Perjantain EuroJokiVisa - Koita arvata joen nimi kartalta

Tuosta:
https://www.is.fi/matkat/art-2000009886183.html

Huomaa etten ole ehkä ollut kovin kiinnostunut Euroopan joista... Ja 5/10 on kyllä jotain muuta kuin "hyvää perustietoa" 😂


Sinulta löytyy hyvää perustietoa Euroopan joista!
Vastasit oikein 5/10 kysymykseen

14

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eurooppa on mulle se kaikkein rakkain manner, joten ensiodotukset olivat korkealla.

      9 pistettä, perkeleen Italia kun sotkin toisiinsa Pon ja Tiberin! (muistin että toinen niistä virtaa Roomassa ja toinen taas on kartassa kuvatulla pohjoisemmalla alueella, mutta tietysti oli pakko muistaa ne juuri väärin päin...)

      • Loistava tulos!

        Aavistelinkin, että sinä voisit pärjätä tässä visassa hyvin enkä pettynyt 🤗
        Po ja Tiber olikin ehkä ainoat, joiden kohdalla en sotkenut kahta jokea toisiinsa. Johtuu ihan vain historian kiinnostuksestani, antiikin Rooman kuvioiden vuoksi tuo kysymys oli helppo.


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Aavistelinkin, että sinä voisit pärjätä tässä visassa hyvin enkä pettynyt 🤗
        Po ja Tiber olikin ehkä ainoat, joiden kohdalla en sotkenut kahta jokea toisiinsa. Johtuu ihan vain historian kiinnostuksestani, antiikin Rooman kuvioiden vuoksi tuo kysymys oli helppo.

        Niin no, mullahan siinä harmittaa vielä eniten se että Italia on Ranskan ohella toinen lempi ulkomaistani...:D Ja että olen matkustellut Italiassa useammissa kunnissa/ kaupungeissa kuin missään muualla ulkomailla. Roomakin lyhyesti päivävisiitillä käytynä muutama vuosi takaperin, siinä kyllä ei kerinnyt jokea katsomaan ollenkaan, ehkä olisi jäänyt varmemmin mieleen jos olisi tullut sitäkin kuvattua.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Niin no, mullahan siinä harmittaa vielä eniten se että Italia on Ranskan ohella toinen lempi ulkomaistani...:D Ja että olen matkustellut Italiassa useammissa kunnissa/ kaupungeissa kuin missään muualla ulkomailla. Roomakin lyhyesti päivävisiitillä käytynä muutama vuosi takaperin, siinä kyllä ei kerinnyt jokea katsomaan ollenkaan, ehkä olisi jäänyt varmemmin mieleen jos olisi tullut sitäkin kuvattua.

        Tuohan tarkoittaa vain sitä, että sun tarttee matkustaa Italiaan pian uudestaan 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Tuohan tarkoittaa vain sitä, että sun tarttee matkustaa Italiaan pian uudestaan 😁

        Juu, kyllä se niin on että ei Roomaa paitsi rakennettu, niin ei myöskään nähty päivässä... :D

        Mua on tosin jostain syystä aina kiinnostaneet Italiassa ne muut paikat paljon enemmän kuin Rooma.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Juu, kyllä se niin on että ei Roomaa paitsi rakennettu, niin ei myöskään nähty päivässä... :D

        Mua on tosin jostain syystä aina kiinnostaneet Italiassa ne muut paikat paljon enemmän kuin Rooma.

        Tottahan se on, ei se ihan pieni kaupunki ole ja aika pirusti siellä on nähtävää.

        En ihmettele, että muut paikat ovat kiinnostaneet enemmän. Itse en varsinaisesti viihdy tungoksessa ja siksi kaikki oikeasti isot kaupungit on aika vastenmielisiä. Toki Rooma kiinnostaisi suuresti historiansa takia, mutta ei riittävästi. Toisaalta voisihan siellä piipahtaa vaikka alkuvuodesta, luulisin ettei ainakaan kanssaturisteja olisi silloin liikaa 😂


    • Oli haastetta. Jouduin kunnolla keskittymään ja miettimään, mikä puron pahanen menee kartalla, siellä suunnalla. Kaiken maailman lätäköt ei vaan jää mieleen. 😃

      "Sinulla Seine ja Loire eivät mene sekaisin! Aivan mahtava tulos.

      Vastasit oikein 7 kysymykseen"

      • Hieno tulos!

        Siinä meni Loiret ihan Seineille 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Siinä meni Loiret ihan Seineille 😂

        Tuo oli sen verran helppo tieto, koska Seine virtaa Pariisin läpi ja Loire menee siellä jossain laaksoissa, joten tuossa ei ollut haastetta.
        Ne Espanjan joet olivat vaikeita.


    • Voi ei.. ei näitä. Se on niin ankeaa, kun toistuvasti huomaa, ettei muista maantiedosta juuri mitään.

      Sinulta löytyy hyvää perustietoa Euroopan joista!
      Vastasit oikein 5 kysymykseen

      • Kelpo tulos!

        Välillä on hyvä, että laskeutuu 10 senttiä alas ja jalat kohtaavat maanpinnan 😁


    • Tulos 5/10

      • Kelpo tulos!


      • randombypasser kirjoitti:

        Kelpo tulos!

        Kiitos =)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe