Tuosta:
https://www.is.fi/matkat/art-2000009886183.html
Huomaa etten ole ehkä ollut kovin kiinnostunut Euroopan joista... Ja 5/10 on kyllä jotain muuta kuin "hyvää perustietoa" 😂
Sinulta löytyy hyvää perustietoa Euroopan joista!
Vastasit oikein 5/10 kysymykseen
Perjantain EuroJokiVisa - Koita arvata joen nimi kartalta
14
259
Vastaukset
Eurooppa on mulle se kaikkein rakkain manner, joten ensiodotukset olivat korkealla.
9 pistettä, perkeleen Italia kun sotkin toisiinsa Pon ja Tiberin! (muistin että toinen niistä virtaa Roomassa ja toinen taas on kartassa kuvatulla pohjoisemmalla alueella, mutta tietysti oli pakko muistaa ne juuri väärin päin...)Loistava tulos!
Aavistelinkin, että sinä voisit pärjätä tässä visassa hyvin enkä pettynyt 🤗
Po ja Tiber olikin ehkä ainoat, joiden kohdalla en sotkenut kahta jokea toisiinsa. Johtuu ihan vain historian kiinnostuksestani, antiikin Rooman kuvioiden vuoksi tuo kysymys oli helppo.randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Aavistelinkin, että sinä voisit pärjätä tässä visassa hyvin enkä pettynyt 🤗
Po ja Tiber olikin ehkä ainoat, joiden kohdalla en sotkenut kahta jokea toisiinsa. Johtuu ihan vain historian kiinnostuksestani, antiikin Rooman kuvioiden vuoksi tuo kysymys oli helppo.Niin no, mullahan siinä harmittaa vielä eniten se että Italia on Ranskan ohella toinen lempi ulkomaistani...:D Ja että olen matkustellut Italiassa useammissa kunnissa/ kaupungeissa kuin missään muualla ulkomailla. Roomakin lyhyesti päivävisiitillä käytynä muutama vuosi takaperin, siinä kyllä ei kerinnyt jokea katsomaan ollenkaan, ehkä olisi jäänyt varmemmin mieleen jos olisi tullut sitäkin kuvattua.
Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Niin no, mullahan siinä harmittaa vielä eniten se että Italia on Ranskan ohella toinen lempi ulkomaistani...:D Ja että olen matkustellut Italiassa useammissa kunnissa/ kaupungeissa kuin missään muualla ulkomailla. Roomakin lyhyesti päivävisiitillä käytynä muutama vuosi takaperin, siinä kyllä ei kerinnyt jokea katsomaan ollenkaan, ehkä olisi jäänyt varmemmin mieleen jos olisi tullut sitäkin kuvattua.
Tuohan tarkoittaa vain sitä, että sun tarttee matkustaa Italiaan pian uudestaan 😁
randombypasser kirjoitti:
Tuohan tarkoittaa vain sitä, että sun tarttee matkustaa Italiaan pian uudestaan 😁
Juu, kyllä se niin on että ei Roomaa paitsi rakennettu, niin ei myöskään nähty päivässä... :D
Mua on tosin jostain syystä aina kiinnostaneet Italiassa ne muut paikat paljon enemmän kuin Rooma.Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Juu, kyllä se niin on että ei Roomaa paitsi rakennettu, niin ei myöskään nähty päivässä... :D
Mua on tosin jostain syystä aina kiinnostaneet Italiassa ne muut paikat paljon enemmän kuin Rooma.Tottahan se on, ei se ihan pieni kaupunki ole ja aika pirusti siellä on nähtävää.
En ihmettele, että muut paikat ovat kiinnostaneet enemmän. Itse en varsinaisesti viihdy tungoksessa ja siksi kaikki oikeasti isot kaupungit on aika vastenmielisiä. Toki Rooma kiinnostaisi suuresti historiansa takia, mutta ei riittävästi. Toisaalta voisihan siellä piipahtaa vaikka alkuvuodesta, luulisin ettei ainakaan kanssaturisteja olisi silloin liikaa 😂
Oli haastetta. Jouduin kunnolla keskittymään ja miettimään, mikä puron pahanen menee kartalla, siellä suunnalla. Kaiken maailman lätäköt ei vaan jää mieleen. 😃
"Sinulla Seine ja Loire eivät mene sekaisin! Aivan mahtava tulos.
Vastasit oikein 7 kysymykseen"randombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Siinä meni Loiret ihan Seineille 😂Tuo oli sen verran helppo tieto, koska Seine virtaa Pariisin läpi ja Loire menee siellä jossain laaksoissa, joten tuossa ei ollut haastetta.
Ne Espanjan joet olivat vaikeita.
Voi ei.. ei näitä. Se on niin ankeaa, kun toistuvasti huomaa, ettei muista maantiedosta juuri mitään.
Sinulta löytyy hyvää perustietoa Euroopan joista!
Vastasit oikein 5 kysymykseenKelpo tulos!
Välillä on hyvä, että laskeutuu 10 senttiä alas ja jalat kohtaavat maanpinnan 😁
Tulos 5/10
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1434843Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut793512SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt272524SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402203Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä572029Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632013Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja851973Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?231971Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191438Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään941245