Sokeri suurin verenpaineen aiheuttaja

Anonyymi-ap

On se kumma juttu että netistä eikä mistään löydy suurinta syytä siihen mikä aiheuttaa ENITEN verenpainetta.

Huomasin 1,5 kuukautta sitten että verenpaineeni on liian suuri silloin kun aloin lihomaan.
Lihomisen syy oli liika herkkujen syöminen paljon sokeria sisältäviä tuotteita joista eniten söin karkkia.

Lopetin sokerin syömisen melkein kokonaan kuukaudeksi ja laihduin kilon.
Verenpaine parantui noin kolmessa viikossa,yläpaine oli alussa 150 ja lopussa 120-124
Söin sen jälkeen muutaman viikon terveellisesti kunnes aloin taas uudestaan syömään sokeriherkkuja ja lihoin takaisin ja verenpaineet nousi aivan välittömästi samoihin korkeisiin lukemiin.

Aloitin uudestaan samalla vähäsokerisella kuurilla ja nyt verenpaineet laski normaaleihin lukemiin noin viikossa.
Painoni ON nyt sama suurempi paino mitä se oli silloin aloituksessa,mutta verenpainetta ei enään ole vaikka painan yhtä paljon,eli VERENPAINEEN AIHEUTTAJA OLI SOKERI.
EI SUOLA,EIKÄ SALMIAKKI niinkuin kaikissa netin ohjeissa sanotaan.
Yleensä sokeria ei edes mainita missään vaikka se on todellisuudessa suurin verenpaineen aiheuttaja.

Suolamääräni on ollut aina hyvin pieni mitä olen käyttänyt ruuan valmistamisessa noin 1-2 tl
Siitäkin pienestä määrästä olisi pitänyt muka pienentää ja samalla pilata koko ruoka liian vähällä suolalla.😂
Sokerimäärät on ollut aina suuria,noin 200 grammaa päivässä.

Sokeria yleensä vain kehutaan,sitä lisätään melkein kaikkiin tuotteisiin koska se saa tuotteet maistumaan paremmalta
Sokeria sisältävät tuotteet myös säilyy pitempään.
Alkoholi ja virvoitusjuomat sisältää PALJON sokeria.

Sokeria syötetään paljon pikkulapsillekkin.


Virallista tietoa,mainitaan vain suola ja lakritsi

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00034#s3

1

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopetin sokerin syömisen alunperin VAIN sen takia että laihtuisin,
      Tiesin entuudestaan että sokeri on yksi syyllinen lihomiseeni.

      Samalla kun lopetin sokerin syömisen huomasin että sokerin syömisen lopettaminen alentaa MYÖS verenpainetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe