Sukulaiseni kuoli sairauteen. Helluntailainen serkkuni, pitkään uskossa ollut ja oman seurakuntansa vanhimpiin kuuluva, LUPASI MINULLE, että hänen kauttaan Jeesus herättää kuolleen sukulaisemme.
No, juuri ennen hautajaisia menimme seurakunnan ruumishuoneelle. Meidän sallittiin nähdä vainaja viimeisen kerran. Siinä serkkuni alkoi avoimen arkun äärellä rukoilla ja jopa vaatia Jeesukselta sekä suomeksi että oudoilla kielillä, että vainaja heräisi. Ei herännyt. Tämän jälkeen en olekaan pitänyt mitään yhteyttä serkkuuni.
Avoimen arkun äärellä.
11
549
Vastaukset
- SINUSSA!
Jumala ei toimi siellä, missä epäusko on läsnä.
- Ei.
Väärin. Sillä hetkellä uskoin koko sydämestäni.
- Missä menee
toisen huomioonottamisen, hyvän maun ja hienotuteisuuden raja?
- Ei.
Missä menee kirjoitti:
Minuako sinä syytät ja kivität?
- Ei.
Missä menee kirjoitti:
Pyydän sinulta anteeksi. Minä en nimittäin kirjoittanut tänne tietokoneella, vaan kännykällä. Koska Opera browser ei ole tietokoneselain, en aina huomaa, kuka kenellekin vastaa.
- qvasimodo
Taisipa Jumala toimia sittenkin; ei herättänyt
kuollutta! Onko sitä niin vaikea sulattaa, kun Jumala sanoo EI!
- lutterin
kappeli jossa Jumalan henkeä ei tunnusteta.
Varo luterilaisten hapatusta ja kirkollis veroa, jota sumeilematta karhutaan jopa uskosta osattomilta.- Ei.
Tämä tapahtui Hämeessä 1980-luvun lopussa. Kappeli todellakin oli luterilainen, mutta vainajaa herättänyt mies oli helluntailainen.
- lannenhunttari
kaikkein helpoin vastaus on :uskonvahyys..
tama on sita 'tikapuu-uskoa'jota kaihdan.
enka suosittele kenellekkaan.
miksi kuollut ei herannyt,ainoastaan siksi, kun hanen paivansa Jumalan kalenterissa olivat loppuneet.ja kerran paivien lopussa JUMALA hanet
herattaa.lohduttaudu silla ystavani.. Ei voi muuta kuin todeta että onpa taas kerran ollut epäraitis uskonelämä asialla.
Pirullista tuollaisissa tapauksissa on, että ihmisille annetaan väärää toivoa ja sitten kun toive ei toteudukaan, syyllistetään nämä ihmiset: syy onkin sinussa, koska sinulla ei ollut tarpeeksi uskoa. Sama juttu sairaiden parantamisen kohdalla. Jos et parane, syy on itsessäsi, koska sinulla ei ollut eikä ole uskoa. - Ja sitten sairas menee pois häpeää ja syyllisyyttä tyntien eikä mahdollisesti uskalla edes purkaa sydäntään kenellekään, koska: "syyhän on minun itseni, kun minulla ei ole uskoa". -Ja mitä tekee tämä kuolleista herättäjä/parantaja? Puhtaana kuin pulmunen ja viattomana kuin kyyhkynen, hän kulkee edelleen ympäri kuin kiljuva jalopeura, etsien kenet hän saisi niellä.- Kempiläinen
lienee siinä, että Jumala ei ole missään olosuhteissa velvollinen tottelemaan meidän vaatimuksianne. Paavali sanoo, että Kristus on seurakunnan pää ja me olemme ruumis. Eikö se ole riittävän selvästi kirjoitettu?
Samaa vaatimushapatusta menestysteologit ovat opettaneet koko historiansa ajan: sinulla on OIKEUS olla rikas, terve ja onnellinen. Jos et kaikesta huolimatta ole, syynä on uskon puute...
Haloo! Herätkää pahvit.. onko siellä ketään kotona? Missä vaiheessa Jumalasta tuli ihmisten sätkynukke?
Apostolien ei tarvinnut reuhtoa ja mesota parantaessaan sairaita ja herättäessään kuolleita. Syy oli hyvin yksinkertainen: he tottelivat Jumalaa eivätkä tehneet mitään omasta aloitteestaan. Sanoohan Jeesuskin: "Ilman minua te ette voi mitään tehtä..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.3510634- 425622
- 435173
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2033911- 483628
- 133563
- 313076
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise832959- 452728
- 562633