muka vika, nyt on pakko nostaa sähkönhintoja, niin sanovat sähköherrat. Just!
Loviisan ydinvoimalassa
22
241
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt on vuodenvaihde ja yleensä siellä on ollut ns. vuosihuolto aina alkuvuodesta.
Mutt hiton kummaan aikaan vuodesta sen tekevät, kun sähkön kulutus on suurimmillaan pakkastan takia, ja Suomessakin on paljon asuntoja sähkö-lämmityksellä.
Suoranaista ajattelemattomuutta, siinä on silloin vaarassa myös vesijohdot, nekin poksahtelee jos jäätyvät. Mulla itselläni on kaakeliuuni uudessa omakotitalossa, jota talviaikaan lämmitän haloilla 2-4 kertaa viikossa. Löytyy multa myös sähköpattereita; varalta sähkölämmitykseen, eteenkin syksyisin ja kevättalvisin ovat käytössä silloin tällöin.Vuosihuollot ovat kesällä. Viime vuonna Olkiluodot kevätkesällä ja Loviisat syyskesällä. Mistä peräisin väite, että olisivat alkuvuodesta?
- Anonyymi
En usko näihin enää pätkääkään.
- Anonyymi
Tjaa. Mulla on tällainen sopimus.
Tuote
Ranta yleissähkö 3-v
Energiamaksu
Yleissähkö 8,92 snt/kWh (ilman ALV 7,193 snt/kWh)
Perusmaksu
0,00 €/kk
>simiti<- Anonyymi
Tuosta voi päätellä ett asut kerrostalossa, ehkä kunnan tai kaupungin omistamassa!
Sähköä jaetaan näihin ihan erihinnalla, samoin kuin hoitokoteihin ja liikekeskusten huoltoyhtiöillekin.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta voi päätellä ett asut kerrostalossa, ehkä kunnan tai kaupungin omistamassa!
Sähköä jaetaan näihin ihan erihinnalla, samoin kuin hoitokoteihin ja liikekeskusten huoltoyhtiöillekin.
trollikkaKerrostalossa asun. Ihan yksityiselle myin tämän velattoman kämppäni ja jäin vuokralle, kunnes löydän sopivamman.
Sähkön hinta ei ole senttiäkään halvempi, kuin missä tahansa muualla.
>simiti<
- Anonyymi
Korvanappiini juuri saamani huippusalaisen tiedon mukaan voimala on räjähtänyt savuna ilmaan! Saas nähä kauanko viranomaiset pystyvät pimittämään kyseistä tietoa 😉. Niissä on self-destruct-nappula koska Simpsoneissakin oli niin. - sivusta.
- Anonyymi
voipi olla, nimittäin hirvee olo (myös somaattisesti) ja aivan jäätävä päänsärky ollu tänää ja eile. en ihmettele yhtäään jos näin on tosiaan tapahtunut... en nyt jaksa palkanpäälle rientää tarkistaa asiaa, vaikka asun tässä ihan ydinvoimalan vieressä. on meinaa senverran paljon töitä ja tekemistä.
- Anonyymi
En se minä ollut! Sitäpaitsi se oli vahinko!
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voipi olla, nimittäin hirvee olo (myös somaattisesti) ja aivan jäätävä päänsärky ollu tänää ja eile. en ihmettele yhtäään jos näin on tosiaan tapahtunut... en nyt jaksa palkanpäälle rientää tarkistaa asiaa, vaikka asun tässä ihan ydinvoimalan vieressä. on meinaa senverran paljon töitä ja tekemistä.
Oma geiger-mittari on se mihin voi luottaa. Jos mittari näyttää täysin nollaa niin sehän ei voi pitää paikkaansa koska aina on olemassa luonnon taustasäteilyä. Mittarin on oltava herkkä reagoimaan sillä jos se näyttää silmin nähden nollaa niin mistä voi tietää onko mittari kunnossa vaiko rikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En se minä ollut! Sitäpaitsi se oli vahinko!
>simiti<Olit siis aikoinasi Tshernobylissä töissä ja sait potkut tiedät kyllä miksi? Olet joskus maininnut olleesi teollisuustuotantotyöntekijä eli ilmeisesti ydinvoimalan turvallisuusvastaavana. Oletko Homeria pätevämpi :)?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olit siis aikoinasi Tshernobylissä töissä ja sait potkut tiedät kyllä miksi? Olet joskus maininnut olleesi teollisuustuotantotyöntekijä eli ilmeisesti ydinvoimalan turvallisuusvastaavana. Oletko Homeria pätevämpi :)?
No tämä! Se oli sitä sekavaa aikaa vaihto-oppilaana Ukrainassa. Oikeasti kerran vanhan miehen kanssa oltiin vetylaitoksella palovahtina.
Siinä istuskeltiin vetyputken päällä ja koska oli tylsää, niin laitettiin tupakaksi. 😁
Tämä jää sitten meidän väliseksi. Ethän kerro kenellekkään?
>simiti<
- Anonyymi
NATO jäsenyyden jälkeen ei kohtuuhintaista sähköäkään ole tarpeeksi riittänyt.
Toista se oli suomettumisen aikaan. Sähkö riitti ja teollisuus sitä paljon kulutti.
NATO = KATO - Anonyymi
No minähän sanoin kahden euron kilowatti hinnan aikaan, että kattokaa vaan kun seuraava pakkasjakso tulee, että "yllätys nyt tulee huoltotyö tai vikatila" Ja kauinkaollakaan näin kävi. xD
Vain todella tyhmä ja sinisilmäinen ihminen ei näe tämän läpi. Hyvin tämä 60-luvun talo lämpiää. Alastomana nukun ettei tule liian kuuma.
- Anonyymi
Nämä ydinvoimaloiden viat on keksittyjä ja keinotekoisia, mitään vikoja EI OLE.
Sehän on helppo keksiä, että on vika, kun sinne ei ulkopuolisia päästetä katsomaan, että missä se vika on.
Saadaan sähkönhintoja nostettua.- Anonyymi
Kun sähköstä on kerta niin huutava pula niin edes ydinvoimalat eivät saa sähköä tuottaakseen sähköä. Tyhjästä on paha nyhjästä 🙃. Niin, eihän tässä mitään hintakartellia voi olla. Sähkönsiirtomaksu maksaa miljardeja kullekin kuluttajalle. On se kallista siihen nähden vaikka sähkö kulkee valonnopeudella ihmisten koteihin.
Anonyymi kirjoitti:
Kun sähköstä on kerta niin huutava pula niin edes ydinvoimalat eivät saa sähköä tuottaakseen sähköä. Tyhjästä on paha nyhjästä 🙃. Niin, eihän tässä mitään hintakartellia voi olla. Sähkönsiirtomaksu maksaa miljardeja kullekin kuluttajalle. On se kallista siihen nähden vaikka sähkö kulkee valonnopeudella ihmisten koteihin.
Minulle ainakin tuodaan sähkö Bentleyn takapenkillä kultaisissa ämpäreissä.
Tähän lopputulokseen olen tullut hintaa katsoessani.- Anonyymi
Joku sähkön mittauksen vikaantuminen, väittää Iltapökäle. Ja ei ajeta kokonaan alas, pökäle jatkaa. Saattaapi olla tai saattapi olla toisinkin. Yleensä siellä kaikki mittaukset ovat moninkertaisesti varmistettuja, varsinkin kriittiset. Kun en tiedä tarkemmin, mistä mittauksesta on kyse, niin en ota kantaa tehonlaskun tarpeellisuuteen. Totuus leijuu siellä jossakin rahvaalle tavoittamattomassa ulottuvuudessa.
- Anonyymi
TSimiti kirjoitti:
Minulle ainakin tuodaan sähkö Bentleyn takapenkillä kultaisissa ämpäreissä.
Tähän lopputulokseen olen tullut hintaa katsoessani.Kuuluuko niistä kultaisista ämpäreistä samanlainen hurina, kuin tuollaisesta muuntaja rakennuksesta????
- Anonyymi
Nouseeko sähkönhinta jos Trumpista tulee presidentti.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010120828.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000560919724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132295Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1801450Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja191189- 71930
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41867Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57782En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.40711Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75632