Tulevat suositut autobrändit?

Anonyymi-ap

Arvaillaan mikä automerkki olisi eniten myyty maailmassa vuonna 2030.
Onko se Hyundai, KIA. Meneekö kunnia saksalaisille valmistajille kuten Volkswagen, MB tai BMW, miten vahvoja ovat japanilaiset Toyota, Honda tai Nissan?

Automarkkinat ja valmistajamaat muuttuvat nekin koko ajan.
Kriisien yhteydessä autotehtaita ajetaan alas ja markkinat valtaavat toiset merkit, kuten nyt on käynyt esimerkiksi Venäjällä.

Venäjällä oli loppuvuodesta 2020 eniten myytyjen autojen lista seuraava:
1. Lada
2. KIA
3. Hyundai
4. Renault
5. Skoda
6. Volkswagen
7. Toyota
8. Nissan
9. BMW
10. Mercedes Benz

Vuonna 2023 eniten myytyjen autojen lista on hyvin erilainen:
1. Lada
2. Chery
3. Haval
4. Geely
5. Changan
6. Omoda
7. KIA
8. Exeed
9. Hyundai
10. Toyota

Pakotteiden seurauksena uusien autojen kuukautinen myynti romahti 125 000 autosta aina 20 000 autoon kuukaudessa. Ei ollut mitä myydä.
Öljyä voidaan vaihtaa autoihin ja ne Brändit jotka kituivat markkinoiden puristuksissa löysivät markkinaraon. Myynti on tuon jälkeen ollut helpompaa, viedä autoja markkinoille, joka muualta ei niitä oikein enää saa.

Venäläiset ovat ostaneet uusia, lähes tuntemattomia automerkkejä jopa 6100 miljardin dollarin summalla. Ostaisivat mielellään BMW, Volkswagen ja Mercedes Benz autoja mutta kun ei saa mistään. Jostain saavat vielä Toyotaa ja korealaisia.

Tuleeko tämä vaikuttamaan tulevaisuudessa eniten myytyjen autojen nimilistaan? Aikaisemmin venäläiset ovat tottuneet ajatukseen ettei Lada ole mikään hyvä auto, pitää olla saksalainen. Nyt kun eivät saa, ovat pakotettuja ajamaan ennen tuntemattomilla merkeillä, jos ne olisivat ihan hyviä ajaa ja halvempia, jääkö nuo merkit pysyviksi ko. maassa myös tulevaisuudessa?

Alussahan oltiin epäluuloisia Suomessakin korealaisia autoja kohtaan, nyt tuntuu niiden jo herättävän luottamusta. Kokemusten kautta korealaisten autojen myynti on ollut kovassa kasvussa myös Suomessa.

AV

20

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla oli 12 vuotiaasta lähtien volkkari ja nyt on bemari. Että välillä kun oli japsi, niin tuntu vähän siltä että pysyykö tiessä ollenkaan. Varmaan ihan hyvä auto siellä, mutta meillä euroopassa se tuntuma on se mihin on tottunu. Sama juttu korealaiset, ne on hyviä siellä ja onhan heillä siellä paljon markkinaa, ettei meidän siinä tarvi avustaa. Vähän sama juttu Suomalainen sauna tuntuu siltä omalta, vaikka verrattuna turkkilaiseen.

      • Testaavat juuri Keski-Suomessa tiessä pysymistä. Aika hyvin tuntuvat Toyotat ja Hyundait pysyvän. Fordkin pysyy, jos vaan kone kestää.


      • scrg kirjoitti:

        Testaavat juuri Keski-Suomessa tiessä pysymistä. Aika hyvin tuntuvat Toyotat ja Hyundait pysyvän. Fordkin pysyy, jos vaan kone kestää.

        Siinä mielessä oon samaa mieltä, että toi bemari on enemmän tehty saksalaisille tasasille teille. Ei oikei suomen kuoppasilla ja urautuneilla hyvä.


    • Mulla on tällä hetkellä Dacia ja siihen olen ollut erittäin tyytyväinen. Aikaisemmin ajelin Toyotalla, mutta niiden laatu on ihan kuraa nykyisin.

      • Anonyymi

        Miten maailman eniten myydyn auton laatu voi olla kuraa?
        Toimivuus on parasta markkinointia.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten maailman eniten myydyn auton laatu voi olla kuraa?
        Toimivuus on parasta markkinointia.

        AV

        Sitä ihmettelen itsekin. Minulla oli aina Toyota ja vannoin sen nimeen. Sitten jossain vaiheessa se muuttuikin yhtäkkiä pilipali merkiksi.


    • Anonyymi

      Tässä laadukas Wall Street Journalin dokumentti aiheesta, tuli eteen kun Youtuben avasi.
      https://www.youtube.com/watch?v=2cHYQLCe1VE

      Itse veikkaan Toyotan olevan eniten myyty vuonna 2030.
      Se oli sitä viime vuonna myös suurilla markkina-alueilla, myös Suomessa.

      Maailmassa tapahtuvat hässäkät muuttaa lähes kaikkea, jopa aikaisemmin selvinä pidettyjä asioita. Saa nähdä miten autoilu muuttuu tämän vuosikymmenen aikana.
      Ei tuo RAV4 ole mikään huonon näköinen kokonaisuus.
      https://www.youtube.com/watch?v=aIBr1TgIdJ4

      AV

    • Anonyymi

      Kiinalaiset nio ja kumppanit tulevat valtaamaan automarkkinat. Eilen oli uutisjuttu kun Tesla y:llä ei päässyt kuin 300km testeissä vaikka piti päästä 500km.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        PYD on niin suuri yritys, veikkaan sitä sähköautomarkkinoiden ykköseksi 2030.
        Niillä on omissa käsissään koko ketju, akkutuotannosta alkaen. Lupailivat piakkoin tulevan käyttöetäisyys 1000 kilometriä yhdellä latauksella, muutaman vuoden sisällä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PYD on niin suuri yritys, veikkaan sitä sähköautomarkkinoiden ykköseksi 2030.
        Niillä on omissa käsissään koko ketju, akkutuotannosta alkaen. Lupailivat piakkoin tulevan käyttöetäisyys 1000 kilometriä yhdellä latauksella, muutaman vuoden sisällä.

        AV

        Niinpä, nämä nykykinnerit on ongelmajätettä muutaman vuoden päästä kun arkistot paranee ja/tai tulee vaihdettavaksi.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, nämä nykykinnerit on ongelmajätettä muutaman vuoden päästä kun arkistot paranee ja/tai tulee vaihdettavaksi.

        -harmiseikirj-

        Tässä vielä Australian autolehden kirjoitukset aiheesta.
        https://thedriven.io/2021/09/15/byd-promises-1000km-range-in-new-ev-platform-and-ocean-x-concept/

        Vuoden 2022 malli on tosi paljon riippuvainen ilman lämpötiloista, siitä käytetäänkö sisätilan lämpöpuhaltimia vai ei. Mihin tuo perustuu että kaupungissa kuluttaa vähemmän sähköä mitä maantiellä? Polttoainemoottoreissa on juurikin päinvastoin.

        Real Range Estimation, between 345 - 675 km
        City - Cold Weather * 455 km
        Highway - Cold Weather * 345 km
        Combined - Cold Weather * 400 km

        City - Mild Weather * 675 km
        Highway - Mild Weather * 450 km
        Combined - Mild Weather * 545 km

        AV


    • Ei mua oikeestaan muu harmita, kun se ettei Saabia enää ole. Noi saksalaiset merkit tuskin mihinkään katoo, vaikka osuus pienenee, mutta siihenkin syynä enemmänkin kun markkinat aasiassa kasvaa.

    • Listalta puuttuu Tata.

    • Anonyymi

      Jopo, Jopo ja Jopo.

      Peltilehmälijöillä mopo, mopo, mopo.

    • Anonyymi

      Mopo = Moottori-Polkupyörä oikealta nimeltään.

      Tuntuisi että Ford olisi eniten myyty jos kaikki lasketaan Henry Fordin ajoiltakin.

      • Anonyymi

        Moottoroitu polkupyörä! Ihan sama mikä moottori on polkupyörässä niin mopo on.


    • Mä olen uskollinen Toyotalle. Nissanikin on ollut hyvä auto, vaikka ikäloppuja olivatkin.

      Tekniikka pitää pelata, muuten autolla ei tee mitään.

      • Ulkonäkö on on yks vitun hailee, kunhan kiesi kulkee ja toimii. Ajan kyllä tarvittaessa, vaikka dumpperilla tai kauhakuormaajallakin, jos autoja ei enää löydy toimivia.


      • Huitale kirjoitti:

        Ulkonäkö on on yks vitun hailee, kunhan kiesi kulkee ja toimii. Ajan kyllä tarvittaessa, vaikka dumpperilla tai kauhakuormaajallakin, jos autoja ei enää löydy toimivia.

        Tai aasilla. Hiiirn hiirn. 😉


    • Uskon, että Toyota, Honda ja VW pysyvät vahvoina vielä tämän vuosikymmenen ajan. 🙂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      159
      2446
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      136
      1915
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      106
      1755
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      77
      1411
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      76
      1378
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      21
      1347
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      228
      1086
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      71
      884
    9. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      213
      850
    10. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      46
      810
    Aihe