https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/psykologi-selittaa-miksi-jaakiekko-menee-joillain-niin-tunteisiin/8702060#gs.ysf6ou
" Siinä syntyy voimakas yhteisöllisyyden kokemus fanien keskuudessa ja ollaan mukana siinä suuressa porukassa, Laurila kuvailee.
Yhteisöllisyys on ihmiselle perustavanlaatuinen tarve ja entisaikoina ihminen on saanut kokea sitä eläessään heimoissa ja kyläyhteisöissä. Länsimaisessa kulttuurissa tällainen on vähentynyt ja Laurilan mukaan ihminen voikin nykyisin löytää niin sanotun oman heimonsa esimerkiksi urheilumatseista tai muista harrastuksista ja niiden ympärille rakentuneista ryhmistä. "
Tuotahan on ollut helposti havaittavissa myös mm. natoasiassa, ihmiset jotka eivät tajunneet hevon peetä mistään halusivat vain olla mukana porukoissa ja sokeasti menivät natolauman mukana ymmärtämättä mitä siitä voi olla seurauksia.
" Urheilupsykologian saralla on havaittu, että oman joukkueen häviön myötä voi pettyneen penkkiurheilijan kehoon alkaa erittyä kortisolia, kun henkilö alkaa stressaantua. Stressihormoni kortisoli voi aiheuttaa ärtyneisyyttä ja jopa aggressiivisuutta. "
Myös tätä on ollut havaittavissa, natottajia selvästi kiukuttaa kun Venäjältä ei loppuneetkaan rahat eivätkä aseet. Nyt on Bahmutkin kokonaisuudessaan vallattu eikä Ukrainan toitottamasta suurhyökkäyksestä näy mitään merkkejä. Piti hyökätä ja on vain perääntyneet. Armeijan komentaja, varmaan liki ainoa oikeasti pätevä, Zaluhnyi on kadonnut, makaa jossain haavoittuneena tai kuolleena ja Ukraina epätoivoisesti yrittää piilotella asiaa. Nyt uskottelevat F-16:lla että sitten kun ne saadaan suurhyökkäys jne. Kauankohan länsi vielä uskoo suurhyökkäyssatuihin kun sitä ei koskaan tule, pumpataan vain lisää rahaa ja ammuksia. Nythän siellä on räjähtäneet ne brittien toimittamat köyhdytetttyä uraania sisältävät ammuksetkin varikolla ja keskieurooppaa lähestyy radioaktiivinen laskeuma -pilvi, siitä ei tietenkään kovin paljon uutisoida jotteivat euroopan kansat ymmärtäisi miten vaarallinen tuo usan ja Ukrainan sotaleikki on niille itselleen.
https://www.bbc.com/news/world-europe-65032671
https://www.youtube.com/watch?v=pcjzcErMdwQ
-harmiseikirj-
Psykologi selittää miksi joillakin menee tunteisiin
20
390
Vastaukset
- Anonyymi
Odottakaa hetki, pistän foliohattuni päähäni. Salaliittoteoreetikoiden mukaan eliitin jäsenet ovat hybridejä eli ihmisten ja alienien risteymiä. On siis täysin mahdollista että eliitti pyrkii muuttamaan elinympäristöä tällä planeetalla omiin, alienien olosuhteisiin sopiviksi. Lämpötilan eli ilmaston muokkaus on yksi keino tätä maalia kohti ja toinen mahdollinen tekijä on lisätä säteilyn määrää siellä sun täällä. 5G ja 6G:n kehittäminen tukevat tätä teoriaa.
Ootas, mäkin laitan foliohattuni päähän..noin..
Olikos ne niitä liskotyyppejä? Tarvitsevat trooppiset olosuhteet ja kunnon netin?
- Anonyymi
Tunteisiin meno on kovaa luokkaa (lähes kuin maailmanmenoa) ja joskus kiekko itessään on kaikkein kovin. Niitä ei pitäisi välineellistää lainkaan 😂🤣😅
Taidan olla aika kylmä ja välinpitämätön ihminen, kun jääkiekko ei mene tunteisiin yhtään. Ei millään tavalla.
Tai ehkä silloin, kun MM-kisoissa Suomi voittaa Ruotsin 6-1, tuo kotiin kultaisen mitalin ja pokaalin.
Onhan se tietysti hienoa, mutta ei siitä jaksa sen enempää riehaantua, eikä lähteä torille melskaamaan.- Anonyymi
Hyi
Ihan ilman asiaan kuuluvaa koulutustakin voi sanoa, että nyt meni tahallaan yli reunuksen.
Ihanaa olla syyntakeeton.
(hihitystä) En ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset seuraavat urheilua.
- Anonyymi
Mjaa-a
Ehkä olet terve, eikä sinun tarvitse testauttaa itseäsi?
Kuka tietää?
(reps) - Anonyymi
Halleluja! Et sinäkään kaikkea tajua, vaikka sangen fiksu oletkin.
Anonyymi kirjoitti:
Halleluja! Et sinäkään kaikkea tajua, vaikka sangen fiksu oletkin.
Epäloogisuus kun kasvaa riittävän suureksi, niin asia muuttuu käsittämättömäksi.
Miksi ihmeessä joku täällä edes kykenee tuntemaan yhteenkuuluvuutta jonkin ulkomaisen jalkapallojoukkueen kautta.
- Anonyymi
Minua taas ärsyttää kaikki pelihulluus. Oli se jääkiekkoa tai mitä vaan kiihkomielistä urheiluhulluutta.
Eikö sitä voi ihan sekoamattakin seurata?
❄️- Anonyymi
Toisaalta, itse en ole kovin joukkuehenkinen muutenkaan. Ainoa joukkue johon tunnen kuuluvani täysin, on oma perheeni. Missään muussa joukkueessa en ole "kotonani".
En tunne kuuluvani klaaniin.
❄️
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. En välitä urheilusta. Sen sijaan Venäjän hyökkäys Ukrainaan oli kuin puukon kääntämistä melkein umpeutuneessa haavassa. Sinä et voi harmis ymmärtää, ellei se ole oman sukusi historiaa. Mutta minäkin ymmärrän kyllä sen että olet Venäjän suhteen pakkomielteinen, enkä minä sitä voi muuttaa.
Kadehdin niitä, jotka nauttivat urheilusta. Maksullisia urheilukanavia löytyy runsaasti.
Olen etsinyt hyvää dokumenttikanavaa. Valikoima on surkea. Minua ei kiinnosta spekulointi siitä, millaisia olivat ulkoavaruuden alienit, jotka rakensivat pyramidit.
On löytynyt piirros alienista, jolla on avaruuskypärä päässä.- Anonyymi
Olen samaa mieltä, vaikkakin nämä alienit löytyivät Ranskasta, Bretagnesta, luolan perukoilta, mitä oli sotkettu käsin ja mielikuvituksin ylläolevasta.
(hirn)
https://youtu.be/uZ9uWu9mCcc - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä, vaikkakin nämä alienit löytyivät Ranskasta, Bretagnesta, luolan perukoilta, mitä oli sotkettu käsin ja mielikuvituksin ylläolevasta.
(hirn)
https://youtu.be/uZ9uWu9mCccMitä - ellei jopa jota.
Tutti e niente.
Luola mikä luola, avartaa tajuntaa.
(hihitystä) Anonyymi kirjoitti:
(hirn)
https://youtu.be/uZ9uWu9mCccNiin, dokumenteista on tullut elämyksellisiä.
Argeologia on tylsää, ellei kaivauksille anneta määräaikaa.
Sitten katsoja saa jännittää, ehtiikö mitään löytyä, kun lapiokin meni poikki ja kaupat on kiinni.
Jollei mitään löydy, spekuloidaan sillä, mitä olisi voinut löytyä.
Jotenkin tuntuu siltä, että dramaattisimmat aiheet ovat loppuun kaluttu.Gattino kirjoitti:
Niin, dokumenteista on tullut elämyksellisiä.
Argeologia on tylsää, ellei kaivauksille anneta määräaikaa.
Sitten katsoja saa jännittää, ehtiikö mitään löytyä, kun lapiokin meni poikki ja kaupat on kiinni.
Jollei mitään löydy, spekuloidaan sillä, mitä olisi voinut löytyä.
Jotenkin tuntuu siltä, että dramaattisimmat aiheet ovat loppuun kaluttu."Arkeologia", korjaan vaikka kaikki sen ymmärsi.
- Anonyymi
Toisilla tosiaan menee, itselläni ei. Mä tykkään kyllä katoa Suomen pelejä, mutta eivät ne mahdolliset häviöt aiheuta ihmeempiä tunteenpurkauksia. Eihän se nyt kivaa ole, jos häviö tulee, mutta se tunne menee hetkessä ohi ja se siitä. Eksä aina mökötti pari päivää, että pääsi häviöistä yli. Hiton rasittavaa seuraa sellanen ihminen katsella mitään kiekkoa.
- Anonyymi
Ja siis jollain helkutin kiekolla nyt ei ole mitään tekemistä sotien ym. kanssa. Ihan idiotismia verrata sotaa ja jääkiekkoa. Kertoo ihan totaalisesta tunnekylmyydestä ja piittaamattomuudesta muista ihmisistä tuollainen vertaus. 🙄
- Anonyymi
Miehen sisko tuli kerran kylään meille juuri, kun oli jääkiekkoilun pelikausi ja mittelöitiin voitosta. Hän seurasi kännykästään intopinkona jääkiekkoa ja selosti, hyppi ja hihkui, oli ihan kierroksilla. Teki mieli sanoa, että mee takas kotiis kattelemaan pelejä, ei huvita kuunnella koko kyläilyä tota peliä ja hinkumista.
❄️
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.889913Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662875Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä202296- 1582079
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️222017Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381951Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?311813- 511791
- 1031522
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411286