On se kumma juttu että netistä eikä mistään löydy suurinta syytä siihen mikä aiheuttaa ENITEN verenpainetta.
Huomasin 1,5 kuukautta sitten että verenpaineeni on liian suuri silloin kun aloin lihomaan.
Lihomisen syy oli liika herkkujen syöminen paljon sokeria sisältäviä tuotteita joista eniten söin karkkia.
Lopetin sokerin syömisen melkein kokonaan kuukaudeksi ja laihduin kilon.
Verenpaine parantui noin kolmessa viikossa,yläpaine oli alussa 150 ja lopussa 120-124
Söin sen jälkeen muutaman viikon terveellisesti kunnes aloin taas uudestaan syömään sokeriherkkuja ja lihoin takaisin ja verenpaineet nousi aivan välittömästi samoihin korkeisiin lukemiin.
Aloitin uudestaan samalla vähäsokerisella kuurilla ja nyt verenpaineet laski normaaleihin lukemiin noin viikossa.
Painoni ON nyt sama suurempi paino mitä se oli silloin aloituksessa,mutta verenpainetta ei enään ole vaikka painan yhtä paljon,eli VERENPAINEEN AIHEUTTAJA OLI SOKERI.
EI SUOLA,EIKÄ SALMIAKKI niinkuin kaikissa netin ohjeissa sanotaan.
Yleensä sokeria ei edes mainita missään vaikka se on todellisuudessa suurin verenpaineen aiheuttaja.
Suolamääräni on ollut aina hyvin pieni mitä olen käyttänyt ruuan valmistamisessa noin 1-2 tl
Siitäkin pienestä määrästä olisi pitänyt muka pienentää ja samalla pilata koko ruoka liian vähällä suolalla.😂
Sokerimäärät on ollut aina suuria,noin 200 grammaa päivässä.
Sokeria yleensä vain kehutaan,sitä lisätään melkein kaikkiin tuotteisiin koska se saa tuotteet maistumaan paremmalta
Sokeria sisältävät tuotteet myös säilyy pitempään.
Alkoholi ja virvoitusjuomat sisältää PALJON sokeria.
Sokeria syötetään paljon pikkulapsillekkin.
Virallista tietoa,mainitaan vain suola ja lakritsi
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00034#s3
Sokeri suurin verenpaineen aiheuttaja
Anonyymi-ap
1
105
Vastaukset
- Anonyymi
Lopetin sokerin syömisen alunperin VAIN sen takia että laihtuisin,
Tiesin entuudestaan että sokeri on yksi syyllinen lihomiseeni.
Samalla kun lopetin sokerin syömisen huomasin että sokerin syömisen lopettaminen alentaa MYÖS verenpainetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374