työnjohtamaan tai katselmoimaan. Kaikkeen liittyy jotenkin ATK, mutta yhtä hyvin voin ohjata kadulla liikennettä tai kiinnittää aurinkopaneeleja katolle kuin tutkia kaapelireittejä parkkihallissa tai hissin katolla.- Anonyymi
Rakennusmestari, työmaan päällikkö?
- Anonyymi
Sekatyömies
Anonyymi kirjoitti:
Rakennusmestari, työmaan päällikkö?
Noitakin välillä, jos ei sellaista ole paikalla kun tarvitaan tai oma projekti edellyttää päältä katsomista.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Sitäkin, tietyssä mielessä.
joku spektaaja.
Anonyymi kirjoitti:
joku spektaaja.
Njet, periaatteessa ole töissäni puolijumala, toimisektorin kapeudesta johtuen heittämällä Suomen paras ja Euroopankin mittakaavassa kärkijoukkoa.
Mutta tavalla tai toiselle kaikkeen mitä teen liittyy vahvasti ATK.- Anonyymi
Njet, periaatteessa ole töissäni puolijumala, toimisektorin kapeudesta johtuen heittämällä Suomen paras ja Euroopankin mittakaavassa kärkijoukkoa.
Mutta tavalla tai toiselle kaikkeen mitä teen liittyy vahvasti ATK.Ohjaatko liikennettä tietokoneella?
Anonyymi kirjoitti:
Ohjaatko liikennettä tietokoneella?
En, en todellakaan, kuolisin tylsyyteen sellaisessa työssä vaikka se kriittisen tärkeää duunia onkin. Tämä on vaan pirun kapea sektori eikä tule useimmille mitenkään mieleen koska on vähän savuverhon suojissa noin arkielämää ajatellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohjaatko liikennettä tietokoneella?
Kyberkeskuksen, kryptovaluutan peruspesijä..
- Anonyymi
Tuo aa-tee-koo ( automaattinen tietojenkäsittely) on hankaloittanut elämääni vanhetessani.
Kivaa päivää kaikille.
T: 😃 Anonyymi kirjoitti:
Tuo aa-tee-koo ( automaattinen tietojenkäsittely) on hankaloittanut elämääni vanhetessani.
Kivaa päivää kaikille.
T: 😃ATK:n suurin ongelma on se, ettei se ole automaattista nähnytkään. Ja senkin osalta vanha sanonta "tie helvettiin on silattu hyvillä aikeilla" täsmää täydellisesti 🤣
- Anonyymi
ATK:n suurin ongelma on se, ettei se ole automaattista nähnytkään. Ja senkin osalta vanha sanonta "tie helvettiin on silattu hyvillä aikeilla" täsmää täydellisesti 🤣
Sivuheitto: Eikä mennyt kuin noin 30 vuotta siihen että paperimäärä alkoi oikeasti vähenemään, kyllä se tästä... Suurin osa porukastakin löytää ctrl alt del:n jo ihan itse vaikka ei kaikkea näkemäänsä ymmärrä vieläkään 😁
- Anonyymi
Opastan ja ohjaan, pyrin antamaan eväitä elämään.
❄️- Anonyymi
Liian vaikea? No työskentelen lasten parissa, jatkossakin. Välillä varhaiskasvatuksen parissa, välillä koululaisten parissa.
❄️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian vaikea? No työskentelen lasten parissa, jatkossakin. Välillä varhaiskasvatuksen parissa, välillä koululaisten parissa.
❄️Kahdesti vastannut tähän asiallisesti, mutta poistettu asiattomana.
- Anonyymi
Se on oma häpiä sitten jos ei hyvät neuvot tai muut insightit kelpaa, minä ainakin niin paljon neuvoista tykkään
- Anonyymi
Käytän satunnaisesti kumia suojaamaan ihoa.
Etsin inputin vaikutuksia outputtiin, sellaista jota ei näe.
AV- Anonyymi
Kumia, input/output, sähkömies?
- Anonyymi
selkeä juttu, selvää hitsinpimpulointia :)
- Anonyymi
No voi hitto vie. Lienee helpompi heittää vain jotain jostain yhdestä tietystä päivästä, kuin yrittää miettiä mitään yleisellä tasolla.
Perjantaina luin ensiksi muistiinpanojani parin kuukauden takaa ja aloin sen jälkeen yrittämään saada jotain selkoa kahden valtakunnan väliseen poliittiseen kuvioon. Millaisia perusteita voi käyttää siihen, että vyöryttää armeijansa toisen alueelle, nostattamatta suurta yleistä vastarintaa?- Anonyymi
No miten natoon liittyminen perusteltiin? En oo uutisia kattonu/ lukenu.
- Anonyymi
Tsaari Putin tai sen kokki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten natoon liittyminen perusteltiin? En oo uutisia kattonu/ lukenu.
Nato ei liity mitenkään työhöni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tsaari Putin tai sen kokki.
Heidänn jutuistaan on vielä tässä vaiheessa liian vähän selkeää tietoa. Tarkemmin tutkittuun historiaan tulee tutustuttua enemmän.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ulkomaan kirjeenvaihtaja tai toimittaja..
🙂 Se voin olla ihan mielenkiintoista mutta ei.
Tuossa aiemmin keväällä käytin useamman päivän siihen, että katseli mallinnoksia mannerlaattojen liikkeistä ja yriti tajuta selityksiä siitä miksi ne liikkuvat miten ne liikkuvat ja miten se on vaikuttanut siihen millaisia ne nykyään ovat. Yritin siinä samalla myös tajuta ilmastomalleja ja esimerkiksi sitä miksi vallitsevat ilmvirtauksen ovat missäkin sellaisia kuin ne ovat ja miksi merivirrat toimivat kuten ne toimivat. Ja mikä hiton vaikutus tällä kaikella on mikroilmastoihin (ja no vähän isompiinkin). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nato ei liity mitenkään työhöni.
Riskinarvioijalle tiedoksi uudesta koirapuiston aitauksesta. Akkurälläkällä saa nopeesti kulkureitin haluamalleen kohdalle, oli sen verran ohuen olosta ketunhäkki verkkoa. Pyöreissä putkissa kestää vähä kauemmin, mutten takaa, etteikö historiikki ajoneuvolla tai kulkuneuvolla hätäsesti läpi pääsis.
Anonyymi kirjoitti:
🙂 Se voin olla ihan mielenkiintoista mutta ei.
Tuossa aiemmin keväällä käytin useamman päivän siihen, että katseli mallinnoksia mannerlaattojen liikkeistä ja yriti tajuta selityksiä siitä miksi ne liikkuvat miten ne liikkuvat ja miten se on vaikuttanut siihen millaisia ne nykyään ovat. Yritin siinä samalla myös tajuta ilmastomalleja ja esimerkiksi sitä miksi vallitsevat ilmvirtauksen ovat missäkin sellaisia kuin ne ovat ja miksi merivirrat toimivat kuten ne toimivat. Ja mikä hiton vaikutus tällä kaikella on mikroilmastoihin (ja no vähän isompiinkin).Opiskelija?
Miten muutoin voisi olla työnkuva noin laaja..- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riskinarvioijalle tiedoksi uudesta koirapuiston aitauksesta. Akkurälläkällä saa nopeesti kulkureitin haluamalleen kohdalle, oli sen verran ohuen olosta ketunhäkki verkkoa. Pyöreissä putkissa kestää vähä kauemmin, mutten takaa, etteikö historiikki ajoneuvolla tai kulkuneuvolla hätäsesti läpi pääsis.
No hyvä tietää. Eihän sitä tiedä, vaikka tuosta tiedosta olisi joskus hyötyä.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Opiskelija?
Miten muutoin voisi olla työnkuva noin laaja..En mä ole opiskellut enää vuosiin. Paitsi tietysti, että elämä on yhtä opiskelua ja työkin. Saisin mä toki heitää jutut ihan omasta hatustanikin ja vailla asioiden opiskelemista ja selvittämistä, mutta se ei sovi mun luonteelleni. Ja siis joku uskottavuus pitää säilyttää, vaikka kaikki onkin puhdasta fantasiaa.
Anonyymi kirjoitti:
En mä ole opiskellut enää vuosiin. Paitsi tietysti, että elämä on yhtä opiskelua ja työkin. Saisin mä toki heitää jutut ihan omasta hatustanikin ja vailla asioiden opiskelemista ja selvittämistä, mutta se ei sovi mun luonteelleni. Ja siis joku uskottavuus pitää säilyttää, vaikka kaikki onkin puhdasta fantasiaa.
Ja et siis ole toimittaja?
Sä olet kai sit kirjailija?
Hee.. tämähän meni mielenkiintoiseksi.. :)- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja et siis ole toimittaja?
Sä olet kai sit kirjailija?
Hee.. tämähän meni mielenkiintoiseksi.. :)En ole toimittaja, enkä kyllä kirjailijakaan. Vaikka kyllä mä tarinaakin kirjoitan ja myös työssäni.
Tuossa jokin aika sitten yritin selvittää/tajuta mitä eroa on "olennoilla", joita kuvataan sanoilla spirit, ghost, wraith, phantasm, spectre, apparition yms. yms. yms. Anonyymi kirjoitti:
En ole toimittaja, enkä kyllä kirjailijakaan. Vaikka kyllä mä tarinaakin kirjoitan ja myös työssäni.
Tuossa jokin aika sitten yritin selvittää/tajuta mitä eroa on "olennoilla", joita kuvataan sanoilla spirit, ghost, wraith, phantasm, spectre, apparition yms. yms. yms.Hmm.. käsikirjoittaja? Hitto.. mä olen ihan pihalla.. sillain hyvällä tavalla.
Sä työksesi otat selvää asioista, kirjoitat tarinaa, joka saa olla jopa puhdasta fantasiaa.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hmm.. käsikirjoittaja? Hitto.. mä olen ihan pihalla.. sillain hyvällä tavalla.
Sä työksesi otat selvää asioista, kirjoitat tarinaa, joka saa olla jopa puhdasta fantasiaa.No tavallaan kyllä myös käsikirjoitusta. Auttaisiko tälläinen pieni ja näppärä kaava mitään: DAMAGE = attack*(attack/(attack+defence))? 🙂
Anonyymi kirjoitti:
No tavallaan kyllä myös käsikirjoitusta. Auttaisiko tälläinen pieni ja näppärä kaava mitään: DAMAGE = attack*(attack/(attack defence))? 🙂
Ei vipauttanut tuokaan mun mieltäni korkeampaan tietoisuuteen, joten kuukkeloin sen. Olet pelisuunittelija.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei vipauttanut tuokaan mun mieltäni korkeampaan tietoisuuteen, joten kuukkeloin sen. Olet pelisuunittelija.
bingo 👍
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kiitos. Oli minulle haastava nakki. Mutta tykkäsin.
Ilo se on pienikin ilo🙂. Edelleen vaan mysteeri on se, että miksi palsta ei tykkää plussamerkeistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tavallaan kyllä myös käsikirjoitusta. Auttaisiko tälläinen pieni ja näppärä kaava mitään: DAMAGE = attack*(attack/(attack defence))? 🙂
Pelisuunnittelija, koodaaja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelisuunnittelija, koodaaja?
Pelisuunnittelija juu. Mun kykyni koodin kanssa ovat hyvin rajalliset.
Anonyymi kirjoitti:
Ilo se on pienikin ilo🙂. Edelleen vaan mysteeri on se, että miksi palsta ei tykkää plussamerkeistä.
Tuo on mielenkiintoinen juttu.. se lähettää viestin kyllä, mutta ei näytä plussia.. vain miinuksia. - ja +. Laitoinkin kokeeksi yhden plussan tuohon ja sanan jälkeen.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tuo on mielenkiintoinen juttu.. se lähettää viestin kyllä, mutta ei näytä plussia.. vain miinuksia. - ja . Laitoinkin kokeeksi yhden plussan tuohon ja sanan jälkeen.
Hitto se tuli.. wtf?
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hitto se tuli.. wtf?
Se on täysi mysteeri mulle vielä, että koska se tulee läpi ja koska ei. Ihan niin suuresti en ole (ainakaan vielä) tosta innostunut, että tulis testailtua. 😂
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hitto se tuli.. wtf?
Ja tuossa lainauksessa se ei näy. 🤣
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuossa lainauksessa se ei näy. 🤣
Se on se palsta-aave joka syö pelkkiä plussia. Vähän samanlainen kuin Pac-Man.. 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä täysissä sielun ja ruumiin voimissa nyt? T huolestunut kansalainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rajavartiolaitoksen aitaprojekti, löytyy iltasanomien politiikka osiosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riskinarvioija kuittas eilen, ellet huomannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riskinarvioija kuittas eilen, ellet huomannut.
Ketä riskinarvioijaa oikein tarkoitat? Jos tässä omasta työstään vihjaillutta, niin hän ei tee mikäänlaista riskinarviointia työnsä puolesta (ja ihan liian vähän henkilökohtaisessa elämässäänkään).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä riskinarvioijaa oikein tarkoitat? Jos tässä omasta työstään vihjaillutta, niin hän ei tee mikäänlaista riskinarviointia työnsä puolesta (ja ihan liian vähän henkilökohtaisessa elämässäänkään).
skrollaa ite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
skrollaa ite.
Skrollasin jo ja eipä näkynyt mitään selkeää (muuta) kandidaattia, johon tuon kohdistit. Eipä tässä kohtaa kovin montaa anonyyminä kirjoitettua ole, jotka joltakulta toiselta olisivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skrollasin jo ja eipä näkynyt mitään selkeää (muuta) kandidaattia, johon tuon kohdistit. Eipä tässä kohtaa kovin montaa anonyyminä kirjoitettua ole, jotka joltakulta toiselta olisivat.
ip-lläkö seuraat? oli yht'äkkiä katottuna yli 30vihreetä lootaa, missä uusia kirjoittajia. En käsitä tuota sun maalittamistas yhtään, hyökkää jonku muun kimppuun pervo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekkin näytät olevan uusi. Ihan tiedoksesi, että tämä Suomi24 on koko suomen kattava keskustelupalsta. Välillä on ulkomailla asuvia Suomalaisiakin kirjoitellut. Helpottaisko sun oloa, jos kävisin rekisteröitymässä nimimerkille? Toki nekin pystyy valitsemaan, että kirjoittavatko anona vai nimimerkillä.
Aloitan työpäiväni tyypillisesti lukemalla sähköpostit ja Intran. Samalla keitän kahvia ja laitan aamupalaa, sillä työskentelen valtaosin kotoa käsin. Ensimmäinen palaveri alkaa yleensä klo 9 tai 10. Tyypillisesti päivän aikana on 3-4 palaveria, joista vedän keskimäärin puolet. Lopun ajan käytän suunnitteluun, esiselvitysten tekoon, erilaisten materiaalien työstämiseen, tiedottamiseen, raportointiin, opastamiseen. Teen myös erilaisia testauksia tilanteesta riippuen. Teen paljon projektiluontoista yhteistyötä ulkoisten tahojen kanssa. Välillä käyn koulutuksissa, seminaareissa, työmatkoilla.
- Anonyymi
Ylityöllistetty projektinvetäjä?
- Anonyymi
Konsultti
Anonyymi kirjoitti:
Ylityöllistetty projektinvetäjä?
Tätä käytännössä olen. Toimenkuvassa on yhdistetty asiantuntijan ja projektipäällikön roolit = tuplasti ylityöllistetty 😄
Anonyymi kirjoitti:
Konsultti
Minulla on muutama erityisosaamisalue, joita mielelläni edistäisin yrityksissä konsultin ominaisuudessa, joten ehkä joskus vielä voisin olla konsulttikin 😊
- Anonyymi
Toinen mahdollisuus on antaa vaan periksi ja mennä bluestepliikkeeseen.
- Anonyymi
Vasara ja nauloja.
- Anonyymi
Nykyään on naulapyssyjä, veikkaan rautakaupan myyjää.
- Anonyymi
Pakkelia ja maalia.
Seuraavalla viikolla jo ihan muuta kesän ajan. - Anonyymi
Ajan työkseni jäteautoa milloin mitäkin jäte jaetta kuinka omistajalta tulee ilmoitus vuorotyö aamu tai vuoro,
Nyt pitkällä sairaslomalla. - Anonyymi
Olen ammatiltani palstalainen!!
- Anonyymi
Hih 🤭 tämä minua kovin huvittavi
- Anonyymi
Mää oon entinen "puunaamaisiin" tottunu henkilö. Ny työtön peukalootten pyörittelijä.
- Anonyymi
Valokuvaaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valokuvaaja
Ei. Lehti ilomoituksella insinööri haki työntekijää. Puunaamaan tottunut siivooja saa paikan.
- Anonyymi
Siivoan, järjestelen, pengon, entisöin, pyörin nettikaupoissa, googletan historiaa, kirjoitan tekstejä ja kylttejä, markkinoin, myyn, suunnittelen tulevaa, soittelen ihmisille.
- Anonyymi
Hirvaskankaan pariskunnan touhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hirvaskankaan pariskunnan touhua.
Hyvin arvattu. Kyseessä on tosin museo.
- Anonyymi
Mullon vaan tää mun pää millä päätellä
- Anonyymi
Nyanssit ne joko tuoksuu tai sitten ne käryää
- Anonyymi
Piru-etteja pyörähtelen
- Anonyymi
Taitoluistelija tai ballerina.
Työni on luottamuksellista, eikä työpäivästäni ole paljon kertomista. Teen kaiken työni tietokoneella, lukuun ottamatta joitakin läsnä olevia palavereita ja toimittajatapaamisia. Pääasiassa työhuoneeni on Tampereella, mutta pari-kolme kertaa kuussa ajelen toiselle tehtaallemmekin, lähinnä siksi, että näyttäydyn läsnä myös heitä varten.
Voin tarvittaessa hoitaa työni 100% etänä. Suurin osa kollegoistani, joiden kanssa olen päivittäin kontaktissa, ovat ulkomailla; suurimpina alueina Puola, Saksa, Iso-Britannia, Japani, Kiina ja USA.
Tämän viikon kuitenkin olen lomalla 👍🌞- Anonyymi
Kuulostaa kovapalkkaiselta ja vaativalta. Tuohon ei kuka tahansa pysty. Kenties myyt Herlinien tuotteita. Välillä isoja kauppoja, jos lehdetkin kiinnostuu.
- Anonyymi
Ratkaisukehittäjä Takon kartonkitehtaassa Tampereella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisukehittäjä Takon kartonkitehtaassa Tampereella?
Välillä voi leikata toiseen suuntaan, näyttää heti erilaiselta
- Anonyymi
UPM ja joku hieno englanninkielinen titteli 😁
- Anonyymi
Ostopuolella ja hankinnoissa tärkeitä ovat kontaktit, ihmiset joihin luo luottamukselliset suhteet. Se, mikä olisi oikeasti hyvästä on hyvä myös tiedostaa. Onhan rytmi nopeaa, ei ole varaa odotella turhia.
Hyvä olisi harrastaa myös auditointeja jos luottamus olisi kyseenalaisella tasolla, ei vain ulkoisesti, myös sisäisesti.
AV Anonyymi kirjoitti:
Ostopuolella ja hankinnoissa tärkeitä ovat kontaktit, ihmiset joihin luo luottamukselliset suhteet. Se, mikä olisi oikeasti hyvästä on hyvä myös tiedostaa. Onhan rytmi nopeaa, ei ole varaa odotella turhia.
Hyvä olisi harrastaa myös auditointeja jos luottamus olisi kyseenalaisella tasolla, ei vain ulkoisesti, myös sisäisesti.
AVBingo 😉
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Bingo 😉
Inhottavinta ovat ihmiset jotka haluavat jotain löyhillä spekseillä.
Eivät osaa antaa tarvittavia laatudokumentteja, siten että he itse olisivat tyytyväisiä.
Joskus eivät tiedä, eivät ole käyneet läpi kokonaisuutta. Mitä Suomessa on tapana, ei ole ulkomailla.
Kaikki on helppoa, jos koko organisaatio osaa, näytteet, koeajot, arvioinnit, hitaan ja arvioidut siirtymän toimittajissa, toimittajien koulutuksen, oman väen koulutuksen jotta molemmilla sama käsitys, aikataulutus, yhteistyö.
Periaatteessa kaikki onnistuu, ja usein ongelmia on omassa päässä:)
Eihän toisia voi heti arvostella omasta ymmärtämättömyydestä...
AV
- Anonyymi
Minua aina tarvitaan.
Varsinaisen ammattinimikkeen ohella asentaja, suunnittelija, piirtäjä, ohjelmoija
, trukkikuski, myyntitykki, siivooja, purkaja, varastoukko ja maalari ja asiakaspalvelija. - Anonyymi
Olen konsulttien konsultti, eli konsultoin kaikkia konsultteja sekä erikoisasiantuntijoita.
- Anonyymi
Sen verran voin valaista, että aamulla avaan koneen ja työpäivän päätteeksi suljen. Työhön kuuluu ongelmien ratkaisu, usein on kokouksiakin, muutoksia ja kehittämisen kehittämistä.
- Sheena- Anonyymi
Onko tuohon kehittämisen kehittämiseen perustettu oikein ylemmän tason tiimi:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuohon kehittämisen kehittämiseen perustettu oikein ylemmän tason tiimi:)
AVVaikka kuinka monta tiimiä! Niin että saadaan lisää johtajia. Strategia on, että ihan kaikki kehittää (erityisesti työntekijät). Kehittäminen tapahtuu tietysti varsinaisen tulostavoitteisen työn lomassa.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka monta tiimiä! Niin että saadaan lisää johtajia. Strategia on, että ihan kaikki kehittää (erityisesti työntekijät). Kehittäminen tapahtuu tietysti varsinaisen tulostavoitteisen työn lomassa.
- SheenaMjaa, oman työn kehittämisestä ei yleensä makseta, koska sen katsotaan kuuluvan osana omaa työkuvaa.
Mutta, kaverin töiden kehittämisestä voi saada jopa rahaa.
Yleisesti ottaen eniten kehittää se jos toimistonväki, ja työnjohto tekisivät haalariviikkoja.
Taantumus kun tulee ensin johtotehtävissä oleviin?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa, oman työn kehittämisestä ei yleensä makseta, koska sen katsotaan kuuluvan osana omaa työkuvaa.
Mutta, kaverin töiden kehittämisestä voi saada jopa rahaa.
Yleisesti ottaen eniten kehittää se jos toimistonväki, ja työnjohto tekisivät haalariviikkoja.
Taantumus kun tulee ensin johtotehtävissä oleviin?
AVMeillä on ollut tapetilla huono johtaminen jo vuosia. Johtajat ovat vaihtuneet, henkilöstö ei jaksa, jatkuva rekrytointi päällä, ihmiset ei "jostain" syystä viihdy ts. halua uhrata mielenterveyttään töiden vuoksi 🤷♀️
Jos olisi joskus aikaa tehdä rauhassa töitä ilman muutoksia ja kehittämistä, se voisi olla todella hyvä muutos.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on ollut tapetilla huono johtaminen jo vuosia. Johtajat ovat vaihtuneet, henkilöstö ei jaksa, jatkuva rekrytointi päällä, ihmiset ei "jostain" syystä viihdy ts. halua uhrata mielenterveyttään töiden vuoksi 🤷♀️
Jos olisi joskus aikaa tehdä rauhassa töitä ilman muutoksia ja kehittämistä, se voisi olla todella hyvä muutos.
- SheenaIhmisiä ei voi johtaa ilman että kokisi saman mitä ne ihmiset itse.
Tästä syystä teen projekteissa aina esityön tekemällä itse, alkutyöstä koeajoihin ja hyväksyntöihin.
Jos itse kestän, uskon sen tekevän toisenkin.
Tulostavoitteet on pakko huomioida jo tuossa vaiheessa, on olemassa työkaluja jotka todentavat totuuden, ei kiitos mielipiteille. Niitä on yleisesti ottaen aivan liikaa.
AV
- Anonyymi
Tiedättekö muuten oikeasti mikä oli jonkun nykyään Mikko Hyppönen tuon nykyään "tietorvatdeknikon" tekemä ensimmäinen tietokonepeli nimeltään: se oli HYPPIÄINNEN HEHEHEH
- Anonyymi
😂👍 vaikuttavaa
- Anonyymi
Minä voisin perustaa DirectX- ohjelmmoinnin perusteet, toimisi Xbox sekä PC-koneille grafiikkakiidyttimilliä, osallistumis maksu alkuun kurssille 24000 euroa alkumaksuna! Aika halpaakin..
- Anonyymi
Heh, kuuluisaa kuolevaa sukupolvea, Dino Saurus
- Anonyymi
Pidän halpamaisuuttasi hyveenä,
pyydän lausuntoja, kuuntelen runoja,
yritän tähdätä liikkuvaan maaliin. - Anonyymi
Minä vsin pidäbn käeisestä en mistää sanoista, miluten platinaharkoita´sta
- Anonyymi
Panemista, jörnimistä aamusta iltaan tai kellonaikaan katsomatta.
- Anonyymi
attan aina avuttomia proferroreita...
- Anonyymi
oikeasti muuten kerro keksei oma lempinumerorosi, se onko se nolla ai ykkönnen määrää keikakn
Vaikea päätös oletko nolla vai 1 - Anonyymi
Tällä hetkellä työtön työnantajan koulutus vaatimuksista riippuu hyvin pitkälle mikä se tuleva ammatti on koulutuksia kun mul ei ole kun peruskoulu sähkövoimatekniikanpt ja talotekniikanpt suuntaus lvi
- Anonyymi
Suuntautunut lapsiin kohdistuvan verkkorikollisuuden havaitsemiseen.
- Anonyymi
Eli Jehova.
- Anonyymi
Ovat hyvin pitkälle siirtyneet sovelluksiin, mistä viestit katoavat nopeasti. Esim. snäppi
- Anonyymi
Aika turhauttavaa varmaan , jos syyttäjä laittaa viestiä, et saa jatkaa tekojaan, kunnes joku vanhempi katkoo kädet.
- Anonyymi
jos vihastuttas paljon niin ammattisi on sitten Saatanan Dedstoyreyr ampumapaseillaskinlll
- Anonyymi
Juuri heräsin. Jatkan unia. Jatkan niin pitkään kun jaksan nukkua. Työn tekeminen ei tunnu enää niin merkitykselliseltä, eikä se ole enää sitä mitä kannattaisi tehdä, koska oon tehnyt sitä aina rahan takia. Nyt oon siinä pisteessä jossa aika usea haluaisi olla.
- Anonyymi
Yrittäjä ( hautaustoimisto).
- Anonyymi
Miten pystyt? Eikö ole hyytävää olla tekemisissä ruumiiden kanssa ja nähdä vaan surullisia ihmisiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pystyt? Eikö ole hyytävää olla tekemisissä ruumiiden kanssa ja nähdä vaan surullisia ihmisiä?
Mikäettei bistähän se vain on , jokainen meistä kuolee, se on osa elämää .
- Anonyymi
Minun siskoni on kätilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäettei bistähän se vain on , jokainen meistä kuolee, se on osa elämää .
Montako sydäriä oot meinannu duunissa saada? Luullees olevas yksin ja joku alkanu koputtaa puuta?
- Anonyymi
Ope.
- Anonyymi
elrhwelhrelheölwhrel
öhrelöhkföahfss
...paina jo nappulaa mikä lähettää koodatun vietin. - Anonyymi
Vanhainkodin noita-akka johtava sellainen? Käytännössä läski hoitsu. Vapaallaan juo kuin siteni ja pettää.
Se johtava siis tekee työvuorolistat ja tilaukset, vaipat yms. On se vaativaa. - Anonyymi
Herätessä otan vähän bisseä ja alan ottaa vastaan asiakkaita. Tunti ja 100. Välillä pesulla. nimimerkki: mulle saa tehdä ihan mitä vaan.
- Anonyymi
Punasilmä ammattina.... jotenkin tuono 1978 galactica-jutut5 joku jooh noissa joku Cylon-robottien alus oli tuhoutunut paletaalle se krominen ropotti sen nimeksi tuli koska joku elvytti sen.
By Your Command. - Anonyymi
Kiusaajia pelottaa nykyään
- Anonyymi
Kaljan juonti.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt394558Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532454Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391004Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161975- 107816
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70804- 48750
- 135749
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48686- 52680