Eivät kaikki sitä tunne, joskus toisen tulee siitä huomauttaa.
Elämä on siittä mielenkiintoista ettei sitä edes itse välttämättä huomaa, hiljaa se hivuttautuu ja ajatukset muuttuvat. Tuntee olevansa normaali, viisaampi mitä toiset mutta ei, se on vain vanhuutta, ei viisautta jota muille tulisi jakaa.
Mieli ja keho. Kumpi vanhenee ensin? Veikkaan mieli jonka jälkeen keho seuraa.
Tarvitaan herätystä, ei sitä että alkaa jo asettelemaan palasia paikoilleen ilman riskejä.
Tyytyväisyys, mitä se on. Mihin olisi tyytyväinen?
Moni on tyytyväinen juurikin siihen että voisi kasata jotain, turvakseen ja helpottaakseen elämäänsä. Ajatus kehkeytyy, ei enää oikein muuta mieti, mutta missä ovat tunteet?
Huvittavaa kai on se miten NHL jääkiekossa yleisesti puhutaan vanhenemisesta kunnioittavaan sävyyn. Esimerkiksi OVIE ei tee enää kovaa tulosta oltuaan vuosia maailman parhaita. Kuka hänelle voisi kertoa hänen olevan jo ikäloppu siinä mitä hän tekee? On niitäkin jotka sanovat sen suoraan miten vanhuus tulee vuodessa, ei kahdessa. Raja on ylitetty olkoon kysymyksessä huippuun treenattu keho. Yksi on sen suoraan sanonutkin verraten häntä Selänteeseen ja Mikko Koivuun. Hekin vanhenivat vuoden kahden aikana niin paljon ettei yhteisössä ollut heille enää tilaa.
Miehille jotka lähenevät 40-ikävuotta on sanottava, tiimalasi valuu tyhjiin nopeammin ennen kuin huomaattekaan.
Btw. Mitä olette ajatelleet tekevänne eläkkeellä?
Palstalla puhutaan miten mies 50 v voi vielä tehdä sitä ja tätä, ja paskat.
Katsoin joskus pelottavan miehen silmiin 10 cm etäisyydeltä kun meillä pieniä keskinäisiä ongelmia oli, nyt kun häntä katsoo, hän näyttää jo melkein normaalilta, ei pelottavalta.
https://www.youtube.com/watch?v=NKK4SO3946Q
Se on yksi "NAPS" kun tuntee olevansa jo vanha
27
385
Vastaukset
- Anonyymi
Vttu sulla on surullinen elämä.
- Anonyymi
Itse lähinnä ihmettelen, että mihin ne vuodet häviävät.
Toki realiteetit on hyvä kohdata ja hyväksyä. Mutta en silti koe olevani viittä vailla 50. Ei vaan tunnu siltä (saisinko omalla ilmoituksella muutettua ikäni 30-vuotiaaksi kun tuntuu siltä? :D) Olen jämähtänyt kolmekymppiseksi sillä erolla, että olen jonkun verran laiskempi ja hedonismiin taipuvainen kuin kolmekymppisenä, mutta ei ihmeemmin muuten. Teen edelleen samoja asioita, pää(sekä ylä ja ala) toimii entisen lailla, eli ei valittamista.
Vanheneminen on jokaiselle hyvin luonnollinen prosessi. Mitä vähemmän välittää muiden mielipiteistä, sen parempana sen kokee.- Anonyymi
Toki, oikeasti tunnemme noin.
Palstalla on vain esiintynyt mielipiteitä joissa yli 50 v mies voisi tehdä mitä vain ja naiset eivät, se ei ole totta. - Anonyymi
Normaalisti näin on hyvä.
Tuo onko minulla surullinen elämä, no ei ole.
Vaihderikas, toki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normaalisti näin on hyvä.
Tuo onko minulla surullinen elämä, no ei ole.
Vaihderikas, toki.Onko tämä naisina esiintyminen se mikä elämään tuo iloa? Ymmärrätkö laisinkaan mitä kaltaisillesi puudeleille tapahtuu jos joku ottaa oikeasti asiakseen hoitaa tämän.
Ymmärrät varmasti mutta et välitä. Olet itsetuhoinen pikkutransu joka haluaa tulla poistetuksi.
- Anonyymi
Jaahas, vai niin....
- Anonyymi
Disse voisi kyllä tulla tähän ketjuun niin voisimme sopia palstatapaamisen.
Pelattaisiin vaikka säbää. - Anonyymi
Olen jo aika vanha, mutta en tunne niin.
Ihmisen ikä on kokonaisuus, jonka muodostavat kronologinen ikä, henkinen ikä, ja biologinen ikä (elimistön toimintakyky). Viisikymppinen voi olla biologiselta iältään 40 tai 60 vuotta tai jotain näiden väliltä.
Oli ihminen minkä ikäinen tahansa, hyvä ja toisia kunnioittava käytös on kaikkein tärkeintä.
- Sheena- Anonyymi
Tärkeintä on se että tuntee olevansa yhä 20-vuotias?
Keho yrittää seurata perässä, vaikkei siihen ihan pysty.
Kunnioittava käytös on ehdotonta, muuten riski siihen ettei elä kauan on suurempi mitä normaalisti olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä on se että tuntee olevansa yhä 20-vuotias?
Keho yrittää seurata perässä, vaikkei siihen ihan pysty.
Kunnioittava käytös on ehdotonta, muuten riski siihen ettei elä kauan on suurempi mitä normaalisti olisi.Sanoin "Olen jo aika vanha, mutta en tunne niin."
Se ei tarkoita ollenkaan, että tärkeintä olisi tuntea itsensä 20-vuotiaaksi, tai edes 20-vuotiaaksi.
- Sheena
- Anonyymi
Mjaa, en tunne mieltäni vanhaksi. Kehokin on "nuorentunut" 20 kg, normaalikokoiseksi. Selkä ei enää tunnu vääntyvän poikki, kun rintojenkin painopiste muuttui ja keveni. Miten ihanaa omata pienemmät rinnat. 💕
Olen itseasiassa varsin elämäninnoissani. 😊
Jasu- Anonyymi
Tuo 20 kg on todella paljon.
Keventää oloa jo kummasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 20 kg on todella paljon.
Keventää oloa jo kummasti.Onhan se. Näkyy ja tuntuu.
Jasu
- Anonyymi
Onhan tässä puolensa. Harvat saa kaiken kovin nuorena. Jotku ei koskaan. Panostus tuntuu hyvältä
Panostaja - Anonyymi
Jaa, olen 59 ja yhtään en tunne itseäni vanhaksi. Teen aivan samoja asioita kun nuorempana ja pidän hyvää huolta itsestäni.
- Anonyymi
Jossain 55v jälkeen alko tuntuman et ei hitto täs vanhenee ja veto hiipuu hiljalleen , se iso muutos tulee muuten suht nopsaan , vähän yllätyksenä itellekkin , mut lähinnä vaan jaksaminen hiipuu eli lepoa pidempi aika muuten oksa kovana kuin ennenkin .
Uneliaisuus on vanhuutta. Jos ei selviä ilman päikkäreitä, on vanha.
- Anonyymi
Tuo on totta.
Paljonko Gattinolla on ikää?
Minä olen vielä utelias, en vielä unelias, mutta avorouva tuntuu nukkuvan talvet :)
-keinovaginamies- - Anonyymi
No päikkärit ei oo mikään mitta vanhuudelle tai sit 20 v on vanha .
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta.
Paljonko Gattinolla on ikää?
Minä olen vielä utelias, en vielä unelias, mutta avorouva tuntuu nukkuvan talvet :)
-keinovaginamies-Ikäni voidaan ilmaista numeroilla 50+ tai 60-
Mukavuussyistä käytän vaihtoehtoa 50+
Unelias olen ollut koko elämäni ja palstalla olen aina nukuksissa.- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Ikäni voidaan ilmaista numeroilla 50 tai 60-
Mukavuussyistä käytän vaihtoehtoa 50
Unelias olen ollut koko elämäni ja palstalla olen aina nukuksissa.Joo, minäkin lasken itseni vielä nelikymppiseksi, kun ikä alkaa nelosella :)
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Joo, minäkin lasken itseni vielä nelikymppiseksi, kun ikä alkaa nelosella :)
-keinovaginamies-On aika yleistä, että keski-iässä, keskustelupalstoilla, omaa ikää pyritään kaunistelemaan.
Jopa silloin, kun ei ole "haku päällä".
Nainen, jolla on pilke silmäkulmassa ja leikkisä mieli, tuntuu aina yhtä raikkaalta.
Oli hänen ikänsä mikä tahansa.- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
On aika yleistä, että keski-iässä, keskustelupalstoilla, omaa ikää pyritään kaunistelemaan.
Jopa silloin, kun ei ole "haku päällä".
Nainen, jolla on pilke silmäkulmassa ja leikkisä mieli, tuntuu aina yhtä raikkaalta.
Oli hänen ikänsä mikä tahansa.Toimiikohan tuo toisin päin, siis palstalla?
Pitäis varmaan kysyä naisilta.
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Toimiikohan tuo toisin päin, siis palstalla?
Pitäis varmaan kysyä naisilta.
-keinovaginamies-😂 Munstakin tuntuu että me miehet ollaan naisten silmissä typeriä mukuloita.
- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
😂 Munstakin tuntuu että me miehet ollaan naisten silmissä typeriä mukuloita.
Mutta ei se haittaa :))
-keinovaginamies-
Kyllä minäkin ajokortin mukaan olen jo aika vanha, mutta silti minä yhä edelleen teen pidemmällekin ulottuvia suunnitelmia, minulla on mielenkiintoinen työ, missä voin oppia uutta ja kehittyä koko ajan ja minulla on myös paljon harrastuksia, joten en mitenkään erityisesti koe vielä jämähtäneeni paikalleen. - Vierivä kivi ei sammaloidu. 😉
Eläkkeellä.. niin..., 🤔 no jos se on taloudellisesti mahdollista ja minulla olisi melko lailla samassa elämäntilanteessa oleva kumppani, niin voisihan olla kiva hankkia yhdessä pieni asunto jostakin lämpimästä, vaikka Kanarialla ja viettää siellä talvella vaikka useampi kuukausi. ☀️- Kesät olisin kyllä Suomessa.
Toki mahdolliset lapsenlapset saattavat vähentää innokkuuttani viettää aikaa ulkomailla.. 🙂
Ja eläkkeellä tietenkin panostaisin vielä enemmän itseeni ja omaan hyvinvointiini. 👍
Veikkaan, että kyllä minä varmaan ainakin jotakin projektiluontoisia vapaaehtoistöitä harrastaisin. Vaikea nähdä, että ihan vain kotona viihtyisin. 😄
Christina Aguilera: Mercy on Me
https://youtu.be/fW3t84YGmDg?si=5efIBocpsJzR5WHM- Anonyymi
Minä olen hieman alle 50v mies ja koen että kykenen ihan kaikkeen samaan kuin 23-vuotiaana.
No, ehkä neljäs erä yössä vaatii jo vähän aktiivisemman kumppanin kuin nuorena :)
-keinovaginamies-
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655420Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842727- 2742531
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362409Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191884Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2331593Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai561201Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131123- 881105
- 901096