Kaukosuhteet.

Mitä mieltä olette kaukosuhteista ja siitä että asutaan ainakin alkuun hyvin kaukana toisistaan niin että irl tapaamaan pääse hyvin harvoin ja se vaatii aina tarkempaa suunnittelemista ja järjestelyjä? Ja mitkä ovat mielestänne parhaat keinot tuollaisessa tilanteessa tutustua toisiinsa parhaiten ja miten parhaiten ylläpitää suhdetta?

391

3735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on 2v miesystävä asunu tuossa alakerrassa mutta sillonkin eniten somessa pidettiin yhteyttä, kerrottiin millon mennään suihkuun ja roskat viemään jne jaettiin arki. Ylipäätään jostain 2012 vuodesta alkaen suhteeni olleet somepainotteisia eli toki nähdään ja asutaan yhdessä mutta eniten aikaa jaetaan somessa. Kuvia jakuulumisia koko valveillaoloaika.
      Tarkennuksena voin mainita että mieheni syntyneet 1992, 1995 ja 1994 jos se asiaa selventää. .

      • Anonyymi

        Ja tarkennuksena, en ole koskaan ollut ns kaukosuhteessa, ihan helsinkiläisiä ollaan kaikki.


      • Kiitos kokemuksesi jakamisesta.😊.


      • Anonyymi

        Huomasinpa että joltain suoratoistopalvelulta tulikin ohjelma, jossa naisella oli useita aviomiehiä ja sarjassa sitten etsittiin porukalla uutta kumppania mieslauman jatkoksi. Että ihan ajan hermolla tuossa olet.


      • Anonyymi

        Erikoinen suhde, että juttelette somen kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen suhde, että juttelette somen kautta.

        Puhelimella vähän joka tavalla. Mistä sä tuon sait päähäsi että vaan somen kautta?🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen suhde, että juttelette somen kautta.

        Häh, kuka Ei juttelis somessa puolisolleen. Harvat 24/7 nyhjöttää vierekkäin.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Puhelimella vähän joka tavalla. Mistä sä tuon sait päähäsi että vaan somen kautta?🙂.

        Suhteesi on ollut somepainoitteisia.

        Erikoinen suhde, jos samassa asunnossa asuu ja kännykän avulla juttelee.

        Itse kyllä mieluummin samassa asunnossa olevalle juttelen ilman että kännykkä valtaa liian ison tilan suhteessani..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh, kuka Ei juttelis somessa puolisolleen. Harvat 24/7 nyhjöttää vierekkäin.

        En sitä tarkkoitanu että koko ajan ollaan yhdessä vaan ihmettelin etteikö edes sillo ku kumpikin ovat kotona juttele livenä toisilleen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suhteesi on ollut somepainoitteisia.

        Erikoinen suhde, jos samassa asunnossa asuu ja kännykän avulla juttelee.

        Itse kyllä mieluummin samassa asunnossa olevalle juttelen ilman että kännykkä valtaa liian ison tilan suhteessani..

        Mistä sä ton samassa asunnossa nyt sait päähäs etkä sä muutenkaan tiedä mun suhteistani mitään niin nyt menee noi jutut vähän yli kyllä ymmärryksen pakko myöntää.😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suhteesi on ollut somepainoitteisia.

        Erikoinen suhde, jos samassa asunnossa asuu ja kännykän avulla juttelee.

        Itse kyllä mieluummin samassa asunnossa olevalle juttelen ilman että kännykkä valtaa liian ison tilan suhteessani..

        Vai sekotatko sä mut nyt tohon ensimmäiseen kommentoijaan joka on anonyymi mä en oo meinaan hän.😄.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sitä tarkkoitanu että koko ajan ollaan yhdessä vaan ihmettelin etteikö edes sillo ku kumpikin ovat kotona juttele livenä toisilleen

        Riitelyt kannattaa ehdottomasti hoitaa whatsappissa riitelemällä. Vaikka istuttaisiin vierekkäin sohvalla. Puhuessa on vaara että riita yltyy isommaksi, esim korottaa ääntään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riitelyt kannattaa ehdottomasti hoitaa whatsappissa riitelemällä. Vaikka istuttaisiin vierekkäin sohvalla. Puhuessa on vaara että riita yltyy isommaksi, esim korottaa ääntään.

        Joskus luin jostain parisuhdeoppaasta että riitelyt vois hoitaa kirjoittamalla tai äänittämällä oma puheenvuoro
        JA
        vastaamalla vasta sen jälkeen kun toiselta on tullut oma kommentti
        NS
        vuoropuhelua. dialogista =))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh, kuka Ei juttelis somessa puolisolleen. Harvat 24/7 nyhjöttää vierekkäin.

        "kuka Ei juttelis somessa puolisolleen"

        Minä ja moni muu. Ei kyllä myöskään nyhjötetä vieräikkäin 24/7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuka Ei juttelis somessa puolisolleen"

        Minä ja moni muu. Ei kyllä myöskään nyhjötetä vieräikkäin 24/7

        Jaa no mä hoidan kyllä kaikki jutteluni somessa ja niin tekee moni muukin.


      • kuumepiikki kirjoitti:

        Joskus luin jostain parisuhdeoppaasta että riitelyt vois hoitaa kirjoittamalla tai äänittämällä oma puheenvuoro
        JA
        vastaamalla vasta sen jälkeen kun toiselta on tullut oma kommentti
        NS
        vuoropuhelua. dialogista =))

        Ei välttämättä huono idea saattais joillekin pareille toimia hyvinkin.🙂.


    • Kaukosuhde on verrattavissa virtuaaliseen tyttöystävään, joka kuihtuu kuin Tamagotchi, jos siitä ei pidetä huolta.
      Seksiä voi yrittää harrastaa tuhmia puhuen puhelimessa.
      Mulla se ei toiminut.

      • Anonyymi

        Etkö saanu kuvia ja videota 24/7? Minulla on vieläkin tallessa yli 100 otosta ja videota mitä mies lähetti. Ja asuttiin samassa kaupungissa eli Helsingissä. Ilman niitä kuvia ja videoita suhde olisi ehdottomasti ollut valjumpi. Toki tapasimme monta kertaa viikossa ja välillä asuimme yhdessä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö saanu kuvia ja videota 24/7? Minulla on vieläkin tallessa yli 100 otosta ja videota mitä mies lähetti. Ja asuttiin samassa kaupungissa eli Helsingissä. Ilman niitä kuvia ja videoita suhde olisi ehdottomasti ollut valjumpi. Toki tapasimme monta kertaa viikossa ja välillä asuimme yhdessä

        Tekstarilla sain tissien kuvia (o) (o) ja muita koukeroita, mutta ei ne riittänyt erektioon.


      • Niin huolta siitä kovasti olisi tarkoitus pitääkin ja sen takia kaikenlaiset keinot miten se onnistuu kiinnostaakin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin huolta siitä kovasti olisi tarkoitus pitääkin ja sen takia kaikenlaiset keinot miten se onnistuu kiinnostaakin.🙂.

        voi esim lähettää eroottisia kuvia pelkät tokmannin tarralenkkarit jalassa


      • Anonyymi kirjoitti:

        voi esim lähettää eroottisia kuvia pelkät tokmannin tarralenkkarit jalassa

        Mahdollisesti.😄.


      • Kukka kuihtuu, humala haihtuu, internetsuhteet ei milloinkaan =))


    • Anonyymi

      Viikonloput, illat... Kyllä mun kokemukseni mukaan voi hyvin ajaa työpäivän jälkeen parisataa kilsaa kumppanin luo ja sieltä aikaisin aamulla suoraan töihin. Ei tietty joka päivä, mutta joskus. Etenkään jos on vastuita kotona. Vkl kans, eikä tarvi joka vkl:na nähdä.

      Suhde kaatuu johonkin muuhun kuin matkan pituuteen. Ei sitten ollut tarpeeksi rakkautta tai toinen paljastuu ääliöksi.

      xLiner

      • Ikäväkyllä etäisyyttä on sen verran enemmän ettei tuokaan olis mahdollista. Uskon kanssa että ei se etäisyys välttämättä ole ratkaiseva tekijä ja että suhde sen kestää jos rakkautta, halua ja päättäväisyyttä on tarpeeksi ratkoa mahdollisia sen tuomia ongelmia aina yksi ongelma kerrallaan kun niitä eteen tulee.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ikäväkyllä etäisyyttä on sen verran enemmän ettei tuokaan olis mahdollista. Uskon kanssa että ei se etäisyys välttämättä ole ratkaiseva tekijä ja että suhde sen kestää jos rakkautta, halua ja päättäväisyyttä on tarpeeksi ratkoa mahdollisia sen tuomia ongelmia aina yksi ongelma kerrallaan kun niitä eteen tulee.🙂.

        Ajan myötä jommankumman on pakko muuttaa koska ei siinä ole mitään järkeä koko elämää elää Kaukosuhteessa.

        Miten Kaukosuhteessa voi perustaa perhen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajan myötä jommankumman on pakko muuttaa koska ei siinä ole mitään järkeä koko elämää elää Kaukosuhteessa.

        Miten Kaukosuhteessa voi perustaa perhen?

        Hän on jokatapauksessa muuttamassa tänne mutta ei vielä vähään aikaan voi. Ja ei kai se perheen perustaminen mikään välttämättömyys ole.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Hän on jokatapauksessa muuttamassa tänne mutta ei vielä vähään aikaan voi. Ja ei kai se perheen perustaminen mikään välttämättömyys ole.🙂.

        Sekin on perhe jos asuu jonkun kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on perhe jos asuu jonkun kanssa.

        No joo ehkä mä käsitän sen perheenä sillon kun on lapsia muuten mä nään sen olevan pariskunta. Mutta olis tarkoitus lopulta asua siis joskus yhdessä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ikäväkyllä etäisyyttä on sen verran enemmän ettei tuokaan olis mahdollista. Uskon kanssa että ei se etäisyys välttämättä ole ratkaiseva tekijä ja että suhde sen kestää jos rakkautta, halua ja päättäväisyyttä on tarpeeksi ratkoa mahdollisia sen tuomia ongelmia aina yksi ongelma kerrallaan kun niitä eteen tulee.🙂.

        Kyllä suhde kaatuu muuhun kuin matkaan, etäisyyteen tai lähikaupan ostosvuoroihin =))


      • Anonyymi
        kuumepiikki kirjoitti:

        Kyllä suhde kaatuu muuhun kuin matkaan, etäisyyteen tai lähikaupan ostosvuoroihin =))

        Minä olen tällänen eläkkeellä oleva tätsykkä ja olen sitä mieltä,että jossain välissä seksihalut aina jyllää ja silloin mennään sitten hakemaan helpotusta,kuka mistäkin.sekä miehet että naiset..Jos joku sanoo kirkkain silmin,että on uskollinen..valehtelee tai
        on impotentti..Ainakin oman sukupolven vanhanaikaiset ihmiset....Tämän päivän 90 päivää morsiamena- realityssä se on helpommin nähtävissä..t.ent.seksihaukka🥰


    • Anonyymi

      Minulle etä-/kaukosuhde sopii hyvin, mutta sellainen "perinteinen" tapa miten monet tuon määrittävä, ei taas sitten sovi mulle yhtään. Mä en ikinä suostuisi sellaiseen, että viikonloppuna matkusteltaisiin toisen luo tai yhdessä johonkin tmv. En tykkää lainkaan sellaisesta lyhyestä reissaamisesta. Tai siis tietenkin, jos toinen tykkää, niin saisi matkustaa mun luo, mutta mulla ei ole mitään mielenkiintoa raahautua mihinkään tyyliin vain viikonlopuksi. Viikko voisi olla ok, mutta en sitäkään suostuisi usein tekemään.

      Mun kaukosuhteeni onkin siis sellainen, jossa nähdään harvemmin, mutta ollaan sitten aina pidempää kerralla yhdessä. Me ollaan molemmat siinä mielessä onnekkaita, että työ kulkee tarvittaessa mukana ja meidän on mahdollista siis matkustaa toisen luo ja olla sitten putkessa vaikka kuukausi tai parikin yhdessä. Vaan siis joo, tiedän ettei toimi kaikilla, eikä kaikilla ole mitään mahdollisuutta edes ajatella tällaista suhdetta. Vaan meillä toimii, riittävästi yhteistä aikaa ja sitten aina ihan omaa aikaa ja likipitäen joka päivä erossa ollessa jutellaan ja viestitellään pitkiä pätkiä.

      • Anonyymi

        Just tossa aamulla miehen kanssa vähän suunniteltiin aikatauluja ja tekemisiä. Hän tulee tossa kesäkuun lopulla tänne ja on elokuun lopulle täällä. Mä taas mene näillä näkymin sitten lokakuussa hänen luokseen ja tulen sitten viimeistään jouluksi takas kotiin. Vaan tuo menee jo niin pitkälle, että noita ei ole vielä tarkemmin aikataulutettu. Katsotaan miten on paras sitten lähempänä.

        Ja siis kohta kymmenen vuotta me on tätä elämää näin eletty ja ainakaan näillä näkymin ei ole mitään tarkoitusta muuttaa pysyvästi yhteen osoitteeseen.


      • Etäisyyden pituuden vuoksi noin se käytännössä tulee tässäkin tapauksessa menemään. Toisella työ kulkee myös mukana mutta hänellä on muita velvollisuuksia mistä pitää aina huolehtia ja mulla itelläni on työ/ kuntouttava työtoiminta mutta ei juuri muita velvollisuuksia. Itellä iso ongelma on myös ettei ole hirveästi taloudellisesti varaa matkustella toisella tätä ongelmaa ei oo mutta en mä halua toisen rahoja käyttää mihinkään ja mennä toisen "siivellä".🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Etäisyyden pituuden vuoksi noin se käytännössä tulee tässäkin tapauksessa menemään. Toisella työ kulkee myös mukana mutta hänellä on muita velvollisuuksia mistä pitää aina huolehtia ja mulla itelläni on työ/ kuntouttava työtoiminta mutta ei juuri muita velvollisuuksia. Itellä iso ongelma on myös ettei ole hirveästi taloudellisesti varaa matkustella toisella tätä ongelmaa ei oo mutta en mä halua toisen rahoja käyttää mihinkään ja mennä toisen "siivellä".🙂.

        Kunhan et mitään aasialaista ostovaimoa ole hankkimassa 😄

        xLiner


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Etäisyyden pituuden vuoksi noin se käytännössä tulee tässäkin tapauksessa menemään. Toisella työ kulkee myös mukana mutta hänellä on muita velvollisuuksia mistä pitää aina huolehtia ja mulla itelläni on työ/ kuntouttava työtoiminta mutta ei juuri muita velvollisuuksia. Itellä iso ongelma on myös ettei ole hirveästi taloudellisesti varaa matkustella toisella tätä ongelmaa ei oo mutta en mä halua toisen rahoja käyttää mihinkään ja mennä toisen "siivellä".🙂.

        Jo molemmilla onn aito halu olla toisen kanssa ja yhdessä on hyvä, niin ei tuo sitten mitään ongelmaa tuota. Tietysti vaatii myös tietynlaista luonnetta. Ikävä iskee aina välillä ja aina se on yhdessäolon jälkeen haikeaa, kun toinen ei aina olekaan siinä. Vaan kaikkeen tottuu ja meistä molemmat kokee tän nykyään melkeinpä ideaalitilanteeksi. Siihen toisen naamaan ja touhuihin ei ehdi vattuuntumaan ja milemminlla on myös sitä ihan omaa aikaa silleen useita viikkoja kerrallaan. Meille tällainen systeemi sopii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just tossa aamulla miehen kanssa vähän suunniteltiin aikatauluja ja tekemisiä. Hän tulee tossa kesäkuun lopulla tänne ja on elokuun lopulle täällä. Mä taas mene näillä näkymin sitten lokakuussa hänen luokseen ja tulen sitten viimeistään jouluksi takas kotiin. Vaan tuo menee jo niin pitkälle, että noita ei ole vielä tarkemmin aikataulutettu. Katsotaan miten on paras sitten lähempänä.

        Ja siis kohta kymmenen vuotta me on tätä elämää näin eletty ja ainakaan näillä näkymin ei ole mitään tarkoitusta muuttaa pysyvästi yhteen osoitteeseen.

        Jep. Ei olla noin pitkälle juttuja keretty suunnittelemaan kun sen verran tuore juttu kuitenkin Heinäkuussa pitäis livenä nähdä ensimmäisen kerran kun hän tulee tänne pariksi viikoksi.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan et mitään aasialaista ostovaimoa ole hankkimassa 😄

        xLiner

        Suomessa syntynyt ja äiti oli Suomalainen ja isä Saksalainen. On asunut pikään jenkeissäkin ja nyt asuu Saksassa pitämässä huolta vanhasta isoäidistään mutta on muuttamassa takaisin Suomeen jossain vaiheessa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep. Ei olla noin pitkälle juttuja keretty suunnittelemaan kun sen verran tuore juttu kuitenkin Heinäkuussa pitäis livenä nähdä ensimmäisen kerran kun hän tulee tänne pariksi viikoksi.🙂.

        ä kyeit kokemuksia ja siksi tuon sanoin. Tuo on siis esimerkki siitä miten meill
        on homma toiminut jo vuosikausia. Kyllä kaukosuhde voi toimia, jos se on molemmille sopiva tapa jakaa elämää ja se voi tosiaan olle jopa ihan ideaali tapa elää, jos molemmat ovat sopivn luonteisia. Mustasukkaiselle ja kyttääjälle tai jatkuvaa fyysistä läsnäoloa kaipaavalle se ei sovi, mutta toisaalta aivan kaikkien suhteiden pitäisi perustua luottamukseen ja rehellisyyteen.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Suomessa syntynyt ja äiti oli Suomalainen ja isä Saksalainen. On asunut pikään jenkeissäkin ja nyt asuu Saksassa pitämässä huolta vanhasta isoäidistään mutta on muuttamassa takaisin Suomeen jossain vaiheessa.🙂.

        Trolleille mausteita soppaan! 😄

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo molemmilla onn aito halu olla toisen kanssa ja yhdessä on hyvä, niin ei tuo sitten mitään ongelmaa tuota. Tietysti vaatii myös tietynlaista luonnetta. Ikävä iskee aina välillä ja aina se on yhdessäolon jälkeen haikeaa, kun toinen ei aina olekaan siinä. Vaan kaikkeen tottuu ja meistä molemmat kokee tän nykyään melkeinpä ideaalitilanteeksi. Siihen toisen naamaan ja touhuihin ei ehdi vattuuntumaan ja milemminlla on myös sitä ihan omaa aikaa silleen useita viikkoja kerrallaan. Meille tällainen systeemi sopii.

        Joo jokaisella parille on se oma optimaali tapansa mikä parhaalta tuntuu. Tää on nyt vaan lähtötilanne mikä tulee jonkin aikaa kestämään ja jossain vaiheessa hän tulee muuttamaan lähemmäs jokatapauksessa. Asuu nyt Saksassa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Suomessa syntynyt ja äiti oli Suomalainen ja isä Saksalainen. On asunut pikään jenkeissäkin ja nyt asuu Saksassa pitämässä huolta vanhasta isoäidistään mutta on muuttamassa takaisin Suomeen jossain vaiheessa.🙂.

        Älä muuten ikinä koskaan milloinkaan oikeasti kerro mitään lähipiiristäsi täällä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo jokaisella parille on se oma optimaali tapansa mikä parhaalta tuntuu. Tää on nyt vaan lähtötilanne mikä tulee jonkin aikaa kestämään ja jossain vaiheessa hän tulee muuttamaan lähemmäs jokatapauksessa. Asuu nyt Saksassa.🙂.

        Juu ja siis meillähän tilanne on se, että minä olen Suomesta kotisin ja hän taan on tuolta Keski-Euroopasta. Molemmilla on vanhemmat ja sisaruksia ja muuta sukua ja ystävät jne. Tässä systeemissä kummankaan ei ole tarvinut ns. muuttaa pois ja jättää sitä sukua ja ystäviä jne. Sitähän ei tietenkään tiedä muuttuuko tunne vaikkapa sittne, kun omat vanhemmat kuolevat. Onko sitten ehkä enemmän tunne, että voisi vaikka mennä pysyvästikin. Tällä hetkellä näin on hyvä.

        Tilanne olisi tietysti eri, jos olisi ajatus juurikin jatkuvasta yhteiselosta ja perhe-elämästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja siis meillähän tilanne on se, että minä olen Suomesta kotisin ja hän taan on tuolta Keski-Euroopasta. Molemmilla on vanhemmat ja sisaruksia ja muuta sukua ja ystävät jne. Tässä systeemissä kummankaan ei ole tarvinut ns. muuttaa pois ja jättää sitä sukua ja ystäviä jne. Sitähän ei tietenkään tiedä muuttuuko tunne vaikkapa sittne, kun omat vanhemmat kuolevat. Onko sitten ehkä enemmän tunne, että voisi vaikka mennä pysyvästikin. Tällä hetkellä näin on hyvä.

        Tilanne olisi tietysti eri, jos olisi ajatus juurikin jatkuvasta yhteiselosta ja perhe-elämästä.

        Joo tarkoitus on jossain vaiheessa asua yhdessä mutta se ihan hetkeen ole kuitenkaan vielä tapahtumassa ja muutenkin ollaan vielä ihan alkuvaiheessa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo tarkoitus on jossain vaiheessa asua yhdessä mutta se ihan hetkeen ole kuitenkaan vielä tapahtumassa ja muutenkin ollaan vielä ihan alkuvaiheessa.🙂.

        Sanoisin, että jos suuri toive on joskus asua saman katon alla, niin sittne tuo kuvio on haastavampi, mutta ei mahdoton. Haaste tulee siitä, jos se toive kuitenkin on toisesta ihmisestä pysyvästi niissä samoissa neliöissä, niin silloin se ero kun toinen on poissa tuntuu rankemmalta. Meillähän taas ei kummallakaan ole mitään suurempaa tarvetta juuri jatkuvaan yhteiseloon, vaan viihdymme hyvin ihan itseksemminkin niinä väliaikoina.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo tarkoitus on jossain vaiheessa asua yhdessä mutta se ihan hetkeen ole kuitenkaan vielä tapahtumassa ja muutenkin ollaan vielä ihan alkuvaiheessa.🙂.

        Ja siis siitä on puhuttukin ihan suoraan, että sellainen jatkuva yhteiselo jonkun kanssa, olisi meille molemmille haastavaa. Se on aivan ihanaa, kun toinen on siinä ja hänen lähtiessään on ikävä. Vaan toisaalta on se vaan aina ihanaa myös olla taas sitten sen oman tilansa täydellinen valtias. Ja suoraan on sanottukin, että on kamala ikävä, mutta on se sitten kuitenkin ihanaa olla täydellisessä rauhassakin ja suht pian sen toisen kuitenkin taas näkee.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Suomessa syntynyt ja äiti oli Suomalainen ja isä Saksalainen. On asunut pikään jenkeissäkin ja nyt asuu Saksassa pitämässä huolta vanhasta isoäidistään mutta on muuttamassa takaisin Suomeen jossain vaiheessa.🙂.

        Kuulostaa vedätykseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolleille mausteita soppaan! 😄

        xLiner

        Toivottavasti tuo on nimenomaan vitsi, kun kerrotaan tilanne klassisten huijaustapausten kloonina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti tuo on nimenomaan vitsi, kun kerrotaan tilanne klassisten huijaustapausten kloonina.

        Eiköhän Mikkojuhan ymmärrä olla lähettämättä matkarahoja, jos niitä pyydetään.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        ä kyeit kokemuksia ja siksi tuon sanoin. Tuo on siis esimerkki siitä miten meill
        on homma toiminut jo vuosikausia. Kyllä kaukosuhde voi toimia, jos se on molemmille sopiva tapa jakaa elämää ja se voi tosiaan olle jopa ihan ideaali tapa elää, jos molemmat ovat sopivn luonteisia. Mustasukkaiselle ja kyttääjälle tai jatkuvaa fyysistä läsnäoloa kaipaavalle se ei sovi, mutta toisaalta aivan kaikkien suhteiden pitäisi perustua luottamukseen ja rehellisyyteen.

        Jep ja kiitos tosiaan kokemuksen jakamisesta. Ja juu noille ihmistyypeille ei kyllä varmasti sovi. Jokaisen suhteen perusta on joo luottamuksessa, rehellisyydessä ja avoimuudessa. Jos ei niitä oo niin ei oo suhteellakaan mahdollisuuksia.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trolleille mausteita soppaan! 😄

        xLiner

        Joo mielenkiinnolla melkein saa odotella että mitä tästä nyt sitten saavat aikaiseksi väännettyä. Yritys varmasti on älytön.😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuten ikinä koskaan milloinkaan oikeasti kerro mitään lähipiiristäsi täällä.

        xLiner

        No en ainakaan mitään kriittistä millä mitään merkitystä olisi tai jo muuten yleistä tietoa. Kiitos huolenpidosta.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No en ainakaan mitään kriittistä millä mitään merkitystä olisi tai jo muuten yleistä tietoa. Kiitos huolenpidosta.🙂.

        Kai sinä olet hakenut hänen kuvansa tuolta https://images.google.fi/ eli hae kuvan perusteella. Ihan perusjuttu uuden nettituttavuuden kanssa. Selviää, onko kuva vain napattu jostain netin syövereistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis siitä on puhuttukin ihan suoraan, että sellainen jatkuva yhteiselo jonkun kanssa, olisi meille molemmille haastavaa. Se on aivan ihanaa, kun toinen on siinä ja hänen lähtiessään on ikävä. Vaan toisaalta on se vaan aina ihanaa myös olla taas sitten sen oman tilansa täydellinen valtias. Ja suoraan on sanottukin, että on kamala ikävä, mutta on se sitten kuitenkin ihanaa olla täydellisessä rauhassakin ja suht pian sen toisen kuitenkin taas näkee.

        Onhan se noinkin juu.🙂. Kuulostas teille sopivalta ratkaisulta.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa vedätykseltä.

        Ainahan joku pieni mahdollisuus on että sellaisesta vois olla kyse mutta mitään merkkiäkään sellaisesta ei oo ollu ja kaikki on täsmälleen natsannu niin kuten on pitänyt. Aina voi joku vedättää mutta jos ei ikinä luota mihinkään tai kehenkään niin ei tuu mitään koskaan saamaankaan.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ainahan joku pieni mahdollisuus on että sellaisesta vois olla kyse mutta mitään merkkiäkään sellaisesta ei oo ollu ja kaikki on täsmälleen natsannu niin kuten on pitänyt. Aina voi joku vedättää mutta jos ei ikinä luota mihinkään tai kehenkään niin ei tuu mitään koskaan saamaankaan.🙂.

        Olet siis testannut https://www.riku.fi/oppaat-ja-ohjeet/keinoja-verkkohuijauksen-selvittamiseen/ kaikki nämä kohdat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa vedätykseltä.

        Ja muutenkin lähestulkoon joka asiassa mä olen se hyötyjä eikä mulla oo mitään mitä multa voi vrdättää ja se on tullut molemmille kyllä selväksi eikä oo vaikuttanut mitenkään hänen kiinnodtuseensa mua kohtaan. Kaikedta on puhuttu rehellisesti ja svoimesti.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän Mikkojuhan ymmärrä olla lähettämättä matkarahoja, jos niitä pyydetään.

        xLiner

        Joo ja asia on kyllä hänellä hyvin selvästi tiedossa ettei mulla olis edes lähettää mitään rahaa vaikka jostain syystä tahtoisin ja päinvastoin hän on mua paremmin toimeentuleva ja ehdotti itse tulevansa tänne koska mulla ei varaa oo mennä sinne tai rahojen kasaan haalimiseen menis sikaa.🙂.



      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        En mutta ei mun tarvitsekaan.🙂.

        Minun mieliksi voisit ihan nopeesti vain tsekata nuo. Ihan vaan, että siaist minut hiljaiseksi. Minä olen ihan sydän syrjällään sun takiasi, ettet vaan joutuisi höynäytettäväksi.

        Heinäkuussa voisitte sitten naureskella yhdessä, että niin ne siellä palstallakin luulivat ulkomailla asuvaa naista huijariksi, vaikka se olikin ihka aito varakas nainen, joka vain palavasti ihastui netissä kohtaamaansa mieheen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun mieliksi voisit ihan nopeesti vain tsekata nuo. Ihan vaan, että siaist minut hiljaiseksi. Minä olen ihan sydän syrjällään sun takiasi, ettet vaan joutuisi höynäytettäväksi.

        Heinäkuussa voisitte sitten naureskella yhdessä, että niin ne siellä palstallakin luulivat ulkomailla asuvaa naista huijariksi, vaikka se olikin ihka aito varakas nainen, joka vain palavasti ihastui netissä kohtaamaansa mieheen.

        No en varakkaasta tiedä mutta muhun verrattuna ja se ei oo paljon. Voin mä ne kattoo mutta lähinnä mä tarkoitin sitä että mä tiedän jo noista asioista. Mulla on sellanen elämänhistoria että mua on aika hankala huijata kun ikäväkyllä pitkään elin maailmassa missä huijaaminen, valehtelu ja pettäminen oli suorastaan eliehtoja jos meinas pärjätä. Mutta kiitos paljon huolenpidodta se lämmittää mieltä paljon.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa vedätykseltä.

        Samaa ajattelen, aika sepustetulta kuulostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän Mikkojuhan ymmärrä olla lähettämättä matkarahoja, jos niitä pyydetään.

        xLiner

        Ehkä ymmärtää, ehkä ei. Miten muut vedätysten uhrit ovat langenneet ansaan?


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ja asia on kyllä hänellä hyvin selvästi tiedossa ettei mulla olis edes lähettää mitään rahaa vaikka jostain syystä tahtoisin ja päinvastoin hän on mua paremmin toimeentuleva ja ehdotti itse tulevansa tänne koska mulla ei varaa oo mennä sinne tai rahojen kasaan haalimiseen menis sikaa.🙂.

        Jotain muuta kuin suhdetta tuo tyyppi sinusta haluaa, ihan saletisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mieliksi voisit ihan nopeesti vain tsekata nuo. Ihan vaan, että siaist minut hiljaiseksi. Minä olen ihan sydän syrjällään sun takiasi, ettet vaan joutuisi höynäytettäväksi.

        Heinäkuussa voisitte sitten naureskella yhdessä, että niin ne siellä palstallakin luulivat ulkomailla asuvaa naista huijariksi, vaikka se olikin ihka aito varakas nainen, joka vain palavasti ihastui netissä kohtaamaansa mieheen.

        Niin, palavasti ihastui netissä kohtaamaan varattomaan mieheen, täällä on toinen huolestuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, palavasti ihastui netissä kohtaamaan varattomaan mieheen, täällä on toinen huolestuja.

        Mikä tahansa on mahdollista. Aina kannattaa olla varovainen, mutta välillä
        asiat ovat myö ihan vaan juuri tasan miten sanotaan.

        t. Yksi, joka ihastui netissä kohtaamaansa varattomaan mieheen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotain muuta kuin suhdetta tuo tyyppi sinusta haluaa, ihan saletisti.

        Sä voit olla ihan sitä mieltä asiasta kuin huvittaa mulle sillä ei merkitystä ole eikä muuta meidän suhdetta millään tapaa.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, palavasti ihastui netissä kohtaamaan varattomaan mieheen, täällä on toinen huolestuja.

        Mitä merkitystä sillä varallisuudella muka on eikä tää nyt ensimmäinenkerta ole kun jotkut netin välityksellä toisensa löytää.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tahansa on mahdollista. Aina kannattaa olla varovainen, mutta välillä
        asiat ovat myö ihan vaan juuri tasan miten sanotaan.

        t. Yksi, joka ihastui netissä kohtaamaansa varattomaan mieheen

        Niin tätä mieltä mäkin oon mitä järkee olis jättää mahdollisuus onneen ja rakkauteen käyttämättä. Ei se tarkoita että pitäisi tyhmä olla kuitenkaan.🙂.


    • Omat harvat suhteeni, ovat kaikki olleet enemmän ja vähemmän kaukosuhteita aluksi. Raskasta aikaa se on, kun joutuu olemaan erillään. Etenkin jos välillä viettää aikaa yhdessä. Mutta nykyaikana helpompi pitää yhteyttä monin eri tavoin tietysti.
      Etäsuhteen pitkittyessä siitä ylläpitämisestä tulee kyllä haaste. Vaatii paljon molemminpuolista luottamista toiseen.

      • Näinhän se on.🙂.


      • Anonyymi

        Kaikki suhteet pitää perustua luottamukseen, ei niissä missään ole mitään järkeä muuten. Jos ei toiseen voi luottaa jää suhde lyhyeksi jatkuvien kyräilyjen vuoksi. Kauhea rasite suhteelle epäluottamus.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki suhteet pitää perustua luottamukseen, ei niissä missään ole mitään järkeä muuten. Jos ei toiseen voi luottaa jää suhde lyhyeksi jatkuvien kyräilyjen vuoksi. Kauhea rasite suhteelle epäluottamus.

        ❄️

        Sitäpaitsi, jos on epäluotettava ja huijaa toista, niin se on sen huijaavan osapuolen tietoinen riskinotto ja idiotismiä. Siitä kun jää kiinni, niin turha itkeä tulevaa jääkautta.

        ❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpaitsi, jos on epäluotettava ja huijaa toista, niin se on sen huijaavan osapuolen tietoinen riskinotto ja idiotismiä. Siitä kun jää kiinni, niin turha itkeä tulevaa jääkautta.

        ❄️

        Tietenkin niin.


    • Kaukosuhteet on ihan ok, vaikka toki kaukaisuudestaan johtuen piinallisia, joskus myös tuhoon tuomittuja alusta lähtien.

      En osaa sanoa mitkä nyt olisivat parhaita tapoja suhteen ylläpitämiseksi ja edistämiseksi, kai ne samat kuin aina eli aktiivisuus yhteydenpidossa, joustavuus ja odotusten minimoiminen.

      • Joo hankalalta se välillä tuntuu kun toinen on niin kaukana.

        Noita kaikkia todellakin varmasti tarvitaan että suhde voisi onnistua.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo hankalalta se välillä tuntuu kun toinen on niin kaukana.

        Noita kaikkia todellakin varmasti tarvitaan että suhde voisi onnistua.🙂.

        Niinhän se tekee, sattuu sieluun, vaan itepä on tullut puoliskonsa "valittua" 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Niinhän se tekee, sattuu sieluun, vaan itepä on tullut puoliskonsa "valittua" 😂

        Kyllä ja kärsin kyllä sen tuskan ihan mielelläni hänen vuokseen.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä ja kärsin kyllä sen tuskan ihan mielelläni hänen vuokseen.🙂.

        No kunhan ei tartte iäisyyksiin saakka kärsiä 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        No kunhan ei tartte iäisyyksiin saakka kärsiä 😉

        No ei varmasti näillä näkymin heinäkuuhun mutta mistä näistä tietää ja sekin olis vaan parin viikon onni siihen väliin.😄.


    • Anonyymi

      Been there, done that. Ihan itsesi ja sen toisen vuoksi kannattaa kylmästi poikkaista heti alkuunsa. Ainoastaan siinä tapauksessa että on heti vahva halu muuttaa yhteen ja jompikumpi on valmis jättämään entiset ympyränsä + toinen haluaa ottaa sen uuden heti täysin ympyröihinsä kannattaa katsoa se kortti, muuten ei kun on pelkkää ajan-ja rahanhukkaa molemmille.

      -harmiseikirj-

      • En ole ihan samaa mieltä kaikesta, mutta on sulla todella hyvä pointti tossa halussa ja valmiudessa joiden pitää olla heti mukana, muuten tulee turhan herkästi pitkä löysessä hirressä roikkuminen...


      • Kyllä me aiotaan ainakin kaikkemme yrittää ja asioita on monia ratkaistavana ja ovat monimutkaisia mutta kyllä niistä yhdessä toinen toista tukien yksi asia kerrallaan selvitään kun rakkautta, halua ja kärsivällisyyttä riittää. Näin uskon ja uskoo hänkin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä me aiotaan ainakin kaikkemme yrittää ja asioita on monia ratkaistavana ja ovat monimutkaisia mutta kyllä niistä yhdessä toinen toista tukien yksi asia kerrallaan selvitään kun rakkautta, halua ja kärsivällisyyttä riittää. Näin uskon ja uskoo hänkin.🙂.

        Onnea yritykseen mutta ihan sen toisen ja sinunkin vuoksi melkein toivoisin ettette yrittäisi. Sen sitoutumishalun pitäisi olla todella niin vahvaa että jo lähdössä olisi selvää että sitä ei mitkään asiat tule estämään.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        En ole ihan samaa mieltä kaikesta, mutta on sulla todella hyvä pointti tossa halussa ja valmiudessa joiden pitää olla heti mukana, muuten tulee turhan herkästi pitkä löysessä hirressä roikkuminen...

        No niinpä, se vaan sitten harmittaa jälkeenpäin kun ei sitten kuitenkaan johtanut isoihin liikkeisiin ja itsestäni ainakin nykyisellään tiedän ettei minusta ole niin mullistaviin lopullisiin muutoksiin mitä etäsuhde vaatii. Menee miten sen sanoisi, siihen edestakaisin kulkemiseen kunnes tajutaan ettei tässä ole oikeastaan mitään järkeä :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä, se vaan sitten harmittaa jälkeenpäin kun ei sitten kuitenkaan johtanut isoihin liikkeisiin ja itsestäni ainakin nykyisellään tiedän ettei minusta ole niin mullistaviin lopullisiin muutoksiin mitä etäsuhde vaatii. Menee miten sen sanoisi, siihen edestakaisin kulkemiseen kunnes tajutaan ettei tässä ole oikeastaan mitään järkeä :D

        -harmiseikirj-

        Juuri noin! Itellä tuo oli aikanaan laukaiseva tekijä että ole vtunkaan järkeä matkustella vähän väliä pitkiä matkoja. Sitten asiaa puitiin naamatusten ja puhelimessa pari viikkoa, se oli siinä ja hynttyyt yhteen. Nykyisin asian järkkääminen ei olisi enää ihan yhtä helppoa, mutta onnituisi kyllä hyvin jos sopiva ihminen löytyisi. Duunipaikka olisi varmaan nyt se hankalin asia, kämpän ja muuta nyt myy kyllä vaikka kauempaakin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juuri noin! Itellä tuo oli aikanaan laukaiseva tekijä että ole vtunkaan järkeä matkustella vähän väliä pitkiä matkoja. Sitten asiaa puitiin naamatusten ja puhelimessa pari viikkoa, se oli siinä ja hynttyyt yhteen. Nykyisin asian järkkääminen ei olisi enää ihan yhtä helppoa, mutta onnituisi kyllä hyvin jos sopiva ihminen löytyisi. Duunipaikka olisi varmaan nyt se hankalin asia, kämpän ja muuta nyt myy kyllä vaikka kauempaakin.

        Niinpä ja sitten kun siinä on vielä kaikenlaisia vastuukysymyksiäkin mukana. Joku varmaan sanoisi että ajattelen liikaa etukäteen, ehkä tottakin. Minulla esim. oli sellainen tilanne että toinen osapuoli ainakin jossain vaiheessa olisi ollut halukas muuttamaan, minä alan sitten miettimään jo itsenäiseen eloon tottuneena että jaksanko pitkässä juoksussa miten hyvin 24/7 yhdessäoloa ilman että tulee sanomista? entä sitten jos tuleekin ero jossain vaiheessa ja toiseltä meni ihan kohtuuhyvä työpaikka "minun takia", pilasinko häneltä hyvän tulevaisuuden siellä omalla alueellaan? kaikenlaista kysymystä nousee esiin jo etukäteen ainakin omassa mielessä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja sitten kun siinä on vielä kaikenlaisia vastuukysymyksiäkin mukana. Joku varmaan sanoisi että ajattelen liikaa etukäteen, ehkä tottakin. Minulla esim. oli sellainen tilanne että toinen osapuoli ainakin jossain vaiheessa olisi ollut halukas muuttamaan, minä alan sitten miettimään jo itsenäiseen eloon tottuneena että jaksanko pitkässä juoksussa miten hyvin 24/7 yhdessäoloa ilman että tulee sanomista? entä sitten jos tuleekin ero jossain vaiheessa ja toiseltä meni ihan kohtuuhyvä työpaikka "minun takia", pilasinko häneltä hyvän tulevaisuuden siellä omalla alueellaan? kaikenlaista kysymystä nousee esiin jo etukäteen ainakin omassa mielessä.

        -harmiseikirj-

        Mulla on samantapainen analyyttinen mieli joka miettii tulevia skenaarioita taukoamatta vähän joka asian suhteen. Onneksi joku keksi työntää sen kaveriksi tylsän rationaalisen todennäköisyyslaskimen, joka torppaa typerimmät skenaariot sitä mukaa kun niitä kehittelen ja joudun tyytymään tilastollisesti todennäköisimpiin vaihtoehtoihin 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja sitten kun siinä on vielä kaikenlaisia vastuukysymyksiäkin mukana. Joku varmaan sanoisi että ajattelen liikaa etukäteen, ehkä tottakin. Minulla esim. oli sellainen tilanne että toinen osapuoli ainakin jossain vaiheessa olisi ollut halukas muuttamaan, minä alan sitten miettimään jo itsenäiseen eloon tottuneena että jaksanko pitkässä juoksussa miten hyvin 24/7 yhdessäoloa ilman että tulee sanomista? entä sitten jos tuleekin ero jossain vaiheessa ja toiseltä meni ihan kohtuuhyvä työpaikka "minun takia", pilasinko häneltä hyvän tulevaisuuden siellä omalla alueellaan? kaikenlaista kysymystä nousee esiin jo etukäteen ainakin omassa mielessä.

        -harmiseikirj-

        Eihän tuollasia pidä miettiä, muuten ei ikinä uskalla tehdä mitään, kun aina vpi muka " pilata" jotain. Onhan sillä toisellakin osapuolella oma mieli ja tahto. Kyky punnita asioita ja valita.

        ❄️


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Mulla on samantapainen analyyttinen mieli joka miettii tulevia skenaarioita taukoamatta vähän joka asian suhteen. Onneksi joku keksi työntää sen kaveriksi tylsän rationaalisen todennäköisyyslaskimen, joka torppaa typerimmät skenaariot sitä mukaa kun niitä kehittelen ja joudun tyytymään tilastollisesti todennäköisimpiin vaihtoehtoihin 😂

        Joo, joskus käy vähän kateeksikin hetkessä eläviä impuilsiivi-ihmisiä, niille on kaikki helppoa kun voi vaan toteuttaa meilihalunsa hetkessä seurauksista välittämättä. Itse sitä miettii vähän kaikilta kanteilta ja enemmän varmaan vielä toisten puolesta kuin omastaan, ettei vaan aiheuttaisi mitään ikävää sitten muille, omasta puolesta sitä vähän vastoinkäymisiä kestäisikin varmaan. Minusta voi olla montaa mieltä mutta oikeasti taidan olla aika empaattinen ihminen kuitenkin kun sitä kehittää skenaarioita toisen näkökannalta oikeastaan enemmän kuin omastaan ja vaikka toinen olisi valmis syöksyyn sitä itse yrittää viritellä varmistusköysiä ja laskuvarjoja sille.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuollasia pidä miettiä, muuten ei ikinä uskalla tehdä mitään, kun aina vpi muka " pilata" jotain. Onhan sillä toisellakin osapuolella oma mieli ja tahto. Kyky punnita asioita ja valita.

        ❄️

        Ja voihan se toinen muuttaa omaankin kotiin samaan kaupunkiin. Niin ei ole sinun nurkissasi yksinoloon tottuneen jaloissa. 😄

        Mutta on lähellä.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuollasia pidä miettiä, muuten ei ikinä uskalla tehdä mitään, kun aina vpi muka " pilata" jotain. Onhan sillä toisellakin osapuolella oma mieli ja tahto. Kyky punnita asioita ja valita.

        ❄️

        Niinpä. Nuo pohtimiset kuulostavan mun korviini pikemmin toisen aivotoiminnan vähättelyltä ja holhoamiselta. Pohtikoon jokainen ihan omansa ja aikuinen ihminen tekee itse ne päätökset omasta puolestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Nuo pohtimiset kuulostavan mun korviini pikemmin toisen aivotoiminnan vähättelyltä ja holhoamiselta. Pohtikoon jokainen ihan omansa ja aikuinen ihminen tekee itse ne päätökset omasta puolestaan.

        Niin minustakin. Asioiden edelle menemiselle myös, ihan kun ei edes uskoisi koko suhteen kannattavuuteen, kun jo miettii erot ja muut skenaariot etukäteen. Pessimistinen asenne.

        ❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, joskus käy vähän kateeksikin hetkessä eläviä impuilsiivi-ihmisiä, niille on kaikki helppoa kun voi vaan toteuttaa meilihalunsa hetkessä seurauksista välittämättä. Itse sitä miettii vähän kaikilta kanteilta ja enemmän varmaan vielä toisten puolesta kuin omastaan, ettei vaan aiheuttaisi mitään ikävää sitten muille, omasta puolesta sitä vähän vastoinkäymisiä kestäisikin varmaan. Minusta voi olla montaa mieltä mutta oikeasti taidan olla aika empaattinen ihminen kuitenkin kun sitä kehittää skenaarioita toisen näkökannalta oikeastaan enemmän kuin omastaan ja vaikka toinen olisi valmis syöksyyn sitä itse yrittää viritellä varmistusköysiä ja laskuvarjoja sille.

        -harmiseikirj-

        Me ollaan tuossakin mielessä hämmästyttävän samankaltaisia 😯
        Mulla on ihan samat "oireet", ennemmin otan itse turkkiin kunhan en vain aiheuttaisi toiselle mitään kurjuutta omaa hölmöyttäni.

        Olen samaa mieltä, taidat olla paljon empaattisempi ihminen kuin millaista kuvaa sinusta voisi palstalta kehitellä. Ja sehän on mitä loistavinta 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minustakin. Asioiden edelle menemiselle myös, ihan kun ei edes uskoisi koko suhteen kannattavuuteen, kun jo miettii erot ja muut skenaariot etukäteen. Pessimistinen asenne.

        ❄️

        Mistä kukaan muka voi etukäteen edes jostain vaikkapa työpaikasta tietää? Vaikka sulla tänään olisi jossain hyvä työpaikka, niin ei kukana tiedä onko se siellä ensi vuonna, vaikka et olisi koskaan missään suhteessa ollutkaan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Me ollaan tuossakin mielessä hämmästyttävän samankaltaisia 😯
        Mulla on ihan samat "oireet", ennemmin otan itse turkkiin kunhan en vain aiheuttaisi toiselle mitään kurjuutta omaa hölmöyttäni.

        Olen samaa mieltä, taidat olla paljon empaattisempi ihminen kuin millaista kuvaa sinusta voisi palstalta kehitellä. Ja sehän on mitä loistavinta 😊

        Ikävä kyllä tuo on aika holhoava asenne. Mitään empatiaa en tuossa näe, vaan pikemmin päinvastoin. Aikuinen täysivaltainen ihminen kantaa aina lopulta itse omat riskinsä ja vastuunsa, eikä sitä asiaa pysty kukaan koskaan millään holhoamisen määrällä poistamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onnea yritykseen mutta ihan sen toisen ja sinunkin vuoksi melkein toivoisin ettette yrittäisi. Sen sitoutumishalun pitäisi olla todella niin vahvaa että jo lähdössä olisi selvää että sitä ei mitkään asiat tule estämään.

        -harmiseikirj-

        No niinhän se onkin se on ollut molemmille täysin selvää ja jo heti alusta lähtien. Ja kiitos.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kukaan muka voi etukäteen edes jostain vaikkapa työpaikasta tietää? Vaikka sulla tänään olisi jossain hyvä työpaikka, niin ei kukana tiedä onko se siellä ensi vuonna, vaikka et olisi koskaan missään suhteessa ollutkaan.

        Näinpä. Pelkoon nuo perustuu, epäonnistumisen pelkoon. 👍

        ❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä tuo on aika holhoava asenne. Mitään empatiaa en tuossa näe, vaan pikemmin päinvastoin. Aikuinen täysivaltainen ihminen kantaa aina lopulta itse omat riskinsä ja vastuunsa, eikä sitä asiaa pysty kukaan koskaan millään holhoamisen määrällä poistamaan.

        On ja ei ole. Se riippuu täysin siitä tekeekö ajatusten pohjalta päätöksiä toisen(kin) puolesta keskustelematta hänen kanssaan vai ei. Jos keskustelee ajatuksistaan ennen päätöksiään, ei kyseessä ole mitään holhoavaa vaan ainoastaan varautumista, turhaakin varovaisuutta jos niin haluaa sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, joskus käy vähän kateeksikin hetkessä eläviä impuilsiivi-ihmisiä, niille on kaikki helppoa kun voi vaan toteuttaa meilihalunsa hetkessä seurauksista välittämättä. Itse sitä miettii vähän kaikilta kanteilta ja enemmän varmaan vielä toisten puolesta kuin omastaan, ettei vaan aiheuttaisi mitään ikävää sitten muille, omasta puolesta sitä vähän vastoinkäymisiä kestäisikin varmaan. Minusta voi olla montaa mieltä mutta oikeasti taidan olla aika empaattinen ihminen kuitenkin kun sitä kehittää skenaarioita toisen näkökannalta oikeastaan enemmän kuin omastaan ja vaikka toinen olisi valmis syöksyyn sitä itse yrittää viritellä varmistusköysiä ja laskuvarjoja sille.

        -harmiseikirj-

        Niin, voihan siinä pahimmassa tapauksessa käydä kuten miehelleni. On impulsiivisuuttaan tänne muuttaen asunut täällä avoliitossa jo 13 vuotta ja saanut kaksi lasta, vaki työn ja ostanut oman talon.

        Se olis impulsiivisen muuton seuraus.

        ❄️


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        On ja ei ole. Se riippuu täysin siitä tekeekö ajatusten pohjalta päätöksiä toisen(kin) puolesta keskustelematta hänen kanssaan vai ei. Jos keskustelee ajatuksistaan ennen päätöksiään, ei kyseessä ole mitään holhoavaa vaan ainoastaan varautumista, turhaakin varovaisuutta jos niin haluaa sanoa.

        Ikävä kyllä tuo on vain holhoavaa, eikä se ole missään tilanteessa mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, voihan siinä pahimmassa tapauksessa käydä kuten miehelleni. On impulsiivisuuttaan tänne muuttaen asunut täällä avoliitossa jo 13 vuotta ja saanut kaksi lasta, vaki työn ja ostanut oman talon.

        Se olis impulsiivisen muuton seuraus.

        ❄️

        Voihan silläkin olla vähän merkitystä millaisen kumppanin valkkaa itselleen, tuleeko sen kanssa heti ero kun jokin asia haastaa.

        Kannattaa valita nainenkin jonkun muun kun seksikkyyden perusteella, vinkkinä vaan.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kukaan muka voi etukäteen edes jostain vaikkapa työpaikasta tietää? Vaikka sulla tänään olisi jossain hyvä työpaikka, niin ei kukana tiedä onko se siellä ensi vuonna, vaikka et olisi koskaan missään suhteessa ollutkaan.

        Ei välttämättä mistään mutta jos toinen ryssii asiansa minusta riippumatta se ei ole minun vika, mutta jos ryssii ja minä olen siihen omilla mielihaluillani jotenkin vaikuttanut se on minun vika ja sitä en halua.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, voihan siinä pahimmassa tapauksessa käydä kuten miehelleni. On impulsiivisuuttaan tänne muuttaen asunut täällä avoliitossa jo 13 vuotta ja saanut kaksi lasta, vaki työn ja ostanut oman talon.

        Se olis impulsiivisen muuton seuraus.

        ❄️

        Mä olen tehnyt kaikki parhaat päätökset elämässäni impulsiivisesti ja tunteeseen luottaen ja kaikki huonoimmat päätökseni yrittäen viimeisen päälle analysoida ja varautua. Vaikka sitä kuinka miettii ja varautuu, niin kaikkea ei vain tiedä etukäteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä tuo on vain holhoavaa, eikä se ole missään tilanteessa mitään muuta.

        No se on sinun mielipiteesi, itse olen täysin eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä mistään mutta jos toinen ryssii asiansa minusta riippumatta se ei ole minun vika, mutta jos ryssii ja minä olen siihen omilla mielihaluillani jotenkin vaikuttanut se on minun vika ja sitä en halua.

        -harmiseikirj-

        Ei "ei välttämättä", vaan se on täydellisen varmaa, että mitään ei voi etukäteen tietää. Tuo on todella törkeän holhoava asenne. Ei kumppani ole holhokki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä mistään mutta jos toinen ryssii asiansa minusta riippumatta se ei ole minun vika, mutta jos ryssii ja minä olen siihen omilla mielihaluillani jotenkin vaikuttanut se on minun vika ja sitä en halua.

        -harmiseikirj-

        Miten niin sinun vika, meinaatko jonkun sätkynuken sitten emännäksi ottaa, jolla ei itsellään ole aivotoimintaa ja kykyä valita?

        ❄️


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No se on sinun mielipiteesi, itse olen täysin eri mieltä.

        En odotakaan sinun olevan samaa mieltä, mutta ei kannata yllättyä, kun valtaosa muista kokee tuollaisen holhoavaksi ja toteaa, että et ole vanhempani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä tuo on aika holhoava asenne. Mitään empatiaa en tuossa näe, vaan pikemmin päinvastoin. Aikuinen täysivaltainen ihminen kantaa aina lopulta itse omat riskinsä ja vastuunsa, eikä sitä asiaa pysty kukaan koskaan millään holhoamisen määrällä poistamaan.

        Itsekukin näkee asiat haluamallaan tavalla. Minä nyt kuitenkin vaan olen semmmoinen etten halua millään tavalla olla osallisena aiheuttamassa kenellekään mitään ikävyyksiä kun voin olla aiheuttamattakin. Ehkä se on väärin, johan tuolla myönsinkin että ehkä mietin liikaa mutta itselleen vaan ei mitään voi ja mieluummin minä tämmöinen olen kuin sellainen joka ei yhtään piittaisi mistään muusta kuin omista eduistaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        En odotakaan sinun olevan samaa mieltä, mutta ei kannata yllättyä, kun valtaosa muista kokee tuollaisen holhoavaksi ja toteaa, että et ole vanhempani.

        Voi kokeakin, mutta vain jos heidän näkökantaansa ei kysytä, kuunnella. Näin ainakin minun elämäni ihmisten parissa on ollut aina.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Voi kokeakin, mutta vain jos heidän näkökantaansa ei kysytä, kuunnella. Näin ainakin minun elämäni ihmisten parissa on ollut aina.

        Jos pohtii tuollaisia, niin ei ole ottanut sitä alunperinkään huomioon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekukin näkee asiat haluamallaan tavalla. Minä nyt kuitenkin vaan olen semmmoinen etten halua millään tavalla olla osallisena aiheuttamassa kenellekään mitään ikävyyksiä kun voin olla aiheuttamattakin. Ehkä se on väärin, johan tuolla myönsinkin että ehkä mietin liikaa mutta itselleen vaan ei mitään voi ja mieluummin minä tämmöinen olen kuin sellainen joka ei yhtään piittaisi mistään muusta kuin omista eduistaan.

        -harmiseikirj-

        Tietenkin jokainen on mitä on. Eisillekään mitään mahda, jos on holhoava toista aikuista ihmistä kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos pohtii tuollaisia, niin ei ole ottanut sitä alunperinkään huomioon

        Entä jos joka tapauksessa pohtii aivan kaikkea, aivan koko ajan? Tekeekö se ihmisestä saatanan läheisilleen, kaikille muille, luonnolle, maailmalle, maailmankaikkeudellekin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen tehnyt kaikki parhaat päätökset elämässäni impulsiivisesti ja tunteeseen luottaen ja kaikki huonoimmat päätökseni yrittäen viimeisen päälle analysoida ja varautua. Vaikka sitä kuinka miettii ja varautuu, niin kaikkea ei vain tiedä etukäteen.

        Nimenomaan, joskus pitää uskaltaa ja katsoa korttinsa. Eikä pyöritellä kauhuskenaarioita, jää muuten elämä elämättä pelkojen takia. Millään ei voi tietää tulevaa, siksi on tämä hetki tässä ja nyt.

        ❄️


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Entä jos joka tapauksessa pohtii aivan kaikkea, aivan koko ajan? Tekeekö se ihmisestä saatanan läheisilleen, kaikille muille, luonnolle, maailmalle, maailmankaikkeudellekin?

        Kaikenlaista saa miettiä, mutta toisten ihmisten elämää ei kannata yrittää elää heidän puolestaan. Se ei vaan onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekukin näkee asiat haluamallaan tavalla. Minä nyt kuitenkin vaan olen semmmoinen etten halua millään tavalla olla osallisena aiheuttamassa kenellekään mitään ikävyyksiä kun voin olla aiheuttamattakin. Ehkä se on väärin, johan tuolla myönsinkin että ehkä mietin liikaa mutta itselleen vaan ei mitään voi ja mieluummin minä tämmöinen olen kuin sellainen joka ei yhtään piittaisi mistään muusta kuin omista eduistaan.

        -harmiseikirj-

        Pidät siis itseäsi huonona kumppanina ja arvaamattomana, jos et mitenkään voi myötävaikuttaa, että homma toimii?

        Ei sun yksin sitä suhdetta kuulu ylläpitää ja kuljettaa, vaan yhdessä.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, joskus pitää uskaltaa ja katsoa korttinsa. Eikä pyöritellä kauhuskenaarioita, jää muuten elämä elämättä pelkojen takia. Millään ei voi tietää tulevaa, siksi on tämä hetki tässä ja nyt.

        ❄️

        Jep, kaiken voi yrittää suunnitella viimeisen päälle, muuta elämä suunnittelee aina paremmin ja sen suunnitelma voittaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin jokainen on mitä on. Eisillekään mitään mahda, jos on holhoava toista aikuista ihmistä kohtaan.

        Tulee vaan ongelmia suhteissa noin. Se siitä tasaveroisesta. 😜

        Nainen onkin vauva mitä kääritään kuplamuoviin ja ranteet auki itseltä, jos on inhimillen ja joskus erehtyy.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee vaan ongelmia suhteissa noin. Se siitä tasaveroisesta. 😜

        Nainen onkin vauva mitä kääritään kuplamuoviin ja ranteet auki itseltä, jos on inhimillen ja joskus erehtyy.

        ❄️

        Ei naiset ole mitään posliinia mitkä hajoaa, jos mies ei aina älyä olla oikeassa ja valita naisenkin puolesta oikein. Naiset kestää enemmän kun miehet, kehtaanpa väittää.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidät siis itseäsi huonona kumppanina ja arvaamattomana, jos et mitenkään voi myötävaikuttaa, että homma toimii?

        Ei sun yksin sitä suhdetta kuulu ylläpitää ja kuljettaa, vaan yhdessä.

        ❄️

        En, olisin varmaan loistokumppani enkä todellakaan arvaamaton kun en ole impulsiivi-ihmisiä. Ihan turha sun on jankuttaa ja yrittää keksiä minusta taas hirviöjuttuja jotka ei pidä paikkaansa.

        Niin tai sitten voin olla lähtemättä siihen suhteeseen niin ei tule sitä ylläpidon ja kuljettamisen vaivaa :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenlaista saa miettiä, mutta toisten ihmisten elämää ei kannata yrittää elää heidän puolestaan. Se ei vaan onnistu.

        Eihän sitä kukaan yritäkään elää, vaan pohtia skenaarioita toisiin ihmisiin liittyen kun omassa elämässään on jotain tekeillä joka vaikuttaa läheisiinkin. Se on vain analysointia ja toisten huomioimista. Ja empatiaa jos niistä ajatuksistaan keskustelee osallisten kanssa.

        No mä jätän tän nyt tähän, mun osalta keskustelu on valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, olisin varmaan loistokumppani enkä todellakaan arvaamaton kun en ole impulsiivi-ihmisiä. Ihan turha sun on jankuttaa ja yrittää keksiä minusta taas hirviöjuttuja jotka ei pidä paikkaansa.

        Niin tai sitten voin olla lähtemättä siihen suhteeseen niin ei tule sitä ylläpidon ja kuljettamisen vaivaa :)

        -harmiseikirj-

        No jotain vikaahan sinä itsessäsi näät, kun et usko sun olevan riittävän hyvä inhimillisenä erehtyvänä ihmisenä.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, kaiken voi yrittää suunnitella viimeisen päälle, muuta elämä suunnittelee aina paremmin ja sen suunnitelma voittaa aina.

        Juu, ehkä on parempi ettei seurustele, jos on noin paljon epävarmuutta kavereilla omasta onnistumisestaan. Säästyyhän siinä naisenkin vaiva hyssytellä miestä, joka ei uskalla hengittää väärässä kohtaa.

        ❄️


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Eihän sitä kukaan yritäkään elää, vaan pohtia skenaarioita toisiin ihmisiin liittyen kun omassa elämässään on jotain tekeillä joka vaikuttaa läheisiinkin. Se on vain analysointia ja toisten huomioimista. Ja empatiaa jos niistä ajatuksistaan keskustelee osallisten kanssa.

        No mä jätän tän nyt tähän, mun osalta keskustelu on valmis.

        Jos alkaa kyselemään, että entäs jos me erotaankin ja sittne oletkin jättänyt työsi, niin kylle se on elämän elämistä toisen puolesta ja tuohon voi vain todeta, että eiköhän tämä ole tässä, jos mun työni on tässä se olennaisin juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jotain vikaahan sinä itsessäsi näät, kun et usko sun olevan riittävän hyvä inhimillisenä erehtyvänä ihmisenä.

        ❄️

        Jäkä jäkä, kuten jo sanoin ihan turha yrittää lietsoa. varmaan heittämällä parempi kumppani olisin kuin suurin osa parisuhteessa olevista. Siihen saattaisi nainen toki pettyä että olisin liian joustava enkä "näyttäisi kaapin paikkaa" riittävän usein vaan olisin enemmänkin "joo joo kyllä kultaseni sopii mulle -linjaa kun en ole hirveän vaativainen missään asiassa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, olisin varmaan loistokumppani enkä todellakaan arvaamaton kun en ole impulsiivi-ihmisiä. Ihan turha sun on jankuttaa ja yrittää keksiä minusta taas hirviöjuttuja jotka ei pidä paikkaansa.

        Niin tai sitten voin olla lähtemättä siihen suhteeseen niin ei tule sitä ylläpidon ja kuljettamisen vaivaa :)

        -harmiseikirj-

        No siis nimenomaan, kuten tuossa todettiin, niin jotain vikaahan sinä selvästi itsessäsi ja koko hypoteettisessa ihmissuhteessa jos eukäteen näet, kun tuollaisia pohdit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäkä jäkä, kuten jo sanoin ihan turha yrittää lietsoa. varmaan heittämällä parempi kumppani olisin kuin suurin osa parisuhteessa olevista. Siihen saattaisi nainen toki pettyä että olisin liian joustava enkä "näyttäisi kaapin paikkaa" riittävän usein vaan olisin enemmänkin "joo joo kyllä kultaseni sopii mulle -linjaa kun en ole hirveän vaativainen missään asiassa.

        -harmiseikirj-

        Pakkohan sulle on jäkättää. Kun ihan hassuksi heittäydyt. 😄

        Sinäkin voit vaikuttaa siihen millaisen naisen valkkast, valkkaa sellainen jolle sinä riität. Niin ei tuu tota riittämättömyys ongelmaa. Toveri hyvä. 😊

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis nimenomaan, kuten tuossa todettiin, niin jotain vikaahan sinä selvästi itsessäsi ja koko hypoteettisessa ihmissuhteessa jos eukäteen näet, kun tuollaisia pohdit.

        Miten tuo minun vikaa ilmentää? Suhteessahan on aina kaksi osapuolta ja minä voin vaikuttaa vain toiseen niistä, siinä jää 50% arvaamatonta osuutta, se on aika paljon :) Mutta se on jännä miten tämä nyt kääntyi minun syyttelyksi ja minun vioiksi. Ei saisi yhtään ajatella etukäteen ja vain omia itsekkäitä mielihaluja pitäisi seurata, arvaa haluaisinko itse semmoisen kumppanin kun pärjään hyvin itseksenikin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäkä jäkä, kuten jo sanoin ihan turha yrittää lietsoa. varmaan heittämällä parempi kumppani olisin kuin suurin osa parisuhteessa olevista. Siihen saattaisi nainen toki pettyä että olisin liian joustava enkä "näyttäisi kaapin paikkaa" riittävän usein vaan olisin enemmänkin "joo joo kyllä kultaseni sopii mulle -linjaa kun en ole hirveän vaativainen missään asiassa.

        -harmiseikirj-

        Eihän millään tuosta ole mitään väliä, kun ei kuitenkaan kannata ikinä edes mitään parisuhdetta pohtia, kun aina kuitenkin voi jokin mennä pieleen. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän millään tuosta ole mitään väliä, kun ei kuitenkaan kannata ikinä edes mitään parisuhdetta pohtia, kun aina kuitenkin voi jokin mennä pieleen. 🙂

        Nimeonmaan, viisainta vaan pysytellä sinkkkuna kun ei sekään kamalaa ole, säästyy paljolta säädöltä :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo minun vikaa ilmentää? Suhteessahan on aina kaksi osapuolta ja minä voin vaikuttaa vain toiseen niistä, siinä jää 50% arvaamatonta osuutta, se on aika paljon :) Mutta se on jännä miten tämä nyt kääntyi minun syyttelyksi ja minun vioiksi. Ei saisi yhtään ajatella etukäteen ja vain omia itsekkäitä mielihaluja pitäisi seurata, arvaa haluaisinko itse semmoisen kumppanin kun pärjään hyvin itseksenikin.

        -harmiseikirj-

        Tai voihan olla, ettei parisuhdetta todellisuudessa halua ja siksi jättää leikin aina kesken, jonkun sopivalta tuntuvan syyn varjolla.
        - sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, olisin varmaan loistokumppani enkä todellakaan arvaamaton kun en ole impulsiivi-ihmisiä. Ihan turha sun on jankuttaa ja yrittää keksiä minusta taas hirviöjuttuja jotka ei pidä paikkaansa.

        Niin tai sitten voin olla lähtemättä siihen suhteeseen niin ei tule sitä ylläpidon ja kuljettamisen vaivaa :)

        -harmiseikirj-

        Sinua ilmeisesti kiinnostaa vain kouluttautumattomat yhteiskunnan tuilla elävät naiset, kun joudut naisia elättämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai voihan olla, ettei parisuhdetta todellisuudessa halua ja siksi jättää leikin aina kesken, jonkun sopivalta tuntuvan syyn varjolla.
        - sivusta

        Voihan se poohjimmiltaan olla niinkin, siksi ei kannatakaan kiusata ketään edes pyrkimällä suhteeseen :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäkä jäkä, kuten jo sanoin ihan turha yrittää lietsoa. varmaan heittämällä parempi kumppani olisin kuin suurin osa parisuhteessa olevista. Siihen saattaisi nainen toki pettyä että olisin liian joustava enkä "näyttäisi kaapin paikkaa" riittävän usein vaan olisin enemmänkin "joo joo kyllä kultaseni sopii mulle -linjaa kun en ole hirveän vaativainen missään asiassa.

        -harmiseikirj-

        Passiivisagressiivisuus on kumppanin huonoimpia ominaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kyllä tuo on aika holhoava asenne. Mitään empatiaa en tuossa näe, vaan pikemmin päinvastoin. Aikuinen täysivaltainen ihminen kantaa aina lopulta itse omat riskinsä ja vastuunsa, eikä sitä asiaa pysty kukaan koskaan millään holhoamisen määrällä poistamaan.

        Olen samaa mieltä sun kanssasi.

        Toisen puolesta ajattelu eli olettaminen on niin hanurista kuin olla voi. Vääränlaista vallankäyttöä ja ylimielisyyttä, ihan kuin toinen olisi holhottava vajakki.

        Jokainen kantaa itsensä. Tai asuu jossain hoitolaitoksessa.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jotain vikaahan sinä itsessäsi näät, kun et usko sun olevan riittävän hyvä inhimillisenä erehtyvänä ihmisenä.

        ❄️

        Harmis on todellakin negatiivinen ja asiasta kuin asiasta valittava henkilö. Voi olla erittäin hyvä asia, että hän ei kenenkään kanssa ala suhteeseen. Itse en ainakaan jaksaisi tuollaista kitisijää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja voihan se toinen muuttaa omaankin kotiin samaan kaupunkiin. Niin ei ole sinun nurkissasi yksinoloon tottuneen jaloissa. 😄

        Mutta on lähellä.

        ❄️

        Näinpä.👍🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä sun kanssasi.

        Toisen puolesta ajattelu eli olettaminen on niin hanurista kuin olla voi. Vääränlaista vallankäyttöä ja ylimielisyyttä, ihan kuin toinen olisi holhottava vajakki.

        Jokainen kantaa itsensä. Tai asuu jossain hoitolaitoksessa.

        xLiner

        Jäkä jäkä sullekin, itsekin nyt oletat ihan omia mielikuvituskuviasi :D

        Teidän kommentit kyllä ihan hyvin vahvistaa mielikuvaa tehdyistä oikeista päätöksistä :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ilmeisesti kiinnostaa vain kouluttautumattomat yhteiskunnan tuilla elävät naiset, kun joudut naisia elättämään.

        Tuossa oli kyse suhteen ylläpidosta, ei mistään taloudellisesta :D Mullehan on aikalailla sama millä nainen elää, mitä se mulle kuuluu?

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmis on todellakin negatiivinen ja asiasta kuin asiasta valittava henkilö. Voi olla erittäin hyvä asia, että hän ei kenenkään kanssa ala suhteeseen. Itse en ainakaan jaksaisi tuollaista kitisijää.

        Kuvailit juuri lähes jokaisen varttuneemman miehen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa oli kyse suhteen ylläpidosta, ei mistään taloudellisesta :D Mullehan on aikalailla sama millä nainen elää, mitä se mulle kuuluu?

        -harmiseikirj-

        Olis vaikka ilotyttö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin minustakin. Asioiden edelle menemiselle myös, ihan kun ei edes uskoisi koko suhteen kannattavuuteen, kun jo miettii erot ja muut skenaariot etukäteen. Pessimistinen asenne.

        ❄️

        Joo ja asenne mikä tavallaan vähän kuin varmistaa ettei mikään voi onnistuakaan vaikka kaikki olisikin hyvin kun etukäteen jo päätetään ettei kuitenkaan voi onnistua.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis vaikka ilotyttö?

        Siinä taas sitten ei muut arvot kohtaa niin että mitään suhdetta pääsisi edes aloitusasteelle.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ja asenne mikä tavallaan vähän kuin varmistaa ettei mikään voi onnistuakaan vaikka kaikki olisikin hyvin kun etukäteen jo päätetään ettei kuitenkaan voi onnistua.🙂.

        Mikä sitten on onnistumista ja mikä ei? onnistuminen voi olla sekin ettei turhaan ala hakkaamaan päätään Karjalan mäntyyn. Sullakin ihan hyvin voi käydä niin että kaikesta uhratusta ajasta ja mahdollisesta rahasta huolimatta loppupelissä homma menee kiville, pitäisin sitä jopa melko todennäköisenä kertomasi lähtökohdat huomioiden.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sitten on onnistumista ja mikä ei? onnistuminen voi olla sekin ettei turhaan ala hakkaamaan päätään Karjalan mäntyyn. Sullakin ihan hyvin voi käydä niin että kaikesta uhratusta ajasta ja mahdollisesta rahasta huolimatta loppupelissä homma menee kiville, pitäisin sitä jopa melko todennäköisenä kertomasi lähtökohdat huomioiden.

        -harmiseikirj-

        No mieluummin mä olen sen riskin valmis ottamaan kuin etten edes anna mitään mahdollisuutta onnelle ja rakkaudelle. Ja mä taas nään mahdollisuudet onnistumiseen paljon parempina ja pidän sitä todennäköisempänä mutta mä tiedänkin asiasta kaikki faktat mitä täältä puuttuu suurinosa mutta ne on asioita mitä en täällä haluu levitellä vaan siksi että vakuuttaisin jotekin joitain vaan mulle riittää kun ne ite tiedän.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäkä jäkä sullekin, itsekin nyt oletat ihan omia mielikuvituskuviasi :D

        Teidän kommentit kyllä ihan hyvin vahvistaa mielikuvaa tehdyistä oikeista päätöksistä :D

        -harmiseikirj-

        Toki. Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että 13 vuotta ei ole ihan lyhyt aika parisuhdetta. Ottaen huomioon, että yritin kannustaa olemaan rohkea, jos sellaista ylipäänsä haluaa, kun parisuhde. 😄

        ❄️


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ja asenne mikä tavallaan vähän kuin varmistaa ettei mikään voi onnistuakaan vaikka kaikki olisikin hyvin kun etukäteen jo päätetään ettei kuitenkaan voi onnistua.🙂.

        Noo pessimisti ei pety.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo minun vikaa ilmentää? Suhteessahan on aina kaksi osapuolta ja minä voin vaikuttaa vain toiseen niistä, siinä jää 50% arvaamatonta osuutta, se on aika paljon :) Mutta se on jännä miten tämä nyt kääntyi minun syyttelyksi ja minun vioiksi. Ei saisi yhtään ajatella etukäteen ja vain omia itsekkäitä mielihaluja pitäisi seurata, arvaa haluaisinko itse semmoisen kumppanin kun pärjään hyvin itseksenikin.

        -harmiseikirj-

        No juuri tuossa, minkä itsekin tuossa edellä tavallaan huomasit. Suhdeon 50/50, etkä sinä voi kaikkea toisen puolesta pohtia. Aikuinen ihminen tosiaan hoitaa ja pohtii ihan itse ne omat asiansa, eikä ole lainkaan itsekästä ajatella, että aikuinen ihminen hoitaa ja pohtii omat asiansa. Se on normaalia. Itsekästä olisi ajatella, että toinen pohtisi sinunkin asiasi sinunkin puolestasi ja toisen asioiden pohtiminen ja analysoiminen hänen puolestaan on holhoamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ilmeisesti kiinnostaa vain kouluttautumattomat yhteiskunnan tuilla elävät naiset, kun joudut naisia elättämään.

        No siis joku tuollainen holhokin, huollettavan ja vähän viallisen yksilön etsintä nyt ilmeisesti Harmiksella on käynnissä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sitten on onnistumista ja mikä ei? onnistuminen voi olla sekin ettei turhaan ala hakkaamaan päätään Karjalan mäntyyn. Sullakin ihan hyvin voi käydä niin että kaikesta uhratusta ajasta ja mahdollisesta rahasta huolimatta loppupelissä homma menee kiville, pitäisin sitä jopa melko todennäköisenä kertomasi lähtökohdat huomioiden.

        -harmiseikirj-

        Vaan jos siinä välissä oli kivaa ja hyviä hetkiä, niin se oli hyvinkin sen arvoista. Sitä voi huomenna vaikka jäädä bussin alle ja kuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan jos siinä välissä oli kivaa ja hyviä hetkiä, niin se oli hyvinkin sen arvoista. Sitä voi huomenna vaikka jäädä bussin alle ja kuolla.

        Tuo on juuri sitä itsekästä ajattelutapaa. Eikö ole parempi että jää sinne bussin alle ilman parisuhdetta niin on vähintään yksi ihminen vähemmän suremassa sitä yllättävää poislähtöä :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis joku tuollainen holhokin, huollettavan ja vähän viallisen yksilön etsintä nyt ilmeisesti Harmiksella on käynnissä,

        Höpö höpö, olet aika yksinkertainen jos et tajua mitä tarkoitin tai sitten vaan ihan ilkeyttäsi yrität väännellä ja käännellä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noo pessimisti ei pety.

        ❄️

        Ei pety mutta ei voi mitään saadakkaan ja mun mielestä se on paljon karmeampi kohtalo.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, olet aika yksinkertainen jos et tajua mitä tarkoitin tai sitten vaan ihan ilkeyttäsi yrität väännellä ja käännellä.

        -harmiseikirj-

        Elämä on lopulta hyvin yksinkertaista. Sitä joko ottaa riskin tai on kokonaan ilman. Riskitömtä vaihtoehtoa ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on juuri sitä itsekästä ajattelutapaa. Eikö ole parempi että jää sinne bussin alle ilman parisuhdetta niin on vähintään yksi ihminen vähemmän suremassa sitä yllättävää poislähtöä :)

        -harmiseikirj-

        Ei tuossa ole mitään itsekästä. Sinä lähdet siitä olettamasta, että tilanne ei olisi tasan sama molemmille osapuolille, mutta sehän on. Kukaan ei koskaan eikä ikinä voi taata sinulle yhtään mitään. Etkä sinä itsekään lopulta voi taata yhtään mitään kenellekään toiselle . Taata et voi, et vaikka sinusta tänään tuntuisi miltä tahansa. Elämässä ei voi varmasti luottaa mihinkään muuhun kuin epävarmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, joskus käy vähän kateeksikin hetkessä eläviä impuilsiivi-ihmisiä, niille on kaikki helppoa kun voi vaan toteuttaa meilihalunsa hetkessä seurauksista välittämättä. Itse sitä miettii vähän kaikilta kanteilta ja enemmän varmaan vielä toisten puolesta kuin omastaan, ettei vaan aiheuttaisi mitään ikävää sitten muille, omasta puolesta sitä vähän vastoinkäymisiä kestäisikin varmaan. Minusta voi olla montaa mieltä mutta oikeasti taidan olla aika empaattinen ihminen kuitenkin kun sitä kehittää skenaarioita toisen näkökannalta oikeastaan enemmän kuin omastaan ja vaikka toinen olisi valmis syöksyyn sitä itse yrittää viritellä varmistusköysiä ja laskuvarjoja sille.

        -harmiseikirj-

        Pelkästään impulsiivinen ihminen ei siitä oo mitään hyötyä ku kuka jaksaa sellaista, joka elää vain hetkessä ja ei pysty tulevaisuuttaan turvaamaan.

        Kuka jaksaa sellaista ihmistä jolla tunteet menee vuoristorataa?

        Kuka jaksaa sellaista joka ei pysty perustelemaan omia päätöksiä.

        Aikuisena pitäis pystyä omaa impulsiivinen puoltaan hillitä ja välillä miettiä onko jossakin jotain järkeä?

        Elämä olis paljon helpompaa, jos en olisi impulsiivinen ihminen ja enkä eläisi liian paljon tunteiden mukaan.

        Et sä harmisj jaksais sellaista joka ei osaa hallita impulsiivinen puoltaan, koska se aiheuttaa ongelmia ihmissuhteissa ja kunnon työpaikkaa ei voi saada,koska ei työkaverit katso huonoa käytöstä


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Me ollaan tuossakin mielessä hämmästyttävän samankaltaisia 😯
        Mulla on ihan samat "oireet", ennemmin otan itse turkkiin kunhan en vain aiheuttaisi toiselle mitään kurjuutta omaa hölmöyttäni.

        Olen samaa mieltä, taidat olla paljon empaattisempi ihminen kuin millaista kuvaa sinusta voisi palstalta kehitellä. Ja sehän on mitä loistavinta 😊

        Älä ny oo kateellinen ihmiselle joka on impulsiivinen ku siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä elämässäni.

        Kuinka paljon elämäni olis helpompaa jos en olis liian impulsiivinen ihminen. Olisin varmaan saanu normaalin elämän kuten muilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kukaan muka voi etukäteen edes jostain vaikkapa työpaikasta tietää? Vaikka sulla tänään olisi jossain hyvä työpaikka, niin ei kukana tiedä onko se siellä ensi vuonna, vaikka et olisi koskaan missään suhteessa ollutkaan.

        No impulsiivinen ihminen tietää, ettei kunnon työpaikka säily koska jokaisessa oikeassa työssä pitää osata hallita omaa impulsiivinen puoltaan.

        Ei mikään oikea työpaikka hyväksy ihmistä joka ei osaa hallita impulsiivinen puoltaan.

        Ilman oikeata työtä tulevaisuuttaan on vaikeaa suunnitella koska oikea työ antaa mahdollisuuden muuttaa, jos asunto kyllästyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No impulsiivinen ihminen tietää, ettei kunnon työpaikka säily koska jokaisessa oikeassa työssä pitää osata hallita omaa impulsiivinen puoltaan.

        Ei mikään oikea työpaikka hyväksy ihmistä joka ei osaa hallita impulsiivinen puoltaan.

        Ilman oikeata työtä tulevaisuuttaan on vaikeaa suunnitella koska oikea työ antaa mahdollisuuden muuttaa, jos asunto kyllästyttää.

        Yhtään kukaan, edes maailman epäimpulsiivisin ihminen, ei voi varmuudella työpaikastaan tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä mistään mutta jos toinen ryssii asiansa minusta riippumatta se ei ole minun vika, mutta jos ryssii ja minä olen siihen omilla mielihaluillani jotenkin vaikuttanut se on minun vika ja sitä en halua.

        -harmiseikirj-

        Et ole syyllinen. Et missään tapauksessa.

        Itse oon liian impulsiivinen ihminen ja ennen vanhaan syytin muita mun ongelmistani, kunnes tajusin, että se on täysin mun oman luonteni syy että saan harmia.

        Ei kukaan muu pysty korjaamaan mun liiallista impulsiivinen puoltaan kuin mä itse.

        Sitä on vaan ni vaikeaa muuttaa ja oli aivan hirveä tilanne tajuta, että mun impulsiivinen luonne on syy miksen kelpaa oikeisiin töihin..

        Sitä oli hirveä tajuta, että mä itse olin syy siihen, etten onnistunut saamaan normaalia elämää...

        No. Työtä teen sen eteen, että saan itseni muutettua ni että sovin paremmin yhteisöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos alkaa kyselemään, että entäs jos me erotaankin ja sittne oletkin jättänyt työsi, niin kylle se on elämän elämistä toisen puolesta ja tuohon voi vain todeta, että eiköhän tämä ole tässä, jos mun työni on tässä se olennaisin juttu.

        Toisaalta jos toinen jättää
        Työn sun takia ni on hyvä varmistaa, että se on sen toisen ihmisen oma tahto jotta ei hetken päästä ala kiukuttelee että jätti työn sun takia.

        Muutto toisen takia toiseen kaupunkiin ja työpaikan jättäminen pitää olla hänen oma päätös joka lähtee suhteen takia toiseen kaupunkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinua ilmeisesti kiinnostaa vain kouluttautumattomat yhteiskunnan tuilla elävät naiset, kun joudut naisia elättämään.

        Ei Harmisj sitä tarkoittanut vaan sitä ettei häntä tarvi kukaan elättää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta jos toinen jättää
        Työn sun takia ni on hyvä varmistaa, että se on sen toisen ihmisen oma tahto jotta ei hetken päästä ala kiukuttelee että jätti työn sun takia.

        Muutto toisen takia toiseen kaupunkiin ja työpaikan jättäminen pitää olla hänen oma päätös joka lähtee suhteen takia toiseen kaupunkiin.

        Ensiksi kannattaa pikemmin varmistaa, että ei ylipäänsä mene valitsemaan noin vaikeaa ihmistä. Tuohan ei ole millään tasolla tervepäien ihmisen käytöstä. Normaali ihminen ihan itse hoitaa tuon asian pohtimisen, että miksi jättää työnsä, jos jättää. Että vaikka olisi oma tahto, mutta tyypin kanssa olisi tuollainen riski, että edes voisi teoreettisesti hetken päästä asiasta kiukutella, niin jätä se suhde aloittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Harmisj sitä tarkoittanut vaan sitä ettei häntä tarvi kukaan elättää

        Kumpikin väärin, ei siinä ollut talousjutuista kysymys, oletan että lähtölkohtaisesti aikalailla omillaan kumpikin pärjää, tuossa ylläpito -sana lähti siitä kun vastasin tuohon "
        Ei sun yksin sitä suhdetta kuulu ylläpitää ja kuljettaa, vaan yhdessä." siis suhteen ylläpitoon.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ny oo kateellinen ihmiselle joka on impulsiivinen ku siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä elämässäni.

        Kuinka paljon elämäni olis helpompaa jos en olis liian impulsiivinen ihminen. Olisin varmaan saanu normaalin elämän kuten muilla.

        Juu, en siis kokonaisuudessaan, mutta siltäosin voisin olla vähän impulsiivisempi etten ihan niin tarkkaan kaikkea miettisi etukäteen. Toivottavasti saat homman hallintaan vaikka helppoahan se ei varmaan ole kun sehän ei ole täysin tahdosta kiinni vaan aivokemia vaikuttaa tuohon ominaisuuteen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäkä jäkä sullekin, itsekin nyt oletat ihan omia mielikuvituskuviasi :D

        Teidän kommentit kyllä ihan hyvin vahvistaa mielikuvaa tehdyistä oikeista päätöksistä :D

        -harmiseikirj-

        Normaali ihminen saa aina töitä ja osaa etsiä itselleen uuden asunnon. Ja uuden kumppaninkin, jos sellaista on vailla.

        Mikä tuossa on vaikeaa? Hei, se on elämää! 😄

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä ny oo kateellinen ihmiselle joka on impulsiivinen ku siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä elämässäni.

        Kuinka paljon elämäni olis helpompaa jos en olis liian impulsiivinen ihminen. Olisin varmaan saanu normaalin elämän kuten muilla.

        Kateellinen? En harrasta moista,enkä ymmärrä kenelle edes pitäisi olla kateellinen, vielä vähemmän miksi pitäisi olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, joskus käy vähän kateeksikin hetkessä eläviä impuilsiivi-ihmisiä, niille on kaikki helppoa kun voi vaan toteuttaa meilihalunsa hetkessä seurauksista välittämättä. Itse sitä miettii vähän kaikilta kanteilta ja enemmän varmaan vielä toisten puolesta kuin omastaan, ettei vaan aiheuttaisi mitään ikävää sitten muille, omasta puolesta sitä vähän vastoinkäymisiä kestäisikin varmaan. Minusta voi olla montaa mieltä mutta oikeasti taidan olla aika empaattinen ihminen kuitenkin kun sitä kehittää skenaarioita toisen näkökannalta oikeastaan enemmän kuin omastaan ja vaikka toinen olisi valmis syöksyyn sitä itse yrittää viritellä varmistusköysiä ja laskuvarjoja sille.

        -harmiseikirj-

        Impulsiivi-ihmisille vain usein käy niin, että kaikki alkaa nopeasti ja päättyy nopeasti. Ikävää etenkin, jos itse ei ole se impulsiivi-ihminen. Ystävälle ja parille tuttavalle on käynyt niin, että ovat myyneet tai muuten jättäneet asuntonsa, myyneet suurimman osan huonekaluista yms. muuttaessa suhteen kanssa yhteen. Yhteiseloa on kestänyt pisimmillään viikon ja lyhyimmillään sitä ei tullut. Mies kielsi tulemasta muuttopäivänä, vaikka vielä edellisenä päivänä oli auttamassa ystävän asunnon siivouksessa.

        Impulsiivi-ihmiset ovat impulsiiviä joka suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä mistään mutta jos toinen ryssii asiansa minusta riippumatta se ei ole minun vika, mutta jos ryssii ja minä olen siihen omilla mielihaluillani jotenkin vaikuttanut se on minun vika ja sitä en halua.

        -harmiseikirj-

        Kannatan sinua harmis. Muistutan myös muita, että moni oikein harrastaa toisten elämän ryssimistä. Kunhan saa yhden ihmisen asiat solmuun, on aika siirtyä sotkemaan jonkun toisen asioita. Tästä varoittaminen ei ole todellakaan holhoamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatan sinua harmis. Muistutan myös muita, että moni oikein harrastaa toisten elämän ryssimistä. Kunhan saa yhden ihmisen asiat solmuun, on aika siirtyä sotkemaan jonkun toisen asioita. Tästä varoittaminen ei ole todellakaan holhoamista.

        ei kukaan pysty harrastamaan toisen elämän ryssimistä, jos kyseessä on normaali aikuinen ihminen, joka hoitaa ihan itse omat asiansa ja ajattelee ihan itse omat asiansa. Ainoastaa holhokin tai johdateltavan asemassa olevan elämää pystyy ryssimään.


    • Anonyymi

      Mikä on hyvin kaukana? 🙂

      Oon pisimmän kaukosuhteen kanssa asuttu 3h ajomatkan päässä suunta. Ja yhteyttä pidettiin sähköpostein/kirjein ja/tai puhelimella. Muutenkin useimmat kumppanit on olleet muualta eri kaupungeista, kun minä. Nokialta, Hyvinkäältä jne.

      Ja on pitänyt sopia miten nähdään. Välillä tietty extemporeekin voinut lähteä katsomaan.

      ❄️

      • Anonyymi

        Nykyään en enää edes haluisi muuta, kuin etäsuhteen. En enää muuttaisi samaan huusholliin esimerkiksi mielelläni. Helpompaa, kun kumpikin on omassa huushollissaan päöjehu ja vastuussa omista jutuistaan. Eikä tarvi vängätä mistään sun vuoro, sun pitää, sun sitä ja tätä. Vaan molemmat tekee kuten kotonaan hyväksi näkee.

        Ja autot on keksitty. Ja hyvä vaan jos ehtii tulla ikäväkin. 🙂

        ❄️


      • Anonyymi

        Ja siis kyllä me nähtiin ja käytiin lomilla ja viikonloppuisin, myös arkena usein ajeltiin katsomaan näiden alle 100 km päässä asuvien kumppanusten kanssa.

        Tuo 3h matkan päässä ajeltiin niin, et hän kävi pari kertaa mun luona ja taas meni kotiinsa ja lopulta muutti mun luo. Ja hän on mun avomies siis, josta puhun.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis kyllä me nähtiin ja käytiin lomilla ja viikonloppuisin, myös arkena usein ajeltiin katsomaan näiden alle 100 km päässä asuvien kumppanusten kanssa.

        Tuo 3h matkan päässä ajeltiin niin, et hän kävi pari kertaa mun luona ja taas meni kotiinsa ja lopulta muutti mun luo. Ja hän on mun avomies siis, josta puhun.

        ❄️

        Silloin ei ollu kellään lapsia, niin oli helppoa irroittautua kotoa milloin vaan ja töihin pääsi autolla kyllä toisen luitakin.
        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis kyllä me nähtiin ja käytiin lomilla ja viikonloppuisin, myös arkena usein ajeltiin katsomaan näiden alle 100 km päässä asuvien kumppanusten kanssa.

        Tuo 3h matkan päässä ajeltiin niin, et hän kävi pari kertaa mun luona ja taas meni kotiinsa ja lopulta muutti mun luo. Ja hän on mun avomies siis, josta puhun.

        ❄️

        Onko Nosse kotoisin Konnevedeltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Nosse kotoisin Konnevedeltä?

        Ei ole. Hän on pahojen poikien pitäjältä päin. 🙂

        ❄️


      • No matkaa on paljon enemmän. Hänen Äitinsä oli Suomalainen ja isänsä Saksalainen ja hän asuu tällä hetkellä Saksassa pitämässä huolta vanhasta isoäidistään. On kyllä muuttamassa Suomeen takaisin jossain vaiheessa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No matkaa on paljon enemmän. Hänen Äitinsä oli Suomalainen ja isänsä Saksalainen ja hän asuu tällä hetkellä Saksassa pitämässä huolta vanhasta isoäidistään. On kyllä muuttamassa Suomeen takaisin jossain vaiheessa.🙂.

        Okei. No siinä on jo matkaa kiitettävästi.

        Mitähän lennot maksaa ees taas? Ruotsista pääsee junallakin. Haaveilen itsekin menevä Saksaan joku kesä. Mutta lähinnä katsomaan sukujuurieni seutuja. 🙂

        Isän isän suku on Saksasta alkujaan. Ja matkalla Ruotsalaisia tarttunut matkaan. Suomenruotsalaisia.

        ❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei. No siinä on jo matkaa kiitettävästi.

        Mitähän lennot maksaa ees taas? Ruotsista pääsee junallakin. Haaveilen itsekin menevä Saksaan joku kesä. Mutta lähinnä katsomaan sukujuurieni seutuja. 🙂

        Isän isän suku on Saksasta alkujaan. Ja matkalla Ruotsalaisia tarttunut matkaan. Suomenruotsalaisia.

        ❄️

        En oo lentoihin vielä perehtynyt mutta heinäkuussa hänen putäis tulla mua tapaamaan pariks viikkoa. Ja kyllä mielellään mäkin Saksassa kävisin. Laivallakin taitaa päästä Saksaan ja sitten Saksassa junalĺa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        En oo lentoihin vielä perehtynyt mutta heinäkuussa hänen putäis tulla mua tapaamaan pariks viikkoa. Ja kyllä mielellään mäkin Saksassa kävisin. Laivallakin taitaa päästä Saksaan ja sitten Saksassa junalĺa.🙂.

        Toivottavasti ei pyydä lähettämään matkarahoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti ei pyydä lähettämään matkarahoja.

        Ei kun nimenomaan tulee tänne sen vuoksi kodka mulla ei oo varaa mennä sinne ja ehdotti sitä vielä itse juuri tuosta syystä että hänellä on enemmän rshaa käytettävissä.🙂.


    • Anonyymi

      Kaukosuhde alkaa vasta sitten kun on tavannut toisen henkilökohtaisesti.

      • Anonyymi

        Ei Mikkojuhanin mielestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Mikkojuhanin mielestä.

        Ei niin eikä myöskään hänenkään.🙂.


    • Anonyymi

      Viikonloppusuhteiluahan se on ollut. Nykyisten etätyökäytäntöjen kanssa vois olla pidempiäkin yhteisaikoja. Sitten molemmill eluontaista päivttäistä yhteydenpitoa tavalla jos toisellakin.

    • En ole kaukosuhteita vastaan. Tietenkin se toisi omat haasteensa. Mutta onhan onneksi videopuhelut- tekstiviestit- keksitty. Jos kumminkin joka päivä vaihtaa kuulumisia, näkee silloin, kun pystyy näkemään, kumminkin mahdollisimman usein. Niin en koe etteikö juttu voisi toimia. Tietenkin toiseen pitäisi pystyä luottamaan, eli avoimuus kunniaan. Tämä ehkä korostuisi enemmän kaukosuhteessa.🤔

      • Luottamus ja avoimuus on todella tärkeää suhteessa kuin suhteessa mutta joo kaukosuhteessa se ehkä vielä enemmän korostuu juu. Joo jokapäivä ollaan useemman kerran yhteyksissä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Luottamus ja avoimuus on todella tärkeää suhteessa kuin suhteessa mutta joo kaukosuhteessa se ehkä vielä enemmän korostuu juu. Joo jokapäivä ollaan useemman kerran yhteyksissä.🙂.

        Tosi kiva kuulla jos olet löytänyt sen prinsessasi🥰 ihanaa!


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Tosi kiva kuulla jos olet löytänyt sen prinsessasi🥰 ihanaa!

        Kiitos paljon. Tosi ihanaa se on munkin mielestäni monimutkaista etäisyyden vuoksi mutta niin ihanaa.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos paljon. Tosi ihanaa se on munkin mielestäni monimutkaista etäisyyden vuoksi mutta niin ihanaa.😊.

        Teilläkö on välissä monta sataa kilometriä?


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Teilläkö on välissä monta sataa kilometriä?

        Hän asuu tällä hetkellä Saksassa ja hoitaa menehtyneen isänsä äitiä. On jossainvaiheessa muuttamassa sieltä kyllä takas Suomeen mutta siinä voi mennä vielä aikaa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Hän asuu tällä hetkellä Saksassa ja hoitaa menehtyneen isänsä äitiä. On jossainvaiheessa muuttamassa sieltä kyllä takas Suomeen mutta siinä voi mennä vielä aikaa.🙂.

        No jopas teillä tosiaan on tuota välimatkaa!


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No jopas teillä tosiaan on tuota välimatkaa!

        Joo harmittavan paljon mutta mikä tekee asioista monimutkaisia mutta mä uskon ja luotan että ne kyllä yhdessä kyetään selvittämään.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo harmittavan paljon mutta mikä tekee asioista monimutkaisia mutta mä uskon ja luotan että ne kyllä yhdessä kyetään selvittämään.🙂.

        Kyllä varmasti jos molemmilla on halua siihen. 😊


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kyllä varmasti jos molemmilla on halua siihen. 😊

        Joo kun rakkautta/tunteita, halua ja kärsivällisyyttä riittää niin ongelmat on mahdollista ratkoa.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo kun rakkautta/tunteita, halua ja kärsivällisyyttä riittää niin ongelmat on mahdollista ratkoa.🙂.

        Niin ja vaikka nyt teillä on paljon välimatka, niin joskus välimatka voi olla lyhyempi.👌🏻


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin ja vaikka nyt teillä on paljon välimatka, niin joskus välimatka voi olla lyhyempi.👌🏻

        Joo ja tulee tosiaan olemaan lun on jokatapauksessa tänne muuttamassa mutta se ei vielä ole hetkeen mahdollista kodka hän on ainoa joka huolehtii hänen vanhasta isoäidistään kun vanhemmat on menehtyneet.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo ja tulee tosiaan olemaan lun on jokatapauksessa tänne muuttamassa mutta se ei vielä ole hetkeen mahdollista kodka hän on ainoa joka huolehtii hänen vanhasta isoäidistään kun vanhemmat on menehtyneet.🙂.

        Hetkinen? Eikö ole muita sukulaisia jotka voisivat edes hoitaa,että naisystäväsi voisi tulla Suomeen? Eikö sillä isoäidillä ole ketään muuta sukulaista elossa tai ystävää tai Eikö Saksassa ole vanhusten taloa? Tai sellaista inventaario paikkaa missä se isoäiti voisi olla muutaman viikon hoidossa?


        Eikö ole muita lapsenlapsia olemassa tai ketään muuta?

        Jos ei ni toihan kuulostaa todella rankalta että nuori ihminen joutuu omasta elämästään luopumaan jotta voi auttaa isoäitiään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen? Eikö ole muita sukulaisia jotka voisivat edes hoitaa,että naisystäväsi voisi tulla Suomeen? Eikö sillä isoäidillä ole ketään muuta sukulaista elossa tai ystävää tai Eikö Saksassa ole vanhusten taloa? Tai sellaista inventaario paikkaa missä se isoäiti voisi olla muutaman viikon hoidossa?


        Eikö ole muita lapsenlapsia olemassa tai ketään muuta?

        Jos ei ni toihan kuulostaa todella rankalta että nuori ihminen joutuu omasta elämästään luopumaan jotta voi auttaa isoäitiään.

        No tottakai on sellaisia paikkoja ketkä hetken voi hoitaa kun on tänne heinäkuussakin tulossa 2 viikoks mua tapaamaan . Nyt oli kyse tänne muuttamisesta asumaan se ei oo vielä mahdollista kun ei tosiaan oo ketään muuta ketkä isoäidistä huolta voisivat pitää kun hänen vanhempansa ovat menehtyneet. Ja isoäiti paljon auttoi häntä kun vanhemmat kuolivat ja oli vaikeaa niin hän haluaa nyt auttaa isoäitiään ja huolehtia hänestä vuorostaan.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Hän asuu tällä hetkellä Saksassa ja hoitaa menehtyneen isänsä äitiä. On jossainvaiheessa muuttamassa sieltä kyllä takas Suomeen mutta siinä voi mennä vielä aikaa.🙂.

        Klassikko, mummoa hoitamassa 😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Klassikko, mummoa hoitamassa 😆

        Näin se nyt vaam sattuu olemaan. Eikä siinä edes ole mitään ihmeellistä niin joduttiin mun edesmenneistä isovanhemmistakin pitämään huolta ja jos mun äitini olisi ollut kuollut se olis jäänyt mun harteilleni. Eikä hän ainoastaan ole hoitamassa vaan hän on ainoa kuka hänestä voi huolehtia kun hänen vanhempansa ovat menehtyneet.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No tottakai on sellaisia paikkoja ketkä hetken voi hoitaa kun on tänne heinäkuussakin tulossa 2 viikoks mua tapaamaan . Nyt oli kyse tänne muuttamisesta asumaan se ei oo vielä mahdollista kun ei tosiaan oo ketään muuta ketkä isoäidistä huolta voisivat pitää kun hänen vanhempansa ovat menehtyneet. Ja isoäiti paljon auttoi häntä kun vanhemmat kuolivat ja oli vaikeaa niin hän haluaa nyt auttaa isoäitiään ja huolehtia hänestä vuorostaan.🙂.

        Mitenköhän tuo asia oikeasti on? Ei hyvältä kuulosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän tuo asia oikeasti on? Ei hyvältä kuulosta.

        No samoinhan tuo on Suomessakin, että omaishoitaja voi saada lyhyen loman, kun hoidettava on väliaikaisesti jossain hoitopaikasta. Musta tuo kuulostaa ihan normaalilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klassikko, mummoa hoitamassa 😆

        Jep, sellaista se joskus on, jos sukulaisistaan välittää. Mä itse palasin Suomeen vuosien ulkomailla aumisen jälkeen, kun isäni sairastui ja tarvitsi hoitoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän tuo asia oikeasti on? Ei hyvältä kuulosta.

        No se on juuri noin kun oon kertonut sen olevan. Ei ole mitään syytä miksi se ei noin olisi.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No samoinhan tuo on Suomessakin, että omaishoitaja voi saada lyhyen loman, kun hoidettava on väliaikaisesti jossain hoitopaikasta. Musta tuo kuulostaa ihan normaalilta.

        Juuri noin ja se onkin täysin normaalia. Lisäks ihmiset ei ota sitä huomioon rttä en mä nyt niin tyhmä ole että mä täällä julkisesti nyt ihan kaikki kertoisin. Oikeastaan en oo kertonut kuin pienen osan pääpiirteittäin kun ei tänne mitkään yksityiskohdat kuulu.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep, sellaista se joskus on, jos sukulaisistaan välittää. Mä itse palasin Suomeen vuosien ulkomailla aumisen jälkeen, kun isäni sairastui ja tarvitsi hoitoa.

        Tätähän ihmiset ei oikein vissiin ymmärrä myöskään.🙂.


    • En ole itse ollut todellisissa kaukosuhteissa. Olen kyllä suhteessa jossa ei voida nähdä ihan milloin vain huvittaa.

      Tässäkin painotan avoimuutta ja rehellisyyttä. Jos jokin mieltä pikkiriikkisenkin painaa, on se kissa nostettava raa'asti heti pöydälle. Kaukosuhteissa varsinkin. Muuten se tulevaisuus siinä suhteessa voi olla vaakalaudalla. Noin niinkuin mielestäni.

      Kuten sanoin, ei minulla ole kokemusta oikeasta kaukosuhteesta, niin en osaa sanoa. Ja vaikka olisikin, sekkn llisi kovin subjektiivinen näkemys.

      Tehkää toisillenne hyvää ja antakaa välittämisen näkyä. Siinä neuvoni. Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin.

      • Joo, tuo on totta, että kissa raakana tonttiin ja heti, kun pikkuisenkin alkaa jommalla kummalla jokin vaivaamaan mieltä. Ja mielummin varaa sille vaikka facetime-aikaa vaikka. Nykyään kun se on netin kautta mahdollista.

        Ei tartte kärvistellä yksin ajatuksiensa kanssa. 😊


      • Kiitos paljon.😊. Kyllä mä uskon että asiat yksi kerrallaan järjestyy kun rakkautta, halua ja kärsivällisyyttä riittää.🙂.


    • No ihan jees. Siihen vaan täytyy osata suhtautua sen suhteen vaatimalla tavalla ja kummankin.
      Tapaamiset kannattaa järjestää hyvissä ajoin ja niihin kannattaa panostaa oikeasti, mikä minun mielestä on vain hyvä juttu toisaalta.

      Kun tapaa harvemmin ja siihen kumpikin sitoutuu, sitoutuu tavallaan myös koko suhteeseenkin ihan toisella efortilla väkisin.

      Kaikista ei ole etäsuhteisiin ja sekin on ymmärrettävää. Helppoa se ei ole ja usein ikävä on raastavaakin, jos vaikka yksikin tapaaminen jostain syystä peruuntuu, voi toista taas joutua odottamaan pitkäänkin.

    • Minun mieheni asui 5h ajomatkan päässä, mutta hänen oli mahdollista matkustaa maksuttomasti junalla. Hän kulki tänne melkein joka viikonloppu tai vähintään joka toinen, ja vietti täällä perjantaista maanantaihin. Minä taas ajoin hänen luokseen, kun minulla oli pidempi vapaa ja kesällä olin yleensä kolme viikkoa hänen mökillään.

      Suhde toimi meillä hyvin ja sisälsi paljon teksti-/whatsapp viestejä, puheluita ja sähköposteja.

      Kun arjessa on etäisyyttä, niin kumppanista ei tule itsestäänselvyys ja silloin tulee panostettua enemmän siihen yhdessäolon laatuun ja on koko ajan henkisestikin läsnä.

      Tietenkin, kaiken perustana on luottamus sekä avoin ja runsas kommunikaatio.

      • Anonyymi

        Oletko kaukosuhteessa Mikkojuhanin kanssa?


      • Kyllä näihinhän se perustuu kaikki ja joo ei tuu todellakaan itsestäänselväksi että toinen on siinä vieressä kokoajan.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kaukosuhteessa Mikkojuhanin kanssa?

        Xena ei lämmennyt k&k-ätmiin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kaukosuhteessa Mikkojuhanin kanssa?

        Sitäkö sinä nyt mietit? 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Xena ei lämmennyt k&k-ätmiin

        Kysyppä siltä itseltään miten asia on jo jos se niin mietityttää. Muutenhan sä et voi kuin arvuutella miten asia on mennyt ja miksi.😄.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sitäkö sinä nyt mietit? 😄

        Se tuntuu olevan hyvin tärkeää täällä joillekin kuten myös sen todistaminen ettet sä ole voinut mitenkään olla musta kiinnostunut.😄.


    • Anonyymi

      No.. Täytyy muistaa, että ette ole irl tavanneet vielä.

      Alkuhuumassa kaikki sujuu, mutta sen jälkeen en tehtävä isoja päätöksiä.

      Siinä se rakkaus punnitaan.

      Kyllä SUN on parasta muuttaa lähelle sitä naista. Jos saa muutaman satasen / kk, ei ole varaa matkustaa.

      Kuntouttavaa työtä löytyy muualtakin.

      • Ei olla tavattu vielä joo ja paljon on monimutkaisia asioita selvitettävänä ja tää on kyllä ihan yhdessä todettu että otetaan aina yksi ongelma kerrallaan selvitettäväksi kun niitä vastaan tulee ja murehditaan muista vasta sitten kun on niiden aika. Ja ei mun kannata sinne muuttaa kun hän on jokatapauksesda tänne muuttamassa jossain vaiheessa jonkun ajan päästä se ei vain juuri nyt ole mahdollista.🙂.


    • Anonyymi

      Hämmästyttää tuo Mikkojuhanin puhe etärakkaudesta ja uskosta sen kestoon.
      Vaikka rakkaus on sokea, ei sen pitäisi näin helpolla syttyä, kirjeenvaihdon pohjalta.

      • Mistä te tiedätte noin tarkkaan🫣 ovat voineet kirjoitella esim kk. Kaupalla. Mitä hänen asiansa meille muille kuuluu? Jokainen pitää huolensa ihan niistä omista asioista. Mun mielestä on tosi ikävää että näin paljon paskaa saa mikkojuhan niskaansa. Hyvä huudella anonyyminä.🙈


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Mistä te tiedätte noin tarkkaan🫣 ovat voineet kirjoitella esim kk. Kaupalla. Mitä hänen asiansa meille muille kuuluu? Jokainen pitää huolensa ihan niistä omista asioista. Mun mielestä on tosi ikävää että näin paljon paskaa saa mikkojuhan niskaansa. Hyvä huudella anonyyminä.🙈

        Samaa mieltä. 👍

        ❄️


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Mistä te tiedätte noin tarkkaan🫣 ovat voineet kirjoitella esim kk. Kaupalla. Mitä hänen asiansa meille muille kuuluu? Jokainen pitää huolensa ihan niistä omista asioista. Mun mielestä on tosi ikävää että näin paljon paskaa saa mikkojuhan niskaansa. Hyvä huudella anonyyminä.🙈

        Järki on rakkauden surma.
        Mikä on kk. Kauppa? Kirkonkylän kauppa?


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Mistä te tiedätte noin tarkkaan🫣 ovat voineet kirjoitella esim kk. Kaupalla. Mitä hänen asiansa meille muille kuuluu? Jokainen pitää huolensa ihan niistä omista asioista. Mun mielestä on tosi ikävää että näin paljon paskaa saa mikkojuhan niskaansa. Hyvä huudella anonyyminä.🙈

        No joo, mutta kaikki asiasta saadut tiedot vastaavat tasan tarkkaan nettihuijauksen kaavaa. Ja jos jokin asia on liian hyvää ollakseen totta, niin.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, mutta kaikki asiasta saadut tiedot vastaavat tasan tarkkaan nettihuijauksen kaavaa. Ja jos jokin asia on liian hyvää ollakseen totta, niin.....

        No jokainen voi uskoa mitä uskoo. Onhan tämä netti petollinen paikka. Kyllä täällä silti ihan hyviäkin ihmisiä on.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        No jokainen voi uskoa mitä uskoo. Onhan tämä netti petollinen paikka. Kyllä täällä silti ihan hyviäkin ihmisiä on.

        Totta kai netissä on hyviäkin ihmisiä. Ylivoimaisesti suurin osa on hyviä ihmisiä. Mutta on myös huijareita, jotka tekevät sitä hommaa ihan työkseen ja voivat olla hyvinkin taitavia työssään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järki on rakkauden surma.
        Mikä on kk. Kauppa? Kirkonkylän kauppa?

        Niin kuukausi kaupalla.

        Juuri tuollainen hidas vedättäminen kuuluu nettihuijaukseen. Seuraavaksi Mikko lähettää säästönsä Saksaan?
        Ehkä hakee vielä pankista rakkauslainaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai netissä on hyviäkin ihmisiä. Ylivoimaisesti suurin osa on hyviä ihmisiä. Mutta on myös huijareita, jotka tekevät sitä hommaa ihan työkseen ja voivat olla hyvinkin taitavia työssään.

        😔😔😔


      • Tää nyt täysin eri juttu kun mikään kirjeenvaihto.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tää nyt täysin eri juttu kun mikään kirjeenvaihto.😄.

        Oletteko puhuneet puhelimessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko puhuneet puhelimessa?

        Puhelin on paras selvittää onko vastapuoli huijari. Kannykälläkin voi huijata, mutta sellanen vanha kunnon lankapuhelin harmaa eriksoni reikälevyllä, niin tietää onko siellä tosi rakkaus vai huijari. Ja viestittelyyn mieluiten telex, karsii ainakin suurimman osan huijareista ja nekin jotka ei ole niin tosissaan.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Mistä te tiedätte noin tarkkaan🫣 ovat voineet kirjoitella esim kk. Kaupalla. Mitä hänen asiansa meille muille kuuluu? Jokainen pitää huolensa ihan niistä omista asioista. Mun mielestä on tosi ikävää että näin paljon paskaa saa mikkojuhan niskaansa. Hyvä huudella anonyyminä.🙈

        Mikkis-höppänä on niin kamalan naiivi.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Mistä te tiedätte noin tarkkaan🫣 ovat voineet kirjoitella esim kk. Kaupalla. Mitä hänen asiansa meille muille kuuluu? Jokainen pitää huolensa ihan niistä omista asioista. Mun mielestä on tosi ikävää että näin paljon paskaa saa mikkojuhan niskaansa. Hyvä huudella anonyyminä.🙈

        Kiitos puolustamisesta se tuntuu kovin mukavalta.🤗. Mä, mun elämänasenne ja mielipiteet ei vaan sovita heidän elämänkatsomukseensa ja enkä syytä naisia kaikesta mikä mun elämässä on vialla kuten he ja se heitä pännii ja myös se että mä tuun suht hyvin naisten kanssa toimeen vaikka heidän näkemyksen ja teorioidensa mukaan naisten ei pitäis musta kiinnostua varsinkin kun ne eivät kiinnostu heistäkään ja se käy itsetunnon päälle. Näin ainakin joidenkin kohdalla oon päätelly olevan ei se varmaan kyllä ihan kaikkia koske jotkut ei vaan jostain muusta syystä mua siedä.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Järki on rakkauden surma.
        Mikä on kk. Kauppa? Kirkonkylän kauppa?

        Oliskohan mahdollisesti kuukausikaupalla? Mitä luulet? Mikä pitää myös paikkansa ja välissä oli pieni taukokin mun halustani.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos puolustamisesta se tuntuu kovin mukavalta.🤗. Mä, mun elämänasenne ja mielipiteet ei vaan sovita heidän elämänkatsomukseensa ja enkä syytä naisia kaikesta mikä mun elämässä on vialla kuten he ja se heitä pännii ja myös se että mä tuun suht hyvin naisten kanssa toimeen vaikka heidän näkemyksen ja teorioidensa mukaan naisten ei pitäis musta kiinnostua varsinkin kun ne eivät kiinnostu heistäkään ja se käy itsetunnon päälle. Näin ainakin joidenkin kohdalla oon päätelly olevan ei se varmaan kyllä ihan kaikkia koske jotkut ei vaan jostain muusta syystä mua siedä.🙂.

        Tuskin he, en nyt tiedä ketä ovat, mutta eivät He nyt tosissaan naisia syytä. Kirjottaa vain. Koska mulla ei koskaan oo ollut suhdetta. Ja vaikka kuinka pääni ympäri oon miettiny, niin en ymmärrä miten tää vois olla naisten vika.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, mutta kaikki asiasta saadut tiedot vastaavat tasan tarkkaan nettihuijauksen kaavaa. Ja jos jokin asia on liian hyvää ollakseen totta, niin.....

        No voit olla rauhassa tässä ei nyt siitä oo kyse eikä sitäpaitsi ole mitään mitä voisi huijata ja sen tietää myös hän. Jos on olemassa nettihuijauksia se ei tarkoita sitä että aivan kaikki on. Ja muuten mitä sanoisit paljon aikaa menee siinä kun sellaisessa huijauksessa ensimmäisen kerran pyydetään jotain rahas tms.?🙂.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No jokainen voi uskoa mitä uskoo. Onhan tämä netti petollinen paikka. Kyllä täällä silti ihan hyviäkin ihmisiä on.

        On ja ei ne huijarit panosta johonkin sellaiseen kovin kauaa mistä on jo selvinnyt että ei ole mitään saatavissa huijaamalla. Sellaiselta kenellä ei mitään oo on vaikea huijata mitään.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Oliskohan mahdollisesti kuukausikaupalla? Mitä luulet? Mikä pitää myös paikkansa ja välissä oli pieni taukokin mun halustani.🙂.

        Jep juuri näin👍🏼


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos puolustamisesta se tuntuu kovin mukavalta.🤗. Mä, mun elämänasenne ja mielipiteet ei vaan sovita heidän elämänkatsomukseensa ja enkä syytä naisia kaikesta mikä mun elämässä on vialla kuten he ja se heitä pännii ja myös se että mä tuun suht hyvin naisten kanssa toimeen vaikka heidän näkemyksen ja teorioidensa mukaan naisten ei pitäis musta kiinnostua varsinkin kun ne eivät kiinnostu heistäkään ja se käy itsetunnon päälle. Näin ainakin joidenkin kohdalla oon päätelly olevan ei se varmaan kyllä ihan kaikkia koske jotkut ei vaan jostain muusta syystä mua siedä.🙂.

        Itseä, kun on kiusattu, niin mulla nousee karvat pystyyn. Siksi siis puolustan jos koen vääryyttä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuukausi kaupalla.

        Juuri tuollainen hidas vedättäminen kuuluu nettihuijaukseen. Seuraavaksi Mikko lähettää säästönsä Saksaan?
        Ehkä hakee vielä pankista rakkauslainaa.

        Ei oo mitään säästöjä mitä lähettää enkä lainaa pankista edes saisi ja ihan omilla rahoillaan hän on mua tulossa tapaamaan omasta ehdotuksedtsan koska mulla ei oo rahaa mennä sinne. Mikä siinä on niin mahdotonta uskoa ettei kyseessä ole huijaus.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko puhuneet puhelimessa?

        Kyllä.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        On ja ei ne huijarit panosta johonkin sellaiseen kovin kauaa mistä on jo selvinnyt että ei ole mitään saatavissa huijaamalla. Sellaiselta kenellä ei mitään oo on vaikea huijata mitään.🙂.

        Näin on kyllä. Yleensä yrittää huijata rahaa. Tai toisinaan sydämen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikkis-höppänä on niin kamalan naiivi.

        Niin sä tahtoisit uskoo mutta kun asia ei niin oo. Mitä luulet kun vietin koko nuoruuteni ja aikuisikäni alun päihde ja rikollismaailmassa niin ettenkö oppinut siellä ihan jokaikisen keinon miten vaan suinkin voi huijata, kusettaa tai repiä rahaa irti lähes mistä tahansa. Se oli sellanen oppikoulu huijaamisesta ettei perusjannuilla oo mitään käsitystä asiasta.😄.


      • JeroP kirjoitti:

        Tuskin he, en nyt tiedä ketä ovat, mutta eivät He nyt tosissaan naisia syytä. Kirjottaa vain. Koska mulla ei koskaan oo ollut suhdetta. Ja vaikka kuinka pääni ympäri oon miettiny, niin en ymmärrä miten tää vois olla naisten vika.

        Eihän se mitekään olekaan mutta jotkut näin todella uskovat ikäväkyllä. Ylilauta on esimerkiksi ehkä tunnetuin esimerkki missä nää sankarit kokoontuu ja samoja höpinöitä näkyy täälläkin toki osa voi myös vaan trollata mutta yhtä noloa sekin on.🙂.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Itseä, kun on kiusattu, niin mulla nousee karvat pystyyn. Siksi siis puolustan jos koen vääryyttä..

        Mulla tulee sama reaktio samamasta syystä varsinkin kun se kohdistuu mukavana ja/tai läheisenä pitämääni ihmiseen.🙂.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Näin on kyllä. Yleensä yrittää huijata rahaa. Tai toisinaan sydämen.

        No sydämen voi kyllä huijsta ja kai niitäkin on ketkä sitä vain ihan sen huvin vuoksi tekee tahtomatta rahaa mutta ei sekään onneksi oikein tähän sovi.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No sydämen voi kyllä huijsta ja kai niitäkin on ketkä sitä vain ihan sen huvin vuoksi tekee tahtomatta rahaa mutta ei sekään onneksi oikein tähän sovi.🙂.

        👍🏼👍🏼


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No voit olla rauhassa tässä ei nyt siitä oo kyse eikä sitäpaitsi ole mitään mitä voisi huijata ja sen tietää myös hän. Jos on olemassa nettihuijauksia se ei tarkoita sitä että aivan kaikki on. Ja muuten mitä sanoisit paljon aikaa menee siinä kun sellaisessa huijauksessa ensimmäisen kerran pyydetään jotain rahas tms.?🙂.

        Netin mukaan aikaa voi mennä kuukausia ennen kuin pyydetään rahaa ensimmäisen kerran.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Mulla tulee sama reaktio samamasta syystä varsinkin kun se kohdistuu mukavana ja/tai läheisenä pitämääni ihmiseen.🙂.

        Mielestäni olet hyvin käyttätynytkin palstalla. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Netin mukaan aikaa voi mennä kuukausia ennen kuin pyydetään rahaa ensimmäisen kerran.

        No nyt on menny aikaa vuoden alkupuolelta ja välissä oli tauko hetken aikaa mun halustani koska etäisyys häiritsi mutta muutin mieleni ja lisäksi hän tietää ettei mulla ole rahaa mitä voisi pyytää ja sen vuoksi kun hän on muhun verrattuna varakkaampi hän myös halusi tulla käymään tänne koska mulla ei ole rahaa mennä sinne.🙂.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Mielestäni olet hyvin käyttätynytkin palstalla. 😁

        Kiitos kyllä mä ainakin yritän kovasti. Ehkä se ei ihan aina onnistu mutta ei se kai onnistu keneltäkään.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiitos kyllä mä ainakin yritän kovasti. Ehkä se ei ihan aina onnistu mutta ei se kai onnistu keneltäkään.🙂.

        Juu ei aina ehkä minultakaan. Mutta kovasti yritän myös..😊


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juu ei aina ehkä minultakaan. Mutta kovasti yritän myös..😊

        Ja hyvin oot onnistunut säkin.😊.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Oliskohan mahdollisesti kuukausikaupalla? Mitä luulet? Mikä pitää myös paikkansa ja välissä oli pieni taukokin mun halustani.🙂.

        oli tauko kun yritit xenaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        oli tauko kun yritit xenaa?

        No Xena ei kyllä liity tähän millään tavalla.😊.


      • Anonyymi kirjoitti:

        oli tauko kun yritit xenaa?

        Tauko oli sen takia kun koin etäisyyden liian pitkäksi mutta ajattelin asiaa tarkemmin ja muutin mieleni.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, mutta kaikki asiasta saadut tiedot vastaavat tasan tarkkaan nettihuijauksen kaavaa. Ja jos jokin asia on liian hyvää ollakseen totta, niin.....

        Totta, juuri tuohon liian hyvään ollakseen totta Mikkojuhan on ryhtynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuukausi kaupalla.

        Juuri tuollainen hidas vedättäminen kuuluu nettihuijaukseen. Seuraavaksi Mikko lähettää säästönsä Saksaan?
        Ehkä hakee vielä pankista rakkauslainaa.

        Nimenomaan. Tai nainen tulee suomeen, mikkojuhan ottaa miljoonan pikavippejä.

        Pitkäaikainen vedättäminen ja satuilu vain onnistuu. Siinä käy uhrille kuten sammakolle kattilassa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        On ja ei ne huijarit panosta johonkin sellaiseen kovin kauaa mistä on jo selvinnyt että ei ole mitään saatavissa huijaamalla. Sellaiselta kenellä ei mitään oo on vaikea huijata mitään.🙂.

        Sulla on nimi/luottotiedot, voit ottaa velkaa, ja vaikkei noita olisikaan, sitä helpompi sua voi houkutella laittomuuksiin "yhteiseksi hyväksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netin mukaan aikaa voi mennä kuukausia ennen kuin pyydetään rahaa ensimmäisen kerran.

        Nainen tulee Suomeen, järjestellään yhteenmuuttamista, yllättäen on raskaana ja se on mikkojuhan vika ja tarvitaan rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on nimi/luottotiedot, voit ottaa velkaa, ja vaikkei noita olisikaan, sitä helpompi sua voi houkutella laittomuuksiin "yhteiseksi hyväksi".

        Mistä sinä tiedät aloittajan luottotiedoista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen tulee Suomeen, järjestellään yhteenmuuttamista, yllättäen on raskaana ja se on mikkojuhan vika ja tarvitaan rahaa.

        Tuokin on ihan oma valinta, että antaako rahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta, juuri tuohon liian hyvään ollakseen totta Mikkojuhan on ryhtynyt.

        Se että joku on joskus jotain huijannut ei tarkoita että kaikki netissä tavatut ihmiset on huijareita.😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta, juuri tuohon liian hyvään ollakseen totta Mikkojuhan on ryhtynyt.

        Lisäksi ei ole mitään mitä voisi huijata ja ei ole yritetty huijata yhtään mitään vaan kaikki asiat on pitäneet tasan paikkansa.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan. Tai nainen tulee suomeen, mikkojuhan ottaa miljoonan pikavippejä.

        Pitkäaikainen vedättäminen ja satuilu vain onnistuu. Siinä käy uhrille kuten sammakolle kattilassa.

        Minkäköhän takia mä niin tekisin enkä mä edes sais mitään pikavippejä.😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on nimi/luottotiedot, voit ottaa velkaa, ja vaikkei noita olisikaan, sitä helpompi sua voi houkutella laittomuuksiin "yhteiseksi hyväksi".

        Nimi on mitään muuta ei ole eikä mua pysty laittomuuksiin kukaan puhumaan kun oon äärettömän vaikea ja ison duunin tehnyt että oon päihde ja rikollismaailmasta eroon päässyt kun siellä vuosikausia koko nuoruuteni ja aikuiselämäni alun elin. En mä halua sinne takaisin mistään hinnasta eikä mua sinne kukaan saa.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nainen tulee Suomeen, järjestellään yhteenmuuttamista, yllättäen on raskaana ja se on mikkojuhan vika ja tarvitaan rahaa.

        Toihan nyt on vaan pelkkää turhaa spekulointia ja arvailua mille ei oo mitään perusteita eikä pohjaa. Ihan yhtä hyvin voi syttyä vaikka ydinsota tai tippua asteroidi keskelle Suomenlahtea.😄.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuokin on ihan oma valinta, että antaako rahaa.

        Ja olis muutenkin vaikea antaa sellaista mitä ei ole ja ei kai sitä nyt kukaan minkään pelkkien puheiden perusteella edes antais rahaa jos sitä olisi.😄.


    • Anonyymi

      En ole kohdannu eläissäni yhtään kaukosuhdetta joka toimisi ainakaan niin että kumpikin on toinen toiselleen rehellinen mu onnea niille jotka yrittävät itse en vaivautuisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä päättyy eroon joka tapauksessa

      • Mä olen törmännyt moniin onnistuneisiin mutta myös niihinkin mitkä ei oo toimineet aivan kuin missä muissa suhteissa tahansa.🙂.


      • Anonyymi

        Mä taas tiedän paljon enemmän epäonnistuneita lähisuhteita ja saman katon alla asusteluita.


    • Anonyymi
      • Kyllähän mä nuo asiat tiedän js on jotenkin ihmeellistä olettaa nykypäivänä ettei joku tietäisi ja osaisi olla varuillaan. Lisäksi mulla todellakaan ei ole mitään mitä multa voisi mitenkään huijata.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllähän mä nuo asiat tiedän js on jotenkin ihmeellistä olettaa nykypäivänä ettei joku tietäisi ja osaisi olla varuillaan. Lisäksi mulla todellakaan ei ole mitään mitä multa voisi mitenkään huijata.🙂.

        Mutta silti et ole tarkistanut noita asioita nettirakkaastasi? Uskot vain sokeasti kaiken.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta silti et ole tarkistanut noita asioita nettirakkaastasi? Uskot vain sokeasti kaiken.

        Ihan uhtälailla kun hän uskoo mitä sanon enkä mä sanonut ettenkö olisi mitään tarkastanut vaan että tiedän jo nuo asiat. Se on eriasia.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllähän mä nuo asiat tiedän js on jotenkin ihmeellistä olettaa nykypäivänä ettei joku tietäisi ja osaisi olla varuillaan. Lisäksi mulla todellakaan ei ole mitään mitä multa voisi mitenkään huijata.🙂.

        Voi himoita tarralenkkareitasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi himoita tarralenkkareitasi.

        Eipä hän mun kengistäni ole ollut kiinnostunut ja muutenkin ne ainoat mitkä mulla on ovat varaston perukoilla joten ei hän voi himoita sellaista minkä ei tiedä olevan olemassa.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ihan uhtälailla kun hän uskoo mitä sanon enkä mä sanonut ettenkö olisi mitään tarkastanut vaan että tiedän jo nuo asiat. Se on eriasia.🙂.

        Nettituttavuuksia EI kannata uskoa. Vähintä mitä voi tehdä on ottaa selvää ihmisen taustoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettituttavuuksia EI kannata uskoa. Vähintä mitä voi tehdä on ottaa selvää ihmisen taustoista.

        Molemmat osapuolet ovat ihan samassa tilanteessa. Itse en arvostaisi ketään nettistalkkeria, joten ei mulla ole myöskään mitään tarvetta alkaa toisen perään kyselemään. Osaan ihan olla lähettämättä rahaa ja suostumatta mihinkään outoihin pyyntöihin. Niitä pohditaan ja niihin reagoidaan sitten, jos sellaisia tulee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nettituttavuuksia EI kannata uskoa. Vähintä mitä voi tehdä on ottaa selvää ihmisen taustoista.

        Kuka sanoi etten mä ole jotain selvää ottanut mutta ei ole mitään syytä miksi en uskoisi häntä yhtään sen enempää kuin hänelläkään epäillä mun kertomiani asioita. Luottamuskin kulkee kumpiinkin suuntiin ei vain toiseen suuntaan.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat osapuolet ovat ihan samassa tilanteessa. Itse en arvostaisi ketään nettistalkkeria, joten ei mulla ole myöskään mitään tarvetta alkaa toisen perään kyselemään. Osaan ihan olla lähettämättä rahaa ja suostumatta mihinkään outoihin pyyntöihin. Niitä pohditaan ja niihin reagoidaan sitten, jos sellaisia tulee.

        Juuri näin!👍. Mä en käsitä mikä tuossa on joillakin niin hankalaa ymmärtää.🙂.


    • Anonyymi
      • Se jotkut huijas ja niitä tapahtuu ei tarkoita sitä että jokaikinen niin tekee.😄.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Se jotkut huijas ja niitä tapahtuu ei tarkoita sitä että jokaikinen niin tekee.😄.

        Olet kohdannut netissä uuden kiinnostavan ihmisen.
        Ajan mittaan jutustelu muuttuu syvälliseksi keskusteluksi. Tunteet alkavat herätä - voisiko tämä olla se oikea? Innostunutt vieatien odotusta, ihastusta, orastavaa rakkautta.
        Ensimmäinen tapaaminen sovitaan. Toiveet kasvavat. Aletaan jo haaveilla yhteisestä tulevaisuudesta ja odottaa tapaamista innolla. Ihastuskin kertoo odottavansa tapaamista malttamattomasti.
        Ja kuinkas sitten kävikään...

        Mutta jatka toki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kohdannut netissä uuden kiinnostavan ihmisen.
        Ajan mittaan jutustelu muuttuu syvälliseksi keskusteluksi. Tunteet alkavat herätä - voisiko tämä olla se oikea? Innostunutt vieatien odotusta, ihastusta, orastavaa rakkautta.
        Ensimmäinen tapaaminen sovitaan. Toiveet kasvavat. Aletaan jo haaveilla yhteisestä tulevaisuudesta ja odottaa tapaamista innolla. Ihastuskin kertoo odottavansa tapaamista malttamattomasti.
        Ja kuinkas sitten kävikään...

        Mutta jatka toki.

        Tottakai jstkam barsinkin kun toinenkin osapuoli sitä kovasti haluaa. Eikä kannattais ehkä olettaa mitään asioista mistä ei voi mitenkään tietää kaikkea vain hyvin hyvim pienen osan.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tottakai jstkam barsinkin kun toinenkin osapuoli sitä kovasti haluaa. Eikä kannattais ehkä olettaa mitään asioista mistä ei voi mitenkään tietää kaikkea vain hyvin hyvim pienen osan.🙂.

        Noin etenee tyypillinen huijaus. Kunnes juuri ennen sovittua tapaamista tulee vaikeuksia järjestää matkaa..... Mutta sinä varmaan kerrot näistä sitten palstalla. Sitä odotellessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin etenee tyypillinen huijaus. Kunnes juuri ennen sovittua tapaamista tulee vaikeuksia järjestää matkaa..... Mutta sinä varmaan kerrot näistä sitten palstalla. Sitä odotellessa.

        Niin kyllä mä tiedän nää jutut ja miten ne toimii mutta se kun ei tunnu menevän perille että tää on aivan eri asia. Eikä se hyödyttäis yhtään mitään tehdä noin kun eihän se muuta sitä faktaa mihinkään että hän aivan hyvin tietää ettei mulla ole rahaa niin mitä ne vaikeudet silloin mitenkään hyödyttäisi kun ei niiden perusteella kuitenkaan voisi pyytää mitään mitä ei ole.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin kyllä mä tiedän nää jutut ja miten ne toimii mutta se kun ei tunnu menevän perille että tää on aivan eri asia. Eikä se hyödyttäis yhtään mitään tehdä noin kun eihän se muuta sitä faktaa mihinkään että hän aivan hyvin tietää ettei mulla ole rahaa niin mitä ne vaikeudet silloin mitenkään hyödyttäisi kun ei niiden perusteella kuitenkaan voisi pyytää mitään mitä ei ole.🙂.

        Ei tuo näille perille mene. Joko jankuttavat ihan huvikseen tai sitten eivät oikeasti kykene tajuamaan, että aina asia eivät edes ole mitenkään epäselviä tai hankalaselkoisia.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Niin kyllä mä tiedän nää jutut ja miten ne toimii mutta se kun ei tunnu menevän perille että tää on aivan eri asia. Eikä se hyödyttäis yhtään mitään tehdä noin kun eihän se muuta sitä faktaa mihinkään että hän aivan hyvin tietää ettei mulla ole rahaa niin mitä ne vaikeudet silloin mitenkään hyödyttäisi kun ei niiden perusteella kuitenkaan voisi pyytää mitään mitä ei ole.🙂.

        Oliko videopuheluita ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko videopuheluita ollut?

        Onko Mikkojuhan muuten jossain kohtaa sanonut tietävänsä tai, että olettaa tietävänsä miltä toinen näyttää? Hän hyvinkin on jotain kuvia tm. saanut, mutta hassua, että oletus on jotenkin automaattisesti, että ulkonäöllä on jutun kanssa jotain tekemistä. Itse ole päätynyt parisuhteeseen ihmisen kanssa, jota en ollut koskaan ennen nähnyt, en siis puhunut videopuheluita, enkä oikeastaan edes kovin kummoista valokuvaa nähnyt. se nyt ai vain ollut oleellista. Ihan tavallisia puheluita olimme puhuneet, muttei kumpikaan kaivannut videoita. Me ihastuimme, rakastuimme, tapasimme ja hän käytännössä jäi sille tielleen siitä tapaamisesta ja muutimme saman katon alle. Toisinaan asiat ovat juuri niin yksinkertaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko videopuheluita ollut?

        Niitäkin.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Mikkojuhan muuten jossain kohtaa sanonut tietävänsä tai, että olettaa tietävänsä miltä toinen näyttää? Hän hyvinkin on jotain kuvia tm. saanut, mutta hassua, että oletus on jotenkin automaattisesti, että ulkonäöllä on jutun kanssa jotain tekemistä. Itse ole päätynyt parisuhteeseen ihmisen kanssa, jota en ollut koskaan ennen nähnyt, en siis puhunut videopuheluita, enkä oikeastaan edes kovin kummoista valokuvaa nähnyt. se nyt ai vain ollut oleellista. Ihan tavallisia puheluita olimme puhuneet, muttei kumpikaan kaivannut videoita. Me ihastuimme, rakastuimme, tapasimme ja hän käytännössä jäi sille tielleen siitä tapaamisesta ja muutimme saman katon alle. Toisinaan asiat ovat juuri niin yksinkertaisia.

        Pari videopuhelua ollu ja muutama kuva vaihdettu mutta suurinosa kommunikoinnista on tapahtunut kirjoittamalla ja joillakin puheluilla. Ulkonäöllä ei tosiaan kyllä ole mulle oikeastaan mitään merkitystä vaikka hän nyt hyvin kaunis kyllä sattuukin olemaan ainakin mun mielestäni.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Pari videopuhelua ollu ja muutama kuva vaihdettu mutta suurinosa kommunikoinnista on tapahtunut kirjoittamalla ja joillakin puheluilla. Ulkonäöllä ei tosiaan kyllä ole mulle oikeastaan mitään merkitystä vaikka hän nyt hyvin kaunis kyllä sattuukin olemaan ainakin mun mielestäni.🙂.

        Miksi videopuheluite ei ole ollut kuukausien aikana enempää? Etkö sinä ole halunnut videopuheluite?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi videopuheluite ei ole ollut kuukausien aikana enempää? Etkö sinä ole halunnut videopuheluite?

        Ei ole vaan tullut niillä kommunikoitua ei siihen mitään sen erityisempää syytä ole.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin etenee tyypillinen huijaus. Kunnes juuri ennen sovittua tapaamista tulee vaikeuksia järjestää matkaa..... Mutta sinä varmaan kerrot näistä sitten palstalla. Sitä odotellessa.

        Minustakin tuo kyllä vähän haiskahtaa ja vaikka mikkoj. on vakuuttunut ja ihan videopuheluakin ollut niin kyllähän ääntä ja kuvaa voi muokata nykyään, emme me rehelliset tiedä mitä kaikkia kikkoja nigerian pojilla on huijauksissaan käytössä. Sekin vähän kummastuttaa että jo seurustellaan kun ei ole edes tavattu ja kun tiedetään että kaikki naiset tarvitsee sitä kuuluisaa kipinää jotta voi syntyä suhde niin aika pienillä todennäköisyyksillä tässä toiviotarinassa taidetaan mennä vielä.

        Yksi kaverinikin oli tohkeissaan yhdestä löydöstään, suuttui kun naureskelin sille että se vedättää sua. Sitten kun yhden sille lähetetyn valokuvan kuvahaulla paljastin ennenkin huijauksissa esiintyneeksi ihmetteli miten taitavasti homma toimii.

        Mikkoj. tiedoksi että välttämättä ei ole suorat rahapyynnöt tavoitteena. Voi olla että jossain vaiheessa sua pyydetään avaaamaan tili suomalaiseen pankkiin jollain tarinalla että isoäidin eläke tulee sinne ja sitten sun pitää se raha edelleenlähettää. Sitä käyttävät kierrättääkseen muilta huijattuja rahoja sitten sinä saatat joutua siitä tutkintaan rahanpesijänä kuten myös korvausvastuuseen niille muille huijatuille että olehan tarkkana.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin tuo kyllä vähän haiskahtaa ja vaikka mikkoj. on vakuuttunut ja ihan videopuheluakin ollut niin kyllähän ääntä ja kuvaa voi muokata nykyään, emme me rehelliset tiedä mitä kaikkia kikkoja nigerian pojilla on huijauksissaan käytössä. Sekin vähän kummastuttaa että jo seurustellaan kun ei ole edes tavattu ja kun tiedetään että kaikki naiset tarvitsee sitä kuuluisaa kipinää jotta voi syntyä suhde niin aika pienillä todennäköisyyksillä tässä toiviotarinassa taidetaan mennä vielä.

        Yksi kaverinikin oli tohkeissaan yhdestä löydöstään, suuttui kun naureskelin sille että se vedättää sua. Sitten kun yhden sille lähetetyn valokuvan kuvahaulla paljastin ennenkin huijauksissa esiintyneeksi ihmetteli miten taitavasti homma toimii.

        Mikkoj. tiedoksi että välttämättä ei ole suorat rahapyynnöt tavoitteena. Voi olla että jossain vaiheessa sua pyydetään avaaamaan tili suomalaiseen pankkiin jollain tarinalla että isoäidin eläke tulee sinne ja sitten sun pitää se raha edelleenlähettää. Sitä käyttävät kierrättääkseen muilta huijattuja rahoja sitten sinä saatat joutua siitä tutkintaan rahanpesijänä kuten myös korvausvastuuseen niille muille huijatuille että olehan tarkkana.

        -harmiseikirj-

        Eivät ne Nigerian pojat ainakaan vielä ole silti tainneet Suomea oppia puhelimessa puhumaan. Tai itse ainakaan en moiseen usko. Oletan, että jos aloittajan netti-ihastus kerta on suomalainen, niin kyllä hän silloin osaa kunnolla suomea puhua. Se tietenkään ei yksistään vielä kenestäkään rehellistä tee (eikä edes takuulla suomalaista), mutta Nigerian se sulkee suhteellisen tehokkaasti pois laskuista. Ja jos suomalainen ei enää kykene suomea puhumaan, kun on hetken Saksassa asustellut, niin sitten kannustan aloittajaa pohtimaan uudelleen Nigerian mahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne Nigerian pojat ainakaan vielä ole silti tainneet Suomea oppia puhelimessa puhumaan. Tai itse ainakaan en moiseen usko. Oletan, että jos aloittajan netti-ihastus kerta on suomalainen, niin kyllä hän silloin osaa kunnolla suomea puhua. Se tietenkään ei yksistään vielä kenestäkään rehellistä tee (eikä edes takuulla suomalaista), mutta Nigerian se sulkee suhteellisen tehokkaasti pois laskuista. Ja jos suomalainen ei enää kykene suomea puhumaan, kun on hetken Saksassa asustellut, niin sitten kannustan aloittajaa pohtimaan uudelleen Nigerian mahdollisuutta.

        Jos on ikänsä muualla asunut voi olla hoono soomi ihan ymmärrettävästi ja emme mie tiedä miten hyviä sovelluksia jo on, ääntä voidaan muokata, videossakin ehkä jollain filtterillä jopa sukupuoli vaihtaa, ei siinä varmaan joku lennossa toimiva kääntäjäkään mahdoton juttu olisi. Tai vaikka olisi suomalainenkin, voihan se olla joku täältä saksaan muuttanut rikollisnainen joka jatkaa huijauksiaan saksasta käsin kun suomessa jo aikoinaan jäi monta kertaa kiinni. Emme voi tietää. Kunhan nyt vaan olisi Mikkoj. tarkkana ja jos tulee kiireisiä raha- tai tilinavaamispyyntöjä niin osaa niistä sitten kieltäytyä.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ikänsä muualla asunut voi olla hoono soomi ihan ymmärrettävästi ja emme mie tiedä miten hyviä sovelluksia jo on, ääntä voidaan muokata, videossakin ehkä jollain filtterillä jopa sukupuoli vaihtaa, ei siinä varmaan joku lennossa toimiva kääntäjäkään mahdoton juttu olisi. Tai vaikka olisi suomalainenkin, voihan se olla joku täältä saksaan muuttanut rikollisnainen joka jatkaa huijauksiaan saksasta käsin kun suomessa jo aikoinaan jäi monta kertaa kiinni. Emme voi tietää. Kunhan nyt vaan olisi Mikkoj. tarkkana ja jos tulee kiireisiä raha- tai tilinavaamispyyntöjä niin osaa niistä sitten kieltäytyä.

        -harmiseikirj-

        Ainakaan aloittajan tarina ei mennyt tuonne päinkään, että kovin hoono suomi ei kuulosta uskottavalta. Ja siis harvinaisen paljon saa olla pojat nähneet vaivaa, jos ovat jopa opetelleet puhumaan hoonoa suomea vieläpä saksalaisittain. Sen aksentin nyt tunnistaa todella helposti. Ja ei kääntäjät eivät edelleenkään kauhean hyvin suomen kanssa toimi, saati että ne osaisivat aksentteja feikata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ikänsä muualla asunut voi olla hoono soomi ihan ymmärrettävästi ja emme mie tiedä miten hyviä sovelluksia jo on, ääntä voidaan muokata, videossakin ehkä jollain filtterillä jopa sukupuoli vaihtaa, ei siinä varmaan joku lennossa toimiva kääntäjäkään mahdoton juttu olisi. Tai vaikka olisi suomalainenkin, voihan se olla joku täältä saksaan muuttanut rikollisnainen joka jatkaa huijauksiaan saksasta käsin kun suomessa jo aikoinaan jäi monta kertaa kiinni. Emme voi tietää. Kunhan nyt vaan olisi Mikkoj. tarkkana ja jos tulee kiireisiä raha- tai tilinavaamispyyntöjä niin osaa niistä sitten kieltäytyä.

        -harmiseikirj-

        Ja tietenkin kannattaa olla tarkkana, mutta skifitarinoita ei sentään kannata kuvitella. Realistiset ongelmat ovat näissä tilanteissa paljon todennäköisempiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minustakin tuo kyllä vähän haiskahtaa ja vaikka mikkoj. on vakuuttunut ja ihan videopuheluakin ollut niin kyllähän ääntä ja kuvaa voi muokata nykyään, emme me rehelliset tiedä mitä kaikkia kikkoja nigerian pojilla on huijauksissaan käytössä. Sekin vähän kummastuttaa että jo seurustellaan kun ei ole edes tavattu ja kun tiedetään että kaikki naiset tarvitsee sitä kuuluisaa kipinää jotta voi syntyä suhde niin aika pienillä todennäköisyyksillä tässä toiviotarinassa taidetaan mennä vielä.

        Yksi kaverinikin oli tohkeissaan yhdestä löydöstään, suuttui kun naureskelin sille että se vedättää sua. Sitten kun yhden sille lähetetyn valokuvan kuvahaulla paljastin ennenkin huijauksissa esiintyneeksi ihmetteli miten taitavasti homma toimii.

        Mikkoj. tiedoksi että välttämättä ei ole suorat rahapyynnöt tavoitteena. Voi olla että jossain vaiheessa sua pyydetään avaaamaan tili suomalaiseen pankkiin jollain tarinalla että isoäidin eläke tulee sinne ja sitten sun pitää se raha edelleenlähettää. Sitä käyttävät kierrättääkseen muilta huijattuja rahoja sitten sinä saatat joutua siitä tutkintaan rahanpesijänä kuten myös korvausvastuuseen niille muille huijatuille että olehan tarkkana.

        -harmiseikirj-

        Tuskin tulee ja tyhmähän se on kuka noihin ilmiselviin juttuihin lankee. Mä en mitään tilejä availe enkä niille mitään rahoja ota tai mitään muutakaan sellaista eikä mulla ole mitään omia varoja mitä huijata voisi ja myös hän tietää sen. Enkä myöskään pyydä häntä tekemään mitään sellaista. Luuletteko te ettei me olla näistäkin asioista ja aiheesta keskusteltu ja juteltu kun ollaan ihan kaikista asioista avoimesti ja suoraan puhuttu juuri luottamuksen vuoksi että pystyy toiseen luottamaan ja toinen suhun. Mä tiedän ja osaankin aika paljon noista vedätyksistä ikäväkyllä mitä aikanaan kuulin tehdyn ja suunniteltavan siis ihan ammattirikollisten ja huijareiden toimesta. Mä oon yrittänyt sanoo että tää on täysin eri juttu ja kumpikin on ollut vilpittömällä ja avoimella ja rehellisellä asenteella ja asioista on suoraan kiertelemättä keskusteltu. Mä tiedän kyllä että ihmiset epäilee vaikka mä sanoisin mitä mutta se on huvittavaa että ihmiset kuvittelee ja luulee että en tietäisi näistä jutuista ja miten niitä tehdään kun todellisuus on että historiani vuoksi tiedän ja ymmärrän niistä todennäköisesti paljon enemmän kuin keskiverto pulliainen. Tosin voihan aina joutua vedätyksen uhriksi vaikka olis kuinka tietäväinen mutta huvittavaa se silti on omalta kannalta katsottuna.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tuskin tulee ja tyhmähän se on kuka noihin ilmiselviin juttuihin lankee. Mä en mitään tilejä availe enkä niille mitään rahoja ota tai mitään muutakaan sellaista eikä mulla ole mitään omia varoja mitä huijata voisi ja myös hän tietää sen. Enkä myöskään pyydä häntä tekemään mitään sellaista. Luuletteko te ettei me olla näistäkin asioista ja aiheesta keskusteltu ja juteltu kun ollaan ihan kaikista asioista avoimesti ja suoraan puhuttu juuri luottamuksen vuoksi että pystyy toiseen luottamaan ja toinen suhun. Mä tiedän ja osaankin aika paljon noista vedätyksistä ikäväkyllä mitä aikanaan kuulin tehdyn ja suunniteltavan siis ihan ammattirikollisten ja huijareiden toimesta. Mä oon yrittänyt sanoo että tää on täysin eri juttu ja kumpikin on ollut vilpittömällä ja avoimella ja rehellisellä asenteella ja asioista on suoraan kiertelemättä keskusteltu. Mä tiedän kyllä että ihmiset epäilee vaikka mä sanoisin mitä mutta se on huvittavaa että ihmiset kuvittelee ja luulee että en tietäisi näistä jutuista ja miten niitä tehdään kun todellisuus on että historiani vuoksi tiedän ja ymmärrän niistä todennäköisesti paljon enemmän kuin keskiverto pulliainen. Tosin voihan aina joutua vedätyksen uhriksi vaikka olis kuinka tietäväinen mutta huvittavaa se silti on omalta kannalta katsottuna.🙂.

        No joillakin ihmisillä yt on vaan tollanen tarve kuvitella muita aina itseän tyhmemmiksi. Jotain itsekorostuksen tarvetta. Olisko heikko itsetunto, jota sitten noilla muka hyväntahtosilla teksteillään yrittävät pönkittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joillakin ihmisillä yt on vaan tollanen tarve kuvitella muita aina itseän tyhmemmiksi. Jotain itsekorostuksen tarvetta. Olisko heikko itsetunto, jota sitten noilla muka hyväntahtosilla teksteillään yrittävät pönkittää.

        Saattaahan se joillakin kyllä olla ehkä sitäkin siinä vähän takana mahdollisesti.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tuskin tulee ja tyhmähän se on kuka noihin ilmiselviin juttuihin lankee. Mä en mitään tilejä availe enkä niille mitään rahoja ota tai mitään muutakaan sellaista eikä mulla ole mitään omia varoja mitä huijata voisi ja myös hän tietää sen. Enkä myöskään pyydä häntä tekemään mitään sellaista. Luuletteko te ettei me olla näistäkin asioista ja aiheesta keskusteltu ja juteltu kun ollaan ihan kaikista asioista avoimesti ja suoraan puhuttu juuri luottamuksen vuoksi että pystyy toiseen luottamaan ja toinen suhun. Mä tiedän ja osaankin aika paljon noista vedätyksistä ikäväkyllä mitä aikanaan kuulin tehdyn ja suunniteltavan siis ihan ammattirikollisten ja huijareiden toimesta. Mä oon yrittänyt sanoo että tää on täysin eri juttu ja kumpikin on ollut vilpittömällä ja avoimella ja rehellisellä asenteella ja asioista on suoraan kiertelemättä keskusteltu. Mä tiedän kyllä että ihmiset epäilee vaikka mä sanoisin mitä mutta se on huvittavaa että ihmiset kuvittelee ja luulee että en tietäisi näistä jutuista ja miten niitä tehdään kun todellisuus on että historiani vuoksi tiedän ja ymmärrän niistä todennäköisesti paljon enemmän kuin keskiverto pulliainen. Tosin voihan aina joutua vedätyksen uhriksi vaikka olis kuinka tietäväinen mutta huvittavaa se silti on omalta kannalta katsottuna.🙂.

        Ei ole tyhmyyttä huijauksiin lankeaminen. Halu uskoa kauniiseen rakkauteen on paljon vahvempi voima. Todella koko sydämestäni toivon, että olet huvittunyt ja rakastunut vielä heinäkuussakin ja kaikki on todellista ja minun epäilykseni ovat aivan vääriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tyhmyyttä huijauksiin lankeaminen. Halu uskoa kauniiseen rakkauteen on paljon vahvempi voima. Todella koko sydämestäni toivon, että olet huvittunyt ja rakastunut vielä heinäkuussakin ja kaikki on todellista ja minun epäilykseni ovat aivan vääriä.

        Riippuu ihan millaiseen huijaukseen lankeaa. Kyllä niistä osa ihan tyhmyyttäkin vaatii.


    • Anonyymi

      Ei kiinnostaisi hyvinkaukosuhde missään tapauksessa. Voisi olla sopiva toisen parisuhteen ohella, mutta sellaiseenkaan en ryhtyisi, sopisi toisenlaisille luonteille.

    • Anonyymi

      Mun eräs sukulainen meni Ruotsiin johonkin kurssille. Hän löysi sieltä elämänsä miehen, ja mies muutti Suomeen. Nyt heillä on 2 lasta, ja ovat olleet jotain 20v onnellisesti yhdessä.

      • Niin kaikki on mahdollista.😊.


      • Anonyymi

        Minun tuttava löysi uuden elämänsä miehen Intiasta, yli 50-vuotiaana ja muutti sinne.


    • Mua ei ole netin kautta yritetty huijata - tai siis, en kylläkään tiedä onko joku tai vaikka useimmatkin niistä kymmenistä Facebookissa "heipat" lähettäneistä ollut liikkeellä huijaustarkoituksessa, koska en ole heille ikinä mitään vastannut (olen FB:ssä yhteyksissä vain henkilöihin jotka tunnen live-elämästä ja se linja on ja pysyy).

      Mutta livessä kyllä on. Ja se mitä Mikkojuhan sanoit tuosta, että huijarit pyytävät hyvin nopeasti rahaa, niin tämän kokemuksen myötä mun on varoitettava, että niin ei ole aina. Tämänkin ihmisen ehdin tuntea ihan livenä puoli vuotta, ennen kuin alkoi rahanruinaus. Ja sitä ruinausta jatkui ja jatkui, vaikken koskaan antanut senttiäkään. Ei mukamas ollut rahaa "ruokaan" vaikka samanaikaisesti käytti Dolce&Gabbanan parfyymejä ja merkkivaatteita.

      • No vuoden alkupuolelta me ollaan tunnettu ja välissä oli hetki kun ei pidetty yhteyttä kun mä koin välimatkan liian isoksi mutta sitten mun mieleni muuttui kun asiaa ajattelin. Kertaakaan ei oo pyydetty mitään ja tosin tietää myös ettei mulla olis mitään antaa vaikka pyydettäisiin ja hän on muutenkin muhun nähden varakkaampi minkä vuoksi tahtoi tulla tänne kun mun on niin vaikea saada rahaa kokoon sinne pääsemiseen.🙂.


    • Anonyymi

      En tiedä kun en ole tuollaisessa koskaan ollut, mutta en missään nimessä tyrmäisi ajatusta jos mielenkiintoinen ihminen olisi siellä matkan toisessa päässä. Musta olisi jopa aika ihanaa suunnitella niitä hetkiä kun tietää että saa olla sen toisen seurassa. Olisi jotain mitä odottaa ja välissä tottakai voisi muuten pitää yhteyttä miten parhaalta tuntuu. Ja olishan toi aikamoinen "tulikoe" että jos kipinä säilyy välimatkasta huolimatta, niin kyllä siinä suhteessa voi jotain potentiaalia olla. Vai säilyykö se sen takia just että ei olla koko ajan hengittämässä toisen niskaan? 🤔 Kuten sanoin, en tiedä kun ei itsellä kokemusta.
      N31

      • No ei oo itelläkään mutta nythän sitä kertyy.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No ei oo itelläkään mutta nythän sitä kertyy.🙂.

        Siispä onnea ja menestystä siihen! 👍
        N31


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siispä onnea ja menestystä siihen! 👍
        N31

        Kiitos paljon.😊.


    • Anonyymi

      Puhelimessa on eri mahdollisuuksia whatsupin ym avulla. Voi saada jopa jonkinlaisen seksielämän puhelimen välityksellä. Pidemmän päälle se kosketus ja lähellä oleminen on parisuhteen liima jos sitä ei ole se todennäköisesti ei tule kestämään sellaisenaan vaan muuttuu ystävyydeksi mikä ei ole huono asia sekään. Siellä on kummassakin päässä lopulta niitä jotka ovat lähempänä joiden kanssa on helpompi tutustua.
      Periaatteessa jos suhde etenee siitä se on eri juttu ja muutetaan lähemmäs tai ehkä jopa yhteen. Pieni odottelu ei ole huono asia vaan monesti aika kiva asia sitten kun odotus täyttyy kun sen osaa oikein ottaa.

      • Siis hänhän on muuttamassa jossain vaiheessa jokatapauksessa tänne mutta se nyt ei oo vielä hetkeen mahdollista kun joutuu huolehtimaan vanhasta isoäidistään koska vanhemmat ovat kuolleet ja oikein muutakaan sukua ketkä siihen kykenisi ei ole.🙂.


      • Anonyymi

        Itse en ryhtyisi puhelinseksiin missään tapauksessa. Seksin pitää olla aina läsnäseksiä, muuten se on pa**aa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ryhtyisi puhelinseksiin missään tapauksessa. Seksin pitää olla aina läsnäseksiä, muuten se on pa**aa.

        Sama juttu. Kokeilin joskus. En tykännyt yhtään.


    • Anonyymi

      Minulla on toiminut vaikka on ollut yhteinen lapsi.Kumpikin elää omaa elämää ja joskus kohdattu.Kumpikin myös maksanut itse menonsa. Kipinä säilyy ja turhia riitoja ei ollut.Aikansa kutakin ja aikanaan ,elämä jatku ilman toisiamme.Koska en halunut aviolittoa,en yhdessä asumista.Vaikka taloudellisesti se olisi olut helpompaa kahden tulot.Miehellä taitaa jo olla kolmas avioliitto tai avo-liitto meneillä,tällä kertaa hänen synnyin maassa,kun ikääkin hänellä jo?

      • Meillä jokaisella on omat kokemukset. Kiitos kun kerroit omasi.😊.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti en ite alkaisi tuollaiseen suhteeseen.

      Välimatka saisi olla maksimissaan 2 tunti ku ajetaan autolla.

    • Anonyymi

      Asuuko pullea kaveripoika Lapissa?

      • Saattaahan se asua sun tarvii siltä kysellä mä en tiedä.😄.


    • Itselle siinä mielessä sopisi että olen kuusi vuoroa töissä ja neljä päivää vapailla. Vielä jos mennään vuorojärjestelmään josa on neljä töitä ja kuusi vapaata niin aina parempi.

      Jos ollaan kaukosuhteessa niin minusta se edellyttää myös sitä että väliaikoina ollaan vain vähän yhteydessä. Silloin kun ollaan erikseen niin ollaan omissa "kuplissaan" ja kun ollaan yhdessä niin kiehnätään sitten niin että pärjätään erossaoloaikakin.

      Kuitenkin toive olisi että pitkällä aikavälillä tavoite olisi vielä yhdessä asuminen. Vaikka sitten eläkepäivät mutta vielä jokin askel elämässä jota odottaa.

    • Anonyymi

      Tämä ei varsinaisesti kuulu, sen asian kanssa yhteen, mitä varmaan alunperin tarkoitettiin-> kaukosuhteella!
      Vaikka eräänlainen kaukosuhde se olisi tyttären ja isänkin sovittu kohtaaminen.
      Isä asui viimeeksi Tampereella, tämän hetkistä osoitetta ei ole. Pyysi tapaamista Mimmin kanssa tänään, olisivat juhlineet Mimmin kolmivuotispäivää ja sai jopa tapaamispaikan sovittua. Systeri vei Mimmin taxilla tapaamiseen, kun isää ei näkynyt systeri käveli Mimmin kanssa tapaamiseen.

      Systeri tiedusteli siellä valvojalta kyseistä miestä nimeltä. Selvisi ettei mies ollut vielä tullut, joten systeri jäi Mimmin kanssa leikkikaluja tarkastelemaan. Tunnin siellä istuivat leikkimässä ja lopulta systeri soitti mulle, ettei hän ole jättänyt Mimmiä yksin odottelemaan.
      Kävi kuten olin aikaisemmin jo aavistellutkin,... "isi" ei ollut saapunut sovittuun tapaamiseen, ihan kiusakseen hän pyysi tapaamisen tähän viikonloppuun.
      Taatusti aavisti mun olleen aikeissa järjestää Mimmin synttärit tähän viikonloppuun.
      Mä peruin synttärijuhla aikeeni, ja olen lähdössä tansseihin, joihin mä olen jo liputkin hankkinut.
      Jotenkin kurja olo, onneksi Mimmi ei ymmärrä asiasta mitään! Koska Mimmille ei kerrottu etukäteen hänen mahdollisesti tapaavan isänsä ja velipuolet.
      Tämä on taas näitä yllätyksiä, mitä tämä mies on harrastanut, mun ja Mimmin
      kanssa. Kuvittelee kulkevansa omia aikojaan, ja mun sopeutuvan siihen.
      Valitettavasti laski jälleen väärin, mä osasin odottaa tätä epämieluista tapahtumaa; joten ettei Mimmi pahoittaisi mieltään; hänelle ei kerrottu etukäteen tämän päivän yllätyksestä.

      Ainoastaan koko matka oli hänelle yllätys, ilman minkäänlaista pettymystä! Joten ei minuakaan aidosti asia harmita, jos hän kuvitteli kiusaa tekevänsä. Ei onnistunut!
      Häneltä nyt vaan siirtyi tuo tapaaminen, vähintäänkin 2 viikon päähän. Mulle kun ei millään sovi aikaisemmin mikään hänen ja Mimmin tapaamiset. Opetelkoot lukemaan mitä ollaan sovittu, kaiken lisäksi hän ei ollut perunut tapaamista mistään.
      Oikeesti Mimmi oli tohkeissaan, kun oli päässyt taxilla kaupunkiin ja isoon taloon leikkimään... aivan erilaisilla leluilla, mitä hänellä itsellään on
      trollikka.

      • Kuulostaa kyllä niin mulkulta ja typerältä toiminta ja siltä ettei paljon lapsestaan tai lapsen tunteista välitä. Onneksi sä olit fiksu etkä Mimmille mitään puhunut ettei raukka pettynyt isäänsä. Jos kauan jatkaa tuota vielä Mimmin kasvaessa ja jos Mimmi muutaman kerran pettyy niin siinä käy niin että hän toteaa että antaa olla en halua pettyä eikä tahfo mitään yhteyttä edes pitää isäänsä. Mulla on omasta lapsuudesta kokemusta samanlaisesta toiminnasta mitä Faija teki mun ja pikkubroidin kohdalla. No se johti muun muassa siihen ettei koskaan päässyt rakentamaan mitään suhdetta pikkubroidiin eikä se oo halunnut alle kymmenvuotiaasta lähtien olla missään tekemisissä Faijan kanssa. Falja sillon porukoiden erotessa kun mä olin 6v ja broidi 3v teki esim. oikeudessa sopimuksen ettei sen 3v tarvi ottaa meitä luokseen kun se olis häirinnyt hänen opiskelujaan. No sitten 3v päästä vaati väkisin meidät käymään aina uuden perheensä luona mutta eihän siitä mitään tullu. Mä nyt sentään muistin Faijan mutta pikkubroidi ei edes muistanut kuka se on ja vaan pelkäs sitä kun se oli sillä ihan tuntematon ihminen. Ja sitten se rupes mutsia kiusatakseen tekeen tota samaa vaati tapaamisia mutta ei ilmestynyt hakemaan eikä ilmoittanut mitään. Jälkikäteen löyty sitten kuitenkin aina joku tekodyy miksi hänen muka oli pakko näin toimia.

        Koita piristyä kun pääset vihdoin tanssimaan ja oot sitä kuitenkin kovasti odottanut. Ja varmasti mieli piristyykin kun pääset pyörähteleen tanssilattialle. Oikein mukavaa iltaa sulle ja pidä nyt oikein hauskaa.🙂.


      • Anonyymi

        Kasvaessaan Mimmi oppii ymmärtämään tuollaiset epäonnistuneet isänsä tapaamismatkat. Mies on aikamoinen mulkero.

        - Sheena


    • Anonyymi

      En ryhtyisi itse, turhan vaivalloista.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Ilman live tapaamista ei voi olla suhdetta

      • Anonyymi

        Näin juuri


      • Tottakai voi olla ja onhan tuo tapaaminenkin tulossa heti kun se vaan on mahdollista. Jos kumpikin kokee olevansa suhteessa ja näin yhdessä päätetään niin silloin se on suhde. Ei sitä kukaan muu pysty määrittelemään ja vaikka yrittäisikin niin sillä nyt vaan ei ole minkäänlaista merkitystä.🙂.


    • Varsinkin suhteen alkuvaiheessa pitää tutustua enemmän ja paremmin, joten on tietysti hyvä jos asutaan lähellä toisiaan. Samalla olen sitä mieltä että rakkautta on etäisyyttä vahvempi. Toivottavasti kaikki järjestyy.

      • Kyllä varmasti järjestyy tai ainakin vahvasti uskon näin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä varmasti järjestyy tai ainakin vahvasti uskon näin.🙂.

        Kuulostaa hyvältä!


      • Na_vsa kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä!

        Kiitos.🙂.


    • Mä kyll kannatan etä/kauko/nettisuhteita. Siinä kerkii tutustuu hyvin, ilman arjen tuomia haasteita =) jos vaan yhteistä aikaa löytyy ja =) kiinnostusta.

      • Joo kyllä tää ainakin on vielä hyvälle tuntunut ja kiinnostusta kyllä on molemminpuolin ja yhteistä aikaakin on ollut hyvin. Tosin tietenkin toisen läheisyyttä ja kosketusta kaipaa välillä kovasti mutta kaikki tulee aikanaan kun jaksaa olla kärsivällinen.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo kyllä tää ainakin on vielä hyvälle tuntunut ja kiinnostusta kyllä on molemminpuolin ja yhteistä aikaakin on ollut hyvin. Tosin tietenkin toisen läheisyyttä ja kosketusta kaipaa välillä kovasti mutta kaikki tulee aikanaan kun jaksaa olla kärsivällinen.🙂.

        *Hymy* kaikkea todella hyvää kannattaa odotella kauempaa ja kauemminkin =)


      • kuumepiikki kirjoitti:

        *Hymy* kaikkea todella hyvää kannattaa odotella kauempaa ja kauemminkin =)

        Tätä ainakin ehdottomasti kannattaa.🙂.


    • Anonyymi

      Rehellisyys on suhteen voima.
      Kannattaisi poistaa se seuranhaku ilmoitus, jos kerta olet jo suhteessa.
      Kun tuota kuvaasi painaa, niin ilmoitus tulee esille.

      • No sitä tekst tosiaan voisi muuttaa ei vaan ole tullut nyt mieleen. Kaikki deittiprofiilit kyllä poistin jo.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No sitä tekst tosiaan voisi muuttaa ei vaan ole tullut nyt mieleen. Kaikki deittiprofiilit kyllä poistin jo.🙂.

        Tekstiä.


      • No nyt sekin on pois siitä kuvauksesta. Kiitos muuten kun muistutit siitä olin sen ihan sutuaasti unohtanut.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No sitä tekst tosiaan voisi muuttaa ei vaan ole tullut nyt mieleen. Kaikki deittiprofiilit kyllä poistin jo.🙂.

        Oliko hillitön suksee deittiprofiileissa?:)))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko hillitön suksee deittiprofiileissa?:)))))

        No en mä nyt voi sitä varmaan mitenkään hillittömäks kutsua mutta kyllähän siellä aina jotkut kirjoitti takas ja otti jotkut yhteyttä ihan oma-aloitteisedtikin.🙂.


    • Anonyymi

      Asuttiin kymmenisen vuotta eri kaupungeissa. Tavallaan sujui hyvin, tavallaan ei. Pari juttua, joita kehottaisin harkitsemaan:

      Missä aiotte myöhemmin asua yhdessä vai aiotteko? Voitko kuvitella muuttavasi hänen paikkakunnalleen ja asuvasi siellä lopun ikääsi? Entä toisinpäin? Entä voisitteko molemmat muuttaa johonkin uuteen paikkaan asumaan yhdessä? Minä en olisi voinut kuvitella asuvani hänen kaupungissaan ja hän oli siellä kiinni monista syistä. Siksi meillä meni niin pitkään ennen kuin päädyttiin asumaan yhteen. Aina piti jomman kumman reissata toisen luo. Ystävyyssuhteet ja normaali elämä kärsi. Reissaaminen oli raskasta. Sitten tuntui että olin "väkisin" vienyt hänet ympyröistään ja se aiheutti huonoa omaatuntoa. Edelleen mietin olisiko hänen elämänsä ollut parempaa jos olisi ollut jonkun toisen kanssa ja voinut jäädä rakkaalle kotiseudulleen. Täällä hänellä ei vieläkään ole niin hyviä ystäviä kuin siellä.

      Olisitteko yhdessä, jos näkisitte jatkuvasti vai liimaako erillään oleminen teidät yhteen? Tarvitsetko taukoa hänestä tai hän sinusta? Meidän suhteemme on etäinen. En jotenkin tajunnut riittävän ajoissa että se on se ikävä mikä meitä pitää yhdessä. Olemme aika erilaisia ihmisiä. En tiedä olisimmeko eronneet jos olisimme olleet lähisuhteessa alusta asti, ehkä.

      Jos muutatte yhdessä jonnekin missä kummallakaan ei ole juuria, se on perhettä perustaessa raskasta. Ei ole tukiverkkoja ja pitää matkustaa molempien sukulaisten ja vanhojen ystävien luo kauas. Minulla loppui yhteys vanhoihin ystäviini tämän takia, ei ollut enää kaikelle aikaa. Kun menin kotipaikkakunnalleni, aikaa oli vain "pakolaisille" sukulaisille. Myös se harmittaa kun lapsella ei ole läheistä suhdetta keneenkään sukulaiseensa kun asuvat niin kaukana ja heitä nähdään harvoin. Ja se ettei ole ketään ketä pyytää avuksi, aina pitää maksaa lastenhoitajalle. Ei ole helppoa lähteä esim viikonloppureissulle kaksin.

      Jos et voisi asua hänen paikkakunnallaan tai teillä ei ole jotain yhteistä paikkaa missä haluaisitte asua, sanoisin että ei kannata. On kamalaa joutua sitoutumaan johonkin paikkakuntaan vain siksi, että siellä on se rakas ihminen. Asuinpaikka jossa viihtyy on yhtä tärkeä (ellei tärkeämpi) kuin hyvä puoliso

      • Anonyymi

        Ei "pakolaisille" vaan "pakollisille"


      • Kiitos kokemuksen jakamisesta.😊.


    • Anonyymi

      No mua vähän edelleen arveluttaa se, että ette ole vielä oikeassa elämässä tavanneet. Aikoinaan monta x kävi niin, että kirjoittelu ja puhelimessa puhuminen sujui loistavasti. Sitten kun tapasin jonkun irl, ei ollutkaan mitään kemiaa. Ei vaan jotenkin viihtynyt toisen seurassa, vaikka mitään erityistä syytä siihen ei ollut.

      • No me tavataan heti kun se on mahdollista ja sen järkevästi pystyy toteuttamaan. Siihen asti on vaan mentävä näin ja otettava tästä tilanteesta kaikki mahdollinen irti.🙂.


    • Anonyymi

      Tämän ketjun lukeneena: kyllä nyt höynäytetään Mikkojuhania ja isosti.

      • No se saattaa sitten jossain vaiheessa tulla ilmi jos näin on mutta en todellakaan usko että niin tulisi tapahtumaan koska siitä nyt ei vain ole olemassa pienintäkään merkkiä ja kaikki on mennyt aivan hienosti, hyvin ja onnellisesti. Saattaahan homma kaatua vielä moneen muuhunkin asiaan kuten etäisyyteen mutta niin voi käydä syystä tai toisesta missä tahansa suhteessa.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No se saattaa sitten jossain vaiheessa tulla ilmi jos näin on mutta en todellakaan usko että niin tulisi tapahtumaan koska siitä nyt ei vain ole olemassa pienintäkään merkkiä ja kaikki on mennyt aivan hienosti, hyvin ja onnellisesti. Saattaahan homma kaatua vielä moneen muuhunkin asiaan kuten etäisyyteen mutta niin voi käydä syystä tai toisesta missä tahansa suhteessa.🙂.

        Itse olen nettideittaillut jonkin aikaa, olen viisikymppinen nainen ja aina pitänyt huolta itsestäni, pukeutumisestani etc. ja olen korkeasti koulutettu. Peruskoulun käyneet, hiukan möhömahaiset peruspertit saattavat toisinaan olla yhteydessä, mutta kysyntää ei varsinaisesti ole. Peruspertit kuitenkin kertovat minulle, että heidän sähköpostinsa on tukossa jatkuvasti ja naisista tunkua tungokseen asti...jokin tässä nyt ei ihan täsmää; if you can smell a rat, it is because there is one.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen nettideittaillut jonkin aikaa, olen viisikymppinen nainen ja aina pitänyt huolta itsestäni, pukeutumisestani etc. ja olen korkeasti koulutettu. Peruskoulun käyneet, hiukan möhömahaiset peruspertit saattavat toisinaan olla yhteydessä, mutta kysyntää ei varsinaisesti ole. Peruspertit kuitenkin kertovat minulle, että heidän sähköpostinsa on tukossa jatkuvasti ja naisista tunkua tungokseen asti...jokin tässä nyt ei ihan täsmää; if you can smell a rat, it is because there is one.

        No heidän ehkä on voinut olla mutta mun ei ja jos jotkut tekevät huijauksia ja joku on joskus huijannut ei se tarkoita sitä että jokaikinen niin tekisi ja kaikki sellaisia olisivat. Sehän meinaisi että nettideittailu olisi täysin turhaa koska siellä ei mitään muita olisikaan kuin huijareita ja kuten sanottua tässä lähes puolenvuoden aikana mikään asia ei ole mitenkään huijaukseen viitannut ja sitä paitsi hän tietää ettei mulla ole mitään huijattavaa enkä voisi hänelle mitään antaa vaikka hän kuinka pyytäisi millä tahansa verukkeella niin luulisi että jos joku yrittäisi ihmisiä huijata hän ei aikaansa tuhlaisi ihmiseen keneltä ei mitään voi saada vai mikä se mahdollinen muu motiivi sitten muka voisi olla?🙂.


    • Anonyymi

      Kumpi otti ensin yhteyttä, sinä vai nainen?

    • Anonyymi

      Jos ei mitään ole antaa (olet ilmeisesti työtön), niin miksi ajattelet, että nainen ulkomailta asti olisi juuri sinusta kiinnostunut? Nyt valoja päälle.

      • Minkä takia hänen pitäis mun varallisuudestani olla kiinnostunut eikä siitä minkälainen ihminen olen kun ei sillä varallisuudella ole mitään merkitystä täällä koti Suomessa niin ei sillä ole yhtään sen enempää merkitystä ulkomaillakaan. Joillekin ihmisille itseasiassa enemmistölle ei varallisuuden ja ulkonäönkään kaltaisilla asioilla ole niin suurta merkitystä. Kaikkia eivät ole niin pinnallisia ja materialistisia kuin sä tunnut kivittelevan esimerkiksi mulle niillä ei ole minkäänlaista merkitystä.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Minkä takia hänen pitäis mun varallisuudestani olla kiinnostunut eikä siitä minkälainen ihminen olen kun ei sillä varallisuudella ole mitään merkitystä täällä koti Suomessa niin ei sillä ole yhtään sen enempää merkitystä ulkomaillakaan. Joillekin ihmisille itseasiassa enemmistölle ei varallisuuden ja ulkonäönkään kaltaisilla asioilla ole niin suurta merkitystä. Kaikkia eivät ole niin pinnallisia ja materialistisia kuin sä tunnut kivittelevan esimerkiksi mulle niillä ei ole minkäänlaista merkitystä.🙂.

        Päinvastoin; olen elänyt ulkomailla 30 vuotta, ja tiedän paljon maailman menosta. Sitä, että ihan vaan rakastuu palavasti miehen luonteeseen noin niinkuin netin kautta ja alkaa nettiseurustelemaan, ei kultaseni tapahdu. Voi toki tapahtua, jos rakastuu ensi silmäyksellä livenä, mutta ei netin kautta. Ei meillä naisilla niin huono itsesuojeluvaisto ole. Korjatkaa muut, jos olen väärässä. Mikkoa vedätetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin; olen elänyt ulkomailla 30 vuotta, ja tiedän paljon maailman menosta. Sitä, että ihan vaan rakastuu palavasti miehen luonteeseen noin niinkuin netin kautta ja alkaa nettiseurustelemaan, ei kultaseni tapahdu. Voi toki tapahtua, jos rakastuu ensi silmäyksellä livenä, mutta ei netin kautta. Ei meillä naisilla niin huono itsesuojeluvaisto ole. Korjatkaa muut, jos olen väärässä. Mikkoa vedätetään.

        Ja puhun edelleen siis hyvää ja sujuvaa suomea, suomalainen kun olen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin; olen elänyt ulkomailla 30 vuotta, ja tiedän paljon maailman menosta. Sitä, että ihan vaan rakastuu palavasti miehen luonteeseen noin niinkuin netin kautta ja alkaa nettiseurustelemaan, ei kultaseni tapahdu. Voi toki tapahtua, jos rakastuu ensi silmäyksellä livenä, mutta ei netin kautta. Ei meillä naisilla niin huono itsesuojeluvaisto ole. Korjatkaa muut, jos olen väärässä. Mikkoa vedätetään.

        Kyllä niitärakastumisia nyt vaan netin välitykselläkin on tapahtunut. Eikä se että juuri sä et siihen usko kerro muista tai todista yhtään mitään. Mä kovadti ihmettelen että missä mainostettu vedätys viipyy kun kohta on menny puolivuotta eikä kukaan huijari muutenkaan huijsisi näin kauaa aikaansa varsinkin kun keskustelujen perusteella tietää että a) ei ole mitään huijattavaa b) mä en mitään antaisi vaikka millä verukkeella pyytäisi. En millään jaksa uskoa että kukaan huijari tuhlaisi näin kauan aikaansa ilman mitään mahdollisuutta hyötyä mitään sen vuoksihan sitä tehdään.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin; olen elänyt ulkomailla 30 vuotta, ja tiedän paljon maailman menosta. Sitä, että ihan vaan rakastuu palavasti miehen luonteeseen noin niinkuin netin kautta ja alkaa nettiseurustelemaan, ei kultaseni tapahdu. Voi toki tapahtua, jos rakastuu ensi silmäyksellä livenä, mutta ei netin kautta. Ei meillä naisilla niin huono itsesuojeluvaisto ole. Korjatkaa muut, jos olen väärässä. Mikkoa vedätetään.

        Ai ei tapahdu vai. No minull noin on käynyt, että olen asiasta varsin eri mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja puhun edelleen siis hyvää ja sujuvaa suomea, suomalainen kun olen.

        Niin puhuu muuten hänkin vaikka onkin jenkeissä ja saksassa suurimman osan elämästään elänyt.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä niitärakastumisia nyt vaan netin välitykselläkin on tapahtunut. Eikä se että juuri sä et siihen usko kerro muista tai todista yhtään mitään. Mä kovadti ihmettelen että missä mainostettu vedätys viipyy kun kohta on menny puolivuotta eikä kukaan huijari muutenkaan huijsisi näin kauaa aikaansa varsinkin kun keskustelujen perusteella tietää että a) ei ole mitään huijattavaa b) mä en mitään antaisi vaikka millä verukkeella pyytäisi. En millään jaksa uskoa että kukaan huijari tuhlaisi näin kauan aikaansa ilman mitään mahdollisuutta hyötyä mitään sen vuoksihan sitä tehdään.🙂.

        Siis tuhlaisi näin kauaa aikaansa.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Minkä takia hänen pitäis mun varallisuudestani olla kiinnostunut eikä siitä minkälainen ihminen olen kun ei sillä varallisuudella ole mitään merkitystä täällä koti Suomessa niin ei sillä ole yhtään sen enempää merkitystä ulkomaillakaan. Joillekin ihmisille itseasiassa enemmistölle ei varallisuuden ja ulkonäönkään kaltaisilla asioilla ole niin suurta merkitystä. Kaikkia eivät ole niin pinnallisia ja materialistisia kuin sä tunnut kivittelevan esimerkiksi mulle niillä ei ole minkäänlaista merkitystä.🙂.

        USA, Saksa, maailmaa nähnyt nainen.. ja tavallinen tai tavallista varattomampi mies Suomessa.. veikkaan huumekaupasta tai jostain kieroilusta on kyse. Oikeasti.

        - Sheena, Kauris Kuuhoroskooppi "Kauris kuumerkkinä on jalat-maassa olevuuden henkilöitymä"


      • Anonyymi kirjoitti:

        USA, Saksa, maailmaa nähnyt nainen.. ja tavallinen tai tavallista varattomampi mies Suomessa.. veikkaan huumekaupasta tai jostain kieroilusta on kyse. Oikeasti.

        - Sheena, Kauris Kuuhoroskooppi "Kauris kuumerkkinä on jalat-maassa olevuuden henkilöitymä"

        No douppidiilit mä osaan ja tiedän ne ei mun silmän ohi vilahda sen verran on elämänkokemusta ikäväkyllä siltä alalta.😄.

        Ja joo mä tiedän hänen elämänhistoriansa ja myös syyt miksi on asunut milloinkin jo lapsena eripuolilla maapalloa. Ei oo tullu mieleen että perhe on voinut muuttaa esimerkiksi isän työn perässä milloin minnekin. Mä satun tunteen jo lapsuuden ystävinä sellaisia joilla on ollut sellainen elämä ovat asuneet useammassakin maassa kuin hän ja tuo 2 maata missä on asunut tän syntymämaan lisäksi ei todellakaan ole edes paljoa.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        USA, Saksa, maailmaa nähnyt nainen.. ja tavallinen tai tavallista varattomampi mies Suomessa.. veikkaan huumekaupasta tai jostain kieroilusta on kyse. Oikeasti.

        - Sheena, Kauris Kuuhoroskooppi "Kauris kuumerkkinä on jalat-maassa olevuuden henkilöitymä"

        Miksi oletat noin. Itse ole ollut tuossa tilanteessa se nainen. Olen korkeasti koulutettu, ollut hyväpalkkaisissa töissä useammassa maassa, jne. Rakastuin tavalliseen tai oikeastaan tavallista reilusti varattomampaan mieheen. No jos olisin täällä asiasta puhunut, niin jokainen olisi automaattisesti olettanut kyse olevan hyväksikäytöstä. Ei ollut ja mä jopa maksoin niitä kammottavia lentolippuja toiselle ja siltikään en tullut hyväksikäytetyksi. Varovainen kannattaa olla aina, mutta negatiivisuus ei ole realismia, eikä jalat maassa oloa. Negatiivisuus on ihan samanlaista jalat ilmassa lentelyä kuin yletön positiivisuuskin, eikä sillä ole mitään tekemistä realismin ja todellisuuden kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi oletat noin. Itse ole ollut tuossa tilanteessa se nainen. Olen korkeasti koulutettu, ollut hyväpalkkaisissa töissä useammassa maassa, jne. Rakastuin tavalliseen tai oikeastaan tavallista reilusti varattomampaan mieheen. No jos olisin täällä asiasta puhunut, niin jokainen olisi automaattisesti olettanut kyse olevan hyväksikäytöstä. Ei ollut ja mä jopa maksoin niitä kammottavia lentolippuja toiselle ja siltikään en tullut hyväksikäytetyksi. Varovainen kannattaa olla aina, mutta negatiivisuus ei ole realismia, eikä jalat maassa oloa. Negatiivisuus on ihan samanlaista jalat ilmassa lentelyä kuin yletön positiivisuuskin, eikä sillä ole mitään tekemistä realismin ja todellisuuden kanssa.

        Jep. Samaa mieltä.👍🙂.


    • Anonyymi

      Mikko on hyvä, ja astuu hyvillä mielin ja pää pystyssä viriteltyyn ansaan.

      • Anonyymi

        Morsian kutsuu MJ:n käymään kotimaassaan, kun paluu Suomeen on käsillä pyytää morsian Mikkojuhania toimittamaan parin kilon pussillisen jauhoja iäkkäälle sukulaistädilleen suomeen kun suomalaisilla jauhoilla on niin vaikea saada leivottua hyvää pullaa. Tädin moottoripyöräilyä harrastavat salskeat pojat ovat sitten vastaanottamassa jauhopussillisen, lupaavat Mikkojuhanin puolesta toivottaa mummelille oikein hyvää ja aurinkoista viikon alkua sekä antoisia leipomishetkiä :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Morsian kutsuu MJ:n käymään kotimaassaan, kun paluu Suomeen on käsillä pyytää morsian Mikkojuhania toimittamaan parin kilon pussillisen jauhoja iäkkäälle sukulaistädilleen suomeen kun suomalaisilla jauhoilla on niin vaikea saada leivottua hyvää pullaa. Tädin moottoripyöräilyä harrastavat salskeat pojat ovat sitten vastaanottamassa jauhopussillisen, lupaavat Mikkojuhanin puolesta toivottaa mummelille oikein hyvää ja aurinkoista viikon alkua sekä antoisia leipomishetkiä :)

        -harmiseikirj-

        Tännehän hän on tulossa just sen vuoksi kun en mä pääse sinne ja noi douppihommat mä tunnistan ikäväkyllä kun oon niitä ite aikanaan touhunnut. Niihin mua ei kyllä saa huijattua millään eikä kyllä muutenkaan. Ei se että on tosissaan asiassa ja suhteessa tarkoita että pitäis tyhmä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Tännehän hän on tulossa just sen vuoksi kun en mä pääse sinne ja noi douppihommat mä tunnistan ikäväkyllä kun oon niitä ite aikanaan touhunnut. Niihin mua ei kyllä saa huijattua millään eikä kyllä muutenkaan. Ei se että on tosissaan asiassa ja suhteessa tarkoita että pitäis tyhmä.🙂.

        Olla tyhmä.


      • En usko että mitään ansaa on ja vaikka jostain käsittämättömästä syystä joku sellainen olisikin niin en usko että mua siihen pystyttäis huijaamaan.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Tännehän hän on tulossa just sen vuoksi kun en mä pääse sinne ja noi douppihommat mä tunnistan ikäväkyllä kun oon niitä ite aikanaan touhunnut. Niihin mua ei kyllä saa huijattua millään eikä kyllä muutenkaan. Ei se että on tosissaan asiassa ja suhteessa tarkoita että pitäis tyhmä.🙂.

        Juu ei ja kyllähän se hyvä on että tiedostat kuitenkin riskit asiassa. Ihan oma juttunsa on sitten taas se miten kemiat käy lopulta yksiin, sitäkään kun ei voi tietää etukäteen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei ja kyllähän se hyvä on että tiedostat kuitenkin riskit asiassa. Ihan oma juttunsa on sitten taas se miten kemiat käy lopulta yksiin, sitäkään kun ei voi tietää etukäteen.

        -harmiseikirj-

        Ei voi tietää ja netissä ja puhelimessa juttelu on aina eriasia kuin livenä yhdessä olo mutta sen miten se sujuu näkee sitten kun tavataan. Pakko myöntää kyllä että näin pitkä etäisyys vieläkin välillä hieman arveluttaa miten sen kanssa pystyy elämään oikeasti vaikka välillä taas tuntuu että ei se mikään ongelma ole. Se on itelle isoin epävarmuus tässä.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei voi tietää ja netissä ja puhelimessa juttelu on aina eriasia kuin livenä yhdessä olo mutta sen miten se sujuu näkee sitten kun tavataan. Pakko myöntää kyllä että näin pitkä etäisyys vieläkin välillä hieman arveluttaa miten sen kanssa pystyy elämään oikeasti vaikka välillä taas tuntuu että ei se mikään ongelma ole. Se on itelle isoin epävarmuus tässä.🙂.

        Sanoisin että jos ei synny kummoisesti kuluja silloinhan siinä ei isoa vahinkoa tule vaikka menisi kivillekin aikanaan, niin siinä mielessehän sitä korttia kannattaa pitää avoinna, mutta toki kun on nuo etäisyydet ja muut jutut tuossa niin ei kuitenkaan ehkä jumittua siihen liiaksi.

        Mulla tuossa olisi varmaan moraalinen ongelma siinä mielessä että haluaisin olla "uskollinen" enkä muiden kanssa alkaisi millekään jos tuollainen juttu päällä mutta se sitten taas voisi pilata niitä muita ilmaantuvia ehkä helpommin hoidettavan suhteen mahdollisuuksia. Ehkä se keskustelemalla selviää, jos molemmilla toisiltaan lupa ottaa vastaan myös helpommin hoidettava suhde eikä se sitten jää toista yhtään kaivelemaan koska ymmärtää olosuhteet niin sitten ehken pitäisin tuollaista etäsuhdetta yllä. Enemmän ehkä kaveripohjalta kunnes asiat alkaa järjestymään mahdollisemmiksi mutta vähän siinä varmaan painaisi koko ajan se keskinäinen kiintymys ja tulisi torpattua kaikki muu sitten niin siinä mielessä viisainta ihan omalta sekä sen toisenkin kannalta olisi pitää tiukasti vaan kamupohjalla tai sitten poikkaista kokonaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että jos ei synny kummoisesti kuluja silloinhan siinä ei isoa vahinkoa tule vaikka menisi kivillekin aikanaan, niin siinä mielessehän sitä korttia kannattaa pitää avoinna, mutta toki kun on nuo etäisyydet ja muut jutut tuossa niin ei kuitenkaan ehkä jumittua siihen liiaksi.

        Mulla tuossa olisi varmaan moraalinen ongelma siinä mielessä että haluaisin olla "uskollinen" enkä muiden kanssa alkaisi millekään jos tuollainen juttu päällä mutta se sitten taas voisi pilata niitä muita ilmaantuvia ehkä helpommin hoidettavan suhteen mahdollisuuksia. Ehkä se keskustelemalla selviää, jos molemmilla toisiltaan lupa ottaa vastaan myös helpommin hoidettava suhde eikä se sitten jää toista yhtään kaivelemaan koska ymmärtää olosuhteet niin sitten ehken pitäisin tuollaista etäsuhdetta yllä. Enemmän ehkä kaveripohjalta kunnes asiat alkaa järjestymään mahdollisemmiksi mutta vähän siinä varmaan painaisi koko ajan se keskinäinen kiintymys ja tulisi torpattua kaikki muu sitten niin siinä mielessä viisainta ihan omalta sekä sen toisenkin kannalta olisi pitää tiukasti vaan kamupohjalla tai sitten poikkaista kokonaan.

        -harmiseikirj-

        No tuo on juuri se mikä arveluttaa että meneekö täällä sitten ehkä mahdollisesti ohi helpommin käsiteltävä mahdollisuus onneen ja rakkauteen kun on etäsuhteessa kiinni joka voi sitten kuitenkin kaatua käytännön mahdottomuuteen vaikka kaikki muu olisikin hyvin. Ja tässä tilanteessakaan kun ei ole tietoa kuin että joskus tulevaisuudessa hän on muuttamassa tänne mutta se voi olla yhtä hyvin 1v kuin 5v päästä. Oonko mä valmis niin kauaa elämään näin hankalassa ja henkisesti raskaassa tilanteessa.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei ja kyllähän se hyvä on että tiedostat kuitenkin riskit asiassa. Ihan oma juttunsa on sitten taas se miten kemiat käy lopulta yksiin, sitäkään kun ei voi tietää etukäteen.

        -harmiseikirj-

        Juu, tuota asiaahan ei voi tietää livenäkään tavatessa. Ne kemiat voivat myös lakata toimimastamyöhemmin, oikeastaan ihan koska vaan. Varmaa on vain epävarma.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        No tuo on juuri se mikä arveluttaa että meneekö täällä sitten ehkä mahdollisesti ohi helpommin käsiteltävä mahdollisuus onneen ja rakkauteen kun on etäsuhteessa kiinni joka voi sitten kuitenkin kaatua käytännön mahdottomuuteen vaikka kaikki muu olisikin hyvin. Ja tässä tilanteessakaan kun ei ole tietoa kuin että joskus tulevaisuudessa hän on muuttamassa tänne mutta se voi olla yhtä hyvin 1v kuin 5v päästä. Oonko mä valmis niin kauaa elämään näin hankalassa ja henkisesti raskaassa tilanteessa.🙂.

        Käännät tietysti myös kaikki eteen tulevat kortit odotellessa; älä laita kaikkia munia yhteen koriin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käännät tietysti myös kaikki eteen tulevat kortit odotellessa; älä laita kaikkia munia yhteen koriin.

        Ei anna moraali periksi olla suhteessa toisen kanssa vaikkakin kaukosuhteessa ja samanaikaisesti kuitenkin pelata myös toisten kanssa. Vaikka toinen ei siitä tietää saiskaan se on mun mielestä pettämistä. Eriasia sitten on tietysti jos on sopinut toisen kanssa että voi nähdä myös muita ihmisiä samalla.🙂.


    • Anonyymi

      Postimerkeissähän oli sellainen veronkantoverokin.

    • Anonyymi

      laskuvarjojääkärin normi ravcinto kuukausittain... vihreä ravinto 3 kiloa, eli vehnä jauhoa 2kg ja kuivia herneitä 2 pakettia pakko elää niikkä'

    • Anonyymi

      Yksi papu eli herne viikossaz sillä präjää laskuvarjojääkärikin ravinnolla sxekä taistelusukeltajakin...

      Vihreätä toimintaaa..

      Ei vaan joku esikuntaa .... olikohan nimi joku Niina tai jooh joku en mjuisxta enää mutta luti kai ja julma hah

    • Anonyymi

      Tässä ketjussa paistaa suomalaistan yletön itseriittoisuus, joka on välillä aika yllättäväkin. Todella moni tässä kuvittelee, että suomalainen on automaattisesti se hyvä ja rehellinen ja se jolla on menetettävää. Ulkomaalainen taas on automaattisesti jotenkin paha ja epäilyttävä. Itse täytyy todeta, että karseimpiin tapauksiin ja kusetuksen yrityksiin olen itse törmännyt ihan kantasuomalaisten miesten kanssa. Eli ola varovainen Mikkojuhan, mutta älä kuuntele näitä suomalaisen ylistäjiä. Suomalaiset osaavat olla aivan yhtä paskoja kusettajia kuin ulkolaisetkin ja AINA kannattaa olla tarkkana.

      • Anonyymi

        Itselläkin pisti ketjussa silmään tuo aika kummallinen suomalaisuuden ylistäminen. Suomalainen rehellisyyshän on pitkälti myytti. Meillä se epärehellisyys vaan hieman erilaista, että ei enemmäisenä napata mukaan tuolille unohtunutta laukkua. Tutkimusten mukaanhan suomalaiset esimerkiksi varastavat todella usein työnantajiltaan ja sehän nyt koetaan suorastaan luontoisetuudeksi, että työpaikalta voi viedä kaikenlaista pikkutarviketta. Suomalaiset eivät jotenkin edes sisäistä sitä, ettei vaikka nyt toimistotarvikkeita voi vaan aina tarvitessaan raahata kasaa mukanaan työnantajan varastosta. Ja jos jossain asiassa voi verottajaa tai vakuutusyhtiötä tai muuta vastaavaa tahoa kusettaa, niin suomalainen sen kyllä tekee. Suomalainen ei ehkä ensimmäisenä kuseta ilmiselvästi ja varasta ilmiselvästi ja kaikkien näkyvillä, mutta piilossa suomalaisistakin iso osa kyllä vie kaiken mikä irti lähtee.


      • Juu ei tarvi tyhmä ja varomaton olla mutta en haluu myöskään ohittaa mahdollisuutta onneen ja rakkauteen pelkkien ennakkoluulojen ja käsitysten vuoksi.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu ei tarvi tyhmä ja varomaton olla mutta en haluu myöskään ohittaa mahdollisuutta onneen ja rakkauteen pelkkien ennakkoluulojen ja käsitysten vuoksi.🙂.

        Joo, ei varovaisuus tarkota sitä, että pitäsi aina olettaa kaikessa automaattisesti pahinta. Se on sitä, että pitää silmät auki ja mielen avoinna ja pitää itsestään huolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei varovaisuus tarkota sitä, että pitäsi aina olettaa kaikessa automaattisesti pahinta. Se on sitä, että pitää silmät auki ja mielen avoinna ja pitää itsestään huolta.

        Kyllä...juurikin näin!👍😊.


    • Anonyymi

      Itse naisena ajattelen, että tällainen ylenpalttinen sitoutuminen ja 'suhteessa olo' ilman että on edes tavannut, ei ole miehessä kovin viehättävää. Herää mielikuva siitä, että mies on kovin yksinäinen ja läheisriippuvainen.

      • Jokaiselle on tietenkin omat tuntemuksensa ja näkemyksensä asioista.🙂.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe