Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Maapallo lämpenee, huopikkaat jalkaan

Anonyymi-ap

Tosi hyvä kun on ollut ja pitänyt pieniä pakkasia, saisi maapallon jäähdytettyä kun se käy nyt kuumana.

Vuosi ollut vuosituhannen kylmin, paljon kylmempi olisi ollut ilman ilmaston lämpenemistä. Ei tainnut lämpeneminen osua Suomessa oleville mittauspisteille?

Pelätty 1,5 asteen lämpeneminen kävi toteen – tutkimuslaitos pitää ”varoituksena ihmiskunnalle”
Ensimmäistä kertaa rikkoutui 1,5 asteen lämpenemisraja viime 12 kuukauden aikana joka kuukausi, arvioi EU:n ilmastontutkimuspalvelu Copernicus.

14

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytiin hyvä väittely pojan kanssa tästä ilmaston lämpenemisestä. Poika lukee ympäristötiedettä yliopistossa.

      Maapallon lämpeneminen ei näy vuoden, eikä kahden otannalla edes ilmi...sen kyllä tiesinkin. Poika kaivoi jotain netistä tämän alueen 10 viimeistä vuotta lämpötiloista esiin ja kyllä se on lämmennyt. Eipä auttanut selitykset.

      Jos on näitä pakkasjaksoja, niin on tuossa ollut kesiä, kun on kesäkuusta elokuulle, pidempäänkin ollut liki 28 astetta ja ylikin lämmintä. Se ei tunnu niin pahalle, kuin vastaavasti pari viikkoa -25 astetta...

      Lisäksi tuulet on lisääntyneet ja sademäärät.

      Siskokin muisti, että vaikka on satanut paljon, niin maa on kuivaa. Keväisin lumet haihtuu ilmaan ja kesälläkin tulee rankkasateita, jotka nostaa ehkä vesistön pintaa, muttei kosteuta maata.

      Mutta mä oon sitä mieltä, että yksinomaan autoilu, puun tai minkään muunkaan polttaminen lämmityksenä/sähkö tekemisenä ei vielä ilmastoa niin lämmitä, kyllä se on globaali meriliikenne. Eikä siellä loppujen lopuksi valvota mitenkään mitä ne laivat ilmoihin päästää. Toinen on teollisuus kolmansissa maissa ja kehittyvissä maissa.

      Täällä pitää polttaa puuta ja ajella dieselillä, mikä ois tehty vaikka rypsistä, mutta espanja voi hyödyntää aurinkovoimaa ja Brasilia ajella viinalla... pitäis alueellisesti miettiä mikä ois fiksuinta. Eikä vaan koettaa saada kaikkia samaan muottiin. Ja sopisivat laivaliikenteelle ja teollisuudelle ne päästömaksut.

      • Anonyymi

        Onhan maapallo lämmennyt jo viimeiset 10 000 vuotta.
        Tarpeeksi pitkällä otannalla se on varmaa.
        Voi niitä aikoja kun Euroopasta pääsi kävellen Kanadaan jäitä pitkin.


      • Anonyymi

        "Mutta mä oon sitä mieltä, että yksinomaan autoilu, puun tai minkään muunkaan polttaminen lämmityksenä/sähkö tekemisenä ei vielä ilmastoa niin lämmitä, kyllä se on globaali meriliikenne."

        Suurin syy on pohjoisten suoalueiden metaanipäästöt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta mä oon sitä mieltä, että yksinomaan autoilu, puun tai minkään muunkaan polttaminen lämmityksenä/sähkö tekemisenä ei vielä ilmastoa niin lämmitä, kyllä se on globaali meriliikenne."

        Suurin syy on pohjoisten suoalueiden metaanipäästöt.

        No niihin voi syy olla ihmisen..."länsimaisen" teollistuminen 1900-luvulta lähtien.

        Jos ilmasto lämpenee, se eksponentaalisesti tekee vst ilmiöitä nopeuttaakseen sitä.

        Mutta uskon, että ihminen keksii siihenkin ratkaisun ennenpitkää.

        Mutta onneksi esimerkiksi Intia ja Kiina ovat jo heräämässä siihen, että koittavat päästä fossiilisista eroon.

        Siellä on paljon tehty hommia paremmin kuin länsimaissa aiemmin. 😊

        Nämä on lopulta 100-200 vuoden juttuja...😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No niihin voi syy olla ihmisen..."länsimaisen" teollistuminen 1900-luvulta lähtien.

        Jos ilmasto lämpenee, se eksponentaalisesti tekee vst ilmiöitä nopeuttaakseen sitä.

        Mutta uskon, että ihminen keksii siihenkin ratkaisun ennenpitkää.

        Mutta onneksi esimerkiksi Intia ja Kiina ovat jo heräämässä siihen, että koittavat päästä fossiilisista eroon.

        Siellä on paljon tehty hommia paremmin kuin länsimaissa aiemmin. 😊

        Nämä on lopulta 100-200 vuoden juttuja...😊

        Suomessa lämpimin vuosikymmen oli 1930-1939.
        2 astetta lämpimänpää.
        Maapallo lämpenee kunnes taas tulee pieni jääkausi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa lämpimin vuosikymmen oli 1930-1939.
        2 astetta lämpimänpää.
        Maapallo lämpenee kunnes taas tulee pieni jääkausi.

        No viimeisin jääkausi vissiin johtui siitä, kun Jennkilässä ollut iso järvi lirahti mereen ja laimensi suolapitoisuutta niin, että golfvirta kääntyi...

        Mä luulen, että luonto saattaa korjata asiaa ihan muutenkin, mitä ihmisäly ei riitä tietämään.

        Esimerkiksi tavallaan tämä ns. "Länsimaalaistuminen" on tarkoittanut myös sitä, että populaatio pienenee... maailman väkiluvun kasvunkin on ennustettu laskevan...

        Tavallaan sekin on minulle osa "luontoa".

        Ehkä krokotiilit ja hait ovat saaneet vierelleen yhtä sitkrän lajin? Ihmiset. 😁


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­N­­y­­m­f­­­o­­m­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18259571

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Näöin sanoo Vvvvessa The4 Mummo

    • Noh.. ilmaston lämpeneminen on johtanut Golf virran muutokseen, mikä suoraan vaikuttaa meihin siten, että talvet kylmenee. Kuten on käynyt. Viime vuosi oli lämpimin aikoihin. Se ei ehkä näy niinkään paikallisesti kuin ennemminkin globaalisti.

      Ilmastonmuutos vaikuttaa kaikkeen.. mereen, tuuliin, satamiseen.. ihan kaikkeen. Ja kun tuo nykyinen tasapaino järkkyy.. tulee paikallisia muutoksia. Suomessa se ennusteiden mukaan tarkoittaa yhä rajumpia eroja vuodenaikoihin.

      Kylmempiä talvia.. kuumempia kesiä ja sateisempaa syksyä, kuivempaa kevättä..

      Suomi Siperialaistuu pikku hiljakseen talvisin. Ollut ilmiö nähtävissä jo jokusen vuoden. Se ei tarkoita, että maapallo ei lämpenisi. Tämä on kuitenkin vähän isompi kokonaisuus kuin vain tämä pohjola tämä meidän Tellus. Tässä asiassa pitäisi pystyä näkemään omaa napaansa pidemmälle.

      Maaoallon lämpeneminen korostaa ääri-ilmiöitä.

      • Anonyymi

        "Suomi Siperialaistuu pikku hiljakseen talvisin. Ollut ilmiö nähtävissä jo jokusen vuoden. Se ei tarkoita, että maapallo ei lämpenisi."

        Siperia on ollut koko ajan lämpenemässä, ei kylmenemässä.
        Ikiroudat sulaa jne.
        Hyvä jos Suomi seuraisi Siperiaa tässä asiassa.


    • Anonyymi

      tumput varpaisiin ja pakjaswwb nebizu=

      en ehkä nyt tarvitse mitään lapasiakaan, kun joku aika järeä NATO-trakkikin...

    • Toki näillä pakkasilla alkaa virheellisesti epäillä koko ilmastonmuutosta, mutta ei se omaan napaan tuijottelu koskaan koko totuutta kerrokaan. Pitää seurata mitä tapahtuu globaalisti. Ilmastonmuutoksen seurausta nämä säiden ääri-ilmiöt ovat. Kesistä tulee tukalia ja talvista ihan sietämättömän kylmiä (tai vaihtoehtoisesti lauhia ja märkiä). Tuulet on voimistuneet. Ihan kummallisia sademääriä ollut tuolla Kaliforniassa. Puolen vuoden sateet parissa päivässä. Norjassa on puhaltanut hurrikaanin voimalla. Kevät tuntuu lyhentyneen Suomessa. Kesä alkaa talven jälkeen kuin napista painamalla.

      • Anonyymi

        Minne meinasit mennä 300 vuoden kuluttua ilmastonmuutoksen sadetta pitämään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minne meinasit mennä 300 vuoden kuluttua ilmastonmuutoksen sadetta pitämään?

        Sitä on paha sanoa, miten maailma makaa silloin ja missä sitä itse on. Joku sanoo kohta, että olen mullan alla ollut hyvän tovin silloin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe