Olen huomannut

Anonyymi-ap

…että palstalla on ihmisiä, joiden kanssa haluaa ihan oikeasti jutella (siis jaksaa vaihtaa ajatuksia) ja sitten sellaisia ettei yhtään pysty. Miten teillä?

109

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mun on vaikeaa suhtautua anonyymeihin...siis ilman allekirjoitusta..

Mun pitää tutustua jotenkin ihmiseen, ennenkuin pystyn hahmottamaan, mistä hän puhuu...

Vaikea sanoa sen paremmin...

• Sama homma. Olen yrittänyt opetella tästä pois, mutta jotenkin se vaan häiritsee kun ei tiedä kelle puhuu :/

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Sama homma. Olen yrittänyt opetella tästä pois, mutta jotenkin se vaan häiritsee kun ei tiedä kelle puhuu :/

Eihän täällä tiedä kukaan kelle puhuu. Johan nyt.

• Palstakamu kirjoitti:

Sama homma. Olen yrittänyt opetella tästä pois, mutta jotenkin se vaan häiritsee kun ei tiedä kelle puhuu :/

Niin... on vaikea sitä selittää, mutta hahmotan ihmisen paremmin kun tiedän vähänkin, kelle höpäjän...oletan välillä että puhun samalle anonyymille, mutta periaatteessa hän ei välttämättä ole sama...

Vaikea puhua yleisesti kaikille universumissa...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Niin... on vaikea sitä selittää, mutta hahmotan ihmisen paremmin kun tiedän vähänkin, kelle höpäjän...oletan välillä että puhun samalle anonyymille, mutta periaatteessa hän ei välttämättä ole sama...

Vaikea puhua yleisesti kaikille universumissa...

Eli juttelette ennakkoasenteella.

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän täällä tiedä kukaan kelle puhuu. Johan nyt.

Kyllä mä tiedän pslstakamun kirjoittajasta enemmän kuin sinusta...sä oot mulle täysin nobody.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Kyllä mä tiedän pslstakamun kirjoittajasta enemmän kuin sinusta...sä oot mulle täysin nobody.

Eli keskustelet ennalta määrätyllä asenteella. Eli sulle merkkaa kirjoittaja, ei se asian sisältö. Ok.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli juttelette ennakkoasenteella.

Noup.. en minä odota mitään vaikka palstakanulta... sieltä tai Lineriltä voi tulla ihan mitä vaan...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Noup.. en minä odota mitään vaikka palstakanulta... sieltä tai Lineriltä voi tulla ihan mitä vaan...

Ei täss pitäisi olla mitään tekemistä nimimerkillä vaan asiasisällöllä ja -tyylillä, miten osallistuu keskusteluun.

• Disseisback kirjoitti:

Minulla on sama tunne sinusta. Toisinaan kirjoittelet mukavia ja sitten isket vyön alle :D

• Anonyymi kirjoitti:

Ei täss pitäisi olla mitään tekemistä nimimerkillä vaan asiasisällöllä ja -tyylillä, miten osallistuu keskusteluun.

Et voi muuttaa jonkun toisen kokemusta asiasta. Sinusta asia on niin, toisesta ei.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Et voi muuttaa jonkun toisen kokemusta asiasta. Sinusta asia on niin, toisesta ei.

Kokemus niillä saa olla, mutta se on väärä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska jos olisi tietty kirjoittaja vaikka tiedossa, silloin keskustelusta voi juurikin tulla mielistelyä, koska kirjoittaja on tiedossa. Totuudellisuus keskustelut käydään vain anonyymeinä. Silloin kirjoittajilta tippuu ulkokultaukset pois ja päästään asiaan. Sitä ei voi kiistää.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko väärässä olemisessa jotain vikaa? Olen mielelläni väärässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei pitäisi... mutta niin vaan mulla käy...

• Anonyymi kirjoitti:

Koska jos olisi tietty kirjoittaja vaikka tiedossa, silloin keskustelusta voi juurikin tulla mielistelyä, koska kirjoittaja on tiedossa. Totuudellisuus keskustelut käydään vain anonyymeinä. Silloin kirjoittajilta tippuu ulkokultaukset pois ja päästään asiaan. Sitä ei voi kiistää.

Eikö se ole mukava lirputella? Rekkaa ja liity lirputteluun ;)

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Juu ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu ei.

Miksi sitten olet mustasukkainen?

• Palstakamu kirjoitti:

Minulla on sama tunne sinusta. Toisinaan kirjoittelet mukavia ja sitten isket vyön alle :D

Niin... en mä, enkä usko monen muunkaan anonyymiyteen uskovan suodattelevan täällä...

Joku tositypy tai yksisarvinen ja naisoletetut yleensäkin kaunistelevat ja suodattavat enempi juttuja...mutta naisilta oletetaan korriktiutta...mikä on sama kun eivät kävisi p.skalla. 🤣

• No ainakin jaksat valittaa aiheesta vuodesta toiseen.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

No ainakin jaksat valittaa aiheesta vuodesta toiseen.

Ja miten niin ”vuodesta toiseen”? Olisko pieni ennakko-olettama taas. Tullut syksyllä 2023 tänne.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja miten niin ”vuodesta toiseen”? Olisko pieni ennakko-olettama taas. Tullut syksyllä 2023 tänne.

No niin näetkös. Sinä ja se toinen anonyymi, jotka jaksatte aiheesta valittaa, olette minulle yksi ja sama henkilö.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

No niin näetkös. Sinä ja se toinen anonyymi, jotka jaksatte aiheesta valittaa, olette minulle yksi ja sama henkilö.

Miksi sinä olet mustasukkainen mistä anonyymit kirjoittelevat? Toinen anonyymi. Heh, taitaa täällä olla useampi kuin kaksi. Tarkkuutta nyt lausuntoihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä olet mustasukkainen mistä anonyymit kirjoittelevat? Toinen anonyymi. Heh, taitaa täällä olla useampi kuin kaksi. Tarkkuutta nyt lausuntoihin.

Sitten ei kannata itkeä täällä asiasta.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

?????

en ymmärrä sinua.

Älä sinäkään itke minua.

• Anonyymi kirjoitti:

?????

en ymmärrä sinua.

Älä sinäkään itke minua.

Miten voin itkeä jotakin jota ei ole?

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Näin sivusta totean, että evvk lirputtelut. Mä en ole täällä sen takia, että mua kiinnostaisi hittojakaan tuntea ketään täällä, yhtään millään tasolla. Mä olrn täällä nimenomaan vaihtamassa ajatuksia täysin tuntemattomian ja randomien tyyppien kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Näin sivusta totean, että evvk lirputtelut. Mä en ole täällä sen takia, että mua kiinnostaisi hittojakaan tuntea ketään täällä, yhtään millään tasolla. Mä olrn täällä nimenomaan vaihtamassa ajatuksia täysin tuntemattomian ja randomien tyyppien kanssa.

Ja sinulla on siihen oikeus :)

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Eli sinä määrität mistä täällä saa jutella, ja jos sulle ei kelpaa, niin sitten hyökkäät kiusaamaan? Säkin voisin aivan hyvin antaa anonyymien olla rauhassa ja lopettaa tuon itkemisesi.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli sinä määrität mistä täällä saa jutella, ja jos sulle ei kelpaa, niin sitten hyökkäät kiusaamaan? Säkin voisin aivan hyvin antaa anonyymien olla rauhassa ja lopettaa tuon itkemisesi.

Mistä sinulle sellainen kuva on tullut? Ja eivätkö anonyymit sitten saa olla rauhassa?

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Mistä sinulle sellainen kuva on tullut? Ja eivätkö anonyymit sitten saa olla rauhassa?

Etpä sä ainakaan mun ole antanut olla rauhassa, että ihan sun käytöksestäsi se kuva on tullut. Tässäkin ketjussa sä aloit ihan itse ensimmäisenä ulvomaan tuotaa samaa virttä "No ainakin jaksat valittaa aiheesta vuodesta toiseen". Tuot samaa vinguit mullekin eräässä aiemmassa ketjussa (tuo "Eli sinä määrität mistä täällä saa jutella, ja jos sulle ei kelpaa, niin sitten hyökkäät kiusaamaan? Säkin voisin aivan hyvin antaa anonyymien olla rauhassa ja lopettaa tuon itkemisesi." oli minun ensimmäinen viestini tässä ketjussa). Jos sä et osaa/kautta halua vaivautua erottamaan anonyymejä toisistaan, niin älä vastaa heille.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Eli toisinsanoen sulle se, että joku on anonyymi täällä on oikeutus louskuttaa ja vinkua ja olla kaikkia anonyymejä kohtan totaalinen k.pää. Sä olet täällä yksi niitä kaikkein räikeimpiä esimerkkejä rekatuista, jotka yrittävät pakottaa anonyymejä rekisteröitymään tuolla tyylilläsi. Jos sinua häiritsee jonkun anonyymius, niin anna heidän olla rauhassa. Kukan ei pakota sua kirjottamaan ja vinkuman tuota samaa virttä.

• Anonyymi kirjoitti:

Etpä sä ainakaan mun ole antanut olla rauhassa, että ihan sun käytöksestäsi se kuva on tullut. Tässäkin ketjussa sä aloit ihan itse ensimmäisenä ulvomaan tuotaa samaa virttä "No ainakin jaksat valittaa aiheesta vuodesta toiseen". Tuot samaa vinguit mullekin eräässä aiemmassa ketjussa (tuo "Eli sinä määrität mistä täällä saa jutella, ja jos sulle ei kelpaa, niin sitten hyökkäät kiusaamaan? Säkin voisin aivan hyvin antaa anonyymien olla rauhassa ja lopettaa tuon itkemisesi." oli minun ensimmäinen viestini tässä ketjussa). Jos sä et osaa/kautta halua vaivautua erottamaan anonyymejä toisistaan, niin älä vastaa heille.

Anonyymiyden idea on se ettei teitä voi erottaa toisistanne. Turha itkeä ettei teitä sitten eroteta.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli toisinsanoen sulle se, että joku on anonyymi täällä on oikeutus louskuttaa ja vinkua ja olla kaikkia anonyymejä kohtan totaalinen k.pää. Sä olet täällä yksi niitä kaikkein räikeimpiä esimerkkejä rekatuista, jotka yrittävät pakottaa anonyymejä rekisteröitymään tuolla tyylilläsi. Jos sinua häiritsee jonkun anonyymius, niin anna heidän olla rauhassa. Kukan ei pakota sua kirjottamaan ja vinkuman tuota samaa virttä.

Minua ei kiinnosta kenenkään rekkautuminen. Ehdotin sitä vain yhtenä käytännön ratkaisuna heille jotka tuntevat mustasukkaisuutta rekattuja kohtaan.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Pitäiskö tässä sitten rekisteröityä vai? 🤔 Mä taas tykkään siitä et voi kirjoitella ilman et muut saa selville mitä on kirjoitellut viikko tai kuukausi sitten. Vai saako sen sitten pois käytöstä kirjautuneenakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäiskö tässä sitten rekisteröityä vai? 🤔 Mä taas tykkään siitä et voi kirjoitella ilman et muut saa selville mitä on kirjoitellut viikko tai kuukausi sitten. Vai saako sen sitten pois käytöstä kirjautuneenakin?

Tämä kommentti siis sivusta, en jaksa lukea mitä tuosta oli jo kirjoiteltu muiden anonyymien toimesta :D

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitin vain oman henkilökohtaisen preferenssini. Kenenkään ei ole pakko rekkautua :)

• Noinhan se kyllä menee palstan ulkopuolellakin.
      Mä jaksan täällä pitkäjännitteisemmin kuin irl.
      Reaalielämässä näkee jo naamasta kenen kanssa synkkaa ja kenen ei. Täällä sitä ei ole, ilmeitä siis, niin jaksaa ehkä pikkuisen enemmän.

• Anonyymi

Kyllä täälläkin aistii sen tuulen melko äkkiä. Mä lopetan sitten kuin seinään.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on paree. Mutta muista, että se on vain tulkintasi. Kaikilla ei toi luetun ymmärtäminen ole samaa tasoa.

Minä töksäyttelen monasti huomaamattani. Eli en osaa sanoittaa itseäni kovinkaan viisaasti ja se, jos mikä, aiheuttaa väärinymmärryksiä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niinhän se on paree. Mutta muista, että se on vain tulkintasi. Kaikilla ei toi luetun ymmärtäminen ole samaa tasoa.

Minä töksäyttelen monasti huomaamattani. Eli en osaa sanoittaa itseäni kovinkaan viisaasti ja se, jos mikä, aiheuttaa väärinymmärryksiä.

Jaa…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla menee yleensä hetki tuohon, ellei toinen sitten ole superselkeästi pahalla tullella.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla menee yleensä hetki tuohon, ellei toinen sitten ole superselkeästi pahalla tullella.

Sama. En halua tehdä hätäisiä johtopäätöksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii että silmille hyppiminen alkaa sitten ikäänkuin nyppimään lopulta? Sitä ne jokku kehrää että pääsee sanomaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa…

Juu juu, onks tämäki miehen luoma feikkihahmo osa sun makaaberia peliä?

• Ei oikeastaan ole sellaisia tunnistettavia kirjoittajia palstalla, jotka nostaisivat niskavillat pystyyn. Aika hyvin täällä kaikki juttuun tullaan. Poni ehkä joskus ärsyttää mielipiteillään, mutta eikö se ole vaan hyvä juttu?

• Ihan normaalia, kuten tavallisessakin elämässä. Toisten kanssa juttu luistaa sujuvasti ja taas toisten kanssa ei vaan kemiat kohtaa. Täällä on myös helppo valita ne keskusteluketjut, jotka kiinnostavat ja yleensa samat keskustelijat ovat myös näissä ketjuissa mukana. Näin tulee keskusteltua samojen keskustelijoiden kanssa useampaan kertaan ja ajatustenvaihto tapahtuu vaivattomasti. Anonyymeistä kirjoittajista on vaikea muodostaa mielipidettä, koska heitä on mahdotonta tunnistaa.

Mielelläni keskustelen kaikkien kanssa, jotka haluavat kohteliaasti vaihtaa mielipiteitä.

• Täsmälleen samaa mieltä.

Välillä rekatuissa on nimimerkkejä, joita välttää. Kun vaikka tietää, että toisen pääasiallinen tarkoitus on vääntäminen ei oikea keskustelu (tällä hetkellä heitä ei joukossa ole mukana tietääkseni).

Tosiaan aika harvoin ihan uuden tuntematoman ihmisenkään kanssa pääsee keskustelussa irl syvemmälle ensitapaamiella. Keskustelussa tuntemattoman kansa joutuu helposti varomaan ja ehkä myötäilemään, ennen kuin oppii hieman tuntemaan mitkä aiheet on kipeitä ja mitkä aiheet saa näkemään punaista. Vaikka ääripuna(vihreän) kanssa en välitä politiikkaa puhua, harvoin ääri-ihmiset pystyy edes kuuntelemaan mitään muuta kuin oman näkökantansa, viesti on kiihkeä ja agressiivissävyistäkin, mutta kesksutelusta ei ole tietoakaan vaan kyse on enmmänkin kiihko-monologista. Keskustelu vaatii kuuntelemista ja perustelemista.

Sama ilmiö näkyy muumien kanssa. Joskus kohdalle osuu joku, jonka kanssa hyvä keskustelu lähtee heti käyntiin, mutta ison osan kanssa keskustelu jää epävarman tunnustelun tasolle. On kyse samasta asiasta kun alkaisi bussissa tai junassa jutella vieraan kanssa. Harvoin päästään hyvää päivää kirvesvartta- vaiheesta eteenpäin, joskus törmää toki poikkeustapaukseen.

Rekkautuneiden kanssa taas alun lämmittelyvaihe on käyty ja jutuissa pääsee helpommin pidemmälle. Myös ihmisen tausta vaikuttaa siihen miten hänen sanomisiin suhtautuu. Joskus kauan sitten vaikka itse olen saanut palautetta, joka on ensin aiheuttut torjuntareaktion ja olen sanonut vastaan. Kuitenkin se palaute on ollut ihan oikeaaa ja ajan kanssa olen sitä itsekseni miettinyt ja se on saanut minua muuttamaan jotain itsessäni. Jos olisin kasvoton muumi, ei sellaista keskustelua olisi voinut koskaan käydä.

Näen siis, että keskustelija itse hyötyy rekkautumisesta myös em. tavalla, vellikellon ja parempien keskustelujen lisäksi.

En sano, että hyviä keskusteluja voisi olla muumin kanssa. Niitäkin on. Hyvin harvinaista se kuitenkin on vuosien saatossa ollut.

• Citrinella kirjoitti:

Täsmälleen samaa mieltä.

Välillä rekatuissa on nimimerkkejä, joita välttää. Kun vaikka tietää, että toisen pääasiallinen tarkoitus on vääntäminen ei oikea keskustelu (tällä hetkellä heitä ei joukossa ole mukana tietääkseni).

Tosiaan aika harvoin ihan uuden tuntematoman ihmisenkään kanssa pääsee keskustelussa irl syvemmälle ensitapaamiella. Keskustelussa tuntemattoman kansa joutuu helposti varomaan ja ehkä myötäilemään, ennen kuin oppii hieman tuntemaan mitkä aiheet on kipeitä ja mitkä aiheet saa näkemään punaista. Vaikka ääripuna(vihreän) kanssa en välitä politiikkaa puhua, harvoin ääri-ihmiset pystyy edes kuuntelemaan mitään muuta kuin oman näkökantansa, viesti on kiihkeä ja agressiivissävyistäkin, mutta kesksutelusta ei ole tietoakaan vaan kyse on enmmänkin kiihko-monologista. Keskustelu vaatii kuuntelemista ja perustelemista.

Sama ilmiö näkyy muumien kanssa. Joskus kohdalle osuu joku, jonka kanssa hyvä keskustelu lähtee heti käyntiin, mutta ison osan kanssa keskustelu jää epävarman tunnustelun tasolle. On kyse samasta asiasta kun alkaisi bussissa tai junassa jutella vieraan kanssa. Harvoin päästään hyvää päivää kirvesvartta- vaiheesta eteenpäin, joskus törmää toki poikkeustapaukseen.

Rekkautuneiden kanssa taas alun lämmittelyvaihe on käyty ja jutuissa pääsee helpommin pidemmälle. Myös ihmisen tausta vaikuttaa siihen miten hänen sanomisiin suhtautuu. Joskus kauan sitten vaikka itse olen saanut palautetta, joka on ensin aiheuttut torjuntareaktion ja olen sanonut vastaan. Kuitenkin se palaute on ollut ihan oikeaaa ja ajan kanssa olen sitä itsekseni miettinyt ja se on saanut minua muuttamaan jotain itsessäni. Jos olisin kasvoton muumi, ei sellaista keskustelua olisi voinut koskaan käydä.

Näen siis, että keskustelija itse hyötyy rekkautumisesta myös em. tavalla, vellikellon ja parempien keskustelujen lisäksi.

En sano, että hyviä keskusteluja voisi olla muumin kanssa. Niitäkin on. Hyvin harvinaista se kuitenkin on vuosien saatossa ollut.

Mielestäni uuden kirjoittajan kanssa on mukava aloittaa keskustelut, jos hän ensin esittelee itsensä. Esimerkkinä käytän vaikka Mikkojuhania, joka teki silloin uutena palstalaisena aloituksen ja esitteli itsensä kohteliaasti. Arvostan huomaavaisuutta. Näin on helppo käydä tervehtimässä ja toivottamassa tervetulleeksi. Myöhemmin keskustelu käy jo vaivattomasti, koska ns. muodollisuudet on jo hoidettu. Ei tarvitse arvuutella enempää, vaan voidaan keskittyä vaihtamaan ajatuksia ja keskittyä olennaiseen.
        (Sorry Mikkojuhani, käytän sinua tässä luokkatehtävässä mallioppilaana ja -esimerkkinä)

Olen samaa mieltä rekisteröitymisen hyödyistä. Rekattuna vuorovaikutus keskustelijoiden kesken säilyy jo vellikellon ansiosta ja keskustelua on mahdollisuus jatkaa pitempään. Anonyymien kanssa tämä toiminto on haastavampaa (ei tietenkään mahdoonta).

• tosi.typy kirjoitti:

Mielestäni uuden kirjoittajan kanssa on mukava aloittaa keskustelut, jos hän ensin esittelee itsensä. Esimerkkinä käytän vaikka Mikkojuhania, joka teki silloin uutena palstalaisena aloituksen ja esitteli itsensä kohteliaasti. Arvostan huomaavaisuutta. Näin on helppo käydä tervehtimässä ja toivottamassa tervetulleeksi. Myöhemmin keskustelu käy jo vaivattomasti, koska ns. muodollisuudet on jo hoidettu. Ei tarvitse arvuutella enempää, vaan voidaan keskittyä vaihtamaan ajatuksia ja keskittyä olennaiseen.
        (Sorry Mikkojuhani, käytän sinua tässä luokkatehtävässä mallioppilaana ja -esimerkkinä)

Olen samaa mieltä rekisteröitymisen hyödyistä. Rekattuna vuorovaikutus keskustelijoiden kesken säilyy jo vellikellon ansiosta ja keskustelua on mahdollisuus jatkaa pitempään. Anonyymien kanssa tämä toiminto on haastavampaa (ei tietenkään mahdoonta).

👍👍👍

• Pitää ymmärtää, ei tietenkään loputtomiin. Että jos ihmisellä ei ole sisäistä hallintaa, hänellä on onneton ja kurja elämä, ulkoisen hallinnan pettäessä, esim. joutuessaan työttömäksi. Jos kuitenkin ulkoinen hallinta on kunnossa, työtä ym. riittää. mutta ei sisäistä hallintaa, niin hän on tyytymätön valittaja. Jos henkilöllä on aito sisäinen hallinta hänellä on esim. työttömyyden kohdatessa perinteinen tavanomainen elämä. Jos se taas on epäaito, niin epäonnistumiset on tiukan julkisivun takana. Tämä siis Roosin teorian mukaan.

• Anonyymi

Itse en jaksa keskustella enää ollenkaan (tai lähes ollenkaan) rekattujen kanssa. He lähes poikkeuksetta keskustelevat henkilö- eikä asialähtöisesti. Scrg lienee tästä ainoa poikkeus.

• Anonyymi

No tämä. Ja sitten ollaan siksi töykeitä anonyymejä kohtaan ”ettei heitä tunneta”. Rekattuna lässytetään.

• Anonyymi

Sama kokemus j täytyy todeta, että mä kirjoittelen nykyään hyvin vähän rekatuille. Syynä juurikin tuo henkilökohtaisuus, jossa asioilla ei ole niin väliä. Poikkeuksia on pari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tämä. Ja sitten ollaan siksi töykeitä anonyymejä kohtaan ”ettei heitä tunneta”. Rekattuna lässytetään.

Aivan ”kiinnostavaa” yhden miehen puuhastelua tämä rekattujen feikkikeskustelu

• Anonyymi

Sama huomio jo vuosia sitten.

Jasu

• Anonyymi

Kumma, että täällä kuitenkin magneetin tavoin iskeytyvät kylkeen ne, joilla ei kemiat kohtaa.

Siinä vaan väiskytetään sitten vaikka juna meni ajat sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumma, että täällä kuitenkin magneetin tavoin iskeytyvät kylkeen ne, joilla ei kemiat kohtaa.

Siinä vaan väiskytetään sitten vaikka juna meni ajat sitten.

No välillä riittää lyhytkin hetki määkijää, joskus kestää hermo pidempään. Kun ei asu täällä, pärjää hyvin tohlompienkin kanssa hetken minkä käy.

Jasu

• Anonyymi

Olen huomannut että välis on kaikkien kaveri ja tosi mukava ja kiva ja se ei valkkaa vaan kirjoittelee ja juttelee kaikkien kanssa eli kaikki on sille saman arvoisia ja kannustaa muita ja siltä voi pyytää neuvoja ja apua eli minusta siinä on vanhan ajan kunnon mies eli sen kun saa kaveriksi niin siinä on tosi ystävä ja kaveri ja reilu kaveri onkin semmosen kuvan hänestä saan

• Anonyymi

🤣🤣

• Anonyymi

Sivusta hymyillen sanottava, että vaikka ei mitään hajua kuka ja minkmoinen on kirjoittaja noiden takana, niin mä tykkään tosta tyypistä.
        Välis ♡ kuka hän lie onkaan.

• Anonyymi

Tuo on vrmasti se kuva, joka sulla itsestäsi on. Mä taas olen aina kokenut sut todella ilkeäksi, haukkujaksi ja kiusaajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on vrmasti se kuva, joka sulla itsestäsi on. Mä taas olen aina kokenut sut todella ilkeäksi, haukkujaksi ja kiusaajaksi.

Välis on mukava ja reilu tasan niin kauan kuin kaikki menee hänen mieliksi. Mielipiteitä myöten. Muuten hänestä tulee ilkeä ja alkaa haukkuminen huonoksi naiseksi jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤣🤣

Eikö oo hienoo kun mies itseensä kehuu, se on kuin lämmin halaus, kokeile säki

• Anonyymi

Nää vaa vängää ja haastaa riitaa. Ei mun ihmisiä.

• Anonyymi

No tolerism to hate, smash hate oi

• Anonyymi

Tottahan tuo on. Lisäksi voi mielestäni todeta, että täällä on ihmisiä, jotka haluavat keskustella ja sitten ihmisiä, jotka haluavat (kuka mistäkin syystä), vain soittaa suutansa.

Välillä tuntuu myös, että osa niistä suutaan soittavista ei itse tajua ja huomaa omaa käytöstään ja ihan turhaan ärsyyntyvät, kun heille vastataan samalla mitalla. Martyyriksi pamahtaminen, kun ensiksi itse aloittaa, on myös melko rasittavaa. Sellaisten kanssa ainakin itseni on mahdoton käydä millään tavalla järjellistä keskustelua.

Toinen itseäni risova ryhmä ovat yliherkät ylitulkitsijat, joiden kanssa pystyy kyllä keskustelemaan, jos jaksaa loputonta tasapainottelua. Noita jälkimmäisiä on ikävä kyllä eniten rekatuissa, joita monista mä haluaisi kovasti pitää ja jotka ovat välillä mukavan ja asiallisen oloisia, mutta sitten tulee taas aina se joku heidän huono päivänsä, jolloin heidän tapansa kirjoittaa on ihan ala-arvoista ja sitten multa menee taas pitkään haluta vastata ko. yksilölle yhtään mitään. Tästä sakista ei ikinä tiedä, että minkä viestin jälkeen sieltä alkaa tulla asiatonta tekstiä takaisin.

Sitten on tietysti se ryhmä, jotka yleensä ovat anoja, joiden jutut jutut ovat ylipäänsä täysin sekopäisiä ja jotka monesti jankkaavat jotain ihan neuroottisen oloista juttuaan päivätolkulla eri ketjussa. Heille ei yleensä viitsi sanoa yhtään mitään, ei jaksa.

• Anonyymi

Yliherkät ylitulkitsijat vai aika teennäisesti äimistelevät maalaajat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yliherkät ylitulkitsijat vai aika teennäisesti äimistelevät maalaajat?

Itse olen törmännyt täällä vain noihin ylihetkkiin ylitulkitsijoihin. Sun kokemuksestasi en tietenkään voi sanoa mitään.

• Anonyymi

Turinatiimi ahdistaa :(

• Anonyymi

Onks se joku legitiimi sakki? Vaiko vaan omissa päissä kaikilla kuka on turinaa kuka ei?

Jasu

• Anonyymi

Kuuluuko Sonjan rinnat kategoriaan?

• Kyllä se on erottuvat sitten nimen perusteella.🤱🏻

• Erittelen ihmisiä niiden käytöksen mukaan joiden kanssa en tuu juttuun. Niihin jää leima jos ei osu yhteen ja natsaa osittain anonyymin kanssa vaikea tämmöistä rakentaa. Itse en edes anonyymiä käytä syynä on minulle on tärkeätä tunnistaa ystävät ja ei ystävät sekä en huutele mitään puskista anonyymi on sama kuin tuntematon olisi.

• valtakunta kirjoitti:

Erittelen ihmisiä niiden käytöksen mukaan joiden kanssa en tuu juttuun. Niihin jää leima jos ei osu yhteen ja natsaa osittain anonyymin kanssa vaikea tämmöistä rakentaa. Itse en edes anonyymiä käytä syynä on minulle on tärkeätä tunnistaa ystävät ja ei ystävät sekä en huutele mitään puskista anonyymi on sama kuin tuntematon olisi.

Myös nimimerkin toisella on kanssa pysyn aiheessa keskustelut mielenkiintoisia kun anonyymit vääntää kesken keskustelun en ollut tuo yms. Niiden kanssa ei voi keskustella kuin lyhyesti.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Myös nimimerkin toisella on kanssa pysyn aiheessa keskustelut mielenkiintoisia kun anonyymit vääntää kesken keskustelun en ollut tuo yms. Niiden kanssa ei voi keskustella kuin lyhyesti.

Juuri näin hyvä mies- keep it minimal

• Ei ole yhtäkään sellaista palstailijaa vielä vastaan tullut, kenen kanssa en voisi yhtään vaihtaa ajatuksia. Tietenkin joidenkin kanssa keskustelu on sujuvampaa kuin toisten, mutta sehän on ihan normaalia. Näkemykset ja tapa ilmaista itseään saattavat olla niin erilaisia kahden ihmisen välillä, ettei keskustelu ole välttämättä mielekästä kummallekaan, kun taas jonkun toisen kanssa keskustelu sujuu kuin vettä vain. Ei sitä väkisin kenenkään kanssa onneksi tarvitse keskustellakaan, täällähän voi täysin vapaasti valita keskustelunsa.

• Anonyymi

Kävin täällä varmaan vuosia päivittäin. Nyt pari kertaa vuodessa. Se "jännämies pani"- mölisijä ottaa niin hermoon.
      Siirryin vauvapalstalle.
      Se on täynnä ätmien tasoisia naisia, mutta nämä typerykset käyvät siellä vaan haukkumassa.

• Anonyymi

Eli ketjun aloittaja ja mies suksee vauvapalstalla ei ole ollut kummoinen eikä tyypit yhtä älytettävissä jännämiesjutuilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli ketjun aloittaja ja mies suksee vauvapalstalla ei ole ollut kummoinen eikä tyypit yhtä älytettävissä jännämiesjutuilla?

Kauheit kantturii pistää paremmaksi

• Minä juttelen mielelläni kaikille, jotka pystyvät keskustelemaan niin, ettei heidän ilmaisunsa ole ylimielistä eikä heti lähtökohtaisesti epäkohteliasta, vaan kanssakeskustelijaa arvostavaa.

Huumoria saa ja pitääkin olla, mutta minua ällöttää ilkeilyt ja avaukset, kuten; Ei täällä ole ketään yhtä älykästä keskustelijaa kuin Minä, joten en aio keskustella kenenkään kanssa..

• Anonyymi

Sexy girls?

• Anonyymi

Keskitys kirjoitukseen ja sanon siihen jotain jos sanottavaa on. En mieti kuka on kirjoittaja, olkoon anonyymi tai kirjautunut. On muutamia jotka kirjoittavat aika hyvin, siten, että haluaa käydä keskustelua. Määritellä en osaa yhtään, keitä he ovat ja millaisia tyyppejä. Voihan olla niinkin että sama kirjoittaja esittää sellaista mikä juuri minua ei kiinnosta ja toisena päivänä sellaista mikä kiinnostaa suuresti.

• 😂 sori, keskusteleminen ei aina kiinnosta ihan sen juurikin vuoksi että se on pelkkää keskustelua. Haluan nähdä hymyn tai kipinän siellä taustalla

• Anonyymi

Tässä huomaamme mitne kovin eri tavooin eri ihmiset tätä paikkaa "käyttävät". Mua esim. kiinnostaa täällä vain ja ainoastaan keskusteleminen. Hymyt ja kipinat ja tututtujen kesken lörpöttelyt etsin IRL.

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä huomaamme mitne kovin eri tavooin eri ihmiset tätä paikkaa "käyttävät". Mua esim. kiinnostaa täällä vain ja ainoastaan keskusteleminen. Hymyt ja kipinat ja tututtujen kesken lörpöttelyt etsin IRL.

Ehkä sorruin liioitteluun, oikeastaan kohonneet kulmakarvatkin riittävät 🤔

• Anonyymi

Ihan asian sivusta, mutta onpas aika moni (tässä ketjussa taitaa olla neljä ainakin) rekattu uskaltautunut ilmeisesti käyttämään sitä facebookin sovellusta, jolla muutetaan oma kuva viikinkikuvaksi. Sitä, josta tietoturva-asiantuntijat varoitteli, että voi viedä esim. kaikki laitteen kuvat. Tai näyttäisi profiilikuvat siltä.

• Anonyymi

Ajattelin just samaa kun uutisissa sanottiin latasitko tämän? - ei olisi kannattanut.

Heh.

• Anonyymi

Ei vain kuvat, mutta myös tiedot.

• Anonyymi

Oho, heti vaihtui yksi profiilikuva muuksi. Ei se taida auttaa enää...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho, heti vaihtui yksi profiilikuva muuksi. Ei se taida auttaa enää...

Yksi kirjoittaja monella profiililla, höpsähtänyt Viikinki-sovellukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi kirjoittaja monella profiililla, höpsähtänyt Viikinki-sovellukseen.

Se miekkailija kaveriko? No jopas.

• Anonyymi kirjoitti:

Ajattelin just samaa kun uutisissa sanottiin latasitko tämän? - ei olisi kannattanut.

Heh.

Ei siinä ole pakko käyttää facebook tunnuksia, eikä kannata

• Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

Ei siinä ole pakko käyttää facebook tunnuksia, eikä kannata

Sille sovelluksellehan siinä oikeudet laitteen kuvagallerian ja muiden tietojen käyttöön kai annetaankin, facebookille olet ehkä antanut jo aiemmin. Mitähän kaikkea he voi tehdä ihmisten tiedoilla? Kouluttaa tekoälyä? "Tuon näköinen suomalainen mies tykkää katsoa tuota ja tuota viihdettä interneetistä".

• Anonyymi kirjoitti:

Sille sovelluksellehan siinä oikeudet laitteen kuvagallerian ja muiden tietojen käyttöön kai annetaankin, facebookille olet ehkä antanut jo aiemmin. Mitähän kaikkea he voi tehdä ihmisten tiedoilla? Kouluttaa tekoälyä? "Tuon näköinen suomalainen mies tykkää katsoa tuota ja tuota viihdettä interneetistä".

Tuskin sillä niin syvälle päästään ilman että käytetään facebook tunnuksia, eli tehdään perusvirhe syöttämällä tunnuksia ja salasanoja tuntemattomiin linkkeihin, omat lähetetyt kuvat siinä taatusti tallentuvat jonnekin mutta sillä nyt ei suurta väliä ole maailmassa missä some on pullollaan kuvia jo muutenkin. Tekoäly tietysti on riski, mutta ei mun pärstästäni siellä kukaan mitään hyödy.

• Anonyymi

Tässä ketjussa ei ole ainuttakaan kenen kanssa jaksaisin keskustella.

• Anonyymi

Kuitenkin tulit siihen :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin tulit siihen :)

Tulin, silmäilin ja lähdin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulin, silmäilin ja lähdin.

Niinpä niin :) ja tulit taas… ;)

• Anonyymi

Tässä ketjussa huomaa tosi hyvin sen perimmäisen ajattelutapaeron, joka täällä valitsee valtaosan rekisteröityneistä (myös tekstinsä ei rekattuina allekirjoittavien) ja ei rekattujen välillä. Mä en koe, että tossa erossa sellasenaan olis mitään pahaa, mutta se on todella selkeä ja se on tullu moneen kertaan täällä esille. Ikävä fakta on, että toi perustavanlaatunen ero aina välillä vaikeuttaa keskustelua ja osa jopa ihan tahallaan tekee siitä isomman ongelman, esimerkiksi niputtamalla ihan kiusaamistyylisesti kaikki ei rekisteröidyt samaan nippuun. Tietysti toisella puolella on sitten ne, jotka rekisteröitymättöminä maalittavat ja kiusaavat rekisteröityneitä, mutta noistakin jokainen voi aivan hyvin kirjoitella muutoin myös rekisteröityneenä. Mä en ymmärrä miksi ei voi olla jutustelematta anonyymien kanssa, jos kokee sen kovin hankalaksi. Valtaosa rekatuista osaa, ainakin pääosin jutella asiallisesti myös rekkaamattomille, mutta sitten tulee aina noita "kaikki anonyymit on sama henkilö" juttuja, joista ei rehellisesti monikaan rekattu ole täysin puhdas. Ei täällä montaa rekattua ole, joka ei olisi joskus tuota viljellyt. Mullekin tulee ekana mieleen vain srcg, jonka en muista koskaan tuohon typeryyteen sortuneen. Hänelle tosi iso hatunnosto siitä.

• Raha ja vain raha ratkaisee.

On suuri määrä ihmisiä, jotka haluavat palstalle vain, jos saavat lymytä toistensa takana anonymiteetin suojissa ja sotkiessa identiteettiä. Jos on rekisteröitymispakko, kirjoittajien määrä laskee, ei vähän vaan radikaalisti, ja sen mukana klikkausten määrä ja mainosten myynti.

Firma on tehnyt tarkat tutkimukset, ja ainoa kriteeri on taloudellinen tuotto.

• Raha ratkaisee juu, mutta jos vain selität työtä pelkästään rahan avulla se on pelkkää kausaalista selittämistä. Jos asiaa selitetään teleologisesti, voidaan seurata kausaaliketjustoa. Kuinka työ etenee hommasta aina ammattiin ja uraan. Siirtyy siis aineellisesta siis sosiaaliseen ja lopulta hengelliseksi eli kutsumukseksi ja elämäntavaksi. Mutta työn perimmäistä merkitystä emme näin saa selville koska törmäämme moraalin, joka on kuin seinä. Mutta Orre on tehnut teorian että työ on pelkkää tarvetyydytystä. Eli töistä saa rahaa ja näin saa tyydytettyä ravinnon asunnon ja seksuaalisen tarpeen. Tästä epäilen että orrelle on tapahtunu lipsahdus, koska seksuaalinen tarve tyydyttyy itsestään. Eli ns. Itsetyydytys. Eiks niin.

• JeroP kirjoitti:

Raha ratkaisee juu, mutta jos vain selität työtä pelkästään rahan avulla se on pelkkää kausaalista selittämistä. Jos asiaa selitetään teleologisesti, voidaan seurata kausaaliketjustoa. Kuinka työ etenee hommasta aina ammattiin ja uraan. Siirtyy siis aineellisesta siis sosiaaliseen ja lopulta hengelliseksi eli kutsumukseksi ja elämäntavaksi. Mutta työn perimmäistä merkitystä emme näin saa selville koska törmäämme moraalin, joka on kuin seinä. Mutta Orre on tehnut teorian että työ on pelkkää tarvetyydytystä. Eli töistä saa rahaa ja näin saa tyydytettyä ravinnon asunnon ja seksuaalisen tarpeen. Tästä epäilen että orrelle on tapahtunu lipsahdus, koska seksuaalinen tarve tyydyttyy itsestään. Eli ns. Itsetyydytys. Eiks niin.

Luonnontieteellinen maailmakuva ei selitä mitään finaalisesti eli teleologisesti eli päämäärähakuisesti. On vain kaksi vaikuttajaa 1) kausaalinen ja 2) spontaani, josta voi myös alkaa uusi kausaaliketju.

• Brasil kirjoitti:

Luonnontieteellinen maailmakuva ei selitä mitään finaalisesti eli teleologisesti eli päämäärähakuisesti. On vain kaksi vaikuttajaa 1) kausaalinen ja 2) spontaani, josta voi myös alkaa uusi kausaaliketju.

Joo, toi olikin ammatillisen kasvuprosessin näkökulmasta. omalta kohdalta jatkan selvitystä yksilön näkökulmasta, johon orre antoikin yhden teorian, mutta se ei ratkaise kaikkea, vaan määrittää työn jopa pakkoneuroottiseksi toiminnaksi. Siksi jatkan perehtymistä ruohotien malliin, joka selvittää motivaatiotaustaa työhalukkuuden ja työtyytyväisen näkökulmasta. ja on tän kirjan mukaan sovinnaisempi malli. Tässä on nyt pikkusen paskat housussa, kun ikää jo 50 eikä jälkikasvua. että miksi sitä työtä pitää tehdä ja rahaa kerätä tilille. Noi numerot tilillä ei hirveesti lämmitä. Mutta selvitykset jatku, ehkä joku päivä sitten ratkeaa.

• Valitettavan vähän on tarjolla ajatuksia joihin suostuisin omiani vaihtamaan. Lähinnä jalostan omani kirjalliseen muotoon.

• Anonyymi

Miksi omiaan pitäisi mihinkään vaihtaakaan? Aivan yhtä hyvin voi pelkästään armollisesti jakaa omaa viisauttaan vähemmän onnekkaille. 🙃

• Anonyymi

Vaihtareita kannattaa tehdä vain, jos oma kokoelma ei ole jo täydellinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi omiaan pitäisi mihinkään vaihtaakaan? Aivan yhtä hyvin voi pelkästään armollisesti jakaa omaa viisauttaan vähemmän onnekkaille. 🙃

Olen aika skeptinen sen suhteen että se mikä omasta näkökulmasta on viisaus, olisi sitä muiden mielestä. Ja sama toisinpäin.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Olen aika skeptinen sen suhteen että se mikä omasta näkökulmasta on viisaus, olisi sitä muiden mielestä. Ja sama toisinpäin.

Ne toiset päättävät tietenkin itse miten sen asian näkevät. Ei sille mitään mahda, että jotkut ovat vähän vähemmän onnekkaita. 😉

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1247
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1203
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      896
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      873
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      71
      820
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      702
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      676
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      103
      672
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      606
    10. 78
      591
    Aihe