Tutki raamattua kanssani. Kol. 4 luku.

Anonyymi-ap

Aamun raamatunluku- ja rukoushetessämme luimme Kolossalaiskirjeen 4 lukua.

Sieltä nousi esiin joitain kohtia, joita nyt haluan painottaa Jehovan todistajille. Sitten viittaan myös Galatalaiskirjeeseen.

Jehovan todistajien sanoma on paratiisi ja järjestön totteleminen. Järjestö on heidän mielestään Jeesuksen kanava nykyään.
Se ei ole paljoa sen kummempaa kuin katolilaisille Paavi.

Mutta:
Kol.4:2. ". . . emme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa. . . . "
Yksi pahimpia väärennöksiä heillä on se, että on kaksi tapaa pelastua ja saada ikuinen elämä. Taivaallinen ja maanpäällinen. Raamattu, varsinkaan uusitestamentti ei opeta tälläistä.
Taivaalliset pelastuvat tulemalla Jumalan lapsiksi. Toiset tottelemalla järjestöä, että pääsisivät paratiisiin. Näin he opettavat.

Sitten:
Kol.4:5. " Emmehän me julista itseämme vaan Jeesusta Kristusta:"

JT:t julistavat hyvin harvoin mitään Jeesuksesta.
Koska olet kuullut ovelle tulleen JT:n sanovan ensin:" Tulin julistamaan teille sanomaa Jeesuksesta."
Kun he näin, eivät tee he julistavat tosiasiassa itseään, eli järjestön miehien sanomaa.

Tämä heidän sanomansa on väärä evankeliumia,josta kirjoitetaan Gal.1: 6-8.
" 6. Minua ihmetyttää, että te niin pian olette luopumassa hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin.
7. Se ei kuitenkaan ole mikään toinen evankeliumi. On vain niitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumia.
8. Mutta vaikka joku meistä tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.

Koska JT:n sanoma on paratiisi ja järjestö, eikä Jeesus Kristus on JT:t määriteltävä kirotuiksi.
Heillä on toisenlainen evankeliumi.

30

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

SIIS PITI OLLA 2 KOR. 4 LUKU.
      SORRY.

• Saat anteeksi. Missä preivissä käsiteltiinkään Peräilman virvoittavaa vaikutusta? Oliko se mooseksen kirjeessä Kaifffaalle? Vai Pontiac Pilateksen kirjeessä Kolkatan kummun vanhemmalle vartijalle.

• Anonyymi

Paavali oli tarkka mies omimaan vallan perustamissaan seurakunnissa haltuunsa. Hän tahtoi olla Galatian ylin tuomari eikä antanut sijaa Kristuksen omalle lupaukselle: MINÄ LÄHETÄN TEILLE TOISEN PUOLUSTAJAN, TOTUUDEN HENGEN, HÄNET.

Paavali ei tahtonut sallia ketään toista itsensä lisäksi Galatiassa. Muille hän sanoi: Suu poikki!
      Olkaa hiljaa!

On totta että Jehovan todistajilla ja Helluntaikirkolla on evankeliumia, joka on lainattu islamin Koraanista ja sunnasta.
      Ja nuo ovat ympärileikkauksen kannattajia.
      Tietty tiukkapipoisuus luonnehtiikin molempia seurakuntia.

Mutta taivaat, Luojan perikunta, Kristus, enkelit, Gabriel, profeetat ja välillä itse Paavalikin kyllä toimivat Jehovan todistajien eli Tyatiran eli neljännen seurakunnan kautta.
      Mutta Galatia ei suvaitse täysin muita seurakuntia omalla alueellaan. Yksin RISTIN EVANKELIUMILLA on valtaa voittaa Perkele joka on alueen kuninkaana. Ympärileikkaukseen viittaavaa ei sallita.

• Anonyymi

Ja missä raamatunkohdassa sanotaan, että lopunajalla on seurakunta, joka on Tyatira eli Jehovan todistajat.
        Ainut asia joka sopisi Jehovan todistajiin ja heidän vääriin opetuksiinsa, on sanoma joka annettiin Tyatiralle, Ilm.2: 21.
        Taidat itsekin kirjoitella väärää evankeliumia?

• Anonyymi

Ihana nainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja missä raamatunkohdassa sanotaan, että lopunajalla on seurakunta, joka on Tyatira eli Jehovan todistajat.
        Ainut asia joka sopisi Jehovan todistajiin ja heidän vääriin opetuksiinsa, on sanoma joka annettiin Tyatiralle, Ilm.2: 21.
        Taidat itsekin kirjoitella väärää evankeliumia?

Soopaa

• Anonyymi

En tutki jehovien kanssa mitään!

• Anonyymi

Ympärileikkauksen kovat vaatimukset kivittämisineen ei sovellu Galatiaan jonka lainkuuliaisuus olisi liiallista.

Juuri Pisidian Antiokiassa ja Galatiassa Paavalia kohdeltiin todella ankarasti. Kiihkomieli ja fanaattisuus valtaa Galatian niin silloin on oksat pois. Tästä esimerkkinä on Saksan kansa Hitlerin aikana.

Jo Luther toi liikaa lakia ja ympärileikkausta Galatiaan. Jos olisi saanut jatkua Rooman valta alueella olisi se ehkä ollut parempi.

Galatiaa ei saa päästää milloinkaan fanaattisen sotainnon valtaan vaan ainoastaan Ristin evankeliumi käy. Toki alueella on myös muukalaisia Pietarin kirjeen ja jopa Kalevalan mukaan mutta ei kaiketi suuria määriä.
      Yleensä. Näinä Lopun aikoina toki kansojen meret vellovat kovin.

Jumala sääti Galatialle ristin evankeliumin ja sen että se on osaton Luojan perikunnassa.

• Anonyymi

Totuuden Henki:
      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 14:17 totuuden Hengen,

Ja 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Vielä: 14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
      Sillä: Filipp. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi,
      Kuitenkin: Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra
      -Ja Herra on yksi Jumalan nimistä.

Vartiotonriuskonnossa Henki on sähkönkaltainen voima, siis eloton.
      Jeesus on enkeli. Siitäkin huolimatta että Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"

• Anonyymi

Kun minusta tuli JT vajaat 60 v. sitten opetettiin sanomaan että Pyhä henki on samankaltaista voimaa kuin kivessä jonka heität. Se lentää niin kauan kun siinä on sinun kädestäsi lähtenyttä voimaa.
        Vieläköhän tuo määritelmä on voimassa?
        Pientä kakaraa oli helppo höynäyttää, mutta että aikuisetkin sortuivat tuollaiseen pilkkaan.

• Anonyymi

Mutta vaikka joku meistä tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.

Secundum Verbum Dei, angelus sum Dei.
      "Iesus Christus, Filius Dei, agnus Dei";
      Nomen eius est Iesus Christus.
      Jesus Christus, filius Dei.
      Nomen eius est Iesus Christus. Verbum Dei.
      Satanas sine Verbo Dei moritur. Agnus dei. Salvatoris. IN NOMINE Domini Dei Salvatoris, nostri Ihesu Christi. Alpha et omega. Initium et finis. Nomen eius est Iesus Christus. Ego sum verbi Dei praedicator et parvulus Dei. In nomine Domini. Nomen Dei est Jahve. Et non credis in cruce. Et testimonium nostrum non creditis.
      Satanae es et sine gratia Dei et amore peribis.

Jumalan Sanan mukaan olen Jumalan enkeli.
      "Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Jumalan Karitsa";
      Hänen nimensä on Jeesus Kristus.
      Jeesus Kristus, Jumalan poika.
      Hänen nimensä on Jeesus Kristus. Jumalan sana.
      Saatana kuolee ilman Jumalan Sanaa. Jumalan karitsa. Pelastaja HERRAN, Vapahtajamme, Jeesuksen Kristuksen, NIMESSÄ. Alfa ja omega. Alku ja loppu. Hänen nimensä on Jeesus Kristus. Olen Jumalan sanan saarnaaja ja Jumalan lapsi. Jumalan nimessä. Jumalan nimi on Jahve. Ja sinä et usko ristiin. Etkä usko todistustamme.
      Kuulut Saatanalle ja joudut kadotukseen ilman Jumalan armoa ja rakkautta.

• Anonyymi

On illanpaisto, ja silkavat saijat
        luopoissa pirkeinä myörien ponkii:
        surheisna kaikk’ kirjuvat lorokaijat
        ja vossut lonkaloisistansa ulos vonkii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On illanpaisto, ja silkavat saijat
        luopoissa pirkeinä myörien ponkii:
        surheisna kaikk’ kirjuvat lorokaijat
        ja vossut lonkaloisistansa ulos vonkii.

Monesko viskipullo on jo menossa.

• Anonyymi

Verbum Dei sanctum est. Omnia est. Jumalan Sana elää ja on kaikkivoipa. Me kuulumme Jumalan Lapsiin. Olkaa raittiit ja valvokaa, sillä ette tiedä milloin Jumalan Sana tulee. Omnia est.
      Secundum Verbum Dei, angelus sum Dei.
      "Iesus Christus, Filius Dei, agnus Dei";
      Nomen eius est Iesus Christus.
      Jesus Christus, filius Dei.
      Nomen eius est Iesus Christus. Verbum Dei.
      Satanas sine Verbo Dei moritur. Agnus dei. Salvatoris. IN NOMINE Domini Dei Salvatoris, nostri Ihesu Christi. Alpha et omega. Initium et finis. Nomen eius est Iesus Christus. Ego sum verbi Dei praedicator et parvulus Dei. In nomine Domini. Nomen Dei est Jahve. Et non credis in cruce. Et testimonium nostrum non creditis.
      Satanae es et sine gratia Dei et amore peribis.
      Jumalan Sanan mukaan olen Jumalan enkeli.
      "Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Jumalan Karitsa";
      Hänen nimensä on Jeesus Kristus.
      Jeesus Kristus, Jumalan poika.
      Hänen nimensä on Jeesus Kristus. Jumalan sana.
      Saatana kuolee ilman Jumalan Sanaa. Jumalan karitsa. Pelastaja HERRAN, Vapahtajamme, Jeesuksen Kristuksen, NIMESSÄ. Alfa ja omega. Alku ja loppu. Hänen nimensä on Jeesus Kristus. Olen Jumalan sanan saarnaaja ja Jumalan lapsi. Jumalan nimessä. Jumalan nimi on Jahve. Ja sinä et usko ristiin. Etkä usko todistustamme.
      Kuulut Saatanalle ja joudut kadotukseen ilman Jumalan armoa ja rakkautta.

• Anonyymi

Miksi asia pitää kirjoittaa noin monimutkaisesti?
        Vanhassa testamentissa Jumalasta käytettiin nimitystä Jahve.
        Uudessa testamentissa sitä ei käytetä, kuin muutamassa kohden, jossa viitataan lainauksesessa vanhasta testamentista.
        Uskomalla, että Jeesus on pelastanut ristin kuolemalla sinut synneistäsi ja tunnustat suullasi, että hän on Herra, sinä pelastut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi asia pitää kirjoittaa noin monimutkaisesti?
        Vanhassa testamentissa Jumalasta käytettiin nimitystä Jahve.
        Uudessa testamentissa sitä ei käytetä, kuin muutamassa kohden, jossa viitataan lainauksesessa vanhasta testamentista.
        Uskomalla, että Jeesus on pelastanut ristin kuolemalla sinut synneistäsi ja tunnustat suullasi, että hän on Herra, sinä pelastut.

Lankkimutina vetoaa yksinkertaisiin taikauskoisiin ihmisiin. Kuvittelee tekevänsä sillä näihin vaikutuksen. Ehkä jopa jumalaan.

• Anonyymi

Mitä järkeä on julistaa evankeliumia Pojasta, sellaisille jotka eivät usko edes Isään?

• Anonyymi

Itsestäsikö kirjoittelet? Jatka vaan kulttisönkkäystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsestäsikö kirjoittelet? Jatka vaan kulttisönkkäystä.

Mitä virkaa Isä Jumalalla on sinulle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä virkaa Isä Jumalalla on sinulle?

Pidä vain huoli itsestäsi.
        Minun ja Isä Jumalan välit ei kuulu sulle kulttilainen.

• Anonyymi

Mitä järkeä on julistaa puutaheinää ja harhaisia uskomuksia totena?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidä vain huoli itsestäsi.
        Minun ja Isä Jumalan välit ei kuulu sulle kulttilainen.

Eli et usko Isään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä järkeä on julistaa puutaheinää ja harhaisia uskomuksia totena?

Sanoppa se.

• Anonyymi

Galatalaiskirjeessä on myös 3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta

Ja tämän johdosta UT sallii veren syömisen !

1 kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään
      -Siis myös verilettuja !
      1 kor. 10:27 Jos joku pakana, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan
      -Siis myös verilettuja !

• Anonyymi

Niin.

Vartiotorni puhuu APT 15:29:sta " että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta "

Kun taas VT, Moos. laki, "Älä"

3 Moos. 7:26 Älkää myöskään, missä asuttekin, syökö mitään verta

Älä = kielto

Karttaminen välttää, varoa, kaihtaa, pakoilla.
        Karttaa jkta, jkn seuraa.
        Karttaa julkisuutta.
        Karttaa työtä kuin ruttoa.
        Karttoi kajoamasta asiaan.
        https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/karttaa

-Karttaminen ei ole kielto.

APT 15:29 on annettu sellaisten pöytätovereiden tunteiden huomioimiseksi, jotka kuitenkin ovat syömättä veriruokia.

Kuten 1 kor. 10:28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
        10:29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?

Jossa tulee ilmi vapaus syömiseen, mutta tuodaan esiin hyvä tapa ottaa huomioon pöytäkumppani. Jonka tunteiden vuoksi ei syödä muutoin sallittua safkaa.

• Anonyymi

Puhut lahkolaisuudesta

• Anonyymi

Tervetuloa JT salille oppimaan aitoa kristillisyyttä!

• Anonyymi

" Tervetuloa JT salille oppimaan aitoa kristillisyyttä! "

-Sinä menit sanattomaksi, ja voit vain toistaa opetetun iskulauseen ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Tervetuloa JT salille oppimaan aitoa kristillisyyttä! "

-Sinä menit sanattomaksi, ja voit vain toistaa opetetun iskulauseen ?

Tervetuliaiskutsu on aina kunnia saada.
        Kunpa oppisimme ymmärtämään ja hyväksymään toisiamme paremmin, niin että eri mieltä asioista oleminen on vain näkemysero, ei aihe erimielisyydelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tervetuliaiskutsu on aina kunnia saada.
        Kunpa oppisimme ymmärtämään ja hyväksymään toisiamme paremmin, niin että eri mieltä asioista oleminen on vain näkemysero, ei aihe erimielisyydelle.

Eipä tuossa kunniaa.
        Se tyrkytetään kieltäytyjällekin, koska se on lahkolaisen käsketty tehdä.

Jännänkin tuntuista seurata portaikossa sitä lahkon toimintaa.
        Kun oven avannut vetää ovea kiinni nähtyään soittajan asian, on soittajalla vielä kiire huikata "kiitos" ovenrakoseen.

Todistaja ei saa yrittääkään ymmärtää.
        Koska siitä seuraisi lahkon jättäminen.
        Tuossahan se on ketjussa edellä kuinka Raamattu suorastaan määrää syömään veriruokaa. Sitä ei saa todistaja ymmärtää, mutta ei oikein saa esiintyä Raamatun kieltäjänäkään.
        Niin, meillä on omia ongelmiamme.
        Kristityn on mahdotonta ymmärtää, hyväksymisestä puhumattakaan, että ihmisiä tapetaan kieltämällä verensiirto. Yhtenä esimerkkinä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      71
      6473
    2. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      84
      5674
    3. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      39
      3806
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      112
      2927
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      95
      2774
    6. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      42
      2750
    7. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      13
      2051
    8. En mä tahallani ole näin hankala.

Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta
      Ikävä
      16
      1786
    9. Harmittaako mies, että yhteys katkesi?

Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?
      Ikävä
      236
      1654
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      156
      1404
    Aihe