LUE NUO Raamatunkohdat ajatuksella.
Jesaja 9:5 (KR38)
[5] Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on:
Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Matteus 1:22-23
[22] Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
[23] "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Jesaja 7:14
[14] Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Tulkaa TOTUUTEEN (Jeesus Kristus on Herra Jumala)
67
536
Vastaukset 67
- Anonyymi
Siis Jeesus ei ole Isä mutta on kuitenkin Isä?
- Anonyymi
Et ymmärrä kolmiyhteistä Jumalaa jt-uskonnossa. Pyhä Henki ei avaa sitä sinulle. Lukekaa oikeaa Raamattua, jossa Jeesuksen jumaluus on selvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä kolmiyhteistä Jumalaa jt-uskonnossa. Pyhä Henki ei avaa sitä sinulle. Lukekaa oikeaa Raamattua, jossa Jeesuksen jumaluus on selvä.
Soopaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se sieltä kyllä selkene eikä noista laittamistasi jakeista. Kerro omin sanoin kolminaisuudesta?
- Anonyymi
Jumalalla on IANKAIKKINEN valta.
Daniel 7:13-14
[13] Minä näin yöllisessä näyssä,
ja katso, taivaan pilvissä tuli
Ihmisen Pojan kaltainen;
ja hän saapui Vanhaikäisen tykö,
ja hänet saatettiin tämän eteen.
[14] Ja hänelle annettiin valta,
kunnia ja valtakunta,
ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet
palvelivat häntä.
Hänen valtansa on iankaikkinen valta,
joka ei lakkaa,
ja hänen valtakuntansa on valtakunta,
joka ei häviä.
TUOSSA SANOTTIIN että Ihmisen Pojalle annettiin iankaikkinen valta, joka tietysti tarkoittaa ikuista, päättymätöntä, eli lopullista.
Mutta miten Isä Jumalalla voisi sitten samaan aikaan olla iankaikkista valtaa ellei Isä ja Poika ole yhtä?
1. aikakirja 29:10-13
[10] Ja Daavid kiitti Herraa koko seurakunnan läsnäollessa; Daavid sanoi: "Ole kiitetty, Herra, meidän isämme Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen.
[11] Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja kunnia ja kirkkaus, sillä sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja sinä olet korotettu kaiken pääksi.
[12] Rikkaus ja kunnia tulevat sinulta, sinä hallitset kaikki, ja sinun kädessäsi on voima ja väkevyys. Sinun vallassasi on tehdä mikä tahansa suureksi ja väkeväksi.
[13] Me siis kiitämme sinua, meidän Jumalaamme; me ylistämme sinun ihanaa nimeäsi.
Jesaja 9:5-6
[5] Sillä lapsi on meille syntynyt,
poika on meille annettu,
jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on:
[6] Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton
Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa;
se perustetaan ja vahvistetaan
tuomiolla ja vanhurskaudella
nyt ja iankaikkisesti.
Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
VT Jesaja 26:4
[4] Turvatkaa Herraan ainiaan,sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.
VT 5. Mooseksen kirja 32
[4] Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.
UT 1. Korinttolaiskirje 10:4
[4] ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Eli puhutaan "Kristus -kalliosta", Hän on meidän turvamme. Hän on Jumala.
Jesaja 40
[28] Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se sieltä kyllä selkene eikä noista laittamistasi jakeista. Kerro omin sanoin kolminaisuudesta?
Kun Jeesus oli kastettu, taivas aukeni ja Pyhä Henki laskeutui kyyhkysen lailla hänen päällensä. Ja taivaasta kuului ääni...tämä on minun rakas poikani, johon olen mielistynyt.
Siinä on sinulle kolminaisuus läsnä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Jeesus oli kastettu, taivas aukeni ja Pyhä Henki laskeutui kyyhkysen lailla hänen päällensä. Ja taivaasta kuului ääni...tämä on minun rakas poikani, johon olen mielistynyt.
Siinä on sinulle kolminaisuus läsnä.Miten he sitten ovat yksi, kun ovat erillään aivan selvästi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten he sitten ovat yksi, kun ovat erillään aivan selvästi?
Olethan sinäkin henki, sielu ja ruumis ja samalla yksi, Jumalan kuvaksi luotu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olethan sinäkin henki, sielu ja ruumis ja samalla yksi, Jumalan kuvaksi luotu.
Aivan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalalla on IANKAIKKINEN valta.
Daniel 7:13-14
[13] Minä näin yöllisessä näyssä,
ja katso, taivaan pilvissä tuli
Ihmisen Pojan kaltainen;
ja hän saapui Vanhaikäisen tykö,
ja hänet saatettiin tämän eteen.
[14] Ja hänelle annettiin valta,
kunnia ja valtakunta,
ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet
palvelivat häntä.
Hänen valtansa on iankaikkinen valta,
joka ei lakkaa,
ja hänen valtakuntansa on valtakunta,
joka ei häviä.
TUOSSA SANOTTIIN että Ihmisen Pojalle annettiin iankaikkinen valta, joka tietysti tarkoittaa ikuista, päättymätöntä, eli lopullista.
Mutta miten Isä Jumalalla voisi sitten samaan aikaan olla iankaikkista valtaa ellei Isä ja Poika ole yhtä?
1. aikakirja 29:10-13
[10] Ja Daavid kiitti Herraa koko seurakunnan läsnäollessa; Daavid sanoi: "Ole kiitetty, Herra, meidän isämme Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen.
[11] Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja kunnia ja kirkkaus, sillä sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja sinä olet korotettu kaiken pääksi.
[12] Rikkaus ja kunnia tulevat sinulta, sinä hallitset kaikki, ja sinun kädessäsi on voima ja väkevyys. Sinun vallassasi on tehdä mikä tahansa suureksi ja väkeväksi.
[13] Me siis kiitämme sinua, meidän Jumalaamme; me ylistämme sinun ihanaa nimeäsi.
Jesaja 9:5-6
[5] Sillä lapsi on meille syntynyt,
poika on meille annettu,
jonka hartioilla on herraus,
ja hänen nimensä on:
[6] Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton
Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa;
se perustetaan ja vahvistetaan
tuomiolla ja vanhurskaudella
nyt ja iankaikkisesti.
Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
VT Jesaja 26:4
[4] Turvatkaa Herraan ainiaan,sillä Herra, Herra on iankaikkinen kallio.
VT 5. Mooseksen kirja 32
[4] Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on.
UT 1. Korinttolaiskirje 10:4
[4] ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
Eli puhutaan "Kristus -kalliosta", Hän on meidän turvamme. Hän on Jumala.
Jesaja 40
[28] Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on iankaikkinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton.Jeesus on Jumalan poika!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on sinulle kolminaisuus läsnä.Mikä kolminaisuus?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten he sitten ovat yksi, kun ovat erillään aivan selvästi?
Juuri näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Jumalan poika!
Älä jankuta, kaikki sen uskovat
Juu. jeesus on ainutsyntyinen äitteenpoeka, jonka isä oli poika ja myös äiti, ja jota joosefkin hämmensi niiku silleen jossain välissä, sekä oli myös johannes kastujan kumminkaima, ja oli myös jumala, jos satuolentoihin uskoo, ja joka ratsasti aasilla Susan portin kautta jersalaimiin. Ja osti vademakiisseliä 30 hopeatetradrakmalla hin-mitallisen, jakoi sen kristillisesti aasin kanssa ja sepä kehittikin suurenmoisesti Peräilmaa juuri pääsiäiseksi.
- Anonyymi
Jesaja:
9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas
Jep.- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Sekoilet!
- Anonyymi
Raamatullisina aikoina nimiin oli sisällytetty merkityksellisyyttä eri lailla kuin
nykyään. Joskus nimellä haluttiin esiintuoda kiitollisuutta Jumalalle tai vanhempien toivetta lapsen suhteen. Juutalaisissa nimissä oli usein osana liite El (Jumala) tai Jah tai lyhenne Jumalan nimestä Jehova ilman että olisi ollut tarkoitus väittää lapsen olevan nimessä mainittu persoona.
Ismael ('Jumala kuuntelee'), Jehohanan (eli Johannes suom.) ('Jehova on suosiollinen'), Jehjeda ('Jah iloitsee'), Jeberekja ('Jehova siunaa') tai Jaakobille annettu uusi nimi 'Israel' (Jumala ottelee) ovat esimerkkejä kuvauksellisista nimistä. Nimi Jeesus (Jehoshua) tarkoittaa "Jehova on pelastus' ja sama merkitys on lyhyemmässä muodossa Joshua (suom. Joosua).
Jesajassa "pojan" nimi osoittaa sen, kuka hänen "herrautensa" takana on. Siksi korostetaan sitä, mikä "hänen nimensä on" sen sijaan että väitettäisiin hänen asemansa olisi nimessä mainittu arvo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatullisina aikoina nimiin oli sisällytetty merkityksellisyyttä eri lailla kuin
nykyään. Joskus nimellä haluttiin esiintuoda kiitollisuutta Jumalalle tai vanhempien toivetta lapsen suhteen. Juutalaisissa nimissä oli usein osana liite El (Jumala) tai Jah tai lyhenne Jumalan nimestä Jehova ilman että olisi ollut tarkoitus väittää lapsen olevan nimessä mainittu persoona.
Ismael ('Jumala kuuntelee'), Jehohanan (eli Johannes suom.) ('Jehova on suosiollinen'), Jehjeda ('Jah iloitsee'), Jeberekja ('Jehova siunaa') tai Jaakobille annettu uusi nimi 'Israel' (Jumala ottelee) ovat esimerkkejä kuvauksellisista nimistä. Nimi Jeesus (Jehoshua) tarkoittaa "Jehova on pelastus' ja sama merkitys on lyhyemmässä muodossa Joshua (suom. Joosua).
Jesajassa "pojan" nimi osoittaa sen, kuka hänen "herrautensa" takana on. Siksi korostetaan sitä, mikä "hänen nimensä on" sen sijaan että väitettäisiin hänen asemansa olisi nimessä mainittu arvo.Hepreaksi Jumala ilmoittaa nimekseen ehje ašer ehje. Osaatko kertoa, mitä se tuollainen nimi kuin ehjeen iso vehje merkitsee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekoilet!
Miten niin?
Eikö tuosta Jesaja 9:5 käy 100%:sti ilmi kuka Jeesus todella on?
"Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"
Isä ja Poika kun ovat yhtä.
Hän on samaan aikaan täydellinen Jumala ja täydellinen ihminen.
Johannes 14:8-11
[8] Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
[9] Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
[10] Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
[11] Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jesajassa "pojan" nimi osoittaa sen, kuka hänen "herrautensa" takana on. Siksi korostetaan sitä, mikä "hänen nimensä on" sen sijaan että väitettäisiin hänen asemansa olisi nimessä mainittu arvo.Olet varmasti samaa mieltä että Henki joka meissä vaikuttaa ja tekee työtään on nimenomaan Jumalan Henki eikä mikään muu?
Joten, rukoile Jumalan avaavan kirkkaasti sinulle mitä seuraavissa jakeissa sanotaan.
Lue ja KUULE, NÄE mitä seuraavissa jakeissa hyvin selvästi sanotaan:
Roomalaiskirje 8:9
[9] Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
"Mutta jolla ei ole KRISTUKSEN HENKEÄ, se ei ole hänen omansa."
1. Korinttolaiskirje 12:3-6
[3] Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
[4] Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
[5] ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
[6] ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
KUTEN ylempänä lukee, "Henki on SAMA, Herra on SAMA, Jumala on SAMA". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekoilet!
Sekoilet??? Sehän on Jumalan Sanaa Raamatusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin?
Eikö tuosta Jesaja 9:5 käy 100%:sti ilmi kuka Jeesus todella on?
"Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas"
Isä ja Poika kun ovat yhtä.
Hän on samaan aikaan täydellinen Jumala ja täydellinen ihminen.
Johannes 14:8-11
[8] Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
[9] Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
[10] Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
[11] Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.Sekoilua!
- Anonyymi
Jeesus on Jumalan poika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Aivan ja silloin ei voi olla Jumala(Isä) itse, mutta kuitenkin tästä sanotaan että ovat sama,mutta sitten Jeesus ei olekkaan Isä. Sekavaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan ja silloin ei voi olla Jumala(Isä) itse, mutta kuitenkin tästä sanotaan että ovat sama,mutta sitten Jeesus ei olekkaan Isä. Sekavaa?
Jumala on kaikkivaltias.
Raamatussa sanotaan että Pojalle eli Jeesukselle Kristukselle on annettu kaikki iankaikkinen valta taivaassa ja maan päällä.
Antaja on tietysti Jumala itse, eli Isä, mutta Isä ja Poika ovat yhtä.
Ei Jumala valtaansa ole itseltään pois antanut vaan se on edelleen Hänellä itsellään, vaikka valta onkin Pojalla, Jumalan yhdellä persoonalla.
Se on vakava harhakäsitys että Jeesus olisi luotu enkeli tai muu Jumalaa alempi.
JOKAINEN voi miettiä mitä se tarkoittaisi jos Jumala olisi antanut oman valtansa pois luodulle enkelille. - Anonyymi
Jeesus todella on Jumalan Poika, mutta Isä ja Poika ovat yhtä.
Johannes 14:10-11
[11] Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus todella on Jumalan Poika, mutta Isä ja Poika ovat yhtä.
Johannes 14:10-11
[11] Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.Painotan vielä tuota Johannes 14:11 jaetta.
[11] Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Tuossa hyvin selvästi Jeesus itse sanoo että: "minä olen Isässä, ja että Isä on minussa".
Hän ei siis sano ainoastaan että:
"Isä on minussa", vaan Hän aloittaa sanoen että: "Minä olen Isässä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut ettei jt pysty mihinkään sanomaan etten tiedä. Johtuukohan se siitä, että heidän järjestönsä osoittaa tietävänsä kaikki asiat.
Tuo järjestö on epäjumala, koska keksii vastaukset kysymyksiin ja manipuloi ymmärtämättömät jäsenensä uskomaan niihin rangaistuksen uhalla. - Anonyymi
Mutta, kuka olikaan Jumalan eno?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on kaikkivaltias.
Raamatussa sanotaan että Pojalle eli Jeesukselle Kristukselle on annettu kaikki iankaikkinen valta taivaassa ja maan päällä.
Antaja on tietysti Jumala itse, eli Isä, mutta Isä ja Poika ovat yhtä.
Ei Jumala valtaansa ole itseltään pois antanut vaan se on edelleen Hänellä itsellään, vaikka valta onkin Pojalla, Jumalan yhdellä persoonalla.
Se on vakava harhakäsitys että Jeesus olisi luotu enkeli tai muu Jumalaa alempi.
JOKAINEN voi miettiä mitä se tarkoittaisi jos Jumala olisi antanut oman valtansa pois luodulle enkelille.Jos kaikilla kolmella persoonalla on aina ollut sama jumaluus,kaikkivaltius,voima ym ym, niin miten Isällä onkin ollut enemmän valtaa jonka hän sitten antaa Pojalle, jos he ovat tasavertaisia aina olleet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painotan vielä tuota Johannes 14:11 jaetta.
[11] Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Tuossa hyvin selvästi Jeesus itse sanoo että: "minä olen Isässä, ja että Isä on minussa".
Hän ei siis sano ainoastaan että:
"Isä on minussa", vaan Hän aloittaa sanoen että: "Minä olen Isässä".Painotat sekoilua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, kuka olikaan Jumalan eno?????
Korkki kiinni!
- Anonyymi
Kuninkaamme Jeesus Kristus on Jehovan poika.
- Anonyymi
Jeesus Kristus on Herra, Jumala, Iankaikkinen Isä.
Hän on täydellinen Jumala ja samaan aikaan täydellinen ihminen.
Jeesus ei ole luotu enkeli tai muukaan luotu.
Hän on AINA ollut ja on iankaikkinen, hänellä on iankaikkinen valta.
Isä ja Poika ovat YHTÄ.
Valta on Jumalalla, Isä on Jumala, Poika on Jumala, he ovat 100%:sti erottamattomat.
Pelkästään se ajatus että Jumala antaisi valtansa luodulle enkelille, väitetysti arkkienkeli Mikaelille jonka jotkut väittävät olevan sama kuin Jeesus on perin erikoinen, ajatuksena muutenkin hyvin outo että Jumala antaisi oman iankaikkisen valtansa pois luomukselleen.
Jumalako luopuisi vallastaan ja jäisi iankaikkiselle lomalle ja jättäisi kaiken luomansa enkelin harteille? Miten se ikinä edes voisi toimia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isä ja Poika ovat YHTÄ.
Valta on Jumalalla, Isä on Jumala, Poika on Jumala, he ovat 100%:sti erottamattomat.
Pelkästään se ajatus että Jumala antaisi valtansa luodulle enkelille, väitetysti arkkienkeli Mikaelille jonka jotkut väittävät olevan sama kuin Jeesus on perin erikoinen, ajatuksena muutenkin hyvin outo että Jumala antaisi oman iankaikkisen valtansa pois luomukselleen.
Jumalako luopuisi vallastaan ja jäisi iankaikkiselle lomalle ja jättäisi kaiken luomansa enkelin harteille? Miten se ikinä edes voisi toimia?Ottaako tuo luomasi enkeli ja valokopioita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isä ja Poika ovat YHTÄ.
Jumalako luopuisi vallastaan ja jäisi iankaikkiselle lomalle ja jättäisi kaiken luomansa enkelin harteille? Miten se ikinä edes voisi toimia?Eihän missään sanota että Jumala luopuu vallastaan vaikka hän antaa käskyvallan Jeesukselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isä ja Poika ovat YHTÄ.
Jumalako luopuisi vallastaan ja jäisi iankaikkiselle lomalle ja jättäisi kaiken luomansa enkelin harteille? Miten se ikinä edes voisi toimia?Sekoilet!
- Anonyymi
sekoilet
- Anonyymi
Missä kohtaa ja miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa ja miten?
Lääkitys pielessä
- Anonyymi
Niin, jt ovat itse asiassa järjestönsä uhreja. Minuunkin jt ovat monesti ottaneet yhteyttä ovikelloa soittamalla tai puhelimella.
Onneksi tunnen Raamatun sanoman. Luuk.11:52
"Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen! Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet. "- Anonyymi
Sekoilet
- Anonyymi
Luin nuo raamatun kohdat.
Miten voi olla neitsyt, kun tulee raskaaksi? Hymen eli immenkalvo puhkeaa yhdynnässä. Mitenkä se Jumala astui Marian? Purskauttiko siemennesteen sisään siitä pienestä aukosta, josta kuukautisveri tulee?
Kummeksumme tyttöjen kanssa miksi Maria ei herännyt yhdyntään.- Anonyymi
Korkki kiinni
- Anonyymi
Pieni aukko????
- Anonyymi
Jesaja 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas
Tuosta kysyisin jehovantodistajalta, että kuinka se itsellesi valehdellaan ?
Jae kun on erilainen kuin vartiotorni. Ja teitillä on se valehteluvelvollisuus, omistettuna teokraattisen sodankäynnin nimekkeelle.
Tuntuuko elämä arvokkaalta kun sen käyttää itselleen valehtelemiseen ? - Anonyymi
Isä on Jumala
Jeesus on poika
Pyhähenki on äiti- Anonyymi
Suljetulla on netti käytössä!
- Anonyymi
Näin on ja hänen isänsä Jehova.
- Anonyymi
Jesaja 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas
Kerro, JT, kuinka tämän itsellesi valehtelet ?
Elämäsi ei mene hukkaan kun käytät sen itsellesi valehteluun ?- Anonyymi
Lahkolaisilla on yhteisymmärrys ja sopeutuminen tuohon valehteluun.
- Anonyymi
Jumala, Jeesuksen isä on antanut kaiken vallan pojalleen!
- Anonyymi
Raamatussa ei ole ennustuksia
https://www.youtube.com/watch?v=9-43ynckqP8- Anonyymi
On, joista yli 700 on toteutunut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, joista yli 700 on toteutunut!
Kuten?
- Anonyymi
Anonyymi 2024-01-24 13:16:06
Jumala, Jeesuksen isä on antanut kaiken vallan pojalleen!
---
Lukuisissa Raamatun kohdissa sanotaan Jeesuksella olevan kaikki valta.
Esim. "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä " (Matt 28:18). Ks. myös Dan 7:14; Matt 11:27; Luuk 10:22; Joh 3:35; 13:3; 17:2; Ef 1:20-22; Heb 1:2; 2:8; 1Piet 3:22 ja Ilm 17:14.
Henkilö, jolla on kaikki valta, on varmasti myös kaikkivaltias
Jumala ilmaistaan Raamatussa usein monikkomuotoisena, esim. 1 Moos 1:26:ssa: "Ja Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme..." Jumalan ykseyttä ilmaisevat sanat:"Jumala sanoi", ja monikkomuotoa lause: "tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme". Jos Jumala olisi puhunut luomilleen enkeleille, hänen olisi täytynyt sanoa:"Tehkäämme ihminen minun kuvakseni..."- Anonyymi
Lopeta sekoilut?
- Anonyymi
Hyvä, totta kirjoitat. Jt eivät tätä ymmärrä ja sitä minä en ymmärrä. Ovatko pahan vallassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, totta kirjoitat. Jt eivät tätä ymmärrä ja sitä minä en ymmärrä. Ovatko pahan vallassa?
JT pelastuu!
- Anonyymi
Herra Jumala?????
- Anonyymi
Olet pihalla kuin lumiukko!
- Anonyymi
Luet niin vanhaa käännöstäkin, taidat lueskella myös yhtä vanhoja vartiotornejakin.
- Anonyymi
Kyllä lahkosta irti pääsee.
Itse asiassa Suomessa on enemmän lahkon jättäneitä kuin lahkoon jääneitä.
Jättäneillä on oma fooruminsakin. tutustu
https://veljesseura.org/foorumi/
Tässä yksi dramaattisimmista viesteistä:
Huomautus lukijoille! Tämä juttu sisältää vahvaa materiaalia, joka voi järkyttää tunteellisia ja herkkiä ihmisiä. Lukeminen omalla vastuulla!
Kun ihminen eristetään sukulaisistaan ja ystävistään, hän voi jäädä aivan yksin. Näin käy, kun joku erotetaan Jehovan todistajien seurakunnasta tai hän eroaa itse. Samalla kun koko maailmankuva muuttuu ja ystäväpiiri katoaa, ihminen voi joutua olemaan täysin yksin. Hänellä ei ole mitään verkostoa tukenaan. Koko elämä voi mullistua niin, että henkilö ei näe enää olemassaololleen syytä. Hän voi epätoivossaan yrittää itsemurhaa.
Suomessakin karttamisopin seurauksena monet ovat tehneet itsemurhan ja vielä useammat ovat sitä yrittäneet. Onko siitä todisteita? On.
Tämä juttu sisältää valtavan määrän esimerkkejä todellisesta elämästä ja kuolemasta, kun KARTTAMINEN ON JOHTANUT ITSEMURHAAN.
https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9674- Anonyymi
Entiset Jehovan todistajat kertovat kokemuksistaan uskonyhteisön oikeuskomiteoissa – "Todettiin, että minä, 11-vuotias tyttö olin vietellyt keski-ikäisen miehen"
Jehovan todistajien oikeusjärjestelmää ohjataan salaisilla ohjekirjoilla Yhdysvalloista. Jehovan todistajien omaan raamatunkäännökseen perustuvat ohjeistukset voivat olla ristiriidassa maallisen oikeuden kanssa.
11-vuotias Josefina katsoo arkana edessään seisovia iäkkäitä miehiä. Josefinan on kerrottava heille, mitä tapahtui, kun perheen tuttavamies käytti häntä seksuaalisesti hyväkseen.
Josefinaa inhottaa, mutta hän vastaa kysymyksiin. Lopulta miehet antavat hänelle tylyn tuomion: Olet itse vietellyt sen miehen, etkä saa kertoa tästä kenellekään.
Josefinan kohtaamat kolme miestä oli Jehovan todistajien seurakunnan oikeuskomitea. Sellainen perustetaan aina, kun seurakunnan tietoon tulee rikosepäily – oli kyse sitten maallisesta rikoksesta tai rikkomuksesta uskonnon sääntöjä vastaan.
Josefina Pakomaan nöyryytyksen huipentuma oli, että hänen käskettiin antaa miehelle anteeksi. Anteeksiannon osoituksena hänen piti tarjota miehelle kotonaan pullakahvit “koska maailmanlopun jälkeen tulevassa paratiisimaassa vanhoja ei muistella”.
https://yle.fi/a/3-10106328 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entiset Jehovan todistajat kertovat kokemuksistaan uskonyhteisön oikeuskomiteoissa – "Todettiin, että minä, 11-vuotias tyttö olin vietellyt keski-ikäisen miehen"
Jehovan todistajien oikeusjärjestelmää ohjataan salaisilla ohjekirjoilla Yhdysvalloista. Jehovan todistajien omaan raamatunkäännökseen perustuvat ohjeistukset voivat olla ristiriidassa maallisen oikeuden kanssa.
11-vuotias Josefina katsoo arkana edessään seisovia iäkkäitä miehiä. Josefinan on kerrottava heille, mitä tapahtui, kun perheen tuttavamies käytti häntä seksuaalisesti hyväkseen.
Josefinaa inhottaa, mutta hän vastaa kysymyksiin. Lopulta miehet antavat hänelle tylyn tuomion: Olet itse vietellyt sen miehen, etkä saa kertoa tästä kenellekään.
Josefinan kohtaamat kolme miestä oli Jehovan todistajien seurakunnan oikeuskomitea. Sellainen perustetaan aina, kun seurakunnan tietoon tulee rikosepäily – oli kyse sitten maallisesta rikoksesta tai rikkomuksesta uskonnon sääntöjä vastaan.
Josefina Pakomaan nöyryytyksen huipentuma oli, että hänen käskettiin antaa miehelle anteeksi. Anteeksiannon osoituksena hänen piti tarjota miehelle kotonaan pullakahvit “koska maailmanlopun jälkeen tulevassa paratiisimaassa vanhoja ei muistella”.
https://yle.fi/a/3-10106328Eronneet ovat tyhjän puhujien vietävissä
JT pelastuu, se varma, se käy juutalaiset!
EI MUUT!
- Anonyymi
Jumalan luo et pääse ilman Kristusta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä3271638Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5521340Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma341340- 651051
- 741000
- 53776
Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena
Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M112765Mies, olenko ymmärtänyt oikein?
Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen77760Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän42713Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl468667