Huomasin juuri että meillä ei ole mitään muita valoja päällä kuin pihan kausivalot ja tämän kännykän näyttö.
Muorikin taisi mennä jo sänkyyn, ehkä tabletin valo siellä.
Oletteko muut yhtä energiatehokkaita?
-keinovaginamies-
Hämärähyssy klo 15.30
17
293
Vastaukset
Joskus riittää kuunvalo
- Anonyymi
Muistan eräitäkin kauniita hetkiä kuunvalossa.
Nyt tosin on pilvessä täällä ja taisi se kuukin kääntyä jo laskuun.
-keinovaginamies-
- Anonyymi
Vittuuks sulle kuuluu?
Pakko olla energiatehokas, kun pörssisähköllä mennään. Olen tänäänkin ollut koko päivän pois kotoa, niin ei tarvitse kuluttaa sähköä 😬
Tälläkin hetkellä torppa on turhan viileä, jäätyy näpit niin herkästi, mutta sähkö on tällä hetkellä liian kallista. Vilttejä vaan ja ehkä korkkaan punaviinin lämmikkeeksi.- Anonyymi
Katselin juuri Korpimuijan uusinta videota. 13 astetta näytti olevan sisällä kun leivinuuniin tulia laitteli :)
On se sissi.
Mites teillä siellä? Onko torstai lämmityspäivä? :))
Punkulla jos meinaa talven tareta, niin saattaa tulla kalliimmaksi kuin sähkö.
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Katselin juuri Korpimuijan uusinta videota. 13 astetta näytti olevan sisällä kun leivinuuniin tulia laitteli :)
On se sissi.
Mites teillä siellä? Onko torstai lämmityspäivä? :))
Punkulla jos meinaa talven tareta, niin saattaa tulla kalliimmaksi kuin sähkö.
-keinovaginamies-13 astetta?? Tuossa jäätyisi näppien lisäksi varpaat ja nenäkin 😄 Onhan korpimuija melkoinen sissi, mitä hänen videoitaan olen katsellut. Vaatii ihan omanlaistaan asennetta elää kuten hän. Itse en tuohon pystyisi, mutta nostan hattua, kun hän uskaltaa elää kuten haluaa.
Sen verran mukavuudenhaluinen olen, että kyllä se lämmitys on koko ajan päällä, mutta en vain huudata täysillä ja kovimpien hintojen aikaan pistän pienemmälle. Olisikohan täällä jotain 19 astetta.. Ei siis paha, mutta meinaa olla silti turhan viileä itselle.
Hyvä pointti, säästän punkun epätoivoisimpiin hetkiin 😄- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
13 astetta?? Tuossa jäätyisi näppien lisäksi varpaat ja nenäkin 😄 Onhan korpimuija melkoinen sissi, mitä hänen videoitaan olen katsellut. Vaatii ihan omanlaistaan asennetta elää kuten hän. Itse en tuohon pystyisi, mutta nostan hattua, kun hän uskaltaa elää kuten haluaa.
Sen verran mukavuudenhaluinen olen, että kyllä se lämmitys on koko ajan päällä, mutta en vain huudata täysillä ja kovimpien hintojen aikaan pistän pienemmälle. Olisikohan täällä jotain 19 astetta.. Ei siis paha, mutta meinaa olla silti turhan viileä itselle.
Hyvä pointti, säästän punkun epätoivoisimpiin hetkiin 😄Meillä on yleensä n. 20-21 astetta, mutta pääasiallinen lämmönlähde ei ole sähkö.
Villasukat, sisätossut, merinovilla ja erilaiset hupparit on pop :)
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Meillä on yleensä n. 20-21 astetta, mutta pääasiallinen lämmönlähde ei ole sähkö.
Villasukat, sisätossut, merinovilla ja erilaiset hupparit on pop :)
-keinovaginamies-Meillä on suora sähkölämmitys eikä vaihtoehtoista lämmönlähdettä eli optimointi on aika haasteeliista. Taidan sortua kohta kalliiseen määräaikaiseen, kun alkaa ärsyttävää tämä jatkuva hintojen kyttäily enkä silti onnistu kohdistamaan kulutusta merkittävästi harvoille tunneille.
21 astetta on tyypillisin lämpötila meilläkin ja se on aika sopiva. Poikani tosin kulkee ilman paitaa, vaikka täällä on tuo 19 astettakin, että ainakin hän tuntuu viihtyvän viileämmässä, mutta minä olen aina juurikin villasukissa ja paksuissa huppareissa ja kaivaudun vielä viltin alle 😄- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Meillä on suora sähkölämmitys eikä vaihtoehtoista lämmönlähdettä eli optimointi on aika haasteeliista. Taidan sortua kohta kalliiseen määräaikaiseen, kun alkaa ärsyttävää tämä jatkuva hintojen kyttäily enkä silti onnistu kohdistamaan kulutusta merkittävästi harvoille tunneille.
21 astetta on tyypillisin lämpötila meilläkin ja se on aika sopiva. Poikani tosin kulkee ilman paitaa, vaikka täällä on tuo 19 astettakin, että ainakin hän tuntuu viihtyvän viileämmässä, mutta minä olen aina juurikin villasukissa ja paksuissa huppareissa ja kaivaudun vielä viltin alle 😄Eikö kannattais muuttaa sellaiseen asuntoon johon varaa ja voi pitää lamppuja päällä ja lämpöä yllä eli nauttii elämisestä eikä pimeässä istua ja palella
Anonyymi kirjoitti:
Eikö kannattais muuttaa sellaiseen asuntoon johon varaa ja voi pitää lamppuja päällä ja lämpöä yllä eli nauttii elämisestä eikä pimeässä istua ja palella
Kyllä minulla asuntoon on varaa, mutta sähkö on ollut nyt viime aikoina turhan kallista eli tietenkin pyrin sitä säästämään, jotta sähkölaskut pysyy kohtuullisina.
Minä olen kristallilamppujen ystävä ja ihan normaalisti pidän valoja päällä tälläkin hetkellä.
Toki talvella tulee poltettua aika paljon kynttilöitäkin.
Nyt tarvitsen valoja, kun tulee työskenneltyä näytöllä. Silmät rasittuvat liikaa pimeässä.- Anonyymi
Taidan laittaa puuhellaan tulet ja alan keittelemään pottumuusia.
Siihen hommaan verrattuna näytöt ovat paholaisen keksintö :)
-keinovaginamies-
- Anonyymi
Minulla on aina vähintään kaksi valoa päällä, kaamosmasennus iskee muuten välittömästi. Juuri vaihdoin kylppäriin LED loisteputken, joka syttyy heti ja valaisee kunnolla, mahtavaa.
- Sheena- Anonyymi
Led-lamput ovat hieno keksintö. Auttavat sähkönsäästössä meitä joiden lämpöenergia tulee muusta kuin sähköstä.
Tosin se muukin energia maksaa jollei tule omalla työllä omasta metsästä.
-keinovaginamies-
Teoriassa kaikki sähkölaitteet lämmittävät taloa ja lämpöä täällä todella tarvitaan.
Puoliso ei päästä peiton alle ja jos sinne pääsisi, peittoa ei passaa heilutella.
Luulen että määräaikainen sopimus olisi mielenterveydelle parempi vaihtoehto kuin pörssisähkön seuraaminen.- Anonyymi
Joskus kiellän tuota puoliskoa heiluttelemasta peittoaan.
Yleensä se on sipulipihvien jälkeen.
Silloin ei kyllä ole edes pyrkyä sinne peiton alle, vaan pysyn kiltisti oman alla.
-keinovaginamies-
- Anonyymi
Kun palstan kirjoituksia lukee huomaa ettei arkipäivän elämänkokemusta ole kuin Suomesta.
Maailmassa on aivan normaalia jos sisälämpötila on 6-8 C. Noin on maissa ja alueilla joissa ei sada kovin usein lunta, mutta yölämpötila voi tippua asteen kaksi pakkasen puolelle. Asunnoissa yksikerroslasit joten lämmittäminen sähköllä ei tule kysymykseen, eikä tulisijoja ole.
Ainut keino on olla koko ajan talvivaatteet päällä, jopa sisätiloissa.
Noin olen asunut viikkoja, ja siihenkin tottui.
AV
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082989
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142572Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3541323Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess191278- 901274
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531179- 951151
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681001Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO160998- 131942