Rahaa hankkivat naiset?

Anonyymi-ap

179

3216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehet käyttävät enemmän rahaa itseensä, mutta myös vapaa-aikaansa enemmän itseensä, kuin yleensä vaikkapa äidit. Pääsääntöisesti miehillä tuntuu olevan enemmän omaa aikaa, mitä naisilla, joilla on lapsia.

Silti moni mies rutisee ja kokee tehneensä urotyön käytyään palkkatöissä, missä muuten iso osa äideistäkin käy kaiken muun lisäksi.

Ukot hiljaa muutamasta hetkestä perheen hyväksi, lisää nöyryyttä.

• Meillä mies hoiti talouden raha-asiat. Minä sitten hoidin lapset, ihan jo siinä vaikka hän olikin välillä kotona. Ei hirveästi käynyt missään. Yhteen aikaan kävi töiden jälkeen kävelemässä, minä lämmitin sillä aikaa saunan. Silloin jollain lailla sapetti se, että toinen on töissä, tulee kotiin lähtee ulos, palaa parin tunnin kuluttua käy saunassa ja meneekin jo nukkumaan. Hoidin lapset päivällä ja illalla sit olisi pitänyt lenkittää vielä jossain vaiheessa koirakin. Kun isännällä meni hermot jos koira vetää😬 eikä voinut käyttää vedonestopantaa koska sit koiraa kutittaa se panta ja se pysähtelee matkalla. Eli minä sain hoitaa meidän kaikki perheen ”lapset”.

Ääh sori ehkä väärä ketju😂

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Meillä mies hoiti talouden raha-asiat. Minä sitten hoidin lapset, ihan jo siinä vaikka hän olikin välillä kotona. Ei hirveästi käynyt missään. Yhteen aikaan kävi töiden jälkeen kävelemässä, minä lämmitin sillä aikaa saunan. Silloin jollain lailla sapetti se, että toinen on töissä, tulee kotiin lähtee ulos, palaa parin tunnin kuluttua käy saunassa ja meneekin jo nukkumaan. Hoidin lapset päivällä ja illalla sit olisi pitänyt lenkittää vielä jossain vaiheessa koirakin. Kun isännällä meni hermot jos koira vetää😬 eikä voinut käyttää vedonestopantaa koska sit koiraa kutittaa se panta ja se pysähtelee matkalla. Eli minä sain hoitaa meidän kaikki perheen ”lapset”.

Juuri oikea paikka naiselle tulla motkottamaan perhe-elämän ankeuksista ja uhrauksista, kun Huitale koetti ripittää miehiä tuossa edellä :))

Hyvä sinä!

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Meillä mies hoiti talouden raha-asiat. Minä sitten hoidin lapset, ihan jo siinä vaikka hän olikin välillä kotona. Ei hirveästi käynyt missään. Yhteen aikaan kävi töiden jälkeen kävelemässä, minä lämmitin sillä aikaa saunan. Silloin jollain lailla sapetti se, että toinen on töissä, tulee kotiin lähtee ulos, palaa parin tunnin kuluttua käy saunassa ja meneekin jo nukkumaan. Hoidin lapset päivällä ja illalla sit olisi pitänyt lenkittää vielä jossain vaiheessa koirakin. Kun isännällä meni hermot jos koira vetää😬 eikä voinut käyttää vedonestopantaa koska sit koiraa kutittaa se panta ja se pysähtelee matkalla. Eli minä sain hoitaa meidän kaikki perheen ”lapset”.

Eikä ole 😀 Sellaista elämää kuin useimmilla naisilla on. Monet väsyvät ja eroavat päästäkseen yhtä "lasta" vähemmän.

• Haaveilija39 kirjoitti:

Juu, se on monen naisen kohtalo mitä olen kuullut mm. työkavereilta. Mies kokee, että ainoa velvollisuus on käydä töissä ja maksaa osa laskuista, muuten voi mennä kuten tykkää. Tai olla vaan illan, kun muija tekee kaikki kotityöt ja hoitaa ipanat. Perseestä tommoset ukot.

• Huitale kirjoitti:

Juu, se on monen naisen kohtalo mitä olen kuullut mm. työkavereilta. Mies kokee, että ainoa velvollisuus on käydä töissä ja maksaa osa laskuista, muuten voi mennä kuten tykkää. Tai olla vaan illan, kun muija tekee kaikki kotityöt ja hoitaa ipanat. Perseestä tommoset ukot.

Sitten, kun mies on muutaman kerran lasten kanssa tehnyt jotain, se on kauhee kehujen paikka ja kyllä oon huippu iskä. Muija tekee silti suurimman osan lastenkin kanssa. 🤣

Eikä yhtään anele kehuja tekemisistään. Kuten miehet.

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä ole 😀 Sellaista elämää kuin useimmilla naisilla on. Monet väsyvät ja eroavat päästäkseen yhtä "lasta" vähemmän.

Just tämä olisi varmasti monen tulevan isän hyvä ottaa huomioon.. 😉

Just tämä olisi varmasti monen tulevan isän hyvä ottaa huomioon.. 😉

Olisi joo ja monen jo isän roolia toimittavankin. Ne on sun kersoja siinä missä naisenkin, osallistu, älä inise, älä odota kehuja ei muijakaan niitä saa. Silti se vaan tekee, koska jonkun täytyy.

• Huitale kirjoitti:

Olisi joo ja monen jo isän roolia toimittavankin. Ne on sun kersoja siinä missä naisenkin, osallistu, älä inise, älä odota kehuja ei muijakaan niitä saa. Silti se vaan tekee, koska jonkun täytyy.

Just tämä tätä ihmettelen miehissä. Nostetaan itsensä johonkin pirun jalustalle, kun hoidellaan omia lapsia. Harvemmin äidit ovat valittamassa yhtään mistään. Auttaa ihan hitokseen jos molemmat panostaa lapsiinsa.

Just tämä tätä ihmettelen miehissä. Nostetaan itsensä johonkin pirun jalustalle, kun hoidellaan omia lapsia. Harvemmin äidit ovat valittamassa yhtään mistään. Auttaa ihan hitokseen jos molemmat panostaa lapsiinsa.

Näinpä ihmetyttää minussakin. Isä pystiä odotetaan omien lasten kasvattamisesta ja vastuunottamisesta. Itselleni ainakin päivänselvää, kuten useille muillekin äideille, että kun ne on tehty ne muksut, ne myös huolehditaan mutinoitta. Ei siitä mitään manttelia tarvita omien muksujen ylläpidosta ja huolehtimisesta.

En edes muista mitä kaikkea oon tehny heidän kanssaan tai takiaan, koska se on niin päivänselvää, että oon mukana kaikessa. 🙂

• Huitale kirjoitti:

Näinpä ihmetyttää minussakin. Isä pystiä odotetaan omien lasten kasvattamisesta ja vastuunottamisesta. Itselleni ainakin päivänselvää, kuten useille muillekin äideille, että kun ne on tehty ne muksut, ne myös huolehditaan mutinoitta. Ei siitä mitään manttelia tarvita omien muksujen ylläpidosta ja huolehtimisesta.

En edes muista mitä kaikkea oon tehny heidän kanssaan tai takiaan, koska se on niin päivänselvää, että oon mukana kaikessa. 🙂

Anteeksi🙉 niin ja vielä tämä se ”perseen” kinuaminen vielä tuohon päälle.. että hoitaa helkatti kaikki kotityöt, lapset, eläimet.. viihdytä puoliso..😬 mä olen ollut kyllä tuossa mielessä huono puoliso, mutta kun ei vaan riitä puhti kaikkeen..

Anteeksi🙉 niin ja vielä tämä se ”perseen” kinuaminen vielä tuohon päälle.. että hoitaa helkatti kaikki kotityöt, lapset, eläimet.. viihdytä puoliso..😬 mä olen ollut kyllä tuossa mielessä huono puoliso, mutta kun ei vaan riitä puhti kaikkeen..

Jeh, sekin monesti vielä juu. 😄

Minäkin huono puoliso kehtasin perjantaina sanoa ukolleni, että et taida edes käsittää mimmonen kultakimpale sulla tässä on, minä. Pääset melko helpolla. En ole ostomaanikko, en tartte helyjä ja lahjuksia, lomia ja luxuksia. Olen talousihme.

Tartten rakkauttas ja katon pääni päälle, ruokaa ja lapset, työpaikan ja ne tekee mut onnelliseksi. Riittää mulle. Että sulla voisi olla hankalempikin akka, joka törsäisi kaiken eikä riittäisi mikään saati, että tekisi yhtään mitään minkään eteen. Mietippäs.

Puuhasi viikonlopunnsiivoillen, kokkaillen, kävi kaupassa ja oli tehokas. Vissiin jokin mitä sanoin oli totta. Ja tajusi sen. 😅

• Huitale kirjoitti:

Jeh, sekin monesti vielä juu. 😄

Minäkin huono puoliso kehtasin perjantaina sanoa ukolleni, että et taida edes käsittää mimmonen kultakimpale sulla tässä on, minä. Pääset melko helpolla. En ole ostomaanikko, en tartte helyjä ja lahjuksia, lomia ja luxuksia. Olen talousihme.

Tartten rakkauttas ja katon pääni päälle, ruokaa ja lapset, työpaikan ja ne tekee mut onnelliseksi. Riittää mulle. Että sulla voisi olla hankalempikin akka, joka törsäisi kaiken eikä riittäisi mikään saati, että tekisi yhtään mitään minkään eteen. Mietippäs.

Puuhasi viikonlopunnsiivoillen, kokkaillen, kävi kaupassa ja oli tehokas. Vissiin jokin mitä sanoin oli totta. Ja tajusi sen. 😅

No sinähän kuulostat ihan minulta😅

Nuokin kuulostaa hyvältä 🙄

Niin ja ihana että hiffasi jotain oleellista🥰 ihana nainen🥰

No sinähän kuulostat ihan minulta😅

Nuokin kuulostaa hyvältä 🙄

Niin ja ihana että hiffasi jotain oleellista🥰 ihana nainen🥰

Heh, joskus on näköjään muistutettava ettei ole itsestäänselvää, että olen ja vaikutan, että hän saa osakseen ne plussat mitkä minäkin teen ja mahdollistan meille.

Tuon enemmän, kun vien.

Saattoi hän käsittää, että suurin osa työkavereistaan on eronnut jostain syystä. Ja ehkä senkin, että minä välitän tosissani, mutta tarvitsen yhtä tosissani vastavälittämistään. 😄

• Huitale kirjoitti:

Heh, joskus on näköjään muistutettava ettei ole itsestäänselvää, että olen ja vaikutan, että hän saa osakseen ne plussat mitkä minäkin teen ja mahdollistan meille.

Tuon enemmän, kun vien.

Saattoi hän käsittää, että suurin osa työkavereistaan on eronnut jostain syystä. Ja ehkä senkin, että minä välitän tosissani, mutta tarvitsen yhtä tosissani vastavälittämistään. 😄

Eipä sillä. Minäkin tiedän, että mulla on hyvä mies, vaikkei maailman helpposelkoisin olekkaan. Mutta rakastan häntä ja haluaisin vanheta yhdessä, touhuta elämää yhdessä.

Ehkäpä hän vain joskus kulkee niin automaatiolla, ettei älyä pysähtyä miettimään miten hyvin hällä onkaan asiat. 🤷🏼‍♂️

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Eipä sillä. Minäkin tiedän, että mulla on hyvä mies, vaikkei maailman helpposelkoisin olekkaan. Mutta rakastan häntä ja haluaisin vanheta yhdessä, touhuta elämää yhdessä.

Ehkäpä hän vain joskus kulkee niin automaatiolla, ettei älyä pysähtyä miettimään miten hyvin hällä onkaan asiat. 🤷🏼‍♂️

Tämä ei nyt tarkoita juuri sun parisuhdettasi, mutta yleisellä tasolla aikalailla valtaosaa. Pariskuntien kannattaisi viettää toisinaan vähän pidempiä aikaa erossa toisistaan. Sitä toista arvostaa kummasti enemmän, kun välillä pyörittää palettia ihan yksinään ja ehtii tulla toista jopa ikävä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei nyt tarkoita juuri sun parisuhdettasi, mutta yleisellä tasolla aikalailla valtaosaa. Pariskuntien kannattaisi viettää toisinaan vähän pidempiä aikaa erossa toisistaan. Sitä toista arvostaa kummasti enemmän, kun välillä pyörittää palettia ihan yksinään ja ehtii tulla toista jopa ikävä.

Tottahan tuokin on. 👍

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Sitten, kun mies on muutaman kerran lasten kanssa tehnyt jotain, se on kauhee kehujen paikka ja kyllä oon huippu iskä. Muija tekee silti suurimman osan lastenkin kanssa. 🤣

Eikä yhtään anele kehuja tekemisistään. Kuten miehet.

Totta. Mun ex ukkoni muistelee vieläkin kuinka hän joskus YLI 40 VUOTTA SITTEN hoiti meidän koliikkivauvaa KOKONAISEN PÄIVÄN. Voitte vaan arvata miksi siitä tuli ex kun lapsi tuli tarhaikään ja minä pääsin töihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta. Mun ex ukkoni muistelee vieläkin kuinka hän joskus YLI 40 VUOTTA SITTEN hoiti meidän koliikkivauvaa KOKONAISEN PÄIVÄN. Voitte vaan arvata miksi siitä tuli ex kun lapsi tuli tarhaikään ja minä pääsin töihin.

Aika usein sen huomaa siitä, kun samat tarinat toistuu miehen puheissa ajastaan lapsen kanssa, ettei hän kovin montaa juttua lapsen kanssa ole tehnyt. Ja ne muutamat ovat vaan jääneet mieleen, joita toistella.

• Anonyymi

On varmasti aivan yleistä, että miehellä on korkeampi elintaso kuin muulla perheellä.
        Mies ei myönnä itselleen, että lapsien menot ovat suuremmat kuin hänellä itsellään, mies pitää ilmiselvänä, että vaimo hankkii ja maksaa lasten ruuat ja vaatteet. Mies voi ehkä kustantaa joitakin urheilutarvikkeita, kunhan poika kasvaa tarpeeksi vanhaksi.

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Mitäs teette niitä ipanoita idioottien kanssa, oma moka.😂

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Ikimaailmassa en jättäisi talousasioita miehen hoidettavaksi.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Ikimaailmassa en jättäisi talousasioita miehen hoidettavaksi.

- Sheena

Olin kyllä tarkka siinä, että maksan omat lainani niillä vähillä rahoilla mitä sain. Mies hoiti sitten tietenkin loput kun ei itsellä ollut varaa kun kotona olosta ei makseta. Ei edes pienten lasten hoidosta..😬

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs teette niitä ipanoita idioottien kanssa, oma moka.😂

Ei ole idiootti. Mukavaan emäntään vaan tottunut. Kaikilla ei ole nääs tällästä emäntää, joka osaa ja pystyy. Ja mies voi huilia. 😜

• Huitale kirjoitti:

Ei ole idiootti. Mukavaan emäntään vaan tottunut. Kaikilla ei ole nääs tällästä emäntää, joka osaa ja pystyy. Ja mies voi huilia. 😜

Jos olis idiootti, ei olis osannu valita tämmöstä helmeä. Vaan perässä vedettävän. 😂

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Eikä kukaan kertonut, että sinä olisit voinut kävellä ulos samalla ovenavauksella kun mies tuli sisään. Elämän on valintoja, ja Haaveilija valitsi kotona olon, mies ei.

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Typerän naisen ajatuksenjuoksua. Toinen kantaa rahat ja sinä aivokääpiö itket kun joudut hoitamaan lapset.

• Anonyymi kirjoitti:

Typerän naisen ajatuksenjuoksua. Toinen kantaa rahat ja sinä aivokääpiö itket kun joudut hoitamaan lapset.

No hölmö olen ollut kun noinkin kauan kiituuttelin.. kyllä mä siitä kiitollinen olen, että lapset saivat olla pitkään kotona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se on totta. Mies oli kyllä pallo jalassa. On helpompaa ilman.

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Mitäs läksit.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs läksit.

Outo kysymys.

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Kun otetaan huomioon naisen käyttötarkoitus, niin juuri noinhan sen kuuluukin mennä. Miksi miehen pitäisi hoitaa naisen tekemiä lapsia?

• Anonyymi kirjoitti:

Kun otetaan huomioon naisen käyttötarkoitus, niin juuri noinhan sen kuuluukin mennä. Miksi miehen pitäisi hoitaa naisen tekemiä lapsia?

Täh? Ei nainen yksin niitä ole halunnut eikä tehnyt. Perin outo eläjä olet.

• Anonyymi

😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

🍒 ­N­­­y­­­m­­f­­o­m­a­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Mitä ajattelette naisten eläkkeistä? Miten käy kun panostaa perheeseen ja miehen työuraan.

Myös eläkeläisköyhyys on sukupuolittunutta. Vuonna 2022 naisten keskieläke oli 1658 euroa ja miesten 2070 euroa kuukaudessa. Mediaanieläke oli 1 614 euroa. 76 prosentilla naisista eläke oli alle 2000 euroa kuukaudessa. Miehistä 58 prosenttia sai alle 2 000 euroa eläkettä kuussa.

• Niin olin kotona 6-vuotta. Mies olisi halunnut että jään kotiin koko loppu elämäkseni (siis kun lapset vielä pieniä koululaisia) Minä en sitä halunnut.. eli lovi tuli eläkkeeseen.

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Niin olin kotona 6-vuotta. Mies olisi halunnut että jään kotiin koko loppu elämäkseni (siis kun lapset vielä pieniä koululaisia) Minä en sitä halunnut.. eli lovi tuli eläkkeeseen.

Mun mielestä olisi kohtuullista ja oikein, että isän eläketuloja tasattaisiin naisen eläketulojen kanssa. Suomen perhepilitiikassa ja eläkejärjestelmäsdä on suuria naisia syrjiviä epäkohtia, joihin pitäisi saada muutos. Lähes kansallinen häpeä, ettei asialle ole mitään tehty.

• Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä olisi kohtuullista ja oikein, että isän eläketuloja tasattaisiin naisen eläketulojen kanssa. Suomen perhepilitiikassa ja eläkejärjestelmäsdä on suuria naisia syrjiviä epäkohtia, joihin pitäisi saada muutos. Lähes kansallinen häpeä, ettei asialle ole mitään tehty.

Niin koska kyllähän ne naiset yleensä jää kotiin lasten kanssa, eikä ole mitään takuita pysytkö juuri sen ukon kanssa koko loppu elämän.. ja näin ollen, et saa edes leskeneläkettä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalainen nainen on lähes kansallinen häpeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalainen nainen on lähes kansallinen häpeä.

kuten kaikkien maiden naiset, kyseisen maan miesten mielestä

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Niin koska kyllähän ne naiset yleensä jää kotiin lasten kanssa, eikä ole mitään takuita pysytkö juuri sen ukon kanssa koko loppu elämän.. ja näin ollen, et saa edes leskeneläkettä..

Mjaa, ex lähti töihin kun viimeisin oli 11 kuukautta vanha.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Niin tuohon vaikuttaa aika pitkälti talous ja se haluaako äiti tai isä jäädä kotiin vai mennä töihin. :)

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Niin tuohon vaikuttaa aika pitkälti talous ja se haluaako äiti tai isä jäädä kotiin vai mennä töihin. :)

Voi olla mutta miehille tiedoksi, ajakaa ne naisenne töihin heti kun lapsi täyttää yhden vuoden, se on maksimi.
        Ne kun tuppaavat tulla kotona marttyyreinä hulluiksi ja syyttävät kaiken lisäksi teitä omasta valinnastaan.

Ja tämä ei ole vitsi.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla mutta miehille tiedoksi, ajakaa ne naisenne töihin heti kun lapsi täyttää yhden vuoden, se on maksimi.
        Ne kun tuppaavat tulla kotona marttyyreinä hulluiksi ja syyttävät kaiken lisäksi teitä omasta valinnastaan.

Ja tämä ei ole vitsi.

AV

No mä menin töihin, kun lapsi oli 8 kuukautta ja siinäkin kotonaolemisessa oli pari kuukautta liikaa. Mies hoiti homman kotona siitä eteenpäin, kunnes lapsi olis 2 vuotias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mä menin töihin, kun lapsi oli 8 kuukautta ja siinäkin kotonaolemisessa oli pari kuukautta liikaa. Mies hoiti homman kotona siitä eteenpäin, kunnes lapsi olis 2 vuotias.

Olen varma ettet kadu valintaasi, hyvä sinä.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen varma ettet kadu valintaasi, hyvä sinä.

AV

En todellakaan. Aiemminkin olisin voinut mennä. Tietyllä tavalla mä olen vähän pahoillani, että mies oli siinä hieman pakkoraossa, mutta se ei ollut minusta kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että jos oot avoliitossa kuusi vuotta ja sinä aikana syntyy lapset, niin mies maksaa eron jälkeen lapsista täydet elarit vaikka ne olis sulla vaan kaksi viikkoa kuussa?

Ja sitten sä oot oikeutettu vielä sen eläkkeeseen.. kuulostaa vähän suolaiselta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että jos oot avoliitossa kuusi vuotta ja sinä aikana syntyy lapset, niin mies maksaa eron jälkeen lapsista täydet elarit vaikka ne olis sulla vaan kaksi viikkoa kuussa?

Ja sitten sä oot oikeutettu vielä sen eläkkeeseen.. kuulostaa vähän suolaiselta.

Ihan ensimmäinen asia, joka kannattaa tajuta on, että elatusmaksuilla on tarkoitus elattaa niitä lapsia. Ne ovat rahoja, jotka kuuluu käyttää lapsiin, ei laittaa säästöön äidin eläkepäiviä varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä ei ole vitsi.

AV

Tiedehän kertoo, että 3 v olisi lapselle hyvä hoitaa kotona, ainakin normaaliperheessä. Vaiva tulee kyllä korkojen kanssa takaisin myöhemmin. Sitten on tietenkin eri asia, jos äiti ja isä ei kykene antamaan enempää kuin yhteiskunta. Yli kolmevuotias lapsi kyllä sitten
        kykenee hyötymään hybridihoidosta(koti+muut mahdollisuudet)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Minä tein vain yhden lapsen, ja kun lapsi oli vajaa vuoden vanha menin takas töihin ja lapsi päiväkotiin.
        Minun lapsiluku täynnä , myöskään puolisoni ei halua enempää.

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Niin olin kotona 6-vuotta. Mies olisi halunnut että jään kotiin koko loppu elämäkseni (siis kun lapset vielä pieniä koululaisia) Minä en sitä halunnut.. eli lovi tuli eläkkeeseen.

Olin kotona lasten kanssa 10 vuotta. Aika iso lovi tuli eläkkeeseen joo, mutta nykyäänhän saa onneksi jatkaa työntekoa 70-vuotiaaksi ja se paikkaa isosti aiemmin syntynyttä lovea. Sopii minulle, kunhan vain terveyttä riittää.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Olin kotona lasten kanssa 10 vuotta. Aika iso lovi tuli eläkkeeseen joo, mutta nykyäänhän saa onneksi jatkaa työntekoa 70-vuotiaaksi ja se paikkaa isosti aiemmin syntynyttä lovea. Sopii minulle, kunhan vain terveyttä riittää.

- Sheena

Huh kunnioitettavat vuodet.🎩 itse en vaan enää kyennyt tuon 6-vuoden jälkeen jäämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan ensimmäinen asia, joka kannattaa tajuta on, että elatusmaksuilla on tarkoitus elattaa niitä lapsia. Ne ovat rahoja, jotka kuuluu käyttää lapsiin, ei laittaa säästöön äidin eläkepäiviä varten.

Elatusmaksuilla on tarkoitus elättää lapsia. Se meni oikein, mutta jos lapset on sulla vaan kaksi viikkoa kuukaudesta, ei sun kuuluisi saada kuin puolet elatusmaksusta. Ja silti olet vaatimassa vielä puolet ko. ajan eläkkeestäkin. Mene töihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elatusmaksuilla on tarkoitus elättää lapsia. Se meni oikein, mutta jos lapset on sulla vaan kaksi viikkoa kuukaudesta, ei sun kuuluisi saada kuin puolet elatusmaksusta. Ja silti olet vaatimassa vielä puolet ko. ajan eläkkeestäkin. Mene töihin.

Jos tilanne on tuo mene tarkistuttamaan ne elatusmaksujesi laskelmat.

Mä en saa penniäkään elatusmaksuja. Olen tehnyt lapseni itseellisesti, enkä hae edes Kelan elatustukea. Elämme työtuloillani, joka on enemmän kuin tarpeeksi. Kiitos huolenpidostasi. Mä olen siitä hyvässä asemassa, että pystyin tekemään töitä, samalla kun olin kotona lapsen kanssa. Tai ei sitä varmaan kaikki hyväksi asemaksi määritä, että "joutuu" tekemään samalla töitä.

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Minun mieheni oli kotona 8 vuotta (terveisiä tutuille!)
        Olin minäkin, milloin työttömänä, milloin opiskelijana, ja välillä töissä. Ei siitä ole tehty mitään elämää suurempaa numeroa. Lapset olivat isän mukana hänen työhommissaan. Kerran minulle tuli puhelu töihin "äiti, etkö sinä jo tule kohta kotiin, en jaksa enää lähteä isän mukaan". Ehkä siinä olisikin ero isän ja äidin hoidossa. Äiti on yleensä lasten kanssa sisällä, isä teki omia maatalon töitään ja lapset olivat mukana traktorissa ja muissa töissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö vieläkin ole olemassa leskeneläke? Yleensä se on nainen, joka sitä saa kahdesta syystä: naiset elävät tavallisesti vanhemmiksi ja miesten palkka on ollut suurempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin, ja mies oli kotona niin pitkään, että nuorin täytti 3 vuotta. Hänellä oli vakituinen työ, josta saattoi jäädä vanhempainvapaalle. Minulla ei ollut , ja siksi minun oli lähdettävä hankkimaan työssäoloehtoa ansiosidonnaiseen aina kun mahdollista. Mies piti myös kaikki mahdolliset koulun aloittavan lapsen vanhemmalle sallitut osa-aikavapaat.

• Anonyymi kirjoitti:

Minun mieheni oli kotona 8 vuotta (terveisiä tutuille!)
        Olin minäkin, milloin työttömänä, milloin opiskelijana, ja välillä töissä. Ei siitä ole tehty mitään elämää suurempaa numeroa. Lapset olivat isän mukana hänen työhommissaan. Kerran minulle tuli puhelu töihin "äiti, etkö sinä jo tule kohta kotiin, en jaksa enää lähteä isän mukaan". Ehkä siinä olisikin ero isän ja äidin hoidossa. Äiti on yleensä lasten kanssa sisällä, isä teki omia maatalon töitään ja lapset olivat mukana traktorissa ja muissa töissä.

Juu tiedän, minä olen ollut ihan kotona/puistoissa lasten kanssa. Lapset olivat isänsä kanssa, enemmän tekivät juurikin jotain miehistä puuhastelua..

• Anonyymi kirjoitti:

Ja tämä ei ole vitsi.

AV

Mitä ihmettä? Minä en syytä omasta valinnasta miestäni.

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedehän kertoo, että 3 v olisi lapselle hyvä hoitaa kotona, ainakin normaaliperheessä. Vaiva tulee kyllä korkojen kanssa takaisin myöhemmin. Sitten on tietenkin eri asia, jos äiti ja isä ei kykene antamaan enempää kuin yhteiskunta. Yli kolmevuotias lapsi kyllä sitten
        kykenee hyötymään hybridihoidosta(koti muut mahdollisuudet)

Kyllä se näin on.

• Anonyymi

Kyllä nuo naisten rahanhankkimistavat vallan hyvin tiijjetään. Viinamiehet tunkevat rahaa tienaaville naisille kahdenkympin seteleitä pikkareiden salataskuihin pullottamaan jos vain naisen pylly pyörii ja balalaikka soi.

Perskeles nyt alan miestrippariksi viinamieheille niin saan minäkin tienattua rahaa mitkä sitten pullottavat zimmareissani.

• Anonyymi

Niinhän se on, että miehen kanssa parisuhteessa eläessä rahaa jäi käteen paljon vähemmän kuin nykyään. Miehet (tai ainakin hyvin iso osa heistä) tuhlaavat rahaa turhuuksiin kuin viimeistä päivää.

• Anonyymi

Voin minäkin pitää tilikirjaa pyykkäämisestä, ruuanlaitosta ja seksuaalisista palveluista.

t. Mies

• Anonyymi

Voi parisuhteessa tietysti noinkin tehdä. Voin todeta, että lopputulos on todennäköisesti miehelle hyvin syvältä, jos tuota koettaa. Testaa ihmeessä.

• Anonyymi

Tuossa tilanteessa suosittelen, että ostat kaikki nuo palvelut, etkä edes pohdi parisuhdetta. Sä et nimittäin voi kun vain hävitä, jos lähdet naisen kanssa tuolle tielle.

• Anonyymi

Seksuaaliset palvelut pitäisi kulkea molempiin suuntiin, ei vain miehen suuntaan.

• Anonyymi

Minun vaimoni aikanaan ei säästellyt rahaa, eikä itseään kun teki mokkapiirakkaa nomppareilla.

Kerran tulin puolimasentuneena iltavuorosta kotiin. Voi mikä iloinen yllätys oli, kun höyryävä teekupponen ja mokkapiirakka odotti valmiina pöydässä.

Hempeilin ja oikein annoin pusun vaimolle. Se on pohjanmaan ukolta valtava kunnianosoitus.

>simiti<

• Anonyymi

🙂 Musta on aina yhtä mielenkiintoista kuulla (ja lukea) miehistä, joita tuollaiset ilahduttavat. Itselläni on kokemusta vain miehistä, joita mikään leipomus tai ruoka ei liikauta millinkään vertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🙂 Musta on aina yhtä mielenkiintoista kuulla (ja lukea) miehistä, joita tuollaiset ilahduttavat. Itselläni on kokemusta vain miehistä, joita mikään leipomus tai ruoka ei liikauta millinkään vertaa.

No höh. Olet siis tapaillut vain vihaa tihkuvia ätmejä. Ei, se ei anna oikeaa kuvaa miehistä.

Ennen kuin seukattiin vaimon kanssa hänen piti mennä töihin ja kysyi voisiko lapset tulla siksi aikaa hoitoon?

Itselläni oli pitkävapaa ja omakin tenava luonani joten mikäs siinä. Lapsukaiset lähtivät ulos leikkimään.

Minä siinä sitten kuumeisesti mietin mitähän ruokaa tekisin. Sitten kekkasin, kaikkihan tykkäävät makaronilaatikosta.

Hyvin maistui ja tuleva vaimoni tuli hakemaan pentujaan iltapäivällä. Poika tuumasi:

-äiti, äiti. Timppa tekee paljon parempaa ruokaa, kuin sä.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No höh. Olet siis tapaillut vain vihaa tihkuvia ätmejä. Ei, se ei anna oikeaa kuvaa miehistä.

Ennen kuin seukattiin vaimon kanssa hänen piti mennä töihin ja kysyi voisiko lapset tulla siksi aikaa hoitoon?

Itselläni oli pitkävapaa ja omakin tenava luonani joten mikäs siinä. Lapsukaiset lähtivät ulos leikkimään.

Minä siinä sitten kuumeisesti mietin mitähän ruokaa tekisin. Sitten kekkasin, kaikkihan tykkäävät makaronilaatikosta.

Hyvin maistui ja tuleva vaimoni tuli hakemaan pentujaan iltapäivällä. Poika tuumasi:

-äiti, äiti. Timppa tekee paljon parempaa ruokaa, kuin sä.

>simiti<

Eivät he ole olleet lainkaan vihaisia. Leipomukset eivät kiinnostaneet ja ruokaa söivät vain elääkseen. Sen suurempaa arvoa ei noilla heille ollut. Kiitos tietysti aina tuli, mutta käytännössä oli ihan sama mitä söivät, kunhan oli edes suht syömäkelpoista. Ei niihin yhtään vaivaa kannattanut uhrata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen kaikissa avoliitossa, kolmessa, ollut se ruuanlaittaja ja kaupassakäyjä ja muutenki suunnitellut arjen pyörittämiseen. Että nainen sai jos toinenkin sai keskittyä "taideprojekteihin" joista ei koskaan tullut mitään muuta ku kilarointia.

M42

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen kaikissa avoliitossa, kolmessa, ollut se ruuanlaittaja ja kaupassakäyjä ja muutenki suunnitellut arjen pyörittämiseen. Että nainen sai jos toinenkin sai keskittyä "taideprojekteihin" joista ei koskaan tullut mitään muuta ku kilarointia.

M42

Miksi ihmeessä sä tieit jotakin, josta syntyi vain kilarointia? Sellaista mä en olis katsellut päivääkään. Mä en vain ole koskaan livenä törmännyt yhteenkään mieheen, jonka kohdalla "tie sydämeen vie vatsan kautta". Ei niitä kilaroitu ole, mutta ei niitä ole mitenkään arvostettukaan. Heille on ollut täysin yhden tekevää onko se kaupan pulla, itse tehty tai vaikka ei olisi pullaa lainkaan. Näin ollen mua aina vain huvittavat nämä tämänkin palstan jutut, että naisen pitäisi muka leipoa pullaa, jotta mies tykkäisi.

• Anonyymi

Hö, mitä ne naiset nyt motkottavat?
      Hyvällä naisellahan pitää olla äidin kaltainen perusolemus huoran himokkuudella:)

AV

• Anonyymi

Voisin olla jopa samaa mieltä, vaan kun en ole mies. Miehet hankkivat ja elävät itsekkäämmin itselleen läpi elämän. En valittaisi, jos omalla kohdallani olisi näin:) Mutta kun näin ei ole, niin tunnistan myös itseäni heikommin pärjäävien tilan paremmin.

Mitä sitten tulee sinuun, niin.. kannattaako kääntää puukkoa haavassa. Enpä tiedä mitä ajattelet, ellei tuo ollut ironiaa. Ihan sietämätön kiukku purra jotakin perceestä, ups

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisin olla jopa samaa mieltä, vaan kun en ole mies. Miehet hankkivat ja elävät itsekkäämmin itselleen läpi elämän. En valittaisi, jos omalla kohdallani olisi näin:) Mutta kun näin ei ole, niin tunnistan myös itseäni heikommin pärjäävien tilan paremmin.

Mitä sitten tulee sinuun, niin.. kannattaako kääntää puukkoa haavassa. Enpä tiedä mitä ajattelet, ellei tuo ollut ironiaa. Ihan sietämätön kiukku purra jotakin perceestä, ups

No, arvaa oliko tuo ironiaa!

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, arvaa oliko tuo ironiaa!

AV

🤭👍

• Anonyymi

Itse naisena teen pro bono- työtä ihmisille, joilla ei muuten olisi varaa ostaa palvelujani lakialalla.

• Anonyymi

Miehet ovat kautta aikojen olleet itsekkäämpiä kuin naiset, eikä se edes ns. tasa-arvon aikana ole muuttunut, kai se on geeneihin kirjoitettu, vaiko vain totuttu käytösmalli, miten lienee. Nykyaikana kun naiset käyvät töissä miesten rinnalla, ei noin pitäisi olla, mutta miehet eivät opi uusia käytösmalleja ja vaikka ajat muuttuvat niin miehet eivät aikojen mukana muutu. Tuossa hallitusohjelmassakin näkyy tyypillinen miehinen ajattelu ja naisten palkattoman työn aliarvostus.

• Anonyymi

Mitä naiset valittaa.On teillä Takuueläke vaikka ette tekisi päivääkään töitä.
      Vähän harmittaa että siitäkin pitää maksaa veroja.Koti työ on ollut aina palkatonta.
      Perheen päämiehen on pitänyt.kumminkin tehdä päätyöt josta on saanut palkkatuloja.
      Harmittavinta on että nyt tämä päämies joutuu makseleen toiseen kertaan eläketuloistaan veroja. "Ajattele ihan ite"

• Anonyymi

Ei takuueläkkeestä mene veroja.

• Anonyymi

En ole kenenkään äijän rahoja tavinnut,en ole edes sen luonteinen,mutta rollimulkut kaiken keksii!seuraumus voi käydä kaliiksi .siinä tapauksessa.kouvolasta

• Anonyymi

Kukaan ei käske tehdä palkatonta työtä joten sellainen syyttäkööt itseään.
      Feministien on turha luoda tästäkin olkiukkoja ja mielikuvitus epätasa-arvoa etenkin, kun edellisellä hallituskaudella lietsoitte pelkkää miesvihaa ja vastakkainasettelua.
      Jos ei työtä tee ei syömänkään pidä ja sille ilmasen rahan sohvalle maksamiseen on tultava loppu.

• Anonyymi

"Jos ei työtä tee ei syömänkään pidä", mutta silti mies hyvin usein tulee töistä ja jää odottamaan että vaimo tulee töistä ja tekee perheen ruoan, myös viikonloppuisin joka on myös vaimon vapaa-aikaa.
        Miehet eivät ole luopuneet etuoikeuksistaan vaikka vaimot ovat menneet jo vuosikymmeniä sitten töihin ja ansaitsemaan perheelle rahaa.
        Meillä aikanaan päätettiin että minä vaimona teen ruoan, koska mies ei osaa eikä aio opetella, ja mies tiskaa. Se toimi aikansa hyvin, kunnes meille ostettiin tiskikone. Minun hommaani ei tiskikone helpottanut, mutta miehen kyllä. Ehdotinkin että aletaan sitten käydä ulkona syömässä niin ei tarvitse kotona ruokaa laittaa eikä tiskata, mutta ihan vain vitsillä, ei meillä olisi siihen ollut varaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos ei työtä tee ei syömänkään pidä", mutta silti mies hyvin usein tulee töistä ja jää odottamaan että vaimo tulee töistä ja tekee perheen ruoan, myös viikonloppuisin joka on myös vaimon vapaa-aikaa.
        Miehet eivät ole luopuneet etuoikeuksistaan vaikka vaimot ovat menneet jo vuosikymmeniä sitten töihin ja ansaitsemaan perheelle rahaa.
        Meillä aikanaan päätettiin että minä vaimona teen ruoan, koska mies ei osaa eikä aio opetella, ja mies tiskaa. Se toimi aikansa hyvin, kunnes meille ostettiin tiskikone. Minun hommaani ei tiskikone helpottanut, mutta miehen kyllä. Ehdotinkin että aletaan sitten käydä ulkona syömässä niin ei tarvitse kotona ruokaa laittaa eikä tiskata, mutta ihan vain vitsillä, ei meillä olisi siihen ollut varaa.

Elät jonkinlaisessa miesviha traumassa (lienee lapsuudesta), jossa näet miehen pelkkänä ongelmana. Ihan sinun pettymykseksi olen itse innokas kokki, vaikka miksi minun sitä sinulle pitäisi todistella olet vihasi jo ilmaissut miehiin. Teen ruoan jos olen ensimmäisenä kotona ja vaimo tekee jos on ensimmäisenä. Työaikamme vaihtelevat. Yhdessä kokkaamme mielellään. Kehottaisin sinua hoitamaan miesvihasi kuntoon, niin että voit elää elämääsi ilman mies ja nainen sukupuoliroolituksia jossa odotat vain sitä hetkeä missä pääset sukupuolen perusteella haukkumaan ihmisiä. Vika on sinun päässäsi ei miesten eikä naistenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elät jonkinlaisessa miesviha traumassa (lienee lapsuudesta), jossa näet miehen pelkkänä ongelmana. Ihan sinun pettymykseksi olen itse innokas kokki, vaikka miksi minun sitä sinulle pitäisi todistella olet vihasi jo ilmaissut miehiin. Teen ruoan jos olen ensimmäisenä kotona ja vaimo tekee jos on ensimmäisenä. Työaikamme vaihtelevat. Yhdessä kokkaamme mielellään. Kehottaisin sinua hoitamaan miesvihasi kuntoon, niin että voit elää elämääsi ilman mies ja nainen sukupuoliroolituksia jossa odotat vain sitä hetkeä missä pääset sukupuolen perusteella haukkumaan ihmisiä. Vika on sinun päässäsi ei miesten eikä naistenkaan.

Ja missähän tuossa on miesvihaa???? Et taida miehenä ymmärtää lukemaasi!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja missähän tuossa on miesvihaa???? Et taida miehenä ymmärtää lukemaasi!!!!

Lue tekstisi uudelleen femakkoidiootti.

• Anonyymi

Hyvin näkee näiden feministien vastauksista, että mies mitataan vain sillä kuinka paljon rahaa ja omaisuuttaan hän ulosmittaa sille uhriutuvalle naiselleen.
      Ehkä juuri tuossa se syy onkin miksi feministeillä ei miestä rinnalla olekaan.
      Meillä vaimoni kanssa ei koskaan olla riidelty rahasta eikä muustakaan. Hän tienaa omat rahansa ja minä omani. Maksaa omat kulunsa ja harrasteensa yms ja minä omani. Jos jompikumpi näkee, että jääkaapista puuttuu jotain hän töistä tullessaan hakee täydennystä.
      Toisinsanoen omillaan toimeentulevan naisen ei tarvi edes valittaa näennäis epätasa-arvoista yms, koska hän ei elä sillä perusteella mitä mies tienaa.

• Anonyymi

Ei epätasa-arvo sillä tasa-arvoksi muutu että nainen käy töissä ja tienaa rahaa, joskus jopa enemmän kuin perheen mies! Aloituksessa ei suinkaan ollut kysymys vain raha-asioista, vaan myös niistä hommista joita rahatta tehdään ja siitä kuka ne tekee.
        Et ole tainnut ymmärtää aloitusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei epätasa-arvo sillä tasa-arvoksi muutu että nainen käy töissä ja tienaa rahaa, joskus jopa enemmän kuin perheen mies! Aloituksessa ei suinkaan ollut kysymys vain raha-asioista, vaan myös niistä hommista joita rahatta tehdään ja siitä kuka ne tekee.

Kyllä ymmärsin ja senkin, että feministit ajattelevat kaiken vain rahassa. Työn, vapaa-ajan, kotityöt yms.
        Yrittäjänä ymmärrän rahan arvon, mutta en olisi uskonut että te feministit mittaatte rakkauden ja miehenkin vain ja ainoastaan rahassa.
        Kuten sanottu en ihmettele miksi ette pariudu, kun vihaatte noin paljon miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla kolme pidempää suhdetta ja mä oon kyllä miehenä ollut se, joka maksaa ruuat, hakee ne ja laittaa ne.

Ja hoitanut hankalat hommat, niinku kissojen kusihiekat ja muut. Eipä ole ollut tunkua mihinkään raskaaseen tai ikävään toimeen.

Ja toki täytyy automaattisesti maksaa kaikki ravintola ja baari-illat.. sehän olis tosi junttia..

On aika paljon naisia jotka saisi kans mennä peilin eteen. Siis tekee muutakin ku meikkaamaan.

Miks muuten naiselle ei käy lahjaksi mustat sukat ja suklaatasia, niinku isänpäivänä

Vaan pitää olla joko hyvä tuoksu, koru tai lahjakortti kampaampon.. no kuitenkin kolminumeroinen juttu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla kolme pidempää suhdetta ja mä oon kyllä miehenä ollut se, joka maksaa ruuat, hakee ne ja laittaa ne.

Ja hoitanut hankalat hommat, niinku kissojen kusihiekat ja muut. Eipä ole ollut tunkua mihinkään raskaaseen tai ikävään toimeen.

Ja toki täytyy automaattisesti maksaa kaikki ravintola ja baari-illat.. sehän olis tosi junttia..

On aika paljon naisia jotka saisi kans mennä peilin eteen. Siis tekee muutakin ku meikkaamaan.

Miks muuten naiselle ei käy lahjaksi mustat sukat ja suklaatasia, niinku isänpäivänä

Vaan pitää olla joko hyvä tuoksu, koru tai lahjakortti kampaampon.. no kuitenkin kolminumeroinen juttu?

Miksi sitten suhteissasi olet toiminut kuten olet toiminut? Eihän kukaan pakota edes pitämään kissaa, vaihtamaan hiekkoja, tai maksamaan ravintola- ja baari-iltoja ym. ym.

Miksi luulet, että kaikki naiset ovat samanlaisia?

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ymmärsin ja senkin, että feministit ajattelevat kaiken vain rahassa. Työn, vapaa-ajan, kotityöt yms.
        Yrittäjänä ymmärrän rahan arvon, mutta en olisi uskonut että te feministit mittaatte rakkauden ja miehenkin vain ja ainoastaan rahassa.
        Kuten sanottu en ihmettele miksi ette pariudu, kun vihaatte noin paljon miehiä.

Feministit pariutuu siinä missä ei-feministitkin. Eivätkä ajattele kaikkea rahassa.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Feministit pariutuu siinä missä ei-feministitkin. Eivätkä ajattele kaikkea rahassa.

- Sheena

Täällä on ainakin käynyt hyvin selväksi, että feministeille rakkaus ei merkitse mitään vaan raha. Ja raha on sitten pätevä syy vihata miehiä yhä enemmän. Luojan kiitos vaimoni ei ikinä ole hyväksynyt feministien miesvihaa. No emmepä olisi silloin edes kohdanneetkaan, sillä mitä hän tekisi sellaisella henkilöllä jota vihaa sukupuolen perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on ainakin käynyt hyvin selväksi, että feministeille rakkaus ei merkitse mitään vaan raha. Ja raha on sitten pätevä syy vihata miehiä yhä enemmän. Luojan kiitos vaimoni ei ikinä ole hyväksynyt feministien miesvihaa. No emmepä olisi silloin edes kohdanneetkaan, sillä mitä hän tekisi sellaisella henkilöllä jota vihaa sukupuolen perusteella.

Olen feministi, mutten ole koskaan vihannut miehiä. Rakkaus on tärkeintä, mutta se ei elätä ketään.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen feministi, mutten ole koskaan vihannut miehiä. Rakkaus on tärkeintä, mutta se ei elätä ketään.

- Sheena

Mitä täällä kirjoitat muutaman muun komppaajasi kanssa on kyllä harvinaisen selvää, että vihaat/te miehiä.

• Anonyymi

Mies on perheen pää ja ehdoton Auktoriteetti, ja sillä selvä, nainen vaietkoon seurakunnassa, aamen.

• Anonyymi

Tuo ei ole enää nykyaikaa, elätkö 1700-luvulla.

• Anonyymi

Koskee Pyhän raamatun mukaan elävää , Elävässä uskovaa elävää perhettä. Ei sotketa kaikkee kansaa tähän! Siinä mies joka seuraa Jeesusta , on perheen pää, Jumala on siis ykkönen ja mies vastuussa perheen hyvinvoinnista ja tasapainosta.

• Anonyymi

Joo mut ku naiset työllistyvät enemmän humanistiselle puolelle.. vaikea siinä on varmasti saada rahaa hirveesti kasaan, jos teet jotain kvalikatiivistä tutkimusta runoudesta...

Miehet teknisellä alalla tienaa siksi enemmän, koska monikaan ei voi elää esimerkiksi ilman putkimiestä, mekaanikkoa, remonttireiskaa tai muuta.. koitas joskus ite niitä hommia. Aloita vaikka vaihtamalla öljyt autosta. Tai renkaat edes.

Tai voisiko joku esim naistutkimuksen Kandi selittää mulle miksi tarvitsen hänen työtään esim 3300€ kuukausipalkalla. Ja miksi nämä työllistyy aina julkiselle sektorille, miksei yrittäjiksi? Johtuisikohan siitä, ettei niitä tarvita reaalielämässä.

Mut jos tarvitset putkiremontin, niin todennäköisesti olet valmis maksamaan siitä että pääset normaaliin arkeen ja nopeasti. Ja näillä aloilla on paljon verottomia korvauksia, kuten ruokarahat, päivärahat yms koska hyvin harva rakennuskohde on kotitalon vieressä. Ja niissä ei ole myöskään lounasmahdollisuutta koska ei välttämättä ole sosiaalitiloja.

Miesten työ on myös huomattavasti kuluttavampaa.

• Anonyymi

Tämä👍 Erinomainen kommentti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä👍 Erinomainen kommentti.

Hyvä kommentti, mutta mainittu tutkija on harvalukuisia ja luultavasti yliopiston tutkijana hyvinpalkattu n 4800 euroa kuussa, mutta suurin osa naisista on töissä päiväkodeissa, kouluissa, vanhustenpalveluissa, siivous ja huolintatöissä ja sairaaloissa n. 2300. - 3500 kuussa. Näitä olet tarvinnut ja tulet tarvitsemaan.

• Anonyymi

Minun mieheni on sairaanhoitaja ja minä olen insinööri , meillä ei kumpikaan vaihda renkaita , eikä huolta autoja , ne viedään ammattilaisille tehtäväksi.
        Minä tienaan enempi, kun mieheni , Mutta se ei haittaa.
        Keittiöremontin teki ammattilaiset ja me saimme siitä kotitalousvähennyksen , samoin sauna ja pesuhuoneremppa.
        En sitte tiedä kumman työ on kuluttavampaa.

• Anonyymi

Joistakin vastauksista huomaa, etteivät miehet osaa lukea tilastoja ja niiden antamaa informaatiota.

• Anonyymi

Annat naiselle 500€ kysyt paljon jäljellä kaikki mennyt melkein heti

• Miehet nauttivat eläkettä noin 18-vuotta ja naiset 23-vuotta. Noihin kun suhteuttaa keskieläkkeet niin aika tasoihin menee. Lisäksi kun tilastoja katsoo on huomattava että työeläkejärjestelmä rakennettiin joskus 60-70 luvulla eli meillä on järjestelmässä myös naisia joiden eläkekertymä alkaa vasta myöhemmin. Samoin on hyvä huomata että korkeammin koulutetut ja yleensä paremmin tienaavat miehet elävät pidempään joten eläkekeskiarvo vääristyy ylöspäin kun pienituloiset poistuvat nopeammin.
      "Mitä ajattelette naisten eläkkeistä?" Jos saa viisi vuotta pidempään eläkettä, saa olla välillä lasten kanssa kotona ja eläkepotti ei poikkea miesten vastaavasta niin ottaisin itselleni koska tahansa tuon vaihtoehdon.

Kyllähän tässä laihat vuodet on edessä ja valitettavasti suorat leikkaukset osuvat juuri sote-sektorille. Siellä on suurin kakku ja siitä sitten on helpoin aloittaa. Saa sitten nähdä mitä nämä työelämäuudistukset sitten näkyvät perheissä kun esim rakennusteollisuus kyykähtää.

Itse olen joskus miettinyt tuota sanaparia palkaton työ. Ainakin itse olen kokenut kotityöt aina palkitsevana. Se että lapsilla oli vatsa täynä, puhtaat vaatteet jne on asia jolle ainakin itse laskin arvoa vaikka ei sitä suoraan rahassa mitata. Oltiin tuossa muutaman mun setämiehen kanssa talkoissa kunnostamassa kunnan liikuntapaikkoja jotta lapset voivat temmeltää. Lähempänä joulua mennään varmaan viemään ostoskärryjä kauppaan; kauppias maksaa summan siitä että eivät jää parkkipaikoille lojumaan keskelle hankea. Sillä summalla on taas pesistytöillä mahdollisuus muutamaan viikonloppuleiritykseen.
      Kuten kaveri joskus asian hyvin ilmaisi; tämä on sitä palkitsevinta hommaa kun tekee asioita tuleville sukupolville.

• Anonyymi

Näistö näkee myös sen, miten itsekkäitä miehet ovat. Edut on saatu pyytämättä, mutta naisten oikeutta vastaavaan ei sallita vaan syytetään terveemmästä elämästä.

Valta ja edut turmelee, jopa vähäisiksi luettavien keskuudessa.

• Anonyymi

Miehillä on aivan samat mahdollisuudet elää yhtä pitkään kuin naiset keskimäärin, pikkuisen tsemppiä elämäntapoihin vain.

Aika hyytävää on kirjoituksessasi tuijottelu elinaikaan. Naisten sortaminen on ok, koska vietävät elävät viisi vuotta kauemmin.

- Sheena

• Anonyymi

Naiset elää yli seitsemän vuotta enemmän , kun miehet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naiset elää yli seitsemän vuotta enemmän , kun miehet.

Typerästi sanottu. Monet naiset kuolee nuorena.

• Anonyymi

Kaikki on kiinni elintavoista monet duunarit tupakoi ja vetää kaljaa , eivätkä liiku, ovat lihavia ja sillon tulee kaikenlaista sairautta, tämä koskee molempia sukupuolia.
        Enemmän koulutetut huoltavat paremmin itsensä ja arvostavat hyviä elintapoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehillä on aivan samat mahdollisuudet elää yhtä pitkään kuin naiset keskimäärin, pikkuisen tsemppiä elämäntapoihin vain.

Aika hyytävää on kirjoituksessasi tuijottelu elinaikaan. Naisten sortaminen on ok, koska vietävät elävät viisi vuotta kauemmin.

- Sheena

Miesten sortaminen vain siksi, että keskimäärin tienaavat enemmän (yksityinen sektori) sitten sinusta on ok. Melko kaksinaismoralisteja te feministit olette.

• Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Aika hyytävää vääristää kirjoitukseni tarkoittavan elinaikaa jos puhun eläkevuosista. Terveyspuolen ihmiset puhukoon eliniästä mutta minusta tuo miesten eläkevuosien pituus on siinä mielessä hälyttävä että se jakaantuu epätasaisesti. Minusta pitäisi päästä lähemmäs naisten eläkevuosia ja nimenomaan miksi matalammin palkatut poistuvat nopeammin.

Moni on sitä mieltä että vielä jonkin aikaa saadaan kärsiä eri kemikaalien aiheuttamista ongelmista sekä rakennusalalla käytettävistä materiaaleista kuten asbestista. Nykyään altisteet ja suojaukset ovat toista kuin ennen.

Se onko eläkevuosi tai eläkekertymä mikään mittari on sitten oma asiansa. Meillä on 16-vuotiaasta asti fyysistä työtä tehneitä jotka toivoisivat jo eläkkeelle pääsyä kun kroppa on vielä jonkinlaisessa kunnossa riippumatta niistä eläkettä kerryttävistä superkuukausista. Toisaalta taas meillä yksi syy pitkiin eläkkeisiin on mielenterveysongelmat. Voisin kuvitella että mieluimmin olisi töissä kuin nautia ikävuodet 30-70 eläkettä; voihan noihin toki pikku tsemppi elämäntavoissa riittää.

• Anonyymi kirjoitti:

Näistö näkee myös sen, miten itsekkäitä miehet ovat. Edut on saatu pyytämättä, mutta naisten oikeutta vastaavaan ei sallita vaan syytetään terveemmästä elämästä.

Valta ja edut turmelee, jopa vähäisiksi luettavien keskuudessa.

Meillä oli aikanaan keskustelu siitä kumpi jää lasten kanssa kotiin. Molemmat olisivat jääneet mutta itse annoin periksi. Mielelläni olisin jäänyt kotiin vaikka eläke olisi pienempi. Se jos lapsen kanssa kotona vietettty aika ja miehille pakollisen asepalveluksen suorittaminen nyt eläkettä pienensivät niin sen hinnan olisin maksanut kun vaan vaimo olisi mennyt töihin ja mahdollisesti uraa luomaan.

Aika monelta mieheltä kuullut että äiti on se joka on nimenomaan halunut jäädä ja siitä ei ole oikein edes pystynyt neuvottelemaa. En tiedä katoaako siinä naiseus/äitiys jos isä jää kotiin.
        Tästä syystä aikanaan kritisoin uutta perhevapaauudistusta. Vaikka siinä nyt oli enemmän valinnanvapautta niin minusta siinä olisi voinut olla enemmän "pakottavia" elementtejä tai porkkanoita tasaisemman järjestelyn puolesta.

• Anonyymi
        M184 kirjoitti:

Meillä oli aikanaan keskustelu siitä kumpi jää lasten kanssa kotiin. Molemmat olisivat jääneet mutta itse annoin periksi. Mielelläni olisin jäänyt kotiin vaikka eläke olisi pienempi. Se jos lapsen kanssa kotona vietettty aika ja miehille pakollisen asepalveluksen suorittaminen nyt eläkettä pienensivät niin sen hinnan olisin maksanut kun vaan vaimo olisi mennyt töihin ja mahdollisesti uraa luomaan.

Aika monelta mieheltä kuullut että äiti on se joka on nimenomaan halunut jäädä ja siitä ei ole oikein edes pystynyt neuvottelemaa. En tiedä katoaako siinä naiseus/äitiys jos isä jää kotiin.
        Tästä syystä aikanaan kritisoin uutta perhevapaauudistusta. Vaikka siinä nyt oli enemmän valinnanvapautta niin minusta siinä olisi voinut olla enemmän "pakottavia" elementtejä tai porkkanoita tasaisemman järjestelyn puolesta.

Ei nainen ajattele tuon ikäisenä ja äitiyden tilassa eläkkeitään. Nainen saattaisi kysyttäessä hylätä kaikki korvaukset, jos vastapainona olisi lasyen hyvinvointi. Jos toinen mahdollistaa toisen töissäolon, olisi kertyneet eläkkeet tasattava.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei nainen ajattele tuon ikäisenä ja äitiyden tilassa eläkkeitään. Nainen saattaisi kysyttäessä hylätä kaikki korvaukset, jos vastapainona olisi lasyen hyvinvointi. Jos toinen mahdollistaa toisen töissäolon, olisi kertyneet eläkkeet tasattava.

Saattaisin tuossa itse pärjätä. Kieltädyin kaikista ylitöistä ja hoidin lapsia jotta vaimo sai tehdä pidempää päivää ja isompaa tiliä.

• Anonyymi
        M184 kirjoitti:

Siitä on aikaa, kun itse olin vanhempainvapailla. Meillä ei olisi ollut mahdollista, että mies olisi jäänyt kotiin lasten kanssa ja hyvä niin, sillä minä halusin. Olisi varmaan jäänyt lapset syntymättä muuten. Ainakin minulla on geeneissä ja ytimessä, että hoidan synnyttämäni lapset. Olisi ollut silkkaa kärsimystä synnyttää ja lähteä töihin, jotka siihen aikaan veivät yli 10 h päivässä.

Nykyisessä systeemissä on liikaa pakottavia elementtejä jakamaan vanhempainvapaat. Olen kiitollinen, että synnytin 90-luvulla.

Minua ei myöskään närästä, että eläkkeeni on pieni, ellen jatka 70-vuotiaaksi työelämässä.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos toinen mahdollistaa toisen töissäolon, olisi kertyneet eläkkeet tasattava"
        Voi luoja!
        Ja samahan ei tietenkään teidän femakoiden mielestä koskisi miehiä, jos nainen menee töihin ja mies jää kotiin.
        Tässä näkee kuinka täysiä idiootteja ja ahneita paskiaisia te femakot olette. Kaikki pitää saada silti niin, että ette yhteiskunnalle anna mitään. Ilmankos vasemmisto ja vihreät kiinnostaa.

• Anonyymi

Biologia vaan menee näin että nainen on se joka tulee raskaaksi ja jolta vain yksinkertaisesti lastenhoito onnistuu paremmin. Nainen on itse siippansa valinnut ja ois ollut järkevyyttä käydä nämä asiat läpi ennen kuin aletaan perhettä perustaa.

• Anonyymi

Maatilan emännäksi,niin tulevaisuus turvattu,kannattaa kyllä hakea tietoja ja kokemuksia,miten usein siinä käy.

• Anonyymi

Onlyfans-sivusto on sellainen missä pääsee itse näyttelemään... helpostikin.

Ja saa mainostajilta rahaa jos joku painaa tietokoneen hiirelläkin omaa kuvaketta..

• Anonyymi

Oma vaimoni tienaa (brutto) noin 3 tonnia kuussa enemmän kuin minä.
      Mielestäni rahaa tienaava vaimo on ihana juttu.

• Anonyymi

Tuota noin...?? Mulla on vain yksi lapsi, enkä ole edes parisuhteessa nykyään. Lapseni isän kanssa ovat välit totaalisesti poikki. (hyvä niin)
      Mulla ei ollut edes tarkoitus kertoa hänelle lapsestamme, toisin kävi.
      Salaisuus paljastui ja nykyään isä ja lapsi tapailevat jo hyvin usein.
      Yhä edelleen me kommunikoimme miehen kanssa tekstiviestein, mun tahdostani ainakin toistaiseksi!

Pakko mun on kuitenkin tunnustaa, ett Mimmin vierailut isänsä luokse, antavat mulle paljon enemmän omaa aikaa. Lisäksi Mimmi on hyvin onnellinen ollessaan isänsä seurassa, päätellen siitä miten iloisesti ja mielellään hän viikonlopuksi lähtee isänsä luokse "yö kylään"! Kaiken tuon lisäksi Mimmi on oppinut häneltä puhetta; ensimmäinen vaikea sana oli "isi". Se "ässä" kun ei millään meinanut onnistua, ei edes sinne päin sihahtanut! Oppi nopeaan sanomaan; "isii" isänsä opastuksella!

Nyt alkaa "ärrä" jo surisemaan ranskalaisittain... ja epäilemättä, mä tiedän kuka senkin on saanut tuohonkin pisteeseen asti sujumaan. Tuli kotiin ja kädessään hänellä oli "rrruusu"( ja pörinällä lausuttu), "isi osti"! Mä en tiedä miten hän opettaa; ehkä lahjomalla/palkitsemalla mutt Mimmi ainakin on oppinut sanomaan niitä hänelle vaikeita kirjaimia!

Kaupan kassalle sanoi; "terrrve", ja heilautti kättään samalla tervehdykseksi!
      Siis mun ujohko hiljainen tyttäreni, joka ei yritä kommunikoida tuskin koskaan viereiden kanssa; puhumalla!
      Pakko sanoa ett isänsä tapailu on tehnyt hyvää sekä Mimmille että mun mielialalle!

Ehkä vielä joskus, me vanhemmatkin voimme käyttäytyä luonnollisesti; pelkästään puhumalla,tehdä sopimuksia, eikä kaikkea tarvitsisi aina sopia tekstiviesteillä!
      Olisihan sekin helpotus, paluuta arkielämään, jonkin asteisessa sovussa.
      trollikka

• Anonyymi

Tarvitset vapaa-aikaa, hyvä että Mimmin tapaamiset isänsä kanssa ovat sujuneet 👌

- Sheena

• Anonyymi

Tämä on se vanhemmuuden puoli josta ei paljon kirjoiteta.

Äidit ovat parempia joissain asioissa, isät taas joissain toisissa asioissa.
        Lapsen kasvu tasapainottuu, ainakin helpottuu kun molemmat vanhemmat ovat läsnä.
        Ihmisinä sekä isissä, että äideissä on myös ne huonot ominaisuudet olemassa.

Yritetään antaa lapsille parhaat, niistä omista ominaisuuksista.

Tuo "olin kotona lasten kanssa 6-10 vuotta" on turhaa marttyyrimielialaa, luulen lasten oppivan nopeammin sosiaalisuutta, kanssakäymisen taitoja ja muitakin taitoja päiväkodissa mitä kotona yhden vanhemman seurassa.

Onko siis kotiin jääminen lapsen kanssa jopa karhunpalvelus omalle lapselle?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsen kasvu tasapainottuu, ainakin helpottuu kun molemmat vanhemmat ovat läsnä.

Tuo "olin kotona lasten kanssa 6-10 vuotta" on turhaa marttyyrimielialaa, luulen lasten oppivan nopeammin sosiaalisuutta, kanssakäymisen taitoja ja muitakin taitoja päiväkodissa mitä kotona yhden vanhemman seurassa.

AV

Onhan tuota tutkittukin. 3 vuotiaiksi kotona hoidetuilla lapsilla on suhteessa paljon enemmän kaikenlaisia sosiaalisia ongelmia. Tämäkään ei tietenkään koske kaikkia yksilöitä, mutta isossa ryhmässä tuo näkyy selvästi. Harvalla on siellä kotona suurperhettä, joka tasoittaisi tuota ja hyvin harva käy lapsen kanssa tarpeeksi (eli siis käytännössä päivittäin) sellaisissa paikoissa, joissa noita oppisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan tuota tutkittukin. 3 vuotiaiksi kotona hoidetuilla lapsilla on suhteessa paljon enemmän kaikenlaisia sosiaalisia ongelmia. Tämäkään ei tietenkään koske kaikkia yksilöitä, mutta isossa ryhmässä tuo näkyy selvästi. Harvalla on siellä kotona suurperhettä, joka tasoittaisi tuota ja hyvin harva käy lapsen kanssa tarpeeksi (eli siis käytännössä päivittäin) sellaisissa paikoissa, joissa noita oppisi.

Ihan älytöntä tuo, että ollaan kotona lasten kanssa monet vuodet. Näillä kersoilla onkin sitten päiväkotiin meno todella haasteellista, ei opita yhteisiä sääntöjä ei sitten millään. Todellinen karhunpalvelus lapselle ihan vaan siksi, että nainen haluaa itse olla kotona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan älytöntä tuo, että ollaan kotona lasten kanssa monet vuodet. Näillä kersoilla onkin sitten päiväkotiin meno todella haasteellista, ei opita yhteisiä sääntöjä ei sitten millään. Todellinen karhunpalvelus lapselle ihan vaan siksi, että nainen haluaa itse olla kotona.

On ja ei ole. Monelle tekisi hyvää mennä päivähoitoon, mutta täysipäiväinen hoito on sitten taas jo oma juttunsa. Parasta olisi, jos pienten lasten vanhempien olisi Suomessakin paljon nykyistä helpompi tehdä lyhennettyä työpäivää. Nykyään osalla on ja osalla taas ei. Jos vanhempi tekee 8 tunnin työpäivää ja siihen työmatkat päälle, niin lapsen päiväkotipäivä voi venyä helposti yhdeksäntuntiseksi tai enemmänkin ja se on valtaosalle pienistä lapsista ihan liikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ja ei ole. Monelle tekisi hyvää mennä päivähoitoon, mutta täysipäiväinen hoito on sitten taas jo oma juttunsa. Parasta olisi, jos pienten lasten vanhempien olisi Suomessakin paljon nykyistä helpompi tehdä lyhennettyä työpäivää. Nykyään osalla on ja osalla taas ei. Jos vanhempi tekee 8 tunnin työpäivää ja siihen työmatkat päälle, niin lapsen päiväkotipäivä voi venyä helposti yhdeksäntuntiseksi tai enemmänkin ja se on valtaosalle pienistä lapsista ihan liikaa.

Oma lapseni ulkomailla 6 kk eteenpäin hoiti lastenhoitaja kotona, 2 v eteenpäin päiväkoti. Yksinhuoltajaäitinä oli pakko käydä töissä, ja akatemiassa jos jäät pois, se on uralle bye bye. Lapsi on tänä päivänä tasapainoinen ja täysipäinen aikuinen, osaa ottaa muut huomioon, akateemisesti kyvykäs, ja ymmärtää myös sen, että kaikilla maailmassa asiat eivät ole yhtä hyvin kuin hänellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka jaksaa usko noihin tutkimuksiin? Se että lapsi hoidetaan "kotona" ei tarkoita, että olla möllötetään jatkuvasti kodin seinien sisäpuolella. Vanhemman valinta mitä on ohjelmassa, ketä tavataan, mitä harrastetaan ja mihin aikaan.

Päiväkodissa riehuu kaikenlaisia lapsia, ei todellakaan vain kolmivuotiaaksi kotona olleita.

Paras ratkaisu olisi maksuton puolipäiväkoti 8-12 kaikille 3-vuotiaasta. Tietysti kokopäivähoitoakin saisi. Kokopäivähoito ei saisi ylittää 8 tuntia päivässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Olet selkeästi curling vanhempi, joka paapoo ja tasoittaa lapsen tietä turhankin paljon. Lapselle pitää olla vanhemmista vastusta, ja etenkin asettaa selkeät rajat.

En voi kuin ihmetellä miksi monet kuvitettelevat, että äiti on lasten kanssa kotona keskenään kaiken aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan älytöntä luulla, että kukaan on kotona monta vuotta, vaikka hoitaakin lapsia "kotona".

• Anonyymi

Pankin päällä istuu

• Anonyymi

hyvä juttu joo... musta aut yön imeydessä... kuin itse jos käyn hampilääkärillä..

• Anonyymi

Eli ei mitään uutta auringon alla 🙄.

- Sheena

• Anonyymi

En ajattele tekeväni palkatonta työtä, kun esimerkiksi siivoan, laitan ruokaa tai pesen pyykkiä. Voisin käydä ulkona syömässä vaikka joka päivä, tai palkata siivoojan, mutta en halua, kotityöt on kiva harrastus, etenkin yksin asuessa.

• Anonyymi

Niin, kyllä sinkkuus on toimiva tapa poistaa epätasa-arvon tunteet. Parisuhteessa toisen osallistumattomuus käy helposti pitkän päälle hiertämään. Näin etenkin, kun lapsista otettava vastuuta, eikä riitaa halua nostattaa lapsista johtuen. Ei voi vain lähteä kävelemään ja jättää toiselle, jos toinen on kykenemätön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kyllä sinkkuus on toimiva tapa poistaa epätasa-arvon tunteet. Parisuhteessa toisen osallistumattomuus käy helposti pitkän päälle hiertämään. Näin etenkin, kun lapsista otettava vastuuta, eikä riitaa halua nostattaa lapsista johtuen. Ei voi vain lähteä kävelemään ja jättää toiselle, jos toinen on kykenemätön.

Jos parisuhde ei toimi, voi erota.
        Epätasa-arvo kotitöiden ja lastenhoidon suhteen on vuorovaikutusongelma. Kannattaa kysyä itseltä mikä olisi paremmin eron jälkeen, mikä muuttuisi, mitä kumppani merkitsee, miksi kumppani on "kykenemätön", mitä tapahtuisi, jos lapset vain jättäisi kumppanin huoltoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos parisuhde ei toimi, voi erota.
        Epätasa-arvo kotitöiden ja lastenhoidon suhteen on vuorovaikutusongelma. Kannattaa kysyä itseltä mikä olisi paremmin eron jälkeen, mikä muuttuisi, mitä kumppani merkitsee, miksi kumppani on "kykenemätön", mitä tapahtuisi, jos lapset vain jättäisi kumppanin huoltoon.

Kannattaa ihan varmasti kysyä, miksi se on niin yleinen ongelma, eikä jättää yksilön vastuulle. Syyllistämällä yksilöä ei päästä ydinsyihin. Todennäköisesti et kykenisi puuttumaan siihen suurinta osaa naisista paremmin.

• Anonyymi

niimpä niinkin ehkä että pitäisi ajatella omaakin hyvinvointia paremmin kuin jotain nuorten naisten jotain..... emoji-sydän-ässä-kortti -juttujakin, noooh being such of a hitrl-lobrt.

• Anonyymi

Oikein humala tai niin päisxsään menee lääkärille, heti hökäisee ennen ensimmäist' sanaakaan suusta viski-höyryt lääkärin naamallew, sanowen: oletpa sinäåkin naurettaqvaq ukkeeli heheheh

• Anonyymi

Näitähän riittää salarakkaita, julkkiksia paljon, jotka etsivät vain rahamiehiä.

Jääkiekkoilijoilla, on usea sellainen maksulliseen verrattava nainen.

Sofia, Martina yms juuri etsivät sellaista seuraa, jossa on rahaa omaisuutta.
      Tietääköhän Martinan Australian mies millainen nainen hän on.

Hän on maailmalta bongannut miehiä, kun Suomen miehet tietää mikä nainen on.

Miksi miehet on niin tyhmiä, että astuvat näitä kiertolaisia ja salarakkaita!

• Anonyymi

Meillä ei ole oltu naiseni kanssa töissä yli 10vuoteen kun otettiin silloin riski ja ostettiin kimpassa kaikilla säästöillä bitcoineja ja niiden ansiosta ostimme ison omakotitalon ja 2mökkiä,asunto ulkomailta sekä paljon esim moottoripyöriä,veneitä ja asuntoauton. Myös ostettiin keskustasta 2 kolmiota ja ne ovat olleet kohta 10v vuokralla joten joka kk tulee rahaa. Ei siis kiinnosta vähääkään töitä tehdä kun matkustelemme vuosittain puolet vuodesta muualla. Talvet ulkomailla lämpimässä kesät Suomessa. Riski kannatti ottaa kun varakkuutta on loppuelämäksi ja vähän yli. Helppo elämä ilman työstressejä tai uupumuksia maistuu. Vaikee uskoa että töitä tekemällä pääsee rikkaaksi. T. M 35v ja J 34v.

• Tällaisissa tutkimuksissa ei välttämättä oteta huomioon sitä, että esimerkiksi naisten osuus yhtiöiden hallituksissa on ehkä vain noin 25-30%. Pörssiyhtiöiden hallituksissa naisia on jo hieman enemmän, koska valmistautuminen kesällä 2026 voimaan tuleviin pörssiyhtiöiden hallitusten sukupuolikiintiöihin näyttää käynnistyneen.

Hallituspalkkioista muodostuu verotettavaa tuloa, mutta ei tilastoitavia työtunteja. Hallituksen puheenjohtajalla on suurempi vuosipalkkio, vaikka kokouspalkkio olisi sama kuin jäsenillä ja puheenjohtajuuksia sukupuolikiintiöt eivät koske.

Samoin Suomessa on paljon muitakin luottamustehtäviä, joista saadaan vuosi- sekä kokouskokouspalkkioita ja joissa toimielimissä miesten määrä on 60%. Kansanedustajillekin maksetaan palkkioita, ei palkkaa, joten yhtään työtuntia ei kerry. - Kaikki tuo kerryttää siis verottajalla näkyvää henkilön kokonaistuloa, mutta ei tilastoitavia työtunteja, mitä näissä todennäköisesti silti verrataan toisiinsa, vaikka pääomatulot olisikin erillään.

Ei tämä ainoa syy ole, joka muodostaa perusteetonta palkkaeroa miesten ja naisten välillä, mutta on yhtenä tekijänä siinä.

Rahan käyttämisestä olen samaa mieltä siinä, että monet naiset käyttävät enemmän rahaa perheen ja läheisten hyvinvointiin, kun taas monet perheelliset miehet maksavat ehkä erilaisia perheen hyväksi tulevia asioita kuten auton huoltoineen, vakuutukset, vesi- ja sähkölaskut, lainanlyhennykset ym.

Ja sitten ollaan me sinkut, jotka maksamme kaiken itse sukupuolesta riippumatta. 😄

• Anonyymi

Yliopistoihin tulisi myös asettaa naisille 50 % kiintiö, ei yhtään ali tai yli menevää osuutta?
        Kiintiöt taitavat haitata vapaata kilpailua, se joka olisi tehtävään paras ei saisi paikkaa, koska olisi joku kiintiö?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yliopistoihin tulisi myös asettaa naisille 50 % kiintiö, ei yhtään ali tai yli menevää osuutta?
        Kiintiöt taitavat haitata vapaata kilpailua, se joka olisi tehtävään paras ei saisi paikkaa, koska olisi joku kiintiö?

AV

Noissa yhtiöiden hallituspaikoissa ymv. ei paikoille läheskään aina valita parhaita. Niitä paikkoja saadaan pääosin suhteilla ja verkostoitumalla jne. Tuo tosin ei tietenkään koska mitenkään pelkästään naisia. Moni hommaan paras mieskin jää noihin päätymättä, kun ei ole oikeissa hyväveli verkostoissa.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Ei kiintiöt ole vain naisia varten vaan molempia sukupuolia. - Miehiä tarvitaan toki lisää esimerkiksi luokanopettajaksi ja varhaiskasvatukseen, mutta kiintiöimällä siinä ei saavuteta hyvää lopputulosta, vaan muokkaamalla niiden koulutusta ja etenkin työelämää miehiä houkuttelevammaksi.

Palkka ratkaisee paljon. "Jostakin syystä" miehet sijoittuvat naisia useammin työtehtäviin, joita arvostetaan palkalla mitattuna eniten. Entä jos hoitoalan ja varhaiskasvatuksen opettajien palkkoja nostetaan merkittävästi? ..No ei. Juuri siihen ei nyt olekaan varaa. Voi harmi.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Ei kiintiöt ole vain naisia varten vaan molempia sukupuolia. - Miehiä tarvitaan toki lisää esimerkiksi luokanopettajaksi ja varhaiskasvatukseen, mutta kiintiöimällä siinä ei saavuteta hyvää lopputulosta, vaan muokkaamalla niiden koulutusta ja etenkin työelämää miehiä houkuttelevammaksi.

Palkka ratkaisee paljon. "Jostakin syystä" miehet sijoittuvat naisia useammin työtehtäviin, joita arvostetaan palkalla mitattuna eniten. Entä jos hoitoalan ja varhaiskasvatuksen opettajien palkkoja nostetaan merkittävästi? ..No ei. Juuri siihen ei nyt olekaan varaa. Voi harmi.

Syy on koulutuksessa, naisia on paljon enemmän yliopistoissa ja opettaja opinnoissa.
        Kiintiöillä tämäkin hoituisi? Vai halutaanko ne kiintiöt vain toisinpäin:)

Miehet tekevät todella paljon enemmän ylitöitä, ei ole harvinaista se 300 tuntia vuodessa.
        Naiset eivät ylitöitä halua niin kovin tehdä?

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Noissa yhtiöiden hallituspaikoissa ymv. ei paikoille läheskään aina valita parhaita. Niitä paikkoja saadaan pääosin suhteilla ja verkostoitumalla jne. Tuo tosin ei tietenkään koska mitenkään pelkästään naisia. Moni hommaan paras mieskin jää noihin päätymättä, kun ei ole oikeissa hyväveli verkostoissa.

Niin se on, että jos et itse pysty tuomaan osaamistasi esille, ei sinulle tarjota haastavia tehtäviä. - Hyvä veli -verkostoja siis tarvitaan. On aina tarvittu. - Niissä vain on usein se vaara, että niiden kautta toimitaan myös epäeettisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syy on koulutuksessa, naisia on paljon enemmän yliopistoissa ja opettaja opinnoissa.

Miehet tekevät todella paljon enemmän ylitöitä, ei ole harvinaista se 300 tuntia vuodessa.

AV

Mistä tiedät, että naiset eivät halua tehdä vaikkapa ylitöitä? Tietyillä työpaikoilla ei juuri naisia ole, joten miten he voisivat ylitöitäkään tehdä? Itse olen ollut myös useammassa sellaisessa työpaikassa, joissa kaikki ylityöt, iltatyöt, viikonlopputyöt, reissutyöt jne. tarjotaan ensimmäisenä tietylle hyvävelikerholle ja vasta jos heistä kukaan ei kertakaikkiaan kykene, niin muilla on ylipäänsä mahdollisuus niitä edes saada.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Niin se on, että jos et itse pysty tuomaan osaamistasi esille, ei sinulle tarjota haastavia tehtäviä. - Hyvä veli -verkostoja siis tarvitaan. On aina tarvittu. - Niissä vain on usein se vaara, että niiden kautta toimitaan myös epäeettisesti.

Eipä se noinkaan mene. Noille paikoille hyvin harvoin on mitään avoimia hakuja, joilla kuka vaan tietäisi, että jossakin olisi jotain tarjolla. Noihin pääsee sisään suhteilla ja sukulaisuudella, hiton hyvällä tuurilla, jonka kyseisissä hommissa olevista ihmisistäkin todella iso osa myöntää. Eivät he pääosin ole yhtään sen kummempia noissa mainitsemissasi ja senkin heistä iso osa myöntää ihan suoraan. He ovat sattumalta olleet oikeissa paikoissa ja tuuri kävi. Jos oikeasti halutaan parhaita, niin tuollaisia tuureja ei kuuluisi käydä kenellekään, vaan haettaisiin oikeasti parhaita. Ja siis kyllähän no päätökset monessa firmassa ovat ihan sutta ja sekundaa.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Tässä on mielestäni hyvä mielipide sukupuolikiintiöistä, enkä lähde sitä kopioimaan.
        https://www.eeva.fi/jutut/misogyniapoliisi-sukupuolikiintiot

Ylitöistä taas.. Kyllä esimerkiksi hoitoalalla naiset tekevät todella paljon ylitöitä. Sitten taas tullaan kysymykseen, kuinka naiset ja miehet sijoittuvat erilaisiin työtehtäviin.
        Eräässä keskikokoisessa teollisuusalan yrityksessä on duunareina miehiä lähes 85-90% ja he tekevät paljon ylitöitä %-korotuksilla. Saman yrityksen toimistossa on 70% naisia, mutta toimistossa on käytössä liukumat, jolloin välillä ylitunteja voi olla vaikka +40 (joskus tilinpäätösaikaan jopa yli +100h), mutta ne pidetään vapaatunteina myös pois ellei niitä makseta pois ja jos maksetaankin, niin tunti tunnista. Näin ollen, ylityökorvauksia ei makseta. 🤷‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä se noinkaan mene. Noille paikoille hyvin harvoin on mitään avoimia hakuja, joilla kuka vaan tietäisi, että jossakin olisi jotain tarjolla. Noihin pääsee sisään suhteilla ja sukulaisuudella, hiton hyvällä tuurilla, jonka kyseisissä hommissa olevista ihmisistäkin todella iso osa myöntää. Eivät he pääosin ole yhtään sen kummempia noissa mainitsemissasi ja senkin heistä iso osa myöntää ihan suoraan. He ovat sattumalta olleet oikeissa paikoissa ja tuuri kävi. Jos oikeasti halutaan parhaita, niin tuollaisia tuureja ei kuuluisi käydä kenellekään, vaan haettaisiin oikeasti parhaita. Ja siis kyllähän no päätökset monessa firmassa ovat ihan sutta ja sekundaa.

Kuule.., jos oikeasti johonkin pieneen osakeyhtiöön haetaan pätevää ulkopuolista hallitusjäsentä, niin varmasti siihen ei laiteta mitään avointa hakua (omistajilla ei ole sellaiseen aikaa), vaan katseet suunnataan joko lähipiirin verkostoihin tai korkeintaan Kauppakamarin HHJ-koulutettujen rekisteriin.

Se ei tietenkään "ulkopuolisesta" tunnu reilulta, mutta näin maailma toimii ja business pyörii.

Ja ihan tavallisessa teollisuusyrityksessäkin uusia toimihenkilötehtäviä sorvataan ja niitä tarjotaan yleensä aina ensin siinä tehtaassa jo työskenteleville osaajille, jotka on huomattu, vaikka kuinka sovitaan, että "kaikki paikat tulevat avoimeen hakuun". Vain jos tiedossa ei ole ketään lähellekään sopivaa, laitetaan ulkoinen haku käyntiin. Jonkun myyntipäällikön rekry voi maksaa helposti kymmeniätuhansia euroja.

Kyse on ajankäytöstä ja rahasta.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Kuule.., jos oikeasti johonkin pieneen osakeyhtiöön haetaan pätevää ulkopuolista hallitusjäsentä, niin varmasti siihen ei laiteta mitään avointa hakua (omistajilla ei ole sellaiseen aikaa), vaan katseet suunnataan joko lähipiirin verkostoihin tai korkeintaan Kauppakamarin HHJ-koulutettujen rekisteriin.

Se ei tietenkään "ulkopuolisesta" tunnu reilulta, mutta näin maailma toimii ja business pyörii.

Ja ihan tavallisessa teollisuusyrityksessäkin uusia toimihenkilötehtäviä sorvataan ja niitä tarjotaan yleensä aina ensin siinä tehtaassa jo työskenteleville osaajille, jotka on huomattu, vaikka kuinka sovitaan, että "kaikki paikat tulevat avoimeen hakuun". Vain jos tiedossa ei ole ketään lähellekään sopivaa, laitetaan ulkoinen haku käyntiin. Jonkun myyntipäällikön rekry voi maksaa helposti kymmeniätuhansia euroja.

Kyse on ajankäytöstä ja rahasta.

Jokainen tietenkin tekee pikkufirmoissa mtien tahtoo. Ei silti kannata odottaa saavansa hommaan "parasta mahdollista", jos vaan nappaa siihen jonkun tutun tai tutun suositteleman. Eli siis turha puhua "parhaista mahdollisista". Se on lähinnä vain huonoa komiikkaa.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Tässä on mielestäni hyvä mielipide sukupuolikiintiöistä, enkä lähde sitä kopioimaan.
        https://www.eeva.fi/jutut/misogyniapoliisi-sukupuolikiintiot

Ylitöistä taas.. Kyllä esimerkiksi hoitoalalla naiset tekevät todella paljon ylitöitä. Sitten taas tullaan kysymykseen, kuinka naiset ja miehet sijoittuvat erilaisiin työtehtäviin.
        Eräässä keskikokoisessa teollisuusalan yrityksessä on duunareina miehiä lähes 85-90% ja he tekevät paljon ylitöitä %-korotuksilla. Saman yrityksen toimistossa on 70% naisia, mutta toimistossa on käytössä liukumat, jolloin välillä ylitunteja voi olla vaikka 40 (joskus tilinpäätösaikaan jopa yli 100h), mutta ne pidetään vapaatunteina myös pois ellei niitä makseta pois ja jos maksetaankin, niin tunti tunnista. Näin ollen, ylityökorvauksia ei makseta. 🤷‍♀️

Oli vasta eilen iltalehdessä sairaanhoitaja joka teki kahta työtä 7000 euron kuukausipalkalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli vasta eilen iltalehdessä sairaanhoitaja joka teki kahta työtä 7000 euron kuukausipalkalla.

Kuka viitsii tehdä kahta työtä? Verottaja vie isomman siivun kuin saa itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen tietenkin tekee pikkufirmoissa mtien tahtoo. Ei silti kannata odottaa saavansa hommaan "parasta mahdollista", jos vaan nappaa siihen jonkun tutun tai tutun suositteleman. Eli siis turha puhua "parhaista mahdollisista". Se on lähinnä vain huonoa komiikkaa.

Niinpä. Joskus kyllä tulee mieleen, ettei missään tapauksessa halutakaan "parasta mahdollista", vaan jonkun tuttu tai tutun tuttu. Se on ikävää, jos firmaan tulee ihan uusi ja outo ihminen. Voi jopa kuvitella itsestään liikoja ja hänellä saattaa olla erilaisia uhkaavia näkemyksiä miten asiat tulee hoitaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Joskus kyllä tulee mieleen, ettei missään tapauksessa halutakaan "parasta mahdollista", vaan jonkun tuttu tai tutun tuttu. Se on ikävää, jos firmaan tulee ihan uusi ja outo ihminen. Voi jopa kuvitella itsestään liikoja ja hänellä saattaa olla erilaisia uhkaavia näkemyksiä miten asiat tulee hoitaa.

Et arvaakaan kuinka oikeassa olet, erityisesti työntekijöiden suhteen, mutta myös hallinnon. - Tosiasia kuitenkin on, että työpaikat syntyvät näihin PK yrityksiin.
        Ja omistajalla on niissä valta palkata kenet tahtoo.

• Naiset käyttävät rahansa Louis Vuittonin käsilaukkuihin ja viimeisimpään muotiin ja ne kaikki rahat tulevat joltain mieheltä.

• Anonyymi

Näinhän se on. On tutkittua tietoa myös se, että jos ruokaa on vähän, ensiksi syö perheen isä (mies), sitten lapset ja äiti (nainen) vasta viimeisenä, jos ruokaa jää. Naiset kun vastaavat ruoan valmistuksesta ja jakamisesta, ja ovat mieluummin itse ilman, kuin että jättävät lapsensa nälkäisiksi.
      Miehet ovat iloisesti itsekkäitä ja ajattelevat ensin vain omaa napaansa. Perheen selviäminen on heille toissijaista. Siksi miesten on helppo jättää omat lapsensa ja olla tapaamatta näitä.

Naiset ovat vastuullisempia - pienistäkään tuloista ei jouduta perintään tai ulosottoon: "Perintäyhtiö Intrumin mukaan naiset ovat myös miehiä harvemmin perinnän kohteena."

• Anonyymi

Jos on ollut niin paljon tyttökavereita eli seksikumppaneita, e4i enää edes muista etunimeltäkään kaikkia, muistelemalla jotenkin ....

Tämä on sinkun elämää tämä...

• Anonyymi

Naiset on pääosin rahan perässä juoksevia harakoita, joka on aika surullista koska niin ei oikeaa rakkautta koskaan synny.

• Jokaisen kannattaa sukupuolesta huolimatta pyrkiä taloudelliseen itsenäisyyteen. Toisen ihmisen varaan omaa talouttaan ei kannata koskaan laskea. On ihan ok tasoittaa tuloeroja parisuhteessa ollessaan elämäntilanteen mukaan eli jos vaikkapa toinen opiskelee ja toinen käy töissä, voi toinen hetkellisesti maksaa esim suuremman osan asuinmenoista. Silti kannattaa aina huolehtia siitä, että on itse oman kukkaronsa vartija. Omat sijoitukset, omat säästöt, mahdolliset avioehdot yms kannattaa miettiä tarkoin parisuhteessa ollessaan.

On selvä, että Suomessakin on edelleen tiettyjä käytänteitä, jotka ylläpitävät miesten ja naisten välisiä palkkaeroja. Yksi näistä on esim. naisvaltaisten alojen matalampi palkkaus. Ja yhä edelleen nainen hyvin todennäköisesti saa samalla koulutuksella, samantasoisesta työstä vähemmän palkkaa kuin mies. Nämä epäkohdat eivät hetkessä korjaannu, mutta onneksi koko ajan on menty parempaan suuntaan ja työtä tasa-arvoisen palkan ja palkkakehityksen eteen on ehdottomasti jatkettava.

Kehottaisin myös kaikkia naisia pyytämään rohkeasti palkankorotusta sekä asettamaan kunnon palkkatoiveen uutta työpaikkaa hakiessaan. On ihan tutkittu juttu, että naiset eivät jostain syystä pyydä niin usein/paljon palkankorotusta kuin miehet ja naisten palkkatoiveet ovat keskimääräisesti matalammat kuin miehillä. Palkankorotusta on jokaisella oikeus pyytää, kun siihen on perusteet.

• Anonyymi

"Kehottaisin myös kaikkia naisia pyytämään rohkeasti palkankorotusta"

😂😂

Palkankorotukset menee miehille.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kehottaisin myös kaikkia naisia pyytämään rohkeasti palkankorotusta"

😂😂

Palkankorotukset menee miehille.

Itse sain viimeksi kesällä 300€/kk korotuksen yleiskorotusten päälle tuolla tekniikalla ja olen nainen. Olen hilannut palkkaani ylös monta kertaa vuosien saatossa ihan vain pyytämällä palkankorotusta. En jaksa uskoa olevani poikkeus.

Varmin tapa olla saamatta palkankorotusta on olla pyytämättä sitä.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Itse sain viimeksi kesällä 300€/kk korotuksen yleiskorotusten päälle tuolla tekniikalla ja olen nainen. Olen hilannut palkkaani ylös monta kertaa vuosien saatossa ihan vain pyytämällä palkankorotusta. En jaksa uskoa olevani poikkeus.

Varmin tapa olla saamatta palkankorotusta on olla pyytämättä sitä.

Riippuu työnantajasta.. Jos on valtio työnantajana niin palkankorotusta ei noin vain pyytämällä tule. Mahdollinen korotusyritys menee esihenkilöltä "raadin" arvioitavaksi ja siihen pitää runoilla tiukat perusteet. Vaikka perusteet olisi erittäin perustellun totta ja palkankorotus tarvittaisiin, sitä ei sittenkään välttämättä saa.

Jokaisen palkankorotuksen, jonka olen saanut, olen saanut pyytämättä sitä.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Riippuu työnantajasta.. Jos on valtio työnantajana niin palkankorotusta ei noin vain pyytämällä tule. Mahdollinen korotusyritys menee esihenkilöltä "raadin" arvioitavaksi ja siihen pitää runoilla tiukat perusteet. Vaikka perusteet olisi erittäin perustellun totta ja palkankorotus tarvittaisiin, sitä ei sittenkään välttämättä saa.

Jokaisen palkankorotuksen, jonka olen saanut, olen saanut pyytämättä sitä.

- Sheena

Toki työnantaja ja työehtosopimus, jota noudatetaan, sanelee paljon sen suhteen, mitkä ovat palkankorotusmahdollisuudet. Hyvä tarkennus.

Minä neuvottelen itse palkkani, joten joudun olemaan oma-aloitteinen palkkani suhteen. Muutama korotus on tullut aikoinaan työnantajan ehdottamana, mutta olin silloin eri työehtosopimuksen piirissä toisella työnantajalla, joten käytäntö oli erilainen.

• Anonyymi

Ja siitähän se ero sitten tulee. Vuoroviikkohuoltajuus on naiselle paratiisi. Kun aikaisemmin on joutunut hoitamaan 90% lapset niin yhtäkkiä se onkin tasan 50%!

Ja miehille se vuoroviikkosysteemi on usein täysi järkytys ja elämä menee sekaisin kun yhtäkkiä joutuu kokonaisen viikon ottamaan vastuun lapsistaan joista on aikaisemmin ottanut vastuun korkeintaan muutaman tunnin viikossa.

Kannattaa oikeasti vaan erota jos ei mies muuten tajua. Yllättävän moni pari palaa yhteen pienen asumiseron jälkeen kun mies on oppinut ottamaan sen 50% vastuun lapsista. Se asumusero ja vuoroviikko systeemi on naiselle lomaa ja miehellä kova koulu.

Ja kyllä se on lapsille rankkaa se ero mutta yhdenkään naisen ei pidä itseään täysin uhrata lasten edestä samaan aikaan kun miestä ei vois vähempää lasten ja kodin hoito kiinnostaa ennen eroa.

• Anonyymi

Hankin rahaa monin keinoin.

• Anonyymi

mutta niin jooh varmaan tyttöjen mielestä hassua jos joku näkee jo unissakin jotain seikkailuja itsestään, hassuja jotain seikkailuja

• Anonyymi

melkoisen kohtuullista jos alkaa jo näkemään painajaisunia tai unia jostain palstan tyttöistä..

• Anonyymi

Ainoa ammatti millä tienaa riittävän paljon jotta pystyy selviytymään hengissä on olemalla kasinon omistaja Macaossa: https://en.wikipedia.org/wiki/Macau

Tuon valtion pääasiallinen tulonlähde ovat uhkapelit.

• Anonyymi

uhkapeleissä, ovat hauskoja jos on sen tyyppinen että ei pysty koukuttamaan itseään niihin, pelaa vaan huvikseen joskus jotain, silloin mukavaa jos voittaakin joskus jotain..

• Anonyymi

Hankkikaa kuukengät eli moonbootsit, sitten kun sellaisilla astelee, pehmeillä töppösillä, jalat eivät palele ja voi kuvitella kuin käveilisin kuun pinnallakin tai mars-planeetalla.

• Anonyymi

mutta, niin joo heteromiesten aamu-tv katsoa jotain tyttöjen tekemiä onlyfans-juttuja, kuin aamun uutisia.

• Anonyymi

jos on monia ajatuksia päässä yhtäaikaa silloin on kuin multi-core-moniprosessori-tietokone, eikä commodore-64 -yksiprosessorinen ajatus vain.

• Anonyymi

...niin jos ihmiselläkin olisi aina vain 1 ajatus vain mieleswsä kerrallaan, olisi... joku mini-provcessor, vbuosiakin jos vain joku yksi ajatus mielessä, mutta... jos on pahastikin ihastunut johonkin henkilöön, niin silloin voi tuntua sellaiselta.

Itseäni kyllä on ihastuttanut tuo haaveilija-hahmo, vaikka en siis välttämättä ihastunut häneen vaan hassua, tai niin no ehkä voi luokittaa jotenkin pitämisen ihastumiseksi, en sanoisi esirakastumiseksi eli ihastumiseksi kuitenkaan.

• Anonyymi

miten pääset töihin jos ei ole jalkoja, käsiä eikä silmiä eikä korvia käytettävissä eli ainoat mitä toimii ovat aivosi ja pippelisi?

• Anonyymi

joku juttu oli että kun noista onlyfans ja kaikesta nettituotosta pitää maksaa lähtökohtaisesti se noin 60-prosentin tulovero.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      133
      3373
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2653
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2485
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      2376
    5. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      32
      2150
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      115
      1800
    7. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1458
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      1452
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      312
      1341
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      66
      1198
    Aihe