Olisiko sinusta kirurgiksi

Anonyymi-ap

Olisiko sinusta kirurgiksi tekemään leikkauksia ja avaamaan ihmisen kehoa, kun leikkaus suoritetaan,
Mielestäni kirurgeilla pitäisii olla parempi palkka, tekevät kuitenkin työtä, jolla ihmishenkiä pelastetaan ja elämänlaatua parannetaan,
Ajattele, jos olisit kirurgi ja selkäleikkaus edessä, niin pitäisi osata kirurgin veitsellä taitavasti tehdä kehoon viilto ja osata väistää vatimot, verisuonet ja hermot.
Edessäsi olisi selkä ja sitä pitäisi sitten osata alkaa avaamaan, jos on vaikka välilevyn pullistuma, niin pitäisi osata osua oikeaan levyyn, että pullistuma saisi hoidettua.
Miten sellainen hoidetaan, puhkaistaanko vain painetaanko takaisin paikalleen ja laitetaanko jotain kittiä, liimaa vai puulista esteeksi, ettei pullistuma pääse uudelleen pullistumaan.
Entä sydänleikkaus, sinä olisi haastava leikkaus, miten sydämen saa irroitettua ja pöydällä tehtyä vaadittavat holto toimenpiteet.

Kyl olis liian vaativa työ, eikä meikäläisestä olis kirurgiksi.

13

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu, en viitsis. Mieluummin jatkan tän timanttisahan kanssa betoniseinää.

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        💋 ­­N­­­y­­m­­­f­o­­m­­­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Ajatuskin puistattaa.. minä kirurgina? Ei koskaan. Ei pystyisi eikä kykenisi.

    • Takuulla olisi liian stressaavaa ja jännittävää työtä, että ei pää kestäisi. Uskon kyllä, että tarkkuuden kanssa ei olisi ongelmaa, osaan tehdä todella pikkutarkkaa jälkeä.
      Mutta se paine siitä, että potilaan henki voi olla kiinni pienestä lipsahduksesta… niin ei.

    • Niin ja tuosta sydänleikkauksesta, ei sydäntä oteta irti… sydän on siinä ihmisessä paikallaan ja siinä värkätään sitten.

    • Anonyymi

      Ei ainakaan käsi saa vapista kuin ralli-kuskilla, kuin Marcus Grönholm Amazing Race -ohjelmassa.... mutta, niin varattomuus tekee kirurgin ja kädetkin sitten vapiseva vahingossa leikkailee sisäelimiä kuin Hannibal Lecter ja syö ne nälissääänkikn

    • En pitäisi kirurgin hommista, mutta röntgenlääkäriksi olisi voinut ryhtyä.
      Suvussa on ihmeteltykin sitä, ettei kumpikaan, minä tai veljeni päätynyt lääkäriksi.

    • Patologina voisi olla mielenkiintoisempaa.

    • Anonyymi

      Ralli sekä Formula -kuskina on helppoa olla kun tietokone ohjaa autoa lähinnä kokonaan, vain teeskennellä pitävänsä rasta kiinni ;D

    • Ei, koska ei oo koulutusta. Mutta jos huumoria heitetään, niin Mr Beaniltakin onnistui kirurgin hommat elokuvassa Mr Bean - Katastrofielokuva, niin mikä ettei sitten =D =D

    • Sitä kun mä oon teille yrittäny terottaa, että kannattaa ottaa se kässä myös 8 ja 9 luokilla. Koska se opettaa käden ja silmän yhteistyötä. Ja kauheesti te sanotte ettei yliopistossa mitään kässää tarvi. Niin kyllä tarvii, koska kirurgilla pitää olla ehdottoman tarkka käden ja silmän yhteistyö. Ja sitä nyt ei ihan millään kännykällä kehitä. Että kässää vaan kaikille ja myös lukioonkin pitää saada vapaaehtoinen kässä. Tollanen teorian linnotus, mikä lukio nykyään on ei palvele ketään.

    • No ei enää olis.. ei jaksais lukea enää sinne asti ja työaikaakaan ei olis 20;tä vuotta..

      Mutta noin muuten luulisin, että minusta olis ollut siihen itse hommaan. Mä uskon, että siinä ois sellaisella "perstuntumalla" ja reippaalla, mutta rauhallisella asenteella hyvät mahkut menestyä.

      Lisäksi luulisin, että osaisin olla myös sopivan sosiaalusempi, kuin moni lääkäri. Voisin olla ortopedi. Sanoisin, että mun homma on tästä noin 15 % ja loput 85% on sun heiniä sen jälkeen.

      Mä oon itse ollut polvileikkauksessa ja opin siitä, että kuntoutuminen on tosiaankin se 85% leikkauksesta...oli se mikä vaan. Ja siihen liittyy paljon myös psykologista hommaa. Esimerkiksi minunkin piti opetella taas luottamaan jalkaan. Piti koettaa uskoa, että se on kunnossa, kunhan saan lihakset ympäriltä kuntoon.

      Teroittaisin tosiaan tuota kuntoutumista, enkä jättäis sitä yksinomaan muun henkilöstön hommaksi...ainakaan sen merkityksen teroittamsta. Kirurgilla on auktoriteettiä ja tietoa asiasta. Mutta nykyään on niin kai kiire...

    • Anonyymi

      Tämä olisi muuten myöskin JeroP:llle juttu, purin juurikin kun oli aikaa, kummitusvideoita jota otin hämärässä, kummitusmaisia -> tietokoneelle viedeoiden käsitelyyn tehokkaammalla tällä pöytätietokoneella... jotain muutakin kuvien ja videoiden siirtelyä...

      Siis varsinaiselle tehokkaalle työ-pöytäkoneelle, jossa on tehoja sitten käsitellä kuvia paremmin... ollut stressiä ja hommia hoidettavana...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1950
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1507
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1320
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1225
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1111
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1027
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1017
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1002
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      851
    Aihe