On tosi tyhmä kysymys varmaan, mutta minä ymmärrän sen molemmin päin; vaistomaisesti tuntuu siltä, että se tarkoittaa: nahka tulee "katoksi"...
Mitä tarkoittaa reseptissä: nahkapuoli alaspäin (kala)
7
608
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kun joo, siinähän se sanotaan: https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005818716.html
- Anonyymi
Nahkapuoli ylöspäin on nahka pälläpäin. Alaspäin on nahka paistoastiaan päin.
- Anonyymi
Fileroidussa kalassa on vain toisella puolella nahka. Jos se tulee alaspäin, niin se on paistinpannua kohti.
- Anonyymi
Ei kalafilettä pannulla paistella ellei ole kyseessä pilkkiahvenen kokoa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kalafilettä pannulla paistella ellei ole kyseessä pilkkiahvenen kokoa.
"Ei kalafilettä pannulla paistella..."
Miksi ei? Pannulla tulee erittäin maukas kalafile kun pinta saa kuumasta pannusta rapean ja ruskistuneen pinnan. Toki kalalle on muitakin hyviä kypsennystapoja kuten esimerkiksi savustus tai grillaaminen.- Anonyymi
Grillaava_rouva kirjoitti:
"Ei kalafilettä pannulla paistella..."
Miksi ei? Pannulla tulee erittäin maukas kalafile kun pinta saa kuumasta pannusta rapean ja ruskistuneen pinnan. Toki kalalle on muitakin hyviä kypsennystapoja kuten esimerkiksi savustus tai grillaaminen.Niin mun mielestä etenkin lohikalat pitäisi uunissa paistettaessa olla nahkaylöspäin Niin että nahan alla oleva rasva valuu kalan lihaan eikä pannulle .
Anonyymi kirjoitti:
Niin mun mielestä etenkin lohikalat pitäisi uunissa paistettaessa olla nahkaylöspäin Niin että nahan alla oleva rasva valuu kalan lihaan eikä pannulle .
Eipä taida kalakaan ottaa sisäänsä nestettä kun se kypsyy. Lihas supistuu ja työntää nestettä ulos kun se kypsyy niin ei siinä samalla voi rasva mennä sisään. Päin vastoin nahkapuoli pitäisi olla alaspäin, jolloin nahka estää sen valumisen pois ja samalla se kylvettää paistuvan kalan rasvassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865