Pelot ja kipukohdat.

Tuossa pariin aloitukseen vastailin ja sain selkeästi aikaan joko pelkoa, kipua tai jotain tunnetta aikaan, joka poiki jotain.

Provoamalahan saa aina niskakarvoja pystyyn, mutta proamisessa ja mielipiteessä on se ero, että mielipteen pystyy perustelemaan lähestulkoon pulssin nousematta.

Mutta sama koskee vastaajia. Kuin asian esittäjiä, että täällä altistaa sen oman ajatuksen, mielipiteen tai provoilunsa vasta-argumenteille ja erilaisille näkemyksille.

Eikös olekin ihanata? 😁

https://youtu.be/PnzdhQyb1gU

Niih...pitäis olla biisi myös,missä haluttais ymmärtää mitä toinen höpäjää? 😁

Onks sellaista?

76

678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minun kohdallani sait aikaan ärsyyntymistä. Se johtui siitä, ettet osannut aluksi muotoilla väitettäsi ymmärrettävästi. Kun sitten osasit sen vihdoin muotoilla ymmärrettävästi, totesit, ettei se oikeastaan liitykään minuun millään tavalla.

Eli katso myös peiliin. Ärsyyntyminen ei johtunut väitteestäsi vaan käyttäytymisestäsi.

🦄

• Joo. Mä voin vaan pahoitella, että tunsit noin.

Minä en ehkä osaa tosiaankaan esittää asiaa caikka sinulle niin, että sinä tuntisit olosi turvalliseksi, uhkaamattomaksi, mutta katsoppa se keskustelu joskus uudelleen. Vakuuttelin aika monesti sinulle, ettei minulla ole sinua ja tapaasi elää mitään vastaan. 😊

En voi täällä pitää kädestäsi kiinni, katsoa silmiisi ja todistaa, etten uhkaa sinua ja "sinuuttasi" vähääkään, mutta haluan sanoa jotain, mitä et ehkä asemassasi pysty näkemään. 😊

Oikeastaan tartuin tähän tarmolla, koska tykkään sinusta ja ajatusmaailmastasi. Haluan, että näet vielä enemmän. 😁

Haluan että katsot vaan vielä enemmän ympärillesi ja huomaat, että maailmassa aina löytyy vaan lisää ja lisää avaruutta. 😊❤️

Mua joskus potki vastaavanlaisesti persiille exliner. Ja mä mielellään jatkan hänen saappaissa vaikka potkimalla sun hanuria yhtälailla. Näin se maailma muuttuu paremmaksi. 😊

Ps. Hyvä että ärsyynnyit. Kyllä sä löydät pointin ja jalostat sitä eteenpäin. Sinussa on munaa. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. Mä voin vaan pahoitella, että tunsit noin.

Minä en ehkä osaa tosiaankaan esittää asiaa caikka sinulle niin, että sinä tuntisit olosi turvalliseksi, uhkaamattomaksi, mutta katsoppa se keskustelu joskus uudelleen. Vakuuttelin aika monesti sinulle, ettei minulla ole sinua ja tapaasi elää mitään vastaan. 😊

En voi täällä pitää kädestäsi kiinni, katsoa silmiisi ja todistaa, etten uhkaa sinua ja "sinuuttasi" vähääkään, mutta haluan sanoa jotain, mitä et ehkä asemassasi pysty näkemään. 😊

Oikeastaan tartuin tähän tarmolla, koska tykkään sinusta ja ajatusmaailmastasi. Haluan, että näet vielä enemmän. 😁

Haluan että katsot vaan vielä enemmän ympärillesi ja huomaat, että maailmassa aina löytyy vaan lisää ja lisää avaruutta. 😊❤️

Mua joskus potki vastaavanlaisesti persiille exliner. Ja mä mielellään jatkan hänen saappaissa vaikka potkimalla sun hanuria yhtälailla. Näin se maailma muuttuu paremmaksi. 😊

Ps. Hyvä että ärsyynnyit. Kyllä sä löydät pointin ja jalostat sitä eteenpäin. Sinussa on munaa. 😁

Kiitos, kiitos.

Olen toistaiseksi erittäin tehokkaasti ulkoistanut yksityiselämästäni kaikki, jotka eivät muotoile sanomisiaan selkeästi. En enää kaipaa hyväksyntää ihmisiltä, jotka käyttäytyvät huonosti. En kaipaa elämääni myöskään sillä tavalla epäverbaalisia ihmisiä, että joutuisin kauheasti käyttämään enemmän aikaa viestin dekoodaamiseen kuin sen sisällön prosessoimiseen. Se on makuasia ja jotkut pitävät itse dekoodaamisesta.

Luin kaikki viestisi tarkasti jo ensimmäisellä kerralla ja muistan hyvin mitä sanoit. Muistan miten yritit huomauttaa minulle asiasta, josta olin todellisuudessa aivan eri mieltä kuin mitä vihjasit. Oman mielenrauhani vuoksi en palaa keskusteluun enää.

Eettisistä, kaupallisista ja omien hermojen hallintaa koskevista syistä on hyvä välillä törmätä käytökseen, jota ei voi sietää. 😄

🦄

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, kiitos.

Olen toistaiseksi erittäin tehokkaasti ulkoistanut yksityiselämästäni kaikki, jotka eivät muotoile sanomisiaan selkeästi. En enää kaipaa hyväksyntää ihmisiltä, jotka käyttäytyvät huonosti. En kaipaa elämääni myöskään sillä tavalla epäverbaalisia ihmisiä, että joutuisin kauheasti käyttämään enemmän aikaa viestin dekoodaamiseen kuin sen sisällön prosessoimiseen. Se on makuasia ja jotkut pitävät itse dekoodaamisesta.

Luin kaikki viestisi tarkasti jo ensimmäisellä kerralla ja muistan hyvin mitä sanoit. Muistan miten yritit huomauttaa minulle asiasta, josta olin todellisuudessa aivan eri mieltä kuin mitä vihjasit. Oman mielenrauhani vuoksi en palaa keskusteluun enää.

Eettisistä, kaupallisista ja omien hermojen hallintaa koskevista syistä on hyvä välillä törmätä käytökseen, jota ei voi sietää. 😄

🦄

No mun asiani ei ole saafa sinua ymmärtämään asioita mitä minä näen juuri samoin... artigulaatiot ja sävyt on toissijaisia...

Minulle on mun omst lapset nielupurje suorana huutaneet omat mielipteensä ja olen niellyt esitystavan parhaani mukaan ja koettanut pysyä asiassa.

Aina ei tunteiden vallassa ja muutenkaan osaa löytää oikeita sanoja. Mutta oikeasti. Silmiin katsomalla ihmisestä näkee, onko hän vastaan kaikkea, vai näkeekö vain jotain muuta.

No mä närn muuta kuin sinä...onko sinulla lapsia, tyttöjä? Oletko jutellut erilaisten naisten kanssa? Niiden jotka eivät sinun sanojesi mukaan jaa samsnlaisia geenejä?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mun asiani ei ole saafa sinua ymmärtämään asioita mitä minä näen juuri samoin... artigulaatiot ja sävyt on toissijaisia...

Minulle on mun omst lapset nielupurje suorana huutaneet omat mielipteensä ja olen niellyt esitystavan parhaani mukaan ja koettanut pysyä asiassa.

Aina ei tunteiden vallassa ja muutenkaan osaa löytää oikeita sanoja. Mutta oikeasti. Silmiin katsomalla ihmisestä näkee, onko hän vastaan kaikkea, vai näkeekö vain jotain muuta.

No mä närn muuta kuin sinä...onko sinulla lapsia, tyttöjä? Oletko jutellut erilaisten naisten kanssa? Niiden jotka eivät sinun sanojesi mukaan jaa samsnlaisia geenejä?

Minulla ei ole lapsia. Olen jutellut hyvin erilaisten ihmisten kanssa.

Tarkennan vielä, ettei kenelläkään ole täydellisiä geenejä. Vähintään sairausgeenejä on kaikilla monenlaisia. Viittaukseni geeneihin liittyi siihen, kun yritit syyllistää minua siitä, että kiinnitän huomiota ulkonäkööni.

🦄

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia. Olen jutellut hyvin erilaisten ihmisten kanssa.

Tarkennan vielä, ettei kenelläkään ole täydellisiä geenejä. Vähintään sairausgeenejä on kaikilla monenlaisia. Viittaukseni geeneihin liittyi siihen, kun yritit syyllistää minua siitä, että kiinnitän huomiota ulkonäkööni.

🦄

No sinulla voi ollakin hyvät geenit toteuttaa sitä mitä pidät itse, tai ymmärrät kauneudeksi tms.

En mä sinua dissaa, vaan yritän herätellä huomaamaan muutakin. 😊

Mulla ei ole ollut esimerkiksi ongelmaa tutustua naisiin. Tutustun aika helposti ja pääsen tapaiskohtaisesti tosi lähelle. Mutta minä en oman ideologiani vuoksi jätä mitään sanomatta, jos huomaan epäkohtia. Sama koskee sinun aikaisempaa aloitusta, missä huomasin mielestäni epäkohdan. Ja kun sen esittäjä olit sä, se oli selkeä puuttumisreaktio...

Sanotaan vielä se, että tajusin sen vasta kun av teki siitä vasta-aloituksen. Sitten vasta kaivoin sen. Muuten ois mennyt ohi...

• Kaikilla on ne omat ruuvinsa ja mutterinsa joita sopivaan asentoon säätämällä saadaan aikaiseksi tunnereaktioita. Palstalla kun ollaan enempi vähempi anonyymejä kaikki, niin tuntuvat nuo säätimetkin olevan aika väljällä ja pelkkä niitä kohti puhaltaminen voi aiheuttaa suuria muutoksia. IRL tuskin menisi kellään niin helposti säätömutterit jengoiltaan.

• No tää palstasysteemihän periaatteessa on loistava. Voi oikeasti suoltaa mitä vaan. Ja jokainen voi panostaa siihen sanomiseensa just niin paljon kun uskaltaa. 😄

Ja toisaalta ei tarvitsisi pistää ihan kaikkea likoon, kun osaa perustella hyvin...reagtiot voi päätellä itse ja elää sen mukaan.

Eihän tää vastaa irl touhua läheskään, mutta eväitä sinne saa, jos haluaa.

Täällä kuitenkin tulee ne syvimmät tunnot usein esiin...niitä voi sit muistella ja etsii itse jos haluaa. 😁

• Disseisback kirjoitti:

No tää palstasysteemihän periaatteessa on loistava. Voi oikeasti suoltaa mitä vaan. Ja jokainen voi panostaa siihen sanomiseensa just niin paljon kun uskaltaa. 😄

Ja toisaalta ei tarvitsisi pistää ihan kaikkea likoon, kun osaa perustella hyvin...reagtiot voi päätellä itse ja elää sen mukaan.

Eihän tää vastaa irl touhua läheskään, mutta eväitä sinne saa, jos haluaa.

Täällä kuitenkin tulee ne syvimmät tunnot usein esiin...niitä voi sit muistella ja etsii itse jos haluaa. 😁

Tavallaan tää on loistava. Täällä törmää mielenkiintoiseen porukkaan ja löytyy sellaisiakin joiden kanssa viihtyy. Toisaalta tää mahdollista verbaalisen oksentamisen vailla muuta tarkoitusta kuin sotkea mahdollisimman monen muun kengät sillä yrjöllään, mikä on hanurista, mutta toisaalta ehkä sille yhdelle sitten tarpeellista.

Olisi mielenkiintoista jos somessa ei voisi esiintyä kuin omana itsenään, pitäisi henkkareilla/passilla/tms. varmentaa henkilöllisyytensä ja sitten olisi se yksi ainoa nikki käytössä kaikkialla, S24, Face, Google, jne.

Miksi somen on oltava anonymiteetin temmellyskenttä?

• randombypasser kirjoitti:

Tavallaan tää on loistava. Täällä törmää mielenkiintoiseen porukkaan ja löytyy sellaisiakin joiden kanssa viihtyy. Toisaalta tää mahdollista verbaalisen oksentamisen vailla muuta tarkoitusta kuin sotkea mahdollisimman monen muun kengät sillä yrjöllään, mikä on hanurista, mutta toisaalta ehkä sille yhdelle sitten tarpeellista.

Olisi mielenkiintoista jos somessa ei voisi esiintyä kuin omana itsenään, pitäisi henkkareilla/passilla/tms. varmentaa henkilöllisyytensä ja sitten olisi se yksi ainoa nikki käytössä kaikkialla, S24, Face, Google, jne.

Koska meitä on monenlaisia ihmisiä. Osalle joku oikea avautuminen voisi johtaa vaikka toimeentulon menetykseen...

Mutta ehkä joskus elellään yhteiskunnassa jossa pystytäön keskustelemaan asioista ilman, että kukaan joutuu oikeasti kokemaan väkivaltaa. 😊

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Sivusta totean, että pitäähän sivustoja olla monenlaisia. Miksi niiden pitäisi kaikkien olla samasta muotista? Jos haluaa henkilöllisyysvarmennettua keskustelua, niin menee sellaselle saitille. Onhan noita.

• Anonyymi kirjoitti:

Sivusta totean, että pitäähän sivustoja olla monenlaisia. Miksi niiden pitäisi kaikkien olla samasta muotista? Jos haluaa henkilöllisyysvarmennettua keskustelua, niin menee sellaselle saitille. Onhan noita.

En puhu jostain sivustosta tai mistään sivustoista ensinkään. Monestiko pääset IRL suoltamaan suoraan toiselle henkillölle suustasi ihan mitä tahansa mieleesi sattuu anonyyminä? Aika vähiin jää ne kerrat. Joten miksi sen pitäisi olla laajamittaisesti mahdollista netissä?
        Sille ei ole mitään loogista perustetta, että käytännössä 95% tai vähän enemmänkin netistä on anonyymiä ellet ihan itse halua tuoda henkilöllisyyttäsi esille. IRL tilanne on täysin päinvastoin, saat yrittämällä yrittää että voit häivyttää henkilösi mistä tahansa suorasta kohtaamisesta toisen ihmisen kanssa.

Joten. Miksi sen pitäisi olla netissä laajamittaisesti mahdollista ja myös oletusarvoista?

Minusta tämä olisi hyvä, ettei voisi anonymiteetin suojissa suoltaa suustaan ihan mitä tahansa.

• Haaveilija39 kirjoitti:

Minusta tämä olisi hyvä, ettei voisi anonymiteetin suojissa suoltaa suustaan ihan mitä tahansa.

Niin. Kaksipiippuinen juttu. En itsekään täysin sulje jonkinlaista semi-anonymiteettiä pois, on tämä ihan käyttökelpoista, mutta toisaalta aika avoimesti latelin aikanaan Facessakin sen mitä sattui sydämen/mielen/kielen päällä olemaan.

Toki Facessa tontilla oli korkeintaan ne jotka olivat halunneet siellä kontaktiin tai jotka itse kontaktoin, joten sinällään jossain mielessä tuttuja, vaikka moni kyllä yllättyikin avautumisistani. Ja kyllähän sellaisessa tilanteessa, toisen Face-kontaktina, voi ottaa kuvakaappauksen sen tyypin horinoista ja pistää yleiseen levitykseen, joten tulilinjalla sielläkin ollaan. Riittää kun saa jonkun Face-kontaktinsa hermostumaan ja voi kaikki "yksityiset" julkaisut pamahtaa jonnekin kaikkien nähtäviksi. Joten sielläkin on parempi miettiä mitä laukoo, koska mitenkään yksityistä sekään ei ole, se on täysin Face-kontaktien hyvän tahdon varassa. Ja kun sanonnan mukaan ihminen on ihmiselle susi, niin...

Niin. Kaksipiippuinen juttu. En itsekään täysin sulje jonkinlaista semi-anonymiteettiä pois, on tämä ihan käyttökelpoista, mutta toisaalta aika avoimesti latelin aikanaan Facessakin sen mitä sattui sydämen/mielen/kielen päällä olemaan.

Toki Facessa tontilla oli korkeintaan ne jotka olivat halunneet siellä kontaktiin tai jotka itse kontaktoin, joten sinällään jossain mielessä tuttuja, vaikka moni kyllä yllättyikin avautumisistani. Ja kyllähän sellaisessa tilanteessa, toisen Face-kontaktina, voi ottaa kuvakaappauksen sen tyypin horinoista ja pistää yleiseen levitykseen, joten tulilinjalla sielläkin ollaan. Riittää kun saa jonkun Face-kontaktinsa hermostumaan ja voi kaikki "yksityiset" julkaisut pamahtaa jonnekin kaikkien nähtäviksi. Joten sielläkin on parempi miettiä mitä laukoo, koska mitenkään yksityistä sekään ei ole, se on täysin Face-kontaktien hyvän tahdon varassa. Ja kun sanonnan mukaan ihminen on ihmiselle susi, niin...

En edes ole osannut ajatella tuota niin, että joku käyttäisi sanomisiani minua vastaan facessa. Mutta toki miksi näin ei voisi myös käydä. En vaan ole oikein pitkään aikaan päivittänyt sinne oikein mitään tai ainakaan mitään hirveän yksityistä.

Niin oon kyllä huomannut, että saat minunkin leuat välillä auki.😮🤭

En edes ole osannut ajatella tuota niin, että joku käyttäisi sanomisiani minua vastaan facessa. Mutta toki miksi näin ei voisi myös käydä. En vaan ole oikein pitkään aikaan päivittänyt sinne oikein mitään tai ainakaan mitään hirveän yksityistä.

Niin oon kyllä huomannut, että saat minunkin leuat välillä auki.😮🤭

Ei sitä oikein osaakaan odottaa ja tuskin se nyt todennäköistäkään on, mutta mahdollista silti. Siksi on syytä jopa ystävien kesken miettiä mitä sanoo sellaisissa medioissa jotka on mahdollista myöhemmin uudelleenjulkaista. Puhe kasvotusten on siis oikeastaan ainoa turvallinen, vaikka voihan sitä keskustelunkin nauhoittaa, mutta se vaatisi jo suunnitelmallisuutta pidemmällä aikavälillä.

Se vaan pitää miettiä asioita sanoessaan/kirjoittaessaan, että onko tämä jotain jonka takana voin seistä vielä 20 vuodenkin kuluttua vaikka se julkaistaisiin Hesarin kannessa henkilötietojeni kera? Jos vastaus on kyllä, go for it, jos se on mitään muuta kuin kyllä, niin mieti uudelleen tai jätä koko homma heti siihen paikkaan.

Toisekseen on aina syytä miettiä kuinka syvälle menee oman mielensä mietteiden julkaisemisen kanssa, se on herkkää maastoa ja syytä varjella vielä tarkemmin kuin edellä mainittua. Jos ne asiat ovat sellaisia, ettei voi kokea myöhemminkään niistä häpeää tai muutoin loukkaantua, niin sitten ne asiat on omia ja omaksuttuja, osa "alastonta" itseä ja sen kanssa kestää kyllä toisten pilkankin.

Ja siis niin minä? Tokko sentään, ihan normaaleja mielestäni höpisen. Tietty olen aika avoin kun kasvotusten keskustellaan, niin se varmasti toisinaan voi yllättääkin. Mutta kasvotusten ollaan jo kaksi ihmistä, ei kaksi palstan anonyymiä, ei edes kaksi Facen ystävää virtuaalissa.

Ei sitä oikein osaakaan odottaa ja tuskin se nyt todennäköistäkään on, mutta mahdollista silti. Siksi on syytä jopa ystävien kesken miettiä mitä sanoo sellaisissa medioissa jotka on mahdollista myöhemmin uudelleenjulkaista. Puhe kasvotusten on siis oikeastaan ainoa turvallinen, vaikka voihan sitä keskustelunkin nauhoittaa, mutta se vaatisi jo suunnitelmallisuutta pidemmällä aikavälillä.

Se vaan pitää miettiä asioita sanoessaan/kirjoittaessaan, että onko tämä jotain jonka takana voin seistä vielä 20 vuodenkin kuluttua vaikka se julkaistaisiin Hesarin kannessa henkilötietojeni kera? Jos vastaus on kyllä, go for it, jos se on mitään muuta kuin kyllä, niin mieti uudelleen tai jätä koko homma heti siihen paikkaan.

Toisekseen on aina syytä miettiä kuinka syvälle menee oman mielensä mietteiden julkaisemisen kanssa, se on herkkää maastoa ja syytä varjella vielä tarkemmin kuin edellä mainittua. Jos ne asiat ovat sellaisia, ettei voi kokea myöhemminkään niistä häpeää tai muutoin loukkaantua, niin sitten ne asiat on omia ja omaksuttuja, osa "alastonta" itseä ja sen kanssa kestää kyllä toisten pilkankin.

Ja siis niin minä? Tokko sentään, ihan normaaleja mielestäni höpisen. Tietty olen aika avoin kun kasvotusten keskustellaan, niin se varmasti toisinaan voi yllättääkin. Mutta kasvotusten ollaan jo kaksi ihmistä, ei kaksi palstan anonyymiä, ei edes kaksi Facen ystävää virtuaalissa.

Täällä on helpompi mennä sinne syvälle mielen syövereihin.. vaikka en mä sano etten voisi avautua noin muutenkin.. mutta en toki tänne koe kaikkia juttujani soveliaaksi..

No joo juurikin se jos sanon sulle jotain ja sä jatkat jollain omalla jutulla.. en osaa odottaa välttämättä mitään avautumista siis sun suunnalta..

Niin ja tietysti nämä on meidän välisiä juttuja.

Täällä on helpompi mennä sinne syvälle mielen syövereihin.. vaikka en mä sano etten voisi avautua noin muutenkin.. mutta en toki tänne koe kaikkia juttujani soveliaaksi..

No joo juurikin se jos sanon sulle jotain ja sä jatkat jollain omalla jutulla.. en osaa odottaa välttämättä mitään avautumista siis sun suunnalta..

Niin ja tietysti nämä on meidän välisiä juttuja.

Kyllähän se aika usein on helpompi anonyyminä, edes näennäisesti kertoa itsestään. Ja monesti lähisuhteissakin voi olla helpompi kertoa ajatuksistaan kirjoittamalla, ainakin ensin, ja sitä ei pidä väheksyä, aivoituksiensa kirjoittaminen auki, itselle ja/tai toiselle on ihan helvetin hyvä tapa saada asiat ulos mielestään ja näkösälle, itsen ja/tai toisen tarkasteltavaksi. On toiminut todella hyvin omissa parisuhteissani, kun vaikka itse olen sanavalmis, niin kumppani voi kaivata toisenlaista tapaa purkaa tuntojaan tietoisuuteeni ja sitten onkin jo hyvä lähtökohta keskustella. Riittää kun haluaa kuulla toista ja haluaa kohdella "kuulemaansa" kunnioituksella ja rakkaudella.

No mä olen aika herkkä latelemaan asioitani. Ne on itselle niin arkipäivää, ettei ne tunnu silleen miltään, ne on tosiaan ihan arkea, vain asioita. Ja kun ei ole mitään sellaista mitä osaan itse kertoa ja millä mua voisi oikeasti satuttaa, niin siinäpä se. Varmasti on asioita joilla mua voi satuttaa, mutta nepä on niitä joita en (vielä) itsekään itsestäni tiedä. Mutta niitä on, väistämättä, ihmisiä tässä vain ollaan.

Kyllähän se aika usein on helpompi anonyyminä, edes näennäisesti kertoa itsestään. Ja monesti lähisuhteissakin voi olla helpompi kertoa ajatuksistaan kirjoittamalla, ainakin ensin, ja sitä ei pidä väheksyä, aivoituksiensa kirjoittaminen auki, itselle ja/tai toiselle on ihan helvetin hyvä tapa saada asiat ulos mielestään ja näkösälle, itsen ja/tai toisen tarkasteltavaksi. On toiminut todella hyvin omissa parisuhteissani, kun vaikka itse olen sanavalmis, niin kumppani voi kaivata toisenlaista tapaa purkaa tuntojaan tietoisuuteeni ja sitten onkin jo hyvä lähtökohta keskustella. Riittää kun haluaa kuulla toista ja haluaa kohdella "kuulemaansa" kunnioituksella ja rakkaudella.

No mä olen aika herkkä latelemaan asioitani. Ne on itselle niin arkipäivää, ettei ne tunnu silleen miltään, ne on tosiaan ihan arkea, vain asioita. Ja kun ei ole mitään sellaista mitä osaan itse kertoa ja millä mua voisi oikeasti satuttaa, niin siinäpä se. Varmasti on asioita joilla mua voi satuttaa, mutta nepä on niitä joita en (vielä) itsekään itsestäni tiedä. Mutta niitä on, väistämättä, ihmisiä tässä vain ollaan.

Koen että olen taas löytänyt sen avoimen minäni. Kadotin sen jo jossain välissä. Tiedostan että parisuhteessa on tosi tärkeätä, kun voi kertoa mitä on mielenpäällä. Sinä olet ainakin sellainen yllättävän vastaanottavainen..

Koen että olen taas löytänyt sen avoimen minäni. Kadotin sen jo jossain välissä. Tiedostan että parisuhteessa on tosi tärkeätä, kun voi kertoa mitä on mielenpäällä. Sinä olet ainakin sellainen yllättävän vastaanottavainen..

No sehän on hyvä, että olet taas kiinni siinä kuka ja millainen olet, mitä haluat. Ja mitä et halua.

Ja äkkiähän ne tuppaa katoamaan arkielämän pyörteissä, vielä herkemmin jos on muksuja myös huolehdittavana, tila omalta itseltä imaistaan liki kokonaan ellei siitä onnistu pitämään kiinni. Mikä taas edellyttää kumppanin vastavuoroisuutta, ymmärrystä ja yhteistyötä. Ne on isoja ja hankalia asioita, vaikea muistaa pitää niitä yllä. Jo ilman muksujakin...

Kiitokset 😊 Yritän olla vastaanottavainen ja kuunteleva, kannustaa olemaan itse itselleen avoin kertomalla omista asioistani avoimesti. Kun mulla ei tosiaan "ole penniäkään niissä kiinni", siis omissa asioissani, niin voin olla ylettömän avoin, mutta samalla se avaa sitä ovea keskustelukumppanille, että toihan saattaisi kuunnella, kuulla ja vieläpä hyväksyä tuomitsematta, ymmärtää. Se olisi se tavoite 🤗

No sehän on hyvä, että olet taas kiinni siinä kuka ja millainen olet, mitä haluat. Ja mitä et halua.

Ja äkkiähän ne tuppaa katoamaan arkielämän pyörteissä, vielä herkemmin jos on muksuja myös huolehdittavana, tila omalta itseltä imaistaan liki kokonaan ellei siitä onnistu pitämään kiinni. Mikä taas edellyttää kumppanin vastavuoroisuutta, ymmärrystä ja yhteistyötä. Ne on isoja ja hankalia asioita, vaikea muistaa pitää niitä yllä. Jo ilman muksujakin...

Kiitokset 😊 Yritän olla vastaanottavainen ja kuunteleva, kannustaa olemaan itse itselleen avoin kertomalla omista asioistani avoimesti. Kun mulla ei tosiaan "ole penniäkään niissä kiinni", siis omissa asioissani, niin voin olla ylettömän avoin, mutta samalla se avaa sitä ovea keskustelukumppanille, että toihan saattaisi kuunnella, kuulla ja vieläpä hyväksyä tuomitsematta, ymmärtää. Se olisi se tavoite 🤗

Todellakin kumppanilta vaaditaan paljon, ettei voi tuosta vaan lähteä tapaamaan.. vaan lähinnä ehkä vasta sitten voi olla sitä kunnon tutustumis aikaa kun lapset nukkuu..

Mielestäni olet hyvin sisäistänyt tämän. Niin ja ps. Pidän susta muutenkin.🙂

Todellakin kumppanilta vaaditaan paljon, ettei voi tuosta vaan lähteä tapaamaan.. vaan lähinnä ehkä vasta sitten voi olla sitä kunnon tutustumis aikaa kun lapset nukkuu..

Mielestäni olet hyvin sisäistänyt tämän. Niin ja ps. Pidän susta muutenkin.🙂

Lasten kasvattaminen on kovin rankkaa hommaa, siinä missä tietysti myös ihanaa ja palkitsevaa. Yhtä ei saa ilman toista.

Aaaa, tuosta en ole ihan varma kyllä, mutta ainakin yritän, kiitos. Ja kyllä, samoin 😊

• Anonyymi

Ääh, yksisarvinen on vain herkkä itse päättelemään mitä sattuu, ja syyttelee muita tosi herkästi jos hänelle jotain kirjoittaa.

Annan esimerkin.
      Kirjoitin Suomessa on helppo erota? Kyllä, monessa maassa se ei ole naisille sallittua jos mies ei halua.

Toinen kohta, miehen ja naisen suhteessa esiintyvän väkivallan määrä tulisi kai olla nolla, jos se pidettäisiin nollana, ei väkivaltaa paljon esiintyisi. Molempien tulee siis erota heti ensimmäisellä väkivallan esiintymiskerralla.
      Parisuhdeväkivallassa ei ole kysymys tasa-arvosta, vaan siitä mitä suhteessa olevat henkilöt itse hyväksyvät. Väkivaltaa ei tarvitse, eikä pidä hyväksyä.

Missä oli se vähättely?

AV

• Yksisarvinen saa olla mikä on ja hän saa ottaa vastaan mitä haluaa. 😊

Minä uskon että hän janoaa aina vaan uutta ja lisää...muuten hän olisi vain kauniiksi kuvaelmassaan kuplassa, eikä kirjoittelisi tänne ja altistaisi itseään ärsyyntymiselle. 😊

Hän on itseriittoisen oloinen, mutta uteliaisuutta riittää. 😃

Aivan upea nuorekas ihminen. Mä tykkään. 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Yksisarvinen saa olla mikä on ja hän saa ottaa vastaan mitä haluaa. 😊

Minä uskon että hän janoaa aina vaan uutta ja lisää...muuten hän olisi vain kauniiksi kuvaelmassaan kuplassa, eikä kirjoittelisi tänne ja altistaisi itseään ärsyyntymiselle. 😊

Hän on itseriittoisen oloinen, mutta uteliaisuutta riittää. 😃

Aivan upea nuorekas ihminen. Mä tykkään. 😊

Tietysti saa olla oma itsensä, vaikka saippuapala, joka ei itse pysty siihen mitä toisilta vaatisi:)

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Tietysti saa olla oma itsensä, vaikka saippuapala, joka ei itse pysty siihen mitä toisilta vaatisi:)

AV

Vaatisi? Mä koen, että toivoisi, haluaisi.

Kuka voi vaatia muilta?

Ei täällä aibakaan voi keneltäkään kukaan vaatia yhtään mitään. 😃

Sen ymmärtäminen noin johtuu vastaanottajasta sitten. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Vaatisi? Mä koen, että toivoisi, haluaisi.

Kuka voi vaatia muilta?

Ei täällä aibakaan voi keneltäkään kukaan vaatia yhtään mitään. 😃

Sen ymmärtäminen noin johtuu vastaanottajasta sitten. 😁

"Olen toistaiseksi erittäin tehokkaasti ulkoistanut yksityiselämästäni kaikki, jotka eivät muotoile sanomisiaan selkeästi"

Voi kai tuon toivomukseksikin tulkita.

• Anonyymi kirjoitti:

"Olen toistaiseksi erittäin tehokkaasti ulkoistanut yksityiselämästäni kaikki, jotka eivät muotoile sanomisiaan selkeästi"

Voi kai tuon toivomukseksikin tulkita.

No oikeus sellaiseenkin kaikilla on. 😊

Miksi mun tai kenenkään muun pitäisi tuollaisesta pahoittaa mielensä? 🤔

Voihan tänne kuka vaan tulla ja sdnoa miten elämä pitäisi elää, että se menisi ihan v.tun hyvin....mitä siihen voi sanoa sivusta? 😁

Onpa nättii? 😄

Mut kun ei ole mun tai sun elämä. 😄

Mä ymmärrän monia "auttajia täällä" on vimma selittää miten piyäus toinia, että ois hyvä....inhimillistä kyllä. Mutta elämät ei mene kellään samoin. 😊

Ja perskärpäsille tiedoksi: joo, oon tehnyt myös tuonkin virheen...nostan käpälääni. 😏🖐

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No oikeus sellaiseenkin kaikilla on. 😊

Miksi mun tai kenenkään muun pitäisi tuollaisesta pahoittaa mielensä? 🤔

Voihan tänne kuka vaan tulla ja sdnoa miten elämä pitäisi elää, että se menisi ihan v.tun hyvin....mitä siihen voi sanoa sivusta? 😁

Onpa nättii? 😄

Mut kun ei ole mun tai sun elämä. 😄

Mä ymmärrän monia "auttajia täällä" on vimma selittää miten piyäus toinia, että ois hyvä....inhimillistä kyllä. Mutta elämät ei mene kellään samoin. 😊

Ja perskärpäsille tiedoksi: joo, oon tehnyt myös tuonkin virheen...nostan käpälääni. 😏🖐

Yleensä se menee, ne ihmiset jotka haluavat tavata itse selkeästi mielipiteitään kirjoittavia, eivät itse siihen pysty. Joutuu selittelemään muille mitä onkaan tarkoittanut, tai kirjoittaa ettei tarkoittanut oikeastaan mitään, kysyjän tulkinta on väärä, eikä oikeaa ole olemassa.
        Keskustelun mennessä tilanteeseen jossa ei enää itse voisi mielipidettään perustella, kirjoitetaan ettei tykkää tyylistä, heitetään joku syyllisyysleima ja poistutaan nopeasti paikalta.
        Kaikki johtuu vain luonteesta, aina haluaa olla oikeassa, eikä voi muuttaa itsestään mitään, kun olisi täydellinen.

Mitäpä sitä täydellisyyttä muutamaan:)

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Yleensä se menee, ne ihmiset jotka haluavat tavata itse selkeästi mielipiteitään kirjoittavia, eivät itse siihen pysty. Joutuu selittelemään muille mitä onkaan tarkoittanut, tai kirjoittaa ettei tarkoittanut oikeastaan mitään, kysyjän tulkinta on väärä, eikä oikeaa ole olemassa.
        Keskustelun mennessä tilanteeseen jossa ei enää itse voisi mielipidettään perustella, kirjoitetaan ettei tykkää tyylistä, heitetään joku syyllisyysleima ja poistutaan nopeasti paikalta.
        Kaikki johtuu vain luonteesta, aina haluaa olla oikeassa, eikä voi muuttaa itsestään mitään, kun olisi täydellinen.

Mitäpä sitä täydellisyyttä muutamaan:)

AV

No mutta tuohon...

Aina pitäisi saada mahdollisuus ja aikaa sisäistää kaikki. 😊

Yksisarvisen puolesta sanon, että vaikka hän kirjoittaa itsevarmasti ja koettaa vältellä virheitä, niin sinnikäs hän on ja aina caan palaa tänne lävään ottamaaan jotenkin turpiinsa 😁

Mä niin odotan kun joku saa mut kipuikemaan. Repimään itseni jostain itseni luomasta kipladta, että kaikki olisi hyvin. Ja pystyn kaikkeen. 😄

• Oih nyt pistit kyllä, niin hempeetä😍 biisiä kehiin että.. Tässä mä kuuntelin kotipihallani, katsoen kirkasta taivasta.🌤️☀️

Juuh, se on jännä miten vaan jotkut sanat uppoaa sinne syvälle. Jää miettimään miksi tunnen näin kuin tunnen. Hyvä siis työstää silloin sitä kuulemaansa ja niitä tunteita mitä se herättää.

• No hyvä että kolahti se biisikin jollekin. 😊

Minä tykkäisin, ettei kaikki lähtisi aiba vastakarvaan miettimään pahinta,vaan koittaisivat tutkia mitä se toiben oikein yrittää kertoa. Toi biisi sopii siihen hiton hyvin. 😊

• Disseisback kirjoitti:

No hyvä että kolahti se biisikin jollekin. 😊

Minä tykkäisin, ettei kaikki lähtisi aiba vastakarvaan miettimään pahinta,vaan koittaisivat tutkia mitä se toiben oikein yrittää kertoa. Toi biisi sopii siihen hiton hyvin. 😊

Tuon kyllä huomaan itsessäni, että ajattelen aina pahinta.. vaikka se ei siis näin monestikaan ole.

Tuon kyllä huomaan itsessäni, että ajattelen aina pahinta.. vaikka se ei siis näin monestikaan ole.

No se tulee varmaan jostain luonnollisesta selvyitymisvaistosta, et todellakaan ole ainoa. 😄

Mua eniten mietityttää vaikka rakastavien ihmisten sanomiset... miksi niihin ei luoteta, uskota?

Uskotaan ennemmin johonkin tunteeseen kuin selvään faktaan...ne rajastavat ihmisethän on yhä siinä, vaikka hölmöilet...😚

• Disseisback kirjoitti:

No se tulee varmaan jostain luonnollisesta selvyitymisvaistosta, et todellakaan ole ainoa. 😄

Mua eniten mietityttää vaikka rakastavien ihmisten sanomiset... miksi niihin ei luoteta, uskota?

Uskotaan ennemmin johonkin tunteeseen kuin selvään faktaan...ne rajastavat ihmisethän on yhä siinä, vaikka hölmöilet...😚

No hyvä etten ainut ole☺️

Just tämä👆🏻 eihän kukaan huvikseen esim. Tunteitaan kerro. Ehkä se vaan on meillä ihmisillä, ettei uskota siihen, että voidaan olla ihania, rakastettavia. Sellaisina kuin olemme..

Niin ja ne rakastavat ihmiset kestää niitä sinun huonoja ja hyviä puolia. Toki tietysti rajansa kaikella..

Just tämä👆🏻 eihän kukaan huvikseen esim. Tunteitaan kerro. Ehkä se vaan on meillä ihmisillä, ettei uskota siihen, että voidaan olla ihania, rakastettavia. Sellaisina kuin olemme..

Niin ja ne rakastavat ihmiset kestää niitä sinun huonoja ja hyviä puolia. Toki tietysti rajansa kaikella..

Rakastavien ihmisten sanomisia pitäisi ymmärtää epäsuorasti...totuus kyllä näkyy ja tuntuu, kun siihen on vastaanottavainen....😁

• Disseisback kirjoitti:

Rakastavien ihmisten sanomisia pitäisi ymmärtää epäsuorasti...totuus kyllä näkyy ja tuntuu, kun siihen on vastaanottavainen....😁

Niin ne voi olla niitä pieniä arkipäivän asioita. Toisen huomioimista.😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Tänään piti olla suora, kirjoitin, on ikävä. Vastauksessa luki, niin minullakin.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Tänään piti olla suora, kirjoitin, on ikävä. Vastauksessa luki, niin minullakin.

AV

Eikös se ole suoraa?

Niin ne voi olla niitä pieniä arkipäivän asioita. Toisen huomioimista.😊

Hyvää yötä toivotuskin on sitä. 😊

• Disseisback kirjoitti:

Hyvää yötä toivotuskin on sitä. 😊

Oi no tuokin on kyllä totta. Itse ainakin pidän sen sanomisesta.☺️

Aika monesti kuitenkin törmää ihmisiin, jotka on skeptisiä kun sanot, että tykkäät hänestä. Ikään kuin se tykkääminen vaatisi sadan vuoden tuntemisen ja miljoona yhteistä vuotta, kärjistäen. Eikö voisi vaan tajuta, että joku näkee "sinussa" heti enemmän ja avoimemmin kaiken, kun joku toinen...joku osaa tulkita, joku ei. Joku ei tunne "sua" vuosienkaan jälkeen, kun toinen tuntee heti.

Miksi se on niin vaikeaa, en ymmärrä. 😃

Oi no tuokin on kyllä totta. Itse ainakin pidän sen sanomisesta.☺️

Kaikki eivät vain koe samoin...

https://youtu.be/3ETXB_Irumw

Joillekin tälläinen on taivas. 🫠

• Huitale kirjoitti:

Aika monesti kuitenkin törmää ihmisiin, jotka on skeptisiä kun sanot, että tykkäät hänestä. Ikään kuin se tykkääminen vaatisi sadan vuoden tuntemisen ja miljoona yhteistä vuotta, kärjistäen. Eikö voisi vaan tajuta, että joku näkee "sinussa" heti enemmän ja avoimemmin kaiken, kun joku toinen...joku osaa tulkita, joku ei. Joku ei tunne "sua" vuosienkaan jälkeen, kun toinen tuntee heti.

No mä en enää usko ihmiseen suoraan kun sanotaan. 😁

Jotkut luulee vahvasti tietävänsä mitä ovat mutta totuus on mitä on...

Moni pettyy itseensä.. tufhaan, mutra minkäs teet?1😃

• Huitale kirjoitti:

Olen ollut lähes aina hitaasti lämpenevä.. oli kyse mistä tahansa ihmissuhteesta.. Sit jos sattuu törmäämään sellaiseen, josta jo heti näkee et vau olipa ihana tyyppi. Tai, että siinä toisessa on nyt vaan sitä jotain mitä kaikissa muissa ei ole.😁

Mutta siis ymmärrän kyllä, että saattaa hyvinkin ajatella skeptisesti.. tai siis näin olen joskus myös miettinyt itsekin..

Olen ollut lähes aina hitaasti lämpenevä.. oli kyse mistä tahansa ihmissuhteesta.. Sit jos sattuu törmäämään sellaiseen, josta jo heti näkee et vau olipa ihana tyyppi. Tai, että siinä toisessa on nyt vaan sitä jotain mitä kaikissa muissa ei ole.😁

Mutta siis ymmärrän kyllä, että saattaa hyvinkin ajatella skeptisesti.. tai siis näin olen joskus myös miettinyt itsekin..

Mä oon ehkä ollut liikaa huppelissa nyt sisäistääkseni tuon juuri nyt..😁
        Elä ota pshslla mut...

https://youtu.be/8drqBdA4qJI

Ehkä mä oon tuollaknen. 😊

• Disseisback kirjoitti:

No mä en enää usko ihmiseen suoraan kun sanotaan. 😁

Jotkut luulee vahvasti tietävänsä mitä ovat mutta totuus on mitä on...

Moni pettyy itseensä.. tufhaan, mutra minkäs teet?1😃

Kaikki me opitaan itsestämme uusia asioita ja puolia ajatuksia aikaansaaviin ihmisiin törmätessämme.. Mutta skeptisyys josta mainitsin on jokin itsetunto juttu tai torjuntajärjestelmä pääkopassa.

Tai omaa kyvyttömyyttä kenties tunnistaa muissa asioita, joita ei usko muidenkaan pystyvän tunnistamaan siksi. 🤷🏼‍♂️

Niin, skeptisyys, ihan kun ei uskoisi toisen pystyvän näkemään niitä vau juttuja "sinussa" tai epäilis ettei mussa ole tollasia vau juttuja, nujerrettu itsetunto?

Vaan ihminen on outo otus kaikkinensa. 😊

• Huitale kirjoitti:

Kaikki me opitaan itsestämme uusia asioita ja puolia ajatuksia aikaansaaviin ihmisiin törmätessämme.. Mutta skeptisyys josta mainitsin on jokin itsetunto juttu tai torjuntajärjestelmä pääkopassa.

Tai omaa kyvyttömyyttä kenties tunnistaa muissa asioita, joita ei usko muidenkaan pystyvän tunnistamaan siksi. 🤷🏼‍♂️

Tai loputonta perälautaa, mihin törmää olemalla vain se mitä on. 😚

Sinullshan siitä ei liene pitkää kokemusta. Vai?🤔

• Huitale kirjoitti:

Niin, skeptisyys, ihan kun ei uskoisi toisen pystyvän näkemään niitä vau juttuja "sinussa" tai epäilis ettei mussa ole tollasia vau juttuja, nujerrettu itsetunto?

Todeĺisuus aina kerto totuuden. 😊

• Huitale kirjoitti:

Juurikin tuollaista tuo skeptisyys on.🙄 on itsetuntoa ja ei ole juuri sillä hetkellä😁

Kyllä olemme hyvin outoja. Siihen vielä se, kun kumminkin pitkin elämäämme muututaan..

• Disseisback kirjoitti:

Kaikki eivät vain koe samoin...

https://youtu.be/3ETXB_Irumw

Joillekin tälläinen on taivas. 🫠

Nuorin sanoo hyvää yötä jeesus myötä😁

• Disseisback kirjoitti:

Tai loputonta perälautaa, mihin törmää olemalla vain se mitä on. 😚

Sinullshan siitä ei liene pitkää kokemusta. Vai?🤔

Riippuu mitä kokemusta meinaat.

Juurikin tuollaista tuo skeptisyys on.🙄 on itsetuntoa ja ei ole juuri sillä hetkellä😁

Kyllä olemme hyvin outoja. Siihen vielä se, kun kumminkin pitkin elämäämme muututaan..

Jep. Se on jostain syystä vaikeaa kuulla jotain positiivista, tiiän sen ittestänikin. Ei tiiä miten siihen suhtautuis. 😁

• Disseisback kirjoitti:

Mä oon ehkä ollut liikaa huppelissa nyt sisäistääkseni tuon juuri nyt..😁
        Elä ota pshslla mut...

https://youtu.be/8drqBdA4qJI

Ehkä mä oon tuollaknen. 😊

Olipa biisi😜🤘🏻

• Huitale kirjoitti:

Jep. Se on jostain syystä vaikeaa kuulla jotain positiivista, tiiän sen ittestänikin. Ei tiiä miten siihen suhtautuis. 😁

Juurikin tuo. Jopa jollain tavalla helpompi suodattaa kaikkea negaa.. vaikka mielummin kuuntelisi kyllä niitä positiivisia asioita… kunhan niitä vähän sulattelee..

Juurikin tuo. Jopa jollain tavalla helpompi suodattaa kaikkea negaa.. vaikka mielummin kuuntelisi kyllä niitä positiivisia asioita… kunhan niitä vähän sulattelee..

Niinpä. Se on jotenkin kuin geeneissä. 🤷🏼‍♂️😄

• Anonyymi

Nyt on Tuusniemellä herkkää.

• Hyvä että sielläkin on edes jotakin. 😁

• Ilmoitan, että minulla on lievä Tuusniemiallergia, sillä exäni oli alkujaan sieltä naapurista kotoisin.
        Tämä on tietysti kaikkien mielestä äärettömän välttämätöön ja mielenkiintoinen tieto.
        (pitäisi käydä joskus viemässä exäni isän haudalle kynttilä, sillä oli sen porukan järkevin... muut eivät niinkään ja päätyivät jopa televisioon sen takia)

• Anonyymi

Saisko linkin tähän disukan ja keppihevosen vääntöön, pliis.

• Rakkaudesta se hevonenkin potkii vai miten se oli?

• Disseisback

Kaikkee ei tarjoilla pedillä. .

• Tää kipale joskus kirpaisi luulin olevani jonkun ulkopuolisen tahon vanki, kunnes rakas työkaveri tulkkasi mulle. Kyse ei ole rakkaasta naisesta, vaan mun lapsista. Ne on mun aurinko😎 Ja mä oon ylpee kuu. 😃

https://youtu.be/ROJFF0xULpQ

On nättk biisi. 😚

• Joo no Metallica pysyy aina kovana.👍🏼

• Vai pelkoa ja kiputiloja..

Nooh..
      Ihminen on mielestäni rakennettu pelolla ja kiputiloilla. Ihan pienestä pitäen. Se joka uskaltaa kohdata sen, on rohkea. Noin niin kuin mielestäni.

Elämä on niin helppoa elää kuplassaan ja silitellä rypyt olemattomiin. Taitaa olla tuo sellainen helmasynti. Itsellenikin.

Sä olet siinä hyvä, että töräytät mielipiteesi aika suoraan. Ja se on harvinaista, mutta erinomaista.
      Ja jos keskustelukumppanisi ei kykene vuorovaikutukseen sen asian kanssa, niin omahan on tappionsa.

• No hyvin savolainen mielipide. 😁

• Disseisback kirjoitti:

No hyvin savolainen mielipide. 😁

Oliko?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Oliko?

Joo. Vastuu kuulijalla. 😄

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Vastuu kuulijalla. 😄

Niinhän se oikeastaan on. Tavallaan.

Ja samalla ei ole. Hitto, mitä dualismia.

Kyllä sä tiedät, että mä tykkään sun ulosannista, vaikka aina mäkään en pysy kärryillä susta.

Sulta puuttuu filtterit. Mut mun mielestä se on hyvä.

• Anonyymi

Missä sun kirjoitukset on koskaan pelkoa tai kiputiloja aiheuttaneet? Sinussa itsessäsi?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      149
      2149
    2. 121
      1455
    3. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      335
      1248
    4. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1190
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      65
      1165
    6. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      3
      1161
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1149
    8. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1099
    9. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      967
    10. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      98
      965
    Aihe