Marraskuussa ensirekisteröitiin 2.314 täyssähköautoa ja 1.452 ladattavaa hybridiä eli sähköautoja yhteensä 3.766 autoa. Henkilöautoja ensirekisteröitiin yhteensä 6. 676 autoa, joten sähköautojen osuus siitä on 56,4 %.
Kuukausi kuukaudelta tapahtuvalle nousulle sinä et mahda yhtään mitään,
Sähköautojen osuus ensirekisteröinneistä nousi taas marraskuussa, nyt 56,4%
83
758
Vastaukset
- Anonyymi
Totta se näkyy olevan.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot- Anonyymi
Tuossa ylimmässä taulukossa näkyy kuinka kaikki muut käyttövoimat tippuvat kuin kivi.
- Anonyymi
Totta, mutta sähköautojen akuston uusimisen kustannukset eivät ole vielä vaikuttamassa käytettyjen sähköautojen hyvitys hintoihin alentavasti !?
Akustojen uusiminen (ennemmin tai myöhemmin) maksaa omistajalle 10000-15000€ !
Tämä on fakta !- Anonyymi
Koetahan pysyä totuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koetahan pysyä totuudessa.
Tuo akuston hinta ei ole fakta . Mersun akustan vaihto maksaa 63 000 € .
- Anonyymi
Hybridi ei ole sähköauto.
- Anonyymi
Täällä näkyy olevan yksi tietämätönkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä näkyy olevan yksi tietämätönkin.
Ladattava hybridi ei ole sähköauto vaikka autovalmistajat kuinka valehtelisi.
- Anonyymi
Itkettääkö?
- Anonyymi
Tällä keskustelualueella on aivan sekopäisiä keksittyjä juttuja sähköautoista.
- Anonyymi
Ne on niitä älyttömän kalliita patterilavetteja ostamaan höynäytettyjä.
- Anonyymi
Tosin ladattava hybridi ei ole sähköauto vaan polttomoottoriauto, jonka rinnalla on pikkuinen sähkömoottori.
- Anonyymi
Kyse on pelkästä siruplan aiheuttaman tilauskannan ruuhkautumisen purkautummisesta, toimittamisesta asiakkaille merkittävällä viiveellä.
Todellisuudessa s-autot ovat menossa tulevina vuosina taantumukseen, josta Teslakin esitti huolensa.
Korot ja rahoituskulut ovat korkealla ja patteriautojen uutuuden ensikiima on laskemassa, samalla kun velalla ostavat pa-asiakkaat odottelevat edullisempia malleja.
Se kuulu kuoleman laakso seuraavana vaiheena. - Anonyymi
"Todellisuudessa s-autot ovat menossa tulevina vuosina taantumukseen, josta Teslakin esitti huolensa. "
Todellisuudessa vetyautot ovat menossa tulevina vuosina ojasta allikkoon, josta Toyotakin esitti huolensa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254258/toyota-myontaa-etta-vetyautoja-maailmassa-noin-3-vuonna-2030-
https://www-carscoops-com.translate.goog/2023/10/toyota-admits-mirai-has-not-been-successful-will-focus-on-hydrogen-commercial-vehicles/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp- Anonyymi
Kaikkea se ymmätämätön mieli uskookin.
- Anonyymi
Boikken lähti taas liukastelemaan sivuraitelle lohtua etsimään.
Nyt on kyse patteriatojen tulevista kuolemanlaakson vuosista.
Mutta näin palaamme avauksen raiteille ja todelliseen Faktaan patteriautojen tulevien vuosien näkymistä.
"Autoala: Suomalaisilla valheellinen kuva sähköautojen myynnistä"
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/855253a0-48e6-44ab-b9d6-5d34753d5268
*
"Euroopan autokaupasta tuli ”kuoleman laakso – Sähköautojen tilausmäärät romahtaneet"
"Kauppiaiden kirjaamat asiakastilaukset ovat puolittuneet viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna."
" Kutsumme vuosien 2024–2027 välistä aikaa ”kuoleman laaksoksi”. Se tarkoittaa vähäisen vaihtoarvon, suuren tarjonnan ja matalan kysynnän jaksoa, hän tarkentaa."
- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/36d792ff-be7a-4144-9e35-99f3b428cb81
#
Mutta kun nyt sivuraiteena vedystä lähdit todellisuutta vastaavassa patterihehkutusavauksessa tarinoimaan,, niin ohessa hieman faktaa sen ja Toyotan suhteen.
Kiinan EV-strategian arkkitehti luottaa myös vetyautojen tulevaisuuteen.
Kiusallista, eikö vain.
"Architect of China’s EV strategy Wan Gang sees future for hydrogen vehicles "
- https://english.alarabiya.net/business/technology/2023/09/06/Architect-of-China-s-EV-strategy-Wan-Gang-sees-future-for-hydrogen-vehicles
Toyotan teollinen yhteisdiili Kiinassa.
"Haima, Toyota to Jointly Promote Hydrogen Cars in China"
- https://hydrogen-central.com/haima-toyota-jointly-promote-hydrogen-cars-china/
Maailman suurin vihreän vedyn tuotanto alkaa Kiinassa:
"World's largest green hydrogen project begins production in China"
- https://www.hydrogeninsight.com/production/worlds-largest-green-hydrogen-project-begins-production-in-china/2-1-1478233
Michelin luottaa vetymobiliteettiin:
"Michelin is convinced that hydrogen mobility will be one of the essential components of clean mobility, complementary to electric batteries."
- https://hydrogen.michelin.com/en/
Että näin ... nopeasti laukeavien poikasten maailmankuvan horisontti on kovin lyhyt, toki ymmärrettävää sekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Boikken lähti taas liukastelemaan sivuraitelle lohtua etsimään.
Nyt on kyse patteriatojen tulevista kuolemanlaakson vuosista.
Mutta näin palaamme avauksen raiteille ja todelliseen Faktaan patteriautojen tulevien vuosien näkymistä.
"Autoala: Suomalaisilla valheellinen kuva sähköautojen myynnistä"
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/855253a0-48e6-44ab-b9d6-5d34753d5268
*
"Euroopan autokaupasta tuli ”kuoleman laakso – Sähköautojen tilausmäärät romahtaneet"
"Kauppiaiden kirjaamat asiakastilaukset ovat puolittuneet viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna."
" Kutsumme vuosien 2024–2027 välistä aikaa ”kuoleman laaksoksi”. Se tarkoittaa vähäisen vaihtoarvon, suuren tarjonnan ja matalan kysynnän jaksoa, hän tarkentaa."
- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/36d792ff-be7a-4144-9e35-99f3b428cb81
#
Mutta kun nyt sivuraiteena vedystä lähdit todellisuutta vastaavassa patterihehkutusavauksessa tarinoimaan,, niin ohessa hieman faktaa sen ja Toyotan suhteen.
Kiinan EV-strategian arkkitehti luottaa myös vetyautojen tulevaisuuteen.
Kiusallista, eikö vain.
"Architect of China’s EV strategy Wan Gang sees future for hydrogen vehicles "
- https://english.alarabiya.net/business/technology/2023/09/06/Architect-of-China-s-EV-strategy-Wan-Gang-sees-future-for-hydrogen-vehicles
Toyotan teollinen yhteisdiili Kiinassa.
"Haima, Toyota to Jointly Promote Hydrogen Cars in China"
- https://hydrogen-central.com/haima-toyota-jointly-promote-hydrogen-cars-china/
Maailman suurin vihreän vedyn tuotanto alkaa Kiinassa:
"World's largest green hydrogen project begins production in China"
- https://www.hydrogeninsight.com/production/worlds-largest-green-hydrogen-project-begins-production-in-china/2-1-1478233
Michelin luottaa vetymobiliteettiin:
"Michelin is convinced that hydrogen mobility will be one of the essential components of clean mobility, complementary to electric batteries."
- https://hydrogen.michelin.com/en/
Että näin ... nopeasti laukeavien poikasten maailmankuvan horisontti on kovin lyhyt, toki ymmärrettävää sekin.Ja sinäkö uskot tuon kaiken??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinäkö uskot tuon kaiken??
Yhden ainoan aatteen varassa olevat patteriboikkenit liittävät faktasta kertoviin uutisiin uskomusmaailman, sekin on toki ihan ymmärrettävää ja omassa lajissaan loogista.
No, onhan tuossa uskonsa vastaisessa fakta-aineistossa hieman sulateltavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Boikken lähti taas liukastelemaan sivuraitelle lohtua etsimään.
Nyt on kyse patteriatojen tulevista kuolemanlaakson vuosista.
Mutta näin palaamme avauksen raiteille ja todelliseen Faktaan patteriautojen tulevien vuosien näkymistä.
"Autoala: Suomalaisilla valheellinen kuva sähköautojen myynnistä"
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/855253a0-48e6-44ab-b9d6-5d34753d5268
*
"Euroopan autokaupasta tuli ”kuoleman laakso – Sähköautojen tilausmäärät romahtaneet"
"Kauppiaiden kirjaamat asiakastilaukset ovat puolittuneet viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna."
" Kutsumme vuosien 2024–2027 välistä aikaa ”kuoleman laaksoksi”. Se tarkoittaa vähäisen vaihtoarvon, suuren tarjonnan ja matalan kysynnän jaksoa, hän tarkentaa."
- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/36d792ff-be7a-4144-9e35-99f3b428cb81
#
Mutta kun nyt sivuraiteena vedystä lähdit todellisuutta vastaavassa patterihehkutusavauksessa tarinoimaan,, niin ohessa hieman faktaa sen ja Toyotan suhteen.
Kiinan EV-strategian arkkitehti luottaa myös vetyautojen tulevaisuuteen.
Kiusallista, eikö vain.
"Architect of China’s EV strategy Wan Gang sees future for hydrogen vehicles "
- https://english.alarabiya.net/business/technology/2023/09/06/Architect-of-China-s-EV-strategy-Wan-Gang-sees-future-for-hydrogen-vehicles
Toyotan teollinen yhteisdiili Kiinassa.
"Haima, Toyota to Jointly Promote Hydrogen Cars in China"
- https://hydrogen-central.com/haima-toyota-jointly-promote-hydrogen-cars-china/
Maailman suurin vihreän vedyn tuotanto alkaa Kiinassa:
"World's largest green hydrogen project begins production in China"
- https://www.hydrogeninsight.com/production/worlds-largest-green-hydrogen-project-begins-production-in-china/2-1-1478233
Michelin luottaa vetymobiliteettiin:
"Michelin is convinced that hydrogen mobility will be one of the essential components of clean mobility, complementary to electric batteries."
- https://hydrogen.michelin.com/en/
Että näin ... nopeasti laukeavien poikasten maailmankuvan horisontti on kovin lyhyt, toki ymmärrettävää sekin.Vetyautojen menestys mitataan myyntimäärillä ja siltä osin vetyautot on kuollut. Yhdessäkään maailman maassa vetyautot ei ole menestynyt, ei edes Japanissa. Ja vetyautoja on Japanissa myyty jo 8 vuotta ja vetytankkausverkostokin on olemassa, mutta vetyautot ei silti myy.
Ja noista höpinöistä huolimatta Toyota käyttää kymmeniä miljardeja akkusähköautojen kehitykseen ja panostus vetyautoihin on murto-osa siitä. Jopa Toyota ennustaa myyvänsä monta kertaa enemmän akkusähköautoja vuonna 2030 kuin vetyautoja.
Ja vaikka sähköautojen myynti joutuisikin ”kuolemanlaaksoon” niin tuona aikanakin akkusähköautoja myydään kymmeniä kertoja enemmän kuin vetyautoja. Joten vaikka sähköautojen myynti olisi kuolemanlaaksossa niin vetyautojen myynti on kuollut.
Ja tuo vihreä vety menee pääosin teollisuudelle, ei autoihin. Eikä kaikki nuo vetyprojektit yhteensä riittäisi edes sadasosalle maailman autoja vaikka kaikki menisikin autoihin (todellisuudessa yli 80% vedystä muuhun kuin autoihin).
Jopa vuonna 2040 akkusähköautoja myydään monta kertaa enemmän kuin vetyautoja eikä idiootit vetyautofanaatikot tätä muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden ainoan aatteen varassa olevat patteriboikkenit liittävät faktasta kertoviin uutisiin uskomusmaailman, sekin on toki ihan ymmärrettävää ja omassa lajissaan loogista.
No, onhan tuossa uskonsa vastaisessa fakta-aineistossa hieman sulateltavaa.Ja menestys mitataan myyntimäärillä ja siltä osin vetyautot on surkeasti epäonnistunut. Nuo sinun linkkisi ei merkitse paskaakaan jos vetyautot ei myy. Ja joku Michelinin tai Toyotan johtaja ei määrää mikä myy, joten heidän uskomisillaan ei ole väliä. Michelin ja Toyota on tehnyt monia virheinvestointeja aikojen kuluessa kuten kaikki suuret yritykset. Jopa miljardien investoinnit on epäonnistunut. Joten se mitä he puhuvat ja mitä investoivat ei merkitse paskaakaan. Vain myyntiluvut merkitsee jotain.
- Anonyymi
"Että näin ... nopeasti laukeavien poikasten maailmankuvan horisontti on kovin lyhyt, toki ymmärrettävää sekin."
Todellakin toiset laukeaa ennen aikojaan kun oikean elämän uutisia MONESTA ERI MAASTA ei suostuta uskomaan. Jälleen vain tätä sanallista hypettämistä vaikkei niitä vetyautoja saada merkittäviä määriä myytyä oikeassa elämässä. Vain sanallisella tulevaisuuden hypettämisellä koitetaan uskotella että kaikki on toisin lähitulevaisuudessa vaikkei uskottavaa teknista harppausta ole vetytekniikassa tapahtunut. Ja samaa "odota vain pari vuotta" jargonia on saanut jo kuulla 90-luvulta asti, mutta varsinkin 2020-luvulla täyssähköautot todellakin menee kaupaksi.
Kumma kun et sitten niitä kriittisiä artikkeleita tunnu löytävän Kiinan vetyauto markkinoilta, joissa lähinnä sanotaan että vedyn kanssa on vielä ongelmia ja täyssähköautot dominoivat Kiinan myyntitilastoissa tilastoissa. :D
"NEV-ajoneuvojen (New Energy Vehicles: akkusähköajoneuvot (EV), ladattavat hybridit (PHV) ja polttokennoajoneuvot (FCV)) myynti vuoden 2023 ensimmäisellä puoliskolla oli 3,747 miljoonaa kappaletta, mikä on 44,1 % enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana. Sähköautoja oli 2,719 miljoonaa kappaletta, PHV-autoja 1,025 miljoonaa kappaletta ja FCV-AUTOJA *** 2 000 ****kappaletta. Kiinan yleisen turvallisuuden ministeriön tilastojen mukaan maassa oli 16,2 miljoonaa NEV:tä kesäkuun 2023 lopussa."
Siis 2000 kappaletta vetyautoja myyty vuoden 2023 ensimmäisellä puoliskolla Kiinassa, joten sama hypettämis VALEHTELU vain jatkuu että nyt niitä saadaan valtavasti Kiinassa kaupaksi kun täyssähköautoja samassa ajassa mennyt 2 719 000 kappaletta ja ladattavia hybridiautoja 1 025 000 kappaletta. :D Siinä nähdään aivan selvästi mitkä käyttövoimat Kiinan kansaa oikeasti kiinnostaa.
Ja hurjat on suunnitelmat Kiinan valtiolta. Peräti 50 000 vetyajoneuvoa vuoteen 2025 mennessä kun samaan aikaan täyssähköautoja ja ladattavia hybridejä myydään USEITA MILJOONIA PER VUOSI. :D
"Valtion kehitys- ja uudistuskomissio julkisti maaliskuussa suunnitelman vetyenergian kehittämisestä vuoteen 2035 asti. Taloussuunnittelijan tavoitteena on saada täysimittainen vetyenergiateollisuus seuraavan 15 vuoden aikana ja 50 000 vetypolttokennoajoneuvoa. vuoteen 2025 mennessä, viime vuoden noin 9 000:sta."
https://www.straitstimes.com/asia/east-asia/chinas-state-backed-hydrogen-vehicle-industry-struggles-to-find-its-feet
https://daxueconsulting.com/hydrogen-vehicles-china/
https://daxueconsulting-com.translate.goog/hydrogen-vehicles-china/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp
https://www-hydrogeninsight-com.translate.goog/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp&_x_tr_hist=true
Ja jälleen voidaan kysyä että miksei niitä vetyautoja mene oikeassa elämässä kaupaksi, mutta netissä myydään niitä hurjia määriä aina lähivuosina? Johtuisiko se VALEHTELUSTA? Ja ennenkaikkea siitä tosiasiasta että ihmisten mielestä vetyauto ei ole aidosti toimiva tuote kokonaisuutena, jolloin sitä ei haluta ostaa nettihypettämisestä huolimatta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17091514/vetytankkausverkoston-tappaa-lopulta-isot-ajoakut-ja-akkutekniikka-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17449806/miksi-edes-yhta-ainoaa-vetyasemaa-ei-saada-pystyyn
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17224516/miten-ihmiset-saadaan-innostumaan-vetyautoista-suomessa
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18068704/norjassa-93-rekisteroidaan-ladattavina-- Anonyymi
Avauksessa hekuteltiin harhaanjohatavasti patteritilastoja.
Sitten kun siihen tehtiin faktapohjainen korjaus, niin alkoi jälleen tuo tavoilleen uskollinen maaninsen vaihteen vimmattu foldaus vedystä ja keskiesesti menneisyydellä tulevaisuutta kristallipallostaan ennustellen.
Lukemattomia kertoja olen toistanut, että seuraava etappi vetyautojen potentiaalin parempaan arviointiin on sitten, kun se EU:n direktiiveihinsä kirjaama vetyverkko on valmis. Silloinkin vety saattaa hyvinkin olla edelleen liian kallista peruspettereiden autovalintoja ajatellen, samoin kuin itse vetyautotkin.
Ilman kristallipalloa tyydyn seuraamaan mitä vetytaloudessa tapahtuu, jonka suhteen on selkeästi enempi uutisia kuin vaikkapa viitisen vuotta sitten.
Mutta tämä on joillekin yhden ainoan pseudo-ekologisen aatteen propagandistisille foldaajille älyllisesti aina ja edelleen ylivoimaista sisäistää.
ps. Kun väittämästäsi fanaattisuudestakin kehtaat mainita, niin koetapa lukea nuo toistuvat eri ketjuihin vimmalla foldaamasi anti-vety-vuodatukset ulkopuolisen silmin ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avauksessa hekuteltiin harhaanjohatavasti patteritilastoja.
Sitten kun siihen tehtiin faktapohjainen korjaus, niin alkoi jälleen tuo tavoilleen uskollinen maaninsen vaihteen vimmattu foldaus vedystä ja keskiesesti menneisyydellä tulevaisuutta kristallipallostaan ennustellen.
Lukemattomia kertoja olen toistanut, että seuraava etappi vetyautojen potentiaalin parempaan arviointiin on sitten, kun se EU:n direktiiveihinsä kirjaama vetyverkko on valmis. Silloinkin vety saattaa hyvinkin olla edelleen liian kallista peruspettereiden autovalintoja ajatellen, samoin kuin itse vetyautotkin.
Ilman kristallipalloa tyydyn seuraamaan mitä vetytaloudessa tapahtuu, jonka suhteen on selkeästi enempi uutisia kuin vaikkapa viitisen vuotta sitten.
Mutta tämä on joillekin yhden ainoan pseudo-ekologisen aatteen propagandistisille foldaajille älyllisesti aina ja edelleen ylivoimaista sisäistää.
ps. Kun väittämästäsi fanaattisuudestakin kehtaat mainita, niin koetapa lukea nuo toistuvat eri ketjuihin vimmalla foldaamasi anti-vety-vuodatukset ulkopuolisen silmin ...Ei sulla taida päässä kaikki olla kohdallaan. Mutta jatka samaa rataa, hyvät naurut aina saa.
- Anonyymi
Väärä linkki, tässä oikea.
https://www.marklines.com/en/report/rep2524_202308 - Anonyymi
Sattuuko tuo ketjun aloitus pahasti?
- Anonyymi
Ladattavat hybridit ovat todellinen mustapekka ostajilleen.
- Anonyymi
Millekään ei ole jatkossa niin hyvät markkinat kuin ladattaville hybrideille. Volkswagenin sähköautot ovat sen sijaan täysin epäkurantteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millekään ei ole jatkossa niin hyvät markkinat kuin ladattaville hybrideille. Volkswagenin sähköautot ovat sen sijaan täysin epäkurantteja.
No jos käyttäjäkokemuksia lukee niin ovat erinomaisia.
- Anonyymi
"Lukemattomia kertoja olen toistanut, että seuraava etappi vetyautojen potentiaalin parempaan arviointiin on sitten, kun se EU:n direktiiveihinsä kirjaama vetyverkko on valmis. "
Noh koska se sitten on "valmis"? Eikö viimeiset 10 vuotta ole jo ihan mukava aikaväli laittaa vetyverkostoa kuntoon Euroopassa? Ja sitten taas pokkana kiellät tosiasian että ne maat missä on jo vetyverkosto riittävässä kunnossa ja maata pystyy ajamaan ristiin rastiin, niin ei siellä vetyautot menneetkään kaupaksi.
Mikä on sitten tekosyysi ettei näissä vetyautoilun "suurmaissa" missä pystyy ajamaan maata teoriassa ristiin rastin ei sitten vetyautot mene kaupaksi, vaikka teoriassa siellä vetyverkosto on kunnossa? Siis Japanissa, Etelä-Koreassa, Saksassa ja Usan Kaliforniassa?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi - Anonyymi
"Avauksessa hekuteltiin harhaanjohatavasti patteritilastoja."
Selvä, voitko kertoa sitten mitä siinä aloituksessa ja itse marraskuun tilastossa oli pielessä? Huomio sanoa MARRASKUU. Siinä ei puhuttu mitään vuosista 2024-2027 kuten sinä puolestasi koitat heittää keskustelua sivuraiteelle. ;)
"Sähköautojen osuus ensirekisteröinneistä nousi taas marraskuussa, nyt 56,4%" - Anonyymi
"ps. Kun väittämästäsi fanaattisuudestakin kehtaat mainita, niin koetapa lukea nuo toistuvat eri ketjuihin vimmalla foldaamasi anti-vety-vuodatukset ulkopuolisen silmin ..."
Myönnä nyt, sinua harmittaa että löysin tietoa ettei tavallinen kansa ole kiinnostunut vetyautoista Kiinassa ja sekös sinua harmittaa. :D Ja ainakin toistaiseksi suuret Kiinan valtiolliset suunnitelmat ovat siellä oikeasti vain näpertelyä sähköautoihin verrattuna eikä mitään uskottavaa läpimurtoa ole tapahtunut viime aikoina vetytekniikassa millä tulevaisuuden näkymiä voitaisiin uskottavasti perustella että lähivuosina vetyautoja saadaan merkittäviä määriä kaupaksi. Päätit vain väittää niin että lähivuosina Kiinassa on asiat toisin... ilman numeroita.
Mitäs jos itse kiinnittäisit millaista kielenkäyttöä käytät monessa eri ketjussa. Lapsi, aivopesty, aivoton, nopeasti laukeava jne. ja ihan vain ulkopuolisin silmin. Kehtaisitko näyttää kirjoituksiasi ystävillesi? Pitäisikö sinunlaiselle nettikiusaajalle antaa periksi joka jatkuvasti hermostuu kun koitan asiallisesti perustellisesti selittää miksi ajattelen toisin kuin sinä, joka sorrut KOSTOKSI jatkuvasti epäasiallisuuksiin? Ja monessa eri väittelyssä näkyy tämä sinun "koston jälki" ja et ole vieläkään oppinut että paras vastaisku on totuudella mitä et voi kieltää ja selitellä. :oD
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17233769/vetytalouden-kannattaminen-narsismin-piirteilla- - Anonyymi
Ovatko lehdet kirjoittaneet kuukausittain nousevasta sähköautojen rekisteröintiosuudesta?
- Anonyymi
"Akustojen uusiminen (ennemmin tai myöhemmin) maksaa omistajalle 10000-15000€"
Uuden polttomoottoriauton moottorin hajoaminen saattaa myös maksaa samaa luokkaa jos pakko ostaa aivan uusi ja ei saa kolaroidusta autosta sitä ostettua. Ford Fiesta Ecoboost konemarmoritiskiltä tehtaalta tilattuna työvaiheineen saattaa maksaa 8000e eli lähes puolet uuden auton hinnasta. Sama riski se polttomoottoreissakin on että alle 100 000km ajettuna saattaa jakohihna/jakoketju katketa vastoin todennäköisyyksiä (esim. materiaalivika) tuhoten totaalisesti moottorin. Riskit ne myös polttomoottoreissakin.- Anonyymi
...paitsi että sähköautojen akut kestävät historiatiedon valossa loputtomasti. Uusimiset ovat poikkeustapauksia.
- Anonyymi
Polttomoottorin voi yleensä korjata, mutta sähköauton akusto täytyy vaihtaa !!
Asia on vaan niin, että sähköautoista innostuneet eivät vielä tuota hahmota ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...paitsi että sähköautojen akut kestävät historiatiedon valossa loputtomasti. Uusimiset ovat poikkeustapauksia.
Kirjoittajalle tiedoksi, että sähköautojen akusto ei välttämättä rikkoudu menemällä yhtä äkkiä oikosulkuun, vaan lataus kapasiteetti vähenee niin, että muutaman vuoden kuluttua siitä on vain osa jäljellä !?
Auton toimintamatka putoaa puoleen tms ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittajalle tiedoksi, että sähköautojen akusto ei välttämättä rikkoudu menemällä yhtä äkkiä oikosulkuun, vaan lataus kapasiteetti vähenee niin, että muutaman vuoden kuluttua siitä on vain osa jäljellä !?
Auton toimintamatka putoaa puoleen tms !Sinulle tiedoksi, että korjaa tietosi. Minä olen ajanut kymmenen vuotta kahdella sähköautolla. Seitsemän vuotta ajamassani autossa ajoakku ei heikentynyt lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle tiedoksi, että korjaa tietosi. Minä olen ajanut kymmenen vuotta kahdella sähköautolla. Seitsemän vuotta ajamassani autossa ajoakku ei heikentynyt lainkaan.
Ei se heikenny.
- Anonyymi
"Polttomoottorin voi yleensä korjata, mutta sähköauton akusto täytyy vaihtaa !!"
Löytyy myös sähköautoja joiden ajoakku koostuu useasta kytketystä pienemmästä akkumoduulista, joita voi myös vaihtaa eikä koko akkupakettia silloin tarvitse vaihtaa. Kustannukset silloin myös huomattavasti halvemmat.- Anonyymi
Akustoa ei koskaan vaihdeta kokonaan vaan ainostaan komponentti kerrallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akustoa ei koskaan vaihdeta kokonaan vaan ainostaan komponentti kerrallaan.
Mitä järkeä on vaihtaa akuston moduli kerrallaan kun hetken päästä täytyy loputkin vaihtaa !?
Sähköauton koko akusto ikääntyy samaan aikaan ja toimintamatka vähenee !
Akuston vaihtoa ei voi välttää !! Ihmiset vaan eivät hahmota tätä pulmaa !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkeä on vaihtaa akuston moduli kerrallaan kun hetken päästä täytyy loputkin vaihtaa !?
Sähköauton koko akusto ikääntyy samaan aikaan ja toimintamatka vähenee !
Akuston vaihtoa ei voi välttää !! Ihmiset vaan eivät hahmota tätä pulmaa !?Modulin vikaantuminen johtuu lähes aina satunnaisesti yhdestä kennosta. Vaihtamalla vällainen viallinen moduli, akku kestää useimmiten taas 10 vuotta ilman vikoja.
Modulien vaihtoja ei tehdä kulumisen vuoksi. Eihän auton lasin nostimiakaan vaihdeta kaikki jos yksi rikkoontuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Modulin vikaantuminen johtuu lähes aina satunnaisesti yhdestä kennosta. Vaihtamalla vällainen viallinen moduli, akku kestää useimmiten taas 10 vuotta ilman vikoja.
Modulien vaihtoja ei tehdä kulumisen vuoksi. Eihän auton lasin nostimiakaan vaihdeta kaikki jos yksi rikkoontuu.Oleellista on ymmärtää akuston rooli sähköautossa !
Se on yksi ja tärkeä toimintayksikkö vaikka koostuukin moduuleista !
Akuston takuu on noin 7-10 vuotta, eli takuu ei ole ikuinen !
Akuston kaikki moduulit ikääntyvät samassa tahdissa ! Toimintamatka vähenee !
Seuraava omistaja ei osta autoa kalliilla hinnalla !!!
Akuston vaihto tulee eteen ennemmin tai myöhemmin ja kustannukset ovat 10000-15000€ tai enemmän !
Näitä tulevia kustannuksia ei ole vielä otettu huomioon käytetyn sähköauton hinnoittelussa alentavasti !! TÄMÄ ON KAIKKIEN SÄHKÖAUTOJEN PULMA !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Modulin vikaantuminen johtuu lähes aina satunnaisesti yhdestä kennosta. Vaihtamalla vällainen viallinen moduli, akku kestää useimmiten taas 10 vuotta ilman vikoja.
Modulien vaihtoja ei tehdä kulumisen vuoksi. Eihän auton lasin nostimiakaan vaihdeta kaikki jos yksi rikkoontuu.Halpaahan se on irrottaa 500 kg akku, purkaa, testata, etsiä viallinen moduli, irrottaa ja vaihtaa moduli, taas testata, koota ja vaihtaa tarvittavia uusia osia, kiinnittää autoon, koeajaa. Veikkaan helposti 5 numeroista hintalappua. Entä takuu ja vakuutus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Modulin vikaantuminen johtuu lähes aina satunnaisesti yhdestä kennosta. Vaihtamalla vällainen viallinen moduli, akku kestää useimmiten taas 10 vuotta ilman vikoja.
Modulien vaihtoja ei tehdä kulumisen vuoksi. Eihän auton lasin nostimiakaan vaihdeta kaikki jos yksi rikkoontuu.Auton pienentynyttä toimintasädettä ei voi palauttaa uusimalla muutaman akuston modulin ! Haloo !!
- Anonyymi
Myyntitilastot sen kertoo että vetyautot ovat hävinneet kisan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18143537/maailmassa-tayssahkoautoja-27-700-000-vetyautoja-noin-72-000- - Anonyymi
Myyntitilastot sen tältä vuodelta pian kertovat, että tänkin vuonna sähköautojen määrä Suomen teillä kaksinkertaisstui. Ensirekisteröinnit plus käytettyjen maahantuoti.
- Anonyymi
Kun uusien autojen vuotuinen myyntikatto tulee vastaan, niin tuo kehitys loppuu ja 2,5 milj aktiivisessa käytössä olevan auton korvaaminen sähköisillä vie piiitkän ajan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun uusien autojen vuotuinen myyntikatto tulee vastaan, niin tuo kehitys loppuu ja 2,5 milj aktiivisessa käytössä olevan auton korvaaminen sähköisillä vie piiitkän ajan,
Kuka tuollaisen katon on määrännyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun uusien autojen vuotuinen myyntikatto tulee vastaan, niin tuo kehitys loppuu ja 2,5 milj aktiivisessa käytössä olevan auton korvaaminen sähköisillä vie piiitkän ajan,
Myyntikatto. Niin, se on tulossa polttomoottoriautoille, että päästään päästötavoitteeseen.
- Anonyymi
Tämän ketjun otsikko itketyttää minua.
- Anonyymi
Älä itke. Luovu raivokkaasta vastistamisestasi.
- Anonyymi
Luehan vaan sitä otsikkoa.
- Anonyymi
Sähköautojen akut kestävät 20 vuotta.
- Anonyymi
Akuston uusinta maksaa noin 15000€ tai ylöspäin ! Se on kova summa ja tulee maksettavaksi ennemmin tai myöhemmin !!
Tätä ihmiset eivät hahmota, koska tuo kustannus ei vielä näy käytettyjen sähköautojen hinnoissa !
Mutta, tulee näkymään !!
- Anonyymi
Luehan tuota aloitusta.
- Anonyymi
"Autoala: Suomalaisilla valheellinen kuva sähköautojen myynnistä"
Inflaatio, korkeat rahoituskulut ja s-auton ensikiiman hiipuminen on rapauttanut tehtyjä autokauppoja, eli kuoleman laakson jakso on edessä.
"Ensinnäkin ensirekisteröinneissä näkyvät nyt toimitetut, lähinnä vuosina 2021-2022 tilatut, autot. Kuulemma joitakin jo vuonna 2020 tilattuja autojakin näkyy yhä rekisteröintitilastoissa."
"Uusien myynti on autoalan mukaan ollut hitaampaa jo useiden kuukausien ajan, mutta tämä tulee näkymään ensirekisteröinneissä viiveellä."
"Toiseksi autokanta koostuu kaikista liikenteessä olevista autoista, eikä suinkaan ensirekisteröinneistä."
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/855253a0-48e6-44ab-b9d6-5d34753d5268- Anonyymi
Vuosittaiset sähköautojen ensirekisteröinnit lisättynä samalla määrällä käytettynä maahan tuotuja sähköautoja on valtava lukema.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosittaiset sähköautojen ensirekisteröinnit lisättynä samalla määrällä käytettynä maahan tuotuja sähköautoja on valtava lukema.
Kyllä, mutta eivät muuta totuutta muuksi, eli ennemmin tai myöhemmin omistajan on uusittava sähköautonsa akusto !!
Se maksaa 15000€ tai enemmän !! Tämä kustannus ei ole vielä sisältyneenä käytettyjen sähköautojen hinnoissa !!
Ihmiset eivät hahmota pulmaa !!?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta eivät muuta totuutta muuksi, eli ennemmin tai myöhemmin omistajan on uusittava sähköautonsa akusto !!
Se maksaa 15000€ tai enemmän !! Tämä kustannus ei ole vielä sisältyneenä käytettyjen sähköautojen hinnoissa !!
Ihmiset eivät hahmota pulmaa !!??Mutta kun kaikki tieto puhuu tuosta aiasta aivan toista kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun kaikki tieto puhuu tuosta aiasta aivan toista kuin sinä.
Aika näyttää ja perästä kuuluu !!!
- Anonyymi
Eipä kohta enää osteta muita kuin täyssähköautoja. Ne valmistajat joilla ei ole monipuolista sähköautovalikoimaa nyt, voivat pian pistää lapun luukulle.
- Anonyymi
Mitäpä sille mahtaisi.
- Anonyymi
Sähköautojen kauppa jatkuu ennätysvilkkaana.
- Anonyymi
Sähköauton akuston vaihto maksaa 15000€ ja ylöspäin !
Kannattaa pitää mielessä, koska se on autossa edessä ennemmin tai myöhemmin !!- Anonyymi
Akut kestävät satoja tuhansia kilometrejä ja niitä voi korjata halvalla.
- Anonyymi
Sähköauton akustoa ei tarvitse vaihtaa koskaan kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akustoa ei tarvitse vaihtaa koskaan kokonaan.
Ja purkamoilta alkaa ajan kanssa löytyä, mutta kestäähän nuo akut helposti puoli miljoonaa kilometriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akustoa ei tarvitse vaihtaa koskaan kokonaan.
Kun sähköauton toimintamatka kilometrien ja ajan myötä pienenee, niin sitä ei voi korjata niin, että uusitaan muutama akuston moduli !!!
Vaan, koko akusto on uusittava !! Tätä ei eivät ihmiset hahmota !!
Kustannukset ovat 10000-15000€ ja ylöspäin !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sähköauton toimintamatka kilometrien ja ajan myötä pienenee, niin sitä ei voi korjata niin, että uusitaan muutama akuston moduli !!!
Vaan, koko akusto on uusittava !! Tätä ei eivät ihmiset hahmota !!
Kustannukset ovat 10000-15000€ ja ylöspäin !!Akku kestää normaalisti helposti yli 500.000 km. Kuitenkin yli auton käyttöiän. Jos aikaisemmin on murheita, niin uusitaan vialliset modulit, ei ehjiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akku kestää normaalisti helposti yli 500.000 km. Kuitenkin yli auton käyttöiän. Jos aikaisemmin on murheita, niin uusitaan vialliset modulit, ei ehjiä.
Kirjoittaja ei ymmärrä asiaa ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja ei ymmärrä asiaa ???
Väännetään rautalangasta. Jos autostasi palaa yksi polttimo, vaihdatkon sen yhden vai kaikki auton polttimot? Jos sähköauton akku heikkenee tavanomaista nopeammin, vaihdetaan vain vioittunut moduli. Yksittäisiä kennoja ei kai vaihdeta.
- Anonyymi
(Lataus)kelvottomien autojen myynti alkaa olla ohi Suomessa.
- Anonyymi
Joulukuussa tulee kovat lukemat.
- Anonyymi
Huikeaa on täyssähköjen myynti!
- Anonyymi
Hjallis Harkimo totesi aivan oien, että sähköauto on sähköauto ja bensa-auto on bensa-auto, mutta hybridi on kusetus. Kallista monimutkaista tekniikkaa ja painavat akut raahattavana mukana vaikka autossa on bensiinimoottori.
- Anonyymi
Ainakin itselataava hybridi on kusetus kun ei talvella lähde käyntiin.
- Anonyymi
Vaikka kirjoitat jatkuvasti keksittyjä sähköautojen vastaisia kommentteja ja ketjuja tänne ne eivät sähköautojen vyöryä vähennä.
- Anonyymi
Eivät tietenkään.
- Anonyymi
Joulukuussa nousee lisää.
- Anonyymi
Ja paljon.
- Anonyymi
Sähköautojen vyöryä ei estä mikään.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😍 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä628172Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai476236Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.435972- 1132366
- 1212238
Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat
https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita762013Haluan sinua mies, aivan stanasti.
Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav841841- 1321753
IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024
Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.1371629Ymmärtääkö miehet
Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti1401156